MrManuel schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:12:
Ik ben zelf aan het twijfelen om een Surface Pro 2 128GB of 256GB te halen omdat deze erg duur zijn..
Wie weet me te overtuigen?
Het moet me 'vervanger' van me laptop/desktop worden op het moment dat ik niet aan het gamen ben.. (Hier gebruik ik me bestaande laptop/desktop voor)
En ik moet me foto's erop kunnen bewerken.
Tevens graag advies over de accessoires.. Wie praat me om?

Ik als Mac gebruiker ben er erg tevreden over (heb dan wel een Pro1) maar de iPad ligt nu wel stof te happen.
Als Mac fan zeg ik natuurlijk wel dat ik tegen "windows probleempjes" oploop maar het apparaat heeft me positief verrast en denk dat ik hem (tegen de tijd) zeker zal vervangen voor een Pro3 of zo.
Games heb ik er nog niet op geprobeerd maar denk wel dat dat kan (steam staat er al op hahaha)
Het fijne is dat het een tablet is die meer kan als je dat wenst.
Heb jaren lang een iPad gebruikt maar als je telkens iets meer wilde wat eigenlijk alleen op een computer (/Mac/Macbook) kan dan moest je die er bij pakken.
Nu kan het op 1 apparaat en iets meer vrijheid heb je met Windows verkenner en een echt desktop gedeelte.
Moet wel zeggen dat ik toch t meeste nog wel in het Metro gedeelte zit. Hierdoor gebruik ik ook gewoon IE wat daarop goed werkt,
Windows 8.1 werkt veel beter hierop dan op een pc/laptop en het vernuftige komt op een tablet pas tot zijn recht.
Het is een goed krachtig apparaatje en ik denk dat de Pro2 met de nieuwe processor en meer RAM geheugen t nog alleen maar beter doet.
Wat ik wel minder vind is dat je het pennetje wel nodig hebt, zodra je Excel gebruikt en je probeert het met je vinger dan heb je 6 functies in 1 keer te pakken.
Daarentegen werkt t pennetje nog niet echt heel vloeiend vind ik, iets goed selecteren en of slepen is toch minder makkelijk dan ik had gehoopt. Daar zit nog wat werk in voor MS.
En daarnaast is ie echt zwaar vergeleken met andere tablets maar goed je krijgt daar ook iets extra's voor terug.
Als je vervanging wil voor een windows pc dan zou ik m zeker aanraden.
Heb zelf geen dock maar dan verander je m zo in een volwaardige pc plus je komt nooit iets te kort.