Rookworst zonder 'r' is ookworst
Ik denk dat velen het gewoon te weinig gezien hebben, of er niet zo in geloven. Ik heb zelf ook een 55" smart TV die een aardige duit heeft gekost. Ik heb echter geen moment zitten twijfelen om een beamer te kopen.NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 02:39:
Verbaast me eigenlijk nog dat zo weinig mensen (gamen op) een beamer, maar wel heel veel geld uitgeven aan een smart-tv. Qua inputlag is een beamer ech ideaal. Journaal etc. kijk ik gewoon op 40 inch.
Nu heb ik me er ook nooit in verdiept, maar bij mij blijft toch altijd een beetje het beeld hangen van oude, langzame, grijze beamers uit de schooltijd. Van die beamers die er 10 minuten over doen voordat je scherp beeld heb.
Kortom: omdat ik het niet/te weinig heb gezien, blijf ik het idee houden dat beamers vele male onscherper zijn dan LED TV's.
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Blijf happy met mijn KURO LX5090. Toch de fijnste tv om op te gamen en film op te kijken. Nog niet veel beters gezien.EricNL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 07:45:
[...]
Ik denk dat velen het gewoon te weinig gezien hebben, of er niet zo in geloven. Ik heb zelf ook een 55" smart TV die een aardige duit heeft gekost. Ik heb echter geen moment zitten twijfelen om een beamer te kopen.
Nu heb ik me er ook nooit in verdiept, maar bij mij blijft toch altijd een beetje het beeld hangen van oude, langzame, grijze beamers uit de schooltijd. Van die beamers die er 10 minuten over doen voordat je scherp beeld heb.
Kortom: omdat ik het niet/te weinig heb gezien, blijf ik het idee houden dat beamers vele male onscherper zijn dan LED TV's.
Btw toch maar een seagate hybrid 1 TB besteld. Meteen maar in de ps4 volgende week. Iets sneller en ruimte genoeg, ook met oog op de toekomst.
[ Voor 8% gewijzigd door hully op 20-11-2013 08:16 ]
Kan iemand het belangrijkste uit het artikel posten? Ik kan het niet zien op mijn werk.Ralf Bimbo schreef op woensdag 20 november 2013 @ 06:41:
Update 1.51 is een feit. Reageren verdomd snel als je t mij vraagt.
http://uk.ign.com/article...-4-update-151-coming-soon
PSN: Alvanosa
PlayStation 4 Update 1.51 Coming SoonAlvanosa schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:28:
[...]
Kan iemand het belangrijkste uit het artikel posten? Ik kan het niet zien op mijn werk.
Nothing major.
by Colin Moriarty NOVEMBER 19, 2013
SUBMIT TWEET SHARE +1 SHARE
PlayStation 4 is getting a fresh firmware update, and it’s happening as soon as tonight.
Firmware update 1.51 will make minor adjustments to the PS4, according to Sony. And it’ll be a mandatory download when you connect to PlayStation Network.
“With this minor required update, stability of system software has been improved,” Sony’s Eric Lempel explains. “In addition, minor refinements to elements of the system UI (such as clearly indicating when a user downloads a game and a game patch at the same time) have been introduced.”
Harstikke bedankt.rolandos582 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:42:
[...]
PlayStation 4 Update 1.51 Coming Soon
Nothing major.
by Colin Moriarty NOVEMBER 19, 2013
SUBMIT TWEET SHARE +1 SHARE
PlayStation 4 is getting a fresh firmware update, and it’s happening as soon as tonight.
Firmware update 1.51 will make minor adjustments to the PS4, according to Sony. And it’ll be a mandatory download when you connect to PlayStation Network.
“With this minor required update, stability of system software has been improved,” Sony’s Eric Lempel explains. “In addition, minor refinements to elements of the system UI (such as clearly indicating when a user downloads a game and a game patch at the same time) have been introduced.”
PSN: Alvanosa
PSNid: robero50
500 euro voor de megabundel (andere topic voor meer informatie).
Gelukkig woon ik nog thuis en kan ik dit bedrag nog betalen haha.
Ik verkies toetsenboard en muis boven een controller, maar er zijn games die lekkerder spelen met een controller, zoals race games, Fifa, ook komen er games zoals killzone, GTA eerder/alleen uit op de consoles.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik zou er niet al te veel van uit gaan. Een aantal "kinderziektes" worden er dan wel uitgehaald, maar op 29 november wordt er weer een gigantische hoeveelheid PS4's in gebruik genomen.frankeros schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:30:
Precies de VS zijn een soort voorproevers voor ons. Wij krijgen straks een lekker soepel draaiende PS4.
Het is natuurlijk altijd whishfull thinking, maar bij elke grote release gaat er altijd wel iets mis. Ik stel me er ook alvast op in dat multiplayer gaming (online, niet split-screen) op 29 november niet heel soepel gaat. Als het wel soepel gaat is het alleen maar mooi meegenomen.
assassins creed 4 playstation 4 900p vs 1080p (patch is uitgekomen)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ja natuurlijk dat snap ik zelf ook wel. Daarom heb ik ook BF4 én AC4 besteld, als multiplayer niet lekker werkt ga ik gewoon aan AC4 beginnen. Kijk er ook helemaal niet van op dat er kapotte PS4s zijn of dat de software nog niet helemaal lekker loopt. Maar zo'n patch die krijgen wij mooi meteen bij het begin mee. Alle kleine beetjes...EricNL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:36:
[...]
Ik zou er niet al te veel van uit gaan. Een aantal "kinderziektes" worden er dan wel uitgehaald, maar op 29 november wordt er weer een gigantische hoeveelheid PS4's in gebruik genomen.
Het is natuurlijk altijd whishfull thinking, maar bij elke grote release gaat er altijd wel iets mis. Ik stel me er ook alvast op in dat multiplayer gaming (online, niet split-screen) op 29 november niet heel soepel gaat. Als het wel soepel gaat is het alleen maar mooi meegenomen.
PSNid: robero50
Jup dus alle bullshit van 720p vs 1080p zie je niet. Zelfs 900p vs 1080p is duidelijk zichtbaar.
Damn wil graag die game op een ps4 zien... Jammer dat ik nog tot volgend jaar ergens moet wachten
Misschien maar pc versie halen dan.
Zo'n groot verschil tussen 900p en 1080p kan haast niet alleen op basis van resolutie.v8power67 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:40:
[...]
Jup dus alle bullshit van 720p vs 1080p zie je niet. Zelfs 900p vs 1080p is duidelijk zichtbaar.
Damn wil graag die game op een ps4 zien... Jammer dat ik nog tot volgend jaar ergens moet wachten
Misschien maar pc versie halen dan.
ik denk eerder dat ze ook zijn overgestapt naar een andere vorm van AA. Die blurr die je ziet is een typisch iets bij Morphologic AA bijv..
Computer says no
http://www.neogaf.com/for...p=90565765&postcount=1436Meekoh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:46:
[...]
Zo'n groot verschil tussen 900p en 1080p kan haast niet alleen op basis van resolutie.
ik denk eerder dat ze ook zijn overgestapt naar een andere vorm van AA. Die blurr die je ziet is een typisch iets bij Morphologic AA bijv..
Het is namelijk native 900p niet upscaled naar 1080p naar native 1080p.
En er is een nieuwe AA geintroduceerd. Ziet er gelijk stukken strakker uit.
open ze in tabs in je browser en dan switchen zie je verschil best goed :
http://i5.minus.com/i46YCSNlsUdXA.jpg 1080p
http://i5.minus.com/ib1IkmOJcJeQat.jpg 900p
Wel als de game dus inderdaad niet geupscaled wordt door de game zelf. Ik merk een groot verschil in scherpte als ik BF4 speel op 1080p of op 1440p, op mijn 1440p scherm.Meekoh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:46:
[...]
Zo'n groot verschil tussen 900p en 1080p kan haast niet alleen op basis van resolutie.
Geen idee, is niet bekend gemaakt. Zelfde als met ac3, had ook speciale AA methode maar heeft geen naam.Fleximex schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:02:
Van MLAA naar MSAA?
[...]
Wel als de game dus inderdaad niet geupscaled wordt door de game zelf. Ik merk een groot verschil in scherpte als ik BF4 speel op 1080p of op 1440p op mijn 1440p scherm.
En idd de game was native 900P zonder upscale dus ziet er dan matig uit op je 1080p tv.
Dat zullen de grote verschillen zijn, maar vrees voor de Xbone mensen, want ze vonden de 900P AC4 al scherper dan de xbone versie. Dus ja hoop dat dit meevalt voor ze.
Welcome to the club...Pykow schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:30:
Als echte hardcore PC gamer, heb ik toch maar de Playstation 4 besteld.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Als je bijvoorbeeld BF4 ziet, dan is het verschil op mijn PC qua kartelrandjes echt groot. Volgens mij staat in PS4 versie van BF4 de AA gewoon uit.
En dan snap ik niet waarom ze niet FXAA (in BF4 'Anti-Aliasing Post') toepassen. True, het is wat blurry, maar ik vind het beter dan niks.
Ik heb overigens, als PC-gamer, ook een PS4 besteld, maar enkel voor de leuke exclusives en Fifa14 (soort van console-exclusive). BF4, AC4 speel ik liever op de PC.
Verwijderd
Kopen jullie ze nu al (als ze al beschikbaar zijn)? gewoon in NL of in US?
Of kopen jullie ze bij de PS4 launch?
Ben ook jaren geleden overgestapt. Ja, ik heb niet de beste graphics. Maar wel lekker makkelijk. Schijfje erin en spelen. Eens per zo veel jaar nieuwe console, maar daartussen geen gezeur met updaten. En als het niet werkt dan werkt het meteen voor een groot aantal mensen niet, dus schept ook verplichting voor de makers om het te fixen.
[ Voor 16% gewijzigd door dangerpaki op 20-11-2013 11:16 ]
Precies je zegt het zelf al, een andere vorm van AA.v8power67 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:56:
[...]
http://www.neogaf.com/for...p=90565765&postcount=1436
Het is namelijk native 900p niet upscaled naar 1080p naar native 1080p.
En er is een nieuwe AA geintroduceerd. Ziet er gelijk stukken strakker uit.
open ze in tabs in je browser en dan switchen zie je verschil best goed :
http://i5.minus.com/i46YCSNlsUdXA.jpg 1080p
http://i5.minus.com/ib1IkmOJcJeQat.jpg 900p
Enkel alleen een hogere resolutie gaat de blur niet weghalen.
Computer says no
We gaan het zien in de xbone vs ps4 vergelijken.Meekoh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:17:
[...]
Precies je zegt het zelf al, een andere vorm van AA.
DIe is dan 900P met zelfde AA vs ps4 met 1080p en zelfde AA.
Ik heb Fifa 14 besteld bij bol.com met kortingscodes. Zo heb ik ook mijn PS4 met 10% korting (€360) besteld bij bol.com.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:15:
FF een andere vraag: Hoe doen jullie dat met de aanschaf van games voor de release van de PS4?
Kopen jullie ze nu al (als ze al beschikbaar zijn)? gewoon in NL of in US?
Of kopen jullie ze bij de PS4 launch?
Andere games kunnen mij niet boeien. Ik neem wel bij release PSN en dan zie ik wel of er misschien games voor korting worden aangeboden, waar dan ook. Overigens krijg je 2 weken gratis bij je PS4 en bij sommige games ook een week ofzo. En ik heb gehoord dat je die niet altijd kan samenvoegen met een bestaande PSPlus.
Dus ik heb voor 50 euro op mijn PSN account gezet, en door de inmiddels afgelopen actie, 10 euro gratis gekregen en dan wacht ik het af.
Wel als je de TV/het beeldscherm laat schalen. Die krijgt 1600x900 pixels binnen. Het scherm (hoewel sommige schermen goede algoritmes gebruiken om dit beter te doen) kan dan niet weten hoe het er op 1080p uitgezien zou hebben en doet in feite het beeld stretchen. Waar 1280x720 goed schaalt naar 2560x1440 (elke pixel wordt 4 pixels) schaalt 1600x900 niet goed naar 1920x1080. Elke pixel wordt dan 1,44 pixels en dat kan niet. Dus dan moet elke pixel op het scherm gemiddelde kleurwaardes gaan weergeven. En dat veroorzaakt blur.Meekoh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:17:
[...]
Precies je zegt het zelf al, een andere vorm van AA.
Afgezien van het feit dat het de PS4 is die de output scaled naar 1080p en niet je beeldscherm, zal het nog steeds niet zo'n gigantische blur veroorzaken.Fleximex schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:29:
[...]
Wel als je de TV/het beeldscherm laat schalen. Die krijgt 1600x900 pixels binnen. Het scherm (hoewel sommige schermen goede algoritmes gebruiken om dit beter te doen) kan dan niet weten hoe het er op 1080p uitgezien zou hebben en doet in feite het beeld stretchen. Waar 1280x720 goed schaalt naar 2560x1440 (elke pixel wordt 4 pixels) schaalt 1600x900 niet goed naar 1920x1080. Elke pixel wordt dan 1,44 pixels en dat kan niet. Dus dan moet elke pixel op het scherm gemiddelde kleurwaardes gaan weergeven. En dat veroorzaakt blur.
Daarnaast is 900p niet per definitie 1600x900
Op dit moment is nog niet bekend gemaakt welke inputs voor scaling de PS4 ondersteund maar de PS3 deed bijvoorbeeld alleen maar horizontal scaling.
In dat geval wordt 960x1080 1280x1080, 1440x1080 en 1600x1080 gescaled naar 1920x1080.
Waar men toen over 900p sprak dan werd 960x1080 bedoeld.
edit:
Zoals Ubisoft zelf al zegt:
The most important part of this title update is not necessarily 1080p native resolution,It's the fact that even when we were done with the project, even when we were finished with the certification and everything else, even when most of the engineers had started to work on other projects - like we always do at Ubisoft - some of my engineers continued to work on Black Flag and they even developed a brand-new anti-aliasing technique.
[ Voor 17% gewijzigd door Meekoh op 20-11-2013 11:55 ]
Computer says no
Had ik in eerste instantie ook, het is dat ik al een goede bravia tv had. Maar ik wilde toch groter, en toen kwam ik dus bij de beamer uit. Maar heb hem ook redelijk op de gok gekocht (op basis van reviews), want je kunt ze bijna nergens goed zien. Bij de mediamarkt staan bijvoorbeeld niet een aantal projectieschermen met beamers om te testen.EricNL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 07:45:
[...]
Ik denk dat velen het gewoon te weinig gezien hebben, of er niet zo in geloven. Ik heb zelf ook een 55" smart TV die een aardige duit heeft gekost. Ik heb echter geen moment zitten twijfelen om een beamer te kopen.
Ps4/switch gamer
Verwijderd
arnoutzw schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:53:
AA is tegen kartelrandjes(jaggys) en niet om blur weg te halen dit is toch echt door scaling
M.a.w. de oude vorm van AA is juist (deels) verantwoordelijk voor die blur. En zoals hierboven ook al is aangestipt, Ubisoft geeft zelf ook al aan dat het grote verschil met name wordt veroorzaakt door de verbeterde AAMeekoh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:46:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 13:17 ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Op de PS3 zat er ongeveer een delay van 3 seconden in tussen het daadwerkelijk unlocken van een Trophie, en de pop-up die verscheen. Deze delay is er bij de PS4 niet meer. De Trophie-notification zullen nu, wat betreft snelheid, op dezelfde manier unlocken als bij de Xbox 360.
Origineel wat uit de PS4 komt | Wat je op je TV ziet (blur) |
---|---|
160x90 | 192x108 |
![]() | ![]() |
AA is zwaar hoor. Ik vind het niet raar. Ik heb niet het idee dat de game al perfect geoptimaliseerd is.AtlAntA schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:26:
De ps4 hardware zou ac4 in theorie toch makkelijk op 1080p@60fps met 4xmsaa kunnen laten draaien? Of zie ik nu iets over het hoofd?
[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 20-11-2013 13:36 ]
Verwijderd
Voor dat wij hem krijgen hebben we al system update 1.51. Wat een goed iets is
Hij is al uit.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:24:
http://blog.us.playstatio...-update-1-51-coming-soon/
Ik vraag me dan wel af wat er dan precies gestabiliseerd is, komt niet echt duidelijk ergens in terug.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:24:
http://blog.us.playstatio...-update-1-51-coming-soon/
Trouwens had even een vraagje, misschien een beetje offtopic

Eehm nee, AA staat erom bekend om blur te veroorzaken. Daarom dient er altijd een balans te zijn in het AA algorithme.arnoutzw schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:53:
AA is tegen kartelrandjes(jaggys) en niet om blur weg te halen dit is toch echt door scaling
bron: IntelMSAA has long been used to reduce aliasing in computer games and significantly improve their visual appearance. MSAA works by running the pixel shader once per pixel but running the coverage and occlusion tests at higher than normal resolution, typically 2x through 8x, and then merging the results together. While significantly faster than super sampling it still represents a significant additional cost compared to no anti-aliasing and is difficult to implement with certain techniques. One of the common ways to approach this problem is to use an image-based post-process anti-aliasing (PPAA), which became practical with GPU ports of Morphological antialiasing (MLAA) [Reshetov 2009] [1] and further developments such as “Enhanced Subpixel Morphological Antialiasing“(SMAA) [2] and NVidia’s “Fast approximate anti-aliasing” (FXAA) [3]. Compared to MSAA, these PPAA techniques are easy to implement and work in scenarios where MSAA does not (such as deferred lighting and other non-geometry based aliasing), but lack adequate sub-pixel accuracy and are less temporally stable. They also cause perceptible blurring of textures and text, since it is difficult for edge-detection algorithms to distinguish between intentional colour discontinuities and unwanted aliasing caused by imperfect rendering.
Computer says no
Het kan wel, maar het is een te veel gedoe. Je subwoofer gaat met 3 audiojacks naar je geluidskaart. Dat signaal is analoog en moet naar digitaal, want de PS4 heeft een optische toslink audio aansluiting.
Je zal dus een converter moeten hebben met 3 audiojack aansluitingen (die zijn zeldzaam) en waarschijnlijk wil je je PC ook nog op de speakerset aangesloten hebben. Dan heb je zoiets nodig:

http://sewelldirect.com/S...Converter-35mm-Output.asp
Je moet dan wel 2 optische kabels kopen. Eén voor je PS4 en één voor je PC. Nu is het de vraag of je PC een optische audio uit heeft (ik heb een geluidskaart, maar die heeft geen digitale aansluiting). Dan zal je dus een geluidskaart moeten kopen met optische uitgang. Voor je PC kan een digitaal coaxiale kabel ook goed zijn. Is hetzelfde signaal als digitaal optisch alleen de aansluiting is anders (RCA aansluiting).
Dit was voor mij de reden om de PS4 het geluid gewoon via de HDMI te sturen. En dan sluit ik mijn pricewatch: Audyssey South of Market Audio Dock op het beeldscherm via een 3.5mm audiojack. Beter geluid dan de X-540, maar geen dedicated subwoofer en geen surround
[ Voor 8% gewijzigd door Fleximex op 20-11-2013 15:05 ]
In jou bron staat het volgende:Meekoh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:58:
[...]
Eehm nee, AA staat erom bekend om blur te veroorzaken. Daarom dient er altijd een balans te zijn in het AA algorithme.
[...]
bron: Intel
Compared to MSAA, these PPAA techniques are easy to implement and work in scenarios where MSAA does not (such as deferred lighting and other non-geometry based aliasing), but lack adequate sub-pixel accuracy and are less temporally stable. They also cause perceptible blurring of textures and text, since it is difficult for edge-detection algorithms to distinguish between intentional colour discontinuities and unwanted aliasing caused by imperfect rendering.
Met 'these' worden andere technieken bedoelt zoals FXAA welke inderdaad voor blur zorgt, MSAA doet dit niet.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Wow, dat is inderdaad wel een heel gedoe! Maar mijn pc gaat naar mijn broertje, dus de speakers zullen dan een beetje "overbodig" worden als deze niet gebruikt kunnen worden voor de PS4.Fleximex schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:59:
Ik heb een X/540 en heb hier lang over nagedacht, maar besloten het niet te doen.
Het kan wel, maar het is een te veel gedoe. Je subwoofer gaat met 3 audiojacks naar je geluidskaart. Dat signaal is analoog en moet naar digitaal, want de PS4 heeft een optische toslink audio aansluiting.
Je zal dus een converter moeten hebben met 3 audiojack aansluitingen (die zijn zeldzaam) en waarschijnlijk wil je je PC ook nog op de speakerset aangesloten hebben. Dan heb je zoiets nodig:
[afbeelding]
http://sewelldirect.com/S...Converter-35mm-Output.asp
Je moet dan wel 2 optische kabels kopen. Eén voor je PS4 en één voor je PC. Nu is het de vraag of je PC een optische audio uit heeft. Dan zal je dus een geluidskaart moeten kopen met optische uitgang.
Dit was voor mij de reden om de PS4 het geluid gewoon via de HDMI te sturen. En dan sluit ik mijn pricewatch: Audyssey South of Market Audio Dock op het beeldscherm via een 3.5mm audiojack. Beter geluid dan de X-540, maar geen dedicated subwoofer en geen surround.

Wat ook nog een optie is, als je een receiver hebt, is om 3x dit te kopen (aansluitingen dan wel andersom (3.5mm female, de RCA male)):

Dat zijn 3.5mm naar RCA pluggetjes. Receiver hebben vaak wel RCA aansluitingen.
De Logitech Z-5500 en Z906 hebben wel een digitale aansluiting zoals KajLaurent zegt. Ook dure Teufel sets hebben dat. Die zijn naast goed geluid ook zo duur omdat ze Dolby en DTS hebben.
Een simpele surround oplossing, alhoewel ik zelf niet fan ben van koptelefoons, is zo'n 7.1 surround gaming headset. Echter hebben die een USB aansluiting want 3.5mm audiojack vervoert maar 2 kanalen en dan moet je PS4 die dus wel ondersteunen.
Even ter zijde: ik vind het zo achterlijk dat er qua PC speakersets totaal geen innovatie en quantiteit zit. Je hebt voor het goedkope segment de Logitech Z506 (€60) en voor het hoge segment (€250 en hoger) de Z906 en Teufels.
Waar zijn de €150 speaker sets met digitale aansluiting
[ Voor 79% gewijzigd door Fleximex op 20-11-2013 15:29 ]
Verwijderd
Een aanrader is logitech z5500 maar die zijn wel stapje duurder.TRK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:04:
[...]
Wow, dat is inderdaad wel een heel gedoe! Maar mijn pc gaat naar mijn broertje, dus de speakers zullen dan een beetje "overbodig" worden als deze niet gebruikt kunnen worden voor de PS4.Dus mocht iemand interesse hebben in een 5.1 surroundset van Logitech, hierbij staan ze dan te koop (PM me maar als je interesse hebt). Gaan we maar op zoek naar een set met optical aansluiting...
Ja bedankt voor de tip, deze zag ik inderdaad al is voorbij komen. Ik zal even kijken naar een goed alternatief. Anders wordt het maar via de tv en een mooie headset gamen.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:12:
[...]
Een aanrader is logitech z5500 maar die zijn wel stapje duurder.
Daarnaast heb je ook nog SSAA wat eigenlijk de superieure vorm is en er eigenlijk gewoon een fors hgoere resolutie gedownsampled wordt.Tiwazz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:03:
[...]
In jou bron staat het volgende:
Compared to MSAA, these PPAA techniques are easy to implement and work in scenarios where MSAA does not (such as deferred lighting and other non-geometry based aliasing), but lack adequate sub-pixel accuracy and are less temporally stable. They also cause perceptible blurring of textures and text, since it is difficult for edge-detection algorithms to distinguish between intentional colour discontinuities and unwanted aliasing caused by imperfect rendering.
Met 'these' worden andere technieken bedoelt zoals FXAA welke inderdaad voor blur zorgt, MSAA doet dit niet.
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital ?Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:12:
[...]
Een aanrader is logitech z5500 maar die zijn wel stapje duurder.
Er zijn geen actuele prijzen bekend van dit product. De laatst bekende laagste prijs was € 449,- op maandag 24 september 2012.
http://www.logitech.com/n...eaker-system-z906?crid=47
Klopt, maar in multiplatform games wordt MSAA niet vaak gebruikt. Vooral als je deferred rendering gebruikt, loop je op de huidige gen consoles snel tegen bandwidth issues aan.Tiwazz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:03:
[...]
In jou bron staat het volgende:
De AnvilNext engine van AC4 maakt ook gebruik van SMAA en FXAA. Beide Post Processing technieken. Het lijkt erop dat voor de patch FXAA gebruikt werd. aangezien SMAA iets minder last heeft van blurryness.
Bijvoorbeeld op Foilage (planten kan FXAA voor blur zorgen)
Rechts is met FXAA en links zonder. Ja de jaggies zijn weg, maar het bladerdek is wel wat vager geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 20-11-2013 16:07 ]
Computer says no
Verwijderd
Verder wat betreft PSN/ HDMI: Baaaam, ready for Killzone!

De z5500 is volgens mij op de meeste vlakken beter, en nog steeds populairder denk ik.Nico111 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:53:
Het klopt. De Z5500 wordt al een tijd niet meer verkocht. Dit is de vervanger.
http://www.logitech.com/n...eaker-system-z906?crid=47
Is denk ik 1 van de meest populaire speakersets ooit, en het is dan ook onbegrijpelijk dat logitech deze heeft discontinued, en eigenlijk een matige vervanger heeft gemaakt.
Ik ben in ieder geval blij dat ik hem toendertijd voor 250 euro op de kop kon tikken, topset!
Alleen jammer maar 1 digitale aansluiting, maar heb zo'n splitter. Werkt ook prima.
Ps4/switch gamer
Je weet dat de PS4 met een hdmi kabel geleverd word heVerwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:41:
Zaterdag ff naar de winkel om een nieuwe tv te halen (47-55 inch ofzo).
[afbeelding]
Edit: Ow dat is een langere zo te zien
[ Voor 5% gewijzigd door PBP op 20-11-2013 17:06 ]
Dacht ook dat z5500 de max was tot dat de mijne kuren kreeg en ik een edifier kocht die laat de z5500 alle hoeken van de kamer zien en is ook nog goedkoper dan de z906NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:57:
[...]
De z5500 is volgens mij op de meeste vlakken beter, en nog steeds populairder denk ik.
Is denk ik 1 van de meest populaire speakersets ooit, en het is dan ook onbegrijpelijk dat logitech deze heeft discontinued, en eigenlijk een matige vervanger heeft gemaakt.
Ik ben in ieder geval blij dat ik hem toendertijd voor 250 euro op de kop kon tikken, topset!
Alleen jammer maar 1 digitale aansluiting, maar heb zo'n splitter. Werkt ook prima.
Verwijderd
Dat is wel het enige positieve van de demo stand, maar ook het belangrijkste dus prima eigenlijk.ProfoundValue schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:00:
Toevallig vandaag in Rotterdam de Media Markt binnengelopen en even de PS4 uitgeprobeerd. Eerste indruk: controller ligt serieus perfect in de hand en zeer goede grip.
Z5500 gaat op V&A voor rond de €150 weg.NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:57:
[...]
De z5500 is volgens mij op de meeste vlakken beter, en nog steeds populairder denk ik.
Zelf heb ik gewoon de Z906, prima ding en mooi design.
Nice! Ga op de 29e ook gelijk aan de slag met Killzone! Is het niet makkelijker om PSN te kopen via de website ipv vanuit een winkel i.v.m. automatisch verlengen?Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:41:
Zaterdag ff naar de winkel om een nieuwe tv te halen (47-55 inch ofzo).
[afbeelding]
Trouwens is het ook gelijk zo als je het koopt via de psn site zelf, dat je psn dan gelijk actief is of gaat hier een bepaalde tijd over?
[ Voor 12% gewijzigd door TRK op 20-11-2013 18:51 ]
Verwijderd
Nog 9 daagjes jongens!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 18:51 ]
Dat worden vast 9 lange dagen! Hopelijk vallen de problemen hier mee in tegenstelling tot Amerika!Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:51:
Meteen actief is het!
Nog 9 daagjes jongens!

Dat gaat zeker nog wel 2 maand duren als je pech hebt.Nico111 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:04:
Ik hoop dat de PS4 snel vrij te koop is in NL.
Volgens Sony zijn er met minder dan 1% van de PS4's problemen en dat zijn dus ook weinig problemen, het hele verhaal is weer gigantisch opgeblazen.TRK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:53:
[...]
Dat worden vast 9 lange dagen! Hopelijk vallen de problemen hier mee in tegenstelling tot Amerika!
Wat ik belangrijker vindt is dat ze in Amerika gelijk vanuit Sony je PS4 gaan omruilen zodra je een probleem meld, schijnt dat de vervangende PS4 al de volgende werkdag naar je onderweg is... hopelijk heeft Sony Nederland ook zulke goede service!
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Je zal geen spijt krijgen denk ik. de reviews waren onterecht negatief. Heb wat streams zitten kijken en elke streamer vond het wel goed en het zag er leuk uit.botech schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:23:
Knack toch besteld, ondanks de negatieve reviews in de pers. Vandaag eens de user reviews bekeken op Amazon en die zijn een stuk positiever.Nu zegt dat natuurlijk niet alles, dat weet ik ook wel, maar ik ga 't er op wagen
Wow zo lang? Nou dan hoop ik dat ik geluk hebrolandos582 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:06:
[...]
Dat gaat zeker nog wel 2 maand duren als je pech hebt.
Verwijderd
Ik heb (bewust) geen CC, dus koop het losTRK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:47:
[...]
Nice! Ga op de 29e ook gelijk aan de slag met Killzone! Is het niet makkelijker om PSN te kopen via de website ipv vanuit een winkel i.v.m. automatisch verlengen?
Trouwens is het ook gelijk zo als je het koopt via de psn site zelf, dat je psn dan gelijk actief is of gaat hier een bepaalde tijd over?
Ben nu voor een TV aan het kijken, maar fokking hell zeg, wat een keuze. Ga zaterdag denk ik maar eens even 'kijken' in wat winkels
Iemand nog tips?
Belangrijke eigenschappen:
edge of full LED
active 3d (anders helft minder pixels in de breedte)
2d -> 3d converter
46+ inch
snelle opstart (lees dat sommige tv's >30 seconden in beslag nemen!

Tot nu toe doet de 46PFL8008 het goed voor mijn gevoel, denk dat die het (tenzij hij tegenvalt of iemand hier betere tips heeft) gaat worden.
input lag door post processing tv. ofwel: dat je niet 100ms moet wachten voordat je reactie ziet op je tv nadat je een button hebt in gedrukt.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:42:
[...]
Ik heb (bewust) geen CC, dus koop het losMycom op zich wel relaxed, gisterenavond besteld, vanmiddag zat het bij de post...
Ben nu voor een TV aan het kijken, maar fokking hell zeg, wat een keuze. Ga zaterdag denk ik maar eens even 'kijken' in wat winkels![]()
Iemand nog tips?
edge of full LED
2d -> 3d converter
46+ inch
snelle opstart (lees dat sommige tv's >30 seconden in beslag nemen!)
Tot nu toe doet de 46PFL8008 het goed voor mijn gevoel, denk dat die het (tenzij hij tegenvalt of iemand hier betere tips heeft) gaat worden.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:42:
[...]
Ik heb (bewust) geen CC, dus koop het losMycom op zich wel relaxed, gisterenavond besteld, vanmiddag zat het bij de post...
Ben nu voor een TV aan het kijken, maar fokking hell zeg, wat een keuze. Ga zaterdag denk ik maar eens even 'kijken' in wat winkels![]()
Iemand nog tips?
edge of full LED
2d -> 3d converter
46+ inch
Input lag zit tegenwoordig wel goed volgens mij, bijna alle TV's hebben wel een 'game mode'.Arx schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:58:
[...]
input lag door post processing tv. ofwel: dat je niet 100ms moet wachten voordat je reactie ziet op je tv nadat je een button hebt in gedrukt.
Ik zelf zou puur kijken naar de beste beeldkwaliteit voor mijn budget. Smart TV functies, 3D en andere bij zaken interesseren mij persoonlijk niet zoveel, ik denk dat je je geld beter kan besteden aan een maatje groter dan aan wat meer Smart TV functies. Nu ontkom je er vaak niet aan, en krijg je ze toch wel, maar dat wilde ik toch even kwijt. Ieder zijn ding natuurlijk.
Verder zou ik vooral op internet even goed research doen. Google even op iets als 'best buy guide television 2013' of iets dergelijks, dan weet je ook in de winkel een beetje waar je naar moet kijken.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Verwijderd
@ Best buy tip, thanks, die ga ik gelijk even onderzoeken
Sony tv weet ik niet: meer ervaringen mee?
Qua tv's ben ik altijd van de Philips'en geweest en die hebben het altijd prima gedaan.
Kijk eens naar de Sony KDL-55w905a. Heeft zeer goede scores en positieve reviews en word geprezen als game tv.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:42:
[...]
Iemand nog tips?
edge of full LED
2d -> 3d converter
46+ inch
Verwijderd
Klinkt goed, maar dat ding kost 2500 euro! Ik heb er geld voor over, maar is hij zóveel waard?Tristan schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:15:
[...]
Kijk eens naar de Sony KDL-55w905a. Heeft zeer goede scores en positieve reviews en word geprezen als game tv.
pricewatch: BenQ W1070
235inch
1080P
3D
Super goede review:
http://www.projectorcentr...ideo_projector_review.htm
Verwijderd
Lens daarvan moet toch periodiek worden vervangen? Wel een originele tip, helemaal nog niet bij stil gestaan!arnoutzw schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:26:
Beamer geen optie?
pricewatch: BenQ W1070
235inch<800euro
1080P
3D
Super goede review:
http://www.projectorcentr...ideo_projector_review.htm
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 21:28 ]
Ik heb de Sony KDL-32W655. Bevalt me zeer goed qua beeld en hopelijk ook qua game experience.TajTaj schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:00:
Is de Sony KDL-42W655 niet één van de betere TV's?
pricewatch: Sony KDL-32W655A Zwart
6,000 (eco)
Is erg goed te doen. zie ook
Je kan afhankelijk van hoeveel je hem gebruikt zeker 3 jaar met een lamp doen en een vervangde lamp is dacht ik 160-180 euro+Long life. The W1070's long-life lamp makes it an attractive projector to serve as a partial TV replacement. Lamp life is estimated at 3,500 hours in full power mode and up to 6,000 hours in Eco or SmartEco mode, which is considerably longer than comparable projectors. This is in part because the W1070 is capable of reducing lamp power by up to 70% using the projector's SmartEco function, which dims the lamp output to a level appropriate for the content on screen at the time of selection. There's no way to make an arbitrary brightness selection, which is unfortunate, but the concept itself is useful when you don't need a lot of light.
[ Voor 3% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 20-11-2013 21:34 ]
Is het het goedkoopst als ik gewoon Battlefield en fifa 14 voor de Ps3 koop en dan vervolgens voor 10 euro extra upgrade op de PS4.
Kan dit?
Beamer is inderdaad erg leuk. Wel rekening houden met kosten voor projectiescherm nog.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:27:
[...]
Lens daarvan moet toch periodiek worden vervangen? Wel een originele tip, helemaal nog niet bij stil gestaan!
Gewoon lekker je 40inch houden voor normale tv (neem aan dat ie daarvoor voldoende is), en de rest lekker op de beamer. Neem aan dat je vooral savonds speelt, of de kamer kunt verduisteren? Ook al zijn de meeste beamers wel prima om ook in vol daglicht te kunnen gebruiken, in het donker krijg je nog een flink mooier beeld.
Ps4/switch gamer
Ligt er net aan waar je het koopt denk ik.. Volgens mij zijn de spellen voor de PS4 zo een €60,- en Fifa 14 voor de ps3 variëert van €45,- t/m €60,- ook dacht ik.. dus heel veel goedkoper zal je denk ik niet uitzijn. Misschien een eurotje of 5?Massief schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:36:
Hoe zit het nu met die games?
Is het het goedkoopst als ik gewoon Battlefield en fifa 14 voor de Ps3 koop en dan vervolgens voor 10 euro extra upgrade op de PS4.
Kan dit?
Verwijderd
Moet je een PS3 hebben om hem te activeren? Of kun je dat ook enkel met een PS4? (ik heb geen ps3...) Thanks voor de tip, BF4 is awesome (heb m al op pckeanu_ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:46:
Battlefield 4 is 34,- op de PS3, met 10,- upgrade ben je dus 44,- kwijt. Best nette deal
zie:Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:48:
[...]
Moet je een PS3 hebben om hem te activeren? Of kun je dat ook enkel met een PS4? (ik heb geen ps3...) Thanks voor de tip, BF4 is awesome (heb m al op pc)
PBP schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:32:
[...]
In de PS Store zodra je een PS4 hebt. Dan heb je tot eind maart om hem te upgraden naar een digitale versie van de game. Meer info vind je hier
fifa doet dus niet mee met de upgrade helaas.TRK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:45:
[...]
Ligt er net aan waar je het koopt denk ik.. Volgens mij zijn de spellen voor de PS4 zo een €60,- en Fifa 14 voor de ps3 variëert van €45,- t/m €60,- ook dacht ik.. dus heel veel goedkoper zal je denk ik niet uitzijn. Misschien een eurotje of 5?
Ps4/switch gamer
Of je gaat digitaal en download de games vanaf de US store voor 44 euro (koers op dit moment) en speelt het spel verder op je EU account. Als je een vita hebt is het wel beter als je digitaal gaat btw (remote play).keanu_ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:46:
Battlefield 4 is 34,- op de PS3, met 10,- upgrade ben je dus 44,- kwijt. Best nette deal
Op dit moment op mijn lijstje ;
- CoD Ghosts (Binnen)
- Watch Dogs
- NFS
- Battlefield 4? (Viel wat tegen op de pc)
Wat gaan jullie halen?
Je weet dat Watch Dogs is uitgesteld herolandos582 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:34:
Ik koop mijn games gewoon in de winkel, ik hecht ook wel wat waarde aan de case van de playstation 4 games.
Op dit moment op mijn lijstje ;
- CoD Ghosts (Binnen)
- Watch Dogs
- NFS
- Battlefield 4? (Viel wat tegen op de pc)
Wat gaan jullie halen?
Op de lange termijn kijk ik vooral uit naar Watchdogs en Driveclub.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Let ook op eventuele input lag. Die wil op een beamer nog wel eens wat hoger liggen dan bij normale tv's. Heb trouwens geen enkele review van deze beamer gelezen. Misschien is het in de loop der tijd al beter geworden.NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:42:
[...]
Beamer is inderdaad erg leuk. Wel rekening houden met kosten voor projectiescherm nog.
Gewoon lekker je 40inch houden voor normale tv (neem aan dat ie daarvoor voldoende is), en de rest lekker op de beamer. Neem aan dat je vooral savonds speelt, of de kamer kunt verduisteren? Ook al zijn de meeste beamers wel prima om ook in vol daglicht te kunnen gebruiken, in het donker krijg je nog een flink mooier beeld.
ik denk dat je je vergist. Fifa 14 doet wel degelijk mee met de upgrade. bron: http://www.easports.com/f...fifa-14-ps4-upgrade-offerNinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:59:
[...]
fifa doet dus niet mee met de upgrade helaas.
Volgens mij geldt dat alleen voor de VS. Heb er voor Europa niks over kunnen vinden iig. http://blog.eu.playstatio...ps3-games-to-ps4-version/Canerooo schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:05:
[...]
ik denk dat je je vergist. Fifa 14 doet wel degelijk mee met de upgrade. bron: http://www.easports.com/f...fifa-14-ps4-upgrade-offer
Verwijderd
Dat is niet voor Nederland volgens mij.Canerooo schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:05:
[...]
ik denk dat je je vergist. Fifa 14 doet wel degelijk mee met de upgrade. bron: http://www.easports.com/f...fifa-14-ps4-upgrade-offer
mooie tip! ik lees free shipping nml. en games kosten 47.95Tristan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 05:42:
En anders heb je nog http://m.play-asia.com/ps4.html scheelt ook een paar euro geloof ik.
http://www.play-asia.com/...aOS-13-49-en-70-6mwj.html
Verwijderd
Met playgo daarbovenopcis het een makkelijke keuze. Met zo makkelijk als meenemen naar vrienden
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 07:03 ]
Dit topic is gesloten.
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.
Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan