Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Goed begin van mijn PlayStation ervaring.. Kan niet inloggen op psn en mijn games zijn niet geleverd.. Zit je dan

• EpicPuma
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01-2022
shoombak schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:04:
Goed begin van mijn PlayStation ervaring.. Kan niet inloggen op psn en mijn games zijn niet geleverd.. Zit je dan
PSN ligt eruit door de vele mensen die willen inloggen, games niet geleverd de schuld van playstation?

Verwijderd

weet iemand hoe het zit met de tweede levering van Gamemania?

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 17:06
tja dat psn plat zou gaan is te verwachten, dat gebeurt met elke launch.
NBA2K14 installatie duurt een partij lang pffffffffffff! dat viel met de rest van de spellen echt reuze mee.

• Manotje90
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 23:21
M a r c o schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:54:
[...]

Nu 2 power kabels geprobeerd,
3 HDMI kabels, en 3 HDMI poorten op 2 schermen geprobeerd.
Als ik het me goed herinner heeft een andere tweaker eerder via het herstel menu een her-initialisatie of her-installatie uitgevoerd waardoor hij de ps4 weer werkend kreeg. ;)

Volgens mij heeft hij gedaan wat in de onderstaande link(handleiding) staat:
http://nl.playstation.com/ps4initialise/

Succes ik hoor graag je bevindingen :)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 14:27
Damn, mijn games (FIFA en NBA) zijn ook niet geleverd. Dan maar digitaal downen dacht ik...blijkt PSN down...

PSN: Sluuz

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:39
Hier ook problemen met PSN. Console werd geleverd rond 12.00
Ik heb begin geen enkel probleem gehad met PSN en updaten van software etc. Alleen nu is PSN erg traag en kan geen games meer kopen. Heb wel de gratis PSN plus titels binnen gehaald. Maar BF4 kopen lukt nu niet (koop die op PSN zodat m'n broertje op zijn PS4 ook kan spelen)

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-11 13:20

CR1691

Hero of Time

Hij is geleverd 😃 ! En hij doet het gelukkig ook. Alles instellen nu en daarna gamen!

PSN: Finally_Chris

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

Phydomir

Dennis

De eerste paar uurtje Killzone erop zetten. Een record aantal mensen van 16 hebben mij hard zien falen. Wat een pittige game zeg. Heb sommige stuken er behoorlijk vaak over moeten doen op normal. Mikken met de controller gaat ook nog niet van een lije dakje. Dat zal vast aan die waardeloze DS4 liggen ;)

Ik heb als eerste rond een uur of half één alles gedownload en ingesteld, maar nu lijkt PSN idd down. GM had ook geen NBA2K14 maar die heb ik morgen alsnog in mijn bezit.

[ Voor 22% gewijzigd door Phydomir op 29-11-2013 16:13 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Potverdorrie wat is die ps4 sexy op die standaard. Niet verwacht!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-11 18:39

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Ik faalde in het begin ook met killzone. Je touch pad besturen voor wie owl en nog een schieten en opletten is lastig. Wel een geweldige game. Ben nu bij dat stuk van de e3 trailer. Dat je Door die stad vliegt.

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 09:01
CR1691 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:13:
Potverdorrie wat is die ps4 sexy op die standaard. Niet verwacht!
Hebbie een fotootje :+ ? Ik heb 'm namelijk altijd rechtop staan maar geen standaard O-)

[ Voor 0% gewijzigd door MrMistral op 29-11-2013 16:15 . Reden: typo ]

PSN: MrMistral

• shoombak
  • Niet online
EpicPuma schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:06:
[...]

PSN ligt eruit door de vele mensen die willen inloggen, games niet geleverd de schuld van playstation?
Xbox one launch ging zonder issues.. :)
En dat is geen flamebait, maar wel waar ik bang voor was en de reden was geweest dat ik bij xbox was gebleven als ze de launch in Nl niet uitgesteld hadden waardoor al mijn vrienden overstappen naar PS4

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Maar het kan heel goed komen door al die miljoenen mensen die vandaag een PS4 hebben gekregen en nu massaal gaan inloggen...

BFV: SuperflipNL [PS4]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nou, sony bellen werkt dus ook niet. Je kunt uren blijven wachten.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Kan iemand deze playstation noob vertellen hoe je de game installeert naar de hd?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

Phydomir

Dennis

Dat doet hij automatisch.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

steffex schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:18:
Kan iemand deze playstation noob vertellen hoe je de game installeert naar de hd?
Dan ben je geen schijf meer nodig om te spelen? Dat wil ik ook :9

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:36

kaanmijo

Picobello B.V.

Voor de gene met NFS, kijk hier eens: http://network.needforspeed.com/
Dit is een navigatiesysteem die rechtstreeks met de game praat en alles live bijwerkt (locatie van de auto etc..)

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 01:10
Weet iemand waar je een creditcard nummer kan regelen zonder geld kwijt te zijn ivm die trial.

[ Voor 9% gewijzigd door AMARONE op 29-11-2013 16:24 ]

• M a r c o
  • Niet online
Well boys, ook onze PS4's hebben dus BLOD.
Sony gebeld, en hij moet omgeruild worden.
Ze hebben wel een kleine voorraad hiervoor achtergehouden, maar kan een week duren.

Dus daar gaan mijn weekend gamen :(

[ Voor 10% gewijzigd door M a r c o op 29-11-2013 16:24 ]

• SuperflipNL
M a r c o schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:24:
Well boys, ook onze PS4's hebben dus BLOD.
Sony gebeld, en hij moet omgeruild worden.
Ze hebben wel een kleine voorraad hiervoor achtergehouden, maar kan een week duren.

Dus daar gaan mijn weekend gamen :(
Zuur man, zeker als je zolang gewacht hebt. Maar gelukkig hebben ze hiervoor iets achter de hand.

• M a r c o
  • Niet online
SuperflipNL schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:25:
[...]
Zuur man, zeker als je zolang gewacht hebt. Maar gelukkig hebben ze hiervoor iets achter de hand.
13 juni besteld..... :(

• steffex
Wow, killzone ziet er echt vet uit! En wat is hij stil vergeleken met een xbox360

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:42
Ik geef het op voor vandaag, zonder psn geen ps4...

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:42
zouden de mensen bij Sony niet hebben kunnen weten dat al die mensen ook nog online willen vandaag ?

• SuperflipNL
Ja dat snap ik ook niet. Een beetje goeie cloud dienst kan zijn servers automatisch laten schalen. Hier moet toch iets 'makkelijks' te vinden voor zijn. Want je moet een plan hebben in deze worst case scenario. Mmmh vandaar dat ze 'Wat is nieuw' als feature even uit hebben gezet....

• Seroth
  • Laatst online: 21-10 21:36
dageeknerd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:28:
Ik geef het op voor vandaag, zonder psn geen ps4...
Ik wacht het gewoon heel eventjes af. Ik kom ook niet ingelogd, maar laat daar de PS4 zeker niet voor liggen. Nu maar beginnen met de SP campaign van Killzone: Shadow Fall. En dan hopelijk vanavond (mits de dienst weer online is) eens de store en de gratis PS+ games (en free-to-play) titels gaan checken.

Vroeger waren consoles ook niet online ;)

Dat gezegd hebbende, natuurlijk wel jammer dat het niet vlekkeloos werkt...maar ach, het is een launch. Flinke toename van users, kan gebeuren.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 19:01
Ga zo ff fifa 14 carriere streamen op www.twitch.tv/cfcmathijs :)

-Edit: nevermind, Twitch faalt atm :')

[ Voor 24% gewijzigd door Mathijs14 op 29-11-2013 16:39 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

SuperflipNL schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:31:
Ja dat snap ik ook niet. Een beetje goeie cloud dienst kan zijn servers automatisch laten schalen. Hier moet toch iets 'makkelijks' te vinden voor zijn. Want je moet een plan hebben in deze worst case scenario. Mmmh vandaar dat ze 'Wat is nieuw' als feature even uit hebben gezet....
Dat is wel heel kort door de bocht ;) Je hebt scaling en je hebt scaling. binnen een paar minuten naar 10 voudig trekt niks op die schaal gok ik.

PSN & XBL: Denkoyugo

• SuperflipNL
Denko schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:35:
[...]
Dat is wel heel kort door de bocht ;) Je hebt scaling en je hebt scaling. binnen een paar minuten naar 10 voudig trekt niks op die schaal gok ik.
Klopt, maar als je binnen paar minuten wil schalen naar 10 voudige ben je al veel te laat naar mijn mening. Je weet gewoon dat dit komt met de launch. Het is wel een Europese launch, dus je kan rond dit tijdstip toch wel veel inlog pogingen verwachten :P

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:10
zwart beeld en er gebeurd niets :(. zo naar uitgeleefd maar ik vrees dat ik een brakkie ps4 uit china heb :(
verschillende hDMI kabels geprobeerd maar geen effect :(

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 16:22
Woensdagavond besteld via de webshop van Bart Smit, deze middag netjes afgeleverd :Y

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 17:55

Niku

Alagaesii

pina schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:39:
Woensdagavond besteld via de webshop van Bart Smit, deze middag netjes afgeleverd :Y
Serieus? Woensdag pas gepre-ordered? Lucky bastard.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:52

Saffie_time

Why use this? 42!

jakz schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:39:
zwart beeld en er gebeurd niets :(. zo naar uitgeleefd maar ik vrees dat ik een brakkie ps4 uit china heb :(
Dat zou dan al de tweede hier zijn...
Zeer zuur hoor om er zo lang naar uit te kijken en dan nog eens moeten wachten op een omruiling.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

SuperflipNL schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:38:
[...]

Klopt, maar als je binnen paar minuten wil schalen naar 10 voudige ben je al veel te laat naar mijn mening. Je weet gewoon dat dit komt met de launch. Het is wel een Europese launch, dus je kan rond dit tijdstip toch wel veel inlog pogingen verwachten :P
Laat ik het zo zeggen, als jij op werk de mogelijkheid hebt om 10 voudige te schalen (even offsite services weggelaten) Heeft finance je al lang eruit geknikkert. En ik denk niet dat sony naar google/aws etc etc wil gaan voor dit soort gevoelige data.
Het is gewoon enorm moeilijk om zoeits op te vangen, en meestal absoluut niet kosteneffectief voor die paar dagen. Meestal is het gewoon "laat maar gaan"

PSN & XBL: Denkoyugo

• harrybeuker
Saffie_time schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:40:
[...]

Dat zou dan al de tweede hier zijn...
Zeer zuur hoor om er zo lang naar uit te kijken en dan nog eens moeten wachten op een omruiling.
je wilt niet weten hoe enorm ik baal. Moet bart smit maar even bellen dan :(

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb ook een blue light of death. Geen beeld en kan niet eens in safe mode. Wordt omruilen.

• steffex
klote om te horen mensen, dit is echt het laatste waar je op zit te wachten! Dat psn niet werkt, vind ik een stuk minder erg...

Verwijderd

jakz schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:39:
Had daarstraks ook zwart beeld maar wel geluid. En opeens deed alles het weer zoals het moet.

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:42
Mijn PS4 geeft geen beeld.
Heb tv geupdate, nieuwe hdmi kabels geprobeerd en andere hdmi ingangen.

Hij geeft wel een signaal naar mijn tv, maar blijft op zwart beeld.

HEeft iemand een oplossing?

PSN: TheKrish

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:22
is er ergens een PSN EU status website?

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 14:22
psn werkt hier weer!

edit: en toen knalde ik er weer uit..

[ Voor 51% gewijzigd door roda_djavulen op 29-11-2013 16:48 ]

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Me happy heb een volledig functionerende PS4 uit china :p wss hadden die studente toen die van mij werd gemaakt verlof of zo

[ Voor 5% gewijzigd door Johan tb op 29-11-2013 16:48 ]

• PBP
  • Laatst online: 21:21

PBP

Geen idee waar die van mij vandaan komt maar hij draait al een paar uur probleemloos.

• Johan tb
staat op de buitendoos ... made in...

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Misschien handig om de fabricage data en/of batch/serienummers van de defecte PS4's te vermelden. Misschien is het wel gewoon een gare batch want lees toch schrikbarend veel uitvallers zeg.

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Heb er ook 1 uit China en tot nu doet die het goed.
Alleen af en toe last dan PSN niet te benaderen is voor de rest ben ik zo blij als een kind :D

• Donnie Darko
shoombak schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:15:
[...]

Xbox one launch ging zonder issues.. :)
En dat is geen flamebait, maar wel waar ik bang voor was en de reden was geweest dat ik bij xbox was gebleven als ze de launch in Nl niet uitgesteld hadden waardoor al mijn vrienden overstappen naar PS4
XBOX Live en andere microsoft sites zijn ook plat geweest op de launch dag

• Seroth
Heb er ook eentje uit China. Tot dusver geen problemen, in zowel playroom als killzone werkt alles perfect. Wat zijn de overige mogelijkheden qua productie?

• ilhanko
  • Niet online
BoomTree schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:49:
Misschien handig om de fabricage data en/of batch/serienummers van de defecte PS4's te vermelden. Misschien is het wel gewoon een gare batch want lees toch schrikbarend veel uitvallers zeg.
Mensen waarbij de PS4 wel werkt zijn nu aan het gamen en gaan niet melden dat hun PS4 wel werkt :9

• BoomTree
  • Niet online
Seroth schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:50:
Heb er ook eentje uit China. Tot dusver geen problemen, in zowel playroom als killzone werkt alles perfect. Wat zijn de overige mogelijkheden qua productie?
Japan

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:52

Saffie_time

Why use this? 42!

ilhanko schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:51:
[...]

Mensen waarbij de PS4 wel werkt zijn nu aan het gamen en gaan niet melden dat hun PS4 wel werkt :9
Nee hoor PS4 werkt perfect.
Game nog niet binnen :+ en store kom ik niet in om me vanavond met resogun te vermaken...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 13:41
Voor je de HDMI kabel er in doet, check dit even! Hiermee kan je een hoop ellende voorkomen:
http://psx-scene.com/foru...hing-line-explained-3931/

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Johan tb
Het enige is tot dusver dat de playstation app voor IOS mijn ps4 niet kan vinden terwijl het met de vita perfect gaat

Verwijderd

Ik kom op dit moment niet in de Playstation store. Meer mensen hier last van?

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:54:
Ik kom op dit moment niet in de Playstation store. Meer mensen hier last van?
Ja hoor, zo ongeveer niemand komt er in, dat hele PSN niet.

Mijne komt trouwens uit China, van Bol.com en werkt perfect.

Verwijderd

marijni12 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:55:
[...]

Ja hoor, zo ongeveer niemand komt er in, dat hele PSN niet.

Mijne komt trouwens uit China, van Bol.com en werkt perfect.
Aha oké ligt het in ieder geval niet aan me ps4. Die van mij komt ook uit China en voor alsnog geen problemen.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Johan tb schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:52:
Het enige is tot dusver dat de playstation app voor IOS mijn ps4 niet kan vinden terwijl het met de vita perfect gaat
Dit wilde ik dus net melden. Vroeg me dus al af of het aan mij lag. De app kan mijn PS4 ook niet vinden. Vita zelfs niet over 3G, dus het lijkt alsof er dan tussen door een check gedaan moet worden op PSN. Gister thuis via personal hotspot getest of 3G buiten mijn thuis netwerk zou werken (Vita connecten met iPhone), en dat werkte. Het lijkt dus te liggen aan het netwerk op het moment.

Toch ga ik thuis zo de firewall in mijn ziggo modem, en router in de woonkamer uitzetten. Aan de anderen kant zou het moeten werken, want mijn NAS kan ik gewoon benaderen. Nu kan het ook nog zijn dat Wifi hier op werk wat probeert tegen te houden, maar bij een connection test heb ik wel toegang tot alles op de Vita.

PS4 staat nu thuis in standby modus.

[ Voor 8% gewijzigd door Recon24 op 29-11-2013 16:57 ]

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Recon24 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:56:
[...]

Dit wilde ik dus net melden. Vroeg me dus al af of het aan mij lag. De app kan mijn PS4 ook niet vinden. Vita zelfs niet over 3G, dus het lijkt alsof er dan tussen door een check gedaan moet worden op PSN. Gister thuis via personal hotspot getest of 3G buiten mijn thuis netwerk zou werken (Vita connecten met iPhone), en dat werkte. Het lijkt dus te liggen aan het netwerk op het moment.

Toch ga ik thuis zo de firewall in mijn ziggo modem, en router in de woonkamer uitzetten. Aan de anderen kant zou het moeten werken, want mijn NAS kan ik gewoon benaderen. Nu kan het ook nog zijn dat Wifi hier op werk wat probeert tegen te houden, maar bij een connection test heb ik wel toegang tot alles op de Vita.

PS4 staat nu thuis in standby modus.
Ik zit met mijn PS4 en HTC One op hetzelfde netwerk, en de app vindt m'n ps4 probleemloos. Kan alleen geen verbinding maken wegens gebrek aan PSN

• harrybeuker
ik ga eerst dit nog effe proberen om van de blue light af te komen.
http://techblog.tv/solved...laystation-4-video-games/

anders naar de winkel weer

• BoomTree
  • Niet online
ilhanko schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:51:
[...]

Daarom zei ik ook "defecte" PS4's ;)

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Hoe zit het trouwens met de redeemcode van ps+? Ik kan hem nergens vinden.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
marijni12 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:59:
[...]

Ik zit met mijn PS4 en HTC One op hetzelfde netwerk, en de app vindt m'n ps4 probleemloos. Kan alleen geen verbinding maken wegens gebrek aan PSN
Ik ben nog op kantoor, ga over een paar min weg, maar einde van de ochtend toen ik van huis ging heb ik dit nog even getest. Ik probeer dus over 3G te connecte naar mijn PS4 maar er gebeurt niks.

Ik ga het zo thuis even testen met direct connect naar de PS4, en daarna over 3G. Overigens kan je ook ergens direct connect naar PS4 uitzetten zodat hij altijd over WiFI connectie maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Recon24 op 29-11-2013 17:03 ]

• kaanmijo
  • Laatst online: 21:36

kaanmijo

Picobello B.V.

CR1691 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:01:
Hoe zit het trouwens met de redeemcode van ps+? Ik kan hem nergens vinden.
Die zit er niet bij

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:22
Ergens al een eta van de ipad app? of komt die überhaupt niet?

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
al 2 uur lang aan het proberen inloggen. ook een game op zichzelf maar niet echt nextgen te noemen :P

• Donnie Darko
PS Vita Remote play werkt trouwens best wel goed!! net ff getest met COD: Ghosts

• Melkaz
  • Laatst online: 20:43

Melkaz

Melkazar

Toch jammer dat jullie niet online komen. Ik heb vandaag rond een uur of 1 direct connectie gekregen met PSN, update geinstalleerd en de PS+ games gedownload in enkele minuten. Maar de massa zal na 5e wel online komen, dus vanavond maar SP Fifa 14 :P

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Downloaded gaat wel traag van psn op het moment (en foutmeldingen). Warframe en contrast schieten nog niet op. Resogun wel binnen, maar eerst killzone spelen :)

Ps4/switch gamer

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:35
Dannydekr schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:52:
Voor je de HDMI kabel er in doet, check dit even! Hiermee kan je een hoop ellende voorkomen:
http://psx-scene.com/foru...hing-line-explained-3931/
Klinkt idd als handshake issue. HDCP of dat de PS4 de resoluties niet uit display/TV door krijgt. PS4 zal ws in 480p/576p of 720p starten. Door resolutie change, dwing je opnieuw het uitlezen van de resoluties af (= handshake).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• AwesomeRemco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 17:52
Ik ben net ingelogd na ongeveer 2 uur proberen. Nu kan ik alleen geen FIFA en Killzone in de PS Store kopen. Toch jammer

http://youtube.com/AwesomeRemco

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:35
AwesomeRemco schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:13:
Ik ben net ingelogd na ongeveer 2 uur proberen. Nu kan ik alleen geen FIFA en Killzone in de PS Store kopen. Toch jammer
Vind dat wel totale fail. Je weet toch hoewel PS4s er het verkoopkanaal in gaan, dus kun je je servers opschalen naar die aantallen + marge. Kwestie van plannen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
loekf2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:14:
[...]

Vind dat wel totale fail. Je weet toch hoewel PS4s er het verkoopkanaal in gaan, dus kun je je servers opschalen naar die aantallen + marge. Kwestie van plannen.
Naar een paar dagen is alles weer normaal, je gaat geen duizenden servers kopen voor een piek van 1 dag. Iedereen is nu tegelijk aan het aanmelden en downloaden natuurlijk.

Ps4/switch gamer

• Baatje
  • Laatst online: 17-02-2024
Pffffffffffff ongelofelijk geen PSN. En dat in 2013 met weer een neiuwe console.....

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 16:22
Niku schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:40:
[...]

Serieus? Woensdag pas gepre-ordered? Lucky bastard.
heel vreemde situatie alleszins. Bij bart smit hadden ze twee voorraden: voor winkels en voor de webshop. Voor de webshop werden er een pak meer aan kant gehouden. Er waren er meer dan 700 over. Maar ik vermoed dat mensen via de webshop die hebben gereserveerd, eerst werden gemailed met een geheime link waarop zij eerst konden bestellen. Want via de main site, kon je nooit bestellen, enkel op de wachtlijst geraken. Die verborgen link ging heel snel viraal.

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 14:39
Zit hier nu met een PSN card van 20 euro waarbij die eerst aangaf dat de code niet meer geldig was, maar dat was met een zeer traag werkende store. Nu doet zelfs de website het niet. Zou het aan het netwerk gelegen hebben of is de kaart misschien niet geactiveerd bij de kassa?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:11
Eerste ervaring PS4: geen.

Kan het fucking netwerk niet op. Ik ga ook volledig digitaal dus kan letterlijk niets met het apparaat doen...
Lekker bezig Sony! Anno 2013/2014 moet dit toch niet meer voorkomen?

Je weet hoeveel pre-orders er gedaan zijn, dan bereidt je je toch voor? Wat is dit voor een amateurisme. Microsoft had geen problemen bij de launch, maar Sony's netwerk heeft weer het zoveelsste probleem.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

https://twitter.com/PlayStationEU

Paar minuten geleden:
We are aware some users are experiencing issues logging into PSN on PS4 due to the heavy traffic we are receiving, we're investigating.

Wear Sunscreen!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56
DGonlag2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:29:
Eerste ervaring PS4: geen.

Kan het fucking netwerk niet op. Ik ga ook volledig digitaal dus kan letterlijk niets met het apparaat doen...
Lekker bezig Sony! Anno 2013/2014 moet dit toch niet meer voorkomen?

Je weet hoeveel pre-orders er gedaan zijn, dan bereidt je je toch voor? Wat is dit voor een amateurisme. Microsoft had geen problemen bij de launch, maar Sony's netwerk heeft weer het zoveelsste probleem.
omg snap jij nou werkelijk niet dat als iedereen tegelijk probeert in te loggen dat niet te doen is voor de servers ? 8)7 :X :?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• shoombak
  • Niet online
Ik neem aan de door alle foutmeldingen bij het aanvragen van mijn 12 maanden Psn+ het maar zo lijkt dat er 45euro verdwenen is zonder bevestiging van de daadwerkelijke psn+?

• shoombak
  • Niet online
White_Collar schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:31:
[...]

omg snap jij nou werkelijk niet dat als iedereen tegelijk probeert in te loggen dat niet te doen is voor de servers ? 8)7 :X :?
Again, Xbox had vorige week geen issues..

• White_Collar
shoombak schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:32:
[...]

gelul natuurlijk, en dat weet jij stiekem ook wel! dat kan bijna tegenwoordig niet meer :P

[ Voor 19% gewijzigd door White_Collar op 29-11-2013 19:02 ]

• shoombak
  • Niet online
Ik heb hier sinds vorige week vrijdag een xbox 1 staan en op dag 1 mijn games gedownload en zonder problemen kunnen spelen.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 19:33
Tja ik had vanmorgen geen issues. Nu komt iedereen thuis en wil gelijk online. Straks kijkt iedereen weer The Voice... en kunnen wij gamen

Verwijderd

White_Collar schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:31:
[...]

Maar als je weet hoeveel apparaten je verkoopt dan houdt je daar toch rekening mee. Het is van de zotte dat tegenwoordig alles maar online moet maar dat je dan maar moet accepteren dat je niet online kunt omdat er teveel tegelijk online willen.
Een game koop je toch ook niet om de eerste dagen weg te leggen vanwege gebrekkige servercapaciteit?

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11 09:01

TRK

Ik ben nu bezig met updaten via de usb. Heb mijn ps4 net gehaald. Hoop dat alles goed afloopt ma de update..

• White_Collar
shoombak schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:33:
[...]

Ik heb hier sinds vorige week vrijdag een xbox 1 staan en op dag 1 mijn games gedownload en zonder problemen kunnen spelen.
dat komt omdat niemand een xbox 1 koopt en de ps4 veel populairder is. Je vergelijking klopt dus niet naast het feit dat xbox vast ook wel problemen heeft gehad met de launch
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:34:
[...]

Maar als je weet hoeveel apparaten je verkoopt dan houdt je daar toch rekening mee. Het is van de zotte dat tegenwoordig alles maar online moet maar dat je dan maar moet accepteren dat je niet online kunt omdat er teveel tegelijk online willen.
Een game koop je toch ook niet om de eerste dagen weg te leggen vanwege gebrekkige servercapaciteit?
En deze discussie is al 10000 en 1 keer gevoerd. Bedrijven kopen geen server capaciteit meer in voor piek momenten voor een launch. Veel te duur.

[ Voor 42% gewijzigd door White_Collar op 29-11-2013 17:36 ]

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 13:04
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:34:
[...]

Dus jij vind dat er voor dat ene piek moment extra apparatuur gekocht moet worden 8)7 8)7 8)7

• White_Collar
Swaxie schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:36:
[...]

Dus jij vind dat er voor dat ene piek moment extra apparatuur gekocht moet worden 8)7 8)7 8)7
logica is weer eens ver te zoeken hihihihi :P

Verwijderd

KZ is echt prachtig!
Cod ghosts is ook best mooi.
Niet next gen, maar wel dik!
Verwacht dat cod wederom de beste mp zal hebben.

• Seroth
shoombak schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:32:
[...]

Xbox lanceert dan ook niet wereldwijd. Sony (weliswaar met 2 weken verschil) heeft z'n PS4 nu praktisch overal in de winkels liggen. Lijkt me nogal een verschilletje qua toename in dataverkeer.

Daarmee wil ik Microsoft niet afvallen - als ze het goed doen, doen ze het goed, en het is fijn voor de Xbone bezitters dat ze onbezorgd kunnen genieten van hun console. Maar het is wel een beetje appels met peren vergelijken zo.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kan al de hele middag niet online. Wel eventjes Killzone gespeeld. Schitterende game!

Verwijderd

Swaxie schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:36:
[...]

Wie heeft het over kopen? 8)7 8)7 8)7 Tegenwoordig kun je ook spullen huren.

Verwijderd

Die triggers van de PS4 controller lijken niet echt duurzaam. De rechter trigger heeft nu al een raar gevoel waar hij sluit bij mij.

Verwijderd

Volgens mij zijn er 50x meer ps4's verkocht dan x1's, dus niet te vergelijken :P

Verwijderd

Seroth schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:40:
[...]

Xbox lanceert dan ook niet wereldwijd. Sony (weliswaar met 2 weken verschil) heeft z'n PS4 nu praktisch overal in de winkels liggen. Lijkt me nogal een verschilletje qua toename in dataverkeer.

Daarmee wil ik Microsoft niet afvallen - als ze het goed doen, doen ze het goed, en het is fijn voor de Xbone bezitters dat ze onbezorgd kunnen genieten van hun console. Maar het is wel een beetje appels met peren vergelijken zo.
Klopt niet, in Azie wordt de PS4 pas in februari verkocht.
MS heeft van de launch best een beetje een zootje gemaakt en bovendien is hij vrij eenvoudig op te halen in Duitsland. Geen voorraadproblemen.

Daarmee mag je best veronderstellen dat de One niet zo'n beste launch heeft gehad in Europa.
Logisch ook, want de meeste multimediadiensten die de Xbox One te bieden heeft zullen hier nooit of pas over enkele jaren komen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik heb hem ook opgepikt net. Stond keurig klaar dus was zo weer weg.

Thuis aangesloten. Hdmi erin, Lan erin en gaan met die banaan dacht ik. Maar ja PSN is down dus het blijft bij kijken :)

Verder is de eerste indruk uitstekend. Vooral de controleren voelt echt als Stappen vooruit sinds de DS3 controler. Vooral dat speakertje is leuk extra dingetje verwacht ik.

Na het eten nog maar eens proberen. Je nieuwe product of game niet kunnen gebruiken bij thuiskomst is jammerlijk genoeg ook hier weer aan de orde. Jammer want het is technisch niet nodig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:17
Goed, hele dag zitten gamen, nu onder genot van bakje koffie even mijn vingers laten ontkrampen en reviewtje schrijven...

Vanmorgen 07:00-10:00:
Ik heb de dag vrij genomen speciaal voor de PS4 launch. Normaal sta ik om 6 uur op, nu heb ik de wekker op 8 uur gezet. Om 7 uur ben ik echter klaar wakker. Het kriebelt...

Onder het genot van een bak koffie browse ik door de 3 PS4 topics, waarbij ik besef dat ik dat levertijden topic niet meer hoef te volgen na vandaag. De hoeveelheid gejammer en geklaag is deprimerend...

Om 09:00 fiets ik met mijn vriendin naar de stad. Fietsend ja, want gisteren constateerde ik dat de voorwiellager linksvoor naar de knoppen is. Tuurlijk kan ik daar nog wel mee rijden, maar het risico neem ik niet. Fietsen dus...

Ik arriveer rondt 09:25 bij de Game Mania in Vlissingen. Voor mij staan ook al 5 personen te wachten. De deuren gaan open en 10 minuten later loop ik naar buiten met:

Playstation 4
PS Camera
Dualshock 4 controller (blauw)
Fifa 14
Battlefield 4
Assassin's Creed 4
PSN+ 365 dagen

En 767,50- lichter :X

10:00-11:00: uitpakken, aansluiten en configureren!
Alles aan het uitpakken en aansluiten. Ik controleer voor de zekerheid de HDMI aansluiting, maar zie niks vreemds. Ik check tevens even waar mijn exemplaar gefabriceerd is, aangezien er vragen waren of de europese exemplaren in China of Japan geproduceerd waren. Mijn exemplaar komt uit China.

De PS4 is mooi gestroomlijnd. Hij weegt niet bijzonder veel en staat prima op mijn dressoir. Ik bedacht me dat een nog grotere Xbox One en dat grote powerbrick te veel had geweest. Maar goed, dat doet er niet toe.

Ik verbaas me over de Dualshock 4 controller. Hij voelt zwaarder, robuuster en zoveel degelijker aan dan de DS3. Ik had altijd een voorkeur voor de Xbox 360 controller, ondanks dat de 2 sticks niet op dezelfde hoogte zaten, maar de DS4 is wat mij betreft echt de supreme controller.

Ik vind de PS camera bijzonder klein trouwens... Het snoer aan deze camera is overigens best stug, wat hem soms wat vervelend te plaatsen maakt.

Bij het aanzetten knijp ik hem, BLOD :? Gelukkig niet! De setup is helder en duidelijk. Ik heb mijn PS4 middels UTP aangesloten, dus ik heb natuurlijk geen wifi configuratie voorbij zien komen. Ook de PS camera wordt meteen mee geconfigureerd. PSN+ code ingeven en tot dusver de configuratie.

Als je de PS camera hebt kun je de PS4 trouwens ook met je stem bedienen. Echter, net zoals ik in diverse Xbox One reviews ook als minpunt had gelezen, lukt het soms maar met moeite om de juiste actie eruit te krijgen.

10:00-17:00: gamen!
Als eerste The Playroom bekeken. Vermakelijk! Ipad erbij gepakt en gekoppeld aan mijn PS4 via de PS app. Nu kun je items tekenen en dit de kamer ingooien waarna de robots ermee gaan spelen. Uiteraard ook even de robots in hun discoomgeving bekeken. Ik denk dat The Playroom een welkome aanvulling is, maar momenteel misschien nog te weinig content biedt. Ik zie hier wel een Wii-achtige familie/vrienden partygame potentie in.

Vervolgens Fifa 14 gestart. Voor mij de game waarom ik een console heb. Ik hou van lui op mijn bank hangen en een beetje carrière mode draaien. De interface is nieuw en tevens wat onduidelijk. Na wat zoekwerk ben ik wegwijs. Ik start even een quick match tussen Barcelona en Real Madrid. Van de graphics tijdens het spelen zelf ben ik niet onder de indruk, geen echte verbetering. Echter, op het moment dat er cutscenes zijn zie je pas de grafische verbeteringen. Het publiek ziet er echt geweldig uit. Mijn inziens draagt dit heel veel bij tot de sfeer in Fifa

Tijd voor Assassin's Creed 4. Wauw :9~ AC4 ziet er geweldig uit _/-\o_ De foilage en het water zien er subliem uit. De openingsscene met het gevecht op de ruwe zee is geweldig, goede binnenkomen. De game grijpt je vanaf het begin vast in het piraten sfeertje. Het oogt en voelt gewoon heel goed. Ik verwacht dat ik hier echt veel tijd aan ga besteden.

Hierna Battlefield 4 gestart. Hier had ik hoge verwachtingen bij. Grafisch worden deze absoluut waargemaakt. Het spel ziet er verschrikkelijk mooi uit. Vooral de belichting vond ik erg bijzonder. Ik heb een stukje campaign gespeeld, en wat mij helaas zwaar irriteerde was, net zoals MOH Tier One, dat het lang niet altijd duidelijk is wat nou de bedoeling was of waar je nou heen moest. Dat is iets wat mij wel vaker erg irriteert aan dit soort shooters.

Conclusie:
Ik ben zwaar tevreden. De PS4 is slick, de UI is snel en de graphics zijn prima. Nu ik dit zo type besef ik dat ik 1 ding niet genoemd heb, en dat komt gewoon omdat het me helemaal niet opgevallen is. De PS4 is stil, heel stil.

Heb ik al gezegd hoe geweldig de Dualshock 4 is :? :+

Mijn eten zit binnen, ik zit aan de koffie, mijn beste maat komt zo, dus ik ga lekker terug op de bank verder gamen :w

Verwijderd

Mooie post kaap!
Pagina: 1 ... 24 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.

Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan