Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb het ook in Firefox en IE en vooral op Tweakers of het nou hun eigen player is of een YouTube filmpje.

Maar ik heb eigenlijk altijd rare issues met Flash dus ik maak me er niet echt druk om... ooit... op een vrolijke dag... gebruiken we allemaal HTML5 en is Flash voor eens en altijd verdwenen in de digitale prullenbak wereldwijd :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:02:
[...]

Eh ja.
Maar waarom socket 775? Iedere 775 processor zal je 290 bottlenecken.
Een opgevoerde Q9550 kan nog aardig meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:49

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 03:11:
[...]

Een opgevoerde Q9550 kan nog aardig meekomen.
Ik zou niet verder gaan dan een 770/280X met een 775 plankje, en dat is met een Q9550 OC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
nero355 schreef op maandag 21 april 2014 @ 02:22:
[...]

Mij ook als het deze kaart betreft : pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB

MSI wil nog weleens vergeten de VRM's goed te koelen of de schroeven van de heatsink goed aan te draaien is mijn ervaring :X
Hoewel in dat eerste wel meer merken falen, maar weinig reviews er aandacht aan besteden :/
yep RMA die handel heb ook 1 van mijn 2 R9 290X gaming kaarten RMA terug gestuurd. artifacts van zo rap deze kaart actief werd.

snap niet dat er geen betere quality control is bij MSI. is tenslotte kaart van 470 euro

[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 25-04-2014 10:06 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Ik zit te twijfelen tussen een
Gigabyte Radeon R9 290 WindForce OC 4GB
MSI GeForce GTX 770/ of 780 Gaming

Qua HW.info komen hun goed uit, maar zijn jullie het daarmee eens?
Of denk je er is een veel betere kaart voor €400,-

Heb echt al een tijdje wat zitten kijken/lezen naar wat reviews/previews en noem zo maar op.
Maar als je kijkt naar bepaalde spellen hebben weer iets wat de andere kaart weer niet hebt.

Even een voorbeeld: Watch dogs
Die draait volgens vele geruchten toch weer beter op een NVIDIA betekend dit dat het op een AMD tig keer minder mooi is????

[ Voor 42% gewijzigd door theduke1989 op 27-04-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

theduke1989 schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:02:
Ik zit te twijfelen tussen een
Gigabyte Radeon R9 290 WindForce OC 4GB
MSI GeForce GTX 770/ of 780 Gaming

Qua HW.info komen hun goed uit, maar zijn jullie het daarmee eens?
Of denk je er is een veel betere kaart voor €400,-
Kijk naar de games die je speelt, kijk naar de benchmarks.

Speel je b.v. BF4 dan kan ik zeker een R290 aanraden, sommige spellen draaien iets beter op de ene kaart dan de andere (amd/nvidia).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
nu de toekomstige games op een AMD systeem worden gemaakt (denk daarbij aan ports vanaf de consoles) naar de PC. betekend dat het beter is om een AMD kaart te halen. Eigenlijk nooit problemen gehad met een AMD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:46
ik zit een beetje te kijken op internet.

wat is het verschil tussen:

pricewatch: Gigabyte GV-R929WF3-4GD
en
pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 15:24
Nominale snelheid videochip 947MHz
Nominale snelheid videochip 1,04GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
meer niet?

wat is het verschil dan tussen deze 2 van nivdia?
ik neem aan dat rev 2.0 beter is en deze loopt langzamer

pricewatch: Gigabyte GV-N780OC-3GD (rev. 2.0)

pricewatch: Gigabyte GV-N780GHZ-3GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:49

Thomg

Aww yiss

Aggressor schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:26:
meer niet?

wat is het verschil dan tussen deze 2 van nivdia?
ik neem aan dat rev 2.0 beter is en deze loopt langzamer

pricewatch: Gigabyte GV-N780OC-3GD (rev. 2.0)

pricewatch: Gigabyte GV-N780GHZ-3GD
Snelheid en backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:35

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

GHZ versie heeft een custom pcb/power phase design. OC rev.2 is reference pcb design met windforce koeler erop. Je moet de rev.2 zien als de 2e revisie van de OC editie. Die heeft de B1 chip versie van de GK104, net zoals de GHZ.

[ Voor 34% gewijzigd door Blisterin_Bull op 27-04-2014 21:03 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
dan is de gewone versie met backplate dus beter dan rev 2.0?

en mijn laatste vraag.
maat van me wel graag gigabyte, omdat hij hier altijd goeie ervaringen mee heeft.

Maar in het begin hadden de gigabyte r9 290 last van hitte problemen?
dat is nu over?

pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD

of heeft deze dat nog steeds?

-edit-

want als je hier kijkt de X versie, dan vallen de temps wel mee ..

http://www.hardwarecanuck...indforce-oc-review-6.html

[ Voor 19% gewijzigd door Aggressor op 28-04-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 09:10
Sinds vorige week de AMD Sapphire r9 290 4gb gddr5 oc tri-x in mijn bezit.
Het verwisselen van een videokaart ging dit keer niet zo smooth.

Had eerst voor mijn oude drivers geheel verwijderd van mijn oude MSI AMD Radeon R7870-2GD5T/OC.
Maakt uiteraard gebruik van dezelfde drivers maar goed, voorkomen is beter dan blussen.
Op dat blussen kom ik zo direct terug.

Kaart gemonteerd in mijn Corsair Carbide 500R die voorzien is van 2 extra fans.
Windows 8 pro 64bits starten en laatste driver 14.4 WHQL geïnstalleerd. so far so good.

Direct BF4 spelen op full utra settings en gaan ! met temp monitor op de achtergrond running.
Na 15 minuten bij een resolutie van 2560 x 1440 was de temperatuur 87 a 90 graden :F
Dat is wel heel erg warm, bij het stoppen van BF4 was de temp wel binnen 5 minuten terug op 37 graden idle.
Even zoeken via YouTube resulteerde direct bij het afspelen van een filmpje in een BSOD !!! wat een horror !! En natuurlijk was dit om 01:00, mijn oude tweakers bloed kwam weer tot leven O-)
Drivers weer compleet verwijderd met "Driver Sweeper" en nog meer software die ik niet vertrouwde.
Alhoewel alles bij mijn vorige kaart feilloos draaide begon de wanhoop na 2 uur prutsen behoorlijk toe te slaan bij mij. Uit pure wanhoop Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd terwijl ik natuurlijk wist dat dit mijn probleem niet zou oplossen. En inderdaad een schone windows leverde natuurlijk niet het gewenste droom resultaat op.
Maar om 06:44 werd ik wakker ( letterlijk en figuurlijk ) en verse kop koffie deed wonderen!
drivers weer verwijderd, CCleaner er overheen gehaald en versie 13-12_win7_win8_64_dd_ccc_whql geïnstalleerd. En met het gewenste resultaat :9

Temperatuur in BF4 full ultra 66 a 70 graden max na 2 uur spelen. En geen BSOD bij het bekijken van filmpjes op YouTube _/-\o_
Had het lef om ook direct 13-12C_win7_win8_64_dd_ccc_whql er overheen te zwiepen.
Dit leverde geen problemen op. alles zo stabiel als het maar kan zijn :9~

Zeer teleurstellend dat de koekenbakkers bij ATI / AMD niet de tijd willen nemen om fatsoenlijk een WHQL release goed te testen en problemen op technische forums niet serieus te willen nemen.
Ik snap best dat je niet alles kan ondervangen, maar zorg dat gewoon voor twee of 3 verschillende driver uitgaven aan een reeks chipsets i.p.v. alles in één uitgave te willen proppen.

Ik ben echt een AMD liefhebber, en ik weet dat bij NVIDIA het geen haar beter is! Daar is het ook altijd een bak met ellende bij een productie van nieuwe kaarten dat gebruikers eindelijk na maanden een fatsoenlijke driver kunnen downloaden en gebruiken.

Als klant mag je best wel iets verwachten en dit is een hekel puntje bij beiden koekenbakkers }:O

[ Voor 3% gewijzigd door thepeet op 28-04-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Waarom 13.12 terwijl er al een tijdje 14.X drivers uit zijn? Inmiddels zitten ze op 14.4WHQL.

EDIT: overheen gelezen je had deze al geinstalleerd. Mijn fout.

[ Voor 26% gewijzigd door rikadoo op 28-04-2014 11:38 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
hoeveel jaartjes kan je ermee vooruit als je op ultra wilt spelen met zo'n kaart???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
theduke1989 schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:26:
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
hoeveel jaartjes kan je ermee vooruit als je op ultra wilt spelen met zo'n kaart???
1 jaar hooguit, gebasseerd op de zwaarte games

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Serieus zo weinig :(
De games als
Battlefield
Assassins Creed
Far Cry
en noem zo maar op de echt superieure games, gaan dan max 1 jaar mee op ultra.
Beetje jammer dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Maakt niks uit, als games grafische veel eisender worden zullen ze ook mooier zijn op high setting, een setting waar je wel nog jaren mee op kan spelen. Het is niet zo dat nieuwe games lelijker worden als je niet op ultra kan spelen.

Je moet gewoon realtische verwachtingen hebben en zelf bepalen of jij het geld waard vind. Heb zelf een 290 en ben zeer tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je een paar instellingen op high zet ipv ultra (anti-aliasing/shadows), kan je er wel twee jaar mee doen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:19
Moet wel langer kunnen toch? Ik game al een paar jaar op hoge instellingen met een 280x (voorheen 7970) en ondervind nu geen problemen. Ik denk dat je met een 290 en de aankomende optimaliseringen in drivers en api's nog wel langer dan 2,3 jaar hiermee voluit kan gamen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hoeveel fpsdrops zou je hebben als je over 1 jaar een Battlefield5 bijvoorbeeld speelt, die vraagt toch wel de aantal fps natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

We hebben geen glazen bol hoor ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier nog veel mensen met Black screens of death met 290/290X kaarten?

Ik heb een aantal kaarten overgenomen om Game PC's mee te maken. Maar tot nu toe hebben 6 van de 8 kaarten black screen problemen op stock speeds. Ik heb 13.12 en 14.4 drivers getest. Underclocken van het geheugen helpt wel iets maar dit zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.

Het gebeurd in veel games: MWO, SC2, Diablo3, DOTA2, Furmark met AA

Ik heb ook nog een R9 290X die ook black screens geeft ook overgenomen van iemand anders.

Wat deze kaarten gemeen hebben. Allemaal Elpida geheugen.

Ik heb ook een R9 290X met Hynix die heeft nergens last van. Mijn broer heeft een R9 290 mod naar X ook Elpida die werkt wel goed.
Ik vraag me af wat dit kan zijn. Lijkt me wel heel sterk dat al die kaarten kapot zijn. De R9 290 kaarten zijn door de vorige eigenaar voor mining gebruikt. Maar hebben niet op 94c gedraait eerder rond de 75c. Bij de R9 290X weet ik dat niet zo ver ik zag wat voor een PC het was was dat echt een game PC.

De kaarten zijn in meerdere systemen getest. Maar het is gewoon reproduceerbaar. Ik vraag me af of ik problemen met garantie ga krijgen aangezien ik dan in een keer met 6-7 kaarten aan kom zetten die niet goed werken.
Bij het kopen heb ik de kaarten wel getest. Maar dit komt alleen naar boven bij bepaalde games. En het duurt een tijdje voordat het gebeurd. In sommige games gebeurt het pas na uren. Bij andere binnen een half uur. Ik heb dit nog niet eerder gehad.

Temperatuur is trouwens ook niet de oorzaak als de kaart 80 ipv 94c draait gaat het ook gewoon mis.
Maar omdat alle kaarten het doen begin ik toch te denken aan een driver/bios probleem.
Win7 en win 8.1 zijn geprobeerd dat heeft ook niet geholpen.

Dus ik ben benieuwd of ik de enige ben of dat er meer mensen zijn. Zo ver ik lees waren de driver black screen problemen met 13.11 Beta 4 opgelost. Dus dat is al in december vorig jaar geweest.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46

Bever!

3

Nergens last van met elpida mem. R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Toch knap dat je 8 kaarten met blackscreens hebt terwijl je er maar 6 hebt... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Astennu schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:25:

Ik heb een aantal kaarten overgenomen om Game PC's mee te maken. Maar tot nu toe hebben 8 van de 6 kaarten black screen problemen op stock speeds. Ik heb 13.12 en 14.4 drivers getest. Underclocken van het geheugen helpt wel iets maar dit zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.

Puur speculeren; zijn er mischien bepaalde onderdelen van de kaarten die toch na verloop van tijd snel degraderen bij fulltime minen?

Als de miner ze in een batch gekocht heeft zou het best kunnen dat hij anders gewoon pech heeft gehad en kaarten geleverd heeft gekrijgen met "foutief" geheugen. Maar het probleem zich niet ontpopt bij het minen.

Garantie is garantie lijkt me, helemaal juist als je er meerdere hebt. Lijkt me dat ze niet moeilijk kunnen, zou wel lekker zijn als je frisse kaarten ervoor kan terug krijgen.

Heb zelf een enkele keer een blackscreen gehad tijdens de boot, nooit tijdens games. Nu heb ik alleen sc2 (arcade versie) een enkele keer gespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 29-04-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Ik wil graag een MSI r9 280x bestellen, maar die is bijna overal uitverkocht en moeilijk leverbaar. Waar heeft dit mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:18

Saven

Administrator

Met de zomer in aantocht zit ik te denken om mn videokaart (en cpu) van waterkoeling te voorzien. Iemand enig idee of dat voor een paar tientjes kan bij de sapphire r9 290 tri-x oc ? Kwam een plaat tegen voor de videokaart maar die kostte meer dan 100 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:38:
[...]

Puur speculeren; zijn er mischien bepaalde onderdelen van de kaarten die toch na verloop van tijd snel degraderen bij fulltime minen?

Als de miner ze in een batch gekocht heeft zou het best kunnen dat hij anders gewoon pech heeft gehad en kaarten geleverd heeft gekrijgen met "foutief" geheugen. Maar het probleem zich niet ontpopt bij het minen.

Garantie is garantie lijkt me, helemaal juist als je er meerdere hebt. Lijkt me dat ze niet moeilijk kunnen, zou wel lekker zijn als je frisse kaarten ervoor kan terug krijgen.

Heb zelf een enkele keer een blackscreen gehad tijdens de boot, nooit tijdens games. Nu heb ik alleen sc2 (arcade versie) een enkele keer gespeeld.
Ja dar denk ik dus ook. Ik heb de kaarten daar toen werkend gezien en er waren geen hardware errors. Furmark draait ook perfect. Maar zodra je het geheugen zwaarder gaat belasten gaat het mis.

Ik kende het probleem wel. Als je je geheugen te ver overclockt gebeurd pressies hetzelfde met die kaarten (ook hynix) echter draaide nu alles stock. Ik ga dan maar eens wat RMA's aanvragen het is niet anders.
Ze komen waarschijnlijk wel uit dezelfde batch.

Desktop gebruik is geen enkel probleem. Het gaat echt mis bij langdurig gamen. En bij bepaalde games gaat het binnen een half uur al mis.
Saven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:13:
Met de zomer in aantocht zit ik te denken om mn videokaart (en cpu) van waterkoeling te voorzien. Iemand enig idee of dat voor een paar tientjes kan bij de sapphire r9 290 tri-x oc ? Kwam een plaat tegen voor de videokaart maar die kostte meer dan 100 euro :X
Is die koeler niet stil genoeg dat je dat wilt doen? Echt goede H2O blokken kosten inderdaad 100 euro. En dan moet je de hele H2O set nog.

Je hebt wel van die kant en klare setjes zoals de Accelero Hybrid II. Maar die hebben weer andere nadelen en koelen ook net wat minder dan een full cover block.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:22
xamirz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:09:
Ik wil graag een MSI r9 280x bestellen, maar die is bijna overal uitverkocht en moeilijk leverbaar. Waar heeft dit mee te maken?
Ik heb nog een Sapphire in de aanbieding, als je interesse hebt, stuur me dan even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Zo, weer de volgende generatie AMD videokaart naast me liggen... van een Radeon 8500 > 9700 > X800 > 3870 > 6870 naar een R9 270.

(En tussendoor 1x nVidia gehad... die stuk ging).

Voor gekozen ivm de prijs/kwaliteit verhouding die voor mij best gunstig lag, een 280 of hoger is me te duur. En uit veel reviews blijkt deze MSI gaming variant best goed overclockbaar tot (stock) 270X snelheden aan toe...

Vanavond eens inbouwen en kijken wat ie doet :-)
Voor de meeste games was de 6870 eigenlijk nog best oke, dus zit met dit ook wel weer even goed.

edit:
En ingebouwd.
Verse drivers erop, MSI afterburner geinstalleerd en eigenlijk gewoon gedaan wat ze bij Linux Techtips ook gedaan hadden, schuif van GPU freq en geheugen freq helemaal naar rechts (1050/1500)... en gewoon lekker stabiel draaien zonder enige artefact op 100% load :p

Kijk het voorlopig zo nog wel even aan, kan altijd nog verder gaan met andere software.

[ Voor 25% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 29-04-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
mensen ik zit echt te twijfelen tussen 2 videokaarten:

pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

en de

pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming

Waar zit ik tussen de twijfelen en wat ik heb zelf allemaal bekeken.

1. Physix vs TressFX eventueel Mantle (volgens tests komt de NVIDIA gewoon beter naar voren)
2. Rekenkernen: 1ste videokaart AMD 7000+ 2de videokaart 5000+ (voor gamen is, hoe meer kernen des te beter)
3. Maximale turbo frequentie is bij GTX770 weer veel hoger en kan eventueel alsnog met een OC naar 1.28x+ geklokt worden.
4. Prijsprestatie, de AMD kaart is 100,- duurder vergeleken met de 770GTX Gaming terwijl qua benchmarkt ze toch wel aan elkaar gewaagd zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 29-04-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:40:
mensen ik zit echt te twijfelen tussen 2 videokaarten:

en de

pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming

Waar zit ik tussen de twijfelen en wat ik heb zelf allemaal bekeken.

1. Physix vs TressFX eventueel Mantle (volgens tests komt de NVIDIA gewoon beter naar voren)
2. Rekenkernen: 1ste videokaart AMD 7000+ 2de videokaart 5000+ (voor gamen is, hoe meer kernen des te beter)
3. Maximale turbo frequentie is bij GTX770 weer veel hoger en kan eventueel alsnog met een OC naar 1.28x+ geklokt worden.
4. Prijsprestatie, de AMD kaart is 100,- duurder vergeleken met de 770GTX Gaming terwijl qua benchmarkt ze toch wel aan elkaar gewaagd zijn.
Als ik even naar de standaard kaarten kijk is een R9 290 heel veel sneller dan een 770GTX. En dan is dit nog met oude drivers: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_290/26.html

Dus geen mantle of zo. De 770 staat tov de R9 280X die zijn aan elkaar gewaagd. De 290 is een stuk sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 29-04-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Astennu schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:22:
[...]

Is die koeler niet stil genoeg dat je dat wilt doen? Echt goede H2O blokken kosten inderdaad 100 euro. En dan moet je de hele H2O set nog.

Je hebt wel van die kant en klare setjes zoals de Accelero Hybrid II. Maar die hebben weer andere nadelen en koelen ook net wat minder dan een full cover block.
nou, tis meer dat het op deze kamer geen sauna wordt na een potje battlefield :') die kaart wordt toch gauw 80 graden en als het buiten 30 graden is wordt t hier binnen nog een stuk warmer als die videokaart staat te loeien omdat die lucht natuurlijk wordt gecirculeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren goeie dag, heb een vraag..
Als het goed is komt morgen me ASUS R9280X-DC2T binnen
Welke driver werkt er nu goed en waar download ik die?
En welk programma gebruiken jullie om jullie oude drivers goed te verwijderen..

Mvg
Mike

Sorry |:( begin topic niet gelezen..
Kan ik beter bij 13.12 blijven of gewoon de 14.4

Wat is jullie ervaring hier mee :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:05:
[...]

nou, tis meer dat het op deze kamer geen sauna wordt na een potje battlefield :') die kaart wordt toch gauw 80 graden en als het buiten 30 graden is wordt t hier binnen nog een stuk warmer als die videokaart staat te loeien omdat die lucht natuurlijk wordt gecirculeerd
Het moet wel een heel klein kamertje zijn wil je met een vermogen van 300 watt de temperatuur significant verhogen, ik denk dat dat nogal mee zal vallen.

Mocht je toch waterkoeling hebben let dan wel op of het blok past, die worden namelijk meestal voor reference kaarten ontworpen.
thepeet schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:55:
Na 15 minuten bij een resolutie van 2560 x 1440 was de temperatuur 87 a 90 graden :F
Dat is een hele normale temperatuur voor de 290, die gaat pas throttelen vanaf 95 graden. Geen enkel probleem dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:05:
[...]

H2O of Lucht maakt niet uit. Je hebt nog steeds het zelfde vermogen wat je de kamer in slingert namelijk +- 250 watt. En dat is wat de kamer opwarmt.
De herrie zal wel minder worden maar je kamer zal even warm blijven worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:12:
Heren goeie dag, heb een vraag..
Als het goed is komt morgen me ASUS R9280X-DC2T binnen
Welke driver werkt er nu goed en waar download ik die?
En welk programma gebruiken jullie om jullie oude drivers goed te verwijderen..

Mvg
Mike

Sorry |:( begin topic niet gelezen..
Kan ik beter bij 13.12 blijven of gewoon de 14.4

Wat is jullie ervaring hier mee :)
13.12 werken goed en de 14.4 tot nu toe ook. Maar daar draai ik pas 1,5 dag mee.
Ik gebruik DDU om de drivers te verwijderen. Werkt heel erg goed!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:25:
[...]

Het moet wel een heel klein kamertje zijn wil je met een vermogen van 300 watt de temperatuur significant verhogen, ik denk dat dat nogal mee zal vallen.

Mocht je toch waterkoeling hebben let dan wel op of het blok past, die worden namelijk meestal voor reference kaarten ontworpen.

[...]

Dat is een hele normale temperatuur voor de 290, die gaat pas throttelen vanaf 95 graden. Geen enkel probleem dus.
Een kamertje van 4x3 of zo warm je met 500 watt al aardig op. In de winter geen verwarming nodig. Deur dicht en je haalt de 20-21c wel. Heb het niet echt gemeten maar volgens mij kan je er ook makkelijk overheen. Doe je dit niet zit je denk ik rond de 15c in de winter. Het is echt een merkbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Astennu schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:04:
[...]

H2O of Lucht maakt niet uit. Je hebt nog steeds het zelfde vermogen wat je de kamer in slingert namelijk +- 250 watt. En dat is wat de kamer opwarmt.
De herrie zal wel minder worden maar je kamer zal even warm blijven worden.
Hmm u sure? Klinkt vanuit een natuurkundig oogpunt wel logisch, maar als ik nu een paar potjes BF speel (2 uurtjes ofzo) is de kamer (zo'n 75m3 gok ik, niet zo groot dus) toch wel merkbaar wat warmer. Als de kaart in plaats van 85 graden nog maar 40 graden wordt (extreem voorbeeld?) zou dit wel een hoop schelen omdat de lucht hier dan niet warmer wordt lijkt me. Die hoge temperatuur van de kaart wordt dan immers niet gecirculeerd toch? Hoogstens nog die 40 graden.
Astennu schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:04:

Een kamertje van 4x3 of zo warm je met 500 watt al aardig op. In de winter geen verwarming nodig. Deur dicht en je haalt de 20-21c wel. Heb het niet echt gemeten maar volgens mij kan je er ook makkelijk overheen. Doe je dit niet zit je denk ik rond de 15c in de winter. Het is echt een merkbaar verschil.
Hehe dat dus :P

[ Voor 21% gewijzigd door Saven op 30-04-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:17:
[...]

Hmm u sure? Klinkt vanuit een natuurkundig oogpunt wel logisch, maar als ik nu een paar potjes BF speel (2 uurtjes ofzo) is de kamer (zo'n 75m3 gok ik, niet zo groot dus) toch wel merkbaar wat warmer. Als de kaart in plaats van 85 graden nog maar 40 graden wordt (extreem voorbeeld?) zou dit wel een hoop schelen omdat de lucht hier dan niet warmer wordt lijkt me. Die hoge temperatuur van de kaart wordt dan immers niet gecirculeerd toch? Hoogstens nog die 40 graden.

[...]

Hehe dat dus :P
Ja en nee.
Ja omdat: de kaart nog steeds bijna even veel verbruikt. Wellicht van eerst 250 watt naar nu 220 watt. Wat wellicht wel is is dat de warmte iets beter versprijd wordt dan eerst. Maar je brengt nog steeds even veel warmte de kamer in.

Nee: Omdat je core temp lager is is de lekstoom in de chip minder en is je verbruik daardoor iets lager. Dit kan 20-30 watt schelen. Soms meer afhankelijk van het productie process en architectuur.

Maar stel je hebt altijd 300 watt aan warmte. Een verplaats je met een lucht koeler en bij twee met een water koeler. Dan wordt de ruimte even warm als je de lucht goed over de ruimte verdeelt.

Met luchtkoeling heb je waarschijnlijk last van: 1: meer plaatselijke warmte en 2: meer lekstroom dus wel een iets hoger verbruik.

Dus in dit geval is het waarschijnlijk een combinatie waardoor het nu veel koeler aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Mijn woonkamer is 35 M2, nu hangt de thermo meter bij de computer en de temperatuur stijgt als ik een game speel met 100% gpu belasting zeker een halve graad per uur voor de eerste 2-3 uur. Na het plaatsen van 2 top fans in de case voelt de kast zelf veel minder heet maar voel ik regelmatig een warme luchtstroom onder me bureau vandaan komen. Als het heet is binnen (23 graden) en buiten is het ook heet draai ik altijd een lagere clocks en voltage. In de winter diende mijn oude pc al gedeeltelijk als verwarming, mijn oude pc had een 6870, nu heb ik een 290, ben dus benieuwd naar aankomende winter 

Nu is mijn appartement 3 jaar oud en volledig geïsoleerd, maar als je al op een heet zolder kamertje zit met weinig kubieke lucht inhoudt dan wil je echt geen 400 watt verwarming naast je benen hebben staan. Een gewone blower op je kast zetten kan dan zorgen dat de warme lucht sneller verspreid en afkoelt zodat het koeler aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,
Heb nu mijn ASUS R9280X-DC2T binnen en draait netjes,
Maar heb een vraag.....omtrent me voeding
dit is mijn systeem.

Behuizing : CM 690 II Advanced
moederbord : ASRock 870 Extreme3
Cpu : AMD Phenom II X6 1090T black edition
Werkgeheugen : Corsair Vengeance 8 GB
Voeding : CORSAIR CX600M

De aansluiting voor mijn gpu is een 8 en 6 pins maar die zitten op een kabel..klopt dat.?
en hoe kan ik testen of ie genoeg stroom krijgt en ik het maximale uit me gpu haal als ik game.
Voor beeld in msi afterburner
idle

GPu temp 32 gr
gpu gebruik 0 a 1 %
fan speed 41%
Core clock 300MHz
Geheugen clock 150MHz
Geheugen gebruik 201 mb

Farcry 3 settings alles op max rond de 50 fps

GPu temp 61 gr
gpu gebruik max 95 %
fan speed 61%
Core clock 1070 MHz
Geheugen clock 1600 MHz
Geheugen gebruik 1400 mb

Ps ik zie in de 3DMark Vantage een Score van 23518 staan als ik hem gedraaid heb terwijl er op een andere site bij die kaart een score staat van 3DMark Vantage Performanc 46.002 met dit systeem
Intel Core i7 3960X,
16 GB DDR3-1600,
Asus P7X79 Pro,
Klokfrequentie 1.200 MHz
Klokfrequentie - Geheugen 1.700 MHz
Dat kleine beetje overclocken maakt dat dan zo een verschil uit
of is mijn systeem dan de de boos doender..

Mvg
Mike

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

thepeet schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:55:
Sinds vorige week de AMD Sapphire r9 290 4gb gddr5 oc tri-x in mijn bezit.
Het verwisselen van een videokaart ging dit keer niet zo smooth.

Had eerst voor mijn oude drivers geheel verwijderd van mijn oude MSI AMD Radeon R7870-2GD5T/OC.
Maakt uiteraard gebruik van dezelfde drivers maar goed, voorkomen is beter dan blussen.
Op dat blussen kom ik zo direct terug.

Kaart gemonteerd in mijn Corsair Carbide 500R die voorzien is van 2 extra fans.
Windows 8 pro 64bits starten en laatste driver 14.4 WHQL geïnstalleerd. so far so good.

Direct BF4 spelen op full utra settings en gaan ! met temp monitor op de achtergrond running.
Dat is wel heel erg warm, bij het stoppen van BF4 was de temp wel binnen 5 minuten terug op 37 graden idle.
Even zoeken via YouTube resulteerde direct bij het afspelen van een filmpje in een BSOD !!! wat een horror !! En natuurlijk was dit om 01:00, mijn oude tweakers bloed kwam weer tot leven O-)
Drivers weer compleet verwijderd met "Driver Sweeper" en nog meer software die ik niet vertrouwde.
Alhoewel alles bij mijn vorige kaart feilloos draaide begon de wanhoop na 2 uur prutsen behoorlijk toe te slaan bij mij. Uit pure wanhoop Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd terwijl ik natuurlijk wist dat dit mijn probleem niet zou oplossen. En inderdaad een schone windows leverde natuurlijk niet het gewenste droom resultaat op.
Maar om 06:44 werd ik wakker ( letterlijk en figuurlijk ) en verse kop koffie deed wonderen!
drivers weer verwijderd, CCleaner er overheen gehaald en versie 13-12_win7_win8_64_dd_ccc_whql geïnstalleerd. En met het gewenste resultaat :9

Temperatuur in BF4 full ultra 66 a 70 graden max na 2 uur spelen. En geen BSOD bij het bekijken van filmpjes op YouTube _/-\o_
Had het lef om ook direct 13-12C_win7_win8_64_dd_ccc_whql er overheen te zwiepen.
Dit leverde geen problemen op. alles zo stabiel als het maar kan zijn :9~

Zeer teleurstellend dat de koekenbakkers bij ATI / AMD niet de tijd willen nemen om fatsoenlijk een WHQL release goed te testen en problemen op technische forums niet serieus te willen nemen.
Ik snap best dat je niet alles kan ondervangen, maar zorg dat gewoon voor twee of 3 verschillende driver uitgaven aan een reeks chipsets i.p.v. alles in één uitgave te willen proppen.

Ik ben echt een AMD liefhebber, en ik weet dat bij NVIDIA het geen haar beter is! Daar is het ook altijd een bak met ellende bij een productie van nieuwe kaarten dat gebruikers eindelijk na maanden een fatsoenlijke driver kunnen downloaden en gebruiken.

Als klant mag je best wel iets verwachten en dit is een hekel puntje bij beiden koekenbakkers }:O
14.4 WHQL gaf bij mij ook gelijk een blackscreen toen ik een filmpje+youtube+BF4 aan het draaien was..
14.4 beta doet het wel?! en deze gebruik ik dus nu nog steeds.

In de laatste 4 weken 5 systemen (1 staat nog in de wacht) upgrades gegeven variërend van FX6300 bakkies tot FX8350 en i5 3570 en een 3770k etc aantal van Nvidia naar Amd en upgrade van b.v. een 5870 naar een 290.

Bij 2 systemen kwam ik problemen tegen, de FX6300 wilde niet starten met een 290 er in de 5870 gepakt en die deed het wel, m'n test voeding gepakt (Recom 850watt) en starte wel op maar het heeft me een hoop tijd gekost om het stabiel te krijgen, 14.2beta en verse Windows 7 installatie (deze was ook wel flink gaar).

Bij de i7 3770K/HD6970 liep ik ook tegen wat problemen aan, pc starte moeizaam ene keer wel andere keer niet en piepjes voordat er ook maar iets verandert was. na wat speurwerk kwam ik er achter dat het moederbord defect was. Gigabyte type nogwat? Ander bord gezocht en spul weer aangeslingerd ook problemen van black screens tot een mooie knipperende kleuren bende.

Ik ben gewoon bij alle systemen begonnen met de 13.12 driver werkt dat goed Valley benchmark + youtube kijken + prime, en dan volgende versie, 14.1 sla ik over 14.2 en 14.3 werkte voor mij gewoon goed. alleen 1 van de laatste draait op 14.4beta.

Aangezien ik er nog 1 moet doen vanavond welke volledig nieuw is kijken met een verse W8 installatie wat er gebeurd met 14.4WHQL als het niet werkt weer terug naar 14.4 beta.

Ik moet zeggen dat de drivers op dit moment een beetje ruk zijn, in het begin toen 14.1 driver kwam heeft mijn systeem 1 week goed gedraaid en toen begonnen ineens de problemen ik dacht dat mijn 290x defect was maar kwam er gewoon op neer dat de 14.1 driver ruk was. 13.12 tijdelijk gebruikt en toen naar 14.2 en 14.3->14.4beta en dit werkt allemaal wel lekker.

Op dit moment totaal geen last van black screens maar ik speel met andere op TS en daar hoor ik redelijk vaak de "FU-MOFO-POS" (engelse en americanen he :P) vallen van zowel AMD als Nvidia bezitters dat BF4 of een andere titel er uit klapt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
prutser001 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:07:
[...]
Aangezien ik er nog 1 moet doen vanavond welke volledig nieuw is kijken met een verse W8 installatie wat er gebeurd met 14.4WHQL als het niet werkt weer terug naar 14.4 beta.

Ik moet zeggen dat de drivers op dit moment een beetje ruk zijn, in het begin toen 14.1 driver kwam heeft mijn systeem 1 week goed gedraaid en toen begonnen ineens de problemen ik dacht dat mijn 290x defect was maar kwam er gewoon op neer dat de 14.1 driver ruk was. 13.12 tijdelijk gebruikt en toen naar 14.2 en 14.3->14.4beta en dit werkt allemaal wel lekker.

Op dit moment totaal geen last van black screens maar ik speel met andere op TS en daar hoor ik redelijk vaak de "FU-MOFO-POS" (engelse en americanen he :P) vallen van zowel AMD als Nvidia bezitters dat BF4 of een andere titel er uit klapt.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen Prutser001, ik wist niet dat het bij 14.4Beta wel goed en stabiel draait. Ga hem direct installeren >:)

Voor de rest ben ik uiterste tevreden met deze kaart, kan zeker weer een dik jaartje vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Heren/Dames, ik ben van plan om mijn videokaart te upgraden naar een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X , maar ik twijfel of mijn voeding dat wel aan kan. Ik heb een Cooler Master M620 die volgens de documentatie 1 6-pin en 1 8-pin kabel heeft. Nu heb ik gelezen dat bij de nieuwe videokaart 2 4-pin Molex to 8-pin PCI-E geleverd wordt. Bron: http://www.legitreviews.c...ideo-card-review_139177/2

Kan mijn voeding bovenstaande videokaart aan of raden jullie een nieuwe voeding aan?

Ik moet ook een nieuwe behuizing kopen aangezien de nieuwe videokaart niet in de huidige past. Verder ben ik van plan om een betere cpu-koeler te kopen.

Nieuwe behuizing: pricewatch: Cooler Master CM 690 III Window
Nieuwe cpu-koeler: nog niet beslist.

Mijn PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P6T SE€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD4890 Superclocked Edition€ 0,-€ 0,-
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Storm Scout€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2443BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1CM Storm Trigger (Black Switch)€ 99,-€ 99,-
1Logitech G5 Laser Mouse€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 118,99€ 118,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 217,99

[ Voor 3% gewijzigd door Sniperc op 30-04-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 08-10 10:07
Kun je toch gewoon uitproberen denk ik? Ik ga een R9 290 icm i5 installeren met mijn oude voeding, dat is maar een 500w... Mijn systeem zou met R9 290 max tegen de 400 watt moeten verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:25:

Ik heb een aantal kaarten overgenomen om Game PC's mee te maken. Maar tot nu toe hebben 6 van de 8 kaarten black screen problemen op stock speeds. Ik heb 13.12 en 14.4 drivers getest. Underclocken van het geheugen helpt wel iets maar dit zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.

Ik heb ook nog een R9 290X die ook black screens geeft ook overgenomen van iemand anders.

Wat deze kaarten gemeen hebben. Allemaal Elpida geheugen.

Ik heb ook een R9 290X met Hynix die heeft nergens last van. Mijn broer heeft een R9 290 mod naar X ook Elpida die werkt wel goed.
Ik vraag me af wat dit kan zijn. Lijkt me wel heel sterk dat al die kaarten kapot zijn. De R9 290 kaarten zijn door de vorige eigenaar voor mining gebruikt. Maar hebben niet op 94c gedraait eerder rond de 75c. Bij de R9 290X weet ik dat niet zo ver ik zag wat voor een PC het was was dat echt een game PC.

De kaarten zijn in meerdere systemen getest. Maar het is gewoon reproduceerbaar. Ik vraag me af of ik problemen met garantie ga krijgen aangezien ik dan in een keer met 6-7 kaarten aan kom zetten die niet goed werken.
Bij het kopen heb ik de kaarten wel getest. Maar dit komt alleen naar boven bij bepaalde games. En het duurt een tijdje voordat het gebeurd. In sommige games gebeurt het pas na uren. Bij andere binnen een half uur. Ik heb dit nog niet eerder gehad.

Temperatuur is trouwens ook niet de oorzaak als de kaart 80 ipv 94c draait gaat het ook gewoon mis.
Maar omdat alle kaarten het doen begin ik toch te denken aan een driver/bios probleem.
Win7 en win 8.1 zijn geprobeerd dat heeft ook niet geholpen.

Dus ik ben benieuwd of ik de enige ben of dat er meer mensen zijn. Zo ver ik lees waren de driver black screen problemen met 13.11 Beta 4 opgelost. Dus dat is al in december vorig jaar geweest.
Ik heb nu ook 3 R9 290X kaarten van ASUS in bezit gehad die allemaal blackscreen problemen hebben en Inderdaad hebben ze allemaal Elpida mem
heb de eerste terug gekregen van Rma stond op de factuur de kaart is vervangen voor een ander gerepareerd exemplaar, die dus ook Elpida heeft en binnen 10 minuten had ik een blackscreen + een tering herrie van de coilwhine waar je gek van wordt

Heb die kaart weer opgestuurd en gezegt dat ik dit onacceptabel vindt en dat ik er nu 1 terug verwacht met Sk Hynix zonder coilwhine.. en nu maar afwachten. en als ik nu een goed werkende terug krijg kan ik de kaart waar ik nu op zit opsturen met het zelfde verhaal.. zucht :X

Btw Starcraft 2 Heart of the Swarm Main menu (Sara kerrigan achtergrond) in windowed mode krijg ik vaak al een blackscreen binnen 30 minuten , dus dat is een goede test om het uit te lokken.
Met aida 64 zie je dan ook dat de kaart constand frequentie switched wat hem dus waarschijnlijk snel laat vastlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
stefijn schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:38:
Kun je toch gewoon uitproberen denk ik? Ik ga een R9 290 icm i5 installeren met mijn oude voeding, dat is maar een 500w... Mijn systeem zou met R9 290 max tegen de 400 watt moeten verstoken.
ik kwam net deze site tegen:
http://extreme.outervision.com/PSUEngine

Aanbevolen voor mijn systeem met R9 290 kaart: 460watt voeding (430 minimaal). Net nog even wat reviews van mijn Antec HE500 voeding bekeken en die werd erg goed beoordeeld. Moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ter info, ik draai al sinds de R9 290X uit is, deze volgende hardware op standaard clocks, 100% stabiel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1ASRock Z87E-ITX€ 121,30€ 121,30
1Club3D Radeon R9 290X 4GB Battlefield 4 edition€ 429,-€ 429,-
1EK Waterblocks EK-FC R9-290X - Acetal+Nickel€ 91,-€ 91,-
1Swiftech Swiftech H220€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 118,90€ 118,90
1Silverstone SST-ST45SF-G (450W)€ 93,30€ 93,30
1Samsung 830 series 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.043,-

Hou er echter rekening mee dat extra schijven bijvoorbeeld ook meer verbruiken en dat overclocken sowieso een pak meer eist van je voeding.

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/14/05/01/5u8.png

Elpida, no black screens = rare item ! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 01-05-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, die zitten bij de berekening inbegrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:57:
[...]

Ik heb nu ook 3 R9 290X kaarten van ASUS in bezit gehad die allemaal blackscreen problemen hebben en Inderdaad hebben ze allemaal Elpida mem
heb de eerste terug gekregen van Rma stond op de factuur de kaart is vervangen voor een ander gerepareerd exemplaar, die dus ook Elpida heeft en binnen 10 minuten had ik een blackscreen + een tering herrie van de coilwhine waar je gek van wordt

Heb die kaart weer opgestuurd en gezegt dat ik dit onacceptabel vindt en dat ik er nu 1 terug verwacht met Sk Hynix zonder coilwhine.. en nu maar afwachten. en als ik nu een goed werkende terug krijg kan ik de kaart waar ik nu op zit opsturen met het zelfde verhaal.. zucht :X

Btw Starcraft 2 Heart of the Swarm Main menu (Sara kerrigan achtergrond) in windowed mode krijg ik vaak al een blackscreen binnen 30 minuten , dus dat is een goede test om het uit te lokken.
Met aida 64 zie je dan ook dat de kaart constand frequentie switched wat hem dus waarschijnlijk snel laat vastlopen.
Update de bios van je kaart eens?

(Even plaatje geleend)
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/14/05/01/5u8.png

Ik heb zelf namelijk in het begin wat problemen gehad met mijn 290x Elpida kaart en na enige communicatie met Sapphire kreeg ik een bios update.

Oude bios zie je op het plaatje.

Bios versie nu voor de 290x Elpida : 015.041.000.001.003745
Bios versie voor de 290x Hynix : 015.039.000.007.003525
Ik draai nu naar alle tevredenheid met 2 kaarten.

En kleine toevoeging ik heb ULPS uitgezet.

http://www.tomshardware.c...amd-crossfire-setups.html

- Nieuwe systeem dat gisteravond afgemaakt hebt draait als een trein, SK Hynix uitvoering (Sapphire 290x Tri-X) met 14.4Beta Valley benchmark heeft de hele nacht gedraaid en draaide net nog gewoon door.

Furmark heeft hij ook overleeft en als test spel BF4 (FHD/Ultra/MSAA4/Res scale 130% @ ~80fps gemiddeld met Mantle)

Specs systeem (bijna identiek aan mijn systeem):

i7-4770K @ 4.4 (Intel Liquid TS13X) max 70c volgens Intel ETU
Z87 Deluxe (1802 bios)
Kingston DDR3 2400 Fury 16GB (2x8) pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16
Samsung EVO 512GB
2 x Seagate SSHD 2TB (Raid0)
Sapphire 290x Tri-X
Be-Quiet Powerzone 850w
Fractal Design Define 4
Windows 7 Pro x64 (Wilde perse geen W8.1)
Bij hem komen er nu nog 2 Benq XL2411Z schermen aan te hangen (1 terug voor dode pixels helaas).

Kortom weer een geslaagd project.

Laat hem vandaag nog even draaien met Valley in demo mode en als hij vanmiddag nogsteeds werkt dan kan hij gehaald worden.

[ Voor 27% gewijzigd door prutser001 op 01-05-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sniperc schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:17:
Heren/Dames, ik ben van plan om mijn videokaart te upgraden naar een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X , maar ik twijfel of mijn voeding dat wel aan kan. Ik heb een Cooler Master M620 die volgens de documentatie 1 6-pin en 1 8-pin kabel heeft. Nu heb ik gelezen dat bij de nieuwe videokaart 2 4-pin Molex to 8-pin PCI-E geleverd wordt. Bron: http://www.legitreviews.c...ideo-card-review_139177/2

Kan mijn voeding bovenstaande videokaart aan of raden jullie een nieuwe voeding aan?

Ik moet ook een nieuwe behuizing kopen aangezien de nieuwe videokaart niet in de huidige past. Verder ben ik van plan om een betere cpu-koeler te kopen.

Nieuwe behuizing: pricewatch: Cooler Master CM 690 III Window
Nieuwe cpu-koeler: nog niet beslist.

Mijn PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P6T SE€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD4890 Superclocked Edition€ 0,-€ 0,-
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Storm Scout€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2443BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1CM Storm Trigger (Black Switch)€ 99,-€ 99,-
1Logitech G5 Laser Mouse€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 118,99€ 118,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 217,99
M620 werkt prima.
Ik heb een 290X laten draaien op een 430 watt PSU. Dat raad ik niet aan maar werkt wel. Gewoon zorgen dat je de load over de 12v rail's zo veel mogelijk verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:36:
[...]

Update de bios van je kaart eens?

(Even plaatje geleend)
[afbeelding]

Ik heb zelf namelijk in het begin wat problemen gehad met mijn 290x Elpida kaart en na enige communicatie met Sapphire kreeg ik een bios update.

Oude bios zie je op het plaatje.

Bios versie nu voor de 290x Elpida : 015.041.000.001.003745
Bios versie voor de 290x Hynix : 015.039.000.007.003525
Ik draai nu naar alle tevredenheid met 2 kaarten.

En kleine toevoeging ik heb ULPS uitgezet.

http://www.tomshardware.c...amd-crossfire-setups.html

- Nieuwe systeem dat gisteravond afgemaakt hebt draait als een trein, SK Hynix uitvoering (Sapphire 290x Tri-X) met 14.4Beta Valley benchmark heeft de hele nacht gedraaid en draaide net nog gewoon door.

Furmark heeft hij ook overleeft en als test spel BF4 (FHD/Ultra/MSAA4/Res scale 130% @ ~80fps gemiddeld met Mantle)

Specs systeem (bijna identiek aan mijn systeem):

i7-4770K @ 4.4 (Intel Liquid TS13X) max 70c volgens Intel ETU
Z87 Deluxe (1802 bios)
Kingston DDR3 2400 Fury 16GB (2x8) pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16
Samsung EVO 512GB
2 x Seagate SSHD 2TB (Raid0)
Sapphire 290x Tri-X
Be-Quiet Powerzone 850w
Fractal Design Define 4
Windows 7 Pro x64 (Wilde perse geen W8.1)
Bij hem komen er nu nog 2 Benq XL2411Z schermen aan te hangen (1 terug voor dode pixels helaas).

Kortom weer een geslaagd project.

Laat hem vandaag nog even draaien met Valley in demo mode en als hij vanmiddag nogsteeds werkt dan kan hij gehaald worden.
Ik heb nu ook 7 kaarten liggen met blackscreen issues. Ik zat ook al aan de bios te denken.
En misschien is het iets met powertune/powerplay wat mis gaat. Maar ik zal inderdaad eens op zoek gaan naar een andere bios voor mijn kaarten.

werkt ULPS nu wel? want ik wil natuurlijk gewoon gebruik kunnen maken van de power saving features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ULPS zou de 2de kaart 'uitschakelen' ? in ieder geval klokt hij wel terug als hij niet gebruikt word (300/150?).
Ik zal nog wel even testen wat er gebeurt als ik ULPS weer aan zet. Als er maar 1 kaart in je systeem zit zou ULPS aan of uit niet uitmaken aangezien het iets voor CFX setups is.

Let trouwens wel op bij het flashen van je bios, je kaart heeft er 2 en je moet er ook echt 2 flashen door het schakelaartje om te zetten op je kaart. En volgens mij kan het alleen als er maar 1 kaart tegelijk in je systeem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:03:
Ter info, ik draai al sinds de R9 290X uit is, deze volgende hardware op standaard clocks, 100% stabiel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1ASRock Z87E-ITX€ 121,30€ 121,30
1Club3D Radeon R9 290X 4GB Battlefield 4 edition€ 429,-€ 429,-
1EK Waterblocks EK-FC R9-290X - Acetal+Nickel€ 91,-€ 91,-
1Swiftech Swiftech H220€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 118,90€ 118,90
1Silverstone SST-ST45SF-G (450W)€ 93,30€ 93,30
1Samsung 830 series 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.043,-

Hou er echter rekening mee dat extra schijven bijvoorbeeld ook meer verbruiken en dat overclocken sowieso een pak meer eist van je voeding.

[afbeelding]

Elpida, no black screens = rare item ! *O*
Van wat ik begrepen had waren de meeste hun black screens kwijt na de 13.11 Beta 9.4 driver. Heb je ze dan nog is er meer aan de hand.
prutser001 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:52:
ULPS zou de 2de kaart 'uitschakelen' ? in ieder geval klokt hij wel terug als hij niet gebruikt word (300/150?).
Ik zal nog wel even testen wat er gebeurt als ik ULPS weer aan zet. Als er maar 1 kaart in je systeem zit zou ULPS aan of uit niet uitmaken aangezien het iets voor CFX setups is.

Let trouwens wel op bij het flashen van je bios, je kaart heeft er 2 en je moet er ook echt 2 flashen door het schakelaartje om te zetten op je kaart. En volgens mij kan het alleen als er maar 1 kaart tegelijk in je systeem zit.
Als dat het enige is zou het ook helemaal niets moeten uit maken voor wel of geen black screens.
Het kan best zijn dat dit ook bepaalde power saving features uitschakeld als de kaart naar deep idle gaat (bv als de monitor uit is)

2e bios flashen hoeft alleen als je die bios ook gaat gebruiken. Het is niet slim om meteen beide biossen te flashen. Mocht de nieuwe bios niet werken werkt de kaart niet meer. Moet je weer een 2e kaart plaatsen om te kunnen flashen.

Maar het is wel interessant om even te testen of een andere bios werkt. Al mijn kaarten zijn refferenced. een HIS 290X en de andere C3D R9 290.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 01-05-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@prutser001

Heeft Sapphire specifiek aangegeven dat je voor de Eplida een andere bios moest draaien dan voor de hynix?
Hadden ze er beide in het begin last van?

Want beide biossen hebben wel support voor Eplida en Hynix memory.
Ik zie voor de 290 kaarten vergelijkbare bios files.

Ik zal in ieder geval even dezelfde bios gebruiken voor mijn 290X kijken of die daar na Black screen vrij is.

Mocht dat niet helpen test ik ook ULPS even. Dan hebben we dat ook uitgesloten.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 01-05-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 11:27
Sinds ik de nieuwe WHQL driver gebruik, wordt mijn 2e scherm niet meer wakker als de schermen zwart gaan (bespaar stand).

Iemand iets soortgelijks meegemaakt en zo ja, hoe opgelost? :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Sapphire heeft me toen een aantal linkjes gegeven voor flash procedure/tools/bios etc.
Ik durf niet te zeggen of er per kaart (geheugen hynix/elpida) verschillen zijn als het gaat om de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:12:
Sapphire heeft me toen een aantal linkjes gegeven voor flash procedure/tools/bios etc.
Ik durf niet te zeggen of er per kaart (geheugen hynix/elpida) verschillen zijn als het gaat om de bios.
Heb jij die linkjes/informatie nog? ik zou die wel eens willen bestuderen.
Ik ga morgen in ieder geval een nieuwere bios (die jij nu ook draait) in die 290X flashen. Ik zag dat er nog een nieuwere versie is (die jij in de hynix kaart gebruikt) die zal ik ook even testen.

Daarnaast ga ik ook nog een test doen met een dubbele stroom kabel. Want daar heb ik ook dingen over gelezen. Al vraag ik me af of dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb met veel games dat ik als ik AA activeer in de CCC ik in sommige situaties gele randen om de models krijg. Gisteren zat ik nog ff max payne 3 te spelen, als ik dan AA activeer in de CCC zie in veel situaties dus gele randen om de menselijke models. Zet ik AA uit in de CCC en aan ingame is er niks aan de hand. Nu boeit het in max payne niet zoveel , de standaard AA ingame is al erg goed. Maar bv Dark Souls ziet er toch wel wat beter uit met 12EQAA.

Heb zon beetje alle mogelijke filters al geprobeerd maar blijf gele randen houden in sommige situaties. Nu speel ik Dark souls 2 vanaf de bank op de TV en valt het niet echt op, maar toch :D

Wat is nou zon beetje de beste AA voor spelen als Dark Souls 2 (grafische erg lichte game) voor AA op een AMD kaart , zonder je frame rate onnodig te nuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds kort is er een ENB uit voor Dark Souls 2 (enbdev.com). Je kan proberen daarmee te spelen (andere post processing uitzetten als je fps teveel genuked wordt).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wow nog beter, heb het ook maar even in het Dark Souls 2 topic gemeld. Iemand de ENB al geprobeerd met een AMD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Astennu schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:54:
[...]

Heb jij die linkjes/informatie nog? ik zou die wel eens willen bestuderen.
Ik ga morgen in ieder geval een nieuwere bios (die jij nu ook draait) in die 290X flashen. Ik zag dat er nog een nieuwere versie is (die jij in de hynix kaart gebruikt) die zal ik ook even testen.

Daarnaast ga ik ook nog een test doen met een dubbele stroom kabel. Want daar heb ik ook dingen over gelezen. Al vraag ik me af of dat het is.
https://www.dropbox.com/sh/yyfdny35w2otxr8/PmXH_5nx8R
Hier de 2 bestanden die ik van Sapphire kreeg.
R9 290X 4G VBIOS flash SOP(BBA)_635276478261294316.zip voor instructies
R9 290X 4G BBA flash VBIOS_635276479212750514.zip voor de tools/bios.

Let op! 1 kaart tegelijk in je systeem!

http://www.techpowerup.co...erface=&memType=&memSize=

Hier staan alle Sapphire versies (en andere merken filters aanpassen).

De mijne kwam standaard met : 015.039.000.006.003515 en heeft nu 015.041.000.001.003745 (Elpida)
Mijn 2de kaart heeft : 015.039.000.007.003525 (Hynix)

Bij mijn eerste kaart staat dit bij de bios info :
GPU Device Id: 0x1002 0x67B0
113-C6710150-101
C67101 Hawaii XT A0 GDDR5 4GB 64Mx32 300e/150m
(C) 1988-2010, Advanced Micro Devices, Inc.
ATOMBIOSBK-AMD VER015.039.000.006.003515
C6710150.101
PowerTune Limit: -50 to 50
CCC Overdrive Limits
GPU Clock: 1500.00 MHz
Memory Clock: 2000.00 MHz
Clock State 0
Core Clk: 1000.00 MHz
Memory Clk: 1250.00 MHz
Flags: Boot
Clock State 1
Flags: Optimal Perf
Memory Support
4096 MB, GDDR5, Autodetect
4096 MB, GDDR5, Hynix H5GQ2H24AFR
4096 MB, Unknown, Elpida EDW2032BBBG

Dit bij de huidige bios :

113-C6710101-100
ATOMBIOSBK-AMD VER015.041.000.001.003745
C6710101.100
CCC Overdrive Limits
Clock State 0
Clock State 1
Memory Support
4096 MB, GDDR5, Elpida EDW2032BBBG_DEBUG2

Wat me opvalt is dat bij Elpida geheugen een verandering is voorderest niets.

[ Voor 36% gewijzigd door prutser001 op 01-05-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:53:
[...]

https://www.dropbox.com/sh/yyfdny35w2otxr8/PmXH_5nx8R
Hier de 2 bestanden die ik van Sapphire kreeg.
R9 290X 4G VBIOS flash SOP(BBA)_635276478261294316.zip voor instructies
R9 290X 4G BBA flash VBIOS_635276479212750514.zip voor de tools/bios.

Let op! 1 kaart tegelijk in je systeem!

http://www.techpowerup.co...erface=&memType=&memSize=

Hier staan alle Sapphire versies (en andere merken filters aanpassen).

De mijne kwam standaard met : 015.039.000.006.003515 en heeft nu 015.041.000.001.003745 (Elpida)
Mijn 2de kaart heeft : 015.039.000.007.003525 (Hynix)

Bij mijn eerste kaart staat dit bij de bios info :
113-C6710150-101
ATOMBIOSBK-AMD VER015.039.000.006.003515
C6710150.101
CCC Overdrive Limits
Clock State 0
Clock State 1
Memory Support
4096 MB, Unknown, Elpida EDW2032BBBG

Dit bij de huidige bios :

113-C6710101-100
ATOMBIOSBK-AMD VER015.041.000.001.003745
C6710101.100
CCC Overdrive Limits
Clock State 0
Clock State 1
Memory Support
4096 MB, GDDR5, Elpida EDW2032BBBG_DEBUG2

Wat me opvalt is dat bij Elpida geheugen een verandering is voorderest niets.
Thanks ik heb gister even gekeken. Naar de R9 290 maar die heeft bios: 015.042.000.000.000000
Dat is dus een hele nieuwe.

Ik ben een poging aan het doen een Test setup te maken om het te kunnen reproduceren. Echter vrees ik dat de Celeron CPU (G1620 2.7GHz) te laangzaam is. De fan speed van de 290X ging gewoon niet omhoog :P belasting was max iets van 40% of zo. Dus moet even kijken of ik hier de blackscreens mee kan reproduceren.

Mijn Hynix 290X zit op 015.039.000.006.003xxx.
De andere Elpida die ik heb volgens mij ook zal ik ook allemaal even gaan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:59:
[...]

Thanks ik heb gister even gekeken. Naar de R9 290 maar die heeft bios: 015.042.000.000.000000
Dat is dus een hele nieuwe.

Ik ben een poging aan het doen een Test setup te maken om het te kunnen reproduceren. Echter vrees ik dat de Celeron CPU (G1620 2.7GHz) te laangzaam is. De fan speed van de 290X ging gewoon niet omhoog :P belasting was max iets van 40% of zo. Dus moet even kijken of ik hier de blackscreens mee kan reproduceren.

Mijn Hynix 290X zit op 015.039.000.006.003xxx.
De andere Elpida die ik heb volgens mij ook zal ik ook allemaal even gaan controleren.
Volgens mij gaat het niet perse om zwaar belasten van de Gpu/Mem maar wordt het blackscreen probleem het snelst getriggered door de powertune, die constand de frequentie/voltage laat switchen, dit gaat misschien 99 keer goed maar de 100e keer gaat ie voor gaas. (starcraft 2 Hots menu is voor mij het best om blackscreen te testen) en hier wordt zowel de cpu/gpu niet zwaar belast en krijg ik een blackscreen meestal binnen 30 minuten.
Het lijkt wel dat als je eerst een benchmark draaid en de kaart goed heet laat worden en daarna sc2 aan zet en je gaat zelf een youtube kijken over sc2 heen dan is het heel snel gebeurd.

Maar er zijn ook mensen die de Clock vast zetten en dat gebeurd het als nog, dus dit is echt een hardnekkig probleem.

Een tijd geleden waren er ook veel problemen met bepaalde Memory modules van Corair die ook Elpida geheugen hadden en uiteindelijk zag je corair ook zo snel mogelijk stoppen met dat merk modules uit te geven, en eerlijk gezegt (ben al vanaf september vorig jaar al met dit probleem bezig) ben ik er ook wel een beetje klaar mee met dat merk geheugen. is kijken of ik nog 2 van Sk Hynix kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:12:
[...]

Volgens mij gaat het niet perse om zwaar belasten van de Gpu/Mem maar wordt het blackscreen probleem het snelst getriggered door de powertune, die constand de frequentie/voltage laat switchen, dit gaat misschien 99 keer goed maar de 100e keer gaat ie voor gaas. (starcraft 2 Hot menu is voor mij het best om blackscreen te testen) en hier wordt zowel de cpu/gpu niet zwaar belast en krijg ik een blackscreen meestal binnen 30 minuten.
Het lijkt wel dat als je eerst een benchmark draaid en de kaart goed heet laat worden en daarna sc2 aan zet en je gaat zelf een youtube kijken over sc2 heen dan is het heel snel gebeurd.

Maar er zijn ook mensen die de Clock vast zetten en dat gebeurd het als nog, dus dit is echt een hardnekkig probleem.

Een tijd geleden waren er ook veel problemen met bepaalde Memory modules van Corair die ook Elpida geheugen hadden en uiteindelijk zag je corair ook zo snel mogelijk stoppen met dat merk modules uit te geven, en eerlijk gezegt (ben al vanaf september vorig jaar al met dit probleem bezig) ben ik er ook wel een beetje klaar mee met dat merk geheugen. is kijken of ik nog 2 van Sk Hynix kan krijgen.
Als dat zo is even powerplay uitschakelen in MSI afterburner zodat hij niet downclocked.

Edit: ah je geeft al zelf aan dat het probleem dan alsnog gebeurt bij gebruikers die dit al geprobeerd hebben

[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 02-05-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:49

Esumontere

Floep, banaan.

Sinds de driver-update naar 14.4 wordt mijn HD7970 Royalace ineens herkend als een R9 280X. Iemand enig idee hoe dat kan, naast het feit dat de 280X natuurlijk een rebrand is van de HD7970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Esumontere schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:40:
Sinds de driver-update naar 14.4 wordt mijn HD7970 Royalace ineens herkend als een R9 280X. Iemand enig idee hoe dat kan, naast het feit dat de 280X natuurlijk een rebrand is van de HD7970?
Het lijkt er op dat de wereld aan het vergaan is en AMD dit probeert tegen te gaan door de de HD serie nu software matig te rebranden. Dit is waarschijnlijk een methode om deze te kunnen lokaliseren zodat ze persoonlijk bij je langs kunnen komen om de fysieke kaart te komen ontdoen van alle HD7970 branding. Mocht je de doos nog hebben dan zou ik deze snel verbranden, hier wil je niet mee gepakt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:49

Esumontere

Floep, banaan.

bbblije schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:58:
[...]

Het lijkt er op dat de wereld aan het vergaan is en AMD dit probeert tegen te gaan door de de HD serie nu software matig te rebranden. Dit is waarschijnlijk een methode om deze te kunnen lokaliseren zodat ze persoonlijk bij je langs kunnen komen om de fysieke kaart te komen ontdoen van alle HD7970 branding. Mocht je de doos nog hebben dan zou ik deze snel verbranden, hier wil je niet mee gepakt worden!
8)7

Het maakt mij niet uit hoor, het viel me gewoon op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Ik ben van plan een R9 290 aan te schaffen als upgrade voor mijn oude systeem.
Momenteel heb ik een HD 5750 i.c.m. een i7 860 (2.8GHz)

Mijn vraag is: is de 290 een goede keuze? Of pak ik beter een goedkopere kaart?
Moet ik de i7 overklokken of hoeft dit niet? (dan kan ik even doorsparen voor een mobo+cpu upgrade)

Hier zit ik dus een beetje mee verveeld, en ik zou het antwoord hierop willen weten vooraleer ik 400 euro ophoest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:56
Dat hangt er natuurlijk van af waar je de kaart voor wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
partyondude schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 19:08:
Dat hangt er natuurlijk van af waar je de kaart voor wil gaan gebruiken.
Gaming: BF4, Arma3, DayZ SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:07
Is er nog een makkelijke manier om te herkennen welk geheugen de R9 290 die je wil aanschaffen heeft?
Wil komende week gaan kijken voor een kaart maar wil natuurlijk liefst geen problemen met black screens natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:56
geemfriek schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 19:20:
[...]

Gaming: BF4, Arma3, DayZ SA
Ik heb zelf vanwege BF4 de R9 290 gekocht, ik had een HD5870. Om eerlijk te zijn en als ik de experts hier mag geloven is een R9 280X ook voldoende, maar ik wilde gewoon graag de nieuwe 290. Kan je weer jaren vooruit. Mocht het budget enigszins een issue zijn, dan lijkt me gezien jouw wensen de 280X ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vraagje over de R9 290 die ik vandaag binnenkreeg i.c.m. mijn Antec HE500 voeding: ik dacht een 8 pins connector te hebben, maar dat is een andere. Hij past niet, ws. bestemd voor eoa moederbordaansluiting.

Nu heb ik wel bij de kaart een molex -> 8pins adapter gekregen, maar dat is met 8pins aan de ene kant en 2 molex aan de andere kant
Afbeeldingslocatie: http://www.kenable.co.uk/images/k-pcie-molex_main.jpg

Moet ik beide molexen aansluiten, en mag dat op één "hoofdaansluiting"?
Zo dus, in dit geval aangesloten op 2 connectors van een 3-molex kabel (er hangt er nog één vrij)
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/hsj393.jpg

Of kan ik beter toch maar een andere voeding bestellen (ik kom nu zowieso aansluitingen tekort om 2 archief-HDs aan te sluiten dus zal toch moeten upgraden)

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 03-05-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
iemand ervaring deze in crossfire ?? ik hoor nog al veel mensen hebben problemen ermee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

theduke1989 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:21:
iemand ervaring deze in crossfire ?? ik hoor nog al veel mensen hebben problemen ermee....
Mjah er zijn al mensen die problemen hebben met 1 kaart, ik zou zeggen doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 14:52
stefijn schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:17:
Of kan ik beter toch maar een andere voeding bestellen (ik kom nu zowieso aansluitingen tekort om 2 archief-HDs aan te sluiten dus zal toch moeten upgraden)
Bestel even een andere voeding. Corsair RM550/650 ofzo. Je graka en hdd's zullen het appreciëren.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
prutser001 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:28:
[...]

Mjah er zijn al mensen die problemen hebben met 1 kaart, ik zou zeggen doen! :)
Wat is er mis dan met deze kaarten. Het zijn beesten van een kaarten lees ik op het internet.
Maar ik wil niet dat ik een kaart koop en dan achteraf problemen ermee ga krijgen vooral niet als ik het bij Alternate ga halen. Wat gaat er mis??

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 282,-€ 282,-
1MSI Big Bang MPower Z77€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1002FAEX, 1TB€ 84,99€ 84,99
1Corsair Graphite 600T Silver€ 142,51€ 142,51
1Medion Akoya P55000 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Speaker System Z623€ 115,-€ 115,-
1Noctua NH-D14€ 63,04€ 63,04
1Microsoft Wireless Desktop 3000€ 39,71€ 39,71
1Crucial Ballistix Tactical BLT4CP8G3D1608DT1TX0BEU€ 255,50€ 255,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,50€ 16,50
1OCZ ZX 850W€ 180,98€ 180,98
1Crucial M500 2,5" 480GB€ 186,94€ 186,94
1Samsung 840 EVO 500GB€ 216,92€ 216,92
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 94,99€ 94,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.679,08

dit is mijn systeem, waarop kan het misgaan dan>??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Ik heb een Sapphire R9 290x Tri-x, hier 0 problemen! Echter BF4 is na de updates zo verzin maar wat fatsoenlijkers dan dit dat ik niet dagelijks meer speel.

[ Voor 15% gewijzigd door Edmin op 04-05-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
maar bij BF4 is het gewoon een fout in de NET-CODE die neit goed is.
Dus vandaar en BF4 krijgt nieuwe extra meer servers waardoor ze het verbeteren.
Maar ik lees inderdaad dat mensen met de 290 kaart gewoon veel fouten hebben maar dan ook met de crossfire setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik heb 2 x 290x ref kaarten en nergens last van, dus mjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38

KneoK

Not in a million lightyears

Mijn oude HD5970 heeft een paar weken geleden helaas de geest gegeven en na een poos met een HD6950 te hebben gedraaid vanmiddag toch maar de knoop doorgehakt en een Sapphire R9 290 Tri-x aangeschaft. Helaas niet te unlocken naar 290x maar de kaart overtreft al mijn verwachtingen. Uiteraard even het hele scala aan benchmarks ertegenaan gegooid (3DMark11, Vantage, Unigine Heaven en even gespeeld met Furmark voor de overclock).

Heb op de GPU op 1040MHz kunnen krijgen voordat ik artifacts kreeg en het geheugen draait nu op 1400MHz (Hynix). 3DMark 11 geeft een GPU score van 15101, op de HD5970 was dat 7749. In Vantage ging ik van 32249 op de 5970 naar 44814 GPU score dus al met al uitermate tevreden.

De kaart blijft lekker koel en throttled alleen maar minimaal in Furmark waar ik een max van 75 graden bereikte tijdens een burn-in test. Ik zit er wel aan te denken om een custom fan profile aan te maken om throttlen tegen te gaan want op die 75 graden draaide de fan maar 2% sneller dan default.

Ik draai met de 14.4 drivers en tot nu toe nog geen enkel probleem tegengekomen. De geteste spellen vragen niet het uiterste (Dark Souls 2, Super Street Fighter 4 AE en Path of Exile) maar draaien allemaal probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
KneoK schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:21:
Mijn oude HD5970 heeft een paar weken geleden helaas de geest gegeven en na een poos met een HD6950 te hebben gedraaid vanmiddag toch maar de knoop doorgehakt en een Sapphire R9 290 Tri-x aangeschaft. Helaas niet te unlocken naar 290x maar de kaart overtreft al mijn verwachtingen. Uiteraard even het hele scala aan benchmarks ertegenaan gegooid (3DMark11, Vantage, Unigine Heaven en even gespeeld met Furmark voor de overclock).

Heb op de GPU op 1040MHz kunnen krijgen voordat ik artifacts kreeg en het geheugen draait nu op 1400MHz (Hynix). 3DMark 11 geeft een GPU score van 15101, op de HD5970 was dat 7749. In Vantage ging ik van 32249 op de 5970 naar 44814 GPU score dus al met al uitermate tevreden.

De kaart blijft lekker koel en throttled alleen maar minimaal in Furmark waar ik een max van 75 graden bereikte tijdens een burn-in test. Ik zit er wel aan te denken om een custom fan profile aan te maken om throttlen tegen te gaan want op die 75 graden draaide de fan maar 2% sneller dan default.

Ik draai met de 14.4 drivers en tot nu toe nog geen enkel probleem tegengekomen. De geteste spellen vragen niet het uiterste (Dark Souls 2, Super Street Fighter 4 AE en Path of Exile) maar draaien allemaal probleemloos.
hoe zijn de zware spellen zoals metro en BF4 merk je het verschil hoeveel FPS op ultra draai je ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

theduke1989 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:09:
[...]

hoe zijn de zware spellen zoals metro en BF4 merk je het verschil hoeveel FPS op ultra draai je ????
Ik heb dat soort spellen nog niet geprobeerd, ben vooral bezig geweest met testen en tweaken. Wat die spellen betreft heb ik geen vergelijking met mijn oude HD5970 maar ik ga vanavond of morgen sowieso even Metro proberen. BF4 heb ik niet dus daar kan ik niets over zeggen.

The Witcher 2 draait overigens fantastisch met alle settings op ultra en ubersampling aan, dat is iets waar de 5970 nog best moeite mee had.

Ook in 3D draait alles veel beter dan met mijn oude HD5970.

Edit: net even Metro Last Light geprobeerd. Met tesselation op Very High kom ik in de benchmark op 46fps gemiddeld met alles max. Ingame met tesselation op normal speelt het spel stabiel op 60fps (1080p).

[ Voor 29% gewijzigd door KneoK op 04-05-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Ben nog aan het twijfelen tussen de 2 versies van de Sapphire R9 290 Tri-X:

De gewone versie of de OC versie (scheelt 10 euro)
Is de OC een merkbaar verschil, of doet die er niet echt toe?

Ik ga niet minen ofzo, enkel gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Mjah je kan de non-oc nemen en dan zelf iets overklokken als je daar zin in hebt, of je neemt de OC en je hoeft dan niet zelf te overklokken, wat altijd nog kan zou je dat nodig vinden.

Voor 10 euro meer? Ik zou de OC versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik dacht dat er van de Tri-x maar 1 versie was die sowieso een kleine OC heeft. Mijn Tri-x draait standaard op 1000/1300 in plaats van 947/1250, niet echt schokkend dus maar als je zelf niet wilt OC'en dan heb je in ieder geval een kaart die gegarandeerd stabiel werkt op iets hogere clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
10% overclock is meestal ook zo'n (bijna) 10% winst. Heb diverse reviews gezien van de Tri-X waarin ze nog best tot 10% extra kwamen al zijn er ook reviews waarin ze minder ver komen.

Heb nu mijn Tri-X met Antec Neo HE500 aangesloten in mijn nieuwe case (Antec 302) en de eerste minuten zijn top! Mijn PC is nog nooit zo stil geweest, lijkt wel een laptop. Nu even de nieuwste drivers erop en eens zien wat ie in modded Skyrim doet.

En daarna toch voor de zekerheid maar even een nieuwe voeding, die Corsair 650 denk ik toch maar om safe te zijn. Bedankt voor de tip!
Heb nu alles wat ik niet direct nodig had losgekoppeld, kon even niet wachten op een nieuwe voeding :)

edit: bij nader inzien kan ik nog wel wachten: mijn hele systeem trekt tijdens Skyrim nu slechts 300watt. Daar moeten nog wel een paar HDs bij kunnen.

Kleine teleurstelling: waar ik met mijn 2Gb HD6950 ongeveer 30-35fps haalde haal ik nu met een R9 290 tri-x maar een kleine 10fps meer zo te zien? Dat kan toch niet, dat ding heeft 3x meer power volgens de tests

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 04-05-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
theduke1989 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:21:
:? Ik weet een ding, dat deze kaart echt waanzinnig goed werkt in combinatie met deze driver:
AMD_Catalyst_14.3_Beta_V1.0_Windows_B22_March12
Ik speel verschillende spellen op W8 64bits met deze driver en alles draait als een geoliede machine!
En BF4 in full ultra. Kaart wordt max 70 graden in mijn Corsair Carbide 500R die voorzien is van 2 extra fans.
Ik ben zeer tevreden met deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben weer wat verder gekomen met mijn Black screen probleem. Een andere bios lost het probleem niet op.
Het enige wat het oplost is het volgende:

Afterburner gebruiken. En dan zo instellen dat de clockspeeds constant blijven. Als ik dat doe 0 black screens. Probleem is dat dit niet hoort. Het hoort out of the box met clock throtteling gewoon goed te werken.

Ik zie dat ondanks mijn kaart slechts 90c wordt hij toch af en toe een paar mhz omlaag clockt en weer terug naar 1000.

Ik vind dit maar een vaag probleem. Zeker omdat ook niet alle kaarten het hebben. Ik heb ook kaarten getest met Elpida en Hynix die geen problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

@Astennu,

Ik heb een custom fan profile aangemaakt in MSI:A/Trixxx zodat ze max 80c worden, ik heb 0.0 throttling beide kaarten blijven lekker op 1000 zitten.

Hoofdkaart = Elpida.
2de kaart = Hynix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook dat maakt niet uit. Ze throttelen niet op temp maar in de GPU-z logs zie je gewoon dat hij af en toe even ietsjes naar beneden gaat. De GPU temp was niet eens max en toch gingen de clocks ietsjes omlaag. Het is niet veel max 9 mhz meestal minder (1-3)

Met powerplay disabled en clocks op 1001-1250 blijft hij 100% constant en dan gebeurd het niet meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 05-05-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacmanoncrack
  • Laatst online: 05-10 10:59
Hallo iedereen,

Ik heb sinds gister een AMD R9 290 in mijn pc geinstalleerd, als vervanging van mijn Nvidia GTX 280.
Windows 7 opnieuw geinstalleerd, windows geupdate en de nieuweste AMD drivers gedownload(14.4) en geinstalleerd.
Echter heb ik random bluescreens met als BCCode:a0000001
Idle wordt de kaart 42 graden, in game weet ik zo niet zal dat zo testen.
Heeft iemand anders dit probleem ook gehad, zo ja hoe is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Misschien handig te vermelden wat de rest van je hardware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacmanoncrack
  • Laatst online: 05-10 10:59
Oeps vergeten
PSU: Recom 1100 watt
CPU: Intel i7 920
RAM: Adata 6GB DDR3 1333 mhz
MB: Asus P6T
SSD: C:\ Samsung 830 128 GB
HDD0:Samsung spinpoint 1tb (Raid0)
HDD1:Samsung spinpoint 1tb (Raid0)
HDD2:Westerndigital 1.5 tb

-------update---------
MSI kombustor draait nu op 30 minuten en de gpu blijft stabiel draaien op 78 graden. Helaas test de kombustor niet zoveel GDDR geheugen neemt nu 193 mb in totaal in beslag

[ Voor 29% gewijzigd door pacmanoncrack op 05-05-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer even catalyst 14.3 beta te installeren. .
ik had soms ook de A0000001 met cat 14.4 whql

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pacmanoncrack schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:21:
Oeps vergeten
PSU: Recom 1100 watt
CPU: Intel i7 920
RAM: Adata 6GB DDR3 1333 mhz
MB: Asus P6T
SSD: C:\ Samsung 830 128 GB
HDD0:Samsung spinpoint 1tb (Raid0)
HDD1:Samsung spinpoint 1tb (Raid0)
HDD2:Westerndigital 1.5 tb

-------update---------
MSI kombustor draait nu op 30 minuten en de gpu blijft stabiel draaien op 78 graden. Helaas test de kombustor niet zoveel GDDR geheugen neemt nu 193 mb in totaal in beslag
Hoeveelheid inderdaad niet. Maar als je met AA test heb je wel aardig wat memory belasting.
Cat 14.4 werkte hier prima. Anders de 13.12 WHQL eens proberen. DIe hebben het ook altijd goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Astennu schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:15:
ook dat maakt niet uit. Ze throttelen niet op temp maar in de GPU-z logs zie je gewoon dat hij af en toe even ietsjes naar beneden gaat. De GPU temp was niet eens max en toch gingen de clocks ietsjes omlaag. Het is niet veel max 9 mhz meestal minder (1-3)

Met powerplay disabled en clocks op 1001-1250 blijft hij 100% constant en dan gebeurd het niet meer.
Toch blijft het vreemd. Als ik van mijn oude HD5970 uitga dan gok ik op driverproblemen. Zeker met de eerste paar driverversies toen de 5970 net uit was had ik continu vastlopers op idle clocks, in games en benches helemaal stabiel. Zodra ik een custom profile aanmaakte waarmee de core niet op 157MHz maar continu op 300MHz idle liep was er niets aan de hand. Op een gegeven moment een aantal driverupdates verder was dat opgelost.

Ook daar was het trouwens geen algemeen probleem, sommige kaarten hadden het probleem en in vrijwel alle gevallen loste het verhogen van de idle clocks het probleem op.

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 05-05-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

KneoK schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:31:
Zodra ik een custom profile aanmaakte waarmee de core niet op 157MHz maar continu op 300MHz idle liep was er niets aan de hand. Op een gegeven moment een aantal driverupdates verder was dat opgelost.
Omdat ze dus in die updates precies DAT hebben gedaan : Het geheugen op een vaste hogere snelheid vastgezet ;)

Wat dat betreft vind ik het echt waardeloos slecht van AMD als deze oude bug straks weer de oorzaak van de black screen problemen blijkt te zijn -O-

Wat betreft de "YouTube problemen" die iedereen heeft : IMHO is dat de schuld van Flash gewoon.
Zelfs een simpele Intel Graphics powered laptop heeft er soms problemen mee die zowel mijn HD5870 powered gamebak als mijn nVidia GT 630 powered HTPC ook hebben :F

http://www.youtube.com/html5 FTW!!! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste