Wordt er wel moe van dat ik niet ff lekker online bf kan spelen met die servers en psn. Is wel raak steeds.
Doe dan gefaseerd onderhoud, en 's nachts op tijden apart voor europa, vs, en azie want de tijden in die regio's komen nog redelijk overeen.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:38:
[...]
Het is natuurlijk altijd wel ergens midden in de nacht op deze aardbol, en bovendien kun je jezelf afvragen hoeveel mensen er op 1e kerstdag aan het gamen zijn. Ben het op zich wel met je eens dat Sony er een potje van maakt.
En in meer dan 90% van de landen zijn de kerstdagen officiële feestdagen, dus genoeg mensen die dan vrij zijn, en echt niet de hele dag aan het gourmetten zijn,
Snap sowieso niet dat et niet zoals Microsoft kan met z'n xbox servers. In de jaren dat ik hiervoor een xbox had naast m'n PS3 heb ik eigelijk nooit last gehad van onderhoud op xbox live, misschien een keer storing, maar dat kan altijd.dutchgio schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:46:
[...]
Doe dan gefaseerd onderhoud, en 's nachts op tijden apart voor europa, vs, en azie want de tijden in die regio's komen nog redelijk overeen.
En in meer dan 90% van de landen zijn de kerstdagen officiële feestdagen, dus genoeg mensen die dan vrij zijn, en echt niet de hele dag aan het gourmetten zijn,
Maar zoals Sony het nu aanpakt slaan ze wat mij betreft echt de plank finaal mis.
Ik heb hiervoor jaren op de PS3 online gegamed en nog nooit zoveel problemen gehad als de laatste paar weken
OK, ik ben geen hardcore online gamer dus heb maar zo af en toe een periode online gegamed. Maar tijdens die periodes dat ik het dagelijks deed heb eigenlijk nooit problemen gehad. Deed niet onder aan xbox live voor mij. Maar de laatste paar weken heb ik zowel op PS3 als sinds gister op PS4 veel connectie problemen.
Je zou zeggen dat nu PS+ verplicht is voor online gamen dat PSN beter zou worden
OK, ik ben geen hardcore online gamer dus heb maar zo af en toe een periode online gegamed. Maar tijdens die periodes dat ik het dagelijks deed heb eigenlijk nooit problemen gehad. Deed niet onder aan xbox live voor mij. Maar de laatste paar weken heb ik zowel op PS3 als sinds gister op PS4 veel connectie problemen.
Je zou zeggen dat nu PS+ verplicht is voor online gamen dat PSN beter zou worden
[ Voor 9% gewijzigd door Brainalyser1st op 25-12-2013 23:16 ]
Voor de PS4 komt er 6 of 8 januari pas weer een nieuwe titel bij, tenminste als je op de instant games collection doelde met je opmerking. De titel die er dan bij komt heet "don't starve"DarkElement schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:07:
Ik kan intussen de store weer in, maar ligt het nou aan mij of staat er gewoon helemaal niks nieuws in?
Er is toch nergens onderhoud aangekondigd ? Lijkt me sterk zo met de kerst. Denk eerder dat de vele aanbiedingen bij de January sale de servers platgooien.
En op de PS3 heb ik het nooit zo erg meegemaakt, maar zelfs toen kon het nog niet tippen aan Xboxlive (2 storingen die ik me kan herinneren de laatste 6/7 jaar .Ben geen Ms fan , maar dat hadden ze goed voor elkaar.
De tijden dat ze onderhoud doen is gewoon freakin irritant al lijkt het nu een noodgevalletje.
En op de PS3 heb ik het nooit zo erg meegemaakt, maar zelfs toen kon het nog niet tippen aan Xboxlive (2 storingen die ik me kan herinneren de laatste 6/7 jaar .Ben geen Ms fan , maar dat hadden ze goed voor elkaar.
De tijden dat ze onderhoud doen is gewoon freakin irritant al lijkt het nu een noodgevalletje.
Microsoft had gewoon servers in overvloed en geen storingen/onderhoud omdat ze veel minder gebruikt worden.
[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 25-12-2013 23:26 ]
Heb nergens last van hoor, zit gewoon online in bf4
Die gebruiken ea servers geen Sony servers, toch?ChuckyDevil schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:37:
Heb nergens last van hoor, zit gewoon online in bf4
Bij mij lijken de problemen ook opgelost. Killzone lijkt nu downloadbaar voor ps+ leden. Dacht dat dit pas in het weekend kon. Benieuwd of het lukt. Vraag me ook af of de singleplayer speelbaar is.
Kon je vanaf vorige week al downloaden. Is alleen MP, en alleen aankomend weekend.t0mmiiiii schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:53:
Bij mij lijken de problemen ook opgelost. Killzone lijkt nu downloadbaar voor ps+ leden. Dacht dat dit pas in het weekend kon. Benieuwd of het lukt. Vraag me ook af of de singleplayer speelbaar is.
Nee ik bedoelde gewoon demo's net zoals vorige week onaangekondigd de demo van Lego Marvel Super Heroes in de store stond.Brainalyser1st schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:19:
[...]
Voor de PS4 komt er 6 of 8 januari pas weer een nieuwe titel bij, tenminste als je op de instant games collection doelde met je opmerking. De titel die er dan bij komt heet "don't starve"
En toen kwam de PSN januari sale om de hoek kijken!
Stiekem toch een game nog erbij kopen, maar welke?
NBA 2k14 of NFS Rivals.
Roep al jaren dat ik een keer met NBA wil beginnen alleen die controls onder de knie krijgen hmmmm.
Moeilijk moeilijk!
NBA 2k14 of NFS Rivals.
Roep al jaren dat ik een keer met NBA wil beginnen alleen die controls onder de knie krijgen hmmmm.
Moeilijk moeilijk!
Volgens mij was er meer aan de hand, steamstore lag eruit, PSN store lag eruit en Nintendo Eshop lag er uit en dat allemaal tegelijk.Fatal Mind schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:22:
Verdomme weer geen online gamen door PSN onderhoud, ik word hier wat moe van. Ga ze die gekke japanners maar eens een mail sturen over het wanbeleid betreffende onderhoud, en waarom dan het gehele PSN netwerk down is. En dan de concurrentie hier toch beduidend beter in is.
Edit: Mail gestuurd, nu eens kijken wat voor antwoord ik krijg.
Edit 2: Krijg mail terug dat mijn email adres niet overeen komt met een PSN account, en dat kan best kloppen, rukkers, dan ga ik ze maar bellen binnenkort.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hoewel ongelukkig getimed, moeten we PSN even het voordeel van de twijfel geven, denk ik. Online gamen heeft altijd prima gewerkt, echter heeft Sony beloofd met name de snelheid sterk te verbeteren. Waarschijnlijk is dit niet een klusje dat je binnen een uur klaart. Het eerste jaar van de PS4 zal er waarschijnlijk vaker downtime zijn dan dat we gewend zijn.
Downtime was vervelend, maar de snelheid van PSN en met name het downloaden is al flink verbeterd.
Verwijderd
Klopt, heb zelf ook een KZ bundel ook made in china, doet het perfect,, is stil en nog nooit "kuren" aan gehad, heb deze sinds 5/12 in bezit.Amaze86 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 20:27:
[...]
Waren maar een paar duizend die defect waren uit china (hdmi ingang werkte niet)
Dat is mijn ervaring ook, vanaf het begin eigenlijk al. Maar er zal ongetwijfeld meer bij komen kijken om alles op het niveau te brengen dat Sony nastreeft.mischa2011 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 09:21:
Downtime was vervelend, maar de snelheid van PSN en met name het downloaden is al flink verbeterd.
Niemand die me hiermee kan helpen?dangerpaki schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:41:
[...]
Niemand die ditzelfde probleem heeft? Het zou gewoon moeten werken. Maar alles wat ik aan videos deel komt niet bij vrienden onder recent activities te staan op de PS4. Ik zie de videos zelf wel op facebook (heb aanstaan dat ze alleen gedeeld worden met mezelf op facebook).
EDIT: zoals ik het begrijp tijdens het uploaden zou de facebook setting niets te maken hebben met het delen van activiteiten met PSN en zou iedereen het op PSN moeten kunnen zien (tenzij ik zoals vermeld in de privacy settings heb geselecteerd dat ik dit niet wil).
In mijn privacy settings kan ik twee dingen selecteren namelijk 'updates (incl trofies)' van mijn games en 'videos die ik bekeken heb'. Maar niets te vinden over met wie de content die ik share gedeeld wordt.
[afbeelding]
Nee ze zijn van betere kwaliteit…dutchgio schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:25:
Microsoft had gewoon servers in overvloed en geen storingen/onderhoud omdat ze veel minder gebruikt worden.
Zijn er nog ergens leuke acties? 3 PS4 games halen 2 betalen ofzo?
Anders ga ik naar Saturn vanmiddag. Wil CoD en NFS gaan halen, weet alleen niet of die daar veel duurder zijn dan via de psn actie met upgrades. Maarja, ik vind hardcopy altijd wel wat hebben.
Anders ga ik naar Saturn vanmiddag. Wil CoD en NFS gaan halen, weet alleen niet of die daar veel duurder zijn dan via de psn actie met upgrades. Maarja, ik vind hardcopy altijd wel wat hebben.
Een beetje beargumentering kan natuurlijk geen kwaadnickdew schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:52:
Denk goed na over NFS :-)
Hahaha ja gouden servers
Nee, sony is duidelijk flink aan het timmeren aan psn de laatste tijd. Gisteren nog wel even killzone online kunnen doen, maar gauw weer uitgezet omdat je dan niet echt sociaal bezig bent op eerste kerstdag..
Ik vind het eigenlijk wel prima geregeld zo; we hebben de console gewoon in bezit en kunnen erop gamen, en sony bouwt psn incrementeel verder uit. Downloadsnelheden zijn al enorm verbeterd, evenals de snelheid van de store. En al helemaal de snelheid van matchmaking in killzone online.
Ik vind het juist een geweldige race game!RedHat schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:53:
[...]
Een beetje beargumentering kan natuurlijk geen kwaad
Verwijderd
Heb een Amerikaanse psn account (tijdens de ps3 tijdperk aangemaakt), maar hij pakte steeds de PSN+ voucher voor een jaar abo niet. Ben er dus achtergekomen dat ik dus een Europese psn moet hebben. Heb een Europese pseudo psn nu aangemaakt en ga de voucher zo daar activeren, maar kan ik op dezelfde ps4 dan ook met mijn Amerikaanse account (waar ik dus alles speel) als PSN+ user aan de slag en kan ik op de Amerikaanse account ook bij gedownloade spullen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 12:38 ]
Volgens mij is PS PLUS niet gebonden aan je playstation, maar aan je account.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:33:
Heb een Amerikaanse psn account (tijdens de ps3 tijdperk aangemaakt), maar hij pakte steeds de PSN+ voucher voor een jaar abo niet. Ben er dus achtergekomen dat ik dus een Europese psn moet hebben. Heb een Europese pseudo psn nu aangemaakt en ga de voucher zo daar activeren, maar kan ik op dezelfde ps4 dan ook met mijn Amerikaanse account (waar ik dus alles speel) als PSN+ user aan de slag en kan ik op de Amerikaanse account ook bij gedownloade spullen?
Zo kun je wel met meerdere playstations gebruik maken van ps plus op hetzelfde account, maar niet met verschillende accounts. Dus ik denk niet dat dat gaat werken,
Verwijderd
Alle users op 1 playstation kunnen gebruik maken van ps+ als ze allemaal home gebruikers zijn. (oftewel, maak zowel je amerikaanse als je europese account een home account en je kan de amerikaanse ps+ gebruiken voor beide)dutchgio schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:41:
[...]
Volgens mij is PS PLUS niet gebonden aan je playstation, maar aan je account.
Zo kun je wel met meerdere playstations gebruik maken van ps plus op hetzelfde account, maar niet met verschillende accounts. Dus ik denk niet dat dat gaat werken,
Zoals ik het begreep kun je gewoon 2 accounts aanmaken en op allebei de accounts heb je toegang tot psn. Dat heb ik in ieder geval ervan begrepen.
Iemand DS3 al werkend grekregen op de PS4?
[ Voor 13% gewijzigd door RedHat op 26-12-2013 13:19 ]
Wat dacht je van geen van beide? Aangezien die kortingen alleen voor de PS3 gelden en niet voor de PS4, helaasmischa2011 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 06:56:
En toen kwam de PSN januari sale om de hoek kijken!
NBA 2k14 of NFS Rivals.
Moeilijk moeilijk!
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
Primary playstation bedoel ik. Elke PSN gebruiker kan een Primary en een secondary systeem instellen. Als je een primary instelt dan kan je alles benaderen (inclusief PS+) secondary kan ook alles benaderen en daarnaast niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:14:
Wat bedoel je precies met home gebruikers?
DUS:
US PSN maak je primary (in de instellingen)
EU PSN maak je primary (in de instellingen)
Dan kun je alles benaderen van beide accounts (zo koop ik alles van de US store en speel ze op mijn EU PSN
En NFS heeft helaas geen upgrade optie op PSNASNNetworks schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:25:
[...]
Wat dacht je van geen van beide? Aangezien die kortingen alleen voor de PS3 gelden en niet voor de PS4, helaas

Heb mn backlog op de PS3 maar weer wat vergroot en Bothers a story of two tales in 1x uitgespeeld.
Nog zat te doen op die retro console
Weinig plezier tot nog toe gehad van de PS4.
Gister Killzone online proberen -> PSN down
Vandaag CoD Ghosts gekocht, als ik naar multiplayer ga krijg ik error dat de servers onbereikbaar zijn en dat ik naar http://www.callofduty.com/ghosts/status toe moet om te kijken wat er aan de hand is.
Daar staat weer, niets aan de hand.
Nouja, straks maar kerstdiner aanvangen, en hoop toch echt vanavond online te kunnen.
Vandaag CoD Ghosts gekocht, als ik naar multiplayer ga krijg ik error dat de servers onbereikbaar zijn en dat ik naar http://www.callofduty.com/ghosts/status toe moet om te kijken wat er aan de hand is.
Nouja, straks maar kerstdiner aanvangen, en hoop toch echt vanavond online te kunnen.
Volgens mij had ik ook op een woensdag dat PSN er uit lag... Is dit een scheduled iets ofzo wat ik gemist heb?RedHat schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:57:
Weinig plezier tot nog toe gehad van de PS4.
PS4 maar in de DMZ gegooid, lijkt beter te werken. Bij alle CoD games die ik gespeeld heb op de PS3 nog nooit de PS3 in DMZ hoeven te zetten.
Vanavond CoD online maar eens proberen
Heb wel al even Squads gedaan en had op de 1e map al een heleboel artifacts. Die verdwenen gelukkig wel na een minuut.
Vanavond CoD online maar eens proberen
[ Voor 37% gewijzigd door RedHat op 26-12-2013 14:37 ]
Vind nfs niet leuk omdat alles door elkaar loopt! Mp en sp. Irriteer me mateloos als ik op de map als racer een event aan wil klikken en er iemand online me weer arresteert
Ha,Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:33:
Ik heb een ps+ amerikaanse voucher/code voor een jaar. Mag je overnemen voor 20€!
Gr
Dan ligt hij er niet uit hoor. Worden alleen wat dingen toegevoegd. Misschien dat hij afgelopen woensdag toevallig offline was maar dat heeft daar niks mee te maken.DarkElement schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:36:
PSN Ligt er op woensdag altijd uit tussen 4/5 uur vanwege de storeupdate, alleen is er deze keer ongeveer niks toegevoegd (helaas) :(*
Ja je moet betalen voor online. Maar hij ligt er niet elke woensdag uit. Alleen gisteren waarschijnlijk door kerstdrukte. Overigens kon ik gewoon online gamen, kon alleen de PSstore even niet in.Rockvee2 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:53:
Je betaald toch voor het online? Als die dan elke woensdag eruit ligt zou ik gaan klagen.
Kerstdrukte? Nog niet eens 20% heeft een ps4 die er 1 wil
Ja mensen over heel de wereld die zich aanmelden en allemaal rond hetzelfde tijdstip massaal online gaan. Ik denk dat dat de oorzaak gister is geweest. Nintendo had gister hetzelfde probleem in hun EShopnickdew schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:14:
[ Voor 11% gewijzigd door PBP op 26-12-2013 16:26 ]
Verwijderd
Exact de reden voor gefaseerd invoeren van de ps4 en dito voor het betaald netwerk.nickdew schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:14:
Wacht dacht je van de 80miljoen PS3's die gaan over hetzelfde PSNnickdew schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:14:
Jij probeert alles goed te praten he. Kom op zeg, het eerste jaar meer down time dan we gewend zijn. Sony had meer moeten investeren in een betrouwbaar netwerk. Je kan toch geen 50 euro aan abonnement kosten vragen voor een dienst wanneer deze in één week een aantal keer off-line gaat (door wat voor reden dan ook)bram1984 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 09:14:
Hoewel ongelukkig getimed, moeten we PSN even het voordeel van de twijfel geven, denk ik. Online gamen heeft altijd prima gewerkt, echter heeft Sony beloofd met name de snelheid sterk te verbeteren. Waarschijnlijk is dit niet een klusje dat je binnen een uur klaart. Het eerste jaar van de PS4 zal er waarschijnlijk vaker downtime zijn dan dat we gewend zijn.
Het wordt nu wel heel erg duidelijk, Sony heeft het PSN netwerk nog lang niet op het niveau als de andere grote speler in de console markt. Ik koop een PS4 voor de kids, maar online gamen is er niet bij. Waardeloos!
Nee, dit is fysiek een ander netwerk. De PS3's loggen niet in op de zelfde servers als de PS4'skimiferrari schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:41:
[...]
Wacht dacht je van de 80miljoen PS3's die gaan over hetzelfde PSN
De grote hoeveelheid down time dat het PSN netwerk laat zien is in mijn ogen gewoon een grote fail. Sony investeert duidelijk niet genoeg in een kwalitatief betrouwbaar netwerk. Mooi dat de snelheid omhoog gaat, dat het downloaden sneller moet gaan enz. enz. Maar dat staat helemaal los van het feit dat ik zeer regelmatig niet kan inloggen omdat de server (door drukte??) niet beschikbaar zijn.
Overigens, het is mij nu wel duidelijk dat voor de één PSN offline is terwijl de andere user met zijn console gewoon kan gamen. Er zit gewoon een grove fout in de aanmeldingsserver.
[ Voor 81% gewijzigd door Bullet NL op 26-12-2013 20:29 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
De een probeert te veel goed te praten, maar jij maakt er ook een aardig drama van weer hoor... 37 euro (niks 50...) voor een jaar internet waarbij je binnen 1 dag waarschijnlijk al 40+ euro aan gratis games binennhaald is hoe dan ook goede waarde. Maakt niet uit hoe je het bekijkt. Als er dan in de toch al rommelige launchperiode 1 dag per week is dat ie een paar uur offline is boohoo.Bullet NL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:21:Het wordt nu wel heel erg duidelijk, Sony heeft het PSN netwerk nog lang niet op het niveau als de andere grote speler in de console markt. Ik koop een PS4 voor de kids, maar online gamen is er niet bij. Waardeloos!
[...]
Heel vervelend, sure, maar XBL is zeker ook niet heilig en heeft op die paar uur per week na een stuk minder waarde voor je geld dan PSN+.
Ik speel nu even advocaat van de duivel, want ook ik vind dat Sony er een zooitje van maakt, maar ook vind ik dat jij het over-dramatiseerd en andere factoren niet meer laat meetellen. Zeker het prijs gedeelte is echt een non-issue.
Dit omdat ik met m'n Ps3 en 4 op die paar uurtjes downtime na totaal geen problemen heb meegemaakt in al die tijd en eigenlijk vooral minder lag, véél snellere downloadtijden en beter deals heb gezien de laatste tijd.
XBL heeft puur qua betrouwbaarheid ook nog m'n voorkeur, maar dan wel nét. Waarde voor je geld wint PSN+ het weer dik. Vind het erg gelijk op gaan als ik zou moeten kiezen.
[ Voor 19% gewijzigd door Brutal1ty op 26-12-2013 20:55 ]
Waarom moet je steeds krampachtig vermelden dat je kids de playstation gebruiken? Dat heb ik nu al 4x gelezen denk ik. In hoeverre is dat relevant? Helemaal niet gewoon. We weten nu wel dat je een Xbox fan bent, dus minder denigrerend mag wel. En buiten dat, een PS4 voor de kids? Denk dat de meeste kleine kinderen zich toch meer op de Wii en de Xbox thuis voelen, met al die motion zooi.Bullet NL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:21:
[...]
Jij probeert alles goed te praten he. Kom op zeg, het eerste jaar meer down time dan we gewend zijn. Sony had meer moeten investeren in een betrouwbaar netwerk. Je kan toch geen 50 euro aan abonnement kosten vragen voor een dienst wanneer deze in één week een aantal keer off-line gaat (door wat voor reden dan ook)
Het wordt nu wel heel erg duidelijk, Sony heeft het PSN netwerk nog lang niet op het niveau als de andere grote speler in de console markt. Ik koop een PS4 voor de kids, maar online gamen is er niet bij. Waardeloos!
[...]
Nee, dit is fysiek een ander netwerk. De PS3's loggen niet in op de zelfde servers als de PS4's
De grote hoeveelheid down time dat het PSN netwerk laat zien is in mijn ogen gewoon een grote fail. Sony investeert duidelijk niet genoeg in een kwalitatief betrouwbaar netwerk. Mooi dat de snelheid omhoog gaat, dat het downloaden sneller moet gaan enz. enz. Maar dat staat helemaal los van het feit dat ik zeer regelmatig niet kan inloggen omdat de server (door drukte??) niet beschikbaar zijn.
Overigens, het is mij nu wel duidelijk dat voor de één PSN offline is terwijl de andere user met zijn console gewoon kan gamen. Er zit gewoon een grove fout in de aanmeldingsserver.
De PS4 is net een maand op de markt, dus ik praat niks goed. Als het over een paar maanden nog hetzelfde is, zal ik het niet laten om te klagen, ook al speel ik vrijwel niet online.
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 26-12-2013 21:13 ]
De enige PS4 games die kids mógen spelen zijn Knack en Lego Marvel, beiden zonder online multiplayer, dus ik zie het probleem niet zo 
(oh wacht, nfs...)
(oh wacht, nfs...)
[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 26-12-2013 21:07 ]
@Bullet_NL : Dit is evident aan alle grote releases. PS3, X360, GTA V, Diablo III, iedereen en alles heeft de eerste dagen / weken problemen gehad.
Hoe dit komt? Omdat de servers ge-beta-test worden op een te kleine groep gebruikers. Bottlenecks die in de configuratie / software zitten komen dan vaak nog niet aan het licht. Het is vaak niet het probleem van capaciteit of kwaliteit of mankracht, maar gewoon puur omdat ze niet weten wanneer een bottleneck zich voordoet. En als die zich voordoet dan zullen ze de configuratie aanpassen, of evt een update doorvoeren. Tja, dat is nou eenmaal zo.
Of het een fail is? Ik denk het niet, die kinderziektes trekken zich allemaal wel recht. De Playstation doet het ongekend goed, wordt zeer goed verkocht en online wordt zeer veel/goed gebruikt. Nu halen ze de bobbels uit de weg en kan iedereen tevreden gamen.
Diablo III heeft weken last gehad van auth-servers die niet meewerkte. En Blizzard heeft vaak hun servers toch wel goed op orde.
Same shit, different day.
Hoe dit komt? Omdat de servers ge-beta-test worden op een te kleine groep gebruikers. Bottlenecks die in de configuratie / software zitten komen dan vaak nog niet aan het licht. Het is vaak niet het probleem van capaciteit of kwaliteit of mankracht, maar gewoon puur omdat ze niet weten wanneer een bottleneck zich voordoet. En als die zich voordoet dan zullen ze de configuratie aanpassen, of evt een update doorvoeren. Tja, dat is nou eenmaal zo.
Of het een fail is? Ik denk het niet, die kinderziektes trekken zich allemaal wel recht. De Playstation doet het ongekend goed, wordt zeer goed verkocht en online wordt zeer veel/goed gebruikt. Nu halen ze de bobbels uit de weg en kan iedereen tevreden gamen.
Diablo III heeft weken last gehad van auth-servers die niet meewerkte. En Blizzard heeft vaak hun servers toch wel goed op orde.
Same shit, different day.
[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 26-12-2013 21:14 ]
Die downtimes maken voor mij geen bal uit. Zovaak game ik niet online. Ik heb PS+ voornamelijk voor de gamecollectie die je straks weer gaat krijgen. Is nu nog in opbouw maar voor mij absoluut een meerwaarde boven Xbox Live.
PSN: Finally_Chris
Het is ook niet alsof PSN er de halve week uit ligt ofzo...CR1691 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:31:
Die downtimes maken voor mij geen bal uit. Zovaak game ik niet online. Ik heb PS+ voornamelijk voor de gamecollectie die je straks weer gaat krijgen. Is nu nog in opbouw maar voor mij absoluut een meerwaarde boven Xbox Live.

Ik heb de PS4 nu een paar dagen, maar tot nu toe nog maar één keer online gekund (Toen ik net kerstdiner moest aanvangen).
Nu start ik CoD Ghosts op, maar krijg gelijk weer melding "Het Sony Entertainment Netwerk is bezig"...
Geen online vanavond dus. Jammer. Hoop toch écht dat ik deze week een keer online kan gamen
Nu start ik CoD Ghosts op, maar krijg gelijk weer melding "Het Sony Entertainment Netwerk is bezig"...
Geen online vanavond dus. Jammer. Hoop toch écht dat ik deze week een keer online kan gamen
[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 26-12-2013 22:18 ]
Dat had ik daarnet ook, even opnieuw ps4 opgestart en zit nu online met COD Ghosts (56000 mensen online) 
RedHat schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:17:
Ik heb de PS4 nu een paar dagen, maar tot nu toe nog maar één keer online gekund (Toen ik net kerstdiner moest aanvangen).
Maakt niets uit, heb hem al zeker 4x opnieuw opgestart. Netwerk blijf niet beschikbaar.0xrubennft schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:23:
Dat had ik daarnet ook, even opnieuw ps4 opgestart en zit nu online met COD Ghosts (56000 mensen online)![]()
[...]
Het is een enorme blunder, dat PSN. Ik kwam van de Xbox 360 maar ik heb nu bij de PS4 al vaker in 1 week niet online kunnen spelen dan in de 4 jaar dat ik een Xbox 360 heb gehad.
Ik kan er ook niet bij dat hier mensen de enorme fail van Sony op een kolderieke manier goed proberen te praten. Kijk naar de Xbox One, wanneer ik dat topic door neus lees ik niets dat Xbox Live niet beschikbaar zou zijn.
Zit er dan ook sterk over te twijfelen om de PS4 niet gewoon weg te doen, de DS4 layout vindt ik minder dan de Xbox360 controller. Het is toch vreemd dat ik door Sony wordt gewongen om wanneer ik online wil gamen tot het opstarten van de 360. Natuurlijk, op start probleempjes bla bla, enz enz.Maar kom op, PSN is niet nieuw, ze hadden ook bij de PS3 al een online netwerk. Wat ik helemaal niet begrijp, het ding is nu een kleine maand op de markt, en nog zijn er enorme problemen. Ze maken van het online deel helemaal geen priotiteit, de console en games zijn verkocht, daar hebben ze het geld van binnen. Nu maar afwachten hoe druk het wordt/blijft en daarna pas kijken hoeveel ze moeten inversteren in nieuwe server capaciteit.
Nee, wat dat beteft had/heeft MS dat met Live veel beter voor elkaar....
Terwijl ik dit schijf ben ik er wel uit, ik doe mijn PS4 weg en ga voor een One.
Ik vermeld helemaal niets krampachtig, jij hebt schijnbaar zelf geen kinderen die op een gameconsole gamen. Zo ja, dat had je geweten dat het rond uit een teleurstelling voor ze is dat ze niet van het ding gebruik kunnen maken als dat ze willen.bram1984 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:02:
[...]
Waarom moet je steeds krampachtig vermelden dat je kids de playstation gebruiken? Dat heb ik nu al 4x gelezen denk ik. In hoeverre is dat relevant? Helemaal niet gewoon. We weten nu wel dat je een Xbox fan bent, dus minder denigrerend mag wel. En buiten dat, een PS4 voor de kids? Denk dat de meeste kleine kinderen zich toch meer op de Wii en de Xbox thuis voelen, met al die motion zooi.
De PS4 is net een maand op de markt, dus ik praat niks goed. Als het over een paar maanden nog hetzelfde is, zal ik het niet laten om te klagen, ook al speel ik vrijwel niet online.
Helemaal mooi dat jij mij en zelfs mijn kinderen denkt weg te kunnen zetten, wat maakt het jou nou uit welke games mijn kinderen spelen? Jij bent zo'n beetje de laatste die daar überhaupt een verwijt over kan maken.
Zoals jij zelf letterlijk schrijft, " al speel ik vrijwel niet online" Andere mensen doen dit heel veel, snap dan ook niet waarom jij (als iemand die vrijwel niet online gamed) kritiek kan hebben op mensen die een dienst ter discussie stellen waar mee ze problemen hebben.
ps. Ga mij nou niet voor wat dan ook uit maken, kijk eerst maar eens in de spiegel, objectief ben je zeker niet!
Cogitationis poenam nemo patitur
Je hebt je punt duidelijk gemaakt, de One heeft jou voorkeur. Veel plezier met de Xbox OneAct-One schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:37:
[...]
Maakt niets uit, heb hem al zeker 4x opnieuw opgestart. Netwerk blijf niet beschikbaar.
Het is een enorme blunder, dat PSN. Ik kwam van de Xbox 360 maar ik heb nu bij de PS4 al vaker in 1 week niet online kunnen spelen dan in de 4 jaar dat ik een Xbox 360 heb gehad.
Ik kan er ook niet bij dat hier mensen de enorme fail van Sony op een kolderieke manier goed proberen te praten. Kijk naar de Xbox One, wanneer ik dat topic door neus lees ik niets dat Xbox Live niet beschikbaar zou zijn.
Zit er dan ook sterk over te twijfelen om de PS4 niet gewoon weg te doen, de DS4 layout vindt ik minder dan de Xbox360 controller. Het is toch vreemd dat ik door Sony wordt gewongen om wanneer ik online wil gamen tot het opstarten van de 360. Natuurlijk, op start probleempjes bla bla, enz enz.Maar kom op, PSN is niet nieuw, ze hadden ook bij de PS3 al een online netwerk. Wat ik helemaal niet begrijp, het ding is nu een kleine maand op de markt, en nog zijn er enorme problemen. Ze maken van het online deel helemaal geen priotiteit, de console en games zijn verkocht, daar hebben ze het geld van binnen. Nu maar afwachten hoe druk het wordt/blijft en daarna pas kijken hoeveel ze moeten inversteren in nieuwe server capaciteit.
Nee, wat dat beteft had/heeft MS dat met Live veel beter voor elkaar....
Terwijl ik dit schijf ben ik er wel uit, ik doe mijn PS4 weg en ga voor een One.
Het heeft geen zin om je ontevredenheid te blijven uiten in een topic waar de meeste mensen tevreden zijn over de PS4. Al helemaal wanneer je blijft vergelijken tussen de PS4 en de X1. Je bent geen fan van de PS4, dat is duidelijk. Je hebt nu ook nog een keus gemaakt dat de PS4 niet jouw console is en over gaat stappen naar de X1. Laat de mensen die hier wel tevreden zijn dan ook gewoon lekker fan blijven van de PS4. Jij hebt er niks aan dat anderen de PS4 gaan verdedigen en zeggen dat het bij hen prima werkt, en zij hebben er niks aan dat iemand loopt te bashen op de PS4 en over gaat stappen naar de X1.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Hoe je het ook went of keert, het is natuurlijk wel een beetje zielig om helemaal pissig te worden omdat je niet online kunt spelen door kerstdrukte. Iets met 'first-world-problems' 
En logisch dat als je alleen dit topic leest de PSN problemen heeeel groot lijken, terwijl de online services van Nintendo/Microsoft vandaag en gisteren ook problemen ondervonden,
En logisch dat als je alleen dit topic leest de PSN problemen heeeel groot lijken, terwijl de online services van Nintendo/Microsoft vandaag en gisteren ook problemen ondervonden,
Zo is het maar net!!dutchgio schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:52:
Hoe je het ook went of keert, het is natuurlijk wel een beetje zielig om helemaal pissig te worden omdat je niet online kunt spelen door kerstdrukte. Iets met 'first-world-problems'
En Act-One ik heb jarenlang op de ps3 gespeeld met psn en dat werkte 99% van de tijd. Op het moment van schrijven werkt alles nog perfect, zowel psn (zit in een party met chat) en cod ghosts. Ligt het niet aan je internet verbinding instellingen als je afgelopen week nog maar 1x online hebt kunnen gamen?
Zowel de servers van COD Ghosts en PSN zijn online, dus makkelijk om er dan op te gaan bashen terwijl het misschien aan je eigen router/internet instellingen ligt
[ Voor 0% gewijzigd door 0xrubennft op 26-12-2013 23:02 . Reden: typo ]
Ik schrijf helemaal niet dat de One mijn voorkeur heeft, anders had ik de PS4 ook niet hoeven aanschaffen. Ik ben alleen enorm teleurgesteld in de netwerk/multiplayer dienst van Sony. Deze is op een heel ander niveau dan Live. Trouwens, wanneer ik de verschillende topic's door lees ben ik niet de enige met deze teleurstelling. Dit heeft ook helemaal niets met een aanval of flame op de PS4 te maken. Mijn mening is op dit moment dat de PSN dienst gewoon minder is dan de Live dienst op de Xbox 360.ASNNetworks schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:51:
[...]
Je hebt je punt duidelijk gemaakt, de One heeft jou voorkeur. Veel plezier met de Xbox One![]()
Het heeft geen zin om je ontevredenheid te blijven uiten in een topic waar de meeste mensen tevreden zijn over de PS4. Al helemaal wanneer je blijft vergelijken tussen de PS4 en de X1. Je bent geen fan van de PS4, dat is duidelijk. Je hebt nu ook nog een keus gemaakt dat de PS4 niet jouw console is en over gaat stappen naar de X1. Laat de mensen die hier wel tevreden zijn dan ook gewoon lekker fan blijven van de PS4. Jij hebt er niks aan dat anderen de PS4 gaan verdedigen en zeggen dat het bij hen prima werkt, en zij hebben er niks aan dat iemand loopt te bashen op de PS4 en over gaat stappen naar de X1.
Dit had ik niet verwacht, schijnbaar heeft Sony andere prioriteiten, ik heb het gevoel dat ik een beta-tester bent qua Playstation Network. En ja! Dat is een teleurstelling. Bovendien, wat is er mis met een kritisch geluid over je eigen console. Schijnbaar mag het hier alleen maar PS4 hosanna zijn.
Een beta-tester van het playstation network? *Kuch* ik game al op PSN vanaf dat ik een playstation 3 had in 2007/2008 dus wat je typt slaat totaal nergens opAct-One schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:05:
[...]
Ik schrijf helemaal niet dat de One mijn voorkeur heeft, anders had ik de PS4 ook niet hoeven aanschaffen. Ik ben alleen enorm teleurgesteld in de netwerk/multiplayer dienst van Sony. Deze is op een heel ander niveau dan Live. Trouwens, wanneer ik de verschillende topic's door lees ben ik niet de enige met deze teleurstelling. Dit heeft ook helemaal niets met een aanval of flame op de PS4 te maken. Mijn mening is op dit moment dat de PSN dienst gewoon minder is dan de Live dienst op de Xbox 360.
Dit had ik niet verwacht, schijnbaar heeft Sony andere prioriteiten, ik heb het gevoel dat ik een beta-tester bent qua Playstation Network. En ja! Dat is een teleurstelling. Bovendien, wat is er mis met een kritisch geluid over je eigen console. Schijnbaar mag het hier alleen maar PS4 hosanna zijn.
Het is duidelijk dat het punt wat ik wou maken met die zin je totaal ontgaat...0xrubennft schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:06:
[...]
Een beta-tester van het playstation network? *Kuch* ik game al op PSN vanaf dat ik een playstation 3 had in 2007/2008 dus wat je typt slaat totaal nergens op
PSN is voor mij nog lang niet af, het werkt gebrekkig, geluidskwaliteit is prut, de mee geleverde headset al helemaal. Nu wil ik niet in een opsomming van verbeterpunten terecht komen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb alle begrip voor mensen die een andere mening toegedaan zijn. Maar ik mag als onafhankelijke gamer toch wel een kritisch geluid laten horen over een product wat ik heb gekocht. Dit staat helemaal los van een apparaat van een ander merk.
[ Voor 38% gewijzigd door Act-One op 26-12-2013 23:11 ]
Klopt het dat ik NFS rivals niet kan spelen als psn/ea servers offline zijn ? game blijft hangen op aanmelden bij ea servers.
Moet toch gewoon offline kunnen spelen ?
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Jongens. Lekker rustig aan. Ieder z'n mening. Xbox of ps.
Ik ben zelf erg ps fan. Maar vind ook dat als iemand kritiek uit dat daar niet bagetaliserend maar meteen gezegd moet worden veel plezier met je Xbox (ook al is diegene misschien wel iemand met een voorkeur voor Xbox).
Het gaat om de inhoud van de kritiek. En feit is dat psn down is geweest. En nu deels nog steeds is. Als Sony belooft voor een bepaald bedrag een bepaalde service (ook als ze dat beloven zonder daar geld voor te vragen overigens) verplichten ze zich ook om zo'n service te leveren. Is dat niet zo dan mag iemand daar kritiek op hebben.
Ik heb zelf ook zo m'n problemen met psn ondanks dat ik helemaal weg ben van m'n ps4. Zo werkt (zoals in m'n eerdere Posts te lezen) sharen niet naar behoren en vind ik het ook problematisch dat elke keer als psn down is m'n op psn gekochte BF4 mij melding geeft dat ie er over een kwartier mee kapt omdat ie de licentie niet kan verifiëren.
Wat mij betreft toch nog enige ruimte voor verbetering. En anderen zullen misschien problemen hebben met hele andere delen van de service. Feit is dat Sony voor een bepaald bedrag (of gratis) iets beloven. Als ze dat niet helemaal waar kunnen maken is kritiek dus terecht.
Ik ben zelf erg ps fan. Maar vind ook dat als iemand kritiek uit dat daar niet bagetaliserend maar meteen gezegd moet worden veel plezier met je Xbox (ook al is diegene misschien wel iemand met een voorkeur voor Xbox).
Het gaat om de inhoud van de kritiek. En feit is dat psn down is geweest. En nu deels nog steeds is. Als Sony belooft voor een bepaald bedrag een bepaalde service (ook als ze dat beloven zonder daar geld voor te vragen overigens) verplichten ze zich ook om zo'n service te leveren. Is dat niet zo dan mag iemand daar kritiek op hebben.
Ik heb zelf ook zo m'n problemen met psn ondanks dat ik helemaal weg ben van m'n ps4. Zo werkt (zoals in m'n eerdere Posts te lezen) sharen niet naar behoren en vind ik het ook problematisch dat elke keer als psn down is m'n op psn gekochte BF4 mij melding geeft dat ie er over een kwartier mee kapt omdat ie de licentie niet kan verifiëren.
Wat mij betreft toch nog enige ruimte voor verbetering. En anderen zullen misschien problemen hebben met hele andere delen van de service. Feit is dat Sony voor een bepaald bedrag (of gratis) iets beloven. Als ze dat niet helemaal waar kunnen maken is kritiek dus terecht.
[ Voor 9% gewijzigd door dangerpaki op 26-12-2013 23:17 ]
Ik begrijp je punt. Zojuist ben ik ook van PSN gekickt en kom er nu ook even niet doorheen. Maar ik ben echt eerlijk als ik zeg dat ik in al die jaren PSN maar enkele keren niet online heb kunnen spelen. Natuurlijk is de headset bagger van kwaliteit, ik heb ook een xbox360 en die headset die erbij zat was ook niet erg goed te noemen, natuurlijk willen ze dat je een andere gaat kopen... maar je hebt wel gelijk in het punt dat de bijgeleverde headset ronduit SLECHT is van de ps4. Heb ook meteen een andere aangeschaft!Act-One schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:08:
[...]
Het is duidelijk dat het punt wat ik wou maken met die zin je totaal ontgaat...
PSN is voor mij nog lang niet af, het werkt gebrekkig, geluidskwaliteit is prut, de mee geleverde headset al helemaal. Nu wil ik niet in een opsomming van verbeterpunten terecht komen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb alle begrip voor mensen die een andere mening toegedaan zijn. Maar ik mag als onafhankelijke gamer toch wel een kritisch geluid laten horen over een product wat ik heb gekocht. Dit staat helemaal los van een apparaat van een ander merk.
Maar de beslissing van een game console heeft bij mij ook veel te maken wat m'n vrienden gebruiken om te gamen, vinden het gezellig om samen te spelen en dat is al jaren de ps3 en nu de ps4
[ Voor 5% gewijzigd door 0xrubennft op 26-12-2013 23:21 ]
Nee dat klopt niet. Gewoon even wachten en hij geeft de melding dat je wel kunt spelen, maar niet online.wimstradamus schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:11:
Klopt het dat ik NFS rivals niet kan spelen als psn/ea servers offline zijn ? game blijft hangen op aanmelden bij ea servers.
PSN: Finally_Chris
DS3 zal voorlopig nog niet werken, misschien later in een patch, heb zelf ook een muis eraan gehangen en die wordt netjes (afgezien van verdere functionaliteitRedHat schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:15:
Zoals ik het begreep kun je gewoon 2 accounts aanmaken en op allebei de accounts heb je toegang tot psn. Dat heb ik in ieder geval ervan begrepen.
Ik heb in huis zo om en nabij de 10 apparaten die Netflix kunnen afspelen en bij alle apparaten was het in een seconde voor elkaar. Allemaal behalve de PS4. Het is toch wel storend dat zelfs dat soort simpele dingen niet goed gaan.
Vandaag wel lekker een paar uur besteed aan Lego Marvel. Wat mij betreft de leukste titel die er is op de PS4. Vind het stiekem erg vermakelijk
Vandaag wel lekker een paar uur besteed aan Lego Marvel. Wat mij betreft de leukste titel die er is op de PS4. Vind het stiekem erg vermakelijk
Ik blijf gewoon met een onbehagen gevoel zitten. Wanneer ik de Sony dienst nu bekijk, als totaal plaatje dan heb ik niet het gevoel dat Sony dit snel zal veranderen. Nogmaals en dat is mijn gevoel, Sony heeft geen prioriteiten liggen bij PSN. Produceren en zorgen dat de PS4's verkocht worden, dat is het gene wat telt. De hardware is prachtig, klein ding, behoorlijk stil, uitstekende prestaties en mooie beelden. Op de headset na weinig mis mee. Tot dat je naar de additionele diensten gaat kijken. Ik heb met de PS4 zeker wanneer het online gebeuren wordt bekeken niet het gevoel dat het nextgen is. En ja, dat is een teleurstelling. Vooral omdat singleplayer games mij gestolen kunnen worden. Ik ben heel open en eerlijk in het PS4 avontuur gestapt hij maakt het voor mij op een aantal essentiële punten nog niet waar. Een paar PSN storingen? Daar had ik wel mee kunnen leven, er is alleen meer dan dat.0xrubennft schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:18:
[...]
Ik begrijp je punt. Zojuist ben ik ook van PSN gekickt en kom er nu ook even niet doorheen. Maar ik ben echt eerlijk als ik zeg dat ik in al die jaren PSN maar enkele keren niet online heb kunnen spelen. Natuurlijk is de headset bagger van kwaliteit, ik heb ook een xbox360 en die headset die erbij zat was ook niet erg goed te noemen, natuurlijk willen ze dat je een andere gaat kopen... maar je hebt wel gelijk in het punt dat de bijgeleverde headset ronduit SLECHT is van de ps4. Heb ook meteen een andere aangeschaft!
Maar de beslissing van een game console heeft bij mij ook veel te maken wat m'n vrienden gebruiken om te gamen, vinden het gezellig om samen te spelen en dat is al jaren de ps3 en nu de ps4
Wat gaat er niet goed dan? Werkt hier al weken probleemloosRavnoss schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:22:
Ik heb in huis zo om en nabij de 10 apparaten die Netflix kunnen afspelen en bij alle apparaten was het in een seconde voor elkaar. Allemaal behalve de PS4. Het is toch wel storend dat zelfs dat soort simpele dingen niet goed gaan.
Wat een gejankt over psn hier zeg, het is kerst mensen besteedt deze dagen aan je familie en vrienden en ga morgen weer fijn gamen.
PS roept dat ik geen licentie heb of iets dergelijks.PBP schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:39:
[...]
Wat gaat er niet goed dan? Werkt hier al weken probleemloos
edit- Er is in het settings menu een restore license optie. Die werkt wonderwaar Link
[ Voor 25% gewijzigd door Don Quijote op 26-12-2013 23:45 ]
Verwijderd
Bij fifa heeft hij soms ook moeite met de ea servers...wimstradamus schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:11:
Verwijderd
Als je werkt, zoals de meeste mensen, dan is het wel leuk dat als je een keertje vrij bent, je dan gewoon kan gamen zonder dat gezeik.bacardicoconut schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:41:
Wat een gejankt over psn hier zeg, het is kerst mensen besteedt deze dagen aan je familie en vrienden en ga morgen weer fijn gamen.
Waarom zou jij een oordeel moeten hebben over het moment dat een ander wil gamen?bacardicoconut schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:41:
Beetje jammer om kritiek van een ander weg te zetten als "gejank" het komt de discussie zeker niet ten goede. Ik snap ook niet wat mijn familie en/of vrienden er mee te maken hebben. Dat jij misschien vol bent van je PS4 prima, maar daarom kunnenen mogen anderen toch wel een afwijkende mening hebben?
Nutteloze post. Moet iedereen kerst vieren? Heeft iedereen wel familie? Is jou mening van kerst besteden voor iedereen bestemd? Zit de dag er al misschien al wel niet op en kunnen we nu heerlijk wat gamen? En inderdaad morgen zijn er genoeg mensen die weer moeten werken natuurlijk ookbacardicoconut schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:41:
Nice, kan weer lekker online een potje fifa spelen nu
Ik kom ook van een 360 en hoe je t went of keert t is gewoon slecht wat ik de eerste weken met psn meemaak. Op de 360 amper problemen meegemaakt en nu is t maar hopen dat je online kan gamen of in de store kan. Dit heeft niks met klagen te maken maar puur met feiten en de teleurstelling die dit met zich meebrengt.
Als je veel online gamed is dit gewoon echt irritant. Persoonlijk maak ik me er (nog) niet zo druk om maar als dit zo de komende weken blijft dan zakt mijn vertrouwen toch wel diep weg. Zou voor mij ook echt een reden kunnen worden om te switchen naar een one. Ik hoop t niet want ben verder zeer tevreden alleen game ik veel online dus dat moet gewoon in orde zijn.
Als je veel online gamed is dit gewoon echt irritant. Persoonlijk maak ik me er (nog) niet zo druk om maar als dit zo de komende weken blijft dan zakt mijn vertrouwen toch wel diep weg. Zou voor mij ook echt een reden kunnen worden om te switchen naar een one. Ik hoop t niet want ben verder zeer tevreden alleen game ik veel online dus dat moet gewoon in orde zijn.
Voor de geïnteresseerden is er bij iBood een Sony 7.1 surroundsound draadloze hoofdtelefoon voor 105,90 in totaal. Deze werkt op de Playstation, dus wanneer draadloze headsets ondersteuning krijgen zal deze zeker ook werken.
Laagste prijs in de PW is 168 euro.
[ Voor 13% gewijzigd door gajus26 op 27-12-2013 00:05 ]
Verwijderd
hoe? psn is down zegt ie hierASNNetworks schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:55:
Nice, kan weer lekker online een potje fifa spelen nu
Kijk, meer mensen die het zelfde gevoel hebben. Begrijp je dan ook helemaal.bukkum schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:55:
Ik kom ook van een 360 en hoe je t went of keert t is gewoon slecht wat ik de eerste weken met psn meemaak. Op de 360 amper problemen meegemaakt en nu is t maar hopen dat je online kan gamen of in de store kan. Dit heeft niks met klagen te maken maar puur met feiten en de teleurstelling die dit met zich meebrengt.
Ik denk dat de XBox 360 bezitters het ook extra opvalt, had je een PS3 en nu een PS4 dan weet je misschien niet beter, maar kom je van de 360 dan loop je er vrijwel direct tegen aan.
Ik overweeg de overstap 360 naar PS4, waar ik ook gewend ben aan de topkwaliteit van Xbox Online. Is dit een stelselmatig probleem bij PSN, dat de kwaliteit per definitie lager is? Of is dat door de kerstpeak?Act-One schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:07:
[...]
Kijk, meer mensen die het zelfde gevoel hebben. Begrijp je dan ook helemaal.
Ik denk dat de XBox 360 bezitters het ook extra opvalt, had je een PS3 en nu een PS4 dan weet je misschien niet beter, maar kom je van de 360 dan loop je er vrijwel direct tegen aan.
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 27-12-2013 00:09 ]
Kerst peak. Gebruik al jaren lang PSN en zelden problemen mee gehad!apNia schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:08:
[...]
Ik overweeg de overstap 360 naar PS4, waar ik ook gewend ben aan de topkwaliteit van Xbox Online. Is dit een stelselmatig probleem bij PSN, dat de kwaliteit per definitie lager is? Of is dat door de kerstpeak?
Maar je gebruikt nog geen jaren PSN op de PS4..... dus valt er tevens niets over te zeggen0xrubennft schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:11:
[...]
Kerst peak. Gebruik al jaren lang PSN en zelden problemen mee gehad!
Zijn er meer mensen die season pack voor Ghosts hebben gekocht en na het downloaden van Freefall de melding: 'content package no longer available' krijgen?
Ik gooi het ook maar even op de extra drukte. In vergelijking met de PS3 heeft Sony wat mij betreft wel grote stappen gezet en hopelijk wordt het eindelijk een degelijke concurrent voor Xbox live. De problemen nu zie ik maar als kinderziektes.
de USA is online, denk dat het wel huilen met de pet is.... Kon er ook al niet opkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:14:
klopt het dat psn eruit ligt wou net bf4 spelen kom er niet op
Zit ghosts te spelen online! Goeie site https://support.us.playst...p/answers/detail/a_id/237Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:14:
klopt het dat psn eruit ligt wou net bf4 spelen kom er niet op
Deze Sony headset is niet specifiek genoemd (De 7.1 Playstation en de Pulse wel).gajus26 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:04:
Voor de geïnteresseerden is er bij iBood een Sony 7.1 surroundsound draadloze hoofdtelefoon voor 105,90 in totaal. Deze werkt op de Playstation, dus wanneer draadloze headsets ondersteuning krijgen zal deze zeker ook werken.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
[quote]0xrubennft schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:17:
[...]
Zit ghosts te spelen online! Goeie site https://support.us.playst...p/answers/detail/a_id/237
[/quote
heb ik weer pfff iig bedankt
[...]
Zit ghosts te spelen online! Goeie site https://support.us.playst...p/answers/detail/a_id/237
[/quote
heb ik weer pfff iig bedankt
Nou..Ik heb al sinds launch een 360 én PS3, maar XBL heeft het altijd stukken beter gedaan dan PSN. Nauwelijks downtime, altijd stabiele verbindingen etc. en dat is op PSN altijd maar afwachten. Tegenwoordig krijg je met PS+ meer waard voor je geld dan bij XBL, maar bij MS is het simpelweg een stuk stabieler. Heeft mij er niet van weerhouden nu voor de PS4 te gaan itt de One (die komt later), maar ik game dan ook eigenlijk niet online. Als je dat wel doet, weet waar je aan begint.0xrubennft schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:11:
[...]
Kerst peak. Gebruik al jaren lang PSN en zelden problemen mee gehad!
Dus wat je eigenlijk schrijft, Ben je een online (multiplayer) gamer, koop een Xbox One?Exorcist schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:19:
[...]
Nou..Ik heb al sinds launch een 360 én PS3, maar XBL heeft het altijd stukken beter gedaan dan PSN. Nauwelijks downtime, altijd stabiele verbindingen etc. en dat is op PSN altijd maar afwachten. Tegenwoordig krijg je met PS+ meer waard voor je geld dan bij XBL, maar bij MS is het simpelweg een stuk stabieler. Heeft mij er niet van weerhouden nu voor de PS4 te gaan itt de One (die komt later), maar ik game dan ook eigenlijk niet online. Als je dat wel doet, weet waar je aan begint.
Ik heb een X360 gehad hiervoor(heb de X360 nog steeds en een PS3). Moet zeggen dat online op de PS4 heel goed werkt bij mij. Tuurlijk er kan een down time zijn, maar dat is ook maar van korte duur geweest (vandaag bijv 3 uurtjes bij mij). Vind online op de PS4 echt subliem werken verder. Je kan elkaar heel makkelijk joinen, party maken en game invites sturen. Nergens last van en het joinen gaat voor mij nog makkelijker en sneller dan op de X360. Wanneer ik een vriend wil joinen bij Battlefield 4 zie ik nu hoeveel mensen er in die sessie zitten, en wie dat allemaal zijn zelfs, direct vanuit de PS4 menu; game is nog niet eens opgestart. Als ik zie dat er meer dan 64 in de server zitten dan weet ik dus al dat het vol zit en hoef ik nog niet te joinen gelijk.Act-One schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:07:
[...]
Kijk, meer mensen die het zelfde gevoel hebben. Begrijp je dan ook helemaal.
Voor de rest kwestie van join drukken en paar tellen later zit je bij diegene in de game sessie.
Los van het feit dat er nu even een downtime is (geweest), vraag ik mij heel erg af wat mensen nou nog steeds missen en wat ze nou oh zo geweldig vinden aan xbox live.
PS3 en PS4 zitten op hetzelfde netwerk dus dat maakt niets uit.Act-One schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:13:
[...]
Maar je gebruikt nog geen jaren PSN op de PS4..... dus valt er tevens niets over te zeggen
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit topic is gesloten.
Let op:
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.
Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.
Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan