Is het rijden op frituurvet legaal eigenlijk? Rode diesel mag je in elk geval niet tanken omdat er geen accijns over betaald wordt, maar over frituurvet betaal je ook geen accijnsAlexanderB schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:38:
[...]
Citroen AX Diesel..
Oke, dan ook nog ff chemisch behandelen om de vetzuren in te korten, glycerine dr uit te halen, en de boel chemisch neutraal te maken zodat het de binnenkant van m'n motor niet aanvreet, maar nja, daar ga ik binnenkort eens naar kijken, heb zelf ook al een litertje of 10-12 gebruikte olie staan uit m'n eigen frituurpan, eens zien of ik daar iets qualitatiefs van kan brouwen..en als dat lukt, maar eens gaan sourcen voor 2ehands frituurolie..
Het zit in gele klikovormige inzamelbakken van eenofander bedrijf.. Want 2ehands olie levert tegenwoordig geld op ipv dat het geld kost..
Als het niet speciaal gelabelde kliko's waren, dan had ik de hele zooi al meegenomen, want normale kliko's (met het "kennelijke doel" om van de inhoud af te komen) die op openbaar toegangkelijk terrein staan zijn in principe free game tot ze worden geleegd door de gemeente..
Anders ga ik ook eens op zoek naar een 40jarige diesel op frietenvet