gambieter schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:21:
Dat is te makkelijk gezegd. Het is namelijk een poging de ander belachelijk te maken door te doen alsof die zich vreselijk druk maakt. Het is zeker geen constructieve bijdrage aan de discussie en eentje die beter achterwege kan blijven.
Inhoudelijke discussie is hier allang niet meer (als het er ooit echt geweest is(, het is gewoon gebrul met hete lucht. Tijd om de dijken door te steken.
Je doet precies hetzelfde. Ik maak helemaal niemand belachelijk. Het enige dat ik tracht is dat de verhitte discussie wat meer op een fatsoenlijk discussielevel komt (en moet zeggen dat zijn laatste series aan bijdrage een stuk constructiever zijn!!!) ipv verwijten naar elkaar maken (die er wellicht niet zijn) en zaken verdraaien etc. Emnich is nogal aanwezig hier en draaft imo wat door in zijn felheid. Daartegen over staan ook wel weer reacties die dit uitlokken maarja Dont feed the trolls....
Maarja, wellicht een kansloze poging zo op een forum met een gevoelig onderwerp Je pretendeert neutraal te zijn maar het mogen duidelijk zijn dat je allang een kant hebt gekozen

Maar goed, het gaat zo inderdaad wel erg offtopic. Excuus als iemand zich beledigd of aangevallen voelt, dat was zeker niet mijn intentie.
Dido schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:13:
[...]
Ik hoef niet zo hard te zoeken, ik ben van mening veranderd onder invloed van de pro-pieten
Van vrij hardnekkig neutraal naar gematigd maar vasthoudend anti.
Het is heel opvallend dat het daadwerkelijk het discours uit het pro-kamp is geweest dat me heeft overgehaald.
Het feit dat ik daarna meermaals beschuldigd ben van het willen afschaffen van zwarte piet (of sinterklaas als geheel), dat ik alles op slavernij betrok en dat ik indirect ben uitgemaakt voor niet-ingeburgerde hufter heeft in ieder geval niet bijgedragen aan de constructiviteit van de discussie.

Beetje zoals Murray dus in het voorbeeld van Gambieter. Hecht ik wat dat betreft meer waarde aan een mening wanneer die niet is beinvloed door een stel schreeuwende tokkies die allemaal lompe uitspraken doen onder de vlag "maar ik ben niet racistisch hoor" maar veranderd is door goede argumenten.
Zelf heb ik ook bijv op FB al een paar mensen geblocked die van die ontzettende lompe pro standpunten innemen (boycotten hema, hoofddoekjes mogen wel, zwarte piet is eng maar burka's enger, afschaffen suikerfeest etc). Hier ga ik mij echter niet door laten beïnvloeden (de andere kant heeft ze namelijk ook)
Goner schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:17:
Helemaal niet zo opvallend ; ik durf te wedden dat ook veel mensen zijn die ZP geen bal interesseerde nu ontzettend pro-ZP zijn geworden door de hele "discussie" en de acties van het anti-ZP kamp ...
Dit heeft bij mij wel wat invloed gehad ja. De initiële insteek was nl ZP is racistisch en daarbij vier je dus een racistisch feest en/of ben je (on)bewust een racist. En ook al vier je het niet dat support je dit dus. Ergo je kan alleen geen racist zijn als je het niet support of viert. Hier zitten wellicht weer 50 tinten grijs in verwerkt maar dat is wel de kern (voor mij).
gambieter schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:41:
Welke argumentatie? Het komt helaas vooral neer op "Quinsy heeft ons op de tenen getrapt en wij vinden het geen racisme, punt uit". Er wordt dan wel geklaagd over de kwaliteit van de anti-ZP redeneringen uit het Quinsy kamp, maar de kwaliteit van de onderbouwing van de pro-ZP club is net zo laag. En dat is het grootste verlies in dit topic: het is niet boven het niveau van Quinsy uitgekomen.
En wat zijn de verheven argumenten dan van de anti-pieten die zover boven het niveau van de pro-pieten uitstijgen? Wat verwacht je dan als je zelf al aangeeft dat ze niet boven een bepaald niveau uitkomen (van beide kampen). Wat is het niveau waar we op moeten richten en welke argumenten zijn dit niveau waardig? En als je vindt dat argumenten van beide kampen net zo laag zijn waarom heeft de ene (in jou geval de anti-pieten) meer waarde dan die van de pro-pieten?
Vind ik dit stukje dan wel weer "grappig"
"Alleen Amsterdam en Utrecht hebben aangegeven de komende intocht wat aan te passen. De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan zei dat 'Piet verder gaat veranderen om van de negroïde stereotypering
en het koloniale verleden af te komen'. Utrecht gaat 'rekening houden met gevoeligheden, zonder het traditionele karakter van de intocht drastisch of versneld te veranderen'."
Dido, wat is het nou?

Wel of geen slavernij
[
Voor 87% gewijzigd door
thewizard2006 op 24-09-2014 09:46
]