"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Voor dat soort mensen heb ik de standaard vraag:MrDustv schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:35:
[...]
Daarintegen zijn er ook genoeg guild leaders die misbruik maken van het inkomen van de Guild en dat voor hunzelf gebruiken...
Waarom maak je een guild als je dat doet?
1 keer vind ik wel ok maar dan moet het ook een voordeel hebben voor de guild bijv je koopt een hoop flasks en verdeeld die tijdens de raid dan heb ik iets van ok dat is acceptabel.
Steam: Ryada.
Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput
Zo gauw er duidelijkheid is over faction en server. Zet het in OP graag.
RP server is verwaarloosbaarhmr schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:40:
Kan ik btw aannemen dat jullie toch echt naar een RP server neigen?
check andere posts
Volgens mij wel, je kan toch eerst een char aanmaken en dan kijken of je het wat vindt?hmr schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:40:
Kan ik btw aannemen dat jullie toch echt naar een RP server neigen?
Btw ik wil een rogue gaan maken. een class die ik nog niet verder van 45 gebracht heb. Geen transfer nog dus zonder gold maar wel met heirlooms. Wat zijn nu een beetje goed prof's om mee te starten.
Om een gold te maken 2 gathering prof's nemen, of toch maar een combi zoeken in skinning en leatherworking of herbs en alchemy?
red een boom - eet een bever
Uiteraard wordt de uitkomst gewoon gedeeld in de OP!Hurtebise schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:41:
Vanavond off
Ik post zowiezo een google docs bestand met een samenvatting van wat er besproken is in de OP zodat mensen die er niet bij waren kunnen lezen wat er allemaal is besproken/besloten.Hurtebise schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:41:
Vanavond off
Dit is reeds verschillende malen naar boven gekomen en uiteindelijk komt het neer op zo'n 50/50 verdeling, zelf begin ik echter ook helemaal opnieuw dus no worries.Zironako schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:38:
Hoe doen jullie dit? Transferen jullie poppetjes of levelen jullie helemaal opnieuw? Ik heb hier best interesse in, maar geen geld voor een transfer op het moment.
Wel grappig om te zien is het aantal nieuwe gezichten die tot voor er over een GoT Guild gesproken werd nog nooit in het WoW topic voorbij zijn gekomen. Leuk om te zien dat er zoveel enthousiasme komt kijken bij dit intiatief!
Dank!Nelusz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:43:
Uiteraard wordt de uitkomst gewoon gedeeld in de OP!
Ik mogelijk wel!Zironako schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:44:
Iemand eventueel interesse om RAF te doen als we toch opnieuw gaan levelen? Ik koop dan een nieuw account met alles tot Cata en op 85 MOP. Ik speel voornamelijk in de avonden tot een uurtje of 1-2. Vrijdag en zaterdag uitgesloten ivm avond werk. Laat maar weten.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Sure DM me maar voor meer infoZironako schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:44:
Iemand eventueel interesse om RAF te doen als we toch opnieuw gaan levelen? Ik koop dan een nieuw account met alles tot Cata en op 85 MOP. Ik speel voornamelijk in de avonden tot een uurtje of 1-2. Vrijdag en zaterdag uitgesloten ivm avond werk. Laat maar weten.
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Op die manier is het herkenbaar voor de tweakers en kan je eventueel ook 'buitenstaanders' recruteren die niet meteen een band hebben met Gathering of Tweakers.
Iets in de zin van: You name it, we GoT it! of GoT epics?
Anyhoo, ik ben niet zo goed in het verzinnen van guild names
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Vind het wel slim bedachtKapoen schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:48:
Overigens zou ik voor de guild naam gewoon een speling op de gekende afkorting gebruiken: GoT.
Op die manier is het herkenbaar voor de tweakers en kan je eventueel ook 'buitenstaanders' recruteren die niet meteen een band hebben met Gathering of Tweakers.
Iets in de zin van: You name it, we GoT it! of GoT epics?
Anyhoo, ik ben niet zo goed in het verzinnen van guild names
Vind ik ook
Moet je dan niet alles (lees; wow + tbc + wotlk + cata + mop) opnieuw kopen?Nelusz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:45:
Haha the "amount of people who want to do RAF is to damn high". Ik zou ook wel geinteresseerd zijn overigens.
@Hierboven: Mooi idee!

[ Voor 12% gewijzigd door JimDB op 10-12-2013 11:54 ]
Momenteel kost dit wel een totale 15 euro!Relative schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:50:
[...]
Moet je dan niet alles (lees; wow + tbc + wotlk + cata + mop) opnieuw kopen?
heb er altijd problemen mee gehad.
JimDB zal ik meteen gaan doen
is in totaal € 15,- euro oid.Relative schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:50:
[...]
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Op het moment zijn wow Battlechest met expensions Vanilla tot Cata voor 5 euro en de MoP is 10 euro dus 15euro voor de hele set + een maand gratis is redelijk aanemelijkRelative schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:50:
[...]
Maand speeltijd is al 13 euNaif0n schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:51:
[...]
Op het moment zijn wow Battlechest met expensions Vanilla tot Cata voor 5 euro en de MoP is 10 euro dus 15euro voor de hele set + een maand gratis is redelijk aanemelijk
Battle tag Dusts#2388 - Youtube " if you can't say something nice, say something clever but devastating!"
Ik ook raf

Nog een lock xD we hebben er al zo veel die lock willenZironako schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:54:
Bedankt voor alle berichtjes over RAF. Consigliere was echter de eerste die me een DM stuurde, dus ik ga het met hem doen. Nog niet zeker over de class. Neig naar warlock, rogue of monk.
Battle tag Dusts#2388 - Youtube " if you can't say something nice, say something clever but devastating!"
Je gaat hem toch rerollen? Ik heb ook veel gespeelde tijd op mijn oude account staan, maar maakt dat uit?wambamNL schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:54:
Yup ik zou het ook hebben gedaan als ik niet nog anderhalve maand op mijn huidige account had staan XD
Monk heeft een massive XP boost vooral als je ook heirlooms haalt ben je binnen notime op 90detheavn schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:57:
Ik neig naar monk, maar voel me niet geroepen om te betalen voor een transfer, of om een nieuwe naar 90 te levelen, aangezien ik al een 90 op alli en horde heb
Wat ik bedoelde is ik heb net 1 week geleden 2 maanden prepaid gekocht voor wow dus als ik nu een nieuw acc neem gooi ik die anderhalve maand die ik over heb gewoon weg zelfde als 20 euro de sloot in gooitenRelative schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:58:
[...]
Je gaat hem toch rerollen? Ik heb ook veel gespeelde tijd op mijn oude account staan, maar maakt dat uit?
[ Voor 37% gewijzigd door Ryada op 10-12-2013 11:59 ]
Ik ken dat gevoelDonDjo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:01:
Lijkt me leuk idee dit, als er meer bekend is dan ga ik inderdaad ook mijn account weer actief maken, in plaats van al het geld op te maken in de kroeg op vrijdag en zaterdag, kan ik ook eens wat avonden thuis blijven en bespaar je een hoop geld
Ik heb ook een extra WoW + MoP expansion key liggen. Iemand die met mij RAF wil doen voor een gratis WoW pakket? Dan blijf ik op mijn huidige acocunt spelen.
Waar het hem vooral om ging is het feit dat ie al een monk op 90 heeft zitten en die questervaring dus al heeft gehad denk ik. Vandaar dat ik zelf ook geen Paladin, Monk of Shaman ga aanmaken gewoon doordat ik dat al heb gehad. Dit is namelijk de opportuniteit om eens iets nieuws uit te proberen en ik ga er van gebruik maken ook! (Al zit ik wel vast op dat verdomde eiland van die Goblins moest ik wel degelijk voor een rogue kiezen... Verdorie @ verplichte startgebiedenwambamNL schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:58:
Monk heeft een massive XP boost vooral als je ook heirlooms haalt ben je binnen notime op 90
Als mensen een goed idee hebben zeg het dan even ook als er een goed punt is wat vanavond besproken moet worden in de skype call zeg het gewoon en we zullen het erover hebben (het liefst zo vroeg mogelijk zeggen zodat we tijd hebben om te denken over dat punt)
Verdeel de professions, zodat alles covered is.
Also Glory of X zijn leuke manier om op elkaar in te spelen.
HAVE FUN! dat is het belangrijkste
[ Voor 11% gewijzigd door corset op 10-12-2013 12:17 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Nu je het zegt het guild bank systeem is wel een goede om over te brainstormen vanavond in de skype bedankt voor het ideelanerios schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:15:
Mijn punt: Zorg ervoor dat 1 persoon constant op de hoogte is van de Gbank, en deze op orde houdt (wil ik wel doen), hierdoor heb je een goed overzicht over alles.
Verdeel de professions, zodat alles covered is.
HAVE FUN! dat is het belangrijkste
[ Voor 84% gewijzigd door Ryada op 10-12-2013 12:17 ]
Zironako schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:14:
Net even flink aan het brainstormen geweest en ga voor een DPS monk.
Verwijderd
Op zich vind ik het wel leuk om te zien wat de mensen waar ik 200+ forum threads mee heb gecommuniceerd doen, dus wellicht een alt-je op dezelfde server? En als de guild er is als social in ieder geval helpen de guild naar level 25 te brengen?
Noem het naar de meeste voorkomende situatie in pugs: Skull dies last!wambamNL schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:50:
Guildnames zijn meestal wel het grootste probleem in mijn ervaring dan.
heb er altijd problemen mee gehad.
[...]

Volgens komen er veel monksZironako schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:14:
Net even flink aan het brainstormen geweest en ga voor een DPS monk.
Monk is dan ook wel erg flexiebel. Kan altijd een offtank/offhealer worden op tweede spec mocht dat nodig zijn. Zal echter niet mijn main spec worden, DPS is toch echt m'n ding in mmo's
Een alt is geen probleem ook een social member niet als social ben je toch altijd welkom om mee te raiden mocht je dat willen of aan andere activiteiten meedoen zelf heb ik wel een paar leuke ideetjes om de groep bij elkaar te houden maar dat is een verassingVerwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:17:
Het idee is verleidelijk, maar ik ken mijzelf. Mijn huidige guild is net uit elkaar gevallen, maar de kern waar ik al 5-8 jaar mee speel is er nog wel. En de twee keer dat ik aan een reroll project als dit mee deed ging ik toch weer terug, toen die vrienden weer een raid team gingen bouwen :-/
Op zich vind ik het wel leuk om te zien wat de mensen waar ik 200+ forum threads mee heb gecommuniceerd doen, dus wellicht een alt-je op dezelfde server? En als de guild er is als social in ieder geval helpen de guild naar level 25 te brengen?
[...]
Noem het naar de meeste voorkomende situatie in pugs: Skull dies last!
Aw....ons enthousiasme wordt de kop ingedrukt. Vraag me af of iemand zich hier aan stoort op dit moment. Bij het opzetten van een nieuwe guild en dat een grote groep gaat re-rollen om deze reden, krijg je toch altijd slowchat? Dat is onderdeel van het proces....Gropah schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:23:
[modbreak]Ik detecteer hier een wildgroei aan slowchat en offtopic berichten. Hou hier aub mee op.
Met offtopic doel ik op:
- RAF
- Wat moet ik precies spelen
- Posts met alleen maar smilies/plaatjes
Voor slowchat hebben we altijd nog mIRC.[/]

On topic:
Ik rol een prot warrior, en whatever er nodig is. Ik wil gewoon goed inzetbaar/usefull zijn. Dus als jullie:
Gbank peon
Officer
Raidleader
whatever nodig hebben. Graag
Zoals velen hier eerst een alt aanmaken, een mage. Dan kijken hoe het verloopt. Als iedereen inderdaad gewoon een leuke boel van maakt: samen levellen, gezellig dungeons doen, wat socializen blijf ik op mage en stoom ik die klaar voor volgende expansion. Dan mijn andere chars overzetten.
Beginnen er al wat personen te raiden en valt de guild reuze mee dan transfer ik mijn DK over.
Edit: Leuk Wambam dat je me ineens hebt toegevoegd, wou je nog DMen =)
[ Voor 8% gewijzigd door Paterpor op 10-12-2013 12:36 ]
Verwijderd
Als dat geen probleem is wordt het een alt en wie weet wat er verder van komt. Vanaf morgen x-realm heirlooms verzenden btw!wambamNL schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:19:
[...]
Een alt is geen probleem ook een social member niet als social ben je toch altijd welkom om mee te raiden mocht je dat willen of aan andere activiteiten meedoen zelf heb ik wel een paar leuke ideetjes om de groep bij elkaar te houden maar dat is een verassing
Paar puntjes die ik van eerdere (voormij) mislukte rerol projecten heb geleerd :
Professions - Je wil ze allemaal hebben, maar gathering en alchemy is vooral lekker op alts, aangezien er geen raid recipes of raid crafting mats droppen voor deze professions hoef je die niet op een raid character te hebben.
Guild bank - Moet vooraf duidelijk zijn, ander krijg je achteraf drama. Maar ik zie dat daar al aan gedacht wordt.
Flexibiliteit - Niet alleen een goede mix van classes, maar voor de multi role classes zo veel mogelijk voor off en mainspec gearen in verschillende rollen. Is natuurlijk speler afhankelijk, maar je helpt enorm als je ervoor plant dat er mogelijk tanks of healers weg gaan. Voor druid bijvoorbeeld Feral+Guardian of Ballance + Resto, Shaman Elemental en Resto, Paladin Ret en Prot ... Grootste deel van de gear deelt roles en can eenvoudig gereforged worden. En het grootste probleem wat ik zag bij rerol projecten was niet als er dps afhaakte maar in de eerste plaats tanks en in enige mate ook healers.
irc.tweakers.net helaas geblokeerd op mijn werk...Gropah schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:23:
[modbreak]Ik detecteer hier een wildgroei aan slowchat en offtopic berichten. Hou hier aub mee op.
Met offtopic doel ik op:
- RAF
- Wat moet ik precies spelen
- Posts met alleen maar smilies/plaatjes
Voor slowchat hebben we altijd nog mIRC.[/]
On topic:
Zoals aangegeven gaat mijn voorkeur uit naar een destro lock maar ik ben bereid om alles te spelen voor het goede van de guild.
Een Functie binnen de guild maakt mij nu niet uit. Ik denk juist dat je naast de beginnende gm's niet te veel functies moet afgeven. Die kunnen beter verdient worden door actief zijn binnen de guild en mekaar helpen. Basically, hoe meer je in de guild doet hoe meer verantwoordelijkheid je KAN krijgen.
Het forum wordt gebruikt voor chat is niet goed. Het moet gebruikt worden voor discussie. Is er verschil? Ja. Een chat is luchtiger, korter etc, terwijl een discussie meer om argumenten draagt het over overbrengen van een mening.
Ja, ik kan snappen dat het rollen van classes een onderdeel van het vormen van een guild (op spelniveau) is, maar het draagt niets bij aan de discussie waarvoor dit topic is bedoeld, namelijk het daadwerkelijk opzetten van de guild (dus de leaders etc op organisatie niveau). Omdat alle personen die het over het spelniveau hebben storend zijn voor de mensen die op organisatorisch niveau bezig willen storend. imo is organisatorisch ook belangrijker. Leuk als iedereen een char maakt op de nieuwe server, maar als de guild er niet is/komt, dan is het jammer van de moeite
Ik hoop dat dit genoeg uitleg is en als dat niet zo is dan zie ik jullie graag in Feedback op moderatie binnen Spielerij
Met roles en offspec probeer ik mijzelf bezig te hoeden vandaar ook dat ik een spreadsheet met de voorkeuren heb gemaakt om dat wat makkelijker te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:31:
[...]
Als dat geen probleem is wordt het een alt en wie weet wat er verder van komt. Vanaf morgen x-realm heirlooms verzenden btw!
Paar puntjes die ik van eerdere (voormij) mislukte rerol projecten heb geleerd :
Professions - Je wil ze allemaal hebben, maar gathering en alchemy is vooral lekker op alts, aangezien er geen raid recipes of raid crafting mats droppen voor deze professions hoef je die niet op een raid character te hebben.
Guild bank - Moet vooraf duidelijk zijn, ander krijg je achteraf drama. Maar ik zie dat daar al aan gedacht wordt.
Flexibiliteit - Niet alleen een goede mix van classes, maar voor de multi role classes zo veel mogelijk voor off en mainspec gearen in verschillende rollen. Is natuurlijk speler afhankelijk, maar je helpt enorm als je ervoor plant dat er mogelijk tanks of healers weg gaan. Voor druid bijvoorbeeld Feral+Guardian of Ballance + Resto, Shaman Elemental en Resto, Paladin Ret en Prot ... Grootste deel van de gear deelt roles en can eenvoudig gereforged worden. En het grootste probleem wat ik zag bij rerol projecten was niet als er dps afhaakte maar in de eerste plaats tanks en in enige mate ook healers.
Guildbank word vanavond ook tijdens het skype gesprek besproken
Mooi uitgelegd om eerlijk te zijn heb je ook wel gelijk maar soms in mensen hun enthousiasme word er toch wat meer slow chat veroorzaakt ik zal er proberen op te letten en mensen er op aanspreken als het weer uit de hand loopt toch erg bedanktGropah schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:36:
Hoewel het niet de bedoeling is om op moderatie in te gaan op het topic, doe ik het hier maar wel even:
Het forum wordt gebruikt voor chat is niet goed. Het moet gebruikt worden voor discussie. Is er verschil? Ja. Een chat is luchtiger, korter etc, terwijl een discussie meer om argumenten draagt het over overbrengen van een mening.
Ja, ik kan snappen dat het rollen van classes een onderdeel van het vormen van een guild (op spelniveau) is, maar het draagt niets bij aan de discussie waarvoor dit topic is bedoeld, namelijk het daadwerkelijk opzetten van de guild (dus de leaders etc op organisatie niveau). Omdat alle personen die het over het spelniveau hebben storend zijn voor de mensen die op organisatorisch niveau bezig willen storend. imo is organisatorisch ook belangrijker. Leuk als iedereen een char maakt op de nieuwe server, maar als de guild er niet is/komt, dan is het jammer van de moeite
Ik hoop dat dit genoeg uitleg is en als dat niet zo is dan zie ik jullie graag in Feedback op moderatie binnen Spielerij
[ Voor 32% gewijzigd door Ryada op 10-12-2013 12:38 ]
- Guildnaam
- Ranken
- ....
Verwijderd
Speel nu op Dragonblight Horde en altijd veel plezier gehad, maar mis toch sociale aspect wat vroeger wel meer was (NLe guild). Lijkt me leuk om dit te proberen. Altijd voorkeur naar DPS gehad en speel nu Hunter op LFR niveau. Benieuwd waar dit toe gaat leiden.
Zoals ik al had vernomen waren er al mensen bezig met het opstarten (het prille begin) van een guild website, wat overigens een prachtig idee is, nu vroeg ik me af wat we eigenlijk als voice communicatiemiddel gaan gebruiken. Is er iemand die misschien een Teamspeak server ter zijn beschikking heeft, of gaat alles blijven verlopen via Skype (wat in mijn ogen toch wat minder gemakkelijk gaat...)?
Heb het gehad over de Wowstead websiteJimDB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:43:
Even weer wat anders:
Zoals ik al had vernomen waren er al mensen bezig met het opstarten (het prille begin) van een guild website, wat overigens een prachtig idee is, nu vroeg ik me af wat we eigenlijk als voice communicatiemiddel gaan gebruiken. Is er iemand die misschien een Teamspeak server ter zijn beschikking heeft, of gaat alles blijven verlopen via Skype (wat in mijn ogen tot wat minder gemakkelijk gaat...)?
en heb een free TS3 server lopen
weinig tot 0 downtime ervaren .. misschien in de loop der tijd als het leuk blijft met een x aantal mensen betaalde server nemen
Het gesprek van vanavond gaat via skype omdat de guild nog niet echt geformd is.JimDB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:43:
Even weer wat anders:
Zoals ik al had vernomen waren er al mensen bezig met het opstarten (het prille begin) van een guild website, wat overigens een prachtig idee is, nu vroeg ik me af wat we eigenlijk als voice communicatiemiddel gaan gebruiken. Is er iemand die misschien een Teamspeak server ter zijn beschikking heeft, of gaat alles blijven verlopen via Skype (wat in mijn ogen tot wat minder gemakkelijk gaat...)?
Later zullen we een beslissing moeten nemen over Mumble of Teamspeak en wie of wat dat gaat regelen.
Persoonlijk kan ik dat niet zelf doen als andere mensen dit zouden willen maken zou ik ze zeer dankbaar zijn.
Maar laten we eerst afwachten wat de opkomst is na 1 week de guild te hebben gemaakt.
Reeds meerdere mensen die mij het hebben aangeboden. DankJwlb schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:42:
Ik heb zojuist mijn MOP aangeschaft. Ik ben lange tijd inactief geweest, dus als iemand zijn SoR wilt gebruiken hou ik mij aanbevolen. Enige punt is dat ik niet kan garanderen dat ik actief blijf. Het wordt voor mij een test om te kijken of ik het wederom leuk vind.
Een maatje van mij heeft samen met wat vrienden een Ts server. ik kan hem wel even vragen, dan weet ik vanavond wel meer tijdens het skype gesprek (als er intresse is). Deze server word vooral gebruikt voor League of Legends en CounterStrike maar er kan wel een Room voor WoW worden aangemaakt. Wel zouden we dan moeten zorgen dat we de andere gamers niet lastig vallen dus hou het dan A.U.B. tot de Wow RoomJimDB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:43:
Even weer wat anders:
Zoals ik al had vernomen waren er al mensen bezig met het opstarten (het prille begin) van een guild website, wat overigens een prachtig idee is, nu vroeg ik me af wat we eigenlijk als voice communicatiemiddel gaan gebruiken. Is er iemand die misschien een Teamspeak server ter zijn beschikking heeft, of gaat alles blijven verlopen via Skype (wat in mijn ogen toch wat minder gemakkelijk gaat...)?
De Punten op dit moment zijn
- Guildbank
- Voicechat server
- Guildnaam
Snap niet waarover we moeten discusseren vanavond mbt de guildbank..?wambamNL schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:50:
Nog even over vanavond we hebben op het moment 3 punten ter discussie persoonlijk zou ik graag willen dat er mensen komen met ideen over wat we allemaal moeten bespreken ook als je er zelf niet bij kan zijn geef gerust wat ideen ik zal toch na afloop een samenvatting toevoegen in de OP.
De Punten op dit moment zijn
- Guildbank
- Voicechat server
- Guildnaam
kan je dat verklaren?
Of mobile friendly iig, dan kan het gewoon op de telefoon.
Zaken als plannen van events en raids, gewoon via in-game calender, of daadwerkelijk online signen en zo?
Mbt de Guildbank bedoelen we het systeem bijv laten we iedereen alles van de GB kunne pakken of kunnen alleen de GM en Officers spullen van de GB pakken en hoeveel per week dit is namelijk noodzakelijk om mensen die de guildbank gaan raiden een halt toe te roepen.Consigliere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:52:
[...]
Snap niet waarover we moeten discusseren vanavond mbt de guildbank..?
kan je dat verklaren?
En als we dit later doen krijgen we dat de hele bank omgegooid moet worden en je niks meer kan vinden etc..
Een tip voor de mensen die nog aan het werken zijn aan de Guildwebsite: Heb reeds verschillende guilds gezien (waaronder degene waar ik nu inzit) die gebruik maken van Engin. Is volgens mij een gemakkelijk formaat om mee te werken, maar dat laat ik wel aan jullie overConsigliere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:45:
Heb het gehad over de Wowstead website
en heb een free TS3 server lopen
weinig tot 0 downtime ervaren .. misschien in de loop der tijd als het leuk blijft met een x aantal mensen betaalde server nemen
Er zijn precies ook nog andere mensen die hun TS server willen openstellen, dus we zien wel welke uiteindelijk de voorkeur krijgt. Zo lang we maar ons eigen plekje hebben waar we kunnen rondhangen zonder al te veel gestoord te worden door buitenstaanders (en dus liefst ook de optie tot meerdere channels mét wachtwoorden)
Heb een eigen server in Schuberg-Phillis die zich verveelt.
Raid tab en epic tab is locked voor alles onder de offi..wambamNL schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:54:
[...]
Mbt de Guildbank bedoelen we het systeem bijv laten we iedereen alles van de GB kunne pakken of kunnen alleen de GM en Officers spullen van de GB pakken en hoeveel per week dit is namelijk noodzakelijk om mensen die de guildbank gaan raiden een halt toe te roepen.
En als we dit later doen krijgen we dat de hele bank omgegooid moet worden en je niks meer kan vinden etc..
voor de rest open en verdeeld in
random shit( lvling professions )
...
...
zo zou ik het doen
Battletag staat in de sig. Misschien een idee om dit ook bij te houden in een lijst of zo. Ik weet dat we ooit een google docje hebben gehad met de real-IDs van tweakers. Misschien is het een idee om dit weer eens te doen?Naif0n schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:55:
Het zou erg vet zijn vanavond als te kunnen spelen met wat mensen. Vooral elkaar ingame even zien + de battle.net gaan toevoegen zodat je aanvankelijk tijdens het opzetten van de guild of erna gewoon contact kan onderhouden buiten tweakers alleen.
Niet dat ik nog moet wachten tot morgen o.i.d.
https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkomdetheavn schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:57:
[...]
Battletag staat in de sig. Misschien een idee om dit ook bij te houden in een lijst of zo. Ik weet dat we ooit een google docje hebben gehad met de real-IDs van tweakers. Misschien is het een idee om dit weer eens te doen?
die dus
Alles wat we qua info binnen krijgen zal besproken worden dus ook de Guildname en de Guildmaster en al dat soort dingen dus je hoeft niet te wachten tot morgen het doel ik vandaag om 10 uur kunnen spelenScallius schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:58:
Als ik het goed begrijp wordt alles tot 8 uur vanavond in account genomen. Daarna wordt er aan de hand van de gegevens beslist welke roles/classes er zijn etc.?
Niet dat ik nog moet wachten tot morgen o.i.d.
Want volgens mij had ik dat ooit voor een minecraft server gebruikt.
Helaas hadden we al een Tweaker die samen met zijn vriendin een website wou gaan bouwen en hebben we hem al geaccepteerd dus we zullen alleen een server nodig hebben.
Ik begrijp wel dat Enjin misschien iets makkelijker is maar je hebt wel reclamen en blijft zo afhankelijk van een gratis aanbieder.
1. Welke server en welke faction
2. Guildnaam / Guildbank / Guildranks
3. Welke classes hebben we nodig / sservers (web en speech)
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
en al het goed ( van melkunie koeien ) bij elkaar stoppen..
komen we zelfs nog toe aan de guild starten vanavond
Precies dit en als er ons iets niet bevalt aan Enjin kunnen we het niet aanpassen terwijl als een Tweaker dit maakt diegene makkelijk op onze eisen kan inspelen en de site naar wens maken zo komt het ook professioneler over en hebben we een site die precies kan en moet doen wat wij willen.HyperActivE schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:01:
Nou ja, ik heb pracktisch onbeperkt de ruimte/bandbreedte dus als ik hier iets aan kan bijdragen doe ik dat graag.
Ik begrijp wel dat Enjin misschien iets makkelijker is maar je hebt wel reclamen en blijft zo afhankelijk van een gratis aanbieder.
nee jij mag nietRyatzu schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:05:
<---- Meld zich aan voor mede ontwikkeling voor een website.
Inderdaad goed bedacht de prioriteit._Peter2_ schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:02:
Volgens mij zijn er verschillende prioriteiten om vanavond te bespreken:
1. Welke server en welke faction
2. Guildnaam / Guildbank / Guildranks
3. Welke classes hebben we nodig / sservers (web en speech)
Als al deze punten geweest zijn vanavond en we hebben nog wat tijd over dan zou ik eventueel willen praten over een leuke event met onze guild bijv een lvl1 hogger raid met onze guild (weet niet of daar een horde variant van is) of een leuke event voor dit weekend bedenken zodat we met zn allen alvast een band kunnen opbouwen.
Ik ga dit keer niet over de website vanavond hoop ik dat degene die we hebben aangewezen ervoor aanwezig is op de skype chat.Ryatzu schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:05:
<---- Meld zich aan voor mede ontwikkeling voor een website.
Ik kan dus ook niet zeggen of je kan helpen of niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Ryada op 10-12-2013 13:06 ]
Oh dat wist ik gewoon niet, dacht dat er zowiezo gebruik gemaakt ging worden van een premade iets, maar heb er alle vertrouwen in dat mensen die er verstand van hebben iets mooi uit de grond kunnen stampen! Was dus maar gewoon een voorstelHyperActivE schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:01:
Nou ja, ik heb pracktisch onbeperkt de ruimte/bandbreedte dus als ik hier iets aan kan bijdragen doe ik dat graag.
Dit. Meteen een klein eventje dit weekend opzetten waar iedereen aan kan deelnemen terwijl we allemaal samen op een of ander voice com middel zitten. Soort van verwelkoming is nooit miswambamNL schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:05:
Inderdaad goed bedacht de prioriteit.
Als al deze punten geweest zijn vanavond en we hebben nog wat tijd over dan zou ik eventueel willen praten over een leuke event met onze guild bijv een lvl1 hogger raid met onze guild (weet niet of daar een horde variant van is) of een leuke event voor dit weekend bedenken zodat we met zn allen alvast een band kunnen opbouwen.
Heh bah
Dit inderdaad geeft ook meteen het gevoel dat je een groep bent en je leert elkaar kennen terwijl je gewoon bezig bent de band met meerdere mensen te verdiepen.JimDB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:07:
[...]
Dit. Meteen een klein eventje dit weekend opzetten waar iedereen aan kan deelnemen terwijl we allemaal samen op een of ander voice com middel zitten. Soort van verwelkoming is nooit mis
En daardoor ervoor zorgt dat de guild veel minder kans heeft om uit elkaar te vallen.
Inmiddels in de guild website online op de volgende locatie: http://www.got-wow.nl/