Racisme heeft niets te maken met het
FEEST voor kinderen dat we hedendaags vieren!
Waar iki heel slecht tegen kan is het gedrag van de zuurpruimen/zeurpieten/zielepieten die een instelling lijken te hebben als: "Wij geen feest dus jullie ook niet!".
Maar ja mijn eigen schoonzus is zo'n Surinaamse, ook zo'n zielepiet. Overal een probleem van maken en het nooit bij jezelf zoeken. Lijkt wel een cultuureigenschap begin ik te denken...
Er is niets mis met Zwarte Piet, zelfs een kleuter die dat ziet!
(quote van Edwin Evers) Perfect verwoord!
Ik begin steeds meer te denken dat sommige Surinamers gewoon ertegen in gaan, omdat dat kan in Nederland. Ondanks dat geen van alleen ooit slaaf is geweest, ondanks dat geen van allen ooit een blanke slavendrijver heeft gezien. Wordt ze met de paplepel een soort van aversie tegen Nederland ingegoten ofzo. Ik weet niet wat het is...
Maar ook direct opstaan om excuses van Nederland te eisen voor de slaventijd, waarschijnlijk nog voor een vergoeding ook. Want ze hebben het er moeilijk mee. Waar precies mee dan!?
Stap eens uit het jaar 1600! Je hebt het nooit meegemaakt, wij ook niet, dus get over it!
Die excuses zijn niet uit naam van mijzelf uitgesproken! Ik heb niets gedaan en heb dus ook nergens spijt van!
Wat een debiele gedachte dat we excuses verplicht zijn.
Zullen we een kind van een moordenaar ook maar veroordelen voor het feit dat hij nakomeling van een moordenaar is?
Het idee alleen al!
Door dit soort acties, wordt het beeld wat de gemiddelde nederlander van een surinamer heeft alleen maar negatiever.
Door er iedere over door te gaan (racisme en discriminatie) houdt je het alleen maar in leven, niemand anders dacht erover na voordat de klagers opstonden. Het lijkt wel of men de onderwerpen graag actueel wil houden, om aandacht te blijven krijgen...
Het vervelende is nog dat het hele volk erop wordt aangekeken, terwijl het in Suriname zelf niet eens leeft.