Waar gaat het heen met de brandstofprijzen? - deel 2

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

AlexanderB schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:38:
[...]

Citroen AX Diesel..

Oke, dan ook nog ff chemisch behandelen om de vetzuren in te korten, glycerine dr uit te halen, en de boel chemisch neutraal te maken zodat het de binnenkant van m'n motor niet aanvreet, maar nja, daar ga ik binnenkort eens naar kijken, heb zelf ook al een litertje of 10-12 gebruikte olie staan uit m'n eigen frituurpan, eens zien of ik daar iets qualitatiefs van kan brouwen.. :) en als dat lukt, maar eens gaan sourcen voor 2ehands frituurolie..

Het zit in gele klikovormige inzamelbakken van eenofander bedrijf.. Want 2ehands olie levert tegenwoordig geld op ipv dat het geld kost..

Als het niet speciaal gelabelde kliko's waren, dan had ik de hele zooi al meegenomen, want normale kliko's (met het "kennelijke doel" om van de inhoud af te komen) die op openbaar toegangkelijk terrein staan zijn in principe free game tot ze worden geleegd door de gemeente..
Is het rijden op frituurvet legaal eigenlijk? Rode diesel mag je in elk geval niet tanken omdat er geen accijns over betaald wordt, maar over frituurvet betaal je ook geen accijns :P

Anders ga ik ook eens op zoek naar een 40jarige diesel op frietenvet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Schijn je ook accijns over te moeten betalen hoor ;)
Een volgend nadeel is de wetgeving: ook over plantaardige olie moet je accijns betalen. Sommigen menen echter dat dit niet zo is omdat plantaardige olie geen minerale brandstof is zoals diesel en benzine. Toch zijn er verhalen bekend van personen die bekeuringen hebben gekregen.
Zie http://www.tipsomtebespar.../rijden-plantaardige-olie

Je auto moet er ook geschikt voor zijn natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Je kan je auto aanpassen, of de brandstof aanpassen aan de auto. Als je de olie zo de tank in giet, gaat je auto wel sterk naar zonnebloemolie ("frietkraam") of (bij gefilterde afvalolie) het eten wat dr in gebakken is ruiken..

Je kan eerlijk zijn en netjes accijns betalen op plantaardige olie die (nieuw) al duurder is dan diesel inclusief accijns, of je moet zorgen dat de douane je niet te pakken krijgt.

Ik hoop dat ze hier niet meelezen, maar een mogelijke toekomstige methode die ik bedacht had voor mezelf: (advies op eigen risico)
spoiler:
1: koop een geloofwaardige hoeveelheid biodiesel (B100) (dat is chemisch bewerkte plantaardige olie) inclusief accijns aan de pomp. Geen goedkoop spul, helaas.. Zijn een paar pompstations in NL die het verkopen.
2: dus minstens maandelijks een volle tank ofzo..
3: hou die bonnen goed bij je.
4: vul thuis de rest van de maand je tank met op dezelfde manier chemisch bewerkte plantaardige olie (B100)
5: bij controle kunnen zij niet bewijzen dat de biodiesel in je tank, niet de biodiesel is van de stapel bonnen die je in je dashbordkastje hebt liggen..
6: tja.. :) profit?

Ik rij al anderhalf jaar netjes op pompdiesel, omdat m'n auto in z'n huidige opstelling geen biodiesel lust (Lucas pomp ipv Bosch), so als jullie meelezen, mij nu elke week staande houden en de tank controleren gaat geen zin hebben, echt niet. Word al vaak genoeg langs de kant gezet omdat ze aan de kleur van de lak denken te kunnen zien dat ik niet genoeg profiel op m'n banden heb ofzo. Als de auto vies is van buiten wil niet zeggen dat ie niet fatsoenlijk onderhouden wordt, thankyouverymuch.

Verder worden mensen vaak voor controle aangehouden als ze: 1: in een agrarische omgeving rondrijden waar ze mogelijk eenvoudig aan rode diesel kunnen komen, heb ze in de grote stad echt nog nooit daarop zien controleren, 2: als hun auto naar frietkraam ruikt, iets wat de chemische behandeling van plantaardige olie (of afval-plantaardige olie) een heel stuk zou moeten verminderen, en bijmengen met fossiele diesel nog meer.. 3: willekeur van de agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:46
Tilburg is nou ook weer niet de dichtst bij de grens liggende stad van Nederland maar oeioei wat is het rustig bij de pompen hier in de buurt. Zie alleen nog maar auto's gewassen worden en in Poppel staan ze in de rij. Ik tank al even niet meer in Nederland met 2 auto's, het is wel goed. Door de weeks staat er geen rij, aan de overkant bier en wijn en kaasjes halen, mooi een 100 euro per week aan accijns dat NIET naar de Nederlandse staat gaat. Geeft toch een warm gevoel, die extra tijd investeer ik graag. Niet dat ik een idee heb dat ze het ooit gaan snappen in Den Haag hoor, al is de halve grensstreek failliet maar goed, ik ben een optimistisch mens.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:09:
Tilburg is nou ook weer niet de dichtst bij de grens liggende stad van Nederland maar oeioei wat is het rustig bij de pompen hier in de buurt. Zie alleen nog maar auto's gewassen worden en in Poppel staan ze in de rij. Ik tank al even niet meer in Nederland met 2 auto's, het is wel goed. Door de weeks staat er geen rij, aan de overkant bier en wijn en kaasjes halen, mooi een 100 euro per week aan accijns dat NIET naar de Nederlandse staat gaat. Geeft toch een warm gevoel, die extra tijd investeer ik graag. Niet dat ik een idee heb dat ze het ooit gaan snappen in Den Haag hoor, al is de halve grensstreek failliet maar goed, ik ben een optimistisch mens.
Ach als ik kijk hoe het centrum in Enschede vol is met Duitsers, en al helemaal als er markt is, dan is ruwweg 75% van de mensen Duits, dan werkt het net zo hard de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, en ook Belgen komenvrij massaal hier boodschappen doen hier in de Nederlandse grensstreek. Op zaterdagen staan er meer Belgische kentekens bij de supermarkten hier dan Nederlandse.

Dat ze in de grensstreek tenondergaan roept men al 20 jaar bij elke prijsverhoging, maar men bestaat nog steeds. Zie ook niet meer of minder mensen bij de drie lokale (2 bemand, 1 onbemand) pompen hier in de buurt staan. Persoonlijk neem ik dat soort uitspraken dan ook met een korreltje zou ter grootte van Amsterdam.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 06-01-2014 17:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die 75% Duitsers waren er altijd al. Of heb ik iets gemist en is de BTW verlaagd dat het nu opeens zo druk is met Duitsers? Ergo, je vergelijking loopt mank.

Hoe minder geld naar Den Haag hoe beter en ik vermoed dat ik iets meer geld achterlaat in België dan de gemiddelde Belg in Nederland.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Donderdag dus met 2 auto's en een aantal Jerrycans naar de duitse grens tuffelen. Eens kijken hoe fluitend we bij de pomp staan :D

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:29:
Is het rijden op frituurvet legaal eigenlijk?
Rijden op frituurvet an sich is legaal.
Frituurvet tanken zonder accijns af te dragen is niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:03:
[...]
Rijden op frituurvet an sich is legaal.
Frituurvet tanken zonder accijns af te dragen is niet legaal.
Dus als ik een kliko in mn achterbak heb liggen waarmee ik mijn oude frietenvet weg ga brengen die toevallig mijn tank in lekt mag dat? Of valt dat ook onder tanken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 01:44
Ik vind de procentuele stijging van LPG schofterig. Maar goed tankte hiervoor ook al voor 80% in Belgie dus de pijn zal iets minder zijn (stiekem gun ik het die Belgen ook wel, ik draag immers bij in een beter Belgisch wegdek).
In mijn ogen is de overheid met name op autogebied erg onbetrouwbaar geworden. Diverse regelingen hakken er zo hard in dat voor veel mensen de lol ervan af is. Procentuele stijging van 10-15% van de een op de andere dag en oldtimers die fors hoger worden belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Er zijn hier vast wel een paar Den Haag-adepten die zelfs dát goed kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 23:07
Accountant schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:07:
Ik vind de procentuele stijging van LPG schofterig. Maar goed tankte hiervoor ook al voor 80% in Belgie dus de pijn zal iets minder zijn (stiekem gun ik het die Belgen ook wel, ik draag immers bij in een beter Belgisch wegdek).
In mijn ogen is de overheid met name op autogebied erg onbetrouwbaar geworden. Diverse regelingen hakken er zo hard in dat voor veel mensen de lol ervan af is. Procentuele stijging van 10-15% van de een op de andere dag en oldtimers die fors hoger worden belast.
Ja LPG is echt belachelijk omhoog gegaan. Vorig jaar was het rond de 68 - 75 cent, momenteel is het rond de 76 - 90 cent :(
In ieder geval meer dan die 7 cent waar ze het over hadden, je zou bijna denken dat de pomphouders ook gelijk wat er bovenop hebben gegooid, maar dat is denk ik het gevoel. Komt nog bij dat ik op mijn auto nu ook wegenbelasting moet betalen, dus wordt eigenlijk dubbel genaaid en dat terwijl het een milieuvriendelijke, nieuwe auto is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
Nostordici schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:32:
[...]

Ja LPG is echt belachelijk omhoog gegaan. Vorig jaar was het rond de 68 - 75 cent, momenteel is het rond de 76 - 90 cent :(
In ieder geval meer dan die 7 cent waar ze het over hadden, je zou bijna denken dat de pomphouders ook gelijk wat er bovenop hebben gegooid, maar dat is denk ik het gevoel. Komt nog bij dat ik op mijn auto nu ook wegenbelasting moet betalen, dus wordt eigenlijk dubbel genaaid en dat terwijl het een milieuvriendelijke, nieuwe auto is 8)7
De prijzen zijn inderdaad fors meer gestegen dan die 7 cent. Toen ik voor mijn vakantie (20 december) naar huis reed langs een van de goedkopere pompstations hier in de buurt stond de LPG daar op 63 cent, gisteren stond hij ineens op 79 cent. Dat is 16 cent meer, niet 7.

Ach ja, hier in het zuiden van het land rijdt je een paar kilometer en tank je in België, waar de LPG laatst iets van 53 of 55 cent was, wat voor Belgische standaarden al hoog is. De overheid kijkt niet verder dan haar neus lang is en denkt dat men met deze verhogingen meer geld binnen haalt. Helaas is niets minder waar en zeker in combinatie met de veranderingen van wegenbelasting vrijstellingen voor oldtimers zal het eerder heel negatief uitpakken. Vooral onder de oldtimers zijn/waren er veel auto's die op LPG reden, auto's waarvoor men nu wanneer ze nog geen 40 jaar oud zijn tot enkele duizenden euro's aan wegenbelasting moet betalen. Mensen zijn gelukkig niet gek en ze laten hun auto stilleggen of bouwen het gas uit. Bij een niet al te groot lokaal garagebedrijf kreeg men in december tot 40 aanvragen per dag om LPG uit te bouwen.

Ook de verzekeringsmaatschappijen merken het schijnbaar flink. Mijn vader heeft namelijk ook 1 oldtimer op gas (nog geen 40 jaar oud) laten stilleggen. Aan de telefoon kreeg hij het verzoek om de aanvraag tot stilleggen gelieve per email in te dienen, omdat ze anders de honderden/duizenden aanvragen niet verwerkt kregen :9 Ze waren in ieder geval niet blij met al die afmeldingen van met name oldtimers. Begrijpelijk, omdat dit voor de verzekeraars een lucratieve groep is; ze rijden maar heel weinig en voorzichtig met hun auto's en maken dus vrijwel nooit schade.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
Nostordici schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:32:
[...]

Bij diesel hetzelfde, dat is ruim hoger dan de +4,5 cent die overal geroepen werd in de media. De onbemande tankstations die rond kerst nog overal op 1,29 - 1,32 per liter stonden, staan nu overal op 1,37 - 1,40. Bemande tankstations zijn nog een stuk duurder (uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zijn we inmiddels in alle brandstoffen het duurste ter wereld of is het ergens nog erger? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
http://www.telegraaf.nl/d...op_twee_na_duurste__.html

Bijna ;)

Noorwegen, pff, die trekken nota bene alles zelf uit de grond, kun je nagaan hoe zwaar het daar belast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Maar volgens mij staan we wel op nummer één qua belasting/accijns op de brandstoffen (gister ergens gelezen, maar kan de bron zo snel niet terugvinden..). Daar kan de regering trots op zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Laatst online: 10-09 11:30
AlexanderB schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:38:
[...]

Citroen AX Diesel..

Oke, dan ook nog ff chemisch behandelen om de vetzuren in te korten, glycerine dr uit te halen, en de boel chemisch neutraal te maken zodat het de binnenkant van m'n motor niet aanvreet, maar nja, daar ga ik binnenkort eens naar kijken, heb zelf ook al een litertje of 10-12 gebruikte olie staan uit m'n eigen frituurpan, eens zien of ik daar iets qualitatiefs van kan brouwen.. :) en als dat lukt, maar eens gaan sourcen voor 2ehands frituurolie..

Het zit in gele klikovormige inzamelbakken van eenofander bedrijf.. Want 2ehands olie levert tegenwoordig geld op ipv dat het geld kost..

Als het niet speciaal gelabelde kliko's waren, dan had ik de hele zooi al meegenomen, want normale kliko's (met het "kennelijke doel" om van de inhoud af te komen) die op openbaar toegangkelijk terrein staan zijn in principe free game tot ze worden geleegd door de gemeente..
Ik weet niet waar je woont, maar zoek eens naar 2N oil in Den Helder...

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

EvaluationCopy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:46:
http://www.telegraaf.nl/d...op_twee_na_duurste__.html

Bijna ;)

Noorwegen, pff, die trekken nota bene alles zelf uit de grond, kun je nagaan hoe zwaar het daar belast is.
absoluut gezien wellicht.
Relatief gezien echter:
Daarmee geeft een Nederlander 1,7% van zijn jaarsalaris uit aan brandstof. Voor een liter benzine moet Jan Modaal zo'n 8,5 minuut werken, becijferde Bloomberg. Daarmee komt ons land op de 40e plaats.
Was onlangs nog in Tsjechie alwaar de prijs van een liter benzine op de snelweg 1,53 is.
als je dat vergelijkt met het gemiddelde loon van een Tsjech, dan kan ik je op een briefje geven dat hij/zij duurder uit is dan wij.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dat is een oud artikel, daar zit de laatste verhoging nog niet in verwerkt.

Maar goed, geeft in elk geval aan dat we flink mogen klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het viel me in Noorwegen op dat de prijzen tussen tankstations echt gigantisch uit elkaar kunnen liggen, tot omgerekend 20 Eurocent per liter zelfs. Dat de prijzen hoger zijn dan hier ligt natuurlijk ook aan de hogere BTW (25%). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bart-Willem schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:05:
Het viel me in Noorwegen op dat de prijzen tussen tankstations echt gigantisch uit elkaar kunnen liggen, tot omgerekend 20 Eurocent per liter zelfs. Dat de prijzen hoger zijn dan hier ligt natuurlijk ook aan de hogere BTW (25%). :)
In Nederland zijn (of waren in ieder geval) er ook grote verschillen als je kijkt naar tankstations aan de snelweg in het midden van NL/randstad en onbemande tankstations ergens op een industrieterrein. Dan is een verschil van 15 cent of meer per liter ook geen uitzondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Forse verschillen komen hier ook wel voor idd :)

De Texaco hier langs de snelweg vraagt momenteel (afgerond) 1.51 euro voor diesel, een paar kilometer verderop in de bebouwde kom doet hij 1.39 euro. Bij Euro95 is dat respectievelijk 1.77 en 1.63 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tankiej schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:20:
[...]

In Nederland zijn (of waren in ieder geval) er ook grote verschillen als je kijkt naar tankstations aan de snelweg in het midden van NL/randstad en onbemande tankstations ergens op een industrieterrein. Dan is een verschil van 15 cent of meer per liter ook geen uitzondering :)
Wat ik wil zeggen is dat in Noorwegen de verschillen groter zijn dan hier. :P Bij mijn lange vakantie een paar jaar terug was ik daar net zoveel kwijt als hier. :P Overigens is de wegenbelasting in Noorwegen trouwens een enorm lachertje, ze konden daar ook absoluut niet geloven dat ik op dat moment 1400 Euro wegenbelasting per jaar kwijt was aan een Volvo V70 diesel. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zo krankjorem (spel ik dat goed?) vind is dat ik in Belgie maar 1,42 hoef te betalen voor een liter benzine. Moet laatste tijd steeds vaker in Belgie zijn voor mijn werk en tank dan daar. Heb nu ook 3 jerrycans gekocht om vol te gooien, kom er ca iedere 2 weken wel een dag.

Scheelt wel per plek. We zouden eigenlijk een kaartje moeten gaan maken waar het in Belgie tegen de grens goedkoop is. Bij Antwerpen bijna overal rond die prijs. Richting Houthalen vanuit Valkenswaard bekeken, laatste afslag net voor Houthalen, zit een tankstation. Ook 1,42. In Houthalen zelf is het meteen weer een stuk duurder aan de hoofdweg. Op een enkele na dan. En 98 is altijd duur in Belgie.

Niemand gelooft me als ik vertel dat t daar maar 1,43 kost, of ze zeggen oh ja richting Brussel/Gent maar niet meteen over de grens. Jawel, het is waanzin. Maar 10 cent duurder dan Luxemburg. Daar was t van de zomer 1,33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die grensstations zijn ook niet gek natuurlijk, die willen ook gewoon geld verdienen. In Poppel is het 1,54 aan de grens, ik ga ook eens zoeken naar een pomp net ietsjes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

Bart-Willem schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:14:
[...]

Wat ik wil zeggen is dat in Noorwegen de verschillen groter zijn dan hier. :P Bij mijn lange vakantie een paar jaar terug was ik daar net zoveel kwijt als hier. :P Overigens is de wegenbelasting in Noorwegen trouwens een enorm lachertje, ze konden daar ook absoluut niet geloven dat ik op dat moment 1400 Euro wegenbelasting per jaar kwijt was aan een Volvo V70 diesel. :X
niet alleen de verschillen zijn groter, je kunt ook in een paar dagen tijd een stijging hebben van 15-20 cent en een paar dagen later weer een daling.
En het is niet alleen de wegenbelasting. Toen ik er woonde (10 jaar terug) was de BMP gewoon gelijk aan de prijs van je nieuwe auto. Zodoende zag je ook relatief veel oude barrels en, ondanks de hoge benzineprijs, opvallend veel Amerikaanse bakken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik reed wel eens 800km of meer op een dag, dan ontkom je er niet aan om meerdere keren te tanken op een dag. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:57:
Ik rij al anderhalf jaar netjes op pompdiesel
Ik rij al acht jaar op gebruikte plantaardige olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Vanavond getankt onbemande tankstation (tango) €1.599 EURO loodvrij! :o Viel me reuze mee 8)

In Overijssel > Kampen. Weet niet hoe het in de rest van Nederland ervoor staat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
Bart-Willem schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:05:
Inderdaad, het verschilt ook van dag tot dag hierzo. Over het algemeen is zondag het goedkoopst, het kan zomaar zijn dat maandagmorgen de prijs 20 cent omhoog is gegaan :S. Ik pas mijn tankgedrag hier ook op aan.

Wegenbelasting is goedkoop, maar ook dat is relatief. Årsavgift zoals dat hier heet is ongeveer 400 euro per jaar (scheelt iets tussen diesels en benzine, partikelfilter etc, maar dat is niet veel verschil). Voor een Peugeot 107 betaal je 400 euro per jaar, maar je betaalt ook 400 euro per jaar voor een Audi Q7 W12 TDI. Alles onder de 7,5 ton betaalt namelijk hetzelfde! Belastingvrije diesels etc hebben we hier niet. Alleen electrische auto's zijn met 70 euro nog goedkoper uit.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De benzine prijs is hier weer terug op zijn oude niveau Euro 95 (Makro): €1.608

Al tank ik lekker in Duitsland €1.449 :)

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 21-01-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:12:
[...]

Inderdaad, het verschilt ook van dag tot dag hierzo. Over het algemeen is zondag het goedkoopst, het kan zomaar zijn dat maandagmorgen de prijs 20 cent omhoog is gegaan :S. Ik pas mijn tankgedrag hier ook op aan.

Wegenbelasting is goedkoop, maar ook dat is relatief. Årsavgift zoals dat hier heet is ongeveer 400 euro per jaar (scheelt iets tussen diesels en benzine, partikelfilter etc, maar dat is niet veel verschil). Voor een Peugeot 107 betaal je 400 euro per jaar, maar je betaalt ook 400 euro per jaar voor een Audi Q7 W12 TDI. Alles onder de 7,5 ton betaalt namelijk hetzelfde! Belastingvrije diesels etc hebben we hier niet. Alleen electrische auto's zijn met 70 euro nog goedkoper uit.
Is dat inclusief tol? Want dat telt ook wel aardig aan als je er dagelijks rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Moi_in_actie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:02:
[...]

De prijzen zijn inderdaad fors meer gestegen dan die 7 cent. Toen ik voor mijn vakantie (20 december) naar huis reed langs een van de goedkopere pompstations hier in de buurt stond de LPG daar op 63 cent, gisteren stond hij ineens op 79 cent. Dat is 16 cent meer, niet 7.
Ik merk vooral dat de LPG prijs erg fluctueert, en gelukkig ook weer wat begint te zakken.
Een jaar of 2 geleden was BP erg goedkoop, afgelopen jaar Shell. Vervolgens werd de BP erg duur. Total was ook altijd redelijk goedkoop, en de laatste tijd, na de accijnsverhoging met ca 73ct het voordeligst. Nu is de BP hier om de hoek weer het goedkoopst met 71ct.
Maar je moet goed opletten want bij sommige stations betaal je 92ct, en dat hoeft niet eens aan de snelweg te zijn. Dat is ruim 25% duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:24:
Wat ik zo krankjorem (spel ik dat goed?) vind is dat ik in Belgie maar 1,42 hoef te betalen voor een liter benzine. Moet laatste tijd steeds vaker in Belgie zijn voor mijn werk en tank dan daar. Heb nu ook 3 jerrycans gekocht om vol te gooien, kom er ca iedere 2 weken wel een dag.
Wat ik zo krankjorem vind is dat ze in Venezuela maar 2ct per liter betalen! Lekker voor 1,40 de Volvo volblaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Die zitten dan ook bovenop een grote olievoorraad, ook in koeweit en omliggende landen knal je je tank voor <20 cent per liter vol. Ze zouden dat hier moeten doen met aardgas, iedereen gratis rijden op aardgas.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:50:
[...]

Wat ik zo krankjorem vind is dat ze in Venezuela maar 2ct per liter betalen! Lekker voor 1,40 de Volvo volblaffen :)
Lekker kromme vergelijking, daar zit zeer veel subsidie op de brandstof. Plus dat de algehele levensstandaard daar een stuk lager ligt, met dito prijspeil als gevolg.

Vergelijk het dan op zijn minst met een vergelijkbaar land.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Volgens wikipedia is er een vaste prijs bepaald door de staat van $0,015. De benzine wordt gratis verstrekt aan benzinestations, omdat de prijs zo laag ligt. Dit wordt allemaal gedekt door de export van olie.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
wildhagen schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:36:
Lekker kromme vergelijking, daar zit zeer veel subsidie op de brandstof.
Het is niet zo zeer een subsidie, het argument is dat de inwoners van het land moeten kunnen profiteren van de natuurlijke rijkdommen van het land. Waarom zou je de wereldolieprijs in rekening brengen aan je eigen inwoners?

Nederland zou hetzelfde kunnen doen met aardgas: de productiekosten zijn iets van 2 cent per kuub, consumenten betalen 30 keer zo veel. De productiekosten zouden amper een gasmeter rechtvaardigen (meterhuur is al meer!). In plaats daarvan heeft onze politiek ervoor gekozen ons aardgas veel goedkoper te exporteren dan dat Nederlanders het kunnen gebruiken. Ook dat is een politieke keuze geweest, net als in Venezuela. Het geeft alleen redelijk het verschil in denkwijze (graaien vs. geven) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die aardgas-export en heel het drama er omheen is dan ook de zoveelste Dutch Disease. Het lijkt er dan ook op dat elk kabinet het ook wel erger weet te maken (met dit kabinet als absolute kampioen daarin).

Wat hier in de regio (Eindhoven) opvalt is dat de dieselprijzen behoorlijk gezakt zijn. Kennelijk zijn de pomphouders bang dat men voor de diesel graag naar het buitenland rijdt om daar de tank vol te gooien. De accijnsverhoging lijkt hier nauwelijks effect te hebben terwijl benzine wel sinds 1 januari een paar cent gestegen is.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:36:
[...]

Lekker kromme vergelijking, daar zit zeer veel subsidie op de brandstof. Plus dat de algehele levensstandaard daar een stuk lager ligt, met dito prijspeil als gevolg.

Vergelijk het dan op zijn minst met een vergelijkbaar land.
Goh daar had ik zelf nou helemaal niet bij stil gestaan! Dankjewel hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Net voor 0,526 per liter LPG getankt in België. Prijsverschil t.o.v. Nederland loopt al snel tegen de 0,25 cent per liter. Procentueel gezien is het prijsverschil gewoon niet normaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
DopdeDouwer schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Ik merk vooral dat de LPG prijs erg fluctueert, en gelukkig ook weer wat begint te zakken.
In 2004 ofzo heb ik nog LPG getankt voor €0,23/liter, in de regio Hoogeveen hadden ze toen een LPG "oorlog" tussen de verschillende pompen.
Dat was wel leuk met een km vergoeding van €0,28/km _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vandaag in Duitsland getankt voor 1,48 voor Euro 95 (niet de E10-versie dus), terwijl de goedkoopste in Eindhoven 1,569 is. :/ Het viel ons sowieso op hoeveel Nederlanders er rondreden in Duitsland, vaak ook volgeladen met boodschappen etc. Ik weet niet hoe lang Wiebes wil wachten met zijn evaluatie, maar ik denk dat we de uitkomst van die evaluatie wel weten. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Accountant schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:59:
Net voor 0,526 per liter LPG getankt in België. Prijsverschil t.o.v. Nederland loopt al snel tegen de 0,25 cent per liter. Procentueel gezien is het prijsverschil gewoon niet normaal meer.
ff mezelf quoten.
Rij vanaf nu op benzine dat is wel ff slikken t.o.v. lpg :'( . Laatst in België getankt voor 1,446.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20
Accountant schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:59:
4,8 promille. Of te wel 3 x niks. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kwart cent? Ja dat is niet zoveel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Het dichtsbijzijnde LPGstation dat voor de accijnsverhoging nog vrij duur was, heeft de prijs niet heel erg opgevoerd en is met 67,9 cent relatief erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Bart-Willem schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:48:
Vandaag in Duitsland getankt voor 1,48 voor Euro 95 (niet de E10-versie dus), terwijl de goedkoopste in Eindhoven 1,569 is. :/ Het viel ons sowieso op hoeveel Nederlanders er rondreden in Duitsland, vaak ook volgeladen met boodschappen etc. Ik weet niet hoe lang Wiebes wil wachten met zijn evaluatie, maar ik denk dat we de uitkomst van die evaluatie wel weten. :+
Niet zo optimistisch BeeWee, daarna hebben ze nog anderhalf jaar nodig om een alternatief te vinden om van ons te plukken. God verhoede dat dit horrorkabinet nog zo lang zit, dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:36
Ik vroeg laatst bij een tankstation in Duitsland welk deel van zijn klanten uit Nederland kwam. Ik schrok van het antwoord : 98%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem onze overheid alleen kwalijk dat rijden op gas niet beloond maar meer gestraft. het is een schoner brandstof, wat zeker in en rondom de steden ten goede komt.
voorlopig daalt de prijs aan de pomp weer iets, maar voor hoelang. met zomer in aantocht zie ik de prijs wel weer rap stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoezo? In de zomer zal er minder transport zijn en dus minder vraag?
Maar wellicht wordt er ook minder geproduceerd? Dat weet ik niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:55:
Hoezo? In de zomer zal er minder transport zijn en dus minder vraag?
Maar wellicht wordt er ook minder geproduceerd? Dat weet ik niet.
kijk eens goed naar de pomp rond die tijd, zie je vanzelf dat het duurder word. elk jaar zelfde verhaal. en zomer is qwua transport het drukste tijd van het jaar. denk aan bloemenveiling, distributie van groente en fruit, etc. daarbij krijgen wij net als ander landen veel toeristen op onze wegen.
herfst en lente zie ik vaak een prijsdaling. zomer en winter gaat het weer stijgen.
kijk anders eens op brandstofprijzen online. met name met de grafiek kun je het uitlezen dat zomermaanden duurder is voor benzine en diesel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:39:
neem onze overheid alleen kwalijk dat rijden op gas niet beloond maar meer gestraft. het is een schoner brandstof, wat zeker in en rondom de steden ten goede komt.
voorlopig daalt de prijs aan de pomp weer iets, maar voor hoelang. met zomer in aantocht zie ik de prijs wel weer rap stijgen
Volgens mij is de prijs in de zomer lager omdat het aandeel duur propaan dan lager is dan in de winter.

http://www.autogasrijders...idt-tot-hoger-literprijs/

Propaan verdampt makelijker dan Butaan, echter minder energieinhoud en toch duurder.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:51:
[...]

Niet zo optimistisch BeeWee, daarna hebben ze nog anderhalf jaar nodig om een alternatief te vinden om van ons te plukken. God verhoede dat dit horrorkabinet nog zo lang zit, dit terzijde.
Agree, vandaag werd ook bekend dat de brandstofconsumptie verder is afgenomen (http://www.nu.nl/economie...k-meer-zuinige-autos.html) dus men zal ongetwijfeld weer gaan lopen zoeken naar iets. Mijn eerdere voorspelling was dan ook: op het moment dat er meer electrische auto's rondrijden de energieprijzen ook wel flink omhoog gejaagd zullen worden. Ik vermoed dat dit nog geen 2 jaar meer zal duren. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er deze week gebeurd? In 2 dagen is de benzine 3 cent duurder geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:10:
Wat is er deze week gebeurd? In 2 dagen is de benzine 3 cent duurder geworden :/
Heb je het dan over de adviesprijs, of wat je daadwerkelijk betaalt?
Ik zie het bij de pompen waar ik langs rijd, het juist elke dag goedkoper worden (op vrijdag na dan, donderdag 'extra-korting', dus vrijdag is-ie weer duurder dan de dag ervoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:19:
[...]

Heb je het dan over de adviesprijs, of wat je daadwerkelijk betaalt?
Ik zie het bij de pompen waar ik langs rijd, het juist elke dag goedkoper worden (op vrijdag na dan, donderdag 'extra-korting', dus vrijdag is-ie weer duurder dan de dag ervoor).
Alle pompen langs de route zijn 3 cent duurder geworden. Ook de adviesprijs op nu.nl is gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:21:
[...]

Alle pompen langs de route zijn 3 cent duurder geworden. Ook de adviesprijs op nu.nl is gestegen.
Hmm, de Tinq en Shell Express waar ik vanochtend langs reed waren nog steeds +/- 1.65-1.66 voor euro95, net zoals afgelopen vrijdag, zaterdag en gisteren. Ik heb geen verhoging gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:24:
[...]

Hmm, de Tinq en Shell Express waar ik vanochtend langs reed waren nog steeds +/- 1.65-1.66 voor euro95, net zoals afgelopen vrijdag, zaterdag en gisteren. Ik heb geen verhoging gezien :)
Oh, zal wel regioverbonden zijn. Vorige week was de FireZone nog €1,62. De Shell €1.63. Deze zijn nu €1.66 en 1.68 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
In deze regio (Arnhem) is de diesel in 2 dagen 4ct/L duurder geworden

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hier voor de deur schommelt het steeds tussen 1,609 en 1,629. Zou die ooit nog onder de 1,60 komen vraag ik me af. Of toch richting de 2?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:29:
[...]

Oh, zal wel regioverbonden zijn. Vorige week was de FireZone nog €1,62. De Shell €1.63. Deze zijn nu €1.66 en 1.68 geworden.
Dat sowieso. Valt me ook elke keer weer op als ik naar familie in het noorden (noord-oost Groningen) ga. De tankstations daar langs de snelweg zijn goedkoper dan bij mij (midden NL), maar de onbemande tankstations (langs provinciale wegen/industrieterreinen/dorpjes etc) zijn juist duurder dan bij mij.
RonaldDesigns schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:50:
Hier voor de deur schommelt het steeds tussen 1,609 en 1,629. Zou die ooit nog onder de 1,60 komen vraag ik me af. Of toch richting de 2?
Ik heb het al wel onder de 1,60 gezien, maar dat was dan wel op de 'speciale' dagen met extra korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
RonaldDesigns schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:50:
We hebben een jaarlijkse accijnsverhoging he, dus die 2 is een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
jopie schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:55:
Ik vroeg laatst bij een tankstation in Duitsland welk deel van zijn klanten uit Nederland kwam. Ik schrok van het antwoord : 98%.
In Emmerich en Elten zijn de meeste pompen al overgenomen door Nederlanders, als pomphouder in de grensstreek zou je ook gek zijn als je niet die route zou kiezen.

Ik doe zelf ook regelmatig boodschappen in Dld... en dan tank ik uiteraard ook altijd.
Bespaart toch 35 euro (boodschappen en tanken) na aftrek brandstofkosten.

Ze spreken bij de pomp en de winkel gewoon Nederlands!

Ze kunnen er in Den Haag beter voor kiezen om de brandstof, drank en tabak goedkoper als in Duitsland te maken, dan komen de Duitsers hier shoppen en zo wordt de schatkist gevuld i.p.v. geleegd.

Daarnaast is het ook goed voor de werkgelegenheid en er zijn minder uitkeringen win-win...

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 01-04-2014 13:18 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aanloop.... kick!

Denk dat de prijzen binnenkort weer wat omhoog gaan door de akkefietjes die in Irak nu bezig zijn:
De olieprijs is vrijdag verder gestegen door zorgen over de situatie in het olierijke Irak. De prijs van zowel lichte Amerikaanse olie als Brentolie staat daardoor op het hoogste niveau in circa driekwart jaar.

De prijs van een vat Amerikaanse olie steeg vrijdag met bijna 1 procent tot 107,45 dollar. Brentolie werd 1,3 procent duurder op 114,50 dollar. Donderdag gingen de prijzen al met respectievelijk met 2,3 procent en 3 procent omhoog.

Volgens analisten vormt de opmars van de radicale islamitische opstandelingen in het noordoosten van het land een gevaar voor de toelevering van de grondstof vanuit het land.

De strijders van de terreurbeweging ISIS namen vrijdag de plaatsen Saadiyah en Jalawla in, nadat ze eerder Mosul, de tweede stad van Irak, onder de voet hadden gelopen.

Mocht het komen tot een aanval op de hoofdstad Bagdad, zou de prijs van Brentolie kunnen stijgen tot 125 dollar per vat, voorspellen marktkenners.
Bron: http://www.nu.nl/beurs/38...s-stijgt-onrust-irak.html

Op dit moment zijn de prijzen nog wel vrij redelijk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ipFFRQaWDBIVthOb1cy2TuTy/full.jpg

Dus even afwachten hoelang dat nog zo blijft dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verbaast me niet als de overheid dan onderwater nog wat accijnzen wat omhoog drijft terwijl de prijzen zelf niet eens stijgen :/

Hier op 1,70 voor 95, is al n poos zo dus ik hoop ook dat dat nog rustig blijft

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 10-09 21:35
Prijsverschil tov het vorige jaar is er bijna niet.
Benzine kostte vorig jaar rond deze tijd €1,68 per liter. Nu tank ik voor €1,69 per liter. De ene week is die weer wat goedkoper maar boven de 1,70 heb ik m al heel lang niet gezien.

In de zomer door Duitsland gereden en daar diesel getankt voor €1,27/liter. Benzine is ook goedkoop daar. En daar zit dan een gedeelte van de wegenbelasting al bij :'( .
Je wordt hier gewoon hartstikke genaaid met alles. Brandstof stervens duur en ook nog aparte belastingen voor alles en nog wat, BPM noem het maar op.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
PM_Petrol schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:05:
Je wordt hier gewoon hartstikke genaaid met alles. Brandstof stervens duur en ook nog aparte belastingen voor alles en nog wat, BPM noem het maar op.
Ik tank ondertussen bijna maandelijks in Duitsland, in combinatie met een heleboel veel goedkopere boodschappen. 't Is zo'n 55 km rijden, en de grote truc is om te zorgen dat het oranje tank-lampje al enige tijd voor vertrek brandt. Dan rijd ik op dampen daar het tankstation binnen :+
En omdat de overheid hier 10 cent per liter meer wil hebben, lopen ze dan een euro per liter mis.... Als ze in Den Haag nou toch eens zouden inzien dat het veel beter voor de economie is om Duitsers en Belgen bij ons hun accijns te laten betalen... 30 cent verlagen dus, en het zou me niets verbazen als de totale accijnsinkomsten niet afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Dat gaat m niet worden voor mij ;). Woon in de de buurt van Rotterdam.
Ja maar dat snappen ze niet in Den Haag. Ze lopen idd heel wat euros mis door NL'ers die in Duitsland/Belgie gaan tanken. Het kost ze alleen maar geld en de bevolking klaagt. Heffingen/BTW maakt +60% uit van de verkoopprijs. Is toch niet normaal.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En doet verder niets, dus de overheid gaat lekker door met verhogen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:56

vhal

ಠ_ಠ

"Dat is mijn vraag. Ik zie het al voor me € 1,50 de liter of meer ! ... dat wil geen mens straks toch meer betalen. Gaan we wel langzaam naar toe zo ! We zitten nu al op € 1,30. Dat is al belachelijk veel, want voor een volle tank betaal je nu al gauw 45 euries. Dan gaan we straks naar een 60 euro per tank. Dat is toch niet normaal ! "

Om het maar even in perspectief te zetten, de TS uit 2005 is behoorlijk hilarisch te noemen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Hier vandaag Euro 95 getankt voor 1,669 p/L . Gisteren door Duitsland gekomen (wonen vlakbij de Duitse grens) en daar was het misschien 1,65p/L dus hier gelukkig niet zo'n heel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
De bevolking die in de grensstreek woont tankt al in het buitenland. Dat is al iets, meer kunnen ze niet doen toch. We kunnen niet de tankstations gaan boycotten omdat iedereen uiteindelijk toch brandstof nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:23
Ik heb een paar dagen terug mijn zuinige 107 nog volgegooid bij een onbemande AVIA pomp voor € 1,649 nabij Alkmaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

De snelweg wordt wel steeds goedkoper in nederland.
De goedkoopste die ik onderweg tegenkom naar mijn werk zit op de snelweg en kost mij nog maar 1.37 per liter diesel.
Ik tank nu dus wekelijks op de snelweg. Ik snap alleen niet waarom het nog zo rustig is bij dat tankstation.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 15:45
Smuggler schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 07:31:
Ik tank nu dus wekelijks op de snelweg. Ik snap alleen niet waarom het nog zo rustig is bij dat tankstation.
Wellicht zijn veel mensen gewend aan het tanken bij onbemande tankstations dat een goedkoop station aan de snelweg niet meer opvalt. Ik tank zelf wekelijks op een industrieterrein bij een onbemand tankstation en dat is regelmatig 1,35 voor diesel, verder zitten ze altijd bij de goedkoopste in Nederland. Elders tanken past al niet meer in mijn patroon en ik denk dat dat voor velen geldt.

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 23-09-2014 07:41 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik tank al even geen druppel meer in Nederland, scheelt wel een paar euro maar kost ook tijd dus vooral uit principe. Bij de Algemene Beschouwingen bleek tussen neus en lippen door dat er honderden miljoenen zijn mis gelopen aan brandstofaccijns. Iets dat Wiebes consequent heeft ontkend. Die man is of incapabel óf misdadig. Geldt trouwens ook voor de gehele Nederlandse politiek en journalistiek, heb er geen vraag over gehoord. Man man man.

Waar ik echt woest van word is dat de VVD gewoon van plan is de jaarlijkse accijnsverhoging in januari weer door te voeren. Wat voor belangen heeft die club, denk ik dan. Zo dom kunnen ze toch niet zijn? Sowieso, een inflatiecorrectie op brandstof? Het duurder worden van brandstof IS onderdeel van inflatie, als je dat niet corrigeert wordt het niet duurder, is er geen inflatie en is er dus geen correctie nodig?? Michael Bay had dit niet kunnen verzinnen voor z'n films, het is te debiel. De Nederlander doet niks en bukt nog wat verder. Moi inclusief.

Hoewel, in België tanken is natuurlijk ook een vorm van protest. Hell, ik pleur die euro's nog liever in een put dan dat ik ze in de spilzieke handen in Den Haag leg. :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:24:
[...]

En doet verder niets, dus de overheid gaat lekker door met verhogen.
Hoeveel keuze heb je als je toch de auto moet gebruiken om op je werk te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nemesizz schreef op1 maandag 22 september 2014 @ 21:02:
Hier vandaag Euro 95 getankt voor 1,669 p/L . Gisteren door Duitsland gekomen (wonen vlakbij de Duitse grens) en daar was het misschien 1,65p/L dus hier gelukkig niet zo'n heel groot verschil.
Was dat 's morgens vroeg of zo (in Duitsland zijn de brandstofprijzen in het algemeen 's morgens altijd hoger)? Zaterdagmiddag nog voor 1,459 getankt. 1,65 is gewoon heel erg duur in Duitsland, zelfs nu zie ik 1,529.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vanochten langs de snelweg nog ff getanked (diesel) voor 1.469 de liter. Zag hem hier bij de stadspomp voor 1.419 de liter overigens. Sowieso zijn de prijzen de laatste tijd licht gedaald.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 15:45
EvaluationCopy schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:02:
.. dus vooral uit principe.

Hell, ik pleur die euro's nog liever in een put dan dat ik ze in de spilzieke handen in Den Haag leg. :r :r :r
Zo rij ik al jaren keurig de maximum toegestane snelheid. Zouden meer mensen moeten doen. Ik ben niet aantoonbaar later thuis maar het scheelt me toch een paar tientjes op jaarbasis. Geld dat ik zelf in de economie kan steken en niet naar de schatkist gaat.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
wildhagen schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:30:
Vanochten langs de snelweg nog ff getanked (diesel) voor 1.469 de liter. Zag hem hier bij de stadspomp voor 1.419 de liter overigens. Sowieso zijn de prijzen de laatste tijd licht gedaald.
Ik heb op één keer na, het hele jaar diesel getankt voor onder de 1,40. Zag gister 1,339 voor een liter diesel bij een pomp hier in de buurt. Betaal je het dan zelf niet of maakt het je niets uit? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
cbr600f4i schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:37:
[...]

Zo rij ik al jaren keurig de maximum toegestane snelheid. Zouden meer mensen moeten doen. Ik ben niet aantoonbaar later thuis maar het scheelt me toch een paar tientjes op jaarbasis. Geld dat ik zelf in de economie kan steken en niet naar de schatkist gaat.
Idem. Mijn laatste bekeuring is al weer van een jaar of wat terug. Ik gun het ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
De prijsverschillen in NL vind ik ook raar. Ik zie hier dieselprijzen van 1,339 voorbij komen. Regio Rotterdam is de goedkoopste rond de 1,37 per liter.
Hier staan al de raffinaderijen het spul te maken. Distrubitiekosten zijn dus al een stuk lager mag ik aannemen. Net zoals de wegenbelasting per provincie anders is, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Maasluip schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:26:
[...]

Was dat 's morgens vroeg of zo (in Duitsland zijn de brandstofprijzen in het algemeen 's morgens altijd hoger)? Zaterdagmiddag nog voor 1,459 getankt. 1,65 is gewoon heel erg duur in Duitsland, zelfs nu zie ik 1,529.
Was wel 's ochtends ja, wist niet dat ze de prijs zo wisselen op een dag.

Maar moet eerlijk bekennen, Duitsers hebben vaak wel meer soorten benzine dan de gemiddelde tank hier in de buurt. Daar hebben ze Super, Super Plus, en dan nog E <een of ander getal> Diesel en vaak ook gas.
Hier in de buurt is het dus alleen Euro 95 en Diesel en 1 pomp met gas. De grotere pompen hebben wel wat meer soorten maar dat is te ver omrijden.

Dus kan ook zijn dat ik naar de verkeerde prijs heb gekeken hoor, maar in de gauwigheid zag ik daar dus 1,65 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
Vandaag bij de lokale shell stond hij op 1.69 voor euro95 terwijl ik laatst nog op de pomp stond bij de snelweg voor 1.82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PM_Petrol schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:07:
De prijsverschillen in NL vind ik ook raar. Ik zie hier dieselprijzen van 1,339 voorbij komen. Regio Rotterdam is de goedkoopste rond de 1,37 per liter.
Hier staan al de raffinaderijen het spul te maken. Distrubitiekosten zijn dus al een stuk lager mag ik aannemen. Net zoals de wegenbelasting per provincie anders is, hoezo?
Vraag, aanbod, locatie. Hier in Limburg varieert de prijs voor diesel ook van 1,33 tot 1,48. En dan is de duurste nog niet eens aan de snelweg.
Nemesizz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:13:
[...]

Het kan zomaar eens 10 cent schelen.
Maar moet eerlijk bekennen, Duitsers hebben vaak wel meer soorten benzine dan de gemiddelde tank hier in de buurt. Daar hebben ze Super, Super Plus, en dan nog E <een of ander getal> Diesel en vaak ook gas.
Super en SuperPlus is denk ik hetzelfde: RON95. E10 is met 10% ethanol. Dan heb je vaak nog de premium dingen met tot RON100.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tankiej schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:43:
[...]

Ik heb op één keer na, het hele jaar diesel getankt voor onder de 1,40. Zag gister 1,339 voor een liter diesel bij een pomp hier in de buurt. Betaal je het dan zelf niet of maakt het je niets uit? :o
Ik betaal het zelf niet (tankpas rulez ;)), maar ik probeer wel zo goedkoop mogelijk te tanken verder. Maar ik ga er niet speciaal 10+ kilometer voor omrijden om 1 of 2 centen goedkoper te kunnen tanken.

En tanken bij onbemande stations (Tinq, Tamoil etc) kan niet, op een of andere manier werkt mijn tankpas daar niet. Een keer gedaan: betaalpas geweigerd, kon ik zelf voor gaan schieten (wel via declaratie teruggekregen, maar toch). Heb ik meer gehoord van collega's.

Dus ik zit dan vast aan de 'gewone' bemande pompen, meestal tank ik bij Shell of BP, net hoe het uitkomt (heb zowel Airmiles- als FreeBees-kaart).

Zag overigens dat de Shell Express wel gedaald is, vanochtend vroegen ze nog 1.419, zag dat er net 1.414 op de pomp stond (zelfde Shell Express-station) :)

Virussen? Scan ze hier!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
En inmiddels 10% minder diesel dan vorig jaar. Lpg ook flink afgenomen. Huil huil komt door de accijns, aldus de bovag. Zijn ze daar vergeten dat oldtimer op gas en diesel niet meer zo populair zijn sinds begin dit jaar?

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
_JGC_ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:52:
En inmiddels 10% minder diesel dan vorig jaar. Lpg ook flink afgenomen. Huil huil komt door de accijns, aldus de bovag. Zijn ze daar vergeten dat oldtimer op gas en diesel niet meer zo populair zijn sinds begin dit jaar?
Ik denk dat de impact van oldtimers op de brandstofverkopen vrij klein was, dat zat meer in misgelopen wegenbelasting. Op een gegeven moment was je eigenlijk een lulletje als je nog *wel* wegenbelasting betaalde.

Hier zijn alle oldtimers weg, maar ik signaleer een nieuwe trend: Het bulkt van de import Duitse B-segment auto's met een bouwjaar van > 2002 en nieuwer.

Dit zal zeker zijn weerslag hebben op de brandstofverkopen.

• Tankiej
wildhagen schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:43:
[...]

Ik betaal het zelf niet (tankpas rulez ;)), maar ik probeer wel zo goedkoop mogelijk te tanken verder. Maar ik ga er niet speciaal 10+ kilometer voor omrijden om 1 of 2 centen goedkoper te kunnen tanken.

En tanken bij onbemande stations (Tinq, Tamoil etc) kan niet, op een of andere manier werkt mijn tankpas daar niet. Een keer gedaan: betaalpas geweigerd, kon ik zelf voor gaan schieten (wel via declaratie teruggekregen, maar toch). Heb ik meer gehoord van collega's.

Dus ik zit dan vast aan de 'gewone' bemande pompen, meestal tank ik bij Shell of BP, net hoe het uitkomt (heb zowel Airmiles- als FreeBees-kaart).

Zag overigens dat de Shell Express wel gedaald is, vanochtend vroegen ze nog 1.419, zag dat er net 1.414 op de pomp stond (zelfde Shell Express-station) :)
Ah, op die manier. Ik heb ook een tankpas, maar wordt afgerekend op te duur tanken :')
Nu rijd ik gelukkig elke dag dat ik naar mn werk ga langs een Shell Express die bij de goedkoopste in de regio zit, staat nu op 1,364, dus kan ik daar gelijk tanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ondanks alle onrust in de wereld, daalt de olieprijs al maanden. De benzineprijs daalt niet mee. Toch profiteert de consument.

Voor een vat ruwe Noordzeeolie betaalde je vrijdag 92 dollar. Een koopje vergeleken met half juni, toen zo'n zelfde vat Brent nog 115 dollar kostte. Dat lijkt opmerkelijk. In belangrijke olieproducerende regio's als het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Rusland liepen de spanningen afgelopen maanden immers op.

De olieproductie heeft onder die oorlogen echter nauwelijks geleden, verklaart analist Tom Muller van Theodoor Gilissen. "Zelfs is Noord-Irak is de productie behoorlijk op gang gebleven. IS heeft de olieopbrengsten nodig om wapens te kopen. Als gevolg van de onrusten wordt er wel wat meer olie gehamsterd. Maar dat drijf de prijs niet op omdat er wereldwijd een overaanbod is."

Dat komt enerzijds door de relatief lage vraag naar olie. "Als gevolg van de economische crisis wordt in Europa en Azië nog altijd minder olie verbruikt dan een aantal jaar geleden. Daar komt bij dat de Verenigde Staten steeds meer olie zijn gaan produceren."

Aan de Nederlandse pomp merken we amper iets van de dalende olieprijs. Die is afgelopen maanden vrij constant gebleven, zegt Paul van Selms van consumentencollectief UnitedConsumers, dat de brandstofprijzen van dat tot dag bijhoudt. "Tweederde van de benzineprijs en de helft van de dieselprijs bestaan uit accijns en belasting. Dat heeft een dempend effect: de brandstofprijzen dalen veel minder hard dan je op basis van de olieprijs zou verwachten, omdat de belastingdruk blijft."

Ook de wisselkoers van de euro pakt in het nadeel uit van de automobilist.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...eert-nauwelijks-1.4563259

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs gaat naar beneden en de belasting stijgt ofzo? Logisch klinkt het niet in ieder geval. Want als de belasting is vast bedrag is moet de prijs dalen. Als de belasting een percentage is moet de prijs nog harder dalen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
De euro daalt net zo hard als de olieprijs:
Afbeeldingslocatie: http://www.exchangerates.org.uk/livecharts/OIL-EUR-90-day-price-history-graph-medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 4 weken gaat die weer richting de 1,78 waar je nu bij de onbemande 1,66 betaald. Dat was vorig jaar ook, reden zogenaamde winter van 13 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nemesizz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:13:
[...]

Hier in de buurt is het dus alleen Euro 95 en Diesel en 1 pomp met gas. De grotere pompen hebben wel wat meer soorten maar dat is te ver omrijden.

Dus kan ook zijn dat ik naar de verkeerde prijs heb gekeken hoor, maar in de gauwigheid zag ik daar dus 1,65 staan.
kan je via onderstaande site handig in de gaten houden, ook de app is erg handig.
http://www.clever-tanken.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hahaha ja als de olieprijs stijgt dan schiet de benzineprijs al snel richting de 1,80 euro maar bij een lage olieprijs 'is de invloed van de olieprijs op de benzineprijs minimaal'. Jaja. Wat worden we toch weer heerlijk voor de gek gehouden. Het zal mijn onderbuik wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12

Bestla

Kvinne

In de VS getankt voor $2,97 tot $5,04 voor 1 gallon regular 87RON met %10 Ethanol.

Dat tankte fijn mag ik wel zeggen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 06-10-2014 08:26 ]

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste