Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhombreloco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02 12:23
Ik weet niet 100 % zeker of het hier thuishoort maar met het feit ik er altijd mijn ondertitels downloadde voor mijn series vind ik dit wel een vermelding waard.
Ik vind dit zeker en vast een ferme teleurstelling omdat zij niets illegaals aanboden dus.

Recentelijk is de Auteurswet aangepast waar Stichting BREIN heel graag een slaatje uit aan het slaan is in de vorm van het aanschrijven van diverse ondertitel websites waaronder Bierdopje.
De volledige mededeling staat op hun
http://www.bierdopje.com/forum/mededelingenforum/topic/16444-Bierdopje-com-stopt-per-direct-met-ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er komt een moment dat BREIN er achter komt dat het dweilen met de kraan open is. Straks weer lekker terug naar gesloten communities :) Overigens worden de betaalde alternatieven steeds beter gelukkig.

[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 26-11-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je dat bericht wel goed gelezen? Bierdopje stopt er niet mee, maar ze gaan door als TV-community. Welliswaar zonder alle subs.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:24
Juist de subs was het waarvoor ik bierdopje gebruikte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-07 01:54

duderuud

Sliden is koel

Gloeiende gloeiende! Gebruik die website zo veel...sorry hoor maar dit vind ik gewoon spijkers op laag water zoeken.

Brein :(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn toch voldoende andere subtitle websites met vergelijkbaar aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
elhombreloco schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:57:
Recentelijk is de Auteurswet aangepast waar Stichting BREIN heel graag een slaatje uit aan het slaan is in de vorm van het aanschrijven van diverse ondertitel websites waaronder Bierdopje.
Iemand een idee wat precies die aanpassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02

Vuvuzela

My spire is forming

Aghanim schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:00:
Er komt een moment dat BREIN er achter komt dat het dweilen met de kraan open is.
Dat weten ze al lang. Maar waarom zou je stoppen als je jezelf een riant salaris kan geven?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:32
Mooi klote, blijf dat verschrikkelijke BREIN hekelen. Gelukkig weet XBMC nog wel een aantal bronnen te vinden voor subs.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:59
pven schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:16:
[...]

Iemand een idee wat precies die aanpassing is?
Vertalingen worden nu specifiek genoemd.
http://wetten.overheid.nl...m_26-11-2013#HoofdstukI_5
Onder de verveelvoudiging van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt mede verstaan de vertaling, de muziekschikking, de verfilming of tooneelbewerking en in het algemeen iedere geheele of gedeeltelijke bewerking of nabootsing in gewijzigden vorm, welke niet als een nieuw, oorspronkelijk werk moet worden aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
vertaling... Ik dacht dat een transcript toch amper te beveiligen viel.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
Bierdopje NL stopt ermee, en binnen een maand komt er "toevallig" een buitenlandse site die dit segment oppikt. Kan Brein nog zo hoog en laag roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
*knip* Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld om elkaar te helpen aan alternatieven. De scope van het topic is het stoppen van Bierdopje.com op verzoek van BREIN.

[ Voor 86% gewijzigd door argro op 22-12-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-07 19:34
Bierdopje is uniek: er zit daar een hele grote community van Nederlandse vertaal teams die zich enorm in zetten voor honderden series. Een alternatief is er gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoppers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 18:45
Jammer, heb deze avond er nog een ondertiteling weg gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:07

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Je zou maar bij BREIN werken, dan heb je toch ook een kansloos leven zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
737freak schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:23:
Bierdopje is uniek: er zit daar een hele grote community van Nederlandse vertaal teams die zich enorm in zetten voor honderden series. Een alternatief is er gewoon niet...
Helemaal mee eens maar die 100den vertaal teams gaan (hopelijk _/-\o_ ) ergens anders verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
737freak schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:23:
Opensubtitles, SubDB, Podnapisi, Subscene en Subcenter komen een behoorlijk eind echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dit nieuws is inderdaad een frontpage artikel waard. Er zijn vele ondertitelsites, maar geen enkele is zo goed georganiseerd als Bierdopje. Dit is een verlies.

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-11-2013 21:37 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou denken dat je dan niet de serie mag kopieren en Nederlands nagesynchroniseerd mag uitbrengen als 'nieuw' werk, maar goed ik ben dan ook geen advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Ik heb Wout en Arnoud al een tweet gestuurd, hopelijk sturen ze het door naar de verantwoordelijke redactie leden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit is wel echt rot ja. Mag je dus geen vertaling maken, waar je niets aan verdient? Jammer...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:12
Maar hoe zit het nou met het volgende. Voor mijn opleiding moet ik veel verslagen maken. Hiervan maak ik gebruik van boeken en internet om informatie vanaf te halen. Deze informatie vermeld ik in eigen woorden in het verslag dit om plagiaat te voorkomen (natuurlijk vermeld ik ook de bron erbij). Maar dat is toch met dit het zelfde? Je vertaald een tekst in eigen woorden. Ik kan dit dan beschermd worden door auteursrechten. Aangezien bierdopje de teksten zelf gratis vertaald en niks ript van bestaande subs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

van de site van bierdopje;
@ iedereen die het heeft over hosten vanuit het buitenland. Onze site draait al in het buitenland, altijd al zo geweest (kosten aspect, niet om te verbergen) dus dat heeft schijnbaar geen zin.
Is dat echt zo, of gaan ze wel erg snel overstag?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Jorgen schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:45:
Dit is wel echt rot ja. Mag je dus geen vertaling maken, waar je niets aan verdient? Jammer...
nja goed, in feite is dat beschermd materiaal maar op het moment dat je vertalingen gebaseerd zijn op S01E1.serienaam.HDTV.x264-LOL oftewel 1 op 1 met torrent en usenet bestanden weet je natuurlijk wel waarvoor het voor word gebruikt.
In elk geval is mijn probleem meer het feit dat BREIN simpelweg niet fatsoenlijk aanklaagt en via een rechter gelijk krijgt, maar juist dwingt met enorme bedragen. Eigenlijk is het reinste chantage en dreigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Gunner schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:49:

[...]

Dat vraag ik mij ook af, ben benieuwd of men het voor elkaar krijgt om er een jurist naar te laten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor nu op zoek naar alternatieven dan maar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:00

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Dit is echt een groot verlies, mensen die hier hun hobby van hebben gemaakt en zo ten onder worden gebracht. Ze verdienden niets met deze ondertiteling, nog geen advertentie op hun site.

Zeer jammer!

Zal meneer Tim Kuik nu echt plezier hebben in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online

[...]

Het lijkt er sterk op dat ze geen zin hebben in gezeik. Brein heeft de kracht om je juridisch kapot te maken, zelfs als Brein uiteindelijk geen gelijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Lawwie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:58:
Dit is echt een groot verlies, mensen die hier hun hobby van hebben gemaakt en zo ten onder worden gebracht. Ze verdienden niets met deze ondertiteling, nog geen advertentie op hun site.

Zeer jammer!

Zal meneer Tim Kuik nu echt plezier hebben in zijn werk?
Als je maar genoeg verdient, is je werk altijd leuk. En volgens mij verdient de heer Kuik boven modaal.

Brein laat wel weer eens zijn kracht zien: of je stopt met het geen wat wij niet leuk vinden, of wij procederen jou gewoon kapot. Maakt niet uit of het wel of niet mag van de wet.

Want Brein is gewoon een stichting...Fijn dat het zo kan in een land als Nederland.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Kan hier ook niet een TeamArchive-project van gebouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

Zat Quality over Quantity achter bierdopje.com? Hun pagina's zijn ook niet meer te bereiken (website, facebook). Twitter wel nog overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Quality over Quantity was één van deze vele teams (naast de solo-vertalers) die actief was op Bierdopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-07 23:53
Lawwie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:12:
Zat Quality over Quantity achter bierdopje.com? Hun pagina's zijn ook niet meer te bereiken (website, facebook). Twitter wel nog overigens.
Twitter ook niet meer bij mij...

Ik vind het jammer, een legaal alternatief is er namelijk niet bij mijn weten. Of je moet maanden willen wachten dan kan je, als je gelukt hebt, nu op netflix de series bekijken.

Is er überhaupt een alternatief? Autosub werkt nu namelijk ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Lawwie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:12:
Nope, zij zaten niet achter bierdopje. Het was wel een van de teams die zich met de vertalingen bezig hielden.

[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 26-11-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
EDIT schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:15:
[...]

Nope, zij zaten niet achter bierdopje. Het was wel een van de teams die zich met de vertalingen bezig hielden.
*knip*
bron?

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 28-11-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Edit: even knipje toepassen, heeft geen zin meer :P
Ook de bron is inmiddels onbereikbaar...

[ Voor 30% gewijzigd door EDIT op 26-11-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

superbig91 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:14:
[...]
Twitter ook niet meer bij mij...

Is er überhaupt een alternatief? Autosub werkt nu namelijk ook niet meer :(
Ik refresh de pagina van twitter een keer en krijg nu ook een foutmelding dat de pagina niet meer bestaat. Inderdaad net 5 dagen Autosub draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Ik mag wel linken naar een alternatief voor autosub? Hiero: https://github.com/Diaoul/subliminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 05:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iemand geintereseerd in een crowdfunding om bierdopje te redden?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:24:
Liever een funding om allerlei zaken tegen BREIN te beginnen EN allerlei clubjes te beschermen tegen dit soort zaken. Bij bierdopje stop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 05:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:27:
[...]

Liever een funding om allerlei zaken tegen BREIN te beginnen EN allerlei clubjes te beschermen tegen dit soort zaken. Bij bierdopje stop het niet.
Ok, geef ik door.

Sorry als het een paar dagen duurt, ik moet de notariele zaken enzo eerst op orde hebben.

[ Voor 91% gewijzigd door Firesphere op 26-11-2013 22:28 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

*knip*

Eeuwig (vooruit, vast niet) zonde. De enige subtitle-site die gewoon overzichtelijk is. Wat ik vooral jammer vind is dat ik de site ook vaak genoeg gebruik om 'legaal' NL subtitles bij materiaal te zoeken dat ik alleen in EN heb.
Vooruit, ik heb geen idee hoe legaal dat is maar iig meer dan genoeg verantwoord voor mezelf :P

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 26-11-2013 23:03 . Reden: Plaats svp een TR volgende keer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb nooit enige behoefte gehad aan NL subs, maar ze hebben hard gewerkt zonder het voor het geld te doen. Legaal zal het niet zijn geweest, maar kwaad deed het niet - er zijn 'bigger fish to fry'.
Dat staat er tenminste 10 jaar: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_01-01-2003
Jboy1991 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:49:
Maar hoe zit het nou met het volgende. Voor mijn opleiding moet ik veel verslagen maken. Hiervan maak ik gebruik van boeken en internet om informatie vanaf te halen. Deze informatie vermeld ik in eigen woorden in het verslag dit om plagiaat te voorkomen (natuurlijk vermeld ik ook de bron erbij). Maar dat is toch met dit het zelfde?
Auteurswet art.16.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oei zonde zeg, heb goeie herinneringen bij de bierdopje site. Zeker toen ik nog met Nederlandse subs keek kon ik niet zonder, ik vertaalde zelfs mee een aantal maar geleden.

Aan al het goeie komt een eind dus helaas, als tv community zie ik het niet echt toekomst hebben trouwens.
Daar zijn toch wel betere alternatieven voor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:36
737freak schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:54:
[...]

Dat vraag ik mij ook af, ben benieuwd of men het voor elkaar krijgt om er een jurist naar te laten kijken...
Een jurist heeft in dit geval ook weinig kans van slagen, nu het letterlijk in de Auteurswet opgenomen is dat vertalingen een inbreuk maakt op de auteursrechten van de maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Vertalingen van wat? Een boek? Een nummer? Tellen we zelfs de vertaling van het transcript van films/tv mee? Met die logica mogen we ook rapgenius op slot gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 13:27
Knul schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:06:
[...]

Een jurist heeft in dit geval ook weinig kans van slagen, nu het letterlijk in de Auteurswet opgenomen is dat vertalingen een inbreuk maakt op de auteursrechten van de maker.
De piratenpartij zou er in elk geval een jurist naar laten kijken, en er had geloof ik ook iemand Arnoud Engelfriet op de hoogte gesteld... Het grote probleem zal de korte termijn zijn waarop de beheerders van BD moeten reageren en beloven het niet meer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
@wsitedesign: Ik moet zeggen dat jouw onderschrift wel ironisch is bij dit onderwerp, kuddo's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is echt zo. Gaat met name om voor wie de site bedoeld is. En dat is toch echt Nederland en België (voornamelijk). Het gaat allang niet meer om wáár de server staat, maar om wie er bedient worden met een website en met welke gebieden er dus 'contact' is.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 27-11-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 13:27
Ik denk toch niet dat BREIN veel succes zou hebben om bijvoorbeeld een Pool met een Poolse BD variant aan te klagen, zelfs al is het specifiek op NL & BE gericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandecs
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-08-2024
wsitedesign schreef op woensdag 27 november 2013 @ 01:42:
Ik denk toch niet dat BREIN veel succes zou hebben om bijvoorbeeld een Pool met een Poolse BD variant aan te klagen, zelfs al is het specifiek op NL & BE gericht...
Ik heb een situatie gehoord van een stel broers die hun NZB site (iets andere kwestie dan de onze natuurlijk) hebben weggegeven/verkocht oid een jongen uit Polen en ze alsnog werden aangeschreven + moesten betalen en de poolse jongen smeken de site offline te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 22:34

Midas.e

Is handig met dinges

hyptonize schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:08:
Kan hier ook niet een TeamArchive-project van gebouwd worden?
Data is al weg zover ik kan zien.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Argh, zonde. Zelf gebruikte ik veelal ook Bierdopje, altijd voor de Engelse ondertiteling. Het was overzichtelijk en snel, ook de agenda integratie was perfect. Nu maar weer terug naar de veel te langzame lompe site OpenSubtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik vroeg me al af waarom ik opeens geen subs had...

Zucht, waarom moet Brein toch altijd destructief werk doen. Wanneer gaan de industrieen eens realiseren dat mensen niet piraten omdat het gratis is maar omdat het makkelijker/prettiger is dan de legale opties. Er is een reden dat spotify zo populair is 8)7

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Xandecs schreef op woensdag 27 november 2013 @ 01:45:
[...]

Ik heb een situatie gehoord van een stel broers die hun NZB site (iets andere kwestie dan de onze natuurlijk) hebben weggegeven/verkocht oid een jongen uit Polen en ze alsnog werden aangeschreven + moesten betalen en de poolse jongen smeken de site offline te halen.
Dan hebben zij het niet correct gedaan (waarschijnlijk domein op hun naam laten staan).

Als jij het domein overschrijft naar een ander geldig rechtspersoon en ook kan aantonen dat de site / server niet meer van jou is dan kan je rustig een rechtzaak afwachten. Dan mag Brein proberen aan te tonen dat de pool een katvanger is (moet hij dat uiteraard niet zijn :) )

Uiteraard wel afhankelijk van redelijkheid en billijkheid (als jij 2 weken terug een brief/mail van Brein ontvangen hebt en vandaag pas je site verkocht hebt tja dan heb je een uitdaging. Als jij 2 weken terug je site verkocht hebt en nu pas de 1e brief/mail van brein krijgt dan hebben zij een uitdaging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:16

OzzieMann

PSN: OzzieMann

:Y d:)b

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
:Y d:)b

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben eerder voorstander van een FTP waar al die subs neergezet kunnen worden en die dan automagisch laten distribueren naar allemaal upload sites. Problem solved.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Of de Subs via newsservers verspreiden, ook problem solved ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
superbig91 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:50:
Of de Subs via newsservers verspreiden, ook problem solved ;-)
Ja of Torrent of what ever. Maar Brein moet eens leren dat als ze zulke acties uithalen er nog veel alternatieven als paddestoelen uit de grond schieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:01
Of een TOR-union server opzetten waar je subtitles, nzbs, etc kan downloaden ;). De infrastructuur is er in principe al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anteros schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:51:
Of een TOR-union server opzetten waar je subtitles, nzbs, etc kan downloaden ;). De infrastructuur is er in principe al...
Als Bierdopje de Source nou even vrijgeeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

De ondersteuning van een eventueel crowdfunding initiatief is meer om de kleine hobby sites als bierdopje een kans te kunnen geven om wel tegen brein in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
nickvanozzie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:57:
De ondersteuning van een eventueel crowdfunding initiatief is meer om de kleine hobby sites als bierdopje een kans te kunnen geven om wel tegen brein in te gaan.
Dit.

En daarmee dus legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
50Miles schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:01:
[...]

Dit.

En daarmee dus legaal.
Dus als je geld hebt om een rechtszaak tegen BREIN te beginnen ben je gelijk legaal bezig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Dat niet maar aan de andere kant mag BREIN toch ook niet meteen een afpersingdwangsom opleggen om je te laten stoppen? Doen ze ook alleen maar omdat ze geld hebben om je af te troeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
DennusB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:01:
[...]

Dus als je geld hebt om een rechtszaak tegen BREIN te beginnen ben je gelijk legaal bezig? :P
Je gebruikt in ieder geval wettelijk toegestane middelen om in verweer te komen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05

Zeror

Ik Henk 'm!

prekz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:26:
[...]

Helemaal mee eens maar die 100den vertaal teams gaan (hopelijk _/-\o_ ) ergens anders verder.
Wellicht slaan ze dan handen ineen voor een eigen platform (gehost in een land waar ondertitels nog wel toegestaan zijn).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:03

Ypho

Allround Nerd

Ik kwam er gisteren ook achter dat bierdopje geen subs meer kon bieden. Nu was het de laatste tijd al minder, vaak geen verbinding etc (auto download via XBMC). Opensubtitles is momenteel mijn alternatief.

Jammer dat BREIN met (legale) afpersing een hobby project uit de lucht weet te krijgen. Wellicht de volgende website vanuit een BV starten en ze lekker laten procederen. Als de BV failliet is, kan BREIN fluiten naar geld en ben je persoonlijk niet aansprakelijk... of een website op naam van een katvanger maken ;)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
We kunnen hier ook gewoon een team verzamelen, devs, beheerders enz en dan een leuke site de lucht in hijsen om weer NL subs te kunnen serveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
  • Laatst online: 06-07-2020
*knip* Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld om elkaar te helpen aan alternatieven. De scope van het topic is het stoppen van Bierdopje.com op verzoek van BREIN.

[ Voor 89% gewijzigd door argro op 22-12-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
DennusB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:12:
We kunnen hier ook gewoon een team verzamelen, devs, beheerders enz en dan een leuke site de lucht in hijsen om weer NL subs te kunnen serveren :)
Hoe wil je e.e.a. dan wettelijk-toegestaan krijgen? Een alternatief wat vervolgens wordt aangevallen door Brein heb je niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
50Miles schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:15:
[...]

Hoe wil je e.e.a. dan wettelijk-toegestaan krijgen? Een alternatief wat vervolgens wordt aangevallen door Brein heb je niets aan.
Ergens in een land neergooien waar ze niks te zeggen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
DennusB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:16:
[...]

Ergens in een land neergooien waar ze niks te zeggen hebben :)
Als het zo makkelijk was, waarom doen de beheerders van bierdopje dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Aghanim schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:00:
Er komt een moment dat BREIN er achter komt dat het dweilen met de kraan open is.
Dat weet Brein wel, maar het is simpelweg hun bestaansrecht. Ze worden betaald om te dweilen.
Wellicht komt er ooit een moment dat degenen die Brein financieren hier achterkomen en de stekker er uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
50Miles schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:18:
[...]

Als het zo makkelijk was, waarom doen de beheerders van bierdopje dat niet dan?
Omdat dat tijd en moeite kost denk ik. En als je toch al zo'n brief op de mat hebt liggen zou ik ook wel even terugdeinzen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 14:57

NeHoX

Gamer + PV

Source code vrijgeven, subs database op thepiratebay. Ontstaan er vanzelf nieuwe initiatieven.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
DennusB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:19:
[...]

Omdat dat tijd en moeite kost denk ik. En als je toch al zo'n brief op de mat hebt liggen zou ik ook wel even terugdeinzen denk ik!
Waarom start je het initiatief niet? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
50Miles schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:23:
[...]

Waarom start je het initiatief niet? :*)
Ik zal eens kijken wat ik kan regelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
DennusB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:25:
[...]

Ik zal eens kijken wat ik kan regelen :D
En waar zien we de voortgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
50Miles schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:28:
[...]

En waar zien we de voortgang?
Ik moet eerst even proberen developers te regelen. Heb al even een vraag op Twitter uit staan maar als er hier devs zijn, stuur me dan even een DM als je wilt helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:06
Nou begin ik me de dag met lezen zie ik dit nieuws.
Betekent dat we onze app dan ook opnieuw moeten inrichten.

Helaas, ik gebruikte zelf niet veel van de ondertitels ben op bierdopje voornamelijk dat je afleveringen kunt afvinken. Maar ik begrijp dat toch veel mensen voor de ondertitels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
DennusB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:29:
[...]

Ik moet eerst even proberen developers te regelen. Heb al even een vraag op Twitter uit staan maar als er hier devs zijn, stuur me dan even een DM als je wilt helpen!
Ik denk dat een website maken weggegooide tijd is. Als je een concept bedenkt waar je een decentraal systeem gebruikt (newsservers / torrents / ...) dan denk ik dat het meer toekomst heeft. Zoiets als spotnet/web dus alleen dan voor subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
superbig91 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat een website maken weggegooide tijd is. Als je een concept bedenkt waar je een decentraal gebruikt (newsservers / torrents / ...) dan denk ik dat het meer toekomst heeft. Zoiets als spotnet/web dus alleen dan voor subs.
Ja daar ben ik dus nog niet over uit, dat is iets waar we dan nog even goed over na moeten denken. T moet wel "makkelijk" zijn voor iedereen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
DennusB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:33:
[...]

Ja daar ben ik dus nog niet over uit, dat is iets waar we dan nog even goed over na moeten denken. T moet wel "makkelijk" zijn voor iedereen vind ik.
Edit: nvm.

[ Voor 6% gewijzigd door 50Miles op 27-11-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde van Bierdopje natuurlijk. Primaire site in XBMC voor mijn NL subtitles. Maar dit hoeft natuurlijk geen belemmering voor de vertalers te zijn om hun vertalingen op andere sites aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godgeneral16
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 01:27
Ik wordt echt compleet gestoort van stichting BREIN. ze zoeken ook echt alles op. laat ze stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:03

Ypho

Allround Nerd

Peer-to-peer hosting de volgende stap?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat hoe het tegenwoordig werkt in een rechtsstaat trouwens? Gewoon als gesubsidieerde (corrupte) club andere organisaties bedreigen, en het ook nog winnen door ongelimiteerde juridische en financiële middelen?

Rechtsongelijkheid, bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Is dat hoe het tegenwoordig werkt in een rechtsstaat trouwens? Gewoon als hobbyclub willens en wetens auteursrecht aan je laars lappen en dan ook nog huilen als de belangenbehartiger daar problemen mee heeft?

Wat een hypocriet gehuil. Er valt veel af te dingen op de handelswijze van BREIN maar daarmee is Bierdopje niet opeens goed bezig.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

superbig91 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat een website maken weggegooide tijd is. Als je een concept bedenkt waar je een decentraal systeem gebruikt (newsservers / torrents / ...) dan denk ik dat het meer toekomst heeft. Zoiets als spotnet/web dus alleen dan voor subs.
Oftewel een nieuwe categorie in spotnet en je bent al een heel eind.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Zit erg te balen dat bierdopje stopt. Mijn engels is bagger, maar er zijn vele series met nl subs van bierdopje die ik volg. Voelt als een klap in mijn gezicht. Soms kijk een aflevering 2x. 1x met engelse subs en later nog een keer met nl subs. Zo spijker ik mijn engels bij. Dit gaat um dus niet meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 15:01

GateKeaper

#1 Procastinator

_Rayman_ schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:56:
Zit erg te balen dat bierdopje stopt. Mijn engels is bagger, maar er zijn vele series met nl subs van bierdopje die ik volg. Voelt als een klap in mijn gezicht. Soms kijk een aflevering 2x. 1x met engelse subs en later nog een keer met nl subs. Zo spijker ik mijn engels bij. Dit gaat um dus niet meer worden.
Geen persoonlijke aanval ofzo. Maar dit is de eerste keer dat ik lees dat BREIN iemand zijn studie ontneemt. :D

Sorry, Engels leer je echt niet van tv. En als je dat wel lukt, kijk/luister dan naar de commerciële zenders op tv. Vrijwel elke serie is Engelstalig gesproken en Nederlandstalig ondertiteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
GateKeaper schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:59:
[...]

Geen persoonlijke aanval ofzo. Maar dit is de eerste keer dat ik lees dat BREIN iemand zijn studie ontneemt. :D
We hebben een juridisch argument tegen BREIN :D . Briljant :9 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kenneth schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:24:
Er valt veel af te dingen op de handelswijze van BREIN
Lijkt me erg veel op een legale vorm van afpersing.....
BtM909 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:49:
[...]

Oftewel een nieuwe categorie in spotnet en je bent al een heel eind.
Dat lijkt me bijna nog het makkelijkste.

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 27-11-2013 11:03 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Maar Spotnet heeft nog niet half de API die Bierdopje had. De meeste downloads kwamen via hun API denk ik, mensen die Subliminal, Autosub of XBMC draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gunner schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:02:
[...]

Lijkt me erg veel op een legale vorm van afpersing.....
Vooral dat ja. Volstaan zou hebben: "als jullie stoppen, spannen wij geen civielrechtelijke procedure aan".

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 04:12

TNW

RemcoDelft schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:19:
[...]

Dat weet Brein wel, maar het is simpelweg hun bestaansrecht. Ze worden betaald om te dweilen.
Wellicht komt er ooit een moment dat degenen die Brein financieren hier achterkomen en de stekker er uit trekken.
Volgensmij hebben veel mensen moeite dit concept te snappen. Tim Kuik speelt voor een goede boterham kop van jut. Het gaat BREIN helemaal niet om de oplossing maar voor het voor €€€ vertegenwoordigen van de entertainmentindustrie en bliksemafleidertje spelen.

Weblog | Straling!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld om elkaar te helpen aan alternatieven. De scope van het topic is het stoppen van Bierdopje.com op verzoek van BREIN. Alles behoudens die actualiteit is offtopic.