[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste
Acties:
  • 76.110 views

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:57:
[...]

Overigens als ik dit bekijk lijkt het erop dat ik i.p.v. de T25 AT beter voor een Hellcat kan gaan ;)
Beide zijn heel leuk. Alleen is voor beiden wat er volgt een stuk minder leuk. Ik ben bij die beide tanks gestopt met het grinden, wat erna kwam had ik geen zin meer in. Hellcat staat nog steeds in mijn garage te blinken en mijn T28 te roesten :+

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Overigens als ik dit bekijk lijkt het erop dat ik i.p.v. de T25 AT beter voor een Hellcat kan gaan ;)
Hellcat is T6 en T25 AT is T7, zijn twee totaal verschillende tanks. Ik vind ze allebei wel leuk eigenlijk.
Heb het geluk gehad om de T30 op T10 gehad te hebben. Heb dus de T25/2 en T28 Prot over kunnen slaan. T30 en T110E4 zijn beiden erg leuk!

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• defiler1974
  • Laatst online: 02-04 08:43
Vae Victus schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:29:
[...]

Hellcat is T6 en T25 AT is T7, zijn twee totaal verschillende tanks. Ik vind ze allebei wel leuk eigenlijk.
Heb het geluk gehad om de T30 op T10 gehad te hebben. Heb dus de T25/2 en T28 Prot over kunnen slaan. T30 en T110E4 zijn beiden erg leuk!
Toch zag ik laatst een video van quickybaby die patrol duty medal haalde met zijn t95. Hij reed gewoon vooruit op Malinovka, spotte het hele team, wat vervolgens finaal werd afgeschoten en niemand kon een deuk in zijn t95 maken.

Met dat soort filmpjes krijg je zin om zo'n tank te spelen. Echter als je het zelf wil uitvoeren wordt je waarschijnlijk wel aan flarden geschoten.

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

defiler1974 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:33:
Toch zag ik laatst een video van quickybaby die patrol duty medal haalde met zijn t95. Hij reed gewoon vooruit op Malinovka, spotte het hele team, wat vervolgens finaal werd afgeschoten en niemand kon een deuk in zijn t95 maken.
Zet volgende keer ff je geluid aan, dat was QB niet zelf maar een replay van iemand anders :)
Met dat soort filmpjes krijg je zin om zo'n tank te spelen. Echter als je het zelf wil uitvoeren wordt je waarschijnlijk wel aan flarden geschoten.
Klopt.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Joindry schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:23:
[...]

Beide zijn heel leuk. Alleen is voor beiden wat er volgt een stuk minder leuk. Ik ben bij die beide tanks gestopt met het grinden, wat erna kwam had ik geen zin meer in. Hellcat staat nog steeds in mijn garage te blinken en mijn T28 te roesten :+
De T28/2 grind is inderdaad niet heel erg fijn. Ik wil graag verder in die lijn, maar kan het gewoon niet opbrengen om 50k xp bij elkaar de harken. Die gun is echt vreselijk niet goed op hogere tiers.

Het beste wat ik meestal kan doen is op de achtergrond blijven, de zwakke targets uitzoeken en alles wat Tier 7 of hoger is met HE zieken en proberen de andere kant op te duwen zodat de "echte jongens" ze af kunnen schieten.

Moet trouwens zeggen dat ik er de laatste 3 matches wel lol mee heb gehad..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:08
Nog even voor het avondeten:

LiveStreaming

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Zeg, jongens. Ik merk dat de laatste tijd m'n winrate toch stug blijft doordalen. Ik ben dus 2 jaar gestopt met spelen, en anderhalve maand geleden weer begonnen.

Ging eerste 2 weken echt dramatisch (ok, ik was de franse én engelse tree's aan t grinden bottom-up...wat vrij crappy tankjes zijn tot T6+ oid). Daarna stabiliseerde ik op 60.5 voor een week oid, tot ik weer verder ging grinden in nieuwe tankjes (churchill T6...niks voor mij, zeker niet met stock gun).

Maar t grappige is, afgelopen week lijk ik nog wel slechter dan toen ik net aan het spelen was. Victory ratio heeft een mooie dalende lijn. Ik zit de duitse TD line te grinden die afgelopen week goed roet in het eten gooit...nu eindelijk top gun op de SFL V wat helpt. Maar dan nog..verder speel ik eigenlijk alleen maar leuke tanks die t' goed doen.

Ik merk dat ik met name op één vlak echt tekort schiet : Mapkennis en macrotactieken.
M'n dodgefighting skills doen het nog prima (al schiet ik wel meer mis dan ik zou willen, zeker als _ik_ aan het campen ben en op een static target op distance mik :D). Maar ik blijf moeite hebben om zelf een goede tactiek te beslissen aan t begin of halverwege de match die "winst" gaat opleveren.

Ik ben van oudsher een medium speler waar ik veel mobieler kon omgaan met falen van m'n team. Maar nu als heavy of TD ben je redelijk committed waar je ook bent, en daar zal je het vaak moeten doen.

Wat ik bijv. afgelopen 15 potjes (meeste losses.. O_O) heb gezien met een 2-man platoon :
Wij kiezen de flank waar te weinig/geen tankjes heen gaan.
We houden die flank dicht óf weten daar tegen meerderheid te winnen
Tankjes op andere flank(en) worden finaal aan grut geschoten door minderheid aan enemies om vage reden
Wij gaan als laatste dood.

Ik maak zelf genoeg fouten overigens, soms ik ben echt geen credit to team. En dat komt wederom weer door dat ik vaak niet goed weet wat de beste oplossing is voor situatie Y in tank X op map Z. Ik speel veel samen met mensen die ook 2 jaar pauze hebben gehad, dus we leren ook niet snel van elkaar zeg maar ;)

Ik kijk regelmatig video's voor maps waar ik het slecht in doe. Probeer dan het positiespel op te pakken van die spelers, maar tot m'n ergernis lukt dat zelden (wat je in de video zag is in de praktijk zelden haalbaar / gaat meestal fout blijkt dan....heel afhankelijk van extreem specifieke tank die dan net wat minder camo heeft of wat meer snelheid of iets betere accuracy etc).

Ergo : What to do? :) In Clanwars heb ik hier allemaal geen last van, de FC brult en ik stoei me er wel doorheen. Grappig genoeg als ik zelf snel dood ga en m'n platoonmates ga aansturen dan winnen we meestal haha. Dan opeens zie ik wél blijkbaar wat de handige moves zijn..maar als ik zelf speel, dan heb ik dat niet zo 123 klaar liggen.

Tips? Ideeën?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Wat is je winrate eigenlijk? Want je spreekt over 60.5.. als ik daar ooit geraak zou ik al heel blij zijn lol

Edit ik zie het net op noobmeter. Volgens mij is er in 2 jaar tijd veel veranderd en zijn er misschien enkel nog veel goede spelers over en nog veel meer ECHT SLECHTE spelers, waardoor veel potjes totaal ongebalanceerd zijn en je sneller bij 50% winrate uitkomt. Spelen van tanks die je niet echt liggen helpts ook niet natuurlijk.

[ Voor 60% gewijzigd door Inrage op 21-11-2013 17:20 ]

• majic
Mja nu dus ondertussen 60.11. Blijft stug dalen dus :P

Misschien ben ik ook gewoon niet meer zo pienter en is de rest van WOT slimmer geworden hehe. Brawlen is niet meer wat het geweest is, wat altijd mijn forte was. Close combat, draaien, twee enemy tanks tegelijk aanvallen met je medium en ze tegen elkaar uitspelen (shielden enz). Dát vind ik leuk. Tegenwoordig is alles een uitgebalanceerder positiespel waar medium-long range encounters veel gebruikelijker zijn. En daar ben ik (Vermoed ik) nooit goed in geweest, maar wordt er dus nu in gedwongen.

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Vooral niet spelen vandaag. Alle oost-europese zwakzinnigen zijn weer aan het trollen :(

Verwijderd

Vae Victus schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:29:
[...]

Mooi, beide TDs zijn in discount deze special, kan ik ze allebei proberen ;)

Ik denk wel dat de T30 en T110E4 leuker zijn om te spelen dan de T95 en T110E3, maar ik lees er erg veel mixed feelings over op het WoT forum. Maar goed, eerst maar eens kijken of ik de T25/2 en T28 Prot. doorkom. Zo niet, dan houd ik net als Joindry de Hellcat mooi in de garage als die me wel bevalt :)

Wordt overigens veel TDs spelen dit weekend. Ik heb een hele lading T5 TDs, en aangezien de middle-tier tanks al vrij prijzig beginnen te worden hoop ik de nodige T6 TDs te kunnen kopen met korting. En misschien neem ik ook maar die FCM 36 PaK 40 erbij. Weer wat extra crew training/credits, en 400m viewrange op een T3 klinkt behoorlijk OP :*)

• majic
die FCM 36 Pak40 is.....de traagste tank in het spelletje? Ik heb m geprobeerd op de testserver en was écht niets mee te doen. Leuke gun...en meer ook niet. De S35 CA is dan een vergelijkbaar concept met een veel betere snelheid. Verdient ook goud geld, T5 die T8 tanks kan laten huilen! (Zelfs stock gun is geweldig, de gun van de TogII of de Black Prince in een t5 tankje...17pdr beter dan de unlock gun zelfs imho).

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Zo... Soms een aantal moeizame battles gehad maar toch een goede dag gehad vandaag. 30 battles gespeeld en 19 gewonnen, average damage van 2804 en WN7 van 2276. Global WN7 is omhoog naar 1806.52 en winrate naar 60.06%. Average damage is ook mooi aan het stijgen richting de 1700 :)

Stichting Hobbyserver

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Yay, net weer eens WoT aangeslingerd en wordt je eerst dood gegooit met een of andere waarde van 1074 als spelers-waardering... Moet ik me dan goed, slecht of middelmatig voelen?

Verder beetje lopen klooien, missies lijken wel leuk maar WoT blijft last ervan houden dat er redelijk veel slechte spelers zijn die het vernagelen.

En lijk ook 4 dagen premium te hebben, fijn... Van het weekeinde weg dus heb er niks aan -.-

[ Voor 12% gewijzigd door Darkasantion op 21-11-2013 21:39 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:09
Voor het eerst al mij shells op:

Defeat!
Steppes 21/11/2013 22:15:36
Pz.Sfl. V
Experience received: 1,546 45,232
Battle Achievements Top Gun

12 van de 15 shells raak en werd aangevallen door light tank toen ik wou resettten en die killed ik met mijn laatste shell :(

Shuttle st20g5

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:01:
[...]

Ik denk wel dat de T30 en T110E4 leuker zijn om te spelen dan de T95 en T110E3, maar ik lees er erg veel mixed feelings over op het WoT forum. Maar goed, eerst maar eens kijken of ik de T25/2 en T28 Prot. doorkom. Zo niet, dan houd ik net als Joindry de Hellcat mooi in de garage als die me wel bevalt :)
Dat ligt er maar net aan waar je van houdt. Het enige leuke (vind ik) aan de T30 en T110E4 is dat ze een roteerbare koepel hebben. De T95 en T110E3 hebben daarentegen veel meer bepantsering, maar ze zijn wel iets langzamer. Persoonlijk vind ik de T110E3 leuker (en beter) dan de T110E4. Ik denk dat veel spelers denken dat de T110E3 een soort "camper TD" is. Integendeel. Het is een geweldige "assault tank" waarmee je menig vijand in het stof laat bijten, een aanval kunt leiden, veel schade kunt doen, en aan het einde nog steeds in leven bent. Als je hem eenmaal door hebt, kun je daar door de frontal armor zoveel meer mee dan de T110E4.

• pkregting
En als je dacht dat het niet erger kon....

Draw!
Map: Severogorsk
Date: 21-11-2013 21:57:43
Vehicle: Rhm.-Borsig Waffenträger
Exp: 2.940 Credits: 101.833
Achievements: : Top Gun

Iets met 8.3k damage :(
Komt binnenkort natuurlijk op de youtube

[ Voor 15% gewijzigd door pkregting op 21-11-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

wsLy schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:31:
Ja, dat is Damagepanel with angle indicator. Project is gestopt in 8.8, maar werkt blijkbaar gewoon voor 8.9.
Ah thanks, ik had vroeger de inside versie daarvan inderdaad omdat deze in aslains pack zat, maar nu de outside, thanks :)

mbt T30 - T95 dit is puur kwestie van smaak/speelstijl. zelf zit ik nu op de proto grind omdat ik persoonlijk een turret gewoon heel erg fijn vind :) Dat merk ik ook nu ik met de Marder || bezig ben :/ man oh man wat vind ik geen turret hebben eigenlijk eeen handicap :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
moet zeggen dat ik de opzet van CW veel minder leuk vind. WG moet gewoon die train robbery uitzetten en ook het aantal revolt ernstig terugschroeven. En dan gewoon lekker plain landjevechten etc. gewoon ordinair " risken". Maar goed...Normaal is kennelijk niet meer goed genoeg, want het moet gekker bij WG.

Gisteren wel een lekkere dag gehad met een 75% winrate. En opnieuw bleek gisteren dat de WT E100 toch echt meersterlijk is :) Eigenlijk zou ik alleen maar in deze tank moeten rijden haha

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dweebus schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:14:
Vooral niet spelen vandaag. Alle oost-europese zwakzinnigen zijn weer aan het trollen :(
Het was een ramp. Heb aardig wat teamkills voorbij zien komen in spawn. Lui die zichzelf de sloot in reden, die mij uit mijn opstelling duwden, ets...

Soms is een online game waardeloze tijdverspilling.
Bokkie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 07:21:
[...]

mbt T30 - T95 dit is puur kwestie van smaak/speelstijl. zelf zit ik nu op de proto grind omdat ik persoonlijk een turret gewoon heel erg fijn vind :) Dat merk ik ook nu ik met de Marder || bezig ben :/ man oh man wat vind ik geen turret hebben eigenlijk eeen handicap :/
De marder is juist geweldig. Super accurate gun die regelmatig one shot en die je vrij veel kunt bewegen. Wacht maar tot je een JP4 hebt.... daar zit de gun ongeveer op vast gelast.

[ Voor 41% gewijzigd door Edmin op 22-11-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Gisteravond was weer echt een rampdag.
Zelfs in platoonvorm mochten wij het vaak maar op gaan lossen want teammaten die enige moeite deden om te helpen waren niet aanwezig.
RNG had vooral de pik op de SU-152, shells die ver buiten de aimcirkel vlogen of de grond in gingen waren meer standaard dan uitzondering.

[ Voor 3% gewijzigd door solique op 22-11-2013 08:49 ]

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
En het wordt nog erger, x3 daily special komend weekend. Wordt weer zergs van rode/oranje/gele spelers komend weekend :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 09-09 09:56
Triple Experience for the first victory of the day

Being an efficient hunter requires a lot of skill – triple your experience for the first battle on any vehicle in your garage!

30% discount and a credit income bonus on the following standard tank destroyers

VII T25/2

VII T25 AT

VII AT 7

VII Jagdpanther

VII AMX AC mle. 46

VII SU-152

VII SU-100M1

VI M18 Hellcat

VI M36 Jackson

VI AT 8

VI Churchill Gun Carrier

VI Jagdpanzer IV

VI ARL V39

VI SU-100

50% discount on the premium tank destroyer

III FCM 36 Pak 40

Get this small but deadly French Tier III Premium tank destroyer at half the price!

30% discount on the following premium tank destroyers

VII AT 15A

VII SU-122-44

VI Dicker Max

VI SU-100Y

50% discount on camouflage patterns

Stealth is the key to a successful hunt – apply some camouflage painting to your vehicle at a 50% discount (both gold and credit options)!

Mission

Hunter Destroyer
Goal Destroy 3 tank destroyers in one battle
Reward 2,000 Crew Experience points
Conditions Random Battles Only
Mooie special dit weekend in mijn mening.

Ik applaudisseer de rode en oranje spelers zeker als ze in het vijandelijke team zitten.
Gisteren gewoon een top avond gehad, maar voor een of andere redenen ging de t-44 en de t-150 echt niet.
Met de t-150 werd ik constant in tier 8 potten gegooid. Ik kon geen damage doen omdat die gun niet echt geschikt is voor tier 8. En met de t-44 kreeg ik alleen maar rode tomaatjes.

Al de andere tanks die ik heb blies ik dwars door alle vijanden. Vooral een mooi potje met de hellcat in een t5/6 pot, waar ik lekker zat te campen uiteindelijk 3.5k damage met 3 kills. Meer dan de onderste 10 bij elkaar opgeteld :)

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Het maakt me eigenlijk niet veel uit of er nu veel oranje/rode spelers in een pot zitten of niet, he hebt wat spelers van alle kwaliteiten nodig. Mag best een beetje casual blijven voor mij, zolang het maar een beetje gebalanceerd is. Ik heb gisteren 40 games gespeeld en 1 !?!!! ervan was spannend... In al de andere werd 1 team compleet gegeveegd...

Het is dan ook moeilijk om aan winrate te werken als je op voorhand al geen kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inrage schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:44:
Het maakt me eigenlijk niet veel uit of er nu veel oranje/rode spelers in een pot zitten of niet, he hebt wat spelers van alle kwaliteiten nodig. Mag best een beetje casual blijven voor mij, zolang het maar een beetje gebalanceerd is. Ik heb gisteren 40 games gespeeld en 1 !?!!! ervan was spannend... In al de andere werd 1 team compleet gegeveegd...

Het is dan ook moeilijk om aan winrate te werken als je op voorhand al geen kans maakt.
Zelfde ervaring hier......
Of je wint heel gemakkelijk of 2/3 van je team is in de eerste paar minuten weggeblazen.
Echt spannende potten waarbij je adrenaline stijgt lijken steeds zeldzamer te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Meh, had gisteren totale faalavond. Niet mijn beste week in wot ooit. Laten we hopen dat het weer beter gaat volgende week want dit was niet best ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

[...]

Nice, CW materiaal zie je niet al te vaak. Leuk om de acties van FC's te volgen en om te zien hoe CW battles in hun werk gaan. 11 vs 15 winnen tegen een - dacht ik iig - zeer respectabele clan, indrukwekkend! Ik merk wel dat je voor CWs veel geduld moet kunnen opbrengen :P

Erg leuk om inderdaad te kijken hoe zo'n CW verloopt. Ben zelf te casual om aan dat geweld mee te doen maar leuk om te zien hoe een zooitje Hellcats wint van 15 tanks :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:49:
[...]

Zelfde ervaring hier......
Of je wint heel gemakkelijk of 2/3 van je team is in de eerste paar minuten weggeblazen.
Echt spannende potten waarbij je adrenaline stijgt lijken steeds zeldzamer te worden
Als je inderdaad in een team zit met meerdere superawesome, stronk, unicum wonderplatoon zit ja dan heb je wel eens kans dat het binnen een paar minuten voorbij is en dat jij geen ene moer kunnen doen (vooral erg leuk als dat je dubbel is en net de laatste 10hp van een tank mogen afschieten).

Maar ik zit liever in een pot waarmee je team de andere binnen een paar minuten wegblaast dan ze tegen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
mhindrik schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:31:
[...]

Mooie special dit weekend in mijn mening.
Heh...en ik heb natuurlijk net een SU-100Y en E-25 gekocht gisteren. Lol :D Gelukkig niet voor betaald..maar toch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

pff wat een drama weer zeg, allemaal groen/blauw/paarse spelers die denken dat ze wel ff alles in hun eentje kunnen pakken.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Mickroz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:14:
pff wat een drama weer zeg, allemaal groen/blauw/paarse spelers die denken dat ze wel ff alles in hun eentje kunnen pakken.
Ik ben in ieder geval trots op mijn gele kleurtje :) toch bovengemiddeld :P

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mickroz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:14:
Je moet wat met al die scrub zergs ;)

Goede zelfkennis heb je trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Laatst online: 02-04 08:43
Volgens mij hebben sommige mensen hun offer vergeten aan de rng goden.
Had gisteren een perfecte dag. +80% winrate, 2270 Win7 afgesloten.
Elke tank lukte gisteren, zelfs de meest irritante grinds.

Bijna de hellcat binnen en de amx 50 100. Ben benieuwd wat ik kan doen in deze tanks.
Daarnaast nog een grind bezig met de e-50, nashorn, amx AC mle. 48.
En de ISU speel ik gewoon voor de pure lol die je hebt met deze TD, ben benieuwd of de borsig evenveel lol gaat geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Snappie88 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:17:
[...]

Ik ben in ieder geval trots op mijn gele kleurtje :) toch bovengemiddeld :P
Ik ook.

@psychoclown, kan je niet nog een topic openen voor alle groene/blauwe/paarse spelers?
Kunnen ze daarin lekker zeiken over alle rode/oranje/gele spelers, hebben wij er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Gele spelers zijn tenminste nog nuttig, sommige oranje spelers verrassen je nog wel eens, maar die diep rode tomaatjes zie constant dezelfde fouten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mickroz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:54:
[...]

Ik ook.

@psychoclown, kan je niet nog een topic openen voor alle groene/blauwe/paarse spelers?
Kunnen ze daarin lekker zeiken over alle rode/oranje/gele spelers, hebben wij er geen last meer van.
*ahum* O-)

Afbeeldingslocatie: http://wotlabs.net/sig/eu/mickroz/signature.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

_Z3

[...]

Ik ook.

Ook al ben ik om een vage reden groen (niet af te zien aan mn WN7 rating :)) sluit ik me hier bij aan.
Afbeeldingslocatie: http://wotlabs.net/sig/eu/_Z3/signature.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 19:36
[...]

Ik ook.

Wat, ik mag 'panzerknack11' hier niet belachelijk maken? Awwwww. :-(

En iets wat me de laatste tijd opvalt als ik de stats van 1 of andere noob bekijk. Het maakt niet uit hoe slecht die gasten zijn, ze hebben _altijd_ een Raider medaille. Herr Panzerknack11 heeft er zelfs 2, met 7.6k potjes en een 43% winrate. Ik heb er na 11k potjes nog geen. Ik was bang dat ik gewoon een noob was en dat die gast geluk had, maar Kyozu heeft ook geen Raider medaille. :+
(Check voor de grap ook de average damage van Panzerknack11. :X Oh, en Kyozu heeft een hogere average XP dan zijn max. XP. :X )

[ Voor 27% gewijzigd door User op 22-11-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/2a/2afec647d2e645195ca35cc29817821e818f71b52e4fc608b6155d8f185e016e.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ShockWave op 22-11-2013 11:38 ]

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Nu online

Joindry

User schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:31:
[...]

En iets wat me de laatste tijd opvalt als ik de stats van 1 of andere noob bekijk. Het maakt niet uit hoe slecht die gasten zijn, ze hebben _altijd_ een Raider medaille. Herr Panzerknack11 heeft er zelfs 2, met 7.6k potjes en een 43% winrate. Check voor de grap ook zijn average damage per potje Ik heb er na 11k potjes nog geen.
Ik was bang dat ik gewoon een noob was en dat die gast geluk had, maar Kyozu heeft ook geen Raider medailler. :+
Ik heb geen raider, ontsnap ik dan aan jouw noobstempel :9

En serieus, ik heb nooit begrepen hoe je zoiets kan halen. Dat krijg je toch echt alleen als je in base afked voor 90% van de tijd en dan gewoon gaat cappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
[...]

En iets wat me de laatste tijd opvalt als ik de stats van 1 of andere noob bekijk. Het maakt niet uit hoe slecht die gasten zijn, ze hebben _altijd_ een Raider medaille. Herr Panzerknack11 heeft er zelfs 2, met 7.6k potjes en een 43% winrate. Ik heb er na 11k potjes nog geen. Ik was bang dat ik gewoon een noob was en dat die gast geluk had, maar Kyozu heeft ook geen Raider medaille. :+
(Check voor de grap ook de average damage van Panzerknack11. :X Oh, en Kyozu heeft een hogere average XP dan zijn max. XP. :X )
Heb er ook 1 maar die was echt puur toeval, met mijn arty wel hun laatste tank spotten op weg naar mijn base maar hij mij niet en ik vervolgens uitcappen omdat hij naar mij op zoek ging...
Vaak zie je bij slechte spelers ook de "Invincible" medal omdat ze gewoon geen damage pakken..
Worden ze dan gedragen door het team de komende 5 battles dan zitten ze goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

XVM rekent standaard nog steeds groen vanaf 1175, dus ben ik ingame met 1165 nog steeds geel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:09
Die tomaatjes kunnen je soms nog verassen, autoaim werkt soms best goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Mickroz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:40:
[...]

XVM rekent standaard nog steeds groen vanaf 1175, dus ben ik ingame met 1165 nog steeds geel ;)
XVM gebruikt WN6. Wotlabs gebruikt WN7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 06-09 10:21
[...]
Je moet ook wel een beetje geluk hebben met een raider medaille, zelf ook één bij toeval vergaart door met een Tiger I op Belogorsk vanuit de noordspawn vanaf de heuvel te snipen en uiteindelijk door te duwen waarna ik als enige in de cap stond...dus het is meer geluk dan wijsheid.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Mickroz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:40:
[...]

Nog niet zolang geleden ontdekt dat het inderdaad geen 1000 is. Ik vroeg me al af wat het dan wel zou kunnen zijn. Thx.
Afbeeldingslocatie: http://wotlabs.net/sig_dark/eu/freelh/signature.png

Zal wel geen 500 games meer duren... :z

Trouwens, de rating is niet waterdicht voor het 'vertrouwen' van medespelers. Zeker niet op <T5 ( vaak ook <T7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
freelh schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:52:
[...]
Nog niet zolang geleden ontdekt dat het inderdaad geen 1000 is. Ik vroeg me al af wat het dan wel zou kunnen zijn. Thx.
Op de homepage van WoTLabs kan je het overigens gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Grmbl. Lower hull van de E75 wordt een beetje een trauma voor me laatste tijd :/

Afgelopen twee weken :

T34 met prem shells : 4x bounce on a row (200 meter +-)
Lowe met prem shells : 6x bounce on a row (150 meter +-). Extra zuur want waren reset-shots...match verloren.
Vandaag : SFL V met top gun ..231mm pen....bounce vanaf 50 meter ofzo. Wat moet ik doen om door dat ding heen te komen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.defocus.nl/wot/bounce.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
jeeeee! het is bevestigd dat ik een noob ben :)

ik ben 1 raider medaille :p

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
majic schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:59:
Wat moet ik doen om door dat ding heen te komen :(
Op de commander's cupola schieten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Of als het reset shots zijn gewoon de track eraf knallen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
wontcachme schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:07:
Of als het reset shots zijn gewoon de track eraf knallen
Of met HE schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Frunz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:57:
[...]

Op de homepage van WoTLabs kan je het overigens gewoon zien.
whoops. Tijdje geleden dat ik die bezocht/las. :D . Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

User schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:51:
[...]
XVM gebruikt WN6. Wotlabs gebruikt WN7.
Klopt maar dan is het ingame qua kleur nog steeds geel, en bij wot-news is WN7 pas groen bij 1180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Mja 2x HE gedaan geen damage. HE is niet echt betrouwbaar meer vergeleken met vroeger voor resets. Track shots idd, wist ik toen nog niet :/ maar dan nog ..lower hull..gemaakt van titanium oid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Mickroz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:14:
[...]

Klopt maar dan is het ingame qua kleur nog steeds geel, en bij wot-news is WN7 pas groen bij 1180.
Je wil wel erg graag bij de 'noobs' horen ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Jups, maar ik ben ook een noob, heb ook een raider medaille met de T-150.
Nee, ik irriteer me gewoon dat gele spelers met rode spelers vergeleken worden, thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Afbeeldingslocatie: http://sadpanda.us/images/1860734-79399BR.png
Hmmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegah
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:12
majic schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:17:
[...]

Mja 2x HE gedaan geen damage. HE is niet echt betrouwbaar meer vergeleken met vroeger voor resets. Track shots idd, wist ik toen nog niet :/ maar dan nog ..lower hull..gemaakt van titanium oid :S
Armor van de E75 is inderdaad knap lastig, maar heeft ook enorm veel profijt van een beetje anglen en dus is het ook niet zo gek dat je zoveel bounced erop. Voor de harde cijfertjes -> http://wotguru.com/weak-spot-guide-e-75/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Mickroz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:25:
Jups, maar ik ben ook een noob, heb ook een raider medaille met de T-150.
Nee, ik irriteer me gewoon dat gele spelers met rode spelers vergeleken worden, thats all.
En het feit dat de kleur niks zegt over progressie van de speler, eigenlijk zou deze gebaseerd moeten zijn op de resultaten van de laatste X dagen of Y battles om een betere inschatting te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
[...]

Haha, gemiddeld doe ik het dus beter dan zijn beste pot tot nu toe :D
Maar ja zo zijn er tig spelers, belangrijkste is als ze openstaan voor feedback en willen leren.
Frentik schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:39:
[...]
En het feit dat de kleur niks zegt over progressie van de speler, eigenlijk zou deze gebaseerd moeten zijn op de resultaten van de laatste X dagen of Y battles om een betere inschatting te kunnen maken.
Dat kun je ook zien he, op os. Wotlabs dus ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Meer mensen die niet meer op http://www.feldzug.net/ kunnen komen of hun ratings kunnen zien?
Ik besta namelijk niet meer volgens hun.... :N ;w
Error! _shockwave_ does not exist, I'm sending another request to the API just to make sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik www.wotcs.com
Handig per dag het verschil te zien (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

ShockWave schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:01:
Meer mensen die niet meer op http://www.feldzug.net/ kunnen komen of hun ratings kunnen zien?
Ik besta namelijk niet meer volgens hun.... :N ;w

[...]
Had net ook hetzelfde op wotlabs en wot-news, en bij noobmeter kon ik een nieuwe speler niet vinden, ook met api error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mickroz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:14:
[...]

Maar iedereen refereert wel naar wotlabs colorschema als ze het over WN7 hebben. Moet je anders eens een correcte colors file installeren. Config van Coldzero heeft die bijvoorbeeld. Standaard XVM config is ruk.
Frentik schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:39:
[...]
Daarom hebben wotlabs en noobmeter ook 7/30/60-days en last 1000 battles zodat mensen hun progressie kunnen zien. Niet dat dat voor de meeste scrubs van toepassing is. Als het maar gezellig is en voor de fun :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Zo. T' is weer mooi geweest voor me :) Na 6 weken werd het gebrek aan plezier in het spelletje me iets te groot. Met name de overduidelijke rigging in matchmaking was ik echt klaar mee. Heb voor mijzelf afgelopen week een kladblokje bijgehouden - als ik niet carry in een match (Want : stock tank, bottom tank, trage tank etc) dan is de kans dat ik verlies in een potje gewoon 65-70%. Speel ik een snellere tank of één waarbij ik meer bovenaan kom dan is de kans dat ik win 60-65%. Ergo, ik kan alleen nog maar bepaalde selectieve tankjes spelen..of Tier10 (En ik vind t9-10 tanks dus niet leuk, helaas).

Daar ben ik dus een klaar mee. Ik speel voor m'n plezier, niet om grootste deel van de tijd 99% zeker van te voren al te weten dat een match verloren is (En er weinig aan kunnen doen). Heb nog nooit een spel gezien waarbij de matchmaking zó enorm slecht geregeld is als in WoT anno 2013.

Tijd dus om lekker te relaxen, serietjes te kijken en een ander spelletje te zoeken met m'n maten :) Geen groot drama verder - m'n hartslag was niet hoger dan gebruikelijk toen ik vanochtend het spelletje deinstalleerde. Het was een opluchting (hey, de verslavingsfactor is zeker dik in orde bij WOT :).

Veel plezier iedereen ! :) Thx voor de tips/advies sowieso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
als ej voor je plezier speelt, waarom hou je dan alles op een kladblokje bij?

Plezier hebben in een spel is volgens mij de beleving die je hebt (of niet).

Ik zou zelf stoppen met WOT als ik die beleving niet meer heb, maar kennelijk zijn er mensen die eerst deze beleving willen onderbouwen met feiten om te stoppen :+
Mijn advies, stop ermee als je feiten gaat verzamelen om het stoppen te onderbouwen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

psychoclown schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:59:
Dat kun je ook zien he, op os. Wotlabs dus ;)
Kaap schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:09:
Daarom hebben wotlabs en noobmeter ook 7/30/60-days en last 1000 battles zodat mensen hun progressie kunnen zien. Niet dat dat voor de meeste scrubs van toepassing is. Als het maar gezellig is en voor de fun :+
Weet ik wel; maar ik doelde op de ingame kleurtjes die gebaseerd zijn op het overall scores welke vaak niet representatief zijn voor iemands recente performance waardoor sommige dus overhaaste conclusies trekken zoals "alle rood/oranje/gele" spelers zijn noobs bv.. als ze die waardes nu eens in xvm verwerken wordt de tool ineens wat bruikbaarder :+

[ Voor 32% gewijzigd door Frentik op 22-11-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

[...]

Maar iedereen refereert wel naar wotlabs colorschema als ze het over WN7 hebben. Moet je anders eens een correcte colors file installeren. Config van Coldzero heeft die bijvoorbeeld. Standaard XVM config is ruk.
Ok, dacht dat die van wot-news was, omdat xvm dezelfde kleuren standaard heeft.
Zal eens kijken, volgens mij heb ik al de Markers van Coldzero.
[...]

Alleen heb je daar ingame dus niets aan, volgens mij is dat wel eens geopperd om toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Bean77 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:16:
als ej voor je plezier speelt, waarom hou je dan alles op een kladblokje bij?

Plezier hebben in een spel is volgens mij de beleving die je hebt (of niet).

Ik zou zelf stoppen met WOT als ik die beleving niet meer heb, maar kennelijk zijn er mensen die eerst deze beleving willen onderbouwen met feiten om te stoppen :+
Mijn advies, stop ermee als je feiten gaat verzamelen om het stoppen te onderbouwen :9
Ik ben niet heel goed in veel dingen, maar patronen herkennen is nou juist waar ik privé en m'n werk in excelleer. En ik had dus al een hele tijd het idee dat er iets achter de schermen met de matchmaking aan de gang was waar ik zelf negatief hinder van ondervond (=frustratie).

Met het kladblokje wilde ik uitzoeken dat gut-feeling dat ik vaker rotte MM krijg te onderbouwen was. En dat is het - ergo, dan was het dus niet random maar gewoon onderdeel van een systeem wat ik dus vaker ga tegenkomen. Het hangt gewoon af van het soort tankje dat je rijd, welke victory ratio je hebt, of je in een platoon zit, of je de afgelopen potjes te veel gewonnen hebt enz enz. Om van de slimme 'RNG' nog maar niet te spreken (maar die zou in theorie 2 kanten op moeten werken ; ).

Doe mij dan maar 'echt' random matchmaking óf een MM systeem wat gewoon goed in elkaar zit (mensen met gelijke skills op hun tank bij elkaar stoppen, bijv. iedereen van 60% en hoger in één battle, iedereen van 55-58%, iedereen van 50-55% enz enz enz..).

Verder heb je gelijk, als je geen plezier in een spel hebt, moet je er mee kappen. Maar ik ga niet graag af op m'n gevoelens als die misschien alleen maar op 'pech' gebaseerd waren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
majic schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:27:
[...]

Ik ben niet heel goed in veel dingen, maar patronen herkennen is nou juist waar ik privé en m'n werk in excelleer. En ik had dus al een hele tijd het idee dat er iets achter de schermen met de matchmaking aan de gang was waar ik zelf negatief hinder van ondervond (=frustratie).

Met het kladblokje wilde ik uitzoeken dat gut-feeling dat ik vaker rotte MM krijg te onderbouwen was. En dat is het - ergo, dan was het dus niet random maar gewoon onderdeel van een systeem wat ik dus vaker ga tegenkomen. Het hangt gewoon af van het soort tankje dat je rijd, welke victory ratio je hebt, of je in een platoon zit, of je de afgelopen potjes te veel gewonnen hebt enz enz. Om van de slimme 'RNG' nog maar niet te spreken (maar die zou in theorie 2 kanten op moeten werken ; ).

Doe mij dan maar 'echt' random matchmaking óf een MM systeem wat gewoon goed in elkaar zit (mensen met gelijke skills op hun tank bij elkaar stoppen, bijv. iedereen van 60% en hoger in één battle, iedereen van 55-58%, iedereen van 50-55% enz enz enz..).

Verder heb je gelijk, als je geen plezier in een spel hebt, moet je er mee kappen. Maar ik ga niet graag af op m'n gevoelens als die misschien alleen maar op 'pech' gebaseerd waren, toch?
Kijk bij die t-150 tank van mij heb ik ook last van "biased" MM, alle tanks die ik gisteravond mee speelde kregen zijn eigen tier of één tier hoger max. Met de t-150 kreeg ik constant rode tomaten twee tiers hoger, terwijl het vijandelijk team constant groene,blauwe en paarse spelers had. 7 potten meegespeeld sinds vorige week, alle 7 kansloos verloren.

Ik geloof wel iets in wat jij hier beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
[...]
Dat wordt wel een hele lastige, aangezien iedereen uiteindelijk een winrate van rond de 50% zal hebben. Als er mensen winnen, zullen er ook mensen verliezen. Op het moment dat je alleen mensen met gelijke winrate in een battle hebt, zal de helft terugvallen in winrate en de andere helft iets omhoog. Als uiteindelijk alleen maar deze mensen tegen elkaar spelen, zullen ze gemiddeld op 50% uitkomen (of iets eronder als je Draws meerekend), aangezien het altijd dezelfde mensen zijn. Dit gebeurt dan ook met de mensen met een winrate < 50%, die dus uiteindelijk ook rond de 50% uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
[...]
Het is bekend dat WG kijkt naar je tank en wat je de afgelopen potjes hebt gedaan. Het is dus inderdaad niet volledig random. MM bepaald daarmee vooral of je top/lowtier bent in een match. Algehele nummers wordt niet naar gekeken (winstratio/efficiency e.d.)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
platoonen wordt zeker wel meegenomen hoor, redwing. Heb daar al diverse post van gezien tenminste, die dat aardig goed onderbouwen. Victory ratio heeft WG patenten voor liggen...denk je nou echt dat ze die niet gebruiken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Dat je een tier indeling krijgt n.a.v. de afgelopen paar battles geloof ik best, daarvoor zijn de aanwijzingen best sterk (patenten bijvoorbeeld). Maar zolang WG nog een rating systeem gebruikt waarin het aantal battles wat je hebt gespeeld in op is genomen geloof ik niet dat WG stiekem skillbased mm correctie toepast. In ieder geval niet eentje die werkt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:13
Frunz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:39:
[...]

Dat wordt wel een hele lastige, aangezien iedereen uiteindelijk een winrate van rond de 50% zal hebben. Als er mensen winnen, zullen er ook mensen verliezen. Op het moment dat je alleen mensen met gelijke winrate in een battle hebt, zal de helft terugvallen in winrate en de andere helft iets omhoog. Als uiteindelijk alleen maar deze mensen tegen elkaar spelen, zullen ze gemiddeld op 50% uitkomen (of iets eronder als je Draws meerekend), aangezien het altijd dezelfde mensen zijn. Dit gebeurt dan ook met de mensen met een winrate < 50%, die dus uiteindelijk ook rond de 50% uitkomen.
Zo had ik het nog niet bekeken, en ik kan geen gaten in deze redenatie 'schieten'. Uiteindelijk (vrij snel eigenlijk) komt iedereen op 50%, en is het (kwalitatieve) onderscheid tussen alle spelers verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
majic schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:49:
platoonen wordt zeker wel meegenomen hoor, redwing. Heb daar al diverse post van gezien tenminste, die dat aardig goed onderbouwen. Victory ratio heeft WG patenten voor liggen...denk je nou echt dat ze die niet gebruiken ? :)
Lees die patenten dan maar eens door en wat WG zelf er over zegt en dan zul je zien dat het hoog/laag plaatsen in tier bij een battle zowel met de patenten overeen komt als met wat er in de praktijk gezien wordt als wat WG zegt. Als al die dingen echt op zo'n manier als de community vaak meent worden meegenomen zou niemand meer de 40% of 60%+ kunnen halen.

Platoons hebben een tijdje een aparte MM gehad, maar in de patchnotes van een paar patches terug heeft WG aangegeven dat dat er uit is gehaald. Daarnaast heb ik inderdaad verschillende goed onderbouwde posts op het forum gezien, helaas allemaal met zo'n klein aantal battles dat het allemaal ruim binnen de normale marge valt. Er is simpelweg geen bewijs of de MM echt rigged is aangezien als dat al gebeurt het niet heel hard gebeurt waardoor het voor iedereen nog steeds binnen de te verwachten marges valt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
[...]

Lange uitleg, bla bla, ik stop...
Je speelt na een stop van 2 jaar terug voor anderhalve maand. Op 7 dagen speel je 300+ games dus ik neem voor het gemak aan dat je laatste 1000 games over deze anderhalve maand gaan.

- Je hebt daarvan 56.21% van je games gewonnen. Op zich vind ik dat zeker niet slecht voor iemand die terug komt na een lange pauze. Je beweringen sluiten niet echt aan met wat je stats zeggen op noobmeter.
- Je speelt vooral de derpy KV2 en statspadders als Hellcat & T49. Dan zijn je stats nog wel behoorlijk matig en heb je nog geluk dat je winrate zo hoog is. Als je wil carrien en de MM will 'outplayen' dan moet je gewoon beter spelen.
- Je speelt ook vooral lagere tiers waar je veel meer noobs ziet en de game dus sneller afgelopen is en in een richting gaat door idiote acties.
- Gut-feeling is eerder gebaseerd op verlies potjes, winnen vergeet je sneller...

Volgens mij is je sample size gewoon niet groot genoeg om iets over statistiek te zeggen en al helemaal niet om als bewijs te gruiken voor een of andere WG rigged MM conspiracy...

Wat niet wegneemt dat ik zelf het MM systeem complete shit vind, maar het is op zo'n manier shit dat het wel eerlijk is voor iedereen, je hebt 50% kans om in het rode team terecht te komen. Mijn probleem met de MM is dat er gewoon te weinig spannende potjes uit voortkomen, niet dat het rigged is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
majic schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:11:
Daar ben ik dus een klaar mee. Ik speel voor m'n plezier, niet om grootste deel van de tijd 99% zeker van te voren al te weten dat een match verloren is (En er weinig aan kunnen doen). Heb nog nooit een spel gezien waarbij de matchmaking zó enorm slecht geregeld is als in WoT anno 2013.

Tijd dus om lekker te relaxen, serietjes te kijken en een ander spelletje te zoeken met m'n maten :) Geen groot drama verder - m'n hartslag was niet hoger dan gebruikelijk toen ik vanochtend het spelletje deinstalleerde. Het was een opluchting (hey, de verslavingsfactor is zeker dik in orde bij WOT :).

Veel plezier iedereen ! :) Thx voor de tips/advies sowieso!
Moet je me dan toch vertellen hoe ik meer dan 70% weet te winnen in de afgelopen 60 dagen (en langer) ;)
Maar goed zoals je zegt, je speelt het (/een) spel voor je plezier en als je die er niet uit kunt halen dan kun je je plezier misschien beter ergens anders halen. Succes met welke game je ook gaat kiezen :)
Frentik schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:18:
[...]

[...]
Weet ik wel; maar ik doelde op de ingame kleurtjes die gebaseerd zijn op het overall scores welke vaak niet representatief zijn voor iemands recente performance waardoor sommige dus overhaaste conclusies trekken zoals "alle rood/oranje/gele" spelers zijn noobs bv.. als ze die waardes nu eens in xvm verwerken wordt de tool ineens wat bruikbaarder :+
Ah op die manier, in principe kun je dat ook instellen in de XVM config maar standaard staat de overall stats ingesteld. Mijn inziens een prima manier om in te schatten als je maar weet hoe te gebruiken. Ligt denk ik ook wel aan mijn instellen, ik kan niemand vertrouwen in de match behalve platoonmaten of mensen die er toevallig in zitten die ik ken. Tot het tegendeel is bewezen ga ik er gewoon vanuit dat zij het loodje zullen leggen voordat ik dat doe. Daarmee, mijn inziens, bestempel ik ze niet als idioot of iets maar vertrouwen moet gewonnen worden zo ook in WoT :)
Ilikebananas schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:13:
Dat je een tier indeling krijgt n.a.v. de afgelopen paar battles geloof ik best, daarvoor zijn de aanwijzingen best sterk (patenten bijvoorbeeld). Maar zolang WG nog een rating systeem gebruikt waarin het aantal battles wat je hebt gespeeld in op is genomen geloof ik niet dat WG stiekem skillbased mm correctie toepast. In ieder geval niet eentje die werkt :+)
Hier kan ik me in vinden, tenzij ze een 'sekret metchmaking statz' gebruiken zoals met Team Battles :)

Toch wel een lache potje in de Nashorn toen ik de top gun nog niet had unlocked (en dan zijn hogere tier battles echt wel lastig (te dragen).

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 22-11-2013 15:47 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:46
http://www.wotreplays.org...9169eaa0d46dfb010000.html

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/35n0hw1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ou2yjr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/9zvrpd.jpg

Vond dit een mooie battle van me eigen met 2 k damage in de AMX 13 75, wat ik overigens een bagger tank vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SurfBoy schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:20:
http://www.wotreplays.org...9169eaa0d46dfb010000.html

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vond dit een mooie battle van me eigen met 2 k damage in de AMX 13 75, wat ik overigens een bagger tank vind.
Ja, goede game! Mooi hoe je in het begin geen hit van de KV-1S opvangt, en als je op de AFK T-150 aan het schieten bent, oog hebt voor de KV-2 die dacht jou even te slim af te kunnen zijn. Erg jammer dat je de game niet gewonnen hebt.

Persoonlijk zou ik wel iets zuiniger zijn met ammo :P Je hebt een paar keer dat je gewoon maar schiet omdat het kan (T29 turret, KV-1S turret), terwijl je geen kans hebt op een damaging hit. Héél misschien had je met wat geluk de IS-3 nog kunnen hebben als je wat AP shells over had gehouden. Maar toch, goede pot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:00:
[...]

Ja, goede game! Mooi hoe je in het begin geen hit van de KV-1S opvangt, en als je op de AFK T-150 aan het schieten bent, oog hebt voor de KV-2 die dacht jou even te slim af te kunnen zijn. Erg jammer dat je de game niet gewonnen hebt.

Persoonlijk zou ik wel iets zuiniger zijn met ammo :P Je hebt een paar keer dat je gewoon maar schiet omdat het kan (T29 turret, KV-1S turret), terwijl je geen kans hebt op een damaging hit. Héél misschien had je met wat geluk de IS-3 nog kunnen hebben als je wat AP shells over had gehouden. Maar toch, goede pot :)
Thanks, ik zag het dat ik oppeens amper meer ammo had. Dus toen dacht ik dat heat misschien nog wel damage zou doen op de achterkant van de IS-3, maar nee, maar 15 damage en toen stond daar de andere IS-3. :'( Maar ik kon inderdaad wel iets zuiniger doen, maar soms is de gun ook zo inaccuraat als het maar niet wezen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat heeft WoT tegen mij, kan mijn winrate maar niet boven de 53.8 krijgen. Eenmaal gehaald krijg ik alleen maar kl*te teams.
Vanavond weer, begin van de avond zo ongeveer 5 battles gingen heel goed, totaal van wn6 van 2500+, en alle 5 een win. Daarna gewoon alleen maar fuck teams en de stand is nu 5/12 wn6 van 1000.
En ja, sommige battles kon ik beter me best doen maar grootste gedeelte komt echt door kl*te teams.
Dit waren voornamelijk battles op tier 8/9....

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Lees even wat je zelf schrijft.
Als je iedereen van 60% in 1 battle stopt, worden die vanzelf allemaal 50%. (want gelijke skills)
Dan komen die 50% dus tegen degenen die eerder 40% waren, want die haalden tegen elkaar ook 50%. En wat heb je als je 40%'s tegen 60%'s laat spelen? De huidige MM. ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Victory!
Fjords 22-11-2013 23:28:37
Tank: 121
Experience received: 1.942
Credits: 64.059
Battle Achievements Top Gun, Steel Wall, Reaper, Spartan, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Afbeeldingslocatie: http://previews.wotreplays.org/5/2/8/f/d/e/528fde2ceaa0d41c3d010000.jpg

Was een leuke battle. Wel wat schoonheidsfoutjes gemaakt, maar dat heb je wel eens. Vooral de T54E1 op het einde moet zich goed gefrustreerd hebben gevoeld :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Nu online

Joindry

Plato1989 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:47:
Victory!
Fjords 22-11-2013 23:28:37
Tank: 121
Experience received: 1.942
Credits: 64.059
Battle Achievements Top Gun, Steel Wall, Reaper, Spartan, Mastery Badge: "Ace Tanker"

[afbeelding]

Was een leuke battle. Wel wat schoonheidsfoutjes gemaakt, maar dat heb je wel eens. Vooral de T54E1 op het einde moet zich goed gefrustreerd hebben gevoeld :+ .
Jaaa, die t54E1 zal idd zijn kas wel zitten opvreten hebben, eerst een drum waar je op 9hp blijft leven, dan een hele drum 0 critten. Played like a pro sir. Die 121 is precies nog redelijk bouncy. Is dat wat die tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Whuzz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:48:
[...]
Lees even wat je zelf schrijft.
Als je iedereen van 60% in 1 battle stopt, worden die vanzelf allemaal 50%. (want gelijke skills)
Dan komen die 50% dus tegen degenen die eerder 40% waren, want die haalden tegen elkaar ook 50%. En wat heb je als je 40%'s tegen 60%'s laat spelen? De huidige MM. ;)
Zo werkt het dus niet. Dat gebeurt nog niet eens als je per 3 maanden promoveert/degradeert, en met scherpe klasse-grenzen werkt. Je krijgt altijd wel een regressie richting 50%, ja, maar er zal een evenwicht ontstaan. Want bij als het terug zou gaan naar iedereen 50% spelen de toppers weer tegen de kneuzen en heb stijgt het weer. Beide extremen zijn niet stabiel.

Je evenwichtsnivo zal percentueel dus wel vergelijkbaar zijn. Het verschil is dat je als 51%'er op dat nivo blijft omdat je met fatsoenlijke MM wint van de 50%'ers en verliest van de 52%'ers, in plaats van de 40%'ers en 60%'ers die je nu tegenkomt. En als je 30 54%'ers hebt in een game, dan kun je het over tactieken gaan hebben - zelfs in randoms.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkregting
Een speciale video om het weekend te openen, mijn beste pot ooit. Veel plezier met kijken :)

http://youtu.be/K3CcfpN9e8c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pkregting schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:30:
Een speciale video om het weekend te openen, mijn beste pot ooit. Veel plezier met kijken :)

Zeer Sterke pot! Wel bizar om te zien hoe ongelofelijk veel camo je hebt op die tank, dat zelf die RHM WFT jou niet spot op het moment dat hij staat te cappen.

Wel zuur dat je hem uiteindelijk niet weet te winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Nu online

Joindry

:) jeezes ik had wss kleine hartaanval/paniekaanval gekregen de laatste 40sec.

Nog 20k en ik heb die TD, ik kijk er wel naar uit. Camoskill staat intussen op 90% en dit weekend 50% of camo. Moet in orde komen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Laatst online: 14-09 16:42

Die pot is een combinatie van mijn 3 beste potjes ooit bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:03:
:) jeezes ik had wss kleine hartaanval/paniekaanval gekregen de laatste 40sec.

Nog 20k en ik heb die TD, ik kijk er wel naar uit. Camoskill staat intussen op 90% en dit weekend 50% of camo. Moet in orde komen. :Y)
LOL, ja hier nog een!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Laatst online: 06-08 19:20
Zo, ff snel 16 potjes gespeeld en de 250K credits binnen :)

Session statistics:

Wins/Battles: 11 (16) (68.75%)
Kills: 37 (2.31)
Damage Dealt: 28.374 (1.773)
Efficiency/WN6: 2.082 2.371

ging lekker, weinig last gehad van 'specialn00bs' :)

Eén battle wil ik jullie niet onthouden, was een spannende pot in mijn T-44 waar ik 1op1 eindig met een Tiger II die mij gelukkig een paar keer mist en bounced, waardoor ik hem kill en de match win :D

http://wotreplays.com/site/442331#fjords-mr_size-t-44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha 8k damage met een Tier 8, dat is wel ziek. In ieder geval kan ik van nu af aan denken dat het altijd erger kan als ik weer eens een potje verlies waarin ik veel damage deed ;) Extra lullig dat je net weer hoop kreeg nadat je erachter kwam dat die laatste WT een 1-shot was.

Erg fijn overigens dat je nog even uitlegde waarom je naar die spot in het begin ging. Ikzelf heb op veel maps, waaronder deze, in het begin van de battle geen idee waar ik heen moet, en wil me nog wel eens in een slechte positie manoeuvreren. Volgende keer dus ook maar naar die positie toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
T-34-3 een slechte tank? Naaaaah.

Afbeeldingslocatie: http://sadpanda.us/images/1860953-B9A61J7.jpg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:29
Eén zwaluw maakt nog geen zomer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
BramSd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:32:
Eén zwaluw maakt nog geen zomer..
Twee dan ?
AcXeller schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:02:
Vandaag toch maar mezelf getrakteerd op de t-34-3, geen gun depression, geen stuiter hull en een enorme aimtime maar best een leuke tank. Ace Tanker binnen bij het vierde potje :)

[video]
Afbeeldingslocatie: http://acxeller.home.xs4all.nl/files/t-34-3.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door AcXeller op 23-11-2013 17:01 ]

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken gaat het erg matig in de StuG III, en het is me ook (nog) niet gelukt om er een 50+% WR op te halen, maar dit was toch wel een lekker potje :*)

Victory!
Map: Sacred Valley
Date: 23-11-2013 17:10:19
Vehicle: StuG III
Exp: 2.046 Credits: 50.730
Achievements: Scout, Sniper

Op één na hoogste XP score ooit voor me. Hoe ik ooit 2.4k XP op de M5 Stuart heb gehaald is me nog steeds een raadsel. Ik vraag me af of ik dat nog ooit ga verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Ik ben nu aan het grinden voor de russische heavy line, ben nu bij de t-46. Alleen mijn vraag is welke kant ik nu op moet gwan als ik bij de KV-1 ben. De KV-2 lijkt me leuk met de derp gun, maar daarna is er geen vervolg meer. Bij de KV-1S heb je een fantastische tank en een fantastische tank die erna komt. En de t-150 komt de KV-3 uit die me wat minder lijkt. Waarvoor zouden jullie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
SurfBoy schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:56:
Ik ben nu aan het grinden voor de russische heavy line, ben nu bij de t-46. Alleen mijn vraag is welke kant ik nu op moet gwan als ik bij de KV-1 ben. De KV-2 lijkt me leuk met de derp gun, maar daarna is er geen vervolg meer. Bij de KV-1S heb je een fantastische tank en een fantastische tank die erna komt. En de t-150 komt de KV-3 uit die me wat minder lijkt. Waarvoor zouden jullie gaan?
Het ligt er aan wat je leuker vind om te spelen. De IS-7 lijn (KV-1S, IS, IS-3, IS-8) dat zijn de meer mobielere aanvalstanks. De IS-4 lijn (T-150, KV-3, KV-4, ST-I) leveren een beetje mobiliteit in voor meer pantser. De meeste van deze tanks - op de zelfde tier - hebben nagenoeg de zelfde bewapening, maar als je de Tier X tanks vergelijkt heeft de IS-7 meer schade per schot, maar is het kanon van de IS-4 in alle andere aspecten beter (laadtijd, richttijd, nauwkeurigheid, penetratie).

Dus als je de wat snellere, mobielere zware tanks leuk vind om te spelen, is de KV-1S -> IS-7 een leuke lijn. En als je houd van tanks die, mits je hem goed angled, flink wat klappen kan opvangen, is de T-150 -> IS-4 lijn een leuke.

Ik vind persoonlijk dat de KV-1S -> IS-7 lijn wat makkelijker is om te spelen. Bij de T-150 -> IS-4 lijn moet je beter letten op hoe jouw tank staat ten opzichte van de vijand, maar zijn wel vermakelijker als je het onder de knie hebt.
Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)