Kaap schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:51:
Goed, hele dag zitten gamen, nu onder genot van bakje koffie even mijn vingers laten ontkrampen en reviewtje schrijven...
Vanmorgen 07:00-10:00:
Ik heb de dag vrij genomen speciaal voor de PS4 launch. Normaal sta ik om 6 uur op, nu heb ik de wekker op 8 uur gezet. Om 7 uur ben ik echter klaar wakker. Het kriebelt...
Onder het genot van een bak koffie browse ik door de 3 PS4 topics, waarbij ik besef dat ik dat levertijden topic niet meer hoef te volgen na vandaag. De hoeveelheid gejammer en geklaag is deprimerend...
Om 09:00 fiets ik met mijn vriendin naar de stad. Fietsend ja, want gisteren constateerde ik dat de voorwiellager linksvoor naar de knoppen is. Tuurlijk kan ik daar nog wel mee rijden, maar het risico neem ik niet. Fietsen dus...
Ik arriveer rondt 09:25 bij de Game Mania in Vlissingen. Voor mij staan ook al 5 personen te wachten. De deuren gaan open en 10 minuten later loop ik naar buiten met:
Playstation 4
PS Camera
Dualshock 4 controller (blauw)
Fifa 14
Battlefield 4
Assassin's Creed 4
PSN+ 365 dagen
En 767,50- lichter
10:00-11:00: uitpakken, aansluiten en configureren!
Alles aan het uitpakken en aansluiten. Ik controleer voor de zekerheid de HDMI aansluiting, maar zie niks vreemds. Ik check tevens even waar mijn exemplaar gefabriceerd is, aangezien er vragen waren of de europese exemplaren in China of Japan geproduceerd waren. Mijn exemplaar komt uit China.
De PS4 is mooi gestroomlijnd. Hij weegt niet bijzonder veel en staat prima op mijn dressoir. Ik bedacht me dat een nog grotere Xbox One en dat grote powerbrick te veel had geweest. Maar goed, dat doet er niet toe.
Ik verbaas me over de Dualshock 4 controller. Hij voelt zwaarder, robuuster en zoveel degelijker aan dan de DS3. Ik had altijd een voorkeur voor de Xbox 360 controller, ondanks dat de 2 sticks niet op dezelfde hoogte zaten, maar de DS4 is wat mij betreft echt de supreme controller.
Ik vind de PS camera bijzonder klein trouwens... Het snoer aan deze camera is overigens best stug, wat hem soms wat vervelend te plaatsen maakt.
Bij het aanzetten knijp ik hem, BLOD

Gelukkig niet! De setup is helder en duidelijk. Ik heb mijn PS4 middels UTP aangesloten, dus ik heb natuurlijk geen wifi configuratie voorbij zien komen. Ook de PS camera wordt meteen mee geconfigureerd. PSN+ code ingeven en tot dusver de configuratie.
Als je de PS camera hebt kun je de PS4 trouwens ook met je stem bedienen. Echter, net zoals ik in diverse Xbox One reviews ook als minpunt had gelezen, lukt het soms maar met moeite om de juiste actie eruit te krijgen.
10:00-17:00: gamen!
Als eerste The Playroom bekeken. Vermakelijk! Ipad erbij gepakt en gekoppeld aan mijn PS4 via de PS app. Nu kun je items tekenen en dit de kamer ingooien waarna de robots ermee gaan spelen. Uiteraard ook even de robots in hun discoomgeving bekeken. Ik denk dat The Playroom een welkome aanvulling is, maar momenteel misschien nog te weinig content biedt. Ik zie hier wel een Wii-achtige familie/vrienden partygame potentie in.
Vervolgens Fifa 14 gestart. Voor mij
de game waarom ik een console heb. Ik hou van lui op mijn bank hangen en een beetje carrière mode draaien. De interface is nieuw en tevens wat onduidelijk. Na wat zoekwerk ben ik wegwijs. Ik start even een quick match tussen Barcelona en Real Madrid. Van de graphics tijdens het spelen zelf ben ik niet onder de indruk, geen echte verbetering. Echter, op het moment dat er cutscenes zijn zie je pas de grafische verbeteringen. Het publiek ziet er echt geweldig uit. Mijn inziens draagt dit heel veel bij tot de sfeer in Fifa
Tijd voor Assassin's Creed 4. Wauw

AC4 ziet er geweldig uit

De foilage en het water zien er subliem uit. De openingsscene met het gevecht op de ruwe zee is geweldig, goede binnenkomen. De game grijpt je vanaf het begin vast in het piraten sfeertje. Het oogt en voelt gewoon heel goed. Ik verwacht dat ik hier echt veel tijd aan ga besteden.
Hierna Battlefield 4 gestart. Hier had ik hoge verwachtingen bij. Grafisch worden deze absoluut waargemaakt. Het spel ziet er verschrikkelijk mooi uit. Vooral de belichting vond ik erg bijzonder. Ik heb een stukje campaign gespeeld, en wat mij helaas zwaar irriteerde was, net zoals MOH Tier One, dat het lang niet altijd duidelijk is wat nou de bedoeling was of waar je nou heen moest. Dat is iets wat mij wel vaker erg irriteert aan dit soort shooters.
Conclusie:
Ik ben zwaar tevreden. De PS4 is slick, de UI is snel en de graphics zijn prima. Nu ik dit zo type besef ik dat ik 1 ding niet genoemd heb, en dat komt gewoon omdat het me helemaal niet opgevallen is. De PS4 is stil, heel stil.
Heb ik al gezegd hoe geweldig de Dualshock 4 is
Mijn eten zit binnen, ik zit aan de koffie, mijn beste maat komt zo, dus ik ga lekker terug op de bank verder gamen