Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:32:
Ik denk dat niet, mijn VTX3D 290 X-editions draaien al stock op 975Mhz ipv 950. En ik bench uiteraard op gelijke clocks. (1000Mhz)

Ook heb ik onderzocht wat een 25Mhz verhoging zou betekenen en dat is geen 4%.
(Kan ook niet denk ik, reken maar na)

Helaas krijg ik 800Mhz niet stabiel, iemand enig idee? Want dat zou alle vergelijkingen een stuk makkelijker maken en performance lijkt me dan meer te leunen op de shaders.
Je kant het simpel testen. Clock speeds gelijk maken en kijken welke van de twee kaarten sneller is. En dat ook vergelijken met een echte R9 290X.

Ik krijg mijn kaart als het goed is vandaag binnen. Ik denk dat furmark wel kan laten zien of er meer shaders unlocked zijn of niet. Dat is meestal een erg goede test voor dat soort simpele dingen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

De shaders zijn volgens mij zeker "unlocked" maar werken niet helemaal goed zoals op een 290x is mijn vermoeden. (na heel veel testen en forums lezen)

Op gelijke clocks scheelt het dus op de meeste forums zo een 4% en dat vind ik te weinig.
(ook uit mijn eigen testen kmt telkens dit getal)

Wegens temps/terugklokken van de gpu's en schommelende voltages widle ik proberen te vergelijken op 800Mhz. Helaas krijg ik dan problemen. (lees, black-screen, windows onbestuurbaar tot harde reboot)

Vanavond weer een nieuwe poging.

Edit: Performanceverschil gevonden van 9% bij gelijke clockspeed in ComputeMark complex burn test @1080P. Nu lijken het wel echte 290X cores.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 23:15 . Reden: correctie ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Astennu schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:34:
[...]

Klopt ja :D ik heb echt extreem veel moeite gehad om de boel weer werkend te krijgen. Hij pakte elke keer weer de OC clocks op zodra je in windows kwam. Alleen de drivers opnieuw installeren was niet voldoende.
ook in veilige modus terugzetten lukte niet ?!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Ipv een 280x kan je beter kopen: pricewatch: MSI R7970 Lightning Boost Edition
Niet dan? :?
Mr. Detonator schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:18:
[...]

ook in veilige modus terugzetten lukte niet ?!
Veilige modes booten wel maar en dingen weg gooien ook maar zodra je normaal startte ging het weer mis.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

I have a winner :)

Ik heb zojuist mijn R9 290 binnen gekregen en getest:
Furmark 1.9.2 @ 1080p. Power Tune + 50%
R9 290 @ 975-1250 - 458w - 75 FPS
R9 290 @ 1000-1250 - 463w - 77 FPS

Asus R9 290X bios:
R9 290X @ 1000-1250 - 489w - 84 FPS
R9 290X @ 1050-1250 - 493w - 88 FPS

Kortom unlock gelukt :) Hij overclockt niet goed. 1075 is al een no go met 95c met 80C max lukt 1080 wel maar gaat het bij 1090 mis. Maar je kan niet alles hebben :) Ik ben hier al erg blij mee.
De max fan speed bij furmark is 65%. Dat is wel erg luid. Maar ik ga eens kijken hoe dat games is. Wellicht valt het mee.

Edit: Deze heeft ook veel minder last van Coil Whine. Ik hoor hem na genoeg niet als ik naast de kast zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 21-11-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
SAPPHIRE releases Performance Boost for R9 290

http://www.sapphiretech.c.../?psn=0004&articleID=5453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

Wellicht dat er meer achter zit maar ik lees: "fan speed staat nu ingesteld op 47%"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
After internal testing under various operating conditions, SAPPHIRE is now releasing a BIOS specifically for the currently available R9 290 which operates with a different fan profile, and a maximum fan speed of 47%. The company believes this offers the user the best compromise for enhanced performance, noise and reliability. The new BIOS and Flash tool are available free to download from the company’s website.
Ze zouden de fan ramping verandert kunnen hebben maar anders is er weinig nieuw. Of dit is voor de mensen die kaarten uit de eerste lichting hebben en dus een max fan speed van 40% zonder iets in CCC te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 00:24
O Yeah, ik denk dat mijn XFX 290 unlocked is....

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1758122/width/350/height/700

Before flash @ 947 mhz
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1758125/width/500/height/1000

After Flash @ 947 mhz
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1758126/width/500/height/1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Wel lekker Astunnu dat het gelukt is, jammer van de clocks maarja "you can't have em all ;)"
Staat er nog iets van een productiedatum op?

@hierboven: lijkt dat je twijfeld?

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 22-11-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Laatst online: 07-09 00:24
Tja, gpu-z laat meer shaders etc. Zien, maar dat is en blijft software natuurlijk.. Benchmark geeft een beter resultaat, maar minimaal. Al zit ik wel binnen de veelgenoemde 3% op OCN. Toch waren er een aantal XFX'en die niet unlocked zijn na de flash. Nu wachten op mijn EK waterblock die in backorder staat en knallen met die hap!

Ps. Mooie is nog dat mijn bestelde sapphire al klaar lag bij mycom en ik op het laatste moment besloot toch de gok te wagen met de xfx!

[ Voor 17% gewijzigd door Conwa op 22-11-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
conwa schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:28:
O Yeah, ik denk dat mijn XFX 290 unlocked is....

[afbeelding]

Before flash @ 947 mhz
[afbeelding]

After Flash @ 947 mhz
[afbeelding]
Heaven is een slechte test aangezien die Tesselation limited is en dat is iets wat bij de R9 290 net zo snel gaat. Je moet iets hebben wat shaderpower aanspreekt zoals furmark.
Vandread schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:13:
Wel lekker Astunnu dat het gelukt is, jammer van de clocks maarja "you can't have em all ;)"
Staat er nog iets van een productiedatum op?

@hierboven: lijkt dat je twijfeld?
Ik heb em niet uit elkaar gehaald of zo. Ik zou eens op de stikkers kunnen kijken. Ben niet van plan hem nu al uit elkaar te halen. Wellicht over 2 weken als er een andere koeler op gaat.
conwa schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:38:
Tja, gpu-z laat meer shaders etc. Zien, maar dat is en blijft software natuurlijk.. Benchmark geeft een beter resultaat, maar minimaal. Al zit ik wel binnen de veelgenoemde 3% op OCN. Toch waren er een aantal XFX'en die niet unlocked zijn na de flash. Nu wachten op mijn EK waterblock die in backorder staat en knallen met die hap!

Ps. Mooie is nog dat mijn bestelde sapphire al klaar lag bij mycom en ik op het laatste moment besloot toch de gok te wagen met de xfx!
Was de XFX nog duurder? Ik heb nog geen sapphire gezien die unlocked kon worden.
En over die minimale verschillen zie mijn reactie iets hoger. Je moet andere bensh progs gebruiken.

[ Voor 47% gewijzigd door Astennu op 22-11-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-08 15:27
Sinds dinsdag in bezit van een Asus R9 280x, maar ik heb last van micro stuttering. Wat kan ik hier tegen doen?
Ik heb namelijk gewoon een goede fps in bijv. CoD Ghosts op Ultra settings, maar de micro stuttering is heel hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Microstuttering ligt meestal niet aan je gpu, wat is de rest van je hardware?
Heb je het ook in andere games?
Afhankelijk van de situatie helpt het om hyperthreading uit te zetten en cpu parking ook nog wel eens

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 23-11-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deforcer schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:05:
Sinds dinsdag in bezit van een Asus R9 280x, maar ik heb last van micro stuttering. Wat kan ik hier tegen doen?
Ik heb namelijk gewoon een goede fps in bijv. CoD Ghosts op Ultra settings, maar de micro stuttering is heel hinderlijk.
Dat is al lang opgelost en ligt niet meer aan de kaart. het zou kunnen dat er processen op de achtergrond draaien die de boel vertragen. Ik zou daar eens naar kijken en anders een clean Windows install proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe AMD drivers zijn uit: Cat 13.11 Beta 9.4:

http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspx
Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta9.4 Driver for Windows

Includes all Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta9.2 Driver
May resolve intermittent black screens or display loss observed on some AMD Radeon™ R9 290X and AMD Radeon R9 290 graphics cards
Improves AMD CrossFire™ scaling in the multi-player portion of Call of Duty®: Ghosts
AMD Enduro Technology Profile updates:
​XCOM:​ Enemy Unknown
Need for Speed Rivals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb hem geinstalleerd en op mijn systeem (Windows 7 x64, R9 290X) is de AMD Overdrive optie verdwenen in CCC. Een heads-up voor de mensen die dat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Confirmed. Ik had net een clean Win 8.1 install gedaan. En toen deze drivers er op gezet hier is hij ook weg.

Ik gok dat dit is vanwegen de problemen die mensen hebben als ze de kaart te ver overclocken. De settings worden dan onthouden na reboot. Zodra je op de desktop komt heb je 1-3 sec en dan wordt je scherm zwart.

Het is niet makkelijk die instellingen er uit te krijgen. Ik heb hier zelf ook al 2x ruzie mee gehad. Terug gaan naar de oude Beta 6 drivers heeft geholpen de boel te resetten. Maar simpel weg driver opnieuw installeren was niet genoeg. Driver cleaner en reg handmatig cleanen werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
Vandread schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:27:
Microstuttering ligt meestal niet aan je gpu, wat is de rest van je hardware?
Heb je het ook in andere games?
Afhankelijk van de situatie helpt het om hyperthreading uit te zetten en cpu parking ook nog wel eens
Sinds ik deze videokaart heb, heb ik het in elke game. Zelfs in FIFA 14, wat eerder met een 5770 zelfs goed liep.

Processen op de achtergrond zijn het ook niet, processor zit op ±50% tijdens CoD Ghosts.

Mijn hardware:

- Asus R9 280X
- AMD Phenom II x4 955 (OC'd naar 3.7Ghz)
- 8GB RAM
- Asus M4A785TD-EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke drivers gebruik je? gebruik anders de bovenstaande beta's eens. Die werken in ieder geval goed qua stuttering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:21
Deforcer schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:27:
[...]

Sinds ik deze videokaart heb, heb ik het in elke game. Zelfs in FIFA 14, wat eerder met een 5770 zelfs goed liep.

Processen op de achtergrond zijn het ook niet, processor zit op ±50% tijdens CoD Ghosts.

Mijn hardware:

- Asus R9 280X
- AMD Phenom II x4 955 (OC'd naar 3.7Ghz)
- 8GB RAM
- Asus M4A785TD-EVO
Ik heb ook een Asus R9 280x DC2 maar heb nergens last van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
Ik weet niet wat nu de oorzaak was, maar ik heb met Driver Sweeper de drivers (blijkbaar blijft de oude erop) van mijn vorige videokaart verwijderd en daarna de 13.11 Beta 9.4 geinstalleerd. Nu loopt het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 16:20
Als je de 9.2 driver en alle amd/ati dingen compleet deinstalleerd dan zal je na installatie van 9.4 geen overdrive meer hebben.

mijn eerste blackscreen was na het gebruik van overdrive in ccc met 9.2. Daar had ik alleen de power limit naar +50 gedaan zonder verdere overclock. Dit was nodig omdat me 290 throttelde met stock clocks.

Blackscreen lijkt het mij op een power(management) probleem, zeker als amd overdrive niet eens in de laatste beta zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29

Bever!

3

Ik heb met 9.4 gewoon overdrive? r9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
niet meer als je de oude driver goed eraf haalt. (register en amd mappen)

vind het ook vreemd dat mijn sapphire 290 throttled op stock speeds en dat ver weg van target temp.
power throttle dus. is op te lossen door +50 als power limit aan te geven, maar lijkt me toch niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
Deforcer schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:02:
Ik weet niet wat nu de oorzaak was, maar ik heb met Driver Sweeper de drivers (blijkbaar blijft de oude erop) van mijn vorige videokaart verwijderd en daarna de 13.11 Beta 9.4 geinstalleerd. Nu loopt het een stuk beter.
Te vroeg gejuicht. Loopt nog steeds niet lekker, fps is bijv. wel goed in FIFA 14, maar blijft steeds een beetje haperen.

Zijn er mensen die ditzelfde hebben en/of mensen die hier een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

9.4 is een drama hier i.c.m. Win. 8.1 preview. Iid. is overdrive verdwenen na een clean install, maar het ergste is dat ik zowat de helft van mijn perf verlies en een krakend geluid in sommige games. 8)7 .
CF staat aan en de GPU's gaan wel tot 1000 mHz in 3d.

Ik ben hier inmiddels al een beetje klaar mee. Eerst die blackscreens na 2 min BF4 (je moet voor de gein framepacing eens aanzetten icm met v-sync |:( :? :F ) en nu dit weer. Onacceptabel, als dit de komende weken niet opgelost wordt, gaat die rommel de deur uit :(
Ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door edward2 op 23-11-2013 18:35 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Heb iets raars gevonden, tijdens een potje arma 3 gaat de gpu usage in afterburner van 100 naar 0 steeds in grote pieken. GPU clocks schommelen rond de 800 (ingesteld op 1075) Bij bijvoorbeeld furmark blijft hij gewoon 1075.

Temperatuur blijft rond de 70 graden, power limit +50.

Snap er niks van!! R9 290 Sapphire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:20:
9.4 is een drama hier i.c.m. Win. 8.1 preview. Iid. is overdrive verdwenen na een clean install, maar het ergste is dat ik zowat de helft van mijn perf verlies en een krakend geluid in sommige games. 8)7 .

Ik ben hier inmiddels al een beetje klaar mee. Eerst die blackscreens na 2 min BF4 (je moet voor de gein framepacing eens aanzetten icm met v-sync |:( :? :F ) en nu dit weer. Onacceptabel, als dit de komende weken niet opgelost wordt, gaat die rommel de deur uit :(
BF4 crasht bij mij ook behoorlijk veel at random met nvidia 670 SLI. Als het ook in andere games is, lijkt het me wel een issue.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bever! schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:48:
Heb iets raars gevonden, tijdens een potje arma 3 gaat de gpu usage in afterburner van 100 naar 0 steeds in grote pieken. GPU clocks schommelen rond de 800 (ingesteld op 1075) Bij bijvoorbeeld furmark blijft hij gewoon 1075.

Temperatuur blijft rond de 70 graden, power limit +50.

Snap er niks van!! R9 290 Sapphire.
Ik moet de beta drivers gebruiken in Arma, anders krijg ik stotternd beeld, alsof de gpu eventjes niets doet. Misschien helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Help!!!! schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:59:
[...]

BF4 crasht bij mij ook behoorlijk veel at random met nvidia 670 SLI. Als het ook in andere games is, lijkt het me wel een issue.
Ik wijs voorlopig ook niet met de vinger naar BF4: dan crasht de server, dan flikkert de server je eraf, dan heb je CTD, dan crasht de game,...
En dat naast het feit dat de game nog steeds andere openstaande engine issues heeft zoals wegvallend geluid bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd wanneer het op een aanvaardbaar niveau komt, blijkbaar willen ze niet teveel patches uitrollen om de problemen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Phuncz schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:26:
[...]

Ik wijs voorlopig ook niet met de vinger naar BF4: dan crasht de server, dan flikkert de server je eraf, dan heb je CTD, dan crasht de game,...
En dat naast het feit dat de game nog steeds andere openstaande engine issues heeft zoals wegvallend geluid bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd wanneer het op een aanvaardbaar niveau komt, blijkbaar willen ze niet teveel patches uitrollen om de problemen te fixen.
Check, check, check en check....... Jij hebt geluid ? :Y) :P

BF4 is echt heel heel slecht qua stabiliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 24-11-2013 10:55 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Edmin schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:11:
[...]

Ik moet de beta drivers gebruiken in Arma, anders krijg ik stotternd beeld, alsof de gpu eventjes niets doet. Misschien helpt het?
Heb de nieuwste beta. Probleem opgelost door in de arma video settings sampling op 150% te zetten.
Clocks blijven nu @ 1079 mhz. Alsof de engine normaliter de gpu niet genoeg aanspreekt om vol op te clocken? 8)7

Met radeonpro geforceerd de clocks op 947 gezet, nu throttelt hij niet meer zonder reden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bever! op 24-11-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Sinds ik deze kaart heb (kom van een 560GTX), heb ik in BF4 soms last van models die zich uitrekken over mijn hele scherm. Bijvoorbeeld een gebouw als ik van een bepaalde hoek kijk rekt zich uit tot ver boven de skybox.

Is dit een issue van Battlefield 4 of van mijn kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Klinkt als een hitte issue, waardoor de core renderfouten gaat maken, artifacts, die uitlopende strepen duiden op een té hete core.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
Ik ben aan het overwegen om een nieuwe processor en moederbord te kopen, aangezien mijn nieuwe videokaart (280X) nog steeds niet goed loopt.

Zal mijn processor een bottleneck kunnen zijn? AMD Phenom II 955 (3,7Ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan gebruik je toch gewoon de vorige drivers die wel goed werkte?
Ik heb in games nog geen problemen gehad met mijn R9 290X. Ik heb nog niet echt games gespeeld met die laatste drivers.

Bf4 heb ik sowieso nog niet gespeeld.
Help!!!! schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:59:
[...]

Zou dan ook een BF4 issue kunnen zijn. Het is toch een nieuwe engine zouden wat bugs in kunnen zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 25-11-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
eXtreaL schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:52:
Sinds ik deze kaart heb (kom van een 560GTX), heb ik in BF4 soms last van models die zich uitrekken over mijn hele scherm. Bijvoorbeeld een gebouw als ik van een bepaalde hoek kijk rekt zich uit tot ver boven de skybox.

Is dit een issue van Battlefield 4 of van mijn kaart?
sain onez schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:03:
Klinkt als een hitte issue, waardoor de core renderfouten gaat maken, artifacts, die uitlopende strepen duiden op een té hete core.
Dit heb ik ook gehad in Battlefield 3 met mijn Sapphire HD7990 , dit was absoluut geen hitte issue*. Het leek bij mij te komen door de standaard clocks van de kaart , een simpele overclock/underclock was genoeg om het op te lossen. Nog steeds geen idee waarom dit nou daadwerkelijk gebeurde.

*vsync aan met alles op ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:51:
[...]

Zou dan ook een BF4 issue kunnen zijn. Het is toch een nieuwe engine zouden wat bugs in kunnen zitten.
Laat "wat" maar weg. BF4 is extreem buggy. De fora staan er vol mee. Ken letterlijk niemand die geen last heeft. Gaat nog niet eens over ingame bugs (zijn er ook plenty) maar bovenal over allerlei gamecrash bugs die het spel eigenlijk bijna onspeelbaar maken. Hoe vaak ik een ronde niet heb afkunnen maken door CTD of servercrash is niet normaal meer.

Maw ik zou BF4 zeker niet zondermeer als maatstaf nemen voor de laatste beta driver.

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 25-11-2013 12:35 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Het lijkt inderdaad ook alleen bij Battlefield 4 voor te komen. Ik heb nog geen andere echt zware spellen getest op mijn nieuwe kaart, zal dit binnenkort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Laatst online: 04-09 22:57

bbblije

Riiiiight

Lieve mensen,

ik twijfel tussen de volgende R9 280X kaarten:

pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G

pricewatch: Asus R9280X-DC2-3GD5

De reviews en vergelijkingen geven aan dat de Asus een custom PCB heeft dikkere heatpipes en een fluister stille (goede) koeler. De MSI heeft een dubbele bios, prima koeler en "military class" components. Nu is mijn vraag, wat is verkoop praat en waar heb je werkelijk wat aan.

Ik ben van plan de kaart iets te overclocken, maar niet zo drastisch dat een dubbele bios handig is. Naar mijn interpretatie kan de kaart van Asus hogere clocks draaien omdat het custom PCB hogere voltages toelaat. Kan iemand zich hier over uitlaten?

Bvb dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:54
Een custom PCB geeft geen garanties op hogere clocks, je zult gewoon mazzel moeten hebben met een goed exemplaar.

Wat ik wel kan zeggen is dat die koeler van de ASUS de stilste GPU koeler is die ik ooit heb gehad (misschien los van custom oplossing als de Accelero). Military class components is marketingpraat. Ik zou zelf voor de ASUS gaan, maar volgens mij is de MSI ook vrij stil. Verder heb je nog een coil whine issue die bij de HD7970 vaak de kop op stak: ik heb een paar MSI varianten gehoord die er last van hebben, maar mijn ASUS R9 280X heeft nergens last van. Note, dit is puur anekdotisch, dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten (buiten dat er in ieder geval 1 ASUS R9 280X is zonder coil whine :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

blijven ze op 1000mhz draaien gedurende het spel? Zo niet probeer de freq te locken met radeon pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

PatrickH89 schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:57:
Een custom PCB geeft geen garanties op hogere clocks, je zult gewoon mazzel moeten hebben met een goed exemplaar.

Wat ik wel kan zeggen is dat die koeler van de ASUS de stilste GPU koeler is die ik ooit heb gehad (misschien los van custom oplossing als de Accelero). Military class components is marketingpraat. Ik zou zelf voor de ASUS gaan, maar volgens mij is de MSI ook vrij stil. Verder heb je nog een coil whine issue die bij de HD7970 vaak de kop op stak: ik heb een paar MSI varianten gehoord die er last van hebben, maar mijn ASUS R9 280X heeft nergens last van. Note, dit is puur anekdotisch, dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten (buiten dat er in ieder geval 1 ASUS R9 280X is zonder coil whine :+).
Bedankt, mijn voorkeur lag ook al bij Asus. Het is die paar tientjes extra dus waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
bbblije schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:38:
Lieve mensen,

ik twijfel tussen de volgende R9 280X kaarten:

pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G

De reviews en vergelijkingen geven aan dat de Asus een custom PCB heeft dikkere heatpipes en een fluister stille (goede) koeler. De MSI heeft een dubbele bios, prima koeler en "military class" components. Nu is mijn vraag, wat is verkoop praat en waar heb je werkelijk wat aan.

Ik ben van plan de kaart iets te overclocken, maar niet zo drastisch dat een dubbele bios handig is. Naar mijn interpretatie kan de kaart van Asus hogere clocks draaien omdat het custom PCB hogere voltages toelaat. Kan iemand zich hier over uitlaten?

Bvb dank!
Ik heb de Asus 280x, zeker een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is er een idee wanneer de r9 290 met custom koelers beschikbaar worden?

Ik vind die artic koeler met 70 euro erg prujzig bovenop de aanschafpriis, aan de andere kant vraag ik mij af of ik mij wel druk moet maken over de stock koeler, mijn hd5870 heeft ook de reference koeler en daar heb ik geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 18:01
(jarig!)
mschol schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:26:

Ik vind die artic koeler met 70 euro erg prujzig bovenop de aanschafpriis, aan de andere kant vraag ik mij af of ik mij wel druk moet maken over de stock koeler, mijn hd5870 heeft ook de reference koeler en daar heb ik geen last van..
De 290 of de 290x Zal ook gewoon 50-100euro zijn als zij een custom koeler hebben van asus/msi/xfx/ wat voor merk dan ook En de acelero Is vaak nog beter dan de koelers van de board partners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

mschol schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:26:

r9290 is precies zo luid als mn reference 7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Ik heb sinds eergister een Club3d 290X. Mijn ervaringen:
Het geluidsniveau vd kaart vind ik acceptabel, ik had hiervoor een GTX770 met Windforce3 koeler. In vergelijking is die natuurlijk stiller maar dan vind ik het geluid van de 290x nog steeds prima te verdragen. De prestaties zijn, zeker in vergelijking met de gtx770, echt goed! Ik kan ook makkelijk door 20% meer power naar de kaart te gooien de core op 1080 laten lopen en het geheugen op 1350. Ik heb een fanprofiel gemaakt in AB met een max fanspeed van 60% maar dat haalt ie eigenlijk nooit en de temps komen meestal niet hoger dan +/- 80 graden.

Wel had ik last van black screens. Ik kreeg ze tijdens het gamen maar ook gewoon tijdens websurfen, etc. Het scherm viel zwart maar het systeem liep gewoon door.. Van alles geprobeerd maar niets hielp. Uiteindelijk nog een keer drivers gedeinstalleerd, opstarten in veilige modus, driversweeper en herinstalleren. Nu werkt alles goed.. Gisteravond gegamed en film gekeken, geen black screen. Ik las op verschillende forums dat het vermoeden bestond dat het GDDR geheugen mogelijk slecht was maar als het bij mij echt weg blijft dan moet het wel een driver issue zijn lijkt mij?

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
Iemand hier ook ervaring met de 280x en minen van LTC, ik ga mijn 2x 6950 de deur uit doen, zit nog even te kijken welke uitvoering het meeste geschikt hiervoor is.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Justin2000 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:52:
Iemand hier ook ervaring met de 280x en minen van LTC, ik ga mijn 2x 6950 de deur uit doen, zit nog even te kijken welke uitvoering het meeste geschikt hiervoor is.
Volgens mij moet je dan wat berekeningen maken qua verbruik en hoeveel je dan binnen haalt. Dan je zo efficiënt mogelijk bent.
De HD5850 was daar eerst een uitblinker als het ging om bit coin mining.

Wellicht kun je dan beter een model hebben met iets lagere clocks met een veel lager voltage. Of je kunt natuurlijk zelf de boel tweaken met afterburner. (voltages verlagen enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:51
Ik haal met mijn asus 280x matrix plat die underclocked is naar 1000 - 6400 zo'n 625 MH/s :)

65C onder 100% fan.

[ Voor 11% gewijzigd door Lekiame op 26-11-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
625 is wel wat aan lage kant? 740 moet echt wel te halen zijn denk ik, uiteraard met de nodige tweaks.
Met mijn huidige setup 2x 6950 haal ik al rond 400 p/s

Wat verstook je aan watts? (uit de muur) met die 280x van asus met die settings ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Aan watts? geen idee.
Ik denk dat het ook ligt aan de server waar je op zit hoeveel MH/s je haalt. Ik zit nu al zon 2 uur op 625 stable. Maar kan soms ook hoger zijn of lager zijn.

Het liefste downclock ik de gpu een beetje om de temp rond de 65 te houden. Ik kan de clocks ook wel een stuk hoger zetten maar dan wordt de kaart zo'n 75C++

Ik betaal een vast bedrag aan G/W/L per maand dus ik kan stoken en verbruiken wat ik wil ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Lekiame op 26-11-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Bever! schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:16:
[...]

blijven ze op 1000mhz draaien gedurende het spel? Zo niet probeer de freq te locken met radeon pro
Yep, het ligt puur aan de driver, nou met 9.2 is alles weer nromaal, maar hierbij heb ik dus de blackscreens in sommige games.

9.4 lijkt wel op een één of andere manier met mijn X-Fi te interfereren, iig heel vaag.

Verder vind ik het nog steeds jammer dat AMD erg weinig det om het IQ te verhogen. AA kan je in veel dx9 nog steeds wel vergeten, downsampling out of the box idem diti. Adaptive AA werkt ook maar heel matig. Ik heb nog steeds het idee dat daar weinig gamers rondlopen bij AMD, het is zó jammer want de hardware is zó goed.

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 26-11-2013 11:23 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Weet iemand of de afstand van de gaten hetzelfde zijn als bv de hd7950/7970 ivm mijn universele gpu waterblock?
Zit te twijfelen om mijn cfx 7950 weg te doen en 1x r9 290 te halen. Performance zal wat lager zijn op 1920x1080, maar nog minder op eyfinity resolutions en je draait single gpu.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Net de Sapphire r9 290 gehaald, vind het geluid zeer meevallen. Maargoed misschien wat men is gewend.
Ik kom zelf van een CF6950 af.

Vreemd is wel dat ik in CCC geen overdrive optie meer heb?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
LosGieros schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:19:
Net de Sapphire r9 290 gehaald, vind het geluid zeer meevallen. Maargoed misschien wat men is gewend.
Ik kom zelf van een CF6950 af.

Vreemd is wel dat ik in CCC geen overdrive optie meer heb?
Die is weggehaald met de laatste 9.4 drivers omdat het overklokken voor problemen zorgde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
tobitronics schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:24:
[...]
Die is weggehaald met de laatste 9.4 drivers omdat het overklokken voor problemen zorgde
Ja klopt, ik heb hem ook niet in CCC zitten. Ik zou gewoon de laatste versie van MSI Afterburner installeren. Kun je gelijk een beter fanprofiel maken :)

[ Voor 32% gewijzigd door Jaapoes op 26-11-2013 13:30 ]

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ok thanks duidelijk.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Justin2000 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:01:
625 is wel wat aan lage kant? 740 moet echt wel te halen zijn denk ik, uiteraard met de nodige tweaks.
Met mijn huidige setup 2x 6950 haal ik al rond 400 p/s

Wat verstook je aan watts? (uit de muur) met die 280x van asus met die settings ?
Ik zit nu al uurtje of 750-800. Het ligt echt ff aan de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:43
tobitronics schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:24:
[...]

Je kan nogsteeds de CCC 13.11 downloaden maar dan degene helemaal onderaan.
Ben net in het bezit van me Sapphire R9 290 maar heb in mijn AMD Overdrive de fan naar 55% max gezet aangezien ik hoorde dat er problemen waren met de koeling.
Wel leuk dat hij de prestaties van de gtx 780 overtreft ^^

On topic:
Scroll naar onder, daar zie je hem. 64bit w7
http://support.amd.com/en...desktop?os=Windows+7+-+64

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Wat je ook kan doen is heel dat ccc overdrive niet gebruiken en een asus 290 bios erop flashen.
Dan kan je in gpu tweak alles regelen met beta 11.4. Het is een soort afterburner maar dan wel met werkende powerlimit verhoger, bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Met andere woorden, je hebt geen 290x maar een 285x na een paar minuten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:43
Als ik in CCC kijk.. waar kan ik zien welke versie driver ik heb.
Momenteel zover ik weet heb ik gewoon de 13.11 maar weet niet welke versie. Ik denk v8 ( vandaag gedownload. )

Wat is momenteel de beste / veiligste driver boor de R9 290. Heb de fan al adjusted naar 55% max voor de veiligheid zodat hij altijd top kan koelen om op de 95c te blijven.

Wat zijn jullie settings en ideeën?

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renect schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:18:
Als ik in CCC kijk.. waar kan ik zien welke versie driver ik heb.
Momenteel zover ik weet heb ik gewoon de 13.11 maar weet niet welke versie. Ik denk v8 ( vandaag gedownload. )

Wat is momenteel de beste / veiligste driver boor de R9 290. Heb de fan al adjusted naar 55% max voor de veiligheid zodat hij altijd top kan koelen om op de 95c te blijven.

Wat zijn jullie settings en ideeën?
Er zijn geen temperatuur koel problemen. De problemen die er zijn hebben te maken met het terug clocken omdat hij over die 95c dreigt te gaan. De kaart gaat er niet kapot door maar je prestaties zakken in. 55% fan selecteren is een optie om de prestaties hoog te houden.

Geen een chip is hetzelfde. Heb jij een chip met hogere lekstroom heb je met de standaard koeler pech en zal je prestaties aardig wat lager zijn. Dit soort chips doen het vaak wel heel leuk onder LN2. Maar daar hebben de meeste mensen niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Mijn 290 clockt ook gewoon terug bij bepaalde games als hij ver onder de max temp zit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Dat is de power throttle waar ik ook last van heb. heeft niets met je temp te maken.
Als je een driver hebt met werkende power limit en je zet deze op bv +25 tot +50 dan zal je zien dat de core clock wel stabiel blijft.
In de laatste beta zit geen overdrive tenzij je de beta ervoor niet compleet verwijderd hebt. Dus ook geen verstelbare power limit. Bij mij werkte de power limit ook niet in afterburner dus ben ik na wat tips op overclock.net overgegaan op gpu tweak van asus.
Als je dan een asus bios flashed is ook de gpu voltage slider zichtbaar. Aangezien het allemaal dezelfde kaarten zijn kan je probleemloos een ander bios erop zetten.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/51180574/ASUS290.ROM
(op site van sapphire staat bv een flash tool)

In gpu tweak werkt bij mij alles, voltage,power limit, overclocks en eigen fan profiel.

wil je kijken of je last van power throttle heb, start dan furmark op en doe dan een aantal minuten de burn in test. zet wel je fan op 60 zodat je niet de 94c haalt. Zie je nu in bv gpu tweak/afterburner dat je gpu clock niet je ingestelde snelheid haalt dan heb je last van power throttle. Zet de power limit op bv +50 en je clocks zullen wel stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:37:
[...]

Mijn 290 clockt ook gewoon terug bij bepaalde games als hij ver onder de max temp zit. 8)7
Bij games is dat wel apart. Maar dat komt dan door de power limit. Die zou je dan eens naar + 20% moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Ik ga een RMA aanvragen voor mijn Sapphire 290.
De kaart word pas stabiel als het geheugen word onder geclocked. (Elpida memory)
Die black screens zijn dan ook puur geheugen gerelateerd bij mij. De core kan ik makkelijk overclocken zolang het geheugen iets is terug geclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wat ik mij af vraag... als AMD alle kaarten (voorlopig) zelf bouwt, en fabrikanten enkel hun eigen bios mogen geven als differentieermiddel, waar komen dan die verschillende geheugen chips vandaan?
Zijn er B keuze kaarten of worden ze willy-nilly op de kaarten geplakt en kunnen ze overal op zitten?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Astennu schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:14:
[...]

Bij games is dat wel apart. Maar dat komt dan door de power limit. Die zou je dan eens naar + 20% moeten zetten.
Nee het komt niet door depower limit, het gebeurt niet bij furmark maar wel bijv bij arma 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Mijn Asus 280X lijkt met 9.4 een heel stuk beter te presteren. Ik heb sinds de update geen last meer gehad van artifacts en uitrekkende gebouwen, meer FPS en minder crashes in Battlefield 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
De elpida en hynix geheugen modules worden door veel fabrikanten door elkaar heen gebruikt.
Merendeel van de black screens zijn met elpida modules. Kan ook aan de timings liggen maar die kunnen we nog niet zelf afstellen.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Maar AMD maakt toch juist alle 290x'n zelf voorlopig? Of gaat het hier om verschillende geheugens op andere R9 kaarten die wel door de fabrikanten gemaakt worden?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Weet iemand wanneer er r9 290's gaan uitkomen met aftermarket coolers? Wil eigenlijk niet voor de 280X gaan vanwege future proofing, maar wat ik lees over de 290 is dat ze zo heet en lawaaierig zijn.

Wil eigenlijk in januari een nieuwe kaart gaan kopen...

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
Wolfos schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:52:
1 Maand is een lange tijd, je hebt de tijd! Het verleden bewijst dat er altijd oplossingen komen en in het geval van de R290(X) zal dat zeker niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:52:
Weet iemand wanneer er r9 290's gaan uitkomen met aftermarket coolers? Wil eigenlijk niet voor de 280X gaan vanwege future proofing, maar wat ik lees over de 290 is dat ze zo heet en lawaaierig zijn.

Eerder werd hier gezegd dat in de 2de week van December er wellicht aftermarket voor de 290(X) zouden komen. Verderop wordt gezegd dat het ergens eind december of begin januari zal zijn. En techpowerup zegt dat het in de komende weken zal zijn.

Dus als je in januari een nieuwe kaart gaat kopen, zit je goed qua aftermarket coolers.

Zelf hoop ik dat de fabrikanten zullen proberen iets op de markt te brengen voor kerst, want anders moet ik nog een paar weken langer wachten :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 10:51
die toxic versie van de 280x komt maar nergens in stock!
ben aan het overwegen om naar de asus directcu te gaan, maar daar zijn meerdere versies van? ik kan er niet goed aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
jm188 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:40:
ben aan het overwegen om naar de asus directcu te gaan, maar daar zijn meerdere versies van? ik kan er niet goed aan uit.
Ik heb deze:

Je hebt ook nog de dc2t die licht overgeklokt is maar mijn kaart loopt nu sneller dan de T variant en de Toxic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jm188 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:40:
Ik zit inderdaad ook al een maand lang te wachten op de Toxic. Dit duurt zo lang dat ik besloten heb om nog even langer te wachten op non-reference R290.
Dom van Sapphire om die levering zo laat op zich te laten, want ik denk niet dat ik de enige ben die dat doet.

De Asus heeft 3 verschillende versies, 1 "standaard" geclockte, 1 "normale" OC versie en 1 versie die dicht in de buurt komt van de Toxic, maar deze is wel 3-slots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Laatst online: 12-09 10:40
msmeenge schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:07:
[...]
Ik zit nu al uurtje of 750-800. Het ligt echt ff aan de server.
Ik draai met wat tweaks 830/840 gemiddeld volgens de pool 1000/1500
GUI cgminer geeft aan tussen de 790/810 per kaart.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf in twijfel of ik een reference 290 ga kopen of een aftermarket 290.

Aan de ene kant zijn de reference kaarten luider. Kan iemand hier met een reference 290 aangeven hoe luid dit in werkelijkheid is, als de kaart in een pc case zit en niet in een open air setup zoals wel het geval is bij reviews?
Ik heb nu een HIS 5850 en die kan ook wel geluid maken..
Aan de andere kant is het wel fijn bij de reference kaarten dat de hete lucht aan de achterkant van je pc naar buiten wordt geblazen en niet, zoals bij een aftermarket versie, je pc case in wordt geblazen..

Ik ben eerst niet van plan om over te gaan clocken, iemand misschien advies of reference toch te doen is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik ben van een HD5870 naar een R9 290 gegaan en fullload in BF is de R9 echt een stuk luider (en heter)
Met alle kleine perikelen die er nu zijn met de 290's zou ik even geduld hebben op de custom versies.
Dit is mijn persoonlijke ervaring natuurlijk :)
Ik heb hem gekocht omdat ik meteen BF4 lekker wilde draaien en ik veel problemen had (zoals iedereen) die wel door het vervangen van de kaart deels zijn opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 29-11-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Krijgt iedereen een R9 280X voor de feestdagen? Ze zijn wel heel lastig verkrijgbaar momenteel. Toch maar wachten op de 290 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
280x is ook super gewild onder de litecoin miners binnen de 2/3 weken heb je het aankoop bedrag eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Moet ik mijn 280x toch maar te koop zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Frank1973 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:51:
Moet ik mijn 280x toch maar te koop zetten..
Ik bied 250€ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Ik doe 730 Khash met mijn 7970 Lightning BE, ik haal dan ook mijn aankoopbedrag eruit in iets meer dan drie weken ( 270 ) uitgaande van 34$/LTC.
Alhoewel 730 niet super hoog is, ben ik wel van de indruk van de voltage waarop het stabiel draait, 1.131V, wat dus resulteert in minder stroomkosten en een koelere kaart ( 64c ).

Ik zou zeggen, pak dan een 7970 als een 280X niks word, die halen hen geld er ook rap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Thomg schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:43:
Ik doe 730 Khash met mijn 7970 Lightning BE, ik haal dan ook mijn aankoopbedrag eruit in iets meer dan drie weken ( 270 ) uitgaande van 34$/LTC.
Alhoewel 730 niet super hoog is, ben ik wel van de indruk van de voltage waarop het stabiel draait, 1.131V, wat dus resulteert in minder stroomkosten en een koelere kaart ( 64c ).

Ik zou zeggen, pak dan een 7970 als een 280X niks word, die halen hen geld er ook rap uit.
Volgens mij vergeet je dat stroom ook geld kost?

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als ik daar voor betaalde ;)

Krijg het trouwens voor elkaar er 800 Khash uit te trekken, moet core voltage wel flink omhoog en zit er een overklok wat me niet gezond lijkt voor de kaart ( 1900 Mhz VRAM ).

[ Voor 76% gewijzigd door Thomg op 29-11-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Wil graag een Asus R9 280X maar ik kan hem werkelijk nergens vinden. Of ik moet er 310€ voor weg leggen, echter heb je dan bijna een 290. Ik was niet van plan te gaan minen maar dit klinkt aantrekkelijk. Hoop er volgende week eentje te kunnen scoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Nightquest77 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:55:
[...]

Volgens mij vergeet je dat stroom ook geld kost?
Mmm valt wel mee 2 x 290 hier

Vorige week 187.87 EUR
Stroom leg ik apart en is 21.25 EUR per week

Bitcoin is inderdaad niet te doen maar Litecoin wel

[ Voor 16% gewijzigd door FNale op 29-11-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
offtopic:
Hoe je het verteld, lijkt wel heel makkelijk om met je gpu geld te verdienen. Dan baal ik wel dat ik mijn 2e 7950 heb verkocht.
Gaat het zo makkelijk dan? Heb wat gelezen over litecoin maar snap het nog niet helemaal hoe je nu precies geld ermee kunt verdienen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 30-11-2013 09:41 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Offtopic

Ik PM het je wel!

[ Voor 106% gewijzigd door FNale op 29-11-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De 7950 mined standaard rond de 600, met een royale overklok richting de 700. Die 100 extra KH/s is betwistbaar aangezien de stroomverbruik relatief veel meer toeneemd dan de mining speed.

De 7970 mined standaard tussen de 370 en 750 KH/s met een paar gare uitschieters richting de 800 KH/s ( ook wel suicide runners ).

Die 370 komt vanwege XFX, die heeft met de kaarten lopen klooien.

Zie hier
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 29-11-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Thanks heren ga me wat verdiepen..sorry voor de offtopic.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

R9 280X, GV-R928XOC-3GD 740 1100 1500 1.150 N 300 cgminer 3.5.0 -I 13 -g 2 -w 256 --shaders 2048 R928XO3D.F11 Windows 7, 78C

Dat houdt in voor mijn kaart dat die niet gelockt is??
Pagina: 1 ... 5 ... 34 Laatste