[PC] Rimworld

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
grote_oever schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:20:
[...]

Naast Rimworld heb ik ook nog Factorio gekocht, maar met de laatste ben ik aanzienlijk meer mee bezig dan Rimworld. Rimworld vind ik nog steeds vrij pittig om te starten. Binnen 16 uur speeltijd ben ik wel 8x opnieuw begonnen.
Factorio lijkt mij ook leuk, al spreekt het opbouwen van een grote stad mij meer aan, dan een fabriek. Heb je Rimworld geprobeerd op meerdere niveau's? Als ik het goed begrepen heb kies je voor een bepaald niveau, en ook of je aangevallen wil worden of niet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:36
Luxicon schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:26:
[...]

Factorio lijkt mij ook leuk, al spreekt het opbouwen van een grote stad mij meer aan, dan een fabriek. Heb je Rimworld geprobeerd op meerdere niveau's? Als ik het goed begrepen heb kies je voor een bepaald niveau, en ook of je aangevallen wil worden of niet.
Ben begonnen met één van de makkelijkste. Ik denk dat het probleem bij mijzelf ligt en ik de tijd te vaak versnel. Het versnellen doe ik vaak omdat ik het bouwen anders te traag vind.

Mocht je twijfelen tussen de twee, volgens mij is er een Demo van Factorio. Ik vergelijk de game nog steeds het meeste als een soort The settlers game.

https://www.factorio.com/demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
grote_oever schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:28:
[...]

Ben begonnen met één van de makkelijkste. Ik denk dat het probleem bij mijzelf ligt en ik de tijd te vaak versnel. Het versnellen doe ik vaak omdat ik het bouwen anders te traag vind.

Mocht je twijfelen tussen de twee, volgens mij is er een Demo van Factorio. Ik vergelijk de game nog steeds het meeste als een soort The settlers game.

https://www.factorio.com/demo
Oke dankje. Bij Rimworld vraag ik mij wel of je met een bepaald doel kan spelen. Bij Factorio heb je een einddoel. Nu hoef ik geen spoiler, maar volgens mij houdt Rimworld nooit op. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

Luxicon schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:34:
[...]

Oke dankje. Bij Rimworld vraag ik mij wel of je met een bepaald doel kan spelen. Bij Factorio heb je een einddoel. Nu hoef ik geen spoiler, maar volgens mij houdt Rimworld nooit op. :P
Er is een (optioneel) eind doel en dat mag je van mij spoiler vrij uitzoeken :P

Maar rimworld is volgens mij vooral gericht op de roleplay die je doet en op dat vooruitzicht is het einddoel een stuk minder relevant.

[ Voor 15% gewijzigd door sHELL op 12-09-2016 04:53 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Wat is de moeilijkheidsgraad van dit spel? Ik lees geweldige reviews op Steam en het spel heeft mijn interesse maar ik heb echt geen zin om steeds opnieuw te moeten beginnen. Ik houd van beginnen, bouwen en winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:09

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Anoniem: 258387 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:32:
Wat is de moeilijkheidsgraad van dit spel? Ik lees geweldige reviews op Steam en het spel heeft mijn interesse maar ik heb echt geen zin om steeds opnieuw te moeten beginnen. Ik houd van beginnen, bouwen en winnen.
Kan je instellen, en de keuze of de moeilijkheidsgraad telkens moeilijker word, hetzelfde blijft of compleet random is. :P

* random als in "er is een kans dat je enorm veel resources vind en je al vrij vroeg stinkend rijk bent of dat je een game net begint en er direct een groep vijanden aankomt die je vermorzelen"

[ Voor 17% gewijzigd door Djesse8999 op 13-09-2016 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Thanks, dan ga ik hem zeker aanschaffen. :)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:35

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Even in de gaten houden dit spel. Het is nog alpha, maar is dat te merken? Of is het al eigenlijk een volledig spel?

Cunning linguist.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bart ® schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:14:
Even in de gaten houden dit spel. Het is nog alpha, maar is dat te merken? Of is het al eigenlijk een volledig spel?
Multiplayer was een paar maand geleden nog wat buggy (geen idee of dat al verholpen is)
Maar voor de rest is het zo goed als af, zeker goed speelbaar !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• grote_oever
Bart ® schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:14:
Zelf geen multiplayer gespeeld, maar ik merk eigen geen bugs. Ook de mods werken zeer goed.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:28

Soggney

Zeekomkommer

Q&A met de maker van Rimworld hier: Kotaku

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
dit spel gaat binnenkort nog leuker worden!
zie de screenhots te: http://ludeon.com/blog/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
thinkingaboutit schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:13:
dit spel gaat binnenkort nog leuker worden!
zie de screenhots te: http://ludeon.com/blog/
dit spel is de afgelopen dagen leuker geworden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Versie 16 voegt leuke dingen toe:

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Iemand die Alpha 16 speelt? Heb het de afgelopen dagen gespeeld, Heb ook geprobeerd om caravan's uit te sturen, maar, je moet zoveel eten meegeven en het duurt zo lang om ergens te komen dat ik het eigenlijk na een keer doen, nooit meer doe?

Daarnaast ook totaal geen behoefte om mijn basis waarin ik uren heb gestoken te verlaten voor een nieuwe plek?

Iemand die wel vaak caravan's uitstuurt en daar plezier uit haalt? Of van basis naar basis hupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 09:38

Iooryz

iooryz

Ik speel A16 wel, maar heb nog geen caravan's uitgestuurd. Er is altijd nog zoveel werk te doen om de basis te verbeteren, dat ik niemand kan missen om op pad te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Gisteren ook rimworld gekocht. Wat een verslavend spel :/

10 uur bezig geweest om m'n basis op te zetten... komen er 4 piraten en daarna een kortsluiting --> einde basis...

Vanavond maar weer opnieuw beginnen :+

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49
Een fantastisch spel. Speel het nu sinds 2 weken en ben er helemaal weg van.
De leercurve is in het begin wel steep.
Ben nu de end game opties aan het onderzoeken en probeer met de gekozen basis bewoner(s) de eindstreep te behalen.
Het spel wordt nog leuker en challenging bij de end game en meestal is iedereen dood van het begin en krijg je mooie depressieve situaties ...
Ook leuk zijn de verrassingen achter bepaalde muren in mountain area's ...
Ben benieuwd hoe multiplayer is.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Voor de liefhebbers, "Oxygen not Included"; van de makers van Don't starve. Een spel dat zich in een asteroid afspeelt en lichtelijk op een 2D rimworld lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:08

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Net ook aangeschaft deze week. Als het goed is komt het binnenkort naar full release, ben benieuwd naar de veranderingen na de update. Hoe lang blijven ze nog dingen door ontwikkelen? Ik hoop nu al, slechts een korte week, dat er nog meer items komen. Vind het soms nog wel karig hoe weinig keuzes er zijn in objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Jeetje, je kickt dit topic wel heel erg naar boven. Ik ben helemaal vergeten dat deze game nog bestond :) Misschien toch gauw keer weer oppakken, want er zitten veel veranderingen in. Met name omdat de laatste keer dat ik het gespeeld heb 1 1/2 jaar geleden is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
grote_oever schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:07:
Jeetje, je kickt dit topic wel heel erg naar boven. Ik ben helemaal vergeten dat deze game nog bestond :) Misschien toch gauw keer weer oppakken, want er zitten veel veranderingen in. Met name omdat de laatste keer dat ik het gespeeld heb 1 1/2 jaar geleden is geweest.
Pfoe, hier hetzelfde. Alleen denk dat het al 2 1/2 jaar geleden is dat ik de game heb gespeeld, haha. Was toen nog heel barebones.

Inderdaad ff checken.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 21:08

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik doe mijn best :P. Altijd leuk om mensen te hebben om het over het spel te hebben. Hoeveel was jullie speeltijd uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Ircghost schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:10:
Ik doe mijn best :P. Altijd leuk om mensen te hebben om het over het spel te hebben. Hoeveel was jullie speeltijd uiteindelijk?
Net geen 100 uur aan kunnen tikken. Toen kocht ik Factorio en heb vervolgens Rimworld nooit meer opgestart. Factorio heb ik veel meer uur inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Meer dan 300 uur in zitten. Paar maandjes geleden weer aardig wat uurtjes erbij gedaan. Nu heb ik wat zin in anders, maar het kan net zo goed dat ik morgen zo weer tientallen uren erbij doe.

Modding is in dit spel ge-wel-dig. En dit spel bevat meer drama dan welke soap op TV dan ook. :P
(Factorio heb ik ook meer dan 200 uur op zitten. Na het 2x 'uitgespeeld' te hebben heb ik het niet meer opgestart, voel de bug nog niet.)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Is er iemand die de dubs bad hygene mod gebruikt? Ik kom er maar niet uit hoe het nou werkt met waste, biosolids, etc en youtube/reddit/steam bieden helaas geen soelaas. Blijkbaar zie ik iets heel erg over het hoofd als iedereen meteen begrijpt hoe het werkt :s

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:28

Soggney

Zeekomkommer

@DirtyBird of eerder, er is niemand die het gebruikt omdat het een shitty mod is

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 16:07

DirtyBird

Praktiserend denker

@Soggney , waarom vind je dat? Het is een van de populairste mods dus ik ben dan wel benieuwd naar je bevindingen.

For further reference, ik ben erachter gekomen.
Je laat je sceptic tank vollopen en als je hem draint krijg je vaten waste. Deze kunnen je mensen dan gebruiken om de composters te vullen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjohn21
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-05 11:28
Ik ben ook al een tijdje aan het spelen, zijn toch steeds veel ontwikkelingen.
Nadat van de week de update naar Beta 19 werd geïnstalleerd startte het spel opeens in Nederlands op, had ik eigenlijk nog nooit naar gekeken.
Nu zijn de vertalingen inmiddels erg achterhaald en er mist heel veel. Ik ken wel wat mensen die er baat bij zouden hebben als het spel in het Nederlands ook netjes is vertaald, dus ik dacht er aan om zelf eens te beginnen met vertalen. Wellicht zijn er wel meer mensen die geïnteresseerd zijn om te helpen vertalen hier?
Hier vind je hoe je zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
Heb het spel nu ook eens aangeschaft, best vermakelijk. Typisch weer zo'n spelletje waar je na een half uurtje erachter komt dat er 4 uur verstreken is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
It's finally here! I just hit the button to release RimWorld 1.0. Thank you to everyone! I have many people to be grateful to (many of whom I mentioned in the last update).
De release is er :)
https://store.steampowered.com/app/294100/RimWorld/

[ Voor 23% gewijzigd door Iusedto op 18-10-2018 16:28 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 18:13
Eindelijk de release! Tijd om hem eens aan te schaffen en te proberen! Schijnt echt een geweldige game te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gyrolion schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:22:
Eindelijk de release! Tijd om hem eens aan te schaffen en te proberen! Schijnt echt een geweldige game te zijn.
Ik heb hem dit weekend gekocht.
Nu een aantal uren inzitten maar het is best wel pittig als newbie :)
Wel een dikke aanrader imo.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Gyrolion schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:22:
Het is één van de weinige games waarbij je orgaanhandel en de handel in leren stoelen kunt combineren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ryack schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Het is één van de weinige games waarbij je orgaanhandel en de handel in leren stoelen kunt combineren. ;)
Wat ? _O-

Zag wel dat je ook corpses kunt eten maar verder strekt mijn kennis nog niet hehe.
Volgens mij is er wel heel veel te ontdekken ...

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Iusedto schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Wat ? _O-

Zag wel dat je ook corpses kunt eten maar verder strekt mijn kennis nog niet hehe.
Volgens mij is er wel heel veel te ontdekken ...
In Rimworld worden alle onderdelen van de long pork gebruikt. O-)

Het eten geeft wel wat negatieve gevoelens. Maar het is geen enkel probleem om de nog levende voorraad hiermee te voeden. Een goede beveiliging is wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Op de een of andere manier kan ik deze game de liefde niet geven die het moet verdienen. Ik begin er elke keer aan en heb aan het begin een lekker gevoel. Totdat de eerste tegenslagen er zijn, waardoor de game van "lekker bezig" zijn omslaat in "Het is gebeurt".

Blijft een complexe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Hmm, de tutorial gaat dus door in een game ?
Voel er meer voor om een paar keer gewoon opnieuw te beginnen eerlijk gezegd. Er is zo veel te leren :)
..en daar hou ik dus van

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
Tutorial heb ik eindelijk uitgespeeld: 16 kolonisten in een schip gered.

M'n 2e game: tribal start in een koud gebied (-30) met de moeilijkste random storyteller was vrij dramatisch, uiteindelijk allemaal doodgegaan :)

Tegenslagen maken dit spel juist de moeite waard om het te spelen, anders is de uitdaging weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:29

g0tanks

Moderator CSA
Klein kickje. :)

Ik heb van de week RimWorld gekocht (voor €30, helaas geen korting ondanks de holiday sale) en begin er een beetje in te komen. Ik heb de mod EdB Prepare Carefully gebruikt om de starting stats net iets gunstiger te maken. Klein beetje valsspelen, maar het maakt het wel makkelijker om de basis te leren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4ENOwsNlrnXttPAZodVgB8FT/full.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 11:26
Ik ben zelf ook al nu een klein maandje bezig en ik moet zeggen... ik ben helemaal enthousiast!

Nu bezig met playthrough number 4, dit keer op mijn MacBook. Een heerlijk spel om aan de zijkant aan te hebben staan terwijl je beneden met het vrouwtje TV kijkt of zoiets. Op de (game) PC is het meer mijn "side monitor" game terwijl ik andere dingen aan het doen ben. Wel erg leuk om ernaast te hebben!

Ik gebruik inmiddels wat mods, voornamelijk om de mood te managen en dat soort gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het duurt voor mij al bijna 1 minuut om het spel slechts op te starten dankzij de vele mods die ik heb... :P 60% is convenience mods, handige overzichten en menus enzo. 40% voegt daadwerkelijk wat extras toe aan't spel. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
Klinkt herkenbaar. Ik heb momenteel Wall Lights, ziet er super tof uit i.p.v. staande lampen, maar zorgen voor een gigaaaaantische creation lag. Iedere keer als er gemined wordt of er wordt een muurtje geplaatst dan... freeze voor 2 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Crazy-Al schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:53:
Klinkt herkenbaar. Ik heb momenteel Wall Lights, ziet er super tof uit i.p.v. staande lampen, maar zorgen voor een gigaaaaantische creation lag. Iedere keer als er gemined wordt of er wordt een muurtje geplaatst dan... freeze voor 2 sec.
Uhhh... als ik merk dat een mod mijn gameplay vertraagt, gaat 'ie eruit. Het lange opstarten vind ik niet erg, maar het spel zelf moet wel vloeiend blijven.

Probeer LED Lights eens? Meer uses, en ik merk vooralsnog geen lag daarvan.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
Trinsec schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:57:
[...]

Uhhh... als ik merk dat een mod mijn gameplay vertraagt, gaat 'ie eruit. Het lange opstarten vind ik niet erg, maar het spel zelf moet wel vloeiend blijven.

Probeer LED Lights eens? Meer uses, en ik merk vooralsnog geen lag daarvan.
Heeft die ook in-wall lights?

Ik ben nu aan het werk, ik zal vanavond gelijk kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Crazy-Al schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:00:
[...]

Heeft die ook in-wall lights?

Ik ben nu aan het werk, ik zal vanavond gelijk kijken!
Ceiling lights. I.i.g. ook iets waardoor je ruimte vrij hebt. ;)
Heeft ook growing lights en medical lights versies ervan. En kleurtjes. Dus, veelzijdiger. ;)

Oh wacht, daar zit ook rope lights in, wat je aan de muur vastmaakt. Dus ja, ook soort wall lights. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Trinsec op 17-01-2019 20:03 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 21:52
Erg lekker spel, ben intussen men 2e kolonie begonnen nadat de 1e helemaal prachtig de mist inging.

Welke mods gebruiken jullie?
Zijn er die jullie als must have ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Laatst online: 11-05 18:40
ben na 400 uur vanilla nu met star wars mods aan het spelen
plus remove mountain top (wil graag dwarfen gaan, met perfecte windmolenruimte)
plus soil enhancer (stone --) soil --) 200% soil)

bril
jant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

En ik zit nu met androids te spelen. :D Androids die nog steeds eten/drinken nodig hebben, stoned kunnen zijn aan smokeleaf, en zelfs mental breakdowns kunnen krijgen. Ik weet niet echt wat nou het verschil is tussen androids en humans. :P
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1386412863

[ Voor 12% gewijzigd door Trinsec op 29-01-2019 08:59 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-03 15:47
Sinds kort heb ik het spel ook, nu al een goed aantal uurtjes in zitten. Ik merk dat ik heel erg op safe speel om alles maar zo goed mogelijk te laten verlopen. Herkennen mensen zich hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
Ik speel het nu ook een maand ofzo, heb er 326 uur in zitten :-)
Het is een heel erg verslavend spel. Wat ik geweldig vind, is dat het om het maken van verhalen draait. Je bouwt een soort verhaal met de 'pawns', en ja er is een einddoel in het standaard spel, maar dat hoef je niet te halen.
Er zijn heel veel leuke scenario's mogelijk, een paar standaard meegeleverde, veel uit de steam workshop, maar ook op youtube kan je veel inspiratie opdoen. Ik heb de Icesheet Canibal gedaan, waarbij je als een kanibaal start op de Noordpool (geinspireerd door PeteCompletes). Er groeit niks, dus je zal moeten jagen... op mensen. Er crashen vaak transport pods met mensen die je zou kunnen redden, maar die beter dienen als vulling voor de maag. En human leather cowboyhats verkopen weer geweldig goed bij de traders. Oh en de raiders die je base aanvallen zijn ook heel smakelijk. Het is een uitdaging om te beginnen, maar geweldig leuk.
Ik ben nu met twee naakte psychopaten in een tropisch moeras begonnen. Dan begin je met helemaal niks in volledig overwoekerde omgeving, vol gevaarlijke dieren en ziektes. Hilarisch :-)

Op safe spelen in het begin: ja in een zekere zin wel. Het ligt er een beetje aan welke storyteller je gebruikt. Ik vind Randy erg leuk, maar die is nogal random in events. Phoebe laat wat meer tijd tussen de events en bouwt rustiger op. Cassandra vind ik persoonlijk de lastigste.
Ik let heel goed op dat ik niet te snel te rijk ben. Houd alles in het begin heel bescheiden (ook de grootte van je base), tot je wat verdedigingen en/of wapens hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-03 15:47
Ik merk dat ik het spel al een tijdje niet meer heb opgestart.. Elke keer wanneer ik hem aangooi en dan 10 minuten na het laad scherm kijk haak ik af. Misschien wordt het tijd dat ik een keer doorzet en een paar mods ga verwijderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ach, ik heb het spel al maandenlang niet meer gespeeld. Maar op een dag zal ik weer de kriebels hebben en speel ik het weken- of maandenlang. Same voor Minecraft. Ik maak me niet zo'n zorgen. ;)

Maar mods zijn wel irritant ja. Dan moet ik eens controleren welke ik ook alweer gebruikte want die waren een mooie balans, en dan of ze nog steeds werken voor de versie waar ik in ga spelen. Rete-irritant.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Laatst online: 11-05 18:40
Iemand de nieuwe DLC al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Nope. Ik denk niet dat ik dat any time soon ga kopen ook, die thema interesseert me niet zo. Misschien over een jaartje of zo.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Nieuwe DLC is wel interessant, heb een tijdje gespeeld, mijn colony behoorlijk gebricked door iets te snel mijn 'royalty' te upgraden. Deed een quest en hij steeg 2 roalty levels, en was ineens spullen nodig waar ik technologisch nog lang niet aan toe was, met als gevolg een zeer boze royalty, die oa bonded animals maar ging slachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Ik heb de DLC ook al even gespeeld (helaas nog niet uitgebreid). Erg interessante feature dat je je colonist kan veranderen in iemand van royalty. Naarmate hij/zij stijgt in titel, zullen ze steeds minder werkzaamheden gaan verrichten en meer gaan eisen (grotere slaapkamer, troonzaal, kleding etc)

Alleen jammer dat, ondanks er aangegeven is dat de meeste mods zouden blijven werken, er toch veel zijn die momenteel niet meer werken. Even geduld totdat ze weer geupdate zijn.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:34
Heb de game ook gekocht in de Steamsale en ik weet het niet. Love hate relatie tot en met.

Heel de game lijkt te zijn gemaakt om je kolonie te laten mislukken en natuurlijk kan je savescummen, maar elke keer als je iets onder controle denkt te hebben dan verlies je weer iemand. Net ook weer. Een kolonist begint een andere te slaan (totaal geen inzinking, maar gewoon op een feestje) en die kolonist sterft aan een infectie ondanks de medicijnen.

Ik hou echt van games die een uitdaging geven, maar bij Rimworld kan het gewoon niet goed gaan lijkt het wel. En dit is nog op normal met een storyteller die het "rustig" opbouwt.

Bij Prison Architect kan het ook helemaal fout gaan, maar dan zijn de verliezen veel kleiner en beter te controleren. Bij Rimworld zit ik nu al 15 uur in dezelfde save met max 5 kolonisten.

[ Voor 20% gewijzigd door Beakzz op 27-07-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Let vooral op de "mood" van je kolonisten.
Probeer die continu omhoog te kijgen, ook door lekkerder eten en mooiere kamers enzo.

En sommige disasters zijn gewoon klote, daar valt soms weinig aan te doen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Let wel.. als er helemaal niets slechts gebeurt ga je het spel op een gegeven moment saai vinden en er ook mee stoppen. :) Zo heb ik een kolonie verlaten, gewoon omdat alles te goed ging. Grote kolonie, veel spullen, kan met gemak elke raid aan.. jaaaaa, spannend heur. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Zijn er nog actieve spelers hier? Ik heb het spel weer opgepakt met de Royalty expansion en ben nu bezig met een mountain base. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3SKwFnYD6BzMNcvFgCuroQ5_9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/viFJhxOtXXZPKHpO2fF3yGn9.jpg?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Heb je al een infestation gehad?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
g0tanks schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:57:
Zijn er nog actieve spelers hier? Ik heb het spel weer opgepakt met de Royalty expansion en ben nu bezig met een mountain base. :)

[Afbeelding]
Sinds kort dit pareltje ontdekt :D

Ben nu begonnen aan een Naked Brutality run.

[ Voor 58% gewijzigd door Mr-E op 27-05-2021 13:50 ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Juup schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:27:
Heb je al een infestation gehad?
Gelukkig niet in mijn base. Ik had in een natuurlijke inham gebouwd, dus geen overhead mountain tiles. :) In het donkere stukje rechtsonderin mijn killbox kwam wel een infestation langs, maar dat was goed te doen met hulp van de turrets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Voor de liefhebbers: Er is een soort van online kopie verschenen: https://store.steampowered.com/app/829590/CryoFall/

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik ken Cryofall wel.. het lijkt absoluut niet op Rimworld. Het is heel erg exponentionally grindy waar RimWorld juist om de ontwikkeling van de personages gaat en het verhaal eromheen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 19:59

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Later deze maand komt een nieuwe gratis update en een DLC uit: Ideology *O*
This expansion lets you create a new belief system and act it out in your colony. You can play as tree-worshipping cannibals who carve skulls into every piece of furniture, or blind tunnelers who shun the light, or transhumanists obsessed with perfecting the human form using exotic technology. Or be nudists, or drug-stupor mystics, or piratical raiders, or charity-focused givers, or pain-loving animal sacrificers, or dance-party techno ravers, or rustic ranching cowboys, or many many more.

You can mix and match different core elements of your belief system, and also customize every individual precept, ritual, special social role, venerated animal and weapon, culture and style, unique building, tattoo, clothing, background narrative, god, and beard preference.
Ideology makes your story into your story more than ever before.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Iemand al de nieuwe uitbreiding geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://thenerdstash.com/wp-content/uploads/2021/07/RimWorld-Ideology.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 22:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nog niet, maar volgende week een weekje vrij, dus dan gaan we dat mooi eens testen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 20:26

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Wat vinden jullie van Ideology?

De lijst met meldingen rechts op je scherm wordt bij mij nogal lang... heb veel ex-gevangen en randoms als nieuwe inwoners, welke niet hetzelfde geloof hebben als de "main five". Kortom vaak ruzie omdat ze elkaar proberen te overtuigen dat religie X de beste is...
Nu wel ontdekt dat je gevangenen gewoon eerst moet converten naar je eigen ideology, voor je ze gaat recruiten. Effictief houdt dit nu voor mij in dat ik meer cellen in mijn colony heb en ze langer vast zitten...

Verder zijn de nieuwe quests wel tof, de werkkampen die je in de buurt hebt etc.
Ook al meerdere groepen gehad, die tijdelijk onderdak zoeken, en omdat mijn colony (natuurlijk :P ) awesome is, willen er een aantal blijven. Ging daardoor vrij snel van 5 inwoners naar meer dan 10.

Heb nu beetje ruzie met de Animal pens. Schijnbaar zit er een max in hoeveel dieren je er in kan hebben...
grote kudde's muffolo's en alpaca's kan dus niet meer...
Moet nog uitvinden hoe dit precies werkt verder, dus als iemand tips heeft ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:35
TepelStreeltje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:04:
Wat vinden jullie van Ideology?

...

Heb nu beetje ruzie met de Animal pens. Schijnbaar zit er een max in hoeveel dieren je er in kan hebben...
grote kudde's muffolo's en alpaca's kan dus niet meer...
Moet nog uitvinden hoe dit precies werkt verder, dus als iemand tips heeft ;)
Nee hoor, je kan zoveel dieren in de pen stoppen als jij wilt, de aantallen die de penmarker aangeeft zijn op basis van beschikbaar gras. Dus als er 7 Muffalo's in kunnen volgens de penmarker dan hoef je de dieren niet bij te voeren (met uitzondering van koude maanden uiteraard). Stop je er echter 50 Muffalo's in dan is dat ook geen probleem, zorg dan wel dat er altijd eten in de pen aanwezig is (hay of kibble, desnoods raw veggies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluePress
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-02 15:41
Hoi allemaal,

Ik speel deze alweer een tijdje, en vroeg me af of dit draadje nog wat leven in te blazen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Erg rustig hier. Ik ben ook recent weer begonnen. Met de prepare carefully mod wat extra starting resources gegeven en nu vooral bezig om een optimale basis te bouwen. Daarna eens een reguliere play through doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 01-06 22:21

Mauz1978

Console War Veteran

Best wel onder de radar is afgelopen week de console versie gelaunched. Ze hebben de port echt super gedaan en speelt erg soepel op de PS5. Ik kan m van harte aanraden.

Heb m ook op de Steam Deck dus was controller bediening al gewend. Ik mis wat dingetjes van de pc versie maar voor mij echt geen dealbreaker (zoals geen mods).

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 13:37
Was op zoek naar meningen over de komende uitbreiding Biotech die is aangekondigd, maar ik ben een beetje verrast dat Rimworld niet erg populair lijkt te zijn op dit forum.

Het voegt reproductie toe, en dus kinderen en school etc. Mechanitors, colonists die mechanoids kunnen houden. Dit creeert vervuiling op een of andere manier. Genetische modificatie van volwassenen en kinderen wordt ook mogelijk.
Ik ben erg benieuwd naar deze uitbreiding en verwacht ook wel wat controverse. Maar persoonlijk vind ik het niet erg als er soms tegen heilige huisjes wordt geschopt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

controverse in rimworld?
Want het harvesten van organen en andere geneve conventie brekende dingen waren nog niet genoeg? :+ 8)

[ Voor 3% gewijzigd door TepelStreeltje op 06-10-2022 22:36 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb de announcement ook gezien en dacht 'hey, dat is een DLC wat ik waarschijnlijk zal kopen!'. Ik vond de andere uitbreidingen niet interessant, dus ik heb die ook niet. :)

Ik gebruikte al plugins waar ik mechs kan hebben, en androids, en cyborgs, etc. Dus als Biotech al die plugins grotendeels kan vervangen vind ik het mooi.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 13:37
TepelStreeltje schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:42:
controverse in rimworld?
Want het harvesten van organen en andere geneve conventie brekende dingen waren nog niet genoeg? :+ 8)
Ja , het was al een keer van Steam gehaald ergens (Australie?). Maar deze uitbreiding gooit er ook nog eens een 'think of the children!' bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:27
Trinsec schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:13:
Ik vond de andere uitbreidingen niet interessant, dus ik heb die ook niet. :)
Hier hetzelfde inderdaad, eens kijken of ik er dan weer wat uurtjes aan verlies ;-) Vooral kinderen lijkt me een welkome afwisseling, ik heb nu vaak dat ik na een paar jaar een nieuwe kolonie start omdat het nogal een sleur wordt. Nu kan ik de moeilijkheidsgraad omhoog gooien, maar het moet wel casual blijven wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Is deze game in 2023 aan te raden als je ook Factorio en Satisfactory speelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Jackson6 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:00:
Nee, dan houd je echt geen tijd meer over voor die andere games :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Jackson6 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:00:
Ik speel(de) beide, maar is niet echt helemaal te vergelijken met rimworld.
Rimworld gaat niet over fabrieken en efficiënte indeling maken en produceren.
Rimworld gaat over je colonists in leven houden, op wat voor manier dan ook.
Het profileert zich als een story maker, er gebeuren random dingen waar je colony het zwaarder krijgt (of juist niet).
Hoe jij hiermee dealt, daar gaat het om.

Briljant spel, soms beetje lastig om in te komen, maar ik vermaak me er nog regelmatig avonden mee :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik vind Factorio geweldig en ik vind RimWorld geweldig. Prima aan te raden dus. ;) Heb gister net de Biotech DLC gekocht, moet daar nog even in komen maar ik vind de mech-gedoe al leuk. :D

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:16
Ik vond factorio top, maar Rimworld is wel echt een ander game. Na 1x de raket gelanceerd te hebben in factorio was ik er wel klaar mee, terwijl ik steeds terugkom bij rimworld om weer wat nieuws te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
https://store.steampowere.../view/4160834030793878434

Nieuwe DLC is aangekondigd en komt over een maand uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:43
En 1.5 voor Vanilla met een hoop verbeteringen. Ik ben recent weer begonnen met Rimworld en ga mij eens verdiepen in de DLC.
Pagina: 1 2 Laatste