Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:40
Bobbie is niet online geweest sinds 30-12-2013, en m.i is hij hier op het forum voor zichzelf, niet voor andere tweakers. Getuige zijn forum reacties die vooral in door hemzelf geopende topics verschijnen en maar sporadisch een weg vinden naar andere topics, en als ze daar al terecht komen, kan je wel raden waarom.

Maar laten we hem het voordeel van de twijfel geven, misschien is hij op vakantie. (Niet te zien op zijn facebook / twitter, daar is hij volgens mij 5 januari nog actief geweest.)

Erg jammer want het topic was zeker interessant om te volgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Erkel op 22-01-2014 00:01 . Reden: Te snel op send gedrukt. ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbie!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Sorry sorry sorry, ik heb het zo druk de afgelopen weken dat ik er niet meer bij na heb gedacht.

Ik heb voor de kerstvakantie contact gehad met een advocaat, die heeft mij verteld dat ze 2 weken vrij waren en dat ik daarna weer even contact met ze op moest nemen. Op dit moment heb ik daar vrij weinig tijd voor, en twijfel ik of ik al dat gedoe wel wil hebben, en of er überhaupt een kans is om nog geld te krijgen.

Ik denk dat ik ergens volgende week wel contact met ze op ga nemen, zodra ik dat heb gedaan zal ik hier zeker een update plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:12

Midas.e

Is handig met dinges

Bobbie! schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:30:
Sorry sorry sorry, ik heb het zo druk de afgelopen weken dat ik er niet meer bij na heb gedacht.

Ik heb voor de kerstvakantie contact gehad met een advocaat, die heeft mij verteld dat ze 2 weken vrij waren en dat ik daarna weer even contact met ze op moest nemen. Op dit moment heb ik daar vrij weinig tijd voor, en twijfel ik of ik al dat gedoe wel wil hebben, en of er überhaupt een kans is om nog geld te krijgen.

Ik denk dat ik ergens volgende week wel contact met ze op ga nemen, zodra ik dat heb gedaan zal ik hier zeker een update plaatsen :)
Sorry, maar nu moet ik toch even reageren.
Je MOET nu op je strepen gaan staan, op dit moment moet je aan je werkgever laten zien dat jij voor het project gaat, niet om over je heen te laten lopen. Een advocaat kost geld, dat is altijd zo maar wil je ooit voor het werk wat je hebt gedaan betaald krijgen zal je nu wel eens goed je hakken in het zand moeten zetten, anders is het allemaal voor niets geweest. Dat is pas echt zonde.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Ik lurk hier ook al vanaf de eerste post mee en kan mij nu ook niet inhouden om even te reageren, want ik snap niet dat je dit zo links kunt laten liggen. Je hebt een enorme berg werk verzet tegen een schandalige vergoeding en vervolgens ben je te laks om contact op te nemen met een advocaat, want hoeveel tijd kan dit nou eenmaal kosten? Dus kom voor je zelf op en pak waar je recht op hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
FotW schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:13:
Ik lurk hier ook al vanaf de eerste post mee en kan mij nu ook niet inhouden om even te reageren, want ik snap niet dat je dit zo links kunt laten liggen. Je hebt een enorme berg werk verzet tegen een schandalige vergoeding en vervolgens ben je te laks om contact op te nemen met een advocaat, want hoeveel tijd kan dit nou eenmaal kosten? Dus kom voor je zelf op en pak waar je recht op hebt!
Snap goed waarom hufterige werk- en opdrachtgevers hier mee wegkomen - laksheid pur sang. Bij den ballen grijpen en netjes vergoeding terughalen, al is het uit principe.

* NiGeLaToR is dan ook principieel :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Een advocaat kost al snel evenveel als het te vorderen bedrag. Dat is dus niet het beste plan. Een incassobureau inzetten is veel goedkoper en dat is ook verreweg de meest gekozen manier om te incasseren.

Je moet je als zelfstandig ondernemer niet als een werknemer laten behandelen. Je bent eigen baas, dus stuur je die factuur uit eigen initiatief. De afnemer moet gewoon betalen. Doet hij dat na veel aandringen en hulp van een incassobureau niet, dan kun je alsnog naar de rechtbank. De kans is tamelijk groot dat er dan betaald moet worden. Ook, - en misschien zelfs juist - als er geen afspraken zijn gemaakt over tarieven en dergelijke. Zolang de opdracht zelf maar duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:16
mrmrmr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:42:
Een advocaat kost al snel evenveel als het te vorderen bedrag. Dat is dus niet het beste plan. Een incassobureau inzetten is veel goedkoper en dat is ook verreweg de meest gekozen manier om te incasseren.
TS kan de gemaakte kosten gewoon vorderen bij opdrachtgever via de rechtbank, daar zou ik dus niet zo over inzitten (maar dan moet TS zich wel eerst goed laten voorlichten over de slagingskansen en evt. kosten mocht het niet slagen).

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Werkgever/Slavendrijver 1 - Bobbie 0

Hoe langer dit ligt, hoe groter de kans dat het ook blijft liggen.

[ Voor 54% gewijzigd door Deem op 22-01-2014 21:18 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De advocaatkosten krijg je, in het beste geval, maar deels terug, daar zijn staffels voor die standaard-bedragen als vergoeding geven, die bij lange na niet in de buurt komt van de daadwerkelijke kosten. Daarboven komt het procesrisico: zelfs al ben je volledig overtuigd van je gelijk, dan nog hoeft de rechter niet hetzelfde te oordelen.

En daarbovenop komt de stress, spanning, onzekerheid en extra werk. Ik snap het wel, ook al ben ik ook zo'n vreselijke principieel.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

peer

oeps

Het klinkt gek. maar stap eens naar een deurwaarder.. zij kunnen een minnelijke incasso starten en daarna evt door naar de kantonrechter. (ik zit in het zelfde schuitje, maar dan voor een vordering op mijn ex)

Het incasso traject kost mij niks, voor de kantonrechter betaal je een vastgesteld bedrag.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volcurd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 08:02
Het is ook best mogelijk dat je door je financiële situatie recht hebt op rechtsbijstand, waardoor dus een deel van je advocaatkosten worden vergoed. Dat beslist de Raad van Rechtsbijstand maar is dus afhankelijk van wat je verdiend of hoeveel vermogen je hebt. Een advocaat kan je daar vast meer over vertellen en een aanvraag voor je indienen bij de Raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:55

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

De incassoprocedure is naar mijn mening niet zo zinnig. In feite sturen ze alleen wat brieven of je moet zo'n bureau hebben dat creatief wordt met lastigvallen en intimidatie, waar het bedrijf niet van onder de indruk zal zijn. Hun winst zit in de incassokosten en andere posten die erbij verzonnen worden. Die incassokosten mag jij normaal gesproken zelf ook in rekening brengen (15% over de eerste €2500, daarboven minder).

Hier mag dat so wie so niet omdat het bedrijf al heeft aangegeven niet te zullen betalen (zwart op wit?) waardoor de incassoprocedure juridische onredelijk is en de kosten ervan niet verrekend mogen worden. Voor het incassobureau is daar dan ook geen winst te halen. De juiste stap is dan dagvaarden.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Nextron schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:04:
De juiste stap is dan dagvaarden.
En daarvoor moet je weer snel zijn, want in wezen zou iemand er al verder aan werken en als je al een twijfelachtige baas bent vraag ik me af of die niet simpelweg tegen een andere stagair gaat zeggen : Hier heb je de voorbeeldcode, je hebt 1 maand om het 100% na te bouwen zodat wij kunnen zeggen dat wij de code nooit gebruikt hebben maar zelf opnieuw gemaakt hebben, veel plezier de klok gaat nu lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladekeeper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:30
(jarig!)
zijn er nog updates van de advocaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Ik vermoed dat Bobbie het heeft opgegeven.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 11:28
Is wel jammer dat er geen verdere updates geweest zijn - leest als David vs Goliath :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:58
Hmm... ik zie dat ik Bobbie goedkoop kan inhuren voor een klus? ;)

@Bobbie, ik begrijp best dat er mensen zijn die wat moinder op hun strepen staan maar dit kun je toch niet zomaar laten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:52:
Het lijkt mij verstandiger als je het via een loket doet, ik bedoel het niet slecht. Maar als je in zo'n situatie zit, en pas na 350 werkuren aan de bel trekt denk ik niet dat je het juiste inzicht hebt om deze situatie op de beste manier op te lossen.

Vaak zul je te snel persoonlijk of onprofessioneel contact zoeken en als je hen dan irriteert dan maken ze juridisch zo gehakt van je.
Dat lijkt me ook het hele punt in deze. Het beste wat ik in Bobby's geval zou doen is juist even de zakelijke pet opzetten. Juist als je het via een derde gaat doen waardoor de werk of opdrachtgever het in een verkeerde keelgat kan schieten zorgt dit voor een verstoorde verhouding.

Dit lijkt me echt puur een voorbeeld van hoe mensen niet juist met elkaar communiceren. Dat is het probleem. De volgende stap is: wat ga je doen om het in goede banen te leiden?

Neem zelf het initiatief is mijn advies. Dit zorgt voor een professionele uitstraling. Zeg gewoon iets van: "hee joh, beste opdrachtgever, dat project hé? Dat we al 3 maanden doen, niet om het een of ander, maar ik krab nu toch even achter mijn oren want het e.e.a. hieraan zit me niet lekker. Kunnen we even om de tafel om dit te bespreken?".

Kan via een telefoontje, mailtje, of beter nog, ga er gewoon heen. Spreek de betreffende persoon er op aan, of maak een afspraak.

Communiceer!.
Deem schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:54:
[...]

Nee, ik zou eerst de stemming peilen en het op de gebruikelijke manier oplossen. Volgens mij is het een communicatieprobeem en niet een 'niet willen' probleem. De opdrachtgever weet niet dat Bobbie hiermee zit en Bobbie weet niet hoe de vlag er bij opdrachtgever bij hangt.

Pas als Bobbie het idee krijgt dat opdrachtgever niet bereid is om uit te keren zou er pas extra stappen ondernomen moeten worden ben ik van mening.
Nou, nee. Hoezo "stemming peilen" ? Deze stap heeft veel weg van angst en onzekerheid, en daar kom je geen steek verder mee. Het gaat erom waar de vlag van Bobby hangt. Die wil iets, die werkgever zal je een worst moeten zijn.

Trek het boete kleed aan, communiceer. Ga er langs, maak een afspraak, leg je probleem op tafel. Als ze moeilijk doen, dan is het inderdaad zonde van de tijd die erin is gestoken, maar dan zou ik alle medewerking stoppen. Het punt hierin is echter dat Bobby iets is aangegaan waar ie halverwege spijt van heeft gekregen. Dat is een consequentie die je moet dragen en een leerpunt voor de volgende keer. Geef er verder geen gevolg aan, bespaar je die ellende, tijd, energie en met name geld. Want je trekt gegarandeerd aan het kortste eind.

En extra stappen wekt alleen maar meer weerstand op. Gewoon een open communicatieve houding kan er al voor zorgen dat mensen met elaar gaan praten zodat de lucht klaart.

Dit lijkt mij meer iets van communiceren en eens cognitieve vaardigheden aanleren in Bobby's geval, in psychologisch opzicht. Dus Bobby, ik hoop dat je hier iets mee kunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Funk76 : Op zich wel kloppend advies, alleen mis je nog 1 dingetje : Begin niet met communiceren 6 maanden na dato (en 3 maanden na laatste communicatie op dit forum over dit onderwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:45:
@Funk76 : Op zich wel kloppend advies, alleen mis je nog 1 dingetje : Begin niet met communiceren 6 maanden na dato (en 3 maanden na laatste communicatie op dit forum over dit onderwerp)
Dat eerste ben ik met je eens, dat laatste was mijn voorganger die er na 3 maanden over begon. Daarnaast voelde ik me geroepen om toch advies te geven waar TS in de toekomst mogelijk iets kan hebben. ;)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste