Je bedoelt uitgevoerd..
Als je enkele weken eerder was begonnen, was de prijs ook 700 nogwat. Volgens mij zelfs 800. Dus het beweegt nog aardig inderdaadBlord schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:41:
Ik ben met de Kerst begonnen met trading. Toen was de prijs 480 voor de BTC. En nu 700 in 2 weken ?
Pff en ik maar wachten tot mijn storting bij bitstamp binnen is...
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Nou nee, ik hield de koers in de gaten en zag toen niet ineens een grote order.. Doet er nu natuurlijk niet veel meer toe, maar toch..
WTF gebeurde er op Kraken, sellorders op 598
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
mat.hi.as schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:40:
[...]
offtopic:
Als ik alleen naar je plaatje kijk (en dat doe ik als ik snel de reacties lees) denk ik dat je .oisyn bent. Erg vervelend
offtopic:
Same here. Ik kwam er pas na een stuk of 5 posts achter dat het níet .oisyn was. Ik verbaasde me al over de vele kromme zinnen en spelfouten, niet echt iets voor .oisyn.
Same here. Ik kwam er pas na een stuk of 5 posts achter dat het níet .oisyn was. Ik verbaasde me al over de vele kromme zinnen en spelfouten, niet echt iets voor .oisyn.
Haha, iemand moest even snel wat coins kwijt op Kraken. Wat een beginner.
Wow, stel je voor dat je bids had rond de 600. Dan heb je direct 10% winst.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat zag ik net. Het daalde bijna 100euro en steeg weer. Als je goed positioneerde dan had je 100euro per BTC kunnen verdienen.
Weekenddip toch nog gekomen ;-)
PSN: Marselaar
Verwijderd
Echt, ongelooflijkVerwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:36:
had ik maar, had ik maar, had ik maar, had ik maar...

Rannasha schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:48:
Haha, iemand moest even snel wat coins kwijt op Kraken. Wat een beginner.

Even op klikken, dan werkt het wel.
Mooie lijntjes
Dat volume op Huobi, heerlijk.
En toch zijn er blijkbaar mensen die succesvol traden. Is dat dan puur geluk of niet? Kun je met technische analyse geld verdienen met zo'n koersverloop als we bij bitcoin zien? Of is het zelfs daarmee niet te doen? Als TA hier werkt dan wil ik me er wel in verdiepen, maar als de experts hier zeggen dat het niet te doen is, dan heeft het weinig zin.Rannasha schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:51:
[...]
De Bitcoin-koers voorspellen van dag tot dag of zelfs week tot week is niet te doen, maar als je de koers-grafiek ver genoeg uitzoomed zie je een hele duidelijke lange termijn trend.
There go the goddamn brownies.
Hoe definieer je "succesvol traden"? Meestal wordt dat gemeten in de groei van de hoeveelheid fiat-geld. En hoewel je vaak ziet dat mensen met wat trades meer fiat-geld overhouden, is dat vaak minder dan wat een simpele buy-and-hold strategie had opgeleverd.Bonez0r schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:20:
[...]
En toch zijn er blijkbaar mensen die succesvol traden. Is dat dan puur geluk of niet? Kun je met technische analyse geld verdienen met zo'n koersverloop als we bij bitcoin zien? Of is het zelfs daarmee niet te doen? Als TA hier werkt dan wil ik me er wel in verdiepen, maar als de experts hier zeggen dat het niet te doen is, dan heeft het weinig zin.
Met een beetje inzicht, is het wel mogelijk om buy-and-hold resultaten wat te verbeteren, maar gezien de grilligheid van Bitcoin is dat erg riskant.
En technische analyse vind ik onzin. Er is geen wetenschappelijke basis voor en het is vaak niet veel meer dan wat lijntjes tekenen in een grafiek en daaruit patronen afleiden. Grafiek-astrologie.
Ik reageer op zogenaamd 'goed nieuws'. Verder als t zo hard gaat als de afgelopen uren, dan ga ik ervan uit dat er een correctie komt. Verder is het wachten en duimen dat je goed gokt
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Lekkere weekendip jongens
met papier mache kun je alles maken!!
Ook leuk voor mensen die arbitrage traden. Nu $100 verschil tussen Bitstamp en MtGox. En MtGox is door de $1000 heen!
Toch zijn er wel patronen te herkennen die wat kunnen opleveren, zeker support en resistance levels die vaak op psychologische niveaus liggen, e.g. de 1000$ grens. Daar schiet de koers niet zomaar voorbij, of wel een grote kans dat hij er een tijd rond stabiel blijft. In ieder geval een grotere kans dan dat hij rond de 1067 en 1000 zich anders gedraagt.Rannasha schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:24:
[...]
En technische analyse vind ik onzin. Er is geen wetenschappelijke basis voor en het is vaak niet veel meer dan wat lijntjes tekenen in een grafiek en daaruit patronen afleiden. Grafiek-astrologie.
TA werkt niet echt bij bitcoin.Bonez0r schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:20:
[...]
En toch zijn er blijkbaar mensen die succesvol traden. Is dat dan puur geluk of niet? Kun je met technische analyse geld verdienen met zo'n koersverloop als we bij bitcoin zien? Of is het zelfs daarmee niet te doen? Als TA hier werkt dan wil ik me er wel in verdiepen, maar als de experts hier zeggen dat het niet te doen is, dan heeft het weinig zin.
Sorry maar dat is gewoon echt niet waar. Als je dat werkelijk denkt heb je geen verstand van traden.Rannasha schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:24:
[...]
Dingen als psychologische resistance/support levels wil ik nog wel in mee gaan. Maar als je ziet wat voor een voodoo de TA-guru's er soms bijhalen: driehoek-patronen, head-and-shoulders formatie (nee, niet de shampoo), fibonacci-retracements, elliot wave theory... het klinkt allemaal indrukwekkend, maar het is in feite niet veel meer dan "eerder heb ik patroon A gezien en daarna gebeurde B, nu zie ik patroon X en als ik mijn ogen bijna dichtknijp lijkt het op patroon A, dus dan moet B wel gebeuren."BDmartijn schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:31:
[...]
Toch zijn er wel patronen te herkennen die wat kunnen opleveren, zeker support en resistance levels die vaak op psychologische niveaus liggen, e.g. de 1000$ grens. Daar schiet de koers niet zomaar voorbij, of wel een grote kans dat hij er een tijd rond stabiel blijft. In ieder geval een grotere kans dan dat hij rond de 1067 en 1000 zich anders gedraagt.
Mensen die nu aant traden zijn? Zullen er toch niet veel zijn denk ik. Degene met coins wachten liever tot koers weer wat stabiel wordt. En die zonder hopen dat we weer gaan zakken, dus wachte ook nog even.
Ik ben druk bezig (geweest) hoorbitchcoin schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:38:
Mensen die nu aant traden zijn? Zullen er toch niet veel zijn denk ik. Degene met coins wachten liever tot koers weer wat stabiel wordt. En die zonder hopen dat we weer gaan zakken, dus wachte ook nog even.
Wel een sell wallVerwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:36:
LTC@kraken eindelijk mee omhoog
Laat mij wetenschappelijke publicaties zien die bevestigen dat TA goed onderbouwd is en ik zal mijn standpunt heroverwegen.Avalaxy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:36:
Sorry maar dat is gewoon echt niet waar. Als je dat werkelijk denkt heb je geen verstand van traden.
De meeste resultaten die TA bereikt, komen voort uit het feit dat het self-fulfilling prophecies zijn. Als er maar genoeg mensen in geloven, dan zijn er genoeg mensen die er naar handelen en komt het vanzelf uit,
Ik geef toe dat zeker bij bitcoin deze patronen minder relevant zijn. Echter in de forex of andere markten zit ook juist achter deze patronen een vergelijkbaar psychologische verwachting. Als er maar genoeg mensen in de patronen geloven (fibonacci levels bijvoorbeeld) dan worden dit ook een soort van self fulfilling prophecies. Maar goed, er zijn minstens zo veel uitzonderingen als regelmatigheden en het nieuws heeft vaak een duidelijker effect (of dit effect intuitief is, is een tweede).Rannasha schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:37:
[...]
Dingen als psychologische resistance/support levels wil ik nog wel in mee gaan. Maar als je ziet wat voor een voodoo de TA-guru's er soms bijhalen: driehoek-patronen, head-and-shoulders formatie (nee, niet de shampoo), fibonacci-retracements, elliot wave theory... het klinkt allemaal indrukwekkend, maar het is in feite niet veel meer dan "eerder heb ik patroon A gezien en daarna gebeurde B, nu zie ik patroon X en als ik mijn ogen dichtknijp lijkt het op patroon A, dus dan moet B wel gebeuren."
Daarnaast is de vraag naar manipulatie van het grote geld wellicht veel belangrijker, en dit is ook in Bitcoin wel te merken. Sell en buy walls, of gewoon een massive order, trekt de koers wel duidelijk een richting op.
Zeer zeker aan het traden! Hartstikke leuk.bitchcoin schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:38:
Leveraged long op bitfinex legt geen windeieren en zojuist op kraken een dikke sell order waardoor ik voor 600 euro xbt kon kopen die nu alweer 680 waard is.
Voor tradebots is die data wel erg handig. Je moet toch immers om een bepaalde reden een beslissing maken..Rannasha schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:40:
[...]
Laat mij wetenschappelijke publicaties zien die bevestigen dat TA goed onderbouwd is en ik zal mijn standpunt heroverwegen.
De meeste resultaten die TA bereikt, komen voort uit het feit dat het self-fulfilling prophecies zijn. Als er maar genoeg mensen in geloven, dan zijn er genoeg mensen die er naar handelen en komt het vanzelf uit,
[ Voor 35% gewijzigd door LED-Maniak op 05-01-2014 17:44 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
Met dat laatste had je wel echt geluk mee hoor.LED-Maniak schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:42:
[...]
Zeer zeker aan het traden! Hartstikke leuk.
Leveraged long op bitfinex legt geen windeieren en zojuist op kraken een dikke sell order waardoor ik voor 600 euro xbt kon kopen die nu alweer 680 waard is.
Haha ja, ik was de buy order vergeten.Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:44:
[...]
Met dat laatste had je wel echt geluk mee hoor.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Moet je even googlen, daar staan ze wel. De referral zelf heeft er niets aan.BDmartijn schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:47:
Iemand een bitfinex referral code?
Lijkt me een probleem als je een trailing stop of stop loss order hebt staan. Die wordt dan door zo'n spike getriggerd toch? Dat kan je een hoop geld kosten.
Gewoon dat soort orders niet gebruiken op Kraken, met laag volume. Levensgevaarlijk
Als je de trade-geschiedenis van Kraken bekijkt rondom die dump zie je dat na de eerste dump er een aantal vervolg-orders afgaan, buys (take-profit) en sells (stop-loss). Als je een stop-loss had staan, dan baal je flink inderdaad.Bonez0r schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:57:
[...]
Lijkt me een probleem als je een trailing stop of stop loss order hebt staan. Die wordt dan door zo'n spike getriggerd toch? Dat kan je een hoop geld kosten.
De een zijn dood....
Hmz, ik gokte op een belabberd weekend
. Verkocht op 630.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klopt wel wat hij zegt. Het herkennen van patronen, en alle hocus pocus die erbij komt kijken, is allemaal achteraf gepraat. TA'ers hebben het slechts in 50% gevallen gelijk. Als TA werkelijk enige voorspellende waarde zou hebben dan zouden mensen er gigantisch rijk van worden. En dat gebeurt simpelweg niet. Kortom TA = leuk vermaak = geen voorspellende waarde = onzin.Avalaxy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:36:
[...]
Sorry maar dat is gewoon echt niet waar. Als je dat werkelijk denkt heb je geen verstand van traden.
Groetjes, FaceDown.
Ik heb op $904 verkocht op Bitstamp, een gelukkige gok. Nu zit ik met spanning te hopen dat ie blijft crashen. Een voordeel is wel dat als btce een stuk lager staat dan Bitstamp, dat je dan eigenlijk er van uit kan gaan dat Bitstamp ook gaat dalen (door arbitrage bots). Nu $885 op btce en $890 op Bitstamp, dus ik blijf nog even in fiat en zie wel hoe laag het gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Bonez0r op 05-01-2014 18:38 ]
Same here, hij ging omhoog, en ik dacht dat ik goed zat door te verkopen op 640..oisyn schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:00:
Hmz, ik gokte op een belabberd weekend. Verkocht op 630.
FaceDown schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:15:
[...]
Klopt wel wat hij zegt. Het herkennen van patronen, en alle hocus pocus die erbij komt kijken, is allemaal achteraf gepraat. TA'ers hebben het slechts in 50% gevallen gelijk. Als TA werkelijk enige voorspellende waarde zou hebben dan zouden mensen er gigantisch rijk van worden. En dat gebeurt simpelweg niet. Kortom TA = leuk vermaak = geen voorspellende waarde = onzin.
De markt gedraagt zich nou eenmaal gewoon in patronen. Dat is al zo vaak aangetoond dat daar gewoon trading methodes uit voort zijn gekomen, die dmv TA analyseren hoe die specifieke markt zich in het verleden heeft gedragen. Daar kun je prima dingen uit afleiden. Denk aan channel trading tussen een stevige support en resistance.
Ik zeg niet dat TA het altijd goed heeft, maar dat het onzin is is gewoon pertinent onwaar. Nogmaals, als je dat denkt dan weet je gewoon niet hoe TA werkt of ben je er niet goed genoeg in. Vrijwel elke professionele trader ter wereld maakt gebruik van TA en maken er stabiel bakken met geld mee... Maar uiteraard is dat 'onzin'. Dream on.
Toch een beetje stom geweest vandaag...
Had 1 BTC omgezet in 35 LTC vroeg in de middag. Buy order van 1 BTC geplaatst net iets onder de marktwaarde bij MtGox... vervolgens stuk gaan wandelen.
Gevolg: waar BTC flink steeg bleef LTC relatief achter, de buy order is niet gepakt waardoor ik net toen ik terug kwam voor €50,- hoger toch 1 btc erbij heb gekocht en nu zakt de boel weer wat in.
Maar goed... heb volste vertrouwen voor langere termijn dus komt ongetwijfeld weer goed.
Had 1 BTC omgezet in 35 LTC vroeg in de middag. Buy order van 1 BTC geplaatst net iets onder de marktwaarde bij MtGox... vervolgens stuk gaan wandelen.
Gevolg: waar BTC flink steeg bleef LTC relatief achter, de buy order is niet gepakt waardoor ik net toen ik terug kwam voor €50,- hoger toch 1 btc erbij heb gekocht en nu zakt de boel weer wat in.

Maar goed... heb volste vertrouwen voor langere termijn dus komt ongetwijfeld weer goed.
Een pessimist is een realistische optimist
Iemand hier die trouwens CENTs voor weinig kwijt wilt
Signature
Eindelijk gaat LTC@kraken een beetje omhoog, mja kan niet inloggen op kraken (denk dat MasterKey mn login heeft verneukt) dus laat maar lekker stijgen, volgend weekend ff cashen 
// Edit: prijsverschil tussen BTC-e/Kraken en Gox slaat echt nergens op
// Edit: prijsverschil tussen BTC-e/Kraken en Gox slaat echt nergens op

[ Voor 18% gewijzigd door Helox-in-a-box op 05-01-2014 19:05 ]
Volgend mij gaat het helemaal goed komen met bitcoin nu ook Facebook..
http://bitcoinboard.net/f...-on-advertising-platform/
Verwijderd
wauw, Ik moet kopen, kopen!! maar niet voor deze koers a.u.b.Replay256 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:04:
ps. Zou bitcoin dan toch naar de 40.000 gaan?
BUY, BUY, BUY. Before its too late.Replay256 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:04:
Als het overal gaat worden toegepast en gaat worden geintegreerd... Dan kan dat misschien ooit nog wel eens... Maar niet binnen 1 of 2 jaar denk ik.Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:05:
[...]
wauw, Ik moet kopen, kopen!! maar niet voor deze koers a.u.b.
ps. Zou bitcoin dan toch naar de 40.000 gaan?
Signature
Uhhh, die Facebook-medewerker stuurt dus zo'n screenshot naar de gerenommeerde site "bitcoinboard.net"? Weet het niet hoor...Replay256 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:04:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
hoeVerwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:09:
Toch wel lekker ff 500 euro verdient in een paar uur
Ik heb alleen nog de opties creditcard en paypal bij mijn Facebook pagina. Dus of het echt is, ik weet het niet..Tourniquet schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:08:
[...]
Uhhh, die Facebook-medewerker stuurt dus zo'n screenshot naar de gerenommeerde site "bitcoinboard.net"? Weet het niet hoor...
In het artikel wordt gesproken over een kleinschalige test.Fivel schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:12:
[...]
Ik heb alleen nog de opties creditcard en paypal bij mijn Facebook pagina. Dus of het echt is, ik weet het niet..
Maar goed, het klinkt allemaal nog niet erg betrouwbaar...
Ja zegt natuurlijk niet veel inderdaad. Maar geeft wel een indicatie dat stap voor stap bitcoin serieus wordt genomen.Tourniquet schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:08:
[...]
Uhhh, die Facebook-medewerker stuurt dus zo'n screenshot naar de gerenommeerde site "bitcoinboard.net"? Weet het niet hoor...
waarschijnlijk en in een grootte volumeVerwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:13:
[...]
ja, ik bedoel je zegt in een paar uur. Je hebt dus gekocht in die paar uur en verkocht?
Verwijderd
justem! speelgeld is 10k
Hou nog een stuk vast, nu gaan we naar de 1000 dollar toe ook denk ik
Je kent het verhaal met de aap niet die betere resultaten haalde op de beurs dan 'professionele traders'? De profs verdienen (gemiddeld gezien) ook alleen maar als de beurs stijgt. Dat is het hele principe van de beurs. Het is niet zo dat TA'ers het veel beter doen dan zij die niet in deze fabels geloven.Avalaxy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:41:
[...]
Same here, hij ging omhoog, en ik dacht dat ik goed zat door te verkopen op 640.
[...]
De markt gedraagt zich nou eenmaal gewoon in patronen. Dat is al zo vaak aangetoond dat daar gewoon trading methodes uit voort zijn gekomen, die dmv TA analyseren hoe die specifieke markt zich in het verleden heeft gedragen. Daar kun je prima dingen uit afleiden. Denk aan channel trading tussen een stevige support en resistance.
Ik zeg niet dat TA het altijd goed heeft, maar dat het onzin is is gewoon pertinent onwaar. Nogmaals, als je dat denkt dan weet je gewoon niet hoe TA werkt of ben je er niet goed genoeg in. Vrijwel elke professionele trader ter wereld maakt gebruik van TA en maken er stabiel bakken met geld mee... Maar uiteraard is dat 'onzin'. Dream on.
Maar goed; blijf jij lekker TA gebruiken, ik neem aan dat je nu dan al stinkend rijk moet zijn geworden?
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Er staat in het artikel dat het gaat om een test en het dus nog niet publiekelijk mogelijk is om met Bitcoins te betalenFivel schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:12:
[...]
Ik heb alleen nog de opties creditcard en paypal bij mijn Facebook pagina. Dus of het echt is, ik weet het niet..
Want stabiel winst maken betekent dat je meteen stinkend rijk bent? Mijn god wat een niveau zeg.FaceDown schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:17:
[...]
Maar goed; blijf jij lekker TA gebruiken, ik neem aan dat je nu dan al stinkend rijk moet zijn geworden?
Anyway, lees het boek 'how I made $2,000,000 in the stock market' maar eens.
[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2014 19:19 ]
Ik twijfel er niet aan dat TA in bepaalde mate werkt (anders werd het niet door zoveel mensen toegepast). Maar als die serieuze traders, die allemaal TA gebruiken, allemaal winst maken, dan moeten er toch ook mensen zijn die verlies lijden? Wie zijn dat dan? Traders die geen TA gebruiken?Avalaxy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:18:
[...]
Want stabiel winst maken betekent dat je meteen stinkend rijk bent? Mijn god wat een niveau zeg.
Verwijderd
Blijft nog wel even stijgen, aangezien morgen er weer extra fiat erbij komt.Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:16:
[...]
justem! speelgeld is 10k
Hou nog een stuk vast, nu gaan we naar de 1000 dollar toe ook denk ik
Mensen zoals hier, die met emotie handelen en gelijk panic sellen als er een kleine bump is (waarvan je met TA makkelijk had kunnen zien dat het geen crash is maar gewoon een kleine terugtrekking).Bonez0r schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:23:
[...]
Ik twijfel er niet aan dat TA in bepaalde mate werkt (anders werd het niet door zoveel mensen toegepast). Maar als die serieuze traders, die allemaal TA gebruiken, allemaal winst maken, dan moeten er toch ook mensen zijn die verlies lijden? Wie zijn dat dan? Traders die geen TA gebruiken?
Verwijderd
Geen idee.. glazen bol voorspellingen zijn dit.
Maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit vertrouwen schept, en iedereen richting de 1000 wilt
Call me crazy, maar ik ga er zo nog een paar bijkopen
Maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit vertrouwen schept, en iedereen richting de 1000 wilt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 19:24 ]
Ik maak ook stabiel winst tot nu toe. Met de bitcoin is dat niet zo moeilijk, gezien de stijgingen de laatste maanden. TA heeft mij daar niet bij geholpen.Avalaxy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:18:
[...]
Want stabiel winst maken betekent dat je meteen stinkend rijk bent? Mijn god wat een niveau zeg.
Anyway, lees het boek 'how I made $2,000,000 in the stock market' maar eens.
Als je de verslagen van de gemiddelde TA-astroloog leest, dan prik je daar zo doorheen. Ze hebben het altijd over structuren die wellicht aan het ontstaan zijn, en dat de markt daarna naar boven of naar beneden zou kunnen gaan uhuh. Beurshandel is emotie, en daar kan de TA helemaal niets mee. De prachtige figuren in TA-grafieken zijn altijd pas achteraf te herkennen. En dan bovendien bestaan ze vaak alleen maar bij een bepaald interval. Kortom; klinkklare onzin in mijn optiek.
Groetjes, FaceDown.
Dat zijn de 50% TA'ers die pech hebbenBonez0r schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:23:
[...]
Ik twijfel er niet aan dat TA in bepaalde mate werkt (anders werd het niet door zoveel mensen toegepast). Maar als die serieuze traders, die allemaal TA gebruiken, allemaal winst maken, dan moeten er toch ook mensen zijn die verlies lijden? Wie zijn dat dan? Traders die geen TA gebruiken?
Nogmaals; als een aap beter presteert op de beurs dan een TA'er dan geeft het al aan wat TA nu voor nut heeft. Je hebt veel meer aan gouden principes als 'buy low, sell high' dan aan TA-hocus pocus.
Ik ben overigens blij dat er niet aan TA gedaan wordt in dit topic. Mag van mij ook zo blijven.
Groetjes, FaceDown.
Voordeel van Bitfinex..oisyn schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:00:
Hmz, ik gokte op een belabberd weekend. Verkocht op 630.
Met margin trading kan je gewoon al je bitcoins houden, maar doormiddel van lenen kan je als nog een long positie openen, mocht je te vroeg verkopen dan stijgt alsnog je Bitcoins die je hebt.
Wat een gigántische onzin zeg. Zonder aan enige vorm van TA te doen wéét je niet eens of je low of high zit. Juist door TA kom je dat te wetenFaceDown schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:28:
[...]
Je hebt veel meer aan gouden principes als 'buy low, sell high' dan aan TA-hocus pocus.

Ik heb mijn mening, jij de jouwe.Avalaxy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:27:
Ik merk dat een discussie geen enkele zin heeft, blijf jij dat dan maar gewoon denken.
Groetjes, FaceDown.
Nee hoor, daarvoor kun je simpelweg naar de trend kijken, en uitschieters beoordelen. Dat heeft niets met TA te maken. Dat gaat veel verder. Vooralsnog maak ik daar prima winsten mee (veel beter dan de BTC trend).Avalaxy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:30:
[...]
Wat een gigántische onzin zeg. Zonder aan enige vorm van TA te doen wéét je niet eens of je low of high zit. Juist door TA kom je dat te weten![]()
![]()
Groetjes, FaceDown.
Onzin, trends zijn júíst het domein van TA. Moving Average / Exponantial Moving Average? Daarbij kom je al snel bij support en resistance uit als je de 'high' en 'low' probeert te bepalen, wederom TA.FaceDown schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:31:
[...]
Nee hoor, daarvoor kun je simpelweg naar de trend kijken, en uitschieters beoordelen. Dat heeft niets met TA te maken. Dat gaat veel verder.
[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2014 19:33 ]
WELLUS! NIETUS! WELLUS! NIETUS! WELLUS!
BTC TO THE MOON! LTC TO MARS!!!
Hahahaha, ja, of bel elkaar ff op,Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:31:
Ga lekker via de pm met elkaar bitchen..:O.. kunnen we het over bitcoins hebben?
Zoals ik al zei; TA gaat veel verder. TA'ers menen bepaalde golfstructuren te herkennen en weten dan of de beurs daarna omlaag of omhoog zal gaan. Daar geloof ik dus niet in. Zelfs het herkennen van trends en uitschieters is maar beperkt bruikbaar. Geen enkele TA'er zag deze stijging van de BTC aankomen dit weekend.Avalaxy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:32:
[...]
Onzin, trends zijn júíst het domein van TA. Moving Average / Exponantial Moving Average?
Groetjes, FaceDown.
Ja. Maar dat betekent niet dat je dat gedeelte van TA ook moet toepassen om TA te gebruiken. Jij beweert dat TA onzin is. Als jij naar trends kijken geen onzin vindt dan vind je TA dus geen onzin, aangezien dat er toch écht onder valt.
En zoals ik eerder zei: TA is nauwelijks toe te passen op bitcoin.
[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2014 19:36 ]
Verwijderd
Je weet dat Mars verder weg is dan de maan?Helox-in-a-box schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:33:
WELLUS! NIETUS! WELLUS! NIETUS! WELLUS!
Verwijderd
Nog meer die nu juist gaan bijkopen?Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:24:
Geen idee.. glazen bol voorspellingen zijn dit.
of ben ik de enige gek
Wouter koopt vast ookVerwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:38:
[...]
Nog meer die nu juist gaan bijkopen?
of ben ik de enige gek
om laag weer te verkopen
Dat geeft al aan waarom TA onzin is. Waarom zou het niet toepasbaar zijn op bitcoin maar wel op andere aandelen? Of is het alleen toepasbaar op aandelen die een zeer stabiele en voorspelbare stijging laten zien? Zo lust ik er nog wel een paarAvalaxy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:36:
[...]
Ja. Maar dat betekent niet dat je dat gedeelte van TA ook moet toepassen om TA te gebruiken. Jij beweert dat TA onzin is. Als jij naar trends kijken geen onzin vindt dan vind je TA dus geen onzin, aangezien dat er toch écht onder valt.
En zoals ik eerder zei: TA is nauwelijks toe te passen op bitcoin.
Groetjes, FaceDown.
pas maar op!
Bolletje komt jullie 2 halen...
Was ook in het scrypt mine topic.
Bolletje komt jullie 2 halen...
Was ook in het scrypt mine topic.
Signature
Omdat de bitcoinmarkt voornamelijk gedreven wordt door amateurs? Omdat er, in tegenstelling tot forex, vrijwel geen geautomatiseerde trading plaatsvindt? Omdat de bitcoinmarkt veel meer last heeft van nieuws rondom regulering en hacks? Omdat de welvaart bij bitcoin veel oneerlijker is verdeeld en er veel wordt gepumpt en gedumpt?FaceDown schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:40:
[...]
Dat geeft al aan waarom TA onzin is. Waarom zou het niet toepasbaar zijn op bitcoin maar wel op andere aandelen? Of is het alleen toepasbaar op aandelen die een zeer stabiele en voorspelbare stijging laten zien? Zo lust ik er nog wel een paar
De bitcoinmarkt is nou eenmaal vele malen volatieler en onvoorspelbaarder.
Emotie/psychologie is ook een wetenschap waar wel degelijk patronen en verwachtingen (die geregeld uitkomen) bij komen kijken. Het hele emotionele aspect van traden zit al verwerkt in de TA methodes. Mensen reageren nou eenmaal redelijk voorspelbaar (panic sells zijn daar een voorbeeld van) en aan de hand van die wetenschap kun je wel degelijk een educated guess maken voor de toekomst. Natuurlijk komt het niet altijd uit, want mensen zijn niet 100% voorspelbaar, maar voor een groot deel wel (en dan vooral als het om grote groepen mensen gaat).FaceDown schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:26:
[...]Beurshandel is emotie, en daar kan de TA helemaal niets mee.
TA werkt anders perfect achteraf
Nee inderdaad, als willekeurig handelen (en dat is nu al vaker aangetoond met een gorilla, een octopus maar ook met data van beleggingsburo's) ongeveer even goed of beter presteert, dan weet je genoeg. Neemt niet weg dat het interessante materie is.
En die mensen die zeggen dat het wel moet werken want een hoop mensen worden er rijk van, vergeten vaak dat er bijzonder veel mensen ook arm van worden (van dezelfde techniek), of dat degene die rijk is geworden niet zo te koop loopt met zijn verliezen. Net als een gokautomaat: je zet een euro in en zie na een draai dat je 80 cent hebt gewonnen. Nee, je hebt 20 cent verloren.
Nee inderdaad, als willekeurig handelen (en dat is nu al vaker aangetoond met een gorilla, een octopus maar ook met data van beleggingsburo's) ongeveer even goed of beter presteert, dan weet je genoeg. Neemt niet weg dat het interessante materie is.
En die mensen die zeggen dat het wel moet werken want een hoop mensen worden er rijk van, vergeten vaak dat er bijzonder veel mensen ook arm van worden (van dezelfde techniek), of dat degene die rijk is geworden niet zo te koop loopt met zijn verliezen. Net als een gokautomaat: je zet een euro in en zie na een draai dat je 80 cent hebt gewonnen. Nee, je hebt 20 cent verloren.
Weet iemand een pagina die het volume, sell en bid orders over alle exchanges gezamelijk bijhoudt?
[ Voor 181% gewijzigd door rickiii op 05-01-2014 19:52 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Koop gewoon meerdere monitors zoals bij een professionele trader.
Dit is relevante discussie dus hoort hier gewoon thuis imho (of wil je een forum waar iedereen het altijd met elkaar eens is?
Ik zat net even te kijken op http://en.wikipedia.org/w...alysis#Empirical_evidence en ja, als zeer geleerde mensen het er al niet over eens zijn of TA werkt of niet, dan denk ik niet dat wij hier op GoT er wel uit komen
[ Voor 5% gewijzigd door Bonez0r op 05-01-2014 20:07 ]
Wat ik het vreemde vind op dit moment is dat we vanmiddag enorm 'to the moon' zijn gegaan en er gewoon geen correctie lijkt te komen...
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
$948 is net aangetikt op Bitstamp! We gaan weer omhoog zo te zien.
Heb vrijdag mn BTC naar LTC omgezetVerwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:37:
[...]
Je weet dat Mars verder weg is dan de maan?
We lijken eindelijk echt van de neerwaartse spiraal af te zijn en in een bullmarkt te zitten, ik heb even voor €100 bitcoin overgemaakt naar bitfinex om met leverage te gaan traden
Ben benieuwd
Dit gaat opeens enorm de goede richting weer op zeg.. Mooi dat ik 2 weken geleden met de crash nog 3 BTC heb ingeslagen voor de langere termijn.
en dan komt de vraag weer wat de chineesjes gaan doen als ze wakker worden... zo blijf je maar bezig natuurlijk...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid