[Xbox One] Forza motorsport 5

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar is er ook een speciale drag-baan? Banden is 1, de baan doet de rest (kolere dat zooitje plakt :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

SinergyX schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:13:
Maar is er ook een speciale drag-baan? Banden is 1, de baan doet de rest (kolere dat zooitje plakt :P).
Ze beweerde van wel en daar zit het grote probleem. Ze hebben namelijk gezegd zoals het nu is is realistische... terwijl de baan icm de drag band gewoon lachwekkend is.
Ach het is denk ik maar goed dat het niet meer in fm5 zit want het was behoorlijk zwak geimplenteerd..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mag er van mij nog steeds in blijven, ze hebben topgear track dus zou mogelijk moeten zijn.

Was in iedergeval altijd beter dan de GT-lobbies, waar je met een dodge zelfs in z'n 4 nog gewoon wheelspin kon hebben :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat mij vooral opvalt (tegenvalt) is dat de rook nog steeds overal vandaan lijkt te komen behalve waar het vandaan hoort te komen.
Beetje het zelfde als de simpele schaduwen, en daarvan had ik nu toch wel een keer gehoopt dat het realistisch zou worden.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Eigenlijk ben ik niet in de markt voor FM5, maar ik lees het topic stiekem toch met interesse mee. Destijds vond ik FM4 zeker een erg geduchte tegenhanger van GT5, dus ik ben benieuwd hoe het nieuwe deel uitpakt. En als FM5 een goede game wordt, is dat alleen maar voordelig voor ons racefans. Een beetje concurrentie kan geen kwaad en uiteindelijk zijn we als consument daar de winnaar van. :)

Nu er langzamerhand meer bekend lijkt te zijn, moet ik zeggen dat het me op bepaalde gebieden erg goed vind uitpakken. Door de nieuwe belichting ziet het spel er fantastisch uit (al zie ik nog hints van de aloude cartoony look terug, maar dat mag geen naam hebben) en dat Forzavista is ook echt iets waar een autoliefhebber van gaat watertanden. Visueel is het dus zeker wel next-gen-waardig, vind ik. Ook is het idee van Drivatars echt heel erg goed en een enorme verrijking voor het spel. Een geweldige manier om een internetverbinding nog beter te gebruiken voor de gameplay dan alleen voor multiplayerraces.

Wat me echter tegenvalt, is er weinig wordt gesproken over verbeteringen in de handling van de auto's, iets waar ik ontzettend veel waarde aan hecht. Daarnaast is er totaal geen nieuws over accuratere physics, wat toch een van de belangrijkste onderdelen is van het spel. De hoeveelheid meegeleverde content vind ik echt schokkend; niet alleen in vergelijking met andere games, maar ook op zichzelf. Een aantal van 200 auto's lijken nog best veel, maar bij een race is er in de praktijk alleen keuzes uit bepaalde klassen. Per klasse is er dan wel erg weinig diversiteit, naar mijn mening. Aan de andere kant zitten er wel echt gave auto's bij als de P1, LaFerrari, Agera R, E30 en E36 M3 en de F1-auto's ( :9~). Uiteraard is het punt van content dus zeker discutabel, maar het is karig, vooral in vergelijking met drie keer zoveel auto's in vorige delen. Hetzelfde voor de banen, zeker omdat er geen dag/nacht-cyclus of weersveranderingen zijn, waardoor het mij wel erg snel zou vervelen. Niet bepaald next-gen.

Maar zelfs met deze minpunten, zou ik er nog wel een hoop lol mee kunnen beleven en zie ik ook wel in waarom anderen het spel gewoon gaan kopen. Wat mij absoluut zou tegenhouden en ik echt niet vind kunnen - borderline schandalig -, is het niet meer ondersteunen van de huidige stuurwielen (zelfs niet het officiële FM-wheel van Fanatec!). Dit en het feit dat het een grote uitmelkkoe wordt door van alles DLC te maken (zelfs de Nürburgring, wat?!). Ze hebben dus niet geleerd van Horizon en bieden doodleuk weer een Season Pass van 50 euro aan; bij voorbaat weten we dus dat het spel met opzet incompleet is en helemaal geen 50-60 euro zal kosten, maar eigenlijk het dubbele. Door dit soort fratsen ben ik echt diep teleurgesteld in Greenawalt en zijn team. Echt dé manier om te laten zien dat klanten totaal niet serieus worden genomen.

http://www.eurogamer.net/...s-and-tracks-than-forza-4
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het valt me in al die filmppjes op dan het zo hard lijkt te gaan. Was dat in Forza4 ook al?
Ik heb Forza4 niet gespeeld dus vergelijk het even met GT5 die ik wel speel maar daar lijkt de snelheidsbeleving een stuk lager.

Het ziet er zeker goed uit maar ik twijfel nog een beetje of het echt NexGen is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de cockpit lijkt het redelijk hetzelfde, maar die beelden met die indiecars geven inderdaad het gevoel dat het erg snel gaat. Misschien wat gimmicks met wat blur en FOW?

Eerste versie is meestal niet optimaal nextgen, zal FM6 wel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ja als je nu dus de neus camera/hood camera neemt dan doen ze hem nu shaken en idd blur enz toevoegen.
Zijn eigenlijk standaard effecten voor snelheid simulatie.
Heel goed verwoord. Ben het niet altijd met je eens maar 90% wel :P

[ Voor 38% gewijzigd door v8power67 op 07-11-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stuurwiel gaat inderdaad het grote punt worden, ik zie over 4 weken wel welke nieuwe racestuur ik ga nemen. Is GT6 voldoende, komt er een PC/PS3 versie, FM5, dan een XBO (en hopelijk PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

http://www.neogaf.com/for...read.php?t=686169&page=92
Forza topic op neogaf, moest een paar keer goed lachen om de reacties.
Maar overal is het niet positief op de forums momenteel ook niet op officiele forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar ook de beste opmerking :)
I was mad for exactly 4 hrs went to bed and now I'm over it what's done is done, I'm not going to wallow in a pity party. The game still has enough new material to warrent a purchase. If it doesn't for you that's fine but I'm not going to drown in a pool of infinite sorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Tja zo zijn er altijd mensen die alles maar accepteren.
Kijk naar cod die verkopen elk jaar weer meer, terwijl op het internet het een schande is.

Ik had mijn twijfels voordat alles bekend werd of ik de game wilde gaan halen.
Nu weet ik zeker na deze domper aan info, dit is niet mijn game.
De dlc policy van forza is nu wel echt heel erg extreem aan het worden. Zou me echt niets verbazen dat alle dlc die komt gewoon al klaar staat. En dat ze het gewoon grotendeels uit de game gehaald hebben.

Ik kan de 500 euro plus game in mijn zak steken, en fm4/gt5/gt6(60 euro) doen/halen, en die bieden veel meer.
Maar iedereen moet het aan zichzelf verantwoorden of ze dit het waard vinden of niet.
Persoonlijk hoop ik echt dat de game heel slecht verkoopt, zodat turn 10 inziet dat forza wel een serieuze fanbase heeft die meer willen ipv DLC,DLC,DLC.

Heeft iemand btw een lijst wat er allemaal echt nieuw is in de game, dus hoeveel van de auto's zijn nieuw, hoeveel van de banen etc ???
Ben toch wel benieuwd wat ze in die 2 jaar(2011 release fm4) aan content hebben gemaakt.

http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/6260843.aspx
“Our goal’s not to carry old content over – and even with all the cars, we did the same process. There were some inaccuracies, and some cars were old-spec that we’d updated from Forza 2 to 3 to 4. But they didn't have the poly count where we wanted it – and they weren't as easy to up-res, so we just recaptured them. Some of them, the spec was good and we could add polygons where we needed them. So it came down to this rating system – and any track or car that wasn't an A grade got either chucked or recaptured.”
Reactie eronder van iemand op forum :
So basically they carried over older content by just adding a higher poly count. So be it. I just thought it was funny to contradict yourself in one statement.

Dus eerst zeggen ze we brengen niets over naar f5 van oudere games, dan zegt ie dat ze oudere wagens hebben opgepoetst.

[ Voor 41% gewijzigd door v8power67 op 07-11-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

v8power67 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:41:
Tja zo zijn er altijd mensen die alles maar accepteren.
Kijk naar cod die verkopen elk jaar weer meer, terwijl op het internet het een schande is.
En zo zie je maar dat de 'algemene stem' op het internet in geen enkel contrast staat met de realiteit. (daar hebben we verkoopcijfers voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ziet er niet slecht uit, maar die schakel animatie wel...

Ook wel okee, maar de youtube compressie haalt echt alle detail eruit.
Wordt tijd dat ze gewoon 1080P/60fps directfeed met hoge bitrate releasen zoals bij killzone.

Over de schakel animatie :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mo7Wq0O.gif
links echie, rechts fm5. Ziet er heel akward uit in fm5....

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 08-11-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de R18 werkt het wel normaal, op 0.46 van 2de filmpje en vanaf 1.12 ook weer. Gevoel van snelheid zit er wel erg goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Owh ik bedoelde ook alleen de f1 video.
SNelheids gevoel merk ik niet zo, maar is ook moeilijk met zon gecomprimeerde video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoals 2de filmpje rond 1:50, door dat beetje 'schudden' lijkt het allemaal wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

SinergyX schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:13:
Zoals 2de filmpje rond 1:50, door dat beetje 'schudden' lijkt het allemaal wat sneller.
Dat zit zelfs in gt5. net nog gespeeld en als je dan cockpit view rijd en lekker hard gaat doet ie dat ook.
En kan me herrineren dat het ook in fm4 al zat. Misschien nu wat meer dan ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Misschien, of nog wat strakkere FoW. Oogt sneller dan ik me kan herinneren uit GT, waar ik enkel de Redbull wagen snel vond rijden :P Kan ook gezichtsbedrog zijn, is inderdaad niet echt goed zichtbaar met youtube filmpjes.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 08-11-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Mja heel apart net namelijk nog gt gespeeld en heb daar echt geen moeite mee, reed in een suzuki swift en je krijgt gewoon goede snelheids feedback.
Daarna in een corvette RM met 700PK, en ding vloog echt niet normaal.
Of mn dodge challenger TC met 800 pk. Ding gaat als een raket.
Licht misschien aan tv setup enz ??
Bij mij komt het in ieder geval goed over, net als ik altijd heb gehad met fm2/3/4/horizon(is nog steeds dezelfde lg 42 inch tv :P).
Vind er zelf tussen de games (gt/forza) geen echt verschil in zitten.

Ja en je 2e punt valt heel erg op, post gewoon lekker hoge bitrate direct feed. Dan is het eens en voor altijd duidelijk. Nu blijven we hoop punten maar houden ivm de extreme compressie van youtube.
Met de Battlefield direct feed high bitrate videos en zelfde als de killzone video deed ik afspelen met mn mediaspeler(had wel moeite met de killzone video) op mn tv beneden. Dan zie je klein beetje zoals je het kan verwachten, zag er heel goed uit. Doe dit dan ook met forza hebben mensen een idee wat ze kunnen verwachten(de mensen die dus geen demo's hebben gezien op bepaalde events enz)

Wel mooie gif :
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iTpFqVa7PE9dq.gif

Het lijkt er op dat nu de banen minder egaal zijn. Beetje zoals lemans altijd geweest is in gt5, maar dan (als het zo is natuurlijk) laserscanned dus alles op juist plek etc.

[ Voor 50% gewijzigd door v8power67 op 08-11-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Die schakelanimatie is raar omdat in Forza de duim van het stuur afgehaald wordt.
Iets anders wat me opviel is dat de DRS (de achtervleugel) open klapt. Nu denk ik dat dit in Forza gewoon geprogrammeerd is als zijne boven een bepaalde snelheid gaat de achtervleugel open.
Ben wel benieuwd of je zelf ook DRS kan aanzetten of dat het altijd automatisch gaat. En hoe zit het met KERS?
Iets wat me ook opviel is de heath in de banden. Als ze blauw worden weergegeven zijn ze denk ik koud. Maar het ene filmpje zie je ze wel opwarmen en het andere filmpje zie je er niets gebeuren.
Bij die R18 video zie je dat de schakelanimatie een stuk realistischer wordt weergegeven. Snap niet dat ze die animatie ook niet toepassen op de Lotus F1. Want het zijn redelijk dezelfde stuurtjes in die auto's.
Wat wel een mooi detail is in de cockpit van de R18 zie je het snoer waarmee het stuur vast zit en je ziet het kleine bordje met daarop nummer 1 en Audi R18 helemaal voorin de auto tegen het raam aan.

Nog iets wat me opviel. Het geluid is zeer gedempt als je in de Audi R18 zit.
Vergelijk het maar eens met dit filmpje.

[ Voor 7% gewijzigd door Joostk op 08-11-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

http://www.gamersyde.com/...laren_vidoc-31116_en.html
Is de enigste video die er is zonder veel compressie met gameplay beelden.
Maar weet niet waarom maar door die video had ik het gevoel alsof ik naar een need for speed keek.
Kan het niet echt verklaren maar had meer een NFS gevoel dan FORZA gevoel zeg maar.
(niet bedoeld om te bashen etc, ik kreeg dat gevoel ineens zomaar..)

Nog een leuke gif :
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/i0HBziYDEpYot.gif

Edit :

Hier blijkbaar nog een video. Zonder de vieze youtube compressie :)
http://www.gamersyde.com/...meplay_alps-30878_en.html
Deze net bekeken en wat me opvalt is dat er ineens ivm de youtube videos best veel aliasing te zien is.
Maar verder is de kwaliteit van de video echt 10x beter.

[ Voor 24% gewijzigd door v8power67 op 08-11-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:40
Ai, de aliasing is inderdaad flink zichtbaar. Was me tot op heden niet opgevallen in compressed YT vids. Op een paar meter afstand valt het natuurlijk minder op maar ik had persoonlijk verwacht/gehoopt dat dit tot het verleden zou behoren.

Cropped grab uit downloadable video hierboven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XqsOPDn.png

Ben niet een enorme graphics hoer, maar ik vind het toch zonde.

[ Voor 0% gewijzigd door bongholio op 08-11-2013 19:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Hoe dan ook is het nog steeds een mooie game, maar had toch een beetje hoop met next gen geen alliasing meer te zien.
Hopen dat het komt omdat het nog een oudere video is. Maar merkwaardiger is dat er sinds dien geen nieuwe direct feed meer is gepost op die site. Terwijl youtube vol staat ermee nu...
Gemiste kans of poging om bv de graphics problemen te maskeren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt benieuwd hoe deze zich grafisch gaat verhouden tot GT6. Ja, Forza 5 zal waarschijnlijk mooier zijn, maar twijfel over de grootte van het verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Mja forza heeft de scherpere graphics (1080p) vs gt6 1440x1080.
Maar juist de overgang van dag naar nacht is waar de kracht van gran turismo ligt grafisch.
Maar zat gisteren even in de dealership van gt5 naar de ferrari f40 te kijken. Maar damn wat is dat toch strak. Eerlijk gezegd mooier dan forza4 zn autovista.
Maar mooier dan fm5 is gewoon onmogelijk. Maar voor een ps3 game zal het er heel goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bongholio schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:11:
Ai, de aliasing is inderdaad flink zichtbaar. Was me tot op heden niet opgevallen in compressed YT vids. Op een paar meter afstand valt het natuurlijk minder op maar ik had persoonlijk verwacht/gehoopt dat dit tot het verleden zou behoren.

Cropped grab uit downloadable video hierboven.

[afbeelding]

Ben niet een enorme graphics hoer, maar ik vind het toch zonde.
Mm dat valt tegen. Maar komt die aliasing niet gewoon door de video compressie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Nee want is juist van een video zonder compressie genomen :P
Is een direct feed met hoge bitrate video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:14:
Nee want is juist van een video zonder compressie genomen :P
Is een direct feed met hoge bitrate video :)
Mm zeker weten? Valt me toch flink tegen dan...

Nu ook de video bekeken, hier is het iets minder storend, maartoch...

Overigens; de trailers zien er goed strak uit. Is dit niet in-game (al beweren ze van wel). Of is dit wellicht een replay mode?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Is allemaal in engine. En voornamelijk replay beelden idd.
Zullen meer AA bevatten wat dus het verschil duidelijk maakt tussen echte gameplay en trailer beelden. Is tot nu toe altijd zo geweest met elke game wel. Gta5 zag er in trailers ook beter uit. En als het om high res screenshots gaat noemen we dit bullshots. Is allemaal zon beetje standaard in de game wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:25:
Ik ben echt benieuwd hoe deze zich grafisch gaat verhouden tot GT6. Ja, Forza 5 zal waarschijnlijk mooier zijn, maar twijfel over de grootte van het verschil...
Op Firstlook heb ik FM5 gespeeld, en 5 minuten later staan kijken bij GT6. Het verschil is enorm. FM5 heeft echt veel meer detail en scherpte. Was imho goed te zien dat er een generatie verschil tussen zit.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:34:
[...]

Op Firstlook heb ik FM5 gespeeld, en 5 minuten later staan kijken bij GT6. Het verschil is enorm. FM5 heeft echt veel meer detail en scherpte. Was imho goed te zien dat er een generatie verschil tussen zit.
Blij om dat te horen. Hoe beviel FM5? Het weggedrag?

En is de aliasing echt zo storend als op bovenstaande screenshot lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45
BM schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:34:
[...]

Hier zelfde ervaring, eerst Forza gespeeld en daarna GT6. GT6 oogt dan een beetje wazig in vergelijking. Maar dat is ook niet zo heel gek.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:53:
[...]

Blij om dat te horen. Hoe beviel FM5? Het weggedrag?

En is de aliasing echt zo storend als op bovenstaande screenshot lijkt?
In 3 rondjes kon ik er weinig van zeggen, maar het voelde aan zoals ik verwacht van een Forza game :) Aliasing was zeker aanwezig, maar moet zeggen dat je er bij Firstlook ook max een meter ofzo vanaf zat. Wat natuurlijk veel te dicht bij is, en bij die afstand heel elke game in meer of mindere mate er last van.

Belangrijkste toevoeging (buiten graphics etc) vond ik toch wel de Impulse Triggers, daar gaat elke racegame op de X1 veel profijt van hebben. Hele toffe feedback geeft dat :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
Video over de Bathurst track

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Interessante video.
Wel grappig dat Mark Skaife 6-voudig Bathurst winnaar zegt dat de Nurburgring 1 van de beste circuits ter wereld is en dat die nou net niet in Forza 5 zit bij de release. Maar hij zegt het wel zo dat de Nurburgring wel in Forza 5 zit.
Dus hij hint op dat de Nurburgring toegevoegd zal worden aan Forza 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij zegt hij het op de manier dat bathurst tot de beste hoort, (there is nurburg, spa, indianapolis... and there is bathurst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06-2023

thesouf

Usain Bolt

Hoe zien de damages van je auto eruit ?

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de ring niet in forza 5 komt twijfel ik nogal...ik zou de xbox one eigenlijk alleen voor deze game aanschaffen.

Komen de klasse D, E & F auto's in forza ? deze maakten het juist leuk aangezien je die met meer regelmaat ziet rijden dan A klasse dan niet te spreken S en R2 enz

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben juist blij als de ring er niet in zit. Heeft me nooit kunnen boeien die baan, net zoals LeMans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was toch aangegeven dat deze pas volgend jaar zou komen?
would have to be totally recaptured and rebuilt. The shortest track took 9 months to build in Forza 5, so longer tracks would take a really long time. We continue to capture tracks and will do so in the future. Everything that is totally built now is in the game
Zie ik toch eerder wat andere banen voordat de Ring er weer in mag :p (Suzuka, San Marino, Singapore etc).

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 11-11-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Ja ik verwacht wel dat het net zoals voorgaande Forza's is met auto's uit de lagere klassen zoals E en F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:38

Player1S

Probably out in the dark

E en F vind ik juist de leukste.
Auto ombouwen tot een realistische trackday auto en dan knallen maar.
Mooi man, Golf 1 GTI strippen, verlagen, lichtmetaal eronder, betere uitlaat.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Had ergens gelezen dat de customalisation opties exact of nagenoeg exact zijn als fm4.
Had dan greenawalt in een interview gezegd. Persoonlijk had ik gehoopt op meer opties, dus meer keuzes.
En ook dat ze de forza 2 tire keuze terug brengen want daar kon je van alle type band een soft medium of hard kiezen. En dat was heel handig in het balanceren van een auto met je PP.

Kan even geen source vinden, maar kan me herrineren dat ze dit al op de e3 hadden gemeld.(dus beschouw het even als rumour :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:02:
Als de ring niet in forza 5 komt twijfel ik nogal...ik zou de xbox one eigenlijk alleen voor deze game aanschaffen.

Komen de klasse D, E & F auto's in forza ? deze maakten het juist leuk aangezien je die met meer regelmaat ziet rijden dan A klasse dan niet te spreken S en R2 enz
Hier nog 1 die dat ook heel graag terug wilt zien. Ik vond vooral klasse C, B en A érg leuk. Met de club heel veel races gereden, elke week 1tje; van F tot R1. Altijd erg veel plezier in gehad, kan me niet voorstellen dat ze hier van af stappen :X

Ook een Forza 5 zonder Nordschleife kan ik me haast niet voorstellen. Ik hoop eigenlijk dat ze die endurance layout eens hebben gemaakt, dat je vanuit de Nordschleife het GP circuit op moet en daarna weer terug de Ring op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Zoals de Nordschleife in Forza 3 zat bedoel je. Met het GP circuit aan de Ring vast.
Dat was echt geniaal om te rijden met een R1 LMP1 auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Joostk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:49:
Zoals de Nordschleife in Forza 3 zat bedoel je. Met het GP circuit aan de Ring vast.
Dat was echt geniaal om te rijden met een R1 LMP1 auto.
Is dat zo :o Ik heb Forza 3 helemaal grijs gespeeld, maar je gaat me nu toch niet vertellen dat ik dat over het hoofd heb gezien? :X Dus ze kunnen het wel!! Dan moet het er helemaal in :9

Ik hoop dat ze in de toekomst eens met wat onbekendere circuits komen zoals Barber Motorsports Park, Brands Hatch niet te missen eigenlijk, Mid Ohio, Okayama, Oran Park, Oulton Park, Philip Island, Summit Point, Virginia, Watkins Glen, Zandvoort... Of een bekende, Twin Ring Motegi, super gave track ook. Ik vind het wel leuk dat ze Spa erin hebben gestopt maar die had er eigenlijk al moeten zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

In fm3 had je geen full nurburgring hoor, dus gp aan nordschleife vast.
Dat zit in gt5. Fm3 had wel de gp track als dlc.
Juist in fm5 is de bedoeling dat de volledige track(gp+nordschleife) komt maar dat wordt dan wel payed dlc.

Voor de duidelijkheid ik heb het over dit circuit the full nurburgring(het 24uurs circuit) :
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Circuit_N%C3%BCrburgring-2002-vs-1927.svg

[ Voor 31% gewijzigd door v8power67 op 13-11-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Is er überhaupt een spel wat ook de Südschleife bevat? Ik heb dat nog nergens gezien, en ik denk ook niet dat dat ooit zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Geen idee idd, ken die hele versie ook niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Waarschijnlijk is het dan Project Gotham Racing 4 waar de Nurburgring met GP circuit aan de Nordschleife in zit.
Trouwens in PGR4 zitten ook al weerseffecten dus wel matig dat dit niet in Forza 5 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:36

Niellie41

[object Object]

TranceSetter schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:37:
Is er überhaupt een spel wat ook de Südschleife bevat? Ik heb dat nog nergens gezien, en ik denk ook niet dat dat ooit zal komen?
Ik vermoed omdat de Südschleife niet racebaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Joostk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:16:
Waarschijnlijk is het dan Project Gotham Racing 4 waar de Nurburgring met GP circuit aan de Nordschleife in zit.
Trouwens in PGR4 zitten ook al weerseffecten dus wel matig dat dit niet in Forza 5 zit.
Dat klopt idd, en pgr4 heeft zelfs de beste weerseffecten van alle console race games.
Gt5 is leuk maar komt niet eens in de buurt van pgr4 qua effecten.
Druppels die zichtbaar zijn op de auto, sneeuw die zich vastklampt aan een auto, nordschleife in de sneeuw speelbaar. bevroren plassen op het circuit die echt spekglad waren. Dat soort dingen zijn gewoon episch!! :)
En de baan is echt nat in pgr4 waar in gt5 dit niet zichtbaar is.(alleen in de physics merkbaar minder grip etc)
Niellie41 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:19:
[...]

Ik vermoed omdat de Südschleife niet racebaar is.
[video]
Tja dat verklaart idd waarom :P

[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 13-11-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is er iemand die de OP wil overnemen? Ik heb besloten toch maar niet voor een One te gaan de eerste maanden dus zal (helaas) geen Forza5 gaan spelen.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:47
Streskip schreef op woensdag 13 november 2013 @ 04:55:
[...]

Is dat zo :o Ik heb Forza 3 helemaal grijs gespeeld, maar je gaat me nu toch niet vertellen dat ik dat over het hoofd heb gezien? :X Dus ze kunnen het wel!! Dan moet het er helemaal in :9

Ik hoop dat ze in de toekomst eens met wat onbekendere circuits komen zoals Barber Motorsports Park, Brands Hatch niet te missen eigenlijk, Mid Ohio, Okayama, Oran Park, Oulton Park, Philip Island, Summit Point, Virginia, Watkins Glen, Zandvoort... Of een bekende, Twin Ring Motegi, super gave track ook. Ik vind het wel leuk dat ze Spa erin hebben gestopt maar die had er eigenlijk al moeten zijn :X
De Twin Ring zat wel in Forza 4. Hebben ze deze in Forza 5 eruit gehaald?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Verwijderd

Weet iemand wanneer de eerste reviews verschijnen? En zijn er al beelden van de ForzaVista mode?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 21:15 ]

• Joostk
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Ik verwacht na 22 november dat er reviews plaatsvinden. Dan wordt de Xbox one wereldwijd gereleased behalve in NL natuurlijk. >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
De eerste X1 game reviews zullen halfweg volgende week wel komen. De PS4 reviews kwamen ook vanaf woensdag binnen druppelen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Is er eigenlijk ook al iets bekend over auto's die er in komen?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Hier staat de complete carlist op.
Niet in alfabetische volgorde maar wel alle 200+ auto's.
http://forzamotorsport.ne.../FM5_Forza_Showroom_final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1998 Subaru Impreza 22B STi
2004 Subaru Impreza WRX STi
2005 Subaru Impreza WRX STI
Aww yeah :) (al had ik liever 2006 gezien :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Joostk schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:31:
Hier staat de complete carlist op.
Niet in alfabetische volgorde maar wel alle 200+ auto's.
http://forzamotorsport.ne.../FM5_Forza_Showroom_final
Hoop dat ze nog eens met een Porsche DLC pack komen zoals in F4. Hoort er toch wel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Verwacht dat als er Porches in het spel komen het wel een DLC pack wordt helaas. Maar dit ligt denk ik meer aan EA dat die de licentie voor de Porches hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Lees nou dat dus een aantal circuits weer niet laserscanned zijn. Ze hebben die herbruikt uit fm4...
Dacht pas gelezen te hebben dat ze alles nieuw zouden maken en niets herbuiken, en dat daarom er maar 14 circuits en 200 autos in de game zitten. Maar dat is dus ook al niet meer zo...
http://www.oxm.co.uk/6624...launch-game-curse/?page=3
So, not all of our tracks are laser-scanned but most are. Some of them are pretty up to date with our old methodology, but we still wanted to update them so we went back to the old reference where we'd captured new reference so we could reskin, add the deformation, add the imperfections. But tracks like Silverstone were completely rescanned. Obviously new tracks like Bathurst and Spa [Francorchamps] and Yas Marina, these were laser-scanned with the new rig.
Ben echt benieuwd of reviewers dit nou een meenemen in hun oordeel.
En gewoon bekijken wat er belooft is en wat er geleverd is, (wat bij gt5 vaak terecht wel gedaan werd)
en dit dan ook meenemen in een eindcijfer. Maar geloof niet dat dit zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

https://www.facebook.com/Fanatec
XBox 360 Wheels on XBox One
So far there is no adapter solution to make an Xbox360 wheels compatible with Xbox One and it is unsure if this will be possible.
But there is a high chance that you can use your pedals, rims and shifters with a potential new Fanatec wheel for Xbox One although we cannot confirm a launch date yet. This will save you a lot of money and you can keep using the equipment you prefer.
Erg teleurstellend, had wel een adapter verwacht :(
Dus moet je als nog een duur nieuw stuur halen, maar je pedalen en shifter en rim models werken wel erop waarschijnlijk, naja is wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
v8power67 schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:27:

[...]

Erg teleurstellend, had wel een adapter verwacht :(
Dus moet je als nog een duur nieuw stuur halen, maar je pedalen en shifter en rim models werken wel erop waarschijnlijk, naja is wel iets.
Liever een nieuw stuur van 250-300 euro van Fanatec dat met Clubsport pedalen werkt, dan 500 euro betalen voor een stuk plastic van Thrustmaster of Madcatz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Owh jazeker dat is hellemaal waar.
Maar de mensen die toen het officiele fanatec forza 4 stuur hebben gekocht 2 jaar geleden, zitten nu met een stuur dat niet meer werkt.
Dan moet je dus een nieuw stuur halen en dan je pedalen etc overzetten.
Maar is dan wel weer een hoop geld, terwijl ze ook gewoon oude stuurtjes(MS) hadden kunnen ondersteunen en de fans blij maken. Maar dat is hoe ik erover denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Crosspost

Woei eindelijk duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q9sCaaFSy3dDrmStywy0Re0l/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:01

koelebobes

Wen BTC €100K

Mijn Pre-order voor de CE van Forza 5 bij Game.co.uk is vandaag verzonden :) .. Weet iemand hoe lang zoiets onderweg is vanuit Engeland ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
koelebobes schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:23:
Mijn Pre-order voor de CE van Forza 5 bij Game.co.uk is vandaag verzonden :) .. Weet iemand hoe lang zoiets onderweg is vanuit Engeland ?
3-4 dagen gemiddeld. Beetje geluk heb je hem vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

The hell.... Komt dus buiten een car season pass ook een expansion pass, voor 3 expansions in 2014.:
https://skydrive.live.com...&authkey=!AOtUXG3Z_CSZ5bQ
Krijg echt het gevoel dat het spel maar half af is en dat ze gewoon alles als dlc doen.
En mensen denken ook dat het dus gewoon om 3 tracks gaat, waaronder de nordschleife.
http://www.neogaf.com/for...read.php?t=716255&page=12
Meh ik wacht echt wel op een ultimate collection ofzo. Ben je dalijk 70 euro voor LE (neem ik aan) en dan 50 euro dlc seasonpass, en dan weer gok 30+ voor de expansion pack pass... Is effe 150 euro voor 1 spel.
Dan nog een stuurtje :
Madcats is 400 dollar :
http://store.madcatz.com/...-Pedals-for-Xbox-One.html
De thrustmaster ook 399 dollar.
Plus 500 euro voor xbone. DAMN!!! 1050 euro(mits dollar naar euro zoals altijd) voor 1 nextgen console 1 spel(met alle dlc) en stuur.

Lees net wel dat er dus een demo komt.
Geen bron maar lees ik in neogaf topic iemand zegt dat zal effe googlen of ik wat kan vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 19-11-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
v8power67 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:18:
Dan nog een stuurtje :
Madcats is 400 dollar :
http://store.madcatz.com/...-Pedals-for-Xbox-One.html
De thrustmaster ook 399 dollar.
Plus 500 euro voor xbone. DAMN!!! 1050 euro(mits dollar naar euro zoals altijd) voor 1 nextgen console 1 spel(met alle dlc) en stuur.
Als het huidige Fanatec stuurtje (speciaal gekocht voor de 360 fcol) niet gaat werken op de One komt die console er dus echt niet in. Vond het toén al te belachelijk voor woorden dat "normale" PC/PS4 stuurtjes niet werkten en moest bij aanschaf van de 360 dus al m'n Logitech verkopen en een Fanatec halen.

Dat geintje is een tweede keer wat minder leuk inderdaad. Op deze manier wordt console gamen wat prijzig.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Het huidige Fanatec FM4 special stuurtje gaat niet werken. Enkel de pedalen en de schakelpook. Stuur zelf niet. Heeft Fanatec zelf gezegd (kan zo ff geen bron vinden).
Vind het echt slecht dat er niet iets van een adapter ofzo gemaakt kan worden voor 360 stuurtjes. En dat de nieuwe Xbone stuurtjes minstens 400 euro kosten en dan toch eigenlijk van de wat lagere kwaliteit zijn, zoals de plastic simpele schakelpook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Klopt fanatec heeft gezegd op hun facebook dat er geen adapter komt, je kan wel je pedalen en shifters op een nieuw stuurtje gebruiken(waarschijnlijk) maar dan moet dat nieuwe stuur wel eerst komen. En daar is nog niets bekends over.
En idd mensen die toen een fanatec gekocht hebben zitten nu met de xbone met een niet werkend product.
Terwijl er mensen zijn geweest die het officiele forza stuur gekocht hebben...
https://www.facebook.com/Fanatec?hc_location=timeline
XBox 360 Wheels on XBox One
So far there is no adapter solution to make an Xbox360 wheels compatible with Xbox One and it is unsure if this will be possible.
But there is a high chance that you can use your pedals, rims and shifters with a potential new Fanatec wheel for Xbox One although we cannot confirm a launch date yet. This will save you a lot of money and you can keep using the equipment you prefer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
v8power67 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:36:
En idd mensen die toen een fanatec gekocht hebben zitten nu met de xbone met een niet werkend product.
Terwijl er mensen zijn geweest die het officiele forza stuur gekocht hebben...
Vind het meer een "fout" van Microsoft dan Fanatec. Jammer, had op zich graag beide consoles gehad.
Neem voorlopig aan dat het stuurtje wel gewoon op de PS4 werkt dus PS3, PS4, XB360 it is dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maarja, daar komt dan vraag 2, werkt die Madcatz wel op de PC? Aannemelijk wel, maar ik zie daar geen specifieke vermelding van staan op de site, behalve:
The internal computer chip's firmware is also upgradable via USB connection to a PC.

De TM TX is wel compatible met de PC, zou je initieel verwachten dus ook voor de PS.
Maarja, 400 euro voor een stuurtje dat niet veel beter is dan een 80 euro versie (de originele 458 Italia).. pijnlijk, erg pijnlijk.

MadCatz komt pas volgend jaar en hij past op een Evolution, dat is dan weer een voordeel. Maar als die exclusief XBO gaat worden, mij niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Brad Pitt schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:46:
[...]

Vind het meer een "fout" van Microsoft dan Fanatec. Jammer, had op zich graag beide consoles gehad.
Neem voorlopig aan dat het stuurtje wel gewoon op de PS4 werkt dus PS3, PS4, XB360 it is dan maar.
Owh ik vind het 200% MS zijn schuld, die willen dmv partnerships gewoon weer dik verdienen.
En idd alle stuurtjes die op ps3 werken werken ook op ps4, is verder niet veel van bekend maar zon uitspraak is best duidelijk. :P

Fanatec heeft een uitleg gepost op facebook net :
Why is it so difficult to make your current Xbox 360 wheels compatible to the new console?

Several people have raised their concerns and we understand your disappointment but we also hope you see that there is nothing Fanatec could have done to make your wheels compatible to the new console. Technically it is probably possible to make an adapter but any device connecting to the Xbox 360 or Xbox One (incl. this adapter) needs to have a security chip module which can only be purchased from MS. So without the permission of MS we could only "crack" the security chip and this is not only illegal but would certainly ruin our relationship to MS and other platform owners.
And we were not able to "warn" anybody about this as up to this moment it is still possible that MS changes its mind like they did on other specs of the XB1 as well. It still can happen but we want to be fair and tell you that it is not likely to happen.
We never claimed that the wheels were compatible to Xbox one and please remember that all peripherals of the first Xbox did not work on Xbox 360 either.
But even if we were able to make such an adapter, the development costs would be significant as the XB1 uses a different force feedback protocol and in our wheels the Xbox protocols and PC protocols are separated and use different communication (wireless vs. USB). Given the limited market for such a device, such an adapter would be quite expensive.
Microsoft has good reasons to skip the backwards compatibility as this allowed to implement a completely new and more powerful communication protocol. Of course they are happy to sell new controllers to you and earn money on licenses but keep in mind that a console is about plug and play. MS is very strong to provide a clear standard for controllers and make sure that all controllers work with all games of a certain genre. On other consoles it can happen that your brand new and official controller works only with one game because the communication protocols are not clearly defined from the beginning.

The only thing we can offer is to develop a wheel where you can at least use your peripherals so you don’t have to buy a complete new setup. And when this wheel is ready, we will make an attractive upgrade offer for all existing customers for sure.

This was a pretty long post with a lot of inside information but I hope you can understand the situation a bit better now.
I really appreciate your support and patience.

Best regards
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Tx is echt niet vergelijkbaar met dat 80 euro stuur. Het toont de meeste overeenkomsten met de Ts500r. Alleen de pedalen zijn minder maar daarom is hij ook een stuk goedkoper. Er komen ook nieuwe pedalen voor en je kunt bijvoorbeeld het huidige f1 stuur erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet vergelijkbaar? Mag jij mij het verschil uitleggen tussen deze 2:
Afbeeldingslocatie: http://www03.cp-static.com/objects/high_pic/c/c63/1349023762_gaming-controls-thrustmaster-tx-racing-wheel-ferrari-458-italia-edition-xbox-one-4460104.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.thecarconnection.com/lrg/thrustmasters-ferrari-458-italia-replica-steering-wheel_100360430_l.jpg

Als jij mensen vraagt of zij 320 euro willen besparen en met een 'wat minder kwaliteit' x360 stuurtje Forza 5 zouden mogen rijden, vraag ik me af of er uberhaubt iemand 'nee dank je' zal zeggen.

Verder heeft de T500 RS verwisselbare wheel (F1 is beschikbaar) en een top-down 3 pendalen, dat is imho toch wel een klasse hoger. (Madcatz heeft wel verwisselbare wheels dacht ik).

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:22:
Niet vergelijkbaar? Mag jij mij het verschil uitleggen tussen deze 2:
[afbeelding]

[afbeelding]

Als jij mensen vraagt of zij 320 euro willen besparen en met een 'wat minder kwaliteit' x360 stuurtje Forza 5 zouden mogen rijden, vraag ik me af of er uberhaubt iemand 'nee dank je' zal zeggen.

Verder heeft de T500 RS verwisselbare wheel (F1 is beschikbaar) en een top-down 3 pendalen, dat is imho toch wel een klasse hoger. (Madcatz heeft wel verwisselbare wheels dacht ik).
Schrijf net dat de TX ook verwisselbare stuurtjes heeft... ok hij lijkt erop maar de materialen lijken betere kwaliteit en het belangrijkste is wat in de base zit en dat is vergelijkbaar of beter dan de T500RS.

En de pedalen van dat stuur komen ook voor deze en de originele zijn zelfs waarschijnlijk compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Maar blijft het apart waarom de t500 zelf niet gewoon werkt met de xbone. Eigenlijk hoop ik erop dat mensen weigeren dit te kopen zodat MS gedwongen wordt om een update uit te brengen met support voor alle hedendaagse stuurtjes. Of op zn minst alle xbox 360 stuurtjes. Zoals sony wel doet met de ps4. Zou gewoon wel zo netjes zijn toch. Maar ja zal niet gebeuren. Kijk maar naar cod mensen pikken alles. Helaas maar waar.
Ik stem in ieder geval wel met mijn portemonee en koop heel de xbone en fm5 voorlopig niet. Mede door het walgelijke dlc beleid en het stuurtjes beleid. Mocht dit wijzigen, of er komt een mooie aanbieding ga ik er weer overnadenken.

[ Voor 0% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2013 10:32 . Reden: vieze typo: weizigen ipv wijzigen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
v8power67 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:46:
Mede door het walgelijke dlc beleid en het stuurtjes beleid. Mocht dit weizigen, of er komt een mooie aanbieding ga ik er weer overnadenken.
Same here. Mocht de One via Neckermann ooit nog binnenkomen (kans klein) gaat ie metéén weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
First Forza 5 reviews in:

IGN: 8.8
CVG: 7
Eurogamer.de: 10
Eurogamer.net: 7
Polygon: 9

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 20-11-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Naja, een 10 neem ik niet serieus, maar die 7 ook niet. Ik volg even de 8.8 van IGN.

Trouwens, ik hoop dat we in dit topic snel wat ervaringen gaan zien over de game zelf, en niet over het niet ondersteunen van bestaande stuurtjes. Ja, het is zuur, maar daar kan Turn 10 niet direct wat aan doen.

Voor deze titel zou ik namelijk een Xbox One aanschaffen, en de vraag is hoe snel dat gebeurd: wachten op NL launch, of toch niet kunnen wachten om Forza 5 te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Polygon - 9/10
GamesRadar - 4 stars
Digital Spy - 4 stars
Eurogamer - 7/10
Joystiq - 4 stars
GameSpot - 9/10
IGN - 8.8/10
Destructoid - 9/10
Rev3/Sessler - 5/5
Escapist - 3.5/5
EGM - 6.5/10
USGamer - 4.5/5
GameReactor UK - 9/10
CVG: 7/10
VideoGamer: 9/10
OXM UK: 8/10
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719465

Naja zoals ik al zei, wordt niet gekeken naar de obvious flaws.
Graphics sells, even in reviews.
Gemiddeld nu een 8.2 gegeven.
Is het maar goed dat die lage scores er zijn, want een 10 bij launch is onmogelijk....
Uberhaubt een 10 is onmogelijk....

[ Voor 21% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zeker ook niet vergeten dat het de eerste Nextgen game is. Geen enkel spel is perfect. Dus een 10 slaat nergens op. Maar van wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb is het zeker meer dan een 7 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
v8power67 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:14:
Polygon - 9/10
GamesRadar - 4 stars
Digital Spy - 4 stars
Eurogamer - 7/10
Joystiq - 4 stars
GameSpot - 9/10
IGN - 8.8/10
Destructoid - 9/10
Rev3/Sessler - 5/5
Escapist - 3.5/5
EGM - 6.5/10
USGamer - 4.5/5
GameReactor UK - 9/10
CVG: 7/10
VideoGamer: 9/10
OXM UK: 8/10
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719465

Naja zoals ik al zei, wordt niet gekeken naar de obvious flaws.
Graphics sells, even in reviews.
Gemiddeld nu een 8.2 gegeven.
Is het maar goed dat die lage scores er zijn, want een 10 bij launch is onmogelijk....
Uberhaubt een 10 is onmogelijk....
Wat zijn die obvious flaws volgens jou dan? En nu niet weer komen met 'minder content', want dat argument kennen we nu wel. 200 autos is voor 99% van de mensen meer, en meer dan genoeg.

(en ja, een 10 is sowieso te hoog).

[ Voor 66% gewijzigd door BM op 20-11-2013 15:18 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Geen dag/nacht, geen weersveranderingen.
Herbruikte wagens uit fm4 en hebruikte circuits uit fm4(terwijl de reden dat er zo weinig wagens in het spel zaten was dat alles nieuwe moest gebouwd worden)
En ookal mag het niet van jou : maar 200 autos en 14 banen(geen nordschleife bij release 8)7 8)7 )
Geen auction house meer.
Geen vernieuwde tuning opties(afstelling).
Geen vernieuwde customalisation opties.
Dlc beleid is schandalig.
Geen ondersteuning van huidige stuurtjes.
En grootste probleem is er is letterlijk geen nieuwe opties toegevoegd tov fm4.
Fm4 had autovista, nu heet het forzavista maar nieuw is het niet, hooguit verbeterd.
Het komt er op neer alleen de physics(moet nog blijken of het beter is) en graphics zijn verbeterd, voor de rest is het vooral hetzelfde als fm4 of minder.

En zo is er nog meer maar geen zin meer om alles door te gaan spitten erover. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
De meeste dingen die jij noemt zijn geen flaws, maar hooguit features die je er graag bij had gezien. Stuurtjes moet je MS aanrekenen, niet Turn 10.

En geen nieuwe features? Driveatar is een aardige nieuwe feature dacht ik zo...

Ik wil trouwens nergens beweren dat FM5 revolutionair is, of dat het een gigantische stap vooruit is tov FM4, want dat is het niet. Als ik jouw berichten echter lees zou je gaan denken dat het een bak *crap* is waar je griezelig van word, en dat is ook gewoon niet waar. Gewoon een prima, degelijk spel waar mensen veel plezier van gaan hebben.

Over het DLC beleid kan ik het alleen maar met je eens zijn trouwens

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
v8power67 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:28:
Geen dag/nacht, geen weersveranderingen.
True dat is jammer.
Herbruikte wagens uit fm4 en hebruikte circuits uit fm4(terwijl de reden dat er zo weinig wagens in het spel zaten was dat alles nieuwe moest gebouwd worden)
Beter dan die low res rotzooi die ze in GT5 stopten, en vraag me af of het echt 1 op 1 gerecycled is.
En ookal mag het niet van jou : maar 200 autos en 14 banen(geen nordschleife bij release 8)7 8)7 )
Geen auction house meer.
Vrij persoonlijk, ik zal toch nooit alle auto's vrijspelen en Nordschleife kan ik missen als kiespijn. Herkauwt en uitgekotst, geef me maar eens wat nieuwe tracks.
Geen vernieuwde tuning opties(afstelling).
Geen vernieuwde customalisation opties.
Ook persoonlijk, ik ga het niet missen.
Dlc beleid is schandalig.
Wederom. Heb nog nooit DLC gekocht voor de Forza games.
Geen ondersteuning van huidige stuurtjes.
Moet je bij Microsoft zijn
En grootste probleem is er is letterlijk geen nieuwe opties toegevoegd tov fm4.
Fm4 had autovista, nu heet het forzavista maar nieuw is het niet, hooguit verbeterd.
Het komt er op neer alleen de physics(moet nog blijken of het beter is) en graphics zijn verbeterd, voor de rest is het vooral hetzelfde als fm4 of minder.
Goh, en wat is Battlefield 4 dan, of Assassin's Creed IV etc etc. Het zijn allemaal evoluties.

Bovendien is Drivatar nieuw en dat wordt overal geroemd, maar goed. Smaken verschillen, maar wat jij opnoemt zijn geen redenen om de game minder dan een 7 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Phusebox schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:43:
[...]

True dat is jammer.

[...]

Beter dan die low res rotzooi die ze in GT5 stopten, en vraag me af of het echt 1 op 1 gerecycled is.

[...]

Vrij persoonlijk, ik zal toch nooit alle auto's vrijspelen en Nordschleife kan ik missen als kiespijn. Herkauwt en uitgekotst, geef me maar eens wat nieuwe tracks.

[...]

Ook persoonlijk, ik ga het niet missen.

[...]

Wederom. Heb nog nooit DLC gekocht voor de Forza games.

[...]

Moet je bij Microsoft zijn

[...]

Goh, en wat is Battlefield 4 dan, of Assassin's Creed IV etc etc. Het zijn allemaal evoluties.

Bovendien is Drivatar nieuw en dat wordt overal geroemd, maar goed. Smaken verschillen, maar wat jij opnoemt zijn geen redenen om de game minder dan een 7 te geven.
Mooie is in gt5 was het al om bekend en hebben ze er geen geheim van gemaakt, en heb ze daar ook flink voor afgezeken(zie gt5 topic) maar uiteindelijk ben ik wel blij dat het erin zat.
In fm5 beweerden ze alles maar dan ook alles van de grond af op gebouwd te hebben.
En dat dit de reden is voor maar 200 autos en 14 tracks.
Later kwam de kat uit de mouw want blijkt hoop gerecyceld te zijn, en dat is dus het punt waar ik over val.
Ze liegen waar ze bij staan, en maken zulke details niet publiekelijk bekend(zoals PD wel deed op hun website verschillen premium en standaard).
Turn 10 staat er om bekend hun spel te verkopen alsof het alles vernieuwd en opnieuw uitvind.
Blijkt later dat grotendeels alles bullshit is, en dat alleen physics en graphics nieuw zijn.
Van de 200 autos zijn er ook maar geloof 20 echt nieuw in een forza game.
En qua tracks ja ach dat is al bekend terrein ;)

Drivetard wordt btw in hoop reviews aangehaald als flawed iets met dat er teveel gebeukt wordt.
Werkt dus verre van goed.

En ja bf4 en ac4 zijn ook niet totaal nieuw mee eens, maar verkopen het ook niet alsof het compleet van de grond opgebouwd is ;)
Zoals turn10 wel met alles laserscanned en alle autos nieuw gemaakt etc.
En ja als dan achteraf blijkt dit niet zo te zijn dan vind ik dat kwalijk.

Enne laten we duidelijk zijn, ik heb fm 1 - 4 hellemaal kapot gespeeld, maar vond al na fm3 het teveel van zelfde werd, geen vernieuwing niets. Beetje het cod recept.
En dat laten ze hellemaal zien met fm5. Totaal geen vernieuwing erin what so ever.
Maja dit is vechten tegen de bierkaai.
Race games zijn mijn grootste plezier, dus ik eis ook een hoop ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Het is interessant om de verschillende meningen te lezen. Vergeet ook niet dat verwachten hoog zijn, juist omdat het gaat om een game waarbij een nieuwe console à 500 euro benodigd is. De echte liefhebber zal een stuur willen voor meer immersie en dan is het verplicht om dan nog eens tientallen/honderden euro's uit te geven en dat is gezien de markt van autospellen veel geld, voor velen/enkelen teveel geld.

Imo mogen er voor zulke bedragen dan ook hoge eisen worden gesteld en nieuwe features die autorijden nog leuker maken. Een van de grootste is inderdaad het gemis aan weersomstandigheden en tijdsveranderingen. De een zal het niet erg vinden en doet het af als geen flaw, maar vergeet niet dat we als consument (op een enkeling na) altijd beperkt zijn door ons budget en dat het niet meer dan logisch is om te kijken welke features er verwacht mogen worden voor zo'n geldbedrag anno 2013. Zeker omdat het een next gen-console betreft, terwijl een concurrent wél deze features heeft voor minder geld én op veel mindere hardware. Zo'n gameplay-element eruit laten is dan wel een big deal in mijn ogen.

Voor de content geldt eigenlijk hetzelfde; vergelijken met de rest van de markt is onvermijdelijk om te vergelijken omdat we ons geld maar een keer kunnen besteden; dan is de prijs/kwaliteit-verhouding nooit te negeren. Zelfs als we kijken naar vorige Forza Motorsports, dan is het aanbod gewoon minder. In combinatie met vooraf aangekondigde DLC/Season Pass à 50 Euro kan het als weinig aantrekkelijk worden opgevat, omdat de content/prijs-verhouding nog verder wegzakt. Tuurlijk kunnen we geen DLC kopen, maar de gedachte dat er vooraf dus eigenlijk toegegeven wordt dat de standaard content gelimiteerd is, is geen goed statement naar ons gamers.

Qua gameplay is het dus niet verwondelijk dat mensen teleurgesteld zullen zijn, omdat FM 5 niet veel meer biedt dan FM 4, anders dan bv. een Drivatar dat niet zo revolutionair blijkt. Verbetingen in physics lijken minimaal en worden nergens genoemd, dus daar valt weinig van te verwachten. Het is in content zelfs een enorme stap terug; er is geen Nordschleife én geen enkel huidig stuur, zelfs het speciale FM-stuur, niet meer ondersteunen is een enorme kick in the nuts voor de liefhebber, zeker gezien concurrenten dit wel kunnen bieden. Niet alleen de PC en andere consoles, maar zelfs het vorige deel van FM en dat is imo extra pijnlijk. Wiens schuld het is, is niet eens belangrijk; het gaat erom dat we ineens extra geld moeten uitgeven om optimaal te genieten, terwijl dat helemaal niet nodig zou moeten zijn.

Voor mij maken nieuwe features om het 'vernieuwend zijn' echt helemaal niks uit. Waar het mij wel om gaat, is dat ik voor het geldbedrag dat ik neerleg veel uren speelplezier zal hebben. Daarbij helpen features als veel auto's, tracks en weersomstandigheden en een goede physics engine nu eenmaal bij. Als dat in vergelijking met de rest van de markt minder is en voor meer geld (zelfs véél meer met stuur en DLC's), dan is de beslissing eigenlijk niet zo moeilijk meer. Vernieuwend zijn is wel een issue als iemand al een Xbox 360 bezit met FM 4; dan is het logisch dat er voor extra geld ook wel extra's worden verwacht. Mijn persoonlijke mening is dat wanneer het spel op de 360 zou uitkomen, de aankoop een stuk beter te verantwoorden is dan nu het geval is. Anderen kunnen de prijs/kwaliteit wel waarderen en dat is uiteraard ook helemaal ok. Visueel is het een goed spel en het is heel goed mogelijk om er heel erg van te genieten. De aangeboden tracks en auto's zijn voor een bepaalde doelgroep toch gewoon genoeg om erg veel speelplezier te hebben en voor die mensen is de aankoop juist wel gerechtvaardigd. Maar stiekem moeten we altijd wel vergelijken omdat we toch het beste willen voor de euro's die we besteden (tenminste voor mij) en die afweging pakt nu eenmaal voor iedereen anders uit. :)

[ Voor 21% gewijzigd door CaptainPanda op 20-11-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

CaptainPanda schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:02:
Het is interessant om de verschillende meningen te lezen. Vergeet ook niet dat verwachten hoog zijn, juist omdat het gaat om een game waarbij een nieuwe console à 500 euro benodigd is. De echte liefhebber zal een stuur willen voor meer immersie en dan is het verplicht om dan nog eens tientallen/honderden euro's uit te geven en dat is gezien de markt van autospellen veel geld, voor velen/enkelen teveel geld.

Imo mogen er voor zulke bedragen dan ook hoge eisen worden gesteld en nieuwe features die autorijden nog leuker maken. Een van de grootste is inderdaad het gemis aan weersomstandigheden en tijdsveranderingen. De een zal het niet erg vinden en doet het af als geen flaw, maar vergeet niet dat we als consument (op een enkeling na) altijd beperkt zijn door ons budget en dat het niet meer dan logisch is om te kijken welke features er verwacht mogen worden voor zo'n geldbedrag anno 2013. Zeker omdat het een next gen-console betreft, terwijl een concurrent wél deze features heeft voor minder geld én op veel mindere hardware. Zo'n gameplay-element eruit laten is dan wel een big deal in mijn ogen.

Voor de content geldt eigenlijk hetzelfde; vergelijken met de rest van de markt is onvermijdelijk om te vergelijken omdat we ons geld maar een keer kunnen besteden; dan is de prijs/kwaliteit-verhouding nooit te negeren. Zelfs als we kijken naar vorige Forza Motorsports, dan is het aanbod gewoon minder. In combinatie met vooraf aangekondigde DLC/Season Pass à 50 Euro kan het als weinig aantrekkelijk worden opgevat, omdat de content/prijs-verhouding nog verder wegzakt. Tuurlijk kunnen we geen DLC kopen, maar de gedachte dat er vooraf dus eigenlijk toegegeven wordt dat de standaard content gelimiteerd is, is geen goed statement naar ons gamers.

Qua gameplay is het dus niet verwondelijk dat mensen teleurgesteld zullen zijn, omdat FM 5 niet veel meer biedt dan FM 4, anders dan bv. een Drivatar dat niet zo revolutionair blijkt. Verbetingen in physics lijken minimaal en worden nergens genoemd, dus daar valt weinig van te verwachten. Het is in content zelfs een enorme stap terug; geen Nordschleife én geen enkel huidig stuur, zelfs het speciale FM-stuur, niet meer ondersteunen is een enorme kick in the nuts voor de liefhebber, zeker gezien concurrenten dit wel kunnen bieden. Niet alleen de PC en andere consoles, maar zelfs het vorige deel van FM en dat is imo extra pijnlijk.
Heel netjes verwoord.
Heb altijd zon chaos in mn hoofd dat ik altijd dingen vergeet of raar overbreng, maar jij schrijft duidelijk en je punt is duidelijk _/-\o_

Maar om even wat positiever te gaan wat filmpjes :

[YouTube: http://youtu.be/M_-RcmDttVs]

http://www.xboxfront.de/n...otorsport-5-Xbox-One.html
Alle autos te bekijken die te koop zijn, incl de eerste dlc pack erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Toch wel een cool filmpje hoor! Die Londen-challenge is wel erg leuk. :*)

Wat me opvalt, is dat er altijd een standaardschaduw onder de auto zit waar ook nog bovenop een dynamische schaduw wordt gegooid door de positie relatief aan de zon. Hierdoor ziet het er grafisch er soms een beetje raar uit, maar dat is slechts een klein minpuntje. Eigenlijk hetzelfde met het interieur; er lijkt een standaardbelichting aanwezig te zijn waar dan de dynamische bovenop komt. Verder wel weinig detail op de GT86 hoor, zeker duidelijk zichtbaar na de race.. :X

Physics lijken precies hetzelfde als FM 4 of met minieme verschillen. Weinig body roll en op hoge snelheid nog steeds iets teveel overstuur en gripverlies achter (overstuur @ 150 km/h is gewoon erg overdreven met 200 pk, tenzij banden totaal versleten zijn). Als spelers daar tevreden mee waren, is het uiteraard geen minpunt.

Het deelnemersveld is qua modellen niet erg gevarieerd; zo zie ik twee of meerdere keren de GT86 (of BRZ, maar dat is precies hetzelfde), A3, Golf, RX-8 en S2000. Daarentegen is er genoeg variatie met de livery editor. De vraag is dus of dat genoeg is om het interessant te houden; voor de een wel en de ander niet. Zelf kan ik alleen maar zeggen dat ik liever gewoon de standaardlak heb als ik besluit om tientallen duizenden euro's neer te leggen. In real life en in games. :p

Geluid is zoals eerdere delen gewoon lekker, in elk geval van de GT86.

Al met al blijft de vraag of dit het waard is om minimaal 500 euro neer te leggen op dit moment. Voor mij nog even (of misschien wel voor langer/altijd) niet.

[ Voor 3% gewijzigd door CaptainPanda op 20-11-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
v8power67 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:16:
[...]
Drivetard wordt btw in hoop reviews aangehaald als flawed iets met dat er teveel gebeukt wordt.
Werkt dus verre van goed.
Wilde deze er even uit pikken. Geen idee of mijn gedachtengang een beetje klopt, maar zou het niet kunnen dat dat nog niet zo goed werkt omdat de 'dataset' nog vrij klein is? Ik kan me zomaar voorstellen dat de gemiddelde reviewer geen heel beste racer is, en dat daardoor het niveau van de AI ook niet zo bijzonder is.

Wellicht dat het na de release beter word. Als het echt niet goed blijkt te werken is dat imho wel een forse misser, toch 1 van de (weinige ;)) grote nieuwe features.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gezien hoe sommige reviewers door die baan gingen (tire-graph zagen ze als telefoon die afging? :?), is dat best aannemelijk.

Mij maakt het niet uit, ik zie het allemaal wel. Vind ik het leuk, dan vind ik het leuk, anders niet. En anders ga ik wel gewoon GT6 spelen :P Alleen daar geld precies hetzelfde (al moeten die wel heel wat doen, wil de bittere nasmaak van GT5 nog wegspoelen).

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 20-11-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Nu online

Joostk

Barkrukprofeet

Over die Drivatar heel leuk en aardig en al, alleen rijdt dat als een complete idioot.
http://www.viddler.com/v/b54861bc?secret=107036074

• Donstil
  • Niet online
Ik ben toch wel een blij dat ik mijn One geannuleerd heb als ik de beelden van de final version zie.

Forza ziet er met moeite Next-gen uit en wat is toch wel erg jammer.

Is er iemand die de startpost wil overnemen?
Ik ga hem niet meer verder updaten namelijk.

• TranceSetter
Joostk schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:53:
Over die Drivatar heel leuk en aardig en al, alleen rijdt dat als een complete idioot.
http://www.viddler.com/v/b54861bc?secret=107036074
Zoals al zo vaak gezegd: Dit systeem leert zelf. Er zitten nu alleen al die rondjes van journalisten in die hebben liggen rammen op die banen. Maakt het niet minder irritant trouwens voor degenen die nu beginnen met Forza.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste