[PC] Rimworld

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA
Iemand al de nieuwe uitbreiding geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://thenerdstash.com/wp-content/uploads/2021/07/RimWorld-Ideology.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nog niet, maar volgende week een weekje vrij, dus dan gaan we dat mooi eens testen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Wat vinden jullie van Ideology?

De lijst met meldingen rechts op je scherm wordt bij mij nogal lang... heb veel ex-gevangen en randoms als nieuwe inwoners, welke niet hetzelfde geloof hebben als de "main five". Kortom vaak ruzie omdat ze elkaar proberen te overtuigen dat religie X de beste is...
Nu wel ontdekt dat je gevangenen gewoon eerst moet converten naar je eigen ideology, voor je ze gaat recruiten. Effictief houdt dit nu voor mij in dat ik meer cellen in mijn colony heb en ze langer vast zitten...

Verder zijn de nieuwe quests wel tof, de werkkampen die je in de buurt hebt etc.
Ook al meerdere groepen gehad, die tijdelijk onderdak zoeken, en omdat mijn colony (natuurlijk :P ) awesome is, willen er een aantal blijven. Ging daardoor vrij snel van 5 inwoners naar meer dan 10.

Heb nu beetje ruzie met de Animal pens. Schijnbaar zit er een max in hoeveel dieren je er in kan hebben...
grote kudde's muffolo's en alpaca's kan dus niet meer...
Moet nog uitvinden hoe dit precies werkt verder, dus als iemand tips heeft ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
TepelStreeltje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:04:
Wat vinden jullie van Ideology?

...

Heb nu beetje ruzie met de Animal pens. Schijnbaar zit er een max in hoeveel dieren je er in kan hebben...
grote kudde's muffolo's en alpaca's kan dus niet meer...
Moet nog uitvinden hoe dit precies werkt verder, dus als iemand tips heeft ;)
Nee hoor, je kan zoveel dieren in de pen stoppen als jij wilt, de aantallen die de penmarker aangeeft zijn op basis van beschikbaar gras. Dus als er 7 Muffalo's in kunnen volgens de penmarker dan hoef je de dieren niet bij te voeren (met uitzondering van koude maanden uiteraard). Stop je er echter 50 Muffalo's in dan is dat ook geen probleem, zorg dan wel dat er altijd eten in de pen aanwezig is (hay of kibble, desnoods raw veggies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluePress
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-02 15:41
Hoi allemaal,

Ik speel deze alweer een tijdje, en vroeg me af of dit draadje nog wat leven in te blazen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Erg rustig hier. Ik ben ook recent weer begonnen. Met de prepare carefully mod wat extra starting resources gegeven en nu vooral bezig om een optimale basis te bouwen. Daarna eens een reguliere play through doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Mauz1978

Console War Veteran

Best wel onder de radar is afgelopen week de console versie gelaunched. Ze hebben de port echt super gedaan en speelt erg soepel op de PS5. Ik kan m van harte aanraden.

Heb m ook op de Steam Deck dus was controller bediening al gewend. Ik mis wat dingetjes van de pc versie maar voor mij echt geen dealbreaker (zoals geen mods).

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 17:09
Was op zoek naar meningen over de komende uitbreiding Biotech die is aangekondigd, maar ik ben een beetje verrast dat Rimworld niet erg populair lijkt te zijn op dit forum.

Het voegt reproductie toe, en dus kinderen en school etc. Mechanitors, colonists die mechanoids kunnen houden. Dit creeert vervuiling op een of andere manier. Genetische modificatie van volwassenen en kinderen wordt ook mogelijk.
Ik ben erg benieuwd naar deze uitbreiding en verwacht ook wel wat controverse. Maar persoonlijk vind ik het niet erg als er soms tegen heilige huisjes wordt geschopt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

controverse in rimworld?
Want het harvesten van organen en andere geneve conventie brekende dingen waren nog niet genoeg? :+ 8)

[ Voor 3% gewijzigd door TepelStreeltje op 06-10-2022 22:36 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb de announcement ook gezien en dacht 'hey, dat is een DLC wat ik waarschijnlijk zal kopen!'. Ik vond de andere uitbreidingen niet interessant, dus ik heb die ook niet. :)

Ik gebruikte al plugins waar ik mechs kan hebben, en androids, en cyborgs, etc. Dus als Biotech al die plugins grotendeels kan vervangen vind ik het mooi.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 17:09
TepelStreeltje schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:42:
controverse in rimworld?
Want het harvesten van organen en andere geneve conventie brekende dingen waren nog niet genoeg? :+ 8)
Ja , het was al een keer van Steam gehaald ergens (Australie?). Maar deze uitbreiding gooit er ook nog eens een 'think of the children!' bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:07
Trinsec schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:13:
Ik vond de andere uitbreidingen niet interessant, dus ik heb die ook niet. :)
Hier hetzelfde inderdaad, eens kijken of ik er dan weer wat uurtjes aan verlies ;-) Vooral kinderen lijkt me een welkome afwisseling, ik heb nu vaak dat ik na een paar jaar een nieuwe kolonie start omdat het nogal een sleur wordt. Nu kan ik de moeilijkheidsgraad omhoog gooien, maar het moet wel casual blijven wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Is deze game in 2023 aan te raden als je ook Factorio en Satisfactory speelt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Jackson6 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:00:
Nee, dan houd je echt geen tijd meer over voor die andere games :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Jackson6 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:00:
Ik speel(de) beide, maar is niet echt helemaal te vergelijken met rimworld.
Rimworld gaat niet over fabrieken en efficiënte indeling maken en produceren.
Rimworld gaat over je colonists in leven houden, op wat voor manier dan ook.
Het profileert zich als een story maker, er gebeuren random dingen waar je colony het zwaarder krijgt (of juist niet).
Hoe jij hiermee dealt, daar gaat het om.

Briljant spel, soms beetje lastig om in te komen, maar ik vermaak me er nog regelmatig avonden mee :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik vind Factorio geweldig en ik vind RimWorld geweldig. Prima aan te raden dus. ;) Heb gister net de Biotech DLC gekocht, moet daar nog even in komen maar ik vind de mech-gedoe al leuk. :D

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 08:42
Ik vond factorio top, maar Rimworld is wel echt een ander game. Na 1x de raket gelanceerd te hebben in factorio was ik er wel klaar mee, terwijl ik steeds terugkom bij rimworld om weer wat nieuws te proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:11
https://store.steampowere.../view/4160834030793878434

Nieuwe DLC is aangekondigd en komt over een maand uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
En 1.5 voor Vanilla met een hoop verbeteringen. Ik ben recent weer begonnen met Rimworld en ga mij eens verdiepen in de DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Er is weer een nieuwe DLC aangekondigd:

https://store.steampowere...&emgid=498322216088241321

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Dit ziet er best wel immens uit! Wat een gigantische update.

Ik heb zo'n 100 uur in de game, met geen DLC. Ik ben op het moment weer Dwarf Fortress aan het spelen, maar bij de volgende sale ga ik wat DLC binnenhalen en mogelijk dat ik dan deze er gelijk bij neem. Ziet er heel tof uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Kaasdipje schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:33:
[...]

Dit ziet er best wel immens uit! Wat een gigantische update.

Ik heb zo'n 100 uur in de game, met geen DLC. Ik ben op het moment weer Dwarf Fortress aan het spelen, maar bij de volgende sale ga ik wat DLC binnenhalen en mogelijk dat ik dan deze er gelijk bij neem. Ziet er heel tof uit!
Rimworld en DLCs doen nooit mee in sales. Dat vind de maker niet goed. Uiteindelijk zijn ze vorig jaar wel in een 20% sale gegaan, maar veel hoef je er niet van te verwachten. Eventueel kun je je keys halen op een andere website dat zou wellicht iets kunnen doen.

Hoge kortingen zou ik sowieso niet verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
True schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Rimworld en DLCs doen nooit mee in sales. Dat vind de maker niet goed. Uiteindelijk zijn ze vorig jaar wel in een 20% sale gegaan, maar veel hoef je er niet van te verwachten. Eventueel kun je je keys halen op een andere website dat zou wellicht iets kunnen doen.

Hoge kortingen zou ik sowieso niet verwachten.
Ah, thanks voor die info.

Dan ga ik gewoon op basis van speeltijd wat DLC er bij halen. Meer gespeeld = meer DLC.

Eerst even mijn huidige DF run 'uitspelen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-09 15:52
Kaasdipje schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Ah, thanks voor die info.

Dan ga ik gewoon op basis van speeltijd wat DLC er bij halen. Meer gespeeld = meer DLC.

Eerst even mijn huidige DF run 'uitspelen'.
Biotech is het het heel erg waard btw, als je een leuke wilt hebben naast de nieuwe die waarschijnlijk nog beter is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
Wat een mooi spel is dit. Nu pas ontdekt. 33 uur er al in sinds maandag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altamyr
TweakerVincent schreef op zondag 13 juli 2025 @ 00:36:
Wat een mooi spel is dit. Nu pas ontdekt. 33 uur er al in sinds maandag :-)
Veel succes! Er is heel veel te doen en ervaren, de verhalen die eruit komen zijn echt geweldig. Als je vragen hebt stel ze gerust hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
Ik ben een paar weken geleden begonnen aan mijn eerste anomaly playthrough, ondanks dat het al sinds release in m'n bezit is. Ik heb er nooit echt streams van gekeken, dus ik had geen idee wat me te wachten stond. Wat een wild avontuur was dit zeg, fantastisch. Ik heb me gericht op alles wat met anomaly te maken heeft en gisteravond voor het eerst een rimworld einde gezien.
Ik begrijp ook goed dat mensen dit niet in elke run willen maar voor nu heb ik me er enorm mee vermaakt.

Nu even een pauze. De volgende playthrough wil ik wat meer met biotech gaan doen, een groepje vampiers ofzo. En daarna maar een keer naar de nieuwe dlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Altamyr schreef op zondag 13 juli 2025 @ 09:21:
[...]

Veel succes! Er is heel veel te doen en ervaren, de verhalen die eruit komen zijn echt geweldig. Als je vragen hebt stel ze gerust hier :)
Ja echt een briljant spel. Ik snap niet dat er zo weinig over geschreven wordt op tweakers? Dwarf fortress (die ik ook niet kende tot vandaag van naam), wel heel veel replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Iemand een goeie tips video voor beginners?

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gemmeke schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:57:
Als gevorderde speler: niet doen. Zelf ontdekken is veel leuker.
Waar heb je tips voor nodig, waar loop je tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
True schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:59:
[...]

Als gevorderde speler: niet doen. Zelf ontdekken is veel leuker.
Waar heb je tips voor nodig, waar loop je tegenaan?
Ja precies. Ik wil juist alles zelf uitvinden.

Die mod met wolkjes boven hoofd ga ik straks uitproberen, dat je logs ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Er zijn echt wel wat mods die het spelen gewoon net wat beter maken - ik noem het gameplay verbeteren zonder impact te hebben op hoe je het hoort te spelen.

Hoewel ik de 1.6 nog niet gespeeld heb en niet kan zeggen of deze mods daarop werken speel ik zelf met:
  • Bionic icons
  • Work Tab 1.5 and 1.6 Temp
  • CleaningAreaTemp
  • Compositable Loadouts
  • Animals Logic
  • Defensive Positions
  • CM Color Coded Mood Bar [1.1+]
  • Drugs are not Food (Continued)
  • CleaningArea
  • Better Workbench Management
  • Almost There!
  • Allow Tool
  • HugsLib
  • Harmony
  • Food Poisoning Stack Fix (Continued)
  • QualityBuilder
  • Work Tab
  • Smarter Construction
  • RimHUD
  • Pick Up And Haul
  • [GMT] Trading Spot
  • Dubs Mint Minimap
En ook met deze maar die doen wel wat met hoe je kunt spelen - tijdens het spelen doet het niets, maar je kunt goed je map uitzoeken eventueel rerollen en je colonists zelf min-maxen:
  • EdB Prepare Carefully
  • Geological Landforms
  • Map Preview
  • Map Reroll
Die eerste lijst is echt een improvement t.o.v. vanilla en doet inhoudelijk weinig aan het spel zelf maar verbetert sommige zaken gewoon drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altamyr
Gemmeke schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:57:
Als je bij een tailoring bench bijv. een bill voor t-shirts opzet, kan je make until x selecteren. Als je die dan op 1 zet met daaronder een kwaliteit van 51-100 heb je altijd een goed t-shirt in de voorraad! Als het goed is pakken je pawns die dan ook vanzelf zodat ze geen last hebben van de debuffs van bijna kapotte kleding. +bouw niet je stad van hout. Je ziet vanzelf wel een keer waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:13
Altamyr schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:40:
[...]

Als je bij een tailoring bench bijv. een bill voor t-shirts opzet, kan je make until x selecteren. Als je die dan op 1 zet met daaronder een kwaliteit van 51-100 heb je altijd een goed t-shirt in de voorraad! Als het goed is pakken je pawns die dan ook vanzelf zodat ze geen last hebben van de debuffs van bijna kapotte kleding. +bouw niet je stad van hout. Je ziet vanzelf wel een keer waarom
Ik ben ook net begonnen aan Rimworld. Alweer 6 uur verder op de teller.

Ben echt een beginnende boy. Net even overnieuw begonnen. Ga ik morgen alweer doen (had 3 colonists die alledrie schijnbaar maar 2 construction hadden, kan ik zowat niks bouwen).

Morgen (net zoals vandaag) een modulaire basis maken. Telkens een vakkie erbij. Alleen had ik vandaag meteen een grote omheining gemaakt wat al veel resources kostte. Daarna pas "inkleuren" met kamers.

Ik merk trouwens dat ik mijn "food" niet refrigerated krijg. Ondanks dst ik de koelers op 3 graden heb gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
Rickokun schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:11:
[...]

Ik ben ook net begonnen aan Rimworld. Alweer 6 uur verder op de teller.

Ben echt een beginnende boy. Net even overnieuw begonnen. Ga ik morgen alweer doen (had 3 colonists die alledrie schijnbaar maar 2 construction hadden, kan ik zowat niks bouwen).

Morgen (net zoals vandaag) een modulaire basis maken. Telkens een vakkie erbij. Alleen had ik vandaag meteen een grote omheining gemaakt wat al veel resources kostte. Daarna pas "inkleuren" met kamers.

Ik merk trouwens dat ik mijn "food" niet refrigerated krijg. Ondanks dst ik de koelers op 3 graden heb gezet.
Food moet onder nul. Anders telt het niet vond ik ook raar, dat ze frozen food eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
TweakerVincent schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:23:
[...]

Food moet onder nul. Anders telt het niet vond ik ook raar, dat ze frozen food eten
Hahah dat is inderdaad wel apart ja. Ik dacht; dat moet onder de 7 graden zijn. Oh well.

Toen ik Rimworld voor 2 uur had aangeschaft twijfelde ik nog. Maar vind het inmiddels wel een tof spel. Eerst maar een beetje rustig aan beginnen, even alles doorkrijgen voor ik hogere moeilijkheidsgraden ga doen. Vind zonder mods spelen altijd het leukst. Mods voelen altijd aan als cheaten, vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
Rickokun schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:29:
[...]

Hahah dat is inderdaad wel apart ja. Ik dacht; dat moet onder de 7 graden zijn. Oh well.

Toen ik Rimworld voor 2 uur had aangeschaft twijfelde ik nog. Maar vind het inmiddels wel een tof spel. Eerst maar een beetje rustig aan beginnen, even alles doorkrijgen voor ik hogere moeilijkheidsgraden ga doen. Vind zonder mods spelen altijd het leukst. Mods voelen altijd aan als cheaten, vind ik dan.
Er zijn ontzettend veel mods te vinden. Veel mods zijn ondertussen ook geïmplementeerd in de game. Er zijn best wat qualitify of life mods die het spel veel fijner maken, maar niet per se als cheaten voelen. En mods die flavor toevoegen, zoals extra dieren.
Maar inderdaad, als je het nog maar net hebt: lekker vanilla spelen. Heb je ook DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:42
Joop34 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:42:
[...]

Er zijn ontzettend veel mods te vinden. Veel mods zijn ondertussen ook geïmplementeerd in de game. Er zijn best wat qualitify of life mods die het spel veel fijner maken, maar niet per se als cheaten voelen. En mods die flavor toevoegen, zoals extra dieren.
Maar inderdaad, als je het nog maar net hebt: lekker vanilla spelen. Heb je ook DLC?
Deze game komt toch uit 2013?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

boyette schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 23:58:
[...]

erm ja, maar wat is je punt ?
Het was al een goede game bij uitlomen, die zowel door devs als modders al 12 jaar vebeterd en uitgebreid is tot een van de (zoniet de)beste colony sim die je op dit moment kan spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 18-07-2025 10:46 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
Joop34 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:42:
[...]

Ik wil eerst de basics onder de knie krijgen. Ik zie dat er idd wel toffe dlc is (wat voor zover ik begrepen heb eerst mods waren). Dus uiteindelijk ga ik die nog wel aanschaffen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
[...]

Dat klopt. Vanwaar de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
[...]

Er is net een nieuwe dlc uitgekomen. Top spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:42
Joop34 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:01:
[...]

Dat klopt. Vanwaar de vraag?
Waar vind ik het origineel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ben nu bezig met het basis spel zonder inhoudelijk mods. Ik heb Biotech,/anomaly/ideology ook gekocht.

Ik het verstandig voor de 2e playthrough alle dlc's tegelijk aan te zetten? of eerst bv biotech of biotech en ideology?

Ik heb er nu 70 uur inzitten, wil met de basis eerst verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
TweakerVincent schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:22:
Ik ben nu bezig met het basis spel zonder inhoudelijk mods. Ik heb Biotech,/anomaly/ideology ook gekocht.

Ik het verstandig voor de 2e playthrough alle dlc's tegelijk aan te zetten? of eerst bv biotech of biotech en ideology?

Persoonlijk zou ik even een playthrough doen zonder anomaly, en dan je derde playthrough focussen op alles wat met anomaly te maken heeft. Anders wordt het denk ik wel erg veel tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:22:

1. Eerst zonder
  2. Dan ideology/royalty
  3. Dan ideology/royalty (andere)
  4. Dan ideology+royalty+biotech
Anomaly spreekt mij niet aan (zeker voor de prijs niet) en gebaseerd aan de reviews mis ik daar niets aan en kan ik niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Joop34 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:28:
[...]

Persoonlijk zou ik even een playthrough doen zonder anomaly, en dan je derde playthrough focussen op alles wat met anomaly te maken heeft. Anders wordt het denk ik wel erg veel tegelijk.
True schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:45:
[...]
  1. Eerst zonder
  2. Dan ideology/royalty
  3. Dan ideology/royalty (andere)
  4. Dan ideology+royalty+biotech
Anomaly spreekt mij niet aan (zeker voor de prijs niet) en gebaseerd aan de reviews mis ik daar niets aan en kan ik niet over oordelen.
wacht ik heb royalty gekocht, anomaly nog niet.

ik overweeg nu voor 2e ideology+royalty+biotech

dat moet wel lukken toch?

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 21-07-2025 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:22:
[...]

[...]

wacht ik heb royalty gekocht, anomaly nog niet.

ik overweeg nu voor 2e ideology+royalty+biotech

dat moet wel lukken toch?
Kan, maar het is wel erg veel, ik zou biotech er nog uit laten.
Eventueel I+R zou wel kunnen, maar zal verwarrend voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
True schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:28:
[...]

Kan, maar het is wel erg veel, ik zou biotech er nog uit laten.
Eventueel I+R zou wel kunnen, maar zal verwarrend voor je zijn.
ok, biotech las ik hele goede verhalen over, en wilde die daarom als 2e doen? maar jij adviseert dat dus niet?

Is er een mod die in de icoontjes aangeeft of een pawn een prioriteit job doet? Nu moet ik alle pawns af om te checken of iemand prioritice heeft en dus geen eten pakt enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op maandag 21 juli 2025 @ 23:04:
[...]

ok, biotech las ik hele goede verhalen over, en wilde die daarom als 2e doen? maar jij adviseert dat dus niet?

Is er een mod die in de icoontjes aangeeft of een pawn een prioriteit job doet? Nu moet ik alle pawns af om te checken of iemand prioritice heeft en dus geen eten pakt enzo?
Biotech is ook heel goed, maar is ook best complex om er zo ineens doorheen te mixen. Ik zou het niet doen, maar het kan wel.

Ik snap niet wat je met je vraag bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
True schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 00:06:
[...]

Biotech is ook heel goed, maar is ook best complex om er zo ineens doorheen te mixen. Ik zou het niet doen, maar het kan wel.

Ik snap niet wat je met je vraag bedoelt.
Ok,

Ik bedoel dat ik wil zien als ik een manual een manually action geef, ik dit in het overzicht van de pawns wil zien. (Of hem hem handmatig een taak gegeven heb)

Is daar een mod voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 00:10:
[...]

Ok,

Ik bedoel dat ik wil zien als ik een manual een manually action geef, ik dit in het overzicht van de pawns wil zien. (Of hem hem handmatig een taak gegeven heb)

Is daar een mod voor?
Je wilt eigenlijk zo min mogelijk handmatige taken 'force' geven. Dit is niet efficient en met meer pawns is dit niet bij te houden. Eventueel een begin met 1 pawn doe je dit constant, maar dan zit je er ook bovenop.

Je wilt de prioriteit zo instellen dat het goed gaat, en pawns op hun 'skill passion' laten zitten. Dat is een kwestie van instellen (en met trial & error) - je kunt eventueel een priority mod gebruiken (heb ik al eens eerder genoemd in één van mijn posts) om het net wat duidelijker te krijgen (wisselen naar nummerprioritering doet al veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
True schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 00:14:
[...]

Je wilt eigenlijk zo min mogelijk handmatige taken 'force' geven. Dit is niet efficient en met meer pawns is dit niet bij te houden. Eventueel een begin met 1 pawn doe je dit constant, maar dan zit je er ook bovenop.

Je wilt de prioriteit zo instellen dat het goed gaat, en pawns op hun 'skill passion' laten zitten. Dat is een kwestie van instellen (en met trial & error) - je kunt eventueel een priority mod gebruiken (heb ik al eens eerder genoemd in één van mijn posts) om het net wat duidelijker te krijgen (wisselen naar nummerprioritering doet al veel).
interessant, ik heb nu10 pawns en gebruik force heel vaak. Niet de bedoeling dus, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Ik heb inmiddels als eerste DLC Ideology gekocht (kleine sale gaande nu), maar ik wil eerst mijn huidige run afronden voordat ik overstap. Dus voor nu speel ik nog op Core.

Ik gebruik 'Force' ook alleen voor bepaalde kleine dingen die echt even prio moeten hebben, zoals het vullen van de generators met hout. Voor de rest laat ik ze zo veel mogelijk doen waar ze goed in zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Kaasdipje schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:25:
Ik heb inmiddels als eerste DLC Ideology gekocht (kleine sale gaande nu), maar ik wil eerst mijn huidige run afronden voordat ik overstap. Dus voor nu speel ik nog op Core.

Ik gebruik 'Force' ook alleen voor bepaalde kleine dingen die echt even prio moeten hebben, zoals het vullen van de generators met hout. Voor de rest laat ik ze zo veel mogelijk doen waar ze goed in zijn.
Met deze mod: Work Tab 1.5 and 1.6 Temp uit deze post: True in "[PC] Rimworld" kun je dit soort standaard taken ook apart een hogere prioriteit geven om te voorkomen dat je zonder stroom zit. Bijv. bij een pawn die researcht en toch al in de buurt van je basis blijft.

M.i. doet dit echt helemaal niets af van de vanilla ervaring, maar het maakt het wel gewoon net iets speelbaarder zonder dat je zelf continu druk bent met het in leven houden van je basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wat is bizar mooi spel, sinds 3 weken nu 122 uur gespeeld. Kwam er achter dat je een killzone kunt maken met de muren en dacht lekker veilig te zijn.

ging perfect bij de eerste wave, 20+ gekillt super simpel. Leek me toen wel wat makkelijk. Kwamen ze vrij snel weer, maar nu met mortars... Damn halve team gesloopt omdat ik mijn basis uit moest. echt tof!

en dit is nog maar het basisspel alleen :)

ik speel Adventure story met Cassandra, maar vind het best pittig nog

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 28-07-2025 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altamyr
TweakerVincent schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:09:
Wat is bizar mooi spel, sinds 3 weken nu 122 uur gespeeld. Kwam er achter dat je een killzone kunt maken met de muren en dacht lekker veilig te zijn.

ging perfect bij de eerste wave, 20+ gekillt super simpel. Leek me toen wel wat makkelijk. Kwamen ze vrij snel weer, maar nu met mortars... Damn halve team gesloopt omdat ik mijn basis uit moest. echt tof!

Mortars zijn vervelend inderdaad, maar maak zeker meerdere lagen verdediging als je een grotere basis hebt... Geen spoilers maar ga je nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Altamyr schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:38:
[...]

Mortars zijn vervelend inderdaad, maar maak zeker meerdere lagen verdediging als je een grotere basis hebt... Geen spoilers maar ga je nodig hebben :)
ja heb ik ervaren :)

Nu 125 uur gespeeld en ben bezig met research van spaceship. Maar ik denk erover opnieuw te beginnen met DLC erbij. Heb veel fouten gemaakt en eindspel wil ik liever met een nieuwe run meemaken.

Wbt difficulty wat is handig? Ik denk dat ik dan ideology/royalty samen kies. Ik twijfel nog over ai en difficulty. Zal ik die gelijk houden? Dus adventure modes en cassandra?

ik heb deology/royalty en biotecht gekocht. lees wel overal op internet anders tips voor 2e run wbt DLC. lastig

Gemini adviseert idology/royalty en strive to survive met cassandra.

Gaat die wss worden, of is dit niveau te lastig? Met adventure niveau heb ik wel saves opnieuw moeten starten? (Paar keer ivm dood pawn)

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 29-07-2025 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altamyr
TweakerVincent schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:46:
[...]

ja heb ik ervaren :)

Nu 125 uur gespeeld en ben bezig met research van spaceship. Maar ik denk erover opnieuw te beginnen met DLC erbij. Heb veel fouten gemaakt en eindspel wil ik liever met een nieuwe run meemaken.

Wbt difficulty wat is handig? Ik denk dat ik dan ideology/royalty samen kies. Ik twijfel nog over ai en difficulty. Zal ik die gelijk houden? Dus adventure modes en cassandra?

ik heb deology/royalty en biotecht gekocht. lees wel overal op internet anders tips voor 2e run wbt DLC. lastig

Gemini adviseert idology/royalty en strive to survive met cassandra.

Gaat die wss worden, of is dit niveau te lastig? Met adventure niveau heb ik wel saves opnieuw moeten starten? (Paar keer ivm dood pawn)
Ik zou eerst het basisspel onder de knie krijgen, maar besef je ook: je mag het helemaal spelen zoals jij het wilt. Het leuke is verhalen maken, en soms hard onderuit gaan. Probeer gerust een keer Losing is Fun uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52

odan

The dark side is within all!

TweakerVincent schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:09:

Mortars counteren met of eigen mortars of proberen ze te lokken richting je basis doormiddel van een klein team met lange afstand wapens.

En als je later met de uitbreidingen gaat spelen zijn er nog veel meer opties om sieges te counteren.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altamyr
odan schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:52:
[...]

Mortars counteren met of eigen mortars of proberen ze te lokken richting je basis doormiddel van een klein team met lange afstand wapens.

En als je later met de uitbreidingen gaat spelen zijn er nog veel meer opties om sieges te counteren.
Bolt-action rifles of een aantal pawns met sniper rifles werkt daar best prima mee inderdaad, mortars zijn wel duur/lastig te onderhouden. Je kan ook een boomalope in een transport shuttle doen en die naar op de vijanden afsturen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Ah gein, nooit geweten dat er een Rimworld draadje was hier op Tweakers.

Binnenkort maar weer eens gaan stoeien met mods. M'n huidige save met Odyssey is eventjes helemaal vanilla, maar de moeilijkheidsgraad is met de nieuwe DLC content vrij laag. Het is (te) makkelijk geworden om een overvloed aan resources te bemachtigen door even met je schip naar een andere tile te springen. :P

w.b.t. de mortar discussie hierboven; doorgaans stuur ik wat pawns naar voren om de aandacht te trekken, daarna sleur je de aanval zo richting je basis al dan niet een killbox.

Edit: Over Odyssey mods gesproken, is er al een mod voor realistische decompressiekamers? Ik vind de huidige deuren nogal lam..

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2025 12:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:23
Wat doe je als er een groep ruzie komt maken, snel een megasloth overhoop schieten zodat die achter de aanvallers aangaat. })

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLT1PAK3noc2rvVZqGn3vXT7xEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fs6z0IdPXXxYxgBcxuq7CdSS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe gaan jullie om met save scumming? Normaal doe ik dat niet echt, maar nu wel. Als een pawn sterft zeker, maar soms al eerder.

Ik bedenk mij nu dat het mss toch leuker is ook te laten sterven om het spel spannender te houden. Hoe zien jullie dat? Komt mss voornamelijk door 100 uur in een spel te zitten en dan een slachting

Ik ben nu bezig met 2e run, royalty/ideology en normale difficulty en 1e verteller (strife to survive en cassandra). Het begint nu wat makkelijk te worden door het save scummen en omdat ik een killbox heb

Ik wil nu opnieuw starten met royalty/ideology en biotech erbij. Denk dezelfde diffficulty (strife to survive en cassandra) en dan mss niet save scummen

Hoe zien jullie dat? Of moet ik die random guy nemen? Dat lees ik ook overal, maar biotech ken ik nog niet

[ Voor 42% gewijzigd door TweakerVincent op 12-08-2025 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:09:
Hoe gaan jullie om met save scumming? Normaal doe ik dat niet echt, maar nu wel. Als een pawn sterft zeker, maar soms al eerder.

Ik bedenk mij nu dat het mss toch leuker is ook te laten sterven om het spel spannender te houden. Hoe zien jullie dat? Komt mss voornamelijk door 100 uur in een spel te zitten en dan een slachting

Ik ben nu bezig met 2e run, royalty/ideology en normale difficulty en 1e verteller (strife to survive en cassandra). Het begint nu wat makkelijk te worden door het save scummen en omdat ik een killbox heb

Ik wil nu opnieuw starten met royalty/ideology en biotech erbij. Denk dezelfde diffficulty (strife to survive en cassandra) en dan mss niet save scummen

Hoe zien jullie dat? Of moet ik die random guy nemen? Dat lees ik ook overal, maar biotech ken ik nog niet
Ik deed het eerder ook totdat ik er 'achter kwam' dat het spel meer om het verhaal draait dan om het overleven. Soms heb je een briljante pawn die om wat voor reden toch ineens een ledemaat moet missen of doodgaat aan een griepje. Tegenwoordig speel ik door, maar dat heeft ook wel een paar honderd uur gekost voordat ik daar kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan

odan

TweakerVincent schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:09:

Je eerste paar "runs" doe wat je niet laten kunt. op een gegeven moment als je het spel goed kent (en de uitbreidingen) zou ik het persoonlijk niet meer doen, je krijgt daardoor gewoon leukere verhalen ook al gaat je "hoofdrolspeler" op een lullige manier dood.

als voorbeeld een pawn die sterft was bloodthirsty als eerbetoon ga je je ideoligy langzaam aan die kant op veranderen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Denk dat jullie gelijk hebben idd. Als ik biotech run ga ik alleen nog bij echt leermomenten van dlc mss nog reloaden maar anders laat ik het :-)

En wat vinden jullie van de nieuwste DLC? Merged die ook goed icm royalty/ideology en biotech samen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan

odan

odyssey nog niet gespeeld. Even een tijdje geen rimworld want ik ben bezig met de waslijst aan andere games die ik nog op de plank heb liggen ;)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altamyr
TweakerVincent schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:56:
Denk dat jullie gelijk hebben idd. Als ik biotech run ga ik alleen nog bij echt leermomenten van dlc mss nog reloaden maar anders laat ik het :-)

En wat vinden jullie van de nieuwste DLC? Merged die ook goed icm royalty/ideology en biotech samen?
De nieuwe DLC vind ik erg gaaf en speelt goed samen met de andere DLC's, alhoewel ik niet kan spreken over Anomaly want die heb ik niet. En 'savescummen' geeft het al een negatieve lading, gewoon doen waar je je goed bij voelt! Als je veel mods hebt kan het ook noodzakelijk zijn om te doen vanwege instabiliteit of andere rare dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
Gamen doe je wat mij betreft lekker voor jezelf, dus speel vooral hoe je het leuk vindt. Sommige mensen vinden het leuk om met 1000 mods te spelen waardoor er geen enkele balans meer te vinden is, anderen willen het zichzelf zo moeilijk mogelijk maken (500% no pause), en van alles daar tussen. Wil je savescummen, dan moet je dat vooral doen.
Ik raak zelf altijd best gehecht aan m'n eerste 5 pawns. Als die dood gaan, zeker door iets dat ik gewoon heel makkelijk had kunnen voorkomen, dan savescum ik. Bij pawn 13 maakt me dat veel minder uit. Het is net waar ik zin in heb, zo vind ik het leuk om te spelen. En zeker bij Rimworld is dat het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Joop34 op 13-08-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Is het leuker om randy te kiezen ipv cassandra? Strife to survive. Ik wil dan biotech ook activeren, die ken ik nog niet. Of dan beter cassandra doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:22:
Is het leuker om randy te kiezen ipv cassandra? Strife to survive. Ik wil dan biotech ook activeren, die ken ik nog niet. Of dan beter cassandra doen?
Randy is random, je kunt na 5 minuten spelen een olifant krijgen die je helpt maar ook de meest random andere dingen - niet altijd even fijn.

Ik zou het bij CC houden imho totdat je je verveelt met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
True schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:42:
[...]

Randy is random, je kunt na 5 minuten spelen een olifant krijgen die je helpt maar ook de meest random andere dingen - niet altijd even fijn.

Ik zou het bij CC houden imho totdat je je verveelt met spelen.
Ben begonnen met cc

Hoe doen jullie het met starten van game
En pawn selectie? Zonder randomize of wel uitzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altamyr
Randomize knop is er met een reden, maar het kan soms ff duren natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

TweakerVincent schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 00:51:
[...]

Ben begonnen met cc

Ik gebruik RandomPlus om een builder, farmer en researcher te selecteren.
Ben geen uur aan het zoeken, maar die 3 stats boven de 6 maken je leven in 't begin een stuk aangenamer/sneller.

Het is een standbox. Uiteindelijk gaat het erom dat je plezier haalt uit een game :)

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
TweakerVincent schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 00:51:
[...]

Ben begonnen met cc

Ik gebruik prepare moderatly en zoek dan een goede kok met plants, een doctor met research en een crafter met building. Liefst 2 shooters en 1 melee en niet te oud. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
invine schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:09:
[...]

Ik gebruik prepare moderatly en zoek dan een goede kok met plants, een doctor met research en een crafter met building. Liefst 2 shooters en 1 melee en niet te oud. :9
is het niet leuker om uit de 10 colonisten te kiezen die je in het begin voorgeschoteld krijgt?, waarvan er een aantal niet landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:47:
[...]

is het niet leuker om uit de 10 colonisten te kiezen die je in het begin voorgeschoteld krijgt?, waarvan er een aantal niet landen?
Het idee is dat je er 10 hebt en je zelf kiest welke mee gaan/kunnen door ze te slepen. Je kunt ze ook randomizen en een nieuwe 'vragen' en dan overwegen of het een aanwinst is. Dit is onbeperkt dus je kunt ook semi-random wat selecteren met een mod. Versneld het proces een beetje uiteindelijk is het net zoals vaak, persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
True schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:41:
[...]

Het idee is dat je er 10 hebt en je zelf kiest welke mee gaan/kunnen door ze te slepen. Je kunt ze ook randomizen en een nieuwe 'vragen' en dan overwegen of het een aanwinst is. Dit is onbeperkt dus je kunt ook semi-random wat selecteren met een mod. Versneld het proces een beetje uiteindelijk is het net zoals vaak, persoonlijke voorkeur.
ja snap ik, maar ik bedoel dat je niet randomized, maar je beperkt tot de groep van 10 en daar 3 van kiest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:41:
[...]

ja snap ik, maar ik bedoel dat je niet randomized, maar je beperkt tot de groep van 10 en daar 3 van kiest?
En als er niemand kan koken en de enige bouwer ook een pyromaan is.
Ja het kan, maar het is een persoonlijke keuze. Je belemmert jezelf wel heel erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
TweakerVincent schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:41:
[...]

Heb ik ook weleens gedaan, geeft een leuke uitdaging en vaak gekke dingen. Je kan ook gewoon starten met de 3 (of 5 bij tribe) die je krijgt en kijken hoe t gaat. Uiteindelijk lukt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

invine schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:49:
[...]

Heb ik ook weleens gedaan, geeft een leuke uitdaging en vaak gekke dingen. Je kan ook gewoon starten met de 3 (of 5 bij tribe) die je krijgt en kijken hoe t gaat. Uiteindelijk lukt het wel.
Ja inderdaad, ik doe nog wel eens een volledige random run, waarbij ik alles random; colonists, location, ideology en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
True schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:09:
[...]

Ja inderdaad, ik doe nog wel eens een volledige random run, waarbij ik alles random; colonists, location, ideology en gaan.
Ja lijkt mij ook mooi idd en je kan altijd een kok capturen bv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altamyr
TweakerVincent schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:08:
[...]

Ja lijkt mij ook mooi idd en je kan altijd een kok capturen bv
Óf, mijn favoriet, de super efficiënte smurrieblub machine gebruiken. Ook wel nutrient paste dispenser genoemd. Meest efficiënte voedsel in het spel, gebruik ik vooral terwijl de colony groeit en het lastig is om genoeg voedsel bij elkaar te sprokkelen. Later in het spel zijn fine/lavish meals wel veel beter :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Altamyr schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:13:
[...]

Óf, mijn favoriet, de super efficiënte smurrieblub machine gebruiken. Ook wel nutrient paste dispenser genoemd. Meest efficiënte voedsel in het spel, gebruik ik vooral terwijl de colony groeit en het lastig is om genoeg voedsel bij elkaar te sprokkelen. Later in het spel zijn fine/lavish meals wel veel beter :9
Speel nu transhumanisme dus geen probleem die paste, maar vind die +5 voor fine meals toch wel beter :-)

En starten met 1 naked pawn lijkt me ook wel uitdagend

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 20-08-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb nu een run waar ik voor mijn gevoel erg achterloop met research. Ik heb slechts 2 projecten geunlocked.

Ik heb 4 pawns en 12 uur in het spel. Net een aanval ook niet goed verlopen, waardoor er 3 in het ziekenhuis liggen.

Ik overweeg opnieuw te beginnen, of is een achterstand op research niet erg?

strive to survive/cassandra. met biotech/harmony/ideology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altamyr
TweakerVincent schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:15:
Ik heb nu een run waar ik voor mijn gevoel erg achterloop met research. Ik heb slechts 2 projecten geunlocked.

Ik heb 4 pawns en 12 uur in het spel. Net een aanval ook niet goed verlopen, waardoor er 3 in het ziekenhuis liggen.

Ik overweeg opnieuw te beginnen, of is een achterstand op research niet erg?

strive to survive/cassandra. met biotech/harmony/ideology
Met 4 pawns zou je er 1 op research kunnen zetten afhankelijk van hoe het met je colony gaat: heb je genoeg eten, slaapkamers, dining room/rec room misschien? Zo ja, zet er dan een pawn met hogere skill/passion (passion boven skills) op een hogere prioriteit in het Work tabblad.
Research kan je altijd later doen, een achterstand kan je ook makkelijk inhalen met meerdere research benches in een schone ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Altamyr schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:11:
[...]

Met 4 pawns zou je er 1 op research kunnen zetten afhankelijk van hoe het met je colony gaat: heb je genoeg eten, slaapkamers, dining room/rec room misschien? Zo ja, zet er dan een pawn met hogere skill/passion (passion boven skills) op een hogere prioriteit in het Work tabblad.
Research kan je altijd later doen, een achterstand kan je ook makkelijk inhalen met meerdere research benches in een schone ruimte :)
nu kan ik idd gaan researchen, die 4e is er net bij. Maar heb het gevoel dat ik nu te laat ben en achter loop. Of is dat geen probleem denk je?

eten in overvloed, rec room ziet er goed uit en genoeg slaapkamers. ik denk dat ik in het begin teveel landbouw had, waar heel veel tijd in ging zitten. nu 3k aan raw food. heb landbouw nu kleiner gemaakt

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 25-08-2025 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altamyr
TweakerVincent schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

nu kan ik idd gaan researchen, die 4e is er net bij. Maar heb het gevoel dat ik nu te laat ben en achter loop. Of is dat geen probleem denk je?

eten in overvloed, rec room ziet er goed uit en genoeg slaapkamers. ik denk dat ik in het begin teveel landbouw had, waar heel veel tijd in ging zitten. nu 3k aan raw food. heb landbouw nu kleiner gemaakt
Nee hoor, dat is geen probleem. Meestal komt research pas zodra je genoeg mankracht hebt om voor enkele niet-direct-productie pawns te zorgen, zoals een researcher/medic/andere specifieke pawns. Meestal rush ik batteries als het geen Tribal start is, en vanaf daar wat handig is zoals armor/productie/wapens of andere dingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joop34
Het spel schaalt met de hoeveelheid wealth die je hebt, niet met tijd. Dus hoe meer wealth, hoe moeilijker de raids. Het is dus niet zo'n probleem om achter te lopen op research, want dat betekent in veel gevallen ook dat je minder wealth hebt. Al hoeft dat niet altijd zo te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ok top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Joop34 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:27:
Het spel schaalt met de hoeveelheid wealth die je hebt, niet met tijd. Dus hoe meer wealth, hoe moeilijker de raids. Het is dus niet zo'n probleem om achter te lopen op research, want dat betekent in veel gevallen ook dat je minder wealth hebt. Al hoeft dat niet altijd zo te zijn natuurlijk.
@TweakerVincent let dus op dat je 3k raw food, wat feitelijk niets toevoegt aan je colony dus wel wealth hebt maar er geen nut van hebt. Want van 500 raw food kun je ook eten. Of 10 bedden als je maar 4 colonisten hebt, geen meerwaarde wel wealth verhogend dus moeilijkere raids. Wat andersom wel een truc kan zijn, is om met heel weinig wealth veel te researchen en veel onnodige zaken te destroyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
True schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

@TweakerVincent let dus op dat je 3k raw food, wat feitelijk niets toevoegt aan je colony dus wel wealth hebt maar er geen nut van hebt. Want van 500 raw food kun je ook eten. Of 10 bedden als je maar 4 colonisten hebt, geen meerwaarde wel wealth verhogend dus moeilijkere raids. Wat andersom wel een truc kan zijn, is om met heel weinig wealth veel te researchen en veel onnodige zaken te destroyen.
interessante idd! ik heb veel te veel food idd en dat kost ook veel te veel tijd.

Zelfde geldt ook voor slaapkamers/bedden etc. Mss toch opnieuw beginnen en anders aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altamyr
TweakerVincent schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:17:
[...]

interessante idd! ik heb veel te veel food idd en dat kost ook veel te veel tijd.

Zelfde geldt ook voor slaapkamers/bedden etc. Mss toch opnieuw beginnen en anders aanpakken.
je hebt ook een deconstruct-order, je hoeft niet alles te min-maxxen op Strive-to-survive. Je kan beginnen met je growing areas te verkleinen, als je dan iets tekort komt kan je altijd een Muffalo of 2 jagen en opeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:17:
[...]

Dit spel is veel leuker als je niet min-max't :P Gewoon lekker doorspelen en als je uit het niets ineens een mech-raid op je kop krijgt dan weet je dat je het de volgende keer anders moet aanpakken. :+
* True spreekt uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Altamyr schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:32:
[...]

je hebt ook een deconstruct-order, je hoeft niet alles te min-maxxen op Strive-to-survive. Je kan beginnen met je growing areas te verkleinen, als je dan iets tekort komt kan je altijd een Muffalo of 2 jagen en opeten
True schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Dit spel is veel leuker als je niet min-max't :P Gewoon lekker doorspelen en als je uit het niets ineens een mech-raid op je kop krijgt dan weet je dat je het de volgende keer anders moet aanpakken. :+
* True spreekt uit ervaring.
ik ga toch maar wel opnieuw beginnen. morgen 3 dagen vrij dus genoeg tijd :)

Ik overweeg tribal start, is dat slim? Ik ken biotech nog niet, ideology en harmony wel.

Of beter eerst biotech leren en dan pas tribal?

Strive to survive lijkt me een prima moeilijkheid. Lijkt me wel leuk om ook met pijl en boog te vechten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Zowel min-maxen als de boel helemaal los laten gaan kan leuk zijn.

Al moet ik zeggen dat ik dat laatste, na meer dan 1000u speeltijd, soms nog steeds lastig vind. :)

Aanrader als je jezelf betrapt op savescummen (wat ook bij permadeath mode nog steeds kan): https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2408864627

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 26-08-2025 11:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TweakerVincent schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

[...]

ik ga toch maar wel opnieuw beginnen. morgen 3 dagen vrij dus genoeg tijd :)

Ik overweeg tribal start, is dat slim? Ik ken biotech nog niet, ideology en harmony wel.

Of beter eerst biotech leren en dan pas tribal?

Strive to survive lijkt me een prima moeilijkheid. Lijkt me wel leuk om ook met pijl en boog te vechten
Tribals met pijl/boog lijkt altijd leuk om te starten - en heb ik ook gedaan, maar je komt er snel achter als je wealth iets omhoog gaat en je treft raiders met een autopistol, revolver, bolt action dat je je pijl en boog al snel vervangt voor wat je gevonden hebt omdat dat gewoonweg beter is.
Je kunt wel met ideology focussen op tribal zaken hen er der om die sfeer er ietwat geforceerd, wat meer in te houden.
Eventueel kun je je raiders/enemies ook aanpassen naar tribal-achtig waardoor je er nog wat langer in kan blijven hangen.

Maar op bijna al je vragen met: "wat zou ik doen" --> gewoon wat je leuk lijkt en spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
True schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Tribals met pijl/boog lijkt altijd leuk om te starten - en heb ik ook gedaan, maar je komt er snel achter als je wealth iets omhoog gaat en je treft raiders met een autopistol, revolver, bolt action dat je je pijl en boog al snel vervangt voor wat je gevonden hebt omdat dat gewoonweg beter is.
Je kunt wel met ideology focussen op tribal zaken hen er der om die sfeer er ietwat geforceerd, wat meer in te houden.
Eventueel kun je je raiders/enemies ook aanpassen naar tribal-achtig waardoor je er nog wat langer in kan blijven hangen.

Maar op bijna al je vragen met: "wat zou ik doen" --> gewoon wat je leuk lijkt en spelen :+
nu 14 uur bezig met tribal start. Echt super tof en veel leerzamer dan de normale start. Nu leer ik veel beter omgaan met de resources/research etc. top!
Pagina: 1 2 3 Laatste