Ik draai Serious Sam 3 met gemak op ultra met 80+ fps. Verder snap ik ook niet wat er mis is met spelen met 20-40 fps in spellen als Rome 2 of Watch Dogs.evilpin0 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:05:
[...]
Wacht dogs
BF4
Rome 2
Crysis 3
Serieus Sam 3
om er maar een paar te noemen die ja echt niet op ultra kan spelen op die kaart, tenzij je op 20-40 fps wilt spelen
De meeste zichzelf serieus nemende gamer heeft toch graag 60fps. Zo kan mijn R9 290X ook ALLE games aan op 4K, als ik niet naar de framerate kijk.
Naar aanleiding van mijn laatste post in het topic hier (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42115958) nog even een vraag.
De RMA van de kaart is allemaal goed en wel afgehandeld door Azerty en vanmiddag heb ik mijn nieuwe kaart ingebouwd (Betreft de Gigabyte GV-R929OC-4GD met windforce koeling). Na het inbouwen helaas geen beeld
DE PC starte wel door want ik hoor de startup sound van windows. Daarnaast draaien de fans van de kaart.
Ik heb geprobeerd:
*1 monitor (ik heb er een HDMI en DVI monitor op aangesloten standaard). In het geval van DVI beide poorten geprobeerd.
* Videokaar in tweede PCI express slot
* PCI-E stroomkabel op andere poort voeding (modulaire voeding)
Alles maakte geen enkel verschil, weet zeker dat de PC doorboot alleen geen beeld, beide schermen zeggen dat ze geen signal input krijgen. Weer dikke pech of zie ik wat anders over het hoofd
. De andere PC's in huis hier hebben helaas geen voeding die sterk genoeg en de juiste aansluitingen hebben, dus dat wordt hem helaas ook niet.
Overige specs:
----------------------
ZALMAN ZM600-HP 600 Watt
Corsair Vengeance - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB
Intel Core i7 2600 / 3.4 GHz - LGA1155
ASUS P8Z68-V Pro mobo
Weer dikke pech of toch iets anders?
De RMA van de kaart is allemaal goed en wel afgehandeld door Azerty en vanmiddag heb ik mijn nieuwe kaart ingebouwd (Betreft de Gigabyte GV-R929OC-4GD met windforce koeling). Na het inbouwen helaas geen beeld
Ik heb geprobeerd:
*1 monitor (ik heb er een HDMI en DVI monitor op aangesloten standaard). In het geval van DVI beide poorten geprobeerd.
* Videokaar in tweede PCI express slot
* PCI-E stroomkabel op andere poort voeding (modulaire voeding)
Alles maakte geen enkel verschil, weet zeker dat de PC doorboot alleen geen beeld, beide schermen zeggen dat ze geen signal input krijgen. Weer dikke pech of zie ik wat anders over het hoofd
Overige specs:
----------------------
ZALMAN ZM600-HP 600 Watt
Corsair Vengeance - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB
Intel Core i7 2600 / 3.4 GHz - LGA1155
ASUS P8Z68-V Pro mobo
Weer dikke pech of toch iets anders?
Blaat...
Kun je de video kabels niet aansluiten op je moederbord slots zodat je CPU het beeld produceert, als je dan wel het Windows beeld ziet dan kun je misschien drivers installeren o.i.d. of zien of de GPU gedetecteerd en herkent wordt.
Hmmm dat kan ik nog even controleren. Videodrivers lijkt me op heet eerste gezicht geen issue. Oude kaart is een 6950. Toen de vorige kaart RMA ging kon ik me 6950 zonder driver herinstall weer gebruiken (dus 290 eruit, 6950 er in en gaan met die banaan). Al zou ik wel verwachten dat ik sowieso wel beeld tijdens het booten zou moeten krijgen. Maar ga het even proberen. Beeld via het Mobo werkt wel in ieder geval.SN4K3 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:34:
Kun je de video kabels niet aansluiten op je moederbord slots zodat je CPU het beeld produceert, als je dan wel het Windows beeld ziet dan kun je misschien drivers installeren o.i.d. of zien of de GPU gedetecteerd en herkent wordt.
edit: Net even gekeken.Voor de zekerheid ook eerst de drivers gedeinstalleerd. Daarna 6950 eruit en R290 erin. Geen beeld na deinstallatie van drivers. Daarna reboot met scherm op onboard video. In apparaatbeheer wordt niet gedetecteerd
Nog meer helden met ideeen?
[ Voor 21% gewijzigd door mokumouse op 02-06-2014 20:19 ]
Blaat...
Probeer de kaart eerst eens in een andere PC om zeker te zijn dat het wel of niet aan de kaart ligt.
Wees zeker dat de kaart goed in de PCI-slot steekt, deze kan soms omhoog wippen als je hem vastschroeft.
Wees ook zeker dat de kaart voorzien is van de power cables. Het lijkt stom maar het gebeurt iedereen wel eens dit te vergeten.
Wees zeker dat de kaart goed in de PCI-slot steekt, deze kan soms omhoog wippen als je hem vastschroeft.
Wees ook zeker dat de kaart voorzien is van de power cables. Het lijkt stom maar het gebeurt iedereen wel eens dit te vergeten.
Power cables zitten zeker weten goed aangesloten, fans gaan immers draaienPhuncz schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:45:
Probeer de kaart eerst eens in een andere PC om zeker te zijn dat het wel of niet aan de kaart ligt.
Andere PC wordt helaas lastig. heb wel andere PC's maar de voedingen zijn ontoereikend qua vermogen/aansluitingen (geen 8 pins pci-e aansluitingen en laag te laag wattage. (eentje met 300watt voeding en een met 350 watt (fileserver en HTPC).

[ Voor 3% gewijzigd door mokumouse op 02-06-2014 21:00 ]
Blaat...
Verwijderd
Goede dag mede tweeakters:
Ik heb een probleem. Ik heb de sapphire r9 290 aangeschaft, maar ik heb hem in mijn pc zitten en ik heb 2x 6 pin in me voeding zitten. De videokaart heeft 1 6 pins en 1 8 pins erop zitten. Nou staat in de handleiding op de site dat je maar 1x6pins nodig hebt voor deze kaart. Ik snap er nu niks meer van
alvast bedankt voor de hulp
mvg,
Kaj laurent
Ik heb een probleem. Ik heb de sapphire r9 290 aangeschaft, maar ik heb hem in mijn pc zitten en ik heb 2x 6 pin in me voeding zitten. De videokaart heeft 1 6 pins en 1 8 pins erop zitten. Nou staat in de handleiding op de site dat je maar 1x6pins nodig hebt voor deze kaart. Ik snap er nu niks meer van

mvg,
Kaj laurent
De kaart heeft 1x 6pins en 1x 8 pins nodig. Heeft jouw voeding geen 8pins aansluiting, dan kan je het verloopje gebruiken die erbij geleverd wordt.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:23:
Goede dag mede tweeakters:
mvg,
Kaj laurent
Verwijderd
Dank voor het snelle antwoordFlex schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:27:
[...]
De kaart heeft 1x 6pins en 1x 8 pins nodig. Heeft jouw voeding geen 8pins aansluiting, dan kan je het verloopje gebruiken die erbij geleverd wordt.
Aha, ik heb hem overgenomen van een vriend van mij (die hem niet wilde) en dit kabeltje zit er niet in. Ik had hem even snel gestart op 1 kabel en hij ging aan, maar durfde het niet aan dus heb hem in een halve seconde weer uitgezet. Hoop dat hij snel antwoord en nog dat kabeltje aan mij kan geven.
Iemand vertelde mij net (een expert) dat het kan met 2 x 6 en dan gewoon 2 open laten. Dat het in principe geen kwaad kan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 21:35 ]
Dat zal geen probleem zijn. Ga je echter gamen en heeft hij meer stroom nodig dan slaat hij af.
Verwijderd
Ik kreeg helemaal geen beeld zag ik net, dus ik ga toch maar op zoek naar een verloopstekkertje
Er is wat verkeerde informatie gegeven over de 1x 6-pin en 1x 8-pin stekker benodigdheid bij de R9 290.
Volgens de PCIe specificaties is de 6-pin connector goed voor 75W en de 8-pin goed voor 150W, gecombineerd met de PCIe socket zelf die nog eens 75W kan leveren, betekent dit 300W max. Dit is ook ietsje boven het max verbruik van de R9 290.
Dit zijn echter specificaties die niet strict gevolgd worden. Zo heeft mijn 450W voeding één 8-pin stekker voor GPU's die vertrekt vanaf de modulaire socket op de voeding en uiteindelijk aftakt in een 6-pin én 8-pin. Maar die voeding kan dat ook aan en de kabels zijn hiervoor voorzien, hij kan 450W op de 12V rail alleen al leveren zonder probleem.
Uiteindelijk zijn deze 6-pin en 8-pin stekkers enkel een +12V en een ground vervoeren. De 2 extra pins bij de 8-pins zijn 2 extra ground-draden, trouwens.
Deze specificaties worden door AMD zelf niet al te strict gevolgd, de R9 295X2 (2x R9 290) heeft slechts tweemaal een 8-pin connector, wat eigenlijk maar goed is voor 375W (150W + 150W + 75W), ook al trekt de combinatie makkelijk 100W meer. Echter wordt het ook aangeraden een 750W+ voeding te gebruiken.
Het belangrijkste is dan ook niet of je voeding de juiste connector heeft, maar of de voeding het voldoende wattage kan voorzien en dat de draden hierop berekend zijn. Als je een goede voeding hebt, is dit geen probleem, maar een goedkope of ondermaatse voeding (<450W) zal het niet trekken.
Volgens de PCIe specificaties is de 6-pin connector goed voor 75W en de 8-pin goed voor 150W, gecombineerd met de PCIe socket zelf die nog eens 75W kan leveren, betekent dit 300W max. Dit is ook ietsje boven het max verbruik van de R9 290.
Dit zijn echter specificaties die niet strict gevolgd worden. Zo heeft mijn 450W voeding één 8-pin stekker voor GPU's die vertrekt vanaf de modulaire socket op de voeding en uiteindelijk aftakt in een 6-pin én 8-pin. Maar die voeding kan dat ook aan en de kabels zijn hiervoor voorzien, hij kan 450W op de 12V rail alleen al leveren zonder probleem.
Uiteindelijk zijn deze 6-pin en 8-pin stekkers enkel een +12V en een ground vervoeren. De 2 extra pins bij de 8-pins zijn 2 extra ground-draden, trouwens.
Deze specificaties worden door AMD zelf niet al te strict gevolgd, de R9 295X2 (2x R9 290) heeft slechts tweemaal een 8-pin connector, wat eigenlijk maar goed is voor 375W (150W + 150W + 75W), ook al trekt de combinatie makkelijk 100W meer. Echter wordt het ook aangeraden een 750W+ voeding te gebruiken.
Het belangrijkste is dan ook niet of je voeding de juiste connector heeft, maar of de voeding het voldoende wattage kan voorzien en dat de draden hierop berekend zijn. Als je een goede voeding hebt, is dit geen probleem, maar een goedkope of ondermaatse voeding (<450W) zal het niet trekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 02-06-2014 22:11 ]
Verwijderd
Nu heb ik even zitten testen. Mijn oude videokaart heeft 2x6 pins. Doe ik er 1 in (heel even getest) dan begint hij enorm te blazen meteen bij aanzetten. De nieuwe kaart doet bij het opstarten met 1 6 pins helemaal niks. Het ventilatortje begint te draaien maar meer zie ik niet. Dit is raar of niet?
Waar zouden jullie voor kiezen? Een gebruikte Asus 280x DC2 of HIS IceQ X2 versus een niet-uit-de-verpakking-geweest exemplaar van MSI 280X Gaming. De Asus is zowel qua fannoise en temperatuur de baas over de MSI. Maar de HIS verslaat de Asus op temperatuur en de MSI op fannoise.
Ik was zelf aan het neigen om te kiezen voor ongebruikt > gebruikt, maar als ik de fannoise filmpjes op youtube check vind ik de Asus prima te doen en MSI eigenlijk niet
Gulden middenweg is de HIS, qua temperatuur beter dan Asus, maar qua geluid een fractie van een dB (0,1 idle, 0.4 load) luider.
Ik was zelf aan het neigen om te kiezen voor ongebruikt > gebruikt, maar als ik de fannoise filmpjes op youtube check vind ik de Asus prima te doen en MSI eigenlijk niet

Elke kaart reageert anders natuurlijk. Maar zonder het te testen op een andere PC, zelfs al is het maar naar de BIOS of dmv. een Ubuntu LiveCD, zal je niet met zekerheid kunnen zeggen of het aan de GPU of andere componenten ligt. Wat voor voeding heb je ?Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:26:
Nu heb ik even zitten testen. Mijn oude videokaart heeft 2x6 pins. Doe ik er 1 in (heel even getest) dan begint hij enorm te blazen meteen bij aanzetten. De nieuwe kaart doet bij het opstarten met 1 6 pins helemaal niks. Het ventilatortje begint te draaien maar meer zie ik niet. Dit is raar of niet?
Bedankt voor de tip Flex! Daar ben ik weer.Flex schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:05:
[...]
Wat jullie kunnen proberen is de 2D clock wat omhoog te schroeven. De kaart hoeft dan niet zoveel op te spinnen in voltage en speed. Dat kan je doen door Gpu tweak te installeren, en daar de 2D clock te verhogen.
In principe hoort dit niet, mocht dit euvel niet verholpen worden in een BIOS update dan zou ik de kaart retouneren.
Mijn AMD Radeon R9 280x van MSI geeft nog steeds at random een schokkend/flikkerend beeld bij lichte taakjes zoals browsen.
We zijn wat weken verder en ik heb echt alles geprobeerd. Ik heb de drivers verwijderd met Display Driver Uninstaller en de nieuwste versies erop gezet. Beta versies geprobeerd, helpt ook niet. Ook heb ik de 2D clock aangepast door een preset te maken in AMD Catalyst, verschillende parameters geprobeerd, maar het beeld blijft flikkeren tijdens simpel browsen en lichte games.
Helemaal niets heeft gewerkt de afgelopen weken, ik heb het zelfs geprobeerd te negeren maar ik ben het geflikker gewoon meer dan zat
Nu wil ik de kaart eigenlijk terugsturen naar Alternate omdat hij disfunctioneel is, maar heb ik wel een poot om op te staan? Ik heb veel fora afgestruind en dit blijkt echt een wijdverspreid probleem te zijn. 'Had je maar geen gebrekkig product moeten kopen, dit had je kunnen weten als je van te voren meer research had gedaan' is de reactie waar ik bang voor ben.
Please advise...
Edit: probleem expliciet in de tekst gezet
[ Voor 5% gewijzigd door bartos op 04-06-2014 14:24 ]
Probeer eens de hertz naar 50hz te zetten dan weer terug naar 60 hz, zat bij mijn oude videokaart een bug waardoor ik veel flikkeren in beeld kreeg als ik dit niet deed.bartos schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:18:
[...]
Please advise...
Edit: probleem expliciet in de tekst gezet
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Dit is duidelijk een mankement, en hoort niet zo te zijn... Noem het een "maandagmorgen" variant..
Daardoor is de verkoper niet echt in de positie om dergelijke antwoorden te verkopen, ik zou er wat filmpjes van maken, en deze meesturen tijdens de RMA aanvraag, daar kunnen ze moeilijk omheen, lijkt me?
Daardoor is de verkoper niet echt in de positie om dergelijke antwoorden te verkopen, ik zou er wat filmpjes van maken, en deze meesturen tijdens de RMA aanvraag, daar kunnen ze moeilijk omheen, lijkt me?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Heb de refresh rate aangepast, zonder resultaat. Denk dat het probleem toch in de memory clock zit als ik afga op alles wat ik heb gelezen.
YouTube: ASUS AMD R9 280X screen flickering issue
Dit is eigenlijk wat ik zie, maar niet zo heftig omdat ik niet loop te klooien met die programma's.
Kan ik beter de fabrikant aanspreken of de webshop?
Alternate adviseert namelijk hier dat je MSI het beste direct kunt benaderen voor een probleem hun producten. Grappig, want dat is het advies voor elke fabrikant in die lijst. Zo wimpel je makkelijk klanten met problemen af lijkt me.
YouTube: ASUS AMD R9 280X screen flickering issue
Dit is eigenlijk wat ik zie, maar niet zo heftig omdat ik niet loop te klooien met die programma's.
Kan ik beter de fabrikant aanspreken of de webshop?
Alternate adviseert namelijk hier dat je MSI het beste direct kunt benaderen voor een probleem hun producten. Grappig, want dat is het advies voor elke fabrikant in die lijst. Zo wimpel je makkelijk klanten met problemen af lijkt me.
[ Voor 11% gewijzigd door bartos op 04-06-2014 15:47 ]
Ik heb de MSI variant gekozen, ik hoor hem eigenlijk helemaal niet. Als ik de fanspeed op 100% zet, hoor ik hem echt weinig, ik moet zeg maar goed luisteren. CPU is watergecooled, vandaar dat ik het onderscheid kan makenJoosie200 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:01:
Waar zouden jullie voor kiezen? Een gebruikte Asus 280x DC2 of HIS IceQ X2 versus een niet-uit-de-verpakking-geweest exemplaar van MSI 280X Gaming. De Asus is zowel qua fannoise en temperatuur de baas over de MSI. Maar de HIS verslaat de Asus op temperatuur en de MSI op fannoise.
Ik was zelf aan het neigen om te kiezen voor ongebruikt > gebruikt, maar als ik de fannoise filmpjes op youtube check vind ik de Asus prima te doen en MSI eigenlijk nietGulden middenweg is de HIS, qua temperatuur beter dan Asus, maar qua geluid een fractie van een dB (0,1 idle, 0.4 load) luider.
Ik heb ook een klein dingetje. Gister asus r9 290 ingebouwd en na het spelen als ik weer op de desktop kom zie ik kleine horizontale regenboogjes van 1 cm. Is dit een bekend iets? De Temp van de gpu komt niet boven de 70 gradrn
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Blijven die regenboogjes zichtbaar, of is dat slechts bij het terugschakelen van de game naar de desktop éven zichtbaar?WillemAtHome schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:44:
Ik heb ook een klein dingetje. Gister asus r9 290 ingebouwd en na het spelen als ik weer op de desktop kom zie ik kleine horizontale regenboogjes van 1 cm. Is dit een bekend iets? De Temp van de gpu komt niet boven de 70 gradrn
Even zichtbaar na een minuutje weer weg.TheNephilim schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:13:
[...]
Blijven die regenboogjes zichtbaar, of is dat slechts bij het terugschakelen van de game naar de desktop éven zichtbaar?
Vaak nog veel sneller.
[ Voor 3% gewijzigd door WillemAtHome op 05-06-2014 16:23 ]
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Nu wat dagen gespeeld met 9 290...........
Vind het allemaal wel mee vallen met die r9 serie......... Die GTX titan kaarten 780 oiid die hebben een hele irritante hoge pitch bij hoge fan speed, ook die kaarten moet je flink koelen ga je op 1100Mhz draaien oid en 1,2V of hoger.
Je leest overal dat die r9 290 zo erge herrie maken maar die Nvidia kaarten zijn net zo irritant op andere manieren. o.a het greenlight program... (en boost 2.0 zuigt)
Draai zelf nu 'atm' stock r9 290 op +50mv / 1100mhz in een fractal 1000.
had meer last van de titan qua herrie op 1137mhz en 1,2v bios... die moest op 80+ fan speed en de r9 op 90+.
Allebei waardeloos qua geluid, maar de nvidia spant dan toch nog de kroon.
Zet gewoon mijn speakers hard aan.....
En ik vind dat zulke kaarten niet op stock horen aangezien je veel performance door de plee spoelt .. bij de titan zon 25% extra tov stock!!!!!!! en bij de r90 hier wel zon 40-50% tov stock aangezien hij nogal trottled anders!! Dan kan het zomaar rond 650mhz gaan draaien met fan speed op 50% (stock dus)
Geen reden voor mij dus om niet te overclocken......veel performance gratis
Vind het allemaal wel mee vallen met die r9 serie......... Die GTX titan kaarten 780 oiid die hebben een hele irritante hoge pitch bij hoge fan speed, ook die kaarten moet je flink koelen ga je op 1100Mhz draaien oid en 1,2V of hoger.
Je leest overal dat die r9 290 zo erge herrie maken maar die Nvidia kaarten zijn net zo irritant op andere manieren. o.a het greenlight program... (en boost 2.0 zuigt)
Draai zelf nu 'atm' stock r9 290 op +50mv / 1100mhz in een fractal 1000.
had meer last van de titan qua herrie op 1137mhz en 1,2v bios... die moest op 80+ fan speed en de r9 op 90+.
Zet gewoon mijn speakers hard aan.....
En ik vind dat zulke kaarten niet op stock horen aangezien je veel performance door de plee spoelt .. bij de titan zon 25% extra tov stock!!!!!!! en bij de r90 hier wel zon 40-50% tov stock aangezien hij nogal trottled anders!! Dan kan het zomaar rond 650mhz gaan draaien met fan speed op 50% (stock dus)
Geen reden voor mij dus om niet te overclocken......veel performance gratis
[ Voor 78% gewijzigd door A87 op 06-06-2014 12:31 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Mijn mening over stock 290 koeler is toch wel dat het een extreme take herrie maakt. Werd er serieus gek van, zelf op 5 meter afstand. Pijn aan me oren, pijn aan me hoofd en dat was op 70% fanspeed. Heb me echt suf gelachen toen ik dat ding ff op 100% zette, leek wel een alsof er een raket gelanceerd werd. Toch niet relax zo als dat ding in je woon kamer staat?
Bij schiet spellen, oke kop telefoon op en knallen, maar speel je Rome 2 ofzo is het een ander verhaal.
Bij schiet spellen, oke kop telefoon op en knallen, maar speel je Rome 2 ofzo is het een ander verhaal.
Ehhh,A87 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:15:
Die GTX titan kaarten 780 oiid die hebben een hele irritante hoge pitch bij hoge fan speed, ook die kaarten moet je flink koelen ga je op 1100Mhz draaien oid en 1,2V of hoger.
Je leest overal dat die r9 290 zo erge herrie maken maar die Nvidia kaarten zijn net zo irritant
De standaard Titan koeler staat erom bekend redelijk stil te zijn.
Iets wat de standaard oplossing van AMD zeker niet is.
Hoe komen jullie aan fan speeds van 70-100%?
Ik heb/had een 7970 Dual X OC met de games op de hoogste instellingen, maar hoger dan een fan speed van 50% en een temp van 60-70 graden kreeg ik niet. De meeste 'herrie' komt bij mijn PC van mijn (nog) stock CPU koeler. De referentie koeler van de 7970 is weer een ander verhaal, die blaast aardig hard.
Ik heb/had een 7970 Dual X OC met de games op de hoogste instellingen, maar hoger dan een fan speed van 50% en een temp van 60-70 graden kreeg ik niet. De meeste 'herrie' komt bij mijn PC van mijn (nog) stock CPU koeler. De referentie koeler van de 7970 is weer een ander verhaal, die blaast aardig hard.
[ Voor 15% gewijzigd door SN4K3 op 07-06-2014 10:50 ]
Ik gok dat iedereen die richting de 100% gaat dat zelf heeft ingesteld in Afterburner of zo, omdat de VRM's bij sommige kaarten niet goed worden gekoeld
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Gisteren zat ik ff te kutten met de clock speeds en had per ongeluk een clock speed waarschijnlijk te hoog gezet. Meteen een crash en een beeld vol fouten. Pc gereboot en natuurlijk worden de foute clocks speeds meteen geladen, ook in veilige modus. Gelukkig zit er ook een onboard gpu op me processor dus wel kunnen fixen.
Maar nu als ik me pc boot heb ik 80% kans op een BSOD meteen na de boot, af en toe pakt die hem wel en dan werkt alles naar behoren maar zeer irritant dit. Zit een fout in atixxxxx – nog wat, volgens de BSOD. Iemand enige idee hoe dit te fixen is?
Maar nu als ik me pc boot heb ik 80% kans op een BSOD meteen na de boot, af en toe pakt die hem wel en dan werkt alles naar behoren maar zeer irritant dit. Zit een fout in atixxxxx – nog wat, volgens de BSOD. Iemand enige idee hoe dit te fixen is?
Ik zou als eerste de drivers eens opnieuw installeren.evilpin0 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:35:
Gisteren zat ik ff te kutten met de clock speeds en had per ongeluk een clock speed waarschijnlijk te hoog gezet. Meteen een crash en een beeld vol fouten. Pc gereboot en natuurlijk worden de foute clocks speeds meteen geladen, ook in veilige modus. Gelukkig zit er ook een onboard gpu op me processor dus wel kunnen fixen.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Kleine update, Tweede kaart is ook als defect bevonden door azerty. Wachten op nummer drie dus.mokumouse schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:55:
[...]
Power cables zitten zeker weten goed aangesloten, fans gaan immers draaien(je voelt lucht verplaatsing en vinger bij fan is auw
). Inmiddels 8x videokaart geswapped (goed aangedrukt uiteraard).
Andere PC wordt helaas lastig. heb wel andere PC's maar de voedingen zijn ontoereikend qua vermogen/aansluitingen (geen 8 pins pci-e aansluitingen en laag te laag wattage. (eentje met 300watt voeding en een met 350 watt (fileserver en HTPC).Helaas ook geen mensen in de buurt me degelijke hardware om te testen
Blaat...
Binnenkort van plan een nieuwe kaart aan te schaffen. Nu had ik mijn oog op de r9 290 oc tri-x van sapphire. Nu heb ik echter een aanbod gekregen om een reference model van de 290x te kopen voor een paar tientjes minder. Is dit een goede deal of zal ik toch voor de sapphire gaan ivm lagere temps en minder herrie (voor zover ik lees maken de reference modellen nogal herrie)?
Verwijderd
Beeldscherm ruis, hulp gevraagd
Ik wilde toch nog even jullie hulp vragen met dit topic. Ik heb hetzelfde probleem als de TS beschrijft, en ik heb eigenlijk al besloten om mijn XFX 280X DD BE RMA te sturen, want mijn probleem word niet op dezelfde manier beter als bij de TS. Maar omdat de webshop ( SiComputers) toch morgen pas reageert dacht ik het nog even hier neer te zetten.
TL;DR;
Ik heb last van artifacts op mijn primaire scherm, compleet random gaat die op zwart met artefacts. Een herstart lost het op. Ik heb al allerlei suggesties geprobeerd, maar helaas werkt het niet. Hebben jullie nog ideeën?
Ik wilde toch nog even jullie hulp vragen met dit topic. Ik heb hetzelfde probleem als de TS beschrijft, en ik heb eigenlijk al besloten om mijn XFX 280X DD BE RMA te sturen, want mijn probleem word niet op dezelfde manier beter als bij de TS. Maar omdat de webshop ( SiComputers) toch morgen pas reageert dacht ik het nog even hier neer te zetten.
TL;DR;
Ik heb last van artifacts op mijn primaire scherm, compleet random gaat die op zwart met artefacts. Een herstart lost het op. Ik heb al allerlei suggesties geprobeerd, maar helaas werkt het niet. Hebben jullie nog ideeën?
Je zou kunnen gaan voor de 290x met een Gelid Icy, dat is is een behoorlijk goede koeler, ik heb hem zelf op een [nu ex] reference XFX R9 290 gezet, en in-game is de max temp met de fans op 7v 71 graden en de vrm's worden ook een graad of 70. Ik hoor hem dan niet boven mijn casefans uitkomen in een Define R4tnecn1V schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:22:
Binnenkort van plan een nieuwe kaart aan te schaffen. Nu had ik mijn oog op de r9 290 oc tri-x van sapphire. Nu heb ik echter een aanbod gekregen om een reference model van de 290x te kopen voor een paar tientjes minder. Is dit een goede deal of zal ik toch voor de sapphire gaan ivm lagere temps en minder herrie (voor zover ik lees maken de reference modellen nogal herrie)?
Wel verputs je daar wss je garantie mee, en is het plaatsen wel even prutsen.
Als je het geld hebt, zou ik lekker een Tri-X nemen. Hoef je niet te prutsen met een andere koeler erop zetten en je gewoon je garantie nog.
People as things, that’s where it starts.
Zelf met coolers prutsen zit er voor mij helaas niet in, totaal geen ervaring mee dus dat test ik dan liever een keer op een wat goedkopere kaart. De tri-x is wel een 290 dus een non-x terwijl de 290x reference juist goedkoper is voor mij, vandaar mijn twijfelsVasZaitsev schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:31:
[...]
Je zou kunnen gaan voor de 290x met een Gelid Icy, dat is is een behoorlijk goede koeler, ik heb hem zelf op een [nu ex] reference XFX R9 290 gezet, en in-game is de max temp met de fans op 7v 71 graden en de vrm's worden ook een graad of 70. Ik hoor hem dan niet boven mijn casefans uitkomen in een Define R4
Wel verputs je daar wss je garantie mee, en is het plaatsen wel even prutsen.
Als je het geld hebt, zou ik lekker een Tri-X nemen. Hoef je niet te prutsen met een andere koeler erop zetten en je gewoon je garantie nog.
een reference 290x kan ik je echt afraden, die dingen maken echt veel herrie, en het is niet alleen luid, het geluid zelf is ook gewoon een vervelend geluid.
Verschil tussen een 290 en een 290x is volgens mij niet heel groot.
People as things, that’s where it starts.
Het verschil is 4-7%, ik vind dat zelf het prijsverschil niet waard. Ook ben je beter af met een after market koeler 290.VasZaitsev schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:46:
een reference 290x kan ik je echt afraden, die dingen maken echt veel herrie, en het is niet alleen luid, het geluid zelf is ook gewoon een vervelend geluid.
Sinds een aantal dagen ook in het bezit van een r9 290 (non x) ter vervanging van mijn 7870 GHz. Zoals verwachting 0% performance gain, maar dat ligt hopelijk aan mijn AMD x4 955BE (kan iemand dit beamen?) Net even de fan van die 290 op max gezet (reference model) man man man, er zijn stofzuigers die stiller zijn dat dat ding.
Als ik de keus zou hebben dan zou ik voor de Tri-X gaan. Die is sowieso al een beetje overclocked dus je zit dan al iets dichterbij een 290X. Het verschil in performance is maar een paar procent, dat gaat niet het verschil maken tussen onspeelbaar en soepel kunnen gamen. De koeler is ook echt ideaal, geen throttling, geen herrie en ideale temperaturen. Tijdens intensief gamen heb ik de GPU niet boven de 71 graden gezien en de VRM's zitten dan rond de 53 graden, dat ga je met een reference niet redden, zeker niet zonder herrie.tnecn1V schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:44:
[...]
Zelf met coolers prutsen zit er voor mij helaas niet in, totaal geen ervaring mee dus dat test ik dan liever een keer op een wat goedkopere kaart. De tri-x is wel een 290 dus een non-x terwijl de 290x reference juist goedkoper is voor mij, vandaar mijn twijfels
Heb ook al weer een tijdje de R9 280x sapphire Toxic edition.. Hij is standaard al lekker geklokt en ik speel er ook heerlijk mee. Ben ook van plan om m misschien in crossfire te zetten met nog een R9, of wachten op de 800 series van Nvidia.. Maar tot die tijd ben ik tevree met alles op ultra in full HD!
Apple
Toch prettig te lezen -voor mij- dat het aan de kaart ligt en niet aan de voeding. Ik heb nl ook een Zalman ZM600-HP En met 2 GTX260 in SLI starte het systeem niet op. de Zalman heeft twee 12V rails voor videokaarten, elk 16A. Dat is officieel te weinig voor één GTX260, maar werkte wel. De R9 270X (moet ik nog installeren) heeft een lagere TDP van 180W tegen 200W maar heeft eigenlijk nog steeds te hoge eisen voor de Zalman voeding. Ik ging ervan uit dat het wel goed gaat en jouw post bevestigt dat eigenlijk.mokumouse schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:34:
[...]
Kleine update, Tweede kaart is ook als defect bevonden door azerty. Wachten op nummer drie dus.
Edit: Alles geinstalleerd. Doet het prima. Zelfs met 4x2GB DDR2 en de E8400 OC naar 4GHz. De E8400 is nu wel de bottleneck merk ik (met name in BF3,maar ja dat spel leunt zwaart op CPU). Load op de videkaart komt eigenlijk niet boven de 60% waarbij de processor constant 98..100% is.
[ Voor 15% gewijzigd door immetjes op 30-06-2014 16:02 . Reden: Geinstalleerd ]
Een vriend van mij had een 945 met een 6870 en heeft een keer mijn 7970ghz in zn pc gehad. Had ook (bijna) geen performance improvements. Nadat hij overgestapt was naar een fx8350 had hij met zijn 6870 soms zelfs nog bijna een verdubbeling van framerates (bijvoorbeeld in WoW van 25fps naar 50+)Iuigi schreef op maandag 16 juni 2014 @ 01:13:
Sinds een aantal dagen ook in het bezit van een r9 290 (non x) ter vervanging van mijn 7870 GHz. Zoals verwachting 0% performance gain, maar dat ligt hopelijk aan mijn AMD x4 955BE (kan iemand dit beamen?)
(mijn 1055t @ 3,5ghz heeft ook al veel moeite met de huidige games)
[ Voor 5% gewijzigd door vleesjus op 18-06-2014 08:53 ]
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
Probeer eens een spel met Mantle support, zou wel goed moeten werken. Had zelf een 965 met een 6870, die heb ik eerst geupgrade naar een i7 (dus nog met de 6870) en toen draaide alle spellen ineens soepel. Toen ik de 290 erin deed, zagen alle spellen er ineens mooi uitIuigi schreef op maandag 16 juni 2014 @ 01:13:
Sinds een aantal dagen ook in het bezit van een r9 290 (non x) ter vervanging van mijn 7870 GHz. Zoals verwachting 0% performance gain, maar dat ligt hopelijk aan mijn AMD x4 955BE (kan iemand dit beamen?) Net even de fan van die 290 op max gezet (reference model) man man man, er zijn stofzuigers die stiller zijn dat dat ding.
Ik heb pas voor 375 een Tri-x 290X gekocht van een tweaker die er 12 had ongebruikt.tnecn1V schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:44:
[...]
Zelf met coolers prutsen zit er voor mij helaas niet in, totaal geen ervaring mee dus dat test ik dan liever een keer op een wat goedkopere kaart. De tri-x is wel een 290 dus een non-x terwijl de 290x reference juist goedkoper is voor mij, vandaar mijn twijfels
Ding was ook daadwerkelijk gewoon nieuw en werkt hardstikke goed.
Geen idee wat je anders zou uitgeven, maar die Tri-x is bij mij iig erg stil. (heb een Silencio behuizing overigens).
Je 1055t is gemakkelijk op 4.0GHz te krijgen, volg deze tutorial: YouTube: AMD Phenom II X6 Overclocking Tutorial (NCIX Tech Tips #66)vleesjus schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:53:
[...]
Een vriend van mij had een 945 met een 6870 en heeft een keer mijn 7970ghz in zn pc gehad. Had ook (bijna) geen performance improvements. Nadat hij overgestapt was naar een fx8350 had hij met zijn 6870 soms zelfs nog bijna een verdubbeling van framerates (bijvoorbeeld in WoW van 25fps naar 50+)
(mijn 1055t @ 3,5ghz heeft ook al veel moeite met de huidige games)
Zelf ben ik van de week van een Asus HD 7770 naar een XFX R9 280x Black Double Dissipation gegaan, en voor mij is het een wereld van verschil. Games die voorheen op max 30fps op high draaiden gaan nu constant 60 fps met alles op Ultra. Bij Crysis 3 ging ik van 45fps op Low naar 50/60 fps op Very High. Hier merk ik de 1055t wel overigens.
Die 1055t is nog een prima dingetje hoor, kan nog wel een jaar of twee mee.
De XFX R9 280x is echt een prachtige kaart overigens, wat een verschil. Ik had wat problemen met de driver (14.4 zorgde voor een korte flikkering elk keer als ik van scherm switchte, zelfs tussen m'n FF tabbladen), maar met 13.12 lijkt vooralsnog alles opgelost.
Nu maar hopen dat mijn OCZ 500MXSP 500 Watt voldoende is, zou moeten lukken volgens de online PSU calculators maar echt betrouwbaar zijn die niet.
Weet niet helemaal waar ik dit moet posten, aangezien het op vrijwel elke GPU werkt. Maar dit programmetje is wel heel erg lekker als je regelmatig films kijkt: http://www.svp-team.com/
Het maakt van een 24p film een 48p film door interpolation. En dit programma doet echt wonderen, super smooth videok playback, minder blur. En voor mij eindelijk dat kak 24p motion beleving weg. Vooral handig dus als je via HDMI je pc op je video/audio setje hebt aangesloten.
Het maakt van een 24p film een 48p film door interpolation. En dit programma doet echt wonderen, super smooth videok playback, minder blur. En voor mij eindelijk dat kak 24p motion beleving weg. Vooral handig dus als je via HDMI je pc op je video/audio setje hebt aangesloten.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of de pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G ITX langzamer is dan de normale full size pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G?
Heb er namelijk een vooroordeel over dat deze langzamer is omdat hij kleiner is.
Hoe is de koeling daar tegenover?
Kan ik ook gewoon een full size kaart gebruiken op dit mainboard: pricewatch: MSI Z97I GAMING AC?
Eventueel nog tips
? Word mijn eerste mini-itx, die moet fungeren als handig lan monstertje, eventueel op de tv aansluiten voor films.
Dankje
Heb er namelijk een vooroordeel over dat deze langzamer is omdat hij kleiner is.
Hoe is de koeling daar tegenover?
Kan ik ook gewoon een full size kaart gebruiken op dit mainboard: pricewatch: MSI Z97I GAMING AC?
Eventueel nog tips
Dankje
Ze zijn even snel, ervan uitgaande dat de PC case geen slechte koeling heeft en ze gelijke clocks hebben.
De grootte van van de GPU is niet afhankelijk van je moederbord maar van je PC case.
Sowieso moet je bij mini-ITX beter opletten wat past in de kleinere cases, let zeker op de "size restrictions" van bijvoorbeeld de GPU en CPU. De meeste hardware is gebouwd rond ATX-cases die groot en breed zijn, zoals de Classified GPU's die veel breder zijn dan de reference GPU's.
De grootte van van de GPU is niet afhankelijk van je moederbord maar van je PC case.
Sowieso moet je bij mini-ITX beter opletten wat past in de kleinere cases, let zeker op de "size restrictions" van bijvoorbeeld de GPU en CPU. De meeste hardware is gebouwd rond ATX-cases die groot en breed zijn, zoals de Classified GPU's die veel breder zijn dan de reference GPU's.
Wat is volgens jullie de beste R9 280x om te kopen? Heb mijn oude Sapphire 7970 door een defect moeten begraven en ben nu dus op zoek naar een nieuwe kaart met even goede / iets betere prestaties.
De kaart is bedoeld voor een gaming PC, ik game op 1080p (1080p monitor) en hoop de nieuwste games op een stabiele 60 frames per seconde op de hoogste instellingen te kunnen spelen. Dat kon met de 7970 ook al, maar ik moest dan soms wel de AA op 2x zetten. In de toekomst ga ik niet meerdere monitoren gebruiken voor gaming, op een hogere resolutie gamen heeft nu nog geen prioriteit en ik zal hoogstens een klein beetje overclocken.
De volgende kaarten heb ik opgezocht, deze leken mij na het lezen van reviews op enkele tech sites het meest betrouwbaar kwa temperatuur, geluidsproductie en prestaties. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
Deze kaart krijgt op Tweakers goede beoordelingen en krijgt in de test ook goede resultaten voor de temperatuur, prestaties en geluidsproductie al is deze wel iets lager dan zijn broeders geclocked. Op een andere site (Tomshardware) laat deze in de tests echter hogere temperaturen en geluidsproductie zien, gaat het daar om een slechte test variant?
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
De beste prestaties, maar ook de meeste herrie en hoogste temperaturen, daarnaast is de kaart ook nog eens aardig groot en vind ik deze kwa uiterlijk niet zo veel soeps. In reviews scoort die punten voor de prestaties, maar daar betaal je dan ook wat meer voor.
pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5
Deze kaart krijgt ook goede beoordelingen voor de prestaties en de koeler met de bijbehorende temperaturen, maar in de reacties van gebruikers zie ik dan toch vaak terug komen dat er artifacts op het beeld komen en dat er een paar VRM's(?) niet gekoeld worden...
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X
Deze schijnt een iets betere versie van mijn 'oude' Sapphire 7970 te zijn, deze ben ik net pas tegengekomen dus verder weet ik er ook niet veel van.
Verder hebben de kaarten zo ver ik kan zien evenveel reken kernen, 3GB geheugen enz. maar wel andere wat variërende clocks. In het kort is mijn vraag dus wat de beste kaart volgens jullie is, misschien een kaart die ik niet heb opgenoemd en wat zouden jullie mij aanraden?
De kaart is bedoeld voor een gaming PC, ik game op 1080p (1080p monitor) en hoop de nieuwste games op een stabiele 60 frames per seconde op de hoogste instellingen te kunnen spelen. Dat kon met de 7970 ook al, maar ik moest dan soms wel de AA op 2x zetten. In de toekomst ga ik niet meerdere monitoren gebruiken voor gaming, op een hogere resolutie gamen heeft nu nog geen prioriteit en ik zal hoogstens een klein beetje overclocken.
De volgende kaarten heb ik opgezocht, deze leken mij na het lezen van reviews op enkele tech sites het meest betrouwbaar kwa temperatuur, geluidsproductie en prestaties. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
Deze kaart krijgt op Tweakers goede beoordelingen en krijgt in de test ook goede resultaten voor de temperatuur, prestaties en geluidsproductie al is deze wel iets lager dan zijn broeders geclocked. Op een andere site (Tomshardware) laat deze in de tests echter hogere temperaturen en geluidsproductie zien, gaat het daar om een slechte test variant?
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
De beste prestaties, maar ook de meeste herrie en hoogste temperaturen, daarnaast is de kaart ook nog eens aardig groot en vind ik deze kwa uiterlijk niet zo veel soeps. In reviews scoort die punten voor de prestaties, maar daar betaal je dan ook wat meer voor.
pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5
Deze kaart krijgt ook goede beoordelingen voor de prestaties en de koeler met de bijbehorende temperaturen, maar in de reacties van gebruikers zie ik dan toch vaak terug komen dat er artifacts op het beeld komen en dat er een paar VRM's(?) niet gekoeld worden...
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X
Deze schijnt een iets betere versie van mijn 'oude' Sapphire 7970 te zijn, deze ben ik net pas tegengekomen dus verder weet ik er ook niet veel van.
Verder hebben de kaarten zo ver ik kan zien evenveel reken kernen, 3GB geheugen enz. maar wel andere wat variërende clocks. In het kort is mijn vraag dus wat de beste kaart volgens jullie is, misschien een kaart die ik niet heb opgenoemd en wat zouden jullie mij aanraden?
[ Voor 4% gewijzigd door SN4K3 op 01-07-2014 05:25 ]
Hoi,
Zit al aantal dagen te overwegen om een r9 290 tri-x aan te schaffen ter vervanging van mijn oude 6950, die begint toch wat traag te worden. Het is nog helemaal niet zeker of ik het ook doe maar zit nog met een klein vraagje.
Mijn psu is http://tweakers.net/price...x-550w-pro/specificaties/, dus 44 Amps op de 12V. Zou dit voldoende zijn met een I5 2500k op 4.4, 1hdd, 2ssd, en nog een fan of 4?
Draai momenteel met een 6950 TF3 PE met flinke OC.
Ik vermoed dat de Tri-x op stock clocks niet zoveel meer zal vreten als die 6950 nu maar vrees wat indien ik de kaart wil OC'en.
Niet zeker of dit het juiste topic was maar leek me wel geschikt ...
Zit al aantal dagen te overwegen om een r9 290 tri-x aan te schaffen ter vervanging van mijn oude 6950, die begint toch wat traag te worden. Het is nog helemaal niet zeker of ik het ook doe maar zit nog met een klein vraagje.
Mijn psu is http://tweakers.net/price...x-550w-pro/specificaties/, dus 44 Amps op de 12V. Zou dit voldoende zijn met een I5 2500k op 4.4, 1hdd, 2ssd, en nog een fan of 4?
Ik vermoed dat de Tri-x op stock clocks niet zoveel meer zal vreten als die 6950 nu maar vrees wat indien ik de kaart wil OC'en.
Ik heb recent via marktplaats een R9 290 gekocht. Met reference koeler.
Ik moet zeggen wat maken die dingen toch een herrie. Als ik het had geweten had ik 2 tientjes meer gegeven en eentje met aftermarket koeler gehaald. Dat is hierbij ook een tip voor de mensen die een 290(X) willen kopen, blijf ver weg van de reference type. De aftermarket versies zullen vele malen stiller zijn.
Btw, veel bitcoin miners zetten hun 290 op marktplaats voor een mooie prijsje, is een betere koop dan een nieuwe 280X of GFX 770.
Ik moet zeggen wat maken die dingen toch een herrie. Als ik het had geweten had ik 2 tientjes meer gegeven en eentje met aftermarket koeler gehaald. Dat is hierbij ook een tip voor de mensen die een 290(X) willen kopen, blijf ver weg van de reference type. De aftermarket versies zullen vele malen stiller zijn.
Btw, veel bitcoin miners zetten hun 290 op marktplaats voor een mooie prijsje, is een betere koop dan een nieuwe 280X of GFX 770.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb recent een R9 290x aangeschaft, maar het lukt me niet om 2 monitoren tegelijk werkend te krijgen via de dvi aansluitingen. Beide schermen werken op beide dvi aansluitingen, maar zodra ik het 2e scherm erbij prik krijg ik hier geen beeld op.
Nu heb ik al even zitten zoeken en kwam ergens op internet tegen dat dit sinds de update van driver versie 13.2 is gekomen en dat het daarvoor nog gewoon werkte. Is er iets van een instelling die ik over het hoofd zie of is de enige oplossing om de driver te downgraden?
Nog even wat extra informatie: Ik las dat je bij Eyefinity 3 exact dezelfde schermen nodig had. Bij 2 schermen zou dit toch niet uit moeten maken? Het is een 24" Samsung en een 17" Fujitsu Siemens monitor. Het betreft een R9 290x van sapphire en ik draai Windows 7.
Ik hoor het graag.
Nu heb ik al even zitten zoeken en kwam ergens op internet tegen dat dit sinds de update van driver versie 13.2 is gekomen en dat het daarvoor nog gewoon werkte. Is er iets van een instelling die ik over het hoofd zie of is de enige oplossing om de driver te downgraden?
Nog even wat extra informatie: Ik las dat je bij Eyefinity 3 exact dezelfde schermen nodig had. Bij 2 schermen zou dit toch niet uit moeten maken? Het is een 24" Samsung en een 17" Fujitsu Siemens monitor. Het betreft een R9 290x van sapphire en ik draai Windows 7.
Ik hoor het graag.
[ Voor 3% gewijzigd door tharonny op 05-07-2014 16:08 ]
Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650
jaPure_evil schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:57:
Hoi,
KloptKakulukia schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:18:
Ik heb recent via marktplaats een R9 290 gekocht. Met reference koeler.
Ik had ook een 6950. Een R9 290 gekocht, zo een mining exemplaar met garantie. Ook ik heb een 2500k@4.5. Voor wat het waard is... Als ik de CPU&GPU stress dan zie ik op mijn externe wattage meter in de muur 490 watt. Volgens mij kan ik niet meer uit de muur trekken dan dit....Ik heb de R9 nu geflashed naar een 290X, ik heb zo niet de wattage incl flash voorhanden...Pure_evil schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:57:
Hoi,
Wel een dikke kaart hoor bah bah wat een geweld. En ja, de reference koeler maakt herrie, zeker als je de bios op de tweede stand hebt staan 290X firmware... Er zijn wat aftermarket koelers te koop, hier moet ik nog even naar kijken... De herrie is onacceptabel in ieder geval...
Sinds vandaag ook eigenaar van een XFX R9 290X. Ik had gelezen dat het heethoofden zijn, echter vraag ik me toch echt af of dit wel klopt... mijn R9 wordt 68 C" in Idle.
Wat ik vreemd vind is dat ik in MSI afterburner zie staan dat de fanspeed op 20% staat, zowel als ik de switch op QUIET als op UBER zet. Is mijn kaart defect of is dit normaal bij een reference? (Hij is weliswaar gebruikt voor bitcoinmining). Ik kan natuurlijk zelf fanprofiles maken, maar het lijkt me sterk dat de stock software de kaart op 20% fanspeed houdt tenzij hij echt richting de 80 a 90 graden gaat.
Hopelijk dat iemand hier meer over weet, het zit me niet echt lekker
Edit:
- CPU en dergelijke zijn in idle 37 "C
- CCC versie 14.10
- De airflow in mijn kast is prima. Er zitten 6 fans in en de overige onderdelen blijven allemaal erg koel.
- 3 monitoren aangesloten
Afbeelding met multi-monitor setup:

EDIT #2
Blijkbaar komt dit doordat er meerdere schermen zijn aangesloten. Hierdoor kan het VRAM zich niet onderclocken naar 150mhz en blijft op de standaard 1250 staan, 'As intended'. Helaas is de standaard fan configuratie niet goed genoeg om de langzame stijging in temperatuur ongedaan te maken. Ik denk dat de beste oplossing is om met MSI afterburner een profiel te maken die de ventilatoren wat meer werkt laten verzetten bij lagere temperaturen. Misschien dat iemand anders nog een andere oplossing heeft?
Afbeelding waarbij enkel 1 monitor is aangesloten:
Wat ik vreemd vind is dat ik in MSI afterburner zie staan dat de fanspeed op 20% staat, zowel als ik de switch op QUIET als op UBER zet. Is mijn kaart defect of is dit normaal bij een reference? (Hij is weliswaar gebruikt voor bitcoinmining). Ik kan natuurlijk zelf fanprofiles maken, maar het lijkt me sterk dat de stock software de kaart op 20% fanspeed houdt tenzij hij echt richting de 80 a 90 graden gaat.
Hopelijk dat iemand hier meer over weet, het zit me niet echt lekker

Edit:
- CPU en dergelijke zijn in idle 37 "C
- CCC versie 14.10
- De airflow in mijn kast is prima. Er zitten 6 fans in en de overige onderdelen blijven allemaal erg koel.
- 3 monitoren aangesloten
Afbeelding met multi-monitor setup:

EDIT #2
Blijkbaar komt dit doordat er meerdere schermen zijn aangesloten. Hierdoor kan het VRAM zich niet onderclocken naar 150mhz en blijft op de standaard 1250 staan, 'As intended'. Helaas is de standaard fan configuratie niet goed genoeg om de langzame stijging in temperatuur ongedaan te maken. Ik denk dat de beste oplossing is om met MSI afterburner een profiel te maken die de ventilatoren wat meer werkt laten verzetten bij lagere temperaturen. Misschien dat iemand anders nog een andere oplossing heeft?
Afbeelding waarbij enkel 1 monitor is aangesloten:

[ Voor 54% gewijzigd door Junia op 05-07-2014 21:35 ]
dat is wel zo idd.Junia schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:48:
Ik kan natuurlijk zelf fanprofiles maken, maar het lijkt me sterk dat de stock software de kaart op 20% fanspeed houdt tenzij hij echt richting de 80 a 90 graden gaat.
Edit: zie mijn vorige post
[ Voor 35% gewijzigd door Junia op 05-07-2014 21:36 ]
Beetje laat misschien maar toch...fijn omte horen dat je wat aan de info hadimmetjes schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:49:
[...]
Toch prettig te lezen -voor mij- dat het aan de kaart ligt en niet aan de voeding. Ik heb nl ook een Zalman ZM600-HP En met 2 GTX260 in SLI starte het systeem niet op. de Zalman heeft twee 12V rails voor videokaarten, elk 16A. Dat is officieel te weinig voor één GTX260, maar werkte wel. De R9 270X (moet ik nog installeren) heeft een lagere TDP van 180W tegen 200W maar heeft eigenlijk nog steeds te hoge eisen voor de Zalman voeding. Ik ging ervan uit dat het wel goed gaat en jouw post bevestigt dat eigenlijk.
Edit: Alles geinstalleerd. Doet het prima. Zelfs met 4x2GB DDR2 en de E8400 OC naar 4GHz. De E8400 is nu wel de bottleneck merk ik (met name in BF3,maar ja dat spel leunt zwaart op CPU). Load op de videkaart komt eigenlijk niet boven de 60% waarbij de processor constant 98..100% is.
3x een R290 ontvangen (1x reference, 2x windforce verise) 3x kaduuk. Moet gezegd worden, azerty heeft het in alle drie de gevallen netjes en snel afgehandeld. Ook toen ik na de derde me geld terug vroeg
[ Voor 7% gewijzigd door mokumouse op 05-07-2014 21:27 ]
Blaat...
Bij twee of drie videokaarten die hetzelfde zeldzame probleem vertonen, zou ik eerder gaan zoeken naar andere componenten die problemen geven.
Sowieso de temps van de GPU's in de gaten houden (core, VRM1 en VRM2), CPU, chipset eventueel. Ook de voeding kan de oorzaak zijn (zoals ik al eerder zei), zie dat deze zeker voldoende koeling krijgt. Hoe warmer een voeding wordt, hoe meer moeite deze heeft een stabiel en efficiënt vermogen te leveren.
Sowieso de temps van de GPU's in de gaten houden (core, VRM1 en VRM2), CPU, chipset eventueel. Ook de voeding kan de oorzaak zijn (zoals ik al eerder zei), zie dat deze zeker voldoende koeling krijgt. Hoe warmer een voeding wordt, hoe meer moeite deze heeft een stabiel en efficiënt vermogen te leveren.
Voor de duidelijkheid, de eerste kaart deed het goed voor een uur of 2 en toonde daarna alleen maar artifacts ook al bij het opstarten direct. De twee kaart gaf gewoon geen beeld (werd niet herkend door PC) en de derde liep vast zodra er load op kwam. Net allemaal andere issues.Phuncz schreef op zondag 06 juli 2014 @ 09:25:
Bij twee of drie videokaarten die hetzelfde zeldzame probleem vertonen, zou ik eerder gaan zoeken naar andere componenten die problemen geven.
Na de eerste kaart is de voeding ook al veranderd (Zalman 600w -> Corsair 770w). Kast is Fractal Design R4 met 2x intake en 3x out fans. Tijdens gamen alles in de gaten gehouden met GPU-z en die waardes waren qua temp prima in orde (73 graden onder load).
Daarnaast is door azerty in alledrie de gevallen ook bevestigd dat de kaart defect was.
Blaat...
OK mijn excuses, hier was ik niet van op de hoogte. Dan heb je wel extreem veel pech gehad
Ik heb hetzelfde met 3 monitoren, maar ik had sowieso al een custom fan profile met Trixx gemaakt dus weet niet hoe warm het stock bij mij zou worden.
Is er iemand die al bezig is geweest met een R9 290(X) en 4k?
Ik lees her en der dat je 60hz 4k kan afspelen door gebruik te maken de displayport (1.2) en niet via HDMI 1.4. Wat ik me afvraag is hoe je dit dan zou moeten verbinden met een TV die enkel HDMI poorten heeft. Zou je dan een Male DP 1.2 ---> Male HDMI 2.0 moeten hebben?
Op het moment heb ik een kabel met: displayport (versie onbekend) ---> HDMI 1.4. Maar als ik dit probeer is er enkel de optie voor 1920x1080 op de TV. Vervolgens heb ik de HDMI output van de r9 gepakt (versie 1.4) en deze verbonden met de TV, wat resulteert in 30hz 4k.
TLDR;
Is het mogelijk om de displayport van de 290x te verbinden met een HDMI poort om 60hz 4k te kunnen gebruiken?
Ik lees her en der dat je 60hz 4k kan afspelen door gebruik te maken de displayport (1.2) en niet via HDMI 1.4. Wat ik me afvraag is hoe je dit dan zou moeten verbinden met een TV die enkel HDMI poorten heeft. Zou je dan een Male DP 1.2 ---> Male HDMI 2.0 moeten hebben?
Op het moment heb ik een kabel met: displayport (versie onbekend) ---> HDMI 1.4. Maar als ik dit probeer is er enkel de optie voor 1920x1080 op de TV. Vervolgens heb ik de HDMI output van de r9 gepakt (versie 1.4) en deze verbonden met de TV, wat resulteert in 30hz 4k.
TLDR;
Is het mogelijk om de displayport van de 290x te verbinden met een HDMI poort om 60hz 4k te kunnen gebruiken?
Als je 4K tv geen displayport ingang heeft, ondersteund die geen 60hz @ 4K, alleen maar 30hz @ 4K.Junia schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:10:
HDMI 2.0 ondersteunt echter wel 4K @ 60Hz, wat volgens Junia het scherm heeft.evilpin0 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:29:
[...]
Als je 4K tv geen displayport ingang heeft, ondersteund die geen 60hz @ 4K, alleen maar 30hz @ 4K.
Ik heb even online gekeken maar volgens mij kun je zelfs nog geen HDMI 2.0 kabels kopen, laat staan een displayport 1.2 naar hdmi 2.0 kabel 
Link naar de HDMI 2.0 specificaties van de TV.
Link naar de HDMI 2.0 specificaties van de TV.
HDMI 1.4 kabels zijn ook geschikt voor 2.0 dus dat is het probleem niet. Er zijn wel nog geen videokaarten met HDMI 2.0. Ik heb ook nog geen DP1.2 naar HDMI 2.0 kabel gevonden die effectief 4K @ 60Hz ondersteunt.
Displayport 1.2 gebruikt een MultiStreamTransport voor 4K 60hz. De grafische kaart stuurt een signaal door voor meerdere monitoren, die gebundeld door 1 kabel worden uitgestuurd. Wat er dus doorgezonden wordt is 4 keer 1080P 'tiled'. Dit is niet het geval via HDMI 2.0. Dit gaat dus (helaas) nooit werken.
Ik kan nu max 3840 * 2160 * 25 hz @ 30 hz weergeven. Dit is voor desktop gebruik echt te traag.
We (ik) zullen moeten wachten tot videokaarten over hdmi 2.0 beschikken. En in mijn geval kan ik dan ook meteen mijn HT receiver (huidig Denon x4000, hdmi 1.4a) vervangen die ertussen hangt, anders heb je er nog niets aan. Wel goed voor de economie!
Ik kan nu max 3840 * 2160 * 25 hz @ 30 hz weergeven. Dit is voor desktop gebruik echt te traag.
We (ik) zullen moeten wachten tot videokaarten over hdmi 2.0 beschikken. En in mijn geval kan ik dan ook meteen mijn HT receiver (huidig Denon x4000, hdmi 1.4a) vervangen die ertussen hangt, anders heb je er nog niets aan. Wel goed voor de economie!
Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb zelf even gespeeld met NFS op 4k met 30hz en dat beviel prima. Echter weet ik vrij zeker dat de 30hz voor andere games zoals RTS/FPS tekort zal komen.
Ik kan me voorstellen dat je wel hoge FPS wilt hebben voor games zoals starcraft 2? Of zit ik er compleet naast?
Ik heb de MSI R9 270x 2g gekocht icm met compleet nieuwe pc
Nu heb ik nog 2x 22" vga monitoren staan. 1 monitor kan ik connecten via de DVI-I maar hoe connect ik de 2de?
Ik veronderstel dat het de Gaming versie is, deze heeft DisplayPort die ook nog analoog ondersteund middels een adapter:
pricewatch: Club3D DisplayPort to VGA cable
Hebben je monitoren geen digitale aansluiting ? Zeer spijtig, hier heb je soms behoorlijk wat verlies in scherpte door, zeker aangezien tegenwoordig de aandacht voor analoog bijna volledig verdwenen is bij videokaartfabrikanten.
Hebben je monitoren geen digitale aansluiting ? Zeer spijtig, hier heb je soms behoorlijk wat verlies in scherpte door, zeker aangezien tegenwoordig de aandacht voor analoog bijna volledig verdwenen is bij videokaartfabrikanten.
Klopt de gaming versie! Ik ben ook van plan om 2 nieuwe schermen te kopen. Maar tot die tijd wil ik deze 2 nog gebruiken want ze functioneren nog prima. Dan is je geboden oplossing prima voor de tussentijd! Dank je wel!Phuncz schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:53:
Ik veronderstel dat het de Gaming versie is, deze heeft DisplayPort die ook nog analoog ondersteund middels een adapter:
Zo, mijn 290 tri-x is binnen.
Grappige is, bij furmark moet ik in afterburner al de power limit omhoog gooien of hij clockt al onder de 1GHz.
Verder, wat een beest van een kaart
Asic quality 81.8, of maakt dit niet uit?
Unlocken zat er zoals verwacht wel niet in blijkbaar.
Grappige is, bij furmark moet ik in afterburner al de power limit omhoog gooien of hij clockt al onder de 1GHz.
Verder, wat een beest van een kaart
Asic quality 81.8, of maakt dit niet uit?
Unlocken zat er zoals verwacht wel niet in blijkbaar.
mooie asic score maar ga je het ook gebruiken? 
heb zelf asus r9 290 met 84,6%
binnkort dit setje erop zetten
en dan verder dan de 1,35v waar het nu op draait
heb zelf asus r9 290 met 84,6%
binnkort dit setje erop zetten
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | NZXT Kraken X40 | € 92,50 | € 92,50 |
1 | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,50 | € 5,50 |
1 | Enzotech MOS-C10 | € 14,18 | € 14,18 |
1 | NZXT Kraken G10 Zwart | € 30,- | € 30,- |
1 | Zalman ZM-RHS1 | € 6,53 | € 6,53 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 148,71 |
en dan verder dan de 1,35v waar het nu op draait
Weet niet zo goed meer wat je nou moet aanvangen met die score, herinnerde het gewoon van vroeger wat topics te volgen. Vermoed dan ook niet dat het voor mij echt wat zal uitmaken, oc'en zal ik toch enkel op lucht doen en als ik OC ga ik meestal voor een vlugge OC. Maw, vlug in de buurt van een "hoge" oc komen maar die laatste paar % die dan veel finetune werk vragen begin ik niet meer aan.
Die bios switch, die dient toch enkel als backup bios niet? Vind hier en daar wat verhalen over mensen die beweren dat hun kaart werkelijk beter presteerd. (specifiek de 290 tri-x dus)
Die bios switch, die dient toch enkel als backup bios niet? Vind hier en daar wat verhalen over mensen die beweren dat hun kaart werkelijk beter presteerd. (specifiek de 290 tri-x dus)
Trouwens ook leuk voor ons, weliswaar onder SLI: http://www.anandtech.com/...e-i7-4790k-and-i5-4690k/5
Het nut en het onnut van CPU overclocking voor gaming.
Conclusie: met 17% overclock haal je 1-2% meer avg. FPS bij de meeste games. Om dan 20°C en 40W meer te genereren op regelmatige basis, lijkt me weinig efficient.
Het nut en het onnut van CPU overclocking voor gaming.
Conclusie: met 17% overclock haal je 1-2% meer avg. FPS bij de meeste games. Om dan 20°C en 40W meer te genereren op regelmatige basis, lijkt me weinig efficient.
Niet. Tijd voor een nieuwe monitor.BerendbenenKaas schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:27:
Ik heb de MSI R9 270x 2g gekocht icm met compleet nieuwe pcNu heb ik nog 2x 22" vga monitoren staan. 1 monitor kan ik connecten via de DVI-I maar hoe connect ik de 2de?
hmm vandaag en gister een bsod gehad (bij t browsen in chrome)
allebei
net maar even de drivers verwijderd met DDU en de nieuwste (stabiele) driver erop gezet. Zat voorheen met die 11.2 ofzo kan dat? Stabiele driver van 3 maanden terug.
Anyways hopen dat dit soelaas biedt
allebei
code:
1
| 071114-10328-01.dmp 11-7-2014 18:22:22 0xa0000001 00000000`00000005 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 atikmdag.sys atikmdag.sys+277ce x64 C:\Windows\Minidump\071114-10328-01.dmp 8 15 9600 284.624 11-7-2014 18:23:00 |
code:
1
| atikmdag.sys atikmdag.sys+277ce fffff800`83ad3000 fffff800`847c3000 0x00cf0000 0x52a23f6f 6-12-2013 23:19:43 |
net maar even de drivers verwijderd met DDU en de nieuwste (stabiele) driver erop gezet. Zat voorheen met die 11.2 ofzo kan dat? Stabiele driver van 3 maanden terug.
Hallo,
Ik heb vorige week een R9 290X Gaming gekocht en bij installeren van de driver start mijn pc niet op.
Na het windows logo gat het beeld op zwart en doet hij niets meer.
Heb 13.12 driver geprobeerd, heb windows opnieuw geïnstalleerd, heb de beta gedownload, de bios een update gedaan.
specs:
Msi z97 Gaming 7
Intel I7 4790K
MSI R9 290X Gaming 4g
Corsair Vengeance Pro 32GB 1600mhz
Corsair AX760
Samsung 840 Pro 512gb
WD green 2tb
Corsair H100i
Ik heb vorige week een R9 290X Gaming gekocht en bij installeren van de driver start mijn pc niet op.
Na het windows logo gat het beeld op zwart en doet hij niets meer.
Heb 13.12 driver geprobeerd, heb windows opnieuw geïnstalleerd, heb de beta gedownload, de bios een update gedaan.
specs:
Msi z97 Gaming 7
Intel I7 4790K
MSI R9 290X Gaming 4g
Corsair Vengeance Pro 32GB 1600mhz
Corsair AX760
Samsung 840 Pro 512gb
WD green 2tb
Corsair H100i
Heeft de pc van mijn vrouw ook last van met een HD7870 en idd browsen in chrome. De vraag is of het aan de 14.4 drivers ligt of aan Chrome...Saven schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:41:
allebei
code:
1 071114-10328-01.dmp 11-7-2014 18:22:22 0xa0000001 00000000`00000005 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 atikmdag.sys atikmdag.sys+277ce x64 C:\Windows\Minidump\071114-10328-01.dmp 8 15 9600 284.624 11-7-2014 18:23:00
code:
1 atikmdag.sys atikmdag.sys+277ce fffff800`83ad3000 fffff800`847c3000 0x00cf0000 0x52a23f6f 6-12-2013 23:19:43
Leuke lamp, overigens !!
Hmm toevallig werd wel elke keer flash geladen, maar als ik mij niet vergis heeft chrome een soort eigen versie van flash die je niet los kunt updaten toch? verder volgens mij ook de laatste 14.0.xx versie
[ Voor 13% gewijzigd door Saven op 12-07-2014 23:36 ]
Klopt, Chrome gebruikt niet een losse flash plugin. Het zou me iig niet verbazen als daar het probleem zit. Die software is zo brak als het maar kan.
We zullen het merken als Chrome geupdate wordt of de final Catalyst versie beschikbaar komt.
We zullen het merken als Chrome geupdate wordt of de final Catalyst versie beschikbaar komt.
Leuke lamp, overigens !!
Misschien dat jullie mij hier kunnen helpen.
Heb sinds kort een nieuwe PC build gemaakt met 2x een R9 290. Samen met 3 schermen geeft dit een briliant resultaat.
Helaas is het zo dat binnen de 2 a 3 minuten de FPS dramatisch daalt.
Om Watch Dogs als voorbeeld te geven die maar op 1 scherm speelt, 't draait kort op ~100fps, met vrij lage settings en zakt daarna naar de sub30 fps.
Ik neem aan dat dit de underlock is van de kaart als die te warm zou worden. Is dit uit te schakelen?
Dit fenomeen doet zich in elke game voor, en ik krijg het er maar niet uit.
Heb sinds kort een nieuwe PC build gemaakt met 2x een R9 290. Samen met 3 schermen geeft dit een briliant resultaat.
Om Watch Dogs als voorbeeld te geven die maar op 1 scherm speelt, 't draait kort op ~100fps, met vrij lage settings en zakt daarna naar de sub30 fps.
Ik neem aan dat dit de underlock is van de kaart als die te warm zou worden. Is dit uit te schakelen?
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
msi afterburner gebruiken om wat te tweaken?
Het is eigenlijk thermal throttling en de enige oplossing is de fans luider zetten (hoger limiet) of betere cooling regelen.
Is dat de AMD overdrive?Phuncz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:31:
Het is eigenlijk thermal throttling en de enige oplossing is de fans luider zetten (hoger limiet) of betere cooling regelen.
Het gaat trouwens om de Sapphire editie, dat was ik vergeten te melden.
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
Verwijderd
Fan harder laten draaien moet inderdaad helpen, maar goed dit is wel een productie fout en dat hoort niet zo. Een kaart moet 100% kunnen werken met fabrieksinstellingen.Phuncz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:31:
Tweakers,
Ik ben bezig met het inbouwen van 290 en helaas past het allemaal net niet. Zonder de kap van de reference koeler echter past het naadloos. De kap heeft enkel als functie om de lucht langs de koelribben de geleiden. Iemand ervaring met de referencekoeler zonder de kap?
Airflow van de kast zelf is dik in orde.
Ik ben bezig met het inbouwen van 290 en helaas past het allemaal net niet. Zonder de kap van de reference koeler echter past het naadloos. De kap heeft enkel als functie om de lucht langs de koelribben de geleiden. Iemand ervaring met de referencekoeler zonder de kap?
Zou ik niet doen, je kan het proberen maar ik denk dat de kaart te heet gaat worden.SmokeWurst schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:36:
Tweakers,
Formerly known as Ragdoll
Heb nu sinds een dikke 2 week een R9 290 MSI Gaming 4GB in mijn oude PCtje geschroefd. Rest van de specs: q9550 @ 3.5GHz, 6GB DDR2-800, msi p45 neo-f. Wil eigenlijk wachten op Skylake met de rest van de upgrade. Iemand enig idee hoe hard ik gebottlenecked word?
Ik heb in de afgelopen week ook 2x ditzelfde gehad. Beide keren was ik in Chrome flashfilmpjes aan het bekijken.Saven schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:41:
allebei
code:
1 071114-10328-01.dmp 11-7-2014 18:22:22 0xa0000001 00000000`00000005 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 atikmdag.sys atikmdag.sys+277ce x64 C:\Windows\Minidump\071114-10328-01.dmp 8 15 9600 284.624 11-7-2014 18:23:00
code:
1 atikmdag.sys atikmdag.sys+277ce fffff800`83ad3000 fffff800`847c3000 0x00cf0000 0x52a23f6f 6-12-2013 23:19:43
Heeft de R9 290 eigenlijk ook een switch voor quiet en uber? Misschien dat je dit zou kunnen gebruiken. Tevens is het aan te raden om m.b.v. MSI afterburner een custom fanprofiel te maken. Uit interesse, wat is de memory clocksnelheid in idle bij jou?Noenie schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:18:
Misschien dat jullie mij hier kunnen helpen.
[ Voor 34% gewijzigd door Junia op 15-07-2014 12:33 ]
Verwijderd
Ik heb een ander, misschien gerelateerd probleem: ik heb een 280X, en zodra ik een embedded filmpje ( dus bijvoorbeeld een Youtube-filmpje op Facebook) kijk op mijn secundaire scherm flipt mijn primaire scherm hem compleet. Hij zit dan helemaal vol met artifacts, en ik moet rebooten. Wanneer ik hetzelfde filmpje op Youtube kijk, of wel op Facebook maar op mijn primaire scherm, is er geen enkel probleem.Junia schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:31:
[...]
Ik heb in de afgelopen week ook 2x ditzelfde gehad. Beide keren was ik in Chrome flashfilmpjes aan het bekijken.
Als ik het goed begrijp zit dit in de drivers?
Ik moet in mijn situatie nog eens de drivers van mijn oude videokaart verwijderen. Misschien heb jij dit ook niet 'netjes' gedaan? (Dus met DDU)Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:37:
[...]
Ik heb een ander, misschien gerelateerd probleem: ik heb een 280X, en zodra ik een embedded filmpje ( dus bijvoorbeeld een Youtube-filmpje op Facebook) kijk op mijn secundaire scherm flipt mijn primaire scherm hem compleet. Hij zit dan helemaal vol met artifacts, en ik moet rebooten. Wanneer ik hetzelfde filmpje op Youtube kijk, of wel op Facebook maar op mijn primaire scherm, is er geen enkel probleem.
Als ik het goed begrijp zit dit in de drivers?
Verwijderd
Dit was een compleet nieuw systeemJunia schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:43:
[...]
Ik moet in mijn situatie nog eens de drivers van mijn oude videokaart verwijderen. Misschien heb jij dit ook niet 'netjes' gedaan? (Dus met DDU)
Luqq schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:25:
Heb nu sinds een dikke 2 week een R9 290 MSI Gaming 4GB in mijn oude PCtje geschroefd. Rest van de specs: q9550 @ 3.5GHz, 6GB DDR2-800, msi p45 neo-f. Wil eigenlijk wachten op Skylake met de rest van de upgrade. Iemand enig idee hoe hard ik gebottlenecked word?

http://www.tomshardware.c...ield-comparison,3487.html
Het kan een Radeon HD 7970 al redelijk bottlenecken, dus een R9 290 sowieso. Ik denk dat je toch >30% verschil mag verwachten.