[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 43 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:27:
Waarom laat je Sonarr de bestandsnaam wijzigen? Ik doe dat nooit en ik heb er nooit last van maar wel heel vaak voordeel van.
Dat zou hier niet werken, dan krijg ik bij sommige series dit:

Rejdjdjdjejejduduejjsjd.mkv

Zijn series die veel takedowns hebben. Maar je kan bij sonarr toh aangeven hoe hij hernoemt zodat de source erin blijft staan voor autosub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 23:44

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
zelfs als bestandsnamen zo zijn,
zonder rename aan zou sonar deze hernoemen naar de nzb naam.
teminste dat doet hij bij mij wel.
want ik heb de rename functie uit.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Misschien ligt het aan je indexer die je hebt gekoppeld in Sonarr. Ik gebruik nzbGeek en heb nooit Rejdjdjdjejejduduejjsjd.mkv bestandsnamen. Ik heb renaming ook uit gezet.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:26:
Misschien ligt het aan je indexer die je hebt gekoppeld in Sonarr. Ik gebruik nzbGeek en heb nooit Rejdjdjdjejejduduejjsjd.mkv bestandsnamen. Ik heb renaming ook uit gezet.
edit: dit mag volgens mij hier niet, ik stuur je wel even het bericht in een DM

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 09:52
Ik krijg het nog niet helemaal goed met het skippen van de eerste seizoenen en het laatste seizoen de eerste paar afleveringen. In de skipshow heb ik dit staan, handmatig ingevuld omdat ik teveel series heb die door autosub niet ingelezen hoeven te worden;

arrow (2014) = 3
arrow = -1,2,4.01,4.02,4.03

Dit komt door trial en error. Hoe kan het dat autosub zelf van dezelfde serie seizoen 3 als 'aparte serie' ziet? Hoe voorkom ik dit?

Wat is het doel van namemapping voor autosub? Waarom zou ik overal de imdb nummer bij gaan zetten?

Enkele dingen die ik heel erg mis:
- Reboot van Autosub, nu kan je hem afsluiten en dan moet je via package center weer starten
- Het voortijdig leegmaken van de 'wanted' list. Ik heb bijna 1000 episodes. Ik hoef van nog geen 20 episodes de nl ondertiteling te hebben (de rest door de jaren heen handmatig gedownload). Als ik nu aan klik in de UI dat serie 1 geskipped moet worden, moet ik wachten tot het zoeken van subs klaar is voordat de list geupdate is. Dit is zeer omslachtig. Wat ik nu gedaan heb is de lijst van skipped gekopieerd en autosub verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Alleen om te kijken of het klopt wat ik gedaan heb.

En dan dit allemaal terwijl hij nog niet 1 aflevering heeft gedownload, ik hoop dat het gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Arrow heet niet Arrow (2014) (waarschijnlijk gebruikt je een QoQ release met hun jaartallen in hun release)
daarom zal hij wel apart staan.

namemapping heb je alleen nodig als hij de serie niet kan vinden op Addic7ed of Opensubtitels.
wanneer het nodig is merk je zelf snel genoeg,
of even in je log file kijken

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Klopt, een paar afleveringen zijn van QoQ. Toevallig zit bij deze allen al subs erbij. Mocht ik een andere serie hebben waar ik nog geen subs van heb en dus zo het jaartal heb zou ik dus moeten hernoemen naar zonder haakjes?

Hoe kan het trouwens dat ik de wanted list een serie aflevering twee keer heb staan maar waarschijnlijk met meerdere versies subs op addic7ed ofzo? Kiest autosub niet automatisch de beste nav titel? Dit als Sonarr voor mij een aflevering download van een releaser genaamd Killers. Dan zoekt Autosub toch automatisch op addic7ed een sub voor die source of niet? (Zolang de naam killers in de filenaam staat van de video.) En wat gebeurd als er geen overeenkomsten zijn?

[ Voor 51% gewijzigd door Denneke,,! op 08-11-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
sommige series hebben wel standaard een jaartal erbij omdat ze bv al eens eerder waren uitgezonden.
bv
Castle
Hawaii Five-0
en Flash trouwens bij mij ook (was effe vergeten dat er vroeger ook een serie was die Flash heette)
ik zelf heb de volgende namemaping of het echt nodig is weet ik niet aangezien ze soms geupdated worden in een release.

aangezien ik download met Sonarr heb ik nooit QoQ releases via de indexers die ik gebruik.
zie er ook geen meerwaarde in aangezien de subs ook op Opensubtitles komen.
dan heb je in iedergeval dat probleem ook niet meer. dat hij zoveel shows moet skippen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
the.mentalist = 1196946
agents of s h i e l d = 2364582
csi = 0247082
the flash = 3107288
top gear = 1628033
the tomorrow people 2013 = 2660734
the tomorrow people us = 2660734
ncis los angeles = 1378167
the mentalist = 1196946
hawaii five-0 2010 = 1600194
the flash (2014) = 3107288
marvel agents of shield = 2364582
the tomorrow people = 2660734
castle = 1219024
marvels agents of s h i e l d = 2364582
hawaii five-0 = 1600194

Addic7ed ID mapping
code:
1
2
3
4
5
6
1600194 = 1060
3560060 = 4633
3107288 = 4616
4159076 = 5216
3322312 = 5109
4016454 = 5204

[ Voor 12% gewijzigd door TRaSH op 08-11-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Flash heeft dit idd ook kom ik net achter. Voor alsnog mapping nog niet nodig gehad maar ik ben benieuwd.

Als het goed is heb ik hem nu eindelijk goed lopen, de afleveringen waarvan ik al subs heb staan nu meer bij wanted. Heeft me toch flink wat tijd gekost (zie vorige post voor verbeteringen voor autosub!)

Als ik in logfile kijk geeft hij wel wat errors:

2015-11-08 18:46:17,848 ERROR scanDir: Could not process the filename properly filename: 7. New Kids on the Block Seizoen 2 - Politie te skate.avi
2015-11-08 18:57:11,293 ERROR scanDir: Could not process the filename properly filename: New Kids.avi
2015-11-08 18:57:11,288 ERROR scanDir: Could not process the filename properly filename: Lie+To+Me+2x10+Tractor+Man.avi
2015-11-08 18:57:10,767 ERROR scanDir: Could not process the filename properly filename: Heroes.S02x02.Lizards.avi

Ik kan wel raden waarom ik een error krijg, maar goed ze doen er niet toe. Ik heb er al subs voor. Het liefste haal ik die ook uit mijn logfiles zodat dit overzichtelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
De wanted lijst is helemaal geen statische lijst, maar een weergave van de laatste scandisk.
Hij laat dus alle files zien die op je disk in de map(en) die je opgegeven hebt staan.
Behalve als ze bij skipshows staan of als er een bijbehorende sub bij staat.

Als je het vervelend vind moet je die afleveringen ergens anders neerzetten of anders van een naam voorzien waar de minimale informatie in zit.
Daarna kun je ze opnemen in de skipshows

Addic7ed namemapping is voorlopig helemaal nooit meer nodig, want ik heb alle bestaande series met hun id opgenomen in autosub en de module die deze id's van addic7ed leest is ook sterk verbeterd in de laatste versie van autosub.

Imdb namemapping is eigenlijk alleen nog maar nodig als je merkt dat je downloader versies download met van Tvdb afwijkende namen.
Dit gebeurt meestal niet want alle downloaders (Sonarr, Sickbeard, Sickrage etc) gebruiken ook Tvdb.
Je krijgt dus alleen potentieel problemen als je renmamed of met de hand download.

Wat betreft de jaartallen, wordt de logica van TVDB gehanteerd.
Die jaartallen komen er alleen bij als er al een serie bestaat die dezelfde naam heeft.

QoQ zet er altijd een een jaartal bij en dat maakt het moeilijk te matchen voor autosub, omdat de serie zo niet op Tvdb bekent is.
Verstandiger is deze niet te downloaden, want autosub kan er weinig mee en ze hebben toch al een sub aan boord. Je zou ze dus ook meteen in de skipshow kunnen zetten.

Overigens zie ik het nut van een herstart functie in. Waarom zou je autosub willen herstarten?

[ Voor 19% gewijzigd door Ben(V) op 08-11-2015 19:47 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Dat de wanted list geen statische lijst is klopt. Echter als ik een onderdeel selecteer als skipped, of dit nu via de config is of via de UI. De show blijft staan totdat Autosub gezocht heeft naar nieuwe subs, wat het totaal dus heel onduidelijk maakt.

Toen ik autosub net installeerde (jammer genoeg ben ik nooit eerder op de hoogte geweest van programmas zoals sonarr en autosub maar ik heb rond de 1000 epiosodes waarvan welgeteld 29 episodes geen subs hadden, hiervan 20 episodes waarvan ik niet perse subs nodig had (nu autosub ze download is dit wel erg fijn haha!). Maar het was dus heel onduidelijk om via de UI op te geven welke shows en welke afleveringen ik wilde skippen. Als ik een item als skippen selecteer blijft deze toch de hele tijd in de wanted list staan, totdat autosub zoekt naar subs. En met de standaard tijd is dit 28000 sec (bijna 8 uur). Bij een lijst van 1000 episodes is dit erg verwarrend.

Toen ik eenmaal door had hoe het werkte heb ik het gros via de config geskipped. Echter om te controleren of ik het goed deed heb ik toch wel Autosub een keer of 3 verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Hierin zie je direct het nut van een restart functie. Als jij (als ik het goed heb) de eerste keer instellingen aan past na installatie en deze saved zegt autosub dat je autosub moet restarten om de instellingen van kracht te laten gaan. Of dit is een tekst regel die niet meer klopt..

Scandisk kan je makkelijk tijdelijk zetten op 15 sec, met subs gaat dit niet omdat je dan het risico loopt een ban te krijgen.

Maar goed, petje af voor dit staaltje werk hoor!

EDIT:

Ik krijg nu 10x deze foutmelding:
2015-11-08 19:27:31,924 ERROR downloadSubs: Could not write subtitle file. Permission denied? Enough diskspace?

Echter, hij heeft 7 subs gedownload laatste uurtje sinds ik hem voor het eerst heb lopen en al die 7 subs kan ik wel terug vinden waar ze zouden moeten staan met dezelfde bewerkingstijd als die ook in de downloaded list staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Denneke,,! op 08-11-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nu je weet hoe het werkt kan er geen onduidelijkheid meer over de werking van scandisk bestaan lijkt mij?
Hij ververst de lijst pas bij een rondje scandisk.

Wat misschien wel een extra functionaliteit zou kunnen worden is alleen een scandisk forceren zonder een checksub.

Verwijderen is echt volkomen zinloos, het enige wat zinvol zou kunnen zijn is stoppen en starten omdat bij zoveel afleveringen in de "wanted" lijst de checksub nogal lang kan duren

Overigens kan dat prima via het package centre, dat is tenslotte geen normale gebruik van autosub.

Maar een hertstart kan zal er ingebouwd worden, net als een update vanuit autosub zelf.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Denneke,,! schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:47:

EDIT:

Ik krijg nu 10x deze foutmelding:
2015-11-08 19:27:31,924 ERROR downloadSubs: Could not write subtitle file. Permission denied? Enough diskspace?

Echter, hij heeft 7 subs gedownload laatste uurtje sinds ik hem voor het eerst heb lopen en al die 7 subs kan ik wel terug vinden waar ze zouden moeten staan met dezelfde bewerkingstijd als die ook in de downloaded list staat.
Afhankelijk in welke submap zit kan het zijn dat de rechten daar niet goed staan zodat autosub daar niet mag schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Ik blijf dezelfde foutmelding houden. Ik heb ingelogd via WinSCP en daar staat de hele directory "series" als 777. Ook in DSM de groep Users en bij Deling staat lees en schrijfrechten.

Ideen? Er staat helaas in de logfiles niet bij welke map er problemen zijn? Maar tot dusver kan hij alle subs gewoon wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Debug log plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
In mijn config staan de settings op Debug maar helaas krijg ik geen Debug file. Ondertussen ben ik zover dat hij 12 subs heeft gedownload. Momenteel nog een 50 subs in de wachtlijst waar ik continue onderstaande foutmelding bij krijg. De eerste drie heb ik nog niet eerder gezien. Ik heb nogmaals gekeken, alle permissions staan op 777.

Ahh een domme fout, ik had via root wel op 777 gezet maar dit niet toegepast op alle submappen (recursively). Dom. Opgelost dus! :)

[ Voor 78% gewijzigd door Denneke,,! op 09-11-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:27
Denneke,,! schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:47:
Hierin zie je direct het nut van een restart functie.
Ik start/stop de package meestal gewoon via synology package center. Bereik je effectief hetzelfde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Het werkt toch nog niet helemaal zoals het moet. Autosub heeft gister een lading subs gedownload zonder problemen. Daarna kreeg ik weer dezelfde probleem met permissions of disk full. Ik heb nogmaals ingelogd als root en alles op 7777 gezet. Maar alles stond nog goed.

Reboot en nu krijg ik de volgende melding, ik krijg die melding geloof ik voor iedere sub die hij nog zou moeten downloaden. Alleen download hij geen sub en geen andere error behalve de errors hieronder.

2015-11-10 15:13:16,496 INFO getSubLinks: SubtitleSeeker request URL: http://api.subtitleseeker...episode=15&language=Dutch

2015-11-10 14:57:11,313 ERROR Addic7edAPI: Timeout after 10 seconds
2015-11-10 14:56:54,723 ERROR Addic7edAPI: Unexpected error:
2015-11-10 08:56:26,112 ERROR _getShow: Error while processing: None
2015-11-10 08:55:09,319 ERROR _getShow: Error while processing: None
2015-11-10 08:53:53,094 ERROR _getShow: Error while processing: None
2015-11-10 08:27:15,642 ERROR _getShow: Error while processing: None
2015-11-10 08:26:01,154 ERROR _getShow: Error while processing: None
2015-11-10 08:24:46,702 ERROR _getShow: Error while processing: None

Hierna stopt autosub met het zoeken van subs. Ik krijg de volgende meldingen.

2015-11-10 15:17:03,286 INFO AutoSub: threads started, going into a loop to keep the main thread going
2015-11-10 15:17:03,285 INFO AutoSub: checkSub thread started
2015-11-10 15:17:03,282 INFO OpenSubtitlesLogout: Logged out.
2015-11-10 15:16:49,559 INFO Addic7edAPI: Logged out

Ik snap het niet meer... Nu krijg ik weer totaal andere fouten. Debug staat aan maar helaas geen debug log.

Iemand?

EDIT:Hmm, of ik ben gewoon dom of ik snapte al die tijd niet hoe Auto-Sub werkte. 8)7 Ik heb nogmaals liggen zoeken en toen vond ik via de Config nog een 'Debug" log (Ik had Debug in console aangezet). Nu dus eindelijk debug aan staan, de log files door gaan nemen en wat blijkt. Hij vind gewoon geen subs voor de afleveringen in mijn Wanted list. Ik heb 18 entries in mijn Wanted list. Ik dacht dat het vlaggetje in de voorlaatste kolom betekende dat Auto-Sub een sub gevonden had in de betreffende taal, en dus de "wanted list" ook direct een lijst was waarin te zien was waar al Subs van te downloaden zijn. Maar dat klopt dus blijkbaar niet, en het vlaggetje is dus gewoon de "Wanted" language. (Wat ik hierin niet snap is waarom ik soms dan een Engelse vlag erbij heb staan, terwijl voorkeur Nederlands is en als die er niet is mag Engels gedownload worden maar zodra de Nederlandse er is zou die geupdate moeten worden).

Bovenstaande is correct toch? :P Misschien is het een optie het vlaggetje pas in de tabel op te nemen wanneer er een Sub beschikbaar is en die mogelijk nog niet gedownload is door bepaalde redenen.

[ Voor 30% gewijzigd door Denneke,,! op 10-11-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wat in de wanted lijst staat is precies wat het woord zegt. Het laat zien wat je wilt hebben.
Als je dus Engels en Nederlands wilt hebben staan er twee vlaggen bij.
Als er een taal gevonden wordt dan verdwijnt de vlag van die taal in de 'Wanted' lijst en verschijnt de sub in de tabel 'Downloaded'.

Als je dus fallback to English hebt aanstaan, staan er eerst twee vlaggen, als de Engelse sub dan binnenkomt verdwijnt de Engelse vlag en verschijnt de sub bij 'Downloaded'.
Als de Nederlandse sub dan binnenkomt verdwijnt hij helemaal uit de 'Wanted' lijst, verschijnt de Nederlandse sub in 'Downloaded' en wordt de Engelse sub daar verwijdert.

Persoonlijk lijkt het me allemaal nogal voor de hand liggend.

En debug kun je gewoon in autosub zelf aanzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 10-11-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Ik heb nog eens wat entries gecontroleerd en de gedownloade subs en het klopt inderdaad als je het op deze manier zegt. 8)7

Dan weet ik niet waar het mis gegaan is, ik denk dat toen ik Auto-Sub net installeerde ik een wanted list had van rond de 60 entries met allemaal verschillende combo's van vlaggen. Een groot deel enkel de NL, een groot deel enkel de EN en slechts een paar entries met beide vlaggen. Ik denk dat ik vanuit daar de conclusie getrokken heb dat de vlaggen de beschikbare talen zijn.

Ik zag de wanted list dus niet enkel alleen als 'wanted' maar ook als 'wanted' maar nog niet gedownload. Dus bijvoorbeeld de wanted items in queue, gezien api overbelasting etc. Maja dit zijn aannames...

Thx voor de verduidelijking in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:26
Ik krijg de volgende foutmelding:
2015-11-11 20:26:04,186 ERROR downloadSubs: Could not write subtitle file. Permission denied? Enough diskspace?

Ik heb al een paar keer de rechten hersteld via de filemanager een DSM. Dan werkt het weer voor een tijdje, waarna vrolijk de rechten weer verkeerd komen te staan. Zou nzbdrone of sabnzbd hier roet in het eten gooien?

*In NZBDrone de volgende rechten meegegeven Folder chmod mask: 766. Ik ben benieuwd of het nu beter gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Morpheusk op 11-11-2015 22:21 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Hier heb ik ook een hoop problemen mee gehad. Er ging de hele tijd iets mis in alle packages die ik gebruikte. Dan werkte die, dan werkte de andere niet meer ivm rechten problemen.

Ik heb vervolgens de package Sonarr (NZBDrone) en alle andere packages met dit probleem root rechten gegeven. Ik heb ingesteld dat zij moeten inloggen als root user. Dit verhielp het probleem direct en sindsdien loopt het echt als een zonnetje.

Hoe je dit doet op een Synology, andere installaties werken hetzelfde zodra je in de directory komt. Het komt erop neer dat je in de installatie dir van je package in de config files aanpast welke user hij moet gebruiken. de "root" user heeft altijd volledige rechten.

Er zullen best mensen zijn die zich afvragen of een package root rechten te geven wel zo verstandig is. Ik gebruik mijn NAS alleen met een goede firewall erachter. Ik geloof het wel.
(Maak ALTIJD een backup)
1. Sluit alle packages
2. Log via WinSCP in met root (root@jou ip:22) dus inloggen met user root en admin password op poort 22. (Ik heb een Synology NAS)
3. Ga naar je package directory: /var/packages/<Package name>/scripts/start-stop-status"
4. Zoek de lijn "USER="sickbeard"" (Meestal regel 4)
5. Vervang wat er tussen "" staat en type hier root (Dus package maakt gebruik van user "root"
6. Doe dit voor alle packages met het probleem.
7. Sluit af en start de packages.

[ Voor 30% gewijzigd door Denneke,,! op 13-11-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Op een Synology kun je niet zomaar andere rechten toekennen aan een package.
Alle packages zitten in de groep 'users' en via deze groep moet je de rechten regelen.
Je moet er wel rekening me houden dat 'deny' altijd voor gaat op toegang geven.
Dus zelfs als je als eigenaar rechten hebt, maar op groep nivo zet je de rechten dicht dan kun je nog nergens bij.
En alle gebruikers zitten in de groep 'users' net als alle packages dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb wat shows waarbij ik niet naar subs wil zoeken.

Is het dan voldoende om het onderstaande in config.properties op te nemen?

code:
1
2
3
[skipshow]
gtst = -1
bold and beautiful = -1

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
pven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:01:
Ik heb wat shows waarbij ik niet naar subs wil zoeken.

Is het dan voldoende om het onderstaande in config.properties op te nemen?

code:
1
2
3
[skipshow]
gtst = -1
bold and beautiful = -1
Ja maar dit is dus de hele show skippen.

Voorbeeld bij mij:
gotham = 2.06,2.05,2.04,2.03,2.02,2.01,1
the walking dead = 5,4,3,2,1

Walking dead skip ik de eerste 5 seizoenen. Bij Gotham Seizoen 1 helemaal en de eerste 6 afleveringen van seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Duidelijk, ik ga ermee aan de slag. Dank! (Ik zie nu te vaak dat hij voor bepaalde series waar toch geen subs voor bestaan ze toch probeer te downloaden, dat is zonde van de doorlooptijd.)

Hoe werkt dat filter precies eigenlijk?

Als ik bijvoorbeeld 'goed' invul en verder niets, negeert ie dan alles met 'goed' erin? Of kijkt hij alleen naar het begin van de serienaam? Ik kan er verder niets over vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door pven op 13-11-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het slimste is om gewoon via de gebruikers interface te werken.
Als je op het steeksleutel teken rechts naast een "wanted" aflevering klikt, kun je kiezien of je die aflevering, dat seizoen of de hele serie wilt skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De optie 'seizoen' zie ik niet. Of moet er dan voldaan worden aan de gebruikelijke naamgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zie het "oog" symbool naast de downloaded afleveringen dan wel?
Als je daar op klikt krijg je een preview van de sub.

Op dezelfde plek helemaal rechts naast elke " wanted" aflevering zie je een steeksleutel symbool.
Als je daarop klikt krijg je een 'popup' scherm met de beschreven keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
is het mogelijk om releasegroup "Chamele0n" toe te voegen?
Dez duikt steeds vaker op, zij doen WEB-DL voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Een paar pagina's eerder las ik hier de discussie over slechte subs van opensubtitles en het aanpakken van dit probleem. Ik heb toevallig ook 2x nu zo'n ondertitel gedownload, terwijl deze een dag later op addicted staat, maar dan wel goed.

Ik zit alleen met het probleem dat ik series heb waar ik alleen NL ondertitels van vind op opensubtitles, dus ik wil deze provider eigenlijk niet uit zetten.

Nu heb ik een idee. Is het een optie om te programmeren dat ik in de instellingen voor een serie kan zeggen dat deze alleen ondertitels mag zoeken op addicted. Dus dat ik dit per serie kan aangeven.

Bijvoorbeeld: standaard zoekt AutoSub bij alle providers, maar als er staat:
Homeland = addicted

Dat deze dan alleen ondertitels zoekt voor HomeLand op addicted.

Of is dit heel lastig te programmeren?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Ik denk het idee wat eerder was gegeven dat je bepaalde subtitlers kan kiezen een betere optie.
Zeker op opensubtitles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het probleem met autosub is dat hij helemaal geen lijst met "Wanted" subs bijhoud, maar gewoon je disk scanned en alle video bestanden die hij vind in de "wanted" lijst zet.

Als je dan aan een nieuwe serie begint moet je eerst een video hebben staan voor hij in de wanted lijst komt en je er dus "attributen" aan toe zou kunnen voegen.
Dit is ook al een probleem met de "skipped" lijst, want als je daar zelf iets invult en je maakt een tikfout of de serie heet net iets anders dan werkt het niet.

Misschien moet ik maar een functie toevoegen die het mogelijk maakt om formele serienamen toe te voegen via een TVdb search. De stap daarna om attributen(zoals gewenste sub bron) aan zo'n serie toe te voegen is dan simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:24:
[...]

Misschien moet ik maar een functie toevoegen die het mogelijk maakt om formele serienamen toe te voegen via een TVdb search. De stap daarna om attributen(zoals gewenste sub bron) aan zo'n serie toe te voegen is dan simpel.
Hm, ik kan m'n enthousiasme over deze suggestie zonder moeite onder controle houden... ;)
Hoe meer je moet instellen, hoe minder aantrekkelijk de tool wordt, denk ik. De charme is juist dat het out of the box werkt.

Ook de voorstellen dat je 'subtitlers' (ik neem aan dat bedoeld wordt de naam van de ondertitel makers) kunt aangeven lijken me niet handig. Als er een naam wijzigt, blijf je aan het instellen. En je weet het pas als je drie weken niks binnen krijgt.

Het eerdere voorstel met een instelbare delay lijkt me nog steeds het handigst. Degenen die hechten aan 'zekere' kwaliteit kunnen enige vertraging voor lief nemen, degenen die niet kunnen wachten zetten de delay op 0.
Lijkt me makkelijker te programmeren en beduidend minder onderhoudsgevoelig dan per serie vanalles moeten instellen en als het tegen zit ook meerdere keren per seizoen de instellingen wijzigen.

Just my 2 cents.

• Denneke,,!
Ik herken idd wat IcyK zegt, hoe minder in te stellen hoe makkelijker het gebruiksgemak is.

Als er toch ruimte is voor aanpassingen en of toevoegingen zou ik eerder voorstellen meer bronnen voor subs in te voegen. Zo heb ik bijvoorbeeld de serie Heroes Reborn waar hij vanaf s01e06 geen subs kan vinden in het nederlands van bepaalde releasers. Als ik een handmatige search doe kom ik er wel een tegen op ondertitel.com

Wat is de reden dat zulke websites er niet bij staan? Of dat een gebruiker zelf een website kan toevoegen als de website een accountfunctie heeft? Of is dit alleen mogelijk als de betreffende website gebruik maakt van een api? (En logischerwijs de site genoemd als voorbeeld dus geen api hanteert)

Ik vind de tool erg fijn werken, ik had in het begin wat problemen met het instellen en interpreteren maar nu het goed draait is het erg fijn en overzichtelijk! :) Top en dank hiervoor!

• Ben(V)
Autosub maakt gebruik van subtitle seeker om ondertitles te vinden.
Hij krijgt dan een link door van subtitle seeker en dan moet er met behulp van screen scraping de juiste download gevonden worden.
Daarna moet er vaak nog een zip uitgepakt worden en gecontroleert welke codec gebruikt wordt(ascci, utf-8 of windows standaard).

Voor addic7ed en opensubtitles zijn apart volledige screenscrapers gebouwd.

Dus je begrijpt dat zomaar een website toevoegen door de gebruiker is niet mogelijk is.

Overigens zijn 99.9 % van alle Nederlandse ondertitles te vinden op de combinatie addic7ed/opensubtitles.
Als je ergens anders een Nederlandse sub vind die daar niet te vinden is zal het hoogstwaarschijnlijk een vreemde sub zijn die tien tegen een niet goed synced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Oke duidelijk en bedankt voor de uitleg! Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
ik heb autosub opnieuw geinstalleerd op een andere server die ik pas refreshed hebt,
maar waar haalt autoub de datum vandaan wanneer een show is toegevoegd ?
ze staan nu allemaal opdezelfde datum zeg maar
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20151121-hejb-37kb.png
ik dacht zelf dat hij de datum van de bestand zou pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Die datum is de datum dat autosub ze de eerste keer op je disk gevonden heeft tijdens de scansub.
Het is het moment waar vanaf je dus een bepaalde sub zou willen hebben.

Net zoals de datums in het downloaded overzicht, dat zijn de datums waarop de sub gevonden is.

Het is niet de datum van het video bestand of zo.

Als je autosub dagelijks laat scannen zal het uiteraard dezelfde datum krijgen als de video (maar niet dezelfde tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
ahh okay,
dan copieer ik de database.db van me oude install wel even over.
paths zijn het zelfde gebleven
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Is wel verstandig.
Je hebt dan het overzicht van downloaded ook weer terug, maar veel belangrijker je heb de cache weer terug.
Dat scheelt tegenwoordig heel veel opzoekwerk van autosub op met name opensubtitles en addic7ed.

Die twee werken niet via subtitleseeker maar via screencraping en informatie over een serie wordt in de cache opgeslagen zodat het niet bij elk rondje subcheck weer opnieuw moet worden opgehaalt van de websites.

PS wel even autosub stoppen als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
hmm apart
ik had hem afgesloten
en toen de database.db gecopieerd
maar hij pakt toch de datum van vandaag en gisteren voor alle files.
nog ergens anders waar ik het in kan zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sorry heb je verkeerd voorgelicht.

Heb even in de source gekeken maar de "wanted" list wordt iedere keer bij een scandisk opnieuw vanuit de scan opgebouwd en hij neemt de datum/tijd van het video bestand over.
Heb je soms die video bestanden allemaal gelijktijdig daar heen gecopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
ja heb ik gedaan maar de tijden zijn behouden bij het moven.
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20151121-zbqi-45kb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

off-topic:
Zou sowieso die serie niet meer volgen/kijken, is inmiddels al gecancelled. Was zelf ook al afgehaakt na de pilot.

[ Voor 26% gewijzigd door FREAKJAM op 21-11-2015 14:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
goed om te weten dat hij gecancelled is,
moet toch een andere site zoeken
want volgens seriable is het nog niet bekend.
tipje welke ik beter kan volgen (site om te zien wat er gecancelled is).
heb een aantal series in me volg lijst staan waarvan de trailer er wel goed uit ziet,
maar uiteindelijk is het niks.

maar ben er misschien achter over mijn probleem
je hebt een created/modified/accessed date
blijk dus dat de create date wel op gister staat maar de modified op de datum wanneer ik hem gedownload heb.
dus heb met een programma de tijd/datum gecopieerd.
dus zal nu wel goed lopen.
thnx weer eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja autosub gebruikt de creation date van het videobestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Minority Report cancelled? Jammer, had deze ook gedownload zover...

Een andere vraag die mogelijk heel logisch is. Ik heb geregeld dat hij 24 uur niet zoekt naar subs en geen scandisk doet. Ik heb gister behoorlijk wat seizoenen toegevoegd, nu wil ik vanmorgen kijken hoeveel subs gedownload zijn. Zijn dit er maar 5 ofzo en staat hij nu op 24 uur niet zoeken. Maar waarschijnlijk heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het is me niet helemaal duidelijk wat je vraag nu is, maar je geeft in autosub een interval tijd op.
Dat is dus de tijd dat hij wacht tot hij weer een keer wat gaat doen.

De scandisk tijd is de tijd dat hij wacht tot hij je disk weer eens scanned om te kijken of hij nog iets toe moet voegen aan de wanted lijst.

De subcheck tijd is de tijd dat hij wacht voor hij weer eens op het internet naar subs gaat zoeken voor de videos uit de 'Wanted' lijst.

Overigens kun je altijd handmatig een scandisk gevolgd door een checksub forceren via het pulldown menu "Home" en kiezen voor "Run Now"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Klopt, ik maak gebruik van 3600 sec scandisk en 21600 sec checksub. Dus hij moet ieder uur een scandisk uitvoeren en iedere 6 uur voor subs zoeken.

Echter heb ik nu al meerdere keren gehad dat ik inlog en de tijd voor zowel een nieuwe scandisk als een nieuwe check voor subs veel langer duurt dan de ingestelde tijd. En dan heb ik het over een 24 uur later na de laatste check. (Ik heb vanmorgen een handmatige check gedaan, Autosub zegt nu dat een volgende scandisk over 22 uur uitgevoerd wordt.).

Ik hoop dat het zo duidelijker is.

[ Voor 6% gewijzigd door Denneke,,! op 22-11-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denneke,,! schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:31:
Klopt, ik maak gebruik van 3600 sec scandisk en 21600 sec checksub. Dus hij moet ieder uur een scandisk uitvoeren en iedere 6 uur voor subs zoeken.
Scandisk kan je prima aanpassen dan, het heeft natuurlijk geen enkel nut dat je elk uur scandisk uitvoert en vervolgens om de 6 uur subs gaat zoeken. Dan scant hij 5 keer voor niks.

Ik heb scandisk op 28700 staan en checksub op 29000, dan doet hij 3 controles per 24 uur. Dat is meer dan voldoende lijkt mij. Scheelt je energiekosten van je nas, je kan de nas in slaapstand zetten als je dat wilt, je voorkomt onnodig dataverkeer voor de subtitle sites etc. En de subs heb je volgens mij bijna evensnel binnen, het is ook niet zo dat er tientallen per dag online komen.

Als je veel nieuwe dingen toevoegt kan je beter autosub stoppen en weer starten, dan begint hij met een scandisk gevolgd door een checksub en haalt hij alles binnen. Je hoeft dan zelf niks aan te passen aan de waarden die je gebruikt om bijv. om de 24 uur het proces te doorlopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Stoppen en starten is overbodig, als je een scandisk/checksub wilt forceren
Gewoon een "run now" doen.
Dat is een scandisk gevolgd door een subcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:19
De laatste tijd krijg ik via opensubtitles.org af en toe bestanden waarin aan het eind een groot aantal lege regels zit (wel met diverse aantallen spaties in die regels). Hierdoor werkt de preview-functie niet goed, want die laat dan alleen maar een witte kolom zonder tekst zien. Zijn die lege regels misschien te filteren in de preview-functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja is op zich niet zo moeilijk, zal er eens naar kijken.
Helaas voert Donny nog nauwelijks wijzigingen door, omdat hij het te druk heeft om tijd vrij te maken voor autosub en ik kan geen updates doen op de github.

Dus zelfs als ik het kan fixen zal het wel een tijd duren voor het op github staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:19
Kunnen jullie de github niet samen gaan beheren of zo?

Volgens mij heb je inmiddels wel bewezen een betrouwbare en capabele ontwikkelaar te zijn voor Auto-Sub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb op dit moment in mijn log veel regels als:

code:
1
2015-11-23 12:31:22,009 ERROR  getSubLink: The server returned an error for request http://api.subtitleseeker.com/get/title_subtitles/?api_key=24430affe80bea1edf0e8413c3abf372a64afff2&imdb=3556944&season=01&episode=08&language=Dutch

Dan ligt die website er gewoon uit toch, of doe ik iets verkeerd in mijn instellingen?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Volgens mij ligt subtitleseeker weer eens uit.
Als je je beperkt tot addic7ed en opensubtitles krijg je deze melding niet want voor die twee wordt subtitleseeker niet meer gebruikt.

Dat subtitleseeker er regelmatig uit ligt was de reden waarom ik ook voor opensubtitles een screenscraper geschreven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 12:02

MvL

Volgens mij heeft Autosub problemen als een "á" letter in een directory voorkomt. Ik had dit met de serie "Carnivále"... Autosub crasht dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Ik heb sinds kort weer autosub geïnstalleerd ditmaal in combinatie met sonarr. Alles werkt goed, alleen nog niet volledig geautomatiseerd. Hoe ik het wil gaan inrichten is als volgt.
  1. Sonarr download een aflevering in 'Downloads/Sonarr/Autosub'
  2. Autosub controleert ondertitels voor bestanden in de map 'Downloads/Sonarr/Autosub'
  3. Als autosub een ondertitel heeft gedownload moet met een postprocessing script het video+srt bestand verplaatst worden naar de map 'Downloads/Sonarr/Complete'.
  4. Sonarr controleert periodiek de map 'Downloads/Sonarr/Complete' om alles te postprocessen zoals het verplaatsen, hernoemen en metadata te downloaden.
Je raad het wel, het postprocessing stukje moet nog worden gevormd. Ik kan me niet voorstellen dat een scriptje met de enige functionaliteit om het juiste bestand te verplaatsen erg complex is.
Ik heb uiteraard het topic doorzocht en kwam op het script 'https://github.com/BenjV/AutoSubPostprocessing/blob/master/AutoSubPostprocess.py' uit.

Ontzettend knap in elkaar gezet, alleen wil ik enkel het 'move' stukje gebruiken. Ik heb echter onvoldoende kennis om dit in elkaar te zetten.

Heeft iemand een dergelijk script in gebruik die me hierbij kan helpen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Waarom wil jij die tussenstap in de map Autosub :?

Ik laat de series automatisch downloaden door Sonarr en laat sonarr postprocessen naar de juist map incl. Renames etc.

Daarna doet Autosub zijn truukje.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 17:36
Grolsch schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:38:

Ik laat de series automatisch downloaden door Sonarr en laat sonarr postprocessen naar de juist map incl. Renames etc.

Daarna doet Autosub zijn truukje.
Precies zo. Waarom moeilijk doen als dit zonder script of rare fratsen gewoon kan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
ik heb ook zo iets maar dan wel met een script,
Sonarr download in TV-Downloads en voegt de metadata toe (.nfo en -thumb.jpg),
autosub scanned die folder eens in de zes uur.
vind hij een sub dan download hij die en triggered een script die dan de video file + subtitle + metadata moved naar de TV map.
in de TV map zitten alleen series met NL subs.
waarom zo ?
zodat als ik in Kodi zit ik alleen de afleveringen zie met NL subs.
vooral mijn vrouw vind dat erg handig om alleen afleveringen te zien met NL subs.

dus punt 1-3 is hiermee gedekt
puntje 4 wat jij wilt gaat niet werken met Sonarr en is overbodig naar mijn mening.
metadata voegt sonarr bij download al toe.
renamen zie ik geen meerwaarde in aangezien kodi het prima kan verwerken.
ook is het zo dat sonarr maar met 1 download folder per serie kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Conclusie, vrouwen maken het leven onnodig ingewikkeld :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Grolsch schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:38:

Zoiets doe ik ook maar dan een tikje anders. Ik vind het zelf volstrekt logisch. Mijn Sickrage/NZget halen iets op en zetten dat in de 'NZBget/download directory'. Het is op dat moment nog niet compleet aangezien de ondertitels er nog niet zijn. Zodra Autosub ze heeft gevonden is de zaak pas helemaal compleet en wordt het verplaatst naar de definitieve plek waar mijn HTPC met Kodi ze kan vinden. Autosub kan prima verplaatsen met een script.
Ze direct op de definitieve plaats zetten en hopen dat Autosub snel ondertitels vindt levert gerotzooi op omdat je dan wel van alles in Kodi ziet staan, maar het een het wel een ondertitel en het andere niet. En daar kom je dan pas achter als je gaat kijken.

Dat heeft een hele lage WAF factor.
Als mijn vrouw iets niet ziet staan, dan is het simpel, het is er niet. Als het wel zichtbaar is, dan werkt het ook helemaal. Van sommige dingen komen de ondertitels soms pas over wekenweken. En ik kan je garanderen dat dat nu juist de serie is die ze vanavond!!!!! wil bekijken. En om eerlijk te zijn vind ik het zelf ook duidelijker.

edit:

Ik zie nu pas dat het al was uitgelegd
Grolsch schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:48:
Conclusie, vrouwen maken het leven onnodig ingewikkeld :+
Ach...Een vers opgehaalde aflevering is niet compleet. Waarom zou ik die al zichtbaar tonen als hij toch nog niet helemaal werkt? Ik laat de tussenliggende NZB en RAR toch ook niet tonen in KODI.

Mijn script is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
#This Script is an example of what is possible with the
#PostProcess feature of Auto-Sub

import sys, os
dst_dir = '//volume1/downloads/autosub'

file_a= sys.argv[1]
basename_1 = os.path.basename(file_a)

head, tail = os.path.splitext (basename_1)
dst_file_1 = os.path.join(dst_dir, basename_1)

file_b = sys.argv[2]
basename_2 = os.path.basename(file_b)

head, tail = os.path.splitext (basename_2)
dst_file_2 = os.path.join(dst_dir, basename_2)

taal = sys.argv[3]

if taal == 'Dutch':
# Move files to new destination to check them
    os.rename(file_a, dst_file_1)
    os.rename(file_b, dst_file_2)
# Create zero lenght files with the 'old' name so SickRage and ASB think everything is OK
    open(file_a,'w').close()
    open(file_b,'w').close()

Het doet iets meer dan er gevraagd werd. Het kijkt of er een Nederlandse of een Engelse ondertitel is gevonden e alleen de Nederlandse wordt verplaats. Ook laat het een Dummie file achter van MKV en SRT om te garanderen dat niemand overnieuw gaat zoeken

[ Voor 35% gewijzigd door Ortep op 24-11-2015 22:03 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 12:02

MvL

Ortep schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:56:
[...]

Zoiets doe ik ook maar dan een tikje anders. Ik vind het zelf volstrekt logisch. Mijn Sickrage/NZget halen iets op en zetten dat in de 'NZBget/download directory'. Het is op dat moment nog niet compleet aangezien de ondertitels er nog niet zijn. Zodra Autosub ze heeft gevonden is de zaak pas helemaal compleet en wordt het verplaatst naar de definitieve plek waar mijn HTPC met Kodi ze kan vinden. Autosub kan prima verplaatsen met een script.
Ze direct op de definitieve plaats zetten en hopen dat Autosub snel ondertitels vindt levert gerotzooi op omdat je dan wel van alles in Kodi ziet staan, maar het een het wel een ondertitel en het andere niet. En daar kom je dan pas achter als je gaat kijken.

Dat heeft een hele lage WAF factor.
Als mijn vrouw iets niet ziet staan, dan is het simpel, het is er niet. Als het wel zichtbaar is, dan werkt het ook helemaal. Van sommige dingen komen de ondertitels soms pas over wekenweken. En ik kan je garanderen dat dat nu juist de serie is die ze vanavond!!!!! wil bekijken. En om eerlijk te zijn vind ik het zelf ook duidelijker.

edit:

Ik zie nu pas dat het al was uitgelegd

[...]

Ach...Een vers opgehaalde aflevering is niet compleet. Waarom zou ik die al zichtbaar tonen als hij toch nog niet helemaal werkt? Ik laat de tussenliggende NZB en RAR toch ook niet tonen in KODI.

Mijn script is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
#This Script is an example of what is possible with the
#PostProcess feature of Auto-Sub

import sys, os
dst_dir = '//volume1/downloads/autosub'

file_a= sys.argv[1]
basename_1 = os.path.basename(file_a)

head, tail = os.path.splitext (basename_1)
dst_file_1 = os.path.join(dst_dir, basename_1)

file_b = sys.argv[2]
basename_2 = os.path.basename(file_b)

head, tail = os.path.splitext (basename_2)
dst_file_2 = os.path.join(dst_dir, basename_2)

taal = sys.argv[3]

if taal == 'Dutch':
# Move files to new destination to check them
    os.rename(file_a, dst_file_1)
    os.rename(file_b, dst_file_2)
# Create zero lenght files with the 'old' name so SickRage and ASB think everything is OK
    open(file_a,'w').close()
    open(file_b,'w').close()

Het doet iets meer dan er gevraagd werd. Het kijkt of er een Nederlandse of een Engelse ondertitel is gevonden e alleen de Nederlandse wordt verplaats. Ook laat het een Dummie file achter van MKV en SRT om te garanderen dat niemand overnieuw gaat zoeken
TRaSH schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:37:
ik heb ook zo iets maar dan wel met een script,
Sonarr download in TV-Downloads en voegt de metadata toe (.nfo en -thumb.jpg),
autosub scanned die folder eens in de zes uur.
vind hij een sub dan download hij die en triggered een script die dan de video file + subtitle + metadata moved naar de TV map.
in de TV map zitten alleen series met NL subs.
waarom zo ?
zodat als ik in Kodi zit ik alleen de afleveringen zie met NL subs.
vooral mijn vrouw vind dat erg handig om alleen afleveringen te zien met NL subs.

dus punt 1-3 is hiermee gedekt
puntje 4 wat jij wilt gaat niet werken met Sonarr en is overbodig naar mijn mening.
metadata voegt sonarr bij download al toe.
renamen zie ik geen meerwaarde in aangezien kodi het prima kan verwerken.
ook is het zo dat sonarr maar met 1 download folder per serie kan werken.
Dat is ook een interessante benadering. Op zich wel goed dat het pas naar de definitieve plek wordt verplaatst als er ook subs zijn.

Ik had ook al klachten dat niet alle afleveringen subs hadden...

Ik moet mij ook hierin verdiepen, dus mensen met scripts! :)

Edit: dus Ortep jouw Sonarr map is gevuld met dummy files? Al het content met subs is verhuist naar series directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Alles wat je wilt kan met mijn postprocessingscript.
Ook die laat een dummy file van 0 byte met de orginele naam achter.
Tevens gebruikt hij de titel van de aflevering om hem een nieuwe naam te voorzien op de nieuwe locatie.
Er zit een optie in om de ondertitel in de .mkv te mixen, maar dat kun je ook simpel
uitzetten.

Het is hier te vinden:
https://github.com/BenjV/...ter/AutoSubPostprocess.py

Ik ga het nog even aanpassen want het heeft de mogelijkheid om voor Sickrage de status op archived te zetten als de sub binnen is.
De sickrage api is gewijzigd en deze optie zit er niet meer in dus ga ik hem ook uit het postprocess script verwijderen.

Als je hulp nodig hebt met het script stel gerust een vraag ik help graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 28-11-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat sab de bestanden meteen op de juiste locatie zetten en vervolgens Sick de rechten verwijderen (chmod 000). xbmc ziet dan wel de bestanden maar kan ze niet lezen, dus plaatst er geen HD of SD label achter.
Wanneer er een sub gevonden is, wijzigt Autosub de rechten naar 666. xbmc kan dan wel lezen en plaatst het label. Ergo: bestanden met label kunnen afgespeeld worden, bestanden zonder label niet.
Voordeel is geen gedoe met zero-files en xbmc hoeft maar één keer per dag te scannen. Heen en weer schuiven met bestanden is ook niet nodig.
En voor series waar geen sub voor uitkomt kan je zelf (of via een script) eens in de zoveel tijd de rechten aanpassen.
Eens in de maand run ik een script dat alle bestanden van ouder dan 60 dagen 444 rechten geeft.

Als extra kijkt Autosub alleen naar 000 of 444 rechten. zo kan ik zelf afleveringen van oude series bijvoorbeeld 644 geven, dan blijven ze buiten het de wanted list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:56:
Hoe doe je het dan met series waar geen NL subs voor uitkomen? Die blijven dan toch eeuwig in de autosub folder hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Opnemen in de exclusions.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:38:
Hoe doe je het dan met series waar geen NL subs voor uitkomen? Die blijven dan toch eeuwig in de autosub folder hangen?
Ik heb genoeg staan om te kijken. Ik kan toch niet alles op een dag zien. Soms duurt het weken voor er ondertitels verschijnen. Lekker laten staan denk ik gewoon. En als het me te lang duurt kan ik natuurlijk even een drag en drop naar de definitieve locatie doen als ik er genoeg van krijg. Maar dat komt eigenlijk bijna nooit voor.
Dat verplaatsen eens in de paar maanden is veel minder hinderlijk dan doorlopend tegen dingen aanlopen die nog niet compleet zijn.

Het verplaatsen van files is trouwens niet zo heftig als je denkt. Het is niet meer dan een simpele rename. Er wordt geen bitje van de file naar een andere locatie geschoven

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 30-11-2015 10:01 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb besloten om te stoppen met mijn fork van Auto-Sub, Auto-Sub Bootstrap Bill, om eventuele problemen met Brein voor te zijn.

Dit weekend ga ik de repository op GitHub verwijderen.

Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donny,

Bedankt voor al je werk!

Ik heb van github de zip gedownload en gelijk even mijn bewaarmapje met de apk van mdevries voor mijn synology veilig gesteld.

Nu maar hopen dat dit tooltje nog jaren blijft werken :P
En zou helemaal tof zijn als je jouw werk wil overdragen aan bijv. Ben(V), maar wat je ook daarin besluit, ik heb echt vanaf het begin genoten van je werk en je hebt reuzeveel inzet gehad voor een ieder hier met zijn/haar wensen. Niks dan lof!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:29:
Donny,

Bedankt voor al je werk!

Ik heb van github de zip gedownload en gelijk even mijn bewaarmapje met de apk van mdevries voor mijn synology veilig gesteld.

Nu maar hopen dat dit tooltje nog jaren blijft werken :P
En zou helemaal tof zijn als je jouw werk wil overdragen aan bijv. Ben(V), maar wat je ook daarin besluit, ik heb echt vanaf het begin genoten van je werk en je hebt reuzeveel inzet gehad voor een ieder hier met zijn/haar wensen. Niks dan lof!
Ik hoef dit gelukkig zelf niet te beslissen, iedereen kan er zelf voor kiezen om verder te gaan met Auto-Sub. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Jammer,
maar toch bedankt voor al je harde werk.
en hopelijk wil Ben(V) een nieuwe fork maken zodat het blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd had ik de indruk dat AS soms subs 'miste'.
Om dat te verifieren heb ik AS laten scannen op een aparte directory met één mkv, met alleen kijken naar 'source', en met een nieuwe database, alleen kijkend naar Addicted.
Het resultaat bevestigt mijn vermoeden. De sub kan ik met de hand wel downloaden, en is ook daadwerkelijk een srt (geconfirmeerd in Kladblok ;-).

Wat kan hier aan de hand zijn? Rechten op directory zijn 777.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
/opt/autosub # cat AutoSubService.log
2015-12-04 20:16:54,621 DEBUG  AutoSub: Systemencoding is: UTF-8
2015-12-04 20:16:54,622 DEBUG  AutoSub: Configversion is: 3
2015-12-04 20:16:54,622 DEBUG  AutoSub: Dbversion is: 8
2015-12-04 20:16:54,623 INFO  AutoSub: Starting threads
2015-12-04 20:16:54,625 INFO  AutoSub: Starting CherryPy webserver
2015-12-04 20:16:54,763 INFO  AutoSub: Starting scanDisk thread
2015-12-04 20:16:54,765 DEBUG  scanDir: Starting round of local disk checking at /data/media/Videos/Series/The_Good_Wife/Season 07
2015-12-04 20:16:54,769 DEBUG  scanDisk: directory name: /data/media/Videos/Series/The_Good_Wife/Season 07
2015-12-04 20:16:54,778 DEBUG  scanDir: File The.Good.Wife.S07E06.Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD.mkv is missing subtitle(s): Dutch
2015-12-04 20:16:54,779 DEBUG  ProcessFileName: Dumping show_info dict for debug {'season': u'07', 'title': u'The.Good.Wife', 'episode': u'06', 'extra_info': u'Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD'}
2015-12-04 20:16:54,785 DEBUG  ProcessFileName: Dumping dict for debug {'episode': u'06', 'title': u'The Good Wife', 'season': u'07', 'releasegrp': u'viethd', 'source': u'web-dl', 'codec': u'h264', 'quality': u'720p'}
2015-12-04 20:16:54,786 INFO  scanDir: Dutch subtitle wanted for The.Good.Wife.S07E06.Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD.mkv and added to wantedQueue
2015-12-04 20:16:54,787 DEBUG  scanDir: Finished round of local disk checking
2015-12-04 20:16:54,788 INFO  AutoSub: scanDisk thread started
2015-12-04 20:16:54,789 INFO  AutoSub: Starting checkSub thread
2015-12-04 20:16:54,790 DEBUG  checkSub: Starting round of checkSub
2015-12-04 20:16:54,793 DEBUG  Addic7edAPI: Logging in
2015-12-04 20:16:54,991 INFO  Addic7edAPI: Logged in
2015-12-04 20:16:55,156 DEBUG  Addic7edAPI: Resting for 60 seconds to prevent errors
2015-12-04 20:17:55,390 DEBUG  getShowid: Trying to get IMDB, Addic7ed and OpenSubtitles ID for The Good Wife
2015-12-04 20:17:55,392 DEBUG  getShowid: Trying TvdbID to find info
2015-12-04 20:17:55,393 DEBUG  getShowidApi: TvDB API request for The Good Wife: http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=The%20Good%20Wife
2015-12-04 20:17:55,581 DEBUG  API: HTTP Code: 200: OK!
2015-12-04 20:17:55,582 DEBUG  API: Resting for 6 seconds to prevent 429 errors
2015-12-04 20:18:01,615 DEBUG  geta7ID: showid from lookup table 615
2015-12-04 20:18:01,637 DEBUG  getShowid: Returned ID's - IMDB: 1442462, Addic7ed: 615, OpenSubtitles: None
2015-12-04 20:18:01,638 DEBUG  checkSub: ID's - IMDB: 1442462, Addic7ed: 615, OpenSubtitles: None
2015-12-04 20:18:01,638 DEBUG  checkSub: trying to get a downloadlink for /data/media/Videos/Series/The_Good_Wife/Season 07/The.Good.Wife.S07E06.Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD.mkv, language is Dutch
2015-12-04 20:18:01,639 DEBUG  getSubLinks: Show ID: 1442462 - Addic7ed ID: 615 - Language: Dutch - Release Details: {'lang': ['Dutch'], 'episode': u'06', 'title': u'The Good Wife', 'season': u'07', 'releasegrp': u'viethd', 'source': u'web-dl', 'codec': u'h264', 'originalFileLocationOnDisk': u'/data/media/Videos/Series/The_Good_Wife/Season 07/The.Good.Wife.S07E06.Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD.mkv', 'timestamp': u'2015-12-04 04:39:44', 'quality': u'720p'}
2015-12-04 20:18:01,640 DEBUG  getSubLinks: goto Addic7ed function with ID 615
2015-12-04 20:18:02,882 DEBUG  Addic7edAPI: Resting for 60 seconds to prevent errors
2015-12-04 20:19:03,213 DEBUG  scoreMatch: Giving a matchscore for: {'source': u'hdtv', 'codec': u'h264', 'quality': u'720p', 'releasegrp': 'dimension'}. Try to match it with Q: u'720p' GRP: u'viethd' S: u'web-dl'
2015-12-04 20:19:03,214 DEBUG  scoreMatch: MatchScore is 6
2015-12-04 20:19:03,215 DEBUG  scoreMatch: Giving a matchscore for: {'source': u'hdtv', 'codec': u'h264', 'quality': u'sd', 'releasegrp': u'lol'}. Try to match it with Q: u'720p' GRP: u'viethd' S: u'web-dl'
2015-12-04 20:19:03,216 DEBUG  scoreMatch: MatchScore is 2
2015-12-04 20:19:03,218 DEBUG  scoreMatch: Giving a matchscore for: {'source': 'web-dl', 'codec': u'h264', 'quality': u'720p', 'releasegrp': None}. Try to match it with Q: u'720p' GRP: u'viethd' S: u'web-dl'
2015-12-04 20:19:03,219 DEBUG  scoreMatch: MatchScore is 14
2015-12-04 20:19:03,219 DEBUG  scoreMatch: Giving a matchscore for: {'source': 'web-dl', 'codec': u'h264', 'quality': u'1080p', 'releasegrp': None}. Try to match it with Q: u'720p' GRP: u'viethd' S: u'web-dl'
2015-12-04 20:19:03,220 DEBUG  scoreMatch: MatchScore is 10
2015-12-04 20:19:03,222 DEBUG  getSubLink: checking minimal match score for The Good Wife.S07E06.web-dl. Minimal match score is: 8
2015-12-04 20:19:03,223 DEBUG  getSubLink: checking minimal match score for The Good Wife.S07E06.web-dl. Minimal match score is: 8
2015-12-04 20:19:03,223 DEBUG  getSubLink: checking minimal match score for The Good Wife.S07E06.dimension. Minimal match score is: 8
2015-12-04 20:19:03,224 DEBUG  getSubLink: The Good Wife.S07E06.dimension does not match the minimal match score
2015-12-04 20:19:03,225 DEBUG  getSubLink: checking minimal match score for The Good Wife.S07E06.dimension. Minimal match score is: 8
2015-12-04 20:19:03,226 DEBUG  getSubLink: The Good Wife.S07E06.dimension does not match the minimal match score
2015-12-04 20:19:03,227 DEBUG  getSubLink: Removed item from the ScoreDict at index 3
2015-12-04 20:19:03,228 DEBUG  getSubLink: Removed item from the ScoreDict at index 2
2015-12-04 20:19:03,229 INFO  checkSub: The episode The Good Wife - Season 07 Episode 06 has 1 or more matching subtitles on SubtitleSeeker, downloading it!
2015-12-04 20:19:03,229 DEBUG  checkSub: destination filename /data/media/Videos/Series/The_Good_Wife/Season 07/The.Good.Wife.S07E06.Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD.nl.srt
2015-12-04 20:19:03,230 DEBUG  downloadSubs: Starting DownloadSub function
2015-12-04 20:19:03,231 DEBUG  downloadSubs: Download dict seems OK. Dumping it for debug: {'lang': ['Dutch'], 'episode': u'06', 'title': u'The Good Wife', 'season': u'07', 'releasegrp': u'viethd', 'source': u'web-dl', 'codec': u'h264', 'originalFileLocationOnDisk': u'/data/media/Videos/Series/The_Good_Wife/Season 07/The.Good.Wife.S07E06.Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD.mkv', 'timestamp': u'2015-12-04 04:39:44', 'downlang': 'Dutch', 'destinationFileLocationOnDisk': u'/data/media/Videos/Series/The_Good_Wife/Season 07/The.Good.Wife.S07E06.Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD.nl.srt', 'quality': u'720p'}
2015-12-04 20:19:03,234 DEBUG  downloadSubs: Trying to download subtitle from addic7ed.com using this link /updated/17/105843/9
2015-12-04 20:19:03,235 DEBUG  downloadSubs: Scraper for Addic7ed.com is chosen for subtitle /data/media/Videos/Series/The_Good_Wife/Season 07/The.Good.Wife.S07E06.Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD.nl.srt
2015-12-04 20:19:04,173 DEBUG  Addic7edAPI: Request successful with status code 200
2015-12-04 20:19:04,174 DEBUG  Addic7edAPI: Resting for 60 seconds to prevent errors
2015-12-04 20:20:04,206 DEBUG  addic7ed: Your current Addic7ed download count is: 6
2015-12-04 20:20:04,206 DEBUG  downloadSubs: Subtitle is downloading from addic7ed.com
2015-12-04 20:20:04,207 ERROR  downloadSubs: Downloaded file /data/media/Videos/Series/The_Good_Wife/Season 07/The.Good.Wife.S07E06.Lies.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-VietHD.nl.srt is not a correct .srt file. Skipping it.
2015-12-04 20:20:04,432 INFO  Addic7edAPI: Logged out
2015-12-04 20:20:04,433 DEBUG  checkSub: Finished round of checkSub
2015-12-04 20:20:04,435 INFO  AutoSub: checkSub thread started
2015-12-04 20:20:04,435 INFO  AutoSub: threads started, going into a loop to keep the main thread going
/opt/autosub #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb al een fork van autosub om dingen in te ontwikkelen.
Daar zit o.a. een functionaliteit in om vanuit autosub zelf te kunnen updaten.
Aangezien die verwijst naar de fork van Donny werkt dat niet meer.

Ik ben met nog wat andere aanpassingen bezig zoals de gebruikte libraries naar de laatste versies brengen zoals requests, cherrypy en bootstrap.

Als die dingen zijn afgerond en er weer een goed werkende versie is zal ik dat hier melden.
Als het aan mij ligt blijft autosub nog lang leven, want het is naar mijn mening gewoon de beste sub finder die er is.
Ik wil Donny nog bedanken voor zijn werk aan dit programma en zijn meer dan uitmuntende bijdrage aan de code en ik zal proberen het stokje van hem over te nemen.

Ik hoop dat er hier een paar mensen zijn die als beta testers willen/kunnen optreden, want ik wil nog wel een paar functionaliteten toevoegen in de toekomst en uit ervaring weet ik dat autosub zo af en toe aangepast moet worden, omdat de gebruikte websites nog wel eens aanpassingen vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Donny schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:15:
Ik heb besloten om te stoppen met mijn fork van Auto-Sub, Auto-Sub Bootstrap Bill, om eventuele problemen met Brein voor te zijn.

Dit weekend ga ik de repository op GitHub verwijderen.

Sorry!
Jammer, maar begrijpeljk. Je wil Brein echt niet achter je aan hebben.

Dank voor je werk! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Ben(V) schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:08:
I...
Ik hoop dat er hier een paar mensen zijn die als beta testers willen/kunnen optreden, want ik wil nog wel een paar functionaliteten toevoegen in de toekomst en uit ervaring weet ik dat autosub zo af en toe aangepast moet worden, omdat de gebruikte websites nog wel eens aanpassingen vereisen.
als het in mijn constructie werkt wil ik wel beta testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:15
Sign me up, ook voor Synology versie :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:43
Ook ik wil wel testen, ben erg blij als het door blijft draaien.

PS: ik draai het onder windows 10.

[ Voor 23% gewijzigd door jopie op 05-12-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Donny heel erg bedankt voor al je werk! Het is een fantastisch programma.
Ik begrijp je zorgen goed. Het zijn moeilijke tijden.

Ben, fijn dat je het programma wil blijven ontwikkelen!
Ik gebruik autosub onder Windows 10. Als je me zou kunnen gebruiken als tester hoor ik dat graag.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, beta testers genoeg.

Blijft mdevries trouwens de package supporten op zijn synopackage site? Neem aan van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Denk wel dat martijn het package voor Synology zal willen blijven ondersteunen.
Als er een nieuwe versie van autosub in het verleden uitkwam vroeg ik meestal via het Synology forum of hij even een nieuw package wilde maken en die was er dan meestal vrij snel.

Overigens zal de volgend versie de laatste zijn waar een nieuw package voor gemaakt moet worden, ik heb al functionaliteit geschreven waarmee autosub zichzelf kan updaten.

Ben blij met de beta testers, als er een nieuwe versie is zal ik jullie een PM sturen dan kunnen jullie eerst testen voor ik publiek aankondig dat er een nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier een tip hoe je met de beta van dsm 6 op een synology autosub draaiende krijgt?

Na een update van dsm 5.2 naar 6 beta doet hij het niet meer, eerst melding dat hij de webserver niet kon starten, maar na een deinstallatie en herstart van de nas en opnieuw een installatie doet hij het helemaal niet meer. Krijg met de package van mde vries de foutmelding: kan de packetservice niet uitvoeren. Ik krijg geen logboek melding of niks.

Waar ligt dit nu aan?

Voor nu ga ik het wel even op mijn windows machine draaien, bizar probleem dit 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Niet zo heel erg bizar hoor, dat soort problemen horen bij een beta versie.

Ik zou er voorlopig maar niet op rekenen dat voor de beta versie van DSM 6 er werkende packages van derde partijen beschikbaar komen.
Autosub draait onder python en alleen onder de python versie van de SynoCommunity.
Dus eerst moet dat package beschikbaar komen voor autosub maar zou kunnen draaien.

Ik denk niet dat de SynocCommunity iets gaat opzetten voor de beta versie van DSM die zullen wel wachten tot de officiele release versie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel python 2.7 van synocommunity draaien en ook sickbeard en sabnzb heb ik werkende (downloaden ook gewoon). Het moet dus iets anders zijn (denk ik, maar ik heb niet heel veel kennis ervan). Maar dan maar voor nu onder windows (dat downgraden kan wel van de beta naar 5.2, maar is wat omslachtig en ik ben bang wat te mollen wat wel een reele kans heeft). Ik vermoed dat er iets met cheetah is met de beta, maar ik wacht wel op een final versie van dsm 6, neem aan dat dat ook geen jaren meer duurt.

Wat betreft Windows, ik moet nu elke dag handmatig het volgende uitvoeren, weet iemand hoe ik dat in een batch kan zetten?

Autosub starten:

Start --> uitvoeren --> CMD

cd c:\Python27\
set path=%path%;C:\Python27\
cd c:\autosub\
python autosub.py -l

In webbrowser:

http://localhost:8083

Ik heb echt al deze stappen nodig, anders krijg ik hem niet draaiende. Geen idee of dat klopt, maar het werkt weer voor nu. Ik en beta's, soms is het handiger iets niet te updaten :/

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb geen verstand van packages bouwen dus misschien moet je de vraag aan martijn stellen in het synology forum.

Wat betreft je je batchfile kun je gewoon die commando's in een bestandje zetten met de extensie .bat.
dit zet je er dan in:

C:\Python27\python autosub.py -l
iexplore http://localhost:8083

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je voor de batch file, ik ga het vanavond even testen (autosub draait nu en haalt subs binnen, dus dat proces laat ik even draaien tot hij klaar is).

Voor de rest wacht ik wel even totdat er meer gebruikers zijn met deze beta en tot iemand een oplossing heeft gevonden. En anders komt de oplossing wel bij een final versie.

Dus advies aan iedeeen met een synology: pak nog even niet de beta dsm mee. In tegenstelling tot vorige jaren gaat nu de update niet helemaal lekker voor in iedergeval autosub.
Ben(V) schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:39:
iexplore http://localhost:8083
Die werkt helaas niet, maar ik ga er even mee aan de slag, kom er wel uit. Lijkt me niet al te moeilijk zelf op te lossen en dan leer ik ook weer wat bij.

Batch file die bij mij werkt (moet wel op de C schrijf staan in de root en dan een snelkoppeling op het bureaublad:

set path=%path%;C:\Python27\
@echo off
Cmd /k

Om de een of andere reden moet ik altijd de set path gebruiken, maar boeie, het werkt meer dan goed weer. Al hoop ik in april als de DSM 6 final is hem weer op mijn nas te draaien, toch iets handiger nog.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 17:36
Donny bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik heb Autosub al een behoorlijke tijd draaien op mijn Synology en het heeft tot een tijd geleden prima gewerkt (voorzover ik weet), echter merk ik al een paar weken dat Autosub op een gegeven moment blijft hangen met de volgende error in de log:

2015-12-13 20:46:49,404 DEBUG scanDir: Exiting, another threat is using the queues
2015-12-13 20:48:43,404 DEBUG scanDir: Exiting, another threat is using the queues
etc
etc

Als ik het pakket stop en weer start blijft het enkele uren goed draaien totdat hetzelfde zich herhaald, heb al een keer het hele pakket verwijderd en weer geinstalleerd, maar het probleem blijft terug komen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Lijkt erop dat je scan tijd te kort ingesteld staat of dat he teveel series hebt staan.
Hij wil dus volgens mij een nieuwe scan starten maar de oude loopt nog.
Als ik me niet vergist heb ik dat wel eens eerder voorbij zien komen

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 15:29

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

TRaSH schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:53:
Lijkt erop dat je scan tijd te kort ingesteld staat of dat he teveel series hebt staan.
Hij wil dus volgens mij een nieuwe scan starten maar de oude loopt nog.
Als ik me niet vergist heb ik dat wel eens eerder voorbij zien komen

Correct me if I'm wrong.
Klopt in mei van 2015 was er een soortgelijk probleem bij een user met een flinke klots series/afleveringen waardoor een oude check nog liep als een nieuwe opgestart werd (hetgeen faalde).

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 19:48
Heeft iemand toevallig een idee waarom ik AutoSub niet kan starten?

Ik maak al jaren plezier van AutoSub, maar op de een of andere manier krijg ik de laatste versie niet aan de gang. Ik draai Ubuntu 14.04.3 in combinatie met Python 2.7.6. Zodra ik AutoSub start, krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Starting AutoSub
Traceback (most recent call last):
  File "/home/xbmc/Apps/autosub/AutoSub.py", line 133, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/xbmc/Apps/autosub/AutoSub.py", line 42, in main
    import autosub
  File "/home/xbmc/Apps/autosub/autosub/__init__.py", line 1, in <module>
    import Config
  File "/home/xbmc/Apps/autosub/autosub/Config.py", line 259
    if cfg.has_option("logfile", "loglevel"):
     ^
IndentationError: expected an indented block

Er draait niets op die poort, dat kan het dus niet zijn. Ook Python-Cheetah staat geinstalleerd.

Een te oude Python versie? Ik heb werkelijk waar geen idee wat het kan zijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je python code is corrupt geraakt.
Die laatste regel in je log zegt dat daar de indentie niet meer aan de python regels voldoet en dat doet de release code echt wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Ben(V) op 15-12-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
shoombak schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:45:
ik heb Autosub al een behoorlijke tijd draaien op mijn Synology en het heeft tot een tijd geleden prima gewerkt (voorzover ik weet), echter merk ik al een paar weken dat Autosub op een gegeven moment blijft hangen met de volgende error in de log:

2015-12-13 20:46:49,404 DEBUG scanDir: Exiting, another threat is using the queues
2015-12-13 20:48:43,404 DEBUG scanDir: Exiting, another threat is using the queues
etc
etc

Als ik het pakket stop en weer start blijft het enkele uren goed draaien totdat hetzelfde zich herhaald, heb al een keer het hele pakket verwijderd en weer geinstalleerd, maar het probleem blijft terug komen.

Iemand een idee?
Zoals al door anderen aangegeven hangt autosub helemaal niet.
Autosub gebruikt twee threads die niet gelijktijdig mogen draaien.
Als je scandisk thread wil opstarten en de checksub draait nog, dan probeert hij het om de twee minuten opnieuw, net zolang totdat checksub gereed is.

Je hebt zoveel videos staan waar je subs voor wilt hebben dat hij nog bezig is met checksub terijl de timer voor de scandisk alweer afgelopen is.

Ik zou zeggen ruim de boel eens op want je hebt waarschijnliojk heel veel video's staan die nooit een sub zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 19:48
Ben(V) schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:34:
Je python code is corrupt geraakt.
Die laatste regel in je log zegt dat daar de indentie niet meer aan de python regels voldoet en dat doet de release code echt wel.
Iets meer uitleg graag? Ik heb ook CouchPotato ernaast draaien en dat werkt als een zonnetje. Verder draait een oude (Google Code) versie van AutoSub die ik terug heb gezet ook prima. Deze AutoSub versie is een verse git clone en ik krijg dat bij de eerste keer opstarten.

Lijkt me ook niet dat de code fout geschreven is want dan zouden er veel meer mensen zijn met problemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Notoriousss schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:53:
Heeft iemand toevallig een idee waarom ik AutoSub niet kan starten?

Ik maak al jaren plezier van AutoSub, maar op de een of andere manier krijg ik de laatste versie niet aan de gang. Ik draai Ubuntu 14.04.3 in combinatie met Python 2.7.6. Zodra ik AutoSub start, krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Starting AutoSub
  File "/home/xbmc/Apps/autosub/AutoSub.py", line 133, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/xbmc/Apps/autosub/AutoSub.py", line 42, in main
    import autosub
  File "/home/xbmc/Apps/autosub/autosub/__init__.py", line 1, in <module>
    import Config
  File "/home/xbmc/Apps/autosub/autosub/Config.py", line 259
     ^

Er draait niets op die poort, dat kan het dus niet zijn. Ook Python-Cheetah staat geinstalleerd.

Een te oude Python versie? Ik heb werkelijk waar geen idee wat het kan zijn meer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
C:\autosub-bootstrapbill-master>AutoSub.bat
Configuration file not found - Starting Auto-Sub without the configuration file.

File "C:\autosub-bootstrapbill-master\AutoSub.py", line 133, in <module>
    sys.exit(main())
  File "C:\autosub-bootstrapbill-master\AutoSub.py", line 42, in main
    import autosub
  File "C:\autosub-bootstrapbill-master\autosub\__init__.py", line 1, in <module
>
    import Config
  File "C:\autosub-bootstrapbill-master\autosub\Config.py", line 259
     ^

Uh-oh, Looks like Auto-Sub crashed or shutdown...
Press any key to continue . . .

Ik heb ook dit probleem met de laatste versie van Github, dus ligt niet aan jou.
Vorige versie werkt wel, dus geen Python/Cheetah probleem denk ik.
Headphones runt ook perfect van source met onderstaande conf.

Windows Server 2012 R2
Python 2.7.10 64bit
Cheetah 2.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
De orginele github van Donny ligt er al een tijdje uit dus daar kun je de code niet vandaan gehaalt hebben.
Als je de code van mijn github gehaalt hebt kunnen daar fouten in zitten want ik ben nog in het process om dat operationeel te maken.
Ik zal vanavond even kijken of die fout daar inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

De repo is volgens mij nu terug te vinden op https://github.com/clone1612/autosub-bootstrapbill

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 16-12-2015 13:20 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ben(V) schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:10:
De orginele github van Donny ligt er al een tijdje uit dus daar kun je de code niet vandaan gehaalt hebben.
Als je de code van mijn github gehaalt hebt kunnen daar fouten in zitten want ik ben nog in het process om dat operationeel te maken.
Ik zal vanavond even kijken of die fout daar inzit.
Ahzo, source komt inderdaad van de link in de eerste post van het topic.
Had er niet op gelet dat deze link recent gewijzigd is.
Overigens werkt de oude versie nog gebruik die dus nog steeds.
Pagina: 1 ... 43 ... 87 Laatste