Beste TS,
Graag zou ik het volgende willen weten voor ik jouw een inhoudelijk antwoord kan geven over deze case.
Het product zou voor privé bedoeld zijn maar is zakelijk aangeschaft.
Heb je deze via Alternate of Alternate B2B aangeschaft? als je deze bij Alternate B2C heb aangeschaft zal je hiermee wellicht kunnen aantonen dat het een privé aanschaf is.
Weet jij of Alternate iets met het product gedaan heeft?
M.a.w. is de schade na een test bij hun geconstateerd? Zo ja, vraag dan om een registratie van het product, de meeste grote toko's hebben dit wel. Zo nee, is de schade direct met de aanname geconstateerd of heeft hier een week tussen gezeten?
Waar de fout ligt laat ik natuurlijk in het midden, een socketpin buigt niet erg gemakkelijk dan moet er kracht op hebben gestaan. Bijvoorbeeld een Cpu montage, waren er al gebruikssporen op het moederbord voor jij hiermee aan de gang ging? stof/koelpasta/opengescheurde zakjes, krasjes etc.etc.
Hieraan kun je vaak zien of het om een WKOA product gaat.
Zo ja heb je dit gemeld bij Alternate en binnen welke termijn?
Zo niet, dan is deze zeer waarschijnlijk nieuw.
Vanaf de fabrikant komt een verbogen socketpin z.g.a. nooit voor.
Ik heb in het verleden zaken gedaan met Alternate, het is geen kleine webshop (zij hebben ook een winkel in het zelfde pand) Ik heb dan ook een sterk vermoeden dat het geen simpele dozenschuivers zijn zoals de meeste webshops.
Mijn advies:
*Blijf altijd beleefd en regel alles schriftelijk.
*Vraag om een inname / test document en kijk of het daar op staat vermeld.
*Zet alles qua tijd op chronologische volgorde en kijk waar en wanneer dit bij hun fout gegaan zou kunnen zijn om een dossier op te bouwen.
* AsRock is een redelijk makkelijk bedrijf, vraag hun of ze deze door willen sturen aan AsRock.
of probeer zelf met AsRock te bemiddelen.
http://event.asrock.com/tsd.asp
* Controleer zelf bij de aanname van een product geijk de product staat, zeker bij een internet aankoop.
* Bij een garantie issue ook zelf altijd een foto maken van bijvoorbeeld het socket.
* Indien Alternate niks met het product wil/kan doen zou ik deze terug vragen, probeer dan de socketpinnen zelf recht te zetten en kijk of deze dan wel werkt. Als de pinnen al krom waren met de levering, dan was er al geen/slecht contact met de CPU wat problemen kan geven.
En als laatste, controleer of je CPU geen burnspots/kortsluiting schade heeft voor je deze opnieuw gebruikt.
Laat uiteraard even weten hoe het is afgelopen.
Succes met de case.