AcidBurn schreef op zondag 16 maart 2014 @ 05:51:
Ik zit eraan te denken om mijn horizon een beetje te verbreden.
Ga al jaren de muziek festivals langs, heb ze bijna allemaal meegemaakt. maar ben vorig jaar voor het eerst naar een hardcore/hardstyle feest gegaan; Ground Zero: Night Fire. Is me best goed bevallen, op het punt na dat die gasten een heel ander idee bij een pit hebben dan de gemiddelde hardrocker
Ik denk er nu dus over om dit jaar eens Masters of Hardcore mee te pakken, gezien daar aardig wat acts op de line-up staan die ik ken qua muziek, of iig interessant vind.
Kan iemand me zeggen wat - op het verschillende idee van (mosh)pit na - nou echt het verschil is tussen een rock festival en een house festival?
Ik noem het nu even zo, omdat de term hardcore bij mij een heel andere definitie heeft, nml: gewoon de hardste variant van een bepaald genre.
Binnenkort start voorverkoop voor Dominator (
www.dominatorfestival.nl). Wordt de 4e keer op rij, 5e keer in totaal (hopelijk geen PP tafrelen). Iedere keer zeer de moeite waard geweest. Goeie locatie, ruime opzet en zeer veel stijlen. Ieder jaar lukt het ze om weer nieuwe stijlen te vinden, 2 jaar terug was er een Italian HC tent, vorig jaar een 'Freestyle' tent, uiteraard de Oldschool-tent.
Over moshpits kan ik je niet veel vertellen, nog nooit behoefte gevoeld om daar tussen te gaan staan. Gaat er wel redelijk ruig aan toen, volgens mij is dat niet anders bij metalconcerten (al zullen de 'echte' adepten dat natuurlijk te vuur en te zwaard bestrijden).
Ik heb verder weinig met andere muziekfestivals, ben ooit een keer naar Mysteryland gegaan (2001 dacht ik). Vond dat qua sfeer drie keer niks, op een of andere manier krijg je bij house festivals snel de neiging dat men elkaar wil aftroeven 'wie er het hardste is'. Publiek die naar Mysteryland gaat, is echt anders dan het volk wat naar Eersel reist voor Dominator, in die zin dat men zich daar minder 'loopt te bewijzen'. Je gaat niet naar Dominator omdat je ooit Wanna see the rainbow van Paul Elstak leuk vond. Op een of andere manier geeft dat wel iets van een 'rustige sfeer'.
MoH heb ik in het verleden een keer meegemaakt in Heerenveen. Verder nog een paar keer Hellraiser meegemaakt in het hoge Noorden, in de Prins Bernard Hoeve. Indoor events zijn natuurlijk niet te vergelijken met outdoor festivals, maar dat was toch wel erg vet hoor. Heb zelfs nog een keer MoH versus Hellraiser meegemaakt, dat sloeg echt alles.
Ohkej, en back ontopic met Lowlans, Pinkpop en andere concerten!