Toon posts:

Webshop geeft geld niet terug

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Fijinees schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:28:
In ieder geval voortaan Alternate mijden. Doe ik altijd met bedrijven die mij benadelen. Misschien leren ze dan eens wat. Anti-reclame is de beste manier om ze wat af te leren.

Ik hoop dan ook dat ze hier ook komen en lezen. Dan weten ze tenminste waarom ze plotseling minder bestellingen krijgen
Vind Alternate sowieso af en toe raar redeneren. Mijn vriendin had daar een 4870 gekocht, bleek DOA. En kon een ritje maken naar hun serviceafdeling. Ik kreeg daar te horen dat ze dat konden controleren, maar mochten ze geen probleem vinden of dat ze konden aantonen dat het een gebruikersfout betrof we 27,50 onderzoekskosten moesten betalen. En dat laatste is hetgene wat me tegenstond, nu is het wel zonder problemen geaccepteerd en kregen we zonder problemen een nieuwe videokaart mee. Maar blijf het een rare gang van zaken vinden. Het nodigt voor de verkoper wel heel erg uit om maar de klant de schuld te geven.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

ShadowBumble

Professioneel Prutser

begintmeta schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:46:
Dat impliceert dat die shop de socket sloopt om onder hun verplichtingen uit te komen, erg smerig (Daarnaast zou het zeker bij een consumentenkoop ook in principe nooit kunnen werken). Maar goed, na mijn eerdere ervaring met alternate zou ik er niet van opkijken...
Nee dit impliceert dat sommige shops ook niet uitkijken wanneer ze een RMA gaan testen en hun personeel niet altijd de juiste procedures hiervan volgen, hoe vaak komt het voor ( ik heb meerdere kenissen die voor PC Shops gewerkt hebben en van daar weet ik het ook ) dat het volgende scenario zich afspeelt :

Kees : He Jan, we hebben nog een stapeltje van RMA's die even nagekeken moet worden.
Jan : Ja zal ik na de lunch ff doen

Kees : Is dat stapeltje RMA's al gedaan ?
Jan : Nee begin er nu aan.

Okay eerste RMA, moederbordje werkt niet, prima pakt CPU pakt geheugen zet het ding in elkaar nee inderdaad werkt niet, even verder kijken ah ik zie het al verbogen pins.

En dit gebeurd vaker dan men denkt. Jan roept tegen de baas nee pinnetjes zijn verbogen geen RMA, okay duidelijk, maar uiteindelijk is er nooit gevraagd aan Jan de Stagair/Partime knutselaar of hij eerst heeft gekeken naar het Moederbord voordat hijzelf het in elkaar zetten.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Ik impliceer niet, althans niet de bedoeling, dat Alternate dit doet. Het was meer een offtopic vraag realiseer ik mij nu.

Dan zou je als consument de boel flink kunnen flessen, bedoel ik. Uiteindelijk draait de consument hier ook weer voor op, maar dat is een ander verhaal.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

CptChaos schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:12:
[...]
Zoals ik de eerder door mij gegeven link begrijp zie ik het alsvolgt: is het product zakelijk gezien ook bruikbaar en afgeleverd op een adres waar een bedrijf of instelling zit? Dan kan de bedrijf dat zien als een zakelijke bestelling, ongeacht de wijze van facturatie.

Je moet dan dus per bestelling aangeven dat het een particuliere bestelling betreft!
Dus omdat Arnoud dat denkt dan is dat zo? Bij de meeste rechtszaken blijkt achteraf dat er één advocaat gelijk had en de andere niet :o

Ik denk echter dat dit niet waar is (ik ben dan wel geen advocaat :P). Een factuur die niet op naam is is niet bruikbaar om BTW terug te vragen.Lijkt mij onlogisch om dat dan als een zakelijke bestelling aan te merken. De vraag is dan wat er op de factuur staat. In de case van Arnoud is duidelijk sprake van een zakelijke bestelling omdat er op naam van het bedrijf is besteld. Het lijkt mij logisch dat je eigen intentie niet relevant is.

Maar Alternate zal de eerste niet zijn die bestellingen als zakelijk aanmerkt omdat dit voor een winkel nu eenmaal handiger is (minder rechten).

Overigens lijkt het mij ook sterk dat je dit zelf kan veroorzaken door een CPU verkeerd te installeren. Ik zou zeggen tegen Alternate, bewijs maar dat deze schade er niet was toen het bord werd afgeleverd..dat gaat niet gemakkelijk worden :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Glashelder schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:18:
... In de case van Arnoud is duidelijk sprake van een zakelijke bestelling omdat er op naam van het bedrijf is besteld. ...

Zo simpel ligt het volgens mij niet, in punt 52 worden trouwens eigenlijk gewoon wat concrete suggesties gegeven van omstandigheden die van belang zouden kunnen zijn voor de afweging over of iets als consumentenkoop zou moeten worden gezien, waarna verderop wordt gewezen op het feit dat de behandelende rechter de voorliggende situatie over wat de specifieke verkoper mag verwachten mbt de professionele hoedanigheid van die bepaalde koper moet beoordelen.

offtopic:
ShadowBumble schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:53:
...
Nee dit impliceert dat sommige shops ook niet uitkijken wanneer ze een RMA gaan testen en hun personeel niet altijd de juiste procedures hiervan volgen, ...

Hmm, dat ik van kwade opzet uitging... tsss shame on me, is uiteraard helemaal niet nodig. Maar IMHO dient men zich dan te bezinnen en in te binden voor de klant met foto's moet komen omdat RMA's worden geweigerd..

[ Voor 44% gewijzigd door begintmeta op 17-12-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:18:
[...]

Dus omdat Arnoud dat denkt dan is dat zo? Bij de meeste rechtszaken blijkt achteraf dat er één advocaat gelijk had en de andere niet :o

Ik denk echter dat dit niet waar is (ik ben dan wel geen advocaat :P).
Je verwart dat advocaten van beide kanten gewoon hun werk doen om die kant van de zaak zo goed mogelijk te verdedigen - of ze weten dat iemand schuldig is of niet. Dat is precies waar ze voor zijn ;)

Maar in het algemeen mag je wel stellen dat 'mening advocaat' > 'mening leek'. Dat advocaten het wel eens oneens zijn over interpretatie, betekent niet dat jij ineens 50% kans hebt in lijn met de uitspraak die een rechter zou doen te denken als je het niet met de mening van een advocaat eens bent.

Los daarvan worden de gepubliceerde zaken voor publicatie vaak nog met andere juristen / advocaten besproken. En soms ook na publicatie, waarna dingen worden herzien of bijgesteld.
De zaken die op ICT-recht / blog Arnoud staan kan je dan ook zeker als goede basis zien.

Maar laten we niet de discussie laten verworden tot de waarde van de mening van advocaten. Het hoofdvraagstuk blijft of de winkel in deze in zijn recht staat te stellen dat ze niets doen, ondanks dat ze ook in eigen communicatie niet uitsluiten dat het probleem al bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 21:17
chime schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:02:
[...]

Ehm ik laat veel pakjes bij het werk van mijn vriendin afleveren, of aan de receptie van mijn werk of de klant waar ik zit.
Dat maakt het dus absoluut niet aannemelijk dat het zakelijk is.

Aannemelijk is pas als het op naam van een bedrijf is, dus de naam die op de factuur komt te staan.

Reden dat ik altijd ergens op een kantoor laat leveren: het is gewoon gemakkelijker voor de afleveraar en voor mezelf. De eerste moet niet nog eens terugkomen op een uur - dat ik waarschijnlijk ook niet thuis ben en ik moet achteraf niet achter mijn pakketje gaan lopen.
Dan heb je mijn reactie verkeerd gelezen of begrepen. Ik zeg dat als je iets bestelt op privé naam plus je privé emailadres, maar je laat het bezorgen op je werk dat het geen zakelijke transactie is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaSc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-01-2023
Had ik dit topic vrijdag maar gelezen... Afgelopen zaterdag mijn moederbord en geheugen retour gezonden naar Alternate.

Vanavond de volgende reactie terug gekregen van onze vrinden:

Wij hebben uw producten ontvangen op onze afdeling. Wij hebben de producten gecontroleerd en wij hebben geconstateerd dat de socket van het moederbord een aantal verbogen pinnen heeft. Helaas kunnen wij hierdoor het moederbord niet voor u omruilen. De schade valt onder gebruikersschade 'user abuse'.
Tevens hebben wij foto's toegevoegd van de schade.

Inlcusief deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/10dsbkp.jpg
Ik beschouw het maar als een dure les en laat het geld van de rest van mijn bestelling terugstorten...

Altijd een foto maken van retour gestuurde artikelen en voor mij geen bestellingen bij Alternate meer! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jaSc, heb je dat zelf gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaSc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb bij mijn weten de processor correct geïnstalleerd maar het kan ook zijn dat ik het pinnetje zelf heb verbogen.
Hij viel makkelijk op zijn plek alleen had ik het verkeerde geheugen besteld en kon dus niet controleren of mijn opstelling werkte. Zowel geheugen als moederbord teruggestuurd en toen deze reactie mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

*knip* speculatie

[ Voor 97% gewijzigd door gambieter op 17-12-2013 11:09 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 22:33
Wat voor een kromme conclusie is dat nu? Hij geeft aan dat het vlot op zijn plaats ging, wat toch een goede indicatie is dat je niets verbuigt. Dat hij nu geen zin heeft in gezeur en bovendien ook niet zeker genoeg is van zichzelf dat hij het niet gedaan heeft, heeft hij het nu ZEKER wel gedaan?

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 17-12-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoals eerder aangegeven: stop nu eens met zinloze speculatie en daar weer conclusies aan verbinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 18:47
Als je die pinnen hebt verbogen, moet er dan geen schade zijn ontstaan aan de CPU zelf? Een krasje op zijn minst?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 21:29
Helaas dat je het ook op deze manier moet leren, Ik heb een tijdje terug ook ongeveer een actie als deze gehad met Alternate een moederbord rma gestuurd, kreeg vervolgens leuk een foto dat er 1 stipje thermalpaste op de socket zat en dat daardoor het moedbord defect was en het onder user abuse valt.

Kreeg leuk een mailtje dat hierbij mijn garantie vervallen was.
Heb daarna contact opgenomen met de fabrikant en gelijk een nieuwe ontvangen :)

Ik dacht daarna nooit meer zaken te doen met Alternate, maar ik zag een tijdje terug daar een mooie deal bij Alternate voor een 7970 dus ik dacht die laat ik niet liggen, Toch met mijn stomme kop bij Alternate besteld. En nu weer gezeik want deze kaart is ook defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Ik heb een topicwaarschuwing toegevoegd, hou daar svp rekening mee.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lani100 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:03:
Helaas dat je het ook op deze manier moet leren, Ik heb een tijdje terug ook ongeveer een actie als deze gehad met Alternate een moederbord rma gestuurd, kreeg vervolgens leuk een foto dat er 1 stipje thermalpaste op de socket zat en dat daardoor het moedbord defect was en het onder user abuse valt.

Kreeg leuk een mailtje dat hierbij mijn garantie vervallen was.
Heb daarna contact opgenomen met de fabrikant en gelijk een nieuwe ontvangen :)

Ik dacht daarna nooit meer zaken te doen met Alternate, maar ik zag een tijdje terug daar een mooie deal bij Alternate voor een 7970 dus ik dacht die laat ik niet liggen, Toch met mijn stomme kop bij Alternate besteld. En nu weer gezeik want deze kaart is ook defect.
Zou mooi zijn als je in de pricewatch gewoon je eigen lijstje van shops kan maken. Gewoon winkels op je eigen zwarte lijst zetten. Kom je ook niet meer in de verleiding als je weer eens wat voor een lagere prijs ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Nu de wet is vrij duidelijk - bewijslast van user abuse ligt bij de winkel ... zelfs als de wet dat niet zou zijn.
Dan heb je ook nog zoiets als PR ... als winkel wil je topics zoals dit gewoon voorkomen.

Bij mij heeft die nu formeel gewoon afgedaan ... niet dat ik er al ooit iets had besteld, maar het zal ook nooit meer gaan gebeuren.

@TS en anderen
Enige opties zijn:
- verlies slikken
- via rechtsbijstand je gelijk proberen te behalen (dat laatste kan mss wel samen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chime schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:58:

Enige opties zijn:
- verlies slikken
- via rechtsbijstand je gelijk proberen te behalen (dat laatste kan mss wel samen)
Mwah, ligt er aan waar je woont of het een rieele optie is maar ze zitten net buiten Rotterdam. Het zal je verbazen wat een beetje moeilijk doen in de winkel kan bereiken. Alternate heeft een showroom namelijk.
Mediamarkt heeft niet voor niets hun retourbalie los van hun winkel. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:02:
[...]

Wat voor een kromme conclusie is dat nu? Hij geeft aan dat het vlot op zijn plaats ging, wat toch een goede indicatie is dat je niets verbuigt. Dat hij nu geen zin heeft in gezeur en bovendien ook niet zeker genoeg is van zichzelf dat hij het niet gedaan heeft, heeft hij het nu ZEKER wel gedaan?
Dan is het plaatsen van zijn verhaal dus overbodig! En voegt tevens niets toe aan de vraag van de TS, is het niet? *reminder* dit is geen algmene "Wie heeft er last van kromme pinnetjes" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:03:
[...]

Mwah, ligt er aan waar je woont of het een rieele optie is maar ze zitten net buiten Rotterdam. Het zal je verbazen wat een beetje moeilijk doen in de winkel kan bereiken. Alternate heeft een showroom namelijk.
Mediamarkt heeft niet voor niets hun retoursbalie los van hun winkel. :P
Daar ligt alternate niet van wakker. Die heeft immers ook een losse ruimte waar je "service"kan claimen. Ben al meerdere malen geweest zowel stampvol in die ruimte als zo goed als leeg. Met mensen die zeiden dank u wel en u hoort nog van mijn advocaat.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 13:46
Niet zo eenvoudig laten gaan. DoA = DoA, en ik kan dit even niet verifiëren, maar volgens mij ligt de bewijslast bij Alternate. Als ze geen foto hebben van het "voor" traject kunnen ze ook niet beweren dat een "na" foto (wat ze ook zelf hebben kunnen veroorzaken) bewijs is.

Ik kan me niet voorstellen dat Alternate niet is aangesloten bij een geschillencommissie (ICT Waarborg?). Meld je klacht hier, dit is niet zo duur/indrukwekkend/langslepend als een rechtzaak, maar met bijna hetzelfde effect. Net als bij een rechtzaak kan een bedreiging voldoende zijn, alleen kost het je hier niet zo veel extra (zowel geld als tijd/moeite) om door te zetten dan bij een echte rechtzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even alles hier vluchtig doorgelezen, om een lang verhaal (met een hoog welles/nietes gehalte) kort te maken:

Foto(s) van een beschadigde mobo socket is volgens Alternate voldoende zich te beroepen op 'user abuse'.

Vraag die overblijft is of een rechter hier hetzelfde over denkt en of de te maken kosten voor dit gerechtelijk oordeel 'het waard zijn'. Vind dit persoonlijk een hele interessante aangezien voor beide kanten wel wat te zeggen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmven
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-10-2024
Buig de pinnen gewoon recht, zo heb ik al tientallen moederborden gefixt. Klanten blij en ik blij.
of de klant het nou zelf gedaan heeft of niet, stukkie service en een win win situatie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Ter aanvulling: ik heb PRECIES hetzelfde meegemaakt bij Alternate. Ook ik heb tientallen pc's in elkaar geschroeft (want werk), maar volgens Alternate is het user abuse.

Dure les, en ik koop er ook helemaal niks meer.

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het in ieder geval uitvechten totdat ik mijn geld terug heb. Op dit moment loopt het al via de keurmerken waar ze lid van zijn. Maar ik ben ook bereid dit aan de rechter voor te laten leggen. Immers door te stellen dat ik het zelf gedaan heb zeggen ze feitelijk dat ik hun probeer op te lichten. Want iets terug sturen onder garantie terwijl je het zelf stuk maakt is oplichting....

Voordat ik juridische stappen ga nemen moet ik even goed weten of ik het zakelijk of particulier moet doen. Particulier heb ik meer rechten maar loop ik de kans dat het afgedaan wordt als zijnde de verkeerde partij. Als ik het zakelijk doe dan is daar geen discussie over maar heb ik minder rechten. Volgens mij ook al genoeg over gezegd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:08:
Ik ga het in ieder geval uitvechten totdat ik mijn geld terug heb. Op dit moment loopt het al via de keurmerken waar ze lid van zijn. Maar ik ben ook bereid dit aan de rechter voor te laten leggen. Immers door te stellen dat ik het zelf gedaan heb zeggen ze feitelijk dat ik hun probeer op te lichten. Want iets terug sturen onder garantie terwijl je het zelf stuk maakt is oplichting....
Blij dat je het er niet bij laat zitten en de ballen hebt om door te zetten, meer jurisprudentie is altijd mooi :)
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:00
Ah, klinkt herkenbaar. Twee jaar terug ook een ASRock mobo besteld, maar dan bij 4Launch. Na een jaar begon de PC kuren te vertonen, waarna ik uiteindelijk een bios-upgrade uitvoerde. Direct na de upgrade startte de PC nooit meer op. Gevolg: nieuw mobo gekocht en via 4Launch RMA retour. Driemaal raden wat men constateerde? Verbogen socketpin... Direct na de bios-upgrade uiteraard... Hoe dan ook: 4Launch was coulant en stuurde me geheel kosteloos het gerepareerde moederboard terug. Mogelijk is dit standaard-reactie bij ASRock mobo's? Hoe dan ook: dit is mijn laatste ASRock; moedermerk Asus is vele malen beter ;-) Misschien heb je er iets aan... Succes in elk geval; in het juridische ben ik minder thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De optie om bij Asrock zelf aan te kloppen is voor mij geen optie omdat ik namelijk al een nieuw board betaald heb... Daardoor is geld terug de enige optie want ik heb niets aan een board dat ik niet ga gebruiken. Overigens zou het goed kunnen dat Asrock hem gewoon vervangt/repareert. Maar ook dat heb ik besproken met Alternate en ook dan willen ze niet conform de gemaakte afspraak mijn geld terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:27:
De optie om bij Asrock zelf aan te kloppen is voor mij geen optie omdat ik namelijk al een nieuw board betaald heb... Daardoor is geld terug de enige optie want ik heb niets aan een board dat ik niet ga gebruiken. Overigens zou het goed kunnen dat Asrock hem gewoon vervangt/repareert. Maar ook dat heb ik besproken met Alternate en ook dan willen ze niet conform de gemaakte afspraak mijn geld terug geven.
Als je garantie claimt kan je niet geld terugeisen ... garantie = werkend product.
Verwar dat niet met de bedenkingstermijn, voor particulieren, waar je het product gewoon zonder opgaaf van reden kan terugsturen en je je centen terugkrijgt.

Dat je zelf een vervangboard koopt is geen reden voor een winkelier/fabrikant om je geld dan maar terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chime schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:36:
[...]

Als je garantie claimt kan je niet geld terugeisen ... garantie = werkend product.
Verwar dat niet met de bedenkingstermijn, voor particulieren, waar je het product gewoon zonder opgaaf van reden kan terugsturen en je je centen terugkrijgt.

Dat je zelf een vervangboard koopt is geen reden voor een winkelier/fabrikant om je geld dan maar terug te storten.
Zoals eerder aangegeven was dat de gemaakte afspraak met Alternate. Ten behoeve van het realiseren van een snelle oplossing wilde ze al vast een nieuwe opsturen. Ik moest die echter wel even eerst afrekenen dan kreeg ik na ontvangst defecte board mijn geld weer terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 20:41

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij een andere webshop. Mijn topic is ook voorbij gekomen hier.

Ik ben inmiddels 3 weken verder, maar mij is in ieder geval beloofd dat het goed gaat komen en dat het bord of wel gerepareerd wordt of dat ik een nieuwe krijg. Probleem is dat mijn webshop het moederbord heeft afgenomen bij een distributeur die het weer heeft afgenomen bij Supermicro, dus dat duurt allemaal wat langer.

Grootste verschil is denk ik wel dat ik het product als consument heb aangekocht en dat tot 6 maanden na aankoop de webshop moet zien te bewijzen dat het product onbeschadigd naar mij (de klant) is toegestuurd.

Ik heb in ieder geval foto's gemaakt van het serienummer en het socket alvorens ik het moederbord weer retour heb gestuurd. Ik weet ook dat als ik hem weer terug krijg, dat ik het serienummer ga controleren en dat ik alles ga filmen wanneer ik de boel weer unbox.

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 17-12-2013 17:49 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34

KrazyJay

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Alternate België, alleen de vervanger die ik ook moest kopen omdat mijn eerste moederbord gecrediteerd ging worden na reparatie van de kromme socketpinnen had ook kromme socketpinnen, wat zelfs vastgesteld was in de winkel bij aankoop, moederbord was nog niet eens van de balie afgeweest (lang en gefrustreerd verhaal hier).

Sindsdien let ik er meer op en het valt het me op dat bij de 1150-sockets dit probleem véél vaker voor lijkt te komen dan bij de vorige sockets. Ik heb in ieder geval een ervaring dat de socket al beschadigd was bij controle bij aankoop in de winkel door de medewerkers en mezelf, wat ik nog nooit eerder heb gehoord/meegemaakt. Als je er écht een rechtsgang van maakt, en als Alternate het zo ver laat komen, dan zou je misschien zoveel mogelijk documentatie van andere gevallen er bij kunnen betrekken. Ik denk dat het te vaak voorkomt om nog standaard de schuld bij de kopers te kunnen leggen, als dat argument al stand houdt voor de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 18:05

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

stftweaker schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:07:
[...]Daar ligt alternate niet van wakker. Die heeft immers ook een losse ruimte waar je "service"kan claimen. Ben al meerdere malen geweest zowel stampvol in die ruimte als zo goed als leeg. Met mensen die zeiden dank u wel en u hoort nog van mijn advocaat.
Die aparte ruimte is echt een eye opener als het gaat om klantenservice, of liever het gebrek daaraan.
Natuurlijk zitten er gevallen tussen die de boel proberen te tillen, maar bij Alternate lijkt het wel alsof je schuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Werkelijk stuitend hoe unfair en onverschillig je daar wordt behandeld. De medewerkers zijn waarschijnlijk al zo afgestompt door de procedure (lees: de klant heeft NOOIT gelijk) dat ik het ze nauwelijks meer kwalijk neem.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde met een MSI b75-g43 gaming. Socketpinnetje verbogen, daar zat ook bij Azerty geen garantie op. Wat ze wel konden doen is het moederbord terugsturen naar msi. Het zou dan zo'n twee weken duren voor ik hem weer had. Achteraf heb ik niets hoeven betalen, en daarbij hoorde zelfs het testen van mijn processor omdat daar ook een klein krasje op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na bemiddeling door aangesloten keurmerken heb ik zojuist van de jurist van Alternate het bericht ontvangen dat ze het aankoopbedrag gaan crediteren (binnen 30 dagen....). Het lijkt dus opgelost te gaan worden.

Verder denk ik dat het nog even relevant is om aan te geven dat ik met het keurmerk zelf ook nog wat discussie heb moeten voeren. Kennelijk is er voor keurmerken ook een verschil tussen een zakelijke en particuliere aanschaf. Op zich is dat vreemd want ook aan zakelijk klanten word het keurmerk getoond hetgeen kennelijk onterechte verwachtingen schept.

Mijn advies voor zakelijke klanten:
Koop als particulier en zet het dan via een declaratie in je boekhouding. Dan heb je meer rechten.

Mijn advies aan particuliere klanten:
Koop je iets online, zet er dan altijd expliciet op: "Betreft particuliere aankoop" want zakelijke mailadressen of zakelijke aflever adressen maken het al lastig als er problemen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Blij om te horen dat het voor jouw in dit geval opgelost lijkt te worden.

Overigens vind ik dit wel een zorgelijke ontwikkeling (voor zover je dit een ontwikkeling kunt noemen natuurlijk, kan al jaren zo gaan). Wie controleert er nu immers of een webshop een RMA niet gewoon opnieuw aanbiedt bij een klant, in de hoop dat deze geen aanspraak probeert te maken op garantie maar gewoon zelf zijn of haar verliest neemt?

Natuurlijk moet je er in eerste instantie niet vanuit gaan dat een degelijke webshop op deze manier te werk gaat, maar gezien het aantal verhalen wat zich hier op dit topic verzamelen lijkt er wel een patroon in te zitten. Het is fijn dat Alternate uiteindelijk de klant creditatie gaat aanbieden, maar ik betwijfel of dat ook het geval zou zijn indien er geen openbare discussie van werd gemaakt. Alternate is immers duidelijk op de hoogte van dit topic en bijbehorende lezers. Nu kiezen ze dan ook eieren voor hun geld, maar de toon van dit bedrijf is mij inmiddels wel duidelijk.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Kijk das een goed bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:01
Mooi dat het voor Hasse opgelost wordt, en ik hoop dat dit geen trend wordt, maar in een branche waar de marges zo flinterdun zijn zullen er somsoplossingen gekozen worden die niet "netjes" zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
jopie schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:41:
Mooi dat het voor Hasse opgelost wordt, en ik hoop dat dit geen trend wordt, maar in een branche waar de marges zo flinterdun zijn zullen er somsoplossingen gekozen worden die niet "netjes" zijn vermoed ik.
Garantie aanvragen die worden afgewezen vanwege kromme pinnen (vroeger op de CPU, nu op de socket) ken ik al sinds 1993 (geloof ik) of ergens in die buurt, nieuw is het iig zeker totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb hetzelfde meegemaakt met Alternate , moederbord beviel niet dus na 1 dag terug.
Meteen ander merk besteld, was geen probleem.
Na 4 dagen kreeg ik een telefoontje dat de pinnetjes verbogen waren.
Ook al had ik de cpu protector er opgezet ze kijken de mobo's toch altijd na die terug komen werd mij verteld, of ik wat te verbergen had.
Of ik nog foto's wou ontvangen van het mobo , ja dus....
Kreeg met toch een paar wazige foto's waar niks op te herkennen was..
Maar goed na wat heen en weer gebel konden ze niks voor me beteken en dat naar jaren klant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murfie121
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb een soort gelijk probleem.
Deze week alle onderdelen besteld, inclusief moederbord gekocht bij Mycom. CPU geplaatst, waarbij ik heb gelet of de inkepingen goed zaten en de driehoek links onder zat. Vervolgens de rest in elkaar gezet en de boel proberen op te starten helaas, niks zelfs geen fan die draait (voeding,cpu fan). Power button stekker gecontroleerd die zat zeker weten goed, ATX 24pin gecontroleerd die zat ook goed net als de ATX 4 pin CPU stekker. Toen dacht ik misschien maakt het moederbord ergens kortsluiting met de kast, dus moederbord eruit op karton gelegd en getest niks.Toen dacht ik misschien is het de voeding ondanks dat die nieuw was. Dus een oud moederbord op de voeding aangesloten en dit werkte direct, dus het was niet de voeding. Dan moet het een DOA zijn dacht ik, dus de boel gedemonteerd cpu eruit, en toen ik de bescherm kap aan het terug plaatsen was viel mij op dat in 3 hoeken een aantal socket pinnetjes waren gebogen. Ik heb vooraf niet gecontroleerd of dit al aanwezig was, want je moet goed kijken wil je het zien. Ik ben er vrij zeker van dat dit niet gebeurd is bij het plaatsen van de processor, want dan zou ik dit ook kunnen zien op de processor (krasjes) en dat is niet het geval. Als ik al iets kan bedenken moet het gebeurd zijn met het terugzetten van de protector, in dat geval zou hij al defect zijn geweest.
Maandag maar even contact opnemen met Mycom en afwachten. Ik heb het in de winkel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Er moet dus ook iets aan de hand zijn met deze sockets, waarom dit probleem zo relatief vaak de kop opsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:04:

Mijn advies voor zakelijke klanten:
Koop als particulier en zet het dan via een declaratie in je boekhouding. Dan heb je meer rechten.
Beter koop je -helemaal zakelijk- via betrouwbare partners. Tijd = geld, dus al dat gedoe wil je helemaal niet.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ToFast schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:39:
Er moet dus ook iets aan de hand zijn met deze sockets, waarom dit probleem zo relatief vaak de kop opsteekt.
Dat valt mij eigenlijk wel mee, voor een delicaat item als een processor socket (of vroeger de pinnen van de CPU) vind ik juist dat je gezien de verkoopaantallen van deze producten er juist weinig over hoort. De gevallen op tweakers die ik lees zijn per jaar op 1-2 handen te tellen, terwijl er onder de bezoekers van tweakers w.s. duizenden mobo's worden verkocht.

Ik denk dat de ratio verbogen pinnen af fabriek waar de gebruiker 100% geen schuld heeft eerder <1% dan >1% is (als een gebruiker wel schuld heeft dan klaagt deze als het goed is niet natuurlijk).

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 06-01-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murfie121
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01-2022
murfie121 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:31:
Ik heb een soort gelijk probleem.
Deze week alle onderdelen besteld, inclusief moederbord gekocht bij Mycom. CPU geplaatst, waarbij ik heb gelet of de inkepingen goed zaten en de driehoek links onder zat. Vervolgens de rest in elkaar gezet en de boel proberen op te starten helaas, niks zelfs geen fan die draait (voeding,cpu fan). Power button stekker gecontroleerd die zat zeker weten goed, ATX 24pin gecontroleerd die zat ook goed net als de ATX 4 pin CPU stekker. Toen dacht ik misschien maakt het moederbord ergens kortsluiting met de kast, dus moederbord eruit op karton gelegd en getest niks.Toen dacht ik misschien is het de voeding ondanks dat die nieuw was. Dus een oud moederbord op de voeding aangesloten en dit werkte direct, dus het was niet de voeding. Dan moet het een DOA zijn dacht ik, dus de boel gedemonteerd cpu eruit, en toen ik de bescherm kap aan het terug plaatsen was viel mij op dat in 3 hoeken een aantal socket pinnetjes waren gebogen. Ik heb vooraf niet gecontroleerd of dit al aanwezig was, want je moet goed kijken wil je het zien. Ik ben er vrij zeker van dat dit niet gebeurd is bij het plaatsen van de processor, want dan zou ik dit ook kunnen zien op de processor (krasjes) en dat is niet het geval. Als ik al iets kan bedenken moet het gebeurd zijn met het terugzetten van de protector, in dat geval zou hij al defect zijn geweest.
Maandag maar even contact opnemen met Mycom en afwachten. Ik heb het in de winkel gekocht.
Mijn probleem is opgelost, er werd niet moeilijk gedaan heb een nieuw moederbord meegekregen en direct in elkaar gezet en getest alles werkt. Moet wel zeggen dat vroeger toen de pinnetjes nog op de cpu zaten, deze minder snel verbogen raakten en makkelijker terug te buigen waren dan degene die nu in de socket zitten. Ze zijn ook een stuk dunner en dus gevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel nu dat het een gebruikersfout is en dat de klant zelf iets fout heb gedaan en apparaat stuk.
Wel in mijn idee, valt dit ook onder garantie.
Het is een kleine moeite om dit weer te repareren.
Of je vraagt een kleine prijs voor alleen het repararen bijvoorbeeld EU35,00.
Vindt het heel erg jammer dat de grote bedrijven liever aan geld denken, dan aan service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:57:
Stel nu dat het een gebruikersfout is en dat de klant zelf iets fout heb gedaan en apparaat stuk.
Of je vraagt een kleine prijs voor alleen het repararen bijvoorbeeld EU35,00.
Vindt het heel erg jammer dat de grote bedrijven liever aan geld denken, dan aan service.
Dat is wel de hele omgekeerde wereld, zeker in bij webshops in computer onderdelen waar door de eisen van de consument de marges al zo flinterdun zijn dat veel shops het hoofd amper boven water kunnen houden.

Als je als consument meer dan standaard service belangrijk vindt, ben dan ook bereid daarvoor te betalen. Hier in nederland zie je echter veel dat de consument graag van "2 walletjes" wil eten, wel de laagst mogelijke prijs, en dan ook nog eens de hoogst mogelijke service verwachten. Dat kan gewoon niet binnen de huidige markt, wil je jouw voorstel in de praktijk zien, dan zullen naar mijn idee de prijzen bij de webshops met ik denk 10%+ omhoog moeten, als het niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:57:
Dit kun je niet in z'n algemeenheid zeggen. Klanten mogen best verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen fouten. Daar hoeft de winkel niet altijd voor op te draaien.
Maar specifiek voor die verbogen pinnen vraag ik me wel af of die pinnen misschien zo fragiel zijn gemaakt dat het de klant niet meer aan te rekenen is als ze verbuigen. Er kan een stuk coulanter met die schade omgesprongen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
downtime schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Dit kun je niet in z'n algemeenheid zeggen. Klanten mogen best verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen fouten. Daar hoeft de winkel niet altijd voor op te draaien.
Maar specifiek voor die verbogen pinnen vraag ik me wel af of die pinnen misschien zo fragiel zijn gemaakt dat het de klant niet meer aan te rekenen is als ze verbuigen. Er kan een stuk coulanter met die schade omgesprongen worden.
Zo fragiel zijn die pinnen niet hoor, het is niet alsof ze al stuk gaan als je er naar kijkt. Je moet er alleen geen kracht op zetten, maar dat zou ook niet mogen voorkomen daar je bij een build nooit aan de socket hoeft te zitten. Wanneer je de instucties goed opvolgt zal het eigenlijk ook nooit misgaan. De meeste defecte sockets die ik ben tegengekomen zijn eigenlijk altijd te wijten aan het te vroeg verwijderen van de socket protector icm of het verkeerd vastpakken van het mobo, het aanraken van de socket zonder dat dit nodig is, of de CPU op de verkeerde wijze in de socket proberen te forceren.

Coulanter met door de user veroorzaakte schade omgaan kan zoals ik al eerder zei alleen wanneer de marges ook (flink) omhoog kunnen. Anders is er gewoon geen ruimte voor, daar de winkelier ook niets terugkrijgt voor een door een user gesloopt mobo. Daarnaast heeft bijna iedere shop voor een euro of 20 een montage service waarbij de cpu geplaatst word, de combo getest en dan afgeleverd. Mocht je niet zeker van je zaak zijn, maak daar dan gebruik van i.p.v. zelf een risico te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 21:33
Keiichi schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:32:
Ik snap de webshop opzich wel. Die hebben volgens mij met massa's klanten te maken die CPU pinnen verbuigen door onkunde.

Ik kon nergens vinden of je de CPU cover wel of niet teruggeplaatst had op de socket voor het terugsturen. Het missen van die plaatje is al rede voor een webshop om het niet terug te accepteren.
Stel je koopt een mobo en de pinnen zijn krom. Uiteraard zal je denken dat het een wellus nietus verhaal kan worden. Tegenwoordig valt dit mee en worden deze moederborden wel terug geacepteerd. Dit kost je wel knaken uiteraard. Een nieuwe socket erop zetten kost +- 20-40 euro. Komt erop neer dat je een nieuwe mobo meekrijgt.
Service is tegenwoordig belangrijker dan die paar centen besparen als winkel. Tenzij het Alternate is of doen die tegenwoordig ook mee?

MSI,Gigabyte en ook Asus doen dit voor zover ik weet.

[ Voor 3% gewijzigd door freedzed6 op 02-02-2014 16:46 ]

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

Even mijn ervaring mbt After Sales Alternate en verbogen pinnetjes.

Mobo gekocht, maar geluid werkte niet. Van alles geprobeerd (verschillende OS-en, drivers, bios update) zonder resultaat. Terug naar Alternate (met het mobo nog in de kast gebouwd). Tussendoor gevraagd of ze het systeem zo wilden testen, of dat het mobo uitgebouwd moest worden. Het laatste dus, omdat zij het systeem niet zelf geassembleerd hadden. Valt wat voor te zeggen.

Ik ter plaatse mobo uitgebouwd. Vervolgens 3 kwartier gewacht op mijn nummer. Dan te horen krijgen dat ik voor zakelijke aankopen bij de B2B-collega moest zijn, weer 3 kwartier wachten op deze zgn expert. Zoals gezegd had ik het mobo uitgebouwd, gaf het mobo in de doos aan hem en legde de klacht uit. Vervolgens gaf ik de socketprotector aan de 'alwetende' technicus (die ik al onzin had horen verkopen aan een eerdere klant) met de mededeling dat ik de protector er zelf liever niet opzette met het oog op verbuiging van de pinnen.

Wat doet onze 'specialist'? Hij pakt de protector en legt hen -terwijl de metalen beugel omhoogstond- op de pinnen en probeert hem te passen dmv draaien en drukken. Toen ik het bord ontving, zat de protector echter aan de bovenkant vastgeklikt op de metalen plaat die de cpu aandrukt. Dus ik zei meteen "volgens mij doe je dat niet goed hoor", waarop hij het protectorplaatje optilt en naast het mobo in de doos neerlegt.

[off topic meuk]
Hij ging verder niet in op mijn opmerking en keek me aan of ik een debiel was. Hij gaf aan dat het mobo getest moest worden. Omdat ik ook naar mijn vader in het ziekenhuis moest, vroeg ik hem hoe lang dat ongeveer zou gaan duren. Het zou 10-20 minuten in beslag nemen. Bon uitgeprint, en daarna liep hij met het mobo naar achteren, om na 5 minuten terug te komen.

Hij ging een andere klant helpen en na een kwartier met geheugenmodules van de klant naar achteren. 5 minuten later weer terug. Weer naar dezelfde klant waar hij een discussie gaat houden over videokaarten. Na 15 minuten had ik het slappe geouwehoer wel aangehoord en vraag ik hem hoe het met mijn mobo zit. Oh ja, ze konden hem nu niet testen, want er moest een complete Windowsinstallatie gedaan worden, dus dat kon nog wel even duren.

De stoom spoot al aardig uit mijn oren en ik stelde voor om dan maar een nieuw bord te kopen onder voorwaarde dat bij geconstateerd defect gecrediteerd zou worden. Aangezien ik dit nieuwe bord met mijn privérekening betaalde vroeg ik hem het juiste bankrekeningnummer op te schrijven. Bon opgesteld, even wachten op het nieuwe moederbord, en met de pin betaald.

's Avonds het nieuwe moederbord ingebouwd en dat werkte direct als een speer.

Na een week maar eens gebeld hoe het ermee stond en of die Windows-installatie al gelukt was. "Ja, ik zie hier in de computer staan dat de klacht terecht was" (een gevoel van opluchting daalde op mij neer). Oké, wanneer wordt mijn geld teruggestort? "Ik stuur nu een berichtje naar de boekhouding, dan komt het snel in orde." Oké...... nog een klein dingetje, wordt het wel naar bakrekeningnr X overgemaakt? "Nee, hier staat bankrekening Y, maar ik kan het eventueel veranderen in bankrekening X". Als u dat zou willen doen, ben ik u zeer erkentelijk.

Dat is nu twee weken geleden, en het geld is nog niet bijgeschreven op mijn rekening.

Mijn ervaring is dat je als B2B vrijwel vogelvrij wordt verklaard bij Alternate.
[/off topic meuk]

ON TOPIC:
Het punt dat ik hier wil maken, is dat er bij de service-afdeling van Alternate minstensl één man werkt die pretendeert verstand van zaken te hebben, maar ondertussen in staat is de pinnen van een CPU-socket te verbuigen, ook al gebeurt het niet met opzet, maar uit onkunde.

Buiten dat, feit is dat Alternate zelf het ondernemersrisico neemt om halffabrikaten te leveren aan consumenten.

Omdat zij op de hoogte is van het feit dat de socketpinnen erg kwetsbaar zijn, dient zij imo bij de verkoop de klant hierop te wijzen. Als winkel heb je een informatieplicht en de kwetsbaarheid van de pinnen is toch een eigenschap van het produkt die tot flinke schade kan leiden. Niet alleen materiële schade, maar ook immateriële (zoals imagoschade).

Alternate is op zich een betrouwbare webshop, in de zin dat ze uit zal leveren wat je besteld hebt, maar de after sales en de terugkoppeling van problemen naar de verkoop scoren zwaar onvoldoende. Ze zou meer winst kunnen behalen door hier wat meer op te focussen.

prompt $p $g

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit soort topics zijn NIET bedoeld voor andere ervaringen met webshop X of Y. Om te voorkomen dat dit soort topics daar toch voor gebruikt worden, zet ik dan maar een slotje.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen speculatie over wat er gebeurd zou kunnen zijn of wiens schuld het mogelijk is. Ook is dit topic niet bedoeld om andere problemen met Alternate (of andere webshops) te bespreken.