Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:31:
[...]

Toch blijft het vreemd. Als ik van mijn oude HD5970 uitga dan gok ik op driverproblemen. Zeker met de eerste paar driverversies toen de 5970 net uit was had ik continu vastlopers op idle clocks, in games en benches helemaal stabiel. Zodra ik een custom profile aanmaakte waarmee de core niet op 157MHz maar continu op 300MHz idle liep was er niets aan de hand. Op een gegeven moment een aantal driverupdates verder was dat opgelost.

Ook daar was het trouwens geen algemeen probleem, sommige kaarten hadden het probleem en in vrijwel alle gevallen loste het verhogen van de idle clocks het probleem op.
Tja de R9 290(X) kaarten zijn toch al even op de markt er zijn ook al aardig wat driver updates geweest. En er is ook al een Black Screen of Death patch geweest in de drivers. Dat was met de Cat 13.11 Beta 9.4. De officiële versie die deze fix heeft is de Cat 13.12 driver.

Twee kaarten gaan vandaag naar Club3D zij gaan er naar kijken. Ik ben heel erg benieuwd wat er uit gaat komen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben benieuwd wat ze gaan vinden, ik denk dat ze gewoon een 'bios update' doen en dat je ze dan weer terug krijgt. Of ze vinden niets en sturen ze gewoon weer terug.

Zelf gebruik ik de 14.4 beta nogsteeds, aangezien deze voor mij goed werken laat ik het even zo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

bbblije schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:05:
Ik heb een Sapphire R9 290x Tri-x, hier 0 problemen! Echter BF4 is na de updates zo [mbr]verzin maar wat fatsoenlijkers dan dit[/] dat ik niet dagelijks meer speel.
Duidelijk geen Southpark fan... :/
The cure for AIDS was found in the Season 12 episode "Tonsil Trouble". A theory was first put into place when the boys discovered Magic Johnson had lived for years despite having AIDS. Then the theory became stronger when they looked in his bedroom and saw hundreds of thousands of dollars where he slept. The cure was then discovered by Magic Johnson, Kyle Broflovski and Eric Cartman to be U.S. dollar bills (about $180,000) in their most concentrated form (liquidized), injected directly into the bloodstream. This worked because the HIV infected cells retreat when cash is introduced, and having it injected into the bloodstream kills the HIV altogether.
Dit zou ook moeten werken voor BF4, oftewel de diagnose is AIDS. Er is helaas geen fatsoenlijkere diagnose te stellen.

Mijn 290x tri-x heeft na de nieuwe patch veel last van activity drops/peaks, springt tussen de 0-50-100%. Echter zie ik dit niet direct terug als zijnde framedrops. Zal morgen is updaten naar 14.4, draai nu ook nog (probleemloos) op de beta.

[ Voor 9% gewijzigd door bbblije op 06-05-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:38:
Ik ben benieuwd wat ze gaan vinden, ik denk dat ze gewoon een 'bios update' doen en dat je ze dan weer terug krijgt. Of ze vinden niets en sturen ze gewoon weer terug.

Zelf gebruik ik de 14.4 beta nogsteeds, aangezien deze voor mij goed werken laat ik het even zo.
Dat is het dus. De kaarten hebben de nieuwste bios. Er is niets nieuwers dan die. En die hebben ook de Elpida DBUG2 fix er in zitten.
Dus ik ben ook heel erg benieuwd wat ze gaan vinden.

Ik ben daar nu ook naar over. En draai die HIS 290X nu gewoon met afterburner op fixed clocks en dan heb ik geen black screens meer. Maar ik wil het uiteindelijk wel opgelost hebben. Dus wacht even C3D af kijken wat zij vinden.

De HIS kaart had een oudere bios maar de update heeft daar ook niet geholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 06-05-2014 09:36 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik hoop dat ze wat vinden want het is gewoon irritant als je iets koopt dat niet werkt.

Toen 14.1 beta uitkwam en ik 1 week zonder problemen gedraaid had en dus vergelijkbare problemen ervaarde blackscreens/disco schermen etc na een zoektocht dacht ik dat mijn kaart defect was en omdat het Elpida geheugen had. Pas na contact gehad te hebben met Sapphire en het 1 en ander geprobeerd te hebben kreeg ik ineens de bios update en toen was het opgelost.

Geloof me er zijn zat mensen die problemen hebben maar aan de kaart ligt het niet want hij werkt b.v. wel in een andere pc. Ook Mantle wil niet altijd werken waar DX11 weer wel vlekkeloos werkt, waar het probleem ligt zou ik niet durven zeggen.

In ieder geval succes.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:08
ff een vraagje, weet iemand waarom deze zo duur is?
pricewatch: Gigabyte GV-R929XWF3-4GD

de oc versie van de 290x is zelfs goedkoper, heeft bovenstaande een backplate of andere dingen?
ik kan er zelf niks over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

die 14.4 WQHL drivers gaven me vrij snel dx errors in BF4 icm 7870 CF set, dus niet eens alleen in de Mantle api.

Ook deed deze vreemde artifacts geven binnen Mantle bij een kameraad's R9 280X CF setup.

Doordat ik die spawnbug heb in Mantle met alle drivers vanaf 14.1 beta heb ik 13.12 WQHL weer er terug op gezet, en deze loopt prima zonder issues, maar sowieso zónder Mantle..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:51:
Ik hoop dat ze wat vinden want het is gewoon irritant als je iets koopt dat niet werkt.

Toen 14.1 beta uitkwam en ik 1 week zonder problemen gedraaid had en dus vergelijkbare problemen ervaarde blackscreens/disco schermen etc na een zoektocht dacht ik dat mijn kaart defect was en omdat het Elpida geheugen had. Pas na contact gehad te hebben met Sapphire en het 1 en ander geprobeerd te hebben kreeg ik ineens de bios update en toen was het opgelost.

Geloof me er zijn zat mensen die problemen hebben maar aan de kaart ligt het niet want hij werkt b.v. wel in een andere pc. Ook Mantle wil niet altijd werken waar DX11 weer wel vlekkeloos werkt, waar het probleem ligt zou ik niet durven zeggen.

In ieder geval succes.
Ik ben benieuwd. Ik heb ook al meerdere PC's geprobeerd ook daar soortgelijke problemen. Dus ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
wat is een goede maar echt stabiele AMD driver?
Ik krijg morgen de R9 290 TRI-X OC Sapphire kaart binnen.
Maar ik zie gemengde antwoorden hierop het forum.

?? iemand nog tips voor me???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

gewoon een aantal drivers downloaden en zelf testen, als het goed is moeten ze stuk voor stuk je vga prima laten lopen, en het verschil minimaal zal zijn tussen de verschillende releases..

Sowieso zou ik met de driver van je cd beginnen, en dan kijken of nieuwere releases beter presteren.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:51:
wat is een goede maar echt stabiele AMD driver?
Ik krijg morgen de R9 290 TRI-X OC Sapphire kaart binnen.
Maar ik zie gemengde antwoorden hierop het forum.

?? iemand nog tips voor me???
Gewoon beginnen met de 14.4. Als dat niet werkt 13.12.
Als je niet opnieuw installeert wel even DDU draaien om alles schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nog een tip: gebruik nooit de AMD driver remover, die haalde voor t gemak meteen m'n USB drivers weg waardoor ik geen muis en toetsenbord meer kon gebruiken. Uiteindelijk had ik gelukkig "System Restore" aanstaan waar ie heen kon restoren, anders had ik een reinstall moeten doen. DDU ging wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Astennu schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:28:
[...]

Gewoon beginnen met de 14.4. Als dat niet werkt 13.12.
Als je niet opnieuw installeert wel even DDU draaien om alles schoon te maken.
Hoe merk je dat het niet wertk qua games spelen of dat je systeem gewoon instabiel wordt?
Ik gebruik altijd revo unistaller Pro gekochte versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:31:
Nog een tip: gebruik nooit de AMD driver remover, die haalde voor t gemak meteen m'n USB drivers weg waardoor ik geen muis en toetsenbord meer kon gebruiken. Uiteindelijk had ik gelukkig "System Restore" aanstaan waar ie heen kon restoren, anders had ik een reinstall moeten doen. DDU ging wel prima.
Heb je dan een AMD systeem? Opzich wil je dat ook kunnen doen. Wel lastig als je USB dan helemaal niet meer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:34:
[...]

Heb je dan een AMD systeem? Opzich wil je dat ook kunnen doen. Wel lastig als je USB dan helemaal niet meer terug komt.
Nope, Asus mobo met Intel Z87 chipset en een Intel Core i5 erin, daarom begreep ik er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 10:07
Ik heb de AMD driver remover gebruikt afgelopen maandag nadat ik mijn R9 290 in het systeem gestoken had en dit probleem had ik niet. p55-gd65 chipset met i5. Komend van HD6950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb een XFX R9 290 gekocht in December ergens, en hij heeft Elpida geheugen en heb geen last van Black Screens. Ook heb ik deze kunnen flashen naar een R9 290X. Geen problemen met BF4 of andere spellen.

Lijkt er dus op dat ik een goede versie ertussen uitgepikt heb als ik sommige hier zo hoor.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:34:
Ik heb een XFX R9 290 gekocht in December ergens, en hij heeft Elpida geheugen en heb geen last van Black Screens. Ook heb ik deze kunnen flashen naar een R9 290X. Geen problemen met BF4 of andere spellen.

Lijkt er dus op dat ik een goede versie ertussen uitgepikt heb als ik sommige hier zo hoor.
Van wat je ziet zijn het niet alleen de kaarten. Sommige hardware combinaties lopen niet lekker en zijn er software matig problemen. Er zijn hier op het forum al veel gevallen waarin de kaart na getweak probleemloos draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Heb net de Sapphire R9 290 OC Tri-X besteld :)
Ben benieuwd voor morgen!

Hopelijk merk ik wat verschil (kom van een HD5770) met m'n i7 860...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

geemfriek schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:24:
Heb net de Sapphire R9 290 OC Tri-X besteld :)
Ben benieuwd voor morgen!

Hopelijk merk ik wat verschil (kom van een HD5770) met m'n i7 860...
Ik denk dat je de 200-300% performance verschil nauwelijks gaat merken :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dat deed de HD5870 1Gb al tov die 5770, je kunt beter alvast je helm opzetten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Roep het niet te hard. Ik ging van een HD6950 naar een R9 290 Tri-x in Skyrim en mijn fps is van 30-40 naar 50-55 gegaan...niet echt de waarden die ik had verwacht obv de cijfers die ik links en rechts vond.
Er zullen wel andere factoren zijn die dat resultaat veroorzaken, al draait de 290 op 100%... (CPU is dus niet de bottleneck)

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 06-05-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 23:58
Pfft ik ben zowat in staat om mijn R9 280X het raam uit te meppen...

Met mijn 280X heb ik continu dat mijn scherm flikkert en doet en games ineens retetraag gaan lopen voor een paar seconden... Problemen die ik nooit heb gehad met mijn GeForce 560 Ti. Ben ook goed in staat om die terug te zetten.

Vreemde is dat het niet gebeurt onder Linux met de open source drivers. Dus heb ik sterk het idee dat het de Windows drivers zijn.

Al heb ik niet zo'n goede ervaringen met de Catalyst drivers uit het verleden. Vind die eerder een sterke pijn in het achterste dan echt nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:38:
[...]

Nope, Asus mobo met Intel Z87 chipset en een Intel Core i5 erin, daarom begreep ik er niks van.
Heb hetzelfde een keer gehad met die tool en ook Intel chipset.
Geen aanrader. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

stefijn schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:45:
Roep het niet te hard. Ik ging van een HD6950 naar een R9 290 Tri-x in Skyrim en mijn fps is van 30-40 naar 50-55 gegaan...niet echt de waarden die ik had verwacht obv de cijfers die ik links en rechts vond.
Er zullen wel andere factoren zijn die dat resultaat veroorzaken, al draait de 290 op 100%... (CPU is dus niet de bottleneck)
Mods, zwaardere grafische settings? 50-55 is wel heel magertjes voor Skyrim icm deze kaart.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
stefijn schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:45:
Raar, in Skyrim haal ik makkelijk 120 FPS met een R9 280X, zou je meer verwachten van een 290(X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Game is behoorlijk gemod (oa Realvision ENB), maar volgens benchmarks zou de 290 zo'n 2x meer power hebben dan mijn 6950, dus ik had verwacht van 35-40 strak tegen de 60fps aan te hangen (met vsync aan)
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Zonder mods liep mijn oude kaart ook al gemakkelijk 60fps, maar Skyrim zonder mods...nah

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 06-05-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Skyrim is serieus geen benchmark ervoor. Veel te CPU intensief en ook de verschillende mods en de setting van de mods maken het zo dat je niks over de performence kan zeggen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:38:
[...]

Dat is inderdaad wel raar. Dat hoort dan niet te gebeuren.
Werkt het met DDU wel goed? die gebruik ik zelf altijd. Nog geen issues mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
evilpin0 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:16:
Skyrim is serieus geen benchmark ervoor. Veel te CPU intensief en ook de verschillende mods en de setting van de mods maken het zo dat je niks over de performence kan zeggen.
Nouja ik heb hier een ultrabook CPU in mijn laptop en Skyrim gebruikt er nog geen 20% van (i5 4200U), dus CPU intensief valt ook wel weer mee. Over mods kan ik niets zeggen, ik vind Skyrim goed zoals het eruit ziet (gebruik alleen SkyUI, glowing ores en double cursor fix en die zooi, best licht gemod). Dat het geen benchmark is ben ik het met je eens, echter gebruiken veel sites hem om de performance van kaarten te testen in real-life scenarios (wat steeds minder effectief word met Skyrim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Yoshi2889 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:38:
[...]
Nouja ik heb hier een ultrabook CPU in mijn laptop en Skyrim gebruikt er nog geen 20% van (i5 4200U), dus CPU intensief valt ook wel weer mee. Over mods kan ik niets zeggen, ik vind Skyrim goed zoals het eruit ziet (gebruik alleen SkyUI, glowing ores en double cursor fix en die zooi, best licht gemod). Dat het geen benchmark is ben ik het met je eens, echter gebruiken veel sites hem om de performance van kaarten te testen in real-life scenarios (wat steeds minder effectief word met Skyrim)
CPU % usages ingame zegt alleen wat over hoe multi threaded de game is geschreven, in geval van Skyrim, niet. Die zal nooit op meer dan 30-50% uitkomen op een 4/8 threads cpu.

Skyrim zonders mods draait op 200+ fps waarschijnlijk :) Dus allang geen becnhmark materiaal meer. Met ENB's aan kan je nog wel wat over de performence van het systeem zeggen, maar door alle mods en ENB settings is dit ook weer niet onderling vergelijkbaar.

Maarzoals ik al zei; Skyrim is zwaar CPU limited, ik ben van een amd x4 965 @3.8 ghz naar een i7 4770k gegaan, met een 6870. Ineens kon ik alles in skyrim op ultra zetten, dat lukte echt niet met de AMD CPU.

Toen een 290 gekocht en ik kon ook de ENB's draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wat voor framerate haal jij dan met ENB (welke ENB?)

Mijn GPU draait meestal op 100%, CPU idd rond de 40-50%. Zou ik dan nog winst moeten boeken door mijn CPU te overclocken? CPU parking staat uit.
i5 750 2,6Ghz staat nog op turbofunctie, met een iets opgehoogde FSB haalt ie tijdens de turbo 3,5Ghz en wordt niet meer dan 40 graden.

Een tijdje geleden heb ik geprobeerd om de CPU vast op 3,5 te zetten maar dat lukte me niet (weinig ervaring met overclocken). Zou ik nog winst kunnen behalen door de CPU vast op 3,5 of zelfs hoger te zetten?
http://www.legionhardware...overclocking_guide,1.html

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 07-05-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Zeker, je gaat een aardige performence boost krijgen dan, bij mij is ook de GPU overclock merkbaar vloeiender (ik heb wel een grote overclock naar 1175 MHZ).

ZIe hier bv het verschil van 1GHZ overclock op een i5: http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3074-9.html

Van 33 min FPS naar 43 min fps. Als je dan dan ook nog veel mods draait met ENB gaat je CPU wel problemen krijgen met alles aansturen.

/offtopic

Haal zelf in het allerzwaarste gebied in Skyrim (bos ergens in het zuiden van de map) 30 FPS min op het moment, maar dat komt doordat ik de FULL Real vision ENB draai met dus alle opties open. Daarvoor gebruikte in de RV performence en had ik zelf alle leuke effectens handmatig aangezet in het optie menu. Daarmee had ik in de zwaarste gebieden ca 45+ FPS.

De rest van gebieden loopt allemaal vloeiend.

Binnen springt de FPS naar 150-300 FPS, kijk bv eens hoeveel FPS je in een grot haalt. Als dat niet rond de 120+ ligt dan weet je vrijwel zeker dat je CPU je videokaart aardig aan het tegen houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
tot nu toe heel blij met mijn 2de hands aankoop.
R9 290 TRI-X OC sapphire draait netjes alles op high/ultra bij TITANFALL hebben ze geen ultra of ?
En Arkham Origins van Batman gaat ook lekker soepel.... alleen ik merk wel dat die game echt voorop de NVIDIA is gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister twee Sapphire R9 290X Tri-X kaarten gekocht.
Eentje ook al getest. 1100-1350 was geen enkel probleem. Liep top.

Wel jammer dat Sapphire een andere powertune gebruikt. Je kan bv geen target temp instellen en ook geen max % fan speeds afhankelijk van de temp.

Het is gewoon een manual fan control. Vanaf 60% maakt hij al behoorlijk lawaai. 100% is extreem luidruchtig :D had niet verwacht dat hij zo veel herrie zou maken op 100%.

Met MWO kwam hij tot ongeveer 45% fan speed en 78c dus dat is gewoon netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Astennu schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:33:
Gister twee Sapphire R9 290X Tri-X kaarten gekocht.
Eentje ook al getest. 1100-1350 was geen enkel probleem. Liep top.

Wel jammer dat Sapphire een andere powertune gebruikt. Je kan bv geen target temp instellen en ook geen max % fan speeds afhankelijk van de temp.

Het is gewoon een manual fan control. Vanaf 60% maakt hij al behoorlijk lawaai. 100% is extreem luidruchtig :D had niet verwacht dat hij zo veel herrie zou maken op 100%.

Met MWO kwam hij tot ongeveer 45% fan speed en 78c dus dat is gewoon netjes.
In crossfire? Ik zit er ook sterk aan te denken er nog eentje bij te halen... Maar de reviews/benchmarks geven wisselende resultaten. Hoe zijn jouw bevindingen? Daarbij twijfel ik nog over 3 (of 2) 1080p schermen of 1 1440p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje hoe zijn jullie ervaringen met een gigabyte r9 290 windforce. Ik was eerst van plan om een sapphire tri-x te kopen maar die paste niet in mijn case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bbblije schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:55:
[...]

In crossfire? Ik zit er ook sterk aan te denken er nog eentje bij te halen... Maar de reviews/benchmarks geven wisselende resultaten. Hoe zijn jouw bevindingen? Daarbij twijfel ik nog over 3 (of 2) 1080p schermen of 1 1440p scherm.
Nee nog niet in crossfire. Ik heb wel R9 290 In CF gedraait dat ging prima met de games die ik speelde. Op 2560x1600 gaf dat ook echt meerwaarde qua FPS alles was gewoon continu soepel. Nieuwe CF scaling is er goed.

Met een 2560x1440p scherm kan een kaart met OC ook nog wel. Hier en daar moet je wel iets omlaag maar het valt mee. Maar dat is wel met de huidige games.

Mijn broer heeft Eyefinity. Erg gaaf maar je moet er de ruimte voor hebben.

Mocht je nog een Sapphire R9 290X Tri-X zoeken laat maar weten. Hij is nog ongebruikt (wel alleen de kaart, kabels en bon) maar ik weet nog niet of ik de 2e ook in gebruik ga nemen. Was eventueel voor mijn broer bedoelt die had nog een oude kaart. Maar daar gaan we eerst R9 290 in CF testen. Wellicht blijft hij daar dan wel bij en wordt deze niet in gebruik genomen.
De R9 290X die ik nu draai heeft in ieder geval Hynix geheugen. Ik vermoed die 2e ook (Zelfde batch).
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:12:
Ik had een vraagje hoe zijn jullie ervaringen met een gigabyte r9 290 windforce. Ik was eerst van plan om een sapphire tri-x te kopen maar die paste niet in mijn case.
Ik heb een R9 290X windforce gehad. Vond het een mooie en prettige kaart. Koeler deed het erg goed en was ook best stil. Goed alternatief als je het mij vraagt.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 09-05-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
iemand nog een leuke game waar ik me TRI-X OC 290 van Sapphire op max kan testen ??
TITANFALL loopt soepel zonder haperen op HIGH....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38

KneoK

Not in a million lightyears

theduke1989 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:28:
iemand nog een leuke game waar ik me TRI-X OC 290 van Sapphire op max kan testen ??
TITANFALL loopt soepel zonder haperen op HIGH....
Metro Last Light, Crysis 3, Battlefield 4. Check gewoon de bekende benchmarks en probeer de spellen die daar gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

bbblije schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:55:
[...]

Ik draai 2 Sapphire 290x ref. kaarten en alles loopt als een zonnetje, ik heb triple screen geprobeerd, het is in BF4 leuk maar leid erg af. Het is wel fijn om op 200% res scale te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Misschien is het niet het goede topic om het te vragen maar ik ben nu al een tijdje aan het zoeken bij welke (web)winkels je een never settle code krijgt als je een kaart koopt (Sapphire r9 290 tri-x) of is het helemaal niet geldig in Nederland? Op de officiele webpage van never settle staat alleen scan.co.uk als winkel, maar ik heb wel ergens gelezen dat mensen bij alternate er ook een code bij kregen. Ik koop de kaart natuurlijk niet puur voor de games maar het zou leuk zijn als ze er bij zitten, of juist niet bij zitten omdat ik bij een verkeerde winkel heb gekocht.
Of zit de code gewoon standaard in de doos?
Wie o wie kan mij helpen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Laatst online: 02-10 09:10
fynrd1 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:29:
[...]

Ik denk dat je de 200-300% performance verschil nauwelijks gaat merken :)
:D _/-\o_ :9~ Hahahaha, zal maar een plasticzakje pakken voor de hyperventilatie !!!
Ik heb deze kaart zelf ook, en hij is waanzinnig stabiel en snel, gisteren avond/nacht na 5uur spelen was hij 71 graden... op zijn hoogst. Kortom gewoon een topper :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

prutser001 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 09:06:
Ik draai 2 Sapphire 290x ref. kaarten en alles loopt als een zonnetje, ik heb triple screen geprobeerd, het is in BF4 leuk maar leid erg af. Het is wel fijn om op 200% res scale te kunnen spelen.
Wait... dus je hebt 3 schermen, maar gamed met 2 kaarten op maar 1 scherm ?!
Dat is best zonde :/

Sinds ik met Eyefinity kennis heb gemaakt wil ik niet meer zonder Eyefinity gamen! In alle games levert het een voordeel op of het nou om een FPS gaat of om simracen : Je ziet altijd meer :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

nero355 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:32:
[...]

Wait... dus je hebt 3 schermen, maar gamed met 2 kaarten op maar 1 scherm ?!
Dat is best zonde :/

Sinds ik met Eyefinity kennis heb gemaakt wil ik niet meer zonder Eyefinity gamen! In alle games levert het een voordeel op of het nou om een FPS gaat of om simracen : Je ziet altijd meer :)
Je ziet wel meer inderdaad maar ik kan er niet aan wennen, ik heb het wel even met een paar race games geprobeerd en daar is het wel leuk en beter zelfs. Met shooters nee het is zelfs zo dat als ik iets zie op mijn linker of rechter scherm dat ik denk dat ik daar al aim en gewoon in het wilde rond schiet :P

Misschien dat ik het later nog eens probeer, eerst maar even wachten op mijn nieuwe Benq XL2411Z

Met 1 kaart kun je niet 200% res scale spelen zonder fps drops te krijgen.
1 kaart @ 150% res scale 55-90fps.
2 kaarten @ 200% res scale (vsync on/frame pacing on) 90-150fps.
Beide met Mantle/14.4 beta.

Wat me wel opvalt is dat mijn cpu meestal maar 1 core belast tijdens het spelen van BF4 en komt niet boven de 50% load, soms tijdens het wisselen van maps gaan er heel kort 2 cores wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
Iemand hier die weet of je active displaylink nodig hebt voor als je 4 schermen wil aansluiten op een r9 290 want ik kan het wel vinden voor 3 kaarten (dan heb je geen actieve displaylink nodig) maar niet voor 4 kaarten.
Alvast bedankt.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-02-2023
Deze komt binnenkort ook uit, met 6 GB.
In hoeverre zal het veel verschil maken met de 3 Gb variant?

pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 6GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38

KneoK

Not in a million lightyears

Boogiemachine19 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:25:

Weinig denk ik. Bij dat soort producten is het veelal een marketing truc, het is een ontzettend snelle kaart maar om volledig gebruik te maken van al dat geheugen (4k gaming, triple monitor Eyefinity etc. met max AA/AF) kom je toch GPU power te kort als je games op max wilt spelen.

Wellicht als je er twee of drie in crossfire zet dat je er dan minimaal profijt van hebt maar dan nog lijkt een 290 of 290x de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Na het spelen van bf4 en dark souls 2 met down sampling ben ik helemaal weg van deze techniek. Waar AA de kantjes verbeterd, verbeterd down sampling alles. Zijn er hier ervaringen van AMD down sampling in andere games, werkt het goed en hoe zit het met de performence loss? Merk bv dat dark souls 2 niet op 60fps blijft als ik down sample van 4K met alle post processing effecten (van mods, geen dof). Als Dark Souls 2 al moeilijk doet op 4K… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-02-2023
KneoK schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:30:
[...]

Weinig denk ik. Bij dat soort producten is het veelal een marketing truc, het is een ontzettend snelle kaart maar om volledig gebruik te maken van al dat geheugen (4k gaming, triple monitor Eyefinity etc. met max AA/AF) kom je toch GPU power te kort als je games op max wilt spelen.

Wellicht als je er twee of drie in crossfire zet dat je er dan minimaal profijt van hebt maar dan nog lijkt een 290 of 290x de betere keus.
Uiteraard zijn die beter, maar ook een flink stuk duurder. De versie van 6 GB kost slechts 40 euro meer. toch goede keuze denk ik binnen mijn budget van max 300 euro? (ok, 5 euro eroverheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Zou de moeite niet nemen, als het vergelijkbaar zou zijn met b.v. de GTX 770 4GB dan maakt het geen bal uit en is in sommige gevallen nog trager ook.

290x lijkt me de kaart van het moment, zeker in crossfire is het een verademing.

Ik ben benieuwd wat de 290x 8GB uitvoering gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet veel. Je hebt meer aan een R9 290 of 290X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:42
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe videokaart. In het verleden heb ik altijd ATI/AMD gehad en altijd zonder problemen.

Nu is mijn oog gevallen op de R9 280(x) serie maar ik lees overal dat mensen last hebben van artifacten. Alleen is het voor mij nu onduidelijk om welke fabrikanten/modellen dat gaat.

Kan iemand mij daarin helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de pricewatch, dat de XFX 290x (Reference) momenteel 350 euro is bij alternate, is dit een actie of zo?
http://tweakers.net/product/347349/xfx-radeon-r9-290x/

Voor hetzelfde geld heb je en 290. Ik zat er aan te denken om deze nu te halen en over een maandje er een Kraken G10 met een aftermarket watercooler op te zetten, om de warmte en geluid een beetje te drukken. Is dit aan te raden?

Ook vroeg ik me af hoe the reference kaarten van verschillende merken eigenlijk van elkaar verschillen als ze dezelfde koeler en PCB hebben? Ook heb ik geen ervaring met XFX, maar ik heb wel een beetje het idee dat ze niet zo populair zijn, is hier een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 09:01
Heb er gisteren twee van besteld voor een watercooling setup! Voor zover ik kan vinden is het enige verschil dat xfx wat minder lange garantie geeft. De reference kaarten zijn technisch verder allemaal hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

prutser001 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:34:
Zou de moeite niet nemen, als het vergelijkbaar zou zijn met b.v. de GTX 770 4GB dan maakt het geen bal uit en is in sommige gevallen nog trager ook.

290x lijkt me de kaart van het moment, zeker in crossfire is het een verademing.
Eerlijk gezegd is de non-X onverslaanbaar in prijs/prestatie en zou ik de X versie alleen kopen als je geld over hebt :)
Ik ben benieuwd wat de 290x 8GB uitvoering gaat doen.
Niks... die heeft Sapphire moeten cancellen in opdracht van AMD :( Hier en daar kan je de kaart nog wel kopen, maar het kan zijn dat die al uitverkocht is, want er zijn maar 2 winkels in de U.K. en Duitsland die de kaart leveren voor 770 €
Boogiemachine19 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:20:
Uiteraard zijn die beter, maar ook een flink stuk duurder. De versie van 6 GB kost slechts 40 euro meer. toch goede keuze denk ik binnen mijn budget van max 300 euro? (ok, 5 euro eroverheen).
Als dat je maximale budget is dan zou ik persoonlijk wel de 6 GB versie kopen puur omdat ik 3 GB net niet genoeg vind in een aantal games die daar al op Low settings al aan voorbij gaan!

Een leuke R9 290 hoeft niet veel te kosten zo te zien : pricewatch: Gigabyte GV-R929WF3-4GD

Ik zou dan alleen nog effe opzoeken hoe goed de VRM's worden gekoeld bij dit model, want daar wil het weleens mis gaan bij dit soort versies :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Laatst online: 05-10 15:59
Heren

Ik las net iets hierboven een stukje over R9 ervaringen en hoop eigenlijk dat jullie mij kunnen helpen.
nero355 geeft aan dat hij Eyefinity heeft, nu wil ik dit ook, maar mijn schermen hebben alleen HDMI.

Weten jij of dit mogelijk is met deze kaart of moet ik er dan 2 kopen, in de pricewatch zie ik alleen maar kaarten met 2 HDMI uitgangen en 2 DVI en een videopoort uitgang. geloof niet dat er een verloopstukje is van DVI naar HDMI.

Doel is 3x 1920x1080.
En hierop lekker te kunnen gamen en voor de aankomende jaren weer even klaar te zijn.
Ik heb trouwens een active videopoort liggen.
Maximale budget is rond de 800

edit, even verder dan mijn neus gaan kijken, misschien is dit wat.
Moet dan wel even door sparen

http://xfxforce.com/en-us...ydra-edition-r9-295x-8qfa

[ Voor 15% gewijzigd door Floks op 21-05-2014 00:49 ]

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nieuwe kaarten doen alleen geen DVI > VGA meer, maar HDMI kan gewoon!

De 3de poort haal bij de DP aansluiting vandaan met een Active Converter naar HDMI :)

Ik heb zelf gewoon 2x DVI + 1x DP op mijn U2410 monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
of gewoon DVI-D naar HDMI 2x halen want die actieve displaylink heb je in principe niet meer nodig bij de R9 290(X).

Ik zou dan als ik jou was 2x R9 290 halen want die geven naar verhouding veel meer voor het geld dan de R9 290X of de R9 295X2.

[ Voor 36% gewijzigd door timmie271 op 21-05-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Laatst online: 05-10 15:59
timmie271 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:07:
of gewoon DVI-D naar HDMI 2x halen want die actieve displaylink heb je in principe niet meer nodig bij de R9 290(X).

Ik zou dan als ik jou was 2x R9 290 halen want die geven naar verhouding veel meer voor het geld dan de R9 290X of de R9 295X2.
Is de koeling dan nog zwaar onder druk bij de 2de kaart? was namelijk niet van plan er aan te gaan sleutelen

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Voor de mensen die een R9 290X hebben, wacht nog even met te updaten naar de laatste AMD Catalyst 14.4 drivers. Ik heb deze gisteren geupdate aangezien ik de laatste versie nodig had voor Wolfenstein: The New Order te spelen (het spel bleef hangen en crashed op zwart scherm anders). Maar als ik dan met dual screen werk krijg ik het volgende probleem:

YouTube: AMD R9 290X dual screen flickering

Als ik in de eigenschappen van Flash de Hardware Acceleration aanzet, stopt de flickering zolang er een YouTube filmpje afspeelt.

Het komt niet voor op single display. In het filmpje heb ik een gif geopend omdat je bij beweging het effect goed kan zien.
Reeds geprobeerd met AMD OverDrive aan en uit te zetten, maar geen verschil. Ook reeds met andere opties zitten spelen, maar geen effect.

Als iemand nog een idee heeft, laat gerust weten :).

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ehm...
This video is private.
If the owner of this video has granted you access, please log in.
Euh :?

Maar ik gok dat het dezelfde Flash bug is die ik al jaaaren heb met 3 schermen in Extended Desktop modus dus stel je niet aan en leer ermee leven + doe HTML5 aan @ YouTube : http://www.youtube.com/html5 ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
nero355 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:36:
Ehm...
[...]

Euh :?

Maar ik gok dat het dezelfde Flash bug is die ik al jaaaren heb met 3 schermen in Extended Desktop modus dus stel je niet aan en leer ermee leven + doe HTML5 aan @ YouTube : http://www.youtube.com/html5 ;) :+
Hmm, ik dacht dat ik de video op unlisted gezet had, staat er nu in ieder geval op. Het probleem doet zich voor als ik geen YouTube afspeel ook hoor. Dus als ik de pc opstart, inlog heb ik het al.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Heeft iemand ervaring met de club3d r9 290 royalace? Het lijkt me een goede kaart (met een sexy backplate en hij past beter in m'n color scheme dan de tri-x). Ik kan echter op het internet geen reviews van de kaart vinden....
Ik twijfel tussen de tri-x en deze kaart, eerst was de dcuii een optie maar nadat ik gehoord heb dat deze problemen met koeling heeft is deze afgevallen. Ik zal de kaart op redelijk korte termijn in Xfire zetten.

Mijn excusses als ik hiervoor in het aankoopadvies topic had moeten zijn, ik ben eigenlijk op zoek naar mensen met ervaringen met de kaart om daarop m'n aankoop te baseren... :) Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jump schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:45:
Hmm, ik dacht dat ik de video op unlisted gezet had, staat er nu in ieder geval op. Het probleem doet zich voor als ik geen YouTube afspeel ook hoor. Dus als ik de pc opstart, inlog heb ik het al.
En met andere drivers niet meer of wel ? Als het wel gebeurt gewoon de kaart RMA doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Floks schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:24:
[...]

Is de koeling dan nog zwaar onder druk bij de 2de kaart? was namelijk niet van plan er aan te gaan sleutelen
Ligt eraan als je moederbord 3 slots beschikbaar heeft voor als je 2 kaarten erin steekt moet het geen probleem zijn, al zou ik dan wel een fan in de zijkant van je pc zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een update over het black screen probleem.
Sinds een nieuwe update van Club3D doen alle R9 290 kaarten het nu goed.

Mijn HIS R9 290X nog niet want HIS schijnt geen nieuwere bios te hebben :'(
Dat is wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Bedoel je daarmee dat ie 1-2 seconden op zwart gaat? Ik heb het soms, niet dat het storend is (soms een keertje tijdens gamen ofzo) maar als het te verhelpen is dan is het altijd fijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Mijn woonkamer is ca 28m2 . me pc staat helemaal achterin, woon in een nieuwbouw appartement wat goed geïsoleerd is. Ging afgelopen weekend gamen, was 22 graden omgeving temp, na 3-4 uur gamen was het 25 graden!!! Nu hangt de termo meter bijna boven de pc, maar toch ook bij het zit gedeelte voelde het heet.

Jemig die 290, wat een hitte zeg. Wel een nadeel moet ik zeggen. GPU wordt max 68 graden, maarja die hitte wordt wel doodleuk de kamer ingeblazen.

[ Voor 23% gewijzigd door evilpin0 op 27-05-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, je verstookt een paar honderd watt. Dat warmt wel op.

Ik heb ook een paar keer van die black screens gehad, leek net of de monitor telkens even in sleep ging. Sapphire 290 Tri-x

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 27-05-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5 weet iemand zijn temperaturen in furmark vanbuiten?

Het zit zo als ik de furmark op Xtreme burning modus zet (post fx en 1.7.0 mode staan ook aan geen idee wat dat doet :+ ) en op 1920*1200 resolutie dat mijn kaart vlot 84 graden haalt. Dat is de thermische limiet die ik ingesteld heb, dus hij klokt licht terug en dan zakken mijn frames naar 68 ofzo (normaal 79).
Is dit eigenlijk normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Mijn hoogste temperatuur dat ik haal met exact dezelfde ASUS kaart is 82 graden en staat ook op 1080/1300 overklok, en dat zonder terug te klokken na een half uur furmark te hebben gedraait. Ik heb echter wel de Define R4 met 6x 140mm erin zitten die allemaal op 7v draait ;P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb sinds gister een 290 stock.. (200 euro). laat hem ook zo zit in eenfractal 1000 case... 50% fan speed dan, maar overclocken kan niet echt... gaat snel throttlen. kan max op 1ghz maar maakt dan te veel herrie de fan.
goed te doen STOCK.. wat een onzin allemaal dat de kaart herrie maakt! een 7970 maakt pas herrie.

Wat wel lekker is is dat de kaart 70 graden is idle oid.. dus weinig temp schommelingen!
Een 290x zo niet werken in mijn case,,, mooi gebalanceerd die 290.

[ Voor 87% gewijzigd door A87 op 27-05-2014 14:09 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort deze kaart pricewatch: MSI Radeon R9 290X Gaming 4G . Moet zeggen dat de idle temp van 31 graden prima is. Zodra ik League of Legends / Diablo 3 doe gaat deze met 35% fan speed naar ongeveer 55 graden.

Wildstar beta op ultra/max komt wel op 72-75 graden uit (50% fan).

Fantastische kaart tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@timmie271 in de extreme burning modus? Wat zijn je fan speeds dan (van de kaart zelf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:04:
@timmie271 in de extreme burning modus? Wat zijn je fan speeds dan (van de kaart zelf)?
Ik heb gewoon de ergste modus op de AA na gedaan. Ik had een fanspeed van 60-70% (bij 85-90 graden gaan mijn fans van +/- 67% naar 100%) geloof ik, toen hoorde ik hem wat suizen maar met een headset op zou ik hem niet gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

evilpin0 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:00:
Mijn woonkamer is ca 28m2 . me pc staat helemaal achterin, woon in een nieuwbouw appartement wat goed geïsoleerd is. Ging afgelopen weekend gamen, was 22 graden omgeving temp, na 3-4 uur gamen was het 25 graden!!! Nu hangt de termo meter bijna boven de pc, maar toch ook bij het zit gedeelte voelde het heet.

Jemig die 290, wat een hitte zeg. Wel een nadeel moet ik zeggen. GPU wordt max 68 graden, maarja die hitte wordt wel doodleuk de kamer ingeblazen.
Dat is nu éénmaal bij een high-end GPU zo. Als een GPU 250W (mogelijk) verstookt, moet de gegenereerde hitte daarvan ergens naartoe. Dus je hebt een paar opties:
- ermee leren leven
- zuinigere GPU kopen (R7-260X ofzo)
- airco kopen
- binnenhuistemperatuur omlaag halen ('s nachts ramen open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@timmie271 60% van de absolute snelheid?! Dat moet je toch horen!!

Verklaart wel iets misschien, denk dat de mijne op 40% max draaien, omdat ik het anders te luid vond... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Met normaal gebruik komen ze ook niet boven de 40% uit hoor ;).

En als ik me gehoorapparaatjes uit doe dan mag ie van mij zelfs op 100% staan :+ , heb maar een kleine 85dB gehoorverlies :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Is bovenstaande videokaart een goede vervanging voor mijn GTX 660 en is de prijs goed?
En werkt een r9 290 of 280x met een 520 watt voeding?

[ Voor 9% gewijzigd door PerlinNoise op 27-05-2014 20:18 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Dat ding is wel een stofzuiger hé boven de 50-60%, als het een goede voeding is zou het moeten kunnen want ik heb een R9 290 (lichte overklok) aan een XFX 550watt voeding hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Oke, nee. Liever geen stofzuiger.

En deze? V&A aangeboden: MSI Radeon R9 290 Gaming 4G
Hij wilt er minimaal € 285 voor, is dit een redelijke prijs? En lukt deze op een Seasonic 520W?

Dit is mijn setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 151,50€ 151,50
1Asus B85M-G€ 61,-€ 61,-
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 168,50€ 168,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Toshiba MQ01ABB, 2TB€ 120,87€ 120,87
1Fractal Design Define Mini€ 74,95€ 74,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,94€ 57,94
1Seasonic M12II 520W€ 72,60€ 72,60
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 119,99€ 119,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 896,85

De GTX 660 gaat er dus uit.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Als er niet mee gemined is is het geen verkeerde keuze.
Het zou wel moeten kunnen ja maar omdat ie 2 12V rails heeft zou ik het niet met zekerheid willen zeggen, ik heb maar 1 12V rail namelijk. Misschien dat iemand anders het antwoord erop weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

evilpin0 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:00:

Weet je wat pas echt een sauna van je kamer maakt ?

- 4x 5870 die allen alles naar achteren toe wegblazen onder de tafel en een 1250 watt voeding die ook nog eens vrolijk mee doet = voetenverwarming!
- 3 schermen op de tafel die ook aardig wat hitte produceren en alles dus vanaf de bovenkant van de tafel warm houden!

En als je dit ook nog eens met een leuke zomer laat samenwerken dan wordt het gewoon zo warm dat je het liefst in je onderbroek achter de PC gaat zitten als je van plan was te gaan gamen :+

Kortom : Niet zeuren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Fair enough :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Nu mijn r9 290 op 1200mhz en geheugen 372gbps... werkt met alles perfect behalve bepaalde benchmarks.

Schijnt door driver issues te komen.. BTW.. ik haal nu 71 fps in Metro LL benchmark en mijn oude titan deed 69 fps............. en die titan was 1150mhz =). Dus dat klopt wel! GPU houd ik rond 80/85 graden

Not bad voor een 200 euro kaart.. alleen die herrie. maarja is niet anders....
ongeveer 30% meer performance is het wel waard die takkegrafherrie ;llol
Ik heb zoiets van die fan zit er niet voor niets en die snelheid die het aankan moet je goed gebruiken ;).

Ik vind de TITAN/R9 serie net ff te langzaam op stock... vooral die nostalgische speeds van rond 900mhzkunnen niet meer toch

[ Voor 62% gewijzigd door A87 op 29-05-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Hebben meer mensen soms last van dat als ik een afbeelding rechtermuiskklik > openen met photoshop , dat photoshop dan vastloopt en de driver over zn nek gaat? (stuurprogramma gestopt met werken blabla).

na een reboot doet ie t dan meestal wel weer ff, maar schijt irritant. zit nog op die eennalaatste stabiele driver versie( 13 nogwat dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een XFX R9 280X Black Edition in de bestelling staan, en ik game op een FHD scherm. Wat voor performance mag ik verwachten? Uit de benchmarks heb ik begrepen dat het meeste wel op med-high moest lukken met een leuke FPS, maar wat zijn jullie real-life ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:16:
Ik heb een XFX R9 280X Black Edition in de bestelling staan, en ik game op een FHD scherm. Wat voor performance mag ik verwachten? Uit de benchmarks heb ik begrepen dat het meeste wel op med-high moest lukken met een leuke FPS, maar wat zijn jullie real-life ervaringen hiermee?
Ik had een 7970 op stock .. soms op 1100mhz...... high moet wel lukken allemaal
Voor die speciale games zoals metro en crysis 3 moet je toch wel een 290 hebben met hoogste.. zelfs dan nog vaak inkakkers naar 30-40 fps in een hoop delen in de game.
AA speelt nog een erg grote rol, kan zo 50% performance schelen op 4x

En dan zeggen mensen dat je voor een 1080p al genoeg hebt aan een GTX660ti/270x... dacht het even niet.
Ik speel nu Wolfenstein met alles ultra 1080p.... en ik haal zon 45-60 fps gemiddeld.

beste performance/price/balance is nog altijd de 290 vind ik daarna de 280x

[ Voor 34% gewijzigd door A87 op 29-05-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Hmm, een tijd geleden mijn QNIX overclocked naar 96 Hz, via Custom Resolution Utility, maar ik merk nu opeens dat ik op 60 Hz draai. Geen idee hoe lang dit nu al zo is. Ik heb 2x R9 290's.

Nu wil ik dus opnieuw een 96 Hz profiel aanmaken voor mijn beeldscherm, maar na herstarten van mijn PC komt de nieuwe refresh rate niet tevoorschijn bij de geavanceerde scherminstellingen.. Enkel 60 Hz ;/ Iemand idee waardoor dit komt?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A87 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:44:
[...]

Ik had een 7970 op stock .. soms op 1100mhz...... high moet wel lukken allemaal
Voor die speciale games zoals metro en crysis 3 moet je toch wel een 290 hebben met hoogste.. zelfs dan nog vaak inkakkers naar 30-40 fps in een hoop delen in de game.
AA speelt nog een erg grote rol, kan zo 50% performance schelen op 4x

En dan zeggen mensen dat je voor een 1080p al genoeg hebt aan een GTX660ti/270x... dacht het even niet.
Ik speel nu Wolfenstein met alles ultra 1080p.... en ik haal zon 45-60 fps gemiddeld.

beste performance/price/balance is nog altijd de 290 vind ik daarna de 280x
Hm, dacht ik toch eindelijk een killer-kaart te hebben :P Maar goed, Crysis en Metro zijn dan ook onmogelijk zwaar. Mijn budget voor de hele PC was oorspronkelijk 500, en ik heb er uiteindelijk 840 aan uitgegeven :+ Een 290 zat er dus helaas niet in. AA maakt inderdaad veel uit, maar goed, dat zet ik dan ook alleen aan als het kan wat FPS betreft. Zo heel veel zie je er toch niet van.

Edit: en ik heb nu de 8800GTS. Ik ga er hoe dan ook op vooruit :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Saven schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:11:
Hebben meer mensen soms last van dat als ik een afbeelding rechtermuiskklik > openen met photoshop , dat photoshop dan vastloopt en de driver over zn nek gaat? (stuurprogramma gestopt met werken blabla).

na een reboot doet ie t dan meestal wel weer ff, maar schijt irritant. zit nog op die eennalaatste stabiele driver versie( 13 nogwat dacht ik)
Kan je triggeren door een willekeurig programma met 3D videokaart functies te laten opstarten : Photoshop / GPU-Z of gewoon een willekeurige game :)

Ik heb het soms wel en soms niet en ook met een 13.x driver, maar mijn Windows installatie is 6 jaar oud of zo en heeft heel wat meegemaakt, zoals verschillende moederborden en Radeon videokaarten :D

Welke hardware gaat het om ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 21:55
Voorop gesteld ,ik heb weinig tot geen ervaring met overklokken.

Nu ben ik sinds een paar maanden in het bezit van een Sapphire R9 290 Tri-X OC en heb deze net iets over geklokt :
GPU van 1000 MHz naar 1040 Mhz
Memory van 1300 MHz naar 1325 MHz (dus in totaal van 5200MHZ naar 5300Mhz)
Tevens via Tri-XX de fan's een scherper profiel gegeven. (max temperatuur is 65/68 graden)

Is dit schadelijk voor de 290 :?
(Gezien de kleine mate van overklokken en de temperatuur vermoed ik van niet maar vraag het liever voor de zekerheid ;) )

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

nero355 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 01:23:
[...]

Kan je triggeren door een willekeurig programma met 3D videokaart functies te laten opstarten : Photoshop / GPU-Z of gewoon een willekeurige game :)

Ik heb het soms wel en soms niet en ook met een 13.x driver, maar mijn Windows installatie is 6 jaar oud of zo en heeft heel wat meegemaakt, zoals verschillende moederborden en Radeon videokaarten :D

Welke hardware gaat het om ?
hehe r9 290 tri-x oc
icm met een i7 4770 en asus z87-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
dierkx36 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:11:
Voorop gesteld ,ik heb weinig tot geen ervaring met overklokken.

Nu ben ik sinds een paar maanden in het bezit van een Sapphire R9 290 Tri-X OC en heb deze net iets over geklokt :
GPU van 1000 MHz naar 1040 Mhz
Memory van 1300 MHz naar 1325 MHz (dus in totaal van 5200MHZ naar 5300Mhz)
Tevens via Tri-XX de fan's een scherper profiel gegeven. (max temperatuur is 65/68 graden)

Is dit schadelijk voor de 290 :?
(Gezien de kleine mate van overklokken en de temperatuur vermoed ik van niet maar vraag het liever voor de zekerheid ;) )
Mijne staat op 1080 en 1300 Mhz standaard na een overclock ;). En de GPU-processor is ervoor gemaakt om 95 graden te mogen worden, daarna zal hij zich pas terugclocken. Bij mij gaan dus de fans ook pas bij 80-85 graden naar de 90% en bij 90-95 graden zelfs naar 100%, maar normaal gesproken zullen de fans tot een max van 55% gaan bij mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 21:55
Duidelijk ,dank je :)
Zou ik VDDC offset nog iets omhoog moeten doen of is dat niet nodig bij zo'n kleine stap :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Ik heb 2 amd 290X kaarten en crossfirex ingeschakeld ( met amd 14.4 driver )
Ik heb een profiel voor wildstar waar crossfire is uitgeschakeld
>ik start de game op en zie dat er inderdaad maar 1 kaart gebruikt is.

Nu ben ik iemand die vaak alt tabbed om even op internet rond te neusen. Als ik dan terug naar de game ga zie ik dat ineens 2 kaarten gebruikt worden..... t

de 14.4 driver geinstalleerd op een verse win7 install

Iemand bekend met dit probleem?
eerlijk gezegd weet ik niet of het ook met andere spellen voorkomt op dit moment

iemand hier bekend mee? lijkt wel of het profiel niet toegepast word na het alt tabben.
opnieuw profiel aanmaken lost het ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Als je vaak ALT+TAB doet kan je net zo goed de game Windowed draaien dan gaat het sneller en werkt Crossfire sowieso niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:49

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:47:
[...]

Hm, dacht ik toch eindelijk een killer-kaart te hebben :P Maar goed, Crysis en Metro zijn dan ook onmogelijk zwaar. Mijn budget voor de hele PC was oorspronkelijk 500, en ik heb er uiteindelijk 840 aan uitgegeven :+ Een 290 zat er dus helaas niet in. AA maakt inderdaad veel uit, maar goed, dat zet ik dan ook alleen aan als het kan wat FPS betreft. Zo heel veel zie je er toch niet van.

Edit: en ik heb nu de 8800GTS. Ik ga er hoe dan ook op vooruit :9
Ik heb een Club3D HD7970 Royalace (=280X) en ik kan je vertellen dat het een redelijke killer-kaart is. Ik heb nog geen game gevonden die ik niet fatsoenlijk kan spelen met alles op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Esumontere schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:43:
[...]

Ik heb een Club3D HD7970 Royalace (=280X) en ik kan je vertellen dat het een redelijke killer-kaart is. Ik heb nog geen game gevonden die ik niet fatsoenlijk kan spelen met alles op ultra.
Wacht dogs
BF4
Rome 2
Crysis 3
Serieus Sam 3

om er maar een paar te noemen die ja echt niet op ultra kan spelen op die kaart, tenzij je op 20-40 fps wilt spelen :)

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste