Ja ik heb dit getest.
1: Scherm = lage clocks
2: Schermen = hoge clocks (vooral de max mem clocks zorgen voor een hoog verbruik)
Eyefinity = Lage 2d clocks
En dat laatste is dus zo opmerkelijk dan is hij wel heel zuinig. Dus dan zou het voor 2 schermen ook niet nodig zijn. Ik zou zelf gewoon een soort van 2D profiel maken met afterburner. Misschien kun je afterburner dan laten schakelen tussen 2D en 3D om dit op te lossen.
Het treed vooral op blij lichte applicaties. BF4 is zwaar dus grote kans dat je het daar niet hebt. Diablo 3 is mijn nieuwe Coil Whine benshmark erger dan dat heb ik het nog niet in games gehad.
Vooral met V-Sync uit en max FPS 150 wordt het erg maar ook standaard is het al heel luid.
Ach dit is allemaal gezeur om niets. Alle kaarten vanaf de HD2900 tm de R9 290X die de standaard blower cooler hebben maken op 100% veel herrie. Fan speed is dan iets van 5500-6500 RPM vind je het gek dat dat herrie maakt? Dat soort waardes heb je helemaal niet nodig om de kaart te koelen zelfs niet met OC.
Voor Furmark had ik met de R9 290X op 1075 MHz en 1550 MHz Mem 62% nodig. En Furmark heeft een veel hogere load dan games.
Je kan ook overdrijven. met de Quite 40% mode is er niets aan de hand. Uber mode met max 55% is duidelijk hoorbaar maar het is nog steeds geen GTX480 of Geforce FX 5800.
100% is een ander verhaal maar dat was met andere AMD kaarten ook zo. Niets nieuws dus.
[
Voor 73% gewijzigd door
Astennu op 07-11-2013 07:36
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....