Okee, je mag erover denken hoe je wilt; ik denk er anders over. Voor de duidelijkheid: ik ben het in principe eens met jouw houding, maar de wereld is niet zwart/wit en in
deze situatie ben ik niet eens met die houding.
[...]
Het is heel erg moeilijk onwillige mensen te overtuigen.
Als je nou blijft hameren op dat ik onwillig ben, dan is dit mijn laatste reactie daarop. Ik ben
niet onwillig
behalve als er geen goede reden is, waarbij goede reden echt wat meer moet zijn dan wat men nu aandraagt.
Er zijn ook nog mensen die volhouden dat de wereld geschapen is door een baardmans
Dat is een diepgeworteld geloof, en dat is hier
niet van toepassing: vergelijking gaat wat mij betreft mank.
en dat deze wereld 6000 jaar oud is.
Zelfde als hierboven: diepgeworteld geloof, vaak ook op basis van indoctrinatie trouwens. Mijn beredenering komt vanuit mijn ervaringen in mijn jeugd, en eenvoudigweg mijn observaties.
Die ga je ook niet overtuigen, zelfs al zijn hun argumenten bagger en de tegenargumenten ijzersterk. Net zoals er iemand in W&L vond dat er geesten zijn, en als je ze niet waarnam, dan mis je de gave. Cirkeltje, maar hoe ga je iemand daarvan overtuigen?
Iemand die vanuit z'n kern ergens in gelooft ga je niet overtuigen. Ik heb die in dit topic nog niet gezien. Veel mensen voelen zich aangevallen omdat men nu de aanval inzet op een belangrijk deel van hun jeugd. Niet dat de aanvallende partij zich daar ook maar
iets van aantrekt, overigens.
Gewoon het debat aangaan zonder een van te voren vastgestelde uitkomst. Dan wordt het winnen of verliezen en gaat het door-etteren.
We zitten nu in de door-etterfase want de tegenpartij komt met nonsens aan en wenst het daar geloof ik bij te laten. Of het via de rechter spelen ofzo. In elk geval is dat een partij die maar met één ding genoegen neemt, en daar zit geen Zwarte Piet bij. Je kunt niet eindeloos in debat. Je zit je daar in dit topic best aan te ergeren, maar ik denk dat je je aan de verkeerde partij ergert.
[...]
Zij vinden dat ze goede argumenten hebben, net zoals de pro-ZP mensen dat vinden.
De pro-ZwartePieters hebben nog iets anders dan de klagers, namelijk de realiteit. Je woont in GB, maar heb je in je jeugd in Nederland gewoond, en zo ja: hoe vond je nou Sinterklaas? Als het antwoord daarop nou mocht zijn "leuk" of hoger (

), dan zul je toch onderhand wel moeten snappen dat men dáár poten onderuit probeert te zagen?
Maar geen van beiden zijn ze ook maar enigermate objectief, waarbij de pro-ZP groeperingen ook nog eens vinden dat het aan anderen is om hen te overtuigen. En dat gaat niet lukken door de onwil (of het onvermogen).
En dat stoort me: het niet eens proberen het debat constructief aan te gaan, zelfs als je vind dat de ander onzin verkoopt.
Nogmaals: kijk het topic nog maar eens door, daar vind je genoeg constuctief debat. We zijn nou al pagina's in debat, en
nog klaag je over een gebrek aan constructief debat.
[...]
Prachtig, maar dat wil men ook niet
.. omdat men vindt dat hetgeen waar die mensen over klagen niet bestaat, gebaseerd op... kan vanalles zijn maar mijn visie daarop heb ik nou meer dan genoeg gegeven. Doe daarmee wat je wilt maar zet alsjeblieft niet alles weg als "onwil" en "ze willen niet in debat". Daar neigt het wel heel erg naar zo.
Gemeen.

Je wilt dus een compromis. Nou het aangeboden compromis, namelijk de
roetvegen op het gezicht van een duidelijk blanke is blijkbaar al afgeschoten door
het aanvallende kamp.
Ze gaan maar gewoon zeuren over dingen die wél bestaan. Sinterklaas hoort daar niet bij. Sorry kleintjes.
[
Voor 7% gewijzigd door
Cyphax op 07-07-2014 19:01
]