Als het overklokken verkeerd gaat bij een 290(x) kun je toch ook gewoon de bios switch overhalen?
Ik vermoed dat dit het ook oplost als je wel kan booten maar niet in windows komt. Safe mode kan ook natuurlijk. (zelf beide gedaan)
In mijn geval heb ik van unlocked 290X-bios (asus.rom overclockers.net) naar stock bios geswitched om het probleem op te lossen, de drivers resetten dan en oc settings ook. (iig in mijn geval)
Ik heb sterk het vermoeden dat de unlockte 290's geen "full-spec" 290x cores zijn. De performance gaat altijd met ~4% omhoog na unlock, zelfs met supersampling aan. Het performance verschil tussen de 290 en 290x op dezelfde clocks is gewoon groter. Dit concludeer ik na zelf 2 VTX3D 290's te hebben unlocked en dagenlang ermee te hebben gebenched. Andere forums van 290 unlocked laten hetzelfde beeld zien.
(zie overclock.net forums voor veel meer benches en screens)
Dat de unlockte cores gewoon 290x cores zijn klopt dus volgens mij niet helemaal. Ik lees het wel veel, ook hier op tweakers, vermoedelijk naar aanleiding van het artikel op pcgameshardware:
QUOTE:
Should this have been "215-0852000" GPU installed and fully activated by the user, no problems with the stability should be expected, since this was originally intended for a full-fledged X version and was eventually curtailed only by the BIOS. Faulty copies, however, will be cut by AMD's quality control by laser-cut and with the corresponding number (215-0852020) provided. A connection to the built-in video memory from Hynix or Elpida SK / Micron is not meanwhile.
source:
http://www.pcgameshardwar...lash-PCGHX-Forum-1097892/
Dat artikel klopt dus imo niet.
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 21-11-2013 13:11
. Reden: typfout ]