Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Feralio schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 01:27:
[...]

Het enige wat je kan doen in een replay is rond het tijdstip wanneer het gebeurde de individuele spelers bekijken via player perspective. Moet zeggen dat dit mij nog nooit is voorgekomen though... :D
Heb hem terug gekeken en dan zie ik wel waar mn items gedropt worden, maar niet echt wie het doet.
Wel een vermoeden maarja..

Overigens kun je na een game ook niet iemand nog reporten of wel?
Dus nadat je echt uit de game bent gegaan, niet het eindscore scherm.

Wel erg irritant, Heart recipe, mithril hammer en begin van game vlads recipe :( dat ik dus dubbel kon kopen in de game.
Uiteindelijk maar terug nara base gegaan om bepaalde zaken te kopen.
Gelukkig nog wel de game kunnen carryen maar toch.

Wel irritant als je grootste tegenstander in je eigen team zit, was ook nog ranked game. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Nog een leuke voor AD Ball Lightning+Aftershock. Je zal bijna alles in moeten zetten op mana regen, maar je kan er complete teams mee permastunnen. Ik had net in mijn team een Clockwerk die de vijand er enorm mee irriteerde. Je hebt alleen geen damage output, dus het is wel handig om iemand erbij te hebben die goed kan autoattacken.

Storm Hammer+Light Strike Array is ook leuk. Eerst zorg je ervoor dat een groepje vijanden even op hun plek blijven, om vervolgens met de Array ze nogmaals voor korte tijd te stunnen. en het doet vooral best nette damage, terwijl LSA nu effectief een reliable hit is dankzij je eerste stun.

We hadden de early game in ons nadeel, aangezien de vijand flinke damage output en ook nare stuns had terwijl ons team veel meer late game was (mede dankzij die Clockwerk), maar toen we eenmaal het begin hadden overleefd met veel pijn en moeite ging het ineens een stuk beter, al was de vijand nog steeds erg goed.

Ik houd van dat soort tryhard potten. Gewoon hard tegen hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Zou ik ook een invite kunnen krijgen voor de tweakers guild? Meestal speel ik met 2/3 vrienden van me, maar dan hoef ik niet meer te solo'en als die er niet zijn :p.

Dotabuff / Steam.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 14:02
RoboSpinoza schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:43:
Zou ik ook een invite kunnen krijgen voor de tweakers guild? Meestal speel ik met 2/3 vrienden van me, maar dan hoef ik niet meer te solo'en als die er niet zijn :p.

Dotabuff / Steam.

Alvast bedankt!
Ik heb je een invite gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:00
RoboSpinoza schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:43:

Alvast bedankt!
Ik ook graag een invite :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Ben echt blij met de ranked matches! speel nu al een tijdje en eigenlijk altijd solo qeueue en 9 van de 10 games zijn gewoon leuk..normal match making lag bijna op 50% fun, en 50% ergernis.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Jumpiefox schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:24:
Ben echt blij met de ranked matches! speel nu al een tijdje en eigenlijk altijd solo qeueue en 9 van de 10 games zijn gewoon leuk..normal match making lag bijna op 50% fun, en 50% ergernis.
Ik speel bijna geen ranked, en dat komt omdat ik de mogelijke spelmodus niet leuk vind.
All pick vind ik echt niets aan en captains draft/mode is alleen leuk als ik met 3/4/5 Stack speel.
Hopelijk komt random draft er bijvoorbeeld snel bij, maar dat zal wel niet.

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Wat betreft leuke ulti-combo's van helden is Faceless void wel grappig. Niets is zo leuk als met Kunka een schip af te sturen naar een groupje vijandelijke hero's die door Faceless Void zijn ultimate niet kunnen wegrennen. :P

Wat betreft game modussen moet ik er echt wat meer uitproberen. All-pick kan echt frustrerend zijn van tijd tot tijd. Bij All-random zijn mensen ingesteld dat je mss een hero speelt die je wat minder kent. All-pick heeft vaak mensen die denken dat hun tactiek het beste is en iedereen zich moet voegen daarna. Een kleine voorsprong die wat verspeeld wordt door Roshan te doen en dan te worden gewiped door het andere team omdat ze weten waar je team uithangt. Of een dc-er omdat hij niet het hart van Roshan mocht pakken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Mjetterd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:44:
[...]

Ik speel bijna geen ranked, en dat komt omdat ik de mogelijke spelmodus niet leuk vind.
All pick vind ik echt niets aan en captains draft/mode is alleen leuk als ik met 3/4/5 Stack speel.
Hopelijk komt random draft er bijvoorbeeld snel bij, maar dat zal wel niet.
Ik vind de Captains all pick & Captains draft (enige modes die ik speel) dan weer juist de vette game modes hehe. Gebeurt niet vaak dat de captain een 100% droeftoeter is die een eigen team samen stelt en totaal nergens opslaat over het algemeen altijd wel een lekker balanced team 8)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind juist captain's draft/mode met een stack vaak niet leuk. Meestal wordt het behandeld als een soort All Pick. 0 aandacht aan welke heroes tactisch zijn, maar vooral welke heroes de spelers willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Jumpiefox schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:15:
[...]

Ik vind de Captains all pick & Captains draft (enige modes die ik speel) dan weer juist de vette game modes hehe. Gebeurt niet vaak dat de captain een 100% droeftoeter is die een eigen team samen stelt en totaal nergens opslaat over het algemeen altijd wel een lekker balanced team 8)
Precies. Bij All-Pick komt het te vaak voor dat twee à drie mensen direct een carry pakken, de anderen niks doen en dan ook een carry pakken. Zit je ineens samen met 4 carries. Bij CM komen er meestal wel gebalanceerde teams uit, alhoewel ik ook wel eens tegen een all support team speelde die constant mid pushte...
Enige nadeel van CM, zeker als je zelf captain bent, vind ik het gebrek soms aan communicatie tijdens het kiezen. Meestal vraag ik of mensen voorkeuren of suggesties hebben met betrekking tot de hero keuzes. Soms denkt men lekker mee, soms zegt men regel het zelf en in die situaties komt het vaak wel goed. Maar af en toe zit je met van die mensen die of niks zeggen en dan gaan zeiken als ze achteraf niet die ene hero krijgen waar ze altijd mee spelen. Of mensen gaan gewoon de hele tijd: "PUDGE MID PUDGE MID" roepen. Beide groepen verwijs ik dan altijd vriendelijk naar all pick toe. Maar over het algemeen veel positievere ervaringen bij cm dan bij andere spelmodi.
Oh ja, en laatst iemand die disconnecte omdat ik hem geen skywrath mage wilde geven. Maar we hadden al twee int supports en een puck mid die natuurlijk ook int is. Tegenstander had AM en ik probeerde er op te wijzen dat 4 int heroes tegenover AM misschien niet heel verstandig is, zeker niet een sky met zijn mana vretende ulti. Dat is wachten op de ult en one-shotten voor AM dan.
En het zou fijn zijn als de captain de heroes kan toewijzen ook aan spelers zodat je niet een hero voor iemand kiest en die dan voor zijn of haar neus weggegraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:40
Auredium schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:19:
Wat betreft leuke ulti-combo's van helden is Faceless void wel grappig. Niets is zo leuk als met Kunka een schip af te sturen naar een groupje vijandelijke hero's die door Faceless Void zijn ultimate niet kunnen wegrennen. :P

Wat betreft game modussen moet ik er echt wat meer uitproberen. All-pick kan echt frustrerend zijn van tijd tot tijd. Bij All-random zijn mensen ingesteld dat je mss een hero speelt die je wat minder kent. All-pick heeft vaak mensen die denken dat hun tactiek het beste is en iedereen zich moet voegen daarna. Een kleine voorsprong die wat verspeeld wordt door Roshan te doen en dan te worden gewiped door het andere team omdat ze weten waar je team uithangt. Of een dc-er omdat hij niet het hart van Roshan mocht pakken.
Magnus in combinatie met een sterke AOE is een heel gruwelijke combo om tegen te spelen. Zoals Lich/Sand King/ Earthshaker. En dan die laatste 3 met een sceptre . Vacuum erop en AoE. En dan heb je nog 3 teammates die de restjes afmaken.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Tr!gger schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Magnus in combinatie met een sterke AOE is een heel gruwelijke combo om tegen te spelen. Zoals Lich/Sand King/ Earthshaker. En dan die laatste 3 met een sceptre . Vacuum erop en AoE. En dan heb je nog 3 teammates die de restjes afmaken.
http://dotabuff.com/matches/475378864

Dit is een match waar we verloren hadden door een sven magnus combo ,ondanks dat ik veel meer farm had dan sven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:35
hardcoresmurf schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:11:
[...]

http://dotabuff.com/matches/475378864

Dit is een match waar we verloren hadden door een sven magnus combo ,ondanks dat ik veel meer farm had dan sven.
Maar ja met zo'n naga build moet je ook helemaal niet in de buurt komen van sven/magnus. Alleen maar splitpush etc. Als zij richting je base gaan, moet jij al op de tier 3/ barracks aan het inhakken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Gisteren mooi potje gehad! :o KLIK

Stonden met 23-6 achter maar uiteindelijk toch nog gewonnen. In het begin werden er veel kills weggegeven wat eigenlijk niet nodig was waardoor je het al bijna zou opgeven maar het is goed gegekomen!

En ik heb nog een vraagje Ursa vs Lifestealer.

Lifestealer raped je HP. Dus ik heb er dit potje voor gekozen om geen Heart te nemen, hierdoor doe ik minder damage met de Ursa ult maar zodra Lifestealer komt en een X% van mijn health afneemt zou mijn damage ook minder worden. Current healt = ursa damage. Dus ik heb een keer mijn Heart overgeslagen (:X) door meer 'normal' damage te doen..

Had ik alsnog beter een heart kunnen nemen achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rempi schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:47:

Stonden met 23-6 achter maar uiteindelijk toch nog gewonnen. In het begin werden er veel kills weggegeven wat eigenlijk niet nodig was waardoor je het al bijna zou opgeven maar het is goed gegekomen!

Lifestealer raped je HP. Dus ik heb er dit potje voor gekozen om geen Heart te nemen, hierdoor doe ik minder damage met de Ursa ult maar zodra Lifestealer komt en een X% van mijn health afneemt zou mijn damage ook minder worden. Current healt = ursa damage. Dus ik heb een keer mijn Heart overgeslagen (:X) door meer 'normal' damage te doen..

Een heaven's halberd zou de beste optie zijn geweest ALS hij niet magic immune zou zijn geweest, met de active van halberd kan diegene niet meer attacken voor 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:53:
[...]

Een heaven's halberd zou de beste optie zijn geweest ALS hij niet magic immune zou zijn geweest, met de active van halberd kan diegene niet meer attacken voor 3 seconden.
En als je dat chained met de active van de abyssal dan heb je lifestealer al 5 sec 'onder controle'
En geen enkele hero is blij met een overpower/enrage ursa op je dak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Aah, thanks! Had ik nog niet aan gedacht. Die abyssal was ik meestal te laat mee.. Dan was die alweer magic immune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rempi schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:47:
Aah, thanks! Had ik nog niet aan gedacht. Die abyssal was ik meestal te laat mee.. Dan was die alweer magic immune
Die bash en active gaan gewoon mooi door magic immunity heen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:55:
[...]

Die bash en active gaan gewoon mooi door magic immunity heen hoor. :P
indeed, daarom is die abyssal zo nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:23:
[...]

indeed, daarom is die abyssal zo nice :)
Maar de prijs ligt zo hoog dus het is niet een item die je op elke hero makkelijk zou kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 00:42
Rempi schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:47:

Nee, je kunt het beste armor stacken. Ik had voor shadowblade een blink dagger gekocht en daarna bash -> AC gebouwd. Daarnaast is vlads niet een item dat je op ursa wilt maar op een support, omdat je je slots hard nodig hebt.

/E: @ mensen hierboven: halberd wil je op een support, niet op ursa.

[ Voor 3% gewijzigd door Aekaz op 11-02-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Aekaz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:38:
[...]

Nee, je kunt het beste armor stacken. Ik had voor shadowblade een blink dagger gekocht en daarna bash -> AC gebouwd. Daarnaast is vlads niet een item dat je op ursa wilt maar op een support, omdat je je slots hard nodig hebt.

Vlads op een support? Kan mij niet herinneren dat ik dat ooit eerder heb gezien.
Als je op dotabuff kijkt bij meest gekochte items op Ursa, staat vlads helemaal bovenaan.. Het zegt niet altijd dat het goed is, maar ik weet ook niet beter dan dat je vlads op een Ursa bouwt.

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Mjetterd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:53:
[...]

Vlads op een support? Kan mij niet herinneren dat ik dat ooit eerder heb gezien.
Als je op dotabuff kijkt bij meest gekochte items op Ursa, staat vlads helemaal bovenaan.. Het zegt niet altijd dat het goed is, maar ik weet ook niet beter dan dat je vlads op een Ursa bouwt.
Die vlads wordt vooral gekocht voor de aura en daarom is het super goed om het te kopen met een support(mid/late game dan). Vlads is goed op ursa, maar wat hij bedoelt is dat je uiteindelijke liever een ander item hebt ipv vlads. Dit omdat als een support vlads heeft, jij die aura ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Mjetterd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:53:
[...]

Vlads is ook gewoon super goed op Ursa.
Maar als het echt lategame word is het fijner om slot voor iets anders te gebruiken een support deze te laten maken. Vlads heeft zo veel value voor ursa dat het niet slecht is om deze na bijvoorbeeld 50min weer te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Yogoi schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:57:
[...]

Vlads is ook gewoon super goed op Ursa.
Maar als het echt lategame word is het fijner om slot voor iets anders te gebruiken een support deze te laten maken. Vlads heeft zo veel value voor ursa dat het niet slecht is om deze na bijvoorbeeld 50min weer te verkopen.
Precies, op het begin is 2000 ontzettend veel op een support en een Ursa wil gewoon de lifesteal altijd hebben en niet de hele tijd afhankelijk zijn van een support.

Armor stacken vind ik ook onzin, in dit team zat alleen een lifestealer tegenover, en zoveel heb je dan niet aan armor. Ik was eventueel blink ipv shadow blade gegaan (persoonlijke voorkeur ten eerste, en als tweede waren er al twee andere met invis) waarschijnlijk sneller voor een bkb gegaan en eventueel sheep in plaats van de daedalus.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
Aekaz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:38:
[...]

Vlads en halberd op een support, ipv maar op een ursa die ook de evasion goed kan gebruiken, ipv een butterfly? Je maakt een grapje zeker :+. De ursa heeft de vlads gewoon nodig hoe je het ook bekijkt, zijn enige manier om lifesteal te hebben. Een support zou het pas hebben na misschien 20-30 minuten, dan zou ursa al 2x rosh moeten gekilled hebben met zijn eigen vlads. En de halberd op ursa is gewoon goed vooral tegen een lifestealer, ten eerste voor de evasion, en ten tweede voor de disarm.

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
Robbie.b schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:17:
[...]

Vlads en halberd op een support, ipv maar op een ursa die ook de evasion goed kan gebruiken, ipv een butterfly? Je maakt een grapje zeker :+. De ursa heeft de vlads gewoon nodig hoe je het ook bekijkt, zijn enige manier om lifesteal te hebben. Een support zou het pas hebben na misschien 20-30 minuten, dan zou ursa al 2x rosh moeten gekilled hebben met zijn eigen vlads. En de halberd op ursa is gewoon goed vooral tegen een lifestealer, ten eerste voor de evasion, en ten tweede voor de disarm.
Zoals hierboven beschreven, vlads wil je voor de aura en die krijg je ook als een support die heeft.
Halberd wil je niet voor de evasion, dat is leuk, maar die wil je voor de useage. Een support kan deze net zo goed usen.

Je stackt armor tegen een lifestealer zodat hij minder damage doet (Feast is physical) en dus minder life stealt. Tijdens open wounds wil je hem disarmed/sheeped zien en het liefst is hij silenced voordat hij kan enragen/open wounds kan casten.

Het feit dat een vlads best een goed item op ursa is betekent niet dat het ALTIJD een goed item is. In deze game bijvoorbeeld heb je meer baat bij armor stacking en ganking met een blink dagger waarbij je ze killt voordat lifesteal ook maar iets toe voegt. Naderhand, in mid-lategame, zouden je supports een vlads moeten hebben. Verder is BKB ook geen overbodige luxe.

[ Voor 3% gewijzigd door Aekaz op 12-02-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Rank B halen met 2,5 miljoen damage, is dat goed?

• RoboSpinoza
Aekaz schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:40:
[...]

Zoals hierboven beschreven, vlads wil je voor de aura en die krijg je ook als een support die heeft.
Halberd wil je niet voor de evasion, dat is leuk, maar die wil je voor de useage. Een support kan deze net zo goed usen.

Je stackt armor tegen een lifestealer zodat hij minder damage doet (Feast is physical) en dus minder life stealt. Tijdens open wounds wil je hem disarmed/sheeped zien en het liefst is hij silenced voordat hij kan enragen/open wounds kan casten.

Het feit dat een vlads best een goed item op ursa is betekent niet dat het ALTIJD een goed item is. In deze game bijvoorbeeld heb je meer baat bij armor stacking en ganking met een blink dagger waarbij je ze killt voordat lifesteal ook maar iets toe voegt. Naderhand, in mid-lategame, zouden je supports een vlads moeten hebben. Verder is BKB ook geen overbodige luxe.
Ik zou veel eerder voor een Eul gaan ipv Halberd op mijn supports. Een stuk goedkoper (Halberd is bijna net zo duur als een Agh's). De 1150 die een support bespaart kan hij goed voor iets anders gebruiken. Bijv voor een beginnetje aan zijn sheepstick.
Daarbij is Eul's veel meer een support item aangezien het int en mana regen geeft. Evasion is leuk, maar voor een support? De 25 extra damage is eigenlijk maar 15 meer dan een Eul die 10 geeft aan een int hero. Dus of 15 extra damage en 20 str tegenover 150% mana regen en 40 movement speed.

Qua actives heb ik veel liever een Eul's cyclone op een LS. Beiden gaan niet door magic im heen, maar in de lucht gaat ie weinig doen en tikt zijn open wounds rustig door. Met een disarm op zich kan een LS nog steeds vluchten of iets casten. De disarm duurt misschien ietsje langer, maar liever 2,5s geen LS dan 3s een vluchtende. Die 2,5s geeft je tijd om je te positioneren voor een georganiseerde gank of een eventuele buddy van LS uit te schakelen.

Eul: goedkoper, meer support gericht, volledige uitschakeling, kost minder mana en kortere refresh
Halberd: duurder, meer damage & hp gericht, 3s disarm, meer mana en langere refresh

[ Voor 3% gewijzigd door RoboSpinoza op 13-02-2014 10:02 ]

• Yogoi
RoboSpinoza schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:58:
[...]

Daarbij is Eul's veel meer een support item aangezien het int en mana regen geeft. Evasion is leuk, maar voor een support? De 25 extra damage is eigenlijk maar 15 meer dan een Eul die 10 geeft aan een int hero. Dus of 15 extra damage en 20 str tegenover 150% mana regen en 40 movement speed.
Niet elke support is int based ;)

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:01

The Chosen One

Zie signature!

Daarom moet je ook kijken naar de game en dan naar de items. Veel te veel mensen staren zich maar blind op cijfers zonder te beseffen dat 99% situational is.

Leuk dat je een carry kan uitschakelen met euls maar als je zelf als support 700-900 HP hebt lategame en doodgaat met 1-5 tikken kun je soms beter zelf meer HP hebben, evasion en een carry uitschakelen terwijl je eigen team die carry dan kan killen. Bij een Eul's kan dat weer niet.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
Amanoo schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:38:
Rank B halen met 2,5 miljoen damage, is dat goed?
Rank S is het handigst om te halen (10 miljoen damage). Dan krijg je 1400 jade tokens.

Je kunt dit doet met:
  • Lifestealer (open wounds geeft iedereen lifesteal)
  • Warlock (Golems kunnen reviven en Fatal bonds laat de hoorn en staart snel zakken in health)
  • TA (veel damage met Melt)
  • Sniper (DPS)
  • Drow Ranger (DPS)
Mik op het lichaam, die heeft geen armor en dus doe je het meeste damage. Fatal bonds zorgt voor damage op de Hoorn en Staart.

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Persoonlijk zou ik niet sniper pakken maar Winranger, ik heb het nagerekend via http://www.devilesk.com/dota2/apps/hero-calculator/ en hieruit bleek dat je (veel) meer DPS behaalde met windranger.

Dit is ongeveer onze build/strat voor hoge DPS runs, hiermee haal je ook prima 10mil.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kwam erachter dat mensen het wel leuk vinden als je je golems aan de kant van de map zet zodat ze niet zomaar het beest aanvallen (en dus niet dood gaan, dan kunnen ze namelijk altijd reviven), als je een scepter en een refresher hebt (meer golems en kortere wachttijd voordat je nieuwe kan spawnen, duh) en vooral ervoor zorgt dat iedereen je golems kan besturen.

Achteraf gezien een redelijk logisch, maar zelf had ik niet al die punten verzonnen tot iemand mij erop wees, dus het leek me nuttig om weer hier anderen erop te wijzen.

• RoboSpinoza
The Chosen One schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:29:
Daarom moet je ook kijken naar de game en dan naar de items. Veel te veel mensen staren zich maar blind op cijfers zonder te beseffen dat 99% situational is.

Leuk dat je een carry kan uitschakelen met euls maar als je zelf als support 700-900 HP hebt lategame en doodgaat met 1-5 tikken kun je soms beter zelf meer HP hebben, evasion en een carry uitschakelen terwijl je eigen team die carry dan kan killen. Bij een Eul's kan dat weer niet.
Probleem is dat bij disarm een LS altijd nog de kans heeft om te vluchten of iets te doen. Cyclone biedt de mogelijkheid je te positioneren als team om hem daarna gecoördineerd te ganken. Leshrac bijv die zijn stun op het juiste moment had gebruikt.
En wanneer een support off guard wordt verrast door een LS 1v1 (terwijl de support bijv wards gaat plaatsen) biedt de cyclone en de extra movement speed hem meer kans om te vluchten. Als hij LS disarmt loopt die simpelweg met de support mee om hem 3 seconden later alsnog af te maken, extra hp of niet.
De halberd levert de support ~380HP op, voor 1150 meer. Voor dat geld zou de support een Eul's en een vit booster kunnen kopen of voor 50 meer een point. Voor supports die aan de dotabuff te zien 15-19k verdiende is een wapen van bijna 4k zo'n 20-25% van hun totale gold. Als ze dan al zulk geld uitgeven, spaar dan door voor een Agh's op Leshrac. Ook nog wat mana, net wat meer hp erbij en een boost op zijn ult.

• Aekaz
RoboSpinoza schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:41:
[...]

Probleem is dat bij disarm een LS altijd nog de kans heeft om te vluchten of iets te doen. Cyclone biedt de mogelijkheid je te positioneren als team om hem daarna gecoördineerd te ganken. Leshrac bijv die zijn stun op het juiste moment had gebruikt.
En wanneer een support off guard wordt verrast door een LS 1v1 (terwijl de support bijv wards gaat plaatsen) biedt de cyclone en de extra movement speed hem meer kans om te vluchten. Als hij LS disarmt loopt die simpelweg met de support mee om hem 3 seconden later alsnog af te maken, extra hp of niet.
De halberd levert de support ~380HP op, voor 1150 meer. Voor dat geld zou de support een Eul's en een vit booster kunnen kopen of voor 50 meer een point. Voor supports die aan de dotabuff te zien 15-19k verdiende is een wapen van bijna 4k zo'n 20-25% van hun totale gold. Als ze dan al zulk geld uitgeven, spaar dan door voor een Agh's op Leshrac. Ook nog wat mana, net wat meer hp erbij en een boost op zijn ult.
In het kader van mobility haal je een force staff en geen eul's. eul's haal je voor de offensive disable die soms ook dienst kan doen als defensive disable. Een euls is nooit een alternatief voor een halberd.
De enige reden waarom je een halberd wilt is voor de disarm zoals ik al eerder aanhaalde en deze haal je op een support. Als je evasion op een ursa wilt haal je een butterfly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
Schnoop schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:50:
Persoonlijk zou ik niet sniper pakken maar Winranger, ik heb het nagerekend via http://www.devilesk.com/dota2/apps/hero-calculator/ en hieruit bleek dat je (veel) meer DPS behaalde met windranger.

Dit is ongeveer onze build/strat voor hoge DPS runs, hiermee haal je ook prima 10mil.
Sniper is vooral handig omdat hij op een afstand kan blijven. Daarnaast vind ik een Bloodstone op Warlock zonde, geef hem Aghs voor meer Golems. Je hebt genoeg mana regen uit Refresher.

Het missen van TA is ook jammer, omdat melt ook minus Armor geeft.

Necro is leuk om hele hoge scores te halen, maar 10 mil is het meest efficient. De volgende is pas op 50 mil en dan krijg je relatief weinig extra Jade tokens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
LongBowNL schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Sniper is vooral handig omdat hij op een afstand kan blijven. Daarnaast vind ik een Bloodstone op Warlock zonde, geef hem Aghs voor meer Golems. Je hebt genoeg mana regen uit Refresher.

Necro is leuk om hele hoge scores te halen, maar 10 mil is het meest efficient. De volgende is pas op 50 mil en dan krijg je relatief weinig extra Jade tokens.
Aghs heeft ie ook, miste nog in de txt (zoals je zag maar 5 items).

Deze build is niet bedoeld voor 10 mil rush maar voor 1%. Als je gaat kijken naar wat kan je wisselen voor TA of Sniper als je voor 10mil+ gaat?
Necro en warlock zeker niet. Drow = 36% dmg bonus, zeker niet dus. Naix ook zeker niet. Dan blijft Winranger over en ik weet bijna zeker dat deze meer damage doet dan dat -8 armor oplevert.

Als je voor 10mil rush gaat zou je necro kunnen switchen voor TA of Sniper afhankelijk van de voorkeur (range van sniper is dan idd wel nice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
LongBowNL schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Met de setup van Deso 2 (Warlock) en Assault Cuirass(Lifestealer) kom je op een totaal van -18 armor. Armor kan maximaal gereduceerd worden tot -20, die -8 van meld is dus niet zo heel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Aekaz schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:43:
[...]

In het kader van mobility haal je een force staff en geen eul's. eul's haal je voor de offensive disable die soms ook dienst kan doen als defensive disable. Een euls is nooit een alternatief voor een halberd.
De enige reden waarom je een halberd wilt is voor de disarm zoals ik al eerder aanhaalde en deze haal je op een support. Als je evasion op een ursa wilt haal je een butterfly.
Eul's is net zo goed defensive als offensive. Zie niet in waarom het alleen soms dienst doet als defensive disable.
Daarbij haal ik dus al aan dat ik denk dat Eul's, zeker defensive, meer voor een support tegen een LS doet dan een halberd. De 1150 die je bespaart helpt je al halverwege naar een force staff. Eul's op LS, force push jezelf en lopen maar.
Met een disarm kan LS nog steeds open wounds op je casten waardoor je langzamer loopt. Force push of niet, hij haalt je dan wel in. Zeker zonder de extra movement speed omdat je geen eul hebt.

Offensive gezien hetzelfde verhaal. Met disarm op zich kan LS nog steeds positie kiezen / wegvluchten. In de cyclone kan je zelf kiezen of jij en je team hem ganken of wegvluchten van hem. Je houdt de mogelijkheden tov de LS dan bij je eigen team ipv hem vrij te laten.
Zeker met een Leshrac in je team kan hij perfect zijn stun timen als LS weer neerkomt om hem vervolgens vast te zetten in disrupt zijn kinetic. Met een disarm kan ie daar nog op tijd voor vluchten / hun support force pushed hem naar safety.

Wat betreft evasion en de butterfly op Ursa heb je helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie solo & party ratings? Ik heb sinds gisteren m'n solo calibration afgerond. Ik zit op 3305 solo wat volgens mij het gemiddelde is. Party heb ik nog geen ranked gedaan.

http://dotabuff.com/players/110130801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:31:
Wat zijn jullie solo & party ratings? Ik heb sinds gisteren m'n solo calibration afgerond. Ik zit op 3305 solo wat volgens mij het gemiddelde is. Party heb ik nog geen ranked gedaan.

#roadto1k hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:31:

Ik schommel rond de 4000 solo rating. Ik heb tot op heden nog niet ranked met een party gespeeld :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Ik denk dat de meeste mensen hier ergens tussen zullen schommelen: http://i.imgur.com/zRpDkiH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zou willen dat ik rating kon resetten en herkalibreren. Bij mij sloeg kalibratie helemaal nergens op, ik kwam ergen in de buurt van de -3 sigma terecht, waarna ik vrijwel uitsluitend potjes won. Mijn MMR is er nog steeds niet bovenop gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Ik zit nu steeds net onder de 4.1k. Zag net op twitch kanaal van singsing dat hij 6558 MMR heeft _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Michielodc op 17-02-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begonnen op 2300 en hang nu rond de 2700. Gaat echt langzaam om wat te stijgen aangezien ik niet goed genoeg ben om een team op m'n eentje te carry-en en dus echt afhankelijk ben van teamgenoten die hopelijk niet sucken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:01

The Chosen One

Zie signature!

@gedoe boven.

Ik quote mezelf nog een keer:

"Daarom moet je ook kijken naar de game en dan naar de items. Veel te veel mensen staren zich maar blind op cijfers zonder te beseffen dat 99% situational is." :)

-

Ik blijf nu hangen op de 3.8k. Verlies alleen steeds zo vervelend i.p.v. leuke/spannende spotjes.

[ Voor 91% gewijzigd door The Chosen One op 17-02-2014 22:54 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
New Bloom is bijna afgelopen. The Year Beast komt vanavond nog een keer terug, zorg dus dat je al je ingots opmaakt, deze verdwijnen wanneer het event voorbij is. Tokens worden opgemaakt aan New Bloom items.

Zie ook: http://blog.dota2.com/2014/02/new-blooms-end/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Af-en-toe toch nog wat spelen. na een hele streaks loses die ik eigenlijk niet echt kan verklaren toch weer aan de winnende kant. Ook weer even met Lesrac alhoewel ik nu wat meer afwissel ( Met Kunkka :P ):

http://dotabuff.com/matches/526659059

De boots of travel was echt de winnende investering aan mijn kant. Het was net te veel gelijkspel om het te kunnen riskeren en de Boots of Travel was de doorbraak om uit de impasse te komen.
Daarnaast ook een slecht potje:

http://dotabuff.com/matches/526775745

Dat was helaas een beetje het opnemen tegen de 'superhero friends' combi. Hun ulti's waren echt veel te veel voor ons. Bovendien hadden ze wat minicombo's.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Voor wie het nog niet gezien had, de Valve docu over The International:

http://freetoplaythemovie.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Weer een kleine patch vandaag;

- Ability Draft: Fixed interaction between Lina’s Fiery Soul and toggle skills (like Mana Shield and Split Shot).
- Ability Draft: Added Meepo.
- Mid-Only: Meepo now works correctly.

Ability Draft is zojuist 4 keer (5 met een scepter) leuker geworden. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Feralio op 25-02-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ok, die phoenix is even wennen :x . Had echt verwacht dat dit perfect het type ulti was voor een scepter effect - maar toch nog niet. Die tweede skill lijkt weinig tot geen pijn te doen, waar die arc van de eerste skill positioning weer heel belangrijk maakt. Lastig, maar de "Least Played" mode blijft goed :D !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Cassius schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:19:
Ok, die phoenix is even wennen :x . Had echt verwacht dat dit perfect het type ulti was voor een scepter effect - maar toch nog niet. Die tweede skill lijkt weinig tot geen pijn te doen, waar die arc van de eerste skill positioning weer heel belangrijk maakt. Lastig, maar de "Least Played" mode blijft goed :D !
Ik denk dat je Fire Spirits onderschat, op rank 4 doen deze een totale 1200 damage (over 16 seconden). Het punt is alleen dat je ze rustig achter elkaar moet afvuren, de debuff wordt namelijk vernieuwt op het target, in plaats van als 2e stack erbij te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Cassius schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:19:
Er zijn maar weinig hero's waar scepter echt de moeite waard voor is en phoenix is ongeveer wel de laatste :9 . Je 2de skill heeft ook nog een gruwelijke slow en een damage over time. Niet vergeten op de "alt" toets te drukken als je over een skill zweeft met je muis.

Overigens let erop dat je je ook tijdens je sweep gestunned kan worden.
Feralio schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:01:
Weer een kleine patch vandaag;

- Ability Draft: Fixed interaction between Lina’s Fiery Soul and toggle skills (like Mana Shield and Split Shot).
- Ability Draft: Added Meepo.
- Mid-Only: Meepo now works correctly.

Ability Draft is zojuist 4 keer (5 met een scepter) leuker geworden. :D
je kan ook onbeperkte meepo's krijgen met Shadow demon + meepo + scepter. De illu's worden echte meepo's. Alleen crashed je game als 1 van de echte illu meepo's dood gaat. Toch ongelimiteerde meepo's....... :9. Of dat is nu net gefixt, geen idee. Volgens mij niet en moet het nog gefixt worden.

http://i2.minus.com/igRmkoVCin2TX.JPG BY JINGO! TO WAR!

[ Voor 32% gewijzigd door Postius op 25-02-2014 16:49 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nee ik begrijp dat die scepter niets doet, die had ik dus ook niet aangeschaft :) .Meer van "wat een epische ulti die ze zouden kunnen boosten!"

Ja ik begreep dat de 2e skill een DOT had, maar het visuele effect hiervan was echt slecht zichtbaar. Plus moesten ze in de hele kleine AoE blijven om die DMG te ontvangen :/ .

Skill 3 is leuk en gemakkelijk, maar met "T" erbij werd het een stuk ingewikkelder.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Cassius schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:40:
Nee ik begrijp dat die scepter niets doet, die had ik dus ook niet aangeschaft :) .Meer van "wat een epische ulti die ze zouden kunnen boosten!"

Ja ik begreep dat de 2e skill een DOT had, maar het visuele effect hiervan was echt slecht zichtbaar. Plus moesten ze in de hele kleine AoE blijven om die DMG te ontvangen :/ .

Skill 3 is leuk en gemakkelijk, maar met "T" erbij werd het een stuk ingewikkelder.
Die attack slow van phoenix is ook echt mega irritant. Tis een erg waardevolle hero voor je team als hij goed gespeeld wordt maar die vlieger gaat natuurlijk voor iedereen op :9 . De vaste combo is ook al je spells er doorheen jassen en op een relatief veilige plek ulten en nog een keer alles lanceren. Tevens ben ik van mening dat als je als phoenix best redelijk kan support als het nodig is. Ideaal gezien heb imo altijd de solo offlane als phoenix in pubs games. Er is vrij weinig wat je kan killen en je kan vrij effectief iemands farm uitschakelen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Phoenix kan met zijn dives soms ook wel leuk teamgenoten uit penibele situaties halen als je net niet dichtbij genoeg staat. Laatst betekende een Mekansm die mid flight door mij werd geactiveerd het verschil tussen veel dode teamgenoten of een dood vijandelijk team. Pipe is ook leuk om ook meteen te activeren tijdens je duikvlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Phoenix is ook mijn nieuwe favo. Gister voor het eerst paar potjes met gespeeld. De mobility van die hero is echt super nice!
http://dotabuff.com/matches/538618505
http://dotabuff.com/matches/538809673

Ik vind de ult echter wel tegenvallen. Naar mijn mening zijn de hits gewoon echt te laag, 2 ranged hero's killen je makkelijk. En laat ik maar niet beginnen over die keer dat ik vlak voor mijn dood ulte toen alleen lone-druid naast me stond.... =(((
Al bij al fijne hero, mijn gevoel zegt dat de ult niet volledig tot zijn recht komt maar ik denk dat ook met de attack-speed debuff en de escape de hero uiteindelijk toch best goed gebalanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Gewoon een kwestie van de ult een beetje tactisch inzetten, eigenlijk. Shiva kan ook soms je leven redden tijdens je ult, en is een leuke disable in combinatie met je dive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Iemand idee voor om naar ESL-final te gaan? Is niet meer zo ver weg tbh

Linkje met info..
http://www.gosugamers.net...host-150-000-dota-2-event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap