LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Overigens interessant:
280X HIS cooler is op een 290 gezet, niet heel veel details, maar wel grappig
http://www.overclock.net/...s-club/3540#post_21145975
Stiekem hoop ik dat aftermarket cooler makers een schroefbare board oplossing maken voor de 290:
Zoals:

bron Maar dan met wat meer koelribben bij het geheugen.
Kaart is binnen van Alternate dus vanavond erin prakken, eerste indruk: _zwaar_
[ Voor 48% gewijzigd door Vandread op 08-11-2013 13:44 ]
Sapphire raad echter aan om minimaal 750 watt voeding te hebben, zal deze voeding ook genoeg stroom kunnen leveren?
Alvast bedankt!
edit: ben namelijk ook van plan om te gaan overclocken
[ Voor 7% gewijzigd door tijmen1 op 08-11-2013 16:32 ]
Ik heb een Seasonic 520 watt en zelfs dat is met een i2500K en een R9 290 voldoende.
R9 290 maakt onder load zeker meer herrie dan m'n HD5870 deed
Max waardes:
94 graden C.
51 % fanspeed
2746 RPM
Ter indicatie ik heb een IFX14 block met 12cm 900rpm fan op m'n I7 940 die op 3074mhz draait en die was max 51 graden.
Verder niet getest, BF4 draaide een stuk beter (draaide op 1920x1200 Ultra
Voor de boeken, max verbruikt ram: 5,3gb (totaal 6gb)
[ Voor 54% gewijzigd door Vandread op 09-11-2013 01:27 ]
Met een goede PSU kan je met een 500 watt die R9 290X gewoon prima draaien. Ook in combinatie met een CPU OS. Dus met een 650 watt zit je helemaal goed.tijmen1 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:21:
Ik ben van plan om een sapphire R9 280X te kopen icm een 4e generatie i5 en een pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt
Sapphire raad echter aan om minimaal 750 watt voeding te hebben, zal deze voeding ook genoeg stroom kunnen leveren?
Alvast bedankt!
edit: ben namelijk ook van plan om te gaan overclocken
Je kan ook kijken naar de Coolermaster Gold serie. Die 650 watt is een stukje goedkoper dan de Seasonic.
De Seasonic G serie is zeker niet slecht maar lang niet zo goed als hun andere modellen.
Als je echt een Super PSU wilt voor relatief weinig moet je voor de Coolermaster V700 gaan. Seasonic binnenwerk en is Gold rated maar haalt Platinum. Die is gewoon net zo goed als de beste Seasonic PSU's. Alleen dan net wat goedkoper.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Momenteel heb ik ~350W gemeten tijdens FurMark met pieken tot 370W. Maar hoe accuraat de meter is, ga ik nog bepalen dit weekend.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=342
12V @ 37A = 444W
Die voeding is eigenlijk krachtiger dan zijn specs, dit is al meermaals naar voren gekomen tijdens extreme tests van derden en ook JohnnyGuru geeft de voeding een grote thumbs up.
V2.0 heeft een stiller fanprofiel, in de test werd V1.1 getest.
De chauffeur dacht ik ga gewoon niet aan de deur en zeg dat ik er geweest ben!
Dat had ik nou niet verwacht van hun en ik weet zeker dat hij niet geweest is, want ik kon niet wachten op de kaart
En nog niet eens een briefje in de bus dus dat zegt al genoeg!
Klantenservice doet geen reet dus nou kan ik lekker wachten tot maandag!
Is toch niet meer normaal
Quiet mode:
Begint vanaf de 90~94 graden terug te klokken naar min 664Mhz avg 830Mhz Core snelheid
Uber mode:
Blijft tot de 94 graden op de beloofde 954Mhz Core staan.
Uber mode + OC (zonder voltage verhoging)
Blijft netjes op de 1100Mhz staan en fan kan het nog makkelijk regelen om niet boven de 94 graden uit te komen
3dmark11
Stock 10559 punten
OC 290 11989
Al met al duidelijk aanwezige kaart maar loopt volgens mij niet op het randje.
Twijfel of ik hem morgen ga flashen zodat ik met de voltages kan spelen.
Vergelijking met een GTX760 die ik nog had liggen:

[ Voor 9% gewijzigd door FNale op 09-11-2013 15:45 ]
Dit icm een 3770K@4,2Ghz.
Hier wat bevindingen.
- Geluid:
Ik heb de indruk dat de setup even luid is als mijn iRobot die aan het schoonmaken is. Nu is dat voor mij niet echt een probleem, want ik game met een headset en dan heb ik er geen last van.
- Hitte:
- Performance:
Ik heb wel Fire strike twee maal gelopen; eerste score: 14571, tweede scrore 14339. Er zit dus verschil op. throtteling of toeval?
- Wat ik wel heb gemerkt:
Afterburner kan op dit moment enkel de gegevens van de primary kaart displayen. Ik zie dus enkel de temps en de fan speed van de primary kaar (die waarschijnlijk het warmste wordt, aangezien die boven aan zit met ongeveer 4 cm tussen de twee kaarten).
Gpu-z geft wat meer informative over de secondary kaart, temp en fanspeed, maar geen vrm info voltage etc.
OC via overdrive lijkt niet te werken als ik de target fanspeed hoger zet en de prowerlimit en clocks verhoog gebeurd er niets. Fanspeed blijft op 47% en de clocks gaan niet omhoog.
Al bij al wel tevreden, maar mensen die niet met een headset gamen zou ik het toch niet aanraden om met stock cooling te werken.
Binnen een paar maand zal ik eens kijken om de stock cooling te vervangen, maar ik wacht eerst tot meerde mensen dit hebben geprobeerd en wat hun ervaringen/problemen zijn.
Hey thx!Vandread schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:26:
switch al omgezet op de kaarten zelf?
Ik had niet door dat op de non x er ook een switch zat
Cool! Nu gpu 1050 en mem op 1300 met Afterburner, gaat stable de hele Furmark run door aan 84c op 75% fan.
Afterburner geeft nu ook de gegevens van de 2e gpu weer die blijft tijdens de furmark run op 74c hangen. maar de fan volgd wel de snelheid van de fan van de primary gpu. Dat zal waarschienlijk aan afterburner liggen want ik heb een custom fan profile gemaakt.
Mem op 1325 geeft artifacts. de gpu heb ik niet verder geprobeerd te verhogen.
Maar ze gaan nu weer naar quiet mode en geen oc.
Op dit moment heb ik de power toch niet nodig. Als het nodig is weet ik dat ik wat verder kan gaan.
Heb je toevallig een manier om te kijken hoeveel Watt er nu door je pc uit de muur getrokken wordt? Ik vind het geld verschil tussen de 290 en 780 groot genoeg om voor de 290 te gaan, wellicht in CF voor 1440p, maar ze lijken wel aardig wat te trekken.
Wat voor voeding heb je zelf in gebruik?
Mijn voeding is een 1200W gigabyte van een paar jaar oud., maar geen idee wat ik nu uit de muur trek.BradKing schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:04:
[...]
Heb je toevallig een manier om te kijken hoeveel Watt er nu door je pc uit de muur getrokken wordt? Ik vind het geld verschil tussen de 290 en 780 groot genoeg om voor de 290 te gaan, wellicht in CF voor 1440p, maar ze lijken wel aardig wat te trekken.
Wat voor voeding heb je zelf in gebruik?
Mischien beter dat ik het niet weet.
wat bedoel je met dat ik hem morgen flashChrisdeW schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:40:
Even wat wat dingen getest met mijn 290 op stock koeling
Quiet mode:
Begint vanaf de 90~94 graden terug te klokken naar min 664Mhz avg 830Mhz Core snelheid
Uber mode:
Blijft tot de 94 graden op de beloofde 954Mhz Core staan.
Uber mode + OC (zonder voltage verhoging)
Blijft netjes op de 1100Mhz staan en fan kan het nog makkelijk regelen om niet boven de 94 graden uit te komen
3dmark11
Stock 10559 punten
OC 290 11989
Al met al duidelijk aanwezige kaart maar loopt volgens mij niet op het randje.
Twijfel of ik hem morgen ga flashen zodat ik met de voltages kan spelen.
Vergelijking met een GTX760 die ik nog had liggen:
[afbeelding]
Is er toch de mogelijkheid om van een 290 en 290x te maken netzoals de 6950/6970 van toen?
Nee, niet op die manier. Je kunt alleen wel een bios flashen van bijv. asus (als ik het goed heb) om voltage control te krijgen, wat nuttig is als je wilt OCen. Zelf wacht ik nog even af hiermee totdat ik het waterblok voor mijn 290 binnenheb, want de temps zijn op stock voltage al hoog genoeg.bumtroll schreef op maandag 11 november 2013 @ 03:51:
[...]
wat bedoel je met dat ik hem morgen flash
Is er toch de mogelijkheid om van een 290 en 290x te maken netzoals de 6950/6970 van toen?
dat dus, heb zelf de core nu op 1100 draaien op stock volts. niet dat het zin heeft wat terugklokken doet die toch wel bij 95 graden wat die vrij snel is bij het spelen van bf4.meddle schreef op maandag 11 november 2013 @ 07:54:
[...]
Nee, niet op die manier. Je kunt alleen wel een bios flashen van bijv. asus (als ik het goed heb) om voltage control te krijgen, wat nuttig is als je wilt OCen. Zelf wacht ik nog even af hiermee totdat ik het waterblok voor mijn 290 binnenheb, want de temps zijn op stock voltage al hoog genoeg.
waarschijnlijk de arctic bestellen dan maar. vraag me alleen of of deze precies goed past..
bij temps minimaal 30 graden lager kan het intressant worden
[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 11-11-2013 11:54 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ik zit nu dus ook in een dilemma, de Arctic Accelero Xtreme III of water.
De eerste schijnt de VRM's niet te koelen, daar moerten dan dus extra heatsinks op komen?
Vwb water, ik weet niet of dat allemaal gaat passen in mijn kast (cooler master 690 ii):
2 EK waterblocks
Radiator met fan
Pomp
Slangen en koppeling
Nog wat gemist, iemand die eens een exacte opsonmming kan geven welke onderdelen ik allemaal nodig heb?
Voor de rest, de GPU's zijn hier sons 20% sneller dan de Titan's, mits die niet throttelt.
Ik zou het wel heel machtig vinden om met water aan de gang te gaan en dan misschien 1200 mhz te halen?
Niet op voorraad.
Wbt watercooling zou je het kunnen vragen bij de forum bij highflow.nl, goede service, goede forum, ze kunnen je daar goed mee verder helpen.
2x 240mm rad kun je kwijt

[ Voor 25% gewijzigd door Bullus op 11-11-2013 12:56 ]
|2600k|Asus 290|
Ja dat is ook wel handigBullus schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:51:
Je mist nog koelvloeistof en reservoir..en of het past, je bent toch een tweakerje zou evt je cpu ook kunnen waterkoelen.
Wbt watercooling zou je het kunnen vragen bij de forum bij highflow.nl, goede service, goede forum, ze kunnen je daar goed mee verder helpen.
2x 240mm rad kun je kwijt
[afbeelding]
Een beetje klussen kan idd geen kwaad en het resultaat kwa koeling is natuurlijk het best haalbare.
Goed plan ens bij high flow te infomeren. Ik heb nu al een H110 als CPU-koeler, natuurlijk een surrogaat methode vergeleken bij het echte spul, maar hij voldoet aardig.
Thanx, dat ziet er goed uit!, Ik moet dan wel koppeling met zijaansluitingen hebbe ivm CF en ik heb een AX1200I voeding die wat groter zal zijn.
Ik ga maar eens een mailtje richting high flow opstellen
[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 11-11-2013 13:15 ]
Niet op voorraad.
http://forum.highflow.nl/...-waterkoeling-setup-1653/
Voor cfx heb je ook mooie blokken voor, wat past op de ekblock, ipv losse koppelingen.
Hou maar vast een goede budget in je hoofd...rond de 500,- als het niet meer is omdat je ook gpu blocken erbij kiest.
http://www.highflow.nl/aa...ittingen/sli-crossfire/#1
[ Voor 25% gewijzigd door Bullus op 11-11-2013 13:27 ]
|2600k|Asus 290|
Ja en nee.bumtroll schreef op maandag 11 november 2013 @ 03:51:
[...]
wat bedoel je met dat ik hem morgen flash
Ja = je maakt qua clocks een 290X van
Nee = Je krijgt niet de X cores erbij
Ik wil hem gaan flashen naar de Asus Uber Bios die schijnt een hogere geheugen voltage te gebruiken en de GPU voltage kan je dan ook aanpassen met ASUS Gpu tweak. En ik flash dan maar 1 van de 2 biossen dus het is redelijk fail safe.
Maar daar wacht ik toch nog even mee aangezien ik geen oordoppen in huis heb of aftermarket koeling
[ Voor 5% gewijzigd door FNale op 11-11-2013 13:47 ]
Zou je eens een 290X bios moeten proberen. En dan een die bekend staat om hoge mem clocks. Er zijn namelijk twee versies. Een heeft lagere mem voltages dan de ander. Ik weet niet meer welke twee merken er waren (qua GDDR5 mem chips op de R9 290X) maar een is in ieder geval Hynix en die bios heeft de hogere voltages.Overgeef Dave schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:13:
[...]
Hey thx!
Ik had niet door dat op de non x er ook een switch zat
Cool! Nu gpu 1050 en mem op 1300 met Afterburner, gaat stable de hele Furmark run door aan 84c op 75% fan.
Afterburner geeft nu ook de gegevens van de 2e gpu weer die blijft tijdens de furmark run op 74c hangen. maar de fan volgd wel de snelheid van de fan van de primary gpu. Dat zal waarschienlijk aan afterburner liggen want ik heb een custom fan profile gemaakt.
Mem op 1325 geeft artifacts. de gpu heb ik niet verder geprobeerd te verhogen.
Maar ze gaan nu weer naar quiet mode en geen oc.
Op dit moment heb ik de power toch niet nodig. Als het nodig is weet ik dat ik wat verder kan gaan.
Waar heb jij gezien dat die Accelero de VRM's niet koelt? wat ik tot nu toe gezien heb is dat vooral bij HD7970's het geval.edward2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:37:
Ik ben ook met 2 R9 290X's aan het stoeien, wat een takkeherrie maken die fan's, wat mij betreft een evenaring van de GeForce FX4800.
Ik zit nu dus ook in een dilemma, de Arctic Accelero Xtreme III of water.
De eerste schijnt de VRM's niet te koelen, daar moerten dan dus extra heatsinks op komen?
Vwb water, ik weet niet of dat allemaal gaat passen in mijn kast (cooler master 690 ii):
2 EK waterblocks
Radiator met fan
Pomp
Slangen en koppeling
Nog wat gemist, iemand die eens een exacte opsonmming kan geven welke onderdelen ik allemaal nodig heb?
Voor de rest, de GPU's zijn hier sons 20% sneller dan de Titan's, mits die niet throttelt.
Ik zou het wel heel machtig vinden om met water aan de gang te gaan en dan misschien 1200 mhz te halen?
[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 11-11-2013 13:52 ]
Hier iemand met de Gelid oplossing:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=383277&page=2
Jammer alleen dat die geen PWM fans heeft anders was het een instabuy, maar denk dat die op 9v ook nog wel prima is.
Probleem met crossfire is dat je gewoon te weinig ruimte vaak hebt voor de bovenste kaart.
Al kan het best passen, maar het werkt gewoon niet optimaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 11-11-2013 13:53 ]
Misschien wel het handigste ja.Bullus schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:20:
De eigenaar (Freddy) zit ook vaak op het forum, kun je evt ook gewoon in het forum plaatsen, staat ergens ook een guide hoe je het beste kan vragen.
http://forum.highflow.nl/...-waterkoeling-setup-1653/
Voor cfx heb je ook mooie blokken voor, wat past op de ekblock, ipv losse koppelingen.
Hou maar vast een goede budget in je hoofd...rond de 500,- als het niet meer is omdat je ook gpu blocken erbij kiest.
http://www.highflow.nl/aa...ittingen/sli-crossfire/#1
Ik dacht aan 300/400, maar waarschijnlijk kom ik eerder tegen de 500 uit ja, een aardige duit..
Het is dat ik nog niet weet wat ik met de accelereo zou kunnen bereiken, want als ik zeg, 1100, core haal met weinig geluidsoverlast ben ik in princiepe tevreden. En dan kost het me €100
Astennu, dat was ergens in het forum van Hardocp. Maar later kwam hij erop terug dat de fan te laag stond (op de GPU zelf) en op de 7/12V lijn aangesloten moet worden. (heb je dan geen dynamische fan meer?)
[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 11-11-2013 16:24 ]
Niet op voorraad.
En dat kan je zelf ook altijd nog aanpassen
Maybe dat je geen snelheid terugkrijg op je scherm maar als dat alles is.

http://www.overclock.net/...v-2-icy-vision-on-r9-290x
[ Voor 63% gewijzigd door FNale op 11-11-2013 16:57 ]
"ICY fan didn’t have PWM function; it will run at 2000RPM constant speed only. If you want to adjust the fan speed, you can use the fan extension cable in the package to connect the fan to fan speed controller /motherboard 3pin/4 pin molex from PSU."
Doet niet automagisch aanpassen dus
Vroeger was ik makkelijk en prakte ik alles overal op maar nu wil ik gewoon dat het 2 tot 3 jaar probleemloos werkt, dus kijk ik even de kat uit de boom.
Toch is die Prolimatech ook wel
http://www.overclock.net/...s-club/4620#post_21169153
Heb toch nog een Thermalright 140mm fan over....
En nu in het ABNkuusj98 schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:34:
Mwah, dan lever ik liever een paar FPS in in verschillende games, want dat geluid van die dingen, en over de temps nog maar te zwijgen...
[ Voor 49% gewijzigd door Vandread op 11-11-2013 17:48 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ow! dat is echt jammer stond op het punt hem te bestellen wel raar eigenlijk je zal toch verwachten anno 2013 dat zoiets toch wel out of the box zal werken. Niet dus!Vandread schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:23:
Doet niet automagisch aanpassen dushelaas....
Dan maar sparen voor een water setje..
[ Voor 10% gewijzigd door FNale op 11-11-2013 18:36 ]
Anoniem: 59888
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 11-11-2013 19:12 ]
http://www.arctic.ac/eu_e.../vga/accelero-hybrid.html
Compatiblity
AMD Radeon
R9 290(X), 270(X), HD 7870, 7850, 6970, 6950, 6870, 6850, 6790, 6770, 5870, 5850, 5830, 4890, 4870, 4850
NVIDIA GeForce
GTX Titan, 780, 770, 760, 680, 670, 660 Ti, 580, 570, 560Ti, 560 SE, 560, 550Ti, 480, 470, 465, 460 SE, 460, GTS 450
Ik hou hem in het achterhoofd, ik wel in de richting van waterkoeling gaan maar 250 € is zowat het minimum voor een full-cover GPU set en dan moet het nog in de kast passen. Dan lijkt me dit heel wat interessanter, alhoewel ik de shroud afgrijselijk goedkoop vind.
Fancontroler kan ookChrisdeW schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:35:
[...]
Ow! dat is echt jammer stond op het punt hem te bestellen wel raar eigenlijk je zal toch verwachten anno 2013 dat zoiets toch wel out of the box zal werken. Niet dus!
Dan maar sparen voor een water setje..
Misschien gewoon een switch achterop m'n kast zetten voor 7 / 9 / 12v
[ Voor 13% gewijzigd door t!n0 op 11-11-2013 22:22 . Reden: typo's ]
Bij de Arctic werkt dat wel. Maar goed die Icy Vision is ook een heel stuk goedkoper. Het is dus wat je wilt.t!n0 schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:11:
Bij een Gelid Icy Vision werkt de PWM functie inderdaad niet (ondanks dat je hier de fans mooi op de PCB kan aansluiten), zelf ook gehad op een reference GTX680. Ik heb hem toen op een fancontroller aangesloten, maar zelfs op 12v is dat ding behoorlijk stil (sowieso een hele klap stiller dan een 290X)
http://semiaccurate.com/2...eon-r9-290x-heatsink-mod/

[ Voor 3% gewijzigd door spNk op 12-11-2013 12:32 ]
De meeste herrie komt door de fan. Gevolgd door de flow van de heatsink en de roostertjes waar de lucht door heen moet.spNk schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:32:
De kleine lucht uitlaat lijkt weinig effect te hebben op prestaties of het geluid:
http://semiaccurate.com/2...eon-r9-290x-heatsink-mod/
[afbeelding]
Eigenlijk moet je ook meten of de heatsink de warmte wel goed opneem van de GPU. Wellicht kan die de warmte die vrij komt niet snel genoeg transporteren.
Ik vrees dat het een samenloop is van een aantal dingen.
Hebben alle merken de kaarten gekregen af fabriek met de koeler pre-installed of stoppen ze er hun eigen prut tussen?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dan duurt het meestal iets langer.
daarnaast heeft een custom pcb een lager TDP
Plus dat een custom waterblok later bijna onverkoopbaar is.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Niet op voorraad.
Wat voor ASIC waarde heb je?Heb hier een 280X MATRIX Platinum trouwens al op 1290 core - 7400 mem bench stable gekregen dus je moet even geluk hebben met een goede sample
hoe kan ik dat zien? de helft? niks? of
Momenteel heb ik mijn videokaart kapot en zoek ik naar wat nieuws..
en nieuw systeem zal helemaal mooi zijn, maar helaas het budget momenteel niet naar
ik heb nu dus nog een oud systeem:
Core2duo E8400 (3.0ghz)
GA-P35-S3g moederbord ( met pci 2.0 sloten)
corsair Dominator 1066hmz 6 GB
SSD Samsung 830
Seasonic m12ii 520w
of stop je dan een ferarri motor in een suzuki alto xD?
Opzich wil ik een leuke kaart hebben en geen oud spul kopen waar ik bij een eventuele upgrade van de rest van mijn systeem niks meer aan heb..
[ Voor 37% gewijzigd door Downstar2 op 12-11-2013 19:12 ]
Waar kan ik dat zien ?
[ Voor 25% gewijzigd door Lekiame op 12-11-2013 20:33 ]
Temps via Afterburner.
idle 29 graden met 20% fan ( weinig geluid )
met BF4 op ultra 79 graden 44% fan ( wel geluid maar niet storend )
Kan ik dit hetzelfde verwachten met de R290? Aangezien ik morgen geen GPU meer heb, ben ik toch aangewezen op de reference koelers van AMD, of toch maar de GTX770/780 kopen?
Doe er eerst 1 en luister of je coil whine hebt.... schijnt nogal veel voor te komen na ombouw.edward2 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:26:
Ik heb 2 artics besteld, vrijdag maar eens inbouwen. Zal wel even laten weten hoe eea bevalt
Als je GPU-Z opent (anders even snel installeren) en op de bovenste balk rechtsklikt dan staat er bijna onderaan waar je de ASIC kan uitlezen.Waar kan ik dat zien ?
Dat is een percentage en hoe dichter bij de 100% hoe beter je chip!
Anoniem: 297997
Op je eerste vraag: Niet, zelfs in Crossfire op 8x (halve bandbreedte) op PCI 2.0 is er amper een verschil in prestaties. Linustechtips heeft het in een youtube filmpje ooit mooi uitgelegd, maar kan deze even niet vinden. Maar trust me, dat is geen probleemDownstar2 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:05:
de 270x in hoeverre word die beperkt in zijn kunnen door een PCI 2.0 slot?
hoe kan ik dat zien? de helft? niks? of? wie o wie kan me dat eens uitleggen..
Momenteel heb ik mijn videokaart kapot en zoek ik naar wat nieuws..
en nieuw systeem zal helemaal mooi zijn, maar helaas het budget momenteel niet naar
ik heb nu dus nog een oud systeem:
Core2duo E8400 (3.0ghz)
GA-P35-S3g moederbord ( met pci 2.0 sloten)
corsair Dominator 1066hmz 6 GB
SSD Samsung 830
Seasonic m12ii 520w
of stop je dan een ferarri motor in een suzuki alto xD?
Opzich wil ik een leuke kaart hebben en geen oud spul kopen waar ik bij een eventuele upgrade van de rest van mijn systeem niks meer aan heb..
Wat betreft je upgrade, de videokaart zal uiteraard wel helpen met hoger FPS in games, maar je processor zal vooral in recentere games een bottleneck worden ben ik bang. Hoeveel weet ik niet, daarvoor weet ik er niet voldoende van af. Als je dus reviews hebt gelezen over de 270x die getest zijn met nieuwe I7 processors, moet je denk ik niet verwachten dat je zelfde resultaten zult behalen
Zou je in de toekomst je computer upgraden heb je uiteraard al een mooie kaart die je kan houden. De R9 270x is een geweldige kaart voor de prijs. 7950 performance voor heel wat minder geld
Mijn eigen 280X matrix platinum doet namelijk 1270 - 7400 en heeft een ASIC van 69.7.
Dus ASIC is ook niet alles
Dank voor je antwoordAnoniem: 297997 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:29:
[...]
Op je eerste vraag: Niet, zelfs in Crossfire op 8x (halve bandbreedte) op PCI 2.0 is er amper een verschil in prestaties. Linustechtips heeft het in een youtube filmpje ooit mooi uitgelegd, maar kan deze even niet vinden. Maar trust me, dat is geen probleem
Wat betreft je upgrade, de videokaart zal uiteraard wel helpen met hoger FPS in games, maar je processor zal vooral in recentere games een bottleneck worden ben ik bang. Hoeveel weet ik niet, daarvoor weet ik er niet voldoende van af. Als je dus reviews hebt gelezen over de 270x die getest zijn met nieuwe I7 processors, moet je denk ik niet verwachten dat je zelfde resultaten zult behalen![]()
Zou je in de toekomst je computer upgraden heb je uiteraard al een mooie kaart die je kan houden. De R9 270x is een geweldige kaart voor de prijs. 7950 performance voor heel wat minder geld
de 270 is inderdaad een mooie kaart, maar zoals je zelf ook al aangeeft vormt misschien die PCI 2.0 geen bottleneck, maar de rest van het systeem wel.. om dan deze kaart erin te stoppen en vervolgens er te weinig van te merken is ook zonde. Pas bij een upgrade komt hij aan bod..
Ik denk dat ik maar gewoon eerst een tweedehands HD6850 ofzo koop, pas gewoon in dit systeem en daarbij gaat hardware niet echt een probleem vormen.. gewoon dat ik voor een paar tientjes klaar ben..
Die upgrade van het hele systeem komt vanzelf en dan kijk ik op dat moment wel weer welke kaart op dat moment passend is in het nieuwe systeem
Maar een 280x is toch eigenlijk een 7970? Die klokken best ok ja.Die ASIC is van de kaart van een vriend van mij trouwens Tijgert.
Mijn eigen 280X matrix platinum doet namelijk 1270 - 7400 en heeft een ASIC van 69.7.
Dus ASIC is ook niet alles
Met welke opstelling zou ik de beste resultaten halen de 270 CF of de 280x in zijn eentje ?
Processor van het systeem is Core i5 3450.
En ik wil binnenkort een R9 aanschaffen voor BF4....ziet iemand al een goede deal ergens?
Volgens de AMD website:TheProf82 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:17:
Ik lees op de frontpage dat je vanaf vandaag bij een (aantal?) R9 kaarten BF4 krijgt.
En ik wil binnenkort een R9 aanschaffen voor BF4....ziet iemand al een goede deal ergens?
Northern Europe
- Komplett
- Alternate
- Aria
- OcUK
- Scan
- INET
- NetOnNet
- Webhallen
Ik baal zelf wel, want had zondag een Sapphire 290 in mijn systeem aangeschaft bij Azerty.
[ Voor 0% gewijzigd door Unixor op 13-11-2013 10:12 . Reden: Markup ]
[ Voor 27% gewijzigd door TheProf82 op 13-11-2013 10:43 ]
€160? http://nl.hardware.info/r...view-beste-kaart-op-e-160tijmen1 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:11:
Jammer dat de 270 nog geen prijs heeft, deze presteert bijna zoals een 270x maar is wel goedkoper.
En ik ben heel erg benieuwd naar performance en overklokbaarheid als je hem waterkoeld.
Steam: Ryada.
http://www.overclock.net/...290x-290-owners-club/5150
Geen, doe niet meer aan overclocken, wil gewoon battlefield spelenmsmeenge schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:14:
Wat haal jij dan voor clocks ?
Dat is ff zuur als je minder dan een week geleden een R9 290 bij Alternate hebt gekocht....Unixor schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:12:
[...]
Volgens de AMD website:
Northern EuropeBron: http://sites.amd.com/us/p...d/Pages/battlefield4.aspx
- Alternate
Ik baal zelf wel, want had zondag een Sapphire 290 in mijn systeem aangeschaft bij Azerty.
Lekker slim ook om zo'n actie een week na de release van zo'n kaart te starten, goed gedaan marketing afdeling!

Ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn. Afhankelijk daarvan bestel ik hem vandaag of wacht ik tot het vermeld wordt op de site zelf.
Ik heb mijn 290 wel bij alternate gekocht
BTW icy vision koeler besteld ik ben benieuwd!
[ Voor 14% gewijzigd door FNale op 13-11-2013 17:06 ]
http://www.pcper.com/news...-Holiday-Game-GPU-Bundles
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
1 gaat direct op mijn huidige R9 290x, de andere ligt al gereed voor de crossfire opstelling.
Ik twijfel nu alleen of ik er een R9 290x of een R9 290 erbij zal zetten. Heeft er iemand toevallig nog een link van iemand die een R9 290x op waterkoeling heeft en wat de resultaten zijn?
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik kan begrijpen dat het financieel aspect speelt, maar als je van plan bent honderden euro aan waterkoeling te besteden, lijkt het me het weinig nuttig. Vooral ook omdat je met waterkoeling het plafond van de 290X sterk gaat verhogen, je zal ze makkelijk 10+% hoger kunnen clocken en altijd op 100% laten draaien.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
http://translate.google.c...kretskortet-hittills.html
Korte verhaal:
- Asus heeft enkele verbeteringen in de PCB van de 290(X) kunnen aanbrengen.
- Ergens in december krijgen media de 290(X) met DC2 cooler in handen, wanneer die daarna in de winkel ligt is nog onbekend.
Ik lees alleen nergens waarom dit geen speculatie zou zijn. Met een korrel zout nemen dus.
Waarom die overstap? Dat is van een chip naar dezelfde chip....Frank1973 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:47:
als ik overstap van een R7970 naar een R9 280X moet ik even goed eerst de AMD drivers uninstallen voordat ik de nieuwe kaart erin steek, of kan ik gewoon omwisselen zonder te uninstallen, ik draai de nieuwste AMD beta driver.
Ik kan me vergissen, maar tot nu toe zijn in de meeste reviews de verschillen tussen de R9 290 en R9 290x bijna verwaarloosbaar. De vraag is dan ook of het extra investering waard is?Phuncz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:50:
Waarom zou je de R9 290 erbij zetten ? Die heeft toch een andere aantallen Texture Unit en Stream Processors ? Krijg je dan niet regelmatig de situatie dat één kaart de ander tegenhoudt ?
Ik kan begrijpen dat het financieel aspect speelt, maar als je van plan bent honderden euro aan waterkoeling te besteden, lijkt het me het weinig nuttig. Vooral ook omdat je met waterkoeling het plafond van de 290X sterk gaat verhogen, je zal ze makkelijk 10+% hoger kunnen clocken en altijd op 100% laten draaien.
Als ik een er een R9 290 bij zou stoppen, dan zal de R9 290X gaan functioneren als een normale R9 290.
Ik ben echt benieuwdBarryKohne schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:33:
Kan het je morgen vertellen![]()
...............
Ik heb de extra radiator al binnen, maar wacht op de EK waterblokken
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik heb even alternate gebeld aangezien ik nog in die 7 dagen retourrecht zit. De vouchers worden door de fabrikanten toegevoegd aan de dozen voordat ze gesealed worden Alternate heeft zelf geen losse vouchers liggen. Ik moet hiervoor ook nog een flinke rit maken wil ik hem alleen vandaag nog kunnen retouren dat is me zeker ook niet waard. Dus met andere woorden pech gehad en ja vanaf vandaag zijn dus alle r9 kaarten excl de laagste voorzien van bf4 (alleen bij alternate)Phuncz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:34:
Is het niet zo dat je sowieso bij een AMD partner zoals Alternate moet kopen voor die voucher ? Ik herinner me zoiets ivm. de Never Settle bundels.
Anoniem: 297997
Het blijft verder aardig stil rondom non-reference modellen. Er was alleen van Asus iets verteld over hun koeler op een of andere Zweedse site, maar verder nog niks. Overigens hoor ik ook niks over coil whine op de R9 290 borden.
Goed teken mag ik hopen, want ik durf geen R9 280x meer aan te schaffen om die reden.
En trouwens, want een beest Henkus! Waar ga je die plaatsen, past toch nooit in je kast?
Interne communicatie waarschijnlijk niet optimaal haha..
Kijk dit zijn nette load temps helaas draait de Gelid nog op 100% fan wat al veel stiller is dan een 290 ingame
Fan controller is onderweg

[ Voor 25% gewijzigd door FNale op 14-11-2013 14:43 ]
Daarom moet ik eigenlijk de Asus bios flashen maar nog geen tijd gehad om een atiflash stick te maken.
Asus bios heeft voltage unlock en strakkere timings op het gddr5 geheugen.
Edit.. quick & dirty test 1150/1350
Conclusie:
Core 3 graden warmer
VRM1 9 graden warmer

[ Voor 23% gewijzigd door FNale op 14-11-2013 15:02 ]
Mijn kaart is is defect bevonden. En zal snel mogelijk (binnen 2 wekenSinus_rhythm schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:05:
[...]
Heb 'n rma aangemaakt om te kijken wat de leverancier er mee gaat doen, de rma is iig al geaccepteerd en de kaart wordt terug gezonden. Als ik meer weet dan post ik het

De klacht die ik op overclockers.co.uk tegen kwam was dat na installatie van de Accelero er coil whine kwam bij niet intensieve 3d programma's, vandaar de vraagChrisdeW schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:06:
Ik heb met mijn kaart geen last van coilwhine dus ik kan er niks over zeggen.
Weet iemand hoe warm de VRM's ongeveer mogen worden?
Na installatie van de GELID koeler is de situatie wel wat anders geworden.
VRM1 is warmer geworden terwijl VRM2 bijna 25 graden koeler.
Stock full load:
VRM1 64
VRM2 81
Gelid full load:
VRM1 69
VRM2 55
Gelid full load 1150Mhz
VRM1 78
VRM2 58
[ Voor 29% gewijzigd door FNale op 14-11-2013 15:32 ]
Sapphire r290
Hartelijk dank voor uw email.
Bij deze zit het er helaas nog niet bij.
De voucher wordt door de fabrikant zelf toegevoegd aan de bestelling.
De videokaarten waar een voucher bij zit staat duidelijk vermeld dat deze er bij zit.