Juist FPS en al het andere wat je uit de eerste persoon kan spelen.
Dat klopt maar deels. Bij de meeste first person spellen zou je binnen no time misselijk worden vooral als je achter uit loopt. (ik heb dit gelezen in een VR topic op neogaf die ik niet meer terug vinden kan.) Verder ben ik erg nieuwsgierig naar VR.bram1984 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:47:
Gta5?

Wie goed doet, die goed ontmoet.
bram1984 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:47:
Ik denk dat het wellicht goed werkt bij de wat tragere fpsgames. Maar een game als CoD of zelfs Battlefield is volgens mij al te snel om fijn te spelen? Ik weet niet in hoeverre het al is verbeterd, maar ook bij de Oculus Rift (tijdje geleden dat ik het gelezen heb) werden al redelijk snel misselijk.AtlAntA schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:00:
[...]
Dat klopt maar deels. Bij de meeste first person spellen zou je binnen no time misselijk worden vooral als je achter uit loopt. (ik heb dit gelezen in een VR topic op neogaf die ik niet meer terug vinden kan.)
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-03-2014 18:06 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dat inderdaad. Zoiets schijnt wel te voorkomen zijn maar dan zou de game in hoofdzaak voor VR ontwikkeld moeten zijn.uchiha tijntje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:02:
[...]
[...]
Ik denk dat het wellicht goed werkt bij de wat tragere fpsgames. Maar een game als CoD of zelfs Battlefield is volgens mij al te snel om fijn te spelen? Ik weet niet in hoeverre het al is verbeterd, maar ook bij de Oculus Rift (tijdje geleden dat ik het gelezen heb) werden al redelijk snel misselijk.
Tja, dat is dus nog even afwachten hoe en wat. Ik zie het ook best gebeuren dat in sommige games, zoals in een race game, je bijvoorbeeld echt in de auto zit en kan rondkijken... terwijl je in andere games misschien wel een soort 'cinema' modus hebt (dus gewoon alsof je in een bioscoop zit o.i.d.).uchiha tijntje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:39:
Ik hoor veel over VR de laatste tijd met de oculus rift en de VR van Sony. Ik snap dat het de beleving vergroot. Maar bij welke genres zou dit nu echt goed werken? Ik kan me voorstellen dat het bij een racespel wel leuk werkt, maar bij een FPS of een 3rd person game of iets dergelijks zie ik het nog niet helemaal. Ik zelf heb er erg weinig ervaring mee.
Ik vraag me alleen wel af hoe realistisch de beleving daadwerkelijk is. Rondkijken alsof je zelf de hoofdpersoon bent is leuk, maar als je nog een controller nodig hebt om te lopen etc haalt dat ook wel weer wat weg van de beleving.
That said, geen ervaring mee, maar wel een potentieel erg interessante ontwikkeling
That said, geen ervaring mee, maar wel een potentieel erg interessante ontwikkeling
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mja denk niet dat VR headsets echt mainstream gaan worden, je wordt er idd heel snel misselijk van en volgens mij is de kwaliteit/resolutie van die dingen niet echt top. En als je al leest hoeveel mensen geen 3d gebruiken omdat ze geen zin hebben in zo'n brilletje dan kan ik me zo voorstellen dat er best een grote groep mensen is die zich niet kompleet wil afzonderen met zon VR set op hun hoofd.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hoe kan ik mij (laten) toevoegen aan het Google Doc met PSN ID's van GoT'ers?
Edit: Opmerking in de spreadsheet over het hoofd gezien, Mathijs55 een DM gestuurd
Edit: Opmerking in de spreadsheet over het hoofd gezien, Mathijs55 een DM gestuurd
[ Voor 29% gewijzigd door M289 op 01-03-2014 19:33 ]
Juist bij race games als driveclub waar je als persoon stil zit, kan het juist wel. Maar games waarin je als persoon moet lopen werkt het niet goed omdat je zelf stil zit, dit zou zorgen voor misselijkheid en hoofdpijn.AtlAntA schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:00:
[...]
Dat klopt maar deels. Bij de meeste first person spellen zou je binnen no time misselijk worden vooral als je achter uit loopt. (ik heb dit gelezen in een VR topic op neogaf die ik niet meer terug vinden kan.) Verder ben ik erg nieuwsgierig naar VR.
Gta5?
[afbeelding]
Ik heb al wel een filmpje gezien waarbij ze Skyrim met een Ocolus Rift speelden, in combinatie met een Wii controller + nunchuck en een constructie waarin je vast stond en wel loopbewegingen kon maken zonsder daadwerkelijk vooruit te gaan, maar echt klaar voor productie zag het er niet uit.
Het moment van doodgaan in een shooter klopt dan ook niet helemaal
Een racegame is daarom meer geschikt.
Het kan best immersive zijn denk ik mits men er goed mee omgaat. Het is ook moeilijk om te laten zien hoe het werkt en voelt zonder echt zelf zo'n ding op je hoofd te zetten.BM schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:49:
Ik vraag me alleen wel af hoe realistisch de beleving daadwerkelijk is. Rondkijken alsof je zelf de hoofdpersoon bent is leuk, maar als je nog een controller nodig hebt om te lopen etc haalt dat ook wel weer wat weg van de beleving.
YouTube: Jacob tries the Oculus Rift (roller coaster)
@dutchgio : dat is toevallig. Ik kwam dat filmpje net tegen.
YouTube: Skyrim in VR - Cyberith Virtualizer + Oculus Rift + Wii Mote = Full Immersion
Helaas is het porten van games naar VR ook niet zo makkelijk als je zou denken. Zeer interessant filmpje!
YouTube: Porting Games to Virtual Reality
[ Voor 23% gewijzigd door AtlAntA op 01-03-2014 19:50 ]
Verwijderd
Volgens mij kan VR zeker wel een main stream succes worden. Maar veel zal afhangen van de prijs, de kwaliteit en het gemak. Maar de techniek zal continu beter worden, en productie zal uiteindelijk ook steeds goedkoper worden. Het zal alleen wat tijd kosten.Chaoss schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:16:
Mja denk niet dat VR headsets echt mainstream gaan worden, je wordt er idd heel snel misselijk van en volgens mij is de kwaliteit/resolutie van die dingen niet echt top. En als je al leest hoeveel mensen geen 3d gebruiken omdat ze geen zin hebben in zo'n brilletje dan kan ik me zo voorstellen dat er best een grote groep mensen is die zich niet kompleet wil afzonderen met zon VR set op hun hoofd.
Omdat mensen geen zin hebben om voor 3d een bril op zetten, wil nog niet zeggen dat dit ook het geval is bij VR. Als je een echt goed werkend VR systeem hebt (kwestie van tijd) is dat natuurlijk een compleet andere beleving dan enkel de diepte de 3d tv bied op je scherm. Met een goed werkend VR systeem waan je jezelf in een andere wereld. Ik denk dat genoeg mensen zijn die daar een bril voor willen opzetten. Dat is feitelijk gezien natuurlijk totaal geen moeite. Genoeg mensen doen het dagelijks
Ik ben er zelf van overtuigd dat VR echt heel groot gaat worden. De techniek is er nu gewoon klaar voor, al staat het nog wel in kinderschoenen. Het is voor mij een kinderdroom die uit komt
Mocht Sony er mee komen verwacht ik ook zeker wat pareltjes uit de indie hoek. VR schijnt toch het beste te werken in games die speciaal voor VR zijn ontwikkeld.
Zo'n Sony VR helm zou ik ook wel direct kopen, zolang de prijs niet te hoog ligt
PSN id: NL_SToRM
Het belangrijkste is de "wow"-ervaring. Als Sony het voor elkaar krijgt om consumenten "wow" te laten zeggen als ze voor het eerst zo'n VR headset uitproberen, dan wordt dit onder PS4 eigenaren gegarandeerd een succes.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:17:
[...]
Volgens mij kan VR zeker wel een main stream succes worden. Maar veel zal afhangen van de prijs, de kwaliteit en het gemak. Maar de techniek zal continu beter worden, en productie zal uiteindelijk ook steeds goedkoper worden. Het zal alleen wat tijd kosten.
Omdat mensen geen zin hebben om voor 3d een bril op zetten, wil nog niet zeggen dat dit ook het geval is bij VR. Als je een echt goed werkend VR systeem hebt (kwestie van tijd) is dat natuurlijk een compleet andere beleving dan enkel de diepte de 3d tv bied op je scherm. Met een goed werkend VR systeem waan je jezelf in een andere wereld. Ik denk dat genoeg mensen zijn die daar een bril voor willen opzetten. Dat is feitelijk gezien natuurlijk totaal geen moeite. Genoeg mensen doen het dagelijks. Er moet alleen wel genoeg tegenover staan.
Ik ben er zelf van overtuigd dat VR echt heel groot gaat worden. De techniek is er nu gewoon klaar voor, al staat het nog wel in kinderschoenen. Het is voor mij een kinderdroom die uit komt![]()
Mocht Sony er mee komen verwacht ik ook zeker wat pareltjes uit de indie hoek. VR schijnt toch het beste te werken in games die speciaal voor VR zijn ontwikkeld.
Als de eerste berichten echter neutraal zijn ("it's nice, but is it really worth $XXX?"), dan wordt het al een heel stuk moeilijker denk ik.
Verwijderd
Ja mijn verhaal sloeg meer op VR in het algemeen. Sony zal met een game moeten komen die die wow factor bezorgd inderdaad. Zeg maar de Wii Sports voor VR. Volgens mij leent een Flower/Journey achtige game zich daar perfect voor. Of VR ondersteuning in Driveclub
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2014 21:04 ]
Reken maat op minstens de prijs van de ps4 zelf. Of dat te hoog is mag he zelf bepalenSToRM666 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:21:
Zo'n Sony VR helm zou ik ook wel direct kopen, zolang de prijs niet te hoog ligt
Ik zie er zeker wel potentie in en misschien is het ook wel dé toekomst van gaming, maar het heeft nog wel een lange weg te gaan, en aan het begin zal het dan ook nog behoorlijk "beta" aanvoelen lijkt me.
Maar een dergelijke innovatie kan ik alleen naar toejuichen.
Nope, ik ga je niet verslaan. Heb gedurende mijn 50 pogingen wel de Competitor trophy gehaald door die twee andere GoTters te verslaan. 30x. ;-)spaceboy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:41:
[...]
Hehe, je hebt me nu massive ingehaald. Maar ik waag vanavond vast nog wel een poging. Don't rest, yet... ;-) Ben ondertussen wel Awesome level 7. Keertje Kung Foot doen? Kunnen we allebei een keer winnen (en een trophy halen). :-P
Wat een subliem level design trouwens dit spel. Zeldzaam gaaf, topper tot nu toe: Castle Rock!
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Waarmee zou je het anders goed kunnen gebruiken? Een van de unieke features is dat je zelf rond kan kijken. Dat gaat lastig bij bijvoorbeeld third person.AtlAntA schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:00:
[...]
Dat klopt maar deels. Bij de meeste first person spellen zou je binnen no time misselijk worden vooral als je achter uit loopt. (ik heb dit gelezen in een VR topic op neogaf die ik niet meer terug vinden kan.) Verder ben ik erg nieuwsgierig naar VR.
Gta5?
[afbeelding]
Dat is denk ik ook de uitdaging waar men voor staat. Bepaalde genres zouden puur vanuit het perspectief (bijv. 1st person) goed kunnen werken, maar het grote publiek moet er ook goed mee kunnen werken. Als je je na een half uur gamen gewoon misselijk begint te voelen, dan is de lol er vrij snel van af. Maar wellicht zijn er momenteel al technieken die dit al voorkomen? Zo goed ben ik er niet in thuis.
Die misselijkheid kwam volgens mij vooral doordat als je in-game loopt, en bijvoorbeeld naar beneden kijkt, de benen ziet bewegen terwijl je zelf gewoon stil zit. En omdat je met zo'n VR-bril echt in het spel zit zou dat niet helemaal goed gaan en wordt je mogelijk dus misselijk.
Om dat te verhelpen bedacht men dus de constructie die je in dat filmpje met Skyrim te zien is wat ook hierboven gepost is. Maar dat neemt het hele principe van gamen op een console nu, met een controller wel weg. Dat zie ik zo snel nog niet "mainstream" worden. De VR-bril zelf wel en zou uitermate geschikt zijn voor een game als Driveclub, al heb je dan eigenlijk natuurlijk wel 3 pedalen en een stuur nodig. En het geluid van een V12.
Om dat te verhelpen bedacht men dus de constructie die je in dat filmpje met Skyrim te zien is wat ook hierboven gepost is. Maar dat neemt het hele principe van gamen op een console nu, met een controller wel weg. Dat zie ik zo snel nog niet "mainstream" worden. De VR-bril zelf wel en zou uitermate geschikt zijn voor een game als Driveclub, al heb je dan eigenlijk natuurlijk wel 3 pedalen en een stuur nodig. En het geluid van een V12.
Heeft niets met het zien van benen te maken. Maar je ogen registreren inderdaad beelden waarbij het lijkt dat jij als persoon beweegt, je gewichtsorgaan detecteert echter geen beweging omdat je stil zit. Dus zul je altijd misselijk worden, dat is ook niet iets wat je met techniek op gaat lossen, je zult er wel in bepaalde mate aan gewend raken. Maar ik denk niet dat je met een VR bril snel een speelsessie van enkele uren aan kunt, het lijkt mee vermoeiend voor je hersens en voor je nek ivm het om je heen kijken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Racen met de rift lijkt me persoonlijk erg cool, als Somy dit uit zou brengen koop ik het zeker.
Check bv deze dude die Truck simulator speelt, werkt toch prima.
Ik vind die nummers op muziek zelf het leukst. Die met "Black Betty" bv. Gewoon genoten ervan. Level design is idd top.
Check bv deze dude die Truck simulator speelt, werkt toch prima.
Goed plan! Laten we via Dm ff contact houden.spaceboy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:41:
[...]
Hehe, je hebt me nu massive ingehaald. Maar ik waag vanavond vast nog wel een poging. Don't rest, yet... ;-) Ben ondertussen wel Awesome level 7. Keertje Kung Foot doen? Kunnen we allebei een keer winnen (en een trophy halen). :-P
Wat een subliem level design trouwens dit spel. Zeldzaam gaaf, topper tot nu toe: Castle Rock!
Ik vind die nummers op muziek zelf het leukst. Die met "Black Betty" bv. Gewoon genoten ervan. Level design is idd top.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 02-03-2014 00:42 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zwaar in twijfel hier...
Ik wil een headset aanschaffen voor de PS4 en ik heb dit topic en het slowchat topic al doorgeploegd op ervaringen met PS4 headsets (en ook online reviews), maar ik krijg nog geen eenduidige bevestiging.
M'n aandacht werd getrokken door de PS4 Gold Headset van Sony zelf, maar gek genoeg krijg ik door de reviews het idee dat het een leuke allrounder is voor de prijs, maar geen uitblinker. Laat ik voorop stellen dat ik voor het budget wat ik hanteer (100 Euro) geen wonderen verwacht, maar ik verlang wel:
- Wireless
- Goede bass (explosions, gunfire
)
- Dat ik in BF4, net als met mijn dolby set, enigszins kan horen waar de vijand vandaan komt of schiet
- Dat mijn teammaten mij goed en helder kunnen verstaan
Is dat met deze headset haalbaar? Ik heb ook al naar Tritton headsets gekeken en die zien er ook prima uit, maar voor de True 5.1 headset ga je alweer naar € 150,- en ik zie daarin ook nog geen bevestiging dat het geluid zoveel beter is dan goedkopere sets.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar gebruikerservaringen van mensen hier met de Gold set. Of dit de moeite waard is. Ik ben absoluut geen audiofiel, maar ik hou er wel van "van de bank geblazen te worden" met granaatinslagen en raketten door de Dolby set die ik heb. Als deze koptelefoon dit enigszins kan benaderen ga ik vandaag € 90,- uitgeven denk ik
Ik wil een headset aanschaffen voor de PS4 en ik heb dit topic en het slowchat topic al doorgeploegd op ervaringen met PS4 headsets (en ook online reviews), maar ik krijg nog geen eenduidige bevestiging.
M'n aandacht werd getrokken door de PS4 Gold Headset van Sony zelf, maar gek genoeg krijg ik door de reviews het idee dat het een leuke allrounder is voor de prijs, maar geen uitblinker. Laat ik voorop stellen dat ik voor het budget wat ik hanteer (100 Euro) geen wonderen verwacht, maar ik verlang wel:
- Wireless
- Goede bass (explosions, gunfire
- Dat ik in BF4, net als met mijn dolby set, enigszins kan horen waar de vijand vandaan komt of schiet
- Dat mijn teammaten mij goed en helder kunnen verstaan
Is dat met deze headset haalbaar? Ik heb ook al naar Tritton headsets gekeken en die zien er ook prima uit, maar voor de True 5.1 headset ga je alweer naar € 150,- en ik zie daarin ook nog geen bevestiging dat het geluid zoveel beter is dan goedkopere sets.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar gebruikerservaringen van mensen hier met de Gold set. Of dit de moeite waard is. Ik ben absoluut geen audiofiel, maar ik hou er wel van "van de bank geblazen te worden" met granaatinslagen en raketten door de Dolby set die ik heb. Als deze koptelefoon dit enigszins kan benaderen ga ik vandaag € 90,- uitgeven denk ik
Ik heb zelf een Beyerdynamic Custom One Pro koptelefoon en die gebruik ik ook bij de PS4. Het is wel met draad maar die kan in de controller, daar merk je niks van. En het is ook stereo geluid, maar ik kan nog steeds prima andere spelers lokaliseren dus vind dat echt geen probleem, geen idee of het verschil met een echte 5.1 headset nou zo groot is.
Voordelen zijn dat dit echt een fantastisch stuk techniek is, heerlijk diepe bas en extreem accuraat geluid. Ik enk dat de kwaliteit bij zo'n 'muziek koptelefoon' veel hoger is dan bij een 'game hoofdtelefoon'. En dat je hem ook kan gebruiken om muziek mee te luisteren is ook een heel groot voordeel.
Bottom line, ik zeg kijk ook naar koptelefoons die bedoeld zijn voor muziek en niet alleen naar de game-modellen. Dat is denk ik een uitstervend ras met de komst van de 3.5'' poort in de DS4.
Voordelen zijn dat dit echt een fantastisch stuk techniek is, heerlijk diepe bas en extreem accuraat geluid. Ik enk dat de kwaliteit bij zo'n 'muziek koptelefoon' veel hoger is dan bij een 'game hoofdtelefoon'. En dat je hem ook kan gebruiken om muziek mee te luisteren is ook een heel groot voordeel.
Bottom line, ik zeg kijk ook naar koptelefoons die bedoeld zijn voor muziek en niet alleen naar de game-modellen. Dat is denk ik een uitstervend ras met de komst van de 3.5'' poort in de DS4.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Je hebt het mis. De headset van Sony geeft echt véél beter surround geluid dan stereo muziek headsets, kan ik je vertellen. Ik heb zelf de PS3 7.1 headset, en het verschil met mijn Beats DNA en Technics DJ hoofdtelefoon (winkelwaarde van beide € 150,- tot € 200,-) is behoorlijk. Die Wireless Gold is echt prima. 
@ VR headset discussie; Valve schijnt het misselijkheidsprobleem dus opgelost te hebben, las ik van de week.
@ VR headset discussie; Valve schijnt het misselijkheidsprobleem dus opgelost te hebben, las ik van de week.
Verwijderd
Ik kan de headset van sony zelf erg aanraden. Het geluid is echt goed. Zelf met fifa hoor je rechts achter bijvoorbeeld iemand een stadion jel instarten en daarna de hele tribune meezingen. Ook het feit dat zodra je de koptelefoon aanzet al het geluid daar over gaat en als je hem weer uitzet alles meteen over de normale audio gaat is ook erg fijn. De koptelefoon werkt voor mij zelfs tot de zolder dus dat is ook wel fijn voor sommige netflix (ted docu's) die ik kijk terwijl ik dan iets anders doe.
De microfoon werkt ook goed en persoonlijk vind ik het erg fijn dat je hem snel kunt muten. Dat kon ik niet toen ik mijn apple in ears gebruikte in de ps4 controller.
Had de koptelefoon gekocht voor als ik zou gamen en mijn vriendin ook beneden was maar gebruik hem nu ook als ik alleen ben omdat ik meer hoor en er meer inzit dan met mijn 5.1 set.
De microfoon werkt ook goed en persoonlijk vind ik het erg fijn dat je hem snel kunt muten. Dat kon ik niet toen ik mijn apple in ears gebruikte in de ps4 controller.
Had de koptelefoon gekocht voor als ik zou gamen en mijn vriendin ook beneden was maar gebruik hem nu ook als ik alleen ben omdat ik meer hoor en er meer inzit dan met mijn 5.1 set.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 10:29 ]
Weet iemand van jullie of sony nog iets gaan doen aan de controller qua probleem met het los laten van het rubber op de sticks?
Ik heb er nu namelijk alweer 1 die aan het los laten is en kan deze dus weer op gaan sturen.
Ik heb er nu namelijk alweer 1 die aan het los laten is en kan deze dus weer op gaan sturen.
Verwijderd
ik mag t toch hopen! heb sinds vorige week maandag een nieuwe ds4 van ze gekregen omdat van mijn vorige het linkerpookje gescheurd was (rubber), en een paar potjes fifa en knack later lijkt mijn ds4 wel een slagveld. Overal liggen stukjes rubber en het pookje ziet er weer helemaal fcked up uitmicmulder schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:40:
Weet iemand van jullie of sony nog iets gaan doen aan de controller qua probleem met het los laten van het rubber op de sticks?
Misschien dat iemand hier mij kan helpen met m'n CoD probleem. Ik krijg mijn NAT-type maar niet van strict af, terwijl het bij de connection test gewoon op type 2 staat. Als ik het spel opstart op de PS3 staat er ook gewoon NAT-type open, dus aan m'n poorten zal het niet liggen.. Weet iemand hier een oplossing voor?
Beetje late reactie, maar ja! Werkt nog steeds perfect.M289 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:45:
[...]
Klinkt goed, heb jij de Seagate ST1000LM014 gebruikt?
Welke fouten krijg je met Nat strict ingame? Of kun je dan helemaal niet online?kaanmijo schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:44:
Misschien dat iemand hier mij kan helpen met m'n CoD probleem. Ik krijg mijn NAT-type maar niet van strict af, terwijl het bij de connection test gewoon op type 2 staat. Als ik het spel opstart op de PS3 staat er ook gewoon NAT-type open, dus aan m'n poorten zal het niet liggen.. Weet iemand hier een oplossing voor?
'T enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat ik niet kan hosten, wat ik toch wel graag zou willen doenDonstil schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:31:
[...]
Welke fouten krijg je met Nat strict ingame? Of kun je dan helemaal niet online?
Ik heb mijn poorten nooit hoeven forwarden verder (voor de ps4 dan) maar weet je zeker dat de ps3 en ps4 poorten gelijk zijn?kaanmijo schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:01:
[...]
'T enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat ik niet kan hosten, wat ik toch wel graag zou willen doen
Gebruikt COD nog extra poorten bv?
Anders DMZ naar je ps4 proberen.
Ik was altijd blij als ik geen host was. Is die lag compensatie er inmiddels uit?kaanmijo schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:01:
[...]
'T enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat ik niet kan hosten, wat ik toch wel graag zou willen doen
M'n UPNP staat aan, dus in principe zou ik toch niks hoeven te forwarden? En DMZ heb ik ook al geprobeerd, werkt ook nietDonstil schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:36:
[...]
Ik heb mijn poorten nooit hoeven forwarden verder (voor de ps4 dan) maar weet je zeker dat de ps3 en ps4 poorten gelijk zijn?
Gebruikt COD nog extra poorten bv?
Anders DMZ naar je ps4 proberen.
'T gaat mij meer om het hosten voor vrienden, verder geen idee of die compensatie er al uit is.bram1984 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:44:
[...]
Ik was altijd blij als ik geen host was. Is die lag compensatie er inmiddels uit?
Verdomme, denk ff lekker uurtje of wat knallen met maten, ligt dat PSN weer half op ze reet.
Verlepte japanners hebben die shit gewoon nog niet op orde. scheitziek van te worden.
Verlepte japanners hebben die shit gewoon nog niet op orde. scheitziek van te worden.
UPnP heeft hier niet mee van doen. Het is een beetje afhankelijk van je setup of forwarden echt nodig is. Ik zelf heb nooit wat hoeven forwarden en zit keurig nat2 (ziggo modem in bridged > daarachter een AppleTime capsule 2013 als router) je zit gewoon bedraad toch neem ik aan?kaanmijo schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:52:
[...]
M'n UPNP staat aan, dus in principe zou ik toch niks hoeven te forwarden? En DMZ heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niet.
[...]
'T gaat mij meer om het hosten voor vrienden, verder geen idee of die compensatie er al uit is.
Heb je een modem router of een modem + router? Als je de laatste optie hebt moet je twee keer forwarden he
Het is lastig voor ons te controleren natuurlijk of het aan de game ligt of dat jij gewoon iets fout hebt gedaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 02-03-2014 15:20 ]
Ik zit inderdaad bedraad. Ik heb een modem + router met alles als het goed is geforward, want anders zou het op de PS3 ook niet moeten werken, wat het wel doet.Donstil schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:18:
[...]
UPnP heeft hier niet mee van doen. Het is een beetje afhankelijk van je setup of forwarden echt nodig is. Ik zelf heb nooit wat hoeven forwarden en zit keurig nat2 (ziggo modem in bridged > daarachter een AppleTime capsule 2013 als router) je zit gewoon bedraad toch neem ik aan?
Heb je een modem router of een modem + router? Als je de laatste optie hebt moet je twee keer forwarden heik zie wel vaker dat mensen dit vergeten namelijk.
Het is lastig voor ons te controleren natuurlijk of het aan de game ligt of dat jij gewoon iets fout hebt gedaan.
Zo simpel is het helaas niet, dat de ps3 werkt zegt niet automatisch iets over de ps4.kaanmijo schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:52:
[...]
Ik zit inderdaad bedraad. Ik heb een modem + router met alles als het goed is geforward, want anders zou het op de PS3 ook niet moeten werken, wat het wel doet.
Tenzij ze echt allebei hetzelfde interne ip hebben en ook de zelfde poorten gebruiken.
Je forward een poort door naar een intern ip adres, stel dat je ps3 x.x.x.15 heeft en alles daar naar door gelust staat en de ps4 op x.x.x.16 zit heeft deze dus geen open poorten.
In zulke gevallen altijd dubbele koppelingen maken en zorgen dat machines waar naar wordt door gelust altijd een vast ip hebben. Gewoon via reservering in je router in te stellen.
Edit:
Dus modem > poorten forwarden naar Wan router,
Router > ip-adresen Ps3 en 4 vast zetten,
Router > poorten forwarden naar Ps3 EN Ps4.
[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 02-03-2014 16:10 ]
Na afgelopen weekend aardig gevorderd in Knack. Zonder al teveel moeite nu in chapter 10.
Het klopt dat de save/spawn points een beetje weinig zijn en je soms een aardig stuk opnieuw moet doen. Ook dat je niet midden in een chapter kunt saven en je ps4 uit kunt zetten om erna daar verder te gaan.
Maar eerlijk gezegd kan ik verder niet veel nadelen vinden aan de game. Ik vind hem erg vermakelijk en ook uitdagend! Snap de kritieken niet helemaal..
Het klopt dat de save/spawn points een beetje weinig zijn en je soms een aardig stuk opnieuw moet doen. Ook dat je niet midden in een chapter kunt saven en je ps4 uit kunt zetten om erna daar verder te gaan.
Maar eerlijk gezegd kan ik verder niet veel nadelen vinden aan de game. Ik vind hem erg vermakelijk en ook uitdagend! Snap de kritieken niet helemaal..
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik zie hier nauwelijks berichten over Thief. Men is niet echt onder de indruk?
Heb hem zelf niet. Zag zaterdag wel dat hij al 2 keer bij Vraag & Aanbod stond..AtlAntA schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:36:
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Verwijderd
Ik vind de game echt helemaal tegek! ook lekker als afwisseling op shooters etc.Scrisissszzz schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:10:
Na afgelopen weekend aardig gevorderd in Knack. Zonder al teveel moeite nu in chapter 10.
Qua saving en checkpoints vond ik het ook irritant, wat wel fijn is is dat de "gele kristallen" behouden blijven en je deze opnieuw kunt oprapen, waardoor je na een aantal keer afgaan je superpowers kunt gebruiken;)
Krijg net mijn bol.com Destiny beta code, die het wel doet i.t.t. tot die van de Bartsmit
Het grootste kritiekpunt vind ik ook de savepoints, voor de rest een erg vermakelijk spel jaScrisissszzz schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:10:
Ik vind dat de game wel een leuke sfeer heeft en de graphics zien er zeer strak uit.
PSN id: NL_SToRM
Ik heb mijn Thief in V&A staan. Het spel ziet er mooi uit en speelt ook wel lekker alleen het is toch niet wat ik er van verwacht had. Ik vond zelf AC:BF een geweldig spel en dacht dat ik Thief dan ook wel kon pruimen, in mijn geval niet dusScrisissszzz schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:48:
[...]
Heb hem zelf niet. Zag zaterdag wel dat hij al 2 keer bij Vraag & Aanbod stond..
Mocht iemand interesse hebben check de V&A
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Ik heb wel gekeken naar een Thief topic maar die is er blijkbaar nietAtlAntA schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:36:

Prima spel, ook mooi om te sluipen, de omgeving te gebruiken of gewoon a la Hitman iedereen om te leggen.
Zitten wel nog wat bugs/minpuntjes in:
- pratende guards terwijl er niemand in de omgeving is, niet levend in ieder geval
- stad is ingewikkeld, 1 groot doolhof. Ik heb een halfuur moeten zoeken naar een doorgang om bij een missie te komen, al was dat eigenlijk mijn eigen fout dat ik iets over het hoofd zag. Maar ook daarnaast is het niet echt door een goede architect ontworpen

- laadtijden zijn ook op de next-gen nog best lang, als je ziet dat een game als AC:IV een behoorlijk grote wereld met veel minder laadschermen kan tonen.
- bij het openen van ramen krijg je soms ook een laadscherm om een nieuw gedeelte van de city in te laden, maar soms is het ook gewoon een huis waar je spullen kunt stelen.
- je kunt alleen de door de makers gekozen huizen binnen. Dit voelt soms wat beperkt.
- nog een audiovisuele bug; dubbele stemmen tijdens een conversatie. Ondertitel die niet synchroom loopt.
- framedrops op de raarste momenten; tijdens een cuts ene bijvoorbeeld.
Het lijkt nu heel wat maar het zijn kleine puntjes die al dan niet door een patch gefixed kunnen worden.
De missies zijn wel erg goed, en de replay-waarde is erg hoog omdat je veel manieren hebt om tot je doel te komen. De 'puzzels' zijn ook erg goed en afwisselend.
Ik heb geen ervaring met andere Thief games, al hoor ik wel dat voorgaande delen 'beter' waren.
Door het gebrek aan games op de PS4 Thief aangeschaft, en daarvan ben ik denk ik niet de enige.
Al met al goede game, op een paar bugs na die nog wel gefixed kunnen worden, en wat ergernissen wat niet verholpen kan worden door een patch.
Dat zou je echter niet tegen moeten houden want de game is over het algemeen heel goed, de uitwerking op dit moment iets minder.
TIP: automatisch saven gebeurt alleen als je schuilt in een 'cabinet' terwijl je niet in gevecht bent.
Je kunt ook handmatig opslaan via het pauzemenu. Wel handig om dit af en toe te doen anders ben je alle verkregen loot na je laatste auto-save kwijt.
[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 03-03-2014 12:35 ]
Van 4 tot 12 maart is er weer een Killzone Shadow Fall open weekend!
Open Weekend op een dinsdagFlorissant schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:35:
Van 4 tot 12 maart is er weer een Killzone Shadow Fall open weekend!
Maar wel chill! Ga ik hem even downloaden...
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Verwijderd
hoe zijn de ervaringen met zavvi.nl?Paulus07 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:09:
Rayman Legends PS4
€27,75
http://www.zavvi.nl/games-ps4/rayman-legends/10890498.html
Verwijderd
Het is een soort Deux Ex HR, maar dan slecht.AtlAntA schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:36:
Als je een dag of 10 geduld hebt dan zijn de ervaringen uitstekendVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:40:
hoe zijn de ervaringen met zavvi.nl?
Verwijderd
die heb ik wel;) even bestellen dan maar!DinoPK schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:41:
[...]
Als je een dag of 10 geduld hebt dan zijn de ervaringen uitstekend
en done! voor 28 euro via paypal:) daar krijg ik m niet voor in nederlandse winkels!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 12:46 ]
met pre-orders heb ik ooit langer moeten wachten maa met games die op voorraad waren eigenlijk snelle levering.DinoPK schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:41:
[...]
Als je een dag of 10 geduld hebt dan zijn de ervaringen uitstekend
Met wowHD daarentegen........ daar bestel ik niet meer.
Zijn er geen kz weekend ofzo dubbel xp?
Ja, zo noemen ze datPeter_Aragorn schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:38:
[...]
Open Weekend op een dinsdag? Haha!
Maar wel chill! Ga ik hem even downloaden...

Het is die hele week gratis, volgens de T.net redactie omdat Titanfall aan het einde van die week uitkomt..

Crosspost uit x1 topic:AtlAntA schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:36:
Ik kan het spel niet echt aanbevelen. Het heeft zo zijn leuke momentjes maar er zitten toch echt veel gameplayelementen in die toch wel irritant zijn (ik heb de originele Thiefs nooit gespeeld):
-De beperkte bewegingsvrijheid van de hoofdpersoon. Het niet normaal kunnen springen (en daardoor niet op locaties kunnen komen die in principe makkelijk te bereiken zijn) doet afbreuk aan de beleving van een masterthief. Je kunt echt enkel maar op de door de developer bedachte paden wandelen, waardoor het geheel wat beperkt aanvoelt. Ze hadden beter wat naar Dishonored kunnen kijken. Dat waren echt goede controls. Het vechtsysteem in Thief is ook vrij triest, alhoewel je in Thief eigenlijk niet hoeft te vechten als je het goed doet.
-De loading screens en de tijd die je kwijt bent aan het openen van gesloten ramen. Wat een drama is dat zeg. Zelfs op de vorige generatie consoles lijkt me dit al frustrerend, laat staan op de X1 en PS4. Daarnaast ben je gewoon 10 seconden bezig om een gesloten raam te openen door iedere keer maar weer een quick time event te doorlopen. Je bent soms langer kwijt met het in en uit een kamer te sneak dan de loot te jatten.
-Teveel loot. Ik ben een hoarder in een game (dit is wel toepasbaar: http://penny-arcade.com/comic/2011/11/14). Het looten heeft totaal geen doel, behalve de collectibles. Wilde de eerste paar chapters alles verzamelen, maar kwam een paar keer in een scenario waarbij ik gewoon niet meer kon backtracken en blijkbaar 1 item niet gevonden had. Dan is de lol er vrij snel af.
-Upgrades zijn niet echt boeiend en hebben vrij weinig impact op hoe je het spel speelt.
-De AI is niet gezegend met een hoge i
Mensen die nog twijfelen zou ik aanraden om even wat gameplay footage te kijken.
Verder is het grafisch ook weinig spannend (zelfs wel beetje teleurstellend, gelet op de andere games die uit zijn).
@berichtgeving hierboven over Thief : vriendelijk bedankt. Ik wacht tot het spel in de budget bak of in ps+ komt.
Wat ook beetje jammer is, is dat die collectibles random in die kisten zitten je volgens mij niet alles in 1 playthrough kunt verzamelen. Zo wordt je gedwongen er vaker doorheen te gaan.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:08:
[...]
Ik vind de game echt helemaal tegek! ook lekker als afwisseling op shooters etc.
Qua saving en checkpoints vond ik het ook irritant, wat wel fijn is is dat de "gele kristallen" behouden blijven en je deze opnieuw kunt oprapen, waardoor je na een aantal keer afgaan je superpowers kunt gebruiken;)
Lijkt me dat je na 1 keer uitspelen houdt wat je hebt verzameld..
En met omderstaande kortingscode slechts 24 euro!Paulus07 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:09:
Rayman Legends PS4
€27,75
http://www.zavvi.nl/games-ps4/rayman-legends/10890498.html
Vanuit het kortingscodes topic:
Biobakker schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 07:15:
Twee keer 10% korting bij Zavvi.nl voor de liefhebber:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Helaas, krijg op beidedutchgio schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:05:
[...]
En met omderstaande kortingscode slechts 24 euro!![]()
Vanuit het kortingscodes topic:
[...]
De gebruikte promotiecode is ongeldig.
Ik heb thuis nog een HD-Ready tv van LG en ben dus aan het rondkijken naar een nieuw model ivm de aanschaf PS4 (kijk amper tv dus hiervoor boeide de tv mij niet zo), nu twijfel ik tussen deze twee, een van jullie advies?
http://www.tvstore.nl/pro...tv-kopen/lg-50la6208.html
Bovenstaande is meer budget lijn, maar 50 inch voor prijs van odnerstaande model op 42 inch... zou je beeldkwaliteit merken in grote en kwaliteit merken?
http://www.tvstore.nl/product/316782/lg-42la7408.html
Bovenstaande is meer budget lijn, maar 50 inch voor prijs van odnerstaande model op 42 inch... zou je beeldkwaliteit merken in grote en kwaliteit merken?
[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 03-03-2014 15:10 ]
Aangezien je dit in het ps4 topic vraagt ga ik er van uit dat je het scherm voornamelijk voor gamen gaat gebruiken en daarbij moet je naast beeldkwaliteit ook zeker naar input lag kijken.lubbertkramer schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:04:
Ik heb thuis nog een HD-Ready tv van LG en ben dus aan het rondkijken naar een nieuw model, nu twijfel ik tussen deze twee, een van jullie advies?
Inderdaad ivm aanschaf PS4. Beide hebben een gamemodus voor beeld + dual play (wat hopelijk door de PS4 ondersteund gaat worden)AtlAntA schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:09:
[...]
Aangezien je dit in het ps4 topic vraagt ga ik er van uit dat je het scherm voornamelijk voor gamen gaat gebruiken en daarbij moet je naast beeldkwaliteit ook zeker naar input lag kijken.
Volgens mij werkt die dual play van LG sowieso niet met Playstation. Sony gebruikt Simulview in de PS3, zover ik weet werkt het alleen met Simulview tv's van Sony.lubbertkramer schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:11:
Inderdaad ivm aanschaf PS4. Beide hebben een gamemodus voor beeld + dual play (wat hopelijk door de PS4 ondersteund gaat worden)
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Watchdogs lijkt er eindelijk ook aan te komen.
https://mobile.twitter.co...9?screen_name=davidtherio
De la7408 heeft een 100 herz paneel,bij die andere is die maar 50 herz denk ik,check effe het lg topic dan zie je het verschil.lubbertkramer schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:11:
[...]
Inderdaad ivm aanschaf PS4. Beide hebben een gamemodus voor beeld + dual play (wat hopelijk door de PS4 ondersteund gaat worden)
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
watchdogs staat toch op een geplande release van 31 december?AtlAntA schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:43:
Watchdogs lijkt er eindelijk ook aan te komen.
Zou ik eerder voor deze gaan: Samsung UE46F6400lubbertkramer schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:04:
Ik heb thuis nog een HD-Ready tv van LG en ben dus aan het rondkijken naar een nieuw model ivm de aanschaf PS4 (kijk amper tv dus hiervoor boeide de tv mij niet zo), nu twijfel ik tussen deze twee, een van jullie advies?
Verwijderd
shoot me als het al uitvoerig behandeld is! maar ik wil max 100 euro uitgeven voor een headset voor de ps4.
Is de playstation gold headphone (90 euro) dan de beste keuze?
(de turtlebeach en astro a50 lijken me echt te duur)
of moet ik toch 60 euro bijleggen voor die keer dat ik een headset koop en voor de turtle beach gaan
(de turtlebeach en astro a50 lijken me echt te duur)
of moet ik toch 60 euro bijleggen voor die keer dat ik een headset koop en voor de turtle beach gaan
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 16:31 ]
31 december was gewoon neergezet omdat er nog geen datum was lijkt me. Ze gaan een "wannabe" launch game toch niet meer dan een vol jaar uitstellen.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:03:
[...]
watchdogs staat toch op een geplande release van 31 december?
Hij staat nu op 30 juni maar dat is vast een placeholder aangezien het een maandag is en dan nooit games worden gereleased. Waarschijnlijk zal ubisoft dan binnenkort met een exacte datum komen. Al gok ik dat die niet ver van 30 juni zal afliggen
Zag ook ergens 31-03 staan maar dat is ook een maandag...
[ Voor 4% gewijzigd door Scrisissszzz op 03-03-2014 16:12 ]
Vind het model zelf wat minder, en heeft actieve ipv passieve 3Dcolorsone schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:09:
[...]
Zou ik eerder voor deze gaan: Samsung UE46F6400
Ik zou 30 juni voor Watch_Dogs wel echt heel laat vinden. Ubisoft zei in de periode van april-juni. Nou daar valt het precies in, hoopte op toch iets eerder. Hoop wel dat de game de verwachte hoge kwaliteit houdt en dat het gewoon een topgame wordt.
PSNid: robero50
Op dit moment zou ik nog even wachten met de Gold van Sony. Bij mij werkt deze namelijk nog niet naar behoren en helaas bij enkele andere ook niet.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:10:
shoot me als het al uitvoerig behandeld is! maar ik wil max 100 euro uitgeven voor een headset voor de ps4.
(de turtlebeach en astro a50 zijn me echt te duur)
Hoeft natuurlijk niet perse bij iedereen zo te zijn. Maar dit is mijn ervaring. Geluid is super en de chat (via Twitch) ook. Maar zodra ik geluid van het spel / PS4 aanzet, hoor ik de chatparty niet meer. Dat was in ieder geval wel mijn bedoeling - volledig draadloos. Het schijnt wel te werken met een kabeltje vanuit de DS4, maar dat is niet 100% wireless
[ Voor 6% gewijzigd door ChuckyDevil op 03-03-2014 16:26 ]
Verwijderd
hmm oke! dat is jammer;) ik ben nu aan het kijken naar de turtlebeach px4.ChuckyDevil schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:23:
[...]
Op dit moment zou ik nog even wachten met de Gold van Sony. Bij mij werkt deze namelijk nog niet naar behoren en helaas bij enkele andere ook niet.
Hoeft natuurlijk niet perse bij iedereen zo te zijn. Maar dit is mijn ervaring. Geluid is super en de chat (via Twitch) ook. Maar zodra ik geluid van het spel / PS4 aanzet, hoor ik de chatparty niet meer. Dat was in ieder geval wel mijn bedoeling - volledig draadloos. Het schijnt wel te werken met een kabeltje vanuit de DS4, maar dat is niet 100% wireless
ik zie hier dat er een kabeltje bij zit om de headset met de controller te verbinden. waarom is dit? hij is toch draadloos?
Lees net dat de multiplayer van killzone maar 980x1080 is qua resolutie....
En dat ze dus hebben gelogen over native 1080p multiplayer. En zelfs met die reso haalt ie geen stabiele 60fps....
De singleplayer is wel native 1920x1080 met 30fps.
Heel apart en gezien de huidige console war met resoluties geel sneaky dat het nu pas uitlekt.
Zijn de nextgens dan echt zo ontzettend zwak dat native 1080p 60fps alleen in de indie games terug gevonden gaat worden....
Ben nog steeds heel blij met mn keuze voor de ps4 maar vind dit soort nieuws altijd heel jammer. Heb liever gewon openheid en eerlijkheid en dat de klant dan zelf beslist of je dat accepteert of niet.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=778172
En dat ze dus hebben gelogen over native 1080p multiplayer. En zelfs met die reso haalt ie geen stabiele 60fps....
Heel apart en gezien de huidige console war met resoluties geel sneaky dat het nu pas uitlekt.
Zijn de nextgens dan echt zo ontzettend zwak dat native 1080p 60fps alleen in de indie games terug gevonden gaat worden....
Ben nog steeds heel blij met mn keuze voor de ps4 maar vind dit soort nieuws altijd heel jammer. Heb liever gewon openheid en eerlijkheid en dat de klant dan zelf beslist of je dat accepteert of niet.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Hmm moet zeggen dat die van mij "wel redelijk" werkt. Maar ik had het toch moeten laten bij 1 headset van Sony, vind deze namelijk dezelfde brakke geluidskwaliteit hebben, maar deze voegt ook nog eens toe dat de virtual surround optie echt waardeloos is. De kwaliteit haalt het zeer zeker niet bij de "oude" Sony Stereo Headset.ChuckyDevil schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:23:
[...]
Op dit moment zou ik nog even wachten met de Gold van Sony. Bij mij werkt deze namelijk nog niet naar behoren en helaas bij enkele andere ook niet.
1080P begint een eigen leven te leiden. Maar theoretisch hebben ze toch niet gelogen over 1080P? Alleen hebben ze het dan over de horizontale lijntjes en vergeten ze even de verticalev8power67 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:41:
Anyway, zolang de game leuk is boeit het vrij weinig op welke resolutie iets draait.
Mocht dit waar zijn dan is het wel grappig dat niemand hierover ging zeiken. En kan heel de media wel stoppen met de 720p 900p 1080p discussie. Want eigenlijk zien we het verschil toch niet.v8power67 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:41:
Ik vond die resolutie wat raar maar na het lezen van die link snap ik het.
Kennelijk draait de multiplayer dan op 1080i ipv p. Ja dan haal je wel een dubbele framerate. Raar verhaal hoor. 1080i op 60 hz lijkt me qua kwaliteitsbeleving identiek aan 1080p op 30.
Kennelijk draait de multiplayer dan op 1080i ipv p. Ja dan haal je wel een dubbele framerate. Raar verhaal hoor. 1080i op 60 hz lijkt me qua kwaliteitsbeleving identiek aan 1080p op 30.
[ Voor 21% gewijzigd door Jheroun op 03-03-2014 17:25 ]
Verwijderd
Tuurlijk maakt het de pret er niet minder om, maar ze hebben wel degelijk gelogen. 1080p bij een aspect ratio van 16:9 is gewoon 1920x1080. Ik snap ook niet dat ze hier niet eerlijk over zijn want de waarheid komt toch altijd boven water tegenwoordig.uchiha tijntje schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:09:
[...]
1080P begint een eigen leven te leiden. Maar theoretisch hebben ze toch niet gelogen over 1080P? Alleen hebben ze het dan over de verticale lijntjes en vergeten ze even de horizontale(ben niet zo technisch, dus vergeef me als deze opmerking nergens op slaat...)
Anyway, zolang de game leuk is boeit het vrij weinig op welke resolutie iets draait.
Dat klopt niet helemaal. Er werd namelijk al door behoorlijk wat mensen geroepen dat MP wat minder scherp was dan SP. Omdat officieel beweerd werd dat de resolutie gelijk was, ging met er van uit dat er een andere versie AA werd gebruikt.Ruben0s schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:09:
[...]
Mocht dit waar zijn dan is het wel grappig dat niemand hierover ging zeiken. En kan heel de media wel stoppen met de 720p 900p 1080p discussie. Want eigenlijk zien we het verschil toch niet.
Qua keuze snap ik het wel dat ze voor een lagere resolutie zijn gegaan. Framerate is nou eenmaal belangrijker in MP dan resolutie. Maar wees er gewoon eerlijk over. Persoonlijk verkies ik 720p@60 fps eigenlijk altijd boven 1080p@30 fps, ongeacht genre
Wel een interessante oplossing van Guerilla Games. In plaats van de resolutie terug te schroeven naar 720p/900p bij games die veel resources gebruiken, kunnen devs misschien wel zoiets toepassen. Beetje placebo effect.
Verwijderd
Ook bij zavvi? Kreeg een mail dat de mijne ook verzonden is;)Paulus07 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:30:
En rayman is al verzondennu maar wachten tot die binnen is
yupVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:40:
[...]
Ook bij zavvi? Kreeg een mail dat de mijne ook verzonden is;)
Je koppelt de ratio aan 1080P. Dat zijn in mijn beleving twee verschillende zaken? Of is 1080P per definitie 16:9 (dus 1920X1080). Wel is het marketingtechnisch slim geweest (als mijn redenering van ratio en 1080P niet per definitie gekoppeld zijn), gelet op alle discussies rondom resoluties. Alleen is het niet netjes.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:33:
[...]
Tuurlijk maakt het de pret er niet minder om, maar ze hebben wel degelijk gelogen. 1080p bij een aspect ratio van 16:9 is gewoon 1920x1080. Ik snap ook niet dat ze hier niet eerlijk over zijn want de waarheid komt toch altijd boven water tegenwoordig.
Wordt de MP nog veel gespeeld of is het toch voornamelijk BF4 en CoD?
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2014 17:53 ]
Ik moet zeggen thief speelt opzich wel lekker op de Ps4. tis niet helemaal mijn spel maar vind hem tot nu toe wel goed.
Jup, vreemd hoor dat ze er niks over hebben gezegd. Het is inderdaad meer 1080i waardoor nog steeds 1920x1080 pixels worden gepushed maar dan hebben ze er twee beeldjes voor nodig. Had het dan lekker gewoon 1080p@30 gehouden. Maar goed het voelt wel 60 fps.v8power67 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:41:
Blijkbaar is dus ook de ps4 niet in staat hoge res @60 te draaien. De CPU zal de bottleneck zijn? Maargoed, nog steeds levert de ps4 een superieure gamervaring. Infamous wordt trouwens bomb:
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Vorige week bij saturn 3 spellen besteld voor ps4 waaronder tomb raider. Meteen al gebeld om te vragen wanneer tomb raider geleverd zou worden aangezien op de website stond ' voor 22.00 uur besteld, morgen in huis'. Zou de game 3-3 (vandaag) op voorraad komen en verstuurd worden. Krijg ik vandaag doodleuk een mail dat hij pas 17-3 verwacht wordt. Tsja, toch nog de oude grappen bij saturn in lijn met de vorige actie (december ergens).
Meteen alles geannuleerd en koop er niks meer. Ongeacht welke actie.
Hoop dat anderen wel op tijd de spellen krijgen!
Het is al helemaal grappig dat Titanfall beta meer pixels had dan KZ multiplayer. Titanfall haalt wel de 60fps...Ruben0s schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:09:
[...]
Mocht dit waar zijn dan is het wel grappig dat niemand hierover ging zeiken. En kan heel de media wel stoppen met de 720p 900p 1080p discussie. Want eigenlijk zien we het verschil toch niet.
Nou nee hoor. Ik zie het verschil toch duidelijk tussen de SP en de MP van killzone. In de MP irriteer ik me er af en toe aan dat het niet zo scherp is op mijn nieuwe Sony 42w805, in sommige maps zoals the Slums is dat namelijk duidelijk te zien. In The Forest zie je het al een stuk minder, maar ik blijf toch het verschil zien. Een soort van verticale lijnen die je dan ziet bij sommige objecten. Ik merk dan dat ik mn stoel naar achteren rol, om de kijkafstand te vergroten. Dat artikel van Eurogamer verklaart een hoop.Ruben0s schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:09:
[...]
Verwijderd
en weer een ontevreden klant, hopen dat ze failliet gaan met hun leugensErik-1980 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:31:
Vorige week bij saturn 3 spellen besteld voor ps4 waaronder tomb raider. Meteen al gebeld om te vragen wanneer tomb raider geleverd zou worden aangezien op de website stond ' voor 22.00 uur besteld, morgen in huis'. Zou de game 3-3 (vandaag) op voorraad komen en verstuurd worden. Krijg ik vandaag doodleuk een mail dat hij pas 17-3 verwacht wordt. Tsja, toch nog de oude grappen bij saturn in lijn met de vorige actie (december ergens).
Wat is daar nu weer grappig aan? Dat Titanfall iets meer pixels rendert met een oude engine die niet alle moderne effecten bevat van de KZ engine? En Titanfall haalt trouwens ook niet een sustained 60fps, ga maar eens een mech inX-Fighter schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:41:
[...]
Het is al helemaal grappig dat Titanfall beta meer pixels had dan KZ multiplayer. Titanfall haalt wel de 60fps...

Nee, Titanfall draait optimaal op alles vanaf een HD7850, op pc (gek genoeg de GPU van de PS4..).
Heb wel het idee dat zowel de X1 als de PS4 gebaat zijn aan meer single threaded cpu power. Die Jaguar cores zijn gewoon echt te zwak, vooral voor FPS games @ 60FPS. Developers kunnen nu eenmaal niet alles parallelliseren over de meerdere zwakke cores.
[ Voor 21% gewijzigd door Trishul op 03-03-2014 18:53 ]
Ga je nou echt killzone SF vergelijken met titanfall? Whaha maar goed je hebt gelijk titanfall pushed meer pixels.... In een oude engine met bijbehorende effecten... Goed we zullen nooit weten hoe de ps4 titanfall had gedraaid maar als ALLE multiplatform games een voorbeeld zijn dan verwacht ik dat de ps4 zeker de betere versie was geweest.. Haha maar jij maar deze ronde hebben hoor x fighterX-Fighter schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:41:
Het is al helemaal grappig dat Titanfall beta meer pixels had dan KZ multiplayer. Titanfall haalt wel de 60fps...
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Het heeft weinig zin om vergelijkingen met andere games van andere platforms te maken.
Wat wel zin heeft (en dit bericht helpt daar wellicht bij) is om gewoon weer te genieten van en te discussiëren over de essentie van games, namelijk of het leuk is en lekker wegspeelt en niet of het voldoet aan twee getallen.
Wat wel zin heeft (en dit bericht helpt daar wellicht bij) is om gewoon weer te genieten van en te discussiëren over de essentie van games, namelijk of het leuk is en lekker wegspeelt en niet of het voldoet aan twee getallen.
Dat idee heb ik ook. Maar de ps4 gpu in ontworpen met gpgpu berekeningen in het achterhoofd om de CPU te ontlasten. Zoals Marc Cerny zelf al aangaf is het gebruik van 14 gpu cores optimaal voor grafisch gebruik en zouden devs moeten proberen de overige 4 gpu's moeten inzetten op gpgpu taken. Iets dat volgens hem pas over twee jaar voldoende uitontwikkeld is. Zoals testjes aangeven hebben de CPU van de Xbox one ps4 dezelfde capaciteit wat duid op dezelfde clockspeed of een andere effectievere architectuur voor ps4. Aangezien iedereen uitgaat van een clockspeed van 1600 MHz voor ps4.Trishul schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:51:
Heb wel het idee dat zowel de X1 als de PS4 gebaat zijn aan meer single threaded cpu power. Die Jaguar cores zijn gewoon echt te zwak, vooral voor FPS games @ 60FPS. Developers kunnen nu eenmaal niet alles parallelliseren over de meerdere zwakke cores.
Ja, ik ben benieuwd hoe Killzone op de X1 zou lopen. Dat zal nog grappiger zijn.X-Fighter schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:41:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.
Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.
Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan