En die vraag stel je bij mijn reactie?

Woordvoerder ben ik vooral van mezelf. Ik geef alleen weer wat ik hoor/lees/ervaar.Amras schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:45:
Inderdaad, en alsof het een flinke groep betreft. Volgens mij is het slechts een kleine groep zwartgallige zeurpieten die dat wilt.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Mensen willen dat helemaal niet al heel lang. 89% is tegen verandering. Het is een zeer kleine minderheid die dit wil. Bij jouw reactie klinkt nu een redelijkheid door die er in eerste instantie al niet was. Een luchtige discussie over dit onderwerp zou deze storm aan reacties niet veroorzaakt hebben.Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:42:
[...]
Niemand wil het sinterklaasfeest afschaffen. Ja ok, die lieve mevrouw (kuch) van de VN misschien, maar die spreekt maar mooi voor zichzelf en niet voor de rest van de VN. Maar niemand probeert het sinterklaas feest 'kapot te maken'. Alleen om het een beetje mee te laten gaan met zijn tijd. En dat willen mensen al erg lang.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dus de minderheid heeft meer te zeggen dan een overgrote meerderheid?Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:47:
[...]
Woordvoerder ben ik vooral van mezelf. Ik geef alleen weer wat ik hoor/lees/ervaar.
Als we het hebben over 8% van de bevolking dan is dat best een flinke groep en zeker niet alleen een kleine groep van zeurpieten. We hebben het dan over >1 miljoen mensen.
Democratisch gezien een zeer kleine minderheid. Die nu zijn wil probeert op te leggen aan de meerderheid. What's next?Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:47:
[...]
Woordvoerder ben ik vooral van mezelf. Ik geef alleen weer wat ik hoor/lees/ervaar.
Als we het hebben over 8% van de bevolking dan is dat best een flinke groep en zeker niet alleen een kleine groep van zeurpieten. We hebben het dan over >1 miljoen mensen.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Het is diep, maar dan ook diep triest dat mensen dit echt doorzetten tegen zwarte piet.Sebas1979 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:25:
Is dat nieuw, dat moderators meedoen aan het belachelijk maken van een serieus discussie-onderwerp?
We hebben er zelf genoegAllSeeyinEye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:25:
Inderdaad. Ook de sporters moeten dan gewoon oprotten
Inderdaad een kinderfeest willen aanpassen om drogredenen is al belachelijk op zichzelf!Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:27:
Ik hoef de discussie niet belachelijk te maken, dat is hij zonder mijn interventie namelijk ook al. Bovendien heb ik deze discussie zelf gestart, of heb je mijn openingsrelaas soms niet gelezen?
Het waarom boeit niet!Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:30:
Ik dacht dat het de schoorsteen was? What's next, hij is zwart omdat hij de omgekeerde Michael-Jackson-ziekte heeft?
Spijker op zijn kop!Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:35:
Vergeet ook niet dat men in het algemeen "kwetsziek" is geworden. Tegen van alles en nog wat wordt geageerd onder het mom van "ik voel mij daardoor gekwetst". Terwijl dat zich gekwetst voelen vaak voor een groot deel te zoeken is bij de gedachtengang van het "slachtoffer" zelf.
Omdat sinterklaas "ons" feest is en iedereen die denkt dat we daarmee slavernij vieren heeft een hersenbeschadiging opgelopen!Sebas1979 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:35:
Waarom doe je er dan aan mee?
Klopt...Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:41:
Als je denkt dat mensen het slechts hebben over mensen die ze over zwarte piet hebben zien zeuren, dan ben je héél erg naïef.
Jep, dat doet emotie met je...Realiseer je je wel wat je hier zegt? Het gevolg van de acties van individuen heeft de hele groep waartoe die individuen toe behoren, aan zichzelf te danken?
Het punt om me daar druk over te maken ben ik voorbij, sinds dat debiele wijf van de VN haar zegje heeft gedaan!Kijk, hier ga je de fout in. Lekker generaliseren en discrimineren. Ja, discrimineren. Je maakt onderscheid op basis van ras door alleen de negers "terug" te willen sturen (die misschien wel de Nederlandse nationaliteit hebben). De blanken die klagen die kunnen lekker blijven zitten en daar ben je het alleen mee "oneens".
Ja dat lijkt me best klote, jezelf iedere keer weer opnieuw moeten "bewijzen".De realisatie dat je "Nederlander" voelen en denken dat blanken je zien als een gelijkwaardige medelander volledig fout is.
Oh dat...Nee ik bedoel niet kunnen dansen, geen gevoel voor ritme hebben, niet kunnen koken, niet gastvrij zijn, grootheidswaanzin hebben en tot hetzelfde ras behoren als Hitler, Stalin en Mussolini.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wat is er allemaal veranderd dan?AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:49:
Niks veranderen. Er is al teveel veranderd in dit land, onder invloed van niet westerse culturen. Dit is een traditie, die houden we in stand. Al zouden we ieder jaar op 5 december een stro-negertje ritueel verbranden, als dat traditie is, dan doen we dat. Omdat het kan.
Winkels zijn hier in Den Haag altijd zondag open.St@m schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:53:
Ik vind dat iedere zondag koopzondag zou moeten worden, samen met mij nog wel meer mensen.. ik denk wel >1 miljoen. Misschien is er zelfs wel een meerderheid in Nederland die dat vindt, maar het gaat niet gebeuren.. Winkels dicht op zondag is ook traditie
[ Voor 40% gewijzigd door Xyphoid op 23-10-2013 13:59 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
Uhm, winkels mogen elke zondag open zijn als ze willen. Dat is sinds enkele maanden zo en kon al langer wanneer er voldoende toerisme in de plaatsen zelf was.St@m schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:53:
Ik vind dat iedere zondag koopzondag zou moeten worden, samen met mij nog wel meer mensen.. ik denk wel >1 miljoen. Misschien is er zelfs wel een meerderheid in Nederland die dat vindt, maar het gaat niet gebeuren.. Winkels dicht op zondag is ook traditie
Je zei 'führer'.Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:46:
[...]
En die vraag stel je bij mijn reactie?
[afbeelding]
[ Voor 93% gewijzigd door Gé Brander op 23-10-2013 14:03 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Oh? Alle winkels mogen op zondag open zijn sinds enkele maanden? Bron?Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:57:
[...]
Uhm, winkels mogen elke zondag open zijn als ze willen. Dat is sinds enkele maanden zo en kon al langer wanneer er voldoende toerisme in de plaatsen zelf was.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik vind Hitler op zich wel een grappig manneke...calvinturbo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:00:
Je zei 'führer'.
Laten we alsjeblieft niet Hitler erbij halen, zelfs niet als grapje![]()
Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar ik vond het in iedergeval een rare reactie.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
Volgens mij sinds 1 juli. Maar dat is niet zo vreemd, de meubelboulevard in Breda bv is al sinds jaar en dag 7 dagen per week open.St@m schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:02:
[...]
Oh? Alle winkels mogen op zondag open zijn sinds enkele maanden? Bron?
Dat is inderdaad zo, de gemeenten mogen sinds dit jaar geloof ik zelf bepalen of ze zondags geopend zijn of niet. Zoals in Alkmaar waar er nu elke zondag koopzondag is. (voor AMS is dit inderdaad niet nieuwSt@m schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:02:
[...]
Oh? Alle winkels mogen op zondag open zijn sinds enkele maanden? Bron?
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Als ik een middagje door de stad rij zie ik bijvoorbeeld moskeeën. Tot 50 jaar terug waren wij een christelijke natie, al dan niet praktiserend. Een moskee hoort daar niet bij.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Goed, dan schaffen we nu ook overal de koopzondag af want er zijn >1 miljoen mensen die dat aanstootgevend vinden vanuit hun streng Christelijke geloof. Tegelijk om die zelfde reden moeten abortus en euthanasie ook weer verboden worden. En het homohuwelijk afgeschaft en homoseksueel gedrag in het openbaar verboden.Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:47:
[...]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Raar dat in Zwolle en omgeving alles potdicht zit. Maar goed, ik geloof je. Alle winkels mogen open op zondag.Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:03:
[...]
Volgens mij sinds 1 juli. Maar dat is niet zo vreemd, de meubelboulevard in Breda bv is al sinds jaar en dag 7 dagen per week open.
Tja, ik weet dat het een kinderachtig argument is, maar "zij" begonnen! (Door ons racisten te noemen.)Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:04:
Vanwaar deze kinderachtige en laag bij de grondse manier van interacteren met je medemens?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
http://www.rijksoverheid....keltijden-en-koopzondagenSt@m schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:04:
[...]
Raar dat in Zwolle en omgeving alles potdicht zit. Maar goed, ik geloof je. Alle winkels mogen open op zondag.
Je hebt helemaal gelijk, maar de kwinkslag van Zielepieten en Zeurpieten is in deze context gewoon grappig.Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:04:
Waarom zijn het niet gewoon mensen met meningen? Mensen waarmee je het oneens bent?
Vanwaar deze kinderachtige en laag bij de grondse manier van interacteren met je medemens?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dan woon ik in een achterlijke gemeenteAllSeeyinEye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
http://www.rijksoverheid....keltijden-en-koopzondagen
Iedere gemeente mag dat dus zelf bepalen.
Wie is 'zij'?Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
Tja, ik weet dat het een kinderachtig argument is, maar "zij" begonnen! (Door ons racisten te noemen.)
Ik zie nog steeds niet welke tradities er veranderd zijn...AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:03:
[...]
Als ik een middagje door de stad rij zie ik bijvoorbeeld moskeeën. Tot 50 jaar terug waren wij een christelijke natie, al dan niet praktiserend. Een moskee hoort daar niet bij.
Omdat een kleine groep arbeiders hun vrouw en kinderen zo lang moesten missen, moesten die maar hierheen komen, vond dat kleine groepje.
Hoe kan het zijn dat iemand die het eigenlijk niet kan betalen, toch in een ruime woning kan wonen? Dat is niet omdat de meerderheid van het volk daarvoor wil betalen, dat is iets dat een minderheid doorgedrukt heeft.
En zo zijn er talloze voorbeelden.
WTF.. Ik denk niet dat deze humor gewaardeed wordt zeker niet in een thread waar racisme al als argument wordt gebruikt. Ik geloof overigens niet dat sinterklaas joods is, voordat A. Frank en gaskamer er weer bij gehaald wordt (zoals in de Amsterdamse gemeenteraad FYI).Xyphoid schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:02:
[...]
Ik vind Hitler op zich wel een grappig manneke...
Maar goed, sommige mensen denken daar anders over.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Verwijderd
De gemeentes bepalen zelf of het mag of niet, het is niet zoals ik dacht standaard meteen voor heel Nederland geregeld. Maar het zal ook met de omgeving te maken hebben. Zal in Staphorst niet snel gebeuren maar nu is het meestal zo dat de winkeliers het zelf mogen bepalen of ze wel of niet open willen zijn op zondag. Hier zit alles op de meeste zondagen ook alles dicht omdat de winkeliers afgesproken hebben dat ze een zondag per maand koopzondag hebben, ondanks dat ze elke zondag open mogen zijn als ze willen.St@m schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:04:
[...]
Geen bron dus. Raar dat in Zwolle en omgeving alles potdicht zit. Maar goed, ik geloof je. Alle winkels mogen open op zondag.
Holy crap, kan je ook wat anders doen dan argumenten direct in extremis te extrapoleren en anderen woorden in de mond te leggen die ze nooit hebben geuit?Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:06:
[...]
Wie is 'zij'?
Zullen we ook maar alle Marokkanen in de bak gooien?
[ Voor 35% gewijzigd door Mx. Alba op 23-10-2013 14:10 ]
Ik heb nergens gezegd dat het gaat over veranderde tradities. Het gaat over veranderingen in onze cultuur onder invloed van minderheden.Xyphoid schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:07:
[...]
Ik zie nog steeds niet welke tradities er veranderd zijn...
Er zijn nog steeds kerken genoeg. Dat mensen daar niet meer naar toe gaan is hun eigen keuze en niet de schuld van de moskeeën.
Sorry maar het maakt me niet uit dat andere mensen mij een racist noemen omdat ik sinterklaas wil behouden. Je moet een beetje ruggengraat tonen en gewoon niet uit de tent laten lokken door de eeuwige slachtoffers spelers.Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
Tja, ik weet dat het een kinderachtig argument is, maar "zij" begonnen! (Door ons racisten te noemen.)
De groep die uitgescholden wordt zijn de mensen die ageren tegen zwarte piet. Die hebben dus allemaal hun mening geuit en op die ongenuanceerde mening worden ze afgerekend.Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:10:
Extreem? Verre van.
Een hele groep mensen uitschelden omdat enkele individuen hun mening hebben geuit, dat is pas extreem.
Welke humor?D0gtag schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:08:
[...]
WTF.. Ik denk niet dat deze humor gewaardeed wordt zeker niet in een thread waar racisme al als argument wordt gebruikt. Ik geloof overigens niet dat sinterklaas joods is, voordat A. Frank en gaskamer er weer bij gehaald wordt (zoals in de Amsterdamse gemeenteraad FYI).
Een groep mensen die klagen zeurpieten noemen is toch niks mis mee? Die enkele individuen zoals jij het noemt, vormen samen een groep zeurpieten.Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:10:
Extreem? Verre van.
Een hele groep mensen uitschelden omdat enkele individuen hun mening hebben geuit, dat is pas extreem.
[ Voor 17% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 23-10-2013 14:14 ]
Dit is net zo triest als het geklaag over zwarte piet. Moeten we nu ook kruistochten weer beginnen ofzo? Zolang mensen geloof gewoon persoonlijk houden gaan ze hun gang maar, heb jij toch geen last van.AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:03:
[...]
Huh? Alle mensen die ageren tegen zwarte piet hebben een ongeunanceerde mening geuit?Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:12:
[...]
De groep die uitgescholden wordt zijn de mensen die ageren tegen zwarte piet. Die hebben dus allemaal hun mening geuit en op die ongenuanceerde mening worden ze afgerekend.
Wat ik al zei, als je met dicht vizier in volle galop komt chargeren, hoef je niets anders te verwachten dan een even harde verdediging. Kom je met open vizier en een uitgestoken hand, dan valt er wat te praten. Zo werkt dat in Nederland...
Grappig, je bent nu gewoon hard bezig omgekeerde psychologie toe te passen. Maakt niet uit. Maar wel typischSefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:14:
[...]
Huh? Alle mensen die ageren tegen zwarte piet hebben een ongeunanceerde mening geuit?
Dat lijkt mij toch een boude stelling.
PSN: Bellerophon-
mooi man, die 'ik weet dat wat ik zeg niet klopt maar fuck dat want ik ben boos' - logicaAllSeeyinEye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:12:
Zoals eerder aangegeven: als 'ze' nou niet allemaal op elkaar zouden lijken, dan wisten 'we' wie we aan moesten spreken. En zolang de individuen binnen 'ze' die het niet met 'ze' eens zijn zich niet aan die groep onttrekken....
[ Voor 24% gewijzigd door Sebas1979 op 23-10-2013 14:22 ]
Leg eens uit? Ik zie niet wat je bedoelt.Bellerophon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:15:
[...]
Grappig, je bent nu gewoon hard bezig omgekeerde psychologie toe te passen. Maakt niet uit. Maar wel typisch
Ik heb nog wel wat woorden, die ik hier niet ga noemen...Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:04:
Ik vraag me eigenlijk af waar het voor nodig is om de tegenstanders van zwarte piet (in zijn huidige vorm) te bestempelen als
zeurpieten
pino's
jankerds
afkomstig uit een bananenland
zielepieten
zeurdozen
gebrekkig geïntegreerd
als alleen maar rondhangend en raar aan het doen zijn
jankebalken
En dan ben ik nog niet verder teruggegaan dan pagina 30 van deze thread.
Waarom zijn het niet gewoon mensen met meningen? Mensen waarmee je het oneens bent?
En dat dus...Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:05:
Toch meen ik het bloedserieus!Gé Brander schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:05:
Je hebt helemaal gelijk, maar de kwinkslag van Zielepieten en Zeurpieten is in deze context gewoon grappig.
Offtopic Hij was niet grappig of dom, hij was heel charmant en gecalculeerd. Er waren veel vrouwen van hem gecharmeerd. Niks voor niks dat hij een hele bevolking voor hem kreeg.Xyphoid schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:12:
[...]
Welke humor?
Ik vind het gewoon een grappig mannetje, omdat hij er grappig en dom uit ziet. Maar dat wil niet zeggen dat ik zijn daden goed keur...
Dat is dan blijkbaar niet bij iedereen aangekomen. "Ze" refereert in net iets te veel reacties naar 'buitenlanders', 'allochtonen', of bepaalde groepen zoals Afrikanen, Surinamers, Antillianen.Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:12:
[...]
De groep die uitgescholden wordt zijn de mensen die ageren tegen zwarte piet. Die hebben dus allemaal hun mening geuit en op die ongenuanceerde mening worden ze afgerekend.
Wat ik al zei, als je met dicht vizier in volle galop komt chargeren, hoef je niets anders te verwachten dan een even harde verdediging. Kom je met open vizier en een uitgestoken hand, dan valt er wat te praten. Zo werkt dat in Nederland...
Er worden door meerdere mensen valide vragen gesteld, continu om de conversatie op gang te houden en juist om een toenadering te zoeken.
Lekker xenofobe opmerking joh. Ga zo door!Xyphoid schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:17:
AllSeeyinEye wil graag terug naar de middeleeuwen, waar er geen buitenlandse invloeden waren in Nederland. Al denk ik dat je nog veel verder moet gaan om geen buitenlandse invloeden te hebben.
En mij hoef je niet aan te spreken, want ik onttrek me aan de anti-Pieten groep. Duidelijk genoeg zo?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Met alle respect.. maar hier ga je toch echt de mist in..Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:18:
Mensen hebben recht op een mening. Ook Limburgers. Zo.
St@m schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:19:
[...]
Met alle respect.. maar hier ga je toch echt de mist in..
Dat zet me aan het denken...dfrenner schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:53:
Oh dat...
Ik houd niet van dansen...
Wat ik zelf kook vind ik lekker, verder heb ik liever dat mijn vrouw voor mij kookt, of iemand die het wel kan, maar dat mag dan weer geen neger zijn, want dat is een verwijzing naar de slavernij natuurlijk.
Ik ben niet zo van blond met blauwe ogen, donker haar met blauwe ogen vind ik veel mooier
Oh ja? Ik dus totaal niet eigenlijkJoosie200 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:12:
[...]Ik kan best begrijpen dat men zich gekwetst voelt.
Niet alleen die dus. Ook de gekleurde Niet-Nederlander, de niet-gekleurde wel-nederlander, en de half-allochtone Limburger maken zich daar wel of niet druk over.Bellerophon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:18:
[...]
Er worden door meerdere mensen valide vragen gesteld, continu om de conversatie op gang te houden en juist om een toenadering te zoeken.
Nu sla je volgens mij de plank mis als je ineens op 'ze' begint te hameren en 'out-of-the-blue' Marokkanen erbij plukt.
De gekleurde Nederlander van wat voor kom af is de groep mensen die zich dan wel of niet druk maakt om de Zwarte Piet.
Dus jij weet wat al die mensen denken en vinden? KnapGaryu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:21:
[...]
Niet alleen die dus. Ook de gekleurde Niet-Nederlander, de niet-gekleurde wel-nederlander, en de half-allochtone Limburger maken zich daar wel of niet druk over.
Offtopic:D0gtag schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:18:
[...]
Offtopic Hij was niet grappig of dom, hij was heel charmant en gecalculeerd. Er waren veel vrouwen van hem gecharmeerd. Niks voor niks dat hij een hele bevolking voor hem kreeg.
Maar Hitler noemen in deze discussie is gewoon onzin laten we aub niks meer over hem zeggen en richten op sinterklaas (en racisme in Nederland)
Ik vind 't geen onzin. Ik zie in de post van de persoon die ik quotte een aantal fascistische elementen terugkomen. De bekendste fascist is natuurlijk Adolf Hitler. Dat is gewoon de connectie ik maakte, zonder dollen.D0gtag schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:18:
[...]
Offtopic Hij was niet grappig of dom, hij was heel charmant en gecalculeerd. Er waren veel vrouwen van hem gecharmeerd. Niks voor niks dat hij een hele bevolking voor hem kreeg.
Maar Hitler noemen in deze discussie is gewoon onzin laten we aub niks meer over hem zeggen en richten op sinterklaas (en racisme in Nederland)
Welke conversatie? Dit is een plek om je mening te roeptoeteren. Het standpunt van de andere partij is niet van belang.
Mensen hebben recht op een mening, maar er is maar een HEEEEEL klein gedeelte van de bevolking die tegen Sinterklaas is, ze doen nu net alsof alle gekleurde Nederlanders tegen sinterklaas zijn volgens mijn kennis kring viert de meerderheid van de Nederlanders uit koloniën gewoon sinterklaas en is het racisme troefkaart gewoon onzin of olie op het vuur voor de herstelbetalingen (voor het slaven verleden). sinterklaas en slaaf is een mooi bruggetje naar herstelbetalingen.Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:18:
[...]
Dat is dan blijkbaar niet bij iedereen aangekomen. "Ze" refereert in net iets te veel reacties naar 'buitenlanders', 'allochtonen', of bepaalde groepen zoals Afrikanen, Surinamers, Antillianen.
Overigens behoor ik niet tot ook maar één van deze groepen, maar vind wel dat de sinterklaastraditie aangepast moet kunnen worden. OK, mijn ouders komen uit een bijna-buitenland (Limburg), maar om dat er nou weer bij te halen.
Ja, helaas is dat met sommige mensen wel zo. Zonde eigenlijkSefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:23:
[...]
Welke conversatie? Dit is een plek om je mening te roeptoeteren. Het standpunt van de andere partij is niet van belang.
?? Leg uit, alstublieft.Sorcerer8472 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:19:
[...]
Lekker xenofobe opmerking joh. Ga zo door!
Oh, dus de herstelbetalingen moeten aan Limburgers gedaan worden, zij die zwart zijn van de steenkolen. Niet aan mensen die door de genen die ze gekregen hebben "toevallig" wat meer getint zijn...Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:18:
[...]
Dat is dan blijkbaar niet bij iedereen aangekomen. "Ze" refereert in net iets te veel reacties naar 'buitenlanders', 'allochtonen', of bepaalde groepen zoals Afrikanen, Surinamers, Antillianen.
Overigens behoor ik niet tot ook maar één van deze groepen, maar vind wel dat de sinterklaastraditie aangepast moet kunnen worden. OK, mijn ouders komen uit een bijna-buitenland (Limburg), maar om dat er nou weer bij te halen.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Zeg, haal die witgeschminkte clownsmiley daar eens snel weg, dat is discriminerend! Alsof alle blanken grote rode neuzen en grote flapvoeten hebben!Coach4All schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
Oh, dus de herstelbetalingen moeten aan Limburgers gedaan worden, zij die zwart zijn van de steenkolen. Niet aan mensen die door de genen die ze gekregen hebben "toevallig" wat meer getint zijn...
![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 23-10-2013 14:33 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Asgaro op 23-10-2013 14:37 ]
De bekendste fascist was Mussolini en Hitler modelleerde zijn nationale socialisme daar op. En Nationaal socialisme is kort door de bocht Fascisme met Anti-semitisme (Racisme tegen joden) en rassen indeling.Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:23:
[...]
Ik vind 't geen onzin. Ik zie in de post van de persoon die ik quotte een aantal fascistische elementen terugkomen. De bekendste fascist is natuurlijk Adolf Hitler. Dat is gewoon de connectie ik maakte, zonder dollen.
Ik verwijs je naar het woordenboek.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik weet wat Xenofobie is. Wat heeft dat met mijn opmerking te maken...??
Limburger.. ik loop nog liever in Noord Sudan... met een Amerikaanse vlag op me borst .. en een brandende koran in me hand.. in me YMCA outfit... Al roepend "hi boys'....Coach4All schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
Oh, dus de herstelbetalingen moeten aan Limburgers gedaan worden, zij die zwart zijn van de steenkolen. Niet aan mensen die door de genen die ze gekregen hebben "toevallig" wat meer getint zijn...
![]()
[ Voor 28% gewijzigd door D0gtag op 23-10-2013 14:39 ]
Wacht even, racisme tegen Joden? Zijn Joden opeens een ras??? Ja, volgens Nazi's wel maar volgens geen enkele andere maatstaf, laat staan wetenschappelijke.D0gtag schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:35:
[...]
De bekendste fascist was Mussolini en Hitler modelleerde zijn nationale socialisme daar op. En Nationaal socialisme is kort door de bocht Fascisme met Anti-semitisme (Racisme tegen joden) en rassen indeling.
Maar nogmaals er is geen connectie tussen Adolf en Sinterklaas, en mensen die fascistische ideeën quote bij een sinterklaas en zwartepiet topic hebben gewoon geen ammunitie meer en moet je lekker negeren.
Godwin is altijd einde discussie.
Verwijderd
Daar voortaan ook maar schminckenAsgaro schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:33:
Iemand postte zonet deze foto en comment bij een nieuwsartikel over die hele toestand...![]()
[afbeelding]
https://www.facebook.com/...e/posts/10152296263559622
[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Salo op 23-10-2013 14:43 ]
I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..
Ik dacht dat het racistisch was omdat het de indruk wekt dat zwarten niet grappig kunnen zijn.Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
Zeg, haal die witgeschminkte clownsmiley daar eens snel weg, dat is discriminerend! Alsof alle blanken grote rode neuzen en grote flapvoeten hebben!
Nee nu niet meer nee, maar in die tijd was iedereen met donkerhaar en haak neus mogelijk een jood. Dit was voor dat er rassen indeling was gemaakt en dna onderzoekMx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:38:
[...]
Wacht even, racisme tegen Joden? Zijn Joden opeens een ras??? Ja, volgens Nazi's wel maar volgens geen enkele andere maatstaf, laat staan wetenschappelijke.
Rassen bestaan nietD0gtag schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:41:
[...]
Nee nu niet meer nee, maar in die tijd was iedereen met donkerhaar en haak neus mogelijk een jood. Dit was voor dat er rassen indeling was gemaakt en dna onderzoek
Leg uit.
Jawel. Homo sapiens. Homo neanderthalensis. Homo habilis. Homo erectus.Bellerophon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:41:
Rassen bestaan niet
[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 23-10-2013 14:44 ]
Dat dusMx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:43:
[...]
Jawel. Homo sapiens. Homo neanderthalensis. Homo habilis. Homo erectus.
D0gtag: alle mensen die nu leven zijn "Homo sapiens sapiens". Eén ras.
Pas op wat je zegt hoor. Die herstelbetalingen aan Limburgers die zwart zijn van de steenkolen is -echt- ook ter discussie geweest: Wikipedia: Actiecomité Ereschuld MijnwerkersCoach4All schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 23-10-2013 14:45 ]
Het leeft in den schoorsteen,
Hoor, hoor dat geraas!
Hoe rollen hier de app'len,
't Is vast Sint Niklaas!
Maar neen... 't Is zijn knechtje,
Dat zwart is van kleur;
Want ginds staat de Bisschop,
Voor de opene deur.
Twee quotes in de Volkskrant uit het prentboekje van Schenkman. Lijkt me toch vrij duidelijk.Daar rijdt hij de stad door,
Op 't prachtigst gekleed;
Zijn knecht draagt de geldkist
O, zie hoe hij zweet.
Wat? Dat 150 jaar geleden dingen anders waren? Woopdiedoop. Maar hoe is dat relevant?Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:50:
Nog even terugkomend op Schenkman en zijn plaatjes die hier veelvuldig aangehaald zijn;
[...]
[...]
Twee quotes in de Volkskrant uit het prentboekje van Schenkman. Lijkt me toch vrij duidelijk.
Iemand moet toch de zwarte p.. eeehh.. lul zijn?Amras schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:49:
Als mannelijke, blanke, heteroseksuele, westerse man kan ik wel aan het herstelbetalen blijven.
Verwijderd
Wat is duidelijk? Dat de sint een knecht heeft die donker getint is? Dat is heel normaal hoor dat je blanke bedrijfsleiders hebt en gekleurd personeel. Ga maar eens naar de Aldi.Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:50:
Nog even terugkomend op Schenkman en zijn plaatjes die hier veelvuldig aangehaald zijn;
[...]
[...]
Twee quotes in de Volkskrant uit het prentboekje van Schenkman. Lijkt me toch vrij duidelijk.
Vroeger was alles beter... nee serieus wat is je punt? Dergelijke liederen gebruiken we al lang niet meer.Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:50:
[...]
[...]
Ging naar alle waarschijnlijkheid over mijn post. Kijk, nu vergelijk je mij prachtig met Adolf Hitler, dat mag dan nu ineens wel gebeuren en dat moet ik, uiteraard, accepteren.Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:23:
Ik vind 't geen onzin. Ik zie in de post van de persoon die ik quotte een aantal fascistische elementen terugkomen. De bekendste fascist is natuurlijk Adolf Hitler. Dat is gewoon de connectie ik maakte, zonder dollen.
Ach, ik voldoe alleen conform de 'racistische' standaard die ongeveer iedereen opgeplakt krijgt. Want ja, dat ben je schijnbaar als je zwarte piet wel normaal vind en het absoluut niet als racistisch ziet.Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:57:
Zolang ze maar terug gaan naar hun bananenland zodra ze iets zeggen dat je niet aanstaat.
[ Voor 15% gewijzigd door RaseriaN op 23-10-2013 15:00 ]
Dat is -de- drogredenering. Met het nodig historische besef kunnen we wel bezig blijven en daarbij kan racisme ook los van een slavernij geschiedenis plaats hebben. Mensen die nooit slaaf zijn geweest maar wel wat miepen tegen mensen die nooit slavendrijver zijn geweest: enkeltje maan of marspingkiller schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:42:
Het is ook pijnlijk om te zien dat zoveel tweakers enig historisch besef missen.
And it goes BRAAAAAPP!
Dus nogmaals:Garyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:50:
Zo lang ze daar maar niet onder een blanke baas gaan werken om bananen te buigen ofzo...Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:57:
Zolang ze maar terug gaan naar hun bananenland zodra ze iets zeggen dat je niet aanstaat.
[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 23-10-2013 15:05 ]
- Ook al kwetst men een ander onder het mom van traditie, ziet men het niet...of juist wel.AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:49:
Niks veranderen. Er is al teveel veranderd in dit land, onder invloed van niet westerse culturen. Dit is een traditie, die houden we in stand. Al zouden we ieder jaar op 5 december een stro-negertje ritueel verbranden, als dat traditie is, dan doen we dat. Omdat het kan.
- Men wijst aan dat de traditie racistisch is en niet de mensen die aan de traditie meedoen en menMx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
- Men komt met aaannames en de kennissenkring (ik heb zwarte vrienden etc)D0gtag schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:24:
[...]
Mensen hebben recht op een mening, maar er is maar een HEEEEEL klein gedeelte van de bevolking die tegen Sinterklaas is, ze doen nu net alsof alle gekleurde Nederlanders tegen sinterklaas zijn volgens mijn kennis kring viert de meerderheid van de Nederlanders uit koloniën gewoon sinterklaas en is het racisme troefkaart gewoon onzin of olie op het vuur voor de herstelbetalingen (voor het slaven verleden). sinterklaas en slaaf is een mooi bruggetje naar herstelbetalingen.
Jij blijkbaar, anders kom je niet op dat belachelijke idee...Sefyu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:09:
Ik vraag me af hoeveel Tweakers met een kladblokje naast zich usernames zitten op te schrijven om te onthouden jegens wie ze voortaan wrok moeten koesteren.
En waar zijn dan die kritische opmerkingen? Ik heb er nog geen één gezien. Het is enkel gehuil dat wat mensen zich gekwetst voelen. Waar ik geen enkele boodschap aan heb.Mackabroad schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:06:
- Men krijgt een algehele verstandsverbijstering als men kritische opmerkingen maakt over deze traditie
Honden behoren tot de familie van de Canidae, daar binnen zijn vier rassen te onderscheiden.
Ok kan jij mij vertellen wat Quincy Gario Heeft gezegd of mij bronnen laten zien waar jij geen enkele kritische opmerking inziet. Dan zijn we snel klaar.Sissors schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:10:
[...]
En waar zijn dan die kritische opmerkingen? Ik heb er nog geen één gezien. Het is enkel gehuil dat wat mensen zich gekwetst voelen. Waar ik geen enkele boodschap aan heb.
Maar goed dit zal wel weer de zoveelste post zijn dat we gewoon allemaal racisten zijn zonder inhoudelijke onderbouwing waarom het racistisch zou zijn.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq