Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Ik denk niet dat 6.84 een verbetering wordt. Item wise ben ik het enigszins met deze HoN developer eens:

https://www.youtube.com/watch?v=JgMKRNW9j2I

Naar mijn mening doen ze teveel in 1 patch met al die agha upgrades en items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 21:58
Zuurstok schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:16:
[video]
game

Vanaf 1:04

Ik faal zo hard zelfs WTF channels are noticing me :D
lol! Maar toch leuk dat je erbij bent ;)
RoboSpinoza schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:22:
Ik denk niet dat 6.84 een verbetering wordt. Item wise ben ik het enigszins met deze HoN developer eens:

Ben het wel een beetje met je eens. Aan de ene kant is verandering best goed, maar het is inderdaad voor een patch wel heel erg veel en misschien hier en daar wel game breaking. Het is eigenlijk meer een 6.9.

[ Voor 44% gewijzigd door Tupel op 30-04-2015 14:06 ]

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Topicstarter

Zou dit zeker met een groot vat zout nemen, want wat ik heel veel hoor is "dit is slecht omdat het niet logisch is!!" nee goh, wij werken niet aan DotA2. Vind het beetje te overdreven en teveel rant van een competitor. Ik zie juist véél positieve veranderingen voor deze items (nieuwe speelstijlen etc) maar deze man is alleen maar aan het zeiken zonder ook maar aandacht te geven aan positieve dingen. Op zijn manier kan je ook uren klagen over elke andere item...

[ Voor 24% gewijzigd door Anvesi op 30-04-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02:16

Zuurstok

Passionately curious

Fiole schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:17:
[...]

Zou dit zeker met een groot vat zout nemen, want wat ik heel veel hoor is "dit is slecht omdat het niet logisch is!!" nee goh, wij werken niet aan DotA2. Vind het beetje te overdreven en teveel rant van een competitor. Ik zie juist véél positieve veranderingen voor deze items (nieuwe speelstijlen etc) maar deze man is alleen maar aan het zeiken zonder ook maar aandacht te geven aan positieve dingen. Op zijn manier kan je ook uren klagen over elke andere item...
volgens mij quote je de verkeerde dude

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Topicstarter
Zuurstok schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:01:
[...]

volgens mij quote je de verkeerde dude
8)7 ja
https://www.youtube.com/watch?v=JgMKRNW9j2I die dus, HoN dev bedoelde ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

My "wij van wc eend" sense is tingling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 07:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Fiole schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:17:
[...]

Mana management van de tango heeft hijn gewoon gelijk in. Gisteren wat inhouses gespeeld en het is echt life saving. Zijn argumenten gaan ook veel verder dan ¨niet logisch¨. Hij is zeker erg negatief, maar ik kan mij in veel punten van hem wel vinden.
Los van of hij geljk heeft of niet, denk ik dat Valve met 6.84, buiten al die aghs upgrades, teveel uitbrengt in 1 patch qua items en item changes. Het gaat dus ook echt de vraag worden of het er beter op wordt zo / alles wel balanced is.

Wat bij de inhouses gisteren opviel:
Centaur ulti is echt super strong.
Alch pretty boring want je zit 4 aghs te farmen, verder late game blijft hij een watje. Wel free 400 gold bij de eerste rune, dus super early midas.
Gyro rocket barrage erg sterk, zeker roaming met io.
Lesh is een frikking beest nu. Schakelde gisteren in zijn eentje hele teams uit zonder problemen.
Lone Druid ultimate rat nu met de beer. Moon shard op die beer en gaan met die banaan. Bulldong komt zeker terug in competetive nu :P.
Kreygasm

[ Voor 5% gewijzigd door RoboSpinoza op 01-05-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik zag net al die beloningen van die levels bij de compendium. Hou je deze voor altijd? Neem aan dat tp en blink effects toch weer weg gaan na de compendium?

Die treasures etc hou je die voor altijd?

Als ik een compendium koop, kan ik dan meteen de wedstrijden volgen wanneer deze worden gespeeld?

[ Voor 55% gewijzigd door N.Uckerman op 02-05-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
De effecten hou je gewoon, ook na TI. En je zult idd de wedstrijden kunnen bekijken.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Zo, hebben jullie leuke immortals gehad? :)
Ik heb 4 kistjes mogen openen. Heb de items van:

Magnus
Pugna
Koe
Huskar

Wou toch eigenlijk wel graag de sand king hebben :( Nu zal ik wel nog meer chests krijgen over de volgende weken, maar iemand die mij de sand king wilt giften? :) Was eigenlijk de enige die ik écht wou hebben uit de chest :P In ruil het item voor Pugna, Spirit Breaker of Huskar. Die van Magnus vind ik zelf nog wel cool :)

ps: let op: ze zijn niet tradeable! We zullen de items dus moeten giften aan elkaar. :)

Giften geeft een error. Ongeacht wat je gift en aan wie. Fyi :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zuurstok op 02-05-2015 16:07 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
Zuurstok schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:56:
Zo, hebben jullie leuke immortals gehad? :)
Ik heb 4 kistjes mogen openen. Heb de items van:

Magnus
Pugna
Koe
Huskar

Wou toch eigenlijk wel graag de sand king hebben :( Nu zal ik wel nog meer chests krijgen over de volgende weken, maar iemand die mij de sand king wilt giften? :) Was eigenlijk de enige die ik écht wou hebben uit de chest :P In ruil het item voor Pugna, Spirit Breaker of Huskar. Die van Magnus vind ik zelf nog wel cool :)

ps: let op: ze zijn niet tradeable! We zullen de items dus moeten giften aan elkaar. :)
Je hebt een pm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel kistjes krijg je?

heb die level 50 gekocht vanwege de pet, maar k kan niet een twee drie ontdekken of je nu dan een enkele Immortal chest krijgt (en volgens mij kun je alleen levels bijkopen, of door de voorspellingen goed te hebben)

Overigens na iets van 3 maanden niet gespeeld te hebben weer eens begonnen... ben zo goed als alles vergeten :) maar als er nog andere bizar lage MMR helden hier zijn, je kan me toevoegen in steam (aardschok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:05
ik heb die van Huskar, wil die wel ruilen voor Sand king.

Maar zal nog wel 2 keer een chest krijgen dus kan nog wel even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

giften is dus kennelijk toch niet mogelijk, scoro :)

ik heb 4 kistjes gekregen. Weet ook niet helemaal precies hoe het werkt, volgens mij gewoon lvlen indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meteen weet ik weer waarom ik dit eigenlijk nooit meer speel, try hards zijn nogal grof gebekt.
en mijn MMR is nog niet laag genoeg dat ik bij mensen kom die even slecht zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Topicstarter
Even ter duidelijk voor iedereen: je kan de immortal items pas vanaf 1 september ruilen en/of verkopen. Voor die tijd heeft het dus geen zin dat al te proberen (voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Tupel schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:52:
De effecten hou je gewoon, ook na TI. En je zult idd de wedstrijden kunnen bekijken.
Dus ik hou de tp effecten, ik hou de immortal effecten? Ik hou de pet van lvl 50? Ik hou bottle effect van lvl 60 etc?

Ik hou gewoon alles dus?

Ik vind het namelijk nogal slecht aangegeven wat je nu wel en niet voor altijd houdt.. dus als iemand mij dat goed zou willen uitleggen, dan zou ik dat te gek vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 08:45
Immortals zal je houden maar bottle, TP, Blink en fountain effect zullen verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Paterpor schreef op zondag 03 mei 2015 @ 08:54:
Immortals zal je houden maar bottle, TP, Blink en fountain effect zullen verdwijnen
Weet je dat zeker?
Voor de bottle, tp en blink effecten moet je compendium aardig wat levels hebben wil je die in je bezit krijgen. (lvl 75 voor blink effect?)

Best genaaid als ze dat na je compendium gewoon weer weghalen.
al boeit het mij persoonlijk vrij weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 08:45
Als het zoals vorig jaar is gaan de effecten weg als compendium weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pet zal je houden.

Maar de blink & dagon etc effecten verdwijnen na TI5

vind het wel beetje jammer dat je niet je compendium kan levelen door matches te spelen.
alleen als geld naar Valve gooit of helderziend bent en de finale correct voorspelt krijg je geloof ik compendium levels

p.s. zitten hier ook echt casual spelers op het forum?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
Ik heb trouwens 1000 coins, maar ik kan hiermee geen random set kopen? Of moet je hiervoor eerst alle drie de challenges halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je een set kopen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:05
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:38:

Zorg dat je in de GoT guild kom in Dota2, dan keer chat spammen en je vind genoeg mensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
lukt dus niet, kan het niet selecteren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaker en vooral harder klikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:42:
Vaker en vooral harder klikken!
hij doet het al, moest al 3 de challenges halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet? Wel raar dat je die eis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Iemand al gemerkt dat Ursa soms best ridicuul is? De ult geeft je 5 seconden van "I don't give a flying fucking". Doe er nog een BKB bij en die paar spells die daar doorheen gaan boeien je ook niet meer. Ook gemerkt dat het defensief best goed kan werken. Eerder vandaag ook gemerkt dat het erg defensief te gebruiken in. Diverse keren wilde Void mij ulten. Elke keer een fractie van een seconde ervoor de ult aanzetten, en Void kan je alleen nog maar kietelen. En als hij vervolgens zo dom is om niet weg te rennen voordat zijn ult klaar in, ros je hem helemaal tot moes voordat hij kan ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:17
Ik had compendium lvl 50 gekocht en kreeg dus 4 van die immortal lvl 1 kistjes. Daaruit, naast 4 "normale items", ook 2x de Night Stalker set gekregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:38:
de pet zal je houden.

Maar de blink & dagon etc effecten verdwijnen na TI5

vind het wel beetje jammer dat je niet je compendium kan levelen door matches te spelen.
alleen als geld naar Valve gooit of helderziend bent en de finale correct voorspelt krijg je geloof ik compendium levels

Ik kan het totaal mis hebben, maar voordat je een match begint kun je een challenge kiezen. Als je die wint krijg je toch punten voor je compendium level (sowieso krijg je punten volgens mij trouwens). Ik had gisteren een coin drop. Deze kun je inzetten om je level te verhogen. Maar ik lees wel her en der dat ze nogal schaars zijn en je niet echt een hoog level kunt krijgen zonder te betalen...

Maar wel gek dat effecten verdwijnen. Ik zie niet in waarom dat zou moeten.

Edit: Ik las net op Reddit dat alleen het TP effect weg gaat... maar ik kan nergens iets officieels vinden.

Oh en ik ben best een casual speler. Speel meestal met vrienden op maandag avond en verder soms een paar potjes in het weekend. Vrouw en kinderen vragen teveel aandacht om het vaker te spelen :)

Edit2: Klik hier voor wat uitleg.

[ Voor 30% gewijzigd door Tupel op 04-05-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reddit is de meest officiële bron van betrouwbare informatie over dota, iedereen heeft daar 9k mmrkappa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Tupel schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:31:
[...]

Ik kan het totaal mis hebben, maar voordat je een match begint kun je een challenge kiezen. Als je die wint krijg je toch punten voor je compendium level (sowieso krijg je punten volgens mij trouwens). Ik had gisteren een coin drop. Deze kun je inzetten om je level te verhogen. Maar ik lees wel her en der dat ze nogal schaars zijn en je niet echt een hoog level kunt krijgen zonder te betalen...

Maar wel gek dat effecten verdwijnen. Ik zie niet in waarom dat zou moeten.

Edit: Ik las net op Reddit dat alleen het TP effect weg gaat... maar ik kan nergens iets officieels vinden.

Oh en ik ben best een casual speler. Speel meestal met vrienden op maandag avond en verder soms een paar potjes in het weekend. Vrouw en kinderen vragen teveel aandacht om het vaker te spelen :)

Edit2: Klik hier voor wat uitleg.
Ik weet dat vorig jaar wel alle effecten weggingen, dus ik ga er vanuit dat dat dit jaar ook zo is. Ik vind het wel slecht dat het nergens staat aangegeven...

Ik lees hier dat je de pet wel voor altijd houdt, maar buiten het feit dat dit erg leuk zou zijn, lijkt me dit wel erg sterk.

Dan heb je dus straks na een paar maanden als de ti5 afgelopen is, super veel heroes met zo'n pet rondlopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:26:
Reddit is de meest officiële bron van betrouwbare informatie over dota, iedereen heeft daar 9k mmrkappa
:+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:26:
En dan vergeet je nog Reddits gemiddelde IQ van ongeveer 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Moet ik die pet activeren ofzo? Ik heb de lvl 50 pet in mn arsenaal.

Als ik erop klik staat er alleen voorproefje en verwijderen. Toevallig een game gehad waar ik salrk speelde, en ik heb geen pet gezien??

Daarbij heb ik de level 50 bundel gekocht, bij deze bundel zou ik eig ook een paar Immortal treasures II krijgen, hiervan ik heb ik gene ontvangen. Voor immortal treasures 2 is wel een prijzenpot van 7mil nodig, betekent dit datt ik de treasures dan alsnog ontvang?

[ Voor 39% gewijzigd door N.Uckerman op 05-05-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-10 14:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Hallo allemaal!

Spelen doe ik niet zo veel, maar ik volg dota2 graag via wedstrijden (joindota).
Nou vond ik de laatste patch erg... interessant. Al die Ags upgrades lijken me erg leuk om te zien. Zijn er al tournaments die deze patch gebruiken, of duurt dat even voordat ze dat doorvoeren?

Tot die tijd: Back to lurking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 07:43
@IdieEasy

Ja, er zijn al toernooien met de nieuwe patch, waarvan de meeste games nu in dreamleague worden gespeeld:
YouTube: DHDreamLeague

[ Voor 17% gewijzigd door sandah88 op 05-05-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

N.Uckerman schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:51:
Moet ik die pet activeren ofzo? Ik heb de lvl 50 pet in mn arsenaal.

Als ik erop klik staat er alleen voorproefje en verwijderen. Toevallig een game gehad waar ik salrk speelde, en ik heb geen pet gezien??

Daarbij heb ik de level 50 bundel gekocht, bij deze bundel zou ik eig ook een paar Immortal treasures II krijgen, hiervan ik heb ik gene ontvangen. Voor immortal treasures 2 is wel een prijzenpot van 7mil nodig, betekent dit datt ik de treasures dan alsnog ontvang?
Lees compendium en info nog eens goed door...

Pet moet je bij je hero 'equippen'.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

ha, had net een grappige bug met Tusk.
Na Solar crest te gebruiken op de catapult, en hem te Walrus punchen voor last hit, vloog hij in 1000 super gigantische stukken. :D
Animatie zat erbij en alles. Wist nog snel op F12 te drukken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bHyhGg6l.jpg

Geen idee of het in de replay ook zo is, maar indien iemand wilt checken: dotabuff match

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 05-05-2015 23:12 . Reden: ninja ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd te doen maar bij mij gebeurt er niets speciaals met de catapults, lag ook niet aan de items die je had.

Edit: Heb geprobeerd te combineren met snowball aangezien er te zien is dat je dat net gebruikt had maar het had geen effect.

Edit 2: In replay zie je het ook op deze manier.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Zuurstok schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:11:
ha, had net een grappige bug met Tusk.
Na Solar crest te gebruiken op de catapult, en hem te Walrus punchen voor last hit, vloog hij in 1000 super gigantische stukken. :D
Animatie zat erbij en alles. Wist nog snel op F12 te drukken.

[afbeelding]

Geen idee of het in de replay ook zo is, maar indien iemand wilt checken: dotabuff match
Doe jij aan SingSing builds => één ability niet levelen tot level 22? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Tupel schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:46:
[...]

Bij dit soort opmerkingen moet ik altijd direct aan Leshrac denken. Ik ben te gewend aan het idee dat zijn Chain Lightning zo waardeloos is dat je net zo goed stats kan nemen. Tegenwoordig is de ability wel legit, zo schijnt, maar ik kan er nog niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
[...]

Gelukkig was het ook geen sterke ability ofzo.
/sarcasm off ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

[...]

Suuuuuuuuure...
Heeft eigenlijk meerdere redenen. 1; voel niet echt dat de skill nodig is in veel games. Meeste van de tijd blink ik in, combo, laatste klap voor last hit en wegrennen zodat je over ~10sec weer die combo (-solar) veilig kan gooien. Als jij +2/3levels hebt want mid, dan is die combo op super veel heroes gewoon een guaranteed kill.
2. Stats. Worth. heeft me specifiek op tusk echt wel uit situaties geholpen dat ik die stats had.
3. Door reden 1, 'manfight' ik eigenlijk nooit noch chase ik veel. Waarom manfighten? je hebt een combo op ~10 sec CD. Fuck dmg tanken. En als ik al op het punt van chasen aan kom, wacht ik vaak nogmaals op mn CDs, blink ik in, en gooi ik nog een combo.
4. too lazy to micro

Er zijn overigens een paar games waar ik hem wel gewoon eerder heb geleveld omdat ik voelde dat ik hem nodig had.

al m'n games met tusk op dit moment
zult zien dat ik hem pas eigenlijk vanaf de patch speel :)

Volgende keer maar even met die E en zijn attack speed slow spelen early :)

note: eigenlijk wil ik niets over Tusk zeggen. Alleen maar mid met altijd level advantage gespeeld. Geen idee hoeveel ik z'n E zou missen als ik met hem zou moeten supporten ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Zuurstok op 06-05-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Ik had maandag nog een leuke Tusk game: http://www.dotabuff.com/matches/1448021131 Was offlane met undying en dan moet je gewoon snowball met 2, shards en totem pompen! Had uiteindelijk Agha gehaald omdat ik die extra ability wilde checken, maar kwam er helaas achter dat die abilty geen dmg doet xD

Btw, TI5 invites zijn nu bekend! Had in mijn compendium een fout die ik nog wilde aanpassen nadat ik op reddit iets had gelezen, maar was helaas te laat. Had Rave ipv Team Empire http://www.dota2.com/international/announcement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had alles goed behalve dat ik NiP had ipv Newbee. The dream :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
IK BEN ORACLE! dream is real ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:36
Zijn er overigens nog andere manieren om je compendium te lvlen? Vorig jaar had je de daily challenge, elke dag 25 punten. Items droppen 1 in de 5 games, daar moet je het dus ook niet van hebben.

Ja, ik weet dat er ook nog achievements zijn, maar die zijn beperkt en kun je maar 1x doen...

Zoals het nu is kun je alleen lvlen door coins te kopen en dat mag je heel vaak doen, wil je alles hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
de na'vi VS Alliance games in dreamlage deze week :o
wat een prachtige games waren dat.

en ivm compendium, het is verschrikkelijk hoe traag het gaat zonder coins :(

gisteren wel de 1000 gold bereikt om een set te kopen, krijg ik wel een belachelijke PA set, die met roze lintjes :'(

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 20:41
kowlier schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:44:
de na'vi VS Alliance games in dreamlage deze week :o
wat een prachtige games waren dat.

en ivm compendium, het is verschrikkelijk hoe traag het gaat zonder coins :(

gisteren wel de 1000 gold bereikt om een set te kopen, krijg ik wel een belachelijke PA set, die met roze lintjes :'(
Zolang het geen BZZ pugna set is, heb je het goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:30
Ik was van plan om een compendium aan te schaffen ook al speel ik al een maand of 7 geen dota meer maar als je niet kan levelen door quests etc of dailies net als vorig jaar dan vind ik het maar een ripoff. Helaas.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Tr!gger schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:07:
Ik was van plan om een compendium aan te schaffen ook al speel ik al een maand of 7 geen dota meer maar als je niet kan levelen door quests etc of dailies net als vorig jaar dan vind ik het maar een ripoff. Helaas.
Maar je speelt al een maand of 7 niet meer??? Lekker logisch dus. Daarnaast is DotA 2 gewoon helemaal gratis om te spelen en hoef je niks te unlocken om beter te zijn (runes of talents of w/e bij LoL bijv), dus dat is al mooi. Ze moeten op een manier verdienen aan het spel en vind dat ik altijd veel waarde krijg voor mijn geld als ik een compendium koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:30
Matches kijken doe ik nog weleens kan me alleen niet motiveren om het te spelen. Voor mij logisch :). Dingen unlocken wil je ook gewoon voor de cosmetic omdat het er leuk uitziet. En ze verdienen zat aan die compendium zie ook vorig jaar alleen jammer dat er zo een erg groot deel naar valve gaat. Maar die dailies hadden ze er best in kunnen laten. Nu geld uitmoeten geven om lvl 50 of 175 te kopen om een cool item te krijgen dan had je beter meteen die compendium voor de dubbele prijs ofzo kunnen aanbieden maar dan zullen mensen ze niet zo snel meer kopen. Ik vind het in iedere geval belachelijk hoe het nu in is, ieder zijn mening toch.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Tr!gger schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:26:
En ze verdienen zat aan die compendium zie ook vorig jaar alleen jammer dat er zo een erg groot deel naar valve gaat.
Waarom is dat erg? Wat zou jij een mooie winstverdeling vinden, dan? Ongeacht wat de werkelijkheid is, deel 100% winst eens op in groepen dan?

Je haalt overigens verkopen en belonen compleet door de war. Valve verkoopt die Enigma ult (lvl 175 - bracers) niet. Je krijgt die alszijnde beloning voor het steunen van The International en Dota2.

Zoals je van de WNF een ijsbeer knuffeltje krijgt als je donateur word.

Het feit dat als je perse het item wilt, je er wat geld tegen over moet zetten, doet geen afbreuk aan de situatie. Jij wilt het item. Ik wil eigenlijk voornamelijk 'donaten' en gewoon de matches kijken. Krijg daar wat leuke dingen voor terug als in items, emoticons, effigy, cursors, loading screens. Waarbij de concept-art loading screens nog het vetste is wat ik tot nu toe heb gekregen.

Het is hetzelfde idee als je een kickstarter backed. Er zijn kleine beloningen voor mensen die kleine bedragen uitgeven en grote beloningen voor mensen die grote bedragen uitgeven.

Vind je dat raar?

volgens mij pakt Valve overigens gewoon z'n "usual 30%".

[ Voor 50% gewijzigd door Zuurstok op 09-05-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:24

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

valve mag best aan de compendium verdienen, als ze dit soort dingen blijven organiseren!
vind het elk jaar weer awesome!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Ik zie net dat het prijzengeld 7mil heeft bereikt. Dit betekent dat de immortal treasures 2 kunnen worden geopend. Ik heb de lvl 50 compendium bundel gekocht voor 25 euro. Maar ik heb geen immortal 2 treasures terwijl deze wel op het lijstje stonden wat je allemaal bij de bundel kreeg. Krijg ik deze treasures pas in mijn arsenaal als de treasure 2 update uitkomt?

Verder heb ik 3x treasure immortal 1 gekregen, wat als ik immortal items wil en deze niet heb gekregen? Ik wil bv graag de huskar, kan ik die op de een of andere manier nog krijgen, kan er geruild worden na de compendium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
N.Uckerman schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:14:
Ik zie net dat het prijzengeld 7mil heeft bereikt. Dit betekent dat de immortal treasures 2 kunnen worden geopend. Ik heb de lvl 50 compendium bundel gekocht voor 25 euro. Maar ik heb geen immortal 2 treasures terwijl deze wel op het lijstje stonden wat je allemaal bij de bundel kreeg. Krijg ik deze treasures pas in mijn arsenaal als de treasure 2 update uitkomt?

Verder heb ik 3x treasure immortal 1 gekregen, wat als ik immortal items wil en deze niet heb gekregen? Ik wil bv graag de huskar, kan ik die op de een of andere manier nog krijgen, kan er geruild worden na de compendium?
Items kun je 1x ruilen als het goed is. Immortal 2 chests moeten nog worden gereleased. Dus dan krijg je ze pas ;)

Btw, mensen met een compendium: je moet de quests die je hebt volbracht ook resetten. Kwam daar vandaag pas achter en kon dus 2 nieuwe quests krijgen! Je krijgt dus niet automatisch nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
Michielodc schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:07:
[...]

Items kun je 1x ruilen als het goed is. Immortal 2 chests moeten nog worden gereleased. Dus dan krijg je ze pas ;)

Btw, mensen met een compendium: je moet de quests die je hebt volbracht ook resetten. Kwam daar vandaag pas achter en kon dus 2 nieuwe quests krijgen! Je krijgt dus niet automatisch nieuwe.
En resetten kan maar 1x in de 5 dagen, dus moet je eigenlijk direct doen nadat je de quest gehaald hebt.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
daanteb schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:15:
[...]

En resetten kan maar 1x in de 5 dagen, dus moet je eigenlijk direct doen nadat je de quest gehaald hebt.
Word tijd dat ik eens aan die quests ga beginnen.
Zonde om de coins niet te halen :(

Als ik donderdag op tijd klaar ben met werk is het wel tijd een drank en dota denk ik. (ook al moet ik vrijdag dus ook werken... :P)

[ Voor 17% gewijzigd door Yogoi op 12-05-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Yogoi schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:27:
[...]

Word tijd dat ik eens aan die quests ga beginnen.
Zonde om de coins niet te halen :(

Als ik donderdag op tijd klaar ben met werk is het wel tijd een drank en dota denk ik. (ook al moet ik vrijdag dus ook werken... :P)
Misschien moet ik daar ook eens aan mee doen wanneer ik weer wat tijd heb. Ik speel eigenlijk altijd met vrienden 4 of 5 man stack en daarnaast alleen maar solo. Wellicht handig om wat bij te leren van anderen met een wat hoger niveau/meer kennis.

Maarja, eerst even tijd vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Waarschuwing voor wie nog Dota2 treasure keys in zijn backpack heeft: ze verlopen op 1 juli 2015!

News van vorig jaar:
http://store.steampowered.com/news/14162/
The following changes have been made to complete the transition to a keyless economy:

Treasure Keys
- Treasure Keys are no longer sold on the Dota 2 store.
- All basic treasures that were previously opened with a Treasure Key have been removed from the game and the Steam Community Market.
- Treasure Keys can now be redeemed for a free unlocked Treasure of your choice. When you use the treasure key a new redemption menu will open. Immortal treasures and some older special event treasures are excluded from this menu, but otherwise the list of treasures is unrestricted. One key can be exchanged for any one treasure. As new treasures are added to the game, they will also be added to this menu.
- All treasure keys will expire and be removed from the game one year from now on July 1st, 2015. Keys must be redeemed by that time.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 19:23
@15min: hé je hebt nog niet zo veel items.

Iets later:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a8hYAXy.jpg
2.3k crits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Aan de hoeveelheden last hits te zien en het gebrek aan een hem vermoed ik dat dit geen high skill is. Niet om je af te kraken, maar alleen van dat scherm al vallen grote fouten af te leiden. Ik durf wel te wedden dat als je je richt op 50 last hits in 10 minuten je bijna elk potje wint. Al kan ik me voorstellen dat je best prima heb staan farmen en toen uitsluitend aan het ganken bent geweest. Eerst creeps farmen, en dan maar heroes farmen. Volgens mij hadden Dire of niet door dat farm belangrijk is, of werden ze vanaf minuut 0 gepubstompt. Alleen Kunkka heeft farm dat niet helemaal om te janken is.

Eigenlijk wil ik ook wel eens Bounty Hunter support spelen, maar elke keer als ik dat probeer ben ik wat te fanatiek en pick ik dus te vroeg, waarna de vijand direct 3 counter picks neemt. Ik snap dat Bounty lastig kan zijn, maar 3 counters tegen een hero die niet eens een echt harde carry is? Really?

[ Voor 19% gewijzigd door Amanoo op 16-05-2015 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Amanoo schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 03:28:
Aan de hoeveelheden last hits te zien en het gebrek aan een hem vermoed ik dat dit geen high skill is.
Sommige itembuilds zijn ook een beetje raar, maar iedereen doet dat soms wel :p Daarnaast wordt het vanzelf wel meer en ligt het ook net aan de rol die je speelt. Met Bounty Hunter haal je eigenlijk nooit 50cs per minuut.

Met een carry wil je dat bijvoorbeeld wel halen, maar vaak lukt het bij mensen onder de 3k niet om dat te halen. Dat omdat ze vaak niet weten hoe ze farm moeten vinden en alleen maar in dezelfde lane blijven en nooit de jungle in gaan. Dit zie ik bijvoorbeeld veel bij mijn broer. Speel soms met hem en hij speelt bijna altijd carry. Daarom coach ik hem hier en daar en daardoor is hij al een flink stuk gestegen de laatste tijd.

Btw, ik vind het altijd wel mooi bij pro games om te zien hoe goed die mensen kunnen farmen. Zag bij de Summit 3 nog hoe Sumail met Shadow Fiend 330 lasthits had na 29minuten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Michielodc schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:33:
[...]

Sommige itembuilds zijn ook een beetje raar, maar iedereen doet dat soms wel :p Daarnaast wordt het vanzelf wel meer en ligt het ook net aan de rol die je speelt. Met Bounty Hunter haal je eigenlijk nooit 50cs per minuut.

Met een carry wil je dat bijvoorbeeld wel halen, maar vaak lukt het bij mensen onder de 3k niet om dat te halen. Dat omdat ze vaak niet weten hoe ze farm moeten vinden en alleen maar in dezelfde lane blijven en nooit de jungle in gaan. Dit zie ik bijvoorbeeld veel bij mijn broer. Speel soms met hem en hij speelt bijna altijd carry. Daarom coach ik hem hier en daar en daardoor is hij al een flink stuk gestegen de laatste tijd.

Btw, ik vind het altijd wel mooi bij pro games om te zien hoe goed die mensen kunnen farmen. Zag bij de Summit 3 nog hoe Sumail met Shadow Fiend 330 lasthits had na 29minuten ofzo.
Spiderlings farmen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 19:23
Aan de hoeveelheden last hits te zien en het gebrek aan een hem vermoed ik dat dit geen high skill is. Niet om je af te kraken, maar alleen van dat scherm al vallen grote fouten af te leiden. Ik durf wel te wedden dat als je je richt op 50 last hits in 10 minuten je bijna elk potje wint. Al kan ik me voorstellen dat je best prima heb staan farmen en toen uitsluitend aan het ganken bent geweest. Eerst creeps farmen, en dan maar heroes farmen. Volgens mij hadden Dire of niet door dat farm belangrijk is, of werden ze vanaf minuut 0 gepubstompt. Alleen Kunkka heeft farm dat niet helemaal om te janken is.

Eigenlijk wil ik ook wel eens Bounty Hunter support spelen, maar elke keer als ik dat probeer ben ik wat te fanatiek en pick ik dus te vroeg, waarna de vijand direct 3 counter picks neemt. Ik snap dat Bounty lastig kan zijn, maar 3 counters tegen een hero die niet eens een echt harde carry is? Really?
Was een unranked game waar we lekker liepen te 'trollen', ik bedoel dubbele rapiro no boots... Daarnaast is het vrij dom om je lane te farmen als je lvl 6 bent met bounty. Zoals je ziet 900gpm met al die track kills is beter dan 450 gpm met 50cs in 10 min.

Ik speel nu een stuk lager doordat ik veel domme dingen heb gedaan maar normaal @4kmmr is 50cs in 10 min op safe of mid lane echt geen gratis win. Tis eerder als je dat niet haalt dat je verliest. Maarja gaat nergens over zon stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:18

Zover ik weet wordt in hogere MMR games Bounty Hunter meestal gespeeld als support. Wanneer de support meer farm krijgt dan kan hij items gaan maken zoals een Desolator bijv.
Vaak koopt BH een orb of venom om zo in combinatie met Jinada de target zoveel mogelijk te slowen. Ik weet dat hero's zoals Bounty, Riki, Sniper, Drow erg goed zijn in "lagere" MMR. De tegenstander weet dan vaak niet goed hoe ze met zo'n situatie om moeten gaan. Ook zie je eigenlijk in Tournament games dat Bounty Hunter ook niet echt meer een solo offlane hero is.

Ik ben op het moment bezig om mijn Solo MMR hoger te krijgen. Ik moet zeggen hoe hoger je komt hoe beter de games worden. In mijn ervaring zijn 3/4 van de 5 games echt goed. Af en toe heb je nog iemand in je team zitten die eigenlijk al niet op die MMR thuis hoort, of dat je iemand in je team of bij je tegenstander nog TBD is.

Ik heb op het moment een MMR van 4350+. Ik kan nog steeds merken dat het me goed afgaat. Het was wel een "ramp" om op deze MMR te komen. Vooral rond de 3700-4000 waren de games erg slecht. En dan moet je denken aan slechte matchmaking. Ik had toen echt veel games waar sowieso 1 of 2 teammates gewoon heel erg slecht zijn.

Mijn goal voor nu is om 4500 en dan 5000 MMR te behalen. Dat moet te doen zijn maar "gelukkig" kom je daar niet zo 1, 2, 3. Ook ben ik eigenlijk wel blij met zoals het nu gaat. Ik heb 2,000 uur in Dota zitten en ik zie mensen op mijn MMR die al 5,000 uur erin hebben zitten (de meesten eigenlijk 3,000+). Ook bekijk ik dagelijks veel replays van streams en pro matches.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Diigii schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:54:
[...]
Mijn goal voor nu is om 4500 en dan 5000 MMR te behalen. Dat moet te doen zijn maar "gelukkig" kom je daar niet zo 1, 2, 3. Ook ben ik eigenlijk wel blij met zoals het nu gaat. Ik heb 2,000 uur in Dota zitten en ik zie mensen op mijn MMR die al 5,000 uur erin hebben zitten (de meesten eigenlijk 3,000+). Ook bekijk ik dagelijks veel replays van streams en pro matches.
Ik zit net iets hoger dan dat jij zit en het aantal uur zegt niet altijd wat. Heb zelf bijna 1900uur gespeeld, maar heb ook DotA 1, HoN en LoL (jaja flut spel, maar vrienden speelden dat) gespeeld. Je merkt goed als iemand een bepaalde rating heeft omdat die bepaalde heroes gewoon goed kan spelen of omdat die het spel gewoon snapt. Dus als je voor die 5k gaat kun je lekker heroes spammen die goed zijn deze meta. Zelf vind ik dat niet leuk en doe ik 9 van de 10 keer random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Michielodc schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:11:
[...]

Ik zit net iets hoger dan dat jij zit en het aantal uur zegt niet altijd wat. Heb zelf bijna 1900uur gespeeld, maar heb ook DotA 1, HoN en LoL (jaja flut spel, maar vrienden speelden dat) gespeeld. Je merkt goed als iemand een bepaalde rating heeft omdat die bepaalde heroes gewoon goed kan spelen of omdat die het spel gewoon snapt. Dus als je voor die 5k gaat kun je lekker heroes spammen die goed zijn deze meta. Zelf vind ik dat niet leuk en doe ik 9 van de 10 keer random.
Netjes netjes! :D Ik heb zelf geen andere Moba's gedaan, dus Dota 2 is behoorlijk nieuw voor mij. Klopt, ik random eigenlijk alleen in non ranked matches. Toch omdat ik het zelf ook niet fijn vindt als teammates gaan randomen (tenzij ze de hero goed kunnen spelen, dan vindt ik het geen probleem). Maar veel mensen randomen en dan kunnen ze de hero niet spelen. Als je randomed in ranked ga ik er vanuit gaan dat diegene de meeste hero's wel kan spelen op het niveau dat je ook op zit. Meestal ben ik via dotahut.com aan het kijken wat de counters zijn. Zodat ik het voor mezelf toch iets makkelijker kan maken;)

Ja idd, vaak kiezen de meeste mensen heroes die ze vaak spelen. Ik kies zelf eigenlijk nooit dezelfde hero in 2 verschillende matches. De ene keer heb ik ook zin om te supporten, en de andere keer ga ik lekker als carry ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Diigii op 18-05-2015 15:34 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56
Beste tweakers =) Ik heb hulp nodig om te klimmen in mijn solo MMR. Graag krijg ik wat advies van de meer ervaren spelers hier! Voorlopig zit ik vast op 3.5K mmr solo
Ik heb het gevoel dat ik genoeg 'skill' heb om hoger te ranken in de zin dat ik de juiste picks kan maken en mijn lane bijna altijd win maar dat ik naar mid-late game toe slechte beslissingen maak en de game alsnog verlies.

Ik snap gewoon niet goed meer waar mijn games fout gaan de laatste tijd, soms win ik er 5-6 na elkaar en gaat mijn MMR omhoog en dan verlies ik er weer even veel na elkaar. Ik kan hier wel een heel verhaal opsteken van teammates die bvb randommen en dan met een kuthero spelen of mensen die geen engels spreken maar als ik zo'n teammates heb zullen mijn enemies ook zijn teammates hebben dus daar kan het verschil niet zitten.

Ik wil zelf het positieve maken om toch tot die win te komen maar ik weet gewoon niet goed hoe ik dit kan doen. Voelt er iemand zich geroepen om mij wat te coachen of samen te spelen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Phaex schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:23:
Beste tweakers =) Ik heb hulp nodig om te klimmen in mijn solo MMR. Graag krijg ik wat advies van de meer ervaren spelers hier! Voorlopig zit ik vast op 3.5K mmr solo
Ik heb het gevoel dat ik genoeg 'skill' heb om hoger te ranken in de zin dat ik de juiste picks kan maken en mijn lane bijna altijd win maar dat ik naar mid-late game toe slechte beslissingen maak en de game alsnog verlies.

Ik snap gewoon niet goed meer waar mijn games fout gaan de laatste tijd, soms win ik er 5-6 na elkaar en gaat mijn MMR omhoog en dan verlies ik er weer even veel na elkaar. Ik kan hier wel een heel verhaal opsteken van teammates die bvb randommen en dan met een kuthero spelen of mensen die geen engels spreken maar als ik zo'n teammates heb zullen mijn enemies ook zijn teammates hebben dus daar kan het verschil niet zitten.

Ik wil zelf het positieve maken om toch tot die win te komen maar ik weet gewoon niet goed hoe ik dit kan doen. Voelt er iemand zich geroepen om mij wat te coachen of samen te spelen? :-)
Ik denk dat veel mensen begrijpen wat jij nu mee maakt, inclusief ik. Ik heb ook lange tijd vastgezeten op MMR's onder de 4k. Ik weet dat de matchmaking soms best kan tegenzitten. Soms speel je tegen een team waar je redelijk "makkelijk" van wint, en zoals je aan geeft, je wint er misschien wel meerdere achter elkaar. En soms speel je van die matches waar de tegenstander stukken beter is dan jouw team bij elkaar. Hoe dit kan, is erg lastig te zeggen. Ik ga het daarom nogmaals zeggen, ook al zijn veel mensen hier niet mee eens. Valve balanceert de games. Het is al erg lang bekend dat Valve wil dat je sowieso niet alle games wint, daarmee zeggende, dat je de ene keer wel tegen mensen speelt die gemiddeld net zo goed zijn als jou, en de andere keer dat de tegenstander teammates heeft die slechter en beter dan jezelf en je teammates zijn (dus de enemy team komt dan nog wel uit op een gemiddelde van 3500 MMR. Het kan dus zijn dat één teammate misschien wel 3800 is, en de andere 3200). Ik merk het zelf namelijk ook, dat ik een eigen teammate heb die echt heel erg goed speelt en/of dat de tegenstander ook een hele erg goede speler heeft.

Sommige mensen zeggen van: "Doe je dit wel, of doe je dat wel". Het is lastig te zeggen wat iemand van een speler mag verwachten die 3500 MMR is. Zoals het stacken van creep camps, dat zie ik zelfs mensen op 4300 MMR niet doen.

Wat mij erg hielp is om heroes te spelen waarmee ik makkelijker mee win. Ik ben denk ik 50% van de matches die ik heb gespeeld mid gegaan. Het verschilt per speler natuurlijk wat je favoriete lane of rol is. Ik ben denk 20% van te tijd jungler geweest, en 30% support. Ik weet gewoon dat als ik Zeus, Shadow Fiend mid, of Axe, Nature's Prophet, Legion jungle, of PA, Anti-Mage, Troll etc in lane ga, dat ik een grote kans heb dat ik het redelijk zal doen in een match. Dit zijn natuurlijk niet de paar heroes die ik alleen maar kan spelen, maar dit is om een beeld te schetsen.

Ook zeggen veel mensen dat als je "echt" beter bent dan je tegenstander, dat je meer matches wint. Maar naar mijn mening is dat ook niet zo. Zelfs als jij heel goed zou zijn, en je teammates hebben een lagere MMR, dan redt je het niet in je ééntje. Ik speel best vaak met mensen die 3000 MMR zijn. Wat ik dan vaak zie is dat het andere team toch wel gemiddeld hogere MMR spelers heeft. Als voorbeeld:

Mijn team:

4000 MMR (ik)
3100 MMR (teammate)
3000 MMR (teammate)
3200 MMR (teammate)
3000 MMR (teammate)

Gemiddeld 3200 - 3300 MMR

Enemy team:

3600
3300
3300
2900
3500

Gemiddeld 3300 MMR

Deze matches kom ik dus geregeld tegen. Je ziet dat de hoogste speler geen 4000 MMR heeft. Maar de meeste spelers in het andere team zijn gemiddeld wel beter dan mijn eigen teammates. Mijn teammates zijn dus in verhouding slechter, waardoor ze vaak sneller dood gaan, feeden etc.

Conclusie: Zoals je kan zien zijn er veel factoren die een rol spelen in Dota 2. Hoe hoger je komt, hoe beter de games. Beter gebalanceerd, spannender etc. Helaas moet ik zeggen dat het hoger gaan Rank niet makkelijk gaat. Ik heb best vaak 4200 MMR gehad, en dat ik weer bij de 4000 MMR terecht kom. Je probeerd te leren van je fouten en je gaat de volgende game weer met volle moed spelen. Ook denk ik dat als je beter bent dan je teammates dat je dan Carry moet gaan spelen. Ik weet dat toen ik veel ging supporten onder de 4k MMR dat mijn teammates heel slecht waren in het spelen van Carry. Gelijk zeuren als ze werden gekilled, anderen op de kop gegeven etc. Een laatste tips is denk ik ook de Item en Skill Builds. Hoevaak zie ik het niet dat iemand geen BKB koopt wanneer de tegenstanders bijna allemaal magical damage hebben, en er geen reden is om geen BKB te kopen. Of dat je het andere team best squishy is, maar dat hero's zoals Legion Commander geen blink kopen, terwijl het in die bepaalde situatie wel heel erg groot verschil maakt.

Ik weet dat dit veel tekst is dus als je meer vragen hebt, vraag gerust raak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Valve wil niet dat je al je games wint? :? Lijkt me toch dat dat een logisch gevolg is van matchmaking en niet zozeer dat Valve jou gaat matchen met slechtere spelers. Ik zie maar heel zelden in solo MMR dat er spelers bij zitten die 50 punten meer of minder hebben dan mezelf, tenzij ze stacked spelen (gemiddeld klopt het dan wel weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Diigii schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:47:
[...]

Wat mij erg hielp is om heroes te spelen waarmee ik makkelijker mee win. Ik ben denk ik 50% van de matches die ik heb gespeeld mid gegaan. Het verschilt per speler natuurlijk wat je favoriete lane of rol is. Ik ben denk 20% van te tijd jungler geweest, en 30% support. Ik weet gewoon dat als ik Zeus, Shadow Fiend mid, of Axe, Nature's Prophet, Legion jungle, of PA, Anti-Mage, Troll etc in lane ga, dat ik een grote kans heb dat ik het redelijk zal doen in een match. Dit zijn natuurlijk niet de paar heroes die ik alleen maar kan spelen, maar dit is om een beeld te schetsen.
Zelf heb ik hier een beetje iets op tegen. Maar waarschijnlijk in dat vooral omdat ik me ergens er een beetje voor schaam heroes als Zeus goed te kunnen. Zeus speel ik tegenwoordig dus ook weinig (de meeste matches die ik met hem speelde waren direct nadat ik erachter kwam dat ik hem wel redelijk kon), terwijl het wellicht mijn beste hero is. Ik win met hem zo rond de twee derde van mijn potjes. In plaats daarvan speel ik eerder heroes die minder cheesy zijn, naar waarbij mijn niveau ook zo'n 1k of 1,5k aan MMR lager is.

Waarschijnlijk moet ik toch eens dat soort cheesy heroes wat vaker spelen. Ze zijn misschien geen Earth Spirit of Invoker, maar ze klikken wel bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Amanoo op 19-05-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
daanteb schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:59:
Valve wil niet dat je al je games wint? :? Lijkt me toch dat dat een logisch gevolg is van matchmaking en niet zozeer dat Valve jou gaat matchen met slechtere spelers. Ik zie maar heel zelden in solo MMR dat er spelers bij zitten die 50 punten meer of minder hebben dan mezelf, tenzij ze stacked spelen (gemiddeld klopt het dan wel weer).
Het zal ook verschillen per persoon. Ik ben nu dus 4350+ MMR en ik zit bij mensen in die 4500+ MMR hebben (Solo queue). Zowel in mijn team als in het team van de tegenstander. Op lagere MMR's heb ik hier niet zozeer "last" vast gehad. Misschien ligt het ook aan het feit dat misschien minder mensen boven de 4k zijn dan dat er zijn onder 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Diigii schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:27:
[...]

Het zal ook verschillen per persoon. Ik ben nu dus 4350+ MMR en ik zit bij mensen in die 4500+ MMR hebben (Solo queue). Zowel in mijn team als in het team van de tegenstander. Op lagere MMR's heb ik hier niet zozeer "last" vast gehad. Misschien ligt het ook aan het feit dat misschien minder mensen boven de 4k zijn dan dat er zijn onder 4k.
Klopt, pool is op mijn niveau wat groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Ik zie nu bij mijn potjes op dotabuff overal very high skill staan? Wat betekent dit? Dit is mijn smurf account. Op mijn gewone account had ik altijd high skill. Betekent dit dat ik beter ben geworden? had op oude account 3k mmr. Zit ik nu dan hoger? Ik ben nog geen level 13 dus het staat bij all pick pub matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:24

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

N.Uckerman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:27:
Ik zie nu bij mijn potjes op dotabuff overal very high skill staan? Wat betekent dit? Dit is mijn smurf account. Op mijn gewone account had ik altijd high skill. Betekent dit dat ik beter ben geworden? had op oude account 3k mmr. Zit ik nu dan hoger? Ik ben nog geen level 13 dus het staat bij all pick pub matches.
is het niet hoe lastig de heroes zijnd ie je speelt?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
Nee dat betekent het niet @tepelstreeltje. Het geeft een ruige indicatie van je mmr. Zie hier voor een duidelijke uitleg: https://www.reddit.com/r/...in_normal_bracket_155_in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
sandah88 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:37:
Nee dat betekent het niet @tepelstreeltje. Het geeft een ruige indicatie van je mmr. Zie hier voor een duidelijke uitleg: https://www.reddit.com/r/...in_normal_bracket_155_in/
Dus ik zit boven de 3.7k mmr, whoeehoee alwere gestegen. Bedankt!

[ Voor 79% gewijzigd door N.Uckerman op 20-05-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
Het betekent niet perse dat je zelf boven de 3.7k mmr zit. Het betekent voornamelijk dat het gemiddelde mmr van de game boven de 3.7k zit. Daarom dat sommige mensen in stacks soms een hele rits high games hebben om vervolgens solo weer in very high games zitten, of juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
sandah88 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:43:
Het betekent niet perse dat je zelf boven de 3.7k mmr zit. Het betekent voornamelijk dat het gemiddelde mmr van de game boven de 3.7k zit. Daarom dat sommige mensen in stacks soms een hele rits high games hebben om vervolgens solo weer in very high games zitten, of juist andersom.
Snap ik, maar mijn afgelopen 40 potjes zijn allemaal high skill en en ik speel alleen maar solo. Dus hieruit kan ik dan toch wel concluderen dat ik boven de 3700+ zit. In iedergeval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09 20:36
Amanoo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:16:
[...]

Zelf heb ik hier een beetje iets op tegen. Maar waarschijnlijk in dat vooral omdat ik me ergens er een beetje voor schaam heroes als Zeus goed te kunnen. Zeus speel ik tegenwoordig dus ook weinig (de meeste matches die ik met hem speelde waren direct nadat ik erachter kwam dat ik hem wel redelijk kon), terwijl het wellicht mijn beste hero is. Ik win met hem zo rond de twee derde van mijn potjes. In plaats daarvan speel ik eerder heroes die minder cheesy zijn, naar waarbij mijn niveau ook zo'n 1k of 1,5k aan MMR lager is.

Waarschijnlijk moet ik toch eens dat soort cheesy heroes wat vaker spelen. Ze zijn misschien geen Earth Spirit of Invoker, maar ze klikken wel bij mij.
Dit is eigenlijk precies mijn reden waarom ik nooit rank ga spelen of überhaupt aan rank ga denken. Veel mensen die ik ken zitten ook constant te zeggen dat ze bepaalde heroes nooit zullen gaan aanraken, omdat hun rating daardoor slechter worden of omdat ze daardoor geraged worden in rank (maar ook in unrank) of ze willen gewoon geen losing streak hebben. Er was ooit echt een tijd geweest dat ik ook dezelfde heroes pak, die (mechanisch gezien) makkelijk zijn, omdat een bepaalde partylid altijd boos wordt als we aan de "verliezende" kant zitten. Sindsdien ben ik in een "theme" gilde terechtgekomen en daar doen we gewoon veel yolo-pickups of we gaan gewoon randommen. Vroeger vond ik Mirana bijv. een erg stom hero en ik wilde nooit haar proberen vanwege haar skillshot arrows en ook omdat ik naar mijn mening teveel waarde hechte aan wat anderen van mij denken (of van mijn winrate in dit geval).

Recent randomde ik 3 keren mirana en zei ik tegen mezelf dat ik haar gewoon moet spelen. De eerste keer raakten mijn arrows alleen wat lucht en wat creeps (zelfs bij stilstaande vijanden :S), en de tweede en de derde keer begon ik haar arrows ook veel meer te raken en toen ik ging ik echt bij mezelf concluderen dat mijn vooroordeel over mirana gewoon onterecht was. Sindsdien random ik ook vaker en ik moet zeggen dat op zo'n manier winrates grinden veel leuker is dan alleen een bepaalde hero te kiezen. Veel heroes heb ik ook gewoon herontdekt. Dus mijn conclusie is ook: Speel serieus, ga niet griefen, maar laat je losing-streak (ongeacht de reden) je niet uit het veld slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Phaex schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:23:

Het grote probleem bij 3.5k is dat mensen hun rol niet goed begrijpen. Ze snappen vaak nog niet echt goed wanneer de hero die ze spelen "online" komt. Ook wat de sterke en zwakke punten zijn. Ik denk dat je daar vooral veel van kan leren. Dus wanneer gevechten aangaan, wanneer juist gevechten ontwijken etc etc.

Bij mij rating merk ik dat veel mensen dat nog steeds niet echt begrijpen. En ik zit rond de 4.5 / 4.6k. Maar keuzes maken is juist mijn sterkere punt al zeg ik het zelf, maar is het mechanisch soms wat minder. Dat komt waarschijnlijk omdat ik WASD gebruik om de camera te besturen 8)7

En wat ook zeer belangrijk is als je bijna een item hebt: FARM HET! Vaak genoeg games verloren omdat teammates domme gevechten aangaan waardoor ze een item niet hebben of een stuk later. Bijv als je met AM 100g nodig hebt voor BF --> farmen en niet tower diven! Ook is het belangrijk om soms farm te geven aan je supports. Ze hebben bijvoorbeeld bijna blink of w/e. Gister speelde ik nog lion en die knuppels in mijn team gaven mij nooit wat cs voor mijn blink, waardoor die dus een stuk later kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik hoop binnenkort weer eens tijd te vinden om de game opnieuw op te pakken. Is al weer een jaar of drie geleden dat ik het spel voor het laatst gespeeld heb. Even dit thread mee taggen :-)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56
Michielodc schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:13:
[...]

Het grote probleem bij 3.5k is dat mensen hun rol niet goed begrijpen. Ze snappen vaak nog niet echt goed wanneer de hero die ze spelen "online" komt. Ook wat de sterke en zwakke punten zijn. Ik denk dat je daar vooral veel van kan leren. Dus wanneer gevechten aangaan, wanneer juist gevechten ontwijken etc etc.

Bij mij rating merk ik dat veel mensen dat nog steeds niet echt begrijpen. En ik zit rond de 4.5 / 4.6k. Maar keuzes maken is juist mijn sterkere punt al zeg ik het zelf, maar is het mechanisch soms wat minder. Dat komt waarschijnlijk omdat ik WASD gebruik om de camera te besturen 8)7

En wat ook zeer belangrijk is als je bijna een item hebt: FARM HET! Vaak genoeg games verloren omdat teammates domme gevechten aangaan waardoor ze een item niet hebben of een stuk later. Bijv als je met AM 100g nodig hebt voor BF --> farmen en niet tower diven! Ook is het belangrijk om soms farm te geven aan je supports. Ze hebben bijvoorbeeld bijna blink of w/e. Gister speelde ik nog lion en die knuppels in mijn team gaven mij nooit wat cs voor mijn blink, waardoor die dus een stuk later kwam.
Je raakt hier wel een goed punt aan tbh, ik heb al vaker gedacht dat ik hier de mist in ging. Bijvoorbeeld als ik vroeger bounty hunter offlane had bleef ik rustig farmen op lvl 6 ipv onmiddellijk te ganken.. een paar kills met track >>>>> een paar extra cs.

Kan je mij hier misschien nog wat voorbeelden in geven? Zo speel ik heel graag slark en ik ben vrij goed de mechanics van de hero maar ik twijfel heel vaak wanneer nu juist te gaan helpen en fighten ipv die extra farm. Soms winnen mijn allies zonder mij ... goed, maar soms worden ze gewiped en denk je 'lag dat nu aan mijn afwezigheid??'

Anyway dit ben ik: http://steamcommunity.com/id/phaex87/
Als jij of iemand anders eens zit heeft om wat samen te spelen of hier verder over te praten, add me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Phaex schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:30:
[...]

Je raakt hier wel een goed punt aan tbh, ik heb al vaker gedacht dat ik hier de mist in ging. Bijvoorbeeld als ik vroeger bounty hunter offlane had bleef ik rustig farmen op lvl 6 ipv onmiddellijk te ganken.. een paar kills met track >>>>> een paar extra cs.

Kan je mij hier misschien nog wat voorbeelden in geven? Zo speel ik heel graag slark en ik ben vrij goed de mechanics van de hero maar ik twijfel heel vaak wanneer nu juist te gaan helpen en fighten ipv die extra farm. Soms winnen mijn allies zonder mij ... goed, maar soms worden ze gewiped en denk je 'lag dat nu aan mijn afwezigheid??'

Anyway dit ben ik: http://steamcommunity.com/id/phaex87/
Als jij of iemand anders eens zit heeft om wat samen te spelen of hier verder over te praten, add me :-)
Ik heb je toegevoegd. Spelen binnenkort dan wel game samen.

En ivm je vraag ivm Slark: lastig om te zeggen. Ligt aan jouw team en die van de tegenstander. Ook of je voor of achter ligt etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap