Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:26

GerCor

Zonder dallen geen pieken

RTL Z heeft een nieuwe studio in gebruik genomen en op de desk staat de Surface PRO 2 met cyaan TypeCover 2.

NICE _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 06-05-2014 14:15 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
Ja, viel mij ook op. In de serie NCIS zag ik hem trouwens ook voorbij komen. Ik denk dat ze daar wel voor worden gesponsored door MS, maar toch leuk om eens weer wat anders te zien dan die obligate iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Blijkt toch, als ik het nieuws zo bekijk, een Surface 2 te zijn, geen PRO 2.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben na de windows updates van gisteren?

Ik krijg een BSOD met de meldingen power state of failure en mijn bluetooth muis werkt niet meer.. Een collega met dezelfde configuratie kreeg exact dezelfde meldingen toen hij een uur terug ook de updates ging installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Ik heb de updates van gisteren nog niet geinstalleerd.
Is goed dat je het hier meld. Ik wacht er nu maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:46
De updates van gisteren zijn hier automatisch geinstalleerd maar ik heb nergens last van. Nog altijd uitermate tevreden over het werkpaard - doet dagelijks dienst als volwaardig zakelijk laptop vervanger.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 08:56
Ik heb alleen wifi problemen, af en toe valt de verbinding weg en moet ik de pro opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
Het werkt bij mij ook goed, alleen voor zover ik het heb begrepen spelen er problemen als je bluetooth devices hebt gekoppeld. In dit geval ging het bij mij om de micosoft sculpt comfort muis. Collega van mij met dezelfde configuratie heeft het kunnen oplossen door terug te gaan naar een restore punt, maar bij mij wil dat niet. ik heb de updates 1 voor 1 verwijderd, maar helaas gaat het paren/verwijderen van bluetooth devices niet meer. zodra ik reboot krijg ik dus power state of failure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-08 12:03
als het goed is begint er een live conference/event met een webstream betreffende de aankondiging van een paar nieuwe surface apparaten.

voor de liefhebbers, de link hieronder.

http://www.microsoft.com/...4/may14/05-20webcast.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
C3kChennie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:38:
als het goed is begint er een live conference/event met een webstream betreffende de aankondiging van een paar nieuwe surface apparaten.

Thanks!

Lachen dat in de zaal 90% Mac laptop heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Wauww.......12" Surface Pro 3 met een lekker hoge resolutie en een Core i7! Wel grappig dat Microsoft 'Apple nu aftroeft' met een 'grote' tablet.....benieuwd wat de prijzen gaan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 20-05-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
i7 in een doosje (en wat voor een :9 )

Vrees het ergste voor de prijs daarentegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
3:2 aspect ratio _/-\o_. Eerst de Chromebook Pixel nu dit ding. Hopelijk pakken OEM's eindelijk de signalen van Google en Microsoft op dat die extra hoogte gewild is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
jip_86 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:35:
i7 in een doosje (en wat voor een :9 )

Vrees het ergste voor de prijs daarentegen :P
Ja....ik ben bang dat er minimaal (de i7 iig) 1200 euri voor betaald moet worden ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Mja maar vergelijk high eind 12" laptops dan wel hiermee, en dan is de prijs niet zo vreemd meer.
Sterker nog, de enige 12" high end laptop die in de pricewatch staat met die resolutie is de pricewatch: Dell XPS 11 9P33-1007

a 1200 euro, met i5 processor. Er is niet eens een i7 beschikbaar in dat formaat.

En bij mij viel zojuist de stream weg :(

[ Voor 65% gewijzigd door MrDrako op 20-05-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
MrDrako schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:43:
Mja maar vergelijk high eind 12" laptops dan wel hiermee, en dan is de prijs niet zo vreemd meer.
Sterker nog, de enige 12" high end laptop die in de pricewatch staat met die resolutie is de
Mooi ook die vergelijking met die ene high-end laptop _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2014/05/lb2-2648.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Hadden ze die friction hinge maar al bedacht bij de 1e surface :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Jep, erg mooie device. Apple komt (waarschijnlijk) over 2 weken met een 12'' Macbook Air Retina. Dat betekend dat beide bedrijven kwa schermgrootte in ieder geval op een lijn zitten! Toch opvallend.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

http://www.wpcentral.com/...pecs-and-pricing-revealed

i3-4GB RAM-64GB - $799
i5-4GB RAM-128GB - $999
i5-8GB RAM-256GB - $1299
i7-8GB RAM-256GB - $1549
i7-8GB RAM-512GB - $1949

Iedereen (die een macbook heeft) omkopen met een gratis surface :p

[ Voor 15% gewijzigd door Chris Smoove op 20-05-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Ik als Mac gebruiker vind het een mooi apparaat. En ja, ik ben geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Balance schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:36:
3:2 aspect ratio _/-\o_. Eerst de Chromebook Pixel nu dit ding. Hopelijk pakken OEM's eindelijk de signalen van Google en Microsoft op dat die extra hoogte gewild is.
Ik hoop zeer dat dit een trend gaat worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Maar die prijzen halen mij niet over een surface te gaan kopen, dan maar met een laptop en een tablet blijven lopen. Heb al een laptop, dus als ik voor 250 euro een goede android tablet kan hebben ben ik bang dat ik toch die keuze maar moet gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Batterijduur heb ik een beetje gemist eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Zeer mooi ding wat Microsoft daar presenteerde. Ook fijn om te zien dat er wat meer variatie in schermformaten komt te zitten, en de nieuwe type cover ziet er ook zeer goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59

RayNbow

Kirika <3

Hmm, voor de SP3 hebben ze de Wacom tech vervangen door N-Trig?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:26

fdees

Trust me I'm an Engineer

jip_86 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:17:
Batterijduur heb ik een beetje gemist eigenlijk ?
Zou tot 9 uur.

Hij is pas eind augustus verkrijgbaar in europa dat is eigenlijk best wel jammer als je ziet dat veel HBO's begin september beginnen en ik denk dat hij beter wat eerder hier uit was gekomen omdat het een apparaat wat in mijn opinie heel geschikt lijkt voor veel opleidingen

[ Voor 44% gewijzigd door fdees op 20-05-2014 18:27 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
MrDrako schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:09:
Maar die prijzen halen mij niet over een surface te gaan kopen, dan maar met een laptop en een tablet blijven lopen. Heb al een laptop, dus als ik voor 250 euro een goede android tablet kan hebben ben ik bang dat ik toch die keuze maar moet gaan maken.
Je snapt toch wel dat dit geen apparaat is voor mensen die net zo goed een Android tablet kunnen gebruiken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
C3kChennie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:38:

Zeer mooi de 3.

Maar ik loop er niet warm voor om mijn 2 hiervoor in te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
De Surface 3 gaat hier verder: Microsoft Surface 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:32
Ben nu eerder benieuwd wat er gaat gebeuren met de prijzen van de Surface Pro 2. Zullen deze mogelijk in prijs gaan zakken of blijven deze op het zelfde niveau?

De surface 3 ziet er goed uit, maar voor mijn budget zou ik wel interesse hebben in een Surface pro 2, mits die wat goedkoper wordt gepositioneerd;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Ik heb hem al besteld. Mijn SP2 8/512 i5-4300u gaat binnenkort de verkoop in :-)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
Mijn Surfacepro2 deed er vrij lang over om na het opstarten te verbinden met m'n router.
Driver verwijderd opnieuw opstarten en m'n probleem was opgelost.
Ook na de slaapstand gaat het nu vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Nu de Surface Pro 3 uit is ook maar eens reageren in dit topic.

Ik gebruik nu zo'n twee maanden de Surface Pro 2 en ben er echt enorm tevreden over, ik gebruik hem ook echt op verschillende manieren.

Op mijn werk in combinatie met de ThinkPad USB 3.0 Dock en twee externe monitoren (Surface zelf is het 3e scherm).

Tijdens besprekingen extern of op kantoor om schetsen en / of notities te maken met de pen en / of het toetsenbord (typecover).

Thuis met de typecover om mail door te nemen en snel (kort) te beantwoorden, verder als tablet om wat artikelen op tweakers te lezen, en Facebook en nieuws lezen etc. .

Grootste nadeel vind ik dat het scherm wat klein is wanneer je hem als laptop gebruikt. Wanneer je hem als tablet gebruikt voelt hij dan weer wat zwaar aan. Echter zijn dit denk ik precies de punten waarin de 3 verbeterd is (scherm is groter dus als laptop beter te gebruiken,en ook weegt hij minder wat hem als tablet ook weer prettiger maakt...).

Blijf voorlopig bij de 2, ben wel erg benieuwd naar de 4 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 11-09 18:50

Cogency

Ginnunga

Ik heb een issue met mijn Pro2.
Elke keer als ik mijn Bluetooth muis gebruik knalt mijn internet/netwerk eruit. (van de Pro2) Als ik de muis dan weer uitzet en de BT verbinding verbreekt gaat de netwerk verbinding weer vrolijk verder.

Help. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Lijkt me gerelateerd aan de bestaande WiFi/BT issues: surface pro 2 bluetooth wifi

[ Voor 13% gewijzigd door RayNbow op 23-05-2014 09:36 . Reden: link fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

RayNbow schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:17:
Lijkt me gerelateerd aan de bestaande WiFi/BT issues: [google]surface pro 2 bluetooth wifi[/]
Je link gaat niet veel verder dan de homepagina van google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ward85 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:30:
Nu de Surface Pro 3 uit is ook maar eens reageren in dit topic.

Ik gebruik nu zo'n twee maanden de Surface Pro 2 en ben er echt enorm tevreden over, ik gebruik hem ook echt op verschillende manieren.

Op mijn werk in combinatie met de ThinkPad USB 3.0 Dock en twee externe monitoren (Surface zelf is het 3e scherm).

Tijdens besprekingen extern of op kantoor om schetsen en / of notities te maken met de pen en / of het toetsenbord (typecover).

Thuis met de typecover om mail door te nemen en snel (kort) te beantwoorden, verder als tablet om wat artikelen op tweakers te lezen, en Facebook en nieuws lezen etc. .

Grootste nadeel vind ik dat het scherm wat klein is wanneer je hem als laptop gebruikt. Wanneer je hem als tablet gebruikt voelt hij dan weer wat zwaar aan. Echter zijn dit denk ik precies de punten waarin de 3 verbeterd is (scherm is groter dus als laptop beter te gebruiken,en ook weegt hij minder wat hem als tablet ook weer prettiger maakt...).

Blijf voorlopig bij de 2, ben wel erg benieuwd naar de 4 =)
Hoe gaat bij jou het schalen op je twee externe monitoren? Ik krijg dit nog niet helemaal zoals ik het wil. Of het is net iets te groot op mijn externe monitoren of te klein op mijn Surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Wrd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:47:
[...]

Je link gaat niet veel verder dan de homepagina van google ;)
Fixed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 11-09 18:50

Cogency

Ginnunga

Mjah, nu nog een fix voor de BT issues... :(
Ik heb mijn Pro2 al sinds vorig jaar, nooit echt problemen gehad. Maar sinds kort gebruik ik een Bluetooth muis en nu dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik heb zelf een BT muis maar die gebruik ik zelden (eig. alleen als ik bijv. wil video editen op m'n SP2). Vanochtend heb ik een test gedaan met de Network Speed Test app. Als ik de muis gebruik heb ik geen merkbare problemen met de internetverbinding, maar andersom wel. Als de Network Speed Test app tegen de 20 Mbps aan 't uploaden is, dan werkt m'n BT muis zeer schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
frennek schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Hoe gaat bij jou het schalen op je twee externe monitoren? Ik krijg dit nog niet helemaal zoals ik het wil. Of het is net iets te groot op mijn externe monitoren of te klein op mijn Surface.
De resoluties / pixeldichtheid etc. van de twee monitoren zijn gelijk maar wijken inderdaad af van het Surface scherm. Dat probeer ik dan eigenlijk ook zo min mogelijk te gebruiken. Ik heb er niet zo heel veel last van dan. Ik ben wel nog op zoek naar instellingen / tools om applicaties altijd op het juiste scherm te starten wanneer er connectie is met de USB hub maar daar heb ik nog niets overtuigends voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Prijsdalingen voor de PRO 2 beginnen in de UK. -150 pond voor de duurste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Maandje geleden een Surface Pro 2 aangeschaft en nu merk ik dat de firmware update van maart 2014 regelmatig terug blijft komen via Windows Updates en, afgezien dat deze steeds met succes geïnstalleerd lijkt te worden, niet actief wordt. De firmware van januari 2014 staat er nu op.

Iemand enig idee of hier een oplossing voor is of kan deze update gewoon genegeerd worden?

Overigens bevalt mij de wifi ook niet met de Surface Pro 2. Matig bereik en geen optie om de 5ghz op voorkeur te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredskie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Hi Rookie,

Ik heb soortgelijke problemen ondervondenmet mijn Surface Pro 2.
Via de MS support kreeg ik een werkende oplossing aangereikt. Ik hoop dat dit bij jou ook werkt! ;)

1. Open command prompt als administrator
2. in typ: dism /online /remove-package /packagename:Package_for_KB2919355~31bf3856ad364e35~amd64~~6.3.1.14 (vervang amd64 met x86 of arm als het niet lukt)
3. daarna typ: DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. En daarna: dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup
5. En probeer opnieuw KB2919355 te installeren.

Met vriendelijk groet
Nick
Microsoft Surface Helpdesk

Greetz,

Fredskie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

nieuws: Microsoft verlaagt prijzen Surface Pro 2

Betekent dit nu dat de Surface Pro (1) end of life is?
Hij staat niet meer in de microsoft store...

Zou wel leuk zijn als deze ook weer € 100,- in prijs verminderd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Het betekent eerder dat het 'End of sale' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmassuger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06-2014
Heb via Ibood de Surface Pro 2 gekocht maar had bij het installeren alleen de keuze uit Spaans, Italiaans en Portugees. Heb de Spaanse installatie doorlopen en daarna Nederlands als taal toegevoegd en ingesteld als standaard taal maar daarmee wordt lang niet alles vertaald. Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
@jmassuger: je hebt de Surface Pro niet de Pro 2 via iBOOD gekocht ;)

Voordat ik de upgrade naar Win 8.1 Pro heb uitgevoerd heb ik de taal aangepast naar engels, daarna via Store upgrade naar 8.1 Pro en alles is Engels. Probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Je kan ook een email richting iBood sturen.
Het lijk me niet dat je met opzet een Windows apparaat verkoop in Nederland met alleen de talen Spaans, Italiaans en Portugees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredskie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
En bedankt he rookie no.1!. :X :z :9~ :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om een SP aan te schaffen. Ik twijfel erg tussen de SP1 of SP2 128GB. Het prijsverschil is € 310,00. Is het het geld waard om voor de SP2 te kiezen? Kan iemand daarin adviseren? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Het is toch gewoon een kwestie van de verschillen in een lijstje zetten en bepalen of je dat die 310 euro waard vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op papier zijn de verschillen minimaal. Daarom hoop ik advies te winnen van de mensen die met beide apparaten hebben gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Wat is jouwn lijstje met verschillen op volgorde van hoe belangrijk je ze vind nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
- 2 stage kickstand
- grofweg 2 keer zo lange batterijduur

Dat zijn zo uit m'n hoofd de twee verschillen. Wij kunnen niet voor jou bepalen hoe diep je portemonnee gaat en of je dat de 310 euro waard is.

Ik heb zelf een Surface Pro 1 en vanuit mezelf gesproken ben ik niet overgestapt naar de SP2 omdat het niet zo veel toevoegde. Ik ga wel de SP3 kopen omdat die gewoon een stuk beter is, Connected Standby heeft e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Laatst online: 12-09 13:53
Batterijduur kan je misschien oplossen door een power cover te importeren uit de VS. Als je anders toch een typecover zou kopen is dit niet gek veel duurder en brengt de batterijduur op het niveau van de SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL75
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-09 07:29
Ik ben sindskort de trotse eigenaar van een Surface Pro 2.
Wat ik probeer aan te schaffen is zo'n display kabel voor HDMI.

Alleen zegt de ene dat de mini-displaypoort van dit apparaat 'speciaal' is, waardoor je een speciale kabel van de microsoft site moet kopen voor bijna 40euro.
Aan de andere kant trof ik weer kabels bij de doodsimpele kabelboer voor iets meer dan een tientje.

Is de display uitgang van de Surface nou standaard of is het zo'n rare speciale aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ViperXL75 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:10:
Ik ben sindskort de trotse eigenaar van een Surface Pro 2.
Wat ik probeer aan te schaffen is zo'n display kabel voor HDMI.
[...]
Is de display uitgang van de Surface nou standaard of is het zo'n rare speciale aansluiting?
Het is gewoon een mini-DisplayPort. Ik heb een goedkoop kabeltje als deze gekocht en die werkt prima.

Let wel op dat de kwaliteit van goedkope kabeltjes wel eens te wensen overlaat. Zo had ik een goedkoop mini-DP naar VGA kabeltje ook via eBay gekocht, maar hierbij duwde ik de metalen mini-DP connector na een paar keer gebruiken al naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL75
RayNbow schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:18:
[...]

Het is gewoon een mini-DisplayPort. Ik heb een goedkoop kabeltje als deze gekocht en die werkt prima.

Let wel op dat de kwaliteit van goedkope kabeltjes wel eens te wensen overlaat. Zo had ik een goedkoop mini-DP naar VGA kabeltje ook via eBay gekocht, maar hierbij duwde ik de metalen mini-DP connector na een paar keer gebruiken al naar binnen.
Oh die kabel ziet er prachtig uit!!! Effe kijken of het op NL paginas ook te vinden is.
Thanks voor de snelle reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De Surface PRO's 2 worden uit de stores gehaald, alles gaat terug naar Microsoft. Na 8 maanden al. Gekkenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:46
Wat vreemd? Er blijft toch, zeker met de prijsverlaging, best wel een scenario waarin de 2 het interessants zou zijn om te kopen lijkt me? Nu verdienen ze er helemaal niets meer aan...

Zelf al een maand of 4 zeer tevreden over mijn Pro 2. Maar hoop wel dat er ondersteuning blijft en er niet iets mee aan de hand is (het klinkt net als van die toyota auto's die massaal teruggeroepen worden).

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finn98
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-02-2021
Komt er nog een prijsverlaging voor dit ding?

[ Voor 85% gewijzigd door finn98 op 07-07-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wel updates ..... vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL75
Ik heb de surface pro 2 al een maand en ben bijzonder blij ermee.
Maar er is 1 mysterie waar ik nog niet uit ben.

HOE krijgt die stylus z'n energie om te kunnen werken?
Hij heeft geen interne accu volgens wat ik op het internet lees. Maar hij is zeker ook geen passieve stylus die je voor 2 euro bij de kruidvat koopt.

Suggesties? een link is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 10:22
ViperXL75 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 08:03:
Ik heb de surface pro 2 al een maand en ben bijzonder blij ermee.
Maar er is 1 mysterie waar ik nog niet uit ben.

HOE krijgt die stylus z'n energie om te kunnen werken?
Hij heeft geen interne accu volgens wat ik op het internet lees. Maar hij is zeker ook geen passieve stylus die je voor 2 euro bij de kruidvat koopt.

Suggesties? een link is ook prima.
http://www.tablet4u.co.uk/techinfo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL75
Ohhhhhwwwww

Laatste vraag. Als ik met m'n pen in de buurt kom van m'n scherm, dan zie ik zo'n puntje op het scherm bewegen voordat ik de scherm aanraak.
Kan ik dat uit zetten?

Zodat het gewoon reageert op moment dat ik het scherm echt aanraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ViperXL75 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:17:
Laatste vraag. Als ik met m'n pen in de buurt kom van m'n scherm, dan zie ik zo'n puntje op het scherm bewegen voordat ik de scherm aanraak.
Kan ik dat uit zetten?
Nee, dat kan niet. Waarom zou je dat eigenlijk willen? Die cursor geeft aan waar de sensor denkt dat de pen zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL75
RayNbow schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:21:
[...]

Nee, dat kan niet. Waarom zou je dat eigenlijk willen? Die cursor geeft aan waar de sensor denkt dat de pen zich bevindt.
Omdat het vervelend werkt voor het oog als hij aan gaat vòòrdat het scherm aangeraakt wordt.
Het liefst zou ik willen dat hij domweg reageert als ik het scherm aan raak en niet van tevoren aangeeft van "het pen gaat hier het scherm aanraken".
Ik zie de nut niet erin. Of is er iets waar het anders voor gebruikt wordt?
Word "pen hovering over screen without touching" voor iets gebruikt bij Sp2 dan? (ik heb em pas 3 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hovering zorgt er ten eerste voor dat de pen een muis kan emuleren. Je kunt dus iets aanwijzen zonder te klikken. Ten tweede heb je hovering nodig voor precisiewerk aangezien de pen niet overal even nauwkeurig is, plus dat je last hebt van parallax (veroorzaakt door de afstand tussen de sensor en de glasplaat). Daar waar je dus je pen fysiek neerzet komt dus niet altijd overeen met de pixels die er fysiek onderliggen. Probeer de pen maar eens onder een hoek vast te houden en laat je penpunt eens zweven in de buurt van de hoeken van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 23:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Surface Pro 2 256GB voor €800:

http://www.qplaza.nl/arti...cpc&utm_campaign=hardware

Geen slechte deal denk ik?. Jammer dat hij incl dock etc wel serieus duur is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Waar kun je nog voor een "leuke" prijs een docking station vinden voor de pro 2 ?
Ik ben aan het zoeken maar kan niet echt iets vinden. ( misschien kijk ik er omheen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tortelli schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:35:
Surface Pro 2 256GB voor €800:

http://www.qplaza.nl/arti...cpc&utm_campaign=hardware

Geen slechte deal denk ik?. Jammer dat hij incl dock etc wel serieus duur is....
Dit is volgens mij de eerste generatie Pro, kijkend naar de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Ramon schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:37:
- 2 stage kickstand
- grofweg 2 keer zo lange batterijduur

Dat zijn zo uit m'n hoofd de twee verschillen. Wij kunnen niet voor jou bepalen hoe diep je portemonnee gaat en of je dat de 310 euro waard is.

Ik heb zelf een Surface Pro 1 en vanuit mezelf gesproken ben ik niet overgestapt naar de SP2 omdat het niet zo veel toevoegde. Ik ga wel de SP3 kopen omdat die gewoon een stuk beter is, Connected Standby heeft e.d.
Beetje mosterd na de maaltijd maar voor mij een goede reden om die €300 te dokken en vooral geen Surface Pro 3 te kopen:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph8077/64813.png
Daarbij, de Pro 2's die sinds begin dit jaar worden geleverd hebben net als de Pro 3 een i5 4300u, die blaast als een malle!
Ik haal met mijn Surface Pro 2 (vorige week ontvangen) een score van 1042, nog een stuk hoger dan degene hier getest. Das bijna zo snel als de HD5000 die in de macbook zit.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Je zou verwachten dat de pro2 in prijs zou dalen nu de pro3 beschikbaar is, maar ik vind het nog steeds duur :(

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

C00P schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:48:
Je zou verwachten dat de pro2 in prijs zou dalen nu de pro3 beschikbaar is, maar ik vind het nog steeds duur :(
€699 voor de goedkoopste, ik vind het meevallen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 23:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Het jammere van de Surface Pro is dat hij vrij duur wordt met wat accessoires erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik ga kijken voor de 64 gb, met een sd kaartje van 128 gb is dat wel werkbaar.
Hoeveel mb/sec kun je uit een beter kaartje halen?

De docking station is voor 150 dollar te vinden op Amazon, maar dan zit er een Amerikaanse lader bij, is deze ook in België Nederland te vinden voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tortelli schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:15:
Het jammere van de Surface Pro is dat hij vrij duur wordt met wat accessoires erbij.
Ik gebruik de SP2 als een tablet. Ik heb nog andere (oudere) laptops in huis dus als ik graag romans wil schrijven doe ik dat daar op.
De enige accessoire die ik heb is een 11,6" hardcover+neopreen carry-case met schouderband: €9,95 bij de Mycom ;) http://www.mycom.nl/lapto...idu-notebook-case-eva-116

(misschien dat ik ooit es een Power + Type Cover uit de USA laat overkomen, maar vooralsnog niet).

In tablet mode gamen gaat heel goed, naast CivV en Warthunder (met muis dan wel) kan ik ook lekker Halo Spartan Assault en Asphalt 8 spelen. Browsen gaat ook prima, ik zit lekker te wennen aan Metro (er zijn al veel meer apps dan begin 2013) met apps als Netflix en Hyper of gewoon nieuws checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

C00P schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:42:

De docking station is voor 150 dollar te vinden op Amazon, maar dan zit er een Amerikaanse lader bij, is deze ook in België Nederland te vinden voor deze prijs?
Die amerikaanse lader, dat zal toch gewoon een kwestie zijn van de stekker verwisselen voor een Europese variant? De adapter is gewoon hetzelfde volgens mij.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

C00P schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:42:
60mb/s-120mb/s. IO performance is niet hoog maar wel plenty als je alleen wat documenten, fotos en films op je microSD stopt.
Als je het gebruikt voor video-editing, gaming of andere zware software zou ik voor de SP2 128gb versie gaan, anders moet je gaan klooien met drive letters of symlinks wil je alles werkend krijgen. Ik zat ook de 64gb versie te overwegen maar ik game veel dus dan is het de moeite waard om gewoon voor performance en gemak te gaan. Die €90 die je bespaart ben je na 1-2 jaar toch al vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
XanderDrake schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:54:
[...]

60mb/s-120mb/s. IO performance is niet hoog maar wel plenty als je alleen wat documenten, fotos en films op je microSD stopt.
Hoe bedoel je met IO performance is niet hoog ? 60 tot 120 mb/sec is echt wel snel in mijn ogen, maar ik zit hier dan ook nog met klassieke harde schijven :)

Gamen en Photo shop doe ik zelden, vooral surfen, filmen downloaden en meer van dat licht gebruik.
Kan deze 4k filmen weergeven op de display poort ? ik vermoed dat dat binnen een jaar toch wel de standaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

C00P schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:52:
Hoe bedoel je met IO performance is niet hoog ? 60 tot 120 mb/sec is echt wel snel in mijn ogen, maar ik zit hier dan ook nog met klassieke harde schijven :)
Dan heb ik het vooral over random read/write acties en kleine bestanden verwerken. Dat soort IO gaat een stuk trager op een snelle MicroSd kaart. Maar toch zijn die kaartjes sneller dan hedendaagse HDD's.
Gamen en Photo shop doe ik zelden, vooral surfen, filmen downloaden en meer van dat licht gebruik.
Dan is een microSD prima.
Kan deze 4k filmen weergeven op de display poort ? ik vermoed dat dat binnen een jaar toch wel de standaard wordt.
Dat zou moeten lukken. Volgens mij doet 4K zo rond de 30-50mbyte/s en serieel.
Binnen jaar de standaard? Heb jij al een 4K scherm :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De maximale resolutie die de SP2 kan uitsturen over mini-DP is 2560x1440.

[ Voor 20% gewijzigd door dreester op 17-07-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gelukkig zijn er deze opties, 4k over USB 3.0: http://fudzilla.com/home/...30-to-4k-graphics-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik sta op het punt er 1 2de hands te kopen, maar er zijn geen papieren of doos bij, werkt de garantie dan nog wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb een 128gb pro2 gekocht.
Ben er heel blij mee, maar een paar zaken steken me tegen :

Als ik mijn keybord en mouse insteek, wil ik hem echt gebruiken als desktop, en dan is het vervelend dat als ik op start druk ik weer in de metro interface kom.

Ik ben verbonden door wifi, maar ik geraak maar niet naar mijn filmen die op mijn NAS staan, met mijn pc was dat geen probleem, heeft dit te maken dat ik op wifi zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 12-09 14:11
C00P schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:12:

Ik ben verbonden door wifi, maar ik geraak maar niet naar mijn filmen die op mijn NAS staan, met mijn pc was dat geen probleem, heeft dit te maken dat ik op wifi zit ?
Snap niet helemaal wat je hier bedoelt. Kan je niet je NAS bereiken via het wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
vali schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:23:
[...]

Snap niet helemaal wat je hier bedoelt. Kan je niet je NAS bereiken via het wifi ?
Yep, als ik op windows verkenner druk en dan netwerk, dan opent explorer en krijg ik de webinterface van de Qnap.

ik wil de inhoud van mijn qnap benaderen, als was het een schijf in mijn sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

C00P schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:12:
Ben er heel blij mee, maar een paar zaken steken me tegen :

Als ik mijn keybord en mouse insteek, wil ik hem echt gebruiken als desktop, en dan is het vervelend dat als ik op start druk ik weer in de metro interface kom.
Check dit eens anders: http://www.pcworld.com/ar...wed-metro-apps-today.html
Vreemd. Bij mij werkt Wifi uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 12-09 14:11
C00P schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:46:
[...]

Yep, als ik op windows verkenner druk en dan netwerk, dan opent explorer en krijg ik de webinterface van de Qnap.

ik wil de inhoud van mijn qnap benaderen, als was het een schijf in mijn sp2.
Normaal zoek je toch het ip adres van je nas op? Kan zijn dat je via je netwerk alleen de webinterface benadert en niet de content. Ik heb zelf geen ervaring met qnap, maar mijns inziens zal het weinig verschillen tussen jou nas en die van mij.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 18-07-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Ik heb mijn NAS moeten mounten aan wat drives in de windows drivemanager voordat ik het helemaal goed had. De drives die door de Synology Assistant werden aangemaakt verdwenen steeds spoorloos bij elke opstart.

Je kunt trouwens in de instellingen de startknop wijzigen zodat je gewoon op je desktop uitkomt.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een surface pro pen.
Nu weet ik dat veel mensen dat ding nooit gebruiken.
Zoiets kleins zet je niet op marktplaats en daar staat er dan ook geen.

Mijn vraag is dus, of iemand (in het midden van het land) zijn pen voor een klein prijsje kwijt wil?
(PM me dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik wil mijn monitor scherm aansluiten op mijn Surface Pro.
Mijn monitor kan DVI en HDMI aan, zou ik een verloopstekker kopen van mini display naar HDMI of voor DVI kiezen ?

Op de MS site zie ik alleen mini display naar HDMI of VHA, betekent dit dat DVI niet gaat werken ?

[ Voor 34% gewijzigd door C00P op 20-07-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Mini-DP naar DVI werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
RayNbow schreef op maandag 21 juli 2014 @ 06:08:
Mini-DP naar DVI werkt gewoon.
Dank je :)
Ik ben hem zojuist gaan halen en hij werkt perfect op mijn 24 inch monitor.
Maar waar ik me al kapot heb achter gezocht :

Ik heb mijn 2 schermen op uitbreiden gezet, dit werkt prima, maar de grootte van alle items kan ik niet per scherm afzonderlijk instellen.
Hij stelt altijd in voor beide schermen, dus nu is de grootte van mijn monitor goed voor mij (kleiner - 100%) maar daardoor is de desktop op mijn SF wel heel klein en moeilijk te lezen.

Is hier een oplossing voor of leren mee te leven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

C00P schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:22:
Hij stelt altijd in voor beide schermen, dus nu is de grootte van mijn monitor goed voor mij (kleiner - 100%) maar daardoor is de desktop op mijn SF wel heel klein en moeilijk te lezen.

Is hier een oplossing voor of leren mee te leven ?
Heb je "Let me choose one scaling level for all my displays" uitgezet? Dat geeft het "beste" resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb zopas mijn cpu undervolted, zo een 70mV ervan af.
Op deze manier trottled hij een stuk minder.

Hier kun je het artikel nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Laatst online: 16:46
C00P schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:47:
Ik heb zopas mijn cpu undervolted, zo een 70mV ervan af.
Op deze manier trottled hij een stuk minder.

Hier kun je het artikel nalezen.
en hoe ervaar je de aanpassing ?

ik ben wel nieuwsgierig en zit te denken om het ook te proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ashaman schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:25:
[...]

en hoe ervaar je de aanpassing ?

ik ben wel nieuwsgierig en zit te denken om het ook te proberen....
Op -80mV hong hij 1maal vast, op -75mv is hij stabiel.
GPU heb ik -5mV verlaagd en tot nogtoe ook stabiel.
Grote voordeel is dat hij minder trotteld en de ventilator minder snel aanspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Met dit weer is dat geen overbodige luxe trouwens. Ik merkte ook wel throttling in een hete kamer met War Thunder op de Surface. Die 10 graden extra duwt hem wel in het rood.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Let op:
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2