Hey ze zijn duurder geworden. Knack laatst nog voor een paar Euro minder besteld! Maar opzich nog steeds wel scherpe prijzenTristan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 05:42:
En anders heb je nog http://m.play-asia.com/ps4.html scheelt ook een paar euro geloof ik.
US account aanmaken en op Amazon.com PSN tegoed kopen. Dan in de US store het spel aanschaffen voor usd 60 (?) = € 45.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik zit te twijfelen of ik Battlefield 4 voor de PS4 retail koop in de winkel of digitaal koop. Kan alleen nergens de prijs vinden wat verwacht wordt in de store.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Gezien het feit dat ie op de ps3 70 kost denk ik dat die prijs ook gaat gelden voor de ps4.
To dare is to do
Derp, dat vind ik dan wel weer erg duur. Dan bestel ik hem wel ergens goedkoper, moet ik alleen wel schijfjes wisselen -.-.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Je kan ook hier kijken, daar komen de meeste PS4 spellen op 'n 48 euro, inclusief verzending. Ik heb daar gisteren Knack nog besteld.
Het is wel te hopen dat BF4 volgende week wat stabieler is dan het op dit moment is. Als ik onderstaande discussie moet geloven is het nu 1 grote chaos op de PS4. Het blijkt dat de Conquest mode überhaupt niet werkt momenteel.
http://www.neogaf.com/for...read.php?t=717380&page=21
Wat dat betreft blij dat onze Amerikaanse vrienden mogen beta testen
Bij mij BF4 pas tijdens de kerst. Maar dan zullen die problemen zeker verholpen zijn. Had eigenlijk verwacht dat EA toch wel weet wat ze doen met Battlefield etc. Of zouden ze de capaciteiten niet verwacht hebben? Omdat het nu ook 64man per server en ps4 (geheel nieuw) zijn. Conquest is nu ook nog eens net de gamemode die ik altijd speelkazuka schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:48:
Het is wel te hopen dat BF4 volgende week wat stabieler is dan het op dit moment is. Als ik onderstaande discussie moet geloven is het nu 1 grote chaos op de PS4. Het blijkt dat de Conquest mode überhaupt niet werkt momenteel.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Er schijnen vooral problemen te zijn tussen de koppeling tussen het PSN netwerk en de Dice Battlefield servers.Oxigeon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:57:
[...]
Bij mij BF4 pas tijdens de kerst. Maar dan zullen die problemen zeker verholpen zijn. Had eigenlijk verwacht dat EA toch wel weet wat ze doen met Battlefield etc. Of zouden ze de capaciteiten niet verwacht hebben? Omdat het nu ook 64man per server en ps4 (geheel nieuw) zijn. Conquest is nu ook nog eens net de gamemode die ik altijd speel
Overigens is Dice van de week wel druk bezig geweest om extra servers te configureren, dat is nu achter de rug. Er zou nu voldoende "ruimte" moeten zijn. Maar nogmaals, de problemen schijnen in de koppeling van beide netwerken te liggen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Schijnt ook een groot probleem op de pc te zijn, ligt dus niet aan de PS4, maar aan DICE.
Heb deze tv 2 weken geleden gekocht bij de PlatteTVdiscounter voor € 1449.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:24:
[...]
Klinkt goed, maar dat ding kost 2500 euro! Ik heb er geld voor over, maar is hij zóveel waard?
Ben er zeer tevreden over. Zowel bij gamen als bij tv/film kijken prachtig beeld. Vooral gekocht op basis van reviews waarbij deze tv, zeker met gamen, werd geprezen. Qua input lag komt hij als beste uit de bus.
Er is een model onder, de W800 en die zit rond de € 1000.
Zie:
http://reviews.cnet.com/8...hdtvs-for-serious-gamers/
http://www.techradar.com/...-xbox-one-and-ps4-1158413
Sinds begin van deze week in bezit van de PS4 (import uit USA) en BF4.
Er zijn een aantal dingen die me direct opgevallen zijn.
Online is nog niet geactiveerd in Europa, dus daar kan ik nog niks over melden.
De updates die beschikbaar zijn voor de PS4 en ook BF4 zijn van essentieel belang.
Tijdens de eerste 10min van BF4 volop last van lag en freezes. Na installatie van de update was dit verholpen.
Wat me negatief opvalt aan de PS4 is dat de disk drive nogal resoneert. Je hoort hem redelijk trillen als er een disk in zit.
Lijkt een beetje op de X360 in zijn begin tijd. Hopelijk beschadigd de PS4 de disks niet zoals bij de X360 het geval was.
Als de updates zijn geïnstalleerd, loopt BF4 als een zonnetje. Ziet er erg mooi uit en speelt lekker weg.
--> word vervolgd....
De updates die beschikbaar zijn voor de PS4 en ook BF4 zijn van essentieel belang.
Tijdens de eerste 10min van BF4 volop last van lag en freezes. Na installatie van de update was dit verholpen.
Wat me negatief opvalt aan de PS4 is dat de disk drive nogal resoneert. Je hoort hem redelijk trillen als er een disk in zit.
Lijkt een beetje op de X360 in zijn begin tijd. Hopelijk beschadigd de PS4 de disks niet zoals bij de X360 het geval was.
Als de updates zijn geïnstalleerd, loopt BF4 als een zonnetje. Ziet er erg mooi uit en speelt lekker weg.
--> word vervolgd....
Mooi dat je al een exemplaar hebt. Hoe zit het precies met die disk? Je instaleerd de game op je PS4. En die disk blijft dan evengoed nog als een malle draaien? Of stopt hij op een gegeven moment en gaat dan verder met de data op de PS4-harde-schijfMistermo schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:10:
Sinds begin van deze week in bezit van de PS4 (import uit USA) en BF4.
--> word vervolgd....
Scherpe prijs zeg! Post eens een foto van je setup als je wilt.Linkin-Pin schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:06:
[...]
Heb deze tv 2 weken geleden gekocht bij de PlatteTVdiscounter voor € 1449.
Ben er zeer tevreden over. Zowel bij gamen als bij tv/film kijken prachtig beeld. Vooral gekocht op basis van reviews waarbij deze tv, zeker met gamen, werd geprezen. Qua input lag komt hij als beste uit de bus.
Er is een model onder, de W800 en die zit rond de € 1000.
Zie:
http://reviews.cnet.com/8...hdtvs-for-serious-gamers/
http://www.techradar.com/...-xbox-one-and-ps4-1158413
Ik ben benieuwd naar Lego Marves Super Heroes. Lijkt mij een lachen co-op game die je met iemand van 8 jaar kan spelen.
PSN: Alvanosa
Als het spel ook maar een beetje op Lego Batman en vooral de opvolger, Lego Batman 2: DC Superheroes lijkt, dan is succes gegarandeerd. Dat is geweldig om samen met je kind (in mijn geval van 7Alvanosa schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:38:
Ik ben benieuwd naar Lego Marves Super Heroes. Lijkt mij een lachen co-op game die je met iemand van 8 jaar kan spelen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hoe zit het nu net met games die je koopt in Canada bvb? Deze kunnen hier in Europa wel gespeeld en geupdate worden, maar er zou een probleem zijn ivm de DLCs? Bijvoorbeeld voor Battlefield 4?
Indien er een probleem zou zijn met de DLCs, hoe hier kan hier eventueel rondgegaan worden? Had een idee gelezen over een US account aan te maken en dan zo te downloaden, maar dan kan je natuurlijk geen DLCs van games die je hier koopt spelen.. denk ik dan toch?
Zou iemand dit aub kunnen opklaren, want er zijn wel een paar verschillende meningen rond
Indien er een probleem zou zijn met de DLCs, hoe hier kan hier eventueel rondgegaan worden? Had een idee gelezen over een US account aan te maken en dan zo te downloaden, maar dan kan je natuurlijk geen DLCs van games die je hier koopt spelen.. denk ik dan toch?
Zou iemand dit aub kunnen opklaren, want er zijn wel een paar verschillende meningen rond
naast je hoofdaccount (EU) een US account aanmaken.
Als je dan DLC wilt kopen of downloaden moet je even op je US account inloggen en dat daarmee doen.
Daarna kun je weer terug op je EU account inloggen en heb je toegang tot die game en DLC.
Als je dan DLC wilt kopen of downloaden moet je even op je US account inloggen en dat daarmee doen.
Daarna kun je weer terug op je EU account inloggen en heb je toegang tot die game en DLC.
Ik vind dat toch wat omslachtig, een US account en een NL account waar de helft van je content is gekocht me een US account en niet geupdate kan worden met je NL account.
Klopt, is wellicht ietwat omslachtig, maar iedere euro die je op het US account uitgeeft is 34 cent meer waard, omdat de US prijs vs EUR prijs $ = €.Tristan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:21:
Ik vind dat toch wat omslachtig, een US account en een NL account waar de helft van je content is gekocht me een US account en niet geupdate kan worden met je NL account.
Verwijderd
Hoe gaat dit dan met de reguliere updates van een game?M a r c o schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:01:
Daarom dat ik uitkijk naar games uit de USAllSeeyinEye schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:24:
[...]
Klopt, is wellicht ietwat omslachtig, maar iedere euro die je op het US account uitgeeft is 34 cent meer waard, omdat de US prijs vs EUR prijs $ = €.
Bekijk dit eens: http://67.227.255.239/forum/showthread.php?t=707545
Die zouden blijkbaar wel gewoon lukken..Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:46:
[...]
Hoe gaat dit dan met de reguliere updates van een game?
[ Voor 22% gewijzigd door Geforce660 op 21-11-2013 10:46 ]
Zo te zine op twitter hebben diverse nederlandse sites/reviewers vandaag hun review PS4 opgehaald bij Sony (o.a. Gamekings, PSX-sense.nl). dus we kunnen op korte termijn de eerste Nederlandse reviews verwachten
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Disk volledig op de PS4 is geen optie, je heb altijd de disk nodig om te kunnen spelen.Oxigeon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:18:
[...]
Mooi dat je al een exemplaar hebt. Hoe zit het precies met die disk? Je instaleerd de game op je PS4. En die disk blijft dan evengoed nog als een malle draaien? Of stopt hij op een gegeven moment en gaat dan verder met de data op de PS4-harde-schijf
Ik de PS4 nu in verticale positie staan. Dan is de resonantie iets minder.
In horizontale positie is het echt storend.
Ik meen gelezen te hebben dat de ps4 horizontaal niet stabiel zou staan. Dit al getest door bijvoorbeeld op de hoeken te drukken? Dan zou je het probleem misschien met wat vilt kunnen verhelpen.Mistermo schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:00:
[...]
Disk volledig op de PS4 is geen optie, je heb altijd de disk nodig om te kunnen spelen.
Ik de PS4 nu in verticale positie staan. Dan is de resonantie iets minder.
In horizontale positie is het echt storend.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dit was geloof ik alleen bij een demo unit zo en werd het weer enorm opgeblazen.AtlAntA schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:05:
[...]
Ik meen gelezen te hebben dat de ps4 horizontaal niet stabiel zou staan. Dit al getest door bijvoorbeeld op de hoeken te drukken? Dan zou je het probleem misschien met wat vilt kunnen verhelpen.
Ik dacht juist dat hij recht stond. Echter alleen als je op de hoeken drukte stond hij scheefAtlAntA schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:05:
[...]
Ik meen gelezen te hebben dat de ps4 horizontaal niet stabiel zou staan. Dit al getest door bijvoorbeeld op de hoeken te drukken? Dan zou je het probleem misschien met wat vilt kunnen verhelpen.
Ja nu je het zegt. Toch zou zoiets het resoneren van drive wel kunnen versterken.Oxigeon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:12:
[...]
Ik dacht juist dat hij recht stond. Echter alleen als je op de hoeken drukte stond hij scheef
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Hoezo, als het gericht op de vlakke kant ligt, waardoor de boel niet kantelt, heb je toch nergens last van.AtlAntA schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:17:
[...]
Ja nu je het zegt. Toch zou zoiets het resoneren van drive wel kunnen versterken.
Kantelt enkel wanneer je echt op de hoeken drukt, dus niet als je een koekje op een hoek drukt, dus zo gemakkelijk is die kantel punt niet.
Ik heb eindelijk besloten dat ik mijn pre-order volgende week ga ophalen
Na het zien van de game reviews begon ik toch aardig te twijfelen. Nu alleen nog de vraag welke game ik er bij ga spelen.. Killzone en Knack gaan het sowieso niet worden. Misschien BF4 of AC4, of helemaal geen game en lekker f2p en indie met PS+. Zijn hier mensen met ervaring met warframe?
Ik kijk uit naar Battlefield 4 en Resogun. Killzone zit in de bundel, maar heb ik minder mee. Misschien is het onverwachts wel heel leuk voor mij. Pff nog even volhouden maar
Zojuist maar even voor enkele euro's een micro usb oplaad kabel besteld van 3 meter.
Kan ik iig altijd lekker doorgamen! (De oplaadkabel die je krijgt bij de ps4 is nl. veel te kort).
Kan ik iig altijd lekker doorgamen! (De oplaadkabel die je krijgt bij de ps4 is nl. veel te kort).
Weet iemand hoe het zit met games in de PS Store (via PS4)?
Zo wil ik bijv. oudere AC games downen; op de PS3 zijn die gewoon te downloaden in de Store, maar moeten die voor de PS4 helemaal omgezet worden? Oftewel; is de Store qua games vrijwel leeg in het begin op 29-11?
Zo wil ik bijv. oudere AC games downen; op de PS3 zijn die gewoon te downloaden in de Store, maar moeten die voor de PS4 helemaal omgezet worden? Oftewel; is de Store qua games vrijwel leeg in het begin op 29-11?
Je kan je PS3 games upgraden op je PS4 voor een 10ntje dacht ik. Enkel weet ik niet welke spellen hieronder allemaal vallen.Jasikevicius3 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:13:
Weet iemand hoe het zit met games in de PS Store (via PS4)?
Valt de 1.51 update ook ergens te downloaden zodat ik ook deze vanaf USB kan updaten?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ja dat weet ik, maar heb momenteel helemaal geen console (dus ook geen games)TRK schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:16:
[...]
Je kan je PS3 games upgraden op je PS4 voor een 10ntje dacht ik. Enkel weet ik niet welke spellen hieronder allemaal vallen.
http://us.playstation.com...s/ps4/pc_update/index.htmMeNTaL_TO schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:18:
Valt de 1.51 update ook ergens te downloaden zodat ik ook deze vanaf USB kan updaten?
Je kan geen PS3 spellen downloaden op de PS4, enkel diegene die je kan upgraden mits je een PS3 hebt natuurlijk.Jasikevicius3 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:18:
[...]
Ja dat weet ik, maar heb momenteel helemaal geen console (dus ook geen games)
Deze spellen zijn te upgraden las ik net.
- Assassin's Creed IV: Black Flag
- Call of Duty: Ghosts
- Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition
- Battlefield 4
- NBA 2K14
[ Voor 3% gewijzigd door TRK op 21-11-2013 14:40 ]
Ik nam de PS3 maar als voorbeeld; de vraag was meer of er momenteel al oudere titels in de Store te downen zijn (op PS4)TRK schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:29:
[...]
Je kan geen PS3 spellen downloaden op de PS4, enkel diegene die je kan upgraden.
Deze spellen zijn te upgraden las ik net.
- Assassin's Creed IV: Black Flag
- Call of Duty: Ghosts
- Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition
- Battlefield 4
- NBA 2K14
Weet iemand of je geen problemen ondervindt als je deze firmware installeert op je 'Nederlandse' PS4? Omdat het op de Amerikaanse PS website staat. Niet dat ik kan bedenken waarom het problemen zou opleveren, maar ik zou het toch fijn vinden om het te horen van iemand die hier verstand van heeft.
Geen idee. Snap niet waarom iedereen perse wil updaten. Je kan de firmware updaten onder het gamen. Zodra je de console dan opnieuw opstart gaat hij de firmware instaleren. En daarbij zal er volgende week echt wel een versie 1.52 of zelfs 1.53 zijn. Want alle veel bugs zullen eruit zijn als hij hier uit komt.WickedWizard schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:33:
[...]
Weet iemand of je geen problemen ondervindt als je deze firmware installeert op je 'Nederlandse' PS4? Omdat het op de Amerikaanse PS website staat. Niet dat ik kan bedenken waarom het problemen zou opleveren, maar ik zou het toch fijn vinden om het te horen van iemand die hier verstand van heeft.
Denk dat het voornamelijk gaat om het kunnen updaten als PSN eruit ligt op dag 1. Wat een vrij reëel scenario is helaas.Oxigeon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:38:
[...]
Geen idee. Snap niet waarom iedereen perse wil updaten. Je kan de firmware updaten onder het gamen. Zodra je de console dan opnieuw opstart gaat hij de firmware instaleren. En daarbij zal er volgende week echt wel een versie 1.52 of zelfs 1.53 zijn. Want alle veel bugs zullen eruit zijn als hij hier uit komt.
Ja maar de kans is groot dat v1.53+ al uit is als hij hier in de winkels ligt.ksborg schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:39:
[...]
Denk dat het voornamelijk gaat om het kunnen updaten als PSN eruit ligt op dag 1. Wat een vrij reëel scenario is helaas.
Mja dat denk ik ook wel. Tijdstip dat het eruit vliegt zal gok ik ergens rond de middag liggen op een vrijdag omdat de meeste jongeren dan uit school komen. Hoop dat ik vrij kan krijgen en hem om 10.00 kan halenksborg schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:39:
[...]
Denk dat het voornamelijk gaat om het kunnen updaten als PSN eruit ligt op dag 1. Wat een vrij reëel scenario is helaas.
Verwijderd
Naah, iedereen sochtends vrij, dus jij gaat het veroorzaken!Oxigeon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:40:
[...]
Mja dat denk ik ook wel. Tijdstip dat het eruit vliegt zal gok ik ergens rond de middag liggen op een vrijdag omdat de meeste jongeren dan uit school komen. Hoop dat ik vrij kan krijgen en hem om 10.00 kan halen
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:52:
[...]
Naah, iedereen sochtends vrij, dus jij gaat het veroorzaken!![]()

Verwijderd
En zo is dat!Oxigeon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:55:
[...]
Shit, ik annuleer mijn order wel of haal hem wel een weekje later
Komt er trouwens nog een topic/lijst met day one playstation 4 bezitters? Ik ben namelijk waarschijnlijk een van de eerste van mijn vriendengroep met een ps4
(First world problems, weet je wel)
In de Xbone forum hebben ze namelijk al wel zoiets
Verwijderd
Goed idee! Mijn PSN naam is TrapgatiSpaceman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:58:
Komt er trouwens nog een topic/lijst met day one playstation 4 bezitters? Ik ben namelijk waarschijnlijk een van de eerste van mijn vriendengroep met een ps4(First world problems, weet je wel)
Killzone ga ik kapotspelen
Eerste Nederlandse reviewers hebben de ps4 binnen, nu stream op gamekings.
Verwijderd
Het lijkt erop dat de Europese PS4 gemaakt is in Japan waar de Amerikaanse in China is gemaakt.
Is dat zo? Japanners hebben meestal toch meer kwaliteitscontrole (tenminste, dat idee heb ik), dus hopelijk minder problemen hier.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:19:
Het lijkt erop dat de Europese PS4 gemaakt is in Japan waar de Amerikaanse in China is gemaakt.
Verwijderd
Volgens deze bron wel: http://www.reddit.com/r/P...pe_for_eu_console_owners/DGonlag2 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:26:
[...]
Is dat zo? Japanners hebben meestal toch meer kwaliteitscontrole (tenminste, dat idee heb ik), dus hopelijk minder problemen hier.
De Amerikaanse PS4 is voornamelijk gemaakt door Foxconn.. wat niet echt het betrouwbaarste bedrijf is. De Europese PS4 gewoon door Japan wat me positief lijkt.
Voelt toch een beetje als mosterd na de maaltijd die unboxings van NL websites die we nu gaan krijgen
Helemaal stil en totaal niet warm, had ik niet verwacht. Toch knap voor een apparaat dat zo compact is
Misschien zit daar de kracht juist wel in? Door minder ruimte kunnen ze (warme) lucht misschien wel veel beter wegblazen.Matedeor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:58:
[...]
Helemaal stil en totaal niet warm, had ik niet verwacht. Toch knap voor een apparaat dat zo compact is
Is zoiets niet te omslachtig? Zeker dat deze manier werkt en/of er een andere oplossing is?M a r c o schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:01:
Klopt, hij is niet stabiel. Lijkt bijna alsof er een voetje mist aan de linker kant van de console.AtlAntA schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:05:
[...]
Heb er inmiddels vilt onder gezet. Maar je blijft de disk drive horen.
Je weet dat vrijwel al je electronica wat je nu bezit uit een Foxconn fabriek komt? Je tv, koelkast, dvd speler, audio set, mp3 speler, console.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:37:
[...]
Volgens deze bron wel: http://www.reddit.com/r/P...pe_for_eu_console_owners/
De Amerikaanse PS4 is voornamelijk gemaakt door Foxconn.. wat niet echt het betrouwbaarste bedrijf is. De Europese PS4 gewoon door Japan wat me positief lijkt.
Foxconn has factories in Asia, Europe, and South America that together assemble around 40 percent of all consumer electronics products sold.
En vergeet niet:Major customers of Foxconn include or have included:
Acer Inc. (Taiwan)
Amazon.com (United States)
Apple Inc. (United States)
Cisco (United States)
Dell (United States)
Google (United States)
Hewlett-Packard (United States)
Microsoft (United States)
Motorola Mobility (United States)
Nintendo (Japan)
Nokia (Finland)
Sony (Japan)
Employees 1.23 million (2012) !
leer die namen maar eens allemaal uit je hoofd voor op een bedrijfsfeestje!Tristan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:19:
[...]
Je weet dat vrijwel al je electronica wat je nu bezit uit een Foxconn fabriek komt? Je tv, koelkast, dvd speler, audio set, mp3 speler, console.
[...]
[...]
En vergeet niet:
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik heb er vooralsnog 0, en als mijn PS4 uit Japan blijkt dan blijft het 0.Tristan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:19:
[...]
Je weet dat vrijwel al je electronica wat je nu bezit uit een Foxconn fabriek komt? Je tv, koelkast, dvd speler, audio set, mp3 speler, console.
[...]
[...]
En vergeet niet:
http://www.reddit.com/r/P...pe_for_eu_console_owners/

[ Voor 13% gewijzigd door Alvanosa op 21-11-2013 16:35 ]
Geloof ik nietAlvanosa schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:32:
[...]
Ik heb er vooralsnog 0, en als mijn PS4 uit Japan blijkt dan blijft het 0.
http://www.reddit.com/r/P...pe_for_eu_console_owners/
[afbeelding]
Van de lijst die eerder is gegeven heb ik niks in huis liggen. Misschien dat er wel een onderdeel is van foxconn maar geen volledig product dat daar geassembleerd is.Tristan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:38:
[...]
Geloof ik nietIk kan me niet indenken dat je geen electronica in huis hebt waar geen onderdeel van foxconn in zit
Merci, Die staat weer klaar mocht PSN downgaan.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Als PSN down gaat is die firmware nog wel op 100 andere plekken te downloaden.
Iemand al iets gelezen over hoeveel dB de Ps4 maakt?
Vandaag een 500GB SSD gekocht. Samsung 840. Volgens mij is dat model een jaartje oud.
Leek me prima en was ook nog voor een aardig prijsje te koop bij Wehkamp... Had mijn declaraties nog niet ingediend dit jaar... Had ik meteen een mooi doel daar voor.
Meteen maar ff de FW gedownload.
Als je zelf een schijf installeert moet je de FW blijkbaar op een stikje zetten.
Leek me prima en was ook nog voor een aardig prijsje te koop bij Wehkamp... Had mijn declaraties nog niet ingediend dit jaar... Had ik meteen een mooi doel daar voor.
Als je zelf een schijf installeert moet je de FW blijkbaar op een stikje zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door Alpha89 op 21-11-2013 17:47 ]
Interessant antwoord van Playstation Nederland medewerker over gebruik van verschillende HDD's.
Andere snelheden dan 5400RPM kunnen mogelijk overhittingsproblemen veroorzaken.
Misschien iets om in de gaten te houden qua garantie e.d
(via https://www.facebook.com/...offset=0&total_comments=3)
Ja. Ik zou als ik Sony was ook niets anders zeggen. Dit is wat ze aanbieden en dus aanraden.RemyWD schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:52:
Interessant antwoord van Playstation Nederland medewerker over gebruik van verschillende HDD's.
Daarmee doelen ze op 7200RPM schijven, en diezelfde waarschuwing hebben ze volgens mij bij de PS3 ook altijd gegeven.RemyWD schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:52:
Waarom zou je niet je hoofdaccount gelijk US maken? Daar heb je dan toch vaker eerste en uitgebreidere keus en met de huidige koers inderdaad voordeliger.
En kun je digitaal aangeschafte games weer verwijderen en op een later moment weer gewoon downloaden?
En kun je digitaal aangeschafte games weer verwijderen en op een later moment weer gewoon downloaden?
PSN Headless_Pumpkin
ik heb bijv mijn PS+ al op mijn NL account lopen, en de meeste games die ik koop komen vaak uit Engeland.F350-maniac schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:16:
Waarom zou je niet je hoofdaccount gelijk US maken? Daar heb je dan toch vaker eerste en uitgebreidere keus en met de huidige koers inderdaad voordeliger.
(vaak goedkoper dan uit US, naar mijn ervaring)
En engelse games zijn meestal compatible met de NL store, op enkele uitzonderingen na op de PS3.
Ja.En kun je digitaal aangeschafte games weer verwijderen en op een later moment weer gewoon downloaden?
[ Voor 8% gewijzigd door M a r c o op 21-11-2013 18:33 ]
Welke winkel in Engeland?M a r c o schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:32:
[...]
ik heb bijv mijn PS+ al op mijn NL account lopen, en de meeste games die ik koop komen vaak uit Engeland.
(vaak goedkoper dan uit US, naar mijn ervaring)
En engelse games zijn meestal compatible met de NL store, op enkele uitzonderingen na op de PS3.
Verwijderd
Is al meer bekend over SSD gebruik in de PS4?Alpha89 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:47:
Vandaag een 500GB SSD gekocht. Samsung 840. Volgens mij is dat model een jaartje oud.
Vanwege de grote bestanden, ga ik er persoonlijk van uit dat de PS4 automatisch defragmenteert.
Als dit het geval is: SSD + dat feit =

http://www.bloomberg.com/...mers-waiting-for-ps4.html
Niet slecht, alhoewel dat getal waarschijnlijk wel met een korrel zout genomen moet worden
Niet slecht, alhoewel dat getal waarschijnlijk wel met een korrel zout genomen moet worden
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 21-11-2013 19:53 ]
PSN id: NL_SToRM
Wat wel bekend is, is dat HDD, SSHD of SSD weinig verschil maakt. Een SSD is uiteraard sneller, maar op een PS4 merk je daar weinig van en kan je beter voor een SSHD gaan.
Bij BF4 op mijn PC, die op een SSD staat, merk ik het verschil wel. Maps laden gaat 3x sneller. Als ik al een punt veroverd heb bij bijvoorbeeld conquest komt de rest eens eindelijk ook in het level
.
Aan een leuke 7200RPM schijf (hoewel die dus misschien niet goed werkt in een PS4?): pricewatch: Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB
of een SSHD: pricewatch: Seagate Momentus ST1000LM014, 1TB
heb je veel meer. Een SSD in je PS4 is naar mijn mening zonde van het geld. De twee bovenstaande zijn 1TB. Veel mensen die een SSD halen, kopen geen 1TB variant, dus gaan er qua opslagruimte niet op vooruit (en misschien zelfs op achteruit).
Bij BF4 op mijn PC, die op een SSD staat, merk ik het verschil wel. Maps laden gaat 3x sneller. Als ik al een punt veroverd heb bij bijvoorbeeld conquest komt de rest eens eindelijk ook in het level
Aan een leuke 7200RPM schijf (hoewel die dus misschien niet goed werkt in een PS4?): pricewatch: Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB
heb je veel meer. Een SSD in je PS4 is naar mijn mening zonde van het geld. De twee bovenstaande zijn 1TB. Veel mensen die een SSD halen, kopen geen 1TB variant, dus gaan er qua opslagruimte niet op vooruit (en misschien zelfs op achteruit).
pricewatch: Samsung 840 EVO 1TB ?Fleximex schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:55:
Wat wel bekend is, is dat HDD, SHHD of SSD weinig verschil maakt. Een SSD is uiteraard sneller, maar op een PS4 merk je daar weinig van en kan je beter voor een SHHD gaan.
Bij BF4 op mijn PC, die op een SSD staat, merk ik het verschil wel. Maps laden gaat 3x sneller. Als ik al een punt veroverd heb bij bijvoorbeeld conquest komt de rest eens eindelijk ook in het level.
Precies.
Ik heb overigens in mijn PC een Samsung 840 EVO 500GB zitten. Daar staat dus BF4 op, maar ook Football Manager 2014. En nu gebruik ik ook mods, zoals de Cut-Out Facepack. Ruim 136.000 aan plaatjes van mensen. Dan merk je echt een gigantisch verschil.
Ik heb overigens in mijn PC een Samsung 840 EVO 500GB zitten. Daar staat dus BF4 op, maar ook Football Manager 2014. En nu gebruik ik ook mods, zoals de Cut-Out Facepack. Ruim 136.000 aan plaatjes van mensen. Dan merk je echt een gigantisch verschil.
Maar die 840 EVO 1TB is duurder dan je ps4
haha.
IGN raad SSHD aan.
Deze dus pricewatch: Seagate Momentus ST1000LM014, 1TB
IGN raad SSHD aan.
[ Voor 49% gewijzigd door Tristan op 21-11-2013 20:04 ]
Verwijderd
er komt binnenkort een 2 TB 2,5 inch 9,5 mm harde schijf uit..
Kortom: wacht nog even, kost grofweg € 150 ($129, zal hier wel duurder zijn as always...)
Of er ook een hybride versie komt weet ik nog niet, maar ga er wel van uit!
https://www.facebook.com/...ort/posts/563179497085985
specs:
Capacity: 1.5TB, 2TB
Interface: SATA 6Gb/s (3Gb/s, 1.5Gb/s)
Rotational Speed: 5400-RPM class
Cache: 32MB
http://www.seagate.com/ww...msung-m9t-internal-ds.pdf
Kortom: wacht nog even, kost grofweg € 150 ($129, zal hier wel duurder zijn as always...)
specs:
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 20:06 ]
Ja die linkte ik ook. Lijkt mij de beste keuze. Ook omdat die 5400RPM is (geen compatibility issues), maar natuurlijk wel Flash Geheugen heeft omdat het een SSHD is.Tristan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:03:
Maar die 840 EVO 1TB is duurder dan je ps4haha.
IGN raad http://www.amazon.com/gp/...inkCode=as2&tag=igco08-20 aan.
Zou het eigenlijk voor Sony niet iets zijn om samen met Wester Digital of Seagate een SSHD accessoire uit te brengen voor de PS4. Voor 100 euro een 1,5TB SSHD.
[ Voor 11% gewijzigd door Fleximex op 21-11-2013 20:08 ]
Maar dit is nog geen hybrid. Zou ik toch wel wensen. 5400RPM is traag man.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:04:
er komt binnenkort een 2 TB 2,5 inch 9,5 mm harde schijf uit..
specs:
Lees het net ook op een site... Heb de SSD maar even geannuleerd. Was ook een bevlieging. *schaam*Fleximex schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:55:
Wat wel bekend is, is dat HDD, SSHD of SSD weinig verschil maakt. Een SSD is uiteraard sneller, maar op een PS4 merk je daar weinig van en kan je beter voor een SSHD gaan.
Bij BF4 op mijn PC, die op een SSD staat, merk ik het verschil wel. Maps laden gaat 3x sneller. Als ik al een punt veroverd heb bij bijvoorbeeld conquest komt de rest eens eindelijk ook in het level.
Nu opzoek naar een SSHD met een ietwat grotere cache.
lol @ foto bij het artikel: "Koop de XBOX ONE!"

Die Seagate Momentus ST1000LM014, 1TB is voor nu volgens mij een ideale vervanger op dit moment voor de huidige HD in de PS4. Ik zit te overwegen deze aan te schaffen!Tristan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:03:
Maar die 840 EVO 1TB is duurder dan je ps4haha.
IGN raad SSHD aan.
Ik zou gewoon nog even 6 maanden wachten tot je de PS4 thuis hebt staan en er inmiddels genoeg aanbod aan games is die het rechtvaardigt een nieuwe schijf te kopen. Daarnaast zal er over 6 maanden veel meer bekend zijn over welke schijf de beste keus is.TRK schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:34:
[...]
Die Seagate Momentus ST1000LM014, 1TB is voor nu volgens mij een ideale vervanger op dit moment voor de huidige HD in de PS4. Ik zit te overwegen deze aan te schaffen!
Btw, ik kwam de volgende plaat tegen van de DS4 proto van februari. Is niet veel meer veranderd zeg! Alleen de led bar is iets aangepast zo te zien. Leuk om te zien, dat wel.

Daar zit inderdaad ook wat in.. Voor de 29e heb ik ook alleen maar Killzone en Fifa 14, zal ook vast wel wat van PSN store downloaden maar dat zal geen probleem zijn betreft ruimte op mijn PS4.Tristan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:37:
[...]
Ik zou gewoon nog even 6 maanden wachten tot je de PS4 thuis hebt staan en er inmiddels genoeg aanbod aan games is die het rechtvaardigt een nieuwe schijf te kopen. Daarnaast zal er over 6 maanden veel meer bekend zijn over welke schijf de beste keus is.
Btw, ik kwam de volgende plaat tegen van de DS4 proto van februari. Is niet veel meer veranderd zeg! Alleen de led bar is iets aangepast zo te zien. Leuk om te zien, dat wel.
[afbeelding]
Op die proto DS4 zitten ook geen Share en Options toetsen als ik het goed zie? En die analoge toetsen ook een beetje anders?
[ Voor 3% gewijzigd door TRK op 21-11-2013 21:52 ]
Geruchten over een Crash Bandicoot reboot voor PS4 laaien op (Sony zou de rechten mogelijk terug hebben gekocht).
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=720167
Alle referenties op Acitivision.com naar Crash Bandicoot zijn verwijderd en the officiële Crash Bandicoot website van Activision is offline gehaald.
En dit zou een kleine teaser zijn uit een PS4 promofilmpje zijn:
Alle referenties op Acitivision.com naar Crash Bandicoot zijn verwijderd en the officiële Crash Bandicoot website van Activision is offline gehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrso op 21-11-2013 22:23 ]
Heeft de PS4 overigens wel een SATA 3 interface? De HDD die erin zit is namelijk is namelijk SATA 2. Dan is het al helemaal onzin om een SSD te kopen.Alpha89 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:37:
[...]
Lees het net ook op een site... Heb de SSD maar even geannuleerd. Was ook een bevlieging. *schaam*
Nu opzoek naar een SSHD met een ietwat grotere cache.
Nou, de controller is wel een stuk lomper. Qua vorm is er wel wat veranderd.
Dat zou awesome zijn. Ik vond CTR ook altijd vet. Beter dan Mario Kart op dat moment.Cyrso schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:22:
Geruchten over een Crash Bandicoot reboot voor PS4 laaien op (Sony zou de rechten mogelijk terug hebben gekocht).
[afbeelding]
Even wat reacties op het gerucht:
![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|
![]() | ![]() | ![]() |

Ik hoop overigens niet alleen dat er een nieuwe Crash game komt omdat platformers/racers leuk zijn. Maar ook omdat ik dan wat meer value uit mijn PS4 haal. Ik koop PS4 nu alleen voor Fifa 2014 en leuke exclusives. Alleen die zijn er nog niet. The Last of Us bijvoorbeeld heeft mij ook overtuigd om voor de PS4 te kiezen, omdat je weet dat zo'n soort exclusive vaker naar Sony consoles komen. En natuurlijk Rockstar Games die een half jaar eerder komen naar de consoles.
Want als Fifa 14 op de PC niet de last-gen (PS3/Xbox360) versie maar de current-gen (PS4/XBONE) was, zat ik nu niet op dit forum te commenten en was ik Fifa aan het spelen
Hoewel ik dan waarschijnlijk de PS4 nog steeds wel op een later moment had gekocht voor 300 euro (prijsverlaging?).
[ Voor 97% gewijzigd door Fleximex op 21-11-2013 23:45 ]
Hier is die teaser volledig uitgelegd. Ik hoop zo hard dat er een nieuwe crash naar ps4 komt!Cyrso schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:22:
[afbeelding]

En de hints stapelen zich op:
- Road signs
- All things related to Crash disappear from Activision's website
- At the Feb reveal, Cerny walked on stage with music from Crash playing
- He recently said he'll go back next year to his gaming roots
- ND went to visit Space X, supposedly just because they were invited because they're cool
- Rumours of an old big Sony IP coming back
- Kojima teased something big (Konami co-published a few Crash games right after Sony dropped it)
- The Uncharted PS4 teaser: "I lost 15 years". The last ND-developed Crash game (CTR) was released in 1999
- The Uncharted teaser part deux: The voice really sounds like Clancy Brown, who voiced Cortex and Uka Uka in most Crash games
[ Voor 32% gewijzigd door Tristan op 22-11-2013 07:03 ]
Benieuwd hoe ze Crash Bandicoot rebooten. Het was mijn favoriete spel op de PSX
. Zelfs mijn moeder vond het super om naar te kijken 
Daar zit dan tegelijkertijd ook de valkuil. Verwachtingen zijn natuurlijk dan ook wel sky high bij veel mensen. Hoe zal de gameplay gaan worden. In de jaren 90 was de gameplay van Crash Bandicoot top of the bill, maar verwacht niet dat diezelfde gameplay de tand des tijds goed heeft doorstaan. Dus ben erg benieuwd naar de uitwerking
Daar zit dan tegelijkertijd ook de valkuil. Verwachtingen zijn natuurlijk dan ook wel sky high bij veel mensen. Hoe zal de gameplay gaan worden. In de jaren 90 was de gameplay van Crash Bandicoot top of the bill, maar verwacht niet dat diezelfde gameplay de tand des tijds goed heeft doorstaan. Dus ben erg benieuwd naar de uitwerking
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
En dat vind je zo belangrijk dat je het in meerdere topics moet vermelden?Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 05:31:
Nog 1 week ...

[ Voor 3% gewijzigd door Slaapje op 22-11-2013 07:56 ]
To dare is to do
Zoals iedere week zeg ik ook nu maar weer dat ik het een leuk initiatief vindSlaapje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 07:55:
[...]
En dat vind je zo belangrijk dat je het in meerdere topics moet vermelden?
Ik ken Crash Bandicoot helemaal niet dus ik kan er ook totaal niet warm voor lopen 
En idd over een week is het zo ver, jammer genoeg doet mijn GM geen nachtopening itt wat medewerkers eerder hebben geroepen. Dus ik denk dat ik 's ochtends maar om 9:30 voor de deur moet staan, anders heb ik die dacht voor niets vrij genomen, en dan maar hopen dat ik niet met 40 anderen in de rij sta.
En idd over een week is het zo ver, jammer genoeg doet mijn GM geen nachtopening itt wat medewerkers eerder hebben geroepen. Dus ik denk dat ik 's ochtends maar om 9:30 voor de deur moet staan, anders heb ik die dacht voor niets vrij genomen, en dan maar hopen dat ik niet met 40 anderen in de rij sta.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.
Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.
Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan