Hoi, één van de fouten die vaak gemaakt wordt met mensen die of een nieuwe telefoon hebben of overgestapt zijn is het op zoek zijn naar "handige" apps om energie of geheugen te besparen.
De "handige" apps zijn echt niet zo tof, vaak hebben ze een omgekeerd effect. Bovendien zou een fabrikant echt wel een service gebruiken als hij echt zo briljant is.
Waarom een cache cleaner een toestel langzamer maakt, meer dat kost en meer batterij sneller leeg is:
* Je toestel heeft een app opgestart, moet misschien verbinding zoeken met internet ofzo en gebruikt wat rekenkracht van de phone. Dit kost tijd en energy, maar dat is niet erg want je wil het gaan gebruiken, en dit doe je in de loop van de dag met nog een paar apps. Een beetje vreemd is het dan dat een cache cleaner alles wat al lekker opgestart is (o.a. voor snelle toegang) weer gaat weg gooien, dat is toch van de zotte, kan hij weer opnieuw beginnen.......
* Android is zo gemaakt dat als je geheugen vol zit, hij de laatste gebruikte wegknikkert.
* Ik heb geen idee hoe het bij apple werkt, maar het lijkt mij ook niet dat daar van die "handige" cachecleaners nodig zijn.
* Is het van een 4S naar een Moto G niet een beetje achteruitgang qua snelheid, niet dat de 4S nou zo snel is, maar in mijn idee wel sneller dan de Moto G (pa heeft een 4S en ik een Moto G)
Zelf vind ik android veel fijner en vooral de moto G met dual sim, lekker scherm en dikke bang for bucks.