Bierdopje.com stopt met ondertitels, door BREIN

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pven schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:02:
Ik vind subs handig, zodat ik de versterker niet al te hard hoef te zetten. :)
Ik kreeg gisterenavond ook al klachten bij The Walking Dead. Schijnt geen fijn geluid te zijn als de rest al op bed ligt :)
Daarom zijn subs (NL of ENG) wel erg prettig.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:01

Ypho

Allround Nerd

Dennahz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:14:
Wel heel jammer, want m'n NAS kan nu ook geen fatsoenlijke subs meer vinden voor m'n series. Zo is het ook niet meer echt nuttig om die series te downloaden natuurlijk. Ze verpesten de hele markt. Jammer :(
Opensubtitles? Werkt bij mij vooralsnog prima (auto download via XBMC). Nu moet ik wel bekennen dat ik niet alle series de dag na release kijk, meestal zit er een paar dagen tussen release en kijken.
janvanduschoten schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:05:
[...]

Ik kreeg gisterenavond ook al klachten bij The Walking Dead. Schijnt geen fijn geluid te zijn als de rest al op bed ligt :)
Daarom zijn subs (NL of ENG) wel erg prettig.
Ha, ik had ook het volume wat hoger, tot de kleine wakker schrok die naast me lag te slapen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Ypho op 28-11-2013 16:06 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor Engelse subs zijn toch wel genoeg goede sites? Als ze er niet al gewoon bij de release bij zitten trouwens..

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

Bart-Willem schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:58:
Voor de mensen die denken dat Buma/Stemra of Brein etc geen cent krijgen: waar denk je dat die Thuiskopieheffing naartoe gaat? :P
Stichting thuiskopie misschien? |:(

blub

Anoniem: 32279

CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:12:
Voor Engelse subs zijn toch wel genoeg goede sites? Als ze er niet al gewoon bij de release bij zitten trouwens..
Als iemand een site weet waar je een api kan gebruiken, maar ik kan die niet vinden. Dan wordt het handwerk om die zooi te downloaden en daar ben ik zelf te lui voor.

Ik twijfel nu wat, helemaal stoppen met downloaden en mijn usenet abonnementen eind december niet meer voor een jaar verlengen of nog wel... ik heb netflix en kan met wat truukjes ook op netflix usa , canada, uk etc. komen, daar heb ik wel engelse subs en het aanbod is gigantisch dan, maar mijn vrouw klaagt over een paar series die niet op netflix komen (de nieuwe dallas bijvoorbeeld).

Lastig, als er nu een site met een api was dan kan je wel autosub ofzo aanpassen voor je nas, maar nu komt er geen sub meer automatisch binnen in mijn verder geheel geautomatiseerde proces.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En waar wordt dat geld heen gesluisd, behalve wat ex-politici die daar in het bestuur zitten? Juist ja. :+ De overheid en dit soort stichtingen zijn juist extreem goed in het rondpompen van geld waarbij enige vorm van transparantie of "waar voor je geld" echt ver te zoeken is.

[ Voor 20% gewijzigd door Bart-Willem op 28-11-2013 19:33 ]

Volvotips.com

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Op http://www.thuiskopie.nl/...rsberichten-en-documenten zijn de jaarverslagen en financien van de stichting gewoon na te lezen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En daar valt in te lezen dat o.a. geld naar Buma-Stemra en Sena wordt doorgesluisd. ;) Als je verder leest zie je dat een aantal instanties/organisaties ook de bestuursleden delen (wat ergens natuurlijk een beetje raar is). En niet te vergeten: de bijdrage aan Brein wordt ook in de jaarverslagen gemeld.

Volvotips.com

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Transparantie volop dus.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou nee: je ziet alleen aan welke partijen dat geld weggesluist wordt. Wat er vervolgens mee gebeurt is volstrekt onduidelijk. Nog ontransparanter wordt het wanneer bestuursleden van Stichting Thuiskopie dezelfde functies bekleden bij die andere organisaties en zich in feite gewoon zélf geldbedragen toekennen. Niemand zal daarover vragen stellen, want dan zitten ze aan zichzelf vragen te stellen. Gebrek aan transparantie dus. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
De onderliggende organisaties hebben allemaal hun eigen site waar keurig wordt uitgelegd wat er verder met dat geld gebeurt. Stichting Stemra, Sekam-Video, Stichting Lira, Pictoright, Stichting Norma, Stichting Thuiskopievergoeding Audio Producenten (STAP), Stichting Platform Multimediaproducenten (SPMP) en Vevam.

Ter illustratie...
Wat doet VEVAM zoal voor de mensen die regisseur zijn? Als we het heel simpel houden dit:
VEVAM is een vereniging naar Nederlands recht met een bestuur benoemd door de ledenvergadering. VEVAM-leden zijn regisseurs van film- en televisiewerken.

VEVAM incasseert auteursrechtelijke vergoedingen voor het gebruik (openbaarmaking, doorgifte, kopiëren, uitlenen) van auteursrechtelijk beschermde audiovisuele werken. VEVAM verdeelt dit geld onder de “rechthebbenden”, de regisseurs van de betreffende films en televisieprogramma’s.

Het gaat hierbij om vergoedingen zoals bijvoorbeeld de vergoeding die de kabel betaalt voor het doorgeven van televisieprogramma’s en “De Thuiskopie”, een vergoeding die stichting de Thuiskopie voor rechthebbenden incasseert zodat consumenten, zonder toestemming te vragen, auteursrechtelijk beschermd werk kunnen opnemen en kopieëren voor eigen gebruik.
Waarom bestaat VEVAM?
VEVAM is een vereniging van regisseurs die film- en televisiewerken maken. Zij zijn auteur op basis van de Auteurswet en dragen een aantal rechten aan VEVAM over. Het gaat dan om rechten die je niet of nauwelijks zelf kunt uitoefenen maar die collectief geïncasseerd moeten worden.
VEVAM verdeelt onder andere vergoedingen die kabelexploitanten betalen voor het doorgeven van door televisie uitgezonden werken, vergoedingen ontvangen van fabrikanten en importeurs van blanco dragers (videocassettes, cdroms en dvd's) voor wat daarop thuis wordt opgenomen, en de vergoeding van bibliotheken voor het uitlenen van video's, dvd's en cdroms.
Dat geld wordt verdeeld onder de regisseurs van werken die op de kabel zijn doorgegeven, thuis werden opgenomen, of zijn uitgeleend. VEVAM maakt geen winst.
Alles en meer over VEVAM te vinden op

http://www.vevam.org/

Wie even googled vindt direct de websites van de andere organisaties.

Staat volgens mij wel duidelijk uitgelegd (ook voor een leek) wat die organisaties doen.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528009

Zou me toch schamen voor Brein te moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

*knip* troll

[ Voor 85% gewijzigd door argro op 23-12-2013 15:51 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

CapTVK schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:04:
De onderliggende organisaties hebben allemaal hun eigen site waar keurig wordt uitgelegd wat er verder met dat geld gebeurt. Stichting Stemra, Sekam-Video, Stichting Lira, Pictoright, Stichting Norma, Stichting Thuiskopievergoeding Audio Producenten (STAP), Stichting Platform Multimediaproducenten (SPMP) en Vevam.

Ter illustratie...
Wat doet VEVAM zoal voor de mensen die regisseur zijn? Als we het heel simpel houden dit:
[video]

[...]

[...]

Staat volgens mij wel duidelijk uitgelegd (ook voor een leek) wat die organisaties doen.
Het gaat erom hoe het geld daadwerkelijk uitgegeven wordt. Dus gewoon keiharde cijfers. Als ik met mijn bedrijf bij de Belastingdienst aanklop dat ik geld wegsluis naar een ander bedrijf van me zonder enige specificatie dan zal de fiscus dat niet zo waarderen. ;)

Die marketing-prietpraat is leuk en aardig, maar het wordt niet met cijfers onderbouwd, behalve jaarverslagen waarin de andere organisaties als crediteuren worden vermeld.

Maar goed: het gaat hier om ondertitels. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 07:59

Cyphax

Moderator LNX
*knip* offtopic

[ Voor 44% gewijzigd door argro op 23-12-2013 15:52 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 16:21
Dennahz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:44:
Dat zijn de eisen die mensen hebben. Alles, direct en een schappelijke prijs. Dan hoeft heel die ellende met downloaden enz ook niet meer :)
Als de voorwaarden waaronder jou door de rechthebbenden series beschikbaar worden gesteld je niet bevallen staat niets je in de weg om bij een toneelvereniging je eigen series te gaan maken. Idem voor zelf muziek gaan maken.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

*knip* offtopic

[ Voor 47% gewijzigd door argro op 23-12-2013 15:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Klopt maar dat is ook veel interessanter. Eigen handelen rechtvaardig puur op basis van de (mazen in de) wet vind ik redelijk armoedig. Het lijkt me niet dat er in Nederland amper mensen worden vermoord enkel omdat het verboden is.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
CapTVK schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:04:

Ter illustratie...
[video]

[...]

[...]

Heel lang was ik in de veronderstelling dat zowel Buma/Stemra als stichting Thuiskopie wel incasseren, maar geen verdeelsleutel opgesteld hadden en het geld dus ook niet konden verdelen, al hing hun leven er vanaf?
kenneth schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:39:
Ach, werkende mensen hebben tenminste geld om hun films gewoon te betalen :7
Onze collectie thuis omhelst een kleine 5 TB aan Films, Series en Anime, plus een dikke 500 losse DVD's (waarvan een deel ook in die 5 TB zit overigens),
die 5 TB kan ik in een klein bureau laadje kwijt die DVD spannen 2 rijen dik, 3 rijen hoog en dik een ik denk metertje of anderhalf breed in de woonkamer.

Ongeacht of ik werk zou hebben of niet, vind ik mijn manier van opslag netter, efficienter(titels zoeken for instance) en bovenal beter bestand tegen de tand des tijds. Dat 't ook nog eens duizenden euro's scheelt is slechts een deel van het argument.
Bananenplant schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:47:
[...]

Als de voorwaarden waaronder jou door de rechthebbenden series beschikbaar worden gesteld je niet bevallen staat niets je in de weg om bij een toneelvereniging je eigen series te gaan maken. Idem voor zelf muziek gaan maken.
Of je maakt gebruik van je recht(uit diezelfde auteurswet) om een kopie voor eigen gebruik te maken, zij uit een illegale bron. Indirect heb je toch al afgedragen aan stichting thuiskopie daarvoor.
kenneth schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:11:
Klopt maar dat is ook veel interessanter. Eigen handelen rechtvaardig puur op basis van de (mazen in de) wet vind ik redelijk armoedig. Het lijkt me niet dat er in Nederland amper mensen worden vermoord enkel omdat het verboden is.
Ik ken anders een heel rijtje mensen die het NIET gaan halen mocht dat ooit veranderen (6), maar ik denk dat er wel degelijk flink meer gemoord zou worden...het is dus niet alleen maar moreel, de wet heeft daar toch een aardige vinger in de pap

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:03:
Ik ken anders een heel rijtje mensen die het NIET gaan halen mocht dat ooit veranderen (6), maar ik denk dat er wel degelijk flink meer gemoord zou worden...het is dus niet alleen maar moreel, de wet heeft daar toch een aardige vinger in de pap
Natuurlijk. En omdat ik die opmerking zag aankomen heb ik het woord enkel gebruikt. Cursief, mocht het niet opvallen. Heeft niet gewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het oprollen van Bierdopje en een zustersite lijkt wel effect te hebben: er wordt haast niets meer geüpload lijkt wel (ook herhalingen van programma's die vaak ook via de omroepen zelf terug te kijken zijn worden niet meer online geplempt).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Bart-Willem schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:26:
Het oprollen van Bierdopje en een zustersite lijkt wel effect te hebben: er wordt haast niets meer geüpload lijkt wel (ook herhalingen van programma's die vaak ook via de omroepen zelf terug te kijken zijn worden niet meer online geplempt).
Eigenlijk is dat een slecht teken, want Brein ziet dat namelijk ook. En dus gaan die gewoon door met hun praktijken, omdat het blijkbaar zin heeft. :/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wellicht dat dat nog wat meer tijd nodig heeft.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:26:
Het was me nog niet opgevallen, maar inderdaad: de nieuwe uploads van de laatste dagen zijn er niet zo gek veel. :/

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Ik zie anders gewoon nl ondertitels van elke serie die ik volg, verschijnen op Addic7ed. Tot nu toe nog geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hij heeft het niet over ondertitels, maar over de series zelf. (Toch? :P)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:16

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ook de web dl subs zie jij verschijnen?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vergeet niet dat het Thanksgiving is geweest. Veel (US) series liggen dan gewoon een week stil!

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Sepp14 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:44:
Ook de web dl subs zie jij verschijnen?
Deze mis ik ook! Ik download alleen maar de WEB-DL versies met SickBeard (Nivong)
Maar subs komen bijna niet binnen voor nieuwe afleveringen

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Op Addic7ed staan vaak minder syncs maar staat er vaak wel bij dat ze ook op andere versies waaronder web-dl's werken. Ook subtitleseeker vind ik erg handig nu bierdopje weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld om elkaar te helpen aan alternatieven. De scope van het topic is het stoppen van Bierdopje.com op verzoek van BREIN.

[ Voor 89% gewijzigd door argro op 22-12-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Met mijn Popcorn Box is het vrij makkelijk om subs te zoeken. Subs van dezelfde film maar een andere release(groep) gaat meestal ook vrij goed.

*knip* Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld om elkaar te helpen aan alternatieven. De scope van het topic is het stoppen van Bierdopje.com op verzoek van BREIN.

[ Voor 40% gewijzigd door argro op 22-12-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194444

[ Voor 81% gewijzigd door argro op 22-12-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDeWee
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 20:27

[ Voor 91% gewijzigd door argro op 22-12-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:16

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Probeer het hier je vraag [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

[ Voor 82% gewijzigd door argro op 22-12-2013 12:22 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:32
Zeror schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:33:
[...]

Eigenlijk is dat een slecht teken, want Brein ziet dat namelijk ook. En dus gaan die gewoon door met hun praktijken, omdat het blijkbaar zin heeft. :/
Eigenlijk werkt het sluiten van bierdopje.com het downloaden nog meer in de hand. Mensen gaan nu versneld tv kijken zonder ondertiteling en zullen nog minder waarde hechten er aan na een tijdje, waardoor het buitenlandse aanbod enkel groter wordt voor hen aangezien die subs niet nodig zijn. (Dit zat er toch al aan te komen met de volgende generatie welke bijna 'native' english is.)

En de NL programma's? Who cares!? Als het niet gemakkelijk en snel te krijgen is waarom zou je dan de moeite nemen om het überhaupt te kijken..

Stomme losse portals zoals uitzendinggemist en rtl gemist enz zijn gewoon niet handig en niet uniform. Laat staan het bedrag van 0.50 of 1 euro voor een gemiste aflevering van GTST ofzo 8)7 8)7 8)7

Spotify en Netflix (Wanneer het aanbod groot genoeg is) kunnen we enkel maar toejuichen. Ik download zelf geneens meer muziek maar gebruik gewoon spotify :o :o En wie weet ooit ook nog eens Netflix..

Verloren strijd voor brein, al vanaf het begin.. Maar tot die tijd wringt het op alle plekken voor deze industrie en zullen er rare kronkels blijven ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nog erger: ik meen dat uitzendinggemist/rtlgemist gaan verdwijnen en daar komt een betaald portal voor terug. En dat allemaal dankzij een ex-politicus die een onderzoek mocht doen van ons belastinggeld. :+

Edit: nog even teruggezocht en de nieuwe dienst zou naast de bestaande sites komen. Maar de vraag is dan: hoeveel blijft er op de bestaande sites staan en hoeveel verdwijnt er achter zo'n betaalde site? :P

[ Voor 33% gewijzigd door Bart-Willem op 09-12-2013 15:09 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:59

StrongArmLance

Endless flow

[ Voor 111% gewijzigd door argro op 22-12-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

Zeror

Ik Henk 'm!

dieselb0y schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:16:
Spotify en Netflix (Wanneer het aanbod groot genoeg is) kunnen we enkel maar toejuichen. Ik download zelf geneens meer muziek maar gebruik gewoon spotify :o :o En wie weet ooit ook nog eens Netflix..
Ben erg benieuwd wanneer dit komt:
nieuws: 'Spotify komt met videodienst'

Dan hoef ik niet naar Netflix, maar hoef ik alleen maar mijn spotify account te upgraden naar de videodienst. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:31
http://frontpage.fok.nl/n...-boete-van-1500-euro.html

Slikken of stikken... Credit verdient BREIN zeker niet met deze actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
I-King schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:41:

dit is wel heel ziek van de Tim Kuik club, beetje individuele vertalers af gaan lopen persen als kersbonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is daar ook echt bevestiging van? Het forumtopic op bierdopje is verwijdert, maar fok vind ik nu niet direct een betrouwbare bron.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Veel van de vertalers zeggen niet te hebben geweten dat ze dingen deden die niet mogen.
Haha. Ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik ben altijd benieuwd hoeveel van de mensen die vragen om een een kickstarter/crowdfund zodat ze een rechtszaak kunnen voeren ook daadwerkelijk met geld over de brug zullen komen. Als 10% van de mensen die een boze forumpost maken 10 Euro zouden inleggen zouden ze makkelijk een topadvocaat kunnen inhuren.

Of het helpt is wel de vraag, BREIN wint over het algemeen hun rechtszaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
I-King schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:41:

Dat artikel is ook lekker neutraal geschreven, en die reacties ... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Dat kan je grappig vinden maar dat had ik ook nóóit geraden hoor...en ik dacht toch aardig wat te weten van illegale downloads...

Als iets een onschuldige werkzaamheid lijkt is het wel t' schrijven van ondertitels voor films die ze anders niet hebben :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

pven schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:34:
[...]

Dat artikel is ook lekker neutraal geschreven, en die reacties ... :')
->
Waarom is dit copyright schending?

Je gebruikt NIETS van anderen om ondertiteling te schrijven. Het is allemaal gemaakt door de vertalers zelf.
Nee, NIETS. Ook niet de dialogen, allemaal zelf verzonnen ondertiteling :')

De bochten waar mensen zich in wringen om het te rechtvaardigen _o-

Ja, BREIN handelt bedenkelijk (eisen dat ze stoppen is logisch; gelijk geld vragen buitenproportioneel, er zit geen verdienmodel achter) but two wrongs don't make a right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
IJzerlijm schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:27:
Ik ben altijd benieuwd hoeveel van de mensen die vragen om een een kickstarter/crowdfund zodat ze een rechtszaak kunnen voeren ook daadwerkelijk met geld over de brug zullen komen. Als 10% van de mensen die een boze forumpost maken 10 Euro zouden inleggen zouden ze makkelijk een topadvocaat kunnen inhuren.

Of het helpt is wel de vraag, BREIN wint over het algemeen hun rechtszaken.
Zou je bij dit soort dingen niets hebben aan je rechtsbijstand? Of zouden die zeggen "dokken maar, hier beginnen we niet aan"?
Brein kan wel rechtzaken winnen, maar met de houding die zij erop nalaten blijven ze zelf het kat-en-muisspel in stand houden. Da's toevallig (hihi) ook hun bestaansrechts. Volgens mij speelt die Kuik het veel slimmer dan wij denken. Hij is er niet bij gebaat Brein obsoleet te maken. :P
kenneth schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:47:
[...]

Ja, BREIN handelt bedenkelijk (eisen dat ze stoppen is logisch; gelijk geld vragen buitenproportioneel, er zit geen verdienmodel achter)
Misschien is dat nou juist hetgeen een rechter ook zou kunnen beslissen, of zou dat helemaal niet kunnen? De gangbare procedure is toch eigenlijk eerst een soort cease-and-desist-brief opstellen? Brein denkt dat redelijkheid helemaal niet meer aan de orde is. Het zou me niets verbazen als ze, nu ze steeds verder lijken te gaan, vanzelf een keer het deksel op de neus krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 23-12-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]
->

[...]
Dan nog blijft het een interpretatie van jou van wat iemand anders zegt, dat is letterlijk een vertaling. Als ik tegen iemand anders vertel waar dit topic over gaat, schend ik dan een copyright?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

MeNTaL_TO schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:55:
[...]

Dan nog blijft het een interpretatie van jou van wat iemand anders zegt, dat is letterlijk een vertaling. Als ik tegen iemand anders vertel waar dit topic over gaat, schend ik dan een copyright?
Er zit geen copyright op dit topic volgens mij. ;)

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MeNTaL_TO schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:55:
[...]

Auteurswet, art. 13:
Onder de verveelvoudiging van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt mede verstaan de vertaling, de muziekschikking, de verfilming of tooneelbewerking en in het algemeen iedere geheele of gedeeltelijke bewerking of nabootsing in gewijzigden vorm, welke niet als een nieuw, oorspronkelijk werk moet worden aangemerkt.
Voor samenvattingen en citaten zijn er uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2
  • Laatst online: 17-04 14:20

DD2

Er zijn nu ook antwoorden op de kamervragen die begin december waren gesteld over de sluiting van bierdopje.
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

DD2 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:25:
Er zijn nu ook antwoorden op de kamervragen die begin december waren gesteld over de sluiting van bierdopje.
linkje
Kijk, dat is klare taal. Men kan het onzinnig vinden dat de wet is zoals zij is (dura lex, sed lex :7) maar dát het tegen de wet is lijkt wel vrij duidelijk en had met enig boerenverstand ook wel beredeneerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2
  • Laatst online: 17-04 14:20

DD2

kenneth schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:31:
[...]

Kijk, dat is klare taal. Men kan het onzinnig vinden dat de wet is zoals zij is (dura lex, sed lex :7) maar dát het tegen de wet is lijkt wel vrij duidelijk en had met enig boerenverstand ook wel beredeneerd kunnen worden.
Het is inderdaad duidelijke taal. Echter mocht het kloppen van de 1500 euro die brein vordert bij enkele individuen dan vind ik brein een stap te ver gaan. Het doel is volgens mij wel bereikt doordat bierdopje gehoor heeft gegeven aan het bevel om te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]
->

[...]
Dan kan Brein alles wel aanpakken. Jaaroverzichten mogen dan ook niet meer, als je een foto maakt waar een auto op staat maak je ook ergens inbreuk op etc. ...

Eigenlijk zou de sensatiemedia er achter aan moeten, wat interviews met Kuijk proberen te krijgen (wat misschien niet lukt, maar dan gebruik je dat). Het wordt tijd dat die club ook eens wat verantwoording af moet leggen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kenneth schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:31:
Een wet die in Oktober (meen ik, anders November) in is gegaan... Dankzij de lobby van de filmindustrie (zou mij namelijk niet verbazen). De bedragen die BREIN vraagt zijn absurd hoog, om nog maar te zwijgen over een stichting (want dat is BREIN) aan iemands privé gegevens komt.

Dus ja, duidelijke taal, maar taal die is ingefluisterd door een grote zak met geld, ik kan het niet bewijzen, WOB zal ook niet helpen denk ik, aangezien zulke dingen dan juist altijd achterwege worden gelaten. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:54
DD2 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:40:
Het doel is volgens mij wel bereikt doordat bierdopje gehoor heeft gegeven aan het bevel om te stoppen.
Mwah, weet ik niet. Er waren een paar heel bekende vertalers; als je als brein nu stopt gaan die ergens anders gewoon weer verder. Geef ze een trap na en je hebt kans dat ze het helemaal opgeven (en dat andere vertalers uit angst ook gaan stoppen).

Niet dat het een sympathieke actie is; ook ik mis 'bierdopje', maar ik snap de tactiek van Brein wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

DD2 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:40:
[...]

Het is inderdaad duidelijke taal. Echter mocht het kloppen van de 1500 euro die brein vordert bij enkele individuen dan vind ik brein een stap te ver gaan. Het doel is volgens mij wel bereikt doordat bierdopje gehoor heeft gegeven aan het bevel om te stoppen.
Helemaal mee eens.
Marzman schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:45:
[...]

Dan kan Brein alles wel aanpakken. Jaaroverzichten mogen dan ook niet meer, als je een foto maakt waar een auto op staat maak je ook ergens inbreuk op etc. ...
Hellend vlak? Er zijn veel uitzonderingen, binnen de redelijkheid kan veel. Complete films gaan vertalen zit ver, ver buiten die redelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
CptChaos schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:46:
[...]
Een wet die in Oktober (meen ik, anders November) in is gegaan... Dankzij de lobby van de filmindustrie (zou mij namelijk niet verbazen). De bedragen die BREIN vraagt zijn absurd hoog, om nog maar te zwijgen over een stichting (want dat is BREIN) aan iemands privé gegevens komt.
De laatste wijziging van artikel 13 vd Auteurswet was inderdaad Oktober, wel 1972 maar toch..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

*knip* troll

[ Voor 94% gewijzigd door argro op 23-12-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 10:17

Hokkie

Hello

DD2 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:25:
linkje
Mooi stuk, met name het antwoord op vraag 6, pagina 4...

Ik citeer:
"De legale markt kan alleen een eerlijke kans krijgen als illegaal aanbod kan worden aangepakt."

Uit hoeveel jaar moet zo'n "kans" bestaan? Mag het na die (x jaar) periode wel?

Als je alleen al kijkt wat het Nederlandse aanbod van de diverse (online) diensten zijn in vergelijking met bijvoorbeeld USA. Ten tijde van Miami Vice (1984-1990), waarbij internet niet voor iedereen was, kon je de Nederlanders wel foppen met twee (of meer) seizoenen terug. Tegenwoordig kan iedereen "instant" kijken en weet je direct wat er te zien valt overal ter wereld!

Wie krijgen hier een "eerlijke" behandeling? De inkopers van de (Nederlandse) aanbieders die met een twee seizoenen terug, over de rug van de consument, grof geld durven te vragen voor een abonnement? Of zijn het de makers van ondertitels en releasegroepen die veel tijd en energie steken in een bewezen, innovatief (open)netwerk.

Maar goed, wie ben ik? Zij mogen natuurlijk vragen voor een serie wat ze willen! Het antwoord van de consument is helder...

[ Voor 6% gewijzigd door Hokkie op 23-12-2013 15:45 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kenneth schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:34:
[...]

Hellend vlak? Er zijn veel uitzonderingen, binnen de redelijkheid kan veel. Complete films gaan vertalen zit ver, ver buiten die redelijkheid.
Tja, daar zit nu net het punt. Het is een interpretatie, geen letterlijke vertaling en zeker geen kopie. Is moviemeter.nl dan ook ver buiten de redelijkheid bezig met hun samenvattingen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Puc van S. schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:03:
De laatste wijziging van artikel 13 vd Auteurswet was inderdaad Oktober, wel 1972 maar toch..
Alleen valt het niet onder díe wet, maar eentje die onlangs van kracht is gegaan, anders had BREIN toch nooit sites en mensen aangeklaagd voor vertalen. Juist de termen 'vertalen' en 'vertaling' is daarbij toegevoegd.

Gevonden:
http://wetten.overheid.nl...13#HoofdstukI_5_Artikel13
Onder de verveelvoudiging van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt mede verstaan de vertaling, de muziekschikking, de verfilming of tooneelbewerking en in het algemeen iedere gehele of gedeeltelijke bewerking of nabootsing in gewijzigden vorm,welke niet als een nieuw, oorspronkelijk werk moet worden aangemerkt.
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet eerder is gegeven, aangezien dit een van de artikelen is waar BREIN mee heeft gegooit naar SRT en Bierdopje.

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Marzman schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:07:
Tja, daar zit nu net het punt. Het is een interpretatie, geen letterlijke vertaling en zeker geen kopie.
Maar wel zodanig gebonden aan het oorspronkelijke werk dat het op zich geen bestaansrecht heeft en dat het werk direct afleidbaar is van het oorspronkelijke werk. Subs van Pulp Fiction zonder de dialoog van de hamburgerscene zullen weinig gedownload worden, gok ik. Of subs van Finding Nemo waarin de arme vis niet wordt gevonden. Evenmin zal men de subs van Eat Pray Love gebruiken om Expendables te kijken. Er zit een zeer sterk verband tussen het beschermde werk en het product van de subber.
Is moviemeter.nl dan ook ver buiten de redelijkheid bezig met hun samenvattingen?
Nee, daar zijn uitzonderingen voor. In sommige gevallen zal het twijfelachtig zijn en komt er een rechter aan te pas. En dan nog is het aan de rechthebbende en/of wetgever om te bepalen, niet aan de subber. Een wet is niet opeens ongeldig omdat iemand die wet stom vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
kenneth schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:12:
[...]
Maar wel zodanig gebonden aan het oorspronkelijke werk dat het op zich geen bestaansrecht heeft en dat het werk direct afleidbaar is van het oorspronkelijke werk.
Dat is ook de enige reden dat Brein er iets mee doet lijkt me. Het is een schakel in de ketting waar Brein tegen vecht. Wel een makkelijk doelwit, maar daar zal op deze manier vanzelf wel verandering in komen. De vraag wordt er niet minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Nu online
CptChaos schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:59:
[...]
Alleen valt het niet onder díe wet, maar eentje die onlangs van kracht is gegaan, anders had BREIN toch nooit sites en mensen aangeklaagd voor vertalen. Juist de termen 'vertalen' en 'vertaling' is daarbij toegevoegd.

Gevonden:
http://wetten.overheid.nl...13#HoofdstukI_5_Artikel13
Zelfs de link die jij aangeeft geeft aan dat dat artikel voor het laatst in 1972 gewijzigd is..

Wetstechnische informatie voor Artikel 13
OntstaansbronInwerkingtreding
Datum van inwerkingtredingTerugwerkende krachtBijzonderhedenOndertekeningBekendmakingKamerstukkenOndertekeningBekendmakingOpmerking
07-01-1973Wijziging27-10-1972Stb. 1972, 579787722-12-1972Stb. 1972, 722
01-11-1912Nieuwe regeling23-09-1912Stb. 1912, 30823-09-1912Stb. 1912, 308

Dus tenzij jij nu zegt dat de overheid bewust ons voorliegt (wat waarschijnlijk zo te ontkrachten zal zijn met iemand die een fysiek wetboek van voor begin dit jaar heeft.) lijkt het er op dat toch de laatste wijziging van '72 ('73) was.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Cyphax schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:22:
[...]

Dat is ook de enige reden dat Brein er iets mee doet lijkt me. Het is een schakel in de ketting waar Brein tegen vecht. Wel een makkelijk doelwit, maar daar zal op deze manier vanzelf wel verandering in komen. De vraag wordt er niet minder om.
Vertalers zullen inderdaad meer underground gaan en meer moeite doen hun echte identiteit te verbergen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Marzman schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:53:
[...]

Vertalers zullen inderdaad meer underground gaan en meer moeite doen hun echte identiteit te verbergen.
Of legit gaan en eerst toestemming vragen? Dit soort hobby sub werk was altijd al underground.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ben ik blij dat ik eind jaren 80 engels moest leren, omdat de ondertiteling me iets te snel ging als kind zijnde. Ik download al altijd Engelse ondertiteling, kan ik iedereen aanraden. En Xbmc heeft prima alternatieven als het dan toch perce NL moet zijn voor de kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 10:17

Hokkie

Hello

Anoniem: 319464 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:10:
Ben ik blij dat ik eind jaren 80 engels moest leren, omdat de ondertiteling me iets te snel ging als kind zijnde. Ik download al altijd Engelse ondertiteling, kan ik iedereen aanraden. En Xbmc heeft prima alternatieven als het dan toch perce NL moet zijn voor de kleine.
NL ondertitels heeft niets te maken met of je Engels kunt of niet. Er zijn zoveel dialecten of omgevingsgeluiden, dat het soms onmogelijk is om goed de dialogen te kunnen volgen!

Flutfilms zoals "fast and furious" maakt het inderdaad niets uit of je wat mee krijgt, daar gaat het om de auto's en mooie vrouwen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
ach alles is nog gewoon te vinden en van dezelfde vertalers.
Het echte jammere is alleen dat ze de community nu gesloopt hebben en die was lekker actief op Bierdopje en je kon ook mooi volgen hoe ver men al was. Nu is dat overzicht weg en moet je iets beter en verspreider zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Inmiddels is er blijkbaar een crowdfunding opgezet om een rechtzaak tegen Brein te betalen.
Ze zitten op korte tijd al op 10% van het benodigde bedrag.

http://www.dreamordonate.nl/422-laat-ondertitels-vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:39
M a r c o schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:13:
Inmiddels is er blijkbaar een crowdfunding opgezet om een rechtzaak tegen Brein te betalen.
Ze zitten op korte tijd al op 10% van het benodigde bedrag.

http://www.dreamordonate.nl/422-laat-ondertitels-vrij
Is dit een "legitieme" actie, ik kan er op bierdopje.com niets over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 23:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

zeezuiper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:24:
[...]

Is dit een "legitieme" actie, ik kan er op bierdopje.com niets over vinden?
Is zo te zien niet gerelateerd aan bierdopje zelf, dus zal bierdopje hier ook niet veel over zeggen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Ja, maar hoe weet ik dan zeker dat het wel bij degene terecht komt voor wie het bedoeld is. Ik ben niet zo goed gelovig meer tegenwoordig (terwijl ik best wel de vertalers wil ondersteunen met hun juridische strijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:36
Ziet er uit als een hele handige actie om even mee te liften op de media-aandacht. Tenzij het ook groot op de voorpagina van Bierdopje komt te staan, zou ik aan zoiets in ieder geval geen geld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik kwam het tegen op de frontpage van fok.
Maar dat zegt niet bepaald iets over de betrouwbaarheid natuurlijk.

edit: De actie is niet van bierdopje zelf, zie dit topic op het bierdopje forum:
http://www.bierdopje.com/...je-mee-met-een-donatie-/1

[ Voor 43% gewijzigd door M a r c o op 15-01-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Ah, een "legitieme" privé actie dus, toch maar eens goed lezen.

Blijf het trouwens raar vinden dat bierdopje.com niet zelf om geld mag vragen, ben ik straks als donateur soms ook nog strafbaar!?

[ Voor 80% gewijzigd door zeezuiper op 15-01-2014 09:54 . Reden: Info gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

Douweegbertje schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:51:
[...]

nja goed, in feite is dat beschermd materiaal maar op het moment dat je vertalingen gebaseerd zijn op S01E1.serienaam.HDTV.x264-LOL oftewel 1 op 1 met torrent en usenet bestanden weet je natuurlijk wel waarvoor het voor word gebruikt.
In elk geval is mijn probleem meer het feit dat BREIN simpelweg niet fatsoenlijk aanklaagt en via een rechter gelijk krijgt, maar juist dwingt met enorme bedragen. Eigenlijk is het reinste chantage en dreigingen.
Downloaden mag in Nederland, dus waarom dan niet de geripte titels aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat bedoel je met aanhouden?

Je mag volgens een oude wet geen teksten intypen (zonder licentie) die grotendeels zijn gebaseerd op iemand anders z'n werk; zelfs als dat een vertaling betreft. Dan is 't toch duidelijk waarom het niet in de gedoogde vorm als bierdopje kan bestaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik hoop dat ze het geld bij elkaar krijgen maar betwijfel of het gaat helpen. Het idee bestaat dat als je maar een top advocaat huurt je altijd je zin krijgt maar de wet is gewoon heel duidelijk hierin. Dat een wet oud is en hoognodig aan een update toe is die de moderne technologie vereist doet niets af aan de (on)wettigheid van wat erin staat omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bijna heel bierdopje is toch overgestapt op een andere site, met autosub wat hier op tweakers door een aantal leden hier angepast is komt alles prima binnen, ook met dat bierdownload tooltje trouwens, dus waarom zou je uberhaupt een zaak beginnen als het gewoon weer mogelijk is ze te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:50:
bijna heel bierdopje is toch overgestapt op een andere site, met autosub wat hier op tweakers door een aantal leden hier angepast is komt alles prima binnen, ook met dat bierdownload tooltje trouwens, dus waarom zou je uberhaupt een zaak beginnen als het gewoon weer mogelijk is ze te downloaden?
Dat is denk ik het waanidee dat BREIN wettelijk geen poot heeft om op te staan en alleen maar de kleine man met legers advocaten intimideert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op het moment dat je vertalingen gebaseerd zijn op S01E1.serienaam.HDTV.x264-LOL oftewel 1 op 1 met torrent en usenet bestanden weet je natuurlijk wel waarvoor het voor word gebruikt.
Hij maakte commentaar op het feit dat de subtitles gesynced waren met TV-rips die je op het internet kunt downloaden. Dat mag in Nederland voor zover ik weet gewoon, dus waarom zou een Nederlandse site niet de titels aanhouden die Nederlands downloaden?
Je mag volgens een oude wet geen teksten intypen (zonder licentie) die grotendeels zijn gebaseerd op iemand anders z'n werk; zelfs als dat een vertaling betreft. Dan is 't toch duidelijk waarom het niet in de gedoogde vorm als bierdopje kan bestaan?
Hoe heeft BREIN jurisdictie though? Bierdopje werd volgens de makers offshore gehost... Als ik een server ergens in Somalie neertief en daar is geen wet tegen wat ik op die server aanbied, kan een Nederlandse partij me toch niets maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 14:10
Anoniem: 420148 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:37:
[...]
[...]

Hij maakte commentaar op het feit dat de subtitles gesynced waren met TV-rips die je op het internet kunt downloaden. Dat mag in Nederland voor zover ik weet gewoon, dus waarom zou een Nederlandse site niet de titels aanhouden die Nederlands downloaden?

[...]
Hoe heeft BREIN jurisdictie though? Bierdopje werd volgens de makers offshore gehost... Als ik een server ergens in Somalie neertief en daar is geen wet tegen wat ik op die server aanbied, kan een Nederlandse partij me toch niets maken? :?
Je mag legaal copyright beschermd materiaal downloaden, je mag niet legaal copyright beschermd materiaal uploaden als je daar geen rechten toe hebt.
De subtitles werden upgeload naar de site.
De uploaders van de subtitles zijn dus (waarschijnlijk) strafbaar omdat er op de tekst die vertaalt is copyright zit.

Je tweede commentaar slaat nergens op, het maakt niks uit waar de server staat, als Nederlander in Nederland heb je je aan de Nederlandse wet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:50
Benji87 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:54:
[...]

Je mag legaal copyright beschermd materiaal downloaden, je mag niet legaal copyright beschermd materiaal uploaden als je daar geen rechten toe hebt.
De uploaders van de subtitles zijn dus (waarschijnlijk) strafbaar omdat er op de tekst die vertaalt is copyright zit.

Je tweede commentaar slaat nergens op, het maakt niks uit waar de server staat, als Nederlander in Nederland heb je je aan de Nederlandse wet te houden.
Volgends mij stond de server van Bierdopje ook al in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benji87 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:54:
[...]

De uploaders misschien wel, maar liggend aan de locatie van de server is de website zelf misschien wel legaal (in dat land) en kan BREIN dus enkel hetzelfde gefaalde trucje uithalen als bij TPB: De website door ISPs laten blocken.
Dus als ik een Nederlander een file naar een Aziatische server upload wat daar legaal is, maar hier niet, mag BREIN de Aziatische host uit de lucht halen? Ja, dat klinkt erg logisch Benji.

BREIN kan enkel de uploaders individueel aanpakken. Lijkt me dat ze geen jurisdictie hebben in het land waar de hardware staat en deze dus ook niet offline mogen halen of fysiek komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 420148 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:01:
Dus als ik een Nederlander een file naar een Aziatische server upload wat daar legaal is, maar hier niet, mag BREIN de Aziatische host uit de lucht halen? Ja, dat klinkt erg logisch Benji.
Als die Aziaat zich expliciet richt op Nederlanders? Ja. Denk ook aan de goksites die over de grens waren geplaatst. Of (al ligt dat wat subtieler) de boetes voor Google en MS die de EG oplegde.
[..] Lijkt me dat ze geen jurisdictie hebben in het land waar de hardware staat en deze dus ook niet offline mogen halen of fysiek komen ophalen.
De mensen die uploaden en de mensen die over het geld gaan zitten gewoon in Nederland, die kan je prima (laten) aanpakken ;)

Een site die volledig wordt gerund in en door %ver land% zal inderdaad niet zomaar aan te pakken zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 16:10
Hoe kan het dat een partij als BREIN wel achter een site als bierdopje aan gaat maar niet het grote YIFY bijvoorbeeld aanpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik heb gedoneerd op dreamdonate

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 21:19
Waarom komt dreamdonate niet op de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Sympathiek, maar hoe weet ik of dit inderdaad bij de goede mensen terecht komt en niet één of andere oplichter achter deze pagina zit die niets met BD te maken heeft?

Even los nog van het feit dat, hoe vervelend ik het ook vind, ze denk ik juridisch geen poot hebben om op te staan.
Bij het linken naar NZBs kun je terecht afvragen of dat terecht strafbaar is gesteld. Juridisch is het hosten van ondertitel bestanden helaas een veel simpelere casus.

Maar zou best willen doneren als tegemoetkoming in de BREIN boete waar ze denk ik niet onder uit gaan komen als ik zeker zou weten dat het inderdaad bij de goede partij terecht komt.

[ Voor 38% gewijzigd door xahmol op 17-01-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het doneren is zo te zien niet voor het betalen van 'boetes', maar voor de kosten aan juristen - vooral bij verliezen van de rechtzaak. Effectief is het dus het sponsoren van de jurist van de organisator van dit gebeuren, en van de jurist van Brein (als de verliezer de onkosten moet betalen). 30k vind ik behoorlijk weinig voor zoiets...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
jurist van initiatiefnemer werk pro-deo.
Bij winst van de initiatiefnemer gaat volle bedrag naar stichting aap.
geldbedrag is enkel voor de jurisische kosten bij verlies.
Dit begreep ik volgens mij uit het topic op het bierdopje forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 23-04 22:49
xahmol schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:55:
[...]

Sympathiek, maar hoe weet ik of dit inderdaad bij de goede mensen terecht komt en niet één of andere oplichter achter deze pagina zit die niets met BD te maken heeft?

Even los nog van het feit dat, hoe vervelend ik het ook vind, ze denk ik juridisch geen poot hebben om op te staan.
Bij het linken naar NZBs kun je terecht afvragen of dat terecht strafbaar is gesteld. Juridisch is het hosten van ondertitel bestanden helaas een veel simpelere casus.

Maar zou best willen doneren als tegemoetkoming in de BREIN boete waar ze denk ik niet onder uit gaan komen als ik zeker zou weten dat het inderdaad bij de goede partij terecht komt.
Tja vraag je je zelf af bij welke goede doel je wel weet of het bij de goede mensen terecht komt. Ik weet het niet, toch gedoneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Kw4kje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:57:
[...]
Tja vraag je je zelf af bij welke goede doel je wel weet of het bij de goede mensen terecht komt. Ik weet het niet, toch gedoneerd.
Eens. Maar een donatie actie via deze site is wel heel makkelijk op te zetten door een fraudeur. De site waarschuwt er zelfs voor en zegt alleen te doneren aan mensen die je kent.
Een erkend goed doel heeft wat meer checks en balances.

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 17-01-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De inzameling had een vliegende start maar is nu aardig stilgevallen op 40% van het totaal. Van de meer dan 150.000 leden heeft nog geen procent wat bijgedragen, jammer maar ook niet helemaal onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
IJzerlijm schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:34:
De inzameling had een vliegende start maar is nu aardig stilgevallen op 40% van het totaal. Van de meer dan 150.000 leden heeft nog geen procent wat bijgedragen, jammer maar ook niet helemaal onverwacht.
Nogmaals: zou wel willen als ik wat meer zekerheid zou hebben dat inderdaad er bonafide motieven en mensen achter die inzameling zitten.
Ik kan nu niet valideren of er niet één of andere Nigeriaan zich van de loterij spam business naar de donatiebusiness heeft verplaats en de naam van BD misbruikt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 12:30

Martinspire

Awesomeness

Het lijkt erop dat de aanmaker van de inzameling ook daadwerkelijk actief bezig is geweest: http://www.dichtbij.nl/al...tie-over-ondertitels.aspx

Hoe betrouwbaar het verder is, vraag ik me wel af maar wat ik eerder wil weten is: welke juridische stappen gaan worden genomen? Geld inzamelen voor rechtzaken vind ik prima, maar dan moet wel duidelijk zijn wat er precies gaat worden gedaan en dat is nog wat onduidelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 02-02-2014 19:17 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld om elkaar te helpen aan alternatieven. De scope van het topic is het stoppen van Bierdopje.com op verzoek van BREIN. Alles behoudens die actualiteit is offtopic.