Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Ik begin spijt te krijgen van mijn aankoop. Met TLBB dacht ik een product te kopen met goede ondersteuning maar helaas is anders gebleken. Ik had het moeten weten, voor mijn aankoop had ik een mail gestuurd naar ze en daar heb ik ook nooit reactie op gehad. Ik had toch beter wat anders kunnen kopen denk want als ik het hier zo lees en op het forum kijk dan lijkt het er op dat TLBB aan het doodbloeden is.
De enige manier waarop ze dit kunnen wegnemen is door eindelijk eens te reageren met meer informatie over de status van de firmware en de weg die wordt ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Mijn TLBB werkt voor ±99% perfect, dus wat dat betreft hoor je me zeker niet klagen. De interface is goed en makkelijker dan een hoop andere boxjes, het geheel werkt (bij mij) goed en soepel, en de prijs was ook gewoon erg aantrekkelijk.

Elk beginnend bedrijf heeft, zeker in 't begin, wel eens last van strubbelingen waardoor het als organisatie wat stroef gehandeld kan worden. En hoewel ik J1nx écht geloof als hij aangeeft dat er wel degelijk hard gewerkt wordt bij TLBB, zou het ze (als bedrijf) toch wel sieren om eens met een nieuwsberichtje/blog post naar buiten te komen met wat transparante informatie.

Klagers vallen op 't internet altijd meer op dan de rest van de kopers, maar als er daadwerkelijk een relatief hoog percentage probleemgevallen bekend zijn, kom dan met een oplossing en wees daar transparant over. Als je daar al hard voor aan 't werk bent, geef dat dan aan. 2,5 maand geen updates zal mij niet zo interesseren… er zijn veel bedrijven die nog minder snel met updates komen. Maar áls je dan zo relatief veel negatieve berichten op o.a. je eigen forum ziet, en je hebt te weinig moderators om die mensen te woord te staan, begin dan een blog waar 1-2 mensen de updates naar buiten werken. Op die blog kun je dan prima de problemen aankaarten, transparant zijn over wat er op dat moment aan gedaan wordt, etc.

Het klinkt wat negatief, en wat ik al zei ik ben zelf erg tevreden met m'n TLBB, maar ik kan me wel vinden in het gebrek aan communicatie tussen TLBB en hun klanten. Ik heb van J1nx al eerder begrepen dat er intern een reorganisatie gaande is en dat er niet genoeg mensen zijn om iedereen in 't forum te woord te staan. Dat zijn 2 communicatieproblemen die je met een 1-2 mans blog in 1 klap op kan lossen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 15:53
Ik heb een apart probleem met TLBB, als ik HD films probeer te streamen via IceFilms loopt de film na precies 10 minuten vast.

Blijkbaar heeft dit te maken met hardware decoding oid. Maar toen ik TLBB net had aangeschaft werkte dit perfect..

Iemand een oplossing/soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
@joramoudenaarde, sluit ik mij volledig bij aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Wkrooshof; ik heb persoonlijk amper ervaring met Icefilms, maar het klinkt alsof óf je internet/netwerk verbinding niet snel genoeg is, óf je hebt toevallig een "slechte" stream te pakken. Welke van de twee het is weet ik helaas niet :)

@pim_smeets; thanks :) Op m'n Apple TV 2 na ben ik zelden zo blij geweest met een streamer, en ik verwacht ook niet dat ik aan het handje wordt gehouden met nieuws en tips e.d. Maar gezien de problemen die relatief veel mensen lijken te hebben, lijkt 't me wel op z'n plaats om de communicatie flink op te schroeven… zo'n forum is lastig bij te houden als je niet genoeg mensen hebt, maar je kan als ontwikkelaar op z'n minst een weblog bijhouden met 2x per week een flink nieuwsbericht met de stand van zaken.

Waar staan we/ze met de firmware updates, hoe staat het ervoor met bepaalde vaak voorkomende problemen (en zijn ze op te lossen door de gebruiker?), vaak gebruikte addons die al-dan-niet goed werken met TLBB… dat soort dingen. Zoveel moeite kost dat niet als je 't vergelijkt met het onderhouden en reageren op alle nieuwsberichten. :) Ik heb misschien makkelijk praten, maar heb (ook vroeger) vaak zat een forum helpen bijhouden. Dat kost bakken met tijd, terwijl een weblog en minder mensen behoeft, en sneller te updaten is. Desnoods laat je daar mensen ook via de comments op reageren om zo feedback te krijgen op wat mensen (nog meer) willen zien qua berichten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wkrooshof schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:29:
Ik heb een apart probleem met TLBB, als ik HD films probeer te streamen via IceFilms loopt de film na precies 10 minuten vast.

Blijkbaar heeft dit te maken met hardware decoding oid. Maar toen ik TLBB net had aangeschaft werkte dit perfect..

Iemand een oplossing/soortgelijke ervaring?
Misschien een tip, gebruik eens GoMovies en GoTV ( van Lambda )
Deze heeft een scraper gemaakt die op diverse kanalen informatie haalt ( o.a Icechannel, en andere providers )
Een nadeel ( wat ook een voordeel kan zijn ) is dat je een film, en een tvkanaal hebt.
Wat ik er fijn aan vind, is dat ik ze kan toevoegen aan mijn library, zodat ik in het geval van films altijd de hoogste kwaliteit kan kiezen.
Als je een cam versie aan de bibliotheek toevoegt, en de HD is er uiteindelijk, dan krijg je die voorgeschoteld.

TV is een dagelijkse update, dus (vrijwel) alle populaire series zijn te volgen, en terug te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-11-2022

Supremedch

PSN: supremedch

Is de TLBB een goede aankoop om alleen films en series te streamen via Icefilms, Istream etc?!?!
Of kan ik dan beter voor een andere speler kiezen. (liefst met XBMC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals je misschien al gelezen hebt, zijn Icefilms, Istream en Mashup best "zwaar"

Voor streaming zijn er meerdere optie's, nota bene zelfs in de post VOOR de jouwe aangegeven ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Maar ligt dat aan de TLBB of aan de add-ons ?
Zit er aan te denken om een TLBB aan te schaffen maar dan moet ik wel zeker weten dat hij het streamen aankan.

Zijn er andere spelers met xbmc die wel goed streamen?!?! (geen rpi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat hangt er dus vanaf wat je zelf met "streamen" bedoelt. Mijn TLBB streamt al m'n films vanaf een NAS 99% vlekkeloos. Helemaal niets te klagen dus! Maar Icefilms is op de één of andere manier een ontzettend zware/lastige addon die het voornamelijk goed doet op computers, maar nauwelijks op mini-streamer doosjes (waaronder óók TLBB).

Maar addons zoals The Daily Show (met Jon Stewart, geweldig vent!) werken weer hartstikke goed. Ik denk zelf dat het meer aan de addon ligt dan aan het stream doosje om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Hmm, dan toch maar even verder kijken naar een ander speler.
Heb momenteel een Rpi en daar werken die addons wel goed. Enig nadeel van de pi is dat ie retetraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
De TLBB is zéker een heel stuk sneller dan de Rpi in ieder geval :) Het kan zijn dat de addon net even anders werkt cq net even z'n werk anders doet op de TLBB, maar daar heb ik geen kaas van gegeten :)

Succes met je zoektocht in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is idd snel genoeg om het te draaien, alleen zou ik graag eens de "originele" android terug plaatsen erop, of een/de openelec4 build ;)

Maar mijn kennis gaat helaas niet zo ver, dat het me zomaar lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Ik heb toch voor de TLBB gekozen en moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Heb eerst geprobeerd te streamen via wifi maar had dan af en toe last van haperingen. Nu met kabel streamt ie alles moeiteloos af.

Heb wel een aantal vragen in de hoop dat iemand die kan beantwoorden.
- heb de resolutie op 720 staan omdat je dan sneller door het menu heen bladert. maar hoe zit dat met full hd films die je dan alspeelt??
- klopt het dat als je de box in slaapstand zet je m dan niet met de afstandsbediening aan kan zetten?
- de addons gotv en gomovies, waar haal ik deze vandaan?
- livestream via sportsdevil werkt niet, klopt dit en is er een alternatief???

thanks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 21:35

radial

Watch out

@Supremedch ook ik heb de TLBB nu sinds een paar weken en ben er net als jij best tevreden mee.

Wat antwoorden op je vragen die ik zo weet:
- alleen het browsen op de TLBB tussen de menu`s etc is in 720p, als je movie van 1080p gaat afspelen gaat dat in 1080p
- id vanuit slaapstand kan je hem alleen dmv knopje aanzetten, dus niet met ab (heb nog niet kunnen ontdekken hoe in elk geval)

De andere vragen weet ik zo niet, nog geen gebruik van gemaakt.

heb alleen af en toe bij 1 bepaalde serie dat geluid/subtitles en beeld af en toe niet syncroon lopen, geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen (op pc loopt het netjes synchroon)

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

@radial

Dank voor je reactie:)

Heb helaas niet echt een antwoord op jouw vraag.
Ik weet dat je tijdens het afspelen van een film/serie het geluid/subtitles kan syncen.
Betreft het 1 aflevering of de hele serie?

Moet wel zeggen dat ik het aardig rustig vind op dit forum en de TLBB-forum. Vind ik best raar voor een redelijk nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Het kan zijn dat die ene serie een beetje een brakke codec heeft die meer rekenkracht nodig heeft om een beetje fatsoenlijk te kunnen afspelen. Daar lijkt 't in ieder geval op :) Ik heb er zelf heel af en toe ook wel eens last van met bepaalde downloads, maar als ik 'm dan van een ander download gaat het wel goed.

Addons die niet te vinden zijn via de TLBB-repository of de originele XBMC repository (deze kun je beide vinden in je TLBB-settings), dan kun je ze via Google vinden. Deze addons download je dan op een USB stick, welke je dan aan je TLBB hangt. Ik weet even uit m'n hoofd niet meer wat je dan moet doen, maar je kunt ze via diezelfde addon-settings van TLBB ook via USB installeren. Zo heb ik Icefilms geinstalleerd bij wijze van test, en dat werkt prima!

Ik weet ook niet wat er aan de hand is met TLBB's forum. J1nx gaf een poosje geleden aan dat er een reorganisatie plaats vindt, maar het is ondertussen wel érg lang stil. Ik hoop dat ze snel met een nieuwsberichtje komen over de toekomst/stand van zaken! Aan de andere kant, ik ben gelukkig nog erg tevreden met m'n TLBB, dus wat dat betreft klaag ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

Nadat een laptop is kapot gegaan ben ik nu opzoek naar een alternatief om via XBMC weer films te gaan kijken in de woonkamer.

Via bedraad netwerk speel ik alle films af die op een NAS staan.

Is dit een goed apparaat om alles in 1080p te kijken zonder haperingen? Hoe is de interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Supremedch schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:55:
Ik heb toch voor de TLBB gekozen en moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Heb eerst geprobeerd te streamen via wifi maar had dan af en toe last van haperingen. Nu met kabel streamt ie alles moeiteloos af.

Heb wel een aantal vragen in de hoop dat iemand die kan beantwoorden.
- heb de resolutie op 720 staan omdat je dan sneller door het menu heen bladert. maar hoe zit dat met full hd films die je dan alspeelt??
- klopt het dat als je de box in slaapstand zet je m dan niet met de afstandsbediening aan kan zetten?
- de addons gotv en gomovies, waar haal ik deze vandaan?
- livestream via sportsdevil werkt niet, klopt dit en is er een alternatief???

thanks. ;)
Sportsdevil werkt wel maar je moet m vanuit een andere repository installeren. Niet uit de xmc repository in ieder geval. Weet nu zo gauw even niet meer hoe ik er gekomen ben, maar zal morgen even voor je zoeken als ik tijd heb.

edit:
Zo zou het moeten lukken:
Eerste deze volgen: http://www.xbmchub.com/bl...on-installation-for-xbmc/

Daarna deze: http://www.xbmchub.com/bl...atch-live-sports-on-xbmc/

[ Voor 11% gewijzigd door Pilome243 op 16-05-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

@ pim_smeets

thanks, dat zal het dan wel zijn. ga dit vanaaf ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
Beetje late reactie van mijn kant, compleet vergeten dat ik hier had gepost.

Iig; Het ligt niet aan de verbinding, bedraad/glasvezel, en werkte in het begin vlekkeloos..

Maar aangezien ik lees dat het aan icefilms kan liggen probeer ik nu eens een andere! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Icefilms werkt bij mij ook niet meer.
Gelukkig zijn er zat andere die het wel doen. (Istream, IWO, Z-movies enz) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.xbmchub.com/blog/top-addons-first-quarter-2014/

deze werken allemaal prima op de TLBB

Ik gebruik alleen nog maar Gomovies, GoTV en xbmctorrent, naast Sportsdevil
De rest is imo veel te vaak offline, of traag

[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 16-05-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
Er zijn ondertussen ook Nightly builds verkrijgbaar. XBMC Gotham is aanwezig in zowel de nightlies als de laatste 1.1.3 beta.

http://cloud.thelittleblackbox.co.uk/nightly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, is er ook een 1.1.3 nightly beschikbaar? En 1.1.2 is nog niet eens uit merk ik.

Ik heb de laatste tijd ineens veel vaker last van 't probleem dat de audio om de zoveel seconden even stokt. Ik heb alle settings al eens gereset, maar 't probleem blijft (vaak). 't Maakt dan ook niet uit of het een 4GB 1080p film is of een 480p serie van 200MB.

De afgelopen maand heb ik ook niets meer gewijzigd aan de instellingen of addons, de TLBB zit ook nog steeds aan een UTP-kabeltje voor het streamen, wifi staat uit… ik snap d'r werkelijk helemaal niets van. Soms als je 'm dan herstart speelt hij de boel weer perfect af namelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Laatst online: 17-09 21:35

radial

Watch out

joramoudenaarde ik heb dus hetzelfde probleem met de audio, geen idee waar het aan ligt, zo`n beetje alle opties al uitgeprobeerd, maar helaas zonder resultaat nog.

Hopelijk wordt/is dit met een update straks voorbij, verder geweldig apparaatje.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Radial;
Inderdaad… wat betreft de interface, gebruiksgemak e.d. is het echt een geweldig apparaatje. Lekker klein ook, en de remote vind ik uitstekend. Het is ook pas sinds een paar weken dat die hapering in de audio erin zit, en ik heb geen idee waardoor 't kan komen. Alle settings ook al een keer helemaal doorgelopen, andere films en codecs geprobeerd, maar het is totaal willekeurig lijkt wel.

Maar het is wat je zegt: het is echt een geweldig apparaatje verder! Zelfs m'n vriendin is er erg over te spreken, en die was écht fan van het gemak van de Apple TV (zeker qua gebruik, minder qua codec support). Ik hoop echt dat ze binnenkort met een mooie update komen… het is al een poosje een beetje stil met de firmware updates. M.u.v. de Alfa en Beta firmwares dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb ook de audio problemen, als paar keer in t andere topic genoemd en voorgelegd bij TLBB. Maar 't is oo heel vaak niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de gebruikers van deze TLBB. Momenteel ben ik een Boxee Box gebruiker, maar die is helaas overleden. Ik zoek dus een alternatief die er fatsoenlijk uitziet, en deze komt aardig in de buurt.

1. Ik heb een harddisk met 2 TB aan films, die wil ik graag hieraan hangen, kan dat? Dat ie dan ook alles indexeert en netjes neerzet en dergelijke.

2. Is er een browser aanwezig, en kan deze bijv. filmpjes afspelen in een flashplayer?

3. Kan er ook netflix op?

Alvast dank voor de antwoorden. Deze 3 dingen doe ik het meest, en moeten minimaal kunnen. Alles wat ie meer kan is mooi meegenomen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Hoi Homiee;
1 = ja
2 = ja en nee. Er is volgens mij wel een Youtube addon zodat je gewoon Youtube filmpjes kan bekijken, maar dit gebeurt dan niet met Flash maar met de h.264 codec als ik het goed heb. Een browser is er volgens mij niet, maar misschien dat daar een addon voor is? De TLBB ondersteunt namelijk in principe gewoon de XBMC-addons, dus wie weet wat je daar allemaal tussen vindt! :)
3 = durf ik niet te zeggen… misschien dat er een addon is, maar ik gebruik 't niet dus heb er geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de antwoorden!

1. Mooi!

2. Het gaat er bij mij voornamelijk om dat ik buitenlandse websites bezoek waar ik dan een live uitzending kan bekijken. Die zet je fullscreen en voila, 720P kwaliteit te bekijken. Op de Boxee Box kan dat namelijk gewoon, en die websites gebruiken vaak een flashplayer daarvoor. Vandaar deze vraag.

3. Ja, als daar gewoon een add-on voor is, is dat prima. Zolang het maar kan.

Dan nog wat additionele vragen.

4. Ik heb een 2 TB miniharddisk, tot hoeveel kunnen we gaan bij de TLBB? Kan het ook overweg met een 3 TB harddisk?

5. Ik heb tot nog toe geen XMBC gebruikt, maar je kan dus hierop allerlei verschillende themes installeren zodat je er een eigen tintje aan kan geven toch?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb thuis een 2TB (netwerk)schijf die prima werkt, maar volgens mij moet en 4TB schijf ook gewoon werken… je kan dus vast nog wel even vooruit ;)

Met XBMC kún je themes installeren, maar omdat de meeste van dit soort XBMC-doosjes geen PC-waardige hardware hebben werken de zwaardere themes niet altijd even soepel. Bij TLBB is de gebruikte theme ook echt een lichtgewicht theme namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de antwoorden! :) Zolang het minimaal 2 TB aan kan is het voldoende voor mij. En ik snap inderdaad dat qua hardware dit niet de meest optimale machines zijn zoals bijv. een pc. Maar als ie wat fancy themes aan kan ben ik al helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn TLBB draait sinds kort op 1.2.0 FIRMWARE UPDATE 01/06/14 maar de volgende issue heb ik daarvoor ook last van gehad. Het komt soms spontaan voor dat de audio niet afgespeeld wordt. Ik weet niet waaraan het ligt. Alle mogelijke aspecten (instellingen, kabels en evt. andere tv) heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Het komt ook voor bij films waarvan de audio eerder wel werd afgespeeld maar dan, wanneer ik verder wil kijken (bv. de dag erna), wordt de audio niet afgespeeld. Weet iemand waardoor dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb dit heel zelden, maar had er ook wel eens last van toen ik nog een Apple TV had. Bij mij was 't dat hij soms van slag leek te zijn als ik m'n TV en speakers te snel achter elkaar aanzette… net alsof hij dan niet snapte dat er een signaal naar de TV gaat of zo. 't Is een beetje lastig uitleggen in ieder geval!

Maar ik los 't altijd op door alles uit te zetten (TV, speakers en TLBB), en dan gewoon één voor één weer aan te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik al geprobeerd en het komt ook voor wanneer de tv reeds aan stond en vervolgens na een tijdje de TLBB. Hiervoor had ik een heel ander mediaspeler en daarbij werd de audio wel altijd afgespeeld (tenzij er natuurlijk iets mis is met het mediabestand zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine tip voor de 'updaters'

http://www.tlbbforum.com/...are-update-01-06-14.4229/

Als je naar 1.2.x gaat, is het raadzaam om een factory reset te doen.
Je gaat nl. van XBMC12 naar XBMC13 Gotham.

Het zal allemaal prima werken, maar uiteindelijk kan je de zgn dependancy problemen krijgen.

Een schone start ( v14 zal nog wel even op zich laten wachten :) ) is dan altijd beter.

Het voelt iig vlotter en zuiverder aan.

* de sportsdevil fans zullen btw de nightly's gelijk erachteraan mogen doen, aangezien daar wel libtmp.so is verwerkt is ( streaming )
( zelfde thread )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een oplossing voor mijn issue?
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:53:
Mijn TLBB draait sinds kort op 1.2.0 FIRMWARE UPDATE 01/06/14 maar de volgende issue heb ik daarvoor ook last van gehad. Het komt soms spontaan voor dat de audio niet afgespeeld wordt. Ik weet niet waaraan het ligt. Alle mogelijke aspecten (instellingen, kabels en evt. andere tv) heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Het komt ook voor bij films waarvan de audio eerder wel werd afgespeeld maar dan, wanneer ik verder wil kijken (bv. de dag erna), wordt de audio niet afgespeeld. Weet iemand waardoor dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Eergister ook geupdate naar 1.2.0 (van 1.1.1). Bevalt vooralsnog uitstekend zonder een factory reset te hebben gedaan. Bij 1.1.1 had ik nog wel eens problemen met de subtitles plugin, die werkt nu perfect. Hulde.
Gelijk ook maar eens een nieuwe skin geïnstalleerd: Amber. Ziet er prima uit met veel mogelijkheden tot aanpassen en loopt erg soepel op TLBB.

Enige minpunt aan de 1.2.0 update: vooruit springen d.m.v. de pijltjestoets gebeurt nu in stappen van 30 seconden waar dit eerst 10 seconden was. Nu heb ik daar opzich wel een fix voor gevonden, maar die gaat mijn pet te boven.

edit: Krijg CEC-controle via m'n Sony Bravia ook niet meer aan de gang

[ Voor 5% gewijzigd door Pilome243 op 04-06-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickje85
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 16:55
FreshMaker schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:11:
Kleine tip voor de 'updaters'

http://www.tlbbforum.com/...are-update-01-06-14.4229/

Als je naar 1.2.x gaat, is het raadzaam om een factory reset te doen.
Je gaat nl. van XBMC12 naar XBMC13 Gotham.

Het zal allemaal prima werken, maar uiteindelijk kan je de zgn dependancy problemen krijgen.

Een schone start ( v14 zal nog wel even op zich laten wachten :) ) is dan altijd beter.

Het voelt iig vlotter en zuiverder aan.

* de sportsdevil fans zullen btw de nightly's gelijk erachteraan mogen doen, aangezien daar wel libtmp.so is verwerkt is ( streaming )
( zelfde thread )
Dit betekent heel het kastje weer opnieuw instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickje85 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 10:12:
[...]

Dit betekent heel het kastje weer opnieuw instellen dan?
Tja,heel het kastje, ja .....

10 minuten werk, als je het eenmaal doorhebt.

repository toevoegen, server ( nas / pc ) toevoegen bij bestandsbeheer
Mappen aanduiden mbt Tv / Film / Muziek

Meer is het toch niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickje85
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 16:55
FreshMaker schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:01:
[...]

Tja,heel het kastje, ja .....

10 minuten werk, als je het eenmaal doorhebt.

repository toevoegen, server ( nas / pc ) toevoegen bij bestandsbeheer
Mappen aanduiden mbt Tv / Film / Muziek

Meer is het toch niet ?
Alle add-on's installeren en instellen, skin opnieuw instellen, klinkt als meer dan 10 minuten werk.
Weet nog wel hoe lang ik bezig ben geweest om de boel in te stellen toen ik de TLBB net had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine tip, less is more .....

Kijk goed naar de gebruikte addons, persoonlijk heb ik genoeg aan sportsdevil, xbmctorrent, GoMovies en GoTV.
Meer addons installeren is leuk, maar vertraagd de boel wel ( er worden updates gecontroleerd, en geinstalleerd, er wordt info uitgewisseld.
Zeker addons zoals Icefilms, Mashup en iStream zijn erg afhankelijk van de servers ( die in relatief trage landen staan )

De rest is even doorlopen, en aanpassen.
Als je het apparaat voor het eerst aansluit en ermee speelt, doe je er veel langer over dan als je eenmaal je "draai" gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 10:47
Ik heb sinds vandaag ook het kleine zwarte doosje naast de TV staan. Het enigste wat mij opvalt is de enorm lange wachttijd bij de upgrade van 1.1.2 naar 1.2.0. Bij mij blijft het apparaat hangen op de reboot na de update.. Preparing for reboot, please standby. En de draaiende cirkels in beeld en thats it.

EDIT: gefixed :)

[ Voor 18% gewijzigd door ShockWave_Omega op 13-06-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Zojuist hier ook geupdate naar 1.2.0, en het lijkt inderdaad allemaal net even wat soepeler te draaien :) Al met al happy met de update, ware het niet dat ik nu twéé kleine probleempjes heb waar ik niet uit kom.

Een clean install gedaan, en daarna wilde ik "The Daily Show" addon installeren… kan ik nérgens meer alternatieve addons vinden. Niet via de XBMC-addons, niets. Voorheen kon ik via die XBMC-addons knop een hele waslijst met mogelijkheden terugvinden, maar met de nieuwe update (nog) niet. Misschien dat met deze versie de updates nog niet compatibel zijn?

Een ander, wat vervelender probleem, is dat hij na één keer scannen van de TV Shows, maar één show heeft gevonden terwijl ik er zeker 13+ heb. Opnieuw de Library laten updaten heeft niet geholpen, herstarten ook niet. Weet iemand hier meer over, of hebben jullie ideeën over hoe ik alsnog m'n extra TV Shows kan laten zien? Ik kan ze bijvoorbeeld wel vinden via een de File Browser, maar dat is niet gebruiksvriendelijk, zeker niet voor m'n vriendin :) Maar gewoon via de TV Shows browser waarbij je ook cover art e.d. ziet, krijg ik alle andere shows niet te zien helaas.

(buiten dat zeker blij in ieder geval!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Even de locatie verwijderen en opnieuw toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Joram ..
Je clean install, heb je de factory settings uit het menu van de box genomen, of via recovery menu ( ook een reboot optie )

Ik heb het meeste geluk gehad door de laatstte nightly op een usbstick te zetten, een reboot naar recovery te doen
Daar heb ik een wipe data / wipe cache gedaan, en vervolgens de install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Freshmaker;
Ik heb een clean install gedaan en moest alle content opnieuw toevoegen, opnieuw laten scrapen, en de settings e.d. opnieuw instellen. Heb het alleen niet via USB stick kunnen doen, want die (FAT13) herkende hij niet… hoewel hij wel eenzelfde USB stick (USERDATA, FAT13) herkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Kan je de volume knoppen van de afstandsbediening programmeren? Zodat ik mijn versterker ermee kan bedienen?
Of wijzigt het volume van de HDMI uit dmv de volume knoppen?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@KnoppenSpook;
Volgens mij kan dat niet. Het is geen universele afstandsbediening van wat ik weet namelijk. Die knoppen regelen (standaard) het volume van de TLBB zelf. Wat volgens mij wel kan is een universele afstandsbediening kopen en déze instellen voor al je apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Tx voor de reply. Wel jammer. Dat zou het voor mij veeeel makkelijker maken.
Juist met deze remote, omdat die dan ook het qwerty deel heeft.

Of zou dat kunnen met een IR transmittertje vanuit de tlbb?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goeie vraag… als ik me niet vergis zit er nog een IR transmitter in de TLBB. Ik meen zoiets gelezen te hebben van J1nx (één van de ontwikkelaars), maar pin me er niet op vast. Maar er zijn ook universele afstandsbedieninkjes met QWERTY toetsenbordje toch?

p.s.: even om m'n eigen vraag te beantwoorden… na het 2x opnieuw opstarten van mijn TLBB snapte de scraper ineens wél dat ik meer dan 1 TV-show had. Probleem opgelost in ieder geval! :)

Overigens kreeg ik van de week 1 dag na het updaten naar v1.2.0 de melding dat ik nog op een oude versie van XBMC draaide… terwijl ik toch echt de hele update als clean install heb gedaan naar mijn weten.
- Als je update via USB, welke naam en formattering moet je USB stick dan hebben?
- En moet je het updatebestand als ZIP, als map, of de bestanden in die map in de root van de USB stick zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet alleen zorgen dat de usbstick in de player zit bij het opstarten.
Naam oid niet van toepassing, omdat je met de AB naar "udisk" kan gaan, en dan het updatebestand kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Thanks FreshMaker! Moet het updatebestand dan gewoon een zipje zijn, of het mapje van 't uitgepakte zipje? Of de content ván het mapje van het uitgepakte zipje? Tja, wegen en Rome he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon de zip op de usb, thats it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

heb mn kastje een tijd niet gebruikt ivm het wk.
nu wilde ik m vanmorgen weer eens opstarten en kreeg m niet met internet verbonden. (kabel)
kabel ook ff aan mn ps4 gehangen en daar deed ie t gelijk.

iemand enig idee hoe dit te fixen???
en nog iets, voor de update had ik in het beginscherm naast power ook netwerk staan. (linksboven) hoe krijg ik dit weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Freshmaker, thanks!! :)

@Supremedch;
wat voor firmware heb je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

@joramoudenaarde
laatste update, 1.2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Wel vreemd… bij mij werkte hij juist béter na het installeren van 1.2.0. Deed hij het voorheen wel nadat je 1.2.0 had geinstalleerd toevallig? En heb je de stroom er eens echt vanaf gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Ik heb het na installatie van 1.2.0. niet geprobeerd tot gister.
Stroom is er inderdaad wel een keer vanaf afgegaan.
Het is toch zo dat zodra je de tlbb aanzet hij gelijk verbinding hoort te maken met je internet, helemaal als ie bekabeld is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Zo werkt 't bij mij in ieder geval wel ja. Maar ik heb na het installeren van 1.2.0 wel alles opnieuw moeten instellen, óók het bedraad internet. Misschien dat je dat eens kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

Hoe kom ik bij de instelling bedraad internet?
Als ik bij netwerk kijk zie ik nl alleen mijn Wifi verbinding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bij de internetinstellingen kun je ook kiezen voor "wired"… of zie je die optie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, zaterdag heb ik de TLBB aangeschaft om films en series te kijken via XBMC, maar eerlijk gezegd snap ik er niks van. Wie kan mij helpen om de TLBB zo in te stellen dat ik op een eenvoudige manier films en series kan kijken! Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is op afstand niet echt goed te doen FC Hennik ;)

Hoe heb je je opstelling staan? HD's, netwerkje thuis enzo? Afhankelijk van hoe je je HD wil koppelen aan TLBB kun je namelijk gewoon via de setup-wizard van TLBB die HD toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
FC Hennik, bekijk deze video's eens, wellicht helpt dat je al een beetje op weg:
YouTube: The Little Black Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:57:
Hallo, zaterdag heb ik de TLBB aangeschaft om films en series te kijken via XBMC, maar eerlijk gezegd snap ik er niks van. Wie kan mij helpen om de TLBB zo in te stellen dat ik op een eenvoudige manier films en series kan kijken! Alvast bedankt!
kijk hier eens, misschien dat het duidelijkheid bied ...

Lekker Plekske: TLBB - instellingen

Vergeet vooral de repo van xbmchub niet ( http://fusion.xbmchub.com )
en de add-ons van Lambda ( GoTv en GoMovies ) en Kinkin's addons ( Flixanity en FTV )

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 25-06-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

joramoudenaarde schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:04:
Bij de internetinstellingen kun je ook kiezen voor "wired"… of zie je die optie niet?
Nope, en dat was voorheen dus wel zo!!!
ligt niet aan mn internetkabel want die heb ik al getest met een ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties, maar nog snap ik er niet veel van😁. Ik heb er nl. helemaal geen verstand van. Ik dacht aansluiten en klaar, want zo is ons dat gezegd bij de Mediamarkt. Daarom heb ik gekozen voor TLBB! Volgens mij heb ik alles goed aangesloten ( dat gaat nog wel😉) maar voor de rest is alles onbekend voor mij. Hopelijk komt er nog een oplossing voorbij die ik wel snap ( het ligt echt aan mij hoor) maar als ik dit geweten had, dan had ik een ander apparaat gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Aansluiten en klaar is nooit het geval bij XBMC-streamers. Je moet ten slotte toch echt je media waar je je content op bewaard koppelen met deze apparaten. Dat geldt overigens voor álle streamer-doosjes.

Ongeacht of het nu XBMC-streamers of Mede8er doosjes zijn, zodra je content op je HD hebt staan, of op een netwerk HD, dan moet je die op de een of andere manier linken aan je streamer.

Het klinkt een beetje lullig, maar Mediamarkt medewerkers zijn heel makkelijk in het verkopen van "aansluiten en het werkt"… dat is helaas zelden zo. Dat neemt trouwens niet weg dat het niet moeilijk is. Maar dan moeten we wel weten hoe en waar je je media hebt bewaard en hoe je deze het liefst op je TLBB wilt vinden (via het netwerk of USB bijvoorbeeld). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Het lastige is even aangeven waar het apparaat je films en series moet zoeken. Daarna kun je redelijk makkelijk je weg vinden. Oke, je zult niet zijn volledig potentieel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp, dan kan ik niet zomaar alleen films en series streamen waarvoor ik hem heb gekocht! Dat is het enige wat ik wil met dat apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:07:
Dus als ik het goed begrijp, dan kan ik niet zomaar alleen films en series streamen waarvoor ik hem heb gekocht! Dat is het enige wat ik wil met dat apparaat!
Ja, dat kan in princiepe wel. Maar waar je naar vraagt, zijn de plugins gemaakt door derden die we niet altijd in zijn geheel kunnen of mogen bespreken.

Je hebt hier boven een tip gekregen over xbmchub. Kijk daar eens een beetje rond ;)

@Supremedch

Wired is auto-magisch geconfigureerd d.m.v. DHCP. DHCP is altijd al het gebruikte protocol geweest. Echter kon je nog kiezen tussen wifi of wifi. Vanaf 1.2.0 zal het wired altijd via DHCP configureren. Als je echter een wifi connectie maakt, gaat je verkeer over de wifi. Zodra er geen wifi is of ingesteld valt hij terug op auto lan dhcp. Dus eigenlijk gewoon een kwestie van kabel er in, aan en gaan.

Als je nu problemen hebt, kan het misschien helpen door in je router even je lease voor dat apparaat weg te gooien. Misschien is je DHCP een beetje in de war.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

@ J1nx,
Thanks,ga ik vanaaf ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Tweakers

Ik ben niet bekend met het programme XBMC en daardoor een beetje bang gemaakt door de gebruiks onvrendelijkheid van de TLBB.
maar ook heb ik gelezen dat deze redelijk simpel is gemaakt. Ik wil met de media speler muziek en films kunnen kijken (ook 3D) vanaf een Nas, ik wil netflix kunnen ontvangen. en bedienen met een app op mijn telefoon/tablet.
is TLBB dan een goede optie? kan ik later altijd rustig gaan uitzoeken wat dit appartaat nog meer kan, of weten jullie een beter alternatief?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:53:
hey Tweakers

Ik ben niet bekend met het programme XBMC en daardoor een beetje bang gemaakt door de gebruiks onvrendelijkheid van de TLBB.
maar ook heb ik gelezen dat deze redelijk simpel is gemaakt. Ik wil met de media speler muziek en films kunnen kijken (ook 3D) vanaf een Nas, ik wil netflix kunnen ontvangen. en bedienen met een app op mijn telefoon/tablet.
is TLBB dan een goede optie? kan ik later altijd rustig gaan uitzoeken wat dit appartaat nog meer kan, of weten jullie een beter alternatief?

alvast bedankt
Geen Netflix beschikbaar dus deze box gaat het niet worden voor jou. Netflix kun je alleen krijgen op Android boxen en HTPC's met Windows. Verder natuurlijk mediaspelers en smart TV's die dit expliciet aangeven dat er Netflix op gedraaid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:17:
[...]

Geen Netflix beschikbaar dus deze box gaat het niet worden voor jou. Netflix kun je alleen krijgen op Android boxen en HTPC's met Windows. Verder natuurlijk mediaspelers en smart TV's die dit expliciet aangeven dat er Netflix op gedraaid kan worden.
Apple TV kan ook met Netflix werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Effe een kort vraagje: ik weet niet of het hoort, maar kun je TLBB nu ook met je afstandsbediening aanzetten? Mij lukt dat iig niet, moet echt met het knopje zelf op het apparaat booten...

Vroeg me gewoon af, verder ben ik echt dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Ner, dat kan helaas niet. Daarom staat ie bij mij dan ook altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Dan doe ik dat ook. Hoeveel Watt verbruikt ie normaal? En is er een soort slaap mode ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij helpen. Heb sinds een tijde de TLBB maar nu heb ik er redelijke problemen mee.
- als eerste als ik iets wilt afspelen, elke keer bufferen en tijdens het afspelen ook( heb al via maintenance tool cache geleegd. en ook via opstarten reset knop en dan cache legen gedaan. Heeft allemaal niet geholpen)
- tweede probleem via sportsdevil een voetbalwedstrijd proberen aan te zetten lukt ook niet. je ziet hem laden en zie je meestal links onder een play knopje te voor schijn komen en dan gaat hij meestal afspelen. dat play knopje komt wel in beeld en verdwijnt dan weer maar geen wedstrijd.

meerdere keren alles gereset naar fabriekinstellingen. maar nog steeds problemen.

iemand advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Tokkie99;
- Stream je over wifi of via 'n ethernetkabeltje?
- Wat voor film stream je? 1080p, 720p, mkv, avi, m4v, 1GB groot, 10GB groot?
- Heb je de standaard skin of een andere?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stream via de kabel.
van allerlei films en series zowel hd als dvd
nee ik kies de xbmchub skin ( zeg ik dat goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
He fuck, ik had ook nooit moeten roepen dat alles prima werkte...

Nu dikke problemen met de AB. Als ik hem een tijdje niet gebruik, vergeet de mediaspeler hem lijkt het wel. Als ik dan op een knop druk reset de TLBB en geeft die hem een ander IP?!
Als ik de speler met een kabel aan het netwerk hang verbind hij helemaal niet tenzij ik dat weer handmatig doe in instellingen menu.

Ook de terugknop doet het niet meer. Oftewel vrij onwerkbaar. Hoe fix ik dit? Heb al een factory reset gedaan... Zit nu ook dus op 1.0.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

ik heb de laatste tijd, als ik een serie of film wil kijken, dat ie geen ondertiteling derbij vind.
gebruik podnapisi.net en opensubtitles.org. enig idee hoe dit kan en/of zijn er nog meer ondertitelscrapers die ik kan gebruiken?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Zit je op nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

hmm, don't know, waar kan ik dat nakijken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Add-ons-->programmes-->TLBB Update Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch

Supremedch

zit op 1.2.1
als ik me niet vergis is dat de meest recente toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Hoi,

Heb vandaag ook TLBB binnen gekregen met een flirc IR dongel.

Helaas zit er geen gebruiksaanwijziging bij en ik kom er dus niet echt uit...

Heb TLBB werkend op TV en versterker, heb dus beeld en geluid (en media) en ook de originele AB werkt.

Loop echter tegen 2 problemen aan waar ik niets van snap.

1. TLBB draait nog op een oude xbmc versie, als ik via programma's update service klik zie ik versie 1.0.6 staan, als ik dan ip check for updates now klik dan meld ie dat de update server niet beschikbaar is....
Hoe update ik nu deze box naar de laatste versie als de update server niet werkt?

2. FLIRC werkt ook niet...
Heb de dongle in mijn laptop gedaan, laatste software gedownload en via controler XBMC aangevinkt.
Als ik het goed lees hoef je verder niets te doen daar hij zichzelf saved (flirc versie is 1.2.6).
Bij mijn logitech harmony heb ik flirc als device toegevoegd en een activiteit in gesteld.
Vervolgens de FLIRC in de TLBB geklikt en wat ik dan lees zou hij het moeten doen... Niet dus..
Ik vermoed dat ik in de FLIRC software nog iets moet doen, maar heb geen idee wat. Ook hier geen gebruiksaanwijzing en op de support forums staat eigenlijk niets hoe je een profile voor harmony voor xbmc op de tlbb moet aanmaken....
IK lees wel ergens dat er 'beta' software is, maar de download links zijn dood, ga er dus vanuit dat de huidige versie de meest recente is en dit hier al in zit.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papafrank99
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:27
Update service doet het niet met versie 1.0.6 Update met een usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Thx....

Inmiddels handmatig geupdate :)

Nu alleen dat FLIRC nog werkend zien te krijgen, daar snap ik echt de ballen van, iets klopt er in de manuals/instructies niet die ze geven van inpluggen en werken..

Volgens mij moet je toch in xbmc ook iets doen/aangeven dan ie die stick moet laden?
Daarnaast zal je toch de stick toch ook moeten programmeren op de harmony, dus enkel xbmc aanvinken in de software lijkt niet te kloppen....

Iemand ervaring hiermee?

[update]
Heb het werkend..... :)

Nu alleen kijken of ik de performance wat omhoog krijg van de video weergave

[ Voor 11% gewijzigd door rob3rt op 23-08-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss85
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:01
Sinds kort staat hier ook de little black box en de installatie verliep (eigenlijk boven verwachting) makkelijk. Deze installatie heb ik gevolgd: Lekker Plekske: TLBB - instellingen

De muziek, films en series die op de nas staan worden gevonden en alles wordt zonder problemen afgespeeld. Tot zo ver dus top!

Maar mijn bestanden worden alleen niet in een video wall weergegeven. Ik krijg dus gewoon een directory weergave van de bestanden op de nas. Ergens in dit topic zag ik dat meerdere mensen dat probleem hadden alleen kan ik de oplossing nergens vinden. Kan iemand me vertellen hoe ik dat in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijss85 schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:01:
Ergens in dit topic zag ik dat meerdere mensen dat probleem hadden alleen kan ik de oplossing nergens vinden. Kan iemand me vertellen hoe ik dat in kan stellen?
Rode of blauwe knop meen ik zo uit het blote hoofd

Of als je de Confluence skin gebruikt, in de TV of Movie screen op de knop "links" drukken, en in dat menu naar miniatuur gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss85
Door het drukken op de rode knop veranderd inderdaad de weergave maar nog steeds niet zoals ik bedoel. Ik krijg mijn bestanden dus wel te zien (en kan ze ook afspelen) maar er staat geen aanvullende info bij zoals een filmposter en samenvatting (de XBMC lay out).

Waarschijnlijk zie ik iets eenvoudigs over het hoofd maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Heb je wel aangegeven welk type content zich in de betreffende map bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss85
Dat was inderdaad wat er verkeerd was gegaan.. Ik had wel de type content aangegeven maar blijkbaar niet opgeslagen.

Inmiddels is het dus opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Ik ben bezig een zojuist aangeschafte TLBB in te stellen, maar nu heb ik (denk ik?) ergens een instelling zo fout gezet dat XBMC niet meer start (ik heb de confluence skin aangezet tijdelijk).

Kan ik het apparaat factory resetten zonder eerst in XBMC te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Heel leuk apparaat, bied veel voor het geld, ik hem nu ruim 1 week in huis en ingebruik maar hij gaat ondanks dat toch retour.

De voornaamste (persoonlijke) redenen zijn:
- Helaas hapert de box regelmatig een beetje bij afspelen van zgn ISO/IMG/VOB files etc (dvd rips). Het probleem lijkt bekend te zijn bij TLBB echter een oplossing is er nog niet.
- Een ander nadeel is voor mij toch ook het ontbreken van een IR ontvanger, combineren met een universele AB (bv logitech harmony) voor al je apparaten is dus niet mogelijk zonder extra's (bv Flirc).
- ander nadeel is dat je het app. niet aan kunt zetten via de AB als je het eenmaal hebt uitgezet
- bij gebruik van een andere skin (bv eon nox) of settings/addons voelt de interface soms een beetje laggy aan, dit is denk ik innerent aan dit soort apparaten met 'beperkte' cpu/mem power, nogmaals interface is NIET traag, maar vergeleken met een pc is het verschil toch echt merkbaar. De load is ook eigenlijk constant verhoogd (altijd 20%+), al doe je niets, de box is dus altijd ergens 'druk' mee bezig.

Gelukkig kan ik de TLBB terug sturen, heb nu gekozen voor een toch wat zwaardere oplossing en ga voor een intel NUC met daarop openelec.

De TLBB is toch een heel leuk ding, zeker als je kijkt wat ie kost en kan.
Hij presteert goed gezien de prijs!
Helaas stel ik zelf net wat hogere eisen aan de snelheid en bedienings gemak.

[ Voor 3% gewijzigd door rob3rt op 03-09-2014 20:53 ]

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Ik heb het antwoord zelf al gevonden. In dit geval moest ik via de reset-knop onderop het apparaat booten naar een extra menu om handmatig een firmware reset te kunnen doen!
Jaccoh schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:42:
Ik ben bezig een zojuist aangeschafte TLBB in te stellen, maar nu heb ik (denk ik?) ergens een instelling zo fout gezet dat XBMC niet meer start (ik heb de confluence skin aangezet tijdelijk).

Kan ik het apparaat factory resetten zonder eerst in XBMC te komen?
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste