[Garantie]Afhandeling garantieclaim bij Alternate België

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:45
  • 4 juni dit jaar: Ik koop een moederbord bij Alternate Belgie, samen met RAM en een CPU.
  • Sinds installatie random crashes in Windows 8.
  • Jedecinformatie op 2 v.d. 4 RAMlatjes is incorrect, wordt keurig nog in juni omgeruild door Alternate België, probleem blijft.
  • Ik neem contact op met Gigabyte omdat retention clip voor de ramlatjes op moederbord afgebroken is (zat al los bij aankoop, had echter niet gezien dat clipje een productiefoutje bevatte waardoor deze al half doormidden was).
  • Gigabyte zegt DOA via Alternate.
  • Alternate neemt moederbord niet aan voor DOA wegens beschadigd socket (eind juni).
  • Ik neem opnieuw contact op met Gigabyte met foto's socket.
  • Gigabyte zegt RMA.
  • Alternate pakt RMA aan en verkoopt me een nieuw moederbord met de toezegging op creditering van eerste moederbord bij retour (3 juli).
  • Tweede moederbord heeft al een beschadigde socket bij inspectie in de winkel met verkoper er bij.
  • Bij klantenservice zegt Alternate dat de schade aan tweede moederbord zelf veroorzaakt is (medewerker was er bijgebleven, moederbord had balie nog niet verlaten).
  • Krijg tegen sluitingstijd geld terug van tweede moederbord, met melding dat ik het tweede moederbord zelf had beschadigd en dat daarom mijn klantnummer geblokkeerd is zodat ik geen aankopen meer kan doen daarmee.
  • Koop via omweg, wegens gebrek aan alternatieven op korte termijn via een omweg een derde moederbord van Alternate (werkt perfect :) ).
  • Reparatietermijn van eerste moederbord loopt al sinds begint juli, bij navraag elke week duurt het nog een week langer, nu wordt al gezegd 11 september (10 weken).
Wat kan ik hiermee doen? Is het een terechte RMA geweest? Of had het toch een DOA moeten zijn zoals eerst aangegeven?
Als een product nog geen maand oud is, mogen ze dan 10 weken op een reparatietermijn zetten?

Kan ik een alternatieve oplossing vragen?

[ Voor 82% gewijzigd door KrazyJay op 28-08-2013 09:36 . Reden: Even een aanpassing van mijn TS, zodat alles wat duidelijker is en leesbaarder is geworden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
edit:
Heb TS even aangepast, de originele TS was wat onduidelijk en geschreven vanuit frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:24
Een kapotte socket is "user abuse". Voor zover ik weet is GIGABYTE de enige die deze schade kosteloos repareert. Dus daarin heb je geluk. Wel bijzonder dat je daarna een moederbord aangeboden krijgt met een kapotte socket, zo komen ze iig niet uit de fabriek :) .

Maar daarna is dus een stukje service/coulance helemaal in de soep gelopen. Misschien is het toch het beste om een keer rustig contact te zoeken met Alternate? Of gewoon langs gaan, waarschijnlijk heeft afdeling 1 jouw nummer geblokkeerd en vervolgens kan afdeling 2 weer geen credit aanmaken waardoor afdeling 3 niet kan uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
Ik heb elke week heel zakelijk en vriendelijk contact met Alternate om te vragen wat de status is van mijn reparatie, verder reageren ze niet echt op het verzoek mijn klantnummer te deblokkeren, behalve dat ze het door zullen geven.

Los daarvan, ik heb contact gehad met het reparatiecentrum van Gigabyte zelf in Eindhoven, en die gaven aan dat mijn kostenloos hersteld/vervangen moederbord op 9 augustus al teruggestuurd is naar Alternate. Alternate geeft echter wekelijks (op verzoek van statusupdate) nog steeds aan dat ze hem niet binnen hebben... even afwachten wat er verder gaat gebeuren...

Update: Net gesprek gehad met Alternate, ze hebben hem net binnen gekregen, en ik krijg omdat hij niet meer als nieuw verkoopbaar is (gerepareerd artikel) 149 Euro terug van de originele 189 indien Gigabyte het produkt correct hersteld heeft. De socketpins zijn in ieder geval terug in orde.

Aangezien me dit redelijk lijkt voor beide partijen, ben ik hiermee akkoord gegaan en wordt mijn klantnummer gedeblokkeerd en krijg ik een creditnota.

Zodra dit afgehandeld is zal ik een shopreview schrijven met een korte uiteenzetting van motivatie voor het aantal sterren, maar ondanks dat dit lang geduurd heeft, ben ik niet ontevreden.

[ Voor 34% gewijzigd door KrazyJay op 02-09-2013 11:34 ]