Dit jaar naar Wacken, Dynamo Metalfest en Rock am Ring geweest.
Ik ga al 5 jaar op rij naar Rock am Ring. Helaas is Rock am Ring niet zo gelopen als geplanned.... Het heeft zelfs het nieuws gehaald in europa met het onweer

Stonden te wachten op Tenacious D, slaat je bliksem 30m van ons vandaan in op de lichtmast. Het engste was nog de blinde paniek die ontstond op het terrein, dit hoop ik echt nooit meer mee te maken. Op dag 2 is vanwege het onweer dat nog verwacht werd en het camping terrein dat onbegaanbaar was.. de licentie van het festival ingetrokken door het ministerie van binnelandse zaken in Duitsland. Hierdoor heeft 50% van de bands niet opgetreden, gelukkig wel 40% van mijn ticketprijs teruggekregen
De modder:
Amon Amarth
Wacken daar in tegen was in 1 woord GEWELDIG, ook veel modder, auto's die vast zitten op dag 1 maar ook zoveel goede bands. Blind Guardian was voor mij het hoogtepunt, alsmede omdat dit mijn favoriete band is (ben natuurlijk ook 9 December weer te vinden in Lucky

). Het enige wat ik bij Wacken niet snap, is het kopen van een ticket vóórdat je weet welke bands er uberhaubt komen. Gelukkig heeft het dit jaar zeer goed uitgepakt. Aankomend jaar zou ook geweldig zijn geweest met Avantasia.
Dynamo Metalfest was ook weer een feestje, net zoals vorig jaar. Gelukkig heeft de organisatie goed naar het publiek geluisterd en alle verbeterpunten toegepast. De line-up was ook zeer strak, Powerwolf, Metal Church, en Anthrax, etc... voor maar 20 euro.
Volgend jaar eventueel naar Hellfest, Graspop, toch weer Rock am Ring?.... of toch maar is een rustige vakantie mmmmhhh.....
Voor de mede Tweakers die een leuk festival willen is Rock am Ring echt een aanrader, van Volbeat tot Major Lazer tot Marlyn Manson. Het is op maximaal 2 uur rijden vanaf Eindhoven, in de buurt van Nürburgring (het is 1 lang stuk autobahn). Mocht je meer info willen over Rock am Ring, stuur even een berichtje
Mocht een van onze medetweakers nog een leuk rock/metal festival weten (wat niet goed bekend is), ik houd me aanbevolen