• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik heb hem bij 4Launch gekocht dus heb wel hoop op een goede afloop ;).
Weet alleen niet of ik m'n geld terug wil of een nieuwe unit...
Het was vast pech hoor, dat niet. Maar ik een i3 NUC is ook wel aantrekkelijk.

Ohja, krijg ik dan een hele nieuwe TLBB? Want ik had hem net lekker geconfigureerd :D

Ohja j1nx, als ik nog een tip mag geven: die verloopstekker is echt dra-ma-tisch. Hij valt er gewoon uit bij het geringste stootje.

[ Voor 23% gewijzigd door SemperFidelis op 13-02-2014 09:43 ]

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

SemperFidelis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:42:

Ohja, krijg ik dan een hele nieuwe TLBB? Want ik had hem net lekker geconfigureerd :D
Ja, waarschijnlijk wel, maar je kunt nog wel even de XBMC backup plugin gebruiken om hem even "weg te zetten" zoals je hem nu hebt. Daar heb je geen geluid voor nodig ;)
SemperFidelis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:42:
Ohja j1nx, als ik nog een tip mag geven: die verloopstekker is echt dra-ma-tisch. Hij valt er gewoon uit bij het geringste stootje.
Dat is vreemd! Heeft hij wel goed "geklikt", ikzelf heb namelijk steeds het omgekeerde. Als verwend nagelbijter, krijg is steeds die kl.. er niet af.

Schuiven totdat hij vast klikt.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Welke verloopstekker?

Even ander vraagje: Bij mij doet de ondertitelscraper 't niet als ik inhoud in de bibliotheek toevoeg, dan doe ie wel 't soort inhoud aangeven etc. Maar ondertitels niet. iemand een idee? heb 'm wel goed geconfigureerd.

Ander ding: mijn internetverbinding is af en toe wat in war: dan heb ik geen verbinding en geeft ie 'wired - statisch ip' aan. dan heb ik geen verbinding. Na een reboot dan is 't weer DHCP en heb ik wel verbinding.
iemand een suggestie?

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Bij mij is de verloopstekker (de standaard plug waar die losse landgebonden stekkers op moeten) eigenlijk prima. Hij zit behoorlijk vast zodra je 'm erop doet, maar dat vind ik persoonlijk wel fijn :)

@Smithkj; Welke ondertitel scraper gebruik je? Ik heb XBMC Subtitles en die werkt eigenlijk prima.

Wat betreft internetverbinding: dat had ik met wifi ook wel eens. Als je dan naar je instellingen gaat en je wijst je eigen wifi weer aan werkt het ook (scheelt je weer wachten op een reboot). Schijnt van wat ik begrijp een bekende bug te zijn (waar ook naar gekeken wordt). Sinds ik hem opvia ethernet heb aangesloten heb ik 't probleem overigens niet meer.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:21
Ik heb er ook last van met XBMC Subtitles als ik dan de geselecteerde ondertiteling selecteer is de subtitle helemaal weg.

• Kapotlood
Misschien dat je/jullie even naar de instellingen van die plugin zou kunnen kijken? Bij mij download en activeert hij de eerste "synced" ondertitel die hij kan vinden, en dat werkt tot nu toe eigenlijk vlekkenloos. Misschien dat je in de instellingen nét even iets hebt aangevinkt?

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
j1nx schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:40:
[...]

Ja, waarschijnlijk wel, maar je kunt nog wel even de XBMC backup plugin gebruiken om hem even "weg te zetten" zoals je hem nu hebt. Daar heb je geen geluid voor nodig ;)

[...]

Dat is vreemd! Heeft hij wel goed "geklikt", ikzelf heb namelijk steeds het omgekeerde. Als verwend nagelbijter, krijg is steeds die kl.. er niet af.

Schuiven totdat hij vast klikt.
Dat is wel een goede tip van de backup.
Ik zal kjiken of m'n nieuwe plugin wel goed werkt. Hij klikte iig wel.
De standaard steetings van de subtitle is ook engels en russisch ;)
De download en sync is idd een optie die je nog moet aanzetten, verder haalt hij alleen ondertitels op, als je er om vraagt.
Niet automatisch bij toevoegen.

Als er in de betreffende map een .srt staat, zal hij die afspelen, anders moet je echt een keer op de rode knop drukken

• Smithkj
Ja, maar ik bedoel 't moment dat je een locatie toevoegt: dan gaat ie scannen en bijwerken naar artwork. Ik dacht dat ie daarna ook vast de subtitles ging fixxen. Maar dat doet ie niet.

Tav internet: Ik heb 'm wired! Dat is juist de grap, dacht dat daar niets mis kan gaan. Maar hij wisselt op gegeven moment van statisch naar dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Voor de mensen die (net als ik) geen hdmi ingang op de receiver hebben. Met dit artikel kan je de audio stream uit de HDMI filteren: http://www.aliexpress.com/item/HDMI-In-and-HDMI-out-with-SPDIF-RCA-R-L-stereo-audio-output-HDMI-to-rca/1171967437.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smithkj schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:18:
Ja, maar ik bedoel 't moment dat je een locatie toevoegt: dan gaat ie scannen en bijwerken naar artwork. Ik dacht dat ie daarna ook vast de subtitles ging fixxen. Maar dat doet ie niet.

Tav internet: Ik heb 'm wired! Dat is juist de grap, dacht dat daar niets mis kan gaan. Maar hij wisselt op gegeven moment van statisch naar dynamisch.
Welke firmware heb je ?
klinkt als de "oude" 1.06
Als je naar de TLBB update add-on gaat, en dan handmatig updates, kan je ook de 1.12b installeren.
Netwerkprobleem is nu voorbij bij mij

Subs gaat op aanvraag, als je een bestand opstart ( via rode knop )
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:49:
Voor de mensen die (net als ik) geen hdmi ingang op de receiver hebben. Met dit artikel kan je de audio stream uit de HDMI filteren: http://www.aliexpress.com/item/HDMI-In-and-HDMI-out-with-SPDIF-RCA-R-L-stereo-audio-output-HDMI-to-rca/1171967437.html
Ervaring mee ?
Want ik heb een basic TV, geen receiver maar een logitech 2-1 set wat prima geluid geeft.
Misschien wel een optie om ertussen te plakken

[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 14-02-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@ freshmaker:1.1.1. ik ben dus up-to-date :)

't kan zijn dat mijn HDD aan de router problemen veroorzaakte. Ga 't even uittesten.

subs: Ik weet dat 't ook op aanvraag kan gaan, maar ik dacht ook een keer te hebben gezien met XBMC dat 'ie 't bij locatie toevoegen al doet...maar wellicht ben ik abuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Hatseflats. Zojuist TLBB besteld. Ik was wel een beetje klaar met m'n Boxee Box. Voor mij was belangrijk bij een nieuwe media speler: automatisch covers, fanart en info scrapen, subtitles downloaden tijdens het kijken, mooie interface die soepel draait en goede ondersteuning en regelmatige updates.
Ik twijfelde nog aan een Mede8er x3d. Staat - zo ver ik gelezen heb - bekend dat ze hun (ook oude) producten erg lang ondersteunen en doet verder precies wat ik zoek. Enige minpunt was het ontbreken van UZG en RTLXL.
Of TLBB ook lang ondersteund zal worden moet de tijd uitwijzen. Maar op tweakers is het topic een stuk actiever dan over de Mede8ers (welk topic?) en XBMC waren toch doorslaggevende pluspunten. Ik ben niet supertechnisch onderlegd, maar plug-and-play hoeft niet persé. Kijk zelfs een beetje uit naar het klooien met XBMC (nog 0 ervaring mee).
Nu even nog verder in lezen op de voorgaande pagina's van dit topic en ik zal tzt mij bevindingen posten en wellicht ook een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Veel plezier en succes Pim! :)

Het was voor mij ook een béétje een weloverwogen gok destijds. Ik had een Apple TV 2 (jailbreak) die perfect werkte buiten 't feit dat hij geen 1080p films afspeelt. Ik had al wat goede ervaringen met XBMC, en was ook niet 100% tevreden met wat Medi8er e.d. me boden. Het is, zoals je zelf al aangeeft, een klein beetje knutselen met de juiste instellingen voor je eigen setup, maar als het naar wens is ingesteld en werkt is het wel een genot! De interface is behoorlijk vloeiend (m.u.v. de zwaardere "views"), en via ethernet (niet wifi) gaat streamen écht heerlijk :)

p.s.: zojuist ook Airplay uitgeprobeerd met m'n iPad en TLBB. Het werkt gewoon! Er zit wat vertraging in de opdracht die je geeft, zoals volume omhoog/omlaag enzo, maar het werkt gewoon wel. Leuk voor spotify op afstand! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Kapotlood op 15-02-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua ondersteuning zal het wel goed lopen.
De amlogic is een reference board, en waarschijnlijk zal je ook wel een andere 'rom' kunnen gebruiken ( XDA )

Ik heb het alleen nog niet aangedurfd om verder te zoeken ;)
joramoudenaarde schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:42:

Zojuist ook Airplay uitgeprobeerd met m'n iPad en TLBB. Het werkt gewoon! Er zit wat vertraging in de opdracht die je geeft, zoals volume omhoog/omlaag enzo, maar het werkt gewoon wel. Leuk voor spotify op afstand! :)
Ik heb SpotiMC erop gezet, maar op de één of andere manier speelt hij geen tracklist af, maar herhaalt maar één nummer ....

[ Voor 52% gewijzigd door FreshMaker op 15-02-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb spotify op TLBB nog niet geprobeerd, alleen spotify via de iPad/Airplay náár TLBB :) En dat werkt prima (zei het met een beetje vertraging in de toetsen die je in drukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week ook in het bezit van TLBB. Eerste XBMC speler die ik grebruik. Moet zeggen dat het toch wat tegen valt, helaas.

k heb 'm nu ook aan de gang en zeker niet happy Het blijft een budget bak dus misschien zijn mijn verwachtingen te hoog?

Situatie: Nas --> Ziggo modum --> 4 port gigabit switch --> TLBB
connectie type: NFS
Skin: Amber

Scrollen door mijn library (net geen 300 films) hapert ie "als een malle"
Starten van films duurt enige tijd, maar niet extreem storend.
Afspelen media heeft ie ook moeite mee. Haperingen tijdens het afspelen. Mijn duneHD D1 speelt wel vlekkeloos dezelfde files af.

Zelfde setup maar dan op laptop scrollt ie wel normaal

Mensen met zelfde ervaringen? Zal dit verbeteren naarmate er betere firmware komt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
het scrollen door de library kan ik niets over zeggen (heb geen 300 films, ruim 'm HDD altijd op). starten van films gaat bij mij eigenlijk vrijwel direct. Alleen heb ik geen NAS met daarop m'n films.

En ook 't afspelen gaat bij mij soepel, ook het vooruitzoeken en terugzoeken. is de bibliotheek al helemaal bijgewerkt? of is ie aan 't scrapen? zou kunnen zijn dat 300 films bijwerken én afspelen net teveel van't goede is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het bijwerken en ophalen van info kost wat tijd.
Niet alles wordt gelijk opgehaald ( fanart e.d )

In de settings kan je instellen dat acteurinfo overgeslagen word ( scheelt ook weer )
Ik heb deze guide een beetje gevolgd, als leidraad
http://mymediaexperience.com/xbmc-guide/
De RPi is nog meer 'low budget' , maar de stappen zijn hetzelfde

Dat de films op de NAS staan maakt geen verschil, hier spelen ze ook via de Synology, zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Ik heb een externe harde schijf aan mijn TLBB hangen. Deze zou ik graag delen middels smb zodat ik vanaf m'n windows pc torrents ernaar toe kan schrijven en vanaf mijn Android tablet content kan kijken met DicePlayer. Heb flink wat gegoogled maar ik kom er niet uit. Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilome243 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:12:
Ik heb een externe harde schijf aan mijn TLBB hangen. Deze zou ik graag delen middels smb zodat ik vanaf m'n windows pc torrents ernaar toe kan schrijven en vanaf mijn Android tablet content kan kijken met DicePlayer. Heb flink wat gegoogled maar ik kom er niet uit. Iemand de oplossing?
Delen uit de TLBB kan niet, de SMBserver ( samba ) is niet geinstalleerd ( actief )
Al verschillende keren geprobeerd via SSH, maar helaas, no play/share

Wel kan je een map aangeven IN je windows install, die in de library geintegreerd wordt.
Ik speel via Google Play: BubbleUPnP UPnP/DLNA af op mijn nexus7 ( icm MXplayer ) maar die keuze is vrij.

In bubble upnp kan je dan de library op TLBB zetten, en renderer op device, dan krijg je de keuze welke player je wilt gebruiken ( intern / extern -> dice )

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 16-02-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Oei. Dat is wel een dealbreaker voor mij eigenlijk. Eens kijken of een NAS wat voor mij is, anders gaat ie terug.
Overigens krijg ik ondertiteling niet zichtbaar als ik de ingebouwde downloader gebruik. Srt bestanden die ik zelf in de map erbij heb gezet doen het prima. De addon automatisch latrn zoeken en downloaden helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er een beetja aan hoe je die plugin hebt ingesteld.
Ik heb de beste resultaten met opensubtitles en podnapisi
Soms zitten er google translate baksels tussen, maar een 2e is snel gevonden.

De standaard setting is btw Engels en Russisch ... dus die moet je wel FF omzetten naar NL ;)

Tja een NAS ... ligt aan je verdere wensen natuurlijk.
De synology kan prima overweg met transmission en magnet links ( ik gebruik regelmatig kat.ph als ik via usenet de boel niet kan vinden )
Verder gaat via Sickbeard en sabnzb de boel op de achtergrond verder, en is er weinig tot geen extra onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Hmm ben er al achter. Blijkbaar mag "Subtitle Download Folder Same As Movie" niet aangevinkt staan. Deze staan bij de 'Advances Options' in de configuratie van de XBMC Subtitles addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smithkj schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:29:
het scrollen door de library kan ik niets over zeggen (heb geen 300 films, ruim 'm HDD altijd op). starten van films gaat bij mij eigenlijk vrijwel direct. Alleen heb ik geen NAS met daarop m'n films.

En ook 't afspelen gaat bij mij soepel, ook het vooruitzoeken en terugzoeken. is de bibliotheek al helemaal bijgewerkt? of is ie aan 't scrapen? zou kunnen zijn dat 300 films bijwerken én afspelen net teveel van't goede is?
FreshMaker schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:55:
Het bijwerken en ophalen van info kost wat tijd.
Niet alles wordt gelijk opgehaald ( fanart e.d )

In de settings kan je instellen dat acteurinfo overgeslagen word ( scheelt ook weer )
Ik heb deze guide een beetje gevolgd, als leidraad
http://mymediaexperience.com/xbmc-guide/
De RPi is nog meer 'low budget' , maar de stappen zijn hetzelfde

Dat de films op de NAS staan maakt geen verschil, hier spelen ze ook via de Synology, zonder probleem.
Voor het scrapen heeft ie een nacht de tijd gehad. Voor mijn gevoel was ie er ook meer klaar.

Bedankt voor de link, zal er eens naar kijken. Het feit dat uit ervaring blijkt dat TLBB het wel degelijk aankan, geeft de burger in ieder gevoeld moed :)
Het zal wel ergens in mijn settings zitten. Ga er nog eens mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Mijn eerste ervaring met TLBB was ook niet echt positief. Ik had iets meer gemak verwacht en daarom viel 't n beetje tegen. Ik kende XBMC ook nog niet, dus dat werkt ook niet echt mee.

Welke skin gebruik jij? ik vind de Confluence namelijk fijner dan de TLBB skin (sorry J1nx:)). die is bij mij om gekke redenen soepeler.

ik geloof dat mij subtitle scraper niet (goed) werkt omdat ik de map een tijdje geleden zelf heb aangepast, die path moet naar de add-on leiden, maar ik kan die path niet meer vinden via bladeren. dus moet dat even fixxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Amber maar heb ook Confluence geïnstalleerd, geloof ik. Bij beide skins (eigenlijk alle skins) ondervind ik problemen.
Maar het kan wel zonder problemen, dus zal het ergens in mijn settings zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik denk dat dat ook een probleem is bij de mensen die het apparaat kopen omdat XBMC er leuk uit ziet en dat men wat gebruiksgemak zoekt/verwacht. XBMC is in de basis eigenlijk nooit 100% naar wens, en dat zal altijd een beetje instel-werk zijn om dat naar wens in te stellen. Dat heeft volgens mij weinig met TLBB te maken, maar puur een "tekortkoming/keuze" van de XBMC-makers.

Kan ook haast niet anders, want XBMC kan op zóveel verschillende stukken hardware geinstalleerd worden, en moet ook met zóveel verschillende TV's rekening houden… en dan ook nog eens met de verscheidenheid aan opslag-media (HD, gesharede computers, NAS'en e.d.). Dat kan ook bijna geen "1-stop-shop" zijn.

Ik denk dat TLBB, in ieder geval op dit moment, vooral geschikt en geliefd kan zijn bij mensen die wéten wat XBMC is en wat het kan. Mensen die echt een "sluit-aan-en-go" apparaatje zoeken zullen over het algemeen aan XBMC een drempel hebben die men eerst moet nemen.

Persoonlijk, en dat vind ikzelf geen probleem eerlijk gezegd, denk ik ook niet dat je écht gebruiksgemak bij XBMC zal krijgen. Tenzij TLBB alle instellingen standaardiseert en er een Medi8er-achtig apparaat van maakt, maar of dat met XBMC mag weet ik dan weer niet :) Ik vind zelf TLBB op de meeste vlakken een heel puik apparaatje, maar dat komt ook omdat ik met XBMC al ervaring had en wist dat er nog wat aan gesleuteld moest worden.

De reden dat ik juist voor een XBMC-apparaatje ging was omdat de meeste streamers die wél ontzettend veel gebruiksgemak boden ook vaak tekort schoten in de mogelijkheden. Ik vind Roku bijvoorbeeld een pracht apparaatje, maar deze kan weer niet van een gewone NAS streamen (alleen als je Plex Media Server kan installeren). Medi8er kan dat wel, maar die bood geen interne wifi (wat ik altijd fijn vond). Apple TV moet je eerst jailbreaken, en zo zijn er nog meer streamers die allemaal wel iets niet hadden. Met XBMC kan ik daar in ieder geval voor 't grootste deel zelf wel/niet voor kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC is een klein beetje eigenzinnig te noemen.
Een 1 stop shop is het bij lange na inderdaad niet, en zal het ook niet snel worden.
Gebruikersgemak is sinds v1 ver te zoeken geweest ( lag deels aan de controller interface natuurlijk ) maar naderhand nooit echt drastisch verbeterd.

XBMC is een nerd player, waar anders kan je aan de gebruiker verkopen dat je op 3 plekken moet zijn om settings aan te passen, EN zijn de context menu's eigenlijk nooit echt 100% gelijk

Ik gebruik SIO2 en mijn kinderen en vrouw zijn tevreden, maar soms zijn instellingen daarin gewoon niet terug te vinden, en schakel ik tijdelijk terug naar confluence.

Ik denk dat ik voor de slaapkamer boven ( megaCRT tv ) een RPi ga halen, en die daar aankoppel.
XBMC is wel degelijk een goed OS/Player model, je moet er alleen achter staan, en TLBB is zeker geen budgetspeler, maar één met nukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Nu sinds een paar dagen een TLBB staan, vrijdag voor het eerst een film erop gekeken en dat werkt perfect. Persoonlijk vind ik de layout ook erg mooi, vooral in de dia modus met fan-art erachter! De bediening is soms wel wat raar, in een menu gaan maar er niet uit kunnen met het pijltje terug bijvoorbeeld. Het blijft natuurlijk een apparaat met opensource software gedreven door een groep (toegewijde) vrijwillige programmeurs, het gebruiksgemak van een professioneel stuk software kan je denk ik niet verwachten tenzij TLBB het hele programma door een professioneel team laat herontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben 't wel met je eens dat de programmeurs misschien niet van origine "professionals" zijn, maar zo begint iedereen in mijn ogen… Dropbox e.d. waren ook "knutselaars" voordat ze na een hoop wijze lessen en probeersels eindelijk voeten aan de grond kregen. En kijk wat Dropbox nu is! :)

Ik denk dat voor een groep "niet professionals", dat ze een behoorlijk stukje kwaliteit weten neer te zetten. Vaak (in mijn ogen) véél mooier en beter dan sommige gevestigde namen weten te doen. Hoe lang was Medi8er niet een behoorlijk lelijke interface bijvoorbeeld? TLBB heeft nog een hoop op te lossen en minstens zoveel andere punten te verbeteren, maar voor een v1 apparaat en aangepaste interface hebben ze een mooie start gemaakt. En helemaal vrijwillig kan ik ze ook niet noemen… er wordt toch echt geld gevraagd voor het apparaatje :)

Maar goed… d'r is nog genoeg werk voor ze om het een meer mainstream gebruiksvriendelijk apparaatje te maken. Ik vind mezelf niet echt tweaker; ben redelijk handig en sta vaak redelijk welwillend tegenover dit soort software (XBMC). Maar ik hack niets, weet nagenoeg niets van Linux e.d., dus veel meer dan wat een normale sterveling kan kan ik niet, haha! Neemt natuurlijk niet weg dat XBMC niet écht een vanzelfsprekend systeem/app is voor het eerste de beste gezin om de hoek… en hoewel ik ook niet denk dat XBMC dat ooit gaat worden, het is wel één van de meest belovende media-apps die ik ken. Roku, Medi8er, Apple TV, en alle andere streamers met een eigen OS/interface doen een hoop, maar ze hebben allemaal relatief belangrijke tekortkomingen (geen NAS-ondersteuning, geen ondertitel ondersteuning enzovoorts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Nog maar twee dagen gespeeld met TLBB maar hij blijft, ondanks dat hij niet als server kan fungeren. Zojuist dus even de Synology DS213j en een WD Red 2TB besteld. Morgen dus even verdiepen in usenet, sickbeard en coachpatato.
XBMC bevalt goed, als mis ik wel een beetje echte apps als YouTube, TuneIn Radio en UZG/RTLXL. Inloggen bij de addon lukt niet, dus misschien schrijf ik deze te vroeg af. Zou overigens aan de addon moeten liggen, niet aan TLBB. Plug en play is TLBB niet echt. Zo moest ik bij "Add source" nogal lang zoeken naar mijn externe HDD. En met de TLBB-skin bleven de instellingen van de subtitles addon niet bewaard. Nu gebruik ik sowieso de conluence skin, is voor mij (icm met een custom background) wat rustiger aan de ogen. Al moet ik zeggen dat de TLBB-skin er verder erg verzorgd uit ziet.
Ik heb nog niet heel veel naar films en series gekeken met dit nieuwe apparaat, maar vooralsnog gaat alles redelijk goed. Alleen de eerste aflevering van True Detective had verneukt geluid. Misschien toevallig dat ene bestand uit duizenden. Al doet ie het op de Boxee en mn pc prima. Daarnaast valt het mij op dat de eerste paar seconden het beeld in slowmotion lijkt te lopen (geluid is normaal) en daarna bijtrekt en gewoon sync loopt. Bij sommige series best hinderlijk als op de eerste seconde een dialoog begint. Al mijn materiaal is 720p en mkv.
Eerst had ik ook last van een wat doffe klank van het geluid. Dat kwam blijkbaar doordat ik bij de System Settings-->Audio output-->Boos volume level on downmix had aangevinkt. (Mijn opstelling: TLLB-->HDMI-->TV-->2.5mm jack naar tulp kabel-->15 jaar oud 2.0 Hi-Fi setje.)
Verder weinig klachten. Afstandsbediening doet het prima en heeft voor mij een logische layout en werking. Hij deed het trouwens meteen, ik hoefde niet te pairen. Daarnaast werkt CEC ook prima als je alleen even snel een film/serie wil opzetten.
FreshMaker schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:08:
Je kan in de settings ook aanzetten dat hij automagisch de eerste synced subtitle ophaalt.
Dan is het starten, en na een paar seconden verschijnen de subs ook :)

Zelfs bij de online diensten van movie25 / primewire
Ik heb deze instelling ook aangevinkt. Ik moet echter wel eerst op de rode knop drukken, dan gaat ie pas zoeken en download ie automatisch een sub. Zou ook wel handig zijn als de addon de beste match download, ook al is ie niet sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:45:
De bediening is soms wel wat raar, in een menu gaan maar er niet uit kunnen met het pijltje terug bijvoorbeeld.
Dacht eerst ook dat 't een software probleem was, maar zit in de ab: je hebt dan 't qwerty toetsenbord gebruikt, of aangewezen. als je op 't qwerty deel van de AB op 'alt' drukt, moet daarna 't pijltje terug weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
EDIT: per ongeluk dubbele post.

[ Voor 91% gewijzigd door Smithkj op 18-02-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Kijk uit om met firmware beta 1.1.2b te updaten.
Ik heb vandaag de update gedaan met deze versie en niks dan ellende gehad.
Toen ik na de update de box wilde uitzetten bleef het licht blauw in plaats van normaal rood te worden.
De box ging wel uit want de verbinding met mijn tv werd verbroken.
Normaal kon je na uitzetten de box weer aanzetten met de knop maar dat werkte na de update niet meer.
Aanzetten kon alleen nog maar door de stroom er af te halen en weer erop te zetten middels het uit en insteken van de stekker.
Ik dacht ik doe via de box een downgrade naar versie 1.1.1 want dat werkte goed, bestand werd gedownload en box melde dat er een reboot zou volgen om de installatie af te ronden.
Zoals het voorheen wel altijd goed ging bleef nu de reboot achterwege.
Na 15 minuten wachten de boel maar weer uitgezet en opnieuw geprobeerd maar dat lukte ook niet, weer geen reboot volgens mij echt een foutje in versie 1.1.2b beta.
Uiteindelijk de zip file met firmware 1.1.1 van het internet gedownload en op een stick gezet daarna in de usb ingang van de box gestoken en via deze weg uiteindelijk firmware 1.1.1 op de box kunnen installeren.
Nu wordt het lampje weer gewoon rood als ik de box uitzet en kan ik hem met de knop op de box gewoon weer aanzetten.
Box reboot ook weer gewoon zoals voor de upgrade.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul Roos op 18-02-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Klopt, 1.1.2_beta2 is een verademing voor wifi, maar we zijn nog vol op bezig om alle GPIO's goed te zetten. Dit staat ook een beetje vermeld in de post op het tlbb forum.

We proberen zo snel mogelijk alle GPIO's af te ronden, maar er werd zo hard gevraagd om deze update voor de wifi, dat we besloten hebben hem toch te pushen. (een hele hoop mensen zetten de speler nooit of vrijwel nooit uit)

EDIT: Weet je wat gooi het wel even hier ook neer. Welliswaar in het engels, maar dat is denk voor de meeste geen problem.

OK, guys, I know all of you are very anxious to get your hands on the next firmware, but it is just not ready yet...

I decided to push this second beta, for you guys to see the progress and for all the people out there that despite the last wifi changes are still having issues with it to connect.

The one major thing that at this point that is still WIP and in the middle of a full rewrite to the new kernel is basically the power system. So if that is the most important thing for you, it might be better to hang on till that part is done completely.

Changelog:
• Network setup now uses the WiFi Network Manager script (Skin support is WIP) (LAN integration is WIP).
• Added network/internet connection state icon on home top menu.
• Fixed more misaligned stuff in dialogs (Peripherals and SmartPlaylist Editor).
• Fixed scroll bug in Music ListView.
• Removed mome unused textures and code.
• USB big disk support
• USB NTFS Read/Write support
• USB disk are now mounted based on format label /media/<LABEL> (fix DB problems because of mountpoint changes)
• Latest linux kernel from Amlogic (complete overwhole) again; Power system still WIP.
• Latest codecs/firmwares from Amlogic factory / multimedia system.
• A lot of small tweaks and fixes.

Some help with the network:
- LAN is connected automatically via DHCP on boot. So if you use a wired connection, just connect it and boot. It will just work.
- WiFi now is configured by a plugin that taps into the Network Manager system of the underlying linux OS.
1) Either use the first time wizard, the network link on the top home menu or via the plugin itself under "Programs"-> "WiFi manager"
2) Cick "Add" and select the SSID of choice.
3) Insert your password and OK
4) It will set the connection up and connects afterwards.
5) It will state "connected" and a " > " i being putted upfront of the SSID in the list.
6) You can add more SSIDS to this list if you want and connect to them at will. Only one can be active.
7) Press "Cancel / Close" to close the dialog and get back to the main system.

- If you have both LAN and WiFi connected, you will have two IP's but the WiFI is preferred at the moment as that connection is initiated later than the LAN. (this will change when LAN integrates into the same system)

[ Voor 75% gewijzigd door j1nx op 18-02-2014 22:14 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
j1nx schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:04:
Klopt, 1.1.2_beta2 is een verademing voor wifi, maar we zijn nog vol op bezig om alle GPIO's goed te zetten. Dit staat ook een beetje vermeld in de post op het tlbb forum.

We proberen zo snel mogelijk alle GPIO's af te ronden, maar er werd zo hard gevraagd om deze update voor de wifi, dat we besloten hebben hem toch te pushen. (een hele hoop mensen zetten de speler nooit of vrijwel nooit uit)
Alles goed en wel maar veroorzaakt toch wel problemen die niet in dat stuk worden vermeld, zoals niet meer rebooten, lijkt me toch wel een ernstige bug.
Als je de box niet uitzet blijft hij dus altijd op de achtergrond spelen of op een menu staan en vol vermogen leveren.
Vind ik maar een rare insteek, ding moet gewoon uitgezet kunnen worden en met de aan knop weer aangezet kunnen worden en niet door middel van een stekker uit en weer in te steken de box weer aan te slingeren.
Heel veel branden ontstaan door apparaten in standby modes.

[ Voor 23% gewijzigd door Paul Roos op 18-02-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul Roos schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:37:

Als je het apparaat uitzet via de afstandsbediening staat hij nog steeds standby ( de knop is geen hardware switch )
In dat kader is tegenwoordig ( sinds de jaren '90 ) de veiligste manier een geschakeld stopcontact / stekkers verwijderen.

Brand ontstaat vaak door een combinatie van onveiligheden ( te vol, te warm te weinig luchting / doorstroming )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Paul Roos schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Alles goed en wel maar veroorzaakt toch wel problemen die niet in dat stuk worden vermeld, zoals niet meer rebooten, lijkt me toch wel een ernstige bug.
Als je de box niet uitzet blijft hij dus altijd op de achtergrond spelen of op een menu staan en vol vermogen leveren.
Vind ik maar een rare insteek, ding moet gewoon uitgezet kunnen worden en met de aan knop weer aangezet kunnen worden en niet door middel van een stekker uit en weer in te steken de box weer aan te slingeren.
Klopt in zekere mate ook wel, maar ik moet wel zeggen dat de box op dit moment wel de powerdown doet. Hij switch echter niet de kleur van de led en de switch om de power button te laten werken. (alles uit behalve de led en de knop)

Op dit moment is alles uit behalve de LED, echter in de verkeerde kleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
j1nx schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:26:
[...]

Klopt in zekere mate ook wel, maar ik moet wel zeggen dat de box op dit moment wel de powerdown doet. Hij switch echter niet de kleur van de led en de switch om de power button te laten werken. (alles uit behalve de led en de knop)

Op dit moment is alles uit behalve de LED, echter in de verkeerde kleur ;)
Bedankt voor de uitleg j1nx, dan doe ik voorlopig maar niet meer de upgrade naar 1.1.2b beta 2 tenslotte heb ik de mijne toch bedraad aangesloten en vind ik de wifi verbetering niet zo'n punt.

[ Voor 9% gewijzigd door Paul Roos op 19-02-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Ik zou graag de Eredivisie streamen, maar het lukt niet. Ik heb SportsDevil, Justin.tv en Veetle geinstalleerd, maar bij geen van alle werkt een stream. Is dit gewoon niet mogelijk op TLBB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilome243 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:30:
Ik zou graag de Eredivisie streamen, maar het lukt niet. Ik heb SportsDevil, Justin.tv en Veetle geinstalleerd, maar bij geen van alle werkt een stream. Is dit gewoon niet mogelijk op TLBB?
Sportsdevil heeft bij mij in de sectie football - live elke dag een programma staan met wedstrijden.
Het is geen continu kanaal, maar de wedstrijden beginnen op tijd van aanvang ( en geen minuut eerder :) )
Dus niet perse naar de tijd kijken die Sportsdevil aangeeft, aangezien dat soms wel eens een uur eerder kan zijn.

Het is dan soms wel even zoeken naar de beste stream, maar het werkt practisch altijd wel )

Dit is ook wel even handig, aangezien er wat updates zijn geweest
http://www.xbmchub.com/bl...ew-unofficial-repository/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Thanks! Ik had blijkbaar een oude versie (uit de Superrepo) die niet aangaf dat er een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 15:53
We hebben sinds gisteren de Little Black Box, maar ik heb nog een vraagje:

Wij gebruiken IceFilms en deze is echt gigantisch traag, en ik zag dat er standaard een grote hoeveelheid aan AddOns is geïnstalleerd. Kan ik deze in 1x uninstallen? Reset ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Je hebt een installer die een aantal add-ons installeert, op basis van je regio. Ik heb deze install gedaan en TLBB wordt er bij mij niet trager op.

Je kunt even op de 'i' drukken op de AB als je IceFilms nog niet hebt lopen, dan zie je 't processorgebruik als 't goed is en kun je kijken of TLBB met andere dingen bezig is. Dan sluit je uit dat 't aan IceFilms ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Ik kan ook niet zeggen dat ie met zo'n regio pack langzamer wordt maar heb het bij een nieuwe install toch maar overgeslagen.
Beste kun je deze post even volgen:
http://www.tlbbforum.com/...t-fresh-efficiently.4031/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bij mij is de regio pack ook geen vertrager geworden, maar ik merkte wel dat Icefilms en 1Channel e.d. best traag werken… ik weet niet waar dat aan lag (internet thuis is bedraad en erg snel). Misschien dat de addon niet goed werkt met TLBB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ice en 1channel hebben een enorme database, die ze elke keer verbversen

Ik heb betere resultaten met YiFi movies HD en Simply player.
Doen hetzelfde, maar nemen minder data op per pagina

( een systeem reset, en zelf de benodigde adons installeren is het beste, ik heb superrepo en xunity alleen maar voor de update's )

edit :

Zoals J1nx al zegt, de repo van Lambda is geweldig, ik heb nu naast eerder genoemde ook GOtv en GOmovies eropgezet, de 'subscription' is gelijk gekoppeld aan de library
elke xx uur controleren op update & gelijk de bibliotheek bijwerken

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 27-02-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Daar leek 't inderdaad wel op Freshmaker… alle plugins die ik heb (zijn er maar weinig overigens) werken snel, behalve die 2. En op zich download ik alles direct dus de kwaliteit is dan beter dan streamen via zo'n addon. Hoewel 't wel ontzettend makkelijk is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Als ik een tip mag geven. Pak de plugins van de ontwikkelaar "Lambda". Ook wel leuk om te volgen;
https://www.facebook.com/XbmcNederland

Verder, beta3 heb ik zojuist naar de servers gepushed.

- Added back all GPIO's so powerdown is back to it original state (meaning, power on from USB/Remote is still WIP, but we are no back at that step)
- Some small changes to the network manager. If you connect a wifi while on LAN, it will disable LAN to prevent issues. If you want to go back to LAN, just disconnect the WiFi and it will switch back to LAN.
- Added a small CLI speedtest to help testing issues. You have to connect over SSH (root/letmein) and run the command; speedtest_cli
- Added the boblight libraries. (untested though)
- As a reward for all the troubles and waiting, I merged in the Windows Sharing code. "Userdata" and "USB-Media" are shared by default.
- Bumped all default XBMC plugins.

Om eventueele problemen en/of teleurstellingen tegen te gaan. Maak gebruik van de XBMC backup plugin alvorens deze beta uit te proberen. "Better safe than sorry"

[ Voor 8% gewijzigd door j1nx op 26-02-2014 21:50 ]

j1nx schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:38:
Als ik een tip mag geven. Pak de plugins van de ontwikkelaar "Lambda". Ook wel leuk om te volgen;
https://www.facebook.com/XbmcNederland

Verder, beta3 heb ik zojuist naar de servers gepushed.

- Added back all GPIO's so powerdown is back to it original state (meaning, power on from USB/Remote is still WIP, but we are no back at that step)
- Some small changes to the network manager. If you connect a wifi while on LAN, it will disable LAN to prevent issues. If you want to go back to LAN, just disconnect the WiFi and it will switch back to LAN.
- Added a small CLI speedtest to help testing issues. You have to connect over SSH (root/letmein) and run the command; speedtest_cli
- Added the boblight libraries. (untested though)
- As a reward for all the troubles and waiting, I merged in the Windows Sharing code. "Userdata" and "USB-Media" are shared by default.
- Bumped all default XBMC plugins.

Om eventueele problemen en/of teleurstellingen tegen te gaan. Maak gebruik van de XBMC backup plugin alvorens deze beta uit te proberen. "Better safe than sorry"
Mooi, vanmiddag gelijk proberen ... ;)

Vooral de sharing, ondanks dat ik vlot genoeg ben met winscp en ssh connect, kan ik nu gaan testen met mediacompanion als scraper.

* de xbmc backup plugin kan dus ook naar een SMBshare schrijven, mijn plugin maakt dagelijks een backup naar mijn NAS
Dat is handiger dan elke keer de USB erin prikken ;)

EDIT :

Werkt prima ..
Netwerksettings is duidelijker, wired wordt gelijk geaccepteerd ... geen keuze voor te maken.
USBMedia en Userdata gelijk via SMB bereikbaar
( erg makkelijk om dan via de phone een repository.zip op te halen, in de usb te planten, en gelijk installeren )

* Speedtest krijg ik niet werkend
"sh: can't open speedtest_cli"

* XBMCbackup geeft aan "broken" kan niet aan de vereisten voldoen

van de week eens aan de slag met MediaCompanion.

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 27-02-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nieuw helper videootje van onze Amerikaanse partner.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pziAzWP_dZs]

[ Voor 24% gewijzigd door j1nx op 04-03-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Ik heb de HDMI audio extractor binnen, echter krijg ik geen 5.1 op m'n versterker. De versterker geeft wel aan een DTS signaal binnen te krijgen maar het komt maar uit 2 speakers. Ik heb in de video al aangegeven geluid naar alle speakers.......... Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Alleen vandaag bij Alternate met 20 euro korting: http://www.alternate.nl/prod?id=1130717
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15yzq0l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik heb 'n probleempje: mijn library klopte niet, dus heb deze verwijders (via userdata / database). Toen waren alle bestanden weer weg. tot zover tevreden!

Nu heb ik via locatie toevoegen opnieuw m'n externe HDD toegevoegd (via locatie toevoegen> USB 0), daarna heb ik de inhoud toegewezen en aangegeven dat ie direct moet scannen naar nieuwe content. Dat duurt 2 seconden ofzo en daarna is 't proces 'klaar'. Terwijl er een stuk of 20 films instaan.

Als ik de map benader via Videos kan ik de films prima afspelen. Maar een aparte library zoals ik eerst had, die zie ik niet!

EDIT: 1x rebooten en daarna lukte 't wel...soms is de oplossing meer toeval dan wijsheid :) Maar 't werkt nu!

Alleen house of cards heeft ie niet meegenomen, maar dat komt denk ik door de benaming :)

[ Voor 14% gewijzigd door Smithkj op 11-03-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Thanks voor het melden. Voor 100 euro een keer experimenteren met een XBMC-player is nog te doen ;)

Update:

De box gaat retour afzender. Wat een log apparaat is het zeg, erg traag op moment dat deze streams moet inladen. Youtube werkte niet eens en het upscalen van video's is mooier op mijn Samsung Smart tv dan via de LBB. Ondanks dat het een kleine investering was gaat dit hem echt niet worden... wellicht dat de Mede8er 600X3D meer succes heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Remmetje op 12-03-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik heb hem 4 dagen in mijn bezit gehad verschillende firmware geprobeerd.
maar heb hem terug gezonden.
Ik wou hem op de slaapkamer gebruiken maar downmixen naar 2.0 gaat niet echt lekker, geluid valt vaak weg.
Tevens vond ik het beeld van mijn oude popcornhour mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Remmetje schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:27:
[...]

Thanks voor het melden. Voor 100 euro een keer experimenteren met een XBMC-player is nog te doen ;)

Update:

De box gaat retour afzender. Wat een log apparaat is het zeg, erg traag op moment dat deze streams moet inladen. Youtube werkte niet eens en het upscalen van video's is mooier op mijn Samsung Smart tv dan via de LBB. Ondanks dat het een kleine investering was gaat dit hem echt niet worden... wellicht dat de Mede8er 600X3D meer succes heeft.
Zoals je zelf al zegt bent je aan het experimenteren geslagen en het voldoet volgens jou niet.
Ik weet niet hoe jij je experiment hebt uitgevoerd, maar ik kan mijzelf echt niet vinden in jouw conclusie.
Bij mij werkt YouTube gewoon en ook het streamen vanaf mijn nas en vanaf interrnet via streaming aanbieders als Icefilms of 1channel gaat gewoon heel snel.
Ligt het niet gewoon aan je internet snelheid of verbinding want nogmaals ik herken deze klachten echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Hier ook geen problemen meer gehad. Het hielp wel ontzéttend veel om een kabeltje door te trekken… met m'n vorige streamer had ik geen problemen om 1080p films te streamen via wifi, maar TLBB is beduidend blijer als je 'n kabeltje op 'm aansluit. Maar verder werken Youtube, NAS streaming enzo vlekkenloos, en kan ik me eigenlijk ook niet vinden in Remmetje's conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Paul Roos schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 22:32:
[...]

Zoals je zelf al zegt bent je aan het experimenteren geslagen en het voldoet volgens jou niet.
Ik weet niet hoe jij je experiment hebt uitgevoerd, maar ik kan mijzelf echt niet vinden in jouw conclusie.
Bij mij werkt YouTube gewoon en ook het streamen vanaf mijn nas en vanaf interrnet via streaming aanbieders als Icefilms of 1channel gaat gewoon heel snel.
Ligt het niet gewoon aan je internet snelheid of verbinding want nogmaals ik herken deze klachten echt niet.
Dat kan natuurlijk, iedereen zijn eigen ervaringen.

De grootste downer voor mij was de kwaliteit van upscalen (ik download veel series op 720p) en ik weet niet waarom maar hij films vanuit Youtube gewoon helemaal niet. Tuurlijk is alles bekabeld, ports juist geforward en wat dan ook maar nog deed die het niet. Daarnaast speelde die ook niet alle files van de NAS af. Al met al had ik geen behoefte meer om langer te klooien met het apparaat. Je mag je wellicht niet in mijn conclusie vinden, dit is wel de ervaring die ik met het apparaat heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:36

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Heren welke versie staat er bij jullie op dat 1080p materiaal goed werkt? En hebben jullie de scherm resolutie op 1080 staan?

Ik heb momenteel 1.1.3 beta2 erop maar 1080p materiaal op resolutie 1080p werkt niet goed, veelal buffer/sounssync problemen. Echter op 720p resolutie werkt het wel goed, op alleen livetv via argustv na. Alles ik bekabeld met een 1gbit router. Viel mij wel op dat tlbb maar 100mbit heeft.

Versie 1.1.2 had hetzelfde.

Wel moet ik zeggen dat het beter loopt qua menus dan op mijn PC, amd350.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb hier firmware 1.1.1 :)

De interface bij mij staat op 720p… ik zie daar toch geen verschil tussen, en volgens J1nx speelt hij ook datn 1080p films gewoon af op 1080p. Die resolutie-setting was volgens hem alleen van toepassing op de interface zelf. En ik moet zeggen, hoewel ik met de interface op 1080p de boel ook best vloeiend vond, op 720p merk je dat de interface net even wat vlotter scrollt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Draai hier nog op versie 1.1.1, werkt goed voor mij.
Interface draai ik op 1080p en loopt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

joramoudenaarde schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:17:
Ik heb hier firmware 1.1.1 :)

De interface bij mij staat op 720p… ik zie daar toch geen verschil tussen, en volgens J1nx speelt hij ook datn 1080p films gewoon af op 1080p. Die resolutie-setting was volgens hem alleen van toepassing op de interface zelf. En ik moet zeggen, hoewel ik met de interface op 1080p de boel ook best vloeiend vond, op 720p merk je dat de interface net even wat vlotter scrollt enzo.
Wanneer ik de info van mijn TV bekijk staat ie op 720p tijdens afspelen van 1080 materiaal. 1.1.1 had ik nog niet geprobeerd, wellicht zit hier het verschil in.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
En als je op de 'i' op de afstandsbediening drukt? Wat zegt ie dan?

TLBB volgt namelijk het formaat van het bestand. dus het lijkt me niet dat een 1080P door TLBB als 720P wordt afgespeeld. Even voor de zekerheid: Je TV kan wel 1080P aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Sorry voor de duidelijkheid, ik sprak hierboven over 1.1.3 beta maar dit was 1.1.2 beta. 1.1.1 had ik niet geprobeerd echter terug hierna vanuit de beta lukt niet, hij blijft in het wait for reboot scherm hangen.

Mijn TV is fullhd, en wanneer tlbb op 1080p staat geeft mijn TV het netjes aan. Maar op 720p met 1080 materiaal blijft dit 720p. Verschil tussen 720 en 1080 weergave is duidelijk zichtbaar, dus ik wil graag naar 1080. Op 720p gaat bijna alles soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
ViperTPR schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:34:
Sorry voor de duidelijkheid, ik sprak hierboven over 1.1.3 beta maar dit was 1.1.2 beta. 1.1.1 had ik niet geprobeerd echter terug hierna vanuit de beta lukt niet, hij blijft in het wait for reboot scherm hangen.
Was bij mij hetzelfde,heb ik al eens een keer gemeld op dit forum.
Ik schreef toen het onderstaande,

Ik dacht ik doe via de box een downgrade naar versie 1.1.1 want dat werkte goed, bestand werd gedownload en box melde dat er een reboot zou volgen om de installatie af te ronden.
Zoals het voorheen wel altijd goed ging bleef nu de reboot achterwege.
Na 15 minuten wachten de boel maar weer uitgezet en opnieuw geprobeerd maar dat lukte ook niet, weer geen reboot volgens mij echt een foutje in versie 1.1.2b beta.
Uiteindelijk de zip file met firmware 1.1.1 van het internet gedownload en op een stick gezet daarna in de usb ingang van de box gestoken en via deze weg uiteindelijk firmware 1.1.1 op de box kunnen installeren.

Dus zo heb ik het opgelost, moet bij jou dus ook zo kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:26
Heren vraagje over de tlbb:

Klopt het dat er geen 5gz wifi ondersteuning is? Kan dit komen? Of zit het niet in de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Er is op dit moment, in de TLBB die op dit moment te koop is, volgens mij geen 5Ghz aanwezig. Zowel in software als hardware niet. :) 't Is dus ook geen verborgen feature die aan te zetten valt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kapotlood op 18-03-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Zeer jammer, want dit had er voor kunnen zorgen dat het streamen van 1080P mogelijk was over wifi zonder te haperen.

Dan maar bekabeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Als bekabeld kan is t altijd 100x beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Klopt, maar dan moet ik weer een kabel trekken, laat ik daar nou niet echt veel zin in hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 21:56

radial

Watch out

N.a.v. alle berichten over de TLBB ga ik er ook 1 aanschaffen ter vervanging van de "oude" HDX1000.

Support zit wel goed zo te lezen en een beetje tweaken is geen probleem.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Veel plezier/succes ermee! :) Sinds dat we hier een kabeltje hebben gelegd (we draaien v1.1.1) heb ik nog geen enkel probleem gehad met alle films en series die we hier afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ff beetje spelen en je hent er voor t geld lol aan! Beter dan kant en klaar doosje ;)

Even toch nog een dingetje: bij serie gisteren toch t probleem dat t geluid wegvalt 2 seconden wegvalt. Verder alles vlekkeloos en de ene keer wel, de andere keer niet (dus niet 2x bij dezelfde aflevering).

CPU gebruik schommelt constant tussen 35% en 75% procent. Iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Smithkj schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:15:

CPU gebruik schommelt constant tussen 35% en 75% procent. Iemand dit ook?
Dat getal moet je (tenzij 100%) met een korreltje zout nemen. De CPU schedular, staat op "on demand", dus hij schakeld tussen de 600 en 1000 MHz. Die % lopen eigenlijk altijd een beetje achter de feiten aan. Je weet dus niet of dat 35% van 600 of 1000 of wat dan ook is. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
okee, dan zal ik dat doen :) eigenlijk zegt dat alleen maar iets bij een continue 100% load?

Maar verder niemand 't probleem waar ik ook tegenaan loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Sterft deze box een net zo'n langzame dood als de BoxeeBox?
Was net even aan het lezen op Engelstalige forum van TLBB en daar wordt je niet vrolijk van.
Op vragen van gebruikers wordt daar niet meer gereageerd en zijn ze daar dus helemaal niet meer tevreden over de communicatie naar de gebruikers toe.
Er wordt helemaal niet meer gereageerd op vragen als wanneer nu eindelijk eens de nieuwe firmware wordt uitgerold, of hoe het er mee voorstaat.
Tenslotte is het al ongeveer een maand geleden dat de laatste beta is uitgekomen.
Ik hoop dat de vergelijking met de BoxeeBox niet op gaat, maar dit geeft mij geen goed gevoel.
Ik wil niet blijven zitten met een box die geen uitknop heeft en die te pas en te onpas vastloopt als ik alleen maar door menu's aan het bladeren ben.

[ Voor 13% gewijzigd door Paul Roos op 02-04-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat vind ik inderdaad ook jammer… heb sinds het aanleggen van een UTP-kabeltje geen enkel probleem meer gehad met 't doosje, dus ik zal er nog lang van kunnen genieten. Maar ik hoop wel dat men met nieuwe firmwares en/of boxjes blijft uitkomen en dat het niet zo'n (nogal absurd) Boxee-verhaal wordt. Het is net het eerste doosje wat over het algemeen "gewoon werkt" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik kan jullie verzekeren dat deze box zeker geen langzame dood aan het sterven is, in tegendeel zelfs.

We zijn echter niet zo groot als Samsung en hebben dus ook beperkt personeel. Er zijn op dit moment wat veranderingen gaande op de achtergrond om het marketing team wat te versterken zodat de "webcare" het ook weer een beetje kan bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Leuk om te horen, én goed om te weten! :) Bedankt j1nx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Paul Roos schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:24:
Sterft deze box een net zo'n langzame dood als de BoxeeBox?
Was net even aan het lezen op Engelstalige forum van TLBB en daar wordt je niet vrolijk van.
Op vragen van gebruikers wordt daar niet meer gereageerd en zijn ze daar dus helemaal niet meer tevreden over de communicatie naar de gebruikers toe.
Er wordt helemaal niet meer gereageerd op vragen als wanneer nu eindelijk eens de nieuwe firmware wordt uitgerold, of hoe het er mee voorstaat.
Tenslotte is het al ongeveer een maand geleden dat de laatste beta is uitgekomen.
Ik hoop dat de vergelijking met de BoxeeBox niet op gaat, maar dit geeft mij geen goed gevoel.
Ik wil niet blijven zitten met een box die geen uitknop heeft en die te pas en te onpas vastloopt als ik alleen maar door menu's aan het bladeren ben.
Zo dood is de boxee box niet , ik draai er xbmc op dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Ik hoop dat er snel nieuwe fw komt. Hij maakt niet automatisch contact met netwerk en loopt soms in een keer vast waarna hij reboot.

Ik heb er een externe schijf aanhangen waardoor ik het ding handmatig uitzet ivm de schijf. Is dit eigenlijk wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
j1nx schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:12:
Ik kan jullie verzekeren dat deze box zeker geen langzame dood aan het sterven is, in tegendeel zelfs.

We zijn echter niet zo groot als Samsung en hebben dus ook beperkt personeel. Er zijn op dit moment wat veranderingen gaande op de achtergrond om het marketing team wat te versterken zodat de "webcare" het ook weer een beetje kan bijbenen.
Hoop van harte dat je de waarheid spreekt, ik geef je in ieder geval het voordeel van de twijfel :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Soms is 't leuk om de kleine boxjes en spelertjes wat extra tijd te geven, ze zijn misschien niet perfect, maar geeft wel wat afwisseling in aanbod en mogelijkheden!

op dit moment werkt m'n TLBB eigenlijk prima! af en toe de geluidsglitch, maar daar blijft 't Ik heb nu couchpotato op m'n pc staan, ik kopieer alles old school naar n externe schijf en hang die aan de TLBB en dat werkt vlekkeloos! ook doet Airplay 't weer met beeld én geluid!

De video apps kan ik niet zo goed mee overweg, vaak is de kwaliteit belabberd en op één of andere manier kan ik niet gewoon op basis van zoektermen youtube gebruiken...

Nog even sparen en dan wil ik toch graag een NAS aanschaffen zodat ik m'n pc daarvoor buiten beschouwing kan laten :) denk dat je er dan maximaal plezier van hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bij mij ook :) Airplay werkt wel met ongeveer 2 seconden vertraging, maar verder vlekkeloos. En héél af en toe een geluids glitch, maar dat is zo zeldzaam dat ik 't niet eens een bezwaar vindt. De meeste video addons geven me niet de kwaliteit die ik zoek (Icefilms en 1channel zijn leuk, maar niet meer dan dat voor mij).

Afgelopen weekend zelfs een 1080p 3D film gekeken (Gravity) in stereoscopie… geen énkel probleem! :)

@Smithkj; een NAS (met UTP-kabeltje, want TLBB's Wifi is nét niet snel genoeg voor foutloos 1080p streaming) is écht een ontzettende uitkomst. Ik zet hier soms op m'n werk een download op afstand aan, en als ik thuis kom kan ik dan in 10 seconden een film kijken… ideaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Is het met de box niet mogelijk om op artiest te zoeken?
Ik loop tegen het volgende probleem aan, als ik naar mijn muziekbieb ga en vandaar wil laten zoeken naar artiest lukt dit niet.
Het punt is dat hij alleen maar wil zoeken naar titel, daar heb ik niks aan want ik zoek geen nummer maar de artiest.
Is het iemand anders wel gelukt om op artiest te zoeken?
Ik zit op dit moment op versie 1.1.2. beta 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik gebruik de muziek bieb niet zo vaak, maar volgens mij kun je wel browsen door de artiesten. Maar dat is net iets anders dan zoeken... ik krijg dan gewoon een overzicht van de beschikbare artiesten.

@joramoudenaarde: Ik heb kabeltje al aan de TLBB, dus als er een NAS komt dan zeker met kabel! Maar wil nog even wat doorsparen, koop liever een 2-bay goeie, dan 1-bay instappertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Smithkj; groot gelijk ook… ik heb zelf ook een 2-bay Synology (in mirror). Ik vond 't zelf ook een fijner idee om 2 schijven te hebben voor een "fail safe" van al m'n data. Al m'n media staat erop, maar ook de backup van 2 computers namelijk :) (heb ook nog een extern USB-schijfje voor 'n extra backup, maar goed)

Ik gebruik de Muziek optie van TLBB ook niet heel vaak; meestal omdat ik 't fijner vindt om 't allemaal via Airplay te doen vanaf de iPad/computer/iPhone. Dat zoeken e.d. gaat daar wat sneller, en je hebt de controls direct en makkelijker bij de hand (je hoeft bijvoorbeeld geen remote op TLBB te richten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mijn persoonlijke voorkeur om muziek te spelen via TLBB is door gebruik te maken van de webinterface.

De standaard webinterface is nog niet zo heel veel, maar "Chorus" daarin tegen ;)

Settings -> Addons -> Get Addons - > XBMC.org addons -> Web interface -> Chorus -> Install
Settings -> Services -> Webserver -> Web interface -> Chorus

Ga dan met elke browser, dus ook je tablet naar het IP:8080

Dus in mijn geval;
http://192.168.254.149:8080 (Als je netwerk standaard resolved kan je ook gewoon tlbb:8080 intypen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dát is een mooie interface j1nx, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Helaas is het me nog niet gelukt om de met de subtitle plugin gedownloade ondertitels werkend te krijgen.
Ik heb een eigen map ingesteld voor alle subtitles TLBB ingesteld om daar ook zijn ondertitels vandaan te halen,
maar werkt niet bij nadere inspectie blijkt dat de bij het kiezen van welke ondertiteling je wilt in een filmbestand hij de gedownloade ondertitel wel ziet.
Echter staat er in de ingestelde map niks. resultaat is ook dat de ondertitel niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet geen mappen instellen voor ondertitels, gewoon leeg laten.
De standaard settings hoef je alleen maar de talen aan te passen, anders krijg je russisch ;)
dan download hij de subs ook niet 'permanent' maar in een tmpmap, van waaruit hij gaat afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Bedankt voor die tip met de Chorus web interface j1nx, ziet er heel mooi uit.
Ik heb het ondertussen ook voor elkaar gekregen om op artiest te kunnen zoeken met de LBBox.
Ik heb een paar keer de bieb laten bijwerken en toen lukte het.
Waarschijnlijk doordat ik geupdate had naar versie 1.1.2 beta3 was mijn bibliotheek niet meer goed wie zal het zeggen, in ieder geval werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Iemand enig idee met het volgende:

Ik heb nu een TVheadend server draaien hier, en wil met TLBB TV gaan kijken vanaf die server.

Nu heb ik de addon enabled, en de hele meuk ingesteld, en dat werkt.

Maar zodra ik switch van een channel krijg ik eerst een zwart beeld, vervolgens 30 seconden geluid en dan weer niets.

Als ik dan ongeveer 2 min wacht pakt hij het ineens wel op, ligt dit aan mijn TVheadend server of aan TLBB?

Als ik de logs bekijk haalt hij de keys van mijn oscam op op het moment dat ik ook daadwerkelijk wil switchen....

Is er misschien een beta van TV headend plug beschikbaar die beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
O,o wat is het stil in boxland, draai nog steeds op 1.1.2_Beta3 en hoor maar niks over progressie van een nieuwere firmware.
Het blijft ook op het Engelse forum akelig stil van de kant van de box software ontwikkelaars.
Nu is er wel gezegd dat er op de achtergrond hard wordt gewerkt aan verbeteringen maar het zou toch wel fijn zijn om eens te horen hoe het er voor staat.
Mij box restart af en toe nog steeds zonder duidelijke reden, loopt soms helemaal vast en krijg hem alleen nog maar aan de praat door de stekker eruit en weer in te steken.
Is soms door wat voor oorzaak dan ook heel erg stroperig met scrollen door de menu's en kan hem nog steeds niet echt uitzetten.
Heeft nog steeds geen repeterende toetsen.
Had de box in het begin hoog aangeprezen bij familie en vrienden maar die lachen mij nu uit als ik de box weer eens een keer of 3 tijdens een filmavondje van de stroom en weer aan de stroom moet koppelen om dat hij weer vast gelopen was.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
Damned! Na een Dune die de geest gaf een TLBB aangeschaft na het lezen van o.a. dit forum. XBMC is prima, dus geen moeilijke keus. Alleen...... wilde hij geen HD afspelen.

Vreemd, maar misschien een (semi) dooie apu? Gelukkig doet Informatique niet moeilijk, dus snel omgeruild. Want de verhalen zijn te goed en er kan altijd een defecte unit uit de fabriek rollen. Toch?
Nieuwe aangesloten en..... zelfde euvel. Hmmm. Erg vreemd. Twee keer dezelfde fout? Verkeerde batch? Of toch iets niet goed in mij infra? Zou je haast gaan denken.
Data staat op een Qnap 509, hele netwerk is cat6 bekabeld (wifi is leuk om op het internet te surfen,maar niet om HD films mee te kijken), Microtik routes met gigabit poorten, Demon versterker en Samsung full HD TV. De dooie Dune vervangen door de TLBB, die met hdmi aan de versterker hangt. Lijkt me niet.
De Demon er maar tussenuit halen en TLBB direct aan de TV. Zelfde probleem. Netwerk dan maar uitsluiten door een wifi verbinding te maken. Gelukkig is de Microtik 1 watt, dus geen last van de buren ;-)

Helaas. Ook niet. Toen schoot me te binnen dat de Dune problemen heeft met gigabit connecties. 100 Mbit poortjes gepakt en........ Werkt!
Geweldig! Nu eens op zoek naar al de mooi add-ons die er zijn. De hint van J1nx voor de webserver is een hele goede. Bedankt.

Een heel tevreden gebruiker
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Darth_Fedor op 20-04-2014 15:52 ]

"May The Force be with me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Darth_Fedor;
Als je leuke addons zoekt; ik heb zelf o.a. de volgende:
- rad.io (radio app met voor m'n gevoel alle radiostations van de wereld!)
- xbmc subtitles (zoekt dan automatisch de gewenste subtitles bij je films e.d.)

@Paul Roos;
Ik zie ook graag wat meer nieuws over de status van TLBB en het bedrijf erachter, dus ik weet wat je bedoelt. Maar aan de andere kant hoor je ook van bedrijven als Mede8er, Apple, Roku e.d. niet altijd elke week een nieuwtje. Wat dat betreft geloof ik ook dat we niet te hard moeten trekken aan wekelijkse/maandelijkse updates… zelfs bij Cubox-i en andere relatief nieuwe bedrijven krijg je niet elke week of maand een firmware update voorgeschoteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
FreshMaker schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:46:
Je moet geen mappen instellen voor ondertitels, gewoon leeg laten.
De standaard settings hoef je alleen maar de talen aan te passen, anders krijg je russisch ;)
dan download hij de subs ook niet 'permanent' maar in een tmpmap, van waaruit hij gaat afspelen
Ik heb even een factory reset gegeven en vervolgens alleen het vinkje van subtitles in de zelfde map als het film bestand uitgezet, en nu werkt hij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Laat ik beginnen dat ik het product een geweldig idee vind. mooi concept: een low cost apparaat met XBMC!

Maar ik begin me toch steeds meer zorgen te maken........

Erg leuk dat er wordt gemeld dat er op de achtergrond hard gewerkt wordt. Maar als zelfs het topic op GoT langer dan 2 weken niet gebruikt wordt, en op de forums van TLBB zelf helemaal geen reacties komen van de staff, krijg ik toch mijn twijfels.

Waar wordt nu zo hard aan gewerkt? want er zijn aardig wat problemen met de software van de unit.

Er is een beta Frimware beschikbaar, maar deze is al weer bijna 2.5 maanden oud, zonder enige nieuwe beta's/fixes.

Ik begin een beetje bang te worden dat er hard gewerkt wordt aan nieuwe hardware, waar dus de huidige community niets aan heeft. en dus geld heeft gegeven voor een product dat gewoon niet naar behoren werkt.

Ik hoop dat dit niet het geval is, en dat er hard wordt gewerkt aan een nieuwe beta firmware. Maar als dat het geval is zou ik liever wat vaker een status update hebben.

Ook al is het even een kort nieuws berichtje per week is met de huidige voortgang.

ps. tijdens het schrijven van dit bericht schoot me deze vraag te binnen:
Wat is het doel van het ontwikkel team, wat willen ze bereiken.

Dat is op dit moment niet duidelijk, zijn ze bezig met performance, of juist het gebruikers vriendelijker maken ect. er is niet echt een doel/visie van het product. Hier zou ik graag antwoord op hebben, en ik denk dat ik hier niet de enige in ben.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste