Ben zelf nog niet heel lang bezig, net 1500 battles. Maar niks had me kunnen voorbereiden op de eerste paar games. Ik wist helemaal niks, reed een veld over en was dood zonder ook maar een vijand gezien te hebben

.
Je kunt allemaal wel livestreams en youtubefilmpjes kijken van goede spelers zoals quickybaby
http://www.youtube.com/user/QuickyBabyTV Of een niet zon goede speler maar wel een heel duidelijke prater die rustig zijn tijd neemt om tanks te reviewen jingles.
http://www.youtube.com/user/BohemianEagle
Het probleem is dat je dan veel termen naar je hoofd krijgt geslingerd, equipment, crewskills, angling your armour, verschillende maptactics, verschillende tanktypes.
Maar je eerste paar honderd games hoef je daar jezelf zeker nog niet druk over te maken.
Wat je moet weten om te beginnen ( behalve even de tutorial te spelen )
- elke tank heeft een vieuwrange, afstand waarbinnen je een vijand kan spotten ( zien ) als hij tenminste niet verstopt is achter een bosje
- ben je binnen een bepaalde afstand ( volgens mij 15 meter ) van elkaar dan spot je elkaar ook al zit er een huis/berg/ bos tussen door proximity detection
- naast de vieuwrange heb je ook een signalrange ( afstand waarbinnen je radio contact kan houden met je teamgenoten ) Als bijvoorbeeld een vijand buiten je vieuwrange is, jij kan hem dus nooit spotten. Maar een teamgenoot is verderop en kan de vijand wel zien. Dan zal hij de positie van de vijand doorgeven aan jou via de radio. mits je binnen signal range van elkaar bent.
- houdt de minimap in de gaten
- wacht met schieten tot je aimcircle zo klein mogelijk is
- zijkant/achterkant zijn in bijna alle gevallen zwakkere delen van de tank, daar wil je dus het liefst schieten
- probeer altijd je voorkant van de tank naar de vijand te wijzen als je 1 op 1 aan het schieten bent
- gebruik dekking om je achter te verschuilen bij het herladen. bijvoorbeeld achter een huis of muur
- sommige huizen/muurtjes etc kunnen kapot
- in te diep water verdrink je
- probeer achter een bosje te staan ( stil staan ) om minder snel ontdekt te worden
- wanneer je schiet wordt het bosje voor de vijand onzichtbaar en zien ze je wel ( binnen de vieuwrange )
- rijdt niet gelijk bij het begin volle bak de map over
succes !