Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Sympathiek, maar hoe weet ik of dit inderdaad bij de goede mensen terecht komt en niet één of andere oplichter achter deze pagina zit die niets met BD te maken heeft?

Even los nog van het feit dat, hoe vervelend ik het ook vind, ze denk ik juridisch geen poot hebben om op te staan.
Bij het linken naar NZBs kun je terecht afvragen of dat terecht strafbaar is gesteld. Juridisch is het hosten van ondertitel bestanden helaas een veel simpelere casus.

Maar zou best willen doneren als tegemoetkoming in de BREIN boete waar ze denk ik niet onder uit gaan komen als ik zeker zou weten dat het inderdaad bij de goede partij terecht komt.

[ Voor 38% gewijzigd door xahmol op 17-01-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het doneren is zo te zien niet voor het betalen van 'boetes', maar voor de kosten aan juristen - vooral bij verliezen van de rechtzaak. Effectief is het dus het sponsoren van de jurist van de organisator van dit gebeuren, en van de jurist van Brein (als de verliezer de onkosten moet betalen). 30k vind ik behoorlijk weinig voor zoiets...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
jurist van initiatiefnemer werk pro-deo.
Bij winst van de initiatiefnemer gaat volle bedrag naar stichting aap.
geldbedrag is enkel voor de jurisische kosten bij verlies.
Dit begreep ik volgens mij uit het topic op het bierdopje forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
xahmol schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:55:
[...]

Sympathiek, maar hoe weet ik of dit inderdaad bij de goede mensen terecht komt en niet één of andere oplichter achter deze pagina zit die niets met BD te maken heeft?

Even los nog van het feit dat, hoe vervelend ik het ook vind, ze denk ik juridisch geen poot hebben om op te staan.
Bij het linken naar NZBs kun je terecht afvragen of dat terecht strafbaar is gesteld. Juridisch is het hosten van ondertitel bestanden helaas een veel simpelere casus.

Maar zou best willen doneren als tegemoetkoming in de BREIN boete waar ze denk ik niet onder uit gaan komen als ik zeker zou weten dat het inderdaad bij de goede partij terecht komt.
Tja vraag je je zelf af bij welke goede doel je wel weet of het bij de goede mensen terecht komt. Ik weet het niet, toch gedoneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Kw4kje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:57:
[...]
Tja vraag je je zelf af bij welke goede doel je wel weet of het bij de goede mensen terecht komt. Ik weet het niet, toch gedoneerd.
Eens. Maar een donatie actie via deze site is wel heel makkelijk op te zetten door een fraudeur. De site waarschuwt er zelfs voor en zegt alleen te doneren aan mensen die je kent.
Een erkend goed doel heeft wat meer checks en balances.

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 17-01-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De inzameling had een vliegende start maar is nu aardig stilgevallen op 40% van het totaal. Van de meer dan 150.000 leden heeft nog geen procent wat bijgedragen, jammer maar ook niet helemaal onverwacht.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
IJzerlijm schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:34:
De inzameling had een vliegende start maar is nu aardig stilgevallen op 40% van het totaal. Van de meer dan 150.000 leden heeft nog geen procent wat bijgedragen, jammer maar ook niet helemaal onverwacht.
Nogmaals: zou wel willen als ik wat meer zekerheid zou hebben dat inderdaad er bonafide motieven en mensen achter die inzameling zitten.
Ik kan nu niet valideren of er niet één of andere Nigeriaan zich van de loterij spam business naar de donatiebusiness heeft verplaats en de naam van BD misbruikt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Het lijkt erop dat de aanmaker van de inzameling ook daadwerkelijk actief bezig is geweest: http://www.dichtbij.nl/al...tie-over-ondertitels.aspx

Hoe betrouwbaar het verder is, vraag ik me wel af maar wat ik eerder wil weten is: welke juridische stappen gaan worden genomen? Geld inzamelen voor rechtzaken vind ik prima, maar dan moet wel duidelijk zijn wat er precies gaat worden gedaan en dat is nog wat onduidelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 02-02-2014 19:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld om elkaar te helpen aan alternatieven. De scope van het topic is het stoppen van Bierdopje.com op verzoek van BREIN. Alles behoudens die actualiteit is offtopic.