Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik ga er heen, samen met nog 9 vrienden. We proberen al enkele jaren kaarten te krijgen, maar tot nu toe ieder jaar kansloos. Dit jaar was het eindelijk raak. Waar we klaar zaten met een stuk of 30 computers, kwamen we er door op een mobiele telefoon. Heel bijzonder, maar volgens mij ben ik nog nooit zoooo blij geweest!erwin26 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:07:
Tomorrowland!!
Iemand die hier heen gaat? Lijkt me echt super vet feest, helaas nog nooit gelukt om een kaartje te bemachtigen. Misschien volgend jaar tijdelijk de grens over voor kaartjes haha.
[afbeelding]
Wel een duur grapje overigens..
Vorig jaar overigens naar Ultra Miami geweest, ook zeker een aanrader. EDC Las Vegas (vorige week plaatsgevonden) staat ook nog op de planning. Maar laten we het maar houden bij een groot Europees festival per jaar. De overige euro's raken we in Nederland wel kwijt op de verschillende festivals.
Voor de variatie ga ik dit jaar voor het eerst sinds lange tijd weer naar een festival met bandjes, Lowlands (met mijn vriendin). De laatste keer was Pinkpop, dit omdat mijn vader graag naar de Stones wou. Over het algemeen ben ik geen fan van bandjes, maar Pinkpop is me goed bevallen. Vooral Flogging Molly vond ik destijds vet.
Ik ben zo slim geweest mijn Defqon.1 ticket te verkopen. Leek toen een goed plan, achteraf best spijt van, haha. Waarschijnlijk nu een trance feest ter vervanging aankomende zondag, Luminosity.Chrisjuh_15 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:26:
Over twee weken is het weer Defqon.1 tijd! Mooiste weekend van het jaar!
[ Voor 41% gewijzigd door G33st op 23-06-2016 16:00 ]
Pfff 30 computers nodig om er door heen te komen haha. Wel goed dat je erdoor heen bentG33st schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:51:
[...]
Ik ga er heen, samen met nog 9 vrienden. We proberen al enkele jaren kaarten te krijgen, maar tot nu toe ieder jaar kansloos. Dit jaar was het eindelijk raak. Waar we klaar zaten met een stuk of 30 computers, kwamen we er door op een mobiele telefoon. Heel bijzonder, maar volgens mij ben ik nog nooit zoooo blij geweest!
Wel een duur grapje overigens..
Vorig jaar overigens naar Ultra Miami geweest, ook zeker een aanrader. EDC Las Vegas (vorige week plaatsgevonden) staat ook nog op de planning. Maar laten we het maar houden bij een groot Europees festival per jaar. De overige euro's raken we in Nederland wel kwijt op de verschillende festivals.

Net even gekeken bij Ultra Miami ziet er echt dik uit
Grens over rijden is niet de oplossing, hebben we vorig jaar ook geprobeerd. Het probleem zit hem er dan in dat je een Belgisch afleveradres moet hebben. En als het om deze bedragen graag, wil je dat het liefst wel bij een bekende laten doen.erwin26 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:59:
[...]
Pfff 30 computers nodig om er door heen te komen haha. Wel goed dat je erdoor heen bentIk zit ook met dat probleem. In mijn geval kan ik beter de grens over rijden en daar kopen denk ik
Is inderdaad duur
, maar zoals bijna iedereen zegt zeker waard
![]()
Net even gekeken bij Ultra Miami ziet er echt dik uit. Alleen de prijs is denk beetje minder (de reis dan). Als ik het geld heb ga ik daar zeker heen:) komt sws op men lijstje te staan. Jaa de andere festivals worden ook helaas duurder. Je merkt het overal. Entree, drinken, eten etc gaat allemaal omhoog.
Wij hebben de tickets/bandjes deze week ontvangen. Echt vet om te zien hoe ze dit weten te verkopen, draag allemaal nu al bij aan de sfeer. Ik zal vanavond even een foto hiervan posten.
Ik kan Ultra echt aanbevelen! Wel baal ik van de trend die veel house DJ's hebben ingezet, het gaat allemaal meer richting de deephouse. Waar ik Ultra 2015 echt vet vond, vond ik 2016 al minder. Flying Dutch vond ik zelfs helemaal verschrikkelijk! De enige artiest die naar mijn idee goed wist te draaien was HardWell, de rest was - gechargeerd gezegd - allemaal slaapmuziek.
Dat is jammer, ik dacht dat Nederlandse aflever adres ook konG33st schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:04:
[...]
Grens over rijden is niet de oplossing, hebben we vorig jaar ook geprobeerd. Het probleem zit hem er dan in dat je een Belgisch afleveradres moet hebben. En als het om deze bedragen graag, wil je dat het liefst wel bij een bekende laten doen.
Wij hebben de tickets/bandjes deze week ontvangen. Echt vet om te zien hoe ze dit weten te verkopen, draag allemaal nu al bij aan de sfeer. Ik zal vanavond even een foto hiervan posten.
Ik kan Ultra echt aanbevelen! Wel baal ik van de trend die veel house DJ's hebben ingezet, het gaat allemaal meer richting de deephouse. Waar ik Ultra 2015 echt vet vond, vond ik 2016 al minder. Flying Dutch vond ik zelfs helemaal verschrikkelijk! De enige artiest die naar mijn idee goed wist te draaien was HardWell, de rest was - gechargeerd gezegd - allemaal slaapmuziek.

Dat doen ze inderdaad heel erg leuk versturen
De foto's zagen er echt vet uit. Zo'n festival wat je mee moet hebben gemaakt, zon indruk kreeg ik
Nog een bekeuring mee gepakt op de terug weg ook. Waardeloos dat FlyingDutch haha.erwin26 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:13:
[...]
Dat is jammer, ik dacht dat Nederlandse aflever adres ook konWaarom had ik het ook alweer met men ex uitgemaakt die in belgie woont...
![]()
Dat is dus ook helaas geen optie.
Dat doen ze inderdaad heel erg leuk versturenBen benieuwd wat ze er dit jaar van hebben gemaakt!
De foto's zagen er echt vet uit. Zo'n festival wat je mee moet hebben gemaakt, zon indruk kreeg ik. Wel jammer dat ze richting deephouse aan het gaan zijn. Ik vond de Flying Dutch line up ook al niet echt alles, vandaar dit jaar niet geweest. En maar goed ook zo te horen haha.
Lijkt een beetje een Qbase (setting op vliegbasis) meets Dominator (hardcore/raw hardstyle) te worden.
Harmony of Hardcore zal het wel niet kunnen overtreffen, maar dat is ieder jaar sowieso een hoogtepunt.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
http://www.zwartecross.nl/pagina/nl/12/12/faq.html
Maar ik ben wel gehecht aan mijn zelfgebrouwen koffie en knakworsten sochtends.... maar dat is dus echt een no-go?

Op Tomorrowland zijn flessen water niet eens toegestaan, dus verschil moet er zijn haha.Vandread schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:00:
Op de zwarte cross site staat dat gaspitjes verboden zijn....
Maar ik ben wel gehecht aan mijn zelfgebrouwen koffie en knakworsten sochtends.... maar dat is dus echt een no-go?
Ik had het op de planning staan, alleen vanwege de andere festivals waar ik al wel kaarten voor had, en toch graag op vakantie wou met de vriendin, moest dit festival het ontgelden.Maikel64 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:16:
Gaan er nog mensen van hier 6 augustus naar het nieuwe festival Airforce in Enschede?
Lijkt een beetje een Qbase (setting op vliegbasis) meets Dominator (hardcore/raw hardstyle) te worden.
Harmony of Hardcore zal het wel niet kunnen overtreffen, maar dat is ieder jaar sowieso een hoogtepunt.
Line-up is (voor mij) perfect!
Nope.Vandread schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:00:
Op de zwarte cross site staat dat gaspitjes verboden zijn....
En als je het mee naar binnen smokkelt en je wordt er mee betrapt, wordt je verwijderd. Ze zien het als open vuur. Ze zitten op een particulier gehuurd terrein, en de vergunningen zijn daardoor strenger dan op bijv. een Lowlands wat een festivalterreein is.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Ga dit jaar eens niet 3 dagen maar alleen vrijdag en zondag ivm oppas voor de kleine. Vriendin heeft de zaterdag geclaimd
Zin an!
Hoe doe je dat dan, normaal krijg je toch een bandje voor 3 dagen ?Kaasplank schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:19:
Bijna zwarte cross![]()
Ga dit jaar eens niet 3 dagen maar alleen vrijdag en zondag ivm oppas voor de kleine. Vriendin heeft de zaterdag geclaimd
Zin an!
uit de faq:Viper® schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:21:
[...]
Hoe doe je dat dan, normaal krijg je toch een bandje voor 3 dagen ?
Wordt de 3-dagenkaart elke dag gescand of krijg ik een bandje voor het hele weekend? Mijn Tante Josje wil namelijk graag op vrijdag, want dan kan ik zelf niet.
De 3-dagenkaart wordt eenmaal per dag gescand. Je krijgt geen bandje, knasterd. Dus Tante Josje kan gewoon komen op vrijdag.
Geen probleem knasterd
Overigens is het dan wel handig om de kaart 3x af te drukken en als je binnen bent te versnipperen. Anders moet je de volgende dagen als eerste aan de poort staan om zeker te weten dat je binnen komt als je hem kwijt raakt
Slapen doe ik gewoon lekker thuis in l'voorde dus geen camping voor mij
[ Voor 34% gewijzigd door Kaasplank op 20-07-2016 10:34 ]
Het festival is 2 dagen, camping gaat op donderdagavond open en zondagochtend kun je weer naar huis. Camping is prima geregeld, je mag je eigen eten en drinken meenemen (bier en wijn max 8 liter pp
Aanrader dus voor volgend jaar.
Voor de dance / house liefhebbers onder onsAchilles schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:41:
[...]
Of je gaat voor minder dan €1000 totaal 2 weken lang naar de klote met een betere line-up in boedapest. T bier smaakt er ook veel beter en is er nog goedkoper ook. Ga dit jaar voor de derde keer![]()
Wel goede verhalen gehoord over tomorrowland, maar ben niet zo iemand die naar bijvoorbeeld flying dutch gaat, dus zou dan vooral voor de aankleding/show gaan en niet voor de muziek.
Pillen meesmokkelen naar tomorrowland om de muziek beter te maken schijnt ook niet zo'n strak plan te zijn.
Balaton Sound! (ook in Hongarije, dicht bij Boedapest)
Aandeel Nederlanders is erg laag daar (aandeel belgen veeeeelste hoog)
140 euro voor 5 dagen festival. Line-up elk jaar dik in orde (Armin van Buuren, Hardwell, Dimitri Vegas & Like Mike, Paul Oakenfold, Paul van Dyk, Steve Aoki, Afrojack.. enz
Halve liter bier is trouwens 80 cent
13:37
Inmiddels al €210 euroTickets
5 Days Passes zijn tot 15 juni 2016 te verkrijgen voor €190, mits deze niet voortijdig uitverkocht raken. Vervolgens zal de ticketprijs van de festivaltickets met €20 omhoog gaan. Meer ticketinformatie.
Veel grote namen, Martin Garrix, armin van buuren, martin solveig, oliver heldens.
Overigens wil voor mij grote namen niet altijd zeggen dat het een top festival wordt/is
Grote namen betekent vaak duurdere festivallen en niet direct hogere kwaliteit.
Ga al minder vaak naar van die groot opgezette festivals, vaak stevens druk en heel commercieel.
Meerdere podia maar je kan toch niet overal tegelijk zijn. Als je met een grote groep bent of een aantal dagen kan je wel mooi ronddwalen.
Dreamfields had overigens aardige podia, tomorrowland zelf nog niet geweest, maar dat schijnt wel heel vet te zijn.
Shit meenemen lijkt mij toch niet zo'n issue, alles is EU met open grenzen, is nou juist het enige voordeel wat we hebben van die hele EU
controle is vaak voor wapens en/of bulk dealers.
Wel heeft een groot terrein met water/strand wel meerwaarde vind ik persoonlijk.
Blijburg aan zee (shoeless), dreamfields, ultrasonic, free your mind. Chillen aan het water

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 26-07-2016 17:35 ]
Ik wil er al een paar jaar heen, maar steeds zijn er andere verplichtingen. Nu dan eindelijk en nog gratis ook.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Maar, ik denk dat je met een Lowlandskaartje recht hebt op het gebruik van de pendelbus.
De Lowlands-site heeft heeft het over "Vanaf de NS-stations Lelystad en Dronten rijden gratis pendelbussen van en naar het festivalterrein.". Daar wordt je dus ook niet heel veel wijzer van

Samen met 2 blablacar carpoolers en hopelijk nog wat mensen treffen daar.
Eerste keer, ben benieuwd!
Ja mijn trein naar sziget vertrekt zondagmiddag
[ Voor 5% gewijzigd door Achilles op 05-08-2016 15:06 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Thanks, ik heb de vraag even neergelegd bij Lowlands zelf. Die geven aan dat de pendelbussen gratis te gebruiken zijn voor iedereen met een Lowlandskaartje.frankivo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:30:
Die busschauffers boeit het volgens mij geen hol wie er instapt.
Maar, ik denk dat je met een Lowlandskaartje recht hebt op het gebruik van de pendelbus.
De Lowlands-site heeft heeft het over "Vanaf de NS-stations Lelystad en Dronten rijden gratis pendelbussen van en naar het festivalterrein.". Daar wordt je dus ook niet heel veel wijzer van
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik ga al 5 jaar op rij naar Rock am Ring. Helaas is Rock am Ring niet zo gelopen als geplanned.... Het heeft zelfs het nieuws gehaald in europa met het onweer
De modder:

Amon Amarth

Wacken daar in tegen was in 1 woord GEWELDIG, ook veel modder, auto's die vast zitten op dag 1 maar ook zoveel goede bands. Blind Guardian was voor mij het hoogtepunt, alsmede omdat dit mijn favoriete band is (ben natuurlijk ook 9 December weer te vinden in Lucky
Dynamo Metalfest was ook weer een feestje, net zoals vorig jaar. Gelukkig heeft de organisatie goed naar het publiek geluisterd en alle verbeterpunten toegepast. De line-up was ook zeer strak, Powerwolf, Metal Church, en Anthrax, etc... voor maar 20 euro.
Volgend jaar eventueel naar Hellfest, Graspop, toch weer Rock am Ring?.... of toch maar is een rustige vakantie mmmmhhh.....
Voor de mede Tweakers die een leuk festival willen is Rock am Ring echt een aanrader, van Volbeat tot Major Lazer tot Marlyn Manson. Het is op maximaal 2 uur rijden vanaf Eindhoven, in de buurt van Nürburgring (het is 1 lang stuk autobahn). Mocht je meer info willen over Rock am Ring, stuur even een berichtje
Mocht een van onze medetweakers nog een leuk rock/metal festival weten (wat niet goed bekend is), ik houd me aanbevolen
Hello darkness my old friend
Sziget, een feest om nooit te vergetenloewie1984 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:45:
Morgenavond vertrekken naar Sziget. Heb er zin in
http://www.dumpert.nl/med.../hard_gaan_op_sziget.html
Zelf gisteren naar Paradigm festival geweest, Paradigm is een vrij bekende club voor house techno in Groningen.
Vorig jaar was het een dag, nu 72 uur
Beetje bewolkt maar verder droog, loopt veel moois rond (studenten stad he)
[ Voor 23% gewijzigd door Viper® op 14-08-2016 21:05 ]
Dokk'em open air en into the grave heb je ook nog als meerdaagse festivals maar moet je wel naar Friesland durven gaan.isene schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:13:
Dit jaar naar Wacken, Dynamo Metalfest en Rock am Ring geweest.
Ik ga al 5 jaar op rij naar Rock am Ring. Helaas is Rock am Ring niet zo gelopen als geplanned.... Het heeft zelfs het nieuws gehaald in europa met het onweerStonden te wachten op Tenacious D, slaat je bliksem 30m van ons vandaan in op de lichtmast. Het engste was nog de blinde paniek die ontstond op het terrein, dit hoop ik echt nooit meer mee te maken. Op dag 2 is vanwege het onweer dat nog verwacht werd en het camping terrein dat onbegaanbaar was.. de licentie van het festival ingetrokken door het ministerie van binnelandse zaken in Duitsland. Hierdoor heeft 50% van de bands niet opgetreden, gelukkig wel 40% van mijn ticketprijs teruggekregen
De modder:
[afbeelding]
Amon Amarth
[afbeelding]
Wacken daar in tegen was in 1 woord GEWELDIG, ook veel modder, auto's die vast zitten op dag 1 maar ook zoveel goede bands. Blind Guardian was voor mij het hoogtepunt, alsmede omdat dit mijn favoriete band is (ben natuurlijk ook 9 December weer te vinden in Lucky). Het enige wat ik bij Wacken niet snap, is het kopen van een ticket vóórdat je weet welke bands er uberhaubt komen. Gelukkig heeft het dit jaar zeer goed uitgepakt. Aankomend jaar zou ook geweldig zijn geweest met Avantasia.
Dynamo Metalfest was ook weer een feestje, net zoals vorig jaar. Gelukkig heeft de organisatie goed naar het publiek geluisterd en alle verbeterpunten toegepast. De line-up was ook zeer strak, Powerwolf, Metal Church, en Anthrax, etc... voor maar 20 euro.
Volgend jaar eventueel naar Hellfest, Graspop, toch weer Rock am Ring?.... of toch maar is een rustige vakantie mmmmhhh.....
Voor de mede Tweakers die een leuk festival willen is Rock am Ring echt een aanrader, van Volbeat tot Major Lazer tot Marlyn Manson. Het is op maximaal 2 uur rijden vanaf Eindhoven, in de buurt van Nürburgring (het is 1 lang stuk autobahn). Mocht je meer info willen over Rock am Ring, stuur even een berichtje
Mocht een van onze medetweakers nog een leuk rock/metal festival weten (wat niet goed bekend is), ik houd me aanbevolen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ken ze allebei haha, maar vond er dit jaar niet echt iets bijzonders tussen staan bij Into the Grave 2-3 uur rijden voor Slayer... mehhh. En Amaranthe zie ik in oktober wel in NijmegenTouchdomex schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:48:
[...]
Dokk'em open air en into the grave heb je ook nog als meerdaagse festivals maar moet je wel naar Friesland durven gaan.
Slayer is niet meer wat het geweest is, maar dat is mijn mening
De line-up van Dokkem was wel strak, Testament, Doro Pesch, Dragonforce....mmh is volgend jaar naar kijken
Maar voor de metal / rock scene zijn de festivals weer zo goed als over, en schakelen we weer naar de concerten
En als ik naar Friesland afreis moet ik eerst een paspoort aanvragen
Op Glastonbury lag er over het hele terrein 20 cm modder, na dag 2 (van de 5) geen gras meer te zien.
En daar is het dan gewoon "business as usual". De kapotte steekwagens en andere transportmiddelen zie je overal en nergens afgedankt op het terrein liggen, maar alles gaat gewoon door.
[ Voor 17% gewijzigd door Fugitive2008 op 15-08-2016 08:58 ]
* Dauwpop, Hellendoorn (vaste prik)
* Stonerock, Dalfsen
* Huntenpop, Ulft
Dat gemoedelijke en klieinschalige bevalt mij prima
Dit was dag 1 na 3 uur op de campingAcidBurn schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:36:
Kan aan mij liggen maar zo "onbegaanbaar" ziet dat camping terrein er niet uit, ik zie zelfs nog groen.
Op Glastonbury lag er over het hele terrein 20 cm modder, na dag 2 (van de 5) geen gras meer te zien.
En daar is het dan gewoon "business as usual". De kapotte steekwagens en andere transportmiddelen zie je overal en nergens afgedankt op het terrein liggen, maar alles gaat gewoon door.
Dag 2 was het een hel om het terrein af te komen, sommige stukken stond je tot boven je kuiten in de modder.
Er hebben zelfs auto's een hele nacht vastgestaan om het parkeer terrein af te kunnen, ze hebben daar meer dan 100 lokale boeren om hulp gevraagd met tractoren
Maar ik blijf erbij dat de festival organisatie te laat heeft gehandeld, ze hadden te toegangswegen al kunnen voorzien van zaagsel en houtsnippers of loopplaten.
De festivals treffen het niet dit jaar, veel aaneengesloten geregend. Geen wonder dat het water niet meer weg kan zakken in de grond.
Nee.... we nemen jou 4x4 verhoogde V8 pickup wel, komen we geheid overal weg

Maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee op de Zwarte Cross.
Volgend jaar wel weer een normaal muziekfestival.... Cross vond ik leuk voor 1 jaartje en dan zijn 3 dagen ook al te lang eigenlijk...
Doel is Glastonburry of Roskilde, maar we zien wel wat er lukt
[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 15-08-2016 15:43 ]
Airforce leek mij ook wel wat, dit jaar toch weer gewoon Dominator meegepakt. Maar het wordt wel een beetje erg massaal. En het geluid wordt er ook niet echt beter op. Kan me nog herinneren dat de ramen in de pendelbus op de A67 begonnen te rammelen in de sponningen toen we langs het festivalterrein reden. Nu was het geluid in de meeste tenten in mijn optiek vrij slecht (te zacht of te veel hoge tonen) en ook de sfeer in de areas is minder geworden.Maikel64 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:16:
Gaan er nog mensen van hier 6 augustus naar het nieuwe festival Airforce in Enschede?
Line-up en setting van Airforce spraken me idd ook wel aan. Ben benieuwd wat het wordt!
wild mutant space hamsters
Wij hebben doorgaans ook weinig problemen om weg te komen: BMW 525 IX (2,5 liter 6 cilinder 4x4).Vandread schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:42:
En daarom zei ik tegen een maat van me.... toen hij zei, waarom nemen we jou Punto niet eigenlijk?
Nee.... we nemen jou 4x4 verhoogde V8 pickup wel, komen we geheid overal weg![]()
Maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee op de Zwarte Cross.
Volgend jaar wel weer een normaal muziekfestival.... Cross vond ik leuk voor 1 jaartje en dan zijn 3 dagen ook al te lang eigenlijk...
Doel is Glastonburry of Roskilde, maar we zien wel wat er lukt
Dan voel je je idd een stuk relaxter als je het parkeer terrein af moet in zulke omstandigheden
Voor Glastonbury moet je je eerst inschrijven incl uploaden van pasfoto. En dan nog zien dat je erdoor komt op de dag van verkoop: 200.000 man, kaartje kost 300 Euro, maar het is steevast binnen een halfuur uitverkocht zonder dat er ook maar een naam bekend is.
Voor Roskilde heb je betere kansen, dat verkoopt doorgaans niet uit of pas op het laatste moment.
Ik heb dit jaar Glasto voor de derde keer bezocht, en blijf het 't leukste festival van Europa vinden, ondanks dat het dit jaar echt een enorme modderbende was.
Roskilde is mijn nummer 2, ga er waarschijnlijk volgend jaar ook voor de derde keer heen.
Dat kun je eigenlijk zien als een uit de hand gelopen Lowlands: 5x zo groot, met dezelfde goede sfeer.
Werkelijk alles mag de camping op, behalve agregaten.
Airforce was zeer gaaf, helemaal voor een eerste editie. Er was geen geluidslimiet, maar alles bleef loepzuiver klinken.pkopf schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:13:
[...]
Airforce leek mij ook wel wat, dit jaar toch weer gewoon Dominator meegepakt. Maar het wordt wel een beetje erg massaal. En het geluid wordt er ook niet echt beter op. Kan me nog herinneren dat de ramen in de pendelbus op de A67 begonnen te rammelen in de sponningen toen we langs het festivalterrein reden. Nu was het geluid in de meeste tenten in mijn optiek vrij slecht (te zacht of te veel hoge tonen) en ook de sfeer in de areas is minder geworden.
Line-up en setting van Airforce spraken me idd ook wel aan. Ben benieuwd wat het wordt!
De early was in een hangar, waarbij de deuren constant stonden te trillen van de bas. Ook de main buiten bleef gewoon zuiver klinken, hoe hard volume ook ging.
Het is nog geen Harmony of Hardcore, maar Airforce gaat denk ik wel weer een terugkerend feestje op mijn lijst worden.
Dat is vroeg zeg!loewie1984 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:45:
Morgenavond vertrekken naar Sziget. Heb er zin in
Dan hadden we bijna wel een meetup kunnen doen
* Stukfruit is er (vanavond nog) ook nog even langsgeweest.. Geweldig feestje, leuke sfeer, goede prijzen vergeleken met NL en allemaal ook erg goed geregeld, tot aan de (betaalbare) taxi's voor de terugweg aan toe!
Alleen jammer dat Cirque du Sziget iedere dag een rij van de tent tot aan de andere kant van het eiland had
Dat zit wel Schnorr.
Kun je geen bandje achterhouden voor mij als souvenir? 😁Fugitive2008 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:56:
Yess komende donderdagochtend om 730 vertrek ik richting biddinghuizen (moet werken met de club die op donderdag de polsbandjes bij iedereen omdoet)! Wordt weer een mooi feestje, hopelijk worden de weersvoorspellingen wel iets beter voor de zaterdag en de zondag.
Ok gaaf om te horen, zet Airforce toch ook maar op mn want lijstje voor volgend jaarMaikel64 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:51:
[...]
Airforce was zeer gaaf, helemaal voor een eerste editie. Er was geen geluidslimiet, maar alles bleef loepzuiver klinken.
De early was in een hangar, waarbij de deuren constant stonden te trillen van de bas. Ook de main buiten bleef gewoon zuiver klinken, hoe hard volume ook ging.
Het is nog geen Harmony of Hardcore, maar Airforce gaat denk ik wel weer een terugkerend feestje op mijn lijst worden.
Zal wel lastig worden om de traditie te doorbreken van jaarlijks naar Dominator... blijft toch een vet feestje.
Voor een sfeerimpressie, ik zag gisteren de reportage van Chris Stark van BBC Radio 1 voorbij komen op FB: http://bbc.in/2bvEfTZ (verslaggever geeft zelf aan dat hij normaal luistert naar Kate Perry ed, dus hij heeft een mooi 'mind=blown' momentje)
wild mutant space hamsters

zit zelf te kijken om zaterdag eventueel naar strafwerk te gaan, blijburg aan zee is volgens mij wel een leuke locatie.
Vanaf de eerste tot de laatste minuut echt super vermaakt, goede sfeer, goed geluid goede muziek en erg goed weer gehad!

Alleen jammer dat die leuke Decibel waaiers waren uitverkocht 😡
Idd wat een rijen zeg, vooral voor SOAP was het lang wachten. Ben zelf meer van en voor de muziek dus eigenlijk alle randzaken geskipped. Sziget is zeker een aanrader, en zeker volgend jaar tijdens het 25 jarig jubileum.Stukfruit schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 01:49:
[...]
Dat is vroeg zeg!Waren er nog meer Tweakers op Sziget dit jaar?
Dan hadden we bijna wel een meetup kunnen doen
* Stukfruit is er (vanavond nog) ook nog even langsgeweest.. Geweldig feestje, leuke sfeer, goede prijzen vergeleken met NL en allemaal ook erg goed geregeld, tot aan de (betaalbare) taxi's voor de terugweg aan toe!
Alleen jammer dat Cirque du Sziget iedere dag een rij van de tent tot aan de andere kant van het eiland had
Randzaken zijn zeker ook gaaf en ik kocht de tickets al voor de line-up bekend was, dus eindelijk eens het luminarium in ofzo was wel iets dat ik achter de hand hield.
Ondanks dat ik Rihanna, Sia en David Guetta eigenlijk niks vond, ben ik er toch niet in geslaagd om de aankleding eens beter te bekijken. (Wel lekker gescoord tijdens Rihanna en gescheten tijdens Sia though
Blijft ook een heerlijk festival en zoals het nu lijkt wederom super weer.
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Ik ben de komende 3 weekenden dus weer even zoet.
Aantal keer Q-base gedaan. Ik vond het een aparte maar leuke ervaring. Smiddags om 5 beginnen en sochtends om 9 uur naar huis met de bus, ben je goed van naar de *loten een paar dagen maar ja is wel leuk om te doen met een hoop vrienden!Maikel64 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:52:
Aankomend weekend naar Ground Zero (nachtfestival, lijkt me zeer apart), de week erop naar Dream Village (om de hoek onderhand) en de week daarop naar een kleine club (geen festival dus, maar toch).
Ik ben de komende 3 weekenden dus weer even zoet.
Dat lange doorhalen gaat hem voor mij niet worden helaas. Zaterdag om 21:00 beginnen (moet en zou Amada zien) en zal rond 4:00 wel weer zo moe zijn dat we richting huis gaan. Dat krijg je als je 30 bent.Fugitive2008 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:48:
[...]
Aantal keer Q-base gedaan. Ik vond het een aparte maar leuke ervaring. Smiddags om 5 beginnen en sochtends om 9 uur naar huis met de bus, ben je goed van naar de *loten een paar dagen maar ja is wel leuk om te doen met een hoop vrienden!
Ja, ook daar zijn oplossingen voor maar zijn niets voor mij.
Snap ik maar goed maar wanneer je gebonden bent aan busreizen dan moet je wel. Ik heb het ook gedaan rond mijn 24e volgensmij toen hupste ik een stuk vitaler rond na flink aantal uren dan nu met mijn 31, al mag ik met trots zeggen dat ik zowel tale of us als collabs (welke vrij saai was) op lowlands heb gezien. Het ga je goed en veel plezier!Maikel64 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:11:
[...]
Dat lange doorhalen gaat hem voor mij niet worden helaas. Zaterdag om 21:00 beginnen (moet en zou Amada zien) en zal rond 4:00 wel weer zo moe zijn dat we richting huis gaan. Dat krijg je als je 30 bent.
Jij bent als eerste naar één van de grotere en betere, althans zover ik van meerdere mensen gehoord en gelezen heb, festivals geweest.
Probleem is, it's all downhill from here... nee hoor valt mee.
Echter is de combinatie van de lengte, grootte, aantal optredens, eten en drinken, prijzen, sfeer en mensen iets wat je niet snel terugvindt ergens anders denk ik.
Ben zelf nog niet naar Sziget geweest. Je verhaal even snel doorgelezen en veel herken ik ook van festivallen in NL of europa (DE/BE).
Als we in NL een keer mooi weer hebben 28+ graden en er is een festival aan het water kan het ook gezellig zijn.
Bucketlist staat Burning man nog op, ook KaZantip http://www.manify.nl/kazantip/
Sziget komt er mogelijk ook bij.
Mijn review staat nog in de steigers en daar bespreek ik de meer practische zaken over verblijf upgrades etc. Maar idd wat een festival was het. Denk sowieso het beste zoniet een vd beste festivals van Europa.
Heb Glastonbury en Rock am Ring nog op de planning staan maar in Engeland is het weer altijd de factor om rekening mee te houden en Duitsland heeft volgens mij al een paar keer pech gehad met onweer geloof ik.
kaZantip is no longer in Crimea...
New Era! kaZantip is in winter 2016
in 2017 kaZantip will be in summer & winter !!!
Volgend jaar een Limburg (of Lindeboomloewie1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:42:
Leuk verhaal, als ik het zo lees had ik gewenst dat we jullie of een andere net zo gezellige groep waren tegengekomen.
Volgend jaar zijn wij er i.i.g. weer bij, het 25e jubileum jaar.
Heh, die conclusie aan het eind van he verhaal.. so truerobcoenen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:08:
Zelden mij zo vermaakt als op Sziget. 0 festival-ervaring maar wat was dit geweldig.
Verhaaltje
[video]
En verdorie, die appartementen zien er beter uit dan de hotels in Boedapest
Dat zit wel Schnorr.
Zo belde een vriend van me een keer donderdag, of ik mee ging naar een house/techno party op zaterdag (alle andere vrienden konden niet). Ik zei fuck it, let's go.loewie1984 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:28:
Dat is bij ons ook het geval, al mijn vrienden hebben wat dat betreft een grote mond, maar als puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis. Daarom hebben mijn vrouw en ik die knoop destijds voor ons zelf doorgehakt en in februari tickets gekocht voor Sziget. En dat is me 100% meegevallen. Want ik weet dat mijn vrouw op het moment dat het er echt aan zit te komen niet altijd zin heeft of enthousiast is maar dit keer niet. Gewoon 10 dagen een leuke tijd gehad met elkaar.
Bleek wel in Berlijn te zijn, focking 6 uur met de trein
Was het 3000 Grad Festival. Kwamen aan rond 12 uur in de nacht, doorgestampt tot 9u 's ochtends, direct weer terug met de trein.
Man man man, machtig mooi.
Die Duitsers weten wat techno parties zijn
Zijn vaak wel de leukere, geen id wat je verwachten moet maar uiteindelijk bij een mega vet feest uitkomen en tot het eind helemaal los kunnen gaan en vervolgens gesloopt de auto in
Met een nachtfeest heb ik nu ook wel moeite hoor, Decibel zaterdag gebobt (deze bob heeft in tegenstelling tot veel anderen echt niks opMaikel64 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:11:
[...]
Dat lange doorhalen gaat hem voor mij niet worden helaas. Zaterdag om 21:00 beginnen (moet en zou Amada zien) en zal rond 4:00 wel weer zo moe zijn dat we richting huis gaan. Dat krijg je als je 30 bent.

[ Voor 56% gewijzigd door douwe.nl op 23-08-2016 23:42 ]
(Pro-tip: Hang limburg vlagen dus ook niet boven je tentenkamp op, dan raak je ze kwijt)
[ Voor 4% gewijzigd door Achilles op 24-08-2016 02:29 ]
http://renshollanders.nl/...estival-as-a-first-timer/
Qua muziek iets anders, maar Bangface Weekender is toch ook wel 1 van de vetste festivals van Europa. Ouderwetse rave-cultuur met lineup die varieert tussen oldskool en moderne electronica.Viper® schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:26:
Tja, jij hebt het direct goed, of juist weer slecht, aangepakt.
Jij bent als eerste naar één van de grotere en betere, althans zover ik van meerdere mensen gehoord en gelezen heb, festivals geweest.
Probleem is, it's all downhill from here... nee hoor valt mee.
Echter is de combinatie van de lengte, grootte, aantal optredens, eten en drinken, prijzen, sfeer en mensen iets wat je niet snel terugvindt ergens anders denk ik.
Ben zelf nog niet naar Sziget geweest. Je verhaal even snel doorgelezen en veel herken ik ook van festivallen in NL of europa (DE/BE).
Als we in NL een keer mooi weer hebben 28+ graden en er is een festival aan het water kan het ook gezellig zijn.
Bucketlist staat Burning man nog op, ook KaZantip http://www.manify.nl/kazantip/
Sziget komt er mogelijk ook bij.
Alle zalen altijd Funktion One met goede audio-engineers
YouTube: BANGFACE WEEKENDER 2012 @ Newquay 14-15-16/09/2012
YouTube: Aphex Twin @ Bangface Weekender 2012
[ Voor 5% gewijzigd door PWSteal op 24-08-2016 21:27 ]
Mooi stukje!loewie1984 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:41:
Zo mijn ervaring over Sziget ook maar eens opgeschreven:
http://renshollanders.nl/...estival-as-a-first-timer/
Zat zelf op onze vaste (niet-premium) camping spot en aangezien ik altijd douche voordat ik ga slapen kan ik vermelden dat de twee douche gebouwen die ik bezocht altijd leeg waren rond 8u. Heb wel n keer gehad dat we pas rond half 10 klaar waren voor douchen en slapen, toen stond er een flinke rij. Ook vaker gehad dat ik rond 9u klaar was met douchen en het al redelijk druk was. Denk dat 9u de magische trigger is (en dan is het meteen tot 18u heel druk daar
Cocktails zijn trouwens bij vrijwel alle tenten ter plekke gemaakt. Jack Daniels tent was daarbij een aanrader, daar zijn ze vaak redelijk schunning met de drank
Ik ben ook bij de preparty geweest, dat was voor mij de eerste keer dat ik Bombay zag. Heb ze gelijk op Sziget zelf nog n 2de keer bekeken. Goeie verrassing was dat
Was er ook op zondag, lekker 2 dagen Budepest bekeken
Uiteindelijk heen gevlogen... alleen "Brussel Zuid" was niet zo slim van ons.... (als je uit Ams/Rotterdam komt...)
Sinds die dag staan er helaas geen kaarten op Ticketswap. Op marktplaats kan ik er wel enkele vinden, maar heb hier nooit zoveel vertrouwen in.
Hebben hier toevallig nog mensen kaarten over?
Ondertussen de hoofdprijs betaald voor een ticket, €95 euro, terwijl de normale prijs €56 euro bedraagt, haha.
[ Voor 13% gewijzigd door G33st op 20-09-2016 14:27 ]
Ik heb al een kaart voor Lowlands gehaald. Voor de jubilieum prijs is dat nog wel te doen, en mocht ik toch niet gaan dan kan ik dat kaartje zonder verlies doorverkopen. Plus dat wij van plan zijn na 3 jaar Zomer en Winter Editie, komend jaar met de Brommer editie van The CarbageRun mee te doen. Dus kies ik liever voor Roskilde, dan heb ik iets meer verspreiding van de evenementen ipv alles achter elkaar.
Me 2! Mooie was, na afgelopen jaar besloten dat Sziget een eenmalig ding was, maar het is zo goed bevallen, en het is de 25ste keer volgend jaar, en de prime kaarten waren 'goedkoop', dat ik best wilde gaan.
Mijn vrouw daarentegen was vrij stellig dat we niet meer zouden gaan, totdat ze op een avond naar beneden kwam en zei dat ze toch wel wilde gaan mits er leuke bands komen en we mensen mee konden krijgen want dit jaar waren we met z'n 2'en en dat is leuk, maar met meer natuurlijk nog veel leuker.
Dus ik appte mijn buurman gisteren met de mededeling dat ie nog maar 2 uur had om de tickets goedkoop te kopen, krijg ik terug dat ie ze ook gekocht heeft. Dus dat zijn in ieder geval +2 personen, om dat vervolgens tegen mijn vrouw te zeggen. Haar reactie: "dat ze het niet verwacht had en er zelfs rekening mee gehouden had dat we de kaarten toch zouden verkopen" Maar nu ziet het er toch gewoon naar uit, dat we weer gaan

Idd wel duur geworden, parkeren was dit jaar 40 eu, nu 60. De camping bridge was 60 nu 80, en 3 dagen eerder entree was 32, nu 50. Ja ze weten het wel. Van de andere kant, zeuren dat een festival duur is, is ook weer een tegenstelling van jewelste
[ Voor 10% gewijzigd door loewie1984 op 27-09-2016 09:13 ]
Een gemiddeld inkomen in HU is 600 euro... stel je voor dat een kaartje voor Pinkpop € 1550 is.... dat zou ongeveer vergelijkbaar zijn, dan ga je ook niet meer
Ik zie dat Balaton sound ook al aardig aan de prijs is (early bird is nog wel goedkoop denk ik), Volt is nog wel vrij laag.
Biertjes zijn gelukkig nog relatief goedkoop maar worden ook wel duurder
BKS: Radiohead + Arcade Fire
RW: Radiohead + Linkin Park + SoaD + Foo Fighters
Pinkpop: GreenDay + SoaD
Ik heb ondertussen de early bird van Sziget al gekocht, en ga vrijdagochtend in de digitale wachtrij liggen voor RW17, no way dat ik me het missen van een festival waar én Radiohead én Foo Fighters spelen door de neus laat boren...
Blijft mijn go-to festival als ik verder niks anders doe, Glastonbury is jammerlijk mislukt.... niet door te komen helaas.
Was het niet zo dat PP vorig jaar Foo Fighters min of meer al had aangekondigd? Omdat ze in 2015 dat ongeluk hadden en vorig jaar niet konden, zouden ze PP sowieso doen in 2017. Wel jammer, want ik had als derde headliner op Linkin Park gehoopt.loewie1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:15:
Had hier toch wat meer leven verwacht, na de aankondigingen van de diverse festivals.
BKS: Radiohead + Arcade Fire
RW: Radiohead + Linkin Park + SoaD + Foo Fighters
Pinkpop: GreenDay + SoaD
Ik heb ondertussen de early bird van Sziget al gekocht, en ga vrijdagochtend in de digitale wachtrij liggen voor RW17, no way dat ik me het missen van een festival waar én Radiohead én Foo Fighters spelen door de neus laat boren...
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dat had geen zin, zeiden ze:loewie1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:15:
vrijdagochtend in de digitale wachtrij liggen voor RW17
Morgenochtend 10:00 gaan de tickets in de verkoop. Ik ben van de partij!#RW17B: There's no use logging in on our site hours before the on sale. The ticket link will be available at the scheduled time. As soon as it gets crowded, everyone will be placed in a virtual ‘Waiting Room’.

Maar met die vier namen (SoaD, Foo Fighters, Linkin Park en Radiohead) ga ik er zeker geen spijt van krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 18-11-2016 17:44 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Blijkbaar geen Foo Fighters en Pearl Jam op Pinkpop. En ook geen golden-oldies. Ben benieuwd wie het dan wordt? Ik denk zelf aan een artiest als Linkin Park of een artiest uit een heel ander genre als Macklemore.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ga waarschijnlijk ook een dagje pinkpop (vanwege Green Day), verder zie ik nog wel.
Waren zij vorig jaar niet als nr. 1 van de DJ mag top 100 geëindigd? Dan is het toch inwisselbaar?loewie1984 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:56:
Ja nog niet echt super spannend. En misschien is het vals chauvinisme maar ik vind Dimitri Vegas & Like Mike toch van een andere categorie voor de eindshow als Hardwell
Het ligt allebei niet in mijn straatje, maar qua grootheid zit er imo geen verschil in..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Inderdaad, inwisselbaar. Zij waren toen nr. 1 en Hardwell 2. Vals chauvinisme dus.Malfunctions schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:26:
[...]
Waren zij vorig jaar niet als nr. 1 van de DJ mag top 100 geëindigd? Dan is het toch inwisselbaar?
Het ligt allebei niet in mijn straatje, maar qua grootheid zit er imo geen verschil in..
Ik ga zelf komend jaar naar:
- Eurosonic/Noorderslag
- Motel Mozaique
- Best Kept Secret
- Lowlands
- Reeperbahn
- Songbird (nog geen kaartje, maar ben ik elk jaar bij)
En misschien dat ik Mera Luna en Lollapalooza Berlin er nog wel bij doe, afgelopen jaar voor het eerst gedaan en is goed bevallen.
RW heeft een erg sterke lineup, Graspop gaat ook de goede kant (meer metal georienteerd), alleen Roskilde geeft nog weinig prijs van wat er gaat spelen. Kan er maar 1 doen, dus wacht nog zolang het kan.
Maar op dit moment heeft RW de beste papieren.
En ben je er al achter?AcidBurn schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:40:
Ik twijfel nog... Rock Werchter, Roskilde of Graspop.
RW heeft een erg sterke lineup, Graspop gaat ook de goede kant (meer metal georienteerd), alleen Roskilde geeft nog weinig prijs van wat er gaat spelen. Kan er maar 1 doen, dus wacht nog zolang het kan.
Maar op dit moment heeft RW de beste papieren.
Quote na een maand of 5, maar ik ga dit jaar met vier vrienden erheen. Line-up zit voor mij goed in elkaar, alleen jammer dat Kaleo heeft afgezegd. Ook jammer dat het weer op zaterdag, zoals het er nu naar uit ziet, redelijk nat is, en dan druk ik het nog voorzichtig uit.loewie1984 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:14:
Nog mensen naar Rock Werchter dit jaar?
Maar goed, poncho mee, zakken om spullen droog in te leggen, extra paar schoenen en gaan met die banaan.
Teveel werk en geen mogelijkheid om vervanging te regelen, dus dit jaar helaas alleen LowLands....
Review van dit jaar.....JanW schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:35:
[...]
Quote na een maand of 5, maar ik ga dit jaar met vier vrienden erheen. Line-up zit voor mij goed in elkaar, alleen jammer dat Kaleo heeft afgezegd. Ook jammer dat het weer op zaterdag, zoals het er nu naar uit ziet, redelijk nat is, en dan druk ik het nog voorzichtig uit.
Maar goed, poncho mee, zakken om spullen droog in te leggen, extra paar schoenen en gaan met die banaan.
Wachtrij voor security: bagger
Weer: viel eigenlijk nog mee gezien de vooruitzichten
Eten/Drinken: prima
Slapen: alternatieve camping
Mensen: veel gezellige mensen, maar voor m'n gevoel was het wel echt afgeladen, vroeger was rechts van het hoofdpodium volgens mij relatief rustig, nu vrij druk door de foodtoko/muziek rechts.
Muziek: hmmm wisselend... snap de programmering niet helemaal
Grote manco: geen dance/bass/herrie act na de hoofdact... daardoor loopt het festivalterrein in een keer leeg.
Prophets of Rage was gewoon lekker, goed begin, Tom Morello
Beth Ditto: Gezellig wijf die goed opbouwde naar de knallers
Royal Blood: met z'n 2en een fantastische wall of sound neerzetten, geniaal
Linkin Park: oude nummers top, nieuwe nummers mwoah vooral als Chester het hele publiek wil knuffelen.
Foo Fighters: Dave _the animal_ Grohl vlamde als vanouds

Dan woon je zo dichtbij (9min in de trein) en pas bij de 6e editie dit jaar kom je achter het bestaan ervan.

Kwam er vooral omwille van de Guano Apes. Waarbij ik de Green Lizard en Paceshifters dus maar als voorprogramma beschouwde op het hoofdpodium. Ik wist niks af van een reünie na de break-up, laat staan dat ze straks op 5 november bij de melkweg zijn te zien! Ze deden een mix van oude bekende nummers met een paar nieuwe van hun laatste album. O.a. Big in Japan, Quietly, Red Scarlet, Lord of the Boards en dus Open Your Eyes (zie filmpje: https://twitter.com/i/web/status/883996378208382976). Ze gaven een mooie show weg. Ondanks de pauze zijn ze het nog niet verleerd iig.
Zelf stond ik helemaal vooraan, tegen het midden van het podium. Vroeger luisterde ik geregeld naar hun muziek maar kwam ik er niet toe om ze te bezoeken. Gezien ze gisteren in mijn achtertuin stonden kon ik dat niet laten liggen natuurlijk.