LuPo schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:47:
[...]
Als iemand 2 bonnen in levert op een tv van 600 euro dan is het 'verlies' maar 20 euro. Als je 12 bonnen op deze tv inlevert is het verlies 120 euro. 20 euro op een product kan misschien nog net van de marge af, 120 euro niet. Het is dus wel degelijk belangrijk voor ze dat je niet meer dan 2 van deze bonnen kunt gebruiken.
Ik meen te hebben opgemerkt dat ik zelf bij de concurrent (mediamarkt) heb gewerkt. 2,5 jaar om precies te zijn. Ik denk dat ik wel weet hoe ze daar denken en geloof mij nu maar, dat ze dat verlies gewoon nemen. Op een gemiddelde dagomzet van meer dan de minister president zijn jaarsalaris, klagen ze niet over die 120 euro! Al die klanten die komen, de auto in de (te dure) parkeergarages zetten en de moeite nemen om binnen te komen en een verkoper te pakken krijgen, nemen wel de tv, computer of whatever mee!
Die ene klant die zich 'benadeeld' voelt en weg gaan, ach... jammer, maar voor hen (letterlijk) tien anderen!
Edit:
In die tijd dat ik daar gewerkt heb, heb ik bijzondere ervaringen, op commercieel vlak, opgedaan. Dit is slechts een puntje van de ijsberg. Maar of mediamarkt zo blij is dat ik dit hier een boekje open doe met voorbeelden, weet ik niet...
[
Voor 11% gewijzigd door
Hokkie op 03-12-2013 09:04
]
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130