Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechts
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:28
Heb je de instellingen van Mobile Vikings toegepast in je Moto G? Deze guide is toepasbaar op het toestel: https://mobilevikings.be/...ecase/handmatig-instellen

Zonder het specifieke "toegangspunt" met MV instellingen had ik ook maar twijfelachtig bereik, hierna gewoon steeds erg goed.

[ Voor 23% gewijzigd door brechts op 20-01-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij alsjeblieft bevestigen of de officiele uitrol voor de Motorola Moto G 1ste(Gen) nu al uitgerold wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:21:
Hallo,

Kan iemand mij alsjeblieft bevestigen of de officiele uitrol voor de Motorola Moto G 1ste(Gen) nu al uitgerold wordt?
Nee, alleen beperkte soak test in India, USA en Brazilie

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, Bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Cowboy_Henk schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:37:
[...]

Normaal toch wel? Ik heb zelf toen ik naar mobile Vikings ging nooit een speciale 4g sim kaart of activatie aangevraagd. Dat was meteen geactiveerd
Is makkelijk te testen, wissel van sim kaarten in jullie toestellen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Megajr schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:12:

Hebben jullie echter nog tips & trucs om het nog beter te maken ? Batterij langer mee laten gaan door services uit te zetten , app's die erg handig zijn etc ?
Hoi, één van de fouten die vaak gemaakt wordt met mensen die of een nieuwe telefoon hebben of overgestapt zijn is het op zoek zijn naar "handige" apps om energie of geheugen te besparen.

De "handige" apps zijn echt niet zo tof, vaak hebben ze een omgekeerd effect. Bovendien zou een fabrikant echt wel een service gebruiken als hij echt zo briljant is.

Waarom een cache cleaner een toestel langzamer maakt, meer dat kost en meer batterij sneller leeg is:
* Je toestel heeft een app opgestart, moet misschien verbinding zoeken met internet ofzo en gebruikt wat rekenkracht van de phone. Dit kost tijd en energy, maar dat is niet erg want je wil het gaan gebruiken, en dit doe je in de loop van de dag met nog een paar apps. Een beetje vreemd is het dan dat een cache cleaner alles wat al lekker opgestart is (o.a. voor snelle toegang) weer gaat weg gooien, dat is toch van de zotte, kan hij weer opnieuw beginnen.......

* Android is zo gemaakt dat als je geheugen vol zit, hij de laatste gebruikte wegknikkert.
* Ik heb geen idee hoe het bij apple werkt, maar het lijkt mij ook niet dat daar van die "handige" cachecleaners nodig zijn.

* Is het van een 4S naar een Moto G niet een beetje achteruitgang qua snelheid, niet dat de 4S nou zo snel is, maar in mijn idee wel sneller dan de Moto G (pa heeft een 4S en ik een Moto G)
Zelf vind ik android veel fijner en vooral de moto G met dual sim, lekker scherm en dikke bang for bucks.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind die nieuw Moto G wel een goede vervanger voor mijn huidige Galaxy S3. Het mag dan wel een budgettelefoon zijn en mijn S3 (destijds) een topmodel, die Moto G voelt 10 keer sneller aan ;)

Hier bij de mediamarkt hebben ze een dualsim-versie. Heeft de 2014 Moto G altijd dual sim of is dit weer een speciaal model?

Verder ben ik wel gehecht aan mijn huidige telefoonhoesje waar pasjes in passen (wallet case). Heeft iemand nog een tip voor een goede wallet case voor de Moto G (liefst een beetje dun, 2 pasjes zijn genoeg)? Volgens mij levert motorola deze niet, dus ben je al aangewezen op third party (waarvan ik bij de lokale mediamarkt ook niks tegenkwam specifiek voor de moto g).

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 20-01-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Pinin schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:27:
[...]

Hoi, één van de fouten die vaak gemaakt wordt met mensen die of een nieuwe telefoon hebben of overgestapt zijn is het op zoek zijn naar "handige" apps om energie of geheugen te besparen.

De "handige" apps zijn echt niet zo tof, vaak hebben ze een omgekeerd effect. Bovendien zou een fabrikant echt wel een service gebruiken als hij echt zo briljant is.

Waarom een cache cleaner een toestel langzamer maakt, meer dat kost en meer batterij sneller leeg is:
* Je toestel heeft een app opgestart, moet misschien verbinding zoeken met internet ofzo en gebruikt wat rekenkracht van de phone. Dit kost tijd en energy, maar dat is niet erg want je wil het gaan gebruiken, en dit doe je in de loop van de dag met nog een paar apps. Een beetje vreemd is het dan dat een cache cleaner alles wat al lekker opgestart is (o.a. voor snelle toegang) weer gaat weg gooien, dat is toch van de zotte, kan hij weer opnieuw beginnen.......

* Android is zo gemaakt dat als je geheugen vol zit, hij de laatste gebruikte wegknikkert.
* Ik heb geen idee hoe het bij apple werkt, maar het lijkt mij ook niet dat daar van die "handige" cachecleaners nodig zijn.

* Is het van een 4S naar een Moto G niet een beetje achteruitgang qua snelheid, niet dat de 4S nou zo snel is, maar in mijn idee wel sneller dan de Moto G (pa heeft een 4S en ik een Moto G)
Zelf vind ik android veel fijner en vooral de moto G met dual sim, lekker scherm en dikke bang for bucks.
Nou ik wou niet gelijk cache cleaners en meer gaan installeren hoor ;) een OS kan dat prima zelf regelen. Met services uitzetten bedoelde ik standaard dingen van Motorola zoals geassisteerd van een ander toestel overstappen , HP printer drivers en meer van dat soort dingen. Ben het merendeel niet nodig geloof ik.

En ik ben van de 4S naar de Lumia 630 naar de Moto G gegaan. De 4S was op het einde erg traag , iOS7 en tot de nok toe vol wat niet hielp. Plus ik was wel klaar met het super statische van iOS , de Nokia beviel wel op de 512MB geheugen na en dat die de straat kuste op het einde :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20
Heeft de moto G na upgrade naar lollipop ook nog het probleem met de camera dat de flits niet meer uit gaat? Een heel verveeld issue, vooral omdat hij ook niet uit wil als het toestel uit staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Rowwan schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:43:
Heeft de moto G na upgrade naar lollipop ook nog het probleem met de camera dat de flits niet meer uit gaat? Een heel verveeld issue, vooral omdat hij ook niet uit wil als het toestel uit staat...
Nee, ik heb het niet op 2014 model

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Megajr schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:48:
[...]

Nou ik wou niet gelijk cache cleaners en meer gaan installeren hoor ;) een OS kan dat prima zelf regelen. Met services uitzetten bedoelde ik standaard dingen van Motorola zoals geassisteerd van een ander toestel overstappen , HP printer drivers en meer van dat soort dingen. Ben het merendeel niet nodig geloof ik.
O.k. op die fiets, ja ik heb de meeste van moto uitgezet, ook een aantal van google die IK echt niet gebruik, zoals kiosk, movies, books en music. Het is meer uitzetten dan echt installeren helaas, moet je root voor hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 20-01-2015 21:37 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
De ruimte heb ik op zich wel over op het toestel nog , heeft het nog negatieve gevolgen om bijvoorbeeld books en movies uit te zetten ? Dingen die niet meer willen openen en dergelijke ? Ik ben daar eigenlijk helemaal niet van op de hoogte namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:10

Esumontere

Floep, banaan.

Megajr schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:08:
De ruimte heb ik op zich wel over op het toestel nog , heeft het nog negatieve gevolgen om bijvoorbeeld books en movies uit te zetten ? Dingen die niet meer willen openen en dergelijke ? Ik ben daar eigenlijk helemaal niet van op de hoogte namelijk.
Google plus, books, music, movies, en andere bloatware kan je zonder enkel probleem uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Megajr schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:08:
De Google Apps kun je volgens mij zonder problemen uitschakelen. Motorola Apps moet je wel even mee opletten. Als je Assist uitschakelt, dan werkt de energiebesparing niet meer...
Zie _Vincent_ in "[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 10% gewijzigd door _Vincent_ op 20-01-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
_Vincent_ schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:43:
[...]

De Google Apps kun je volgens mij zonder problemen uitschakelen. Motorola Apps moet je wel even mee opletten. Als je Assist uitschakelt, dan werkt de energiebesparing niet meer...
Dit verklaart waarom die steeds uit ging als ik hem aan zette 8)7 staat nu weer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Gisteren een grip shell gekocht voor m'n moto G 2013: top spulleke! Vond de originele cover erg glad worden en deze shell vervangt dus de hele batterydoor en sluit met een rubber randje om de telefoon heen. Ideaal ding, voelt erg solide.

Verder iemand enig idee wanneer Android 5 komt? (Durf het bijna niet te vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

werkenslaap schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:38:
Gisteren een grip shell gekocht voor m'n moto G 2013: top spulleke! Vond de originele cover erg glad worden en deze shell vervangt dus de hele batterydoor en sluit met een rubber randje om de telefoon heen. Ideaal ding, voelt erg solide.

Verder iemand enig idee wanneer Android 5 komt? (Durf het bijna niet te vragen)
Nog niet bekend helaas. Testen zijn nu bezig in een aantal landen. (India, Amerika en Brazillie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:02
[...]

Klopt. Daarnaast moet je de app die volgens mij eerst Alert heette maar nu als Motorola bgapp1 in de lijst staat ook inschakelen. Tenminste als ik dat niet doe dan doet de batterijbesparing het bij mij niet.
Pinin schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:36:
[...]

O.k. op die fiets, ja ik heb de meeste van moto uitgezet, ook een aantal van google die IK echt niet gebruik, zoals kiosk, movies, books en music. Het is meer uitzetten dan echt installeren helaas, moet je root voor hebben.
Wat ik nog steeds een erg handige app vind is Startup auditor. Hiermee kan je allerlei programma's/services die actief worden bij het opstarten uitschakelen. Eigenlijk dus een msconfig voor Android.

Deze app staat niet meer in de playstore, wordt ook al een poos niet meer onderhouden maar de volledige versie (die eerst betaald was) is nog wel via alternatieve downloadwinkels als www.aptoide.com te verkrijgen. De laatste versie is volgens mij 2.3.2.
Ik ben er i.i.g. erg blij mee, je kan makkelijk opdringerigere apps het zwijgen mee opleggen. En dat zijn er meer als je denkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
[...]

Mijn inschatting is dat Assist meer verbruikt dan die bespaarfunctie bespaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
geerten schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:36:
Mijn inschatting is dat Assist meer verbruikt dan die bespaarfunctie bespaart...
Nou, ik ben toch vaak blij dat ik met die laatste 15% batterij nog even door kan trekken! Als energiebesparing uitstaat,valt ie erg snel uit.
Assist zie ik niet eens staan bij de apps bij accuverbruik, dus dat zal wel meevallen.
Ik heb Assist ook niet ingesteld, maar ook niet meer gedeactiveerd via het systeem. Het staat dus wel in de app drawer, maar doet als het goed is vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
En ik heb bij 15% nog ruim een halve dag te gaan, tijd zat om uit te kijken naar een geschikt moment om hem op te laden. (Staat b.v. nu op 69%, na 1 dag, 13 uur, 13 min. en 47 sec.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 12:21
Als iPhone5 gebruiker kan ik soms, héél soms, want het blijft toch een net niet OS (...), erg jaloers zijn op de Moto G 2nd Gen (2014) van mijn vrouw. Als ik héél erg rustig doe, haal ik soms de 36/48 uur, maar dan is ie echt helemaal leeg, maar de Moto G haalt bijna altijd ruim 6 dagen (!!!) op een acculading en dat is bij normaal/gemiddeld gebruik (oke, maar wat is 'normaal') dus bij wat WhatsAppen, Facebooken en wat Gmailen en dan heeft de Moto G nog voldoende over om op je gemakje op zoek te gaan naar de lader en een oplaadpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10 20:14
Ik wil graag de Moto G 2014 kopen voor mijn vriendin omdat ik intens verdrietig word van haar Nokia N8. Ik vroeg me af hoe snappie deze telefoon is. Aangezien de Moto G maar 1 gb ram heeft en ik op filmpjes heb gezien dat vooral grote webpagina's heel erg kunnen haperen. Valt t reuze mee of is t een ergenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Mozy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:37:
Ik wil graag de Moto G 2014 kopen voor mijn vriendin omdat ik intens verdrietig word van haar Nokia N8. Ik vroeg me af hoe snappie deze telefoon is. Aangezien de Moto G maar 1 gb ram heeft en ik op filmpjes heb gezien dat vooral grote webpagina's heel erg kunnen haperen. Valt t reuze mee of is t een ergenis.
Ik vind hem heel vlot voor de wat matige specs, zeker met lollipop lijkt hij iets snappier, maar het is en blijft geen nexus 5 of moto X

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 22-01-2015 11:04 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
Mozy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:37:
Hij is een stuk sneller dan m'n Galaxy Note :+. Maar serieus, ik merk bij vlagen dat hij heel even moet laden wanneer je een afsluit door heel vaak pijltje terug te drukken. Het laden van het menu wil dan soms even een paar seconden duren. Verder merk ik geen haperingen in dagelijks gebruik. Vind het na een half jaar nog steeds een heerlijk toestel :). Heb geen snellere nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozy
@pinpin&ksborg

Mooi, ik heb nagedacht omdat de SIII Neo te kopen, die is schijnt iets vlotter maar is dan weer veel lelijker. Zelf heb ik een iPhone 6, niet heel veel verstand van Android. Kan ik gewoon stock 5.0 erop zetten zonder dat ik veel motorola goodies mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Mozy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:08:
@pinpin&ksborg

Mooi, ik heb nagedacht omdat de SIII Neo te kopen, die is schijnt iets vlotter maar is dan weer veel lelijker. Zelf heb ik een iPhone 6, niet heel veel verstand van Android. Kan ik gewoon stock 5.0 erop zetten zonder dat ik veel motorola goodies mis?
Je krijgt automatisch Android 5.0 op het toestel aangeboden, inclusief Motorola 'goodies'. Verder is er weinig extra's toegevoegd bij de ROM, je kan het zelf aanvullen met apps uit de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozy
acoster schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Je krijgt automatisch Android 5.0 op het toestel aangeboden, inclusief Motorola 'goodies'. Verder is er weinig extra's toegevoegd bij de ROM, je kan het zelf aanvullen met apps uit de playstore.
Aha. Is CM eropzetten aan te bevelen? De reden waarom ik niet voor de SIII Neo ga is omdat TouchWiz voor mij een dikke min is, en CM op de SIII Neo zorgt dat fullhd filmen met fps drops gaat. Ook niet echt naar wens dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Mozy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Aha. Is CM eropzetten aan te bevelen? De reden waarom ik niet voor de SIII Neo ga is omdat TouchWiz voor mij een dikke min is, en CM op de SIII Neo zorgt dat fullhd filmen met fps drops gaat. Ook niet echt naar wens dus.
Als jij denkt dat CM beter is, zou ik het doen.Ik heb er bij mijn Moto G (4G) geen behoefte aan, hij werkt perfect, doet wat hij moet doen en heb geen klachten. Dus ik heb geen reden om CM of een andere ROM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 14:07
Heeft iemand last gehad van de memory leak bug op zijn moto g 2014 ?, kwam dit tegen op andere fora, wil namelijk binnenkort een moto g bestellen maar zit niet te wachten op dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

gjjvandenberg schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:52:
Heeft iemand last gehad van de memory leak bug op zijn moto g 2014 ?, kwam dit tegen op andere fora, wil namelijk binnenkort een moto g bestellen maar zit niet te wachten op dit probleem.
Had hier wel last van met KitKat 4.4. Nu met 5.02 lolipop geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 14:07
Ok, het is dus software matig op te lossen, thanx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:27:
Ik vind die nieuw Moto G wel een goede vervanger voor mijn huidige Galaxy S3. Het mag dan wel een budgettelefoon zijn en mijn S3 (destijds) een topmodel, die Moto G voelt 10 keer sneller aan ;)

Hier bij de mediamarkt hebben ze een dualsim-versie. Heeft de 2014 Moto G altijd dual sim of is dit weer een speciaal model?

Verder ben ik wel gehecht aan mijn huidige telefoonhoesje waar pasjes in passen (wallet case). Heeft iemand nog een tip voor een goede wallet case voor de Moto G (liefst een beetje dun, 2 pasjes zijn genoeg)? Volgens mij levert motorola deze niet, dus ben je al aangewezen op third party (waarvan ik bij de lokale mediamarkt ook niks tegenkwam specifiek voor de moto g).
Heeft iemand nog tips betreffende mijn laatste vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:16
Krijg zojuist lollipop ota binnen op mijn 2013 moto g xt 1033. (Dual sim). :)

[ Voor 18% gewijzigd door speedmetal35 op 23-01-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010453krala
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-10 20:58
Het kan nu niet meer zo lang duren, in de VS en India krijgen ze nu de update
http://www.androidpolice....n-india-2nd-gen-us-india/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Palomar schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:47:
[...]

Kijk een op eBay, wordt een hoop aangeboden.
Er is ook een topic over accessoires voor de moto g geloof ik, moet je die even bekijken.

Accessoires voor de Motorola Moto G:

[ Voor 9% gewijzigd door acoster op 23-01-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RicoK schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:33:
Als iPhone5 gebruiker kan ik soms, héél soms, want het blijft toch een net niet OS (...), erg jaloers zijn op de Moto G 2nd Gen (2014) van mijn vrouw. Als ik héél erg rustig doe, haal ik soms de 36/48 uur, maar dan is ie echt helemaal leeg, maar de Moto G haalt bijna altijd ruim 6 dagen (!!!) op een acculading en dat is bij normaal/gemiddeld gebruik (oke, maar wat is 'normaal') dus bij wat WhatsAppen, Facebooken en wat Gmailen en dan heeft de Moto G nog voldoende over om op je gemakje op zoek te gaan naar de lader en een oplaadpunt.
Sorry, maar dat is echt onzin.

Zet je hem per dag een kwartier aan, stuurt één mailtje, en zet je hem dan weer uit om hem de rest van de dag niet meer te gebruiken? Anders is dit echt onzin. Hij gaat lang mee, maar meer dan 2 volle dagen red je echt niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
Jeroenneman schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:34:
[...]

Zet je hem per dag een kwartier aan, stuurt één mailtje, en zet je hem dan weer uit om hem de rest van de dag niet meer te gebruiken? Anders is dit echt onzin. Hij gaat lang mee, maar meer dan 2 volle dagen red je echt niet.
Eens, zeker wanneer je apps als bijv. die van Facebook gebruikt. Die slurpen best energie op de achtergrond (gebruik hem zelf al niet eens meer). 2 dagen kan ik ermee halen, maar dan niet 48 uur, maar van (bijv.) dinsdagochtend tot woensdagavond. Dan issie ook echt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:07
Bij die facebook app in de instellingen aangeven dat hij nooit meer op updates moet controleren en hij gebruikt bijna niets meer en je ontvangt nog wel gewoon meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 12:21
[...]Sorry, maar dat is echt onzin.

ksborg schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:44:
[...]Eens, zeker wanneer je apps als bijv. die van Facebook gebruikt. Die slurpen best energie op de achtergrond (gebruik hem zelf al niet eens meer). 2 dagen kan ik ermee halen, maar dan niet 48 uur, maar van (bijv.) dinsdagochtend tot woensdagavond. Dan issie ook echt leeg.
Ergens kan ik me jullie reacties wel voorstellen. Ik zou wellicht hetzelfde kunnen hebben gereageerd als jullie.

Maar denken jullie niet dat ik net zo verbaasd was toen ik zag dat op een acculading al ruim 6 dagen was/werd gedaan???? Zo'n onzin, zoals het hier wordt afgedaan is het niet!!

Ik heb het toch echt geconstateerd en heb gedurende die acculading regelmatig activiteit gezien in de vorm van WAPjes met en zonder fotootjes en berichten op Facebook. Mijn vrouw is zeer zeker geen poweruser, maar ze gebruikt de Moto G wel!

Misschien dat ik mijn eerdere bericht wel kan rectificeren door te zeggen dat het misschien een toevalstreffer was, want 6 dagen is echt wel lang, maar deze Moto G 2nd Gen gaat echt niet iedere 1,5/2 dagen aan de lader zoals mijn iPhone5. Helaas...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RicoK schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:18:
[...]

[...]

Ergens kan ik me jullie reacties wel voorstellen. Ik zou wellicht hetzelfde kunnen hebben gereageerd als jullie.

Maar denken jullie niet dat ik net zo verbaasd was toen ik zag dat op een acculading al ruim 6 dagen was/werd gedaan???? Zo'n onzin, zoals het hier wordt afgedaan is het niet!!

Ik heb het toch echt geconstateerd en heb gedurende die acculading regelmatig activiteit gezien in de vorm van WAPjes met en zonder fotootjes en berichten op Facebook. Mijn vrouw is zeer zeker geen poweruser, maar ze gebruikt de Moto G wel!

Misschien dat ik mijn eerdere bericht wel kan rectificeren door te zeggen dat het misschien een toevalstreffer was, want 6 dagen is echt wel lang, maar deze Moto G 2nd Gen gaat echt niet iedere 1,5/2 dagen aan de lader zoals mijn iPhone5. Helaas...........
Dan heb je een unicorn telefoon gevonden! Ik zou hem koesteren, want uit eigen ervaring met 3 andere Moto G's kan ik concluderen dat 2 dagen werkt, maar meer zeker niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Ik heb zelf met de 2014 versie wel 5 dagen gehaald op 1 acculading. Maar dat was wel in de roaming stand, dus geen 3g. Wel wifi aan, en verder licht gebruik.

Moto G 2014 verbruik

Het kan dus wel, afhankelijk van omstandigheden en gebruik.
Normaal gesproken doe ik ook maar 2 dagen op 1 acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Als je er bijna niks mee doet, geloof ik dat ook wel. Maximaal 2 dagen met mijn gebruik en als ik Saga spelletjes speel, 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 23:07
Hier een MotoG 4G XT1039, gebruik nooit wifi (4G is sneller) en ben geen intensieve gebruiker, maar haal altijd tenminste 6 dagen _/-\o_ ...
Wat bij mij helpt is na iedere software update een factory reset doen
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28hfn2b.png

[ Voor 15% gewijzigd door TheByteBoy op 23-01-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Hier ook de update naar Android 5 binnen op mijn dualsim variant uit 2013. Krijg hem alleen niet geïnstalleerd omdat ie bij reboot in TWRP terecht komt :P
Maandag maar eens kijken als ik geen bereikbaarheidsdienst heb. Ik vermoed dat ik hem eerst weer moet terug zetten naar default recovery, mss zelfs weer stock alles erop moet knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!
Ik had even een vraagje over de Moto G:

Ik zat te denken aan het kopen van een Moto G 4G, maar ik vroeg me af hoe verstandig dat nu nog is.
Is de Moto G (2013) ook in 2015 nog een goede telefoon of is die nu een beetje achterhaald?
En hoe toekomstproof is die nu nog.
Kan je er twee jaar mee verder, of is het na een jaar echt niet meer te doen?

EDIT: En als die wel nog goed is om nu te kopen. Heeft de 2014 versie dan nog voordelen op de 2013-versie, naast een groter scherm en dual-sim of niet?
Dus welke zou dan beter zijn om te kopen, 2014 of 2013 4g?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06 13:34
Palomar schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:47:
[...]

http://www.amazon.de/gp/p...psc=1&smid=A2IOZJFKUZ7V16

Zelf ook gekocht en hij bevalt heel goed. Zit binnenin plastic waar je hem inklikt, zodat hij goed vast zit en nog extra beschermd is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:18:
Hallo iedereen!

EDIT: En als die wel nog goed is om nu te kopen. Heeft de 2014 versie dan nog voordelen op de 2013-versie, naast een groter scherm en dual-sim of niet?
Hehehe, daar zijn de meningen over verdeeld, volgens mij snappen alle 2013 eigenaars niet dat iemand voor een 2014 zou gaan, en de 2014 eigenaars snappen niet waarom iemand nu nog voor een 2013 zouden gaan.

Ze zijn beide goed en bang for bucks, maar je moet je zelf afvragen wat je belangrijk vind. Groter scherm, kleiner formaat telefoon, dual sim, 4G, Sd card enz.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:18:
Hallo iedereen!
Ik had even een vraagje over de Moto G:

Ik zat te denken aan het kopen van een Moto G 4G, maar ik vroeg me af hoe verstandig dat nu nog is.
Is de Moto G (2013) ook in 2015 nog een goede telefoon of is die nu een beetje achterhaald?
En hoe toekomstproof is die nu nog.
Kan je er twee jaar mee verder, of is het na een jaar echt niet meer te doen?

Nu de btw actie van Mediamarkt voor de deur staat wordt het verleidelijk om een 4g versie te gaan halen volgende week. Maar mijn verstand zegt me dat ik nog een kwartaal moet wachten op de nieuwe versie in 2015. Ontbreken van 4g in de 2014 versie is trouwens alleen al een gegronde reden voor mij om beide toestellen over te slaan. Blijft wel verleidelijk, ik zit nog op een S3 mini op Android 4.1.2..

Ik lees ook veel over drama met de Android 5 Lollipop updates. Ik wacht wel gewoon op nieuwe toestellen die Android 5 al van zichzelf ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Ik heb net de 2014 versie een week , ik vind zelf een groter scherm en de dual sim mogelijkheid erg chill. Maar de 2013 versie is ook niet verkeerd , een inmiddels ex collega van mij heeft die gehad en daar stond ik af en toe ook mij bij te vergapen. Of jij er 2 jaar mee verder kunt is natuurlijk de vraag , het is geen vlaggenschip toestel en dat pretendeert het ook niet te zijn. Doe je niet veel meer dan af en toe een kiekje en een paar whatsappjes dan moet je het wel lukken gok ik :)

Het ontbreken van 4G , tsja ik heb het niet in mijn abonnement zitten dus ik weet niet wat ik mis en zal het wel een keer gaan meemaken.

Collega kreeg vandaag de Android 5 update binnen op zijn Nexus 5 en ik vond het er wel goed uitzien. Stuk strakker nog dan 4.4 en dat mag ik zelf wel , paar keer vergeefs gekeken of ik ook een update had vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf was ik niet van plan om de telefoon zwaarder te gebruiken, dan waar dit segment voor bedoeld is; basisfuncties (whatsappen etc.)

Maar ik wil natuurlijk ook niet dat de hardware over een jaar zo slecht is, dat zelf basistaken heel traag gaan.

Weet iemand trouwens of er al iets bekend is over de nieuwe Moto G?
Is wachten een betere optie, of zal de nieuwe in specs weer bijna identiek zijn?

EDIT: Wanneer wordt deze nieuwe Moto G ongeveer verwacht?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Als ik het nieuws zo mag geloven komt er geen nieuwe Moto G meer maar wil Lenovo dat Motorola zich meer gaat richten op high end toestellen. Maar of je alles moet geloven wat je hoort is maar de vraag natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:45
Ergens was dacht ik een 4g versie van de 2014-versie tijdelijk online gezet dacht ik (Brazilië? Kan het zo snel niet vinden). Wat Motorola & Lenovo verder gaan doen is kijken in een een glazen bol. Lenovo heeft gezegd dat ze van Motorola een high-segment merk gaan maker zonder low/midrange modellen. Maar om de populaire moto g en moto e lijn daarmee te stoppen is denk ik niet verstandig van lenovo. Toekomst wijst het uit!

Mijn moto-G (2014) voldoet prima voor whatsapp, netflix, internet, mail, bank. Ook onderweg gebruik ik hem met de TomTom-app en op de achtergrond flitsmeister. Ohhhja, hij kan ook bellen natuurlijk, gebruik ik soms ook nog.
Ik merk overigens wel af en toe een tikje traagheid met het laden van apps.en of deze telefoon toekomst-proef is? In elk geval houdt die 1 jaar nog wel goed vol. Daarna is het afwachten maar ik denk het wel.

Mijn gok voor de toekomst is dat ze (de telefoon fabrikanten) gaan inzetten op verbetering van de accu, gezien het niet veel sneller en beter meer hoeft naar mijn mening. Het is quadcore, en de ram is prima werkbaar (al is 2gb geen luxe, en nfc/4g ondersteuning ook wel fijn voor de toekomst). Scherm resolutie hoeft naar mijn mening niet hoger dan de moto g op 5inch. Al die pixels aansturen kost alleen maar energie! Winst is enkel nog te behalen met betere accu's of energiezuinigere hardware.
#disclaimer: dit is puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen, hoop en mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Moto G heeft alleen geen oplader meegelevert en daarom vroeg ik me af, wat is nou een goede oplader.
Ik lees namelijk ook veel, ook in dit topic, dat mensen met sommige opladers problemen hebben.
Aan welke eisen moet de oplader voldoen?
En welke opladers hebben jullie en werken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 08:26:
De Moto G heeft alleen geen oplader meegelevert en daarom vroeg ik me af, wat is nou een goede oplader.
Ik lees namelijk ook veel, ook in dit topic, dat mensen met sommige opladers problemen hebben.
Heb je niet nog een lader ergens in huis, met een usb aansluiting?
oude telefoon,tablet .... zolang er maar 5V uit komt.
Maar verder maakt het niet zo heel gek veel uit, maar ik zou wel eentje nemen die minimaal 1Ampere (1000mA) kan leveren.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, helaas heb ik er niet nog een in huis liggen.
Maar zijn er bepaalde dingen die je beslist niet moet hebben.
Want het prijsverschil tussen laders is nogal groot (van €5 tot €30) en ik vroeg me af of een duurdere nou beter is, of dat die goedkope laders ook prima werken voor de Moto G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Iets meer er aan uit geven kan geen kwaad maar zou zelf niet €30 er aan uit geven. Check de specificaties en pak dan die van €15 of €20 euro. Heb je geen slechte kabel maar ook geen idioot duur ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:50:
Want het prijsverschil tussen laders is nogal groot (van €5 tot €30) en ik vroeg me af of een duurdere nou beter is, of dat die goedkope laders ook prima werken voor de Moto G.
Ik zou er niet veel geld aan uitgeven, en een vanafprijs van 5,- zit je nog hoog, want uit china ofzo kan je ze voor een euro gratis thuisbezorgt hebben, maar moet je lkang wachten.

http://www.telefoonlader.nl/motorola/moto-g.html

of vraag hem gewoon op tweakers vraag en aanbod.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:50:
Ik gebruik gewoon een usb-stekker + een willekeurige usb<>micro-usb-kabel.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:22:
[...]

Ik zou er niet veel geld aan uitgeven, en een vanafprijs van 5,- zit je nog hoog, want uit china ofzo kan je ze voor een euro gratis thuisbezorgt hebben, maar moet je lkang wachten.

http://www.telefoonlader.nl/motorola/moto-g.html

of vraag hem gewoon op tweakers vraag en aanbod.
Heb je zelf ervaring met deze; de prijs is namelijk netjes.
Alleen ik vroeg me af hoeveel mAh de oplader had, aangezien er geen specs bijstaan (of ik kan ze iig niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:03:
[...]

Heb je zelf ervaring met deze; de prijs is namelijk netjes.
Alleen ik vroeg me af hoeveel mAh de oplader had, aangezien er geen specs bijstaan (of ik kan ze iig niet vinden).
nee, geen ervaring mee. Ik zou hem even mailen.
Een lader bij een winkel als mediamarkt, dixon etc. zijn echt veel te overpriced. Dit zijn voor deze winkels namelijk bijproducten waar ze enorm veel op verdienen, de lok producten zoals telefoons, tv's tablets etc. daar zit bijna geen marge meer op door de concurentie. de bijproducten zoals kabels, laders, hoesjes etc. daar gaan mensen niet voor "shoppen" dus doen ze die er even bij als ze een duur product gekocht hebben maken die kleine bedragen niet zoveel meer uit.

Maar een lader aanschaffen is geen rocketscience hoor, ze zijn tegenwoordig allemaal gelijk, mits micro USB. en te weinig stroom is geen probleem, maar het laad je telefoon langzamer op. Meer als 1A heeft waarschijnlijk geen zin omdat je telefoon dit niet ondersteunt

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zei net micro-usb, maar het moet toch usb zijn of niet? Want je plugt de micro usb-kabel toch met de micro usb kant in de Moto G en de usb kant in de oplader. Of zie ik dit verkeerd?
En zou een oplader voor een sony e-reader met een 5v 1,5A output ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:11:
Je zei net micro-usb, maar het moet toch usb zijn of niet? Want je plugt de micro usb-kabel toch met de micro usb kant in de Moto G en de usb kant in de oplader. Of zie ik dit verkeerd?
Correct, maar de "gewone" usb kant mag ook een aangegoten kabel zijn, maar idd micro-usb gaat in de moto.
Ja, dat gaat prima

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10
Chinese opladers geven vaak wel problemen met het touchscreen is m'n ervaring, maar dat is uiteraard alleen belangrijk als je de telefoon gebruikt tijdens het opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

mad-dog schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:22:
Chinese opladers geven vaak wel problemen met het touchscreen is m'n ervaring, maar dat is uiteraard alleen belangrijk als je de telefoon gebruikt tijdens het opladen
Nee, dat kan niet door het Chinese komen. Maar echt superlow budget rommel kan wel minder stroom/spanning leveren dan wat ze beweren. Dus als je een ding van dealextreme oid koopt, moet je even de reviews lezen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Pinin schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:26:
[...]

Nee, dat kan niet door het Chinese komen. Maar echt superlow budget rommel kan wel minder stroom/spanning leveren dan wat ze beweren. Dus als je een ding van dealextreme oid koopt, moet je even de reviews lezen.
Dat bedoel ik er dus mee te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik niet verwacht.
Weet je dat zeker?
Is dat niet schadelijk voor een mobiel om met een e-reader oplader van een ander merk opgeladen te worden. In de Moto G handleiding staat namelijk wel dat je alleen moet opladen met Motorola oplader en dat andere merken schadelijk kunnen zijn voor de telefoon (dat zeggen ze natuurlijk altijd, omdat ze willen dat je hun lader koopt, maar toch).
Heeft iemand ervaring met opladen met laders voor een ander apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:39:
[...]

[...]

Weet je dat zeker?
Is dat niet schadelijk voor een mobiel om met een e-reader oplader van een ander merk opgeladen te worden. In de Moto G handleiding staat namelijk wel dat je alleen moet opladen met Motorola oplader en dat andere merken schadelijk kunnen zijn voor de telefoon (dat zeggen ze natuurlijk altijd, omdat ze willen dat je hun lader koopt, maar toch).
Wel eens gehoord van de term "Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend"?

Ik heb tig soorten opladers gebruikt voor m'n Moto G. Op wat touchscreen probleempjes met budgetrommel nooit geen problemen gehad met welke lader dan ook

[ Voor 10% gewijzigd door mad-dog op 24-01-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:39:
[...]

[...]

Weet je dat zeker?
Sony maakt goede stabiele voedingen. Het enige dat schade kan leveren is een te hoge spanning, en dat zit wel goed bij Sony. Zie het als je stopcontact thuis, maakt echt niet uit of je energie uit een nuon centrale komt of geïmporteerd uit Frankrijk.
Zelf gebruik ik een stuk of 5 laders doorelkaar, en soms mijn laptop usb port, masr die laad traag. No worries boy ;)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, nou, dat is toch fijn.
Scheelt weer een lader.
Wel apart, doch makkelijk, dat e-reader laders ook voor telefoons te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:53
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 08:26:
Ik gebruik al maanden deze: https://www.conrad.nl/nl/...?sc.queryFromSuggest=true
Werkt zeker weten perfect en heeft een zeldzaam laag standby-verbruik en hoge efficiëntie (niet dat je er rijk van wordt, maar alle beetjes helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt er dan bedoeld met stand-by stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Ik vermoedt dat met standby bedoeld wordt als je de oplader wel in het stopcontact hebt en geen telefoon er aan hangt op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Ik ben van plan om met de Mediamarkt BTW actie deze telefoon te nemen, ik zit echter te twijfelen welke versie ik zal nemen, de oudere 4G versie of de nieuwste.

Ik heb zelf nog geen 4G abonnement maar dat kan zo veranderen natuurlijk, dat is per maand opzegbaar.

Is de 2014 versie ergens aanmerkelijk beter in of is de 2013 versie nog steeds voldoende?

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Jorrie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:24:
Ik ben van plan om met de Mediamarkt BTW actie deze telefoon te nemen, ik zit echter te twijfelen welke versie ik zal nemen, de oudere 4G versie of de nieuwste.

Ik heb zelf nog geen 4G abonnement maar dat kan zo veranderen natuurlijk, dat is per maand opzegbaar.

Is de 2014 versie ergens aanmerkelijk beter in of is de 2013 versie nog steeds voldoende?
[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 20:15
Jorrie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:24:

Kies de 2nd gen. 4G is overroepen vind ik persoonlijk. Zelf zet ik nooit 4g aan op m'n Nexus 5. Mijn batterij gaat zo langer mee en 3g is voor alles snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zit ik hier ook aan te denken.
Mij lijkt de 2013-versie beter, behalve als je een 5" scherm wilt of dual-sim.
Maar de 4g-versie heeft naast 4g ook een micro-sd slot gekregen, dus op dat vlak heeft de 2014-versie geen voordeel.

Over die BTW-actie van de mediamarkt:
1. Geldt dit ook voor online-aankopen?
2. Is de MediaMarkt überhaupt een goede winkel? Vaak slechte review gelezen op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:23:

2. Is de MediaMarkt überhaupt een goede winkel? Vaak slechte review gelezen op Tweakers.
Mediamarkt is een uitstekende winkel.....om het product te zien, aan te raken en vervolgens ergens anders te kopen.
Ik geloof dat ik er nooit iets gekocht heb, zelfs niet toen ik het wilde konden "verkopers" het mij niet verkopen.

Maar als de moto daar voor een goede prijs ligt, why not.

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 24-01-2015 19:59 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Als het voor de juiste prijs bij de Mediamarkt ligt dan koop ik het gewoon. De eventuele garantie afhandeling heb ik verschillende ervaring mee , de ene keer moest een product op gestuurd worden voor onderzoek en de andere keer kreeg ik m'n aankoop bedrag terug. Kon er zelf niet echt een pijl op trekken hoe ze het bepalen maar over het algemeen is het een prima winkel in mijn boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:53
Klopt, Had ik nog wat duidelijker kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Ik heb verschillende producten bij MM online gekocht en totaal geen problemen gehad dus dat scheelt weer :)

Laatste reactie wat betreft prijzen/aankoop, graag verder gaan in het daarvoor bestemde topic :)

[ Voor 33% gewijzigd door The Wizard op 25-01-2015 13:52 ]

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 30-09 10:38
Eergisteren na een softbrick (Lollipop 5.02 update over geroote en custom recovery installatie 4.4.4 heen geinstalleerd...!) toch maar meteen mijn XT1033 (moto G 2013, dualsim Azie) teruggezet naar 4.4.4 zonder root met normal recovery en daarna de update gedaan.

Toestel is nu unrooted 5.0.2 en eerste indrukken zijn positief. Vooral accu duur lijkt een stuk beter. Het felle witte is wel ff wennen (zowel in menu's als op lockscreen) maar volgens mij is het een stap voorwaarts. Ik wacht nog ff met custom recovery en root tot duidelijk is of we voorlopig op deze versie blijven denk ik.

Overigens is er nog geen xposed framework voor Lollipop :( Gaat er waarschijnlijk ook niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Als ik het goed begrijp kun je dus op alle Moto G's ook je scherm casten naar een Chromecast? Kunnen mensen hier dit misschien uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Gisteren viel voor het eerst mijn Moto G (2013) zomaar uit, terwijl ik facebook zat te checken. Het toestel moest weer volledig opstarten. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Als ik mijn toestel opstart, wordt mijn simkaart nooit herkend. Ik moet dan na het opstarten mijn simkaart verwijderen en weer in het slot plaatsen. Pas daarna kan ik mijn pincode intoetsen en werkt de simkaart weer normaal. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen Moto G, maar dit klinkt mij uiteraard niet normaal. :)
Misscien wat rigoureus, maar je zou natuurlijk altijd kunnen proberen of het probleem is opgelost als je de Moto G terugzet naar fabrieksinstellingen.

Ik had zelf echter een heel ander (kort) vraagje: Is er een verschil tussen de Moto G flip cover en de Moto G flip shell, of is dit hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Jovas schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:10:
Als ik het goed begrijp kun je dus op alle Moto G's ook je scherm casten naar een Chromecast? Kunnen mensen hier dit misschien uitproberen?
Via de chromecast app gaat het met de Moto G 2014 prima.
Via de eigen optie (Weergave - scherm casten) van Motorola lukt het me niet.

[ Voor 3% gewijzigd door gijsemans op 25-01-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
gijsemans schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:07:
[...]

Zelfde ervaring hier. Geen Chromecast gevonden via weergave maar via de app gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jovas schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:10:
In Android 5 zit er inderdaad een optie om direct naar je scherm te casten zonder dat de Chromecast app nodig is. In Android 4 kun je de Chromecast app gebruiken. Beide werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
H92! schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:52:
[...]

In Android 5 zit er inderdaad een optie om direct naar je scherm te casten zonder dat de Chromecast app nodig is. In Android 4 kun je de Chromecast app gebruiken. Beide werken goed.
Heb ij al android 5 (lollipop) geintstalleerd?
en dan kan je dus direct vanuit je pull-down menu casten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadzor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:54
Scherm casten met mijn moto g kan tegenwoordig wel. Je kunt in de chromecast app kiezen voor scherm casten. Het loopt niet zo soepel als op mijn vriendin haar S4 maar voor browsen en foto's kijken werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
gram501 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:08:
[...]

Heb ij al android 5 (lollipop) geintstalleerd?
en dan kan je dus direct vanuit je pull-down menu casten??
Klopt. Het is wel de 2013 versie die pas vorige week is geupdate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
ok ik heb de 2014 versie... (android 4.4.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
gijsemans schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:07:
[...]

Die eigen optie van android werkt met miracast (een ander protocol) in Android 4.4 Kennelijk heeft Google dat stiekem aangepast dat die funktie nu (ook) werkt met een chromecast in Lollipop.

Op mijn moto G 2013 werkt miracast trouwens niet met mijn wdtv live. Scherm casten met de chromecast app naar mijn chromecast werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:47
Update 2. Mijn toestel is terug uit reparatie, echter zitten er nu diverse krassen op het scherm die er zeker niet op zaten. Nu gaan deze onder garantie verholpen worden. Fijn uiteraard dat het alsnog verholpen wordt maar spijtig dat dit niet gelijk goed gegaan is.
weekend warrior schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:53:
Kleine update: nadat het laatst in een weekeinde twee keer is voorgekomen heb ik hem ter reparatie aangeboden. Nu afwachten en hopen op een goede reparatie.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik heb sinds een paar dagen dat whatsapp echt extreem langzaam is. Met name icm Swiftkey toetsenbord, maar ook met het gewone android toetsenbord houdt niet over.

Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

6 dagen lukt mij ook niet, maar 4 dagen trek ik echt wel uit het apparaat. En dan staat hij 24/7 aan. Maar om dit te bereiken heb ik wel de locatie services uit staan, anders is het na 48 uur afgelopen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Yep. Wifi, 3G, location, bluetooth, alles standaard uit, en alleen aan wanneer je ze nodig hebt. Plus ART runtime ipv. Dalvik. Zo haal ik ook meestal een dag of vier, vijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:04
Ik heb wifi altijd aan staan. Dan schakelt hij automatisch naar het 2 g netwerk. Als ik het zou moeten schatten denk ik dat het 30% aan verbruik scheelt. Ik doe dan ook drie dagen met een lading en dan is hij nog steeds niet leeg. Ik laad hem dan wel op, omdat ik de vierde dag waarschijnlijk niet vol kan maken
Pagina: 1 ... 39 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.