[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:29
Laguna schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:06:
[...]

DashClock vind ik vrij nutteloos voor WhatsApp je ziet daarbij alleen dat je een ongelezen bericht hebt van iemand, daarom dus NiLS.
Voor WhatsApp is er een DashClock plugin:) Geen root nodig, maar er is er ook eentje die dat wel nodig heeft.

Werkt prima :) Ben nu even GoLocker aan het uitproberen, het is zo jammer dat het standaard Android lockscreen niet volledig expanded is. Heb je veel notificaties, zie je ze dus pas als je naar beneden slide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Laguna

Connaisseur

Sypher schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:11:
[...]

Voor WhatsApp is er een DashClock plugin:) Geen root nodig, maar er is er ook eentje die dat wel nodig heeft.
Je begrijpt niet wat ik bedoel, met DashClock (met desbetreffende plugin natuurlijk anders gebeurd er sowieso niks) krijg je alleen de melding te zien dat je een ongelezen bericht hebt, maar niet de inhoud van het bericht.
Werkt prima :) Ben nu even GoLocker aan het uitproberen, het is zo jammer dat het standaard Android lockscreen niet volledig expanded is. Heb je veel notificaties, zie je ze dus pas als je naar beneden slide.
Eens, je kan het met bepaalde roms wel instellen dat het standaard expanded is, maar het vervelende daarvan is weer dat je altijd omhoog moet swippen voordat je kan unlocken.

[ Voor 36% gewijzigd door Laguna op 11-11-2013 11:27 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:33

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ebonite schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:09:
[...]

Kijk eens op dit forum van een XDA developer die een mod gemaakt heeft, je moet wel geroote N5 hebben. Ik zelf heb het nog niet uitgeprobeerd, daar heb ik nu even geen tijd voor.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2516061
Zou hem graag proberen alleen heeft CWM nog geen werkende recovery voor de N5, dus ben wat (on)geduldig aan het wachten :)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom niet gewoon TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Even macro testen:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5f6R7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5f6SB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5f7OS.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door ObiTewodros op 11-11-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16
Laguna schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:10:
Na 350+ cycles de accu vervangen is helemaal niet logisch 8)7 accu kan echt wel veel meer cycles hebben.
Zou je zeggen ja, maar met *alle* Lithium-ion batterijen die ik heb is vanaf 200 cycles duidelijk minder capaciteit aanwezig. In mijn Thinkpad had ik een keer zo'n pech met een accu die na 80 cycles nog maar 60% capaciteit had en er na 150 maar helemaal mee ophield. Ik laad mijn telefoon één keer per dag, gemiddeld vanaf 40% over, dus zeg 200-250 cycles per jaar ruim genomen. En het voelt toch elke keer weer als een hele verademing als je na 1,5jr een nieuwe accu erin stopt.

Je zou met Li-ion 400-1000 cycles moeten kunnen halen zonder merkbare vermindering capaciteit idd, maar ik vermoed dat het snelladen en het continu op hoge spanningen zitten (90+% gedurende lange tijd) de levensduur nadelig beïnvloeden. Ik ga ervan uit dat de N5 niet anders is dan voorgaande telefoons en dat ik dus over 1-1,5 jaar een nieuwe accu kan gebruiken.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van een opening tussen de rand en het scherm (bij de speakers) aan de onderkant, die net iets te groot lijkt te zijn, waardoor er wat stof kan invallen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

slechte ervaring me op m'n N4.

TWRP is idd wel de enige di eeen werkende recovery heeft voor de N5, als zijn ze er bij CWM wel mee bezig.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
gertvdijk schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:09:
[...]

Zou je zeggen ja, maar met *alle* Lithium-ion batterijen die ik heb is vanaf 200 cycles duidelijk minder capaciteit aanwezig. In mijn Thinkpad had ik een keer zo'n pech met een accu die na 80 cycles nog maar 60% capaciteit had en er na 150 maar helemaal mee ophield. Ik laad mijn telefoon één keer per dag, gemiddeld vanaf 40% over, dus zeg 200-250 cycles per jaar ruim genomen. En het voelt toch elke keer weer als een hele verademing als je na 1,5jr een nieuwe accu erin stopt.

Je zou met Li-ion 400-1000 cycles moeten kunnen halen zonder merkbare vermindering capaciteit idd, maar ik vermoed dat het snelladen en het continu op hoge spanningen zitten (90+% gedurende lange tijd) de levensduur nadelig beïnvloeden. Ik ga ervan uit dat de N5 niet anders is dan voorgaande telefoons en dat ik dus over 1-1,5 jaar een nieuwe accu kan gebruiken.
li-ion kan er niet goed tegen als hij constant op 100% gehouden wordt.
Daarom slijt een laptop accu over het algemeen veel sneller dan die van een telefoon. Niemand laadt zn telefoon op en zet hem dan uit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dawn schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:02:
[...]

slechte ervaring me op m'n N4.

TWRP is idd wel de enige di eeen werkende recovery heeft voor de N5, als zijn ze er bij CWM wel mee bezig.
Werkt hier gewoon prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:22
Weet er iemand hoe je alle geluid op de headset krijgt? Ik heb dat bepaalde geluiden er gewoon via de speaker uitkomen en ik kan in de instellingen niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zit er net zoals in iOS een niet storen functie tussen bepaalde tijden?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Laatst online: 05-04 22:22
Slasher schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:18:
Daar kun je Tasker voor downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zoals ze bij apple altijd zeiden, there's an app for that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Smultie schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:07:
[...]

Werkt hier gewoon prima hoor.
Welke? CWM of TWRP?
van CWM heb ik alleen een unofficial 6.0.4.4. versie voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dawn schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:53:
[...]

Welke? CWM of TWRP?
van CWM heb ik alleen een unofficial 6.0.4.4. versie voorbij zien komen
Excuses, TWRP werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik kan mijn exchange mail niet aan de praat krijgen op mijn nieuwe Nexus 5. Op mijn vorige toestel (Galaxy Nexus) werkte dit vlekkeloos. Nu krijg ik bij het opvoeren van het account een foutmelding "Kan geen verbinding met de server maken" en dan springt'tie terug naar de instellingen om deze aan te passen/verbeteren. Nu al meerdere keren met verschillende verbindingen geprobeerd, maar steeds dezelfde foutmelding.
Op het internet lees ik wel meer problemen met Exchange, maar voornamelijk over het syncen.
Zijn er meer die hun exchange mail niet kunnen opvoeren? Of beter is er een gouden tip! Wellicht een app die ik kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
bobo70 schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:18:
Ik kan mijn exchange mail niet aan de praat krijgen op mijn nieuwe Nexus 5. Op mijn vorige toestel (Galaxy Nexus) werkte dit vlekkeloos. Nu krijg ik bij het opvoeren van het account een foutmelding "Kan geen verbinding met de server maken" en dan springt'tie terug naar de instellingen om deze aan te passen/verbeteren. Nu al meerdere keren met verschillende verbindingen geprobeerd, maar steeds dezelfde foutmelding.
Op het internet lees ik wel meer problemen met Exchange, maar voornamelijk over het syncen.
Zijn er meer die hun exchange mail niet kunnen opvoeren? Of beter is er een gouden tip! Wellicht een app die ik kan gebruiken.
Bekend met ADB debugging "logcat"? Ik had een issue met certificaten, de error message in de adb log kan je een aanwijzing geven. Die melding in de GUI is echt zonder enige details... Zie bijvoorbeeld hoe ik met de foutmelding in adb een uur lang headbangen eindelijk tot de oorzaak kwam: http://android.stackexchange.com/a/56236/38289

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo70
gertvdijk schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:20:
[...]

Bekend met ADB debugging "logcat"? Ik had een issue met certificaten, de error message in de adb log kan je een aanwijzing geven. Die melding in de GUI is echt zonder enige details... Zie bijvoorbeeld hoe ik met de foutmelding in adb een uur lang headbangen eindelijk tot de oorzaak kwam: http://android.stackexchange.com/a/56236/38289
Bedankt voor je snelle reactie! _/-\o_
Dit is niet echt mijn specialiteit, maar ik ben wel blij dat er een oplossing bestaat. Dus is het een goed moment om het me eigen te gaan maken.
Ik schuif het wel eventjes door na vanavond om er eens rustig naar te kijken. Dan nog maar eventjes zonder een mobiel kantoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
bobo70 schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:32:
Dit is niet echt mijn specialiteit, maar ik ben wel blij dat er een oplossing bestaat. Dus is het een goed moment om het me eigen te gaan maken.
Het is geen oplossing, meer een manier om wat meer informatie te verkrijgen dan "verbinding mislukt" melding. En als je dan hier de exacte melding uit logcat post, dan kunnen we met zinnige suggesties komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

RocketKoen schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:06:
Niemand laadt zn telefoon op en zet hem dan uit.
Ik wel :P , 's avonds, dat is dus slecht blijkbaar, wat zou een schadeloos laadpercentage zijn in zo'n geval?

Bestaan er trouwens traagladers voor onze batterijen?

[ Voor 0% gewijzigd door kristo op 11-11-2013 16:38 . Reden: typo ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
niet storen in de playstore:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:55
kristo schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:52:
[...]

Ik wel :P , 's avonds, dat is dus slecht blijkbaar, wat zou een schadeloos laadpercentage in zo'n geval?

Bestaan er trouwens traagladers voor onze batterijen?
Ik gebruik Battery Doctor, die geeft aan vanaf wanneer het laden slecht wordt voor de batterij. Volgens mij is dat een paar uur nadat hij de 100% heeft bereikt (en ook echt bij de 100% is, en niet nog bezig is met "throttling").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De fuck is dat ? Ken alleen thermal throttling van met name CPU's/GPU's. Wat betekend dat bij accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
eL_Jay schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:12:
[...]

De fuck is dat ? Ken alleen thermal throttling van met name CPU's/GPU's. Wat betekend dat bij accu's?
Wellicht herinner ik het me verkeerd, maar in elk geval laadt de batterij op tot 95 - 100%, ontlaadt vervolgens, en laadt weer opnieuw op tot 100%, dit wordt een aantal maal herhaald (correct me if I'm wrong). Ik meen dat battery doctor dit throttling noemt, maar doorgaans maak ik dit niet mee aangezien ik dan slaap ;) .

Edit: Ik haalde throttling in de war met trickle charging :) .

[ Voor 5% gewijzigd door floriz87 op 11-11-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik gebruik momenteel de 5de, aanrader. De eerste kende ik nog niet, ziet er ook goed uit :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ikzelf gebruik Google Play: Silent Hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
als de batterij defect is, istie dan makkelijk te vervangen?

[ Voor 32% gewijzigd door mb1234 op 11-11-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11
Kom op zeg, zoek anders gewoon even voordat je lukraak je vragen neerplempt. Zelfs al zoek je alleen in dit topic dan kom je het al vaak genoeg tegen.
Wat ik mis bij deze apps dat ze je niet een optie geven om automatisch op stil te gaan op bepaalde tijden en als de telefoon aan de lader hangt (tegelijkertijd dus). Volgens mij kan Tasker dit wel, alleen heb ik Tasker een paar jaar geleden geprobeerd en toen vond ik het niet bepaald gebruiksvriendelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Slaapje op 11-11-2013 16:12 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Laguna schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:22:
Eens, je kan het met bepaalde roms wel instellen dat het standaard expanded is, maar het vervelende daarvan is weer dat je altijd omhoog moet swippen voordat je kan unlocken.
Net zelf even gedownload, maar je moet voor alle notificaties (alarm, whatsapp, facebook, agenda) naar beneden swipen voordat je de berichten kunt lezen. Beetje omslachtig dus...

Ik neem aan dat je root nodig hebt om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 22:48
bobo70 schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:18:
Bij mijn school (Hanzehoogeschool) wordt er gewerkt met Exchange en dat werkt helemaal prima.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

kenkreutzer schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:13:
[...]

Net zelf even gedownload, maar je moet voor alle notificaties (alarm, whatsapp, facebook, agenda) naar beneden swipen voordat je de berichten kunt lezen. Beetje omslachtig dus...

Ik neem aan dat je root nodig hebt om dit te verhelpen?
Je krijgt 2 regels te zien die je direct kan lezen en voor de rest moet je inderdaad naar beneden swipen.

Root is volgens mij niet voldoende, uit eigen ervaring weet ik dat het wel mogelijk is met CyanogenMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:13:
Meer mensen last van een opening tussen de rand en het scherm (bij de speakers) aan de onderkant, die net iets te groot lijkt te zijn, waardoor er wat stof kan invallen?
Yep, was mij ook al opgevallen. Vooral als de telefoon los in de broekzak zit komen hier minime stofdeeltjes en pruttel in vast te zitten. Ik heb het trouwens al geprobeerd met een speld eruit te peuteren maar daarmee krijg je niet alles weg, misschien lukt het met een lucht-spuitbus?

En trouwens zonet weer dat het mobiel netwerk spontaan wegvalt (ik heb zowieso slecht bereik in mijn woonkamer), ik moet dan in en uit vliegtuigmodus om de connectie te herstellen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davith78 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:40:
[...]

Yep, was mij ook al opgevallen. Vooral als de telefoon los in de broekzak zit komen hier minime stofdeeltjes en pruttel in vast te zitten. Ik heb het trouwens al geprobeerd met een speld eruit te peuteren maar daarmee krijg je niet alles weg, misschien lukt het met een lucht-spuitbus?

En trouwens zonet weer dat het mobiel netwerk spontaan wegvalt (ik heb zowieso slecht bereik in mijn woonkamer), ik moet dan in en uit vliegtuigmodus om de connectie te herstellen :|
Ik heb hier ook last van ja, tussen het glas van het scherm en de bovenste rand van de behuizing. Boven het oorspeakertje.
Iemand een idee hoe je dit eruit kan halen? Met een speld ging niet echt nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennl
  • Laatst online: 06-10-2020
Interessant filmpje ivm de batterij van de Nexus 5:
YouTube: Nexus 5 Battery Advice and Power Optimization

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:23
Ik heb de mijne toch maar weer teruggestuurd. Werd op de een of andere manier toch best wel gek van die rammelende power knop. Dacht eerst dat het me niet zo zou irriteren, maar afkomend van een Xperia Z, die gewoon een super bouwkwaliteit heeft (afgezien van loskomende achterkanten bij sommigen), vind ik het toch best wel storend. Bij iedere aanraking op de bovenste helft van het touchscreen hoorde ik hem rammelen. M'n Xperia Z rammelt nergens en voelt echt aan als een massief blok. Denk toch dat ik dat nu een beetje gewend ben. Als ik m'n Nexus neerlegde of oppakte hoorde ik hem ook al rammelen. Buiten dat kraakte de achterkant ook nog eens heel licht op sommige plekken. Hebben meer mensen dit?

Denk dat ik even afwacht of de issue met de losse power knop verholpen wordt in nieuwere batches, zo niet dan ga ik naar wat anders kijken. Vind het wel vreselijk jammer, want ik ben gek op Nexus toestellen en stock android. De Nexus 5 vliegt werkelijk waar, zo snel is hij. Durf wel te zeggen dat hij soepeler en sneller is dan een iPhone 5s. Maar dat kleine probleem van de power knop is voor mij helaas reden genoeg om hem weg te doen. Nu maar weer terug naar m'n baksteen (Xperia Z)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:31
cordonbleu schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:35:
Ik heb de mijne toch maar weer teruggestuurd. Werd op de een of andere manier toch best wel gek van die rammelende power knop. Dacht eerst dat het me niet zo zou irriteren, maar afkomend van een Xperia Z, die gewoon een super bouwkwaliteit heeft (afgezien van loskomende achterkanten bij sommigen), vind ik het toch best wel storend. Bij iedere aanraking op de bovenste helft van het touchscreen hoorde ik hem rammelen. M'n Xperia Z rammelt nergens en voelt echt aan als een massief blok. Denk toch dat ik dat nu een beetje gewend ben. Als ik m'n Nexus neerlegde of oppakte hoorde ik hem ook al rammelen. Buiten dat kraakte de achterkant ook nog eens heel licht op sommige plekken. Hebben meer mensen dit?

Denk dat ik even afwacht of de issue met de losse power knop verholpen wordt in nieuwere batches, zo niet dan ga ik naar wat anders kijken. Vind het wel vreselijk jammer, want ik ben gek op Nexus toestellen en stock android. De Nexus 5 vliegt werkelijk waar, zo snel is hij. Durf wel te zeggen dat hij soepeler en sneller is dan een iPhone 5s. Maar dat kleine probleem van de power knop is voor mij helaas reden genoeg om hem weg te doen. Nu maar weer terug naar m'n baksteen (Xperia Z)...
Het kan ook de auto focus module zijn in de camera he? De Nexus 4 rammelde ook als je er mee ging schudden, maar die had zeker geen loszittende powerknop.

Maar moet wel zeggen dat het designmissers zijn van LG: niet goed zittende simtray en ietwat losse powerknop. Beiden gelukkig niet belangrijk en vervelend voor het dagelijks gebruik, maar gewoon slordig.

[ Voor 6% gewijzigd door chengbondkwok op 11-11-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Oke..? Mijn N5 kan ineens helemaal geen verbinding meer maken met het internet: niet via het mobiele netwerk als via wifi. Terwijl mijn laptop het gewoon doet op wifi. Als ik met twee vingers omlaag swipe zie ik dat beide icoontjes roodkleurig zijn, met beide heb ik verbinding maar er komt gewoon geen data binnen. Misschien eens even rebooten, kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
chengbondkwok schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:37:
[...]

Het kan ook de auto focus module zijn in de camera he? De Nexus 4 rammelde ook als je er mee ging schudden, maar die had zeker geen loszittende powerknop.

Maar moet wel zeggen dat het designmissers zijn van LG: niet goed zittende simtray en ietwat losse powerknop. Beiden gelukkig niet belangrijk en vervelend voor het dagelijks gebruik, maar gewoon slordig.
Nee nee nee, dat is het absoluut zeker weten niet. Als ik de power knop vasthield en dan ging schudden was hij muisstil en hoorde je inderdaad alleen de camera module een beetje rammelen, maar dat is normaal. De rammel van de power knop was echter vele malen luider en echt heel erg vervelend.
Dat van de simtray was ik overigens nog vergeten te vermelden, die zat bij mij scheef en stak aan kant van de power knop 1 mm uit terwijl hij aan de andere kant wel gelijk met de zijkant zat. Ook geen gezicht dus.
Oja, en de trilmotor was best wel luid, maar haast niet voelbaar. Slechte ontwerpkeuze van LG om de trilmotor vast te maken aan de backplate ipv gewoon aan het frame dus.

[ Voor 19% gewijzigd door cordonbleu op 11-11-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Vervelend is subjectief. Nu je het zegt hoor ik het ook, maar het is voor mij geen reden om hem terug te sturen. Dus tjah... Het is net hoe erg je je aan zulke dingen stoort.

Voordeel van de keramische knoppen vind ik wel dat de verf er niet af gaat, zoals het in mijn geval met andere telefoons wel ging. Wel na een jaar pas, maar toch. Ik heb er vertrouwen in dat deze wel mooi blijven.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Het was bij mij dus gewoon dermate storend dat het duidelijk hoorbaar was als ik de bovenste helft van het scherm aanraakte. Dit hoort gewoon niet. Daarbij voelt het ook gewoon niet fijn aan als die knop alle kanten op beweegt als je je scherm aan of uit wilt zetten. Daar gebruik je die knop gewoon veel te vaak voor.

[ Voor 8% gewijzigd door cordonbleu op 11-11-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Zeker interessant, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Even een paar dingen:

Wegvallen van gsm bereik, maar ook weer terugkomen na enkele seconden:
Ik heb dit de eerste dagen ook een paar keer gezien, en vond dat zeer vreemd!
Ik kwam in de netwerk settings een optie tegen voor 2g, 3g en 4g, default staat dit op 4g, aangezien ik geen 4g heb, heb ik dit op 3g gezet, en sindsdien heb ik geen weggevallen verbinding meer gezien!

De stofjes in de rand zijn prima te verwijderen met een stukje normaal A4 papier, met het / een puntje hiervan lukt dit wel, pielen met naalden zou ik afraden! die zijn ook niet dun genoeg!
De galaxy nexus had dit ook.. die had ook wat ruimte tussen het scherm en de rand.

Uitstekende sim tray of los zittend power knopje, heb ik geen last van!
Inmiddels is volgens mij ook wel duidelijk dat niet alle toestellen dit hebben, het review toestel van tweakers ook een iets uitstekende sim tray.
Steekt die sim tray ook uit zonder een simkaart erin?
Rammelende power button is wat mij betreft ook idd niet goed, zeker als het gewoon los zit, want dat hoort niet.
Galaxy Nexus had dit euvel trouwens ook, buttons die er niet goed inzaten, of scheef zaten... meen ik mij te herinneren.

Dat youtube filmpje is idd interessant! maar dat geldt voor meer devices, al zijn er wel zaken die alleen maar gelden voor KitKat mbt power.
De auto functie voor het scherm is idd vrij heftig snel, daar kan ik mij goed in vinden bij de nexus 5, die switcht echt heel vaak van licht naar donker, en ik zal het net als voorheen gewoon vast gaan zetten tot er een update komt welke het fixed! Qua drain heb ik daar overigens geen last van, maar kan mij goed voorstellen dat het idd wel wat "Juice" kan schelen.
Mobile data uitzetten bij een wifi verbinding is een slimme tip, ik was er min of meer altijd vanuit gegaan dat bij wifi de mobile data uitging omdat het niet nodig is, maar dat is niet zo omdat het voor plaatsbepaling nog wordt gebruikt.
Zal eens checken of llama dit ook kan en andere geautomatiseerde taken niet over hun nek gaan hierdoor.

edit: Llama kan dit, je moet alleen wel weer zorgen dat de andere taken ook weer de mobile data aanzetten.
Iets zoals Enter home, turn off profile vibrate, enable wifi, disable mobile data
En bij Leave home, turn on profile vibrate, disable wifi and enable mobile data.

[ Voor 6% gewijzigd door GrandPuba op 11-11-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 17:02
Ik heb ook ooit een custom ROM gehad die ervoor zorgde dat je bij wifi op 2g werd gezet ipv op 3g (achtergrond dan). Geen idee of dat werkt en of android dat niet uit zichzelf al doet, maar gezien 3g veeeeel meer slurpt dan 2g was het wel een slim bedacht optie in ieder geval :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Maardiweb schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:51:
Ik heb ook ooit een custom ROM gehad die ervoor zorgde dat je bij wifi op 2g werd gezet ipv op 3g (achtergrond dan). Geen idee of dat werkt en of android dat niet uit zichzelf al doet, maar gezien 3g veeeeel meer slurpt dan 2g was het wel een slim bedacht optie in ieder geval :)
Onzin. Idle kan 3G veel zuiniger. Geen idee waar toch altijd weer die "2G is zuiniger" blaat altijd vandaan komt. Het spreekt voor de verbeelding, maar als je de cijfers van gesprekstijd en standbytijd van toestellen naast elkaar houd zie je wat ik bedoel.
En als je doelt op mobiel data in het algemeen met 3G (dat verwarren veel mensen), dan gaat dat al automatisch uit zodra WiFi is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
GrandPuba schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:12:
Even een paar dingen:

Wegvallen van gsm bereik, maar ook weer terugkomen na enkele seconden:
Ik heb dit de eerste dagen ook een paar keer gezien, en vond dat zeer vreemd!
Ik kwam in de netwerk settings een optie tegen voor 2g, 3g en 4g, default staat dit op 4g, aangezien ik geen 4g heb, heb ik dit op 3g gezet, en sindsdien heb ik geen weggevallen verbinding meer gezien!

De stofjes in de rand zijn prima te verwijderen met een stukje normaal A4 papier, met het / een puntje hiervan lukt dit wel, pielen met naalden zou ik afraden! die zijn ook niet dun genoeg!
De galaxy nexus had dit ook.. die had ook wat ruimte tussen het scherm en de rand.
Ik heb net de voorkeur veranderd van 4G naar 3G, ben benieuwd. En van dat stof weghalen met een papiertje, goede tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zijn er mensen hier die een Root+AdBlock gebruiken?

Normaal was ik wel van rooten en rommen maar nu de Nexus 5 zo fatsoenlijk draait ben ik er een beetje huiverig voor geworden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Donstil schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:32:

Normaal was ik wel van rooten en rommen maar nu de Nexus 5 zo fatsoenlijk draait ben ik er een beetje huiverig voor geworden.
Het eerste wat ik doe. Rooten en AdAway installeren. Draait nog steeds als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Ik heb wel ROOT, maar nog niet met AdBlock. Er zijn wel ROMS beschikbaar waar dat standaard ingebakken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
chengbondkwok schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:35:
[...]

Het eerste wat ik doe. Rooten en AdAway installeren. Draait nog steeds als een zonnetje.
Soms had ik van die vreemde internet klachten, dat ik een beetje twijfelde of het nou de ROM was of AdAway.

Vandaar, straks toch maar even proberen dus :)
contrast schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:36:
[...]

Ik heb wel ROOT, maar nog niet met AdBlock. Er zijn wel ROMS beschikbaar waar dat standaard ingebakken is.
Rommen wil ik eigenlijk niet meer aan beginnen, dit bevalt uitstekend verder.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 11-11-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
chengbondkwok schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:35:
[...]

Inmiddels ook geinstalleerd, werkt inderdaad goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Iemand trouwens die Camera hack al geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2516061

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Donstil schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:38:
[...]

Soms had ik van die vreemde internet klachten, dat ik een beetje twijfelde of het nou de ROM was of AdAway.

Vandaar, straks toch maar even proberen dus :)
Custom Rom op een Nexus doe ik niet, aangezien ik stock Android het beste vind. Smaken verschillen uiteraard, maar geen enkele ROM is perfect (zelfs de door Google gebakken rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ik heb deze draaien, werkt prima!

http://adfree.bigtincan.com/

effe openen op je phone, apk downloaden; installeren en gaan! =)

EDIT
Nope, ben op CWM's recovery aan het wachten =)

[ Voor 24% gewijzigd door Dawn op 11-11-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78

Ja ik ook. Het duurde wel even voor ik alles goed had voorbereid: inlezen, fastboot drivers installeren, backups maken etc maar het verliep vlekkeloos. En de adblocker bevalt prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik wacht nog even of Google zelf met een software update voor de camera komt, kijken hoe dat uitpakt, of dat ik tzt een cyanogenmod of iets dergelijks ga flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Wat is/zijn jullie redenen om wel te rooten? 2 van de grootste redenen van rooten zijn in principe niet van toepassing op de Nexus 5; 1. Bloatware is er niet (Stock Android) 2. Kloksnelheid hoeft niet aangepast te worden, hij is eenmaal al (super)snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Laatst online: 24-09 17:02
mowtje schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:46:
Wat is/zijn jullie redenen om wel te rooten? 2 van de grootste redenen van rooten zijn in principe niet van toepassing op de Nexus 5; 1. Bloatware is er niet (Stock Android) 2. Kloksnelheid hoeft niet aangepast te worden, hij is eenmaal al (super)snel...
1) titanium backup
2) greenify
3) adblock

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:51:
[...]

1) titanium backup
2) greenify
3) adblock
adblock is voor mij niet zozeer belangrijk, maar (vooral) greenify en titanium backup zijn zeker moeite waard trouwens... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm eerste ervaringen met Root en adblock zijn niet echt positief.

AdAway blijft tien minuten laden en geeft daarna een foutmelding op de host file.

AdFree lijkt het wel te doen maar zodra ik deze activeer kunnen een aantal programma's (Instagram oa) geen connectie meer met het internet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Donstil schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:29:
Mm eerste ervaringen met Root en adblock zijn niet echt positief.

AdAway blijft tien minuten laden en geeft daarna een foutmelding op de host file.

AdFree lijkt het wel te doen maar zodra ik deze activeer kunnen een aantal programma's (Instagram oa) geen connectie meer met het internet krijgen.
Ik heb juist geen problemen met AdAway, maar wel met AdFree. Voorheen gebruikte ik altijd AdFree, maar die app is redelijk oud en werd niet meer ondersteund/geüpdatet. AdFree daarentegen wordt dat wel. Wel de juiste .APK gedownload/zeker weten dat je goed geroot bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
chengbondkwok schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:32:
[...]

Ik heb juist geen problemen met AdAway, maar wel met AdFree. Voorheen gebruikte ik altijd AdFree, maar die app is redelijk oud en werd niet meer ondersteund/geüpdatet. AdFree daarentegen wordt dat wel. Wel de juiste .APK gedownload/zeker weten dat je goed geroot bent?
Ja alles goed gegaan. Met dat tooltje van die Nederlander geroot.

AdAway gebruikte ik normaal ook zonder problemen.

Morgen nog maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adaway
Greenify
Setcpu
LBE Security Master
SD-Booster

Dat zijn mijn redenen om te rooten. :)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:34
Mwa, niet echt een ideale oplossing. Beter gewoon het percentage wat groter zonder dat batterij-icoon :p

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Th1x4nG schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 00:49:
Mwa, niet echt een ideale oplossing. Beter gewoon het percentage wat groter zonder dat batterij-icoon :p
Vaak als hij bijna leeg is wil ik het juist weten, tegen die tijd staat het ook in beeld.

Ideaal is het nog niet echt maar een begin is er. Zal in 4.4.x wel komen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
gertvdijk schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:57:
[...]

Onzin. Idle kan 3G veel zuiniger. Geen idee waar toch altijd weer die "2G is zuiniger" blaat altijd vandaan komt. Het spreekt voor de verbeelding, maar als je de cijfers van gesprekstijd en standbytijd van toestellen naast elkaar houd zie je wat ik bedoel.
Dat komt volgens mij uit de tijd dat 3G nog nieuw was en de chipsets nog in hun eerste generaties zaten. Toen was 3G inderdaad een accuslurper. Net als 4G in het begin trouwens. Nu is dat inderdaad niet meer zo (zeker niet als je data overdraagt, want dan is de radio veel langer bezig voor dezelfde hoeveelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Iemand hier dat "ART" al geprobeerd? Schijnt bizarre verschillen in snelheid en batterij verbruik op te leveren. Daarbij komt dat sommige apps het nog niet zo leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar dagen men N5 te testen ben ik er echt wel super tevreden over!
Komende van een S4 is dit zeker wel een upgrade!

Alleen al 2 puntjes :

- Is via de Gmail het niet meer mogelijk iets anders als een image of video als bijlage in te voegen rechtstreeks ?
Zoals deze namiddag wou ik een pdf doormailen die ik gescand had via camscanner en moest dit via deze app zelf doen...

- Ik krijg soms tapatalk notificaties, zelfs wanneer dit uitstaat, als ik dan de notificaties aanzet dan krijg ik er geen of heel soms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:34
Heeft er nog iemand last van onderstaande op wifi, met name 'pulsing'/op-en-neer snelheid bij de speedtest.net app?

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/3888/swt1.png

Ik vind het terug op verschillende wifi netwerken en externe monitoring van de data stream bevestigt het op en neer gaan zoals weergegeven in bovenstaande figuur.

Een download via bv. http heeft dan weer niet zo'n gedrag. Mogelijk ligt het dus aan de speedtest.net app in combinatie met de Nexus 5 en/of Kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er is nu een beta van Nova Launcher die al erg dicht in de buurt van de KitKat look komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:28
Het is me opgevallen dat er vrij snel stof en vuil e.d in de randen van de Nexus 5 gaat zitten, zitten bij mij al bijna vol :/ (Dat terwijl ik een hoesje heb en mn zakken altijd schoon zijn). Is dat bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
Lunaticc schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:33:
Het is me opgevallen dat er vrij snel stof en vuil e.d in de randen van de Nexus 5 gaat zitten, zitten bij mij al bijna vol :/ (Dat terwijl ik een hoesje heb en mn zakken altijd schoon zijn). Is dat bij jullie ook zo?
Yup, met een papiertje haal je dat er zo tussenuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lunaticc schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:33:
Ja hier ook. Niet echt fraai.
Heb het er gister allemaal uit ge "wipt" met een dun tyripje tie-wrapje dus nu wel weer even schoon maar vast niet voor lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:36:
[...]

Ja hier ook. Niet echt fraai.
Heb het er gister allemaal uit ge "wipt" met een dun tyripje dus nu wel weer even schoon maar vast niet voor lang.
Dat noemen we een tie-wrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:28
Ik heb het geprobeerd met een satéprikker maar dat mocht niet baten :9 Misschien straks met iets scherpers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Lunaticc schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:40:
Ik heb het geprobeerd met een satéprikker maar dat mocht niet baten :9 Misschien straks met iets scherpers proberen.
Lijkt me nogal tricky, met iets scherps bij je scherm. Zoals al eerder gesuggereerd in dit topic, gebruik de punt van een A4tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:39:
[...]

Dat noemen we een tie-wrap.
Haha ik wist al niet hoe ik het schreef :)

Maar dat dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 16-09 11:22
Zo.. Die van mij is weer terug naar GSM Wijzer. Toestel werkte naar behoren, geen dode pixels echter deed de GPS helemaal niets. Meerdere factory resets uitgevoerd en na 30 minuten had Google Maps nog geen fix.

Beetje 'rommelen' aan de telefoon en hij kreeg magisch een fix door heel voorzichtig op de back cover te drukken. Door hem weer op te pakken viel het signaal direct weg. Lijkt me een los contact met de GPS antenne. Omdat hij nog in de garantie periode was maar ingepakt en terug gestuurd.

Balen want het is een erg fijn toestel en ik had hem graag gehouden.

-O- -O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
NuKeM schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:19:
Heeft er nog iemand last van onderstaande op wifi, met name 'pulsing'/op-en-neer snelheid bij de speedtest.net app?
Ja, toen ik hem net had, zag ik hetzelfde. Ik krijg het niet meer reproduceerbaar. Bedenk me net dat ik hem wel op 5GHz-only gezet heb later.
NuKeM schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:19:
Een download via bv. http heeft dan weer niet zo'n gedrag. Mogelijk ligt het dus aan de speedtest.net app in combinatie met de Nexus 5 en/of Kitkat?
Speedtest.net doet een HTTP download voor zover ik weet...
Kies eens een andere server, dat wil ook nog wel helpen. Zijn een paar bij die niet vooruit te branden zijn. Zou verboden moeten worden je als slome server in die lijst te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:49:
Adaway
Greenify
Setcpu
LBE Security Master
SD-Booster

Werkt LBE Security Master al fatsoenlijk op 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:53:
[...]

Werkt LBE Security Master al fatsoenlijk op 4.4?
Heb het nog niet geïnstalleerd, dus zou je zelf even moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:49:
Adaway
Greenify
Setcpu
LBE Security Master
SD-Booster

Dat SD-booster klinkt wel mooi, maar ziijn er ook nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:46:
[...]

Voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:43:
[...]

Heb het nog niet geïnstalleerd, dus zou je zelf even moeten testen.
Volgens een user op XDA is werkt het nog niet goed met 4.4. Ik wacht nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:46:
[...]

Je kunt je afvragen "als er geen nadelen en louter voordelen aan zitten, waarom heeft Google dit dan niet reeds geïmplementeerd".
Het is niet alsof het allemaal prutsers zijn, daar bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50
Welke methode hebben jullie gebruikt om te rooten? Er staan er namelijk meedere op XDA.

En welke recovery gebruiken jullie? Ik heb ervaring met ClockWorkMod, maar die hebben helaas nog geen officiele versie.

En ben je nu wel of niet al je data kwijt? Bij sommige wel en andere weer niet...

[ Voor 16% gewijzigd door MaNDaRK op 12-11-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo70
gertvdijk schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:20:
[...]

Ik heb exchange eindelijk aan de hobbel. De logcat gaf, ondanks dat er heel veel instond, weinig info. Dus nog verder gaan googlen.
Daar gaven ze aan dat bij de gebruiker ook het domein moet worden gevuld! Dit was voorheen niet nodig, bij ons althans niet, en liet ik dan ook weg. Het juiste formaat is "domein\gebruiker". Met deze aanpassing werkt het weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo70
mowtje schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:46:
Ik gebruik het naast een aantal genoemde apps ook nog voor NTPSync. Bij mij liep de tijd altijd verkeerd als ik de netwerktijd gebruikte en kwamen de berichten in onlogische volgorde in WhatsApp te staan. Met deze app heb ik daar nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

MaNDaRK schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:26:
Welke methode hebben jullie gebruikt om te rooten? Er staan er namelijk meedere op XDA.

En welke recovery gebruiken jullie? Ik heb ervaring met ClockWorkMod, maar die hebben helaas nog geen officiele versie.

En ben je nu wel of niet al je data kwijt? Bij sommige wel en andere weer niet...
Ik heb het op deze manier gedaan: http://www.redmondpie.com...4-kitkat-how-to-tutorial/

Je phone is alleen lweg als je nog geen unlock gedaan hebt, wat, zover ik weet wel noodzaak is.
Qua recovery heeft alleen TWRP een werkende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schitterend toestel, alleen heb ik 2 vraagjes :

- Is via de Gmail het niet meer mogelijk iets anders als een image of video als bijlage in te voegen rechtstreeks ?
Zoals deze namiddag wou ik een pdf doormailen die ik gescand had via camscanner en moest dit via deze app zelf doen...

Iemand die hier kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:42:
Schitterend toestel, alleen heb ik 2 vraagjes :

Iemand die hier kan helpen ?
Dat vraag ik me ook af ja. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meknoy1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Hallo, ik wou hier eens even horen of er onder jullie zijn met GPS problemen op de nexus 5?

Ik speel vaak ingress, een spel waarvoor je positiebepaling nodig hebt. Vanaf het begin vond ik het niet goed lopen. op de map versprong ik steeds en ik reed bijna nooit echt op de baan maar er naast. ook kon de positiebepaling bijna nooit echt volgen.
Dus in de setting heb ik dan eens enkel het gps apparaat opgezet en ik kon mijn positie niet vinden in maps of ingress.
Dus dacht ik, hardware stuk - garantie - phone lange tijd weg en een boel geloop.
Toch maar even de app GPS status gedownload en daar zag ik dat de gps wel werkt en na een tijdje ook een FIX had op een SAT of 9 van 23.
Enkel het berekenen van de gps positie wil niet lukken, heel soms heeft hij een positie maar is die dan ook onmiddelijk weer kwijt.
Ik heb al eens op het web gezocht maar heb nog niets gevonden hieromtrend.
Heeft er iemand een idee hoe dit zou komen, hoe je dit oplost en/of ik m'n gsm dan toch beter opstuur voor nazicht/reparatie.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Zie mijn post hierboven http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41209349

Ik heb schijnbaar een hardware defect, echter heb ik ook gelezen dat 3rd party apps in 4.4 niet goed de GPS locatie kunnen uitlezen (vraag niet waarom maar schijnbaar moeten apps op een andere manier dan in 4.3 de locatie uitlezen). Als je in Google maps ook geen goede fix krijgt heb je wellicht hetzelfde probleem als ik, google maps moet gewoon een prima fix hebben als het komt door dit kitkat 'bug' :X

[ Voor 58% gewijzigd door Pakjebakmeel op 12-11-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meknoy1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:30:
Hallo, ik wou hier eens even horen of er onder jullie zijn met GPS problemen op de nexus 5?

Ik speel vaak ingress, een spel waarvoor je positiebepaling nodig hebt. Vanaf het begin vond ik het niet goed lopen. op de map versprong ik steeds en ik reed bijna nooit echt op de baan maar er naast. ook kon de positiebepaling bijna nooit echt volgen.
Dus in de setting heb ik dan eens enkel het gps apparaat opgezet en ik kon mijn positie niet vinden in maps of ingress.
Dus dacht ik, hardware stuk - garantie - phone lange tijd weg en een boel geloop.
Toch maar even de app GPS status gedownload en daar zag ik dat de gps wel werkt en na een tijdje ook een FIX had op een SAT of 9 van 23.
Enkel het berekenen van de gps positie wil niet lukken, heel soms heeft hij een positie maar is die dan ook onmiddelijk weer kwijt.
Heeft er iemand een idee hoe dit zou komen, hoe je dit oplost en/of ik m'n gsm dan toch beter opstuur voor nazicht/reparatie.

Alvast bedankt
Bij mij pakt ie het ook niet met alleen GPS. Pas bij high accurary met wifi en mobiel netwerk herkent hij de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt
Ik moet zeggen dat ik nog niet veel de GPS gebruikt heb, maar de keer dat ik hem gebruikt heb deedt hij het perfect! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:46

SebasFM

BOFH

Hetzelfde probleem heb ik op mijn Nexus 7 (2013 model) onder Android 4.3. Wellicht een bug in Android? Maakt Android gebruik van Quick GPS fix data?

[ Voor 57% gewijzigd door SebasFM op 12-11-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
SebasFM schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:07:
[...]

Hetzelfde probleem heb ik op mijn Nexus 7 (2013 model) onder Android 4.3. Wellicht een bug in Android? Maakt Android gebruik van Quick GPS fix data?
Jup, dat is A-GPS (assisted GPS).

Echter moet je onderscheid maken tussen een bug en een hardware defect. De Nexus 7 las ik was geplaagd door GPS problemen. In het geval van mijn toestel is het een hardware defect, de antenne maakt geen goed contact. Door op de back-cover te drukken schiet het GPS signaal omhoog, beetje wriemelen en het stort weer in.

Als je een hardware defect heb zie je ook in GPS status nauwelijks satellieten natuurlijk. Als je alleen maar last hebt in een enkele app en Maps werkt bijvoorbeeld prima zou je denken dat het een software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

1x de originele post en 4 volledige quotes ... :/

We hebben het ondertussen al gelezen hoor mensen ;)

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Pagina: 1 ... 21 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.