• MarcoPolo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:44:
[...]

En ze praten nog eens in Dollars ook hé,.... stelletje bloedblaren :(

Console = €290.90 :X 8)7
Game = €43,50
:'( jammer dat ik niet in Amerika woon

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:44:
[...]

En ze praten nog eens in Dollars ook hé,.... stelletje bloedblaren :(

Console = €290.90 :X 8)7
Game = €43,50
Komt wel de tax nog bovenop, dus het is iets minder gunstig.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dat wordt altijd vergeten voor het gemak...

En wie houdt je tegen om te emigreren? Ik zou er voor geen goud willen wonen iig... Maargoed /offtopic

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:41
G4mert schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:56:
Target in Amerika heeft een leuke launch actie: Buy 2 games get 1 free.
Enige kans dat een MediaMarkt met dit soort acties gaat komen? hoop hoop O-)

[afbeelding]
Dit is heel makkelijk
Door 1 game alleen al te verkopen draait PS al winst.
Doordat ze de console zo laag hebben gemaakt, is 1 spel wat ze al verkopen winst.
Dus meer mensen willen zo'n actie, en kopen dus en ja dan haalt PS al de winst naar binnen...
Dit gaat niet gebeuren in NLD, hier is het eerder koop nu 2 games en betaalde 2de voor de helft van de prijs of zo wat je al jarenlang hebt..

• Jerry2215
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 17:39
Amazon.de heeft nu 3e PS4 game gratis als je een PS4 hebt gereserveerd! :D

Afbeeldingslocatie: http://jsmc.eu/i/ps4.png

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

theduke1989 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:59:
[...]

Dit is heel makkelijk
Door 1 game alleen al te verkopen draait PS al winst.
Doordat ze de console zo laag hebben gemaakt, is 1 spel wat ze al verkopen winst.
Dus meer mensen willen zo'n actie, en kopen dus en ja dan haalt PS al de winst naar binnen...
Dit gaat niet gebeuren in NLD, hier is het eerder koop nu 2 games en betaalde 2de voor de helft van de prijs of zo wat je al jarenlang hebt..
Het is niet helemaal correct wat je schrijft, dat ze winst maken op een console + game gaat alleen op wanneer je dit spel digitaal via Sony PSN aanschaft. Dus de games die verkocht worden via de retailkanalen hebben veel minder effect.

Overigens niet zo vreemd. De downloads via PSN gaan allemaal voor de hoofdprijs, gemiddeld zo'n 60 euro. Wanneer je bedenkt dat Sony, door op deze manier te verkopen enorm veel overhead er tussen uithaalt is het niet meer dan normaal dat ze met de verkoop van digitale content winst maken, door het uitschakelen d.m.v. digitale copy's (downloads) van productie tot distributie naar een retailkanaal verdien je zo 40 a 50 euro per spel extra.

Of te wel, dit bedrag wat ze extra kunnen pakken zorgt er inderdaad voor dat dit de marge van een PS4 een gunstig (positief) getal laat zien. Maar feitelijk is het een vreemde gedachte. Microsoft kan de Xbox One kostendekkend verkopen, elk spel wat men digitaal verkoop (iets wat ze net als bij Sony doen) maakt het financiële plaatje alleen maar nog gunstiger dan bij Sony (omdat ze geen verlies maken op een console)

Dus nogmaals, een PS4 is alleen voor Sony met winst te verkopen wanneer de gebruiker een digitaal spel aanschaft, of een aantal fysieke schrijven, een veel fout van 1, waarbij de netto winst op den duur gelijk aan een digitale kopie is.

Het is nu misschien ook direct duidelijk waarom digitale (download) games zo lucratief zijn voor consolebouwers, ze hebben de zelfde kosten aan ontwikkeling, maar de winst per product is veel hoger omdat je heel veel marge partijen uit het productieproces uitsluit.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:48
arvid1968 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:53:
iemand toevallig al gebeld door gamemania apeldoorn?
Begreep dat de belactie afgelopen vrijdag is geweest. Ben zelf niet gebelt door mijn vestiging, maar gelukkig wel de dayone edition. Zat nog te twijfelen tussen een pack of de kale console en die keuze is nu gemaakt. ;)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11 16:43

Nik

Uniciteit schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:06:
/me Uniciteit overweegt bestelling bij Sony Online Store te annuleren en op 'goed geluk' uit te gaan van de Killzone €499-bundel reservering bij Bart Smit

Ik heb 'm al sinds 1 juli besteld, maar bij mij staat het product nog op "PLAYSTATION4.EU" (moet PLAYSTATION4.NL zijn). Daarnaast recent geleden de PS4 Camera geannuleerd (die in dezelfde bestelling zit)... het gevolg is dat ik nu twee besteldatums heb, namelijk 1 juli en 14 oktober.

Ik zie de bui al hangen, dat dit helemaal misgaat daar. Daarnaast wil ik het liefst ook gewoon de bundel :9
Hoe weet je zo zeker dat jee en bundel krijgt dan? Mijn kale PS4 is wel gegarandeerd voor 29 november (volgens de site, maar ik heb nergens een order dus weet eigenlijk nog niks). De bundel heb ik een mail van ontvangen, maar ik zie nergens staan dat ik deze ook daadwerkelijk ga krijgen:
U heeft zich zojuist ingeschreven voor PS4 500GB + Killzone, Camera en een extra DualShock 4 controller bij http://www.bartsmit.com. Zodra dit artikel op voorraad is gekomen, ontvangt u een e-mail en/of een gratis sms (indien een mobiel nummer is ingevuld). U heeft dan de mogelijkheid een bestelling te plaatsen via onze website.

Let op: een inschrijving is dus nog geen bestelling!
Of heb ik iets gemist?

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Heb eea nog nagevraagd bij Bart Smit. Je eerste reservering is leidend. Bij mij was de eerste reservering eind februari 2013 en ik heb de bundel binnen 5 minuten gereserveerd nadat ik de mail heb ontvangen (vorige week).

Bij mij is de reservering van eind februari 2013 dus leidend, ook voor de bundel.

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
Jerry2215 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 01:29:

[]
Maar nog steeds geen leverdatum bij amazon de |:(
@Flashie_Flash

Voor de kerst als je voor 30 september hebt besteld en Januari 2014 voor daarna. Ik ga daarvan maar gewoon uit en dan kan het alleen meevallen als we toch dayone krijgen :) Maar heb toch pas echt tijd in de kerstvakantie.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:57
Zou toch wel fijn zijn als in Nederland ook game actie kortingen komen :/

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 01:06

[afbeelding]
Ik heb mijne bij amazon.fr besteld. Heb dus ook maar net een reservering geplaatst voor Amazon de om te zien of ik direct ook de mail zou krijgen met de code. Helaas niet direct een mail ontvangen, helaas :).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Verwijderd

[afbeelding]
Van bol hoef je dat niet te verwachten neem ik aan :+

• Sluuz
  • Laatst online: 12:55
Net een mailtje gehad van Amazon.de. Ik heb de DriveClub bundel besteld en leverdatum is op 30 Nov - 2 Dec gezet. Nadat bekend was dat DC niet zou uitkomen dit jaar, hebben ze de bestelling omgezet naar een "kale" PS4. Ik kreeg nu dus een mail waarin staat dat ik DC voor de originele prijs kan kopen middels een couponcode. Als ik die invul blijkt dat het kortingscoupon code is die 49,90 van de prijs (71 euro incl. verzenden) afhaalt. Dan moet ik dus nog 21 euro bijbetalen.

Ik vraag me nu af of dit klopt...iemand ook in deze situatie?

PSN: Sluuz

• Sluuz
  • Laatst online: 12:55

[afbeelding]
Hmm ik heb hem dus ook voorbesteld, maar deze mail nog niet ontvangen...

PSN: Sluuz

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sluuz schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:26:
Net een mailtje gehad van Amazon.de. Ik heb de DriveClub bundel besteld en leverdatum is op 30 Nov - 2 Dec gezet. Nadat bekend was dat DC niet zou uitkomen dit jaar, hebben ze de bestelling omgezet naar een "kale" PS4. Ik kreeg nu dus een mail waarin staat dat ik DC voor de originele prijs kan kopen middels een couponcode. Als ik die invul blijkt dat het kortingscoupon code is die 49,90 van de prijs (71 euro incl. verzenden) afhaalt. Dan moet ik dus nog 21 euro bijbetalen.

Ik vraag me nu af of dit klopt...iemand ook in deze situatie?
420 euro voor een PS4 en DriveClub? Dat is toch geen raar bedrag? Wat had je verwacht?

• JeroenNietDoen
Zojuist door GameMania Vlissingen gebeld. Besteld op 04-07. Ik zat in levering 2 (December) maar vanwege afvallers, en misschien bundelupgrades?, ben ik doorgeschoven naar launch day _/-\o_ *O* oOo

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: CUSTOMER.SERVICE.NL@SHOP.SONY-EUROPE.COM [mailto:customer.service.nl@shop.sony-europe.com]
Verzonden: dinsdag 29 oktober 2013 17:11
Aan: CAI
Onderwerp: Geen bundel via sony store online [ ref:_00DDXXX3j._600D0VwP2d:ref ]

Geachte,

Ik heb al meteen een antwoord ontvangen over uw vraag m.b.t. de Killzone Bundel.

Helaas zullen wij deze bundels niet aanbieden via sony.nl.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Pietje Puk
Customer Care and Sales Advisor
Sony Store Online

Sony Europe Limited.
Da Vincilaan 7 - D1, 1935 Zaventem, Belgium customer.service.nl@shop.sony-europe.com
customer.service.be.nl@shop.sony-europe.com
sales.nl@shop.sony-europe.com
sales.be.nl@shop.sony-europe.com
Nederland: (020) 346.9524 --- België: (02) 713.1635

Sony Europe Limited. A company registered in England and Wales.
Registered office: The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey. KT13 0XW. United Kingdom

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 09:55
RDMA schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:53:
[...]

Komt wel de tax nog bovenop, dus het is iets minder gunstig.
Niet als je in Oregon woont.
Daar was het geweldig shoppen dollarprijs op het kaartje was de prijs aan de kassa.
Hoefde je er eens geen ongeveer 8% bij te tellen.

Maar idd off topic. :-)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:55
Hebben jullie je games al besteld? Ik neem aan dat de prijs nog wel wat naar beneden gaat van bijvoorbeeld killzone richting de 50 euro of denken jullie van niet. Laagste prijs is 63 incl verzenden atm.

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Cai schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:10:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: CUSTOMER.SERVICE.NL@SHOP.SONY-EUROPE.COM [mailto:customer.service.nl@shop.sony-europe.com]
Verzonden: dinsdag 29 oktober 2013 17:11
Aan: CAI
Onderwerp: Geen bundel via sony store online [ ref:_00DDXXX3j._600D0VwP2d:ref ]

Geachte,

Ik heb al meteen een antwoord ontvangen over uw vraag m.b.t. de Killzone Bundel.

Helaas zullen wij deze bundels niet aanbieden via sony.nl.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Pietje Puk
Customer Care and Sales Advisor
Sony Store Online

Sony Europe Limited.
Da Vincilaan 7 - D1, 1935 Zaventem, Belgium customer.service.nl@shop.sony-europe.com
customer.service.be.nl@shop.sony-europe.com
sales.nl@shop.sony-europe.com
sales.be.nl@shop.sony-europe.com
Nederland: (020) 346.9524 --- België: (02) 713.1635

Sony Europe Limited. A company registered in England and Wales.
Registered office: The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey. KT13 0XW. United Kingdom
Pietje puk? ? reaaaaly 8)7

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik ga stuk hier _O- _O- _O-

• Njay
denk dat ze stiekem bij sony zelf die bundels willen hebben

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 10:16
Zaterdag mijn pre-order omkunnen zetten naar de Killzonebundel. Tevens het gehele bedrag aanbetaald.

De lokale gameshop geeft aan dat ze de garantie hebben gekregen dat ze 50 PS4's binnenkrijgen en dat is meer dan dat ze aan pre-orders hebben ontvangen (tja, niet al te groot dorp).

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Verwijderd

Ik zit te twijfelen of ik alsnog de locale shops hier in de regio ff af ga om te vragen hoeveel bundels ze binnen krijgen, en hoeveel pre orders ze dan hebben staan. En als ze dan nog ruimte voor een pre order hebben hem alsnog te plaatsten.

Blijkt op de dag van de launch dat ze niet aan mijn vraag kunnen voldoen kan ik natuurlijk altijd mijj €50,- terug eisen en op zoek naar een winkel die nog over heeft.....

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

@Njoy @Haakontje:
Uiteraard heb ik zelf de naam veranderd van de supportmedewerker naar de ginfingeerde naam Pietje Puk (dacht dat wel duidelijk zou zijn). Indien je zijn echte naam wilt hebben om zelf inlichtingen in te winnen DM me maar. Kan me voorstellen dat de betreffende supportmedewerker het niet zo leuk zou vinden als zijn naam op het forum van GoT, hoewel daar alleen maar serieuze en respectvolle reacties :( zijn. Iets verderop staat namelijk dat de mail gericht is aan CAI. Ook dit is veranderd van mijn echte naam naar mijn weergavenaam bij Got.

Maarre zal nogmaals de correspondentie van de webshop posten.

• Njay
Owww zo ... ja weten wij veel :P

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
In de US zijn de games + controllers etc. in de verkoop gegaan.
iGR has now been informed that Sony has lifted ALL street dates from their PS4 accessories and launch software. It’s been confirmed to us that PS4 launch titles like Assassin’s Creed IV: Black Flag and Battlefield 4 will be available November 12th. Three days prior to the launch of the console. There’s even talk that the SCEJ launch title Knack may be showing up ahead of schedule.
bron

iemand enig idee of we dit ook in NL kunnen verwachten? Hope so.

Afbeeldingslocatie: http://www.igameresponsibly.com/wp-content/uploads/2013/10/1375055_531288600297202_1618192814_n.jpg

• Jackal131
G4mert schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:57:

[...]

bron

[afbeelding]
En dan??

Je hebt een game en een controler die je nog niet kunt gebruiken...jezelf een lekkere vette worst voorhouden.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• theduke1989
  • Laatst online: 12:41
In nederland kanje alleen verwachten 2de game zoveel % korting.
In het begin is het nooit van 2de game gratis, nja dat heb ik zelf nooit ervaren in de gameing tijden die ik tot nu toe heb en dat zijn er al +10 jaar of zo...

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Jackal131 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

En dan??

Je hebt een game en een controler die je nog niet kunt gebruiken...jezelf een lekkere vette worst voorhouden.
Het gaat mij daarom vooral om de controller die ondersteunt nagenoeg elke Ps3 game.

• DeBaroN
  • Laatst online: 10:01
G4mert schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:50:
[...]

Het gaat mij daarom vooral om de controller die ondersteunt nagenoeg elke Ps3 game.
En ook de Xdoos360. Dus voor alle mensen die overstappen naar Sony, ook handig :+

Verwijderd

Geachte heer *****,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 30 oktober 2013.

U wilt graag weten wanneer het artikel Sony PlayStation 4 500GB + Dualshock 4 Controller verzonden wordt. Soms is een artikel (tijdelijk) niet leverbaar, ook wanneer het artikel als leverbaar op onze website vermeld staat. Wij begrijpen dat dit verwarrend kan zijn.
Op de website kunt u momenteel zien dat het artikel op 29.11.2013 beschikbaar is. De levertijd wordt vermeld op onze website zodra het artikel beschikbaar is. Wij adviseren u om hiervoor onze website regelmatig te raadplegen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice
www.bol.com

Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11 23:20
Gewoon een standaard mailtje dus.

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
theduke1989 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:23:
In nederland kanje alleen verwachten 2de game zoveel % korting.
In het begin is het nooit van 2de game gratis, nja dat heb ik zelf nooit ervaren in de gameing tijden die ik tot nu toe heb en dat zijn er al +10 jaar of zo...
Onzin, denk alleen even aan actie bij saturn tijdens launch ps vita. 2e game gratis.....
Mogelijkheid is dus wel degelijk aanwezig

• themadness
  • Laatst online: 11-12-2024
Het is vandaag dag van de webshop in Belgie en dreamland geeft 25% korting op games(minstens voor 75euro) kopen.

http://www.dagvandewebshop.be/nl/webshop/dreamland

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MzmRedd.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3LZQfeL.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cIo59jQ.png

Als je hier dus bij Sony.nl hebt besteld, dan heb je weer een kansje om een plek omhoog te gaan :9

Reden waarom ik 'm heb geannuleerd? Ik wil toch graag de Killzone-bundel: die tweede controller (adviesprijs €59.99) + camera (adviesprijs: €59.99) kwamen er sowieso en de game zelf (adviesprijs €69.99) waarschijnlijk ook.

Die bundel van €499 bespaart mij dadelijk dus €90. Dan koop ik daar mooi weer een andere game van, of met een beetje geluk bij een MediaMarkt/Saturn, zelfs twee.
Het gevolg? Misschien heb ik een bundel op de lanceerdatum, misschien ook niet. Als ik 'm wel heb: mooi. Als ik 'm niet heb: als ik tot 29 november heb kunnen wachten, dan kan ik ook wel een paar weken of tot januari wachten
Die €90 aan 'extra kosten' enkel en alleen zodat ik 'm sowieso op de lanceerdatum heb, is het mij niet waard.

:)

[...]

bron

[afbeelding]
Lach me helemaal kapot om die fanboy Slay in die reacties daar :D _/-\o_

• Bullet NL
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

bron

[afbeelding]
Volgens mijn leverancier staan deze bundels in NL niet op de rol. Ben dus bang dat het vergeefse hoop is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 30-10-2013 13:54 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Uniciteit schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:38:

Als je hier dus bij Sony.nl hebt besteld, dan heb je weer een kansje om een plek omhoog te gaan :9
Dank u :) Heb de mijne er pas 23 augustus besteld, dus vrees sowieso al dat ik hem niet heb bij release. Maar alle kleine beetjes helpen.

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:19
Ik ben zojuist gebeld geworden door Game Mania Roermond.
Had een Day One Playstation staan, en kon deze laten omzetten naar een Killzone bundel pakketje.
(had nog de keuze tussen die van 439 en 499) heb uiteindelijk maar gekozen om voor de bundel van 439 te gaan.

Toch mooi meegenomen dacht ik zo.
Ow en het is uiteraard nog steeds Day One!

• MarcoPolo
Bullet NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:54:
[...]

Volgens mijn leverancier staan deze bundels in NL niet op de rol. Ben dus bang dat het vergeefse hoop is.
Sommige winkels gaan volgensmij voor de officiele bundel, die met van sony komt met doos etc. Sommige winkels doen er waarschijnlijk gewoon een spel, en/of niet camera en extra controller erbij.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11 12:47
Wie besteld zijn PS4 in amerika? Scheelt al gauw EUR 50,- volgens mij..

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:28:
Ik zit te twijfelen of ik alsnog de locale shops hier in de regio ff af ga om te vragen hoeveel bundels ze binnen krijgen, en hoeveel pre orders ze dan hebben staan. En als ze dan nog ruimte voor een pre order hebben hem alsnog te plaatsten.
Het rondbellen van locale winkels kan zeker wat opleveren. Zojuist na een tip van een medetweaker een kleine gameshop gebeld en daar gaven ze aan dat sommige mensen hun pre-order cancellen. Voor mij was er een plekje vrijgekomen, dus na een volledige aanbetaling (ze wilden zeker weten dat ik hem kwam halen) heb ik een PS4 op 29 november binnen! :)

• MarcoPolo
Tristan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:01:
Wie besteld zijn PS4 in amerika? Scheelt al gauw EUR 50,- volgens mij..
Ga je dat doen?? Ik zit er over na te denken, je hebt hem dan over 16 dagen al. Alleen is alles dan wel goed met de taalinvoer etc? als je invoerrechten betaald zit je wel al snel hoger dan de 400 euro. Dus als je een in amerika koopt zoek dan goed uit dat je geen invoer betaald, of je moet van die verzendkosten incl belasting, zoiets hebben ze ook op ebay, dan betaal je veel verzendkosten maar geen belasting.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hou er rekening mee dat DLC vaak (altijd?) regio gebonden is. En als je de usa prijs + invoerrechten + belasting rekent dan is hij niet zo veel goedkoper, veel je voor die paar tientjes dat risico lopen?

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11 12:47
DLC is toch gebonden aan gamertag? Dus mijn NL gamertag is voor de EU store.

• Edd
  • Laatst online: 11:12

Edd

Uniciteit schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:38:

Reden waarom ik 'm heb geannuleerd? Ik wil toch graag de Killzone-bundel: die tweede controller (adviesprijs €59.99) + camera (adviesprijs: €59.99) kwamen er sowieso en de game zelf (adviesprijs €69.99) waarschijnlijk ook.

Die bundel van €499 bespaart mij dadelijk dus €90. Dan koop ik daar mooi weer een andere game van, of met een beetje geluk bij een MediaMarkt/Saturn, zelfs twee.
Het gevolg? Misschien heb ik een bundel op de lanceerdatum, misschien ook niet. Als ik 'm wel heb: mooi. Als ik 'm niet heb: als ik tot 29 november heb kunnen wachten, dan kan ik ook wel een paar weken of tot januari wachten
Die €90 aan 'extra kosten' enkel en alleen zodat ik 'm sowieso op de lanceerdatum heb, is het mij niet waard.

:)
Goed voorbeeld doet goed volgen..
Ik heb net ook mijn pre-order bij de wehkamp geannuleerd en ga voor een bundel. Er zijn geen games op day 1 die ik moet spelen en kan dus wel iets langer wachten. Heb nu wel een pre-order gedaan bij Amazon.de. Zij geven aan te leveren in Januari 2014. Vind ik vroeg genoeg en het is wel een mooi verjaardagscadeau ;)

-

• MarcoPolo
Chaoss schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:21:
hou er rekening mee dat DLC vaak (altijd?) regio gebonden is. En als je de usa prijs + invoerrechten + belasting rekent dan is hij niet zo veel goedkoper, veel je voor die paar tientjes dat risico lopen?
Ik ga het niet dien, je betaald waarschijnlijk meer dan in nl door verz en douanekosten etc en in amerika is de ps4 ook overal uitverkocht. Dus ik wacht wel gewoon tot Bart Smit de killzone bundels gaat verkopen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:04
Chaoss schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:21:
PS4 is regiovrij,eu games kan die dlc gewoon in de store downloaden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Edd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:38:
[...]

Goed voorbeeld doet goed volgen..
Ik heb net ook mijn pre-order bij de wehkamp geannuleerd en ga voor een bundel. Er zijn geen games op day 1 die ik moet spelen en kan dus wel iets langer wachten. Heb nu wel een pre-order gedaan bij Amazon.de. Zij geven aan te leveren in Januari 2014. Vind ik vroeg genoeg en het is wel een mooi verjaardagscadeau ;)
Als je voor 7 augustus had besteld bij de wehkamp wil ik je graag bedanken. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Edd

Edd

AtlAntA schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:05:
[...]

Als je voor 7 augustus had besteld bij de wehkamp wil ik je graag bedanken. ;)
13 Juni, dus alsjeblieft ;)

-

• MarcoPolo
Dit is geen V&A

[ Voor 89% gewijzigd door psychoclown op 31-10-2013 18:38 ]

• MarcoPolo
Dit is geen V&A

[ Voor 91% gewijzigd door psychoclown op 31-10-2013 18:37 ]

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Vandaag gebeld door de gamemania ceintuurbaan Amsterdam met de vraag of ik mijn preorder naar een KZ bundel (niet die met extra controller en camera, die was al uitverkocht) wilde omzetten. Direct gedaan, dus wellicht wordt er nog iemand gelukkig gemaakt met de vrijgekomen 'normale' bundel. Netjes van game mania!

psn: jagermeistertim

• Jackal131
Unomomentodado schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:12:
[...]
Het rondbellen van locale winkels kan zeker wat opleveren. Zojuist na een tip van een medetweaker een kleine gameshop gebeld en daar gaven ze aan dat sommige mensen hun pre-order cancellen. Voor mij was er een plekje vrijgekomen, dus na een volledige aanbetaling (ze wilden zeker weten dat ik hem kwam halen) heb ik een PS4 op 29 november binnen! :)
Mooi man. Zo zie je maar dat een beetje rondbellen en hulp van medetweakers kan lonen.

Let's play BF4 op de next-gen!!!
ownagekiller schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:44:
Als iemand nog zn day one ps4 edititie wil doorverkopen vertel het dan a.u.b. aan mij dan wil ik die wel van je overnemen.
Geen kleine of middelgrote dorpen in de buurt met winkels die games verkopen? Ik zou een paar een bezoekje brengen. Wat je nu best veel ziet is dat mensen die meerdere pre-orders hadden staan nu nog maar voor één leverancier gaan en de rest annuleren. Er komen op sommige plaatsen dus gewoon weer PS4's vrij!!
Ook zijn er mensen die een PS4 (of Xbone) hebben gepre-ordered lang geleden, maar er nu achterkomen dat het misschien toch niet financieel haalbaar gaat zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Jackal131 op 30-10-2013 19:56 ]

Verwijderd

TTHEEBO1 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:25:
Vandaag gebeld door de gamemania ceintuurbaan Amsterdam met de vraag of ik mijn preorder naar een KZ bundel (niet die met extra controller en camera, die was al uitverkocht) wilde omzetten. Direct gedaan, dus wellicht wordt er nog iemand gelukkig gemaakt met de vrijgekomen 'normale' bundel. Netjes van game mania!
En nu hopen dat een dergelijke winkel niet failliet gaat voor 29 november...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Alleen doemdenkers gaan daar over zitten tobben, c'mon je hoeft niet overal een valkuil in zien...

• MarcoPolo
Jackal131 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:52:
[...]

Mooi man. Zo zie je maar dat een beetje rondbellen en hulp van medetweakers kan lonen.

Let's play BF4 op de next-gen!!!

[...]

Geen kleine of middelgrote dorpen in de buurt met winkels die games verkopen? Ik zou een paar een bezoekje brengen. Wat je nu best veel ziet is dat mensen die meerdere pre-orders hadden staan nu nog maar voor één leverancier gaan en de rest annuleren. Er komen op sommige plaatsen dus gewoon weer PS4's vrij!!
Ook zijn er mensen die een PS4 (of Xbone) hebben gepre-ordered lang geleden, maar er nu achterkomen dat het misschien toch niet financieel haalbaar gaat zijn.
Niet veel kleine winkels in de buurt.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 19:52
Helaas ben ik niet gebeld door de Gamemania voor een bundel switch.
uit social media kan ik opmaken dat mensen die later dan ik besteld hebben wel hebben kunnen switchen.
Dit laat mij met een onderbuik gevoel achter. Na het ophalen van mijn day one, zal ik nooit meer iets bestellen nog kopen bij deze winkel. ik betaal nu 81 euro meer voor de inhoud van het grote killzone pakket omdat de verdeling niet eerlijk verlopen is.

Misschien heel zeikerig, maar dat is dan maar zo!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Verwijderd

Als iemand zijn pre order 29-11 release PS4 wil verkopen dan wil ik hem graag overnemen voor een zacht prijsje.

PM me. Alvast bedankt!.

• Crusader1978
  • Laatst online: 03-11 12:24
Dutchzilla schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:53:
uit social media kan ik opmaken dat mensen die later dan ik besteld hebben wel hebben kunnen switchen.
Dit laat mij met een onderbuik gevoel achter. Na het ophalen van mijn day one, zal ik nooit meer iets bestellen nog kopen bij deze winkel. ik betaal nu 81 euro meer voor de inhoud van het grote killzone pakket omdat de verdeling niet eerlijk verlopen is.

Ging het bij die andere mensen om dezelfde vestiging?
Reserveringen gaan per winkel, vandaar.

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:24

Is de launch dag dan zo belangrijk voor je? Het is niet dat de winkel je dwingt een PS4 zonder pakket te nemen. Maar blijkbaar vind je het minder erg om 81 euro extra te betalen dan wat langer op je PS4 te wachten.

Mochten er in hetzelfde filiaal mensen voor je aan de beurt zijn gekomen dan is dat overigens idd niet netjes.

• k-city
  • Laatst online: 03-04 07:54
LearnDriver schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:20:
[...]

Is de launch dag dan zo belangrijk voor je? Het is niet dat de winkel je dwingt een PS4 zonder pakket te nemen. Maar blijkbaar vind je het minder erg om 81 euro extra te betalen dan wat langer op je PS4 te wachten.

Mochten er in hetzelfde filiaal mensen voor je aan de beurt zijn gekomen dan is dat overigens idd niet netjes.
Het gaat er natuurlijk om dat hij en recht had op de bundel (81 euro minder) en dat ie diezelfde bundel op launchdag krijgt.

Ik zou echter wel bellen met GM dan.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat hierboven ook staat: dan moet je alleen kijken naar mensen bij dezelfde vestiging, want de reserveringen lopen per vestiging.

• Crusader1978
  • Laatst online: 03-11 12:24
Ja, bij de ene vestiging had je nog een bundel bij een reservering in juni en bij de andere niet terwijl je in maart had gereserveerd bijvoorbeeld.
Ik had er ook een hard hoofd in aangezien GM Venray weg is en mijn reservering naar Venlo ging.
Zijn dus ook in 1 keer meer reserveringen op die lokatie.
Uiteindelijk nog wel goed gekomen.

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-11 16:08
Ja, echt slechte zaak die gamemania, lees mijn eerdere bericht: (had overigens eind februari besteld)

"Wat een ballentent die Gamemania Ik had 13:45 een gemiste oproep van GM en bel 14:45 terug.
Verteld die randdebiel mij, dat ik gebeld was met de vraag of ik mijn preorder wilde omzetten naar een Killzone-bundel. Maar dat ze nu al allemaal vergeven waren , dus omdat ik aan het werk ben en mijn telefoon niet kan opnemen word je gestraft."

Ik ga daar nooit meer wat kopen/bestellen en raad ook zo veel mogelijk mensen in mijn vrienden/familie kring af hier nog wat te kopen.

• JeroenNietDoen

Hebben zij wel je telefoonnummer :?
biertje79 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 01:03:
Ja, echt slechte zaak die gamemania, lees mijn eerdere bericht: (had overigens eind februari besteld)

"Wat een ballentent die Gamemania Ik had 13:45 een gemiste oproep van GM en bel 14:45 terug.
Verteld die randdebiel mij, dat ik gebeld was met de vraag of ik mijn preorder wilde omzetten naar een Killzone-bundel. Maar dat ze nu al allemaal vergeven waren , dus omdat ik aan het werk ben en mijn telefoon niet kan opnemen word je gestraft."
Dat jij verwacht dat die persoon dan maar net zolang blijft bellen totdat jij een keer opneemt is pas onredelijk. Wat als je op vakantie was? Dan moet het hele proces maar gestaakt worden, want Biertje moet wel de kans krijgen om te upgraden, maar neemt zijn telefoon niet op? :O
Ik ga daar nooit meer wat kopen/bestellen en raad ook zo veel mogelijk mensen in mijn vrienden/familie kring af hier nog wat te kopen.
Zo zeg....poeh poeh, dat zal die gemene winkel leren! Nu gaan ze vast failliet :Y

• k-city
Kaap schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 06:26:
Dat jij verwacht dat die persoon dan maar net zolang blijft bellen totdat jij een keer opneemt is pas onredelijk. Wat als je op vakantie was? Dan moet het hele proces maar gestaakt worden, want Biertje moet wel de kans krijgen om te upgraden, maar neemt zijn telefoon niet op? :O
Een uur is wel erg snel, en dan ook nog 's middags. Dat beetje extra klantenservice door een paar dagen de tijd te geven of later terug te bellen of op een logische tijdstip te bellen zou niet meer dan logisch moeten zijn. En waarom zou GM het hele proces moeten staken? Wat overdreven zeg, ze kunnen vrolijk verder bellen en de niet bereikte bellers later terug bellen.

• JeroenNietDoen
k-city schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 06:49:
[...]
Een uur is wel erg snel, en dan ook nog 's middags. Dat beetje extra klantenservice
Jij hebt een Playstation 4 besteld, geen Playstation 4 Killzone bundel. Het feit dat ze de moeite nemen om mensen die besteld hebben te bellen is al extra klantenservice. Ze hadden ze net zo goed in de vrije verkoop kunnen zetten.
door een paar dagen de tijd te geven of later terug te bellen
Zoals ik zei, wat als je op vakantie bent? En terugbellen de volgende dag? Grote kans dat je ook dan op je werk zit.
of op een logische tijdstip te bellen zou niet meer dan logisch moeten zijn.
Logisch tijdstip? Hoor je wat je zegt? Zon winkel is toch overdag open als een ander ook op zijn werk zit! Daar werken ook mensen hoor, op normale werktijden ;)
En waarom zou GM het hele proces moeten staken? Wat overdreven zeg, ze kunnen vrolijk verder bellen en de niet bereikte bellers later terug bellen.
Zoals ik eerder al zei, jij verwacht service met een gouden randje, maar het feit dat ze bellen is al extra service waar je helemaal geen recht op hebt,

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:59

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ach, als ik iets heb geleerd in mijn korte korte tijd in de verkoop; als mensen niks te zeiken hebben kunnen ze tenminste daarover zeiken.
Stemmen doe je met je portemenee trouwens tegen dit soort winkels; niet met internet huilie huilie

PSN & XBL: Denkoyugo

• Edd

Edd

Kaap schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:59:
Zoals ik eerder al zei, jij verwacht service met een gouden randje, maar het feit dat ze bellen is al extra service waar je helemaal geen recht op hebt,
Het is de Game Mania die het zichzelf zo "moeilijk" maakt. Zij kiezen ervoor om mensen een upgrade aan te bieden, dan dienen ze (in mijn optiek) ook "service met een gouden randje" te leveren.
Dus niet 1 keer proberen te bellen en als iemand niet opneemt is het "helaas pindakaas" voor die persoon. Dan verwacht ik dat men op verschillende tijdstippen probeert te bellen en je minimaal 24 uur de tijd geeft om te reageren.
Maarja, helaas is de servicebereidheid in Nederland om te huilen.

Just my 2 cents :Y)

-

• JeroenNietDoen
Edd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:26:
[...]

Het is de Game Mania die het zichzelf zo "moeilijk" maakt. Zij kiezen ervoor om mensen een upgrade aan te bieden, dan dienen ze (in mijn optiek) ook "service met een gouden randje" te leveren.
Dat dat een verwachting van jou is, betekend nog steeds niet dat zij er die invulling aan hoeven te geven.
Edd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:26:
[...]
Maarja, helaas is de servicebereidheid in Nederland om te huilen.
Vanuit een serviceverlenende functie kan ik ook stellen dat het verwachtingspatroon van Nederlandse klanten vaak ook niet reëel is.

[ Voor 27% gewijzigd door JeroenNietDoen op 31-10-2013 08:43 ]

• biertje79
Houdt het ontopic en nuttig.

[ Voor 73% gewijzigd door psychoclown op 31-10-2013 18:40 ]

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024

Op zich wel zuur want als het echt maar een uur later was begrijp ik de frustratie. Echter is dit gewoon pech. Hiervoor is geen waterdicht systeem te bedenken en als je misschien dit forum al eerder in de gaten had gehouden dan wist je dat ze konden bellen deze week. E.a. stond op ook de website van GM dat eind oktober de pre-orders op de hoogte werden gebracht. Daarnaast heb ik zelf dit ook niet aan het lot over gelaten en zelf maar gebeld, omdat ik ook niet altijd bereikbaar ben.
De grote winkels bol.com/wehkamp/MM/saturn en SONY blijken helemaal geen mogelijkheid te bieden om te swappen tot op heden, dus anders moet je voortaan maar daar je spullen kopen, dan weet je zeker dat je nul service krijgt en ook niet in deze positie kan komen.

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 23:25
Idd, sommige hebben geluk en anderen vissen net achter het net.

Misschien had een ander systeem beter gewerkt: Bij de aanbetaling (die iedereen van de eerste batch heeft betaald) iedereen vragen of ze akkoord gaan met een eventuele upgrade. Diegene die akkoord gaan krijgen dan de bundel (volgorde van reservering). Zo krijg je niet het bel / kan niet opnemen issue

• DeBaroN
  • Laatst online: 10:01
Parijs begint al in de PS4 stemming te komen!
http://www.dualshockers.c...on-blue-with-ad-campaign/

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:13

Oxigeon

En zo is dat!

joffrey19 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:07:
[...]

Op zich wel zuur want als het echt maar een uur later was begrijp ik de frustratie. Echter is dit gewoon pech. Hiervoor is geen waterdicht systeem te bedenken en als je misschien dit forum al eerder in de gaten had gehouden dan wist je dat ze konden bellen deze week. E.a. stond op ook de website van GM dat eind oktober de pre-orders op de hoogte werden gebracht. Daarnaast heb ik zelf dit ook niet aan het lot over gelaten en zelf maar gebeld, omdat ik ook niet altijd bereikbaar ben.
De grote winkels bol.com/wehkamp/MM/saturn en SONY blijken helemaal geen mogelijkheid te bieden om te swappen tot op heden, dus anders moet je voortaan maar daar je spullen kopen, dan weet je zeker dat je nul service krijgt en ook niet in deze positie kan komen.
Zoals eerder gemeld hier gaat MM in Roermond teminste een aantal personen bellen of ze willen switchen naar de Killzone bundel. Ze kregen er 47 kale ps4's binnen. Maar probeerden dit meer te laten zijn via een andere manier (duitsland ofzo? ik weet het niet). Killzone bundel zou een pakket B zijn en hij had het over een pakket C. Neem aan dat dit de versie is met de camera en extra controller. Mensen met een pre-order zouden gebeld worden door de manager die over de gamesafdeling gaat. Dit ging waarschijnlijk pas een aantal dagen voor de launch zijn.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• biertje79
joffrey19 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:07:
[...]

Ja, ik wist dat het eraan zat te komen, dus had ze zaterdag al gebeld. Aangegeven dat ik voor bundel wil gaan indien mogelijk en mijn telefoonnummer gecheckt, want ze zouden maandag of dinsdag gaan bellen. Weet niet wat ik nog meer had kunnen doen? Ze houden trouwens wel nachtlaunch in Alphen.

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
biertje79 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:18:
[...]

Ja, ik wist dat het eraan zat te komen, dus had ze zaterdag al gebeld. Aangegeven dat ik voor bundel wil gaan indien mogelijk en mijn telefoonnummer gecheckt, want ze zouden maandag of dinsdag gaan bellen. Weet niet wat ik nog meer had kunnen doen? Ze houden trouwens wel nachtlaunch in Alphen.
Ok dan is het wel zuur ja en inderdaad niet netjes van GM.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:54
Oxigeon schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:17:
[...]

Zoals eerder gemeld hier gaat MM in Roermond teminste een aantal personen bellen of ze willen switchen naar de Killzone bundel. Ze kregen er 47 kale ps4's binnen. Maar probeerden dit meer te laten zijn via een andere manier (duitsland ofzo? ik weet het niet). Killzone bundel zou een pakket B zijn en hij had het over een pakket C. Neem aan dat dit de versie is met de camera en extra controller. Mensen met een pre-order zouden gebeld worden door de manager die over de gamesafdeling gaat. Dit ging waarschijnlijk pas een aantal dagen voor de launch zijn.
Ik hoop dat dat ook bij de MM in Leeuwarden het geval is, je zou toch bijna denken van wel? De enige MM in heel Friesland, zou vast wel meer krijgen dan dat er 3 in één omgeving zitten toch? Neem aan dat er gewoon eerlijk landelijk verdeeld wordt.

• m00n
  • Laatst online: 03-11 11:23
(jarig!)
Mail gehad van amazon.de dat me pre-order van 18 september een leverdatum heeft van 30 nov - 2 dec.

Launch date dus :D.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-10 10:13
GV.. werd gisteren om 17.20 blijkbaar gebeld door de GameMania, had ik niet gezien.
Net teruggebeld zeggen ze dat ze belde voor de KZ bundels. Maar dat ze gisteren alles moesten doorgeven aan Sony. Kan nu dus geen KZ bundel pakken omdat de GM me zo laat tot sluitingstijd belt, en ik ze gisteren niet meer terug kon bellen omdat ze gesloten waren.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:48
Linkje3 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:57:
GV.. werd gisteren om 17.20 blijkbaar gebeld door de GameMania, had ik niet gezien.
Net teruggebeld zeggen ze dat ze belde voor de KZ bundels. Maar dat ze gisteren alles moesten doorgeven aan Sony. Kan nu dus geen KZ bundel pakken omdat de GM me zo laat tot sluitingstijd belt, en ik ze gisteren niet meer terug kon bellen omdat ze gesloten waren.
mmm dat is wel erg zuur.

Kunnen we hiermee de conclusie trekken dat er geen packs meer uitgedeeld kunnen worden op die dag?

Hoop overigens wel dat op de releasedag er games te verkrijgen zijn. Zou zuur zijn als je wel de console hebt, maar dat er geen games te krijgen zijn bij GM (of andere winkels).

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Weet iemand of gamemania belt met onbekende nummers ?
Anders heb ik het helaas ook gemist :(

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:18
*dom had niet goed gelezen

[ Voor 88% gewijzigd door Xenophoben op 31-10-2013 11:18 . Reden: *dom had niet goed gelezen ]

• Nasje12
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10 17:42
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:56:
[...]

Ik neem aan dat hij het over de volledige game heeft.

Ik denk dat een mail naar Sony voor duidelijkheid zal zorgen maar het lijkt me niet dat ze de console achterhouden tot driveclub uitkomt.
Toch maar net even gebeld met Sony...

Wat blijkt: ik zit sowieso niet bij de eerste levering....(ook al staat levering tussen 2 en 3 december).

De magische grens voor de 29 november levering bij Sony.nl is op 20 augustus....en ik heb 21 augustus besteld.... 8)7

(eventueel driveclub annuleren kan wel zonder dat ik mijn plekje kwijt raak voor de tweede levering)

sony 55hx950 - onkyo616 - HK 60 - RPi 3b - PS4 - MBPr

• Swaxie
Linkje3 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:57:
Ik werd gisteren rond 1400 uur gebeld. Ik vroeg even tijd om me te bedenken of ik dit wel moest doen omdat ik eigenlijk nog niet zeker was of ik wel Killzone wou spelen. heb gewoon netjes gevraagd of ik een uurtje later terug mocht bellen en dat was allemaal akkoord.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nasje12 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:37:
[...]

Toch maar net even gebeld met Sony...

Wat blijkt: ik zit sowieso niet bij de eerste levering....(ook al staat levering tussen 2 en 3 december).

De magische grens voor de 29 november levering bij Sony.nl is op 20 augustus....en ik heb 21 augustus besteld.... 8)7

(eventueel driveclub annuleren kan wel zonder dat ik mijn plekje kwijt raak voor de tweede levering)
Dat is wel toevallig. Mijn bestelling daar is ook van 21 augustus. Wellicht dat we met wat geannuleerde pre-orders nog een plaatsje kunnen opschuiven?

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:00
m00n schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:20:
Mail gehad van amazon.de dat me pre-order van 18 september een leverdatum heeft van 30 nov - 2 dec.

Launch date dus :D.
Mmm bij mij nog niets en mijn bestelling is van 26 september (Killzone + camera + controller bundel). Ik dacht dat dat de eerste dag was dat ze de bundel op de site hebben gezet. Of heb jij een bestelling voor alleen de console?

• k-city
Kaap schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:59:
Jij hebt een Playstation 4 besteld, geen Playstation 4 Killzone bundel. Het feit dat ze de moeite nemen om mensen die besteld hebben te bellen is al extra klantenservice. Ze hadden ze net zo goed in de vrije verkoop kunnen zetten.
Ik heb inderdaad een PS4 besteld, maar GM heeft daar niets mee te maken, ik heb daar niets besteld. Daarbij heb ik nooit gezegd dat het geen extra klantenservice is, ik vind het niet onredelijk dat ze het op een later tijdstip nogmaals proberen. Het is een fysieke winkel gespecialiseerd in games, klantenservice is belangrijker dan ze hier tentoonstellen.
Zoals ik zei, wat als je op vakantie bent? En terugbellen de volgende dag? Grote kans dat je ook dan op je werk zit.
Dan heb je pech als je op vakantie zit, daarvandaan die 'paar dagen' of in ieder geval iets langer dan een uur (wat ook nog eens minder zou kunnen zijn). ;)
Logisch tijdstip? Hoor je wat je zegt? Zon winkel is toch overdag open als een ander ook op zijn werk zit! Daar werken ook mensen hoor, op normale werktijden ;)
Daarom zouden ze ook op dat soort dagen overuren moeten draaien en de klanten 's avonds bellen, het is de tijd om extra klanten te winnen. Nogmaals ik eis dit niet, ik vind het simpelweg een beter beleid voor een keten als fysieke en gespecialiseerde winkelketen als GM om de nadruk op klantenservice te leggen.
Nee ik heb daar niet besteld, en ik verwacht dan ook helemaal niets. Ik vind dat ze dat zouden moeten doen, met het oogpunt op de concurrentie. Net als met MS en Sony zijn mensen vrij loyaal, daar zou GM optimaal gebruik van moeten maken.

• Swaxie
k-city schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:59:
[...]

Ik heb inderdaad een PS4 besteld, maar GM heeft daar niets mee te maken, ik heb daar niets besteld. Daarbij heb ik nooit gezegd dat het geen extra klantenservice is, ik vind het niet onredelijk dat ze het op een later tijdstip nogmaals proberen. Het is een fysieke winkel gespecialiseerd in games, klantenservice is belangrijker dan ze hier tentoonstellen.

[...]

Dan heb je pech als je op vakantie zit, daarvandaan die 'paar dagen' of in ieder geval iets langer dan een uur (wat ook nog eens minder zou kunnen zijn). ;)

[...]

Daarom zouden ze ook op dat soort dagen overuren moeten draaien en de klanten 's avonds bellen, het is de tijd om extra klanten te winnen. Nogmaals ik eis dit niet, ik vind het simpelweg een beter beleid voor een keten als fysieke en gespecialiseerde winkelketen als GM om de nadruk op klantenservice te leggen.

[...]

Nee ik heb daar niet besteld, en ik verwacht dan ook helemaal niets. Ik vind dat ze dat zouden moeten doen, met het oogpunt op de concurrentie. Net als met MS en Sony zijn mensen vrij loyaal, daar zou GM optimaal gebruik van moeten maken.
Jij denkt dat het geld bij de winkels op de rug groeit om mensen overuren te laten draaien? en kom nou niet aan met ja dan moeten ze juist die mensen nabellen en service leveren.

Weet je wat het is... met een Playstation 4 boeit het helemaal geen reet, voor jouw 100 anderen. ze lachen je uit joh, ze staan in de rij voor zo'n ding.(de consumenten dus)

• k-city
Klantenservice is voor een fysieke winkel inderdaad extra belangrijk tegenwoordig, of denk je serieus dat GM blijft voortbestaan op het verkopen van tweede hands games?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-11 17:54
Uhm .. Ik wel eigenlijk want daar verdienen ze freakin veel op in vergelijking met nieuwe spellen en consoles. Maar dat iemand verwacht dat ze gaan overwerken om mensen na te bellen terwijl het aanbod niet oneindig is is natuurlijk onzin. Een bedrijf moet winst maken.

De meeste winkels gaan ook niet kiezen voor een nachtopening gok ik, want dat gaat ook alleen maar geld kosten als je geen extra PS4's hebt.

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Zie nu net dat de levertijd van me Playstation 4 incl. spellen is gewijzigd bij Wehkamp.
Playstation 4, Battlefield 4 en Assassins Creed IV: Black Flag zijn gewijzigd naar '5 weken'.
Watch Dogs is gewijzigd naar 'meer dan 5 weken'.

5 weken levertijd zou toch echt betekenen levering eind November / begin December terwijl ik een e-mail heb gehad dat de levering van de Playstation 4 is vertraagd.
Ben nu toch wel stiekem benieuwd.. :P

• Edd

Edd

RemyWD schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:56:
5 weken levertijd zou toch echt betekenen levering eind November / begin December terwijl ik een e-mail heb gehad dat de levering van de Playstation 4 is vertraagd.
Ben nu toch wel stiekem benieuwd.. :P
Ik heb die van mij gisteren geannuleerd bij de Wehkamp, misschien heb jij hem nu gekregen ;)

-

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Edd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:57:
[...]

Ik heb die van mij gisteren geannuleerd bij de Wehkamp, misschien heb jij hem nu gekregen ;)
Mocht het door jou komen dan voorzie ik een kratje bier na keuze mocht het een day-one release worden om het te vieren haha!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zojuist gebeld door Gamemania Heerenveen, ik kon mijn bestelling nog omzetten in een bundel met Killzone ik wou die game toch al halen dus dan is 40 euro voor killzone iig mooi meegenomen. Helaas was de grote bundel al op maar blijkbaar waren er nog een paar killzone bundels doorgeschoven.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:10
Weet iemand hoe het bij Bol.com zit? Beide mijn PS4 bestellingen staan bij levering: Op verschijningsdatum. Terwijl er een behoorlijk tijdsbestek tussen zit. Worden ze dan beide geleverd op verschijningsdatum, of heeft iedereen deze status?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 15 ... 145 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat willen we zien:
- Posts met statussen voor een winkel, bijvoorbeeld dat winkel Y nu levert. Echter, de zoveelste melding dat de levertijd niet duidelijk is, is niet nodig.
- Updates vanuit Sony dat er weer leveringen aan komen.

Wat willen we niet zien:
- Geen vragen/opmerkingen over je eigen bestelling. Ik ken niemand die helderziend is. Daarnaast is er ook een zoekfunctie om achter recente updates van je winkel te komen.
- Geen offtopic reactie's. Niet "leuk" reageren. Hou het gewoon bij hetgeen we hiervoor komen, namelijk levertijden, verkooppunten en prijzen.
- Geen slowchat. Daarvoor hebben we IRC

Slowchat mag hier (IRC), ook daar moet je je gedragen.

Als er weer een offtopic/slowchat discussie los barst, gaat het topic preventief tijdelijk op slot