All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Of kan ik het gewoon ergens neergooien in een ...map?
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik heb waarschijnlijk exact hetzelfde probleem als prekz (maar zie hem niet meer terug in dit topic, dus weet niet of het al opgelost is bij hem.).prekz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:26:
[...]
Ga ik direct proberen! Ik heb deze initieel nog uit de google repo. Misschien moet ik toch maar opnieuw installeren en dan met github zodat ik geregeld die git pull kan doen.
Mij was nog niet opgevallen dat ze geregeld nieuwe versies uitbrengen zonder hiervoor een nieuwe release (versienummer) te maken.
Auto-sub heeft altijd goed gewerkt. En nu crached die elke dag, met geen duidelijke aanwijzing in de log.
Ik draai Auto-sub op een Synology en sinds kort op DSM 5.2 (misschien ligt het hieraan?)
Wat ik heb geprobeerd:
-Clean Install van Package vanuit Package center (zelfde probleem)
-Laatste versie vanuit Github eroverheen gezet (zelfde probleem)
-Autosub in Docker geprobeerd https://registry.hub.docker.com/u/wilcoe/auto-sub/ (zelfde probleem)
-Scandisk op 7200 en Checksub op 68400 geprobeerd (zelfde probleem)
Aangezien de laatste zin uit de log altijd een random actie is bijv:
2015-05-15 17:21:35,056 DEBUG scanDir: Starting round of local disk checking at /volume1/video/Series,/volume1/video/girls/Series/
2015-05-15 17:21:35,057 DEBUG scanDir: Exiting, another threat is using the queues
Weet ik echt niet waar ik het moet zoeken. Jullie misschien een idee?
Die versie is de allerlaatste en up-to-date.
Kun je het loglevel eens op debug zetten.
Heb je mischien heel erg veel in de wanted lijst staan?
Als je de melding krijgt dat "another thread is running" dan is hij nog bezig met een ronde checksubs(zoeken naar subtitles) terwijl de checksub timer af gelopen is.
Hij loopt dan helemaal vast omdat hij dat steeds weer opnieu probeert.
Als je addic7ed gebruikt dan doet hij minimaal 90 seconden over elke aflevering die in de wanted lijst staat.
Dus hoe lang hij over een rondje doet kun je uitrekenen door het aantal in de wanted lijdt te vermenigvuldigen met 90 seconden.
Je checksub tijd moet ruim boven dat getal liggen anders loopt hij gegarandeert vast.
Ik had gedacht dat de standaard tijden nu ruimer ingesteld stonden met de laatste update?Ben(V) schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:51:
Allereerst kun je op een Synology gewoon het package instaleren vanuit de repro.
Die versie is de allerlaatste en up-to-date.
Kun je het loglevel eens op debug zetten.
Heb je mischien heel erg veel in de wanted lijst staan?
Als je de melding krijgt dat "another thread is running" dan is hij nog bezig met een ronde checksubs(zoeken naar subtitles) terwijl de checksub timer af gelopen is.
Hij loopt dan helemaal vast omdat hij dat steeds weer opnieu probeert.
Als je addic7ed gebruikt dan doet hij minimaal 90 seconden over elke aflevering die in de wanted lijst staat.
Dus hoe lang hij over een rondje doet kun je uitrekenen door het aantal in de wanted lijdt te vermenigvuldigen met 90 seconden.
Je checksub tijd moet ruim boven dat getal liggen anders loopt hij gegarandeert vast.
En dat je die later weer naar lagere waardes aan kon passen als de meeste subs binnen waren?
Maar je kunt ze zelf net zo hoog of laag zetten als je wilt.
Alleen jijzelf weet hoeveel sub je in de wanted lijst hebt, dus het is vrij zinloos voor autosub om daar een gok naar te doen.
Heb opensubtitles nu disabled, tot op heden is autosub nog niet gecrashed. Draai CentOS 7 server. In het verleden deed opensubtitles de boel ook al eens crashen toch?
[ Voor 26% gewijzigd door FREAKJAM op 16-05-2015 19:21 ]
is everything cool?
Dit is opgelost in de versie van 13 februari 1025. Hij draait nu gewoon door.
Mijn vraag is dus heb je een up to date versie draaien?
Is die "succesfully logged in" de laatste regel in je debug log?
Ik gebruik de laatste versie (ik heb destijds een git clone gedaan van github). Bij een git pull zegt hij dat ik up-to-date ben.Ben(V) schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:40:
Ja in het verleden werd een mislukte request naar opensubtitles niet goed afgevangen en crashte autosub dus als de website down was of een te hoge timeout had (te traag dus).
Dit is opgelost in de versie van 13 februari 1025. Hij draait nu gewoon door.
Mijn vraag is dus heb je een up to date versie draaien?
Is die "succesfully logged in" de laatste regel in je debug log?
Laatste gedeelte van mijn debuglog met opensubtitles enabled in autosub:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 2015-05-16 20:33:34,187 DEBUG openSubtitles: Now call login 2015-05-16 20:33:34,187 DEBUG OpenSubtitlesLogin: Start of routine 2015-05-16 20:33:34,187 DEBUG OpenSubtitlesLogin: Normal Login with User freakjam 2015-05-16 20:33:34,298 DEBUG OpenSubtitlesLogin: Logged in as User: freakjam 2015-05-16 20:33:35,197 INFO OpenSubtitlesLogin: logged is as User freakjam as sub leecher 2015-05-16 20:33:35,198 DEBUG OpenSubtitles: Logged in 2015-05-16 20:33:35,198 DEBUG OpenSubtitles: Subseekerlink = http://www.subtitleseeker.com/Download-tv-4083241/Bloodline.S01E02.720p.WEB-DL.DD5.1.H264-Sub 2015-05-16 20:33:35,254 DEBUG API: HTTP Code: 200: OK! 2015-05-16 20:33:35,254 DEBUG API: Resting for 6 seconds to prevent 429 errors 2015-05-16 20:33:41,271 DEBUG openSubtitles: SubSeek link to opensubtitles = http://www.opensubtitles.org/subtitles/6087884/bloodline-episode-1-2-en 2015-05-16 20:33:41,637 DEBUG API: HTTP Code: 200: OK! 2015-05-16 20:33:41,637 DEBUG API: Resting for 6 seconds to prevent 429 errors |
is everything cool?
Heb het met dezelfde aflevering geprobeert en en download gewoon de sub.
Ik krijg wel een webrip gedownload in plaats van een web-dl.
Misschien is subtitleseeker nog van slag na hun problemen.
1
| ParseError: not well-formed (invalid token): line 60, column 456 |
Hoi!
Probeer eens ctrl-F5 en anders kun je voor een refresh gewoon de pull down "Home" kiezen en dan weer Home.
Dan refreshed hij ook.
Dit is het laatste wat de command zegt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| File "C:\auto-sub\autosub\Scheduler.py", line 40, in runcommand if self.command.run(): File "C:\auto-sub\autosub\checkSub.py", line 110, in run if not DownloadSub(allResults, a7Response, downloadItem): File "C:\auto-sub\autosub\downloadSubs.py", line 229, in DownloadSub fileStringIO = openSubtitles(url) File "C:\auto-sub\autosub\downloadSubs.py", line 92, in openSubtitles root = ET.fromstring(RequestResult.content) File "<string>", line 106, in XML ParseError: not well-formed (invalid token): line 60, column 456 C:\auto-sub> |
Heb m ook al een keer opniewu geinstalleerd, maar dat hielp niet. Begin mei deed (voor de crash van ss) ie het nog prima, ik heb verder niets veranderd.
[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 17-05-2015 13:19 ]
Hoi!
Volgens mij probeert hij daar in te loggen op opensubtitles.
Wil je eens proberen of je met jouw username/password gewoon via je browser kunt inloggen in opensubtitles?
[ Voor 36% gewijzigd door Ben(V) op 17-05-2015 14:26 ]
Inloggen lukt gewoon via de site.Ben(V) schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:23:
Kun je de debug log eens laten zien.
Volgens mij probeert hij daar in te loggen op opensubtitles.
Wil je eens proberen of je met jouw username/password gewoon via je browser kunt inloggen in opensubtitles?
Debug info is niet aanweizg:
. Loglevels staan gewoon op default.There is currently no debug information in your log file, make sure your loglevel is atleast: Debug.
You can change the loglevel in your configuration
Nu opensubtitle of none gezet, even kijken wat er gebeurt.
edit2:
Nu blijft ie wel draaien. Ik kan wel succesvol inloggen via de website en via auto-sub ook als ik op test druk. Ook dan geeft ie aan dat ik succesvol ben ingelogd. Maar zo snel als ik opensubtitle weer aan zet, knalt ie er weer uit.
[ Voor 20% gewijzigd door EWK op 17-05-2015 15:02 ]
Hoi!
Bedankt voor het testen.
@EWK
Misschien toch iets aan de hand met opensubtitles. Ik heb exact hetzelfde probleem dat hij bij mij crashed wanneer opensubtitles staat enabled in autosub.
Zie mijn posts exact boven jou eerste post voor meer info. Welke serie probeert autosub bij jou te downloaden. Toevallig ook subs van Bloodline? Bij settings kun je logging op debug zetten. Daarna autosub even herstarten. Ben benieuwd wat jouw logging zegt net voor de crash.
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 17-05-2015 15:09 ]
is everything cool?
Kun je de exacte naam van een aflevering waarbij het misging hier plaatsen.
Het stukje log dat je geplaatst hebt is te klein om dat te kunnen zien.
En wat download je?
Nederlandse subs of ook Engelse?
Bij mij zijn de laatste regels debug voordat ie crasht:
1
2
3
| 2015-05-17 17:19:21,506 DEBUG API: Resting for 6 seconds to prevent 429 errors 2015-05-17 17:19:21,505 DEBUG API: HTTP Code: 200: OK! 2015-05-17 17:19:20,961 DEBUG openSubtitles: SubSeek link to opensubtitles = http://www.opensubtitles.org/subtitles/6170148/2-broke-girls-episode-4-21-en |
Edit: en de commandlines blijven hetzelfde, als wat ik hierboven schreef.
[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 17-05-2015 17:24 ]
Hoi!
Kun je eens een python command prompt opstarten en dan het volgende commando geven:
Je krijgt dan een lijst met xml modules en voor opensubtitles wordt van de onderstaande module gebruik gemaakt.help('modules xml.etree')
Als die niet in je python release zit werkt het niet.xml.etree.cElementree
[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 17-05-2015 17:52 ]
Ben(V) schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:50:
Misschien missen jullie een python library module.
Kun je eens een python command prompt opstarten en dan het volgende commando geven:
[...]
Je krijgt dan een lijst met xml modules en voor opensubtitles wordt van de onderstaande module gebruik gemaakt.
[...]
Als die niet in je python release zit werkt het niet.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Python 2.7.5 (default, Jun 17 2014, 18:11:42) [GCC 4.8.2 20140120 (Red Hat 4.8.2-16)] on linux2 Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information. >>> help('modules xml.etree') Here is a list of matching modules. Enter any module name to get more help. xml.etree xml.etree.ElementInclude xml.etree.ElementPath xml.etree.ElementTree xml.etree.cElementTree |
Wil je dat ik een issue indien op github?
is everything cool?
Ik wil nog even kwijt dat ik heel blij ben met het programma. Ik heb al talloze subs kunnen downloaden zonder veel moeite te hoeven doen. Doordat er in dit topic goede support wordt gegeven blijf ik goed op de hoogte.
Bedankt voor alle moeite!
Yippie kayak, other buckets!
Hij crashed namelijk bij een aanroep van beautifull soup.
Dat is een libary module die zich in library/bs4 bevindt.
In het bestand downloadsubs.py wordt zit een module getsoup zie de code hieronder.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ef getSoup(url): try: api = autosub.Helpers.API(url) soup = BeautifulSoup(api.resp.read()) api.close() return soup except: log.error("getSoup: The server returned an error for request %s" % url) return False |
De call naar Autosubs.helpers.api gaat nog goed.
(API: HTTP Code: 200: OK!) en dan crahed hij.
Dus ofwel wordt de library niet goed geimporteerd via onderstaand statement in deze module omdat hij hem niet kan vinden.
1
| from bs4 import BeautifulSoup |
Ofwel jullie gebruiken een pythonversie die niet door beautifull soup ondersteund wordt.
Python versie 3 kan zeker niet.
is everything cool?
En als het tot voor een paar dagen gewoon gewerkt heeft dan zit ik met mijn idee er ook naast.
Ik vrees dat het dan problemen met subtitleseeker zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Ben(V) op 17-05-2015 20:43 ]
Hoi!
Ik vrees dat er op subtitleseeker na de hun problemen er een aantal foute links naar bijvoorbeeld opensubtitle staan.
Als autosub daarmee de pagina's probeert te lezen gaat het mis.
Zal eens kijken of ik daar wat meer foutafhandeling en controle kan inbouwen.
Sorry van de late feedback,Ben(V) schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:09:
Heb je toevoegen van het addic7ed ID mapping al geprobeert?
Maar moest werken dit weekend.
Na toevoeging van de id pakt hij hem van addic7ed zijnde als webrip.
Denk dat het komt doordat subtitle seeker webrip als web-dl ziet.
Want als ik ze rename (of in autosub aanpas dat hij webrip als web-dl ziet) dan download hij ze ook van opensubtitle.
Ook de subs die ik geupped heb als webrip.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Wat subtitleseeker betreft zijn er steeds meer problemen sinds ze een tijd down geweest zijn.
Verwijderd
1
2
| DEBUG scanDir: Exiting, another threat is using the queues 2015-05-18 04:00:04,233 ERROR getSoup: The server returned an error for request http://www.opensubtitles.org/subtitles/6164134/the-following-demons-en |
Of op z'n minst welke sub hij zocht?
Ik heb in ieder geval de scraper van Podnapisi aangepast, want die functioneerde helemaal niet meer.
Ze hebben die website verandert.
Dus er zit een goede kans in dat als je Poadnappisi hebt aanstaan en hij vind toevallig een sub op die site dat hij daardoor crashed.
Verder heb ik wat extra meldingen en foutafhandelingen in de Opensubtitle scraper ingebouwd.
Misschien zouden degene die crashes hebben deze module willen testen?
Hij is hieronder te vinden en je kunt hem gewoon in de plaats van de oude versie zetten.
Wel even autosub stoppen en starten.
https://www.dropbox.com/s...yl6h/downloadSubs.py?dl=0
Graag hoor ik de resultaten.
- debug logging aan
- Addic7ed (both)
- podnasipi enabled (both)
- opensubitles enabled (both, eerst getest -> Auto-Sub successfully logged on to OpenSubtitles.)
edit:
en hij download ook van opensubtitles:
1
2
| 2015-05-20 00:43:50,825 DEBUG Notification: Trying to send notification. Language: Dutch Srt: /media/tvshows/orphan black/season 3/Orphan Black.S03E02.Transitory Sacrifices of Crisis.WEBDL-720p.ECI.nl.srt Video: /media/tvshows/orphan black/season 3/Orphan Black.S03E02.Transitory Sacrifices of Crisis.WEBDL-720p.ECI.mkv Website: opensubtitles.org 2015-05-20 00:43:50,824 INFO downloadSubs: DOWNLOADED: /media/tvshows/orphan black/season 3/Orphan Black.S03E02.Transitory Sacrifices of Crisis.WEBDL-720p.ECI.nl.srt |
[ Voor 43% gewijzigd door FREAKJAM op 20-05-2015 00:50 ]
is everything cool?
Ben gisteren eens uitgebreid gaan testen met de API van subtitleseeker en er blijken behoorlijk wat links doorgegeven te worden die uiteindelijk helemaal niet (of niet meer) bestaan, verkeerd zijn of zelfs naar verkeerde series verwijzen.
Ik heb dus een aantal extra testen ingebouwd die proberen dit af te vangen.
Verder heb ik wat extra foutafhandelingen toegevoegd die voorkomen dat als er iets mis gaat er een crash ontstaat. In plaats daarvan slaat hij zo'n link gewoon over.
Als het alleen een hikup in de verbinding was komt hij bij de volgende ronde van checksubs wel weer mee.
Ik hoop dat nog een paar mensen deze module een tijdje willen testen voor ik contact met Donny opneem om hem officieel te laten maken.
Hoi!
edit: Als het nu stabiel blijft draaien dan zal ik de versie veranderen, zodat iedereen ziet dat er een nieuwe versie is als ze 'Check Version" doen.
[ Voor 49% gewijzigd door Donny op 21-05-2015 11:09 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Als je haast heb kun je ook gewoon de downloadsub.py uit mijn dropbox link pakken en die over de oude versie een kopieren.
Even autosub stoppen en herstarten en klaar.
[ Voor 58% gewijzigd door Ben(V) op 21-05-2015 17:08 ]
Verwijderd
Beetje late reactie omdat ik aan het klussen ben thuis en even de pc een paar avonden niet aangeraakt heb.Ben(V) schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:00:
Heb je ook een debug log voor me?
Of op z'n minst welke sub hij zocht?
Ik weet niet zeker of dit de debug log is, ik heb alles wat ik kon vinden in een zip gezet:
http://we.tl/HbRaSYsiwi
Ik heb logfile op debug staan
lognum staat op 1
logsize staat op 1000000
logfile console staat op debug
Zijn dat de juiste instellingen om jou te helpen?
Misschien is dit nu wel verholpen in een update die vast binnenkort komt voor de synology, maar geen kwaad om het nog even te posten. Ben nieuwsgierig of dit namelijk een debug log is. Ben momenteel te lui om het handmatig te doen, meestal pakt matr1x of martijn het wel snel op en door het klussen kom ik toch niet echt aan tv kijken toe momenteel.
Bedankt in iedergeval weer allemaal hier, fantastische ondersteuning van dit tooltje dat ik niet wil missen.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 20:10 ]
Kijk eens hoe je scandir en subscan tijden ingestelt staan en hoeveel video's er in the wanted lijst staan.
Verwijderd
Denk dat een sub lastig doet, ik had hem namelijk al 3 weken weer stabiel draaien, dit is wel heel snel dat hij nu stopt.
is everything cool?
Echter door het aantal "wanted" is hij na die 3600 seconden nog niet klaar daarmee en probeert autosub daarna continue die scandir op te starten.
Dit soort lage waarden van scandir en subcheck zijn niet handig en ook nutteloos.
Er komen echt niet elk uur nieuwe subs beschikbaar hooguit een keer per dag en als je eens haast heb start je hem toch een keer handmatig (Run Now)
Ik heb mijn scandir op 28700 en m'n subcheck op 29000 staan.
Dan draait hij elke 8 uur een keer en weet ik ook zeker dat hij net voor z'n checksub een rondje scandir gedaan heeft.
Misschien nog voor de duidelijkheid even dit.
Scandir kijkt op je harddisk welke subs je allemaal nodig hebt.
Chacksub zoek op het internet naar die subs.
Verder zie ik files als FileS01E03.mkv staan, waar autosub natuurlijk helemaal niets mee kan.
Als laatste denk ik dat de echte crash veroozaakt wordt door het probleem dat met de laatste update van "downloadssubs.py" is gefixed.
[ Voor 12% gewijzigd door Ben(V) op 22-05-2015 10:26 ]
Verwijderd
Dank je voor het nakijken. Ik zit net achter de pc en heb het inderdaad op 3600 staan. Kennelijk is dat een standaard instelling?

Ik pas het even aan in jouw instelllingen (28700 en 29000). Ik had dit ook altijd zo ongeveer staan meen ik, maar ik denk dat ik het vergeten ben aan te passen bij een beta test van de DSM software.
Ik heb net even handmatig met winscp het bestand overschreven, zal later dit weekeinde posten of hij stabiel blijft draaien (heb ik trouwens alle vertrouwen in). Verder zal ik nog even mijn wanted list eens nalopen, er staat al maanden spul in dat er maar niet komt, dat wis ik wel even en ik zal eens zien waar dat S01E01 probleem vandaan komt.
Fijn weekeinde
[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 11:54 ]
had eerst allebei op 21600 seconde staan.
heb nu scandisk op 21500 gezet zodat de scan niet tegelijkertijd loopt met de subscan.
dankzij de Post Process van Ben(V) is de scandir een stuk kleiner geworden
om de zes uur lijkt mij ook meer dan zat om te scannen naar subs,
of je moet een tik hebben dat je ze meteen moet hebben.
via een sheduler taak heb ik ingesteld dat hij om 6:00/12:00/18:00/0:00 kijkt of autosub draaid,
als hij niet draaid dan start hij autosub.
zo weet ik als ik een melding rond die tijden op me telefoon krijg dat het autosub is,
en dat is een tik van mij

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Verwijderd
Gewoon een module vervangen, weer opstarten en alles draait weer gewoon.
Geen gezeur, met compileren, linken, installaties en allerlei versies voor allerlei systemen.
Heb al heel wat programmeer talen en omgevingen gezien en autosub was mijn eerste ervaring met python maar het is wel bijzonder krachtig en makkelijk om mee te werken.
Ik heb een ontwikkelomgeving gevonden die met Visual Studio werkt (mijn favoriete debugger).
[ Voor 11% gewijzigd door Ben(V) op 23-05-2015 19:15 ]
.....
mv autosub autosub2
git clone etc autosub
cp autosub2/config.properties autosub/config.properties
klaar ..
zoiets dan . .
There are no secrets, only information you do not yet have
keb meer dan een jaar met handmatige wijziging de aanroep naar de api aangepast waarbij ik 50 seconden afsnoepte ..Donny schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:01:
Dit komt helaas door de 60s vertraging die nodig is voor Addic7ed, zonder deze vertraging willen ze niet dat Addic7ed in Auto-Sub zit.
no problem ;-)
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Niet janken dan als je op een gegeven moment een ip ban hebt op addic7ed. Echt, hoe stom kan je zijn. Waarom post je dit uberhaupt als je het voor ons probeert te verzieken? Addic7ed wilde autosub in de ban gooien, is er een oplossing en ga je je als een klein kind gedragen. Ik kan hier net als anderen echt niet de lol of het nut van inzien.zeroday schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:11:
keb meer dan een jaar met handmatige wijziging de aanroep naar de api aangepast waarbij ik 50 seconden afsnoepte ..
no problem ;-)
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 08:31 ]
Is ook nog eens volkomen nutteloos, de subs worden er echt niet eerder door gedownload of sneller gemaakt door de subbers.
Nu subtitleseeker steeds vaker down is zijn we volkomen afhankelijk van Addic7ed, ik zou het wel prettig vinden als die beschikbaar blijft.
Op deze manier verpruts je al het werk dat mensen in het maken van zo'n programma steken en verpest je het voor andere gebruikers.
Dus als Addic7ed uit Auto-Sub moet dan weten we door wie het komt.zeroday schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:11:
[...]
keb meer dan een jaar met handmatige wijziging de aanroep naar de api aangepast waarbij ik 50 seconden afsnoepte ..
no problem ;-)

En volgens mij ben jij ook nog eens iemand met 100+ series, wat sowieso al apart is, dus die duizenden aanvragen gaat zeker wel een keer opvallen bij Addic7ed.
[ Voor 24% gewijzigd door Donny op 24-05-2015 11:35 ]
Verwijderd
even een kleine uitleg van het hoe en waarom (sommige mensen trekken direct conclusies, vinden me dom of wat dan ook (mag allemaal, iedereen mag mening hebben).
Ik ben een van de allereerste gebruikers van auto-sub, nog van voor bootstrap-bill
ik heb ontzettend veel getest en heb / had die instellingen tijden (lees: direct nadat addic7ed die 60 sec regel oplegde en de ontwikkelaar dat heeft doorgevoerd) gewijzigd. gewoonweg omdat het anders in mijn configuratie niet werkzaam was / is en zou blijven. Waarom? Inderdaad eigenbelang.
ik heb dusdanig veel series en afleveringen dat met 60 seconden per sub ik problemen heb om een totale scan te doen inclusief disk check en wat al niet meer. (met 167 series en x seizoenen met tig TB aan data kwam autosub er gewoonweg niet.
Ik snap en wist heel goed van de addic7ed regel, maar enerzijds om te testen en om anderzijds de tool te kunnen blijven gebruiken 'kon' ik op dat moment niet veel anders.
Ik heb nu de laatste versie draaien, geen wijzigingen erin zitten (dus 'default') en ben nu aan het monitoren of het nu binnen het gestelde wel weer werkt:
Inmiddels heb ik nog geen 24 uur de 'nieuwe' github autosub draaien en krijg ik dus
2015-05-24 11:45:50,797 DEBUG scanDir: Starting round of local disk checking at /media/usenet/TV
2015-05-24 11:45:50,798 DEBUG scanDir: Exiting, another threat is using the queues
for what is worth (mocht je denken dat ik dit ook absurd zou hebben staan) ..
Scandisk staat op 36000.
checksub staat op 43200
waardoor ik nu dus de tool met herstarten en .. wellicht onnodige api calls moet maken.
zeg het maar waar deze op moet staan om +550 afleveringen te doorzoeken .. hiervoor heb ik meer dan 9 uur nodig in de standaard omgeving.
Dat probleem trad door de wijziging praktisch niet op (of pas na x weken)en dat ik dus niet in een 'another thread' probleem kwam
resumerend:
Zoveel afleveringen: ja,
doe ik er onderhoud aan: ja
doe ik series blacklisten: ja
Ben ik dan een gebruiker die de tool 'zwaarder gebruik dan anderen? Ik denk het niet. Ik vuur per saldo wellicht net zoveel api calls af, maar niet op dezelfde subs.
Ik zou geholpen zijn als de foutmelding zoals hierboven gewoonweg niet meer voor kwam
Het interesseert me echt niet zoveel wanneer een sub binnenkomt, als het maar binnen 24 uur is als deze beschikbaar is (en in mijn geval kan het voorkomen dat ie nooit komt omdat autosub er nooit kan komen).
En misschien dat de ontwikkelaar zegt: AMR je lult uit je nek. Heel goed: zeg maar hoe ik het qua check in kan stellen dat:
er 2x per dag een diskcheck gedaan kan worden
er 1 of 2 keer per dag nieuwe subs opgehaald kan worden
zodat nieuwe subs geen hinder ondervinden van series die pas na 1 of 2 weken subs krijgen.
M.i. een te snelle conclusieDonny schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:30:
[...]
Dus als Addic7ed uit Auto-Sub moet dan weten we door wie het komt.
En volgens mij ben jij ook nog eens iemand met 100+ series, wat sowieso al apart is, dus die duizenden aanvragen gaat zeker wel een keer opvallen bij Addic7ed.
waarom is het apart dat ik +100 series heb? Ja ik ben een fan. Ik download per definitie alle nieuwe series zodat ik minimaal de pilot kan zien. Dus die gaan allemaal mee naar autosub, niet meer en niet minder.
en ja dan kan het voorkomen dat ik van een serie 2 afleveringen zie, de rest van het seizoen download, deze pas een half jaar of jaar later bekijk of anders zelfs verwijder.
Onderhoud doe ik want ik plaats series waarvan ik weet dat ze geen subs hebben in de blacklist
Het is niet bij je opgekomen dat addic7ed dit doet om er voor te zorgen dat hun site kan blijven draaien.
Hun site is er op gebaseerd dat er door gebruikers via een browser toegang krijgen.
Als heel veel gebruikers onbeperkt via programma's als autosub gaan zoeken en downloaden ligt de zaak zo plat.
Ze hebben voor autosub een uitzondering gemaakt omdat die 60 seconden erin gezet is.
Als je nu ook nog gaat zeuren dat je foutmeldingen krijgt omdat je meer dan 550 afleveringen in je wanted hebt staan en je weigert je timers op die aantallen aan te passen kun je misschien zelf daar een conclusie bij bedenken.
Een maal per dag een checksub en scandisk is meer dan voldoende en dan krijg je zelfs met een exorbitant aantal van 550 afleveringen die foutmeldingen niet.
Overigens betwijfel ik of er wel zoveel lopende series zijn die ondertitelt worden, dus waarschijnlijk veel dat nooit een sub krijgt en dus zinloos naar gezocht wordt.
.
Ps 24 uur is 86400 seconden
Waar lees je dat ik weiger mijn timers aan te passen?Ben(V) schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:11:
Het blijft er op neer komen dat jij vind dat je meer rechten hebt dan anderen.
Het is niet bij je opgekomen dat addic7ed dit doet om er voor te zorgen dat hun site kan blijven draaien.
Hun site is er op gebaseerd dat er door gebruikers via een browser toegang krijgen.
Als heel veel gebruikers onbeperkt via programma's als autosub gaan zoeken en downloaden ligt de zaak zo plat.
Ze hebben voor autosub een uitzondering gemaakt omdat die 60 seconden erin gezet is.
Als je nu ook nog gaat zeuren dat je foutmeldingen krijgt omdat je meer dan 550 afleveringen in je wanted hebt staan en je weigert je timers op die aantallen aan te passen kun je misschien zelf daar een conclusie bij bedenken.
Een maal per dag een checksub en scandisk is meer dan voldoende en dan krijg je zelfs met een exorbitant aantal van 550 afleveringen die foutmeldingen niet.
Overigens betwijfel ik of er wel zoveel lopende series zijn die ondertitelt worden, dus waarschijnlijk veel dat nooit een sub krijgt en dus zinloos naar gezocht wordt.
.
Ps 24 uur is 86400 seconden
ik krijg alleen maar te lezen dat men het exorbitant of niet normaal vind dat ik zoveel series heb.
punt is dat ik dat heb.
Ik heb tig instellingen gebruikt en tig keer loop ik tegen het feit aan dat het programma op den duur niets meer doet. met mijn aanpassing van (2 jaar?) geleden lostte ik het probleem grotendeels op ..
Ik heb ooit gevraagd om rekening te houden met grootgebruikers.
Nou nee dus ..
en je hoeft niet te twijfelen of er wel voor zoveel series ondertitels zijn, die zijn er niet. Echter dat weet je in het begin niet dus ga je niet een serie al blacklisten alvorens je weet dat er subs zijn.
En ik doe geen continue maintenance op het pakket (dat zou niet moeten/hoeven).
Mijn vroegere request was om aan te kunnen geven per serie hoe vaak je wilt zoeken op een sub
dat er geregistreerd kan worden voor welke series wel en geen subs zijn en wat je daar mee wil doen
etc. (oh en dan niet op de manier zoals nu, want dat is voor mijn omgeving praktisch niet te doen).
Dat zou makkelijker en handiger kunnen waarbij het niet noodzakelijkerwijs nodig zou moeten zijn om ook nog eens de tool te herstarten.
Met als doel de api calls naar beneden halen en de series waarvan je weet dat er subs zijn ook binnen kan krijgen. Er zijn zat series die je bijv. 1x per week of 1x per 2 weken wilt controleren.
En ik snap heel goed dat voor mij als exhorbitant absurd grootverbruiken van TV series geen code gemaakt wordt omdat ik de enige ben die dit wenst(e).
Voor jullie geruststelling (of je er wat aan hebt is een 2e): ik heb de ongemodificeerde code en laatste source weer in gebruik om maar weer eens te zien of de tool 'vast loopt' ..
[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 24-05-2015 14:19 ]
Verwijderd
Ik denk dat jij gewoon een eigen "Autosub" moet (laten) schrijven want het standaard product (citaat) "is voor mijn omgeving praktisch niet te doen)".
Handiger dan hier te lopen klagen. Of ga rechtstreeks in discussie met de beheerder van Addic7ed.
.
Dank voor je tipVerwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:34:
@zeroday:
Ik denk dat jij gewoon een eigen "Autosub" moet (laten) schrijven want het standaard product (citaat) "is voor mijn omgeving praktisch niet te doen)".
Handiger dan hier te lopen klagen. Of ga rechtstreeks in discussie met de beheerder van Addic7ed.
.
ik klaag niet.
ik ben gewoon open en eerlijk.
en ik hoef niet in discussie met de beheerder van a7.
ik heb gewoon aangegeven wat ik mis binnen het huidig pakket.
dat mijn wens niet gehonoreerd wordt: jammer voor mij, maar daar hoor je mij verder niet over klagen
Verwijderd
Lijkt me niet handig hier dat soort info neer te zetten... het is niet echt legaal tv series downloaden. Door met dit soort aantallen te gaan noemen vestig je aandacht op jezelf.zeroday schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:00:
met 167 series en x seizoenen met tig TB aan data
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 21:52 ]
die probeer ik nu te updaten maar hij faalt. als ik de synopkg.log bekijk staat er:Ben(V) schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:11:
Er is nu ook voor Synology een nieuw package met deze update erin.
1
2
3
4
5
6
| 2015/05/27 08:36:40 (system) trigger : Begin: /bin/tar xf /volume2/@tmp/@synopkg/@download/AutoSub-BootstrapBill/@SYNOPKG_DOWNLOAD_AutoSub-BootstrapBill -C /volume2/@tmp/556565F87308824D/ conf --no-same-owner /bin/tar: conf: Not found in archive /bin/tar: Exiting with failure status due to previous errors 2015/05/27 08:36:40 (system) trigger : End: /bin/tar xf /volume2/@tmp/@synopkg/@download/AutoSub-BootstrapBill/@SYNOPKG_DOWNLOAD_AutoSub-BootstrapBill -C /volume2/@tmp/556565F87308824D/ conf --no-same-owner ret=[2] |
iemand een idee?
Misschien een vraag stellen in het Synology forum, waar de maker van het package ook regelmatig aanwezig is.
Ik zie wel als verschil dat jij naar volume2 probeert te installeren, bij mij staat alles op volume1
http://www.synology-forum.nl/auto-sub/
hij installeerd wel in volume1 maar gebruikt volume2 als tmp-dir. ik zie in de .spk dat 'conf' met hoofdletters staat en hij probeerd met lowercase te openen. heel maf, maar ik heb hem nu manual geinstalleerd en toen pakte hij hem wel. als het dus bij mensen mocht falen, download de .spk los en doe een 'handmatige installatie' ipv een updateBen(V) schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:25:
...
Ik zie wel als verschil dat jij naar volume2 probeert te installeren, bij mij staat alles op volume1
Als je rechtstreeks installeert, download DSM hem en installeert.
Blijkbaar download DSM hem bij jou naar volume2 en installeert vandaaruit.
Heb je ook problemen met andere packages?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| 2015-05-30 01:27:19,390 INFO checkSub: The episode Supernatural - Season 10 Episode 23 has 1 or more matching subtitles on SubtitleSeeker, downloading it! 2015-05-30 01:27:19,391 DEBUG checkSub: destination filename N:\TV\Supernatural\Season 10\Supernatural.S10E23.Brother's.Keeper.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI.srt 2015-05-30 01:27:19,391 DEBUG downloadSubs: Starting DownloadSub function 2015-05-30 01:27:19,391 DEBUG downloadSubs: Download dict seems ook. Dumping it for debug: {'lang': ['Dutch'], 'episode': u'23', 'title': u'Supernatural', 'season': u'10', 'releasegrp': u'eci', 'source': u'web-dl', 'codec': u'h264', 'originalFileLocationOnDisk': u"N:\\TV\\Supernatural\\Season 10\\Supernatural.S10E23.Brother's.Keeper.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI.mkv", 'timestamp': u'2015-05-24 18:59:17', 'downlang': 'Dutch', 'destinationFileLocationOnDisk': u"N:\\TV\\Supernatural\\Season 10\\Supernatural.S10E23.Brother's.Keeper.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI.srt", 'quality': u'1080p'} 2015-05-30 01:27:19,397 DEBUG downloadSubs: Trying to download subtitle from addic7ed.com using this link /updated/17/100894/10 2015-05-30 01:27:19,398 DEBUG downloadSubs: Scraper for Addic7ed.com is chosen for subtitle N:\TV\Supernatural\Season 10\Supernatural.S10E23.Brother's.Keeper.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI.srt 2015-05-30 01:27:19,743 DEBUG Addic7edAPI: Request succesful with status code 200 2015-05-30 01:27:19,743 DEBUG Addic7edAPI: Resting for 60 seconds to prevent errors 2015-05-30 01:28:19,744 DEBUG addic7ed: Your current Addic7ed download count is: 1 2015-05-30 01:28:19,746 DEBUG downloadSubs: Subtitle is downloading from addic7ed.com 2015-05-30 01:28:19,755 DEBUG downloadSubs: Trying to save the subtitle to the filesystem 2015-05-30 01:28:19,802 INFO downloadSubs: DOWNLOADED: N:\TV\Supernatural\Season 10\Supernatural.S10E23.Brother's.Keeper.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI.srt 2015-05-30 01:28:20,579 DEBUG Notification: Trying to send notification. Language: Dutch Srt: N:\TV\Supernatural\Season 10\Supernatural.S10E23.Brother's.Keeper.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI.srt Video: N:\TV\Supernatural\Season 10\Supernatural.S10E23.Brother's.Keeper.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI.mkv Website: addic7ed.com 2015-05-30 01:28:20,579 DEBUG Notification: Notify My Android is enabled 2015-05-30 01:28:20,581 DEBUG NMA: Trying to send a notification. |
Verder geen enkele melding, het python.exe proces verdwijnt gewoon uit het geheugen. Ik draai op een Windows 2012 R2 server.
Als ik NMA probeer te testen via de Test-knop, komt deze ook niet aan (alleen crasht AutoSub dan niet). Boven de Test-knop verschijnt wel de tekst "Testing Notify My Android..." en het rondje ervoor blijft continu doordraaien.
Dit heeft altijd goed gewerkt. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Heb je misschien python 3 geinstalleert?
Autosub maakt gebruikt van de pynma module die in de library folder onder autosub moet staan, is daar wat verandert?
Autosub is laatst geupgrade ik heb precies hetzelfde dus nma uitgezet heb toch geen android meer en hij blijft nu stabiel weer draaien.Ben(V) schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:45:
Als het altijd gewerkt heeft dan moet er toch iets aan jou kant verandert zijn.
Heb je misschien python 3 geinstalleert?
Autosub maakt gebruikt van de pynma module die in de library folder onder autosub moet staan, is daar wat verandert?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
@ShadowBumble: Bedankt voor de bevestiging, het ligt dus niet aan mij
De laatste verandering daar was het toevoegen van boxcar2 als notification optie.
Misschien kun je op onderstaande link eens testen of je API key nog werkt?
http://www.notifymyandroid.com/api.jsp
Ik gebruik NMA overigens ook bij Sonarr en daar heb ik geen problemen.
UPDATE
Al gevonden wat er fout gaat. In pynma.py staat een URL voor NMA die niet meer werkt (nma.usk.bz). Als je daar naartoe gaat in je browser krijg je een Go Daddy pagina met de melding dat dit domein op 24 mei is verlopen.
Heb de URL veranderd in www.notifymyandroid.com en dan werkt het weer.
[ Voor 45% gewijzigd door Mr Magic op 31-05-2015 12:25 ]
@Donny misschien kun je dit meenemen bij een volgende wijziging van autosub
Bedankt, ik heb het zojuist aangepastMr Magic schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:16:
De API-key is goed, zojuist getest. Ik heb voor de zekerheid nog een nieuwe gegenereerd, maar dat maakt ook niks uit.
Ik gebruik NMA overigens ook bij Sonarr en daar heb ik geen problemen.
UPDATE
Al gevonden wat er fout gaat. In pynma.py staat een URL voor NMA die niet meer werkt (nma.usk.bz). Als je daar naartoe gaat in je browser krijg je een Go Daddy pagina met de melding dat dit domein op 24 mei is verlopen.
Heb de URL veranderd in www.notifymyandroid.com en dan werkt het weer.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| root@VM-SABNZBD:/var/log# Traceback (most recent call last): File "/home/autosub/autosub/Scheduler.py", line 21, in __init__ self.command.run() File "/home/autosub/autosub/checkSub.py", line 110, in run if not DownloadSub(allResults, a7Response, downloadItem): File "/home/autosub/autosub/downloadSubs.py", line 292, in DownloadSub notify.notify(downloadItem['downlang'], destsrt, downloadItem["originalFileLocationOnDisk"], website) File "/home/autosub/autosub/notify/__init__.py", line 33, in notify notifySend(lang, subtitlefile, videofile, website) File "/home/autosub/autosub/notify/__init__.py", line 46, in notifySend nma.send_notify(lang, subtitlefile, videofile, website) File "/home/autosub/autosub/notify/nma.py", line 36, in send_notify return _send_notify(message, nmaapi, nmapriority) File "/home/autosub/autosub/notify/nma.py", line 15, in _send_notify resp = nma_instance.push('Auto-Sub', 'Downloaded a Subtitle', message, priority=nmapriority) File "/home/autosub/library/pynma/pynma.py", line 92, in push res = self.callapi('POST', ADD_PATH, datas) File "/home/autosub/library/pynma/pynma.py", line 106, in callapi http_handler.request(method, path, urlencode(args), headers) File "/usr/lib/python2.7/httplib.py", line 1048, in request self._send_request(method, url, body, headers) File "/usr/lib/python2.7/httplib.py", line 1088, in _send_request self.endheaders(body) File "/usr/lib/python2.7/httplib.py", line 1044, in endheaders self._send_output(message_body) File "/usr/lib/python2.7/httplib.py", line 888, in _send_output self.send(msg) File "/usr/lib/python2.7/httplib.py", line 850, in send self.connect() File "/usr/lib/python2.7/httplib.py", line 1269, in connect server_hostname=server_hostname) File "/usr/lib/python2.7/ssl.py", line 352, in wrap_socket _context=self) File "/usr/lib/python2.7/ssl.py", line 579, in __init__ self.do_handshake() File "/usr/lib/python2.7/ssl.py", line 808, in do_handshake self._sslobj.do_handshake() error: [Errno 104] Connection reset by peer |
EDIT: zojuist even een git pull gedaan, naar aanleiding van bovenstaand bericht, wellicht was dat de oplossing, aangezien ik ook NMA gebruik voor notificaties. Ik hou het even in de gaten.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2015 16:29 ]
Aan je log te zien is de laatste code die hij probeert uit te voeren voor hij crashed de pynma.py module.
Oh oh
want ik mijn logs vind ik er niks over.
Ging toen vanzelf weer over, zal wel iets aan hun kant zijn.
maar vanaf 14-6 alleen maar van Addic7ed.
Als ik daar kijk zie ik van recente series alleen nog subs van addic7ed.
Die hebben we van subtitleseeker nu net niet nodig, want die doet autosub zelf.
Ik zal volgende week eens kijken of ik ook voor opensubtitles een module kan schrijven die rechtstreeks op opensubtitles zoekt.
Subtitleseeker begint de laatste tijd wat onbetrouwbaar te worden.
Verwijderd
is everything cool?
Al mijn logfles, scripts en NZB mappen staan op een SD kaartje. Dat zorgt er voor dat bij een simpele search mijn harde schijven niet hoeven op te spinnen.
Dat kaartje was aan het overlijden. Zodra dat kaartje een hikje heeft zodat hij even niet zichtbaar is, of als hij write protected lijkt, dan stopt Autosub. Sickrage doet trouwens hetzelfde
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ze hebben hun website overhoop gehaalt.
Dat zie je aan de buitenkant niet maar het webscrapen werkt niet meer.
Dat is vermoeddelijk ook de reden dat subttilesseeker geen sub van opensubtitles meer vind.
Ik ben bezig om een search module rechtstreeks op opensubtitle te schrijven, maar dat gaat iets langer duren dan gedacht omdat ik eerst weer uit moet zoeken hoe hun xml pagina's nu in elkaar zitten.
Tot dan zijn we aangewezen op addic7ed, gelukkig ligt het serieseizoen toch bijna stil.
[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 01-07-2015 13:41 ]
Er is dus meer aan de hand met opensubtitles.
Voorheen kreeg je als je een search gedaan had voor een aflevering een aantal links gelijk aan de hoeveelheid subs die ze voor die aflevering hadden.
In die links zat een id nummer en met dit id nummer kon je direkt de sub downloaden.
Nu verwijst dat idnummer naar een volgende pagina en daar staat een enkele link met een ander id nummer die naar de desbetreffende sub verwijst.
Voorheen waren die id nummers gelijk en kon je dus met de eerste nummers, meteen de sub downloaden.
Ik vermoed dat alle software die dit mechanisme gebruikte het nu niet meer doet.
Waarschijnlijk willen ze iedereen dwingen om via hun api te werken, maar ze doen nogal moeilijk over het uitgeven van een API key.
In ieder geval weet ik nu inmiddels hoe het werkt en kan ik beginnen om een search module die rechtstreeks op opensubtitle werkt te schrijven.
Het duurt allen iets langer omdat ik dit alles eerst uit moest zoeken.
Waarom niet gewoon de API gebruiken? http://trac.opensubtitles.org/projects/opensubtitlesBen(V) schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:40:
Het klopt dat er iets aan de hand is met opensubtitles.
Ze hebben hun website overhoop gehaalt.
Dat zie je aan de buitenkant niet maar het webscrapen werkt niet meer.
Dat is vermoeddelijk ook de reden dat subttilesseeker geen sub van opensubtitles meer vind.
Ik ben bezig om een search module rechtstreeks op opensubtitle te schrijven, maar dat gaat iets langer duren dan gedacht omdat ik eerst weer uit moet zoeken hoe hun xml pagina's nu in elkaar zitten.
Tot dan zijn we aangewezen op addic7ed, gelukkig ligt het serieseizoen toch bijna stil.
Je moet o.a. overal reclame voor opensubtiles inbouwen en je bent persoonlijk aansprakelijk voor die key.
In een python applicatie is zo'n key nauwelijk onzichtbaar te maken, dus wil niet iedereen daar aan beginnen.
De vraag is overigens of hun api nu nog wel werkt want die is ook gewoon op xml gebaseerd en als ze hun xml results veranderen (wat ze gedaan hebben) dan werkt hun API ook niet meer.