PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Misschien dat Donny eens kan navragen wat er aan de hand is.
Voorlopig is dus alleen Addic7ed te gebruiken die heeft geen subtitleseeker nodig.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
1
2
| 2015-03-31 20:11:11,951 INFO checkSub: The episode Marvel's Agents Of S H I E L D - Season 02 Episode 13 has 1 or more matching subtitles on SubtitleSeeker, downloading it! 2015-03-31 20:12:13,097 INFO downloadSubs: DOWNLOADED: /volume1/downloads/tv/Marvels Agents of S.H.I.E.L.D/Seizoen 2/Marvel's.Agents.of.S.H.I.E.L.D.S02E13.One.of.Us.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-BS.srt |
[ Voor 57% gewijzigd door Donny op 31-03-2015 20:29 ]
Zal dus wel een hick-up zijn.
@Neefdave
Subtitleseeker is alleen de search engine daar download je niets mee.
Welke site geeft die reclame en heb je niet een oude versie van autosub draaien?
Opensubtitle is volgens mij de enige site die reclame in de subs stopt, maar met de laatste versies van autosub is dat opgelost.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Opensubtitles bedoel ik inderdaad. My bad.Ben(V) schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:27:
@Neefdave
Subtitleseeker is alleen de search engine daar download je niets mee.
Welke site geeft die reclame en heb je niet een oude versie van autosub draaien?
Opensubtitle is volgens mij de enige site die reclame in de subs stopt, maar met de laatste versies van autosub is dat opgelost.
Ik heb auto-sub versie 0.6.2-5 draaien via http://packages.mdevries.org, is dit de laatste?
[ Voor 3% gewijzigd door Deef_K op 01-04-2015 12:48 ]
Heb je soms geen account op opensubtitles aangemaakt en deze ingevuld in autosub?
Als autosub niet kan inloggen krijg je ook reclame boodschappen in je subs.
Verder denk ik dat er gewoon een hick-up in de verbinding was, want een lege subtitle is niet norrmaal.
Als het nog eens voorkomt even eens stukje log plaatsen, kan ik kijken of het reproduceerbaar is.
Tot vorige maand was het geen probleem
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 02-04-2015 08:32 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Soms zit er aan het begin een extra stukje leader van bijvoorbeeld 10 seconden. Dat is met Subtitle Edit snel aan te passen. Synchronisatie > Pas alle tijden aan > Toon eerder/later > Alle regels. Je kunt het resultaat direct op het scherm zien.
Alleen als de synchronisatie na elk reclameblok verspringt is dit te veel werk, maar dat zie ik de laatste tijd nauwelijks meer.
De kwaliteit van de source moet gemached worden met die van de sub.
Met andere woorden als je een WEB-DL video hebt moet je ook een WEB-DL sub hebben en geen HDTV
Op addic7ed komt het nogal eens voor dat deze informatie helemaal niet aanwezig is want daar moeten de uploaders dat zelf invullen in een veld en wordt het niet uit de bestandsnaam gehaald.
Op Opensubtitles wordt die informatie wel uit de bestandsnaam gehaalt en is dus vaak ook uitgebreider.
In alle gevallen blijf je afhankelijk van wat de uploader doet en er zijn altijd grapjassen die slechts een sub hebben en die onder twee namen uploaden (WEB-DL en HDTV). Dat gaat regelmatig goed maar ook vaak niet.
Of dat goed gaat of niet is afhankelijk van de source.
WEB-DL zijn versies zonder reclame en HDTV zijn versies waar de reclame is uitgeknipt.
Als dat laatste goed gedaan is dan is de sync voor beiden gelijk en werkt een subtile voor beiden.
Heb even gekeken was dat fortitude aflevering S01E10?Ortep schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:30:
Het lijkt wel of opensubtitles per dag slechter wordt. Ik krijg met regelmaat ondertitels die volkomen uit sync zijn. Hun naamgeving klopt blijkbaar voor geen meter. Gisteravond nog fortitude
Tot vorige maand was het geen probleem
Die staat op subtitleseeker aangemerkt als WEB-DL, maar op opensubtitles als WEBRIP.
Blijkbaar maakt subtitleseeker dat onderscheid niet.
Dat klopt heel af en toe zit daar verschil in, het vervelende ervan is dat het niet consequent wordt aangegeven op addic7ed, dus als je bij de minmatch score ook releasegroep opgeeft krijg je bijna geen subs meer binnen.drfruit schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:24:
Ik kijk meestal WEB-DL versies, maar dan nog zie je soms verschil tussen twee releases (zoals ik hierboven aangaf). Bij controleren op addic7ed zag ik dat werd aangegeven voor welke releasegroep een bepaalde sub werkte en in de praktijk bleek dat te kloppen toen ik die handmatig downloadde.
Overigens heb je met WEB-DL daar de minste kans op, bij HDTV komt dat vaker voor.
Ja, dat was hem, ik heb opensubtitles maar even uitgezet. Vaak zijn al de web dingen synchroon. Maar deze dus (helaas) nietBen(V) schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:24:
[...]
Heb even gekeken was dat fortitude aflevering S01E10?
Die staat op subtitleseeker aangemerkt als WEB-DL, maar op opensubtitles als WEBRIP.
Blijkbaar maakt subtitleseeker dat onderscheid niet.
WEB-DL komt van itunes en een WEBRIP is een versie die via het web stream beschikbaar wordt gestelt (zoals Netflix dat doet) en dan wordt opgenomen.
1
2
3
4
5
6
7
| This is the subseeker API request http://api.subtitleseeker.com/get/title_subtitles/?api_key=24430affe80bea1edf0e8413c3abf372a64afff2&imdb=1837642&season=04&episode=18&language=Dutch 2015-04-02 06:33:54,430 ERROR openSubtitles: Failed to get the download link from Opensubtitles.org! 2015-04-02 06:33:54,429 ERROR getSoup: The server returned an error for request http://www.opensubtitles.org/subtitles/6097343/the-blacklist-the-longevity-initiative-nl 2015-04-02 06:33:41,651 INFO checkSub: The episode The Blacklist - Season 02 Episode 17 has 1 or more matching subtitles on SubtitleSeeker, downloading it! 2015-04-02 06:32:29,959 INFO Subtitleseeker: This is the subseeker API request http://api.subtitleseeker.com/get/title_subtitles/?api_key=24430affe80bea1edf0e8413c3abf372a64afff2&imdb=2741602&season=02&episode=17&language=Dutch 2015-04-02 06:32:23,951 ERROR openSubtitles: Failed to get the download link from Opensubtitles.org! 2015-04-02 06:32:09,843 INFO checkSub: The episode The Following - Season 03 Episode 03 has 1 or more matching subtitles on SubtitleSeeker, downloading it! |
Nog meer mensen hier last van?
[ Voor 98% gewijzigd door itsme9x op 02-04-2015 16:13 ]
Wat zijn de beste rename opties in CouchPotato V2 zodat Auto-Sub ook voor films naar ondertiteling kan gaan zoeken..
Volgens mij had ik je dat al een keer verteld.

[ Voor 28% gewijzigd door Ben(V) op 02-04-2015 16:20 ]
Dit wordt veroorzaakt doordat er op opensubtiles tegenwoordig de "google" translate versie verwijdert worden.itsme9x schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:12:
Ik krijg de laatste tijd alleen maar foutmeldingen van opensubtitles:
code:
1 2 3 4 5 6 7 This is the subseeker API request http://api.subtitleseeker.com/get/title_subtitles/?api_key=24430affe80bea1edf0e8413c3abf372a64afff2&imdb=1837642&season=04&episode=18&language=Dutch 2015-04-02 06:33:54,430 ERROR openSubtitles: Failed to get the download link from Opensubtitles.org! 2015-04-02 06:33:54,429 ERROR getSoup: The server returned an error for request http://www.opensubtitles.org/subtitles/6097343/the-blacklist-the-longevity-initiative-nl 2015-04-02 06:33:41,651 INFO checkSub: The episode The Blacklist - Season 02 Episode 17 has 1 or more matching subtitles on SubtitleSeeker, downloading it! 2015-04-02 06:32:29,959 INFO Subtitleseeker: This is the subseeker API request http://api.subtitleseeker.com/get/title_subtitles/?api_key=24430affe80bea1edf0e8413c3abf372a64afff2&imdb=2741602&season=02&episode=17&language=Dutch 2015-04-02 06:32:23,951 ERROR openSubtitles: Failed to get the download link from Opensubtitles.org! 2015-04-02 06:32:09,843 INFO checkSub: The episode The Following - Season 03 Episode 03 has 1 or more matching subtitles on SubtitleSeeker, downloading it!
Nog meer mensen hier last van?
Subtitleseeker is alleen een search engine die wel de data cached. Dus het kan zijn dat hij nog wel op subtitleseeker gevonden wordt, maar dat opensubtitles ze verwijdert heeft.
Dan krijg je dit soort meldingen.
Komt vanzelf weer goed.
Is hier een ander handig manier voor?Ben(V) schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:14:
Autosub kan geen ondertitles voor films zoeken alleen tv series.
Volgens mij had ik je dat al een keer verteld.
Met de hand zoeken. Voor films is dat zelden een probleem. Als je er veel hebt, dan heb je er misschien wel 100 maar die zal je echt niet binnen een week hebben opgehaald.emregulluoglu schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:24:
[...]
Is hier een ander handig manier voor?
Als je 10 series volgt kunnen dat zomaar 1000 ondertitels zijn, afhankelijk van het aantal seizoenen en het aantal afleveringen per seizoen
[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 02-04-2015 17:01 ]
Ik zat net met de hand te zoeken, ik zag dat de 'juiste' er net is bij gezetBen(V) schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:22:
WEBRIP en WEB-DL zijn echt wel verschillend.
WEB-DL komt van itunes en een WEBRIP is een versie die via het web stream beschikbaar wordt gestelt (zoals Netflix dat doet) en dan wordt opgenomen.
1
2
3
4
| 2015-04-09 16:48:24,165 ERROR getSoup: The server returned an error for request http://www.opensubtitles.org/subtitles/6104929/the-following-a-hostile-witness-nl 2015-04-09 16:48:11,704 ERROR OpenSubtitlesLogin: Login failed with code 503 2015-04-09 16:48:06,516 INFO checkSub: The episode The Following - Season 03 Episode 05 has 1 or more matching subtitles on SubtitleSeeker, downloading it! 2015-04-09 16:46:59,323 INFO Subtitleseeker: This is the subseeker API request http://api.subtitleseeker.com/get/title_subtitles/?api_key=24430affe80bea1edf0e8413c3abf372a64afff2&imdb=2071645&season=03&episode=05&language=Dutch |
waarna hij dus crasht.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
-edit-
sorry, zie nu pas dat er blijkbaar gelijkaardige problemen gemeld werden afgelopen dagen. Bij deze dus nog een illustratie.
[ Voor 7% gewijzigd door fre_ op 09-04-2015 19:39 ]
Gelooof dat het nu weer beter gaat.
Jou kom ik ook overal tegen.
Goed stukje software! Gisteravond ingericht op mijn CentOS servertje. Helaas heb ik al heel veel series in mijn library welke ik heb hernoemd met Sonarr zonder de rlsgrp erin, dus die helaas uit autosub moeten filteren. Mijn nieuwe downloads hernoemt hij nu dusdanig zodat de rlsgrp erin blijft staan, waardoor ik nu autosub kan gebruiken.
Voor de geïnteresseerden om het werkend te krijgen in CentOS 7:
autosub.service bestand aanmaken:sudo yum install python-cheetah
cd /opt
sudo git clone https://github.com/Donny87/autosub-bootstrapbill
sudo mv autosub-bootstrapbill autosub
sudo chown -R user:group autosub/
sudo nano /etc/systemd/system/autosub.service
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [Unit] Description=Autosub After=network.target [Service] WorkingDirectory=/opt/autosub ExecStart=/usr/bin/python /opt/autosub/AutoSub.py --daemon GuessMainPID=no Type=forking User=user Group=group [Install] WantedBy=multi-user.target |
start autosub een keer handmatig en configureer deze (sudo /opt/autosub/AutoSub.py)
autosub automatisch starten op CentOS 7 met systemd:
sudo systemctl enable autosub
sudo systemctl start autosub
is everything cool?
Over het algemeen is source voldoen om daar aan te vinken.
Autosub weet veel van release groepen en als hij dan meerdere sub vind dan match hij meestal wel de beste.
Als je release groep aanvink dan pakt hij ook echt alleen de sub die de relasegroep in de naam heeft.
Op addic7ed worden heel vaak de releasegroepen niet opgegeven.
[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 10-04-2015 16:38 ]
is everything cool?
Ik heb net ook problemen gehad met de NL subs voor Person of Interest 4x18. Na deze laten skippen crasht autosub niet meer.... Ik blijf het vreemd vindenschumi2004 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:33:
[...]
Staat hier ook nog in queue, kijken wat ie doet als ik hem in skiplist zet.
Zou geen reden moeten zijn dat autosub crashed.
Kun je een debug log plaatsen?
Hier niet hoor, heb je een voorbeeld van een aflevering waar dit wel gebeurd?tcviper schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:08:
Nog iemand die ziet dat de optie WEB-DL Dutch Only alsnog dan Engelse subs in de queue heeft staan?
Het is geen ramp hoor, het viel me alleen op
Draai het overigens op een synology.
[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 11-04-2015 12:23 ]
Filename...tcviper schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:23:
Bij zo goed als alles, Hawaii Five-0, Helix, Vikings. Allemaal WEB-DL's.
Het is geen ramp hoor, het viel me alleen op
Draai het overigens op een synology.
1
2
3
| 2015-04-11 11:57:12,783 DEBUG scanDisk: directory name: /volume1/downloads/tv/Marvels Agents of S.H.I.E.L.D/Seizoen 2 2015-04-11 11:57:12,798 DEBUG scanDisk: WEB-DL is set to 'Dutch Only', not adding English as wanted for Marvel's.Agents.of.S.H.I.E.L.D.S02E16.Afterlife.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-BS.mkv 2015-04-11 11:57:12,800 DEBUG scanDir: File Marvel's.Agents.of.S.H.I.E.L.D.S02E16.Afterlife.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-BS.mkv is missing subtitle(s): Dutch |
[ Voor 45% gewijzigd door Donny op 11-04-2015 12:41 ]
C:\Python27\python.exe "C:\Program Files (x86)\autosub\AutoSub.py" --config="C:\Program Files (x86)\autosub\config.properties"
Echter, als ik AutoSub wil openen krijg ik steeds de volgende (Windows 8 ) melding:
"Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw PC"
Iemand een idee?
Overigens lukt het nu helemaal niet meer op Autosub op te starten
[ Voor 7% gewijzigd door Ad Hox op 12-04-2015 13:03 ]
Probeer eens autosub in een mapje zonder spatie's te zetten (C:\autosub) al die spatie's en quote tekentjes doen vaak geen goed.Ad Hox schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:03:
Ik heb AutoSub op Windows geinstalleerd (via Python). De eerste keer opstarten is gelukt. Nu heb ik een .bat bestand aangemaakt om AutoSub standaard te openen bij het opstarten:
C:\Python27\python.exe "C:\Program Files (x86)\autosub\AutoSub.py" --config="C:\Program Files (x86)\autosub\config.properties"
Echter, als ik AutoSub wil openen krijg ik steeds de volgende (Windows 8 ) melding:
Iemand een idee?
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
In de logging zie ik dat hij wel netjes inlogt (en op het eind ook weer uitlogt) op addic7ed, maar ik zie verder eigenlijk alleen api-requests voorbij komen richting subtitleseeker.
Ik heb het getest met minmax zowel met als zonder releasegroup. Ik heb wel mijn username/password ingesteld bij addic7ed. Wellicht eens testen zonder username/password?
Ik kan een stuk van mijn logje posten, maar veel boeiende info haal ik er niet uit.
[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 13-04-2015 09:26 ]
is everything cool?
Hebt jij het woord webrip in de naam van je videobestanden staan?
Zo niet dan kan autosub ze natuurlijk nooit matchen.
Autosub is een python progarmma dat in de achtergrond draait.Ad Hox schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:03:
Ik heb AutoSub op Windows geinstalleerd (via Python). De eerste keer opstarten is gelukt. Nu heb ik een .bat bestand aangemaakt om AutoSub standaard te openen bij het opstarten:
Iemand een idee?
Je kunt het bereiken via je brouwser op het adres http://localhost:8083
Helaas, had logging wel op debug gezet maar daardoor verdwijnt e.e.a. ook wat sneller. Volgende keer zal ik wat logs bewarenBen(V) schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:01:
Die sub staat als bad aangemerkt en zou dus gewoon overgeslagen moeten worden.
Zou geen reden moeten zijn dat autosub crashed.
Kun je een debug log plaatsen?
Ook is de oude log nog beschikbaar onder de naam autosubservice.log.1
Ik heb WEBDL in mijn bestanden staan, maar dat zou niets uit moeten maken toch? Andere subs gaan in ieder geval gewoon goed:Ben(V) schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:49:
Ik zie bij Daredevil twee afleveringen met subs en dat zijn subs voor een webrip versie.
Hebt jij het woord webrip in de naam van je videobestanden staan?
Zo niet dan kan autosub ze natuurlijk nooit matchen.
Grimm.S04E17.Hibernaculum.WEBDL-720p.RLSGRP.mkv
Grimm.S04E17.Hibernaculum.WEBDL-720p.RLSGRP.nl.srt
Grimm heeft ie volgens mij wel via subtitleseeker binnengehaald en niet via Addic7ed. Ik zal eens bij een episode WEBDL.720P verwijderen en het nog eens proberen. Addic7ed namemapping had ik trouwens ook al ingesteld.
is everything cool?
Een webrip sub synced niet met een web-dl video.
Andersom ook niet.
Namemapping heeft hier niets mee te maken.
Subtitleseeker is de zoekmachine die autosub gebruikt.
Die heeft zelf geen subs maar zoek de websites die je ingestelt hebt af.
Behalve addic7ed want die werd toen autosub geschreven werd nog niet ondersteund dus addic7ed wordt rechtstreeks doorzocht.
[ Voor 61% gewijzigd door Ben(V) op 13-04-2015 11:25 ]
Thanks voor de snelle hulp.
is everything cool?
Gebruik gewoon SickRage veel beter.
Ik zie dat Sickrage flink wat verbeteringen heeft sinds versie 4 en dat er flink wat updates gepushed zijn naar github de laatste tijd. Ik heb vroeger altijd Sickbeard gebruikt en ik ken het pakket Sickrage dan ook. Uiteindelijk voor Sonarr gegaan omdat het er gelikt uit ziet en voor mij gewoon goed werkt. Beetje vervelend dat hij een WEBRip tagged als WEBDL. Om het verder te bestempelen als buttprogramma vind ik iets overdreven.Ben(V) schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:27:
Sonarr is een butt programma.
Gebruik gewoon SickRage veel beter.
PS: WEBDL gerenamed naar WEBRip en nu werkt het goed.
2015-04-13 11:37:43,666 INFO downloadSubs: DOWNLOADED: /media/tvshows/daredevil/season 1/Marvel's Daredevil.S01E09.Speak Of The Devil.WEBRip-720p.RLSGRP.en.srt
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 13-04-2015 11:41 ]
is everything cool?
Maar het is mij te eigenzinnig en heeft veel problemen met namen van series en is weinig flexibel
De kalender van Sonarr is gewoon zo simpel dat het geniaal is.</fanboy>
Is er ook een tutorial te vinden hoe je auto-sub goed werkend kan krijgen op een windows 8.1 machine? De installer.exe is niet via een officiële download te krijgen en volgens mijn werkt de auto-update van die installer ook niet meer sinds de verhuizing naar Github(?)
Ik heb nu een constant crashende installatie tenzij ik alle bronnen uitzet behalve Addic7ed. De logs geven niet eens een foutmelding aan bij een crash. Mijn bibliotheek is heel groot mijn mijn wanted list is heel klein. Ik zou graag vanaf het begin af aan een schone installatie beginnen op mijn machine.
Yippie kayak, other buckets!
Maar kijk hier eens.
-EvoLution- in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"
bv:
Dat een notifictie voor serie A naar emailadres1 gaat
en een notificatie voor serie B naar emailadres1 en emailadres2 gaat.
Je kan het in ieder geval via je eigen mail provider. Zo van: Ik stuur alles naar mezelf. Dan maak je een rule waarinn staat: Als ik mail krijg van afzender xxx, en in de titel staat YYY forward to email adres A. Staat er in de titel PPP dan forward je het naar adres B.niq schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:13:
Is het een optie om notificaties per serie in te stellen (of ergens aan te vragen als nieuwe functie)?
bv:
Dat een notifictie voor serie A naar emailadres1 gaat
en een notificatie voor serie B naar emailadres1 en emailadres2 gaat.
Er staat in de wanted list wel wat er op mijn nas staat maar ondertitels worden niet binnen gahaald,waar zou dat aan kunnen liggen?
is everything cool?
1
2
3
4
5
| 2015-04-15 09:54:45,269 WARNING checkSub: out of api calls 2015-04-15 09:54:45,269 DEBUG checkSub: Starting round of checkSub 2015-04-15 09:54:40,244 DEBUG scanDir: Finished round of local disk checking 2015-04-15 09:54:40,244 DEBUG scanDisk: found a Synology indexing directory, skipping this folder and all subfolders. 2015-04-15 09:54:40,243 DEBUG scanDisk: directory name: /volume1/TV Series/Marvel's Daredevil/@eaDir |
Ik heb hem ingesteld staan op source/codec/quality en releasegroup
Verder is alleen quality in je minmax settings in principe voldoende. Codec moet je niet gebruiken. Releasegroup mag wel, maar dan moet de releasegroup ook opgenomen zijn in de naam van het bestand van je mkv.
[ Voor 41% gewijzigd door FREAKJAM op 15-04-2015 10:29 ]
is everything cool?
Maar je bent in ieder geval door je api calls van vandaag heen.
Max is 2500 per dag naar TVDB en 1000 naar SubTitleseeker (kun je zien bij info en help)
Dat je niets binnenkrijgt komt waarschijnlijk doordat je de minmatch score veel te zwaar hebt staan.
Over het algemeen is "source" voldoende.
Als je aan renaming doet zal autosub niet meer voldoende informatie in de filenaam kunnen vinden om een serieaflevering aan een sub te matchen.
Welke sites voor subs heb je aan staan?
[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 15-04-2015 10:36 ]
Hoe kan ik het dan het beste instellen?Ben(V) schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:34:
Dit is een te klein stukje log om te zien wat er gebeurd.
Maar je bent in ieder geval door je api calls van vandaag heen.
Max is 2500 per dag naar TVDB en 1000 naar SubTitleseeker (kun je zien bij info en help)
Dat je niets binnenkrijgt komt waarschijnlijk doordat je de minmatch score veel te zwaar hebt staan.
Over het algemeen is "source" voldoende.
Als je aan renaming doet zal autosub niet meer voldoende informatie in de filenaam kunnen vinden om een serieaflevering aan een sub te matchen.
Alle afleveringen worden zo geod mogelijk renamed naar orgineel.
is everything cool?
Welke sites voor subs heb je aanstaan?
Geef eens een paar voorbeelden van videofile namen.
Ook doet hij voor elke check van een videofile ongeveer 90 seconden.
vermenigvuldig dat met het aantal afleveringen dat je hebt en houd daar rekening mee met de timer instellingen van hoe vaak je gaat zoeken.
Anders gaan de threads elkaar in de weg zitten en loopt de boel vast.
[ Voor 49% gewijzigd door Ben(V) op 15-04-2015 10:42 ]
Hoop dat het te doen is hoor.

[ Voor 58% gewijzigd door ikkeenjij36 op 15-04-2015 10:47 ]
Die horizontale streepjes in de namen zijn denk ik de boosdoeners.
Autosub ziet dat niet als een scheiding, neemt die dus gewoon mee in de naam van de serie en vindt dus de serie niet op TVDB.
De standaard is een punt als afscheiding.
[ Voor 19% gewijzigd door Ben(V) op 15-04-2015 10:52 ]
Ik gebruik sonarr en die zet die scheidings tekens ertussen.
Dus als ik dat verander in de renamer settings zal het goed moeten komen?
Maar hoe krijg ik alle afleveringen nu weer gerenamed met sonarr zodat alle streepjes ertussen verdwijnen?
[ Voor 45% gewijzigd door ikkeenjij36 op 15-04-2015 10:56 ]
Een streepje is een normaal gebruikt leesteken, zou zomaar in de naam van een serie kunnen voorkomen of in z'n titel.
Sonarr is een butt applicatie die weigert zich aan de standaards te houden.
Ze denken dat ze alles beter weten.
[ Voor 27% gewijzigd door Ben(V) op 15-04-2015 10:57 ]
Ik gebruik zelf het volgende in Sonarr: (Standard Episode Format )
{Series Title}.S{season:00}E{episode:00}.{Episode Title}.{Quality Title}.{Release Group}
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 15-04-2015 10:58 ]
is everything cool?
Maar hoe nu een mass rename laten doen voor de subs?
Er zijn ontzettend veel rename progjes voor zowel windows als Mac.
Denk ook nog even om je Checksub timer setting in autosub settings.
Die moet je echt hoger hebben staan dan 90 maal het aantal video's dat je hebt.
is everything cool?
Cheksub timer?Ben(V) schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:04:
Even zoeken met google.
Er zijn ontzettend veel rename progjes voor zowel windows als Mac.
Denk ook nog even om je Checksub timer setting in autosub settings.
Die moet je echt hoger hebben staan dan 90 maal het aantal video's dat je hebt.
Ik heb staan scandisk:3600
checksub:21600
Bedoelde je dat?
Als je bijvoorbeeld 4000 serieafleveringen hebt staan dan zal een checksub 90 maal 4000 = 36.0000 seconden duren.
Als je de default van 21600 seconden laat staan zal hij na 21600 seconden proberen weer een checksub op te starten en dat lukt niet omdat hij nog loopt.
Hij blijft dat proberen tot het wel lukt maar loopt waarschijnlijk voor die tijd wel vast.
Heb meer als 100 series die er in komen mettertijd.
Ik zie net dat renamen met sonarr gelukt is,de - zijn verdwenen en er zit nu gewoon een spatie tussen in de serie folder,zou autosub het nu wel moeten lukken?
[ Voor 41% gewijzigd door ikkeenjij36 op 15-04-2015 11:28 ]
Waarom neem je niet gewoon het voorbeeld van FREAKJAM over die heeft er ook een punt in staan.
Wat betreft de tijden zou ik gewoon een keer per dag doen, zo snel komen er toch nooit nieuwe subs bij.
Kun je later als je weer een beetje bij bent weer lager zetten.
Dus 24x60x60 = 86400
Als je dan voor scandisk iets van 86000 kiest doet hij eerst netjes een scandisk en daarna een subcheck.
[ Voor 51% gewijzigd door Ben(V) op 15-04-2015 11:52 ]
Ok heb ik gedaan en als het goed is staat alles nu goed en kan ik hem later wat lager zetten idd,als er wat meer sub binnen zijn ,bedankt voor de hulp weer.Ben(V) schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:48:
Geen idee zoals ik al zei, een punt is de standaard.
Waarom neem je niet gewoon het voorbeeld van FREAKJAM over die heeft er ook een punt in staan.
Wat betreft de tijden zou ik gewoon een keer per dag doen, zo snel komen er toch nooit nieuwe subs bij.
Kun je later als je weer een beetje bij bent weer lager zetten.
Dus 24x60x60 = 86400
Als je dan voor scandisk iets van 86000 kiest doet hij eerst netjes een scandisk en daarna een subcheck.
PS als je snel veel subs binnen wilt halen zou ik eerst addic7ed even uitzetten en alleen opensubtitles aanzetten.
Addic7ed werkt via een screenscraper en die heeft een timeout van 60 seconden om de website niet te overbelasten.
Opensubtitles heeft dat niet.
Kun je later als je veel subs hebt gewoon addic7ed weer aanzetten.
Wel even een account aanmaken op opensubtitles.
ok ga ik doen.Ben(V) schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:06:
Geen dank, graag gedaan.
PS als je snel veel subs binnen wilt halen zou ik eerst addic7ed even uitzetten en alleen opensubtitles aanzetten.
Addic7ed werkt via een screenscraper en die heeft een timeout van 60 seconden om de website niet te overbelasten.
Nog bedankt voor de hulp gisteren.Ben(V) schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:06:
Geen dank, graag gedaan.
Na de eerste run waren er Bijna 150 subs binnen gekomen.
Ben(V) schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:20:
Ja dat bedoel ik.
Als je bijvoorbeeld 4000 serieafleveringen hebt staan dan zal een checksub 90 maal 4000 = 36.0000 seconden duren.
Als je de default van 21600 seconden laat staan zal hij na 21600 seconden proberen weer een checksub op te starten en dat lukt niet omdat hij nog loopt.
Hij blijft dat proberen tot het wel lukt maar loopt waarschijnlijk voor die tijd wel vast.
[ Voor 70% gewijzigd door Donny op 18-04-2015 07:47 ]
Lijkt me een heel handige aanvulling.Donny schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 07:45:
Zal ik een melding laten zien als je te veel in je wanted lijst hebt staan voor je huidige checksub tijd?
[...]
Ik heb wel eens de gewoonte om hem lekker op achtegrond te laten draaien zonder er naar te kijken omdat het werkt.
Ik weet niet of het mogelijk is om ook een melding te laten geven met voorgetselde instellingen?
Of in het met standaard instellingen wat hoger te zetten?
Is het misschien een idee om bij het opstarten te testen of er al een proces loopt? En dan bv een uur uit te stellen en weer te testen? Net zo lang tot hij gewoon kan door gaan?Donny schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 07:45:
Zal ik een melding laten zien als je te veel in je wanted lijst hebt staan voor je huidige checksub tijd?
[...]
Als er veel in de queue staat dan zal die langzaam steeds korter worden tot het 'past'
Of een ander idee is: Zodra je start zet je de 'next time' op 99 jaar. En als je klaar bent zet je hem weer op de ingestelde tijd
Misschien de checksub tijd weer opnieuw starten in plaats van blijven proberen die checksub uit te voeren.
Dat laaste laat in ieder geval de hele log vollopen en als het te lang duurt crashed autosub.
Nog simpeler ja, niet na een vaste tijd starten. Dus niet om de 4 uur een run, of om de 12 uur. Maar zodra je klaar bent de volgende run na 4 uur of 12 uur starten. Zelfs al stel je om de 2 uur in en duurt de eerste run een week, dan nog gaat het goed. De 2e run komt dan gewoon na een week plus 2 uur.Ben(V) schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:30:
Misschien de checksub tijd weer opnieuw starten in plaats van blijven proberen die checksub uit te voeren.
Verwijderd
2015-04-21 05:19:33,830 WARNING API: Forcing a 1 minute rest to relieve mymovieapi.com. If you see this info more then once. Cleanup your wanted list!
Ik heb dit en hierna is autosub gecrashed. Maar daar kom ik nu pas achter.
Ik heb 98 afleveringen in de wanted list staan. Is dat teveel?
Of is dit nu ingebouwd door Donny? , ik zie dat jullie het er wel over hebben hierboven? Maar autosub kan toch niet automatisch updaten op de synology of kan dat nu wel met de meest recente beta? Ik heb wel een vinkje staan bij auto update (maar ik meen dat alleen de apps van synology zelf dit konden doen).
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 20:10 ]
Je krijgt deze melding als er een http 503 error van website terug krijgt.
Dat kan komen doordat die website eruit ligt of heel traag is en de request niet aan kan.
Ook kun je het maximale aantal connecties per dag overschreden hebben (30 con/min. of 2500 con/dag)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 2015-04-25 13:15:20,616 DEBUG API: HTTP Code: 200: OK! 2015-04-25 13:15:20,617 DEBUG API: Resting for 6 seconds to prevent 429 errors 2015-04-25 13:15:26,624 DEBUG geta7id: trying to get addic7ed ID for show House Of Cards 2013 with IMDB ID 1856010 2015-04-25 13:15:26,625 DEBUG nameMapping: found match in user's addic7edmapping for 1856010 2015-04-25 13:15:26,626 DEBUG geta7ID: showid from addic7edmapping 3103 2015-04-25 13:15:34,363 DEBUG Addic7edAPI: Resting for 60 seconds to prevent errors 2015-04-25 13:16:39,280 DEBUG scoreMatch: Giving a matchscore for: {'source': 'webrip', 'codec': u'h264', 'quality': u'720p', 'releasegrp': '2hd'}. Try to match it with Q: u'720p' GRP: u'2hd' S: u'webrip' 2015-04-25 13:16:39,281 DEBUG scoreMatch: MatchScore is 15 2015-04-25 13:16:39,283 DEBUG scoreMatch: Giving a matchscore for: {'source': 'webrip', 'codec': u'h264', 'quality': u'sd', 'releasegrp': u'2hd'}. Try to match it with Q: u'720p' GRP: u'2hd' S: u'webrip' 2015-04-25 13:16:39,284 DEBUG scoreMatch: MatchScore is 11 |
Kan ik me haast niet voorstellen.
Heb zo dus ook geen enkel idee waar het aan kan liggen.
Waar draai je autosub op?
Geen die ik zo kan vinden. Heb je eventueel nog suggesties die ik kan raadplegen?Ben(V) schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:02:
ook geen console of systeem meldingen?
Toevallig had ik vandaag ook de house of cards gedownload en er subs bij gezocht.
Hij kreeg ze netjes binnen van addic7ed.