Zit met net zoiets, bij ons in de wijk, hebben de kasten straten 2 mnd terug opengelegen, en het was voor de kpn, echt nog stéeds zie ik niet op een van de check-sites dat ik VDSL-enabled zou zijn, enkel de oude bekende 15 mbit zie ik. Ja ik zit op kabel dus wat zal het mij schelen? Nou, vind het prettig als ik ervan weet dat VDSL echt een optie is, heb 50Mbit kabel, en 80 Mbit is meer he.Nivali schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:12:
Kan ik ergens vinden of KPN plannen heeft om mijn wijkkast te upgraden? 8Mb is tegenwoordig echt belachelijk traag.
Ik zit nu bij XS4ALL sinds vanavond op 105000/22000
Netto is dat ongeveer 51000/22000, omdat ik een crappy kabel tussen het ISRA-punt en het modem heb zitten, omdat ik een beetje uit ben
Netto is dat ongeveer 51000/22000, omdat ik een crappy kabel tussen het ISRA-punt en het modem heb zitten, omdat ik een beetje uit ben
Kan soms wel enige tijd duren voordat een straatkast daadwerkelijk actief wordt is mijn eigen ervaring. Duurde in mijn geval enkele maanden terwijl de werkzaamheden allang waren afgelopen.Sjah schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:56:
[...]
Zit met net zoiets, bij ons in de wijk, hebben de kasten straten 2 mnd terug opengelegen, en het was voor de kpn, echt nog stéeds zie ik niet op een van de check-sites dat ik VDSL-enabled zou zijn, enkel de oude bekende 15 mbit zie ik. Ja ik zit op kabel dus wat zal het mij schelen? Nou, vind het prettig als ik ervan weet dat VDSL echt een optie is, heb 50Mbit kabel, en 80 Mbit is meer he.
Gewoon af en toe ff checken, en mogelijk kan je een planningsdatum vinden op: http://www.kpn.com/prive/...internetsnelheid/tips.htm
Ik zag trouwens ook dat KPN die check heeft geupdate, nu staat er bij "Geplande upgrades" wel een correcte snelheid waarbij rekening gehouden wordt met Vectoring, dus tot 100Mb (voorheen stond er altijd max. 52Mb bij een geplande upgrade)
Had je hiervoor zelf je verbinding opnieuw laten intrainen, of ging dat automatisch?Polyphemus schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:10:
Ik zit nu bij XS4ALL sinds vanavond op 105000/22000![]()
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Had je al wel een 100 Mb/s-abo dan? Dat je d'r zo blij mee bent?Polyphemus schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:10:
Ik zit nu bij XS4ALL sinds vanavond op 105000/22000![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 13-11-2014 22:40 ]
Er zijn weer een aantal interessante nieuwsberichten gepubliceerd @ KPN Wholesale

Het 80Mb profiel wordt dus inderdaad vervangen voor het 100Mb profiel, dit hebben we in dit topic ook al kunnen aanschouwenStatus update Vectoring voor WBA en WMP
Met Vectoring krijgt u hogere snelheden en een verbeterde stabiliteit. Het is een techniek die de ruis tussen koperen aderparen in een kabel compenseert. We bereiken hiermee een performanceverbetering van 30 tot 40%, zowel down- als upstream. Daarnaast heeft de nieuwe stabilisatietechniek G.INP ook een gunstig effect op de snelheid. Voor u zetten we de belangrijkste voordelen, (aandachts)punten en ontwikkelingen nog eens op een rij.
VDSL Buitenringen: straks 100 Mbps op ruim 2 miljoen adressen
Met Vectoring bereiken we in VDSL Buitenringen hoge snelheden van 100 Mbps over 1 aderpaar. Standaard rolt KPN Vectoring uit in nieuwe VDSL Buitenringen. Daarnaast krijgen de reeds geplaatste VDSL Buitenringen ook Vectoring. Begin 2015 zullen alle VDSL Buitenringen voorzien zijn van deze nieuwe techniek. Hiermee realiseren we dat ruim 2 miljoen adressen in Nederland een aanzienlijk hogere snelheid kunnen krijgen. In 20 gebieden loopt nu een pilot voor een snelheid van 100 Mbps. Door de positieve resultaten komt dit profiel voor WBA en WMP in november 2014 al beschikbaar op alle VDSL Buitenringen met Vectoring. De bijbehorende Functional Package Informatie (FPI) voor deze variant vindt u op de WBA-portal via de package report functie. Neemt u WMP af dan hoeft u verder niets te doen. Wij regelen dit voor u. Het tarief is hetzelfde als voor de snelheid 80 Mbps. Zo krijgt u 20% meer bandbreedte tegen een scherp tarief.
Vectoring i.c.m. Pairbonding zit er nu dus ook echt aan te komen, snelheden van > 200Mb zijn dan mogelijk. Wel nog even afwachten tot Q2 2015Introductie VDSL Bonded Vectoring voor WBA-diensten
Van 100 Mbps naar maximaal 200 Mbps! Gefaseerd introduceert KPN Wholesale deze variant in het eerste kwartaal voor haar WBA-portfolio. Door de inzet van twee koperen aderparen (SDF Pair Bonding) kan de snelheid verdubbelen.
We starten in een 50-tal gebieden in het eerste kwartaal in 2015. Om welke gebieden het gaat, vindt u in annex 5 op onze website. In het tweede kwartaal komt Bonded Vectoring beschikbaar op alle VDSL Buitenringen. Daar waar een tweede aderpaar vrij is, hebt u de mogelijkheid om uw klanten met Bonded Vectoring een snelheid van 200 Mbps te leveren. De verwachting is dat de uitrol in enkele maanden afgerond kan zijn.
In het informatie systeem (FPI) van WBA kunt u zien of 200 Mbps door Bonded Vectoring beschikbaar is voor uw klanten. U herkent dit aan technologie type BVVDSL_POTS.
De G.INP techniek gaat nu dus ook gebruikt worden bij VDSL lijnen zonder Vectoring, dit zorgt o.a. voor een lagere latency vergeleken met de huidige iFEC techniek.Stabilisatietechniek G.INP voor VDSL Central Office
In juli 2014 is KPN Wholesale voor WBA en WMP gestart met de introductie van de DSL-stabilisatietechniek G.INP voor VDSL-lijnen zonder Vectoring vanaf Central Office locaties. Dit zoals aangekondigd in de nieuwsbrief van KPN Wholesale van 18 april. Deze introductie is succesvol afgerond. Hierdoor ondersteunen VDSL DLM-regelkringen nu ook de stabilisatietechniek G.INP.
Modems die de stabilisatietechniek G.INP ondersteunen en op een DSLAM-poorten aangesloten zijn die G.INP ondersteunen, profiteren hiervan. De bandbreedte van uw verbindingen neemt gemiddeld toe met 5 Mbps als hoge protectie ingesteld was. Ook de delay daalt significant.
Haha, ik krijg de mail net in m'n mailbox van KPN en wilde het hier neerzetten. Ook de postcodecheck is inmiddels openbaar gemaakt door KPN: netco.fpi-info.fourstack.nl
Vodafone lijkt hier (Den Bosch) ook geupgrade (Heb 80/8 via VDSL):
Downstream line rate (kbit/s): 104661
Upstream line rate (kbit/s): 22015
Niet slecht voor (1e jaar) 35 euro in de maand!
@Zerobase: Nice, de Vodafone VVDSL lijntjes zijn dus ook meegegaan in de verhoging naar 100Mb. Is je daadwerkelijke snelheid ook echt hoger bij een speedtest? Sommige providers (zoals XS4ALL) cappen de snelheid namelijk nog ook al toont de modem hogere intrain waardes.
Nice!Zerobase schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:28:
Vodafone lijkt hier (Den Bosch) ook geupgrade (Heb 80/8 via VDSL):
Op welke afstand is dat trouwens?
Dit vind ik wel jammer. Ik had gehoopt dat mijn kast in december ook al met bonding zou worden opgeleverd. Niet dus...Prolution schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:52:toon volledige bericht
Er zijn weer een aantal interessante nieuwsberichten gepubliceerd @ KPN Wholesale
[...]
Het 80Mb profiel wordt dus inderdaad vervangen voor het 100Mb profiel, dit hebben we in dit topic ook al kunnen aanschouwen![]()
[...]
Vectoring i.c.m. Pairbonding zit er nu dus ook echt aan te komen, snelheden van > 200Mb zijn dan mogelijk. Wel nog even afwachten tot Q2 2015![]()
[...]
De G.INP techniek gaat nu dus ook gebruikt worden bij VDSL lijnen zonder Vectoring, dit zorgt o.a. voor een lagere latency vergeleken met de huidige iFEC techniek.
Al met al lijkt het met de concurrentie met de kabel hier goed te komen, wat jij Prolution?
[ Voor 56% gewijzigd door timmie1 op 14-11-2014 12:37 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Speedtestje:

Downstream lijkt nog gecapped op 80Mbit/s. Upstream is naar 20Mbit/s gegaan. Zal morgenochtend vroeg eens een nieuwe speedtest draaien (na een reboot van het modem).
Ik zit (via de weg gereden) zo'n 300m van de straatkast af.

Downstream lijkt nog gecapped op 80Mbit/s. Upstream is naar 20Mbit/s gegaan. Zal morgenochtend vroeg eens een nieuwe speedtest draaien (na een reboot van het modem).
Ik lees net dat de uploadsnelheid zowel bij het goedkoopste(20Mbit) als gemiddelde(40Mbit) VodafoneThuis-abonnement op 2Mbit blijft steken. Kan iemand dit bevestigen?
@Zerobase prachtige snelheden! Is de upload stabiel rond de 20 of loopt die vaak terug?
@Zerobase prachtige snelheden! Is de upload stabiel rond de 20 of loopt die vaak terug?
hmm, netco FPI doet het nu al niet meer 
Ben wel benieuwd of iemand een login heeft voor die KPN Wholesale documenten. Zit wat interessants spul tussen
Ben wel benieuwd of iemand een login heeft voor die KPN Wholesale documenten. Zit wat interessants spul tussen
Netco werkt prima?
Ik zit 35m van de straatkast af en haal nu 108,7Mb down en 22Mb up. Dit vertaalt zich in 95Mb down en 22 Mb up bij een speedtest
Ik zit 35m van de straatkast af en haal nu 108,7Mb down en 22Mb up. Dit vertaalt zich in 95Mb down en 22 Mb up bij een speedtest
Bij mij niet:
Op Vodafone 3G doet hij het wel idd. Gisteren op werk ook, maar vandaag dus niet meer...Access is not allowed from your region
[ Voor 41% gewijzigd door maarud op 14-11-2014 13:43 ]
Even gecheckt via VPN naar huis: Werkt ook prima vanaf mijn consumenten lijn
Anyway nog steeds geen verandering maar ben wel benieuwd naar die vdsl_buitenring_publicatielijst_wba_20141114.xlsx waar ik zonder inlog niet in kan 
Ben benieuwd of dat VDSL zich beperkt tot het zuiden want ik heb hier in het noorden nog geen enkele straatkast gezien (wie weet in Groningen wel). Alles zit direct op de centrale (gecheckt met 5-10 postcodes). Denk dus ook dat ik nooit zulke snelheden ga halen hier, tenzij ze glasvezel gaan leggen naar de straatkasten, wat toch niet gebeurt want ze krijgen de kosten er nooit uit.
Tijd voor een burgerinitiatief voor VDSL ipv glasvezel? Lijkt me een stuk goedkoper (1x graven naar een straatkast ipv 100x graven naar voordeuren).
Ben benieuwd of dat VDSL zich beperkt tot het zuiden want ik heb hier in het noorden nog geen enkele straatkast gezien (wie weet in Groningen wel). Alles zit direct op de centrale (gecheckt met 5-10 postcodes). Denk dus ook dat ik nooit zulke snelheden ga halen hier, tenzij ze glasvezel gaan leggen naar de straatkasten, wat toch niet gebeurt want ze krijgen de kosten er nooit uit.
Tijd voor een burgerinitiatief voor VDSL ipv glasvezel? Lijkt me een stuk goedkoper (1x graven naar een straatkast ipv 100x graven naar voordeuren).
[ Voor 31% gewijzigd door maarud op 14-11-2014 13:59 ]
Je kan er ook redelijk vanuit gaan dat de komende jaren meer VDSL opleveringen gedaan zullen worden dan glasvezel opleveringen. Ik haal nu idioot hoge snelheden over VDSL. Heb ik dan echt 100/100 nodig? Ik heb nu ook 100 down en 20 up, snel zat...
Heb net het VDSL modem gereboot, maar snelheid blijft op 80/20 hangen. Downstream wordt dus gecapped op 80 Mbits/s bij Vodafone.
ik haalde met vdsl 38/5
nu met vectoring en een modem die het ondersteund 38/12 (die 12 was altijd al abtaineble)
lijn staat ingesteld op 120/12
is het te verwachten dat vdsl en vvdsl totaal geen verschil maakt?
ik had het al aangekaart bij xs4all maar die vonden dit normaal
nu met vectoring en een modem die het ondersteund 38/12 (die 12 was altijd al abtaineble)
lijn staat ingesteld op 120/12
is het te verwachten dat vdsl en vvdsl totaal geen verschil maakt?
ik had het al aangekaart bij xs4all maar die vonden dit normaal
Wat is je haalbare snelheid op netco.fpi-info.fourstack.nl?
daar staat: 26 mbit op vdsl, wat trouwens opvalt: het Distributiepunt(en) staat volgens de site ergens anders. hij staat bij mij op de hoek maar volgens de site een dorp verderop
Dan is dat distributiepunt bij jou om de hoek geen VDSL kast
Connected : Down Stream : 36981Kbps / Up Stream : 11777Kbps Vectoring
volgens mijn draytek 2860 wel (en volgens xs4all ook)
volgens mijn draytek 2860 wel (en volgens xs4all ook)
Volgens dat netco gebeuren val ik weer buiten de boot 
Begin van de straat: Q1 2015 --> 90Mbit
Halverwege de straat Q1 2015 --> 40Mbit
Mijn adres Q1 2015 --> -
Begin van de straat: Q1 2015 --> 90Mbit
Halverwege de straat Q1 2015 --> 40Mbit
Mijn adres Q1 2015 --> -
Speedtest.net geeft mij echt bizar slechte resultaten ( upc ).. Volgens speedtest zit ik op 67Mbps down en 12Mbps up.Zerobase schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:46:
Speedtestje:
[afbeelding]
In de praktijk zit ik op 128Mbps down en 14Mbps up ( 120 lijn upc power pakket )
Hoeveel download je via http://download.xs4all.nl/test/ ? en dan rechtermuisknop op een file en opslaan als.
Zelf test ik down en up via torrents.
DSLAM in m'n wijkkast is overigens ook aangepast qua settings valt me recentelijk pas op.. 
Attainable rates zijn wel iets lager geworden (vocht in de koperlijn?), maar m'n DSLAM staat vooral qua upload wat gunstiger ingesteld:
Is toch leuk, meer dan 't dubbele aan upload
Heb ik niet zoveel last meer dat m'n VPN de beperkende factor is bij mobiel "Always-on VPN" via m'n Fritz!Box
Attainable rates zijn wel iets lager geworden (vocht in de koperlijn?), maar m'n DSLAM staat vooral qua upload wat gunstiger ingesteld:
07-11-'14 | 15-11-'14 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Receive Direction | Send Direction | Receive Direction | Send Direction | ||
Max. DSLAM throughput | kbit/s | 84000 | 8400 | 105000 | 22016 |
Min. DSLAM throughput | kbit/s | 3488 | 64 | 3488 | 64 |
Attainable data rate | kbit/s | 116600 | 32142 | 93080 | 53698 |
Current throughput | kbit/s | 54856 | 8400 | 51192 | 22016 |
Seamless rate adaptation | off | off | off | off | |
Latency | 11 ms | 4 ms | 10 ms | 4 ms | |
Impulse Noise Protection | 4 | 2 | 4 | 2 | |
G.inp | off | off | off | off | |
Signal-to-noise ratio | dB | 29 | 22 | 20 | 20 |
Bitswap | on | on | on | on | |
Line attenuation | dB | 5 | 0 | 5 | 0 |
Profile | 17a | ||||
G.Vector | on | on | on | on | |
Carrier record | A43 | A43 | A43 | A43 |
Heb ik niet zoveel last meer dat m'n VPN de beperkende factor is bij mobiel "Always-on VPN" via m'n Fritz!Box
Beats me, maar theoretisch heb je bij XS4ALL recht op gelijke snelheden voor hetzelfde geld, ongeacht of je ADSL/VDSL of glasvezel hebt.
"Internet Smart" geeft je voor € 40,- recht op 50 Mb/s downstream én 50 Mb/s upstream, maar dat laatste is natuurlijk niet haalbaar via VDSL. Als je er een postcodecheck overheen gooit (ik heb geen mogelijkheid tot glasvezel) zegt 'ie maximaal 5 Mb/s upstream, maar strikt gezien zou ik gewoon het meest haalbare uit m'n koperlijn moeten krijgen.
Al vind ik het dan wel weer raar dat het Internet Plus-abo wél 10 Mb/s upstream biedt bij de postcode-check. (=100 Mb/s bij glasvezel.)
"Internet Smart" geeft je voor € 40,- recht op 50 Mb/s downstream én 50 Mb/s upstream, maar dat laatste is natuurlijk niet haalbaar via VDSL. Als je er een postcodecheck overheen gooit (ik heb geen mogelijkheid tot glasvezel) zegt 'ie maximaal 5 Mb/s upstream, maar strikt gezien zou ik gewoon het meest haalbare uit m'n koperlijn moeten krijgen.
Al vind ik het dan wel weer raar dat het Internet Plus-abo wél 10 Mb/s upstream biedt bij de postcode-check. (=100 Mb/s bij glasvezel.)
[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 15-11-2014 12:02 ]
De postcode check op fourstack is gister blijkbaar nog geupdate. Gister stond er nog geen planning op mijn adres, en vandaag geeft deze aan per December 2014.
Kan niet wachten op die hogere snelheid!
Weet iemand trouwens of en waar je ergens de locatie van de wijkkast kan vinden waar je op aangesloten zit?
Fourstack geeft bij mij de volgende aan; Amr-AAB, Amr-C.
Weet iemand trouwens of en waar je ergens de locatie van de wijkkast kan vinden waar je op aangesloten zit?
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Klopt, fourstack wordt dagelijks nog geupdate. Daarom zeg ik ook tegen iedereen die geen upgrades kon vinden dat ze regelmatig moeten checken via die site.Meauses schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:38:
De postcode check op fourstack is gister blijkbaar nog geupdate. Gister stond er nog geen planning op mijn adres, en vandaag geeft deze aan per December 2014.
Via deze link kun je de locatie van de hoofdcentrale(AMR-C) vinden. De Amr-AAB is een wijkkast, je kunt deze zelf in je wijk gaan zoeken(Let op de letter B op de kast). Ik geloof dat Prolution ook een Gmaps-kaart met alle wijkkasten erop had...?
Ik moet wel zeggen dat het administratief opleveren van die dingen erg lang duurt. Bij mij staat ook december, terwijl de kast eigenlijk al klaar staat...
[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 15-11-2014 13:03 ]
Al een tijd ben ik abonnee van XS4ALL met VDSL via ee Fritzbox 7360 en trainde altijd netjes in op 50/47 Mb. Nu heb ik sinds kort iTV erbij en trainde ik eerst wat lager in, op 30 Mbit en vervolgens een stuk hoger.
Vorige week is er iets geupgrade want ik train een momenteel weer stuk hoger in dan voorheen. Download is nog altijd gecapped op 50 Mbit (speedtest.xs4all.nl = 47 Mb/s down, 20 Mb/s up).
Ik heb een beetje met verschillende kabels/stekkers proberen te spelen, maar dat haalde niet veel uit. Nu dus op bijna 82 Mb/s down en 22 Mb/up ingetrained. Is het raar dat de ingetrainde receive snelheid zo vaak en veel fluctueert, terwijl de send directen altijd netjes hetzelfde blijft ?

https://i.imgur.com/ZWCHej1.png
Bij XS4ALL willen ze echter geen HD activeren op een 2e (eventuele) ontvanger, aangezien ik een max snelheid van 34 Mb/s zou moeten halen. Zo staat het ook op fourstack

Bovendien zou ik centrale/wijkkast GV-Aan hebben, maar die kom ik in de legenda niet tegen.
Vorige week is er iets geupgrade want ik train een momenteel weer stuk hoger in dan voorheen. Download is nog altijd gecapped op 50 Mbit (speedtest.xs4all.nl = 47 Mb/s down, 20 Mb/s up).
Ik heb een beetje met verschillende kabels/stekkers proberen te spelen, maar dat haalde niet veel uit. Nu dus op bijna 82 Mb/s down en 22 Mb/up ingetrained. Is het raar dat de ingetrainde receive snelheid zo vaak en veel fluctueert, terwijl de send directen altijd netjes hetzelfde blijft ?

Bij XS4ALL willen ze echter geen HD activeren op een 2e (eventuele) ontvanger, aangezien ik een max snelheid van 34 Mb/s zou moeten halen. Zo staat het ook op fourstack

Bovendien zou ik centrale/wijkkast GV-Aan hebben, maar die kom ik in de legenda niet tegen.
[ Voor 38% gewijzigd door Rylo op 16-11-2014 16:13 ]
Ik kan me voorstellen dat meer modems bezig zijn met de optimale waarden te bepalen, waardoor je download in 't begin nog wat zou kunnen fluctueren. En voor hetzelfde geld doorloopt de apparatuur in de centrale ook allerlei processen om de optimale vectoring-waarden te bepalen.
Dus als het na een maand nog fluctueert en wel op zo'n manier dat je verbinding af en toe wegvalt, dan zou ik me zorgen gaan maken.
Dus als het na een maand nog fluctueert en wel op zo'n manier dat je verbinding af en toe wegvalt, dan zou ik me zorgen gaan maken.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Heeft er iemand een buitenring wijkkast voor mij te leen? Dan zet ik hem zelf wel neer. *jaloers op de mensen met 110/20 mbit*.
Maar even serieus, hoe komen jullie nog op die fourstack site? Ik word doorgeleid naar de KPN website die mij verteld dat ik het met 18 mbit/s moet blijven doen. Geeft de KPN site wel updates aan?
Maar even serieus, hoe komen jullie nog op die fourstack site? Ik word doorgeleid naar de KPN website die mij verteld dat ik het met 18 mbit/s moet blijven doen. Geeft de KPN site wel updates aan?
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
http://netco.fpi-info.fourstack.nl/Denizz schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:47:
Heeft er iemand een buitenring wijkkast voor mij te leen? Dan zet ik hem zelf wel neer. *jaloers op de mensen met 110/20 mbit*.
Bij je Fritzbox status overzichten zijn naast je intrain waarde ook nog wat andere zaken te zien waardoor die fluctuaties (mogelijk) te verklaren zijn.Rylo schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:02:toon volledige bericht
Al een tijd ben ik abonnee van XS4ALL met VDSL via ee Fritzbox 7360 en trainde altijd netjes in op 50/47 Mb. Nu heb ik sinds kort iTV erbij en trainde ik eerst wat lager in, op 30 Mbit en vervolgens een stuk hoger.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij de 1e screenshot staat de waarde 'Bitswap' op on, bij de 2e screenshot staat deze op off, daarnaast is het 'Carrier record' veranderd van 'A43' naar 'V43' en dit heeft dus niet echt een positief effect gehad op je snelheid want deze is behoorlijk naar beneden gegaan (van 92Mb naar 65Mb attainable).
Bij de 3e screenshot is 'Bitswap' weer op on gezet en de 'Carrier record' (terug) veranderd van 'V43' naar 'A43', wat dus ook weer direct een positief effect heeft op de behaalde snelheid.
De 4e (en laatste) screenshot laat weer een aantal veranderingen zien, die waarschijnlijk ook het gevolg zijn van een firmware upgrade van je Fritzbox 7360 naar 6.20 (daar zijn een aantal zaken m.b.t. Vectoring verbeterd aan de changelog te zien)
De SRA (Seamless rate adaptation) is op on gezet, en G.Vector staat nu op 'full' in plaats op 'on' & de 'Carrier record' is naar 'A43c' gezet.
KPN geeft zelf aan dat de de opties SRA & G.INP belangrijk zijn voor een goed werkende Vectoring verbinding. Dus mooi dat deze beide technieken nu ondersteund worden door de Fritzbox met de laatste 6.20 firmware.
Ik heb inderdaad nog ergens een linkje met een Google Maps kaartje waarop je alle straatkasten kan zien, zal nog even kijken of ik die nog ergens heb staantimmie1 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:01:
[...]
Klopt, fourstack wordt dagelijks nog geupdate. Daarom zeg ik ook tegen iedereen die geen upgrades kon vinden dat ze regelmatig moeten checken via die site.
Via deze link kun je de locatie van de hoofdcentrale(AMR-C) vinden. De Amr-AAB is een wijkkast, je kunt deze zelf in je wijk gaan zoeken(Let op de letter B op de kast). Ik geloof dat Prolution ook een Gmaps-kaart met alle wijkkasten erop had...?
Ik moet wel zeggen dat het administratief opleveren van die dingen erg lang duurt. Bij mij staat ook december, terwijl de kast eigenlijk al klaar staat...
Dank je

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Is de upload bij iedereen nog steeds rond de 20Mbit of is die ondertussen al verlaagd? Ik las ergens dat het om een tijdelijke proef met een <b>beperkt</b> aantal klanten zou gaan?
Van de week deze uploadsnelheid gekregen van XS4All.
Hoort origineel een 50/5 verbinding te zijn maar op me router heb ik 82/22
Denk dat mijn straatkast aant einde v/d straat staat
Terwijl ze op fourstack zeggen dat ik Fiber heb tot aan huis (FTTH)
http://www.speedtest.net/my-result/3919066752
@timmy1 : Heb dit inderdaad net gezien op google maar dit betreft als ik et goed
doorgegoogled heb allen bij Upc/ziggo klanten
Hoort origineel een 50/5 verbinding te zijn maar op me router heb ik 82/22
Denk dat mijn straatkast aant einde v/d straat staat
Terwijl ze op fourstack zeggen dat ik Fiber heb tot aan huis (FTTH)
http://www.speedtest.net/my-result/3919066752
@timmy1 : Heb dit inderdaad net gezien op google maar dit betreft als ik et goed
doorgegoogled heb allen bij Upc/ziggo klanten
[ Voor 19% gewijzigd door MasterPawner op 19-11-2014 13:45 ]
DSL connected, 108,2 Mbit/s 22,0 Mbit
En die haal ik nog steeds netjes via een speedtest
En die haal ik nog steeds netjes via een speedtest
Up 22 zijn de nieuwe instellingen. Profiel zou officeel rond de 100 mb down en 20 mb up zijn. Voor de mensen met een vectoring verbinding
Prima! Dat zal VDSL aantrekkelijker kunnen maken: een upload van ruim 20Mbit.Racer89 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:16:
Up 22 zijn de nieuwe instellingen. Profiel zou officeel rond de 100 mb down en 20 mb up zijn. Voor de mensen met een vectoring verbinding
Is die 22Mbit trouwens alleen voor het hoogste abonnement?
Bij XS4ALL iig ook voor 't 50 Mb/s à € 40,- abo.. Maar m'n attainable rate is 50+ Mb/s dus ik had eigenlijk gehoopt dat ik nóg wel meer upload kon krijgen, aangezien XS4ALL "gelijke abo's" aanbiedt voor glasvezel en ADSL/VDSL...
@timmie1; Ja dat is ook alleen als je vectoring hebt, en dat is meestal voor de klanten met hoogste pakket.
Die 22 mbit is ook afhankelijk van de afstand naar de buitenring. Die 22 mb is namelijk niet altijd haalbaar
Die 22 mbit is ook afhankelijk van de afstand naar de buitenring. Die 22 mb is namelijk niet altijd haalbaar
Bedankt en ook bedankt TD'er voor de uitleg. Nu heb ik de afgelopen 2 dagen weer een 'DSL not responding (no DSL synchronization)' error gekregen. Waarna ik eerst intrainde op 83.3 Mbit en nu op 63Mbit (SRA staat op off). Upload maxed op 22 Mb/s overigengs.Prolution schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:07:toon volledige bericht
[...]
Bij je Fritzbox status overzichten zijn naast je intrain waarde ook nog wat andere zaken te zien waardoor die fluctuaties (mogelijk) te verklaren zijn.
Bij de 1e screenshot staat de waarde 'Bitswap' op on, bij de 2e screenshot staat deze op off, daarnaast is het 'Carrier record' veranderd van 'A43' naar 'V43' en dit heeft dus niet echt een positief effect gehad op je snelheid want deze is behoorlijk naar beneden gegaan (van 92Mb naar 65Mb attainable).
Bij de 3e screenshot is 'Bitswap' weer op on gezet en de 'Carrier record' (terug) veranderd van 'V43' naar 'A43', wat dus ook weer direct een positief effect heeft op de behaalde snelheid.
De 4e (en laatste) screenshot laat weer een aantal veranderingen zien, die waarschijnlijk ook het gevolg zijn van een firmware upgrade van je Fritzbox 7360 naar 6.20 (daar zijn een aantal zaken m.b.t. Vectoring verbeterd aan de changelog te zien)
De SRA (Seamless rate adaptation) is op on gezet, en G.Vector staat nu op 'full' in plaats op 'on' & de 'Carrier record' is naar 'A43c' gezet.
KPN geeft zelf aan dat de de opties SRA & G.INP belangrijk zijn voor een goed werkende Vectoring verbinding. Dus mooi dat deze beide technieken nu ondersteund worden door de Fritzbox met de laatste 6.20 firmware.
[...]
Ik heb inderdaad nog ergens een linkje met een Google Maps kaartje waarop je alle straatkasten kan zien, zal nog even kijken of ik die nog ergens heb staan
Verder heb ik geen errors onder DSL op het statusscherm. Dus ik vind het wel vreemd dat mijn dsl verbinding zich zomaar overdag reset.
Heeft iemand een iets actuelere lijst van wijkcentrales?
Die op http://www.actw.nl/kpn%20nummercentrales.htm bevat de centrale van mijn ouders niet (Buin-AAA)
Zij zitten kennelijk op:
Die op http://www.actw.nl/kpn%20nummercentrales.htm bevat de centrale van mijn ouders niet (Buin-AAA)
Zij zitten kennelijk op:
Die Bui-C is Buinerveen-Centrum en dat is net een tikkeltje te ver voor de VDSL die ze nu halen (4 a 5 km) en ik was benieuwd waar die nieuwe centrale zou staan.Distributiepunt(en) Bui-C, Buin-AAA
Hoe zit het nu met de centrales zelf? buiteringen halen de 120/22, maar ik zit hier niet op buitenring maar op central zelf met een max van 42mbit(bonding) word dit ook nog 120/22 vectoring of is dit gewoon pech hebben als je op centrale zelf zit?
Vanuit de nummercentrale heb je met bonding (voorlopig) een maximale snelheid van 100Mbit over 2 lijnen. Vectoring vanuit centrale is niet mogelijk. Zoals het er nu uitziet, is het pech als je geen verdeelkast ertussen hebt. Correct me if i am wrong wat dat betreftdevil-strike schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:20:
Hoe zit het nu met de centrales zelf? buiteringen halen de 120/22, maar ik zit hier niet op buitenring maar op central zelf met een max van 42mbit(bonding) word dit ook nog 120/22 vectoring of is dit gewoon pech hebben als je op centrale zelf zit?
Je zit niet op een centrale maar op een wijk/straat kast bij jouw in de buurt, zoiets als dit:TD-er schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:10:
Heeft iemand een iets actuelere lijst van wijkcentrales?
:
[...]
Die Bui-C is Buinerveen-Centrum en dat is net een tikkeltje te ver voor de VDSL die ze nu halen (4 a 5 km) en ik was benieuwd waar die nieuwe centrale zou staan.
Je zal dus in je eigen omgeving even moeten kijken waar deze staat.
in het modem kan je aan de hand van de lijnlengte wel ongeveer kijken waar de kast zou moeten staan.
Punt is dat mijn ouders pas sinds kort VDSL hebben. Daarvoor kwam het echt uit Buinerveen, gezien de max. 1 Mbps ADSL die ze haalden.
Nu halen ze zo'n 50 Mbps, dus puur geschat aan de hand van de attainable zou je denken aan een 700 - 800 meter. Heeft er iemand een idee hoe de attenuation per km ratio is voor VDSL? Voor ADSL was het zo'n 13.8 dB/km. Maar voor VDSL is die waarde veel hoger. Waarschijnlijk gebruiken ze een veel hogere frequentie om de verzwakking te bepalen.
Bij mij is het van 10 naar 18 dB gegaan, bij de overgang naar VDSL, maar of die verhouding standaard is? En is het verschillend per profiel? (8b, 17a)
In elk geval is er voor mijn ouders dus een nieuwe centrale bij gekomen. (Buin-AAA)
Ik zal eens rondlopen bij mijn ouders om te kijken waar het zou kunnen staan.
Nu halen ze zo'n 50 Mbps, dus puur geschat aan de hand van de attainable zou je denken aan een 700 - 800 meter. Heeft er iemand een idee hoe de attenuation per km ratio is voor VDSL? Voor ADSL was het zo'n 13.8 dB/km. Maar voor VDSL is die waarde veel hoger. Waarschijnlijk gebruiken ze een veel hogere frequentie om de verzwakking te bepalen.
Bij mij is het van 10 naar 18 dB gegaan, bij de overgang naar VDSL, maar of die verhouding standaard is? En is het verschillend per profiel? (8b, 17a)
In elk geval is er voor mijn ouders dus een nieuwe centrale bij gekomen. (Buin-AAA)
Ik heb het nog niet kunnen vinden in de Fritzbox modem of google, maar hoe en waar kun je in de Fritzbox zien wat de lijnlengte is?
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Van mij kan de upgrade niet snel genoeg komen, ik wil graag 100/20 hebben zodat ik wat meer mensen kwijt kan op mijn TS servertje, nu is het 40 max anders gaat het een beetje haperen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
De Buin-AAA straatkast staat (volgens mijn informatie) op deze locatie: http://maps.google.com/maps?q=52.9313365+6.8409523&t=hTD-er schreef op maandag 24 november 2014 @ 06:51:
Punt is dat mijn ouders pas sinds kort VDSL hebben. Daarvoor kwam het echt uit Buinerveen, gezien de max. 1 Mbps ADSL die ze haalden.
Ik heb even met streetview gekeken en volgens mij is het die groene kast naast het bushokje
Denk eerder dat deze het is: https://goo.gl/maps/g74ToProlution schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:15:
[...]
De Buin-AAA straatkast staat (volgens mijn informatie) op deze locatie: http://maps.google.com/maps?q=52.9313365+6.8409523&t=h
Ik heb even met streetview gekeken en volgens mij is het die groene kast naast het bushokje
Maar 1 van de 2 is mogelijk vervangen door een grotere uitvoering.
Zou het kunnen dat dit mijn wijkkast is?
https://goo.gl/maps/bl1rc
ik zie er door de stickers en graffiti weinig herkenbaars op staan, behalve het nummer 15, maar is het enige wat van omvang is en niet van de kabel of van de elektra is of lijkt te zijn. Ik zie in een wijk ernaast een kleiner iets hoger kastje staan met het nummer 17 erop. Deze lijkt alleen niet op een wijkkast (grijs) zoals je die op google images ziet staan.
ik zie er door de stickers en graffiti weinig herkenbaars op staan, behalve het nummer 15, maar is het enige wat van omvang is en niet van de kabel of van de elektra is of lijkt te zijn. Ik zie in een wijk ernaast een kleiner iets hoger kastje staan met het nummer 17 erop. Deze lijkt alleen niet op een wijkkast (grijs) zoals je die op google images ziet staan.
Dit is geen KPN-kast maar een hoofdversterker van de Coaxkabel. De begroeide kast die Speedmaster laat zien, is inderdaad een KPN-kast. De groene kast van Prolution is hetzelfde model als KPN voor haar VDSL-DSLAMs gebruikt, ik heb echter nog nooit een groene variant daarvan gezien. Daarover twijfel ik nog even.Meauses schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:57:
Zou het kunnen dat dit mijn wijkkast is?
Het kan dus ook dat er 2 verdeellkasten zijn, zo heeft ons dorp voor elke helft een andere verdeelkast. Deze worden komende december allebei opgeleverd met een weekje ertussen. Je kunt het beste checken door bij allebei de kasten een postcode te kiezen en deze even bij fourstack te controleren.
Thanks voor de tip timmie1. Ik ben wat postcodes+huisnummers nagegaan in mijn buurt en vergeleken welke snelheid ze konden krijgen, en volgens mij heb ik wel wat gevonden wat het zou moeten zijn.
Dit huisje staat precies tussen twee postcodes in die alle twee 90/100mbit kunnen halen volgens de fourstack check.
Het huisje lijkt op een centrale zoals ik die voorheen kende, en het lijkt alsof de wijkkast erachter zit.
Ik ga straks als ik thuis ben eens een kijkje nemen.
https://goo.gl/maps/7tD2w
Hier zie je de wijkkast die erachter staat wat beter.
https://goo.gl/maps/qllaC
Dit huisje staat precies tussen twee postcodes in die alle twee 90/100mbit kunnen halen volgens de fourstack check.
Het huisje lijkt op een centrale zoals ik die voorheen kende, en het lijkt alsof de wijkkast erachter zit.
[ Voor 15% gewijzigd door Meauses op 24-11-2014 18:00 . Reden: 2e link toegevoegd ]
Lijkt mij toch dat het die groene kast is, die kast die jij laat zien herken ik niet als KPN kast, dat lijkt me eerder een oud & gaar elektriciteit kastje oid.Speedmaster schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:46:
[...]
Denk eerder dat deze het is: https://goo.gl/maps/g74To
Maar 1 van de 2 is mogelijk vervangen door een grotere uitvoering.
De streetview pics zijn van augustus 2014, dus waarschijnlijk was de VDSL buitenring upgrade toen al uitgevoerd.
Er zijn inderdaad groene VDSL buitenring kasten dat wordt ook vermeld in dit topic: tha_bulldog in "VDSL echte snelheid"timmie1 schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:06:
[...]
Dit is geen KPN-kast maar een hoofdversterker van de Coaxkabel. De begroeide kast die Speedmaster laat zien, is inderdaad een KPN-kast. De groene kast van Prolution is hetzelfde model als KPN voor haar VDSL-DSLAMs gebruikt, ik heb echter nog nooit een groene variant daarvan gezien. Daarover twijfel ik nog even.
[...]
Dat is inderdaad een grotere variant van een KPN straatkast, zitten vaak behoorlijk wat lijnen op (>1000).Meauses schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:51:
Thanks voor de tip timmie1. Ik ben wat postcodes+huisnummers nagegaan in mijn buurt en vergeleken welke snelheid ze konden krijgen, en volgens mij heb ik wel wat gevonden wat het zou moeten zijn.
Bij dit soort (grotere) kasten wordt bij een upgrade de VDSL apparatuur vaak in zo'n (grijze) kast er naast gezet zoals je ook ziet in jou geval.
Die 2e kast, staat daar al zo'n 30 jaar, namelijk sinds er kabel-TV ligt in Buinen.
En de kabel-TV begint ook bij dat huis er tegenover. Aan de andere kant van het viaduct ligt nu nog geen kabel.
Ik denk dus dat het meest waarschijnlijke is dat de kast bij de bushalte, naast Hotel Hartlief de kast van de VDSL is. Die stond er vroeger namelijk niet.
En mijn ouders hebben inderdaad al meer dan een half jaar VDSL.
Dus ze zitten inderdaad op zo'n 700 m van die kast.
Ik zelf zit op de centrale "Ten" in Ten Boer.
Dat is een vrij groot gebouw in 't centrum. Begrijp ik het goed dat een vectoring-VDSL daar nog niet zo gauwgaat komen?
Volgens de KPN-site zou ik 80 Mbps met bonding moeten kunnen krijgen. (haal nu zo'n 55 Mbps attainable op 700 m afstand)
En de kabel-TV begint ook bij dat huis er tegenover. Aan de andere kant van het viaduct ligt nu nog geen kabel.
Ik denk dus dat het meest waarschijnlijke is dat de kast bij de bushalte, naast Hotel Hartlief de kast van de VDSL is. Die stond er vroeger namelijk niet.
Dat is een vrij groot gebouw in 't centrum. Begrijp ik het goed dat een vectoring-VDSL daar nog niet zo gauwgaat komen?
Volgens de KPN-site zou ik 80 Mbps met bonding moeten kunnen krijgen. (haal nu zo'n 55 Mbps attainable op 700 m afstand)
Als je echt op een nummercentrale zit(dus een groot gebouw), dan ga je geen Vectoring krijgen omdat dat voorlopig alleen vanuit buitenringkasten mogelijk is.TD-er schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:58:
Die 2e kast, staat daar al zo'n 30 jaar, namelijk sinds er kabel-TV ligt in Buinen.
Ontopic: het is onvoorstelbaar en grappig hoe knullig sommige klantenservicemedewerkers kunnen zijn. Gisteren met iemand gesproken die beweerde dat bonding niets meer is als twee draden gebruiken in plaats van één. Hij meende dat je normaal alleen je rode draad(van blauw-rode aderpaar) gebruikt, maar dat met bonding rood en blauw(dus één aderpaar) worden gebruikt.

Heeft echt niemand toegang tot KPN Wholesale documenten?
Ik wil die publicatielijst wel eens zien. Volgens mij hebben wij in het noorden namelijk geen straatkasten, alleen centrales
Ik wil die publicatielijst wel eens zien. Volgens mij hebben wij in het noorden namelijk geen straatkasten, alleen centrales
KPN zal vast aan het onderzoeken zijn of het mogelijk is om Vectoring in te zetten vanuit dergelijke grotere centrale's, probleem is echter dat Vectoring pas goed werkt wanneer alle lijnen vanuit dezelfde DSLAM worden aangestuurd. Bij een grotere centrale zijn er ook vaak DSLAM's van andere providers (naast die van KPN) aanwezig, dan wordt het wel wat ingewikkelder om Vectoring aan te kunnen bieden.TD-er schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:58:
[..]
Dus op korte termijn zou ik het nog niet verwachten helaas.
Voorheen waren bepaalde documenten zoals die publicatielijst makkelijk te downloaden van de KPN Wholesale site, tegenwoordig zit helaas een groot deel achter slot en grendelmaarud schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:04:
Heeft echt niemand toegang tot KPN Wholesale documenten?
Hmm, jammer dat we hier dus geen vectoring gaan krijgen binnen afzienbare tijd. 
Zijn alle VDSL FritzBox modems wel in staat om bonding te gebruiken?
* TD-er zou graag een hogere upload hebben.
Zijn alle VDSL FritzBox modems wel in staat om bonding te gebruiken?
* TD-er zou graag een hogere upload hebben.
Je moet ook kijken of bonding mogelijk is op jou adres, en of het wel word aangeboden. Je moet altijd KPN klant zijn. De andere providers bieden dit nog niet aan.
Het is ook afhankelijk van jou afstand tot centrale, en hoeveel aders je hebt ingelast en het type kabelverdeler wat er tussen staat. (aantal voedingen die er in zitten)
Het is ook afhankelijk van jou afstand tot centrale, en hoeveel aders je hebt ingelast en het type kabelverdeler wat er tussen staat. (aantal voedingen die er in zitten)
Volgens de KPN-site is (80 Mbps) bonding mogelijk en ik zit nij XS4all (= KPN)Racer89 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:30:
Je moet ook kijken of bonding mogelijk is op jou adres, en of het wel word aangeboden. Je moet altijd KPN klant zijn. De andere providers bieden dit nog niet aan.
Xs4all is KPN Wholesale. KPN is KPN Consumer. Belangrijk verschil. Xs4all heeft géén bonding.
Ik ben jaloers op de mensen die zulke hoge snelheden halen.. Ik zit op de centrale, bonding is niet leverbaar dus ik zit nu "maar" met 50/5mbit. Op zich ook niet slecht, maar het mag wel sneller. Jammer dat het in onze regio economisch niet uit kan. Glasvezel komt hier namelijk ook al niet.
Dus andere kabel naar je modem en je hebt een significante "verbetering" in afstandOsiris schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:42:
Volgens de XS4ALL Klantenservice-medewerker zat ik 83 meter van m'n wijkkast af![]()
Euh, I dunno, heb niet echt wat veranderd aan m'n bekabeling. De wijkkast staat gewoon lekker dichtbij I guess
[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 27-11-2014 19:51 ]
Dat snap ik, maar als je kijkt naar de meegeleverde kabel van het Fritzbox modem, dan zou je dat met een zelfgemaakt stukje netwerkkabel dus al 2 meter kunnen inkorten en dat is in jouw geval al enkele procenten
Oh, maar mijn F!B staat enkele meters van 't ISRA af d.m.v. een UTP-kabel van, nou, wat zal 't zijn, 4 meter ofzo? PLUS nog de F!B-bekabeling zelf 
Ben benieuwd wat voor afstand ik heb als ik 'em met een mini-kabeltje direct aan 't ISRA aansluit
Ben benieuwd wat voor afstand ik heb als ik 'em met een mini-kabeltje direct aan 't ISRA aansluit
[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 27-11-2014 22:36 ]
Hallo mede VDSL gebruikers!
Kwam net dit topic tegen terwijl ik mij verdiepte in VVDSL(2?) en zou graag willen weten wanneer onze wijkcentrale aan de beurt is. Het is zo'n huisje (van steen nog wel met een groene deur).
Wij ervaren al ong. 2 jaar storingen op de lijn (47mbit, loop ong. 700-1000m). Line attenuation downstream was eerst 17-18dB, maar verhoogde over de afgelopen 1,5 jaar naar 22-23dB. SNR was eerst 17-18dB en zakte op gegeven moment naar 5-6dB. We konden eerst 52mbit halen. Medewerker aan telefoon vertelde mij dat de oude waarden waarschijnlijk zo goed waren, omdat wij èèn van de eersten op VDSL waren bij ons in de buurt, klopt dit?
Anyway, wij ervaren o.a. problemen met iTV (de 8e monteur inmiddels gehad, als het niet meer is). De monteur had het over de H-LOG o.i.d? Kan dat? Modem hangt al op minder dan 2m van ISRA punt (stond eerst in de woonkamer met ong. 20m PTT lijn (tijdens eerste waarden).
Het probleem is heel vaag. De TV (en internet) stottert op willekeurige momenten en soms zijn er heel kort bursts van ong. 77000 CRC op de lijn, maar KPN meet die niet (althans, dat zeggen ze)
Daarom sleept het probleem zich al bijna 2 jaar voort. Heb zelf alle binnenbekabeling aangelegd (zit zelf in ICT) en dit is geverifieerd door de 8 monteurs, waarvan 2 'oude rotten in het vak' (zij hebben nog het groene hart, zeiden ze en alleen die monteurs hebben bij ons ook een poortwissel voor elkaar gekregen
, ondanks gebrek aan 'cijfers').
Ik zou evt. wel pc/nr via pm willens sturen aan iemand of hij zou willen kijken wanneer / of wij ook vectoring krijgen
Hopelijk lost het probleem zich dan vanzelf op, want ik ben ten einde raad.
Wij hebben op dit moment een Fritz 7360 van XS4ALL. Hiervoor een 7340 en daarvoor een ZyXEL (Telfort). Ze gaven allemaal zelfde waardes aan bij de wissel, dus mag er wel vanuit gaan dat die kloppen.
P.S. Dit is heel kort onze situatie omschreven, er zit nog veeeel meer achter, maar op de tablet heb ik geen zin dit allemaal uit te typen
P.P.S. Attainables zijn op dit moment 47321/11201 kbit down/up, mocht dit belangrijk zijn (upload is ingetraint op 5223, down zit op bovenstaande waarde. Wij hebben geen pairbonding (ook nog nooit gehad).
Kwam net dit topic tegen terwijl ik mij verdiepte in VVDSL(2?) en zou graag willen weten wanneer onze wijkcentrale aan de beurt is. Het is zo'n huisje (van steen nog wel met een groene deur).
Wij ervaren al ong. 2 jaar storingen op de lijn (47mbit, loop ong. 700-1000m). Line attenuation downstream was eerst 17-18dB, maar verhoogde over de afgelopen 1,5 jaar naar 22-23dB. SNR was eerst 17-18dB en zakte op gegeven moment naar 5-6dB. We konden eerst 52mbit halen. Medewerker aan telefoon vertelde mij dat de oude waarden waarschijnlijk zo goed waren, omdat wij èèn van de eersten op VDSL waren bij ons in de buurt, klopt dit?
Anyway, wij ervaren o.a. problemen met iTV (de 8e monteur inmiddels gehad, als het niet meer is). De monteur had het over de H-LOG o.i.d? Kan dat? Modem hangt al op minder dan 2m van ISRA punt (stond eerst in de woonkamer met ong. 20m PTT lijn (tijdens eerste waarden).
Het probleem is heel vaag. De TV (en internet) stottert op willekeurige momenten en soms zijn er heel kort bursts van ong. 77000 CRC op de lijn, maar KPN meet die niet (althans, dat zeggen ze)

Ik zou evt. wel pc/nr via pm willens sturen aan iemand of hij zou willen kijken wanneer / of wij ook vectoring krijgen
Wij hebben op dit moment een Fritz 7360 van XS4ALL. Hiervoor een 7340 en daarvoor een ZyXEL (Telfort). Ze gaven allemaal zelfde waardes aan bij de wissel, dus mag er wel vanuit gaan dat die kloppen.
P.S. Dit is heel kort onze situatie omschreven, er zit nog veeeel meer achter, maar op de tablet heb ik geen zin dit allemaal uit te typen
P.P.S. Attainables zijn op dit moment 47321/11201 kbit down/up, mocht dit belangrijk zijn (upload is ingetraint op 5223, down zit op bovenstaande waarde. Wij hebben geen pairbonding (ook nog nooit gehad).
[ Voor 8% gewijzigd door drmacfaulty op 27-11-2014 23:55 ]
Je kunt dit zelf checken op netco.fpi-info.fourstack.nl
Bron: KPN webcareMet een extra aderpaar is pairbonding mogelijk. Hiervan wordt alleen gebruik gemaakt bij verbindingen die rechtstreeks op een hoofdcentrale aangesloten zitten. Een straatkast heeft minder capaciteit en wordt daar niet voor gebruikt.
Druist volledig in tegen de verhalen over bonding vanuit straatkast van afgelopen tijd...

Dat moet eerst nog gepilot worden en dat gebeurt pas Q2 2015
Ja dat heeft hij geantwoord in een topic dat ik heb aangemaakt op dat forum.timmie1 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:21:
[...]
Bron: KPN webcare
Druist volledig in tegen de verhalen over bonding vanuit straatkast van afgelopen tijd...
Wat is jullie visie hierop, ga ik niks merken van die upgrade in Q2 2015 en/of zijn er nog opties bij KPN om een hogere snelheid te krijgen in mijn situatie (afgezien van kabel).
Keek voor de grap nog eens, kijk mijn upgrade eens voor volgende maandtha_bulldog schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:42:
Je kunt dit zelf checken op netco.fpi-info.fourstack.nl

Vectoring erbij en ga 2 Mbit achteruit
Al zit ik toch alweer op de kabel inmiddels
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 28-11-2014 18:34 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar Rekam/Caiway is prijstechnisch toch duurder....?SinergyX schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:33:
[...]
Keek voor de grap nog eens, kijk mijn upgrade eens voor volgende maand
[afbeelding]
Vectoring erbij en ga 2 Mbit achteruit
Al zit ik toch alweer op de kabel inmiddels
Helaas, geen upgrades staat er. Vrees dat ik de strijd maar moet volhouden :zucht:
Toch bedankt voor het tooltje
Toch bedankt voor het tooltje
Niet helemaal, nieuwe tripple is per saldo 10 euro goedkoper dan mijn oude pakketten, plus dubbele snelheid van wat ik haal met VDSL. (zit bij xs4all, die natuurlijk duurder is dan anderen).Speedmaster schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:19:
[...]
Maar Rekam/Caiway is prijstechnisch toch duurder....?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Geen idee of dit waar is en/of interessant is voor de mede tweakers, maar kwam dit tegen en vond het wel een leuk artikel. Gaat over fiber tot aan de straatkast en crosstalk: http://www.increasebroadb...ectoring-crosstalk-crisis
Er is inmiddels genoeg info te vinden dat bonding + vectoring vanuit de straatkast in de loop van 2015 geleverd gaat worden, zie o.a: dit bericht: http://www.telecompaper.c...bonded-vectoring--1049530 en de diverse berichten op de KPN Wholesale site. Ik zou zelf niet teveel aantrekken van wat een random webcare medewerker te melden heeft, die zijn in sommige gevallen niet geheel op de hoogte van de laatste ontwikkelingentimmie1 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:21:
[...]
Bron: KPN webcare
De vraag is echter wel welke providers (naast KPN) dit daadwerkelijk gaan leveren, ook zal het (naar mijn verwachting) alleen bij de wat duurdere abo's aangeboden worden. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
Met bonding + vectoring kan KPN weer snelheden aanbieden via het koper netwerk die min of meer gelijkwaardig zijn met die van de kabelaars, KPN verliest daarnaast al een redelijke tijd flink wat klanten aan de kabelaars omdat die vaak in staat zijn om een beter pakket aan te bieden (met o.a. hogere snelheden).
Nu zitten de kabelaars ook niet stil en zal DOCSIS 3.1 de capaciteit van de kabel weer flink verhogen. Maar het is in ieder geval gunstig dat er enigszins sprake is van gelijkwaardige concurrentie, tenminste in mijn situatie met de beschikbaarheid van kabel & VVDSL
Ligt aan de mogelijkheden op jou specifieke adres. Als je mij je postcode en huisnummer geeft zou ik kunnen kijken wat ongeveer de verwachtte snelheid kan zijn. Dat zou hoe dan ook hoger moeten zijn is mijn inschatting.HammerNL schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:02:
[...]
Ja dat heeft hij geantwoord in een topic dat ik heb aangemaakt op dat forum.
Wat is jullie visie hierop, ga ik niks merken van die upgrade in Q2 2015 en/of zijn er nog opties bij KPN om een hogere snelheid te krijgen in mijn situatie (afgezien van kabel).
En als jullie een goede snelheidstest willen doen gebruik die dan van KPN/Ookla op http://www.kpn.com/speedtest Die kan in ieder geval ook glas aan tot 500Mb en wisselt niet tig keer per dag van server en je kan beter snelheden onderling vergelijken.
En heel belangrijk: trek nooit de stekker van je modem zo uit het stopcontact! Ook niet de DSL kabel. Maar doe hem netjes met het knopje uit. Anders word het gezien als wegvallen van de lijn. En is op je lijn DLM (dynamic line management) actief op je lijn dan wordt dat gezien als een verbreking of wegvallende lijn waardoor de snelheid terugvalt. En bij vectoring kan het behoorlijk lang duren voor je weer verbinding heb. Dus: altijd het knopje
Werk voor KPN maar doe dit op persoonlijke titel...
[ Voor 32% gewijzigd door Henkie-Jan op 30-11-2014 18:05 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Of je nu knopje of stekker eruit haalt dit maakt natuurlijk niets uit, immers word stroom onderbroken door ofwel stekker of het knopje.
als ik het goed begrijp komt er geen snelheid verhoging als je vdsl uit een centrale hebt ?
Nee, vond wel dit:pa3fap schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:39:
als ik het goed begrijp komt er geen snelheid verhoging als je vdsl uit een centrale hebt ?
http://www.telecompaper.c...225-mln-adressen--1049519DSL met 100 Mbps in 2015 beschikbaar op 2,25 mln adressentoon volledige bericht
vrijdag 14 november 2014 | 12:51 CET | Nieuws
VDSL Vectoring is begin 2015 beschikbaar op alle Buitenringen, meldt KPN Wholesale. De vectoring-technologie onderdrukt ruis op naastgelegen koperparen en bereikt daarmee 30 tot 40 procent hogere snelheden voor de internetverbinding. Begin volgend jaar is de upgrade van alle apparatuur afgerond, voor 2 miljoen huisadressen. Het wholesaletarief voor de nieuwe 100 Mbps aansluitingen is gelijk aan dat van de huidige 80 Mbps lijnen.
KPN is in een ver stadium met het ombouwen van de 660 FttC straatkasten, waarmee nogmaals 240.000 adressen worden toegevoegd. Er is een postcode checker beschikbaar, waarop per aansluiting de beschikbaarheid kan worden gecontroleerd.
Vectoring eist wel de inzet van een compatible modem bij de eindgebruiker. Bijna alle leveranciers hebben een firmware update ontwikkeld en 95 procent van de actieve modems heeft die al. Desondanks is er een zwarte lijst van vijf typen modems, met een Chipset-Firmware combinatie (CFC) die vectoring verstoort. Lijnen met zo’n modem worden door KPN teruggezet naar een ADSL-profiel, waardoor de wat zwaardere abonnementen niet meer kunnen worden geleverd.
Vectoring is alleen beschikbaar op Buitenringen, als WBA of WMP dienst. De upgrade van andere adressen, zoals MDF centrales en Binnenringen, is nog afhankelijk van de regulering die moet worden ontwikkeld onder het nieuwe marktbesluit. Er is dus nog geen duidelijkheid over de planning van andere adressen.
Dus hopen op een kast, maar gezien ik midden in de stad zit zal ik wel een 'binnenring' hebben? Loopt nota bene glasvezel naar het nieuwe gedeelte van de wijk hier waar ze wel glasvezelinternet hebben.
Osiris schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:51:toon volledige bericht
DSLAM in m'n wijkkast is overigens ook aangepast qua settings valt me recentelijk pas op..
07-11-'14 15-11-'14 Receive Direction Send Direction Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 84000 8400 105000 22016 Min. DSLAM throughput kbit/s 3488 64 3488 64 Attainable data rate kbit/s 116600 32142 93080 53698 Current throughput kbit/s 54856 8400 51192 22016 Seamless rate adaptation off off off off Latency 11 ms 4 ms 10 ms 4 ms Impulse Noise Protection 4 2
42 G.inp off off off off Signal-to-noise ratio dB 29 22 20 20 Bitswap on on on on Line attenuation dB 5 0 5 0 Profile 17a G.Vector on on on on Carrier record A43 A43 A43 A43
Nieuw modempje: De F!B 7360 i.p.v. m'n (waarschijnlijk) defecte 7340:
15-11-'14 | 05-12-'14 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Receive Direction | Send Direction | Receive Direction | Send Direction | ||
Max. DSLAM throughput | kbit/s | 105000 | 22016 | 111216 | 22016 |
Min. DSLAM throughput | kbit/s | 3488 | 64 | 784 | 64 |
Attainable data rate | kbit/s | 93080 | 53698 | 111177 | 53197 |
Current throughput | kbit/s | 51192 | 22016 | 110898 | 22014 |
Seamless rate adaptation | off | off | off | off | |
Latency | 10 ms | 4 ms | 4 ms | 4 ms | |
Impulse Noise Protection | 4 | 2 | 72 | 2 | |
G.inp | off | off | on | off | |
Signal-to-noise ratio | dB | 20 | 20 | 6 | 20 |
Bitswap | on | on | off | on | |
Line attenuation | dB | 5 | 0 | 6 | 2 |
Profile | 17a | ||||
G.Vector | on | on | on | on | |
Carrier record | A43 | A43 | A43 | A43 |
Hij traint nu ook in met ±100 Mb/s
Niet dat 't veel uitmaakt, m'n verbinding is alsnog gelimiteerd tot 50 Mb/s
Ook met IPv6 getest?Osiris schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:37:
[...]
Hij traint nu ook in met ±100 Mb/s
Niet dat 't veel uitmaakt, m'n verbinding is alsnog gelimiteerd tot 50 Mb/s
Er is een tijd geweest dat IPv6 met de connected-snelheid binnenkwam en IPv4 verkeer gecapt werd.
Alleen nu liggen die zo dicht bij elkaar hier dat ik het verschil niet meer kan testen.
Helaas welTD-er schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 20:03:
[...]
Ook met IPv6 getest?
Er is een tijd geweest dat IPv6 met de connected-snelheid binnenkwam en IPv4 verkeer gecapt werd.
Alleen nu liggen die zo dicht bij elkaar hier dat ik het verschil niet meer kan testen.
download.xs4all.nl heeft een IPv6-adres en `wget` prefereert IPv6
Bij mij ook interessant: 
Om deze reden maar een 8mbit abo bij telfort genomen. Nu haal ik 17mbit op VDSL(volgens mijn modem), met dat abonnement...
Verder ook glasvezel beschikbaar, maar toch vanaf gezien vanwege de kosten.

Om deze reden maar een 8mbit abo bij telfort genomen. Nu haal ik 17mbit op VDSL(volgens mijn modem), met dat abonnement...
Verder ook glasvezel beschikbaar, maar toch vanaf gezien vanwege de kosten.
[ Voor 23% gewijzigd door Gosat op 07-12-2014 21:28 ]
Veel last gehad van een klapperende lijn de afgelopen dagen, nadat het een week stabiel is geweest. Na de eerste regendruppels lag mijn lijn er binnen een dag 3 keer uit o.o
Afgelopen vrijdag overgegaan van Telfort naar XS4ALL, dat is niet helemaal goed gegaan...
Deels doordat ik zelf de fout heb gemaakt eerst Telfort op te zeggen (einde 7 dec) en pas daarna de nieuwe provider (XS4ALL start 11 dec) aan te vragen...
Maar dat laatste heeft nu wel voor een unieke situatie gezorgd
Ik zal eerst beginnen met te stellen dat ik voor de overgang van ADSL naar VDSL bij Telfort op +/-16Mb down zat en na de overgang nog maar op +/- 10Mb. (Up was van 0.8 naar 1.7 gegaan) Daarom en omwille van het vast IP-adres de overstap gemaakt naar XS4ALL, met de bedoeling tevens naar een hogere snelheid te gaan.
Vorige week zondag had ik nog steeds internet en toevallig dat ik nog eens de speedtest deed. Tot mijn stomme verbazing haalde ik ineens 30Mb...
Afijn heel de week vrolijk via Telfort geinternet tot afgelopen vrijdag de monteur op de stoep stond.
Bij het overzetten bleek de KPN mijn XS4ALL aansluiting op het andere koperpaar te hebben aangesloten, dus de monteur van Guidion heeft dit netjes voor mij overgezet. (Tevens in wat solidere behuizingen e.d.)
Echter schommelde de snelheid nu in een keer weer rond de 12 - 16 Mb.... Maar goed intrainen en zo dus de monteur is op een gegeven moment weer gegaan (hij kon toch niets meer doen). `s Middags was het echter nog steeds hetzelfde verhaal, dus toch maar eens XS4ALL gebeld. De eerste servicedesk medewerker botweg: "Ja, dat is het maximum wat wij u kunnen leveren, kijkt u maar naar de postcode check (max 20Mb/s)." Waarop ik zei dat is dan misschien wel zo, maar ik heb de afgelopen week 30Mb gehad! Tja, dat kon hij niet verklaren en niet veranderen.
Dus ik zeg, dan ga ik nu meteen weer opzeggen en heb me laten doorverbinden met de annuleringsafdeling. Deze begon meteen al heel anders te praten en vroeg of ik al iemand van de technische dienst had gesproken. Wat niet het geval was, dus hij me eerst in de wacht gezet en vervolgens doorverbonden. De technische man wist eerst ook niet veel meer te vertellen dan dat dit het maximaal haalbare was. Waarop ik zei dat ik het gevoel had dat de KPN-monteur in de kast waarschijnlijk twee paar draden door elkaar heeft gehaald....
En eindelijk werd er in toegestemd om een KPN-monteur nog eens te laten kijken.... Maar goed dat was eind vrijdagmiddag....
Ondertussen kon ik wel bellen, maar gebeld worden kon ook niet.... Dus vanmiddag toch maar ff de stoute schoenen aan getrokken en de koperpaartjes weer teruggezet...
Wat denk je?

Ben bang dat ik toch gelijk ga krijgen en dat er voor de KPN-technici nog wat werk aan de winkel is....
Wat ik nog niet voor mekaar heb gekregen is mijn Draytek 2860 gebruiken i.c.m. het XS4ALL abonnement. Voor Telfort wel, al waren dat compleet andere instellingen dan draytek.nl aangeeft (MPoA / Dynamic IP i.p.v. PPPoE/PPPoA).
Nu even een testje gedaan met de Fritz!Box op het Telfort koperpaar, krijg ik een compleet ander IP-adres (82.136... vs. 195.240...) en een iets lagere snelheid....
Deels doordat ik zelf de fout heb gemaakt eerst Telfort op te zeggen (einde 7 dec) en pas daarna de nieuwe provider (XS4ALL start 11 dec) aan te vragen...

Maar dat laatste heeft nu wel voor een unieke situatie gezorgd

Ik zal eerst beginnen met te stellen dat ik voor de overgang van ADSL naar VDSL bij Telfort op +/-16Mb down zat en na de overgang nog maar op +/- 10Mb. (Up was van 0.8 naar 1.7 gegaan) Daarom en omwille van het vast IP-adres de overstap gemaakt naar XS4ALL, met de bedoeling tevens naar een hogere snelheid te gaan.
Vorige week zondag had ik nog steeds internet en toevallig dat ik nog eens de speedtest deed. Tot mijn stomme verbazing haalde ik ineens 30Mb...
Bij het overzetten bleek de KPN mijn XS4ALL aansluiting op het andere koperpaar te hebben aangesloten, dus de monteur van Guidion heeft dit netjes voor mij overgezet. (Tevens in wat solidere behuizingen e.d.)
Echter schommelde de snelheid nu in een keer weer rond de 12 - 16 Mb.... Maar goed intrainen en zo dus de monteur is op een gegeven moment weer gegaan (hij kon toch niets meer doen). `s Middags was het echter nog steeds hetzelfde verhaal, dus toch maar eens XS4ALL gebeld. De eerste servicedesk medewerker botweg: "Ja, dat is het maximum wat wij u kunnen leveren, kijkt u maar naar de postcode check (max 20Mb/s)." Waarop ik zei dat is dan misschien wel zo, maar ik heb de afgelopen week 30Mb gehad! Tja, dat kon hij niet verklaren en niet veranderen.
Dus ik zeg, dan ga ik nu meteen weer opzeggen en heb me laten doorverbinden met de annuleringsafdeling. Deze begon meteen al heel anders te praten en vroeg of ik al iemand van de technische dienst had gesproken. Wat niet het geval was, dus hij me eerst in de wacht gezet en vervolgens doorverbonden. De technische man wist eerst ook niet veel meer te vertellen dan dat dit het maximaal haalbare was. Waarop ik zei dat ik het gevoel had dat de KPN-monteur in de kast waarschijnlijk twee paar draden door elkaar heeft gehaald....
En eindelijk werd er in toegestemd om een KPN-monteur nog eens te laten kijken.... Maar goed dat was eind vrijdagmiddag....
Ondertussen kon ik wel bellen, maar gebeld worden kon ook niet.... Dus vanmiddag toch maar ff de stoute schoenen aan getrokken en de koperpaartjes weer teruggezet...
Wat denk je?

Ben bang dat ik toch gelijk ga krijgen en dat er voor de KPN-technici nog wat werk aan de winkel is....
Wat ik nog niet voor mekaar heb gekregen is mijn Draytek 2860 gebruiken i.c.m. het XS4ALL abonnement. Voor Telfort wel, al waren dat compleet andere instellingen dan draytek.nl aangeeft (MPoA / Dynamic IP i.p.v. PPPoE/PPPoA).
Nu even een testje gedaan met de Fritz!Box op het Telfort koperpaar, krijg ik een compleet ander IP-adres (82.136... vs. 195.240...) en een iets lagere snelheid....
[ Voor 6% gewijzigd door HeSitated op 14-12-2014 20:44 ]
Volgens de check geen geplande upgrades, maar er is wel net een kast tegen zo'n grind-betonnen KPN gebouwtje geplaatst, met daarop een papiertje geplakt:
Cherokee blijkt voedingen e.d. voor DSLAMs te maken, maar ja, in deze kast zit dus geen cherokee...
Wat zou het zijn?Papiertje
23/1010520/002
CS 9750.718
SCMC DD R2.31
Without Cherokee Rect. Shelf
Cherokee blijkt voedingen e.d. voor DSLAMs te maken, maar ja, in deze kast zit dus geen cherokee...
persbericht uit 2007
TUSTIN, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Cherokee International (NASDAQ:CHRK), a leading manufacturer of power supplies, today announced the company has signed a frame contract with the Dutch telecom operator KPN. Under this agreement, Cherokee International will supply its Magell@n energy and site management solution to be integrated into the street cabinets of KPN’s all-IP broadband networks.
The energy solution will ensure very high availability for KPN’s Digital Subscriber Line Access Multiplexers (DSLAM), the devices that interconnect the copper wire DSL connections of many customers to a high-speed fiber network. This DSLAM equipment is located in outdoor cabinets or in building locations and is used to feed voice, video and data services to telecom subscribers. KPN will benefit from the compact design, high reliability and high efficiency of Cherokee International’s Magell@n product range as an energy source for their remote access nodes.
[ Voor 70% gewijzigd door Illusion op 14-12-2014 18:03 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
ik gebruik ook een draytek 2860 icm xs4all
http://www.digiplace.nl/x...en-draytek-vigor-2750-vn/
dankzij deze handleiding werkt de mijne
http://www.digiplace.nl/x...en-draytek-vigor-2750-vn/
dankzij deze handleiding werkt de mijne
@ Illusion; Normaal als ze zon buitenring kast tegen de oude kast van KPN aanzetten. Gaat deze over naar VDSL en of VVDSL. Anders zouden ze niet zon kast er bij zetten. Maar weet je wel zeker dat jij met jou aansluiting op deze kast zit ? Kan namelijk ook zijn dat jou aansluiting op een andere kast zit.
Ik weet heel zeker dat ik op die kast zit, ben een keer met een monteur meegelopen toen hij me daar ompatchte. Is een kast met alleen maar soldeerlippen, en verder geen electronica.
Momenteel heb ik VDSL ca 18/1mbit via telfort, lijnlengte circa 2 km. Als deze kast echt geupgrade wordt, is de lengte ineens nog maar 400m
Jammer dat de planning buitenring van KPN niet meer vrij toegankelijk is
Momenteel heb ik VDSL ca 18/1mbit via telfort, lijnlengte circa 2 km. Als deze kast echt geupgrade wordt, is de lengte ineens nog maar 400m
Jammer dat de planning buitenring van KPN niet meer vrij toegankelijk is
[ Voor 11% gewijzigd door Illusion op 15-12-2014 22:48 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Netco.fpi-info.fourstack.nl werkt ook voor de planning van toekomstige upgrades
Hoever loopt die planning vooruit? Zit hier op industrie gebied met een met moeite op 12 mbps intrained modem (ADSL2+ over ISDN) en willen toch wel (vooral upstream) er wat meer doorhalen... Glas is weer wat te duur.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Dit topic is gesloten.