- 4 juni dit jaar: Ik koop een moederbord bij Alternate Belgie, samen met RAM en een CPU.
- Sinds installatie random crashes in Windows 8.
- Jedecinformatie op 2 v.d. 4 RAMlatjes is incorrect, wordt keurig nog in juni omgeruild door Alternate België, probleem blijft.
- Ik neem contact op met Gigabyte omdat retention clip voor de ramlatjes op moederbord afgebroken is (zat al los bij aankoop, had echter niet gezien dat clipje een productiefoutje bevatte waardoor deze al half doormidden was).
- Gigabyte zegt DOA via Alternate.
- Alternate neemt moederbord niet aan voor DOA wegens beschadigd socket (eind juni).
- Ik neem opnieuw contact op met Gigabyte met foto's socket.
- Gigabyte zegt RMA.
- Alternate pakt RMA aan en verkoopt me een nieuw moederbord met de toezegging op creditering van eerste moederbord bij retour (3 juli).
- Tweede moederbord heeft al een beschadigde socket bij inspectie in de winkel met verkoper er bij.
- Bij klantenservice zegt Alternate dat de schade aan tweede moederbord zelf veroorzaakt is (medewerker was er bijgebleven, moederbord had balie nog niet verlaten).
- Krijg tegen sluitingstijd geld terug van tweede moederbord, met melding dat ik het tweede moederbord zelf had beschadigd en dat daarom mijn klantnummer geblokkeerd is zodat ik geen aankopen meer kan doen daarmee.
- Koop via omweg, wegens gebrek aan alternatieven op korte termijn via een omweg een derde moederbord van Alternate (werkt perfect
).
- Reparatietermijn van eerste moederbord loopt al sinds begint juli, bij navraag elke week duurt het nog een week langer, nu wordt al gezegd 11 september (10 weken).
Als een product nog geen maand oud is, mogen ze dan 10 weken op een reparatietermijn zetten?
Kan ik een alternatieve oplossing vragen?
[ Voor 82% gewijzigd door KrazyJay op 28-08-2013 09:36 . Reden: Even een aanpassing van mijn TS, zodat alles wat duidelijker is en leesbaarder is geworden. ]