[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 42 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:06:

Wat betreft die permissies, ik interperteer geen permissie setting als dat iedereen overal bij mag (dus 777) en jij ziet dat als (000).

Waarom je dat doet is onduidelijk.
Als je Sabnzbd goed hebt geconfigureerd (of als je Sickrage of Sonarr gebruikt) worden de bestanden naar de locatie waar autosub kijkt verplaatst op het moment dat de video kompleet is. Dan hoef je helemaal niet met rechten te gaan knutselen.
Dat lijkt me dan een verkeerde interpretatie. ;)
Geen permissie is geen toestemming is chmod 000 zoals in de code staat, en is zeker geen 'toestemming voor iedereen voor alles' (dat is 777). Tenminste, dat is mijn logica. Als iemand geen permissie heeft om mijn huis te betreden mag 'ie er niet in.

De redenen dat ik sab de permissies laat verwijderen (000) zijn
- zodat AS alleen zoekt naar 'verse' afleveringen (oudere afleveringen (of NL series) download ik in een andere categorie, die krijgen wel 666 en AS gaat daar (na mijn wijziging in scanDisk.py) ook niet voor zoeken)
- dat afleveringen niet afspeelbaar zijn (en dus geen SD/HD label krijgen in xbmc).

Na downloaden sub wordt via postprocess de aflevering (videobestand) op 666 gezet en is dan wel afspeelbaar + (daardoor) voorzien van label in xbmc.
Dus alles met een label in xbmc heeft een sub, alles zonder label nog niet. Scheelt mij weer een hoop storende notificaties (die zijn dan nl niet nodig) of om de 2 dagen in de AS interface kijken.

Heeft dus niks met wel of niet goed configureren te maken, maar alles met het zo maken als mij het meest comfortabel.uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:06:
Een download limit per website per 24 uur zou ik kunnen maken, maar ik betwijfel of dat gaat helpen.
Als het zo simpel was dan hadden ze daar ook gewoon die 200 per 24 uur voor kunnen nemen.
Ik vermoed dat er meerdere criteria zijn.
Misschien dat de tijd tussen twee downloads wat verhogen zou helpen.

Maar ben wel benieuwd naar je bevindinen.
Bij inmiddels (slechts) twee tests, met een herstart van AS tussendoor (tussen 13:00 en 13:15 vandaag), begint OS na (precies) 30 downloads met het serveren van een webpage die vervolgens als sub wordt gedownload.
Dus zal vermoedelijk na 30 subs de captcha ingezet worden.

Bij de eerste test zijn er 30 subs binnen een half uur gedownload (12:34 - 12:52), bij de tweede test 30 subs binnen een uur (13:35 - 14:32).

Mocht je suggesties hebben voor andere testen, laat 't me maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
Dat maakt het al weer wat duidelijker.
Ik ga eens kijken of het verbreken van de sessie na zeg 25 downloads en een nieuwe sessie opzetten dit kan voorkomen.
Als ze dit op ip niveau doen, dan zal dat niet helpen, maar omdat je binnen redelijke tijd korte tijd nogmaals 30 stuks kon downloaden denk ik dat het alleen de sessie is.
Misschien helpt tussendoor uitloggen uit opensubtitles en weer inloggen beter.

Wil jij weer testen als ik een aanpassing gemaakt heb?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima. Heb nu een 'OS-only' versie draaien op een andere nas, die is beschikbaar voor testwerk (OS is nu op de 'echte' server uitgeschakeld, daar nu alleen addicted).
Test draait nu via een cron-job (aan - anderhalf uur autosub draaien - stop), voorlopig om de 12 uur.

Overigens kon ik kort na constatering van nep-subs wel downloaden vanaf de website, zonder captcha. Vermoedelijk is 't dus idd sessie-gebonden. Maar wellicht houdt men eea toch ook op ip nivo in de gaten, en krijg ik alsnog een ban als het te gek wordt.

Wellicht ook aardig om te kijken of een timeout (3 of 5 minuten) helpt, of invloed heeft op het max aantal subs vóór captcha.

Maar goed, de test setup is dus beschikbaar voor testwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ok, ik zal straks even een versie maken die na 25 subs de sessie verbreekt en dan weer en nieuwe sessie opzet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ben(V) schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:31:
Kun je de exacte naam van het video bestand plaatsen, dan zal ik even testen.

Heb even m'n eigen lijst doorgenomen, maar ik zie er verschillende keren RARBG tusssen staan.
Heb je autosub gestopt en opnieuw gestart na je pull request?
Sure, komt ie!

American Horror Story S01E01 - Checking In WEBDL-1080p RARBG.mkv

Heb autosub indd opnieuw opgestart na de update. Ik vergat m te stoppen voor de pull, maar er kwam wel een change binnen. Opnieuw opgestart en als ik nu een pull doe zegt ie dat alles up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 19:05
AeronNL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:44:
[...]

Sure, komt ie!

Heb autosub indd opnieuw opgestart na de update. Ik vergat m te stoppen voor de pull, maar er kwam wel een change binnen. Opnieuw opgestart en als ik nu een pull doe zegt ie dat alles up to date is.
Weet je zeker dat het S01E01 is? Checking In is namelijk S05E01, S01E01 heet Pilot.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
AeronNL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:44:
[...]

Sure, komt ie!

Ok ik heb het even getest en nagekeken.
Het blijkt dat er twee tabellen in autosub gebruikt worden voor het vinden van de releasegroepen.

De ene wordt gebruikt bij het analyseren van de filenaam vooraf en de andere bij het analyseren van de gegevens die van de websites (addic7ed, opensubtitles etc) komen.

Toen o.a. RARBG is toegevoegd is dat alleen in de tweede tabel gebeurd.
Het effect daarvan is dat je die naam wel tegen kunt komen in de lijst met "downloaded" maar niet in de lijst met "wanted".

Ik heb de lijsten weer met elkaar in overeenstemming brengen en dit op mijn fork gezet.

Misschien wil Donny dat dan overnemen naar de officiele github?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
ChokingHazard schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:04:
[...]

Weet je zeker dat het S01E01 is? Checking In is namelijk S05E01, S01E01 heet Pilot.
Nee klopt, maar heb hier per ongeluk s01 ipv s05 ingetypt. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Ben(V) schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:58:
[...]

Ok ik heb het even getest en nagekeken.
Het blijkt dat er twee tabellen in autosub gebruikt worden voor het vinden van de releasegroepen.

De ene wordt gebruikt bij het analyseren van de filenaam vooraf en de andere bij het analyseren van de gegevens die van de websites (addic7ed, opensubtitles etc) komen.

Toen o.a. RARBG is toegevoegd is dat alleen in de tweede tabel gebeurd.
Het effect daarvan is dat je die naam wel tegen kunt komen in de lijst met "downloaded" maar niet in de lijst met "wanted".

Ik heb de lijsten weer met elkaar in overeenstemming brengen en dit op mijn fork gezet.

Misschien wil Donny dat dan overnemen naar de officiele github?
Ah, dat verklaard een hoop!
Thnx, als dit verwerkt is, kun je dat hier dan wellicht vermelden?Dan kan ik een git pull doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Wellicht ten overvloede, maar wat een fijne package is dit! Nogmaals de complimenten voor de ontwikkelaars hiervan ! ( BenV :? )

In het begin was het ff stoeien, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik in 1 x de ondertitels voor honderden afleveringen moest downloaden.

Voorlaatst had ik ook 3 seizoenen van een serie in 1 x gedownload, en dan heeft Autosub toch ff 1 á 2 dagen nodig voordat alles binnen is, maar geen probleem!

Ik kom er nu pas achter dat er ook een zeer goed werkende notification optie aanwezig is!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 10:15
Meer mensen met het feit dat autosub sub blijft binnentrekken voor Castle (s08E04) die voor E03 is bedoelt?
Castle (2009) - S08E04 - WEBDL-1080p is de episode en hij blijft stellig CASTLE.S08E03.PHDEAD.1080P.WEB-DL.DD5.1.H.264 DOWNLOADED FROM OPENSUBTITLES.ORG terwijl ik die op opensubs helemaal niet kan vinden :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het probleem zit hem in de bestandsnaam die niet het jaartal bevat.
Autosub zoekt op Tvdb het "Imdb Id" van een serie op en gebruikt die om op opensubtitles een serie te vinden.
hij vind dan dit:
http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=Castle
en met het jaartal dit
http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=Castle(2009)

Aangezien er meerdere series met die naam zijn en er geen Castle (2009) in jouw bestandsnaam staat pakt hij een heel andere serie.
Dit is door autosub niet op te lossen.

Je kunt het wel zelf oplossen door in de namemapping dit op te nemen.

Castle = 1219024

[ Voor 15% gewijzigd door Ben(V) op 15-10-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ben(V) schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:21:
Het probleem zit hem in de bestandsnaam die niet het jaartal bevat.
Autosub zoekt op Tvdb het "Imdb Id" van een serie op en gebruikt die om op opensubtitles een serie te vinden.
hij vind dan dit:
http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=Castle
en met het jaartal dit
http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=Castle(2009)

Aangezien er meerdere series met die naam zijn en er geen Castle (2009) in jouw bestandsnaam staat pakt hij een heel andere serie.
Dit is door autosub niet op te lossen.

Je kunt het wel zelf oplossen door in de namemapping dit op te nemen.

Castle = 1219024
Uhm ik heb toch wel het jaar tal in de bestandsnaam?
Castle (2009) - S08E04 - WEBDL-1080p.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 18:42
Hebben er andere mensen er ook last van dat afleveringen niet meer bij Wanted komen te staan ? Bijvoorbeeld:

The.Simpsons.S27E03.INTERNAL.720p.HDTV.x264-BATV

De bovenstaande aflevering staat op de nas, in de folder Series met als eigenaar mijn eigen user "Mark". De map heeft de volgende rechten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ZPNFJ9.png

Lijkt mij dat Autosub de aflevering gewoon moet kunnen vinden, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
tcviper schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:48:
[...]

Uhm ik heb toch wel het jaar tal in de bestandsnaam?
Castle (2009) - S08E04 - WEBDL-1080p.mkv
Ik dacht dat dit je bestandsnaam was.

CASTLE.S08E03.PHDEAD.1080P.WEB-DL.DD5.1.H.264

maar met deze naam:

Castle (2009) - S08E04 - WEBDL-1080p

vind hij de serie wel maar geen web-dl versie en download dus niets.

De serie vind hij hier.
http://www.opensubtitles....guageid-all/idmovie-44946

Edit: Voor S08E03 zijn er helemaal geen subtitles van Castle op Opensubtitles.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 15-10-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
mark0172 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:17:
Hebben er andere mensen er ook last van dat afleveringen niet meer bij Wanted komen te staan ? Bijvoorbeeld:

The.Simpsons.S27E03.INTERNAL.720p.HDTV.x264-BATV

De bovenstaande aflevering staat op de nas, in de folder Series met als eigenaar mijn eigen user "Mark". De map heeft de volgende rechten:

[afbeelding]

Lijkt mij dat Autosub de aflevering gewoon moet kunnen vinden, toch ?
Misschien eens op "next" klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 18:42
Ben(V) schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:56:
[...]

Misschien eens op "next" klikken?
Zo ver was ik ook al wel, heb de search gebruikt en daar kwam ook alleen aflevering 1,2,3 omhoog. 4 dus niet. Ik heb net Autosub opnieuw op de nas gezet en opnieuw geconfigureerd. Nu vindt hij ep4 wel. Hopelijk blijft ie het doen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Waarschijnlijk had hij nog geen scandisk rondje gemaakt toen jij keek.
Had je wel "Run Now" eerst geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ben(V) schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Ik dacht dat dit je bestandsnaam was.

CASTLE.S08E03.PHDEAD.1080P.WEB-DL.DD5.1.H.264

maar met deze naam:

Castle (2009) - S08E04 - WEBDL-1080p

vind hij de serie wel maar geen web-dl versie en download dus niets.

De serie vind hij hier.
http://www.opensubtitles....guageid-all/idmovie-44946

Edit: Voor S08E03 zijn er helemaal geen subtitles van Castle op Opensubtitles.
Dus wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.techconnect.nl/files/screen1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja ik heb met copy paste dezelfde filename gebruikt die jij opgaf en bij mij vind hij hem dan niet op opensubtitles.
Dat kan ook helemaal niet want die S08E03 sub die jij laat zien bestaat niet op opensubtitles.
Wel op Addic7ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
2015-10-16 00:40:48,776 ERROR _getShow: Error while processing: None
2015-10-16 00:39:48,521 ERROR getShowName: The server returned an error for request http://thetvdb.com/api/Ge...moteID.php?imdbid=1442065
2015-10-16 00:37:43,933 ERROR _getShow: Error while processing: None
2015-10-16 00:36:43,673 ERROR getShowName: The server returned an error for request http://thetvdb.com/api/Ge...moteID.php?imdbid=1442065

sinds vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zal wel een hikup van de website van Tvdb zijn geweest.
Als je die links nu probeert krijg je gewoon antwoordt.

Crashed autosub hier op?
Als dat zo is zal ik kijken of ik dat kan voorkomen, anders is er weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ben(V) schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:06:
Zal wel een hikup van de website van Tvdb zijn geweest.
Als je die links nu probeert krijg je gewoon antwoordt.

Crashed autosub hier op?
Als dat zo is zal ik kijken of ik dat kan voorkomen, anders is er weinig aan te doen.
Crasht bij mij in ieder geval niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:29:
Ik zal voor de volgende pullrequest de optie HD_TV opnemen. Dat kan Sickrage ook in plaats van HD.TV
Het kan alleen wel even duren want Donny heeft momenteel weinig tijd voor autosub.
Ben(V), had je al tijd gevonden samen met Donny om dit te realiseren? Het werkt in iedergeval in de meest recente update nog niet bij mij.

Ik ervaar hetzelfde probleem met de Sickbeard fork die ik gebruik. Voor nu heb ik het opgelost door de name mapping van Sickbeard uit te zetten, maar als autosub overweg kan met HD_TV zou dit voor mij het veraangenamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Die hd_tv zit er al sinds 18 augustus in, dus ik denk dat jij niet de laatste release hebt als dit niet werkt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:38:
Die hd_tv zit er al sinds 18 augustus in, dus ik denk dat jij niet de laatste release hebt als dit niet werkt bij jou.
Mmm, interessant. Ik gebruik trouwens zelf HD_TV en niet hd_tv, maar dat zal wel niets uitmaken?
Ik duik er dit weekeinde eens even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hij maakt geen verschil tussen hd_tv en HT_TV of hD_tV etc
Hou er rekening mee dat de versie nummers niet altijd opgehoogd worden bij een wijziging.
Dus daar op controleren is niet betrouwbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 16-10-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V),

Ik krijg het helaas niet goed werkende. Heb autosub verwijderd en opnieuw geinstalleerd (op synology nas met package van martijn de vries).

Ik ga even met het idee hieronder aan de slag.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik gebruik deze renaming in Sonarr en dat werkt perfect met AutoSub:
{Series Title}.S{season:00}E{episode:00}.{Episode Title}.{Quality Title}.{Release Group}

Dan krijg je bijv:
How to Get Away with Murder.S02E04.Shanks Get Shanked.HDTV-720p.DIMENSION.mkv

Sub ook gedl door AutoSub:

code:
1
How To Get Away With Murder 02  04  HDTV    720P    H264    DIMENSION   Dutch   16-10-2015 23:10:14

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM,

Dit brengt me op een idee, ik gebruik dan wel geen Sonarr, maar ik ga in Sickbeard wat aanpassen en nu testen.

Ik had deze post processing voor de naam:

Seizoen %0S/%S.N.S%0SE%0E.%EN.%Q_N.%RG
Die gaf als resultaat: Seizoen 02/Show.Name.S02E03.Ep Name.HD_TV.RLSGROUP.ext

Dat werkte niet, vreemd genoeg. Wel autosub verwijderd, opnieuw eropgezet, geen resultaat. Misschien zit er ergens iets scheef omdat ik al jaren met autosub en de voorloper heb gewerkt en misschien ergens ooit iets verkeerd heb gezet (iets anders kan ik niet bedenken).

Nu heb ik dit aangepast in:

Seizoen %0S/%RN
Die moet dit resultaat geven: Seizoen 02/Show.Name.S02E03.HDTV.XviD-RLSGROUP.ext

Dat lijkt me precies wat ik moet hebben, ik laat zo even het resultaat weten :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Heb het nog even in de source van autosub nagekeken, maar je hebt gelijk.
hd_tv werkt niet.

Ik heb het weliswaar als synoniem ingebracht, maar hij ziet een _ ook als seperator tussen de verschillende onderdelen die in de naam zitten.

Dit zijn de seperators die er nu inzitten " ._-()[]{}"

Ik kan underscore er wel uithalen maar ben bang dat het meer problemen zal opleveren dan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in iedergeval met mijn nieuwe instellingen aan het testen. Ik moet alleen even wachten op het post processing script van Sickbeard, en hij doet wat lastig met een serie waarmee ik test (zal wel weer een takedown notice ofzo zijn). Dus straks even de uitkomsten.

Ok, alles grondig getest en het werkt prima.

Ik krijg met bovenstaande sickbeard post processing instellingen het nu juist, een voorbeeld van wat ik net getest heb:

Sleepy.Hollow.S03E03.720p.HDTV.x264-FLEET.mkv
The.Blacklist.S03E03.720p.HDTV.x264-FLEET.mkv

Ik kan dus weer vooruit :D
De opmerking van FREAKJAM zette mij aan het denken en na het bekijken van de sickbeard mogelijkheden zag ik dat ik het ook goed kon krijgen. Kennelijk een jaar of wat terug daar overheen gelezen.

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Eigenlijk is het een beetje vreemde afwijking van Sickbeard.
Als je %RN gebruikt dan zet hij er wel netjes HDTV in maar als je %QN gebruikt maakt hij er HD TV van.

Dit komt doordat ze HD als quality zien en TV als source, terwijl het gebruikelijk is in de scene om HDTV als Source te zien (net als WEB-DL).

Overigens heb ik inmiddels wel een manier gevonden om ook hd_tv te herkennen en wordt het in de volgende release meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 23:44

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
zou het toch niet een idee te zijn om versie nummer te gaan updaten,
zodat het een stuk makkelijker word om te zien of je een oude of nieuwe versie van autosub draait.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Eens.
Een versienummer hoort bij elke wijziging geupdate te worden, ook bij hele kleine aanpassingen.
Daarvoor zit een major en minor in het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:20:
Overigens heb ik inmiddels wel een manier gevonden om ook hd_tv te herkennen en wordt het in de volgende release meegenomen.
Ah fijn, dan kan ik weer de episode naam aanzetten in Sickbeard, ik moest dat nu laten vallen in Sickbeard omdat ik HDTV bruikbaar wil hebben (ook zo handig...). Inderdaad een beetje vreemd, maar volgens mij zit er weinig vernieuwing meer in Sickbeard, althans wel de versie die ik op de nas heb draaien.

Maar mooi te horen dat je een oplossing hebt gevonden, dank je. Heb weinig zin om veel tijd te gaan steken in een nieuwe tool alleen maar voor HDTV opnames die toch meestal vrij snel vervangen worden door WEB-DL versies. Je que loopt alleen zo vol omdat hij bij unknown volgens mij gewoon niks gaat vinden als je alleen source hebt aangevinkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik weet alleen niet wanneer Donny tijd heeftdie aanpassing door te voeren.
Ik kan zelf niets wijzigen op de github

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet uit, ik zie hem ergens de komende weken of maanden wel verschijnen, de subs blijven wel binnenkomen ondertussen met dit handige programma :)

Ik krijg nu trouwens ook weer namen van afleveringen in de bestandsnaam, ik dacht eerst dat dit niet werkte, maar dat werkt ook. Dus ik denk dat bijna niemand er last van had aangezien (vermoed ik) de meesten de standaardinstelling voor renaming van Sickbeard gebruikten.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander probleempje wat ik al een jaar of wat heb: bij mij worden niet automatisch de Engelse subs verwijderd. Misschien komt dit omdat ik een instelling niet juist heb staan.

Ik heb dit ingesteld:
Download Dutch: Enabled
Notify Dutch: Enabled
Dutch suffix: nl

Fallback to English Enabled
Clean up English Enabled

Download English Enabled
Notify English Enabled
English Suffix usa

Home table order Wanted, Downloaded
WEB-DL Both
Klopt het dat met deze instellingen de Engelse subs niet verwijderd worden bij WEB-DL versies? Het werkt in iedergeval niet zo op mijn synology.

Ik zou graag als de Nederlandse sub er is de Engelse laten verwijderen, bij zowel HDTV als bij WEB-DL versies.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je "Download English" aanzet dan heeft voorang op dat "Clean up English".
Dat cleanup is alleen bedoelt voor "Fallback to English".

Met andere woorden "Fallback to English" download alleen Engelse subs als er nog geen Nederlandse subs zijn en die worden weer verwijderd als de Nederlandse sub binnenkomt en je hebt "Cleanup English"
aanstaan, maar als je "Download English" hebt aanstaan dan override die dat allemaal.

Verder is het zo dat in WEB-DL's altijd de Engesle subs voor gehoor gestoorden in de container(.mkv) zelf aanwezig zijn, daar doet autosub niets mee.
Dat is de reden waarom op verzoek van gebruikers hier er de optie in zit om voor WEB-DL's geen subs te downloaden of alleen de Nederlandse subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips, heb wat aanpassingen gemaakt. Vervolgens heb ik een bugje ontdekt:

Als je voor de subs van een WEB-DL versie "Dutch only" als instelling hebt gezet en in de kwaliteitsomschrijving zit een verkeerd - teken, dan herkent auto-sub wel de kwaliteit, maar hij raakt in de war bij het downloaden van de subs.

Even ter verduidelijking, dit werkt prima:

The.Player.2015.S01E04.The Big Blind.1080p_WEB-DL.NTb.mkv

Autosub gaat in dit geval op zoek naar alleen de Nederlandse ondertiteling, precies zoals in mijn instellingen staat, zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/r05wsz.png

Echter, de uploaders hebben bij deze bestandsnaam een fout gemaakt, ik krijg hem als volgt automatisch binnen:

The.Player.2015.S01E04.The Big Blind.1080p_WEB_DL.NTb.mkv

Er zit dus een underscore in plaats van een - teken in de kwaliteitsomschrijving WEB-DL.
Auto-sub herkent wel dat het een WEB-DL versie is en dit zie ik ook in het overzicht. Echter, auto-sub is nu van plan zowel de Engelse als de Nedelandse sub te downloaden:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/xp6ft2.png

Dit was trouwens het laatste probleempje dat ik gevonden heb, dus geen zorgen dat ik hier met een lijst aan bugs aankom ;)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat is niet mogelijk.

Wel of niet downloaden van Engels ondertitels is alleen mogelijk als je gekozen hebt voor Engelse ondertitels of voor 'Fallback to English".

Wat er wel als bugje inzit dat als je bij WEB-DL voor iets anders kiest dan 'Both" hij enkel kijkt naar het woord "web-dl" in de naam en verder niet meer de slimme interpretatie die elders gebruikt wordt toepast.

Ik ben overiges bezich die opties voor web-dl te vervangen door een algemeen skip veld, zodat de gebruiker daar zelf een of meerdere "ignore" woorden in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
FREAKJAM schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:27:
Ik gebruik deze renaming in Sonarr en dat werkt perfect met AutoSub:
{Series Title}.S{season:00}E{episode:00}.{Episode Title}.{Quality Title}.{Release Group}

Dan krijg je bijv:
How to Get Away with Murder.S02E04.Shanks Get Shanked.HDTV-720p.DIMENSION.mkv

Sub ook gedl door AutoSub:

code:
1
How To Get Away With Murder 02  04  HDTV    720P    H264    DIMENSION   Dutch   16-10-2015 23:10:14
Hey FreakJam, jij ook hier? ;)

Groet,
Arjan1105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:40:
Wat er wel als bugje inzit dat als je bij WEB-DL voor iets anders kiest dan 'Both" hij enkel kijkt naar het woord "web-dl" in de naam en verder niet meer de slimme interpretatie die elders gebruikt wordt toepast.
Ah vandaar, WEB_DL gaat hij dan afhandelen als een HDTV opname omdat hij niet de slimme interpretatie gebruikt (Ik had both niet geselecteerd) als ik je goed begrijp.

Ik zet het wel weer op Both, anders krijg ik volgens mij straks HDTV subs bij WEB_DL versies (althans, als ik het goed begrijp). Irritant dat ik door Sickbeard aanpassingen het HD TV probleem heb opgelost, maar nu weer een WEB_DL ipv WEB-DL probleem krijg. Toch maar eens een alternatief voor sickbeard in gebruik gaan nemen. Autosub doet het verder prima, het ligt meer aan Sickbeard die niet echt flexibel is met het aanpassen van de namen van bestanden.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

AeronNL schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:52:
[...]

Hey FreakJam, jij ook hier? ;)

Groet,
Arjan1105
Ik ben overal en nergens haha! :9

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:00:
[...]

Ah vandaar, WEB_DL gaat hij dan afhandelen als een HDTV opname omdat hij niet de slimme interpretatie gebruikt (Ik had both niet geselecteerd) als ik je goed begrijp.

Ik zet het wel weer op Both, anders krijg ik volgens mij straks HDTV subs bij WEB_DL versies (althans, als ik het goed begrijp). Irritant dat ik door Sickbeard aanpassingen het HD TV probleem heb opgelost, maar nu weer een WEB_DL ipv WEB-DL probleem krijg. Toch maar eens een alternatief voor sickbeard in gebruik gaan nemen. Autosub doet het verder prima, het ligt meer aan Sickbeard die niet echt flexibel is met het aanpassen van de namen van bestanden.
Nee je krijgt geen HDTV subs bij WEB_Dl.

Alleen bij het specifiek skippen van web-dl subs kijkt hij alleen naar exact web-dl (of WEB-DL) en niet naar bijvoorbeeld web_dl.
Die functie zit er alleen in voor mensen die voldoende hebben aan de Engelse ondertitels voor gehoor gestoorden die in de web-dl versies zit ingebakken en dus geen extra Engelse subs willen.

Het ergste wat je dus kan overkomen dat je web-dl's voor Engels wilt skippen, maar omdat er eens een naam bijzit waar web_dl in staat in plaats van web-dl je een Engelse sub teveel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:05:
Het ergste wat je dus kan overkomen dat je web-dl's voor Engels wilt skippen, maar omdat er eens een naam bijzit waar web_dl in staat in plaats van web-dl je een Engelse sub teveel krijgt.
Dank voor de uitleg en hulp Ben(V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb gisteren mijn Ubuntu VM een upgrade gegeven naar versie 15.10 en sindsdien start Autosub niet meer automatisch op. Ik krijg dan de volgende traceback:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Traceback (most recent call last):
  File "/home/autosub/AutoSub.py", line 126, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/autosub/AutoSub.py", line 93, in main
    import autosub.AutoSub
  File "/home/autosub/autosub/AutoSub.py", line 2, in <module>
    import autosub.scanDisk
  File "/home/autosub/autosub/scanDisk.py", line 12, in <module>
    from library.requests.packages.chardet import detect
  File "/home/autosub/library/requests/__init__.py", line 53, in <module>
    from .packages.urllib3.contrib import pyopenssl
  File "/home/autosub/library/requests/packages/urllib3/contrib/pyopenssl.py", line 43, in <module>
    ssl.PROTOCOL_SSLv3: OpenSSL.SSL.SSLv3_METHOD,
AttributeError: 'module' object has no attribute 'PROTOCOL_SSLv3'
Na wat Googlen zou dat te maken kunnen hebben met SSLv3 wat eruit gehaald is, vanwege Poodle? Is hier een workaround voor of moet ik wachten op een update van Python binnen Ubuntu (Debian heeft eind vorig jaar hetzelfde probleem gehad bij o.a. Couchpotato)?

Ik zit overigens op de laatste versie van de master branch in Git.

De tips die ik tot nu toe gevonden heb, zijn helaas niet werkende tips. Dit waren:
pip install requests==2.6.0

en
easy_install --upgrade pip

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Welke Ubuntu versie draaide je voorheen? Als je versie 14.04 had draaien maakte ze nog geen gebruik van systemd waar versie 15.10 dat wel doet. Verder moet je python 2.7 en cheetah geïnstalleerd hebben staan. Wellicht zijn die automatisch geupgrade naar een nieuwere versie.

Wat zegt python --version?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FREAKJAM schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:36:
Welke Ubuntu versie draaide je voorheen? Als je versie 14.04 had draaien maakte ze nog geen gebruik van systemd waar versie 15.10 dat wel doet. Verder moet je python 2.7 en cheetah geïnstalleerd hebben staan. Wellicht zijn die automatisch geupgrade naar een nieuwere versie.

Wat zegt python --version?
Ik heb de upgrade gedaan vanuit 15.04 naar 15.10. Ik draai momenteel Python 2.7.10, die dus met de upgrade naar 15.10 is meegekomen. Vóór de upgrade naar Ubuntu 15.10 (dus op Ubuntu 15.04) werkte Autosub perfect. Als het niet anders kan, kan ik - gelukkig - eventueel een snapshot terugzetten van de VM, maar ik wil eerst kijken of het probleem op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:58
CptChaos schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Ik heb de upgrade gedaan vanuit 15.04 naar 15.10. Ik draai momenteel Python 2.7.10, die dus met de upgrade naar 15.10 is meegekomen. Vóór de upgrade naar Ubuntu 15.10 (dus op Ubuntu 15.04) werkte Autosub perfect. Als het niet anders kan, kan ik - gelukkig - eventueel een snapshot terugzetten van de VM, maar ik wil eerst kijken of het probleem op te lossen is.
Ik kreeg dezelfde error wat uiteindelijk bleek was dat er iets mis was met pip. Version conflict, 1.5.4 en 1.5.6. De ene was geinstalleerd en de andere verwacht. Dit heb ik opgelost door https://github.com/pypa/p...93#issuecomment-103127883 stappen te volgen. Daarna startte autosub weer.

Je kunt kijken of pip ook het probleem bij jou is, door "pip --version" te gebruiken. Als je dan het versienummer te zien krijgt, is er niets aan de hand met pip, krijg je een error... dan wellicht de stappen in de link volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

il_mostro schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:02:
[...]

Ik kreeg dezelfde error wat uiteindelijk bleek was dat er iets mis was met pip. Version conflict, 1.5.4 en 1.5.6. De ene was geinstalleerd en de andere verwacht. Dit heb ik opgelost door https://github.com/pypa/p...93#issuecomment-103127883 stappen te volgen. Daarna startte autosub weer.

Je kunt kijken of pip ook het probleem bij jou is, door "pip --version" te gebruiken. Als je dan het versienummer te zien krijgt, is er niets aan de hand met pip, krijg je een error... dan wellicht de stappen in de link volgen.
Als ik pip --version doe, krijg ik als resultaat
pip 7.1.2 from /usr/local/lib/python2.7/dist-packages/pip-7.1.2-py2.7.egg (python 2.7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Het probleem is opgelost in de laatste versie van de request library.
Installeren met pip helpt niet, autosub gebruikt een meegeleverde versie van de request library en niet de versie die je dan met pip installeert.

Je kunt gewoon die nieuwste request library downloaden en over de versie die autosub gebruikt heen copieren.
Ik heb het uitgetest en het werkt prima.

Lees dit even.
Ben(V) in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"

[ Voor 66% gewijzigd door Ben(V) op 23-10-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:12:
Het probleem is opgelost in de laatste versie van de request library.
Installeren met pip helpt niet, autosub gebruikt een meegeleverde versie van de request library en niet de versie die je dan met pip installeert.

Je kunt gewoon die nieuwste request library downloaden en over de versie die autosub gebruikt heen copieren.
Ik heb het uitgetest en het werkt prima.

Lees dit even.
Ben(V) in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"
Ik heb even gekeken, maar in de map waarin ik Autosub heb staan (/home/autosub) heb ik geen map of file met de naam requests. Net ook even een git reset gedaan, voor de zekerheid, maar dat mocht ook niet baten.

EDIT: Hola, wel in de goede map kijken dus... 8)7 Ik ga eens kijken wat ik kan doen. :)

EDIT2:
Ik heb je tip geprobeerd, maar het werkt nog niet helemaal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Traceback (most recent call last):
  File "/home/autosub/AutoSub.py", line 126, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/autosub/AutoSub.py", line 93, in main
    import autosub.AutoSub
  File "/home/autosub/autosub/AutoSub.py", line 2, in <module>
    import autosub.scanDisk
  File "/home/autosub/autosub/scanDisk.py", line 12, in <module>
    from library.requests.packages.chardet import detect
ImportError: No module named requests.packages.chardet
Ik voel me echt een Python n00b (al ben ik dat ook)! Ik had 'gewoon' de master.zip gedownload, vanuit de github van dat package en die met unzip vervolgens uitgepakt. Mapje requests-masher hernoemd naar requests uiteraard.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Opnieuw een chown gedaan en autosub herstart?

[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 23-10-2015 14:36 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FREAKJAM schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:35:
Opnieuw een chown gedaan en autosub herstart?
Ik had even niet door, dat in de map nog een submap requests zat, met daarin de benodigde files. Die dus vervolgens verplaatst, het werkt nu inderdaad weer. :)

Ik ben voor nu geholpen, al kan ik nu niet zomaar meer updaten; gaat de nieuwe versie van de requests package dan nog opgenomen worden in Autosub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb hem opgenomen in mijn fork en Donny gevraagd dit in de zijn github ook mee te nemen.
Ben momenteel bezig om te kijken of autosub met alle gebruikte libraries werkt waar nieuwe versies van zijn.
Tot op heden getest heb ik:
cherrypy, requests en bootstrap

Autosub werkt prima met de nieuwste versies van deze libraries.

Nog niet getest is beautifull soup, maar die wordt nog maar zo weinig gebruikt dat ik wil kijken of ik die niet helemaal eruit kan halen,.
Is nogal een traag ding met veel overhead die toch niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 25-09 22:29

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:05:
Ik heb hem opgenomen in mijn fork en Donny gevraagd dit in de zijn github ook mee te nemen.
Ben momenteel bezig om te kijken of autosub met alle gebruikte libraries werkt waar nieuwe versies van zijn.
Tot op heden getest heb ik:
cherrypy, requests en bootstrap

Autosub werkt prima met de nieuwste versies van deze libraries.

Nog niet getest is beautifull soup, maar die wordt nog maar zo weinig gebruikt dat ik wil kijken of ik die niet helemaal eruit kan halen,.
Is nogal een traag ding met veel overhead die toch niet gebruikt wordt.
waar wordt de soup voor gebruikt?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

CptChaos schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:37:
[...]
Ik had even niet door, dat in de map nog een submap requests zat, met daarin de benodigde files. Die dus vervolgens verplaatst, het werkt nu inderdaad weer. :)

Ik ben voor nu geholpen, al kan ik nu niet zomaar meer updaten; gaat de nieuwe versie van de requests package dan nog opgenomen worden in Autosub?
mocht er bij een update wat problemen zijn: je config.properties even backuppen
dan even autosub opnieuw clonen, oude meuk in de folder hernoemen, en hop .. config.properties erin en je bent weer up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeroday schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:11:
mocht er bij een update wat problemen zijn: je config.properties even backuppen
dan even autosub opnieuw clonen, oude meuk in de folder hernoemen, en hop .. config.properties erin en je bent weer up to date
Jep, maar moet dan wel eerst wachten tot de nieuwe requests package in gebruik is genomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als jezelf de request library vervangen heb dan krijg je bij een nieuwe clone de oude request library terug, je moet dat dan weer zelf updaten.
Dus dat moet je blijven doen tot Donny de nieuwe request library opneemt in z'n github.

Soup wordt gebruikt voor het scrapen van de websites waarbij links gevonden worden door subtitleseeker.
Dus podnapisi, undertexter en subscene.

Verder nog een heel klein stukje van addic7ed, maar dat heb ik al herschreven en vervangen door regex.
Ik had daar al eerder een heel stuk soup uitgehaalt.
Als ik de "show overview" pagina van Addic7ed moest processen met soup duurde dat bijna een minuut en met de regex minder dan een seconde.

Overigens ligt subtitleseeker er weer eens uit dus ik zit te denken om die maar helemaal te verwijderen.
subscene doet alleen Engelse ondertitles dus daar heb je ook niet veel aan.

Die andere twee kan ik denk ik zelf wel scrapen zonder subtitleseeker te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

CptChaos schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:18:
[...]
Jep, maar moet dan wel eerst wachten tot de nieuwe requests package in gebruik is genomen. ;)
Ik heb vorige week volgens mij een update gedaan en ik heb die nieuwe library erin zitten en geen probleem van git gemeld gekregen ;-)

zo te zien aan BenV's zijn reply zou ik dan nu weer de oude 'moeten' hebben, maar dan zou autosub dus niet meer gestart zijn .. ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door zeroday op 23-10-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:24:
Als jezelf de request library vervangen heb dan krijg je bij een nieuwe clone de oude request library terug, je moet dat dan weer zelf updaten.
Dus dat moet je blijven doen tot Donny de nieuwe request library opneemt in z'n github.

Soup wordt gebruikt voor het scrapen van de websites waarbij links gevonden worden door subtitleseeker.
Dus podnapisi, undertexter en subscene.

Verder nog een heel klein stukje van addic7ed, maar dat heb ik al herschreven en vervangen door regex.
Ik had daar al eerder een heel stuk soup uitgehaalt.
Als ik de "show overview" pagina van Addic7ed moest processen met soup duurde dat bijna een minuut en met de regex minder dan een seconde.

Overigens ligt subtitleseeker er weer eens uit dus ik zit te denken om die maar helemaal te verwijderen.
subscene doet alleen Engelse ondertitles dus daar heb je ook niet veel aan.

Die andere twee kan ik denk ik zelf wel scrapen zonder subtitleseeker te gebruiken.
mijn zegen heb je .. ik gebruik eigenlijk alleen addic7ed en opensubtitles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Alleen de nieuwste versie van Ubuntu en Linux mint hebben die nieuwe Request Library nodig.
Alle oveirge OS-en werken prima met de oude de Library.

Dus o.a. Synology en Windows gebruikers merken geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:44:
Alleen de nieuwste versie van Ubuntu en Linux mint hebben die nieuwe Request Library nodig.
Alle oveirge OS-en werken prima met de oude de Library.

Dus o.a. Synology en Windows gebruikers merken geen verschil.
uh .. ik draai um onder Debian ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor Couchpotato was er in december 2014 een bug report voor/door ingeschoten. ;) Waarop uiteindelijk python-requests versie 2.7.0-1 of iets dergelijks uitgebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Krijg je ook nog wel last van bij de volgende versie van Debian.
Heb het niet helemaal uitgezocht maar schijnt iets te maken te hebben met een security lek in de ssl library en door dat te dichten werkte request niet meer.

Dus uiteindelijk zullen alle linux varianten er wel mee te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:51:
Heb het niet helemaal uitgezocht maar schijnt iets te maken te hebben met een security lek in de ssl library en door dat te dichten werkte request niet meer.

Niet meer .. want ik heb die library al geupdated toen ik de issue aanhanig maakte eind september ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:51:

Dat was - zover ik begrijp - POODLE, een SSL vulnerability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeroday schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:55:
Niet meer .. want ik heb die library al geupdated toen ik de issue aanhanig maakte eind september ;-)
Dat zei ik net, de bug is in Debian reeds opgelost. :) https://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=770172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderv90
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11-2020
Kan in dit topic de manier om het te installeren niet vinden:

Is het mogelijk om Auto-sub te installeren op een Popcorn Hour (A400)? Onder meer Sickbeard draait er al op, maar ik wil ook graag de subtitles (bij voorkeur Engelse) automatisch binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zo te zien linux based? Moet wel lukken met hg clone en eventueel cheetah installeren. Denk dat je met deze tutorial wel ver komt: http://forums.openmediava...al-Autosub-bootstrapbill/

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je Sickbeard draait dan heb je python al geinstalleerd.
Wel moet cheetah in je versie van python zitten anders moet je die er zelf bijzetten.

Je kunt dus gewoon de zip downloaden van github en de inhoud ergens neerzetten.
Opstarten gaaat dan gewoon methet commando:

python autosub.py -cconfig.properties

Als python niet in het path staat moet je natuurlijk ook het path opgeven en als je niet opstart vanuit de folder waar je autosub hebt neergezet moet daar natuurlijk ook het path bijkomen net als bij config.properties

[ Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 25-10-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderv90
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11-2020
Thanks voor de hulp. Heb nu Sickrage draaien en daar is de subtitle-optie ingebouwd. Dat werkt tot dusver prima en was voor mij als leek een iets eenvoudigere oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:00
Mick1990 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:07:
Zo te zien linux based? Moet wel lukken met hg clone en eventueel cheetah installeren. Denk dat je met deze tutorial wel ver komt: http://forums.openmediava...al-Autosub-bootstrapbill/
huh? wot? hg clone? :?

zit AS niet meer op git?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Webjunkie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:15:
[...]

zit AS niet meer op git?
Ehh, stom foutje van mij idd 8)7 alhoewel je volgens mij gewoon doorverwezen wordt naar Github als je een hg clone doet van Autosub-bootstrap. Maar inderdaad, voor de zekerheid maar een git clone uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 08:00
ah gelukkig :)
ik krijg al een tijdje geen updates meer binnen dus ik dacht even dat ik als enige sulletje nog op github zat te updaten :D ;)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Webjunkie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:15:
[...]

zit AS niet meer op git?
hg update was 'vroegâh' de eerste dev werkte daar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
hoe gaat autosub eigenlijk om als hij op opensubtitles van een serie 2x subs tegenkomt ?
voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20151026-ujaz-33kb.png
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20151026-4pkw-20kb.png

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Autosub heeft een scoring algoritme die elke sub een score geeft.
De sub met de hoogste score wordt gekozen, mits hij aan de minmatch score voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Wat kan je het beste doen als je een Google Translate ondertitel tegenkomt? Een slecht cijfer geven op opensubtitles en dan wissen? Wel veel handmatig werk.

Ik zat zo te genieten van de serie dat het me nauwelijks opviel, normaal stoor ik me er enorm aan. Volgens mij was het Limitless S01E05 maar pin me er niet op vast, ik heb die aflevering met de sub al gewist.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wat je zelf kunt doen is die sub als bad aanmelden op opensubtitles en daarna de sub weggooien.
Autosub slaat de als bad aangemerkte subs over en zal pas weer een sub voor die aflevering downloaden als er een anders (niet bad gemerkte) sub beschikbaar is.

Ik snap dat het vervelend is maar helaas kan autosub geen google Nederlands van echt Nederlands onderscheiden.
Gelukkig komt het tegenwoordig niet zo veel meer voor want de admins van zowel addic7ed als opensubtitles gooien die google vertalingen er redelijk snel vanaf, maar je kunt natuurlijk altijd net pech hebben.

Ik heb al een zitten denken om een optie in te bouwen met een soort delay, dat een sub bijvoorbeeld al x tijd aanwezig moet zijn voor dat autosub hem wil downloaden.
Een ander alternatief is een optie om alleen subs van trusted uploaders te nemen (kan alleen bij opensubtitles).

Als iemand een goed idee heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ben nog nooit translated subs tegengekomen die zijn gedownload met Auto-Sub, wellicht omdat Auto-Sub bij mij om de 20 uur zoekt naar subs i.p.v. de default 8 uur en de translated dan al verwijderd zijn.

Maar zo'n extra delay vind ik wel een heel goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 voor een delay, wellicht als instelbaar aantal uren?
Zelf zou ik 48 uur vertraging prima vinden, maar mensen die het niet stoort kunnen 'm dan op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb het ook bijna nooit meer gelukkig die Google Translate subs.

Het viel heel erg op dat de NL sub op dezelfde dag verscheen als de serie. Dat is eigenlijk heel verdacht. Misschien kan je het zo instellen dat de NL sub 1 dag ouder moet zijn dat de releasedatum van de MKV?
Ik heb het nog even nagekeken en het blijkt The,Big Bang.Theory.S09E05. De sub eindigde dan met "wethouder elder_man". Dat is een Engelse syncer die een WEB_DL voorziet van interne subs in een MKV bij scene releases. Als je elder_man in een NL sub ziet zou je dat ook als een red-flag aan kunnen merken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:20:
Ik heb al een zitten denken om een optie in te bouwen met een soort delay, dat een sub bijvoorbeeld al x tijd aanwezig moet zijn voor dat autosub hem wil downloaden.
Een ander alternatief is een optie om alleen subs van trusted uploaders te nemen (kan alleen bij opensubtitles).

Als iemand een goed idee heeft hoor ik het graag.
De beste oplossing is in mijn ogen het kunnen uitsluiten van een bepaalde sub. Dus na het downloaden bekijk je het in de webbrowser van auto-sub, daar kan je immers een klein stukje van de sub nu al zien. Bevalt hij niet? Dan het knopje: blokkeer deze sub indrukken en autosub gaat een andere sub zoeken.

Zo voorkom je vertraging voor anderen (dag later zou ik weer niet fijn vinden omdat ik dit probleem niet heb en ook oudere series meepak), de tip hierboven om te zoeken op een term in een sub zal op mijn nas vertraging geven (is niet de snelste nas). Zo'n knopje is denk ik voor meer opties fijn. Heb je een sub voor slecht horenden gekregen? Knopje indrukken en er komt wellicht een Engelse sub zonder zaken als playing music, loud bang etc. erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Een vertraging zou uiteraard altijd als instelbare optie toegevoegd worden.
Moet ik wel even uitzoeken of alle ondersteunde websites een datum van plaatsing kunnen aanleveren.

Een sub doorzoeken op een bepaalde string is wel een optie, maar dan moet dan wel een zelf instelbare lijst zijn. Overigens is doorzoeken van de sub geen enkele cpu belasting hoor, hij zit toch al in memory.
Moet de lijst met strings uiteraard niet hele pagina's gaan worden.

Een knop om een sub uit te sluiten is lastig, ik moet dan een tabel met uitsluitingen gaan bijhouden, die elke keer weer doorzocht moet worden.
Misschien is een knop om die sub alleen te verwijderen voldoende. De kans is groot dat in de volgende ronde hij al weg is of gemarkeerd als bad op opensubtitles.

Misschien is het een optie om als je op zo'n knop druk, aan opensubtitles door te geven dat het een "bad" sub is, dan slaat autosub hem vanaf dat moment over. Moet even uitzoeken of dat mogelijk is.

Een mogelijkheid voor opensubtitles zou nog zijn een veld waar je de naam van "foute" uploaders in kunt stoppen waar de sub niet van gedownload wordt.

Overigens geldt voor alle oplossingen die handmatige acties vereisen dat het eigenlijk een beetje tegen de filosofie van autosub ingaat.
Die filosofie is "draaien en vergeten", alles gaat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:52:
Een vertraging zou uiteraard altijd als instelbare optie toegevoegd worden.
Moet ik wel even uitzoeken of alle ondersteunde websites een datum van plaatsing kunnen aanleveren.
Is dat nodig? Je hebt als een lijst van gevonden subtitels. Dat beschouw je als t=0. Je download hem dan pas als de instelbare tijd is verstreken bij een volgende ronde. Het is alleen zinloos als je bv een oude serie van verleden jaar oppikt. Maar dat is eigenlijk een zeldzame situatie waarbij het dan nog niet eens fout gaat, maar hooguit wat langer duurt.
Ik zou wel blij zijn met een vertraging om een ander reden. Soms pik ik een HDTV versie op waar ik dan een ondertitel bij vind. Waarna direct de volgende dag de WEB720 komt waarna weer een dag later de WEB1080 versie komt waar dan weer subtitels worden gevonden.
Iedere keer wordt de zaak naar mijn XBMC directory gemoved. Ik heb al een paar keer gemerkt dat mijn Sickrage van slag kan raken als bv een WEB1080 gevonden wordt en faalt terwijl de al eerder gevonden HDTV al weg is. Die gaat hij dan opnieuw proberen te downloaden wat dan weer faalt enz.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nodig misschien niet, maar wel netter.
Als je bijvoorbeeld eens per week autosub laat draaien en er komt een uurtje erna een sub binnen dan download hij hem pas na twee weken.
Opensubtitles levert wel de plaatsing datum maar Addic7ed niet.

@Ortep
Ik neem aan dat je de video en de sub met een postprocessscript verplaatst?
Je kunt ook heel eenvoudig een bestand van 0 bytes achterlaten met dezelfde naam, zodat Sickrage denkt dat de video er nog staat.
Als je daar hulp bij nodig hebt PM me dan maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:33:
Nodig misschien niet, maar wel netter.
Als je bijvoorbeeld eens per week autosub laat draaien en er komt een uurtje erna een sub binnen dan download hij hem pas na twee weken.
Ja, dat klopt. Ik heb hem eens per dag draaien.
Het is zeker netter om naar de post tijd te kijken. Aan de andere kant is het zo dat iemand die hem eens per week draait veel minder risico loopt om een 'verkeerde' ondertitel te krijgen. De oudste zijn al bijna een week en de jongste een paar minuten. Maar zo'n 85% (6/7) zal meer dan 24 uur oud zijn en meer dan 70% is ouder dan 48 uur. Dan kan je rustig de tijd op 0 zetten en je hebt waarschijnlijk nooit problemen

Je zou ook naar de download tijd van de video kunnen kijken. De eerste 48 uur doet hij dan bv niet mee bij het zoeken. Maar ook dan kan je net pech hebben dat hij er dan bv 9 dagen over doet om hem echt op te halen. Maar dat zal je met iedere test krijgen als je maar eens per week ophaalt. Al is de post tijd van de srt bekend en wacht je 24 uur voor de zekerheid, dan zal je altijd zien dat er eentje is die dan nat op 1 minuut buiten de test valt en die dan een week moet wachten..
@Ortep
Ik neem aan dat je de video en de sub met een postprocessscript verplaatst?
Je kunt ook heel eenvoudig een bestand van 0 bytes achterlaten met dezelfde naam, zodat Sickrage denkt dat de video er nog staat.
Als je daar hulp bij nodig hebt PM me dan maar even.
Daar zat ik ook al aan zat te denken. Ik knutsel het wel even bij mijn script. Ik heb er nog geen tijd voor gehad. Bedankt voor het aanbod

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 27-10-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ok maar om je wat zoekwerk te besparen.
In python maak je zo een lege file aan.
FilesSpes moet uiteraard de volledige fielspecifikatie bevatten.

open(FileSpecs,'w').close()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:50:
Ok maar om je wat zoekwerk te besparen.
In python maak je zo een lege file aan.
FilesSpes moet uiteraard de volledige fielspecifikatie bevatten.

open(FileSpecs,'w').close()
Het was maar een enkele regel en hij werkt prima om de file met lengte nul achter te laten.
Waar het op mis gaat is dat Auto-sub bij het volgende rondje de naam van videofile.mkv ziet staan en daar vrolijk opnieuw een ondertitel bij gaat bij zoeken. En dan eindig je met een ondertitel en een lege videofile.

Dat wordt dus nog even door spitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Er zijn wel sommige subs die binnen een paar uur op opensubtitle staan.
Gewoon door QoQ.
Zoals Walking Dead, en Blacklist volgens mij.
Toevallig een serie die ik vrij vlot wil kijken.
Dat van bepaalde voorkeur users vond ik wel een goed idee.

[ Voor 28% gewijzigd door TRaSH op 30-10-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ortep schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:17:
[...]

Het was maar een enkele regel en hij werkt prima om de file met lengte nul achter te laten.
Waar het op mis gaat is dat Auto-sub bij het volgende rondje de naam van videofile.mkv ziet staan en daar vrolijk opnieuw een ondertitel bij gaat bij zoeken. En dan eindig je met een ondertitel en een lege videofile.

Dat wordt dus nog even door spitten
Als de voor die FilesSpecs de naam van het videobestand gebruikt nadat je deze verplaatst hebt en de subfile niet verplaatst maar kopieert, dan blijven er twee bestanden achter en zal autosub geen nieuwe sub meer gaan zoeken voor deze video
.
Bijkomend voordeel is dat de preview functie van autosub voor die sub blijft werken.
Subbestanden zijn zo klein dat het diskgebruik te verwaarlozen is.

Je kunt daar de functie shutil.copy(src,dst) voor gebruiken.
Niet vergeten om aan het begin dit op te nemen:

import shutil

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 30-10-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:08:

Je kunt daar de functie shutil.copy(src,dst) voor gebruiken.
Niet vergeten om aan het begin dit op te nemen:

import shutil
Bedankt voor de tips...ik heb het quick and dirty gedaan. Gewoon 2 keer een lege file aangemaakt.
Ik controleer de srt altijd tov de videofile. Dus de preview heb ik niet echt nodig.
In ieder geval werkt het nu zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 09:52
Na het installeren kan ik Auto-Sub Bootstrap Bill niet openen. Hij geeft melding pagina kan niet weergegeven worden.

Ik heb al alles geprobeerd:

- NAS Reboot
- Modem + Router Reboot
- Poort geactiveerd 8083
- Poort veranderd 8082 en geactiveerd, En veranderd naar 8008 en geactiveerd.
- Verwijderen en opnieuw installeren
- Package stopzetten en starten
- Package stopzetten, Reboot NAS, Package starten

Alle andere packages die ik geinstalleerd heb werken zonder problemen. Ik zie bij geinstalleerde packages - Auto-Sub ook geen url staan. Ik heb gezocht op het forum, lijkt vaker voor te komen maar helaas geen oplossing gevonden buiten dat het plotseling wel werkte. Niet erg betrouwbaar. Icoontje staat wel in het 'menu', maar laad de pagina niet.

- I am out of options. Ik zit op een DS214 met DSM 5.2-5644
- Ik heb maar 1 account op mijn synology, admin account
- Status is Running
- Ik gebruik enkel de packages Sonarr & NZBGet, Sickrage & Spotweb zijn geinstalleerd maar uitgeschakeld. Bij deze gebruik ik de standaard poorten.

EDIT: Zucht, bij elke andere package hoefde ik geen firewall instelling in DSM aan te passen, bij Auto-Sub dus wel! Na het toestaan van de juiste poort kan ik er dus gewoon in! :) Probleem opgelost.

Voor mensen met hetzelfde probleem: Cofiguratiescherm - Beveiliging - Firewall.

[ Voor 12% gewijzigd door Denneke,,! op 06-11-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Een vraagje he. Ik gebruik auto-sub voor het downloaden van mijn subs voor series.

Ik gebruik Sonarr voor het downloaden van mijn series. Sonarr past direct de bestandsnaam aan van de series zodat deze allemaal de juiste format hebben. Dit doet Sonarr direct na het downloaden van een nieuwe aflevering. Hoe weet auto-sub dan welke source hij moet pakken? Of weet hij dit niet? En in het laatste geval, is er een workarround? (Behalve de titels niet automatisch laten aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Waarom laat je Sonarr de bestandsnaam wijzigen? Ik doe dat nooit en ik heb er nooit last van maar wel heel vaak voordeel van.

Autosub leest voor zover ik weet de bestandsnaam in en analyseert deze. Als HDTV of WEB-DL niet meer in de bestandsnaam zit, weet auto-sub ook niet welke source je hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Duidelijk, dat is dus kut haha. Hij heeft al een deel van de bestandsnamen veranderd. Good to know!
Pagina: 1 ... 42 ... 87 Laatste